ایا فال قهوه درست است

کافی مافی –

ایا فال قهوه درست است

قهوه آرزوی مرگ چیست؟ معرفی قوی ترین قهوه های جهان

تفاوت قهوه و کاپوچینو :تمام آنچه لازم است در مورد آنها بدانید!

کرما قهوه : کف برنزه رنگ بر روی یک فنجان اسپرسو ایده آل است!

راهنمای خرید قهوه اسپرسو ،6 نکته ای که اگر بدانید در خرید ضرر نمی‌کنید

ایا فال قهوه درست است

قهوه آرزوی مرگ چیست؟ معرفی قوی ترین قهوه های جهان

تفاوت قهوه و کاپوچینو :تمام آنچه لازم است در مورد آنها بدانید!

کرما قهوه : کف برنزه رنگ بر روی یک فنجان اسپرسو ایده آل است!

طرز تهیه نسکافه خوش عطر و طعم در 2 دقیقه

فراپاچینو چیست! آیا همان کاپوچینو یخی است؟ خیر!

دانستن در مورد آینده و اتفاقات پیش رو جذاب‌ترین رویداد در طول تاریخ برای بشر بوده و خواهد بود. تلاش برای دانستن آینده همواره در جریان است و می‌توان گفت فال قهوه یا بطور کلی فال و طالع بینی زاییده این نیاز پاسخ داده نشده انسان است.

  • طلسم ثروت زیاد
  • فال قهوه که دارای پیشینه تاریخی چند هزار ساله است زیر شاخه علم پنهان شناسی (نهان شناسی) می‌باشد.

    می‌توان گفت فال قهوه همواره از پر رونق ترین موارد طالع بینی بوده و است و این اشتیاق با گسترش روزانه مصرف قهوه در جهان روز به روز در حال بیشتر شدن است.

    می‌توان گفت علاوه بر اینکه یک شغل برای گروه خاصی از افراد، در خیلی از محافل دوستانه و کافی شاپ گرفتن فال قهوه به عنوان سرگرمی و می‌توان گفت به عنوان هنر در حال رشد می‌باشد.

    مردم سرزمین چین باستان از هزاران سال قبل بعد از نوشیدن چای در فنجان‌های زنگوله شکل، به دلیل اینکه تفاله‌های چایی ته فنجان شبیه کلمات چینی بود به پیش گویی آینده و سرنوشت افراد با نگاه کردن به تفاله‌های چای باقی مانده در فنجان می‌کردند.

    اما فال قهوه را می‌توان گفت اولین قومی که از آن استفاده کردن، قوم عرب بخصوص مردم یمن وعربستان که خود کاشف قهوه بودن هستند.

    فال قهوه همانند خود قهوه فوق العاده مورد استقبال مردمان این قوم قرار گرفته بود.

    بعدها با آشنا شدن و مصرف قهوه در سایر نقاط جهان، فال قهوه در سایر نقاط دنیا نیز رواج کرد و به این ترتیب فال قهوه جهانی شد.

     

    برای دانستن تاریخچه قهوه می‌توانید به مطلب تاریخچه قهوه سایت کافی مافی مراجعه کنید.

    ایا فال قهوه درست است

    فال قهوه معمولاً با قهوه ترک انجام می‌گیرد در قهوه ترک از پودر قهوه آسیاب شده ریز استفاده می‌شود که بطور کامل در آب جوش حل نمی‌شود و تفاله‌های آن در ته فنجان باقی می ماند طالع بینی با تفسیر این تفاله ها انجام می شود.

    دقت به این نکته ضروری است در بیشتر محافل فال قهوه به دلیل تعداد بالای متقاضیان دیگر زمانی برای تهیه قهوه ترک نمی‌گذارند و با ریختن یک قاشق پودر قهوه در یک فنجان آب جوش و نوشیدن مقداری از آن به طالع بینی می‌پردازند.

    ابتدا مقداری از قهوه داخل فنجان را می‌نوشند و سپس نعلبکی را بروی فنجان گذاشته و با آداب خاصی در جهت عقربه‌های ساعت و به سمت قلب خود بر می‌گردانند و بعد فالگیر به تفسیر اشکال داخل فنجان می‌پردازد.

    در واقع اشکال داخل فنجان حاصل تصویر سازی ذهنی فالگیر می‌باشد و با تصویر سازی آنها بصورت صور فلکی، اجسام، حیوانات و … ابتدا با بیان تک تک این اشکال و تفسیرشان شروع به ارتباط آنها به یکدیگر می‌کند.

    به همین راحتی فردی فالگیری به پیشگویی آینده زندگی انسان‌ها می‌کند.

    متقاضیان فال قهوه اکثراً افرادی با اعتماد بنفس پایین، حساس و معمولاً دارای مشکلات و دغدغه‌هایی هستند فقط به دنبال راه حلی برای آن‌ها می‌باشند شنیدن تنها یک واقعیت نزدیک به موضوع به آنها انگیزه و امید می‌دهد و همین نکات کوچک در ذهن آنها ثبت می‌شود و دیگر به گفته‌های غلط فالگیرها دقت نمی‌کنند و آها را به فراموشی می‌سپارند.

    بیان این نکته هم که فالگیران افراد زیرک و باهوشی هستند که دارای مهارت بالا در حدس و تشخیص شخصیت افراد مختلف دارند که خیلی هنرمندانه به بازگو کردن شخصیت افراد می‌کند.

    طبق تحقیقات انجام شده بیشترین مشتری‌های طالع بینی خانم‌ها بخصوص خانم‌های خانه دار می‌باشند و در اینجا قصد دارم صحبت یکی از بزرگترین فالگیران تهران که درون آرایشگاه های زنانه فعالیت می کرد را برای شما نقل قول کنم:

    “من مشتریان ثابت خودم را دارم که در اثر رفت و آمدهای مکرر از همه اتفاقات زندگیشان اطلاع دارم و با استفاده از همین اطلاعات برای آنها حدس هایی میزنم که ممکن است درست یا اشتباه باشد. اگر اشتباه باشد که بهانه ای برای آن می آورم و اگر هم درست باشد که عالی می شود.”

    در ادامه تعدادی از مهمترین شکل هایی که درون فال های قهوه ایجاد می شوند را برای شما بررسی خواهیم کرد که از نظر فالگیران دارای چه معانی می باشد و اگر دوست داشتید که در جمع های خانوادگی اینکار را انجام دهید، بتوانید معانی درست را بیان کنید:

    ما در این مقاله تلاش کردیم نکاتی که شاید در مورد فال قهوه برای شما جالب باشد را به طور دقیق بررسی کنیم. ولی یادمان باشد که هیچ چیزی نمی تواند شما را از آینده با خبر کند، پس مراقب سوء استفاده گران و ترفندهای آنها باشید.

     

    ایا فال قهوه درست است

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a9ef911c5f7b89da876bd23f6147a39b” );document.getElementById(“h779e46b74”).setAttribute( “id”, “comment” );

    ایا فال قهوه درست است

    ایا فال قهوه درست است

    نام و نام خانوادگی و ایمیل من را برای دفعات بعدی در این مرورگر ذخیره کن.

    راهنمای خرید قهوه اسپرسو ،6 نکته ای که اگر بدانید در خرید ضرر نمی‌کنید

    قهوه آرزوی مرگ چیست؟ معرفی قوی ترین قهوه های جهان

    تفاوت قهوه و کاپوچینو :تمام آنچه لازم است در مورد آنها بدانید!

    کرما قهوه : کف برنزه رنگ بر روی یک فنجان اسپرسو ایده آل است!

    فراپاچینو چیست! آیا همان کاپوچینو یخی است؟ خیر!

    قهوه دارچینی : انتخابی مناسب برای افرادی که آلرژی و دیابت دارند!

    ورود به حساب کاربری

    بازیابی کلمه عبور

    ایا فال قهوه درست است

    پسورد به ایمیل شما ارسال می‌شود.

    is-it-true-that-coffee-beans(1)

    نخستین سئوالی که در این مقوله مطرح است این است که اصولاً چرا در میان انواع و اقسام فال ها و ادوات و ابزار پیش گویی مساله فال قهوه تا این حد فراگیر شده و در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است؟با پورتال آسمونی همراه باشید

    به نظر می رسد این فراگیر شدن دلایل متفاوتی داشته باشد. اما به یقین یکی از مهم ترین دلایل شیوع و گسترش این نوع فال گیری و پر مخاطب شدن آن، دسترسی آسان به ابزار و آلات آن و آسانی انجام کار در این نوع فال گیری است. تمام هزینه تشکیل چنین بساطی یک فنجان قهوه است که در هر کجای دنیا یافت می شود و تنها مقدمه ورود در این عرصه این خیال پردازی های خوردن قهوه و برگرداندن تفاله فنجان روی نلبکی است که به طور طبیعی موجب ایجاد اشکال و تصاویری روی سطح داخلی فنجان خواهد شد.

    برخلاف روش های سنتی مانند رمالی و دعانویسی و احضار روح و …در بسیاری از موارد نیازمند ادوات و ابزار و فضای خاص و توانایی انجام برخی رفتارها و حرکات ویژه است که از عهده هر کسی برنمی آید.
    به علاوه نفس برخی از کارهای سنتی آن قدر با خاطرات بد و مکان های کثیف و آلوده و حوادث مشمئز کننده همراه است که انسان متمدن و امروزی از ورود در آن حوزه پرهیز دارد و برای چند زن غربی یا غرب گرای شرقی دور هم نشستن بر مبل های تشریفاتی و دور میز عسلی های کوچک و قهوه ساختن و خوردن و بعد در عالم خیال پردازانه به گفتگوهای توهم آلود پرداختن به هیچ وجه چندش آور و به تعبیر متداول، بی کلاس نیست. در حالی که هیچ انسان تحصیل کرده ای معمولاً حاضر نمی شود به عنوان رمال و جن گیر یا مانند آن دست به کارهای متداول در این حوزه بزند.
    از طرف دیگر عناوینی چون رمالی و جن گیری و … در زمره عناوین مجرمانه در بسیاری از کشورها و در قوانین جزایی ملل محسوب می شود در حالی که عنوان فال قهوه گیری چندان داخل در این مجموعه محسوب نمی گردد.
    درستی یا نادرستی؟!

    با وجود همه مباحث علمی و حساب و کتاب های عقلایی باز هم حقیقت آن است که نمی توان درستی برخی از پیشگویی های این فال گیران را انکار کرد و بسیار دیده شده که این افراد به نکات بسیار درستی و واقعی اشاره می کنند. با وجود این نتایج درست و واقعی چه می توان گفت؟

    ایا فال قهوه درست است

    در پاسخ به این امر، هم نوعی تحلیل عقلی پاسخ گو است و هم تجربه های متعدد افراد و نتایج آماری مراکز قضایی و جنایی.
    اولاً باید گفت که در مساله فال گیری و پیش گویی و مانند آن که خود نیز هنری است و مهارت انجام صحیح آن در نزد هر کسی نیست برخورد زیرکانه و روان شناسانه بسیار بسیار مهم است.

    مثلا در مورد یک دختر جوان هر تصویری وجود داشته باشد به یقین شبیه یک مرد رؤیایی است که سوار بر اسب می خواهد به خواستگاری او بیاید. اما مانعی بزرگ بر سر راهش وجود دارد و …
    در حقیقت نکته دقیق این شیوه آن است که مراجعه کنندگان به فال گیران غالباً افراد دارای مشکل و دغدغه و بسیار حساس نسبت حوادث و خطرات و مشکلات احتمالی هستند و این دغدغه ها هم معمولاً از چند مورد خاص و معین خارج نیست.
    به عنوان مثال به احتمال بالای 90 درصد یک دختر جوان عاشق پسر جوانی است یا به او اظهار محبت شده و او در تصمیم گیری در این خصوص مردد است و به شکل کاملاً طبیعی موانع و مخالفین جدی در خانواده دو طرف وجود دارد و یا مشکلات گوناگون مالی و اجتماعی و …نمی گذارد که عشق به سرانجام برسد و مسلماً در این میان چند جمله ساده و کوتاه جناب فال گیر، زدن در خال و بیان حقیقتی است که به جز خدا و طرف مقابل کسی از آن خبر نداشت.
    ثانیاً فال گیران در این جلسات مطالب و نکات متعدد و متنوعی را به شکل چند گزینه ای مطرح می کنند که احتمال درستی یکی از آن ها بسیار بالاست.
    مثلاً می گویند:«در مدت بسیار کم آینده یک پسر که به تو خیلی نزدیک است به خواستگاریت می آید. حالا یا از بستگان نزدیک است یا همسایگان نزدیک و یا یکی از همکاران یا همکلاسی ها که خیلی به تو نزدیک است و …»
    مسلماً دختر دم بختی که جمال و کمالی هم دارد و در موقعیت ازدواج است، خواستگاران متعددی هم دارد که همه آن ها یا لااقل اکثر آنها در یکی از عنوان های یاد شده می گنجد و کافی است که در همان ماه کسی به این دختر اظهار علاقه کرده پیشنهاد خواستگاری بدهد. با این فرض به یقین فال گیر داستان تبدیل به اسطوره ای شده که حرفش رد خور ندارد!

    یک حالت روانی

    ایا فال قهوه درست است

    نکته بسیار دقیق دیگر در این داستان این است که در علم روان شناسی گفته می شود که انسان مخصوصاً در موقعیت های خاص روحی و روانی مانند وضعیت درگیری با برخی مشکلات، چنان به دنبال راه حل و چاره جویی است که در موقعیت اعتماد به برخی افراد تنها به نکات مثبت توصیه های آنان توجه می کند و مثلاً وقتی زن فال گیر به چند نکته اشاره می کند که تنها یکی از آن ها به واقعیت نزدیک است، همان نکته در ذهن فرد برجسته شده و باقی می ماند، اما نکات و احتمالات متعدد دیگر که هیچ ربطی به واقع نداشتند کاملاً فراموش می شوند.
    اگر با افرادی که اهل مراجعه به این فال گیران هستند مواجه شوید، معمولاً این تعبیر را می شنوید که «هرچی گفت عین حقیقت بود و مو لای درزش نمی رفت» اما اگر قدری پی گیر شوید یا خود فرد تا حدودی منصف باشد و زیاد جوگیر نشود می گوید «هرچند برخی از مطالبی که گفت درست نبود، اما انصافاً برخی از مطالب عین واقعیت بود». این نکته دقیقاً یعنی همان مطلب روانی مورد نظر، یعنی بزرگ نمایی ذهنی یک احتمال نزدیک به واقع و فراموشی نکات متعدد غیرواقعی.
    در نتیجه همان موارد محدود نزدیک به واقع در ذهن فرد بزرگ می شود و مابقی هم به شکلی مبهم باقی می ماند، یا فراموش می شود و یا فرد انتظار رخ دادن آن ها را می کشد. اما بعد از مدتی می فهمد که چنین چیزی صحیح نبوده و این ادعا به واقعیت نپیوسته که دیگر تاثیری در نتیجه گیری و جمع بندی ندارد.
    نباید از یاد برد که معمولاً فال گیران به خاطر کثرت مراجعه کنندگان، کاملاً احتمالات متناسب با هر فرد را می شناسند و از حرکات و تغییرات در چهره یا تایید و تکذیب احتمالی فرد می فهمند که در ادامه چه باید بگویند تا گفته هایشان به واقعیت نزدیک شود و کافی است که وقتی به زبان می آورند که «یک زن حسود در بین نزدیکان داری» و مشتری متوهم هم ناخواسته می گوید «ای گفتی، خواهر شوهرمه» دیگر به طور طبیعی هر فال گیر آماتوری هم می داند که در ادامه چه بگوید و چه نسخه ای برای زن مال باخته بپیچد!

    تجربه ای تلخ

    مهم تر از همه موارد بالا، نتایج تحقیقات مراکز جنایی و قضایی کشور است که نشان می دهد برخی از این افراد به طور کاملا حساب شده از طریق برخی واسطه ها از مشکلات اصلی فرد مطلع می شوند و سررشته اصلی را به دست می آورند.
    مثلاً کافی است که فال گیر بداند مشکل اصلی این مشتری خاص مشکلات مالی یا رفتاری همسر یا اموری دیگر است و همین اطلاعات کوچک که معمولاً زنان به راحتی آن را به دیگران منتقل می کنند و در هر جمع زنانه ای وقتی سفره دل شان را باز می کنند به آن ها اشاره می کنند، کلید موفقیت فال گیران است.
    ابزار این انتقال اطلاعات هم این است که اکثر فال گیران توسط دوست و آشنا معرفی می شوند و این واسطه های اجیر شده یا غافل از همه جا، وقتی با زنی که مشکلات خود را مطرح می کند مواجه می شوند، می گویند که من کسی را می شناسم که چنین و چنان می کند و بعد هم برای نوبت گرفتن با فال گیر تماس می گیرند و خواسته یا ناخواسته مشکلات فرد را بازگو می کنند و ادامه داستان هم روشن است.
    وقتی فرد مشتری بدبخت برای اولین بار پیش فال گیر می رود چیزهایی را می شنود که به تعبیر خودش «عین واقعیت بود، در حالی که برای اولین بار بود که همدیگر را می دیدند و او هم قبل از فال گیری از مشکلاتش هیچ بر زبان نیاورده بود.»
    روشن است که پس از این، تنها چیزی که باقی می ماند اعتماد کامل و صد در صد به این فرد و نسخه هایی است که می پیچد.

    نکته ای دقیق

  • چگونه با یک پسر برخورد کنیم
  • با وجود همه آن چه گفته شد، ممکن است فردی ادعا کند که ما هم همه این موارد را قبول داریم؛ اما با فرد خاصی مواجه شدیم که در موارد متعدد هرچه گفت عین حقیقت بود و به ریزترین نکات و ظرایف اشاره کرد که در عالم واقع صد در صد رخ داد و هیچ جای انکار و تردیدی باقی نگذاشت!
    در مورد این ادعای خاص اگر فرض را بر صحت و درستی آن بگذاریم باید گفت تنها احتمال قابل قبول و منطقی در این مساله آن است که این فرد از ابزار و راهکاری دیگر برای نتیجه گیری بهره می برد ولی فال قهوه را بهانه ای برای طرح ادعاهایش قرار می دهد. در واقع شیوه ظاهری رسیدن او به پاسخ، فال قهوه است اما واقعیت چیز دیگری است.
    توضیح مختصری که در این مورد می توان داد این است که به یقین علوم مشخصی از گذشته تا حال در بین برخی از خواص مطرح بود که به واسطه آن ها می توان به پاسخ دقیق برخی از سئوالات رسیده و از بعضی ناشناخته ها آگاه شد.
    علومی مانند، جفر، رمل و … از این قبیلند که هرچند عالمان حقیقی به همه جزئیات و رموز این علوم بسیار کم و نادرند، اما برخی از افراد چیزهای مختصری را در این خصوص می دانند و از آن استفاده می کنند و در نتیجه ممکن است برخی از افرادی که به ظاهر با فال قهوه گرفتن به برخی از جزئیات مخفی و پنهان اشاره می کنند در واقع از طریق این علوم یا راه هایی مشابه به این امور پی می برند. اما فال گیری و قهوه و مانند آن را بهانه و ابزاری ظاهری قرار می دهند تا گرفتار برخی پیامدها و محکوم به برخی تخلفات نشوند.

    نکته پایانی

    ایا فال قهوه درست است

    نباید از یاد ببریم که اسلام دین تعقل و اندیشه است و ما معتقدیم که سرنوشت انسان نه در کارت های رنگارنگ تاروت و نه در صفحه های برنجی با تصاویر عجیب و غریب و نه در بین تفاله قهوه رقم نمی خورد و این خود ما هستیم که سرنوشت خود را آن گونه که خواهد بود با اعمال و رفتارها و تصمیمات مختارانه مان رقم می زنیم و البته اراده خداوند و قضای او هم در بالاتر از هر اراده و عزمی بر همین امر تعلق گرفته است. پس چه بهتر که زندگی مان را از مدار عقلانیت و شریعت خارج نسازیم و به سمت بیراهه های خطر نکشانیم.

    1 سال پیش

    من به فال اعتقاد دارم وبستگی داره کی برات بگیره بعضی هاشون علمشو ندارن واقعا کلاهبردارن..

    3 سال پیش

    سلام ادمین جان این نظر رو صرفا جهت تجربه شخصی درج میکنم لطفا زود قضاوت نکنید من هم اعتقاد نداشتم چند نفر از بستگان نزدیکم میخواستن برن پیش فالگیر که من سعی کردم منصرفشون کنم و گفتم که اره تقدیر دست خداست سرنوشتتونو ندین دست اینجور ادما چون هیچی جز ضرر برای شما و زندگیتون نداره و …

    3 سال پیش

    ایا فال قهوه درست است

    واقعا اگه ی ادمی عاقل باشه و منطقی فکر کنه هیچ وقت حتی فکرشم ب سمت اینجور مسائل نمیره
    واقعا خودتون تو خلوتتون بشینید فکر کنید فقط اع یک قهوه انتظار پیشگویی دارید
    واقعا احمقانس
    همش خرافاته
    ادم زندگیش اونطوری پیش میره ک خدا بخاد و خودش با قدمایی ک بر میداره
    نه ی فنجون قهوه و …

    3 سال پیش

    منم فال گرفتم و طقریبا همه چیزایی که گف واقعیت داشت

    3 سال پیش

    من چند بار رفتم و بهم درست گفتن .بعد از چند بار فهمیدم درباره چیزی که همون موقع ذهنم رو در گیر کرده حالا مشکل مالی .خانوادگی .روانی و….دقیقا دست رو همون میزارن و در موردش توضیح میدن هم حال و هم اینده رو میگن .البته من میبینم که اگر من سوالی میپرسم اون به جلو نگاه میکنه سوال من …

    4 سال پیش

    ایا فال قهوه درست است

    من به هر چیزی که آینده خوبی رو پیش بینی کنه اعتقاد دارم و پیش بینی های بد رو اصلا فراموش میکنم و باور نمی کنم.همین اعتقاد باعث شده فقط اتفاقات پیش بینی شده خوب برام بیفته .خدا رو شکر

    4 سال پیش

    کلااز بیخ وبن باسیاست وروانشناسی ومنطق حرف می زنند وبه رفتارهای ادم ها نگاه می کنند وتقریبا از ظاهر ادم ها میشه خیلی چیز ها رو فهمید

    4 سال پیش

    سلام
    از بین فالها من به فال تاروت کبیر اعتقاد دارم.نمیدونم چرا ولی این فال جواب میده معمولا

    4 سال پیش

    ایا فال قهوه درست است

    سلام راستش من باور دارم همین چندوقت پیش که گرفتم بهم گفت کسی میاد پیشت بهت پیشنهاد شغلی میده واینو گفت که این مرد خیلی با موقعیت خیلی بالاهست من خیلی تعجب کردم توی این روزا که همه دنبال کار میگردن یکی باموقعیت بیاد بمن پیشنهاد بده شاید باورتون نشه دوروز بعدش یه اقای دکتر با موقعی …

    4 سال پیش

    به نظر منم ٩٠ درصدش راسته منم تو فاصله شش ماه دوبار رفتم و هر دوبار چيزاي راستي درمورد زندگيم گفت و حتي خيلي از حرفاشم حرفاي دفعه قبل بود و جوري نيست هردفعه چيزي از پيش خودشون بگن و بعضي چيزا واقعا تو فال ادمه

    4 سال پیش

    میشه شمارش رو بدی

    4 سال پیش

    فال قهوه واقعا راسته ۷ سال پیش من وقتی ۱۵ سالم بود لیوان قهوه رو برگردندم و نگاه کردم از اون موقع یه حس جالبی بهش داشتم هر وقت به لیوانم نگاه میکرم اون اشکالش یه اتفاقو تو ذهنم میاورد و واقعا اون اتفاق میوفتاد کم کم برای مادرو خاهرامو نگاه کردم همینطور دوستای صمیمیم و هر چی که حس …

    5 سال پیش

    منم گرفتم حقیقت داره فال قهوه.آدم‌مو به تنش سیخ میشه.به قول دوستمون ممکنه بااجنه درارتباط باشن

    ایا فال قهوه درست است

    4 سال پیش

    میشه شماره فال گیر رو بفرستین

    5 سال پیش

    من به فال قهوه اعتقاد نداشتم ولی بایه خانم پرستاربازنشسته اشنا شدم که ازیه مرد روسی فال قهوه یاد گرفته بود …این خانم درباره اینده من چیزهایی گفت که باور نمیکردم ولی همش به واقعیت تبدیل شد واقعا عجیبه چطور از ایندم گفت که عین همون شد..حتی درباره همسر ایندم همه چیزش درست بود دربا …

    4 سال پیش

    میشه شمارشو بزارید منم زنگ بزنم

    5 سال پیش

    اتش جان این شماره نگین فالگیر نیست.من یکبار فالشو امتحان کردم اصلا هیچکدوم حرقاش برام اتفاق نیفتاد.تازه یه دعانویسم معرفی کرد که ازش دعاگرفتم و بعداین همه مدت جواب نگرفتم. اصلا وعده هاشم درست از آب درنیومد.واقعا متاسفم.

    5 سال پیش

    خانمی میشناسم خیلی خوش برخورده وواسه مشتریش وقت میزاره 09363297984

    5 سال پیش

    منم وقتی 14سالم بود مادرم تنهایی رفت برام فال قهوه گرفت با این که من اصلا همراهش نبودم و منو نمیشناخت اسم منو به مادرم کفت و اتفاقاتی که تو گذشته برام اتفاق افتاده بود گفت که آینده اش خیلی خوب میشه خیلی ثروت مند و قدرتمند میشه ولی الان 19سالمه زندگیم خیلی مزخرفه حتی پول شارژ گوشی …

    6 سال پیش

    سلام فال قهوه داریم تا فال قهوه
    بعضی از فال ها هستن واقعا جنبه سرگرمی دارن ولی بعضی از فالگیرا با اجنه در ارتباط هستن و خیلی از حرفاشون درست از آب درمیاد

    6 سال پیش

    بنظر من فال قهوه فقط یه سرگرمیه و تخیل که وقتی حرفایی رو بما میگن ممکنه بینشون تعدادیش راست باشه و باعث میشه فکر کنیم واقعیه ولی اینطور نیست

    6 سال پیش

    بچه ها من به فال قهوه یا فال دیگری اصلا اعتقادی نداشتم .ولی مادرم رفته یه فال قهوه برام گرفته که تمام اصرارم رو به مادرم گفته ….واقعا بچه ها خیلی خیلی تعجب کردم …با اینکه یه آدم تحصیل کرده هستم و به این چیزا اعتقادی نداشتم اعتقاد پیدا کردم .البته بچه ها شاید بگید از مادرت قب …

    5 سال پیش

    برای منم اتفاق افتاد

    6 سال پیش

    سلام من هم به فال قهوه اعتقادی نداشتم اما خوبه که حداقل 1بار امتحان کنید . من پیش ی خانم فال قهوه همراه با سرکتاب قرآنی می گیرم و خیلی هم راضی هستم . گاهی هم ک کارم بسته میشه خودش برام دعای کارگشایی مینویسه .خیلی دستش خوبه…
    خانم کاشانی09339066217

    6 سال پیش

    من خواهرم رفته بود پيش يكي از فالگيرا من اعتقادي نداشتم اصلا به فال و هنوزم ندارم ولي داشتم بهرصداي فال گير راجب خواهرم گوش ميكردم يهو گفت علي كيه ؟! خواهرم گفت داداشم! گفت گرفتار مشكل مالي ميشه! من سركار بودم مشكلي هم نداشتم! بعد گفت محمد كيه خواهرم گفت بابام، گفت واسه علي نگران …

    6 سال پیش

    جالبه!
    ولی واقعیت داره

    3 سال پیش

    منم زیاد شنیدم . ولی سوالم اینه که مبنای علمی داره فال یا با جن سروکار دارن !؟ آیا واقعا در اون ته فنجان قهوه چه چیزی هست که کل زندگی یه نفر رو آمار میده . یا کشیدن کارت که بطور اتفاقی هست چه چیزی نهفته هست ، آیا همه اینا کلاهبرداری و سرکاری هست ؟ الان بقدری زیاد شده آدم میمونه چ …

    5 سال پیش

    سلام میشه شمارشو بدی

    4 سال پیش

    سلام فال قهوه واقعیت داره

    کلیه مطالب آسمونی شامل قانون کپی رایت هستند، استفاده فقط با ذکر منبع مجاز است.

    ‘);

    mywindow.document.close(); // necessary for IE >= 10
    mywindow.focus(); // necessary for IE >= 10*/

    // mywindow.print();
    // mywindow.close();

    return true;
    }
    $(document).on(‘click’, ‘.hdl-sharepost-link.print’, function(){
    var content = $(“#hdl-content”).html();
    var title = $(“#hdl-title”).html();
    PrintElem(content, title);
    });
    $(document).on(‘click’, ‘.do-copy’, function(){
    var val = $(this).attr(‘data-value’);
    var $temp = $(“”);
    $(“body”).append($temp);
    $temp.val(val).select();
    document.execCommand(“copy”);
    $temp.remove();
    });
    $(document).on(‘click’, ‘.show-remain-of-comments’, function(){
    var content = $(this).parent().attr(‘data-content’);
    $(this).parent().html(content);
    });
    var persianNumbers = [‘۰’, ‘۱’, ‘۲’, ‘۳’, ‘۴’, ‘۵’, ‘۶’, ‘۷’, ‘۸’, ‘۹’],
    numberToPersian = function (str)
    {
    if(typeof str === ‘string’)
    {
    for(var i=0; i= limit) {
    val.value = val.value.substring(0, limit);
    $(‘#’+counter_id).text(limit+” واژه وارد شده است.”);
    } else {
    var remain = limit – len;
    $(‘#’+counter_id).text(remain+” واژه مانده”);
    }
    };
    $(document).on(‘click’, ‘.question-row’, function() {
    $(‘.answer-row’).each(function(){
    if( !$(this).hasClass(‘hide’) ) {
    $(this).slideUp(500, function(){
    $(this).addClass(‘hide’).removeAttr(‘style’);
    });
    }
    });
    $(this).parent().find(‘.answer-row’).hide().removeClass(‘hide’).slideDown(500);
    });
    if ( $(‘#hdl-carousel-popular’).length ) {
    var hdlCrslSelectedBox = $(‘#hdl-carousel-popular’).flickity({
    rightToLeft: true,
    cellAlign: ‘right’,
    contain: true,
    pageDots: false,
    autoPlay: true,
    selectedAttraction: 0.01,
    friction: 0.15,
    freeScroll: true,
    cellSelector: ‘.hdl-crsl-cell’,
    on: {
    pointerUp: function( event, pointer ) {
    hdlCrslSelectedBox.flickity(‘playPlayer’);
    }
    }
    });
    }
    var hdlCrslCategories = $(‘#hdl-carousel-categories’).flickity({
    rightToLeft: true,
    cellAlign: ‘right’,
    contain: true,
    pageDots: false,
    autoPlay: true,
    selectedAttraction: 0.01,
    friction: 0.15,
    freeScroll: true,
    cellSelector: ‘.hdl-crsl-cats-cell’,
    on: {
    pointerUp: function( event, pointer ) {
    hdlCrslCategories.flickity(‘playPlayer’);
    }
    }
    });

    $(document).ready(function () {
    let p = $( “#respond” ).first();
    $(“#insert-comment”).on(‘click’, function () {
    // console.log(p);
    $(“html , body”).animate({scrollTop: p[0].offsetTop + 150}, 800);
    });
    $(“#hdl-insert-comment, #hdl-single-post-header-insert-comment, #hdl-add-your-comment”).on(‘click’, function (e) {
    e.preventDefault();
    $(“html , body”).animate({scrollTop: p[0].offsetTop + 150}, 800);
    return false;
    });
    $(“#hdl-single-post-header-show-new-comment”).on(‘click’, function(e) {
    e.preventDefault();
    $([document.documentElement, document.body]).animate({
    scrollTop: $(“#hdl-add-your-comment”).offset().top
    }, 1000);
    });
    $(“#hdl-more-tags”).on(‘click’, function (e) {
    e.preventDefault();
    $(this).remove();
    $(‘.hdl-post-footer-tag’).removeClass(‘hdl-hidden’);
    return false;
    });
    // if ( $(‘.alert’).length ) {
    // setTimeout(function() {
    // $(“html , body”).animate({scrollTop: p[0].offsetTop + 150}, 800);
    // }, 500);
    // }
    });

    $(document).ready(function () {
    $( “#active” ).prev().addClass(“prev”);
    $( “#active” ).next().addClass(“next”);
    });

    $(document).ready(function () {
    $( “.btn-refresh” ).click(function () {
    $.ajax({
    method:’GET’,
    url: “https://asemooni.com/comments/refresh-captcha”,
    success: function (data) {
    $(‘.captcha span’).html(data);
    }
    });
    });
    });

    $(document).ready(function() {

    // var images = $(“.entry-content”).find(‘img’);
    // var title = ”;
    // var width = ‘fit-content’;
    // $.each(images, function(){
    // title = $(this).attr(‘title’);
    // width = $(this).attr(‘width’);
    // width = typeof width !== ‘undefined’ && width !== false ? width+”px” : ‘fit-content’;
    // if( typeof title !== ‘undefined’ && title !== false ) {
    // $(‘

    ‘+title+’

    ‘).insertAfter($(this));
    // }
    // });

    $(document).on(‘click’, ‘.hdl-subjects-toggle-txt’, function() {
    var subjectList = $(this).parents(‘.hdl-subjects’).first().find(‘ul’).first();
    $(this).html($(this).html() == ‘بستن’ ? ‘باز کردن’ : ‘بستن’);
    subjectList.slideToggle();
    });
    const Toast = Swal.mixin({
    toast: true,
    customClass: {
    container : ‘swal-support-rtl’
    },
    showConfirmButton: false,
    timer: 3000,
    timerProgressBar: true,
    position: ‘top’,
    didOpen: (toast) => {
    toast.addEventListener(‘mouseenter’, Swal.stopTimer);
    toast.addEventListener(‘mouseleave’, Swal.resumeTimer);
    }
    });

    $(document).on(‘click’, ‘#hdl-submit-reason’, function(){
    var post = $(‘.hdl-col-likes-holder’).attr(‘data-post’);
    var option = $(‘input[name=”reason”]:checked’).val();
    var description = $(‘#hdl-reason-desc’).css(‘display’) == ‘block’ ? $(‘textarea[name=”hdl-reason-desc”]’).val() : ”;
    $(this).attr(‘disabled’, ‘disabled’).html(”);
    $.ajaxSetup({
    headers: {
    ‘X-CSRF-TOKEN’: $(‘meta[name=”csrf-token”]’).attr(‘content’)
    }
    });
    $.ajax({
    url: ‘/post/dislike’,
    method: ‘POST’,
    data: {post:post, option:option, description:description},
    success: function (response) {
    $(‘.hdl-colbtn-dislikes’).addClass(‘active’);
    $(‘.hdl-colbtn’).addClass(‘no-action’);
    $(‘#likes-count’).html(response.likes);
    $(‘#dislikes-count’).html(response.dislikes);
    $(‘#hdl-reason-box’).fadeOut();
    // Toast.fire({
    // icon: ‘success’,
    // title: ‘بازخورد شما برای این مطلب با موفقیت ثبت شد.’
    // });
    },
    error: function (err) {
    // Toast.fire({
    // icon: ‘error’,
    // title: ‘خطا: بازخورد شما ثبت نشد!’
    // });
    $(‘#hdl-reason-box’).fadeOut();
    }
    });
    });

    $(document).on(‘change’, ‘input[name=”reason”]’, function() {
    if( $(this).val() == 10 ) {
    $(‘#hdl-reason-desc’).slideDown();
    } else {
    $(‘#hdl-reason-desc’).slideUp();
    }
    });
    $(document).on(‘click’, ‘.hdl-colbtn-likes:not(.no-action)’, function() {
    var post = $(‘.hdl-col-likes-holder’).attr(‘data-post’);
    $.ajaxSetup({
    headers: {
    ‘X-CSRF-TOKEN’: $(‘meta[name=”csrf-token”]’).attr(‘content’)
    }
    });
    $.ajax({
    url: ‘/post/like’,
    method: ‘POST’,
    data: {post:post},
    success: function (response) {
    $(‘.hdl-colbtn-likes’).addClass(‘active’);
    $(‘.hdl-colbtn’).addClass(‘no-action’);
    $(‘#likes-count’).html(response.likes);
    $(‘#dislikes-count’).html(response.dislikes);
    // Toast.fire({
    // icon: ‘success’,
    // title: ‘بازخورد شما برای این مطلب با موفقیت ثبت شد.’
    // });
    },
    error: function (err) {
    // Toast.fire({
    // icon: ‘error’,
    // title: ‘خطا: بازخورد شما ثبت نشد!’
    // });
    }
    });
    });

    $(document).on(‘click’, ‘.hdl-colbtn-dislikes:not(.no-action)’, function() {
    $(‘#hdl-reason-box’).fadeIn();
    });
    $(document).on(‘click’, ‘#hdl-cancel-reason’, function() {
    $(‘#hdl-reason-box’).fadeOut();
    });

    $(document).on(‘click’, ‘.comment-like:not(.not-allowed)’, function(){
    var comment = $(this).data(‘comment’);
    var post = $(this).data(‘post’);
    var parentReply = $(this).parent();
    if ( post && comment ) {
    $.ajaxSetup({
    headers: {
    ‘X-CSRF-TOKEN’: $(‘meta[name=”csrf-token”]’).attr(‘content’)
    }
    });
    $.ajax({
    url: ‘/comment/like’,
    method: ‘POST’,
    data: {comment:comment, post:post},
    success: function(response) {
    parentReply.find(‘.comment-like, .comment-dislike’).addClass(‘not-allowed’);
    parentReply.find(‘.comment-like .comment-like-value’).html(response.likes);
    // Toast.fire({
    // icon: ‘success’,
    // title: ‘بازخورد شما برای این نظر با موفقیت ثبت شد.’
    // });
    },
    error: function(err) {
    // Toast.fire({
    // icon: ‘error’,
    // title: ‘خطا: بازخورد شما ثبت نشد!’
    // });
    }
    });
    } else {
    // Toast.fire({
    // icon: ‘error’,
    // title: ‘خطا: شما قبلاً به این نظر امتیاز داده اید!’
    // });
    }

    });

    $(document).on(‘click’, ‘.comment-dislike:not(.not-allowed)’, function(){
    var comment = $(this).data(‘comment’);
    var post = $(this).data(‘post’);
    var parentReply = $(this).parent();
    if ( post && comment ) {
    $.ajaxSetup({
    headers: {
    ‘X-CSRF-TOKEN’: $(‘meta[name=”csrf-token”]’).attr(‘content’)
    }
    });
    $.ajax({
    url: ‘/comment/dislike’,
    method: ‘POST’,
    data: {comment:comment, post:post},
    success: function(response) {
    parentReply.find(‘.comment-like, .comment-dislike’).addClass(‘not-allowed’);
    parentReply.find(‘.comment-dislike .comment-dislike-value’).html(response.dislikes);
    // Toast.fire({
    // icon: ‘success’,
    // title: ‘بازخورد شما برای این نظر با موفقیت ثبت شد.’
    // });
    },
    error: function(err) {
    // Toast.fire({
    // icon: ‘error’,
    // title: ‘خطا: بازخورد شما ثبت نشد!’
    // });
    }
    });
    } else {
    // Toast.fire({
    // icon: ‘error’,
    // title: ‘خطا: شما قبلاً به این نظر امتیاز داده اید!’
    // });
    }
    });

    $(document).on(‘click’, ‘.adword’, function(){
    var id = $(this).attr(‘data-id’);
    $.ajaxSetup({
    headers: {
    ‘X-CSRF-TOKEN’: $(‘meta[name=”csrf-token”]’).attr(‘content’)
    }
    });
    $.ajax({
    url: ‘/post/adword’,
    method: ‘POST’,
    data: {id:id},
    });
    });

    $(document).on(‘click’, ‘#load-more-comments’, function() {
    var from = parseInt($(this).attr(‘data-from’));
    var post = $(this).attr(‘data-post’);

    $.ajaxSetup({
    headers: {
    ‘X-CSRF-TOKEN’: $(‘meta[name=”csrf-token”]’).attr(‘content’)
    }
    });
    $.ajax({
    url: ‘/post/load-more-comments’,
    method: ‘POST’,
    data: {post:post, from:from},
    success: function (response) {
    if ( response.count > 0 ) {
    $(‘#load-more-comments’).attr(‘data-from’, from + response.count);
    $(‘.comments-list’).append(response.output);
    }
    if ( response.count

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    فال قهوه چیست و در چه کشورهایی طرفدار دارد و چگونه گرفته می شود؟ آیا فال قهوه واقعیت دارد ؟

    از زمان های خیلی قدیم مردم علاقمند بودند که آینده را پیش بینی کنند و برای ارضای این نیاز به علومی مانند ستاره شناسی ، تعبیرخواب ، فال قهوه و … روی آوردند. درست است که از نظر پیشگویی نمی توان از فال قهوه انتظار غیر معقول داشت ولی هر روز و هر لحظه می توان آن را گرفت. فال قهوه همواره از پر رونق ترین طالع بینی هاست و طرفداران بسیاری دارد.

    به خواندن و تفسیر نشانه ها و علامت هایی که از باقی مانده تفاله قهوه در فنجان تشکیل می شود گفته میشود.

    فال قهوه یکی از روش های پرطرفدار فال گیری و پیش گویی با استفاده از ته مانده قهوه ی نوشیده شده است.

    ایا فال قهوه درست است

    به دلیل جذب بالای دانه های قهوه همه ی تصور ذهنی فرد به طور نقش و نگار روی فنجان نقش و طرح می بندد.

    اعراب اولین کسانی بودند که قهوه را کشف کردند و کاشت و نوشیدن آنها صد سال جزو اسرار این قوم بود . آنها اوایل قهوه را بدون بو دادن و به صورت خام دم کرده و نتیجه آن یک نوشیدنی رقیق مثل چای سبز بود که امروزه با نام قهوه سبز ما آن را می شناسیم . بعد از سالها آنها شیوه تهیه قهوه خود را تغییر دادند به این صورت که ابتدا قهوه را برشته و آسیاب و سپس دم کردند . در آن زمان مرکز کشف قهوه یمن بود و کم کم در شبه جزیره عربستان رواج پیدا کرد. در حقیقت از زمان اعراب به تفسیر نشانه های باقی مانده از قهوه در ته فنجان فال قهوه گویند . دانه قهوه اولین بار توسط اعراب و حدودا سال ششصد میلادی کشف و کاشتن و نوشیدن آن تا صد سال جز اسرار این قوم بود.

    آموزش فال تاروت کبیر

    فال بینی در میان اهالی یونان ، ایران ، ارمنستان ، روسیه ، یوگسلاوی شهرت زیادی دارد و در هر کشور راه و رسم مختلفی دارد.

    برای فال گرفتن از طریق قهوه نیاز به قهوه ترک خالص داریم که بدون هیچ افزودنی مثل شکر یا شیر باشد. بدین منظور بخش بیشتر مایع قهوه را می نوشند و مخلوط غلیظی از قهوه و آب در ته فنجان باقی می ماند. فنجان را روی نعلبکی برمی گردانند و بعد از چند دقیقه آن را بر می دارند و فالگیر با استفاده از اشکال مختلف که در ته فنجان مانده آن ها را به چیزهایی تشبیه کرده و نکاتی درباره گذشته و آینده فرد به او می گوید.

    ۱- قهوه

  • دانلود كتاب داستان تركي استانبولي
  • قهوه لازم برای فال بینی قهوه ای مخصوص می باشد که می بایست مقداری ناخالصی یا دُرد را به اندازه لازم دارا باشد. قهوه ای که برای گرفتن فال قهوه مورد استفاده قرار می گیرد قهوه ترک می باشد.

    ۲-قهوه جوش

    قهوه جوش باید دارای شکلی ساده و جادار و دهانه ای تنگ و جنسی فلزی باشد. هرچی قهوه جوش قدیمی تر و کهنه تر باشد بهتر است.

    ۳- فنجان و نعلبکی

    فنجانهای خیلی کوچک برای گرفتن فال قهوه مناسب نسیتند. برای انجام فال قهوه از فنجان هایی که ابعادی متوسط و شکلی ساده و لبه ای بلند دارند استفاده می شود.

    ۴-آتش

    نوع آتش از اهمیت زیادی برخوردار نمی باشد اما ترجیحا اگر آتش طبیعی با سوختن ذغال و هیزم باشد بهتر است.

    ۵-شکر یا قند

    شکر یا قند برای از بین بردن تلخی قهوه مورد استفاده قرار می گیرند. البته برخی نیز اعتقاد دارند که برای گرفتن فال قهوه نباید از شکر استفاده کرد.

    نماد های بزرگتر اهمیت زیادی نسبت به علایم و نماد های کوچکتر دارند . شکل هایی که نزدیک دسته فنجان هستند نشانه اتفاقات و حوادث نزدیک هستند و شکل های سمت چپ دستگیره نشان از حوادث گذشته و شکل های سمت راست که خیلی مهم هستند آینده را نشان می دهند.

    بهترین و موثرترین روزهای هفته برای گرفتن فال پنجشنبه ها و جمعه هاست اما روز های تعطیل اصلا روز مناسبی نیست.

    متقاضیان فال قهوه بیشتر افراد با اعتماد بنفس پایین و حساس و معمولا دارای مشکلات و دغدغه هایی هستند و فقط به دنبال راه حلی برای آنها می باشند. شنیدن تنها یک واقعیت نزدیک به موضوع به آنها انگیزه و امید می دهد و نیز نکات کوچک در ذهن آنها ثبت می شود و آنها را به فراموشی می سپارند.

    فال گیران افراد زیرک و باهوش هستند که دارای مهارت بالا در حدس و تشخیص شخصیت افراد مختلف که خیلی هنرمندانه به بازگوکردن شخصیت افراد می کنند.

    نباید از یاد ببریم که اسلام دین تعقل و اندیشه است. ما معتقدیم که سرنوشت انسان نه در کارت های رنگارنگ تاروت و نه در صفحه های برنجی با تصاویر عجیب و غریب و نه در بین تفاله قهوه رقم نمی خورد. این خود ما هستیم که سرنوشت خود را آن گونه که خواهد بود با اعمال و رفتارها و تصمیمات مختارانه مان رقم می زنیم. البته اراده خداوند و قضای او هم در بالاتر از هر اراده و عزمی بر همین امر تعلق گرفته است. پس چه بهتر که زندگیمان را از مدار عقلانیت و شریعت خارج نسازیم و به سمت بیراهه های خطر نکشانیم.

    Δdocument.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

    بیسوادی تو حرفاتون موج میزنه متاسفانه فکر کنم خود شما هم فالگیر هستین ولی ادبیاتتون خوبه همین . در اسلام انسان نمیتونه با رفتار وحرکاتش سرنوشتشو رقم بزنه چون قضا وقدر زیر سوال میره اون که شما میفرمایید مکتب اگزیستانسیالیسمه که میگه انسان از قدرت اختیار و تصمیم برخورداره وانسان میتونه سرنوشتشو بسازه اینو آوردی محترمانه چسبوندی به دم اسلام بعد میگی البته قضا وقدر خداوند بالاتر از هر چیزه ؟؟؟؟

    سلام. از توجه شما ممنونم.
    پشت هر کار و عملی سرنوشتی و قضا و قدری است. مثلا شما اگر از منزل خارج شوید یک قضا و قدر دارید و اگر در منزل بمانید یک قضا قدر دیگر دارید. به هر حال بحث آزاد است و هر عزیزی میتواند نظر خود را بگوید و ما استفاده کنیم

    در طول تاریخ، دانستن در مورد آینده و پیش بینی اتفاقات پیش رو، یکی از جذاب‌ترین رویدادها بوده است. انسان‌ها همواره دوست دارند تا در جریان اخبار و اتفاقات آینده باشند. در این مقاله قصد داریم تا به طور کلی فال بینی انجام شده توسط فال قهوه را بررسی کنیم. همراه ما باشید تا با پیشینه تاریخی این نوع فال گرفتن و معانی رایج اشکال مختلف مشاهده شده در تفاله حاصل از فال قهوه بیشتر آشنا شوید.

    آنچه در ادامه خواهید خواند:

    فال قهوه معمولاً با قهوه ترک انجام می‌شود، زیرا تنها پودر قهوه ترک است که آسیاب شدن آن بسیار ریز انجام شده‌است. این قهوه در ته فنجان باقی می‌ماند و در آب جوش حل نمی‌شود. معمولاً فالگیرها با مشاهده شکل‌های مختلف شروع به طالع بینی و تفسیر نقوش حاصل از تفاله‌ها می‌کنند. البته امروزه به خاطر تقاضای بالای متقاضیان، دیگر زمانی برای تهیه قهوه ترک نیست و معمولاً فالگیرها با ریختن یک قاشق پودر قهوه فوری ترک در یک فنجان آب جوش و نوشاندن آن به افراد مختلف، شروع به طالع بینی می‌کنند.

    فرایند گرفتن فال قهوه بسیار جالب است، اگر به این نوع طالع بینی‌ها اعتقاد ندارید، می‌توانید یک بار مراحل هیجان انگیز و بسیار سرگرم کننده گرفتن فال قهوه صوتی یا انلاین را تجربه کنید. معمولاً فالگیرها مقداری از قهوه را به شما می‌دهند و سپس نعلبکی را بر روی فنجان گذاشته و با آداب و حرکاتی خاص و عجیب، فنجان قهوه را در جهت عقربه‌های ساعت چند بار دور قلب خود می‌چرخانند.

    فالگیر بعد از برداشتن نعلبکی از روی فنجان، شروع به تفسیر اشکال داخل تفاله می‌کند. این اشکال واقعی نیستند و حاصل تصویرسازی ذهنی فالگیر شما هستند. معمولاً فالگیرها با ربط دادن این اشکال نامنظم به صورت‌های فلکی، حیوانات، اجزا و اشکال این چنینی، شروع به ارتباط دادن آن‌ها به یک‌دیگر و تفسیرشان در رابطه با زندگی انسان‌ها می‌پردازند. امروزه افراد بسیار زیادی برای نهایی شدن تصمیماتشان اقدام به دریافت فال قهوه برای ازدواج می‌کنند یا با تفاسیر احمقانه این فال‌ها به شریک زندگی خود شک می‌کنند.

    ایا فال قهوه درست است

    شاید تعجب کنید ولی فال قهوه انلاین نیز امروزه صورت می‌گیرد. با چست و جو کردن عباراتی مثل فال قهوه سریع یا فال قهوه انلاین با این سایت‌ها مواجه خواهید شد. البته هیچ یک از این خدمات رایگان نیستند و شما باید با درگاه‌های غیر امن و تقلبی اقدام به واریز وجه بکنید. این امر باعث قرار گرفتن اطلاعات حساب بانکی شما در دستان کلاه‌برداران خواهد شد، در انتخاب ‌هایتان دقیت کنید.

    برای اولین بار چینی‌های باستان بودند که پس از نوشیدن قهوه، تفاله‌های آن را شبیه به حروف چینی می‌دیدند و پیشگویان شروع به پیشگویی و بررسی سرنوشت افراد می‌‌کردند. پس از چینی‌ها، قوم عرب در کشورهای یمن و عربستان بودند که به گرفتن فال قهوه اعتقاد پیدا کردند. البته بعدها با افزایش تدریجی مصرف قهوه و آشنا شدن مردم مختلف جهان با این نوشیدنی جذاب، گرفتن فال قهوه به فرایندی جهانی تبدیل شد.

    آیا فال قهوه واقعی است؟

    متقاضیان فال قهوه تک نشان و پنج نشان معمولاً افرادی هستند که با اعتماد به نفس پایین به این افراد مراجعه کرده‌اند و به دنبال راه حلی کذایی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های خود هستند. توجه کنید که گرفتن فال قهوه می‌تواند به عنوان یک سرگرمی در محافل مختلف صورت بگیرد. با این حال شما نباید با استناد به گفته‌های غلط فالگیرها، نکات مهم و امید بخش زندگی را به فراموشی بسپارید.

    در واقع شما منتظر شنیدن یک واقعیت نزدیک به موضوع اصلی هستید و فالگیر با مشاهده زبان بدن و اطلاعاتی که در اختیارش گذاشته‌اید، می تواند تا حدودی به خاطر زیرکی و باهوشی که دارد، شخصیت افراد مورد نظر شما را بازگو کند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده، بیشترین مشتری‌های این فالگیرها خانم‌هایی خانه دار هستند و تحصیلات آکادمیک ندارند. در ادامه چند جمله از یکی از بزرگترین فالگیران تهران را که در یکی از آرایشگاه‌های زنانه فعالیت می‌کرده است را برای شما آورده‌ایم تا از روش حدسی زیرکانه این افراد آگاه شوید:

    من مشتریان ثابت خود را دارم و در اثر رفت و آمدهای مکرر و مشاهده زندگی آنها در شبکه‌های اجتماعی، از تمامی اتفاقات زندگی‌شان اطلاع دارم، بنابراین حدس‌هایی که میزنم، در اغلب موارد درست هستند. در صورتی که من اشتباه کنم، بهانه‌ای برای آن می‌آورم و اگر هم درست باشد، که عالی می‌شود و پول بسیار هنگفتی به جیب می‌زنم.

  • داستانهای صوتی انگلیسی با متن
  • طبق گفته این فالگیر، گرفتن فال قهوه ابجد و فال قهوه هفته اینده از پرطرفدارترین فال‌ها بوده است.

    معمولاً فالگیرها چند شکل مهم را درون فال قهوه می‌بینند. هرچند که در بسیاری از موارد شکل مشاهده شده، هیچ ارتباطی با تصویر اجسام ندارد و صرفاً حاصل تصویرسازی ذهنی فالگیر است تا بتواند معانی مختلف را با جنبه‌‌های مختلف زندگی شما ارتباط دهد.

    آتش: دیده شدن آتش در در فنجان، خبر از رسیدن به جایگاه و مقامی والا می‌دهد.

    آب: از آنجا که آب در همه فرهنگ‌ها نشان دهنده روشنایی می‌باشد، دیدن آب یا هر چیزی که شبیه به آب باشد، می‌تواند از رسیدن به موفقیت‌های علمی، شغلی و یا روابط عاطفی موفق خبر دهد.

    انسان: با توجه به نوع واکنش و هدف شما از گرفتن فال، ممکن است فالگیر شما اشکال متفاوتی از انسان را در فنجان شما ببیند. برای مثال اگر انسان درون فنجان قهوه شما در حال دعا کردن باشد، شما به حاجت خود می‌رسید. اگر این فرد در حال سجده کردن مشاهده شود، این امر نشان دهنده التماس و ذلیل شدن شما خواهد.

    انگور: دیدن انگور در فنجان مربوط به فال به معنی خیر و برکت و رسیدن به آرامش در زندگی است.

    بطری: کافی است تا همین حالا عبارت تفسیر و شناخدر موت معانی اشکال فال قهوه نی نی سایت را تورهای جستجوگر سرچ کنید تا با تفسیرهای متفاوتی از بطری مواجه شوید. در حالت کلی مشاهده بطری مانند هشدار می‌باشد. با توجه به شرایط زندگی و توصیفاتی که شما به فالگیرها ارائه می‌دهید، این بطری می‌تواند بیانگر خطرها و هشدار‌های متفاوتی باشد.

    پا: برخی از اشکال تفسیر چندگانه‌ای دارند، برای مثال دیدن پا در فنجان قهوه می‌تواند دو معنی متفاوت داشته باشد، عمر کم یا رفتن به سفری کوتاه

    پول: دیدن پول به صورت اسکناس یا سکه نشان دهنده تلف شدن وقت و انرژی و رنج بردن از موضوعی خاص می‌باشد. البته مشاهده این اشکال می‌تواند به صورت کاملاً تخیلی باشد، زیرا هیچ تفاله‌ای شبیه به پول یا سکه‌ نخواهد شد.

    جعبه: دیدن جعبه نشان دهنده وجود زنی همدم و معاشر است که سازگاری کمتری در زندگی دارد.

    تخم مرغ: با دیدن تخم مرغ، فالگیر به احتمال زیاد به شما خبر رسیدن مال و ثروت زیاد را ارائه خواهد داد.

    افراد بسیار زیادی هستند که پس از باز کردن چشم‌هایشان در صبح، اقدام به گرفتن فال قهوه روزانه انلاین می‌کنند، با این حال شما نباید خیلی این تفاسیر را جدی بگیرید، زیرا ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با چیستی فال قهوه، تاریخچه و تفسیرهای متفاوت آن آشنا کنیم تا شما هم بدانید که هیچ چیزی نمی‌تواند شما را از آینده باخبر کند. پس مراقب این سو استفاده گران و ترفندهای زیرکانه آن‌ها باشید، تا در دام زیرکانه این سودجویان متقلب نیفتید.

    آیا تفاسیر فال قهوه واقعی است؟

    تفسیر اشکال مختلف درون تفاله‌های قهوه توسط فالگیر‌های متفاوتی انجام می‌شود. در این مقاله تفسیر شکل‌های مختلف دیده شده در فنجان قهوه را برای شما ارائه داده‌ایم برای اطلاعات بیشتر روی مقاله کلیک کنید.

    چه قهوه‌ای برای گرفتن فال مناسب است؟

    قهوه ترک به خاطر ذرات بسیار ریز و آسیاب شده‌ای که دارد، مناسب‌ترین قهوه برای طالع بینی و گرفتن فال قهوه می‌باشد. استفاده از انواع قهوه‌ و قهوه فوری دیگر هیچ تفاله‌ای برای مشاهده آینده به جای نمی‌گذارد.

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه *

    نام *

    ایمیل *

    وب‌ سایت

    چجوری کم کم باعث ترک کردن قهوه بشیم؟از مصرف روزی پنج تا کاپ…

    بله فرمولاسیون صابون روشن کننده به خاطر داشتن سالیسیلیک اسید…

    صابون زردچوبه خوب بود من خریدم…

    خیلی عالی و مفید…

    چقدر نکات جالب و جدیدی رو داشت. بسیار استفاده کردیم لدفن باز…

    با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

    ابزاري كه بشر براي راست آزمايي وحقيقت يابي در اختيار دارد عبارتند از:1- عقل 2- علم 3- وحي وشرع0
    فال قهوه ومانند آن را نه علم تأييد مي كند ،نه عقل ونه وحي ودين0تقارن دويا چند اتفاق در برخي اوقات نه بيانگر قانون عليت است ونه نشانه آن ،زيرا اگر چنين بود كليّت مي يافت وهميشه آن اتفاق رخ مي داد0
    فال نيك و بد زدن در همه اقوام بوده و هست. به نظر مي رسد سرچشمه آن عدم دسترسي به واقعيات و ناآگاهي از علل واقعي حوادث است. فال اثر طبيعي ندارد، ولي داراي اثر رواني است. فال نيك، اميد آفرين است، در حالي كه فال بد، موجب نااميدي، ناتواني و نگراني مي شود.
    از آن جايي كه اسلام همواره از مسائل مثبت استفاده مي كند و با مضرات مبارزه مي كند، به فال نيك توصيه فرموده، ولي فال بد را به شدت محكوم كرده است، حتي در بعضي روايات فال بد را در حد شرك به خدا شمرده‏اند. منظور از فال نيك ، حسن نظر داشتن و كارها و امور را مثبت ديدن است.
    از راه فال نخود و قهوه نمي‏توان به واقعيت يا حقيقتي اعتقاد پيدا كرد. چنين كارهايي براي سرگرمي است يا ابزاري براي سوء استفاده مادي برخي مي‏باشد. اثر چنين فال هايي فقط جنبه رواني است. لازم است انسان با توكل به خدا به فال‏هاي بد ترتيب اثر ندهد.

    موفق و موید باشید

    با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

    ایا فال قهوه درست است

    درباره ما

    کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    فال قهوه به معنای خواندن و تفسیر نشانه های بازمانده قهوه در فنجان، ریشه در هنر تفسیر تفاله چای در چین باستان دارد.

    مدیر طرح: سیامک کفایی ‌همکاران: شبنم چهره، فریده درفشی، زهرا ادریس آبادی، میترا زاغی، مصطفی کوچکی و سمیه گایکانی

    فال و فالگیری پدیده ای عام و فراگیر در همه‌ی کشورهای جهان است و مختص زمان و مکان خاصّی نیست، لیکن در طول تاریخ با وجود این‌که اعتقاد به فالگیری کاهش یافته اما نوع بشر هیچگاه اعتقاد خود به پیش‌گویی و فالگیری را یک سره از کف نداده است.

    فال یعنی شگون و به دل نیک آوردن، پیش بینی خوشبینانه، در زبان عربی فال به صورت فال و تفأل به کار می رود و مراد از آن، فال زدن به معنای مطلق آن چه نیک و چه بد است، ولی بیشتر به فال نیک اطلاق می شود و ضد آن، طیرته یا نظیر است، این کلمه در قرآن مجید نیز به کار رفته. در فرهنگ عرب،  تفأل سابقه ای کهن دارد.”

    ایا فال قهوه درست است

     از رسول اسلام (ص) نقل است که فال را خوش می داشت و نظیر را خوش نمی داشت. همچنین از پیامبر اکرم در باره فال بد نیز چنین نقل کرده‌اند: «اللهم لا طیر الا طیُرک و لا خیُر الا خیر کّولا اله غیرُک ، اللهم لا یأتی بالحسنات الا انتّ و لا یذهبُ بالسُیاتِ الا انتَ و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم .» اما کسی که به فال بد اعتنا کند، آن فال بد، سریعتر از سیلابی که به جا یگاه خود رو آورد، دامنگیر او خواهد شد و درهای وسوسه و ناراحتی بر روی او باز خواهد می‌شود و شیطان درهایی از مناسبات دور و نزدیک درباره لفظ و معنی بر رویش می نمایاند .” 

     در فرهنگ ایرانی نیز مانند اغلب فرهنگ های کهن دیگر ، فال نیک و سابقه ی کهن دارد. ایرانیان به فال نیک « مروا » و به فال بد « مرغوا » می گفتند، این کلمه به انواع و اقسام در شاهنامه نیز به کار رفته است. نوعی از فال زدن با گشودن کتاب ، یا سر کتاب باز کردن بود ه که این کار بیشتر با قرآن مجید و دیوان حافظ و مثنوی مولوی مرسوم بوده است . فال زدن با قرآن به نوعی همان استخاره است.

    فال زدن، انواع و اقسام زیادی دارد که از انواع آن می‌توان به کف بینی – فال قهوه – فال نخود و فال ورق اشاره کرد و از آنجا که فال قهوه در جامعه از اقبال بیشتری برخوردار است، در این تحقیق سعی شده است با وجود این اقبال عمومی، قضاوت و یا اعتقاد شخصی مردم را در باره این پدیده بررسی کنیم.فال قهوه:سایت اینترنتی دانشجویان در ارتباط با تاریخچه فال قهوه مطالب ارزنده و جالبی را عنوان کرده است که خلاصه‌ای از آن را در ذیل آورده‌ایم:  

    “فال قهوه به معنای خواندن و تفسیر نشانه‌های بازمانده قهوه در فنجان، ریشه در هنر تفسیر تفاله چای در چین باستان دارد. چای که در اصل نوشیدنی راهبان بود، در فنجان‌هایی زنگوله شکل نوشیده می‌شد.

    این شیوه پیشگویی بعدها در نزد اعراب و با استفاده از تفاله قهوه مرسوم شد. دانه قهوه برای اولین بار توسط اعراب و در حدود سال ۶۰۰ میلادی کشف شد، کاشتن و نوشیدن آن تا صدها سال جزو اسرار این قوم بود.

    مرکز کشت قهوه در یمن بود و کم کم استفاده از آن در سراسر شبه جزیره عربستان رواج یافت و بعدها توسط حکام عثمانی به ترکیه رسید. اولین قهوه خانه جهان به نام کیواهان Kiva Han، در سال ۱۴۷۵ در قسطنطنیه تاسیس شد.

  • چگونه یک رابطه رو تمام کنیم
  • شناسایی و آغاز مصرف قهوه توسط ساکنان اروپای غربی و آمریکا تا اواخر قرن ۱۸ میلادی صورت نگرفت لیکن پس از آن قهوه به سرعت مبدل به نوشیدنی دلخواه طبقه متوسط اروپایی شد و قهوه خانه های متعدد در گوشه و کنار برپا شدند. اصطلاح باریستا  Barista، به معنای یک قهوه چی که بتواند نوشیدنی‌های مختلفی از قهوه تهیه کرده و در این کار استاد باشد، در همین دوران بر سر زبان ها افتاد.

    موج محبوبیت قهوه باعث به وجود آمدن حرفه های جانبی هم شد که از جمله پرسابقه‌ترین و ماندگارترین آنها، پیشگویی با تفاله قهوه توسط زنان فالگیری بود که به Cup-Women شهرت داشتند.”پدیده فالگیری از دیدگاه علم:اگرچه نه تنها در بین عامه مردم که حتی بسیاری از دارندگان مدارک و مدارج دانشگاهی نیز فال می گیرند و به فالگیرها مراجعه می کنند، لیکن نگاه علمی به پدیده فال و فالگیری هیچگاه چندان مثبت نبوده و از این دیدگاه فال و فالگیری همواره تقبیح شده است بطوریکه” روان شناسان و متخصصان آسیب های اجتماعی در میزگردها و مصاحبه های مطبوعاتی اغلب از رواج فالگیری به مثابه نوعی کجرفتاری، شیادی و یا کلاهبرداری یاد می کنند. اما هنوز محققان علوم اجتماعی کمتر به بررسی این پدیده پرداخته اند. شاید به این دلیل که هنوز فالگیری را بحد کافی مهم یا ارزشمند نمی دانند که درباره آن بیاندیشند و یا اینکه فالگیری را نوعی “گنش زنانه” غیر مهم می دانند که از حیطه دستور کار آنها خارج است. بسیاری نیز ممکن است این موضوع پیش پا افتاده را در مقام و مرتبتی ندانند که در شأن روشنفکر یا محقق دانشگاهی باشد.”

    گوستاو جاهودا در کتاب روانشناسی خرافات فال را خرافه دانسته و‌‌چنین می‌نویسد:”برخی از این خرافه ها احتمالا در گذشته، بخشی از نظام گسترده‌تری از اندیشه‌ها و باور‌ها راتشکیل می‌دادند، اما در حال حاضر عناصر مجزا و منفردی هستند که از راه سنت به ما رسیده اند و هنوز هم توان خود را حفظ کرده‌اند. قسمت اعظم آنها مربوط به خوش شانسی و بد‌شانسی بوده و شامل فال زدن‌ها یا رسوم دیگری است که گویا فرد را از گزند مصون می‌دارند.”

    اما چه این پدیده را خرافه بدانیم و چه ریشه‌های آن را در جای دیگری جستجو کنیم، از اقبال مردمی به آن نمی‌توان غافل بود.  کلیات تحقیق

    در این گزارش با به کارگیری نظرسنجی تلفنی و بدست آوردن آمارها، پردازش و تحلیل علمی آنها، سعی شده است تا به نظر مردم تهران درباره فال قهوه دست یافت.  این گزارش حاصل جمع آوری پاسخ 1177 نفر از مردم تهران به پرسشنامه تهیه شده توسط واحد نظرسنجی تلفنی مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ای موسسه همشهری است. این افراد به صورت تصادفی و بر اساس مراجعه به فهرست شماره تلفن ها (از 22000000 الی 88999999) انتخاب شدند. در این گزارش نظر کسانی که تمایل به پاسخگویی به تمام پرسش های تحقیق را داشته اند، منعکس شده است.

    اهداف  تحقیق

    در این تحقیق سعی شده است قضاوت و اعتقاد شخصی پاسخگویان را درباره فال قهوه گرفتن بررسی کنیم.

    روش نظرسنجی

    در این پژوهش، از نظرات عامه مردم به صورت تلفنی (نظرسنجی تلفنی) به روش پیمایشی و نمونه گیری تصادفی استفاده شده است. عددهای داخل جدول گرد شده است. نتایج نظرسنجی های گذشته این مرکز نشان می دهد که رعایت نسبت جنسی در فرآیند اجرای نظر سنجی های تلفنی بسیار مشکل و گاه (بخصوص با توجه به محدودیت زمانی) غیرممکن است. از این رو در گزارش نتایج نظرسنجی ها ارتباط بین متغیرهای مستقل از قبیل جنس و سن و تحصیلات با متغیر وابسته مهم سنجیده و از کا اسکوار (chi-square) برای محاسبه سطح معنی داری آن استفاده می شود. نتایج قابل اعتماد (در سطح معناداری 95 درصد به بالا) گزارش خواهد شد.

     جامعه نمونه

    در این تحقیق نمونه آماری شامل  1177 نفر از مردم تهران است، لازم به ذکر است که از این تعداد  36 درصد مرد و  64 درصد زن هستند.

    زمان اجرای نظرسنجی

    این نظرسنجی از تاریخ  29 تیر ماه تا 2 مرداد ماه 1387 توسط گروه نظرسنجی مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ای روزنامه همشهری انجام شده است.

    پرسشنامه نظرسنجی

    1.  جنس        2. سن           3. تحصیلات 4. به فال قهوه اعتقاد دارید؟5. درصورت بلی چرا؟ 6. درصورت خیر چرا ؟7. تا به حال چند بار فال قهوه گرفته‌اید؟ 8. تا به حال به چند فال‌گیر مراجعه کرده‌اید؟9. فال‌گیر یا فال‌گیر‌ها را از کجا می‌شناختید؟10. فال‌گیرها بیشتر در مورد چه مسائلی پیش‌گویی می‌کنند؟11. معمولا مطالبی که فال‌گیرها به مردم می‌گویند تاچه حد درست است؟12. مرد‌ها بیشتر به فال قهوه اعتقاد دارند یا زن‌ها؟13. فال قهوه تا چه حد در جامعه ما رواج دارد؟14. چرا بعضی از مردم فال قهوه می‌گیرند؟

    چکیده:

     طرح نظرسنجی حاضر، ‌به منظور دست یافتن به نظر مردم تهران درباره فال قهوه به  اجرا درآمده است. یافته های این طرح به قرار زیر است:

    – 64 درصد از پاسخ‌گویان زن و 38درصد مرد هستند.- 32 درصد پاسخ‌گویان در گروه سنی 21-30  سال قرار دارند.- 42درصد  از پاسخ‌گویان دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند. – 82 درصد از پاسخ‌گو یان به فال قهوه اعتقاد ندارند.- 40 درصد از پاسخگویانی که به فال قهوه اعتقاد دارند علت این اعتقاد را درست بودن فال قهوه می‌دانند.- 41 درصد از پاسخگویانی که به فال اعتقتاد ندارند علت آن راامتحان نکردن آن می‌دانند. – 64 درصد ازمعتقدان به فال قهوه بیش از یک بار اقدام به گرفتن فال کرده‌اند. – 39 درصد از پاسخگویان معتقد به فال تنها به یک فالگیر مراجعه کرده‌اند. – 63 درصد ازمراجعه کنندگان به فالگیربا معرفی دوستانشان فالگیر را می‌شناسند. – 42 درصد از پاسخگویان معتقدند که فالگیرها از آینده می‌گویند. – 37 درصد از پاسخگویان گفته‌های فالگیر‌ها را کاملا غلط می‌دانند. – 87 درصد از پاسخگویان عنوان کردند که زن‌ها بیش از مردان به فال قهوه معتقدند.- 31 درصد از پاسخ‌گویان معتقدند که فال قهوه تا حدی در جامعه ما رواج دارد.- 32 درصد گفته‌اند که مردم به علت نگرانی از آینده خود فال قهوه می‌گیرند.

    جنس پاسخگویان 

    بر اساس جدول شماره 1، از میان 1177 نفر پاسخگو 64 درصد زن و 36 درصد مرد هستند.

    جدول و نمودار شماره  1- توزیع پاسخگویان بر اساس جنس

     

    جنس

    تعداد

    درصد

    زن

    749

    64

    مرد

    ایا فال قهوه درست است

    428

    36

    جمع

    1177

    100

     


    سن پاسخگویان

    جدول شماره 2، نشان دهنده توزیع جامعه آماری این تحقیق است. همان طور که مشاهده می شود بزرگترین گروه سنی در 1177 نفر پاسخ‌گو این تحقیق را گروه سنی 21-30 سال (32 درصد) و کوچک ترین گروه سنی را افراد 71 سال به بالا (2 درصد) تشکیل می دهند.

       جدول و نمودارشماره 2- توزیع پاسخگویان بر اساس سن

     

    سن

    تعداد

    درصد

    21- 30 سال 

    376

    32

    40 – 31 سال 

    275

    23

    41- 50 سال 

    210

    18

    15-20 سال

    137

    12

    51-60 سال

    92

    8

    61-70 سال

    59

    5

    71 سال به بالا

    28

    2

    جمع

    1177

    100

     


    سطح تحصیلات پاسخگویان

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 3،  از میان 1177 نفر  پاسخگو 42 درصد دیپلم و 2 درصد کارشناسی ارشد و دکترا  هستند.

    جدول و نمودار شماره 3- توزیع پاسخگویان بر اساس تحصیلات

     

    تحصیلات 

    تعداد

    درصد

    دیپلم

    496

    42

    زیر دیپلم

    267

    23

    کارشناس

    190

    16

    دانشجوو کاردانی

    123

    11

    کارشناسی ارشد و دکترا

    32

    2

    جمع

    1177

    100

     


     آیا پاسخگویان به فال قهوه اعتقاد دارند؟

     بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 4،  از میان 1177 نفر  پاسخگو، 82 درصد به فال قهوه اعتقاد ندارند و 18 درصد به فال قهوه معتقد هستند.

    جدول ونمودارشماره 4-  توزیع پاسخگویان بر اساس اعتقاد به فال قهوه

     

    آیا پاسخگویان به فال قهوه اعتقاد دارند

    تعداد

    درصد

    خیر

    969

    82

    بلی

    208

    18

    جمع

    1177

    100

     


    چرا پاسخگویان به فال قهوه اعتقاد دارند؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 5، 40 درصد از پاسخگویانی که به فال قهوه معتقد هستند، علت اعتقاد خود را درست بودن این فال می‌دانند. 23 درصد از این گروه گفته‌اند که فال گرفتن را دوست دارند،22 درصد این فال را از فال‌های دیگر بهتر می‌دانند و 15 درصد نیز گفته‌اند که به علت تایید دیگران به این فال معتقدند.

    جدول و نمودار شماره 5- توزیع پاسخگویان بر اساس چرایی اعتقاد آن‌ها به فال قهوه

     

    چرا به فال قهوه اعتقاد دارند 

    تعداد

    درصد

    همیشه درست است

    83

    40

    دوست دارم 

    48

    23

    بهتر از فال‌های دیگر است 

    46

    22

    تایید دیگران

    31

    15

    جمع

    208

    100

     


     

    چرا پاسخگویان به فال قهوه اعتقاد ندارند؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 6، 41 درصد از پاسخگویانی که به فال قهوه اعتقاد ندارند، علت این مسئله را امتحان نکردن این فال می‌دانند. 27 درصد از این دسته این فال را خرافات دانسته اند، 17 درصد گفته اند همیشه دروغ است و15 درصد این کار را دوست ندارند.

    جدول ونمودار شماره 6- توزیع پاسخگویان بر اساس چرایی عدم اعتقاد به فال قهوه

     

    چرا به فال قهوه اعتقاد ندارند

    تعداد

    درصد

    امتحان نکردم

    401

    41

    خرافات است 

    261

    27

    همیشه دروغ است 

    164

    17

    دوست ندارم

    143

    15

    جمع

    969

    100

     


    پاسخگویان تا به حال چند بار فال قهوه گرفته‌اند؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 7، 64 درصد از پاسخگویانی که به فال قهوه اعتقاد دارند، بیش از یک بار به گرفتن فال اقدام کرده اند، 18 درصد هیچ وقت به انجام آن موفق نشده اند و 18 درصد نیز فقط یک بار فال قهوه گرفته اند.

    جدول ونمودار شماره 7– توزیع پاسخگویان بر اساس تعداد دفعات فال گرفتن

     

    چند بار فال قهوه گرفته‌اند 

    تعداد

    درصد

    بیش از یک بار

    133

    64

    هیچ‌وقت

    38

    18

    1بار

    37

    18

    جمع

    208

    100

     


    پاسخگویان تا به حال به چند فالگیر مراجعه کرده اند؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 8، 39 درصد از پاسخگویانی که تا کنون برایشان فال قهوه گرفته شده است تنها به 1 فالگیر مراجعه کرده اند، 34 درصد به 2 تا3 فالگیر،15درصد به بیش از 3 فالگیر و 12 درصد در خانه خود و توسط افراد خانواده فال گرفته‌اند.

    جدول ونمودار شماره 8 – توزیع  پاسخگویان بر اساس مراجعه به فالگیرهای مختلف

     

    به چند فالگیر مراجعه کرده‌اند

    تعداد

    درصد

    1 فالگیر 

    67

    39

    2تا3 فالگیر

    58

    34

    بیش از 3 فالگیر 

    25

    15

    در خانه فال گرفته‌اند

    20

    12

    جمع

    170

    100

     


    پاسخگویان فالگیر را از کجا می‌شناختند؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 9، 63 درصد از مراجعه کنندگان به فالگیر از طریق دوستانشان با وی آشنا شده‌اند،33 درصد فالگیرشان خانوادگی بوده است و4 درصد بصورت تصادفی با وی آشنا شده‌اند.

    جدول و نمودار شماره 9 – توزیع پاسخگویان بر اساس نوع اطلاع آن‌ها از وجود فالگیر

     

    فالگیر را از کجا می‌شناسند

    تعداد

    درصد

    معرفی دوستان

    107

    63

    خانوادگی

    56

    33

    تصادفی 

    7

    4

    جمع

    170

    100

     


    فالگیرها بیشتر در مورد چه مسائلی پیشگویی می‌کنند؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 10، از میان 1177 نفر پاسخگو، 42 درصد عنوان کردند که فالگیرها آینده را پیش‌گویی می‌کنند، همچنین در این ارتباط 13 درصد به مسائل روزمره، 12 درصد هرچه خودمان بگوییم، 9درصد ازدواج، 6 درصد پول و ثروت، 4 درصد حوادث و4 درصد نیز به تولد و مرگ اشاره کرده‌اند.10 درصد از پاسخگویان به این پرسش پاسخی نداده‌اند.

    جدول و نمودار شماره 10 – توزیع پاسخگویان بر اساس نظر آن‌ها به زمینه پیشگویی فالگیرها

     

    فالگیرها چه چیزی را پیشگویی می کنند 

    تعداد

    درصد

    آینده 

    499

    42

    مسائل روزمره

    158

    13

    هرچه خودمان بگوییم 

    139

    12

    نمی‌دانم 

    115

    10

    ازدواج

    110

    9

    پول و ثروت

    70

    6

    حوادث

    44

    4

    تولد و مرگ

    42

    4

    جمع

    1177

    100

     


    مطالبی که فالگرها به مردم می‌گویند تا چه حد درست است؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 11، به اعتقاد 37درصد از پاسخگویان، گفته‌های فالگیر‌ها کاملا اشتباه است لیکن 5 درصد از پاسخ‌گویان صحت گفته‌های فالگیر‌ها را در حد خیلی زیاد تایید کرده‌اند.

    جدول و نمودار شماره 11- توزیع پاسخگویان بر اساس اعتقاد به میزان صحت گفته‌های فالگیر‌ها

     

    میزان صحت گفته‌های فالگیر‌ها

    تعداد

    درصد

    کاملا غلط

    440

    37

    تا حدی

    299

    25

    کم

    234

    20

    زیاد

    148

    13

    خیلی زیاد

    56

    5

    جمع

    1177

    100

     


    مردها بیشتر به فال قهوه اعتقاد دارند یا زن‌ها؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 12،  87 درصد از پاسخگویان معتقدند که زن‌ها بیش از مردان به فال قهوه اعتقاد دارند و تنها 2 درصد اعتقاد مردها را در این زمینه بیشتر دانسته‌اند.

    جدول و نمودار شماره 12- توزیع پاسخگویان بر اساس اعتقاد آن‌ها در مورد جنسیت معتقدان به فال قهوه

     

    مردان بیشتر به فال قهوه اعتقاد دارند یا زنان

    تعداد

    درصد

    زن‌ها

    1027

    87

    هر دو

    128

    11

    مرد‌ها

    22

    2

    جمع

    1177

    100

     


    فال قهوه چقدر در جامعه ما رواج دارد؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 13، 31درصد از پاسخگویان گفته‌اند که فال قهوه تا حدی در جامعه ما رواج دارد و 5 درصد نیز به رواج فال قهوه در جامعه اعتقادی ندارند، 25 درصد رواج فال قهوه در جامعه را زیاد،21 درصد کم و18 درصد خیلی زیاد توصیف کرده‌اند.

    جدول و نمودار شماره 13- توزیع پاسخگویان بر اساس اعتقاد به میزان رواج فال قهوه در جامعه

     

    میزان رواج فال قهوه 

    تعداد

    درصد

    تا حدی

    364

    31

    زیاد

    296

    25

    کم

    251

    21

    خیلی زیاد 

    205

    18

    رواج ندارد

    61

    5

    جمع

    1177

    100

     


    چرا برخی از مردم فال قهوه می‌گیرند؟

    بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 14، در ارتباط با علل گرفتن فال قهوه توسط مردم، 32 درصد نگرانی از آینده، 22درصد تفنن، 15 درصد بی‌اعتقادی مذهبی، 13 درصد عدم اعتماد بنفس، 11 درصد مشکلات زندگی و 7 درصد اعتماد به این فال را عنوان کرده‌اند.

    جدول و نمودار شماره 14- توزیع پاسخگویان بر اساس اعتقاد آن‌ها به علل گرفتن فال قهوه

     

    علل گرفتن فال

    تعداد

    درصد

    نگرانی از آینده

    380

    32

    تفنن

    249

    22

    بی اعتقادی

    178

    15

    عدم اعتماد بنفس

    155

    13

    مشکلات زندگی

    129

    11

    اعتماد به فال 

    86

    7

    جمع

    1177

    100


    1- روانشناسی خرافات، گوستاو جاهودا،ترجمه مجمد تقی براهنی، نشر نو 1363  (ص22 و 23)2- وبلاگ هویت انسان3- سایت اینترنتی دانشجویان4- سایت اینترنتی فرهنگ شناسی

    جدیدترین سلفی لیونل مسی با نوشیدنی مورد علاقه‌اش سوژه رسانه‌ها شده است.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
    مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

    نخستین سئوالی که در این مقوله مطرح است این است که اصولاً چرا در میان انواع و اقسام فال ها و ادوات و ابزار پیش گویی مساله فال قهوه تا این حد فراگیر شده و در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است؟با سایت آسمونی همراه باشید

    به نظر می رسد این فراگیر شدن دلایل متفاوتی داشته باشد. اما به یقین یکی از مهم ترین دلایل شیوع و گسترش این نوع فال گیری و پر مخاطب شدن آن، دسترسی آسان به ابزار و آلات آن و آسانی انجام کار در این نوع فال گیری است. تمام هزینه تشکیل چنین بساطی یک فنجان قهوه است که در هر کجای دنیا یافت می شود و تنها مقدمه ورود در این عرصه این خیال پردازی های خوردن قهوه و برگرداندن تفاله فنجان روی نلبکی است که به طور طبیعی موجب ایجاد اشکال و تصاویری روی سطح داخلی فنجان خواهد شد.

    برخلاف روش های سنتی مانند رمالی و دعانویسی و احضار روح و …در بسیاری از موارد نیازمند ادوات و ابزار و فضای خاص و توانایی انجام برخی رفتارها و حرکات ویژه است که از عهده هر کسی برنمی آید.

    به علاوه نفس برخی از کارهای سنتی آن قدر با خاطرات بد و مکان های کثیف و آلوده و حوادث مشمئز کننده همراه است که انسان متمدن و امروزی از ورود در آن حوزه پرهیز دارد و برای چند زن غربی یا غرب گرای شرقی دور هم نشستن بر مبل های تشریفاتی و دور میز عسلی های کوچک و قهوه ساختن و خوردن و بعد در عالم خیال پردازانه به گفتگوهای توهم آلود پرداختن به هیچ وجه چندش آور و به تعبیر متداول، بی کلاس نیست. در حالی که هیچ انسان تحصیل کرده ای معمولاً حاضر نمی شود به عنوان رمال و جن گیر یا مانند آن دست به کارهای متداول در این حوزه بزند.

    ایا فال قهوه درست است

    از طرف دیگر عناوینی چون رمالی و جن گیری و … در زمره عناوین مجرمانه در بسیاری از کشورها و در قوانین جزایی ملل محسوب می شود در حالی که عنوان فال قهوه گیری چندان داخل در این مجموعه محسوب نمی گردد.

    درستی یا نادرستی؟!

    با وجود همه مباحث علمی و حساب و کتاب های عقلایی باز هم حقیقت آن است که نمی توان درستی برخی از پیشگویی های این فال گیران را انکار کرد و بسیار دیده شده که این افراد به نکات بسیار درستی و واقعی اشاره می کنند. با وجود این نتایج درست و واقعی چه می توان گفت؟

    در پاسخ به این امر، هم نوعی تحلیل عقلی پاسخ گو است و هم تجربه های متعدد افراد و نتایج آماری مراکز قضایی و جنایی.

    اولاً باید گفت که در مساله فال گیری و پیش گویی و مانند آن که خود نیز هنری است و مهارت انجام صحیح آن در نزد هر کسی نیست برخورد زیرکانه و روان شناسانه بسیار بسیار مهم است.

    مثلا در مورد یک دختر جوان هر تصویری وجود داشته باشد به یقین شبیه یک مرد رؤیایی است که سوار بر اسب می خواهد به خواستگاری او بیاید. اما مانعی بزرگ بر سر راهش وجود دارد و …

  • فال ماه حمل
  • در حقیقت نکته دقیق این شیوه آن است که مراجعه کنندگان به فال گیران غالباً افراد دارای مشکل و دغدغه و بسیار حساس نسبت حوادث و خطرات و مشکلات احتمالی هستند و این دغدغه ها هم معمولاً از چند مورد خاص و معین خارج نیست.

    به عنوان مثال به احتمال بالای 90 درصد یک دختر جوان عاشق پسر جوانی است یا به او اظهار محبت شده و او در تصمیم گیری در این خصوص مردد است و به شکل کاملاً طبیعی موانع و مخالفین جدی در خانواده دو طرف وجود دارد و یا مشکلات گوناگون مالی و اجتماعی و …نمی گذارد که عشق به سرانجام برسد و مسلماً در این میان چند جمله ساده و کوتاه جناب فال گیر، زدن در خال و بیان حقیقتی است که به جز خدا و طرف مقابل کسی از آن خبر نداشت.

    ثانیاً فال گیران در این جلسات مطالب و نکات متعدد و متنوعی را به شکل چند گزینه ای مطرح می کنند که احتمال درستی یکی از آن ها بسیار بالاست.

    مثلاً می گویند:«در مدت بسیار کم آینده یک پسر که به تو خیلی نزدیک است به خواستگاریت می آید. حالا یا از بستگان نزدیک است یا همسایگان نزدیک و یا یکی از همکاران یا همکلاسی ها که خیلی به تو نزدیک است و …»

    مسلماً دختر دم بختی که جمال و کمالی هم دارد و در موقعیت ازدواج است، خواستگاران متعددی هم دارد که همه آن ها یا لااقل اکثر آنها در یکی از عنوان های یاد شده می گنجد و کافی است که در همان ماه کسی به این دختر اظهار علاقه کرده پیشنهاد خواستگاری بدهد. با این فرض به یقین فال گیر داستان تبدیل به اسطوره ای شده که حرفش رد خور ندارد!

    برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

    اگر شما هم جزء آن گروهی هستید که طالع روزانه خود را دنبال می‌کنید و احساس می‌کنید گاهی‌اوقات مطالب آن درست از آب درمی‌آید، وقتش رسیده که حقایق را درباره طالع‌بینی بدانید.

    بلیط هواپیما

    iran air london

    ماشالله خرافات بیداد میکنه تو مملک بقیه مطالب که گذاشته شده رو با بازدید این مطلب مقایسه کنید وببینید چقد تفاوت بینشونه

    براوو،من افراد تحصیلکرده ای رو میشناسم که به فال و تخم مرغ شکستن اعتقاد عجیبی دادن البته خانم هستن نمیدونم آقایون‌چطورین!،

    ایا فال قهوه درست است

    من 100%روش حساب نمیکنم اما خوبه واسه سرگرمی

    اگر دقیقن هر چی بگن رو یجا یاد داشت کنید میبینید 80درصدشون اصلا اتفاق نمی افتن و ما یادمون میره
    اون20درصد حالا چجوریه
    بهت میگه یه علی نامی بهت یه بدی میکنه خوب علی یه اسم خیلی محبوبه و همه تو دوست و اشنا حداقل 2 تا علی رو دارن
    همه ادم ها هم بهت خوبی میکنن هم بدی
    حالا سه سال بعد ی علی بد بختی یه دروغی میگه تو با خودت میگی اوووو یادته فلانی گفت علی ادم بدیه!

    فال اگه با اصول باشه همیشه درسته
    البته اعتقاد مهم ترین عامل این درستیه

    در هر صورت چیز احمقانه ایه
    تو قرن 21 اگر سراغ این چیز ها برید باید ب عقلتون شک کرد

    وقتی که خط های عدد هشت کف دستتون همدیگه رو رد کنن با فامیل ازدواج میکنی اگه رد نکنن با غریبه
    اینم یه نکته خاله زنکی

    به فالگیر بگید یه چِک بهت میدن به تاریخ وقوع مورد فال به شرط تحقق ، اگه قبول نکرد یه چَک بزنید در گوشش و پاشید برید

  • چطوری شب زود بخوابیم
  • من چند روز پیش ی فال گرفتم تا حدودی حقیفت داشت حرفاش حالا افسردگی گرفتم نشستم تو خونه ب نظرتون درسته ؟؟؟؟؟


    کچل هستم.

    عیب نداره..درعوض پشه هاراحت روسرت سرمیخورن..

    من اعتقادی ندارم…فقط واسه سرگرمی وازروی
    کنجکاوی میخونم…همین!

    وقتی دوتاسه تافالگیریه حرف مشترک میزنن چی الان من دوتافالگیربهم گفتن طلاق توطالعته دارم دیوونه میشم توروخدایه چیزی بگین بنظرتون دروغه؟

    گوش نده زندگیتوبکن هرچی خدابخا همون میشه شک نکن

    اگه دوتافالگیریه حرفوبزنن چی الان من دوتافالگیربهم گفتن طلاق توطالعت ب عشقتم نمیرسی بنظرتون راسته دارم دیوونه میشم

    تو رو خدا کمکم کنید فال تاروت چقدر درسته به منم گفتن طلاق میگیری عشقت با یکی دیگه ازدواج میکنه توام با یکی دیگه بهم میگن بهش خیانت میکنی ولی من از خودم مطمعنم انقدر دوسش دارم اون کارو نمیکنم میگه سه تا فال گرفتم عشقت نمیمونه میره با یک دختر دیگه چون اون گذشتش پاکه تورو خدا کمکم کنید دارم دیوونه میشم فال طاروت چقدر راسته؟؟

    درس فلسفه علم روانشناسی و نقد آن مشخص میکنه چ سوالی میاد؟

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و … باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    علامت تجاری برترین ها ثبت شده است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

    برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فال گرفتن یکی از روش‌هایی است که انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور به دنبال آن بوده‌اند تا اطلاعاتی از حوادث و رویدادهای آینده خود داشته باشند. این حس کنجکاوی هنوز هم در انسان وجود دارد ولی عده‌ای از مردم را به راهی می‌کشاند که جز هزینه‌های هنگفت و دریافت سخنان باطل و بی‌اساس نتیجه‌ای برای آنها ندارد. اسلام که دین عقلانیت و خوش‌بینی است با هر نوع فریبکاری و اهمال مردم مخالف است و در مقابل فال خوب زدن و تعبیر رویدادها و حوادث به نیکی و خوشی را خوشایند دانسته است. درواقع با مرور سبک زندگی پیامبر اسلامی صلی‌الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام به این نتیجه می‌رسیم که آن بزرگان به شدت از فال بد پرهیز داشته و آن را نهی فرموده‌اند و در مقابل، از رویدادها به خوشی و خوش‌یمنی تعبیر کرده و به اصطلاح فال خوب را عامل نشاط و امید در افراد دانسته‌اند.

    خبرگزاری تسنیم در گفتگویی که با دکتر مهری حق شناس، استاد حوزه و پژوهشگر دینی، انجام داده به بررسی رویکرد اسلام نسبت به فال و فال گرفتن پرداخته است. آن طور که این محقق اسلامی توضیح می‌دهد، اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد؛ اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست. به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت. منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

    نظر اسلام درباره فال

    مدت‌هاست که فال گرفتن در میان بعضی از مردم رایج شده و عده‌ای برای این کار هزینه‌های زیادی خرج می‌کنند. می‌خواهیم بدانیم نظر اسلام و قرآن درباره فال گرفتن چیست؟

    فال گرفتن از زمان‌های دور روشی بوده که عده‌ای از مردم به آن روی می‌آوردند تا بدانند در آینده چه اتفاق‌هایی برای آنها روی می‌دهد. به هر حال انسان کنجکاو است و از روی غریزه کنجکاوی درباره آینده و سرانجام خودش سؤالاتی دارد. اما در این باره باید به نکات مهمی توجه داشت.

    ایا فال قهوه درست است

    از منظر اسلام فال چه خوب باشد و چه بد، اثر تکوینی در زندگی ندارد ولی می‌تواند آثار روانی بر روی فرد داشته باشد. به این معنا که وقتی کسی فال خوب می‌زند، خوشحال بوده و به آینده امیدوار است ولی لزوماً فال نمی‌تواند اثری در زندگی او داشته باشد. فال بد هم همین طور است، یعنی انسان با شنیدن فالی که نشانه‌های بدی دارد ناامید شده و از آینده می‌ترسد، ولی فال به وقوع نمی‌پیوندد. بلکه خود انسان است که با امید داشتن یا ناامیدی نسبت به آینده، دست به اقدامات و کارهایی می‌زند که سرانجام و عاقبت خوب یا بدی را برای خودش رقم می‌زند.

    فال خوب و بد

    نظر اسلام در این باره چیست؟ درواقع می‌خواهیم بدانیم آیا اسلام موافق است که مردم با فال خوب یا بد خودشان را سرگرم کنند؟

    خیر. اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

    به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

    منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

  • دعایی برای ارام شدن بچه
  • رویدادها را به فال نیک بگیریم

    با این وجود فال را به طور مطلق نمی‌توان خرافه دانست. چراکه اشاره کردید پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آل هم با شنیدن نام یک مسافر در راه، آن را به فال خوب گرفتند.

    همین طور است. فال به طور مطلق خرافه و باطل نیست، بلکه حدس خوب و خوش‌بینی نسبت به آینده است. در اسلام به این علت فال بد نهی شده که موجب یأس و بی‌حالی می‌شود و انسان را منفعل می‌کند. ولی فال خوب که با نشاط همراه است، موجب تلاش بیشتر و خوش‌بینی است.

    از آنجایی که اسلام همیشه رویکردی مثبت نسبت به مسائل دارد، از فال خوب زدن هم نهی نکرده ولی فال بد را به شدت مذموم دانسته است. چنانکه در روایت‌هایی نیز نقل شده که رسول خدا صلوات الله علیه از فال بد به شدت نهی می‌کردند و فال خوب را دوست داشتند.

    فال نیک پیامبر صلوات الله علیه در جریان صلح حدیبیه

    آیا این روش در سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام هم دیده می‌شود؟

    بله. وقتی سبک زندگی و سیره آن حضرت و ائمه اطهار علیهم السلام را مرور می‌کنیم به نمونه‌هایی می‌رسیم که جریانات و حوادثی را به خوبی تعبیر می‌کردند و به اصطلاح فال خوب می‌زدند.

    به عنوان مثال در ماجرای صلح حدیبیه مشاهده می‌شود زمانی که سهَیل بن عمرو به عنوان نماینده کفار به خدمت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله رسید و حضرت نام او را دانستند، فرمودند: «قد سهل علیکم امرکم» به این معنا که از نام سهیل من فال به خوبی می‌گیرم که کار برای شما سهل و آسان می‌شود.

    نظر اسلام درباره بدقدمی و شومی افراد

    گاهی اصطلاح بدقدمی و شومی درباره افرادی به کار می‌رود. آیا این اساس دینی و قرآنی دارد؟

    این‌ها مواردی هستند که گاهی در میان عوام رایج می‌شوند که مثلاً وقتی با آمدن یک نفر اتفاق بدی می‌افتد، آن اتفاق بد را به او نسبت می‌دهند و می‌گویند که او بدقدم است. اسلام با این نظرات خرافه مقابله کرده و آن را در مسیر صحیحی قرار داده تا افراد نسبت به یکدیگر و حوادث خوش‌بین باشند. اساساً شومی و نحسی در اسلام معنایی ندارد، جز اینکه انسان‌ها خودشان مسیر زندگی را به سمت شومی بکشانند.

    به عنوان مثال امام صادق علیه السلام در حدیثی فرموده‌اند: «بدقدم بودن و شومی زن در مهریه زیاد و نافرانی و سرپیچی از شوهر است.» یعنی اساساً زن‌ها شوم نیستند، بلکه مایه آرامش و انس و دوستی هستند که محیط خانه را به نشاط و آرامش می‌رسانند. ولی وقتی مهریه خانمی زیاد باشد و یا ناسازگاری کند، درواقع خودش مسیر زندگی را به سمت سختی و شومی کشانده است. نه اینکه ذات وجودی مبارکی که خدای متعال خلق کرده، به خودی خود نحس باشد.

    یا در حدیث دیگری از پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله نقل شده که فرمودند: «خانه شوم، خانه‌ای است که همسایه‌های بد داشته باشد.» در این مورد هم خود خانه شوم نیست، بلکه افراد هستند که آن را به محیط امن و خوش تبدیل می‌کنند و یا عامل ناراحتی و آزار یکدیگر می‌شوند.

    این نوع فال بد زدن امروزه در کشورهایی که از نظر علمی پیشرفت کرده‌اند هم دیده می‌شود. مثلاً در کشور انگلیس خرافات به شدت رواج دارد. دلیل این موضوع چیست؟

    اساس این خرافات به بی‌دینی و اعتقاد نداشتن به اراده خدای متعال مربوط است. انسان‌ها هر قدر هم در علم و دانش پیشرفت کنند وقتی به خدا ایمان نداشته باشند، مدام در مرداب جهل فرو می‌روند. چون اصلاً نمی‌دانند که اساس این علم چیست و از کجا آمده است. نحس دانستن بعضی اعداد مثل عدد 13 یکی از خرافات است که عده‌ای از آن فرار می‌کنند. امام مشخص است که این کار هیچ دلیل عقلی ندارد.

    وقتی هر نوع خرافه‌ای را پیگیری کنیم می‌رسیم که نقطه‌ای که فرد اراده خدا را بر زندگی باور قطعی ندارد و خودش هم فردی ناامید است که دنبال امیدهای پوچ می‌گردد. در حالی که اسلام تلاش، پشتکار و امید را به انسان توصیه فرموده تا بدانی هر نوع خوبی و خیر در این است که با ایمان و اراده محکم در خوبی و سختی تلاش کنیم. نه اینکه اتفاقات را به فال بد بگیریم و مأیوس و ناامید شویم یا خودمان را بازیچه دست فریبکارانی کنیم که ادعای فال گرفتن دارند.

    قرآن کریم فال بد را مردود کرده ولی خوش‌بینی به آینده را ترویج کرده تا مردم در سایه ایمان، روحیه شاد و سرزنده داشته باشند و با یکدیگر به خوبی رفتار کنند. نه اینکه دیگری را بدیمن و شوم بدانند و عامل آزار هم باشند.

    انتهای پیام/

    دیدگاه‌ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *