کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه

کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه
کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه

ارائه دهنده:
تامین محتوای نگین

گوینده:
رضا رهگذر


قصه ظهر جمعه رادیو ایران قدیمی‌ترین برنامه این شبکه رادیویی است که از سال ۱۳۱۹ آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. این برنامه هر ظهر جمعه به نقل قصه‌ای منتخب پرداخته و مخاطبان بسیار زیادی را در سنین مختلف برای خود یافته‌است.

 

کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه

برنامه قصه ظهر جمعه رادیو ایران توسط فضل‌الله مهتدی صبحی، درست یک هفته پس از آغاز پخش اخبار رادیو ایران، و حدود یکماه پس از تأسیس رادیو ایران بنیانگذاری شروع به کار کرد.
صبحی خود حدود ۲۴ سال قصه گویی این برنامه را بر عهده داشت که پس از او به ترتیب علی جواهرکلام، ایرج گلسرخی، حمید عاملی و مصطفی موسوی گرمارودی هر یک به مدتی بین چند ماه تا حداکثر پنج سال، گویندگی این برنامه پر شنونده رادیویی را بر عهده داشتند.

 

آخرین قصه گوی این برنامه محمد رضا سرشار (رضا رهگذر) بود که از ۲۲ بهمن ۱۳۶۰ تا ۱۵ مهرماه ۱۳۸۴ به مدت 24 سال، راوی داستان‌های این برنامه بود و رکورد کم نظیری از خود بر جای گذاشت.
قصه ظهر جمعه دهه ۶۰ از برنامه‌های بسیار پرطرفدار رادیو در دهه ۶۰ بود. بر اساس یک نظرسنجی که در سازمان صدا و سیمای ایران انجام شد، این برنامه در سال ۱۳۶۳ دومین برنامه پرشنونده رادیو پس از صبح جمعه با شما شناخته شد.

این شهرت تاجایی بود که حتی جمعی از دولتمردان جمهوری اسلامی نظیر آیت‌الله خامنه‌ای و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی زمانی از شنوندگان آن بودند.
سرشار به خاطر اجرای “داستان کوتاه دوستان” که در آن بخش‌هایی از داستان را به زبان آذری تعریف کرده بود، حتی جایزه‌ای از آیت‌الله خامنه‌ای دریافت کرد.
باید بگوییم که این اثر برای تیم تولید ما از ارزش بالایی برخوردار است ، حسی نوستالژی! صدای گرم و گیرای آقای سرشار در ظهر های جمعه! ساعت 2 بعد از ظهر! امیدواریم از شنیدن این مجموعه به همراه خواندن آن لذت ببرید.

 

برای دانلود فایل صوتی و متنی این اثر با اجرا و صدای محمد رضا سرشار (رضا رهگذر) می توانید به بالای صفحه مراجعه کنید.

نویسنده : حمید حسام

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب، روایتگر خاطرات “کونیکو یامامورا”
(سبا بایی)، یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران است. کتاب
«مهاجر سرزمین آفتاب» با 248 صفحه، خاطرات این بانوی مشرق
زمینی را در ده بخش روایت می‌کند.

قسمت آخر کتاب هم شامل عکس‌ها و اسنادی است که معمولا جزو
بخش‌های جذاب اینگونه کتاب‌هاست و ناگفته‌های زیادی در دل
دارد.

با سلام . من یکی از شنوندگان پروپا قرص قصه ظهر جمعه بودم در دهه 60 الان 55 سال سن دارم البته در دهه 60 که قصه را گوش میدادم نوجون بودم . الان هم بعد از سالیان دراز هر شب یکی از قصه ها رو گوش میکنم تا خوابم ببره و منو میبره به همان دوران نوجوانی . انشاءالله آقای سرشار سلامت باشند .با اون صدای گرم و دلنشینشون که در اعماق وجود آدم رخنه میکنه . خواستم بدینوسیله از ایشون تشکر کنم ما باید قدر هنرمندانی همچون آقای سرشار را بدونیم.
با تشکر محمد رضا ضیغمی از شهرستان بندر ماهشهر


1401-5-26 02:41:54

بسیار عالی و خوب


1401-3-11 03:40:14

خوشحالیم که از فراکتاب راضی بودید.


1401-3-11 09:21:37

بسیار عالی بود.
وبنده شگفت زده شدم، از این همه دقت و ظرافت و حسن سلیقه که در تهیه وتنطیم این اثر- بی شک زحمات بی شایبه همه شما را ارج نهاده- و شخصا بوسه بر جبین شما هنرمندان میزنم. حمید رضا مرادی از پایتخت معنوی ایران شهر علم و قیام “قم”.


1398-5-22 15:02:05

کیفیت منفی صدا


1398-5-10 13:10:46

خاطرات کار در مزرعه،باغ چای،ماهیگیریهای جمعه وگوش دادن به این قصه ،روزهای خوبی که درکنار خانواده گذشت و،،،،،


1398-3-15 12:30:11

خیلی دوستش دارم


1398-1-12 17:07:51

خوب بود


1397-11-15 11:29:08

سلام
برنامه بسیار خوبی است


1397-9-3 21:36:35

بسیارعالی,تشکر


1397-7-27 17:34:36

عالیه،ممنون


1397-7-14 09:55:52

آخرین مطالب حوزه کتاب را در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی فراکتاب دنبال کنید.

آخرین مطالب حوزه کتاب را در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی فراکتاب دنبال کنید.

ایمیل: [javascript protected email address]/*<![CDATA[*/eval("var a="8ImhS7wbyPXNRM0ZJ-cnGQ3v1j+O2A_WtCz59LufliETDHkar4oe.s@qKUYVd6pxBgF";var b=a.split("").sort().join("");var c="V6KKqYdMkiYieHdiEm4Y";var d="";for(var e=0;e<c.length;e++)d+=b.charAt(a.indexOf(c.charAt(e)));document.getElementById("e630359036").innerHTML="“+d+”””)/*]]>*/

آدرس: مشهد- خیابان دانشگاه – بین دانشگاه ۱۲ و ۱۴ – پلاک ۲۳۸ – طبقه دوم کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه

تمامی حقوق برای فروشگاه فراکتاب محفوظ می باشد .


جستجو

برنامه ای پیرامون داستان و قصه ها و افسانه های ایران

کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه


پاسخنامه کتاب کار جویا مجد هشتم pdfDownloads-icon


دانلود pdf رمان دانشگاه قاطی پاتی از اوای خیسDownloads-icon


دانلود pdf کتاب ریاضی جویا مجد هشتم با جوابDownloads-icon


دانلود رمان بوی گس pdfDownloads-icon


دانلود رمان بوی گس pdfDownloads-icon


رمان صعود ممنوع سقوط آزاد pdfDownloads-icon

آرشیو الکترونیکی کتاب

 

 

کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه

برای استفاده از امکانات کتابخانه وارد شوید. 

.

قصهٔ ظهر جمعه قدیمی‌ترین برنامه رادیو ایران است که از سال ۱۳۱۹ آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. این برنامه هر ظهر جمعه به نقل قصه‌ای منتخب می‌پردازد و مخاطبان بسیار در سنین مختلف یافته‌است.

برنامه قصه ظهر جمعه توسط فضل‌الله مهتدی (صبحی) به فاصله یک هفته از آغاز پخش اخبار رادیو ایران، و یکماه از تأسیس رادیو ایران بنیانگذاری شد. صبحی خود حدود ۲۴ سال قصه گویی این برنامه را بر عهده داشت.

پس از او به ترتیب علی جواهرکلام، ایرج گلسرخی، حمید عاملی و مصطفی موسوی گرمارودی هر یک از چند ماه تا حداکثر پنج سال، گویندگی این برنامه پر شنونده رادیویی را بر عهده گرفتند. آخرین قصه گوی این برنامه محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) برای ۲۴ سال از ۲۲ بهمن ۱۳۶۰ تا ۱۵ مهرماه ۱۳۸۴ راوی داستان‌ها بود و رکورد کم‌نظیری از خود بر جای گذاشت. وی دربارهٔ دلیل پایان قصه گویی اش بیان کرد که قبل از آنکه مخاطب از برنامه ایی سیر و روگردان شود باید به آن پایان داد.

برنامه در دهه ۶۰ بخصوص از برنامه‌های بسیار پرطرفدار رادیو بود. بر اساس یک نظرسنجی سازمان صدا و سیمای ایران این برنامه در سال ۱۳۶۳ دومین برنامه پرشنونده رادیو شناخته شد (پس از صبح جمعه با شما). تا آنجا که جمعی از دولتمردان جمهوری اسلامی نظیر میر حسین موسوی، سید علی خامنه‌ای، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی زمانی از شنوندگان آن بودند؛ و سرشار به خاطر اجرای داستان کوتاه دوستان که در آن بخش‌هایی از داستان را به زبان آذری تعریف کرده بود، حتی جایزه‌ای از آیت‌الله خامنه‌ای دریافت کرد.

.

محمد رضا سرشار علی جواهرکلام، حمید عاملی

دیدگاهی دارید؟

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه
کتاب صوتی قصه های ظهر جمعه
0


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *