چگونه یک لوگو بسازیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه یک لوگو بسازیم
چگونه یک لوگو بسازیم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

لوگوی شرکت شما تصویر کوچکی است که قرار است حرف‌ها‌ی بزرگی بزند. لوگو بیان تصویریِ تمام چیزی است که معنای یک شرکت را شکل می‌‌دهد. نگاهی به قوس طلایی‌رنگ مک‌دونالد یا تیک معروف شرکت نایک بیندازید که چقدر خوب توانسته‌اند به معنای این شرکت‌ها‌ تجسم ببخشند. با وجود چنین اهمیتی هنوز بسیاری از شرکت‌ها هستند که قصد ندارند به طراحی مطابق با اصولِ این بخش کلیدیِ هویت سازمانی توجهی کنند و سرسری از آن رد می‌شوند.

چگونه یک لوگو بسازیم

در حالت ایده‌آل قرار است لوگوی شرکت شما مشتریان جدید عایدتان کند و تاثیر اولیه‌ی خوبی بر شرکای کاری شما بگذارد. یک لوگوی خوب می‌تواند بین شما و مشتریان شما وفاداریِ مطلوب را شکل دهد، هویت برندتان را بسازد و نمایی حرفه‌ای از یک کسب‌و‌کار پایدار نصیب‌تان کند. برای مثال لوگوی «دستان امن» آل‌استیت (Allstate) را در نظر بگیرید. این لوگو به دلیل اینکه سمبلی از مراقبت و اعتماد را نشان می‌دهد به سرعت احساس گرمی ‌را درباره‌ی شرکت منتقل می‌کند.

با کمی ‌فکر و خلاقیت لوگوی شما می‌تواند شاخصه‌ها‌ی مثبت کسب‌و‌کارتان را به سرعت و به شکل تصویری به نمایش در آورد. در مورد مک‌دونالد آن قوس طلایی علاوه بر اینکه اول نام این شرکت (M) را تداعی می‌کند، واقعا در معماری ساختمان اولیه‌ی این فست‌فود جهانی وجود داشته است.

سه نوعِ کلی لوگو وجود دارد. لوگوهای ساخته شده از حروف که با دستکاری حروف ساخته می‌شوند و در ایران با نام لوگو‌تایپ شناخته می‌شوند که نماد کلمه‌ای/نوشتاری یک کسب‌و‌کار است، مثل لوگوی آی‌بی‌ام (IBM)، مایکروسافت و سونی. هنگام طراحی این نوع از لوگو لازم است با دستکاری فونت‌ها و حروف نام خود را متمایز کنید.

لوگوهای نوع دوم آنهایی هستند که ماموریت یک شرکت را به تصویر می‌کشند، مثل وقتی که شرکت نقاشیِ ساختمان در طراحی لوگو تصویر قلم مو را به کار ببرد. نوع سوم لوگوها آنهایی هستند که از تصاویر انتزاعی استفاده می‌کنند مانند تیکِ نایک که هم اکنون با برند این شرکت به ذهن می‌آید.

امریکوس رید (Americus Reed) استاد بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا که تحقیقاتی را درباره‌ی محرک‌ها‌ی همذات‌پنداری و وفاداری مشتریان به یک برند رهبری کرده می‌گوید: «این نوع طرح‌ها تا زمانی که شرکت بتواند معنای ضمنی لوگوی انتزاعی را در ارتباط با شرکت خود در ذهن مشتریان جا بیندازد، سمبل معنای مشخصی نیستند.» ساختن پل‌ها‌ی ذهنیِ معنایی زمان‌بر و هزینه‌بردار است. تیک یا سوشِ نایک (swoosh: صدایی که در اثر حرکت سریع و متعاقبا جابجایی هوا ایجاد می‌شود) به خودی خود معنایی ندارد، مگر معنایی که نایک سال‌ها برای ساختن آن از طریق بازاریابی‌ها‌ی زیرکانه تلاش کرد. نایک از طریق این تلاش‌ها‌ی عامدانه توانست لوگوی تیک خود را به «نشانه‌ای هویتی» برای یک زندگی ورزشکارانه تبدیل کند.

کسب‌و‌کارهای در حال رشد کمتر می‌توانند از پس هزینه‌ها‌ی گزاف و سال‌ها‌ی طولانی تلاش برای جا انداختن این ارتباطات معناییِ لوگوهای انتزاعی برآیند. بنابراین شاید لوگویی که معنای شرکت یا کاری که انجام می‌دهید را به طور واضح نشان دهد انتخاب بهتری باشد. حتی اگر با یک دستکاری روی حروف نام شرکت شما لوگویی عمومی و نامتمایز به دست بیاورید، گری پریستر (Gary Priester)، طراح لوگوی اهل نیومکزیکو و مدیر وبسایت gwpriester وابسته به شرکت طراحی «گروه بلک‌پوینت» می‌گوید: «مشتریان باید قادر باشند تنها با نگاه کردن به لوگوی‌تان بفهمند کار شما چیست.»

پیش از شروع طراحی یا یادگیری اینکه چگونه یک لوگو بکشید، معنایی را که قرار است توسط لوگو انتقال یابد به طریقه‌ای شیوا بیان کنید. سعی کنید تصویر و ماموریت شرکت را در یک جمله بنویسید تا تلاش‌ها‌ی‌‌تان را حول همان جمله متمرکز کرده و در هنگام طراحی مطابق با آن جمله عمل کنید.

این اولین قدم برای طراحی لوگو است. اما برای شروع به دانستن نکات بیشتری احتیاج دارید، بنابراین در ادامه تاکتیک‌ها‌ و ملاحظاتی را با هم مرور می‌کنیم که در طراحی یک لوگوی مناسب لازم است رعایت کنید:

آیا رقبای شما از طرح‌ها‌ی جدی و محافظه‌کارانه استفاده می‌کنند یا از طرح‌ها‌ی جلب توجه کننده؟ به این فکر کنید که چطور قرار است از رقبا متمایز شوید. روی پیامی‌ که قصد انتقال آن را دارید تمرکز کنید. درباره‌ی اینکه چه تصویری از شرکت‌تان قرار است در معرض دید دیگران قرار دهید فکر کنید. آیا می‌خواهید یک شخصیت مشخص داشته باشد؟ مثلا جدی یا مهربان؟ چه چیز لوگوی شما را نسبت به لوگوی رقبا منحصر به فرد خواهد کرد؟ پسند مخاطبان فعلی شما چیست؟ این مولفه‌ها‌ی باید نقشی کلیدی در کُلیت طراحی یا بازطراحی لوگوی شما ایفا کنند.

لوگوی شما قرار است هم روی کارت ویزیت و هم روی کامیون به یک اندازه خوب به نظر برسد. یک لوگوی خوب باید مقیاس‌پذیر باشد، به راحتی بازتولید شود، به یادماندنی و متمایز باشد. نمادها (Icons) بهتر از تصاویر (Photographs) هستند، چرا که تصاویر ممکن است در بزرگ و کوچک شدن‌های کلان‌مقیاس، سخت‌فهم و مبهم به نظر برسند. مطمئن شوید لوگویی که طراحی می‌کنید قابل تکثیر در چاپ سیاه‌وسفید باشد، مثلا لوگو در حالت چاپ سیاه‌و‌سفید در تبلیغات به همان اندازه‌ی چاپ رنگی مشخص و واضح است یا نه و اینکه آیا می‌شود از آن در فکس هم استفاده کرد؟

اگر نام یک شرکت D.C. Jewelers باشد شاید بخواهید برای برجسته کردن حروف (به خصوص وقتی اسم شرکت‌تان حرف اختصاری یا سرواژه هم دارد) از یک فونت مُد روز و زائده‌دار استفاده کنید. اما برای شرکتی که نامش مثلا «چاپ صاعقه‌» است لوگو باید یک اجرای خلاقانه داشته باشد مثلا همانطور که حدس می‌زنید، در این مورد لوگو می‌تواند شامل نمادی از صاعقه‌ی نور باشد.

از لوگو برای ترسیم منفعت کلیدی شرکت خود بهره بگیرید. بهترین لوگوها آنهایی هستند که با یک تصویر یا نگاره و نه با کلمات، توضیحی آنی به بیننده ارائه می‌دهند. برای مثال لوگوی شرکت «چاپ صاعقه» شاید باید به منفعت «بسیار سریع و تضمین شده بودن خدمات چاپ» این شرکت اشاره کند. تصویر صاعقه‌ی نور می‌تواند به گونه‌ای دستکاری شود تا مفاهیم سرعت و اطمینان را همزمان به بیننده منتقل نماید.

گرچه استفاده از این تصاویرِ آماده و در دسترس وسوسه کننده است، باید گفت کپی‌برداری از این تصاویر زیادی آسان است. تصاویر اورجینال نه تنها تاثیرگذاری بیشتری در بیان مفهوم خاص شرکت شما خواهند داشت، بلکه شما را از سایرین متمایز خواهند کرد.

اگر در فکر طراحیِ دوباره‌ی لوگوی قدیمی‌تان هستید، باید بدانید ریسک سردرگم کردن مشتری یا بدتر از آن بیگانه کردن او را به جان می‌خرید. راه دیگر، ایجاد تغییرات تدریجی در لوگوی‌تان است. طبق گفته‌ی پریستر شرکت مواد غذایی کواکر اوتز (Quaker Oats)، مَرد کواکری روی بسته‌ها‌ی خود را برای جلوگیری از کاهش اعتماد مشتریانش در یک بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله به مرور تغییر داد. مقاله‌ای با زبان طنز درباره‌ی این تغییرات فراوان تحت عنوان «روند تکامل مرد کواکری» منتشر شده که می‌توانید برای دیدن عکس‌ها به آن مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که در حالت کلی نباید برنامه‌ای برای تغییر چندباره‌ی لوگوی خود داشته باشید، به جای آن باید لوگویی را طراحی کنید که برای ۱۰ تا ۲۰ سال و حتی بیشتر دوام داشته باشد. این دوام حاصل یک طراحی خوب است. در حقیقت زمانی که پریستر طراحی لوگویی را به اتمام می‌رساند انتظار دارد آن مشتری را بار دیگر ملاقات نکند.

قیمت یکی از مواردی است که باید هنگام بررسی گزینه‌ها‌ی رنگی به آن توجه کنید. لوگوی پنج رنگ ممکن است مجلل باشد اما وقتی نوبت چاپ آن روی وسایل تبلیغاتی برسد، قیمت چندان جذابی را پیش روی شما نخواهد گذاشت. به علاوه لوگوی چند رنگ برای بازتولید در رسانه‌ها‌یی که تنها از یک یا دو رنگ پشتیبانی می‌کنند مناسب نیست. نهایتا به استفاده از سه رنگ اکتفا کنید مگر در صورتی که واقعا حس کنید که استفاده از رنگ‌ها‌ی بیشتر ضروری است.

لوگو می‌تواند در رسانه‌ها‌ی گوناگونی به کار برده شود که برخی از آنها عبارتند از: زبان نشانه‌ها‌، تبلیغات، ماشین‌ها و بسته‌بندی‌ها‌ی تحویل کالا. به خاطر داشته باشید که بازتولید لوگو ممکن است در برخی از این کاربردها با محدودیت‌ مواجه شود. لازم است درباره‌ی تئوری رنگ‌ها‌ و روانشناسی آنها مطالعه کرده باشید تا رنگ لوگوی شما آنچه می‌خواهید را منتقل کند. لوگوی خود را در سه حالت تک رنگ، دو رنگ، و سه رنگ بررسی کنید.

با اینکه سوگیریِ ذهنی برای یافتن ایده‌ی لوگو، گامی حیاتی در تولید تصویر کسب‌و‌کارتان است، اما اشتباه است اگر بخواهید کل فرایند را خودتان به اتمام برسانید. ممکن است به نظر برسد بهترین راه جلوگیری از مخارج گزاف، عدم مراجعه به یک مرکز طراحی حرفه‌ای باشد. این مراکز برای طراحی یک لوگو چیزی بین ۴ تا ۱۵ هزار دلار خرج روی دست شما می‌گذارند. اما به خاطر داشته باشید طراحان مستقلی هستند که با مبالغ بسیار کمتری کار شما را انجام می‌دهند. بر اساس گفته‌ی استن اِوِنسون (Stan Evenson) موسس گروه طراحی اونسون، کارآفرینانِ دارای بودجه‌ی کم باید از طراحان مختلف قیمت بگیرند. طراح آزادکار (فریلنسر) زیادی هستند که بر اساس تجربه‌ی کاری‌شان قیمتی را بین ۱۵ تا ۱۵۰ دلار برای هر ساعت از شما طلب می‌کنند.

اما دقت کنید تنها به دلیل قیمت کمی ‌که کسی پیشنهاد می‌دهد او را استخدام نکنید، کسی را پیدا کنید که با زمینه‌ی کاری شما و رقبای‌تان آشناست. اگر در این حالت همچنان هزینه‌ی طراحی برای شما گران تمام می‌شود، اونسون می‌گوید: «به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب حداقل ده سال قرار است برای شما کار کند، اگر به استهلاک این هزینه طی بازه‌ی زمانی ده ساله نگاهی بیندازید، می‌بینید که آنقدرها هم گران تمام نمی‌شود.»

حتی اگر سلیقه‌ی خوبی در انتخاب رنگ دارید و می‌دانید که لوگوی شما قرار است چگونه باشد، همچنان باید با یک طراح حرفه‌ای مشورت کنید. چرا؟

چون آنها می‌دانند که طرح یک لوگو آیا به سادگی قابلیت چاپ یا استفاده به عنوان امضا را داراست یا خیر. در واقع ممکن است شما لوگوی زیبایی طراحی کنید اما این لوگو قابلیت انتقال مناسبی برای چاپ نداشته یا هزینه‌ی چاپ آن گزاف باشد. در نهایت این لوگوی شرکت است که پایه‌ی تمام فعالیت‌ها‌ی تبلیغی و اطلاع‌رسانی شما را شکل می‌دهد، پس با اندک هزینه‌ی بیشتری که برای طراحی آن می‌پردازید می‌توانید شاهد بازدهی واقعی آن در آینده باشید.

حالا که لوگویی طراحی کردید که ماموریت شرکت شما را در یک نگاه تجسم بخشیده، باید این نشان تجاری را ثبت کنید تا دیگران نتوانند از آن کپی کنند. می‌توانید برای ثبت لوگوی شرکت خود از طریق این آدرس در سایت ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کنید.

بعد از اینکه لوگوی خود را به وسیله‌ی ثبت قانونی محافظت کردید، هر جایی که می‌توانید: روی کارت شرکت، لوازم‌التحریر، سربرگ، بروشور، تبلیغات، وبسایت و هر جای دیگری که نام شرکت را استفاده می‌کنید آن را به کار ببرید. این کار به ساختن تصویر شرکت شما، به چشم آمدن شرکت‌تان و در حالت ایده‌آل به گسترش کسب‌و‌کارتان می‌انجامد.

ساختن لوگو به نظر کار ساده‌ای می‌آید، البته می‌تواند اینطور باشد، فقط به خاطر داشته باشید در هنگام طراحی لوگو مشتریان و طبیعت شرکت خودتان را در نظر قرار دهید. در نهایت اینکه وقتی در ساخت یک نشان تجاریِ متوازن به موفقیت برسید، این نشان در ذهن دیگران بدل به سمبلی مثبت و شناخته‌شده از محصولات و خدمات شما خواهد شد.

 

برگرفته از: Entrepreneur

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

چگونه یک لوگو بسازیم

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

خیلی عالی مرسی من به لوگویی درست کردم به کمک شما

زیاد مطلب قوی نبود …

باسلام ممنون عالی بود لایک داره

مدیریت برند

برندینگ چیست؛ ۲۹ تعریف از ۲۹ صاحب‌نظر در زمینه بازاریابی

برند لاکچری؛ ۶ ویژگی این برندهای منحصربه‌فرد را بشناسیم


۱۰ کمپین‌ تبلیغاتی برتر دنیا

شخصیت برند چیست و چه جایگاهی در کسب‌و‌کارها دارد؟


آشنایی با اصول اولیه‌ برند سازی

آخرین مطالب

مدل جامع مغزی هرمان؛ شما تخیلی فکر می‌کنید یا تحلیلی؟

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

۷ توصیه برای اینکه از تبلیغات همسان بهترین نتیجه را بگیرید

فشار چشم؛ دلایل، علائم، راه‌های تشخیص و درمان آن

نظریه بار شناختی؛ ما چطور اطلاعات را پردازش می‌کنیم؟

ترین های جهان

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

شرکت خود را بپردازید و سایز کوچک آن را به صورت رایگان و سایز کامل آن را تنها با قیمت 9/99 دلار دانلود کنید.

فرآیند ساخت لوگو نیاز به هیچ گونه مهارت تکنیکی ندارد و Logaster این امکان را به همه می دهد، از یک کارآفرین گرفتهتا یک خانم خانه دار، که به کسب و کار خود هویت ببخشند.

Logaster دیتابیس بسیار عظیمی را تشکیل می دهند که از این طریق شما امکانات اولیه برندینگخود را در اختیار خواهید داشت.

شما همیشه به مدل ها و مواردی که طراحی کرده اید، دسترسی خواهید داشت و می توانید آن ها را هم قبل از خرید و هم بعد از خرید ویرایش کنید.

ساخت یک لوگو هیچ وقت به این آسانی نبوده است. دکمه «ساخت» را کلیک کنید و کار طراحی را آغاز کنید.

چگونه یک لوگو بسازیم

Mohammad Karimi

من از Logaster برای طراحی لوگو خود استفاده کردم. کار کردن با آن بسیار آسان بود و من کاملاً از فرآیندهای طراحی آن راضی هستم. برای من کارکردن با آن بسیار آسان بود. سایت Logaster بسیار واکنش گرا بود، اطلاعات بسیار زیادی در آن قرار دارد انواع فونت و شکل هایی که در اختیار شما قرار می گیرد به شما این امکان را می دهید تا به راحتی لوگوی خود را ویرایش کنید. مسیریابی در این سایت بسیار آسان و ساده است. از شما متشکرم.

Edris Nariman

من از خدمات ساخت لوگو Logaster بسیار راضی هستم. من به یک لوگو برای وبسایتم نیاز داشتم و بودجه کافی برای طراحی لوگو را نیز نداشتم. در وب به دنبال نرم افزار طراحی لوگو می گشتم که به Logaster رسیدم و فهمیدم که این وبسایت نسبت به دیگر سایت های طراحی لوگو، فرمت بسیار حرفه ای و راحتی دارد. لوگوی خودم را در این وبسایت به کمک نمونه های از پیش تعیین شده طراحی کردم. این سایت انتخاب های بسیار زیادی از نظر طراحی، طرح بندی و فونت ها در اختیار شما قرار می دهد اما در عین حال بسیار از لحاظ استفاده و کاربرد آسان و ساده است.

Mohsen Salehi

این سایت به طرز شگفت انگیزی به کار شما سرعت می بخشد. من واقعا از سازندگان آن تشکر می کنم. من از طراحی کارت ویزیت خود و همچنین از کار کردن با Logaster بسیار راضی هستم. از خدماتی که ارائه می دهید بسیار متشکرم، توسط سایت شما من توانستم دقیقا همان چیزی که برای لوگوی شرکتم می خواستم را طراحی کنم و قطعاً باز هم از خدمات شما در آینده استفاده خواهم کرد.

بدون نیاز به هیچ گونه مهارتی و تنها در چند دقیقه. ارائه فایل 100% باکیفیت با ما زمان و بودجه خود را برای توسعه بیشتر کسب و کارتان ذخیره کنید. با نرم افزار طراحی لوگو ی Logaster لوگوها، فاوآیکون ها، کارت ویزیت ها، نامه ها و سربرگ های خود را تنها در عرض چند دقیقه طراحی کنید.

طراحی لوگو یکی از مشکل‌ترین کارها در بحث گرافیک است. مشتری شما قرار است با نشانی که برایش طراحی می‌کنید، سال‌های سال زندگی کند! حتی گاهی کسب درآمد او به آن لوگو بستگی دارد چون از قدیم گفته‌اند «عقل مشتری به چشم اوست» یعنی اگر شما برای شرکت یا سازمان یا سایتی که به شما سفارش طراحی آرم داده است، آرم مناسبی طراحی نکنید، مشتریان او با دیدن آن آرم ممکن است نظرشان نسبت به حرفه‌ای بودن یا نبودن آن شرکت تغییر کند!

خیلی از اوقات افراد از من می‌پرسند:

برای اینکه متوجه این موضوع شوید، قصد دارم پشت صحنه ایجاد این لوگو را نمایش دهم:

چگونه یک لوگو بسازیم

این لوگو به سفارش مدیر محترم وب‌سایت mostamar.ir طراحی شده است. این وب‌سایت آزمون‌های آنلاین جهت آماده سازی کنکور و غیره برگزار می‌کند.

ابتدا باید چند کلمه کلیدی در مورد سوژه‌ای که می‌خواهید برایش لوگو طراحی کنید، پیدا کنید. مثلاً در مورد سوژه‌ی من، کلمات کلیدی این بود:

آزمون چند گزینه‌ای، کنکور، زمان، مستمر، mostamr.ir

حالا ببینید می‌شود یک سری نماد برای کلمات کلیدی یافت؟ مثلاً کسی شک ندارد که نماد «آزمون چند گزینه‌ای» یا «کنکور»، علامت تیک (√) است. نماد زمان، «ساعت» است و من نماد «مستمر» را هم «م» که دو بار در این کلمه تکرار شده و با این حرف نیز آغاز می‌شود، گرفتم.

البته اعتراف می‌کنم که همان ابتدا، «زمان» و «ساعت» جزء کلمات کلیدی من نبود. در ادامه خواهم گفت که چه شد که این کلمه وارد کلمات کلیدی من شد.

تأکید می‌کنم که کاغذتان حتماً باطله باشد تا با خیال آسوده و بدون اضطراب از اینکه یک کاغذ را خراب کردید و نتیجه نداد، بتوانید هر چیزی که در ذهن دارید را پیاده کنید.

مثلاً به Scartch یا چرک‌نویس من در مورد این لوگو دقت کنید:

همانطور که می‌بینید من چندین نوع خط مختلف مثل نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث یا نسخ را روی برگه تست کرده‌ام…

ممکن است هیچ طرح خاصی از این جا در نیاید و یا بگویید خط و نقاشی من خوب نیست، اصلاً این چیزها مهم نیست. مهم این است که فعلاً به مرور یک شمایل کلی از طرح به دست بیاید. مثلاً در این مرحله ممکن است تعیین شود که آرم به صورت دایره‌ای باشد یا مربع و مستطیلی؟ تایپوگرافی آن چطور باشد؟ چه نمادهایی درگیر باشند؟ ساده باشد یا پیچیده؟

من عاشق این سایت هستم! بسیاری از ایده‌هایم از آیکون‌های این سایت بیرون آمده است! وارد این سایت شوید و کلمات کلیدی خود را به انگلیسی جستجو کنید. مثلاً من کلمه tick را جستجو کردم اما چیز زیادی یافت نشد. این بار کلمه کلیدی OK را جستجو کردم چون می‌دانستم خیلی‌ها برای نمایش OK از تیک استفاده می‌کنند. نتایج را مرور کنید:

همینطور که آیکون‌ها را می‌بینید، ایده‌های جدید به ذهنتان خطور می‌کند. دو آیکون چشم من را گرفت. وقتی آیکون دوم را دیدم، یاد «ساعت» افتادم و یک دفعه بشکنی زدم و گفتم:همینه! و «ساعت» هم به کلمات کلیدی‌ام اضافه شد.

دقت کنید:

در مورد سوژه من، فونت‌هایی که دست نویس باشند بهتر است چون نماد نوشتن روی تخته و دانش‌آموز هستند… البته نهایتاً از این‌ها چیز خاصی در نیامد جز یک «میم» گرد که شاید از آخرین «مستمر» در عکس بالا الهام گرفتم.

من چیزهایی که در مورد مشتری‌ام در طول طراحی لوگو در ذهنم بود را بنویسم:

– اولاً ایشان گفته بودند که از لوگوی تستا خیلی خوششان می‌آید. من با توجه به همین جمله دنبال یک طرح دایره‌ای بودم. چون لوگوی تستا دایره‌ای است:

– ثانیاً قالب اصلی سایتشان که خودشان از بین چندین قالب مختلف انتخاب کرده‌اند را بررسی کردم:

از روی این قالب فهمیدم انگار به رنگ قرمز آلبالویی علاقه دارند یا حداقل مشکلی ندارند، پس رنگ طرح نهایی را قرمز انتخاب کردم.

حالا باید آستین‌ها را بالا بزنید و با توجه به داشته‌هایتان یک طرح بزنید. من نهایتاً این طرح به ذهنم رسید:

و در نهایت گوشه‌های عقربه‌ها را بریدم تا کمی به تیک نزدیک‌تر بشود و کسی نگوید این عقربه به این ضخامت دقیقاً چه دقیقه‌ای را نشان می‌دهد؟

قصد داشتم برای نشان دادن «تکرار» و «استمرار» (که رمز موفقیت در کنکور و آزمون است) دو سه تا از نشانه‌های ساعت را سیاه کنم. اینطوری هم رنگ سیاه (که در قالب سایت مشتری بود) وارد طرح می‌شد و هم اینکه برای خیلی‌ها این سؤال پیش می‌آمد که این چند تا چرا سیاه است؟

موضوع دیگر اینکه اگر این طرح برای شرکتی مثل اپل می‌بود، باید علامت تیک را طوری می‌چرخاندم که به ساعت ۹:۴۱ دقیقه اشاره کند. چون می‌دانید که اپل در تمام ویدئوها و عکس‌هایی دستگاه‌هایش ساعت گوشی و لپ‌تاپ و آی.پد وغیره را روی ۹:۴۱ تنظیم می‌کند. چرا؟ (اینجا را ببینید: چرا روی همه محصولات اپل، ساعت ۹:۴۱ را می‌بینیم؟)

می‌خواهم بگویم در این طرح، حتی چرخش علامت تیک می‌توانست نماد یک مفهوم مهم باشد که البته من هر چه فکر کردم، در مورد سوژه‌ام ساعت خاصی به ذهنم نرسید، پس همان وسط و صاف گذاشتم که نماد «تیک» بودن بیشتر جلوه کند.

طبیعتاً یک طراح حرفه‌ای، لوگو را با ابزارهای Vector در فتوشاپ یا illustrator یا Corel Draw طراحی می‌کند که من با فتوشاپ راحت‌ترم.

منظور از ابزارهای وکتور، ابزار Pen و Shape است که ممکن است در مراحل مقدماتی کار با ابزاری مثل Pen سخت به نظر برسد اما در مراحل پیشرفته تازه با این ابزار انس می‌گیرید و متوجه می‌شوید که خیلی خوش‌دست و قدرتمند است.

شاید بپرسید خط‌های مربوط به دقیقه‌های ساعت را چطور ایجاد کردید؟ خوب، برای اینکه بتوانید چنین طرحی با فتوشاپ به طور دقیق ایجاد کنید، باید دوره‌های پیشرفته و فوق پیشرفته فتوشاپ را بگذرانید. شاید در یک آموزش در مورد این بحث بسیار جالب و کاربردی صحبت کردم. خودم از مجموعه آموزشی Photoshop One on One یاد گرفتم.

 اگر می‌خواهید طرح را در فتوشاپ باز کنید و تحلیل کنید که چطور شکل گرفته است، آن‌را به صورت لایه‌باز و PSD از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

http://tutorials.aftab.cc/graphic/how_to_design_a_logo/mostamar_logo.psd

خوب، این هم از یک پشت صحنه دیگر از طرح‌ها.

چگونه یک لوگو بسازیم

قبلاً در مورد اینکه چطور کلمه Testa:

که در این مطلب توضیح داده‌ام:

http://help.nomra.ir/nomra-logo-philosophy/

و البته بعداً در نسخه بعدی نمرا، بهبود آشکاری در آن شکل گرفت:

دقت کنید که کلمه nomra و علامت بی‌نهایت و رنگ پرچم ایران و عینک دانش‌آموز درس‌خوان چطور در این آرم گنجانده شده و تناسب آن هم نسبت به آرم قبلی، به تناسب طلایی (یعنی ۴ به ۳) نزدیک‌تر شده.

 

و یا آرم پارس‌خوان:

که ترکیبی از شکسته نستلیق (نماد فارسی) و بالن گفتار (نماد تبدیل متن به گفتار) است…

 

موفق باشید؛حمید رضا نیرومند

کلمات کلیدی: طراحی لوگو, گرافیک, آرم, Logo, طراحی مرحله به مرحله لوگو, همه چیز در مورد طراحی لوگو, تبدیل ایده به لوگو, نماد, ایده برای طراحی, ایده برای لوگو, تبدیل ایده به لوگو


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه یک لوگو بسازیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

۷ دیدگاه

ارسال شده توسط: معین کریمی

12 آبان 95 ساعت 13:48

در این مقاله نحوه طراحی لوگو توسط نرم افزار فتوشاپ را مرور خواهیم کرد. این آموزش تصویری فتوشاپ، نیازمند دانش ابتدایی شما به این نرم افزار است؛ بنابراین اگر کسب و کار ساده‌ای دارید و می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن یک نماد تجاری برای خود طراحی کنید، این آموزش می‌تواند کمک یار شما باشد.

فتوشاپ قادر به انجام کارهایی فراتر از ویرایش تصاویر است. البته نمی‌توانیم قدرت آن را با نرم افزارهای مخصوص طراحی همچون Illustrator و یا InDesign مقایسه کنیم؛ اما باید روی این نرم افزار به عنوان یک محیط طراحی ساده حساب کنیم. امروز قصد داریم تا در یک آموزش تصویری طراحی لوگو ساده‌ای را در نرم افزار فتوشاپ با یکدیگر مرور کنیم.

چگونه یک لوگو بسازیم

لوگوهای مدرن دیگر از آن پیچیدگی‌های گذشته فاصله گرفته‌اند و به راحتی می‌توان آن‌ها را طراحی کرد. اگر شما هم یک کسب و کار کوچکی دارید و نمی‌خواهید مبلغ زیادی را جهت طراحی لوگو تجاریتان به یک طراح حرفه‌ای بپردازید، این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به عنوان مثال من قصد دارم برای کسب و کار عکاسی خودم یک لوگو ساده را توسط فتوشاپ طراحی کنم. تمامی مراحل طراحی لوگو من را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

سخت‌ترین بخش طراحی لوگو را می‌توان دستیابی به ایده‌های خوب دانست. من مهارت‌های زیادی در عکاسی زمستانی دارم؛ بنابراین می‌خواهیم لوگوی من به نوعی این قضیه را به کاربران القا کند. من ایده‌های مختلفی را دنبال کردم و برای رساندن منظورم از مثلث‌ها به عنوان نمادی از کوه‌ها استفاده کردم که مرکزیت زمستان از آنجا آغاز می‌شود. در زیر شما می‌توانید طرح نهایی لوگویی که قصد داریم بر روی آن کار کنیم را مشاهده کنید.

وقتی که درباره لوگوتان ایده پردازی می‌کنید، به آن چه قصد دارید با لوگو آن را به افراد مختلف نشان دهید فکر کنید. اول از هر چیزی ایده‌هایتان را قبل از آن که به فتوشاپ ببرید و طراحی را آغاز کنید، بر روی کاغذ پیاده کنید و تغییرات مختلفی را بر روی آن انجام دهید. به عنوان مثال به جای مربع از مثلث، به جای دو خط از سه خط و غیره استفاده کنید. من می‌خواهم فقط از سه مثلث در طراحی لوگو مدنظرم استفاده کنم. پس از آن که به طرح جامعی از لوگو خود رسیدید حالا دیگر نوبت به آن می‌رسد تا آن را به محیط فتوشاپ ببریم.

یک سند جدید در فتوشاپ بسازید. من برای طراحی لوگو مدنظرم ابعاد 1000 در 1000 پیکسل را انتخاب کردم. این میزان فضا انعطاف کافی برای کار با اشکال مختلفی از طرحم را به من می‌دهد.

پس از آن که سند را ایجاد کردید شما باید خطوط راهنما را به آن اضافه کنید تا در جای دادن المان‌های لوگو دقیق عمل و البته آسان‌تر عمل کنید (توجه داشته باشید که خطوط راهنما در نسخه نهایی لوگو ما مشاهده نخواهند شد و تنها نقش راهنما را ایفا می‌کنند). از منوی بالای نرم افزار فتوشاپ به مسیر View > New Guid رفته و در هر دو حالت افقی (Horizontal) و عمودی (Vertical) تنها یک خط با اندازه 50% بسازید. البته در صورت نیاز می‌توانید خطوط بیشتری را ایجاد کنید.

برای طراحی لوگو مدنظرم، من از سه مثلث زاویه دار استفاده خواهم کرد. ساده‌ترین راه برای ساخت یک مثلث زاویه دار در فتوشاپ، ساخت یک مربع است.

برای اینکار می‌توانید از Rectangle Tool استفاده کنید و با انتخاب مربع، آن را ترسیم کنید. برای آن که زوایا دقیق و یکسان باشند، پس از انتخاب این ابزار کلید Shift را نگه دارید و مربع خود را با ابعادی برابر 200 پیکسل رسم کنید.

سپس با انتخاب Pen Tool از منو کناری، نشانگر ماوس را بر روی یکی از زوایای مربع ببرید تا علامت – در کنار آن‌ها ثبت شود. بر روی آن کلیک کنید. این باعث می‌شود که یکی از ضلع‌ها در واقع کم شده و شکل مثلث به وجود آید. سپس مثلث به وجود آمده را تنظیم کنید تا به سمت بالا صاف باشد.

حالا شکل اولیه مثلثمان را ساخته‌ایم. حال با فشردن کلیدهای Ctrl + J دو عدد دیگر از این مثلث همسان را ایجاد کنید و سپس آن‌ها را به کنار یکدیگر ببرید. یکی از مثلث‌ها را بزرگ‌تر از بقیه کرده و لایه آن را به قبل از 2 مثلث دیگر منتقل کنید. حالا می‌توانید از خطوط راهنمای سبز رنگ کمک بگیرید تا این مثلث‌ها را درست در وسط تصویر قرار دهید.

حال دیگر پایه اصلی لوگو ما تشکیل شده و به نوعی نماد کوه مشخص است. فقط کافیست به آن‌ها رنگ اضافه کنیم. برای آن که این 3 مثلث از یکدیگر تفکیک شوند می‌توانید برای مثلث میانی رنگی متفاوت از دو مثلث کوچکتر انتخاب کنید.

حالا بد نیست کسب و کارتان را همراه با نامتان در زیر این لوگو به ثبت برسانید. آن که چه فونت و رنگی برای نوشته‌های این لوگو انتخاب می‌کنید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد ولی من در طراحی لوگو خودم سعی می‌کنم از وسعت رنگ کمتری استفاده کنم تا آن شیک و خوب به نظر برسد. کار تمام است و لوگوی ما آماده استفاده در شبکه‌های اجتماعی، کارت‌های پستال، پوسترها و غیره خواهد بود.

راز طراحی یک لوگو خوب، امتحان کردن انواع و اشکال مختلفی از آن است. شاید در نخستین نگاه لوگو مدنظرتان آن چیزی باشد که می‌خواهید؛ اما بد نیست کمی با المان‌های آن بازی کنید بلکه مدل دیگری به دست آید که بیشتر شما را جذب خودش می‌کند.

برچسب ها : آموزش photoshop آموزش تصویری فتوشاپ آموزش طراحی آموزش طراحی فتوشاپ آموزش طراحی لوگو آموزش فتوشاپ طراحی لوگو طراحی لوگو با photoshop طراحی لوگو با فتوشاپ فتوشاپ

امتیاز

میشه راهنمایی کنید و بگید چه چیزیو بیاد searchکنم?

چطوری میتونم نرم افزار فوتوشاپو دانلود کنم؟??

از طریق سایت های دانلود نرم افزار

چه چیزیو باید Search کنم تا پیداش کنم؟؟

از این لینک استفاده کنید:دانلود فتوشاپ

البته برای طراحیِ لوگو بهترین نرم‌افزار، کُرل هست.
مهمترین اصل هم ایجاد وکتور از لوگو هست که این کار در فتوشاپ امکان پذیر نیست.

درود بر شما
بله داخل متن هم ذکر شده که فتوشاپ قدرت محدودی داره
البته مطلب آموزشی فتوشاپ است و نه کورل. قصد از این آموزش، طراحی یک لوگو برای شروع کسب و کار کوچک هست.

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

چگونه یک لوگو بسازیم

نام *

ایمیل *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “b0d2bbef2fbcae0d0410d2562e6ccb44” );document.getElementById(“36bbcb6c6b”).setAttribute( “id”, “comment” );

خرید هاست و دامنه از میزبان فا

طراحی سایت اینترنتی



Logo Maker اپلیکیشنی برای اندروید است که به کمک آن می‌توانید بدون نیاز به دانش یا تخصص، لوگوهای جذاب و زیبا طراحی کنید.

آغاز یک استارتاپ یا حتی یک کسب‌وکار شخصی و ساده، مراحل مختلف و متنوعی دارد. اما در این بین چند پیش‌نیاز وجود دارند که فارغ از نوع کسب‌وکار یا هدف، مشترک هستند و استفاده از آن‌ها الزامی است. یکی از این موارد، طراحی یک لوگو و نشان از نام یا موارد مربوط به کسب‌وکار شما است. از کمپانی‌های بزرگ و حرفه‌ای تا وب‌سایت‌های اینترنتی همگی دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که پیش از شکل‌گیری آن‌ها طراحی شده است. حتی وب‌سایت زومیت نیز از این قاعده مستثنا نیست و دارای لوگوی اختصاصی خود است. از آنجا که طراحی لوگو نیاز به تخصص و افراد حرفه‌ای در زمینه‌ی طراحی دارد، باید برای طراحی آن دست به جیب شوید و طراحی لوگو را به افراد کاردان بسپارید. اما اگر حس می‌کنید استعداد نهفته‌ای در زمینه‌ی گرافیک و طراحی دارید یا سرمایه‌ای برای هزینه‌های طراحی لوگو و‌… ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم قبل از ناامید شدن، اپلیکیشن جذاب و موفق Logo Maker را امتحان کنید.

چگونه یک لوگو بسازیم

Logo Maker دارای هزاران آیکون، فونت، نشانه‌ی از پیش طراحی‌شده، شکلک‌ و‌… است که می‌توانید با ترکیب آن‌ها لوگوی اختصاصی خود را بسازید. وجود تعداد بالای قالب‌ها و طرح‌های پیش‌فرض در برنامه، باعث شده است که نه‌تنها قادر به طراحی لوگوهای زیبا و حرفه‌ای باشید، بلکه لوگویی اختصاصی برای خود طراحی کنید؛ زیرا امکان آنکه شخص دیگری دقیقا ترکیبی را که شما به وجود می‌آورید، در Logo Maker خلق کند، بسیار کم و نزدیک به صفر است. از همین رو می‌توانید با تکیه بر قالب‌ها و شکل‌های متعددی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد؛ لوگویی را که همیشه به دنبال آن بودید، طراحی کنید. این برنامه همچون نرم‌افزار فتوشاپ از لایه‌بندی آیتم‌ها نیز پشتیبانی می‌کند؛ به این معنا که تمام قالب‌ها، فونت‌ها، استیکرها و موارد دیگری که وارد بوم طراحی خود می‌کنید، همگی تا انتها قابل ویرایش و جابجایی خواهند بود. با قابلیت امکان جستجوی برنامه می‌توانید کلمات مورد نظر خود را سرچ کنید تا آیکون‌ها یا موارد مرتبط با کلمه‌ی جستجو شده را پیدا کنید. در نهایت می‌توانید لوگوی طراحی‌شده را با کیفیت بسیار بالا و در فرمت PNG یا JPG ذخیره کنید و از آن در هرجایی که دوست دارید، استفاده کنید. برای دانلود برنامه اندروید Logo Maker می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.

در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

کمی از تکنولوژی فاصله بگیرید

زومیت توسط سرورهای آسیاتک میزبانی و پشتیبانی می‌شود تولید و توسعه نرم‌افزار زومیت توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

چگونه یک لوگو بسازیم
چگونه یک لوگو بسازیم
9

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *