چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم
چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

به راستی واقعا هوش هیجانی چیست ؟ هوش هیجانی، همان طور که توصیف شده است، …

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم


نام کاربری یا ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار


ثبت نام | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همه دوست دارند در زندگی‌شان فرد موفقی باشند. این‌طور نیست؟ حتی اگر شما هنوز نوجوان باشید باز هم می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید و زمینه‌ی موفقیت‌های آینده‌تان را از همین الان فراهم کنید. این اصلا کار سختی نیست. شک نکنید می‌توانید یک «نوجوان موفق» باشید، یا اگر فرزند نوجوانی دارید به او کمک کنید تا به موفقیت دست پیدا کند. در ادامه‌ی مقاله ۱۰ ویژگی را معرفی کنیم که می‌تواند شما را به یک فرد موفق تبدیل کند. چه شما یک نوجوان باشید، چه والدین یک نوجوان، هرکدام از این موارد شما را با یکی از خصوصیات نوجوان موفق آشنا خواهد کرد.

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

اهمیتی ندارد مدرسه رفتن تا چه حد می‌تواند برای بعضی‌ها خسته‌کننده باشد. مهم این است که تحصیلات به شما کمک می‌کند به یک عضو فعال و باسواد در جامعه تبدیل شوید. تلاش کنید برترین دانش‌‌آموز مدرسه‌ی خودتان باشید و بهترین‌هایتان را ارائه بدهید. در کلاس درس متمرکز باشید و به معلم‌هایتان خوب توجه کنید. تکالیف‌تان را با احساس مسئولیت کامل انجام بدهید. مطالعه کنید و بالاترین نمرات را کسب کنید. انجام تمام این کارها باعث می‌شود شما در بهترین دانشگاه و بهترین رشته پذیرفته شوید و این سکوی پرتاب شما برای داشتن یک آینده‌ی خوب و موفقیت در جامعه است. مدرسه از شما یک فرد کامل برای ورود به اجتماع می‌سازد و باعث می‌شود در مسیر درست قرار بگیرید.

کمک‌های داوطلبانه، هم می‌تواند وضعیت جامعه را بهبود بخشد و هم از شما فرد شادتری بسازد. مطالعات نشان داده است افرادی که برای کارهای عام‌المنفعه یا کمک‌های اجتماعی داوطلب می‌شوند، نسبت به سایرین کمتر دچار افسردگی خواهند شد. سعی کنید زمینه‌ی کمک‌های داوطلبانه‌ی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. اگر عاشق حیوانات هستید، داوطلب کار در یک باغ‌وحش یا پناهگاه نگهداری از حیوانات شوید. اگر دوست دارید به مردم کمک کنید، در یک موسسه خیریه‌ برای تهیه‌ی غذای فقرا کار کنید. اگر عاشق محیط‌ زیست هستید، در کاشت نهال درختان یا پاکسازی پارک‌های جنگلی فعالیت کنید. هنگامی که شما به دیگران کمک می‌کنید احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این یعنی شما در حال ایجاد تغییرات بزرگی در دنیایتان هستید. از طرفی سابقه‌ی کمک‌های داوطلبانه می‌تواند تأثیر مثبتی در رزومه‌ی کاری شما در آینده داشته باشد.

در مورد مشاغل مورد علاقه‌تان به‌طور جدی فکر کنید و بهترین شغل را با توجه به نقاط قوت و توانایی‌های‌ خودتان انتخاب کنید. اگر در سنین نوجوانی و هنگام تحصیل در مدرسه، به اهداف شغلی و رشته‌ی تحصیلی که می‌خواهید در آن ادامه تحصیل بدهید کاملا فکر کرده باشید و انتخاب درستی انجام بدهید، در واقع برای همه‌ی عمرتان از زندگی شغلی‌تان احساس رضایت خواهید کرد. از طرفی به‌وسیله‌ی آن می‌توانید رفاه کافی برای خودتان فراهم کنید. بجز اهداف شغلی، می‌توانید روی سایر اهداف‌تان هم متمرکز باشید. به گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی فکر کنید. برای کسب نمرات عالی در مدرسه تلاش کنید. به پیوستن به یک تیم ورزشی و بسیاری اهداف مثبت دیگر فکر کنید. خودتان را با اهداف‌تان به چالش بکشید، قول می‌دهم از توانایی‌های خودتان شگفت‌زده خواهید شد.

از درگیری و همین‌طور نشست و برخاست با هم‌سن‌های خود که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی یا بزهکاری هستند، اجتناب کنید. مراقب باشید در دام سیگار یا الکل و مواد مخدر گرفتار نشوید؛ چون این چیزها می‌توانند تمام برنامه‌های آینده‌ی شما را خراب کنند. سعی کنید همیشه به قانون احترام بگذارید و سروکارتان به پلیس نیفتد. این طبیعی است که شما گاهی در زندگی به دلیل بروز مشکلات تحت فشار باشید، اینها برای هرکسی ممکن است پیش بیاید. اما اگر نتوانید از تمام مواردی که اشاره شد فاصله بگیرید و در تمام دوران نوجوانی‌تان دنبال دردسر باشید، مشکلات‌تان چند برابر خواهند شد و نمی‌توانید دوران تحصیلی خوبی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید خانواده و مربیان شما در زندگی شما حضور دارند تا به شما کمک کنند که بهترین و کامل‌ترین فرد باشید. به آنها احترام بگذارید و برای افکارشان ارزش قائل شوید، حتی اگر گاهی اوقات باعث رنجش شما می‌شوند. مطمئن باشید آنها هر اقدامی که انجام می‌دهند برای مراقبت از شماست و سعی‌شان این است که کمک کنند فرد موفقی در زندگی‌تان باشید. این درست است که شما نمی‌توانید معلم‌ها یا خانواده‌تان را خودتان انتخاب کنید، اما می‌توانید خودتان را با آنها هماهنگ کنید. یاد بگیرید چگونه با افراد برخورد کنید و با آنها کنار بیایید، چون زمانی‌ که به جوانی برسید هم نمی‌توانید رئیس‌ یا همکاران‌تان را خودتان انتخاب کنید. پس همین الان یاد بگیرید چطور در کنار مردم با آرامش زندگی و کار کنید و به آنها احترام بگذارید.

دوستان کسانی هستند که می‌توانند پشت شما بایستند، از شما حمایت کنند و در مواقع مشکلات شما را آرام کنند. با افرادی همنشین شوید که شما را خوشحال می‌کنند، کسانی‌ که اهل دردسر نیستند و در حق کسی بدی نمی‌کنند. گروهی از افراد حمایتگر، مثبت و یاری‌رسان را به عنوان دوستان‌تان انتخاب کنید. اینها کسانی هستند که باعث پیشرفت و موفقیت شما در زندگی‌تان می‌شوند. تعدادی دوست واقعا خوب پیدا کنید که بعد از دوران دبیرستان هم بتوانید دوستی‌تان را با آنها ادامه بدهید.

عضو یک تیم ورزشی مناسب (در مدرسه یا خارج از آن) شوید. هر روز چند دقیقه بیرون بروید و بدوید. به یک گروه دسته‌جمعی تمرینات یوگا بپیوندید. شنا کنید. هنگام پخش آگهی‌های تبلیغاتی بین برنامه‌های تلویزیونی دراز-نشست بزنید. هر جور که می‌توانید ورزش کنید و فعال باشید. این باعث می‌شود چه به لحاظ ذهنی و چه به لحاظ بدنی احساس بهتری داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که در سال‌های کودکی و نوجوانی خود بیشتر فعالیت داشته‌اند، در بزرگسالی نیز افراد فعال و سرزنده‌تری هستند. پس همین الان فعالیت و ورزش را شروع کنید.

یک سرگرمی برای خودتان انتخاب کنید؛ مطالعه کردن، نوشتن، تمرین آواز یا یادگرفتن یک ساز موسیقی، سفالگری‌، نقاشی یا هر سرگرمی دیگری که خودتان به‌ آن علاقه دارید. این به شما کمک می‌کند که وقت‌تان را به بهترین نحو بگذرانید و شخصیت خودتان را ارتقا بدهید. چیزهای جدید کشف کنید و آنها را امتحان کنید. ممکن است در حین این کار متوجه شوید به چیزهایی علاقه دارید که تا الان نمی‌دانستید.

سعی کنید درباره‌‌ی یک گرایش یا مقوله‌ی اجتماعی یا یک موضوع خاص مطالعه کنید و به باور درباره‌ی آن برسید و فکرتان جهت پیدا کند. این جهت‌گیری می‌تواند یک مسئله‌ی اجتماعی، زیست‌محیطی یا حتی اعتقادی-مذهبی باشد. شروع کنید به پرورش و شکل دادن ذهن‌تان در مسیر چیزی که به آن اعتقاد دارید یا نسبت به‌ آن گرایش پیدا کرده‌اید. ایده‌هایتان در زمینه‌ی مورد نظر را پرورش بدهید و روی‌ آنها ایستادگی کنید. سعی کنید همیشه درباره‌ی باورها و اعتقادات‌ خودتان محکم و پابرجا باشید.

شما همیشه جوان نمی‌مانید و پیش از اینکه این موضوع را به خوبی درک کنید و از تک تک لحظات نوجوانی‌تان لذت ببرید به سن بزرگسالی خواهید رسید. آن موقع است که فقط با خود می‌گویید: «ای کاش قدر نوجوانی‌ام را بیشتر و بهتر می‌دانستم». جسور باشید. دنیای بیرون را تجربه کنید و زندگی را واقعا، زندگی کنید. عمر کوتاه است از آن لذت ببرید. شما می‌توانید.

برگرفته از: wikihow

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

13000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

از این سایت و کارکنانش خوشم میاد واقعا!
اما این مطلب به نظرم یک چپاندن تفکر غلط در ذهن نوجوون‌هاس(خودمم‌هم جوزوشونم)
این مطلب دقیقا به من این حرف رو رسوند که برای اینکه نوجوون موفقی باشی (هیچ‌کاری نکن) البته با (۲و۳و۵و۶و۸و۹و۱۰)موافق بودم اما (۱و۴و۷) انرزژی منفی زیادی داشتن -__-

سلام دوست عزیز
خیلی لطف دارین!
سپاس که این مطلب رو خوندید و نظرتون رو با ما درمیون گذاشتید
می تونید بیشتر توضیح بدین که کدوم تفکر غلط؟

سلام .
می خواستم بگم ادمای خوبی مثل شما لایق ستایش هستن .
از این که مطالبتون مثل سایت های دیگه کم و کلی گویی نیستن ممنون .

سلام
شما خیلی لطف دارید
ما همیشه سعی می کنیم در انتخاب مقالات و مطالب و همینطور ترجمه و نوشتن نهایت حساسیت و دقت رو به خرج بدیم. خوشحالم که مقالات براتون مفید هستند.
سپاس از توجهتون

سلام چرا از عکسهای ایرانی استفاده نمیکنید…..؟

سلام
ممنونم از اینکه نظرتون رو با ما مطرح کردید
ما معمولا منابع زیادی درمورد عکس ایرانی نداریم و البته محدودیت های زیادی درمورد کیفیت و کپی رایت و تنوع وجود داره.

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

تمام مطالب این سایت خوب ترجمه منابع خارجی هست. و طبیعتاً تصاویر هم مال خود منابع.

خیلی خوب بود مرسی از وقتی که گذاشتید و این مقاله رو نوشتید

ممنونم از شما که زمان گذاشتید ومطالعه کنید. خوشحالم که مفید بوده براتون

عادات موفقیت

موفقیت در کار؛ ۱۰ توصیه برای اینکه در کارتان پیشرفت کنید

تقویت اعتماد به نفس با ۱۴ کار کوچک که می‌توانید هر روز انجام دهید


چگونه منظم باشیم؟

۷ دروغ بزرگ در مورد موفقیت که نباید باور کنید

بیوگرافی اندرو کارنگی؛ رازها و توصیه‌های او برای موفقیت

آخرین مطالب

زخم اثنی عشر؛ علائم،‌ دلایل،‌ راه‌های پیشگیری و درمان

کتاب صید قزل آلا در آمریکا؛ شاهکاری دیگر از نویسنده‌ٔ محبوب آمریکایی

انواع هوش‌ گاردنر؛ چرا نتایج تست هوش سنتی قابل اعتماد نیست؟

انواع سالاد که خود یک وعده غذایی کامل هستند

مدل سبک های یادگیری VAK؛ چطور سبک یادگیری‌مان را پیدا کنیم؟

ترین های جهان

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

آیا قبل از اینکه چیزی بگوییم کلماتمان را انتخاب می کنیم؟ آیا آن کلمات را به مثبت و منفی تقسیم می نماییم؟ اگر به مکالمه مان با دیگران یا خودمان توجه کنیم, چه عباراتی بیشتر نظرمان را جلب می کند؟ عباراتی که باعث شادی می شوند یا عباراتی که آنرا دفع می کنند؟

کلماتی که بکار می بریم تأثیر بسزایی بروی زندگی مان دارند. این کلمات قدرت فراوانی برای سازندگی و یا تخریب یک نفر دارند. می خواهیم شما را به چالش بکشیم تا از کلمات مناسبی استفاده بکنید و عباراتی مثل … را نگویید.

1- من انتخاب دیگری ندارم.

ما همیشه قدرت انتخاب کردن داریم. در حقیقت ما هر روز، هر ساعت، هر دقیقه در حال انتخاب کردن هستیم. انتخاب نکردن هم همچنین خودش یک نوع انتخاب می باشد. با گفتن این جمله که حق انتخاب چیزی را نداریم، در حال دور شدن از توانایی مان برای انتخاب کردن هستیم. اگر چیزی در زندگی مان است که دوستش نداریم، تصمیم دیگری در موردش بگیریم.

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

2- من نمی توانم.

بله، می توانیم! حتی اگر در حال حاضر در موقعیت بدی هستیم – شاید احساس دلسردی کنیم. شاید حس کنیم دیگر پیر شده ایم. شاید احساس ناراحتی داشته باشیم. شاید بیمار باشیم. شاید طلاق گرفته باشیم. شاید بیکار شده باشیم. اما تنها چیزی که مهم است، این است که هنوز زنده هستیم! هنوز سفر طولانی در پیش داریم. درک کنیم که می توانیم هر کاری که می خواهیم انجام بدهیم!

تجربیات گذشته مان را فراموش کنیم. فقط به این خاطر که نتوانستیم کاری را در گذشته انجام دهیم این معنا را نمی دهد که نمی توانیم کاری را در آینده هم انجام دهیم. هر چیزی امکان پذیر است.

3- فرصت را از دست داده ام.

چارلی چاپلین زمانی گفت “هیچ چیز در این دنیا ابدی نیست، حتی مشکلات ما.”

ممکن است به موقعیتی که مد نظرمان بوده است نرسیده باشیم، امّا با برداشتن بهترین قدم بعدی مان به سمت جلو دقیقاً همان جایی که می خواهیم می توانیم باشیم. ما نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم؛ فقط می توانیم زمان حال را تغییر دهیم. اگر نتوانیم فرصت ها را ببینیم، آنرا بسازیم.

هیچگاه برای تبدیل شدن به آن چه که مد نظرمان است دیر نیست. به رشد مان ادامه دهیم، به آموختن ادامه دهیم، و هر روز خودمان را به روزتر کنیم!

4- اهداف و رویاهای من می توانند صبر کنند.چگونه رویا پردازی کنیم

منتظر چه چیزی هستیم؟ در واقع اهداف و رویاهایمان نمی توانند صبر کنند. می تواند رسوایی بزرگی برایمان باشد که پیر شویم بدون اینکه زیبایی ها و توانمندی های بالقوه مان را کشف نکنیم.

پس به اندازه کافی برای تعقیب رویاهایمان شجاع باشیم. همه ما تنها به یک دلیل رویا داریم و دلیلش این است که به رویاهایمان برسیم. پرواز کنیم! بال هایمان را بگشاییم! تبدیل به آن فردی شویم که بمعنای واقعی دوست داریم باشیم، چونکه نمی خواهیم برداشت مجددی در زندگی مان داشته باشیم و کاری را چند بار تکرار کنیم. به همین علت است که باید رویا پرداز باشیم، یک فرد مثبت و باور پذیر!

5- احتمالاً حرف شان صحیح است, پس باید من اشتباه کرده باشم.

اجازه ندهیم دیگران ما را ناتوان کنند. قلب مان خوب می داند در حال حاضر چه کاری برایمان بهتر است. به آن گوش فرا دهیم. دیگران ممکن است خوب بدانند چه چیزی برای خودشان بهتر است، امّا مطمئناً نمی دانند چه چیزی برای ما بهتر است. نقل قول مورد علاقه من از آلبرت انیشتین است که می گوید:

کسی که از گروهی پیروی می کند معمولاً هیچ آینده ای از آن گروه نخواهد دید. کسانی که به تنهایی گام بر میدارند به احتمال زیاد خودشان را در مکانی پیدا می کنند که تابحال هیچ کس آنرا ندیده بوده است.

حتی اگر دیگران ما را حمایت نمی کنند، به این معنی نیست که داریم اشتباه می کنیم. واقعیت این است که دنیا آنطور که بنظر می رسد نیست و هرکس با دید متفاوتی به آن نگاه میکند. نترسیم، رفتن راهی متفاوت تا زمانیکه خودمان می دانیم داریم چکار می کنیم اشتباه نیست.

چرا فهمیدن اینکه چه موقع باید دهانمان را ببندیم، بمراتب مهم تر از این است که چه باید بگوییم: شاید بهتر باشد در این مواقع محترمانه دهانمان را ببندیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت




خانه

موبایل

 

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

آیا دوست دارید بر زندگی چیره شده و بهترین باشید؟ مطمئناً همه ما اینطور هستیم. ما به دنیا آمده‌ایم که بهترین باشیم و بهترین زندگی را برای خود بسازیم.

 

در این یادداشت سعی کرده ایم بهترین توصیه‌ها را مطرح نمائیم تا به شما کمک کنیم به پیشرفت فردی دست پیدا کرده و بهترین زندگی را برای خود بسازید.

 

تحقیقات بر روی افراد موفق نشان داده است که عادات جهانی وجود دارد که باعث می‌شود افراد به برتری فردی دست یابند. همانطور که ارسطو می‌گوید، “ما همان هستیم که مکرراً انجام می‌دهیم. به این ترتیب، برتری یک عمل نیست، یک عادت است.” این عادت‌ها ژنتیکی و ذاتی نیستند و عاداتی هستند که می‌توانید کسب کنید. این نه عادت که برایتان مطرح می‌کنیم به هر فردی کمک می‌کند برتر باشد. تازمانیکه این عادات را تمرین کنید، برتری همیشه با شما خواهد بود.

 

یک: فعال و سریع باشید

زندگی شما مسئله ای اتفاقی نیست. اگر می دانید یا نه باید بگویم زندگی توسط شما طراحی می شود. انتخاب فرصتهای آن با خودتان است. به یاد داشته باشید هر لحظه، هر موقعیت و هر فرصت یک انتخاب جدید فراهم می آورد. در صورت استفاده از این موقعیت ها مطمئن باشید نتایج مثبتی انتظار شما را خواهد کشید. در حقیقت فعال بودن قبول کردن مسئولیت در زندگی است. افراد فعال خود را در هر شرایطی پاسخگو می شناسند. آنها برای رفتار خود ژنتیک، شرایط و کارهای دیگران را سرزنش نمی کنند. آنها می دانند که خودشان رفتارشان را انتخاب می کنند.

 

دو: همیشه هدف را در ذهن داشته باشید

همه چیز با هدفی که می‌خواهید به آن برسید شروع می‌شود. اگر ندانید هدفتان چیست، هیچ راهی برای رسیدن به آن وجود ندارد. تصور کنید وارد یک تاکسی می‌شود، اولین کاری که می‌کنید چیست؟ شاید اول به راننده سلام کنید اما بعد چه؟ به راننده می‌گویید که کجا می‌خواهید بروید تا او بتواند شما را به آنجا برساند. به همین ترتیب باید بدانید جایی که در زندگی می‌خواهید به آن برسید کجاست.

 

به همین دلیل خیلی مهم است که هدف‌های مشخص از چیزهایی که می‌خواهید برای خودتان ایجاد کنید. چه می‌خواهید؟ اهداف و رویاهای شخصیتان چیست؟

 

سه: در ذهنتان از انتها شروع کنید

در حال حاضر چه کسی می خواهید باشید، رویاهایتان چه چیزی است، می خواهید کاری را انجام دهید که همیشه می خواستید؟ صداقت داشته باشید. عادت شماره 2 در حقیقت توانایی تخیل و تصور در ذهن را می گوید که چشم انسان نمی تواند آن را در زمان حال مشاهده کند. یکی از بهترین روشها برای هماهنگ کردن این عادت در زندگی بالا بردن مهارت برنامه ریزی و شخصیت درونی است و روی این مسئله تمرکز می‌کند که چه کاری می خواهید انجام دهید و چه کسی می خواهید باشید. در اصل این عادت طرحی برای موفقیت محسوب می شود.

 

چهار: اولین چیزها را اول انجام دهید

برای اینکه یک زندگی متعادل داشته باشید، باید این موضوع را بدانید که همه چیز در جهت امیال شما نیست. نیازی به کار زیادی نیست. فقط کافی است که در زمان مورد نیاز نه گفتن را یاد بگیرید و به جای کارهای اضافی اولویت های زندگی خود را انتخاب کنید و روی آنها تمرکز کنید. این عادت همان مدیریت کارها و زندگی است. اهداف، ارزشها، نقشها و اولویت های زندگی همه اموری هستند که انسان را به سوی موفقیت رهنمود می کنند. اولین چیزها آنهایی هستند که شما شخصاً آن را ارزشمند تشخیص می دهید. اگر اولین این کارها را انجام دهید در حقیقت زمان را مدیریت کرده و در اختیار خود درآورده اید.

 

پنج: به پیروزی مطلق فکر کنید

تفکر پیروزی مطلق همواره به زندگی مثل یک میدان مسابقه نگاه نمی کند بلکه آن را مثل یک همکاری می بیند. این تفکر چارچوبی از ذهن و قلب است که سود دو طرفه از تمام روابط انسانی را جستجو می کند. در این تفکر فرد به جای رقابت ناسالم با بقیه سعی می کند پیروزی اش را با دیگران قسمت کند و نهایت لذت را از آن ببرد.

 

شش: اول سعی کنید بفهمید، بعد فهمیده شوید

ارتباطات مهمترین مهارت در زندگی محسوب می شود. شما سالها برای یادگیری خواندن و نوشتن وقت صرف می کنید ولی برای شنیدن نیز وقت صرف می کنید؟ برای فهمیدن فرد دیگر باید یاد بگیرید گوش کنید. در حقیقت امروزه انسانها حرفهای دیگران را به صورت انتخابی گوش می کنند و بخش هایی از آن را نمی شوند و به خاطر همین معنی کل را درک نمی کنند. به عبارتی شما به جای درک کامل حرفها، آنها را در زندگی تان فیلتر می کنید. به جای اینکار باید بدون انتخاب حرفها همه آنها را بفهمید تا به درک صحیحی از پیام رسیده به شما برسید.

 

هفت: تشریک مساعی

سینرژی یا هم افزایی یا تشریک مساعی در این معنی ساده خلاصه می شود که دو فکر بهتر از یکی است. یا اینکه یک دست صدا ندارد. سینرژی عادت همکاری و هماهنگی با دیگران است. کار کردن در یک تیم موجب ارائه راه حلهای بهتر برای حل مشکلات است. وقتی افراد برای کارها با یکدیگر همکاری می کنند تاثیر کار را بیشتر می کنند. تفاوت ها در یک تیم باید به جای ضعف به عنوان قوت کار دیده شود.

 

هشت: اره را تیز کنید

تیز کردن اره یا چاقو معنی اش این است که هر سرمایه یا اموالی که دارید نگهداری و ارتقاء دهید. در چهار حوزه فیزیکی، اجتماعی – احساسی، ذهنی و معنوی عبارت از برنامه ای است که برای تازه سازی و به روز کردن امور انجام می شود:

 

فیزیکی: خوب غذا بخورید و همیشه ورزش و استراحت منظم داشته باشید.

 

اجتماعی – احساسی: با دیگران روابط خوب و مستمر برقرار کنید.

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

 

ذهنی: یاد بگیرید، بخوانید، بنویسید، و یاد دهید.

 

معنوی: وقت خود را در طبیعت صرف کنید، از طریق عبادت، هنر، موسیقی، و خدمت رسانی به دیگران بعد معنویت خود را تقویت کنید…تیز کردن اره یا چاقو در حقیقت سعی بر تازه نگه داشتن هفت عادت گفته شده است.

 

نه: بازخورد بخواهید

مهم نیست که چقدر باید پیشرفت کنیم، مهم این است که نقاط کوری خواهیم داشت. نقاط کور چیزهایی درمورد ما هستند که اطلاعی از آنها نداریم و هیچوقت نمی‌توانیم چیزهایی که نسبت به آن کور هستیم را رشد دهیم. خواستن نظر و فیدبک دیگران ساده‌ترین، سریع‌ترین و موثرترین راه برای ارتقاء فردی است.

 

خط آخر …

این عادت‌ها به افراد موفق کمک کرده‌اند در زندگی به برتری دست یابند و همه ما اگر آنها را تمرین کنیم نتایجی عالی به دست خواهیم آورد.

منابع:آفتاب /مردمان

 


مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

هر کدام از ما تنها یک بار در این دنیا زندگی را تجربه می‌کنیم، پس بهتر است آن را با تمام وجود احساس کنیم.

 با یک جا نشستن و درجا زدن نمی‌توان زندگی را احساس کرد. همه‌ی ما برای خوشحال بودن نیاز داریم پیشرفت کنیم. کسی که انگیزه‌‌اش را برای پیشرفت از دست بدهد، در آینده‌ای نزدیک گرفتار یکنواختی و افسردگی می‌شود. کمبود انگیزه ممکن است ناشی از ناامیدی باشد. باید گفت پیشرفت در زندگی برای هیچ‌کس سخت یا غیرممکن نیست. اگر دانش لازم را داشته باشیم و روش‌های درست را در پیش بگیریم، به نتایج شگفت‌انگیزی دست می‌یابیم. این نوشته را بخوانید تا با ۱۷ توصیه برای پیشرفت در زندگی آشنا شوید.

چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟

در هر مقطعی از زندگی، ممکن است احساس کنید در یک چرخه‌ی تکراری گرفتار شده‌اید. پیشرفت در هر زمینه‌ای، هرچند کوچک، باعث می‌شود احساس تندرستی و اشتیاق به زندگی داشته ‌باشید. با تعیین اهداف مشخص و تلاش برای رسیدن به آنها، می‌توانید در هر بُعد از زندگی که بخواهید، پیشرفت کنید.

قدم اول: مسیر پیشرفت‌تان را مشخص کنید

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

۱. مسئولیت کارهایتان را بر عهده بگیرید

توانایی شما برای پیشرفت در زندگی، بیشتر وقت‌ها مستقیما با تمایل شما برای بر عهده گرفتن مسئولیت اعمال‌تان مرتبط است. درباره‌ی ابعاد مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان فکر کنید تا تغییراتی را که به پیشرفت شما در زندگی کمک می‌کنند بیابید.

برای مثال، اگر نمرات پایین یا روش اشتباهی که در پیش گرفته‌اید، شما را از رسیدن به دانشگاه یا شغل مورد علاقه‌تان بازمی‌دارد، مسئولیت‌هایتان را بپذیرید و اهداف جدیدی برای خود تعیین کنید.

۲. دلایل ترس و عدم ناامنی‌تان را بیابید

احساس عدم ناامنی می‌تواند مانع پیشرفت شما شود. مشخص کنید چه عواملی اعتمادبه‌نفس‌تان را کاهش می‌دهد؛ با این کار می‌توانید مسیری برای پیشرفت بیابید.

۳. اهداف‌تان را دقیقا مشخص کنید

قبل از اینکه تغییرات لازم را برای پیشرفت اعمال کنید، باید هدف‌گذاری کنید. با مشخص کردن اهداف کوتاه‌مدت، میان‌دوره و بلند‌مدت، به سادگی می‌توانید به خودتان یاداوری کنید برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کنید.

۴. توقعات واقع‌بینانه داشته باشید

توقعات دست‌یافتنی داشته باشید، تا آسان‌تر در زندگی پیشرفت کنید. این کار به شما برای ایجاد تغییرات مثبت، اعتمادبه‌نفس‌ بیشتری می‌دهد.

۵. به موفقیت‌تان ایمان داشته باشید

بیشتر افرادی که مستعد پیشرفت هستند، دو ویژگی مهم دارند: ۱. اعتمادبه‌نفس‌ دارند، ۲. به توانایی‌شان برای رسیدن به موفقیت ایمان دارند. تقویت اعتمادبه‌نفس‌تان، شما را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.

قدم دوم: تغییرات مثبت ایجاد کنید

۱. فراموش نکنید شما منحصربه‌فرد هستید

هر کس نقاط قوت و ضعف منحصر به خودش را دارد. اینکه بدانید منحصربه‌فرد هستید و می‌توانید در بسیاری از زمینه‌ها مهارت کسب کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش می‌دهد و به پیشرفت‌تان کمک می‌کند.

۲. روی نقاط قوت‌تان تمرکز کنید

نقاط قوت‌تان را بنویسید و آنها را به شیوه‌ای که دوست دارید اولویت‌بندی کنید. این کار مانع رشد افکار منفی می‌شود، اعتمادبه‌نفس‌تان را تقویت می‌کند و پیشرفت‌تان را افزایش می‌دهد.

۳. با چالش‌هایی که در مسیرتان قرار می‌گیرند مواجه شوید

به همان اندازه که تمرکز روی نقاط قوت‌تان مهم است، تقویت مهارت‌هایتان هم اهمیت دارد. معمولا نقاط قوت ما، کارهایی هستند که به راحتی انجام می‌دهیم. وقتی نمی‌توانیم کاری را به راحتی انجام بدهیم، یعنی باید روی خودمان کار کنیم؛ این دسته از کارها باعث می‌شوند احساس ضعف کنیم. همین‌ها موانع شما هستند، پس تلاش برای بهبود مهارت‌هایتان به شما کمک می‌کند در هر بُعد از زندگی که دوست دارید، پیشرفت مؤثرتری داشته باشید.

۴. انگیزه‌ی تلاش داشته باشید

برای پیشرفت در زندگی، باید کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید. داشتن یا پرورش دادن انگیزه در زندگی شخصی یا حرفه‌ای‌تان، به شما کمک می‌کند موفق باشید و پیشرفت کنید.

۵. ریسک‌های حساب‌شده را بپذیرید

گاهی تغییراتی که مسیر پیشرفت شما را هموار می‌کنند، ریسک‌هایی همراه دارند. پذیرفتن ریسک‌های حساب‌شده، سرعت پیشرفت شما را افزایش می‌دهد. ریسک کردن منافع بسیاری برای‌تان به دنبال دارد، اما ساکن ماندن منفعت زیادی ندارد.

۶. از اهداف‌ خود حمایت کنید

اطراف‌تان را با کسانی که از شما حمایت می‌کنند پر کنید تا اعتمادبه‌نفس‌تان افزایش یابد. این افراد شما را به سوی پیشرفت سوق می‌دهند و نگرش‌های منفی شما را از میان برمی‌دارند.

۷. پیشرفت را متوقف نکنید

بیشتر افراد در مسیر پیشرفت‌شان عقب‌نشینی می‌کنند. اگر در مسیر رسیدن به اهداف‌تان متوقف نشوید، بسیار آسان‌تر به پیشرفتی که می‌خواهید دست می‌یابید.

قدم سوم: مثبت‌اندیش باشید

۱. نگرش‌تان را نسبت به مسائل منفی تغییر بدهید

بدبینی، توانایی شما را برای پیشرفت از پایه ویران می‌کند. اگر از زاویه‌ی دیگری نگاه کنید، می‌توانید شرایط منفی را به شرایط مثبت تبدیل کنید؛ با این کار می‌توانید تغییرات مثبتی را که به پیشرفت منتهی می‌شوند، آغاز کنید.

۲. میان «انتقاد» و «منفی‌بافی» فرق بگذارید

کسی که انتقاد سازنده ارائه می‌دهد، با کسی که روی زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد، تفاوت قابل توجهی دارد.  دانستن تفاوت‌ میان انتقاد و منفی‌بافی، باعث می‌شود به شیوه‌ی مؤثرتری اثرات منفی را که مانع پیشرفت‌تان هستند، کنار بگذارید.

۳. مثبت باشید

نگرش و رفتارتان، تأثیر قابل توجهی روی چشم‌اندازتان دارد. در رابطه با خود و دیگران مثبت باشید، تا اعتمادبه‌نفس‌ و پیشرفت در زندگی‌تان افزایش بیابد.

۴. سعی کنید کمال‌گرا نباشید

کمال‌گرایی یعنی تمایلی افراطی برای رسیدن به کمال و ایراد گرفتن از هر کاری که فرد انجام می‌دهد. این تمایلات معمولا معیارهایی سودمند یا واقع‌بینانه‌ نیستند. ایرادات ذکر شده نیز بیش از اندازه منتقدانه هستند و بیشتر اوقات از نظر دیگران ایراد محسوب نمی‌شوند. در پیش گرفتن چنین افکار و رفتارهای مخربی، پیشرفتی را که فرد می‌تواند در زندگی داشته باشد مختل می‌کند.

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم

۵. به خودتان استراحت بدهید

همیشه در طول روز فرصتی برای استراحت کافی در نظر بگیرید. استراحت شما را سر حال می‌آورد، از فرسودگی‌تان پیشگیری می‌کند و به شما انرژی بیشتری برای پیشرفت می‌دهد.

برگرفته از: وب سایت چطور

 

 

اطلاعیه اسپوتنیک

راهنمای ثبت نام کاربران در سایت ها و حساب کاربران از طریق ماهواره ای و یا در شبکه های اجتماعی در این قوانین می باشد.

کاربران باید قوانین ملی و بین المللی را رعایت نمایند و موظف اند به نظریات دیگر اعضا و خوانندگان احترام قائل شوند.

مدیریت حق دارد، نظریاتی را که به زبان دیگر غیر از زبانی که در سایت است، حذف نماید.

مطالب و اظهارت نظر در تمام بخش ها و زبان های سایت sputniknews.com امکان تغییر می باشد.

نظریات کاربران در صورتی که با موضوع مطابقت نداشته باشد، مانند:

مدیریت حق دارد، از دسترسی کاربر به صفحه جلوگیری و یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع قبلی حذف کند، البته در صورتی که کاربر این قوانین را نقض کند.

کاربران می توانند به بهبود حساب خود یا باز کردن حساب تماس بگیرند و یا به این آدرس moderator.dari@sputniknews.com ایمیل نمایند.

ایمیل باید شامل مطالب زیر باشد:

اگر مدیران صلاح بدانند، می توانند، حساب کاربر را باز و اجازه دسترسی به وی دهند.

مدیریت به کاربرانی که قوانین را به طور مکرر نقض کرد، اجازه دسترسی نمیدهد.

کاربران می توانند از طریق این ایمیل آدرس moderator.dari@sputniknews.com با تیم مدیران سایت تماس بگیرند.

شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید

چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم
چگونه یک فرد موفق در جامعه باشیم
9


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *