چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم
چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

امروزه برنامه های کامپیوتری در هر جایی مانند اتومبیل ها، تلفن های همراه و موارد دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که می دانید دنیای دیجیتال، روز به روز در حال پیشرفت است و مردم از برنامه ها و ایده های جدید، استقبال فراوانی خواهند کرد. اگر شما هم ایده ی جدیدی دارید، چرا خودتان آن را نسازید؟ در این مطلب قصد داریم که به شما مراحل انتخاب یک زبان برنامه نویسی، توسعه ی برنامه و سپس انتشار آن را آموزش دهیم.

بخش 1 از 6 : پیدا کردن ایده

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

گام اول: ایده های بکر و ناگهانی

یک برنامه ی خوب، برنامه ای است که زندگی کاربر را آسان تر کند. فکر کنید و ببینید که چه برنامه ای می تواند روال انجام کاری را ساده تر نماید. این مرحله، یکی از مهم ترین قسمت های کار شماست.

گام دوم: دیگر برنامه ها را بررسی کنید

برنامه های دیگر چگونه کار می کنند؟ چگونه برنامه های بهتری نسبت به آن ها بسازیم؟ چه نقاط ضعف یا مثبتی دارند؟ پاسخ به چنین سوالاتی می تواند کمک شایانی به شما در تولید نرم افزارهای قدرتمند و با کیفیت نماید.

گام سوم: نوشتن یک سند طراحی

احتمالا با الگوریتم و فلوچارت آشنا هستید! الگوریتم، مراحل حل یک مسئله به زبان بیانی و فلوچارت، مراحل حل یک مسئله با استفاده از نمادها، اشکال و دیاگرام های مختلف می باشد. این سند، هدف کلی و ویژگی های پروژه ی شما را مشخص خواهد کرد. داشتن یک تصور کلی از نرم افزار، قبل از برنامه نویسی، می تواند کمک فراوانی به شما نماید.

گام چهارم: شروع ساده

قبل از اینکه شروع به برنامه نویسی کنید، در مورد پروژه ای که قصد دارید آن را بسازید، تحقیقاتی انجام دهید و قابلیت هایی که در سایر برنامه ها وجود دارد، برای نرم افزار خود نیز در نظر بگیرید.

بخش 2 از 6 : یاد گرفتن یک زبان برنامه نویسی

گام اول: دانلود یک ویرایشگر خوب برای متن

تقریبا تمام برنامه ها، ابتدا درون ویرایشگرهای متن نوشته شده و سپس برای اجرا بر روی کامپیوترها، کامپایل (ترجمه) می شوند. می توانید از برنامه هایی نظیر Notepad یا TextEdit استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم که یک ویرایشگر برجسته کننده ی متن (syntax-highlighting editor)، مانند Notepad++ یا Sublime Text را دانلود کنید. این کار باعث می شود که کد شما، بسیار ساده تر به صورت بصری تجزیه شود. بعضی از زبان ها مانند ویژوال بیسیک، شامل ویرایشگر و کامپایلر در یک بسته می باشند.

گام دوم: یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید

تمام نرم افزارها با برنامه نویسی ساخته می شوند. اگر می خواهید برنامه های خود را بسازید، حداقل باید با یک زبان برنامه نویسی، آشنایی داشته باشید. زبان هایی که قصد دارید آن ها را یاد بگیرید به نوع برنامه ای که می خواهید بنویسید، بستگی دارد و برای هر پلتفرم، متفاوت خواهد بود. در لیست زیر، قصد داریم تعدادی از زبان های برنامه نویسی مفید را معرفی کنیم:

گام سوم: مترجم یا مفسر دانلود کنید

برای هر زبان سطح بالا مانند سی پلاس پلاس، جاوا و غیره، به یک کامپایلر (compiler)، برای تبدیل کدهای خود به زبانی که برای کامپیوتر قابل فهم باشد (زبان ماشین) نیاز داریم. کامپایلرهای مختلفی وجود دارند که بسته به نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

گام چهارم: مفاهیم پایه ی برنامه نویسی را یاد بگیرید

مهم نیست که کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب کرده اید. به طور معمول، تعدادی از مفاهیم و اصول در تمامی زبان های برنامه نویسی وجود دارد و لازم است درک اساسی از کلیه ی این مفاهیم داشته باشید. دانستن قواعد کدنویسی، باعث می شود که نرم افزارهای قدرتمندتری تولید کنید. از جمله ی مفاهیم رایجی که باید بلد باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

گام پنجم: پیدا کردن کتاب هایی برای آموزش زبانی که انتخاب کرده اید

کتاب ها، برای هر زبانی و هر سطح از تجربه و تخصص وجود دارند. شما می توانید هر کتابی را که می خواهید از کتابفروشی محله ی خود یا از کتابفروشی های آنلاین موجود در بستر وب تهیه کنید. بنابراین کتاب، می تواند یک منبع ارزشمند برای یادگیری شما باشد.

گام ششم: از کلاس های آموزشی استفاده کنید

هر کسی می تواند به تنهایی و بدون کمک معلم یا استادی، برنامه نویسی را فرا بگیرد اما داشتن یک معلم با تجربه و یک کلاس درس، می تواند سرعت پیشرفت شما را افزایش دهد. در کلاس، امکان پرسش و پاسخ وجود دارد که همین موضوع می تواند روند یادگیری شما را بهبود بخشد.

گام هفتم: سوال بپرسید

اینترنت یک راه فوق العاده برای ارتباط با توسعه دهندگان است. چنانچه در پروژه ای به مشکل برخوردید، می توانید از انجمن های بزرگی مانند StackOverflow کمک بگیرید. سوالات خود را به خوبی مطرح کنید تا سایر توسعه دهندگان بتوانند شما را راهنمایی کنند.

بخش 3 از 6 : ساخت نمونه ی اولیه

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

گام اول: شروع به نوشتن برنامه های ساده کنید

سعی کنید الگوریتم هایی که قبلا نوشته اید را به کد تبدیل کنید. برنامه های ساده ای مانند ماشین حساب بنویسید، از دستورات و توابع مختلف استفاده کنید. ممکن است چنین کاری شما را خسته کند اما باعث می شود که پایه ی برنامه نویسی شما قوی شود. لازم نیست برنامه های شما گرافیکی باشند! حتی نوشتن یک برنامه ی ماشین حساب و اجرا در یک صفحه ی سیاه رنگ هم شروع خوبی است!

گام دوم: یک تیم تشکیل دهید

توسعه ی یک برنامه به صورت انفرادی، کاری دشوار و در عین حال زمانبر است. چنانچه برایتان ممکن است یک تیم تشکیل دهید. وجود یک تیم باعث می شود که اشکالات را سریع تر بررسی نمایید، نرم افزار خود را سریع تر توسعه دهید و از همکاران خود در کدنویسی و طراحی، کمک بخواهید.

گام سوم: اگر تجربه ی قبلی برنامه نویسی دارید از انجام پروژه های ساده نترسید

با توجه به شباهت نسبی زبان های برنامه نویسی در بعضی از دستورات و مفاهیم، در صورت اینکه تجربه ی قبلی برنامه نویسی داشته باشید ممکن است در یک زبان که برای اولین بار است با آن کار می کنید، قادر به ساخت نرم افزار های ساده در مدت چند روز باشید!

گام چهارم: برای هرچیزی، توضیحاتی قرار دهید

سعی کنید تا جایی که امکان دارد برای دستورات خود، توضیحاتی قرار دهید. استفاده از توضیحات باعث می شود که کاربرد دستورات را فراموش نکنید و سایر اعضای تیم شما بتوانند کد شما را درک کنند. در صورتی که یک تیم هستید و از کامنت ها استفاده نمی کنید منتظر بروز مشکلات فراوانی باشید!

 

بخش 4 از 6 : تست آلفا

گام اول: یک تیم بررسی جمع آوری کنید

یک تیم تست برای خود تشکیل دهید. در مرحله ی اول، تیم تست، باید کوچک باشد. یک گروه کوچک به شما کمک می کند که بر روی بازخورد ها متمرکز شوید و به شما توانایی ارتباط با تست کننده ها (تسترها) را به صورت یک به یک می دهد. هر بار که برنامه را به روز رسانی می کنید، آپدیت ها به دست تسترها می رسد و آن ها اقدام به بررسی آن می کنند.

گام دوم: برنامه ی خود را بارها و بارها امتحان کنید

وجود باگ (عیب) و خطا در کد، می تواند مشکلات مختلفی را در محصول نهایی به وجود آورد. با توجه به اینکه بر روی نسخه ی اولیه ی برنامه کار می کنید تا جای ممکن آن را بررسی و دیباگ (عیب یابی) کنید. مطمئن باشید که وجود باگ در محصول نهایی، مشکلات فراوانی را برای شما به وجود خواهد آورد.

گام سوم: خطاها را به ترتیب عیب یابی کنید

عیب یابی و خطا یابی برنامه ها بسیار مهم است. برنامه ها و کدها را از بالا به پایین عیب یابی کنید. سعی کنید بیشترین دقت را در هنگام نوشتن، داشته باشید تا عیب یابی برنامه، خیلی وقت شما را نگیرد.

گام چهارم: ویژگی های بیشتری را اضافه کنید

در مرحله ی آلفا، سعی کنید ویژگی های بیشتری را به برنامه ی خود اضافه کنید. در این مرحله، باید برنامه ی خود را به تکامل برسانید. در مرحله ی آلفا، برنامه باید تمام ویژگی های برنامه ی اجرایی را داشته باشد.

گام پنجم: تمام ویژگی های برنامه را امتحان کنید

همانطور که ویژگی های جدیدی را در مرحله ی آلفا به برنامه ی خود اضافه می کنید، یک خروجی جدید برای تسترها ارسال کنید. نظم در تغییرات جدید، کاملا به تعداد تیم شما و میزان توانایی آن ها بستگی دارد.

گام ششم: زمانی که مرحله ی آلفا به پایان رسید، دستورات جدیدی اضافه نکنید

زمانی که تمام ویژگی ها و قابلیت ها را در برنامه ی خود اجرا کردید، می توانید از مرحله ی آلفا خارج شوید و به عبارتی این مرحله به پایان رسیده است. در این مرحله، هیچ قابلیت بیشتری نباید اضافه شود و تنها قابلیت های تست شده فقط باید مورد استفاده قرار گیرند. در قسمت بعد، شما وارد مرحله ی شناخته تری خواهید شد.

بخش 5 از 6 : تست بتا

گام اول: تعداد افراد گروه تست و عیب یابی را افزایش دهید

در مرحله ی بتا، برنامه ی موجود، در دسترس یک گروه بسیار بزرگتر عیب یاب ها قرار می گیرد. برخی از توسعه دهندگان، زمانی که برنامه ی بتا را می سازند، آن را در اختیار عموم قرار می دهند و این محصول به نام بتا باز شناخته می شود. با این روش هرکسی می تواند در عیب یابی برنامه، مشارکت داشته باشد.

گام دوم: بررسی اتصال

زمانی که برنامه های شما بیشتر و بیشتر به هم متصل شدند، اکنون فرصتی مناسب فرا رسیده است که نرم افزار خود را در کنار دیگر محصولات، در بستر وب قرار دهید. نسخه ی بتای نرم افزار شما می تواند پیش نمایشی از نسخه ی اصلی نرم افزار باشد و مردم با قابلیت های برنامه ی شما آشنا شوند.

گام سوم: نرم افزار خود را منتشر کنید

در نسخه ی بتا، ویژگی های جدیدی ایجاد نشده است بنابراین می توانید بیشترین تمرکز خود را بر روی رابط کاربری و زیباسازی ظاهر برنامه بگذارید. در این مرحله، طراحی رابط کاربری یک اولویت می باشد و باید اطمینان حاصل کرد که کاربران، هیچ مشکلی با رابط کاربری برنامه و کار کردن با نرم افزار نخواهند داشت.

گام چهارم: به شکار باگ ها ادامه دهید

در نسخه ی بتا، باید همچنان به دنبال کشف باگ ها باشید و یا از طریق کاربران از وجود این اشکالات مطلع شوید. باتوجه به اینکه تسترها، همچنان به محصول شما دسترسی دارند، شانس این را دارید که مشکلات نرم افزار را برطرف کنید.

بخش 6 از 6 : انتشار نسخه ی نهایی نرم افزار

گام اول: نرم افزار خود را به فروش بگذارید

چنانچه که قصد دارید کاربرانی را بدست آورید، باید مطمئن شوید که آن ها از وجود نرم افزار شما اطلاع دارند به عبارت دیگر برای ایجاد آگاهی مردم، لازم است تبلیغات فراوانی را انجام دهید. راه های آسانی برای بالا بردن آگاهی مردم وجود دارد:

گام دوم: برای نرم افزار خود یک وبسایت بسازید

مسلما برای اینکه بتوانید نرم افزار خود را به فروش برسانید و خدماتی به کاربران ارائه دهید به یک وبسایت نیاز دارید. قرار دادن منابع آموزشی و مستنداتی که طریقه ی کار با نرم افزار را آموزش دهد، بسیار مفید خواهد بود.

گام سوم: یک سرویس پشتیبانی راه اندازی کنید

زمانی که نرم افزار شما منتشر می شود، همواره با کاربرانی مواجه خواهید شد که کار با نرم افزار را بلد نیستند و یا مشکلات فنی دارند. بنابراین علاوه بر وجود مستندات و آموزش های جامع نرم افزار، لازم است یک سرویس پشتیبانی برای نرم افزار در نظر گرفت. این سرویس می تواند یک انجمن، ایمیل پشتیبانی، راهنمایی آنلاین و یا هر چیز دیگری باشد. سرویس پشتیبانی شما، با توجه به سرمایه ی شما متفاوت خواهد بود.

گام چهارم: نرم افزار خود را به روز رسانی نمایید

به طور معمول، تمامی نرم افزارها پس از انتشار اولیه، به صورت مداوم به روز رسانی می شوند. با ارائه ی آپدیت های جدید می توانید امکانات بیشتری به برنامه اضافه کنید، مشکلات نرم افزار را کمتر کنید و حتی طراحی آن را بهتر نمایید.

منبع: wikihow

دانشجوی رشته ی مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) هستم و در کرمانشاه زندگی می کنم. به شدت به برنامه نویسی و تولید نرم افزار علاقه مندم. همیشه سعی می کنم مهارت های خودم رو در هر زمینه ای از علم کامپیوتر ارتقا بدم. امیدوارم مطالبی که می نویسم براتون مفید باشه.

سلام من نمتونم جدول بکشم فقط می نوس

اموزش ازکد نویسی پنجره شروع شود
اموزش بدیگونه باشد که همه نرم افزار شباهت های دارد مثله
۱_پنجره التبه ویژهای ان و *
۲_ایجادمنو یا روبان و دستور های داخل ان البته و *
۳_ایکون های ایده کاربر
۴_منو راست کلیک و *
۴_تولبار و*
۵_دستورهای مربوط به ماوس وایکونهایان
۶_ باقی عملیات های که در ایده کاربر هست

*_عملیات خاص ایده کاربر که ((شما نمیدانید راهنمایی میکند در { اموزش } که کاربر به هدفش برسد کد بنویسد))

سلام
مطلب مقدماتی بسیار مفیدی بود.
با سپاس فراوان

سلام
رشته تخصصی من کامپیوتر نیست اما خیلی علاقمندم برنامه نویسی رو یاد بگیرم تا بتونم ایده هامو پیاده کنم
با استفاده از خودآموز ها میشه یاد گرفت یا باید حتما کلاس آموزشی برم؟

کلاس اموزشی بری بهتره ، دیدم که میگم ها تنهایی شروع نکن . وسطاش کم میاری

سلام خیلی ممنون از مطلب خوبتون . ببخشید میخاستم بدونم برای self study در زمینه برنا مه نویسی شما چه سایتی را معرفی میکنید

می خواهم برنامه برای موبایل بسازم مانند دمبوره (آله موسیقی) کار کند .
هم مانند برنامه تبله وغیره

ممنون …حتما انجام میدم :)))

ممنون از مطلب جالبتون- یک سوال از کجا میشه فهمید یک برنامه به چ زبانی نوشته شده است؟

سلام.خواهشن جاب سوالم را بدید که این سوال منا درگیره خودش کرده. مثلا یک دوچرخه را بخام بسازم اول باید طراحی کنم بعد دست بکار ساختش بشم.خب چه برنامه ای باید یاد بگیرم تا به راحتی بتونم فرمولش بدست بیارم که چرخ زنجیر جلو و عقب فاصلشون چقدر باشه؟قدرت چرخ زنجیر؟و…….؟ اینا برا مثال نوشتم .

در نرم افزار سی پلاس پلاس چگونه برای طراحی یک دکمه می توان از فرمول ثابتی استفاده کرد یا خیر؟

سلام من میخوام برنامه بسازم برای موبایل وبا فروش اون درفضای مجازی کسب درآمد کنم هیچ چیزی هم درمورد برنامه درست کردن نمیدونم لطفا اگه سایتی میشناسید که درست کردن برنامه از صفر تاصد رو برای کاربران مبتدی آموزش میده به طور واضح آدرس رو برام درواتساپ بفرستید

لطفا اگر راهشو یاد گرفتید به من هم بگید من هم میخوام همین کارو بکنم

مطالب جالب دارید

ممنون بسیار کامل و جامع بود

سلام علیکم
این برنامه توسط جونان صفه
افغان هــــــــــک ساخته شوده است
و بخاطری کمک شما
از این برنامه استفاده خوب کنید
بااحترام سناتور

برای ساخت یه برنامه اینترنی مثل اسنپ یا الو پیک و اسنپ فوود که به صورت انلاین چیزی رو سفارش میدی و براتون میارن دقیقا باید چیکار کرد چه نوع برنامه نویسی هایی لازمه ؟؟ چه نوع افرادی رو باید برای تشکیل گروه جمع کرد؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

رسانه کلیک – قیمت جدید محصولات ایران خودرو به صورت رسمی اعلام شد. پژو 206 تیپ 2…

کلیک | نبض فناوری و اطلاعات
دریچه ای به دنیای تکنولوژی


با ما همراه باشید

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.

تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها


دانلود کتاب صوتی هدایایی از آیکیس


 


 

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم



 


 

در این مطلب کتاب صوتی هدایایی از آیکیس را برای شما آماده کرده ایم.


 

کتاب هدایایی از آیکیس نوشته‌ وین دایر را محمدرضا آل‌ یاسین به فارسی برگردانده است. این کتاب روایت ارتباط و گفتگو میان فردی در سیاره‌ زمین و موجودی از سیاره‌ اورانوس است.


 

این دو شخصیتی آرام و خوش رو و اهل ارتباط هستند و برای یکدیگر زندگی شیرین، باشکوه، کامروا و سالمی را آرزو میکنند. گفت و شنود این دو نفر به ما امکان میدهد موقعیت خود را در جوامع کنونی بیازماییم و درباره‌ این که پس از پذیرش این واقعیت‌ها از کجا ممکن است سردرآوریم فکر کنیم.


 

در ادامه مطلب میتوانید این کتاب صوتی را دانلود نمایید.


دانلود کتاب صوتی نقاط ضعف شما


 


 



 


 

در این مطلب کتاب صوتی نقاط ضعف شما را برای شما آماده کرده ایم.


 

کتاب حاضر، ترجمه یکی از کتب پر تیراژ آمریکا، در زمینه روانشناسی است. نویسنده این کتاب، به عنوان یک روانشناس که دارای سال‌ ها تجربه در عرصه روان درمانی است، در جهت اعتلای بهداشت روانی کشورش به تالیف این کتاب پرداخته است.


 

وی مسایل روانی مددجویان جامعه‌اش را که نیازمند به تدابیر روان درمانگرانه است با دیدی آسیب شناسانه مورد کنکاش قرار میدهد. نگارنده ضمن ارایه نمونه های عینی از مسایل رفتاری رایجی که در جامعه‌اش موجود است به شناسایی نقاط ضعف افراد جامعه پرداخته است.


 

در ادامه مطلب میتوانید این کتاب صوتی را دانلود نمایید.

دانلود کتاب صوتی زندگیتان را با افکارتان خلق کنید


 


 



 


 

در این مطلب کتاب صوتی زندگیتان را با افکارتان خلق کنید را برای شما آماده کرده ایم.


 

در کتاب زندگیتان را با افکارتان خلق کنید، دکتر وین دایر شما را برای داشتن زندگی آرامتر و روحانی تر راهنمایی میکند و به شما نشان خواهد داد، چگونه میتوانید خواسته‌ های درونی خود را به ظهور برسانید و به عمیق‌ترین مقصود خود برسید.

باید طبق افکارتان عمل کنید. نمیتوانید طور دیگری رفتار کنید و منشا تمام رفتارها یک فکر است. پس اگر ذهنتان روی چیزی متمرکز است که دوست ندارید باید برای شما گسترش یابد. این را بدانید که همه‌ مشکلاتی که در زندگیتان دارید و آن را تجربه میکنید، در افکارتان است.

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

کتاب‌های وین دایر شامل موضوعات اخلاق، هدف، معرفت، خود شکوفایی، روابط و بسیاری دیگر است. هر یک از کتاب‌ های وین دایر شما را به مراحل آگاهی و خودآگاهی بالاتری خواهد برد و حکمت و بصیرت، گرما و شوخ طبعی که مخصوص به خود اوست را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


 

در ادامه مطلب میتوانید این کتاب صوتی را دانلود نمایید.


دانلود دفترچه راهنمای چانگان CS35


 


 



 

عادت اشتباه بسیاری از ما این است که وقتی یک کالا یا یک وسیله‌ای را خریداری می‌کنیم، دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمی‌کنیم.
چه بسا بسیاری از مشکلاتی که در آینده رخ می‌دهد به دلیل مطالعه نکردن دفترچه راهنمای آن‌ها می‌باشد. در دفترچه راهنمای کالا‌ها تمامی اطلاعات مورد نیاز، چگونگی نگهداری و… ذکر می‌شود. حال اگر جهت سخن ما به سمت یک خودرو باشد، قضیه بسیار جدی و پر اهمیت‌ هم می‌شود.
خودرو وسیله‌ای است که هر مالکی دوست دارد از آن برای مدت زمان نسبتاً زیادی استفاده کند. بدیهی است که اگر از خودرو به صورت استاندارد رسیدگی نشده و نکات مربوط به نگهداری آن را رعایت نکنیم، عمر مصرفی خودرو نیز از جهات مختلف فنی، ظاهری و… کاهش می‌یابد. در برخی موارد منجر به اتفاقات جبران ناپذیر هم می‌شود.

چانگان؛ همانطور که از نامش نیز پیداست، یک شرکت خودرو ساز چینی می‌باشد و مدل CS35، اولین خودروی شاسی بلند این کمپانی می‌باشد. این خودرو هم اکنون توسط شرکت سایپا در بازار ایران عرضه می‌شود.
جهت دانلود این فایل به ادامه مطلب مراجعه کنید. فرمت این فایل به صورت PDF می‌باشد.


دانلود دفترچه راهنمای دنا پلاس


 


 



 

عادت اشتباه بسیاری از ما این است که وقتی یک کالا یا یک وسیله‌ای را خریداری می‌کنیم، دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمی‌کنیم.
چه بسا بسیاری از مشکلاتی که در آینده رخ می‌دهد به دلیل مطالعه نکردن دفترچه راهنمای آن‌ها می‌باشد. در دفترچه راهنمای کالا‌ها تمامی اطلاعات مورد نیاز، چگونگی نگهداری و… ذکر می‌شود. حال اگر جهت سخن ما به سمت یک خودرو باشد، قضیه بسیار جدی و پر اهمیت‌ هم می‌شود.
خودرو وسیله‌ای است که هر مالکی دوست دارد از آن برای مدت زمان نسبتاً زیادی استفاده کند. بدیهی است که اگر از خودرو به صورت استاندارد رسیدگی نشده و نکات مربوط به نگهداری آن را رعایت نکنیم، عمر مصرفی خودرو نیز از جهات مختلف فنی، ظاهری و… کاهش می‌یابد. در برخی موارد منجر به اتفاقات جبران ناپذیر هم می‌شود.

دنا پلاس؛ یکی از خودرو‌های پرطرفدار ایرانی می‌باشد که توسط ایران خودرو عرضه می‌شود. ایران خودرو از این خودرو به عنوان یک ماشین لوکس ایرانی یاد می‌کند و شاید یکی دلایل آن، داشتن سانروف، کروز کنترل، دی‌لایت، بدنه‌ای عضلانی و خوش فرم و… اشاره نمود.
جهت دانلود این فایل به ادامه مطلب مراجعه کنید. فرمت این فایل به صورت PDF می‌باشد.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود



“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

باسلام
شما میدونید که چه جوری یک نرم افزار بسازیم؟؟

چه سوال کلی‌ای! با زبان برنامه‌نویسی C++ چقدر آشنایی دارین؟ منظورتون از نرم‌افزار چیزی شبیه MS Officeو Photoshop و این‌هاست؟

نه اینقدر حرفه ای!
مثلا یک نرم افزار ساده تر اما کاربرد داشته باشه!

باز هم سوالتون خيلي كلي هستش…
منظور از ساده تر و كاربردي مثلا ماشين حساب يا نرم افزاري مثلا براي پخش mp3 هستش؟

آره!
دقیقا مثل یک نرم افزار پخش MP3!

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

من متوجه شدم چی لازم دارین. منظورتون برنامه‌نویسی فرم‌های ویندوز هست. از Delphi یا Visual Studio اگه استفاده کنین درست می‌شه. زبان برنامه‌نویسی Delphi همون پاسکال معروفه و زبان برنامه‌نویسی در Visual Studio می‌تونه C#، C++ و یا Visual Basic باشه.
پیشنهاد من:
۱) در صورتی که با زبان C# آشنایی دارین، یه کتاب Visual C# بگیرین و برنامه‌نویسی فرم‌های ویندوز رو یاد بگیرین.
۲) در صورتی که با زبان C++ آشنایی دارین و با زبان C# آشنایی ندارین، یه کتاب C# بگیرین (نه visual C#) و چون C++ بلدین چندروزه زبان C# رو هم یاد می‌گیرین. بعد از اون که نکات ابتدایی c# رو یاد گرفتین یه کتاب Visual C# بگیرین و برنامه‌نویسی فرم‌های ویندوز رو یاد بگیرین.
۳) در صورتی که با C++ و C# آشنایی ندارین ولی با Visual Basic آشنایی دارین یه کتاب Visual Basic.Net بگیرین و برنامه‌نویسی فرم‌های ویندوز رو بخونین.
۴) در صورتی که با هیچ کدوم از زبون‌های برنامه‌نویسی بالا آشنایی ندارین مستقیماً از یادگیری C# استفاده کنید.

سلام می خواستم بدونم من نرم افزاری مانند notepad رو میتونم بسازم؟
از کمکی که خواهید کرد ممنونم

سلام دستت دردنکنه!
آلان من با برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک و سی شارپ 8تا برنامه درست کردم!
اگر خواستید بگید من برنامه هام رو بهتون بدم!!!!

@jahan: بله ساخت یک واژه‌پرداز ساده کار راحتی هست. اما برای عملیات پیچیده‌تر خب کار سخت‌تر می‌شه. در مورد ساخت واژه‌پرداز و ویرایش‌گر متن روی اینترنت مطلب زیاد هست.
از نظر من بهترین زبان هم C# هست برای این کار

@sh sadesghi: خیلی خوشحالم. امکانات ویژوال استودیو خیلی زیاد هست و پیوسته هم بهش امکانات جدید اضافه می‌شه. خیلی راه‌های مختلفی برای ساخت انواع نرم‌افزار دارین.

بله!!
مثلا دیروز یک نرم افزار notepad با برنامه نویس به زبان سی شارپ نوشتم!

میخوام بدونم اسم برنامه ایی که با هاش برنامه میسازین چیه و لینگ دانلودش رو بزارین

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.

دوستان من قبلا روی زبان ++ c  کار می کردم و به سادگی خروجی exe از اون می گرفتم و در قابل یه software ویندوز ارائه می دادم.

اگه بخوام همین کار رو با زبان جاوا و در IDE اکلیپس انجام بدم چه کار باید کنم؟

یعنی یه software ارائه بدم نه اینکه در قابل یه پروژه ی ساده باشه و فقط بخوام سورس رو در اختیار فردی قرار بدم.

با توجه به اینکه زبان جاوا portable می باشد در کلیه ی سیستم عامل ها از جمله ویندوز و لینوکس و مکینتاش و … اجرا خواهد شد و این یک مزیت بزرگ برای بنده  به شمار می رود , طبق تجربه ی خیلی خوبی که با کدنویسی و توابع و کلاس های جاوا  دارم توانایی ساخت یک نرم افزار نسبتا خوب را دارم.

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم

پیشاپیش از پاسخ شما عزیزان  سپاس گذارم.

 

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.

دوستان من قبلا روی زبان ++ c  کار می کردم و به سادگی خروجی exe از اون می گرفتم و در قابل یه software ویندوز ارائه می دادم.

اگه بخوام همین کار رو با زبان جاوا و در IDE اکلیپس انجام بدم چه کار باید کنم؟

یعنی یه software ارائه بدم نه اینکه در قابل یه پروژه ی ساده باشه و فقط بخوام سورس رو در اختیار فردی قرار بدم.

با توجه به اینکه زبان جاوا portable می باشد در کلیه ی سیستم عامل ها از جمله ویندوز و لینوکس و مکینتاش و … اجرا خواهد شد و این یک مزیت بزرگ برای بنده  به شمار می رود , طبق تجربه ی خیلی خوبی که با کدنویسی و توابع و کلاس های جاوا  دارم توانایی ساخت یک نرم افزار نسبتا خوب را دارم.

پیشاپیش از پاسخ شما عزیزان  سپاس گذارم.

 

حقوق مادی و معنوی تمامی آثار و محتویات عرضه شده در این وب سایت، متعلق به شرکت
«فوژان رسانه ایده هوشمند» و پدیدآورندگان آثار بوده و حسب مورد دارای مجوز از مراجع ذی صلاح می باشد.

کپی برداری از مطالب این سایت حتی با ذکر منبع جایز نیست.

چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم
چگونه یک نرم افزار کامپیوتری بسازیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *