چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم
چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم

خانه » دسته بندی کامپیوتر » آموزشهای عمومی اینترنت » چگونه یک فایل را زیپ کنیم ؛ آموزش تصویری فشرده سازی فایل

شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی

اگر قصد دارید تعدادی فایل از طریق ایمیل برای شخصی ارسال کنید یا می‌خواهید از طریق فشرده کردن تمام عکس‌های قدیمی مقداری از فضای حافظه را خالی کنید، بهتر است آن‌ها را زیپ کنید. زیپ کردن فایل یا همان فشرده سازی فایل به شما کمک می‌کند مقداری از فضای حافظه را خالی کنید، فایل‌های اضافی خود را مرتب کنید و اطلاعات مهم را رمزدار کنید. در ادامه این مطلب  یاد می‌گیریم که در سیستم عامل‌های ویندوز و مک چگونه یک فایل را زیپ کنیم . پس با ما همراه باشید:

چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم

۱-یک پوشه بسازید. سریع‌ترین نحوه زیپ کردن فایل این است که همه فایل‌های موردنظر خود برای ساخت آرشیو را در یک پوشه قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید چندین فایل و پوشه را در پوشه‌ای که فایل فشرده یا زیپ (ZIP) را در آنجا ایجاد می‌کنید، قرار دهید.

۲- بر روی پوشه موردنظر راست کلیک کنید. مکان‌نمای موس را روی گزینه Send to نگه دارید تا یک زیرمنوی جدید باز شود. حالا گزینه Compressed (zipped) folder را از لیست زیرمنو انتخاب کنید.

۳- منتظر بمانید تا پوشه ساخته شود. در مواقعی که فایل‌های زیادی به فایل زیپ جدید اضافه می‌کنید، ساخت پوشه ممکن است لحظاتی به طول بینجامد. سپس نوار پیشرفت کار همزمان با اضافه شدن فایل‌ها ظاهر می‌شود. وقتی این فرآیند به اتمام رسید، فایل زیپ در همان محل پوشه اصلی نمایان می‌شود.

۱- یک پوشه بسازید. سریع‌ترین نحوه زیپ کردن فایل این است که همه فایل‌های موردنظر خود برای ساخت آرشیو را در یک پوشه قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید چندین فایل و پوشه را در پوشه‌ای که فایل فشرده یا زیپ (ZIP) را در آنجا ایجاد می‌کنید، قرار دهید.

۲- بر روی پوشه موردنظر راست کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Compress کلیک کنید. پوشه در داخل یک فایل زیپ، فشرده می‌شود. فایل زیپ جدید در همان محل پوشه‌ای که فشرده کرده‌اید، جای می‌گیرد.

تا اینجا یاد گرفتیم که در دو سیستم عامل ویندوز و مک چگونه یک فایل را زیپ کنیم . حالا به ادامه مبحث می‌پردازیم.

۱- یک نرم‌افزار فشرده سازی فایل دانلود کنید. در نسخه‌های جدیدتر ویندوز این قابلیت وجود ندارد که بدون نصب نرم‌افزار بتوانید فایل‌های زیپ با رمزعبور محفاظت شده بسازید. Zip-7 ، IZArc و PeaZip چند نمونه از محبوب‌ترین برنامه‌های فشرده سازی فایل محسوب می‌شوند.

۲- یک آرشیو جدید بسازید. با استفاده از نرم‌افزار فشرده سازی فایل خود یک فایل زیپ بسازید. فایل‌هایی که می‌خواهید فشرده کنید، را اضافه کنید. پس از ساخت فایل زیپ، گزینه‌ای برای وارد کردن رمزعبور ظاهر می‌شود. حالا با استفاده از این رمزعبور می‌توانید هر وقت که بخواهید به فایل زیپ موردنظر دسترسی پیدا کنید.

۳- یک فایل زیپ با رمزعبور محفاظت شده در سیستم عامل مک (Mac OS X) بسازید. برای ساخت این فایل می‌توانید از برنامه Terminal استفاده کنید و نیازی به دانلود برنامه‌های دیگر ندارید. ابتدا همه فایل‌هایی که می‌خواهید فشرده کنید را در یک پوشه جداگانه قرار دهید، سپس نام آن پوشه را به نامی که می‌خواهید برای فایل زیپ خود انتخاب کنید تغییر دهید.

* / <zip – er . zip <foldername

ترجمه شده در سایت خلایق
منبع:

wikihow.com


۱۳۹۶-۱۲-۲۴

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی
· Published ۱۳۹۶-۱۲-۲۴
· Last modified 2018-07-11


۱۳۹۷-۰۱-۱۲

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
محمدرضا برقانی
· Published ۱۳۹۷-۰۱-۱۲
· Last modified 2018-07-11


۱۳۹۷-۰۱-۲۱

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی
· Published ۱۳۹۷-۰۱-۲۱
· Last modified 2018-07-11


۱۳۹۷-۰۲-۰۵

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
محمدرضا برقانی
· Published ۱۳۹۷-۰۲-۰۵
· Last modified 2018-04-25

باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها


دانلود نرم افزار پارتیشن بندی (برای ویندوز)


EASEUS Partition Master Technician 12.10 Windows


 

چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم


 



 


 

نرم افزار EASEUS Partition Master ، ابزاری کامل و حرفه ای برای پارتیشن بندی و مدیریت هارد دیسک میباشد.
 
توسط این نرم افزار میتوانید فضای دیسک سخت (Hard Disk) خود را کاملا مدیریت کنید. مثلا درایو های جدید در آن ایجاد کنید، و یا حجم هر کدام از پارتیشن های موجود را کاهش یا افزایش دهید، بدون اینکه اطلاعات موجود روی پارتیشن های کامپیوتر شما آسیب ببیند.
قابلیت هایی مثل پارتیشن بندی، تغییر حجم درایو (کاهش یا افزایش حجم)، ترکیب دو پارتیشن با هم، تقسیم یک پارتیشن به پارتیشن های کوچک تر، و بهینه سازی هارد دیسک، از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار هستند.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

دانلود نرم افزار بازیابی اطلاعات از دست رفته (برای ویندوز)


iCare Data Recovery Pro 8.1.9.4 Windows


 


 



 


 

حتما برای شما هم پیش آمده است که به صورت ناخواسته فایلی را از روی کامپیوتر خود پاک کرده باشید. و یا با ورود ویروسی به سیستم بعضی از فایل های مهم شما از دست رفته باشد و نگران از دست دادن آن ها باشید.


 

با استفاده از نرم افزار iCare Data Recovery میتوانید فایل های از دست رفته خود را بازیابی کنید.


 

این نرم افزار قادر است فایل هایی که ابتدا به سطل آشغال ویندوز رفته و از آنجا حذف شده اند، یا مستقیما حذف شده اند را بازگرداند. همچنین توانایی بازیابی اطلاعات فلش مموری و هارد اکسترنال را دارد.


 

حتی اگر درایو خود را فرمت کرده اید نیز میتوانید با نرم افزار iCare Data Recovery فایل های موجود در آن را بازگردانید. این نرم افزار دارای فیلتر های مخصوصی است که به تفکیک نوع فایل میتوانید جستجو را محدود کرده و سریعتر به نتیجه برسید.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

دانلود نرم افزار بازیابی فایل های پاک شده (برای ویندوز)


Auslogics File Recovery 8.0.17.0 Windows


 


 



 


 

اگر یک ویروس، یک اشتباه، یا یک کاربر ناشی باعث شده است تا اطلاعات و فایل های مهم شما پاک شود، هنوز هم امیدی برای بازیابی آنها هست. نرم افزارهایی که مخصوص بازیابی اطلاعات هستند میتوانند فایل های پاک شده را بازگردانی (ریکاوری) کنند.


 

نرم افزار Auslogics File Recovery یکی از این نرم افزارهاست، که با وجود حجم کم و محیط کاربری ساده، امکانات خوبی برای بازیابی اطلاعات دارد.

چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم


 

فرقی نمیکند اطلاعات شما از چه نوعی باشد. عکس، موسیقی، فیلم، اسناد اداری، یا هر فرمت دیگری. این نرم افزار میتواند سطح درایو های کامپیوتر شما را اسکن کرده و هر نوع اطلاعات پاک شده ای که امکان بازیابی دارد را برگرداند.


 

این نرم افزار قادر به بازیابی اطلاعات از هارد دیسک، کارت حافظه، فلش مموری، هارد اکسترنال و همچنین دوربین دیجیتال و موبایل میباشد.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید، و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

دانلود نرم افزار بازیابی اطلاعات (برای ویندوز)


R-Studio 8.8.172035 Network Edition  Windows


 


 



 


 

پاک شدن ناخواسته اطلاعات برای همه ما اتفاق افتاده است. اگر اطلاعات پاک شده چندان مهم نباشند از خیر آن میگذریم. اما اگر اطلاعات مهمی به صورت ناخواسته پاک شده باشند باید هر طور شده آنها را بازیابی کنیم.


 

از نظر تئوری، تا وقتی که محل قرارگیری یک فایل بر روی دیسک سخت توسط اطلاعات جدید جایگزین نشده باشد، میتوان آن فایل را بازیابی کرد. حتی اگر چند سال از زمان پاک شدن آن گذشته باشد.


 

نرم افزار R-Studio با استفاده از جدیدترین روش های اسکن سطح دیسک، میتواند آثار به جا مانده از فایل های پاک شده را پیدا کرده و آنها را بازیابی کند.


 

از مهم ترین قابلیت های نرم افزار R-Studio میتوان به بازیابی فرمت های مختلف فایل، بازیابی اطلاعات از پارتیشن های فرمت شده، بازیابی عکس و فیلم های پاک شده از کامپیوتر، و بازیابی اطلاعات فلش مموری اشاره کرد.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.


دانلود نرم افزار پشتیبان گیری از ویندوز


R-Drive Image 6.2 Build 6206 Windows


 


 



 


 

شاید برایتان پیش آمده باشد که بعد از مدتی استفاده از کامپیوتر، بر اثر ویروس و یا مواردی از این قبیل مجبور به نصب مجدد ویندوز باشید. اما به علت مشکلات نصب مجدد نرم افزار ها و درایورها، بسیاری از کاربران ترجیح میدهند ویندوز خود را تا حد ممکن تعویض نکنند.


 

با استفاده از نرم افزار R-Drive Image میتوانید از ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر یا لپتاپ خود به همراه نرم افزار ها و درایور های نصب شده، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به این ترتیب در زمان مورد نیاز میتوانید ویندوز خود را با نرم افزار های آن بازگردانی کنید و دیگر زمان زیادی را صرف نصب مجدد ویندوز و نرم افزار های مربوط به آن نکنید.


 

این نرم افزار یک گزینه عالی برای بکاپ گیری از ویندوز (با همه برنامه های نصب شده)، و همچنین بکاپ گیری از لپتاپ میباشد.


 

نرم افزار R-Drive Image میتواند نسخه پشتیبان گرفته شده از ویندوز را مستقیما به حافظه فلش مموری منتقل کند و یا بر روی CD یا DVD رایت کند.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود



“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم
چگونه یک فایل رو به زیپ تبدیل کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *