چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم
چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

چطور با استفاده از گوگل وبسایت بسازیم؟

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

%PDF-1.7
%
1267 0 obj
>stream
}aҒŕŷk,S?ݡ
qI(E^8ƟwNV.TBWa7-#

برای دنبال کردن وبلاگ سایت ساز بهسا وب می توانید ایمیل خود را وارد کنید تا هر هفته یک مقاله جدید در مورد سایت ساز مطالعه کنید.

بهترین آموزش های طراحی سایت، بازاریابی آنلاین و کسب کار اینترنتی را در ایمیل خود داشته باشید.

یک راه ساده وجود دارد که می توانید به سرعت سایت خودتان را بسازید و آنرا در معرض دید مخاطبان و مشتریانتان قرار دهید. در این محتوا قصد داریم بپردازیم به اینکه چگونه سایت بسازیم؟ ، شاید پاسخ به این سوال برای شما کمی مشکل به نظر برسد، اما در این راهنمای قدم به قدم، قصد داریم که شما را با طراحی سایت یا بهتر است بگوییم ساخت سایت با سایت ساز (سیستم مدیریت محتوا) آشنا کرده و روند کار را به شما آموزش دهیم.

این مقاله مناسب افرادی است، که قصد دارند یک سایت مناسب برای کسب اولین تجربه خود در فضای وب ایجاد کنند و نحوه کار و مدیریت آنرا بررسی کنند. بنابراین می توانیم بگوییم که محتوای چگونه یک سایت بسازیم؟ می تواند برای افرادی که در دسته زیر هستند کار ساز باشد و به آنها کمک بکند: 

قبل از اینکه بخواهید در مورد طرح های گرافیکی و رنگی سایت و نام دامنه و هاست خود فکری بکنید و دست به اقدام بزنید، باید به این فکر کنید و تصمیم بگیرید که از چه پلتفرمی باید برای ساخت سایت خودتان استفاده کنید. 

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

 اجازه دهید که کمی به عقب برگردیم در سال 2004، زمانی که من تازه شروع به کار کرده بودم تا در حوزه توسعه وب حرفه ای ظاهر شوم، اکثر سایت ها با استفاده از سه مورد زیر ساخته می شدند و یادگیری این سه مورد، تنها چیزی کوچک (البته آزار دهنده) است برای یک توسعه دهنده وب. 

یادگیری این سه مورد بسیار زمانبر بود و باعث می شد که خیلی از افراد در میان راه به مشکلاتی بر بخورند، البته چون من و بسیاری از افراد دیگر به فعالیت در این رشته علاقه مند بودیم باید آنرا تا حد قابل قبول (انتها) ادامه می دادیم و یاد می گرفتیم.

اما اساسا طبق تجربیاتم، برنامه نویسی را از ابتدا پیشنهاد نمی دهم (هرچند اگر برای کار حرفه ای نباشد) ممکن است کسب تجربه و استفاده از تکنیک های به روز و جدید چند سالی طول بکشد، اگر هم این چندسال بگذرد امکان دارد که شما از خروجی صفحه سایتی که ساخته اید راضی نباشید و در مسیر پیشرفت دلسرد شوید و از ادامه دادن به این رشته منصرف شوید. 

در واقع می توان گفت که یادگیری و استفاده از HTML و PHP نیاز به زمان دارد، زیرا اگر قرار باشد که به صورت حرفه ای آنها را دنبال کنید، پیچیدگی های خاصی را در این زبان ها حس خواهید کرد، که باید برای حرفه ای شدن در آنها زمانتان را خرج کنید. 

اما نکته جالب توجه اینجاست که :

اکثر مردم و سازمان ها از سیستم مدیریت محتوا (CMS)، برای ساخت و مدیریت وب سایت خود استفاده می کنند، که کار را برای آنها یکپارچه و آسان می کند. من هم پیشنهاد می کنم که اگر در ابتدای راه هستید حتما از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. 

در مورد رایگان یا پولی بودن سیستم های مدیریت محتوا باید گفت که محبوب ترین و شناخته شده ترین سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها رایگان هستند. 

می توانیم بگوییم که سیستم های مدیریت محتوا یا (CMS)، یک پلتفرم ساخت وب سایت و مدیریت محتوای کاربر پسند هستند، که می توانید از آنها به جای HTML , CSS , PHP ، ساخت سایت با زبان های برنامه نویسی استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا انتخاب خوبی برای انواع مختلف وب سایت ها، کسب و کارها و سازمان ها است زیرا:

فکر می کنم تیتر بالا، سوال بسیاری از کاربران در وب است و شدیدا به دنبال یک پاسخ هستند که بتواند از سردرگمی نجاتشان دهد،شاید آمار زیر بتواند به شما کمک کند، با توجه به آمار سال های اخیر :

 همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید، بیش از 50 درصد سایت ها در وب از وردپرس استفاده می کنند که این تعداد به ببیش از 10 میلیون سایت می رسد. 

 اگر دوست دارید که جزئیات بیشتری در مورد سیستم های مدیرت محتوا (CMS) به دست آورید می توانید مقاله ی مقایسه جامع وردپرس، جوملا و دروپال را مطالعه کنید. و اگر هم علاقه ای ندارید که سایت خودتان را با وردپرس بسازید می توانید آموزش دروپال و آموزش جوملا را نیز مشاهده کنید، همچنین اگر علاقه مند به کد نویسی هستید می توانید از آموزش HTML5 شروع کنید. 

با این حال در اغلب موارد جوملا و دروپال برای کاربران تازه وارد اینترنتی بسیار دشوار است بنابراین پیشنهاد می کنم که برای شروع از وردپرس استفاده کنید. 

  

توجه: اگر دوست دارید که خیلی سریع و ارزان سایت خود را بسازید، می توانید  تعرفه های سایت ساز بهسا وب و امکانات سایت ساز بهسا وب را مشاهده نمایید. 

 

 به دلایلی که در زیر برای شما لیست کرده ام پیشنهاد میدهم که از وردپرس استفاده کنید. سعی کرده ام بهترین موارد را برای شما نام ببرم تا بتوانید تفاوت سیستم های مدیریت محتوا را حس کنید. 

وردپرس بر اساس سیاست کاری خود به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است، دانلود و نصب آن دارای هزینه ای نیست و به صورت رایگان می باشد و از طرفی هم به روزرسانی هایی که برای این سیستم مدیریت محتوا انجام می شود، رایگان است، از طرفی دارای جامعه بزرگی از کاربران و هواداران است که می توانید در صورت بروز مشکل، آنرا اطلاع دهید تا به شما کمک کنند. 

اگر شما بتوانید از مایکروسافت ورد به خوبی استفاده کنید، یعنی توانایی کار با وردپرس و درج محتوا را دارید، پس جای نگرانی نیست. از طرفی شما می توانید وردپرس را با پلاگین های رایگان در زمینه های مورد نیاز سایتتان گسترش دهید. برای شروع استفاده از وردپرس می توانید به قالب های 2000 تایی آن هم نیم نگاهی بکنید. 

 شما زمانی که از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید، نیازی به یادگیری حرفه ای HTML, CSS, PHP ندارید. و می توانید به راحتی از وردپرس استفاده کنید. مگر در مواقعی که نیاز باشد یکسری تغییرات جزئی در ساختار سایت ایجاد کنید که با یادگیری مقدماتی نیز می توانید کارتان را پیش ببرید. 

بسیاری از طراحان وب و برنامه نویسان از وردپرس استفاده می کنند و سایت های خود و مشتریان را بر روی این سیستم مدیریت محتوا سوار می کنند، این بدان معناست که شما می توانید به سرعت از متخصصین کمک بگیرید. 

از سایت ها تا فروشگاه های اینترنتی، وردپرس می تواند آنها را اجرا کرده و به نیازهای کاربران و مدیران پاسخگو باشد، همچنین وردپرس توسط ebay,Mozilla,Google,CNN و حتی NASA استفاده شده است. 

 در ابتدا چیزهای مهم را باهم بررسی می کنیم، قبل از اینکه سایت خود را با وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری راه اندازی کنید، نیاز به دو چیز دارید: 

حالا به توضیح گزینه های بالا می پردازیم:

نام دامنه یک جنبه مهم از سایت شماست و باعث می شود که کاربران این نام را به راحتی به خاطر بسپارند یا آنرا به یکدیگر معرفی کنند.

هاست یک فضایی است که باعث می شود شما اطلاعات و فایل های خود را در فضای اینترنت نگه داری کنید و تنها شما به آن دسترسی خواهید داشت. در واقع مانند یک هاردی است که در اینترنت کار می کند و شما می توانید، فایل های مربوط به سایت را در آن نگه داری کنید. 

برای تهیه هاست و دامنه می توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ موجود در اینترنت استفاده کنید. برای هر شرکت پلن هزینه هاست و دامنه متفاوت است. 

AliAkbari.com

Ali-Akbari.com 

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

نام های دامنه معمولا با پسوندهای :

همراه هستند، که هر کدام برای استفاده خاصی است اما دامنه ی com. یک دامنه بین المللی است و محبوبیت بیشتری در بین وبمستران دارد، اخیرا هم پسوند دامنه های متفاوتی بیرون آمده است مانند: pizza. برای پیتزا فروشی ها یا خود آدرس سایت به صورت فارسی تایپ می شود مثلا: ایران-کتاب.com

پیشنهاد من این است که یک نام دامنه به همراه پسوندی را انتخاب کنید که دقیقا نشان دهنده نوع کسب و کار شما یا موضوع سایت شما باشد و از این طریق بتوانید سریع با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید، و قبل از اینکه به سایت شما وارد شوند یک ذهنیتی در ذهن آنها به وجود بیاورید که در چه حوزه ای دقیقا فعالیت می کنید. و نکته ی بعدی این است که روان باشد و بتوان آنرا به خاطر سپرد. 

اگر به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید می توانید به مقاله چگونه یک نام دامنه انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید.

 

 زمانی که شما هاست و دامنه خود را خریداری کرده اید، آماده هستید که سیستم مدیریت محتوا(CMS)، وردپرس را بر روی هاست خود نصب کنید و از آن استفاده کنید.

ما در این مرحله فقط آموزش نصب وردپرس بر روی هاستی که دارای گزینه نصب وردپرس می باشد را آموزش می دهیم اما در مقالات بعدی آموزش نصب وردپرس را به صورت دستی کامل بررسی خواهیم کرد. 

زمانی که شما هاست خودتان را از یک شرکت هاستینگ تهیه کردید، می توانید با نام کاربری و رمزعبور خود وارد پنل کاربری شده و در قسمت ماژول وب سایت ها و نصب وردپرس را انتخاب کنید، اکثر شرکت ها بابت نصب این سیستم مدیریت محتوا، هزینه ی کمی را نیز دریافت می کنند و سریعا وردپرس را برای شما راه اندازی می کنند و شما می توانید از سایت آماده خودتان لذت ببرید و از آن استفاده کنید. 

البته ناگفته نماند که قبل از ایجاد وب سایت باید یک دیتابیس یا پایگاه داده نیز ایجاد کنید، تا اطلاعات شما و سیستم مدیریت محتوا در آن ذخیره شود، که می توانید این کار را در زمان نصب از شرکت هاستینگ بخواهید تا برایتان انجام دهد. 

 

تبریک می گوییم! شما توانستید با چند قدم ساده یک وب سایت ساده وردپرس را راه اندازی کنید. در مقالات بعدی در مورد سایر سایت سازها نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 اگر شما هرگونه سوال یا پیشنهادی دارید می توانید از قسمت نظرات آنرا اعلام کنید.  

ممنونم محسن جان، حتما در مقالات بعدی آموزش های نصب وردپرس بر روی هاست هم قرار میدیم.

بسیار جالب و کامل بود. اگر امکان داشت بیشتر توضیح می دادید و تا اجرای ورپرس روی هاست آموزش رو پیش می بردید می تونست بهتر از این و کاملترم باشه.

شماره تماس: 09216427762ایمیل: info@behsaweb.comمشاوره و پشتیبانی 24 ساعته آدرس:فلکه اول تهرانپارس، ابتدای خیابان پروین، خیابان 142 شرقی، جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان نوین، طبقه 5، واحد 9

ساخته شده با بهسا وب

بهسا وب یک سامانه تحت وب است که به کاربران اجازه می دهد، بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و حضور شرکت های طراحی سایت ، اقدام به ایجاد سایت یا فروشگاه اینترنتی خود کنند. امروزه یکی از مهمترین مباحثی که در اکثر تجارت ها مطرح می باشد، داشتن سایتی زیبا، ایمن و بهینه برای موتورهای جستجو مانند گوگل است. بهسا وب، با ارائه قالب های متنوع و رایگان+ سئو شده در شاخه های مختلف و ارائه پشتیبانی 24 ساعته راهی آسان را برای شما فراهم آورده تا در دنیای پهناور وب به سادگی وارد شده و کسب و کار خود را گسترش دهید.

مشاوره و پشتیبانی:

برای ساخت سایت رایگان اگر از سرویس دهندگان وبلاگ در ایران مثل بلاگفا , میهن بلاگ و … خسته شده اید ، میتونید یک سایت رایگان با سرویس ها دیگه بسازید. سایت webs این امکان رو به شما میده که یک سایت با قابلیت ها فراوان بسازید. هر چه بیشتر کار کنید میتونید حرفه ای تر بشید و یک سایت پیشرفته درست کنید.

در ابتدا پیشنهاد می کنیم اگر قصد ایجاد و طراحی یک وبسایت کاملا حرفه ای رو دارید بهتر هست از صفر تا صد طراحیش رو خودتون یاد بگیرید آموزش طراحی وب ببینید. ما اینکار رو برای شما راحت کردیم و دوره ها و مجموعه های آموزشی بی نظیر و کاملی رو برای یادگیری طراحی وب و برنامه نویسی تهیه کردیم. حتما دوره آموزش طراحی سایت رو ببینید.

امکان ساخت ایمیل, ساخت گالری عکس, ساخت اسلاید شو, گذاشتن کد های html, قالب و…. میباشد.با خریدن یک دامنه بین المللی مثل:com,.net.میتونید یک سایت حرفه ای داشته باشید . دردسر های خریدن و کار کردن با هاست هم دیگه ندارید.
این سایت برای طراحان سایتی است که میخواهند یک نمونه سایت به مشتری ارائه بدن .
توجه داشته باشید اگر دامین دارین میتونید همون اول که ثبت نام میکنین دامین رو وصل کنید . در غیر این صورت آدرس شما به صورت yourname.webs.com در میاد.
اگر هم میخواید بینندگان قدیمی  که توی وبلاگتون میان رو از دست ندید به اون سایت لینک بدید .
این هم از صفحه اصلی سایت :

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

فقط کافیه مشخصات مثل ایمیل و پسورد و نوع سایت رو انتخاب کنید و روی دکمه Get Started کلیک کنید و پس از گذشتن از یک مرحله دیگر برای باز کردن حساب کاربری وارد مدیریت شوید :

الان ابزارهای زیادی برای طراحی سایت رایگان وجود داره که تقریبا می شه گفت معروفترینشون همین webs هست که خیلی راحت می تونید با اون وب سایت حرفه ای رایگان داشته باشید !

امیدوارم این مطلب هم به دردتون خورده باشه.

سلام ببخشید میخواستم بدونم این سایت ساز فارسی نمیشه؟ اگه میشه چگونگی فارسی کردنش رو بهم بگید

سلام ممنونم ازسایت شما بدنبود؟

ooooooooooooooooooo sor’atesh kheili kheili paeeneh

به خبرنامه سون لرن بپیوندید و از آخرین تخفیف ها، مقالات و آموزش های تخصصی با خبر شوید:

جهت ارتباط مستقیم و مکاتبه با سون لرن می توانید از روش های تماس زیر استفاده نمایید :

ePage یک ابزار طراحی و مدیریت وب‌سایت است که کاربری آسان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. برای ایجاد وب‌سایت تنها کافی است فرم زیر را پر کنید تا وب‌سایت شما تنها در چند دقیقه ساخته شود. کارشناسان ما همواره آماده پشتیبانی از شما هستند.

لطفاً خطاهای زیر را رفع نمائید:

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

نشانی:
تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بعد از کوچه نوربخش، پلاک ۲۵، طبقه ۴

پست الکترونیکی:

تلفن:

۸۸ ۹۲ ۵۱ ۶۰

دورنگار:

۸۸ ۹۲ ۵۰ ۸۶

کد پستی:

۱۴۱۵۸۷۳۷۳۱

ساعات کاری:
۹ الی ۱۷

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم
چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *