چگونه یک سایت خبری بسازیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه یک سایت خبری بسازیم
چگونه یک سایت خبری بسازیم

سایت های خبری و اطلاع رسانی از جمله پربازدیدترین سایت های اینترنتی به شمار می روند. دلیل این موضوع اهمیت امر خبر و اطلاع رسانی از یک طرف و نیاز جامعه به دریافت جدیدترین اخبار اینترنت از طرف دیگر است. قطعا با توجه تعداد کاربر آنلاین اینترنت در ایران و آمارهای موجود، سایت های خبری در صورتی که طراحی مناسبی داشته باشند و محتوای مفیدی تولید کنند می توانند مخاطب قابل توجهی را به خود جذب نمایند.
مخاطب اینترنتی ترجیح می دهد که خبر را در لحظه دریافت کند و این موضوع باعث می شود که کاربران تمایل خاصی به سایت های خبری داشته باشند. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی موبایلی مانند تلگرام، اهمیت طراحی سایت های مناسب خبری بیش از پیش شده است، همانطور که می دانید داشتن یک سایت خبری به تنهایی کافی نیست و می بایست نکات مرتبط با سئو و تجربه کاربری به صورت کامل در آن رعایت شوند تا نتیجه مناسب حاصل گردد. وب24 با در نظر گرفتن نکات حرفه ای در زمینه طراحی سایت و همچنین در نظر گرفتن سادگی، کاربردپذیری، سئو، امنیت، سرعت، مقیاس پذیری و سایر موارد پر اهمیت در وب سایت های خبری، توانسته است امکانات بسیار مناسبی را در اختیار مدیران سایت های خبری قرار دهد.

 

 

موفقیت یک سایت خبری بر اساس تعداد مخاطب آن اندازه گیری می شود و پارامترهای مختلفی جهت بهبود کیفیت سایت های خبری وجود دارد. در مرحله اول، یک سایت خبری باید بتواند ترافیک مورد نیاز خود را از طریق گوگل و یا ورودی مستقیم تامین کند و سپس با طراحی مناسب و کیفیت محتوای قابل قبول کاربران را در سایت حفظ کرده و آنها را تبدیل به کاربر وفادار نماید. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی های سایت های خبری موفق اشاره می کنیم.چگونه یک سایت خبری بسازیم

در طراحی سایت های خبری نحوه نمایش اطلاعات به کاربر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع بازدیدکننده سایت باید بتواند با کمترین زمان ممکن به اخبار مورد علاقه خود دست پیدا کند و اخبار مرتبط با موضوع  را مطالعه نماید. نه تنها دستیابی به اطلاعات مورد نظر در کمترین کلیک ممکن اهمیت بالایی دارد بلکه کاربردی بودن چیدمان سایت و سادگی دستیابی به اطلاعات نیز بسیار مهم است.

با توجه به بازدید نسبتا بالایی که سایت های خبری دارند سرعت لود شدن صفحات در طراحی سایت بسیار مهم است.

نکات امنیتی و عدم نفوذ پذیری سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و رعایت این نکات در سایت های خبری ضروری است.

یک سایت اینترنتی اگر بهترین مطالب را داشته باشد، بهترین گرافیک را داشته باشد و… اما کسی آنها را نبیند هیچ ارزشی نخواهد داشت. وب24 نگاه ویژه ای به سئو سایت های خبری دارد و سایت های طراحی شده توسط ما همواره در صدر نتایج گوگل قرار گرفته اند. این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی به سایت های خبری در جهت افزایش ترافیک و بازدیدکننده بکند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه صفحه مربوط به سئو سایت خبری را مطالعه نمایید.

قطعا تعیین سطوح دسترسی مشخص بر اساس گروه های خبری و چیدمان های مختلف سایت برای خبرنگاران و کاربران سایت در سایت های خبری اهمیت بسیار بالایی دارد.

روز به روز کاربرانی که از موبایل و تبلت ها برای دستیابی به اطلاعات استفاده میکنند در حال افزایش است. لود شدن مناسب صفحات در موبایل و تلفن های هوشمند اهمیت بسیار بالایی دارد. وب سایت های خبری موفق در حال حاضر به دنبال لود شدن صفحات خود در تلفن های هوشمند نیز هستند و به این موضوع نیز اهمیت خاصی می دهند.

بخش مدیریت سایت به گونه ای طراحی می شود که افراد مختلف بر اساس سطوح دسترسی که دارند بتوانند به سادگی اطلاعات مورد نظر را ویرایش کنند.

علاوه بر اخبار متنی، امکان قرار دادن اطلاعات به صورت چندرسانه ای (صوت، تصویر، فیلم) نیز می تواند در سایت های خبری استفاده شود که جذابیت خبر را دوچندان خواهد کرد.

ما با استفاده از ایمن ترین روش ها و سریعترین زبان برنامه نویسی در وب یعنی ASP.NET سایت های خبری با سرعت لود بالا طراحی میکنیم و به این موضوع نگاه ویژه ای داریم.این زبان برنامه نویسی اختصاصی نه تنها سرعت لود صفحات را بالا می برند، به دلیل اینکه مانند قالب های آماده موجود در بازار، در دسترس عموم  قرار ندارد از امنیت بالاتری برخوردار است . برای مقایسه سرعت زبان برنامه نویسی دات نت و PHP بر روی مقاله مقایسه asp.net و php کلیک نمایید.
یکی از دلایل مهمی که شرکت وب 24 را از بسیاری از شرکت های طراحی سایت مجزا می کند ، استانداردسازی وب سایت ها بر اساس الگوریتم های روز گوگل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه سئومراجعه نمایید.
علاوه بر استفاده از زبان برنامه نویسی اختصاصی و سئو که از مهم ترین نکات طراحی سایت می باشد ، استفاده از گرافیک ساده برای وب سایت از اولویت های ماست . زیرا بر این موضوع اعتقاد داریم که تمامی کاربران با هر اندازه دانش از اینترنت باید بتوانند به راحتی از خدمات یک وب سایت استفاده نمایند .
از دیگر امکانات یک وب سایت خبری می توان به موارد زیر اشاره نمود :

طراحی سایت 24 آمادگی کامل خود را برای طراحی سایت خبری با ویژگی های فوق به بهترین نحو ممکن با طراحی گرافیکی مناسب و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو به صورت واکنشگرا را اعلام می کند. در صورتی که برای طراحی سایت خبری خود نیاز به مشاوره یا توضیحات بیشتری دارید لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. 

 

پر کردن فیلد های (*) دار الزامی می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است.

Epage یک ابزار طراحی و مدیریت وب‌سایت است که کاربری آسان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. برای ایجاد وب‌سایت تنها کافی است فرم زیر را پر کنید تا وب‌سایت شما تنها در چند دقیقه ساخته شود. کارشناسان ما همواره آماده پشتیبانی از شما هستند.

لطفاً خطاهای زیر را رفع نمائید:

چگونه یک سایت خبری بسازیم

نشانی:
تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، بعد از کوچه نوربخش، پلاک ۲۵، طبقه ۴

پست الکترونیکی:

help@epage.ir

تلفن:

۸۸ ۹۲ ۵۱ ۶۰

دورنگار:

۸۸ ۹۲ ۵۰ ۸۶

کد پستی:

۱۴۱۵۸۷۳۷۳۱

ساعات کاری:
۹ الی ۱۷

آیا میدونین که در حال حاضر اینترنت یکی از بهترین بستر ها جهت کسب درآمد هستش؟ میدونین که وب سایت های مختلف چه درآمد بالایی از طریق معرفی خدماتشون، فروش محصولاتشون و تبلیغات اینترنتی دارن؟ تا به حال به این فکر کردین که شما هم میتونین صاحب یه وب سایت اینترنتی بسیار پر رونق باشین؟ اما چطور میتونیم یه سایت برای خودمون درست کنیم؟ راه اندازی سایت رایگان ممکن هستش یا این که باید یه وب سایت پولی برای خودمون طراحی کنیم؟ کدومشون بهتره؟ قبل از این که به تمام موارد و سوالات مرتبط با راه اندازی سایت پاسخ کامل بدیم، تصمیم داریم اصلی ترین مزایای راه اندازی وب سایت رو به شما معرفی کنیم.

در حال حاضر امکان راه اندازی سایت با انواع موضوعات مختلف داخل اینترنت وجود دارد، اما ترجیحا قبل شروع آموزش اصلی ساخت سایت، بهتر است با دسته بندی موضوعی انواع وب سایت های اینترنتی آشنا شوید:

اهداف و ایده های دقیق و منظم که برنامه ریزی شده هستند دقیقا همان ایده هایی هستند که اجرا می شوند! راه اندازی وب سایت در اینترنت دقیقا مانند تاسیس کسب و کار در دنیای واقعی است، همانطور که کسب و کار های بدون هدف و برنامه ریزی در دنیای واقعی به جایگاه خاصی نمی رسند، سایت هایی نیز که بدون هدف راه اندازی شده اند همواره به جایی نمیرسند و همواره بدون ثمر باقی می مانند، به راستی که هدف شما از راه اندازی سایت چیست؟ چه رویایی برای راه اندازی سایت در سر میپرورانید؟ سایت شما قرار است تا چه اندازه رشد کند و درآمد سایت شما به چه حد برسد؟ تصمیم دارید بعد از راه اندازی وب سایت چه نیازی از جامعه را برطرف سازید؟ آیا هدف شما از راه اندازی سایت این است که با ارائه خدمات هرچه بهتر، نیاز اساسی را از جامعه برطرف کنید؟ پس از راه اندازی سایت، ایده شما جهت افزایش ترافیک و فروش سایت چیست؟ برنامه ریزی منظمی جهت تولید محتوا و ارائه خدمات به کاربران خود پس از راه اندازی سایت دارید؟ اگر پاسخ شما به سوالات گفته شده مثبت است و تصمیم دارید با یک استراتژی محکم و اصولی سایت خود را راه اندازی کنید و آن را رشد دهید ادامه این مقاله را مطالعه کنید، در غیر اینصورت علاوه بر این که راه اندازی سایت برای شما منفعتی ندارد، زمان و هزینه زیادی را ممکن است جهت راه اندازی یک سایت بدون استراتژی هدر دهید.

سیستم مدیریت محتوا یا content management system نرم افزار های اینترنتی هستند که توسط کنترل پنل گرافیکی که در اختیار دارند به شما اجازه می دهند که وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنید، انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی وب سایت می باشد، پس از راه اندازی وب سایت، دیگر فقط توسط سیستم مدیریت محتوا میبایست وب سایت خود را مدیریت کنید، توسط این نرم افزار های اینترنتی می توانید به وب سایت خود مطلب، محصول، منو، عکس و ویدیو اضافه کنید، یا این که قالب و رنگبندی وب سایت خود را تغییر دهید، بنابراین سیستم مدیریت محتوا اصلی ترین قسمت یک وب سایت است، سیستم مدیریت محتوا ها انواع زیادی دارند که در زیر برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

ما پس از سال ها تجربه در استفاده از سیستم مدیریت محتوا های مختلف، وردپرس را برگزیده ایم، در حال حاضر نیز بیش از 70 درصد وب سایت های جهان از این سیستم مدیریت محتوای محبوب و پیشرفته استفاده می کنند، جهت کسب اطلاع بیشتر درمورد وردپرس، مقاله وردپرس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم را مطالعه کنید.چگونه یک سایت خبری بسازیم

هم اکنون تمام مراحل راه اندازی وب سایت را به صورت قدم به قدم به شما آموزش می دهیم، باتوجه که مراحل راه اندازی سایت طولانی هستند و از حوصله شما عزیزان خارج است که نسخه متنی تمام مراحل ساخت سایت را مطالعه کنید، بنابراین در قسمت های مختلف این مقاله از ویدیو های، مجموعه داستان های آقای رایان کمک می گیریم تا برخی از قسمت های مهم را به کمک ویدیو برای شما شرح دهیم.

اولین قدم جهت راه اندازی سایت انتخاب و ثبت دامنه مناسب است، اما دقیقا دامنه چیست؟ در ویدیو زیر بیشتر با مفهوم دامنه آشنا شوید! حتما تمام ویدیو های این مقاله را به ترتیب و با دقت کامل مشاهده کنید، سپس نسبت به راه اندازی سایت اقدام کنید.

.

.

اما انتخاب یک دامنه مناسب به همین آسونی ها هم نیست، اصول انتخاب نام دامنه مناسب را در ویدیو زیر مشاهده کنید!

.

.

اما صبر کنید و همین الان دامنه مورد نظر خود را خریداری نکنید، در ادامه مقاله به شما راهکار هایی را آموزش می دهیم که هاست و دامنه را به صورت همزمان خریداری کنید، طوری که دامنه برای شما رایگان محاسبه شود.

قدم دوم جهت راه اندازی سایت، خرید هاست مناسب است، اما هاست دقیقا چیست؟ داخل ویدیو زیر با مفهوم هاست بیشتر آشنا شوید، حتما تمام ویدیو های مرتبط با هاست را به ترتیب مشاهده فرمایید.

.

.

اما صبر کنید، خرید یک هاست مناسب که قادر باشد تمام نیاز های وب سایت شما را نیز تامین کند به همین آسانی ها هم نیست، داخل ویدیو زیر نحوه انتخاب هاست مناسب را به شما آموزش می دهیم.

.

.

اما صبر کنید و در این لحظه هاست خریداری نکنید، در پایان مقاله یک پیشنهاد ویژه جهت خرید هاست و دامنه برای شما داریم!

پس از خرید هاست و دامنه مناسب می توان گفت اصلی ترین زیرساخت های راه اندازی وب سایت را مهیا کرده اید، اما مهم ترین قسمت یک وب سایت، ظاهر یا پوسته آن وب سایت است که به آن قالب وب سایت هم می گویند، اصلی ترین عامل متمایز کننده انواع وب سایت ها، تفاوت قالب وب سایت ها است، قطعا شما هم تمایل دارید که یک وب سایت با ظاهری بسیار زیبا و منعطف داشته باشید، هزینه خرید قالب های حرفه ای و بسیار زیبا که توسط آن قادر باشید بهترین وب سایت ها را طراحی کنید معمولا بیش از 60 دلار یا 250 هزارتومان است. اما نگران نباشید، ما در میزبان فا به مشتریان خود هاست و دامنه را به همراه قالب رایگان و کلی امکانات شگفت انگیز هدیه می دهیم، ویدیو زیر را در این زمینه مشاهده کنید!

.

.

نمونه ای از قالب های رایگان که میزبان فا بر روی هاست به مشتریان خود هدیه می دهد را می توانید در این لینک به صورت کامل مشاهده کنید، ارزش هرکدام از این قالب ها بیش از 300 هزارتومان است که در میزبان فا به صورت رایگان به مشتریان هدیه داده می شود. در سرویس های میزبان فا قالب مورد نظر شما توسط کارشناسان طراحی سایت بر روی هاست و دامنه شما نصب می شود و سپس کنترل پنل فارسی مدیریت سایت و قالب به شما هدیه داده می شود و پس از آن سایت شما حاضر است. اما چگونه هاست و دامنه و قالب رایگان را سفارش دهیم؟ ویدیو زیر را مشاهده کنید.

.

.

پس از خرید هاست و دامنه و نصب قالب وب سایت، هم اکنون زمان آن رسیده است که منو ها، مطالب و محصولات خود را داخل وب سایتتان قرار دهید و سایت خود را به مطلوب ترین حالت ظاهری ممکن برسانید، اما باید بدانید که وب سایت شما بدون بازدیدکننده مانند یک سینما بدون بیننده است، بنابراین پس از اتمام پروسه طراحی و راه اندازی سایت، زمان آن فرا میرسد که وب سایت خود را سئو کنید و سایتتان را در کلمات کلیدی رقابتی به صدر نتایج موتور های جستجو برسانید، شما برای سئو کردن وب سایتتان دو راه در پیش رو دارید:

این که کدام راهکار برای شما بهتر است کاملا بستگی به استاندارد ها و منابع مالی شما دارد، اما اگر تصمیم گرفته اید در ابتدای راه خودتان وب سایتتان را سئو کنید، ما یک مقاله بسیار جامع در این زمینه برای شما نوشته ایم که با رعایت تمام اصول این مقاله می توانید وب سایت خود را به نتایج اول موتور های جستجو هدایت برسانید، جهت کسب اطلاعات بیشتر وارد مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی وب سایت شوید.

جهت خرید هاست به همراه قالب و دامنه رایگان و شروع مراحل راه اندازی وب سایت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

شروع راه اندازی سایت و خرید هاست + دامنه رایگان + قالب رایگان

سلام و ممنون از مطالب مفیدتون.
من میخام یه سایت یا بهتره بگم یک مجله اینترنتی راه بندازم و پرسیدم گفتن حدود سه میلیون تومن هزینه طراحی قالبش است .به نظر شما آیا از قالب آماده استفاده کنم بهتره یا یک قالب بهینه سازی شده چون میخام رتبه سایتم در الکسا به سرعت ۳ رقمی بشه و میخام مطالبم کاملا اختصاصی باشه.
و با اینمقدار هزینه و مطالب اختصاصی در ۶ماه بعد از راه اندازی سایت حداقل چقدر درامد ماهانه دارم.

خیلی ممونو سپاس

سلام
روز شما بخیر
خیر نیازی نیست در اول کار هزینه سنگینی را صرف این کار کنید، شما بهتر است که توسط وردپرس و قالب رایگان صحیفه که بهترین قالب مجله خبری در سطح دنیا محسوب میشه و روی هاست های میزبان فا هدیه داده میشه سایتتون رو راه اندازی کنید و محتوای اختصاصی در سطح وب منتشر کنید تا کم کم بازدیدکنندگان سایتتون زیاد تر بشن و بعدش زمانی که یه کمی سایتتون جهش مالی داشت اون موقع هزینه کنید تا دوستان براتون یه قالب اختصاصی تهیه کنند.
متاسفانه چون هیچوقت یک سایت خبری یا مجله تفریحی نداشته ام واقعا نمی دانم که این سایت ها ماهانه چقدر درآمد دارند.
موفق باشید.

سلام روزتون بخیر
من قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پوشاک رو دارم و اطلاعاتم در خصوص مراحل و نحوه آن بسیار کم است. ممنون میشم در این خصوص من را راهنمایی کنید.

سلام
روز شما بخیر
جهت ساخت سایت با شماره ۷۷۳۳-۲۵۹۱-۰۲۱ تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.
یا این که وارد سایت اصلی ما به آدرس زیر شوید و از طریق چت آنلاین با کارشناسان وارد ارتباط شوید.https://mizbanfa.net/
موفق باشید.

با سلام ساخت ی سایت برای دانلود فیلم وسریال باید از کجا شروع کرد و سرمایه اولیه چقدر نیازاست

سلام
منم میخام همچین سایتی درست کنم جهت ارتباط ایدی تلگرامم …
(مدیر لطفا اگه امکانش هست میل این دوستمون تو بفرس برام لطفا:)

لطفا سایت هایی که قالب های مناسبی برای سایت های مقاله مانند برای دانلود دارند رو معرفی کنید.

سلام و وقت بخیر
از سایت تم فارست استفاده کنید و هر کدوم از قالب‌ها که مناسب کار شما است را انتخاب کنید.چگونه یک سایت خبری بسازیم

سلام خسته نباشید.برای دریافت گت وی بانکی باید آپی اختصاصی تهیه کرد؟!

سلام و وقت بخیر، خیر نیازی نیست.

سلام من میخوام یه سایت دانلود فیلم و سریال درست کنم… میشه راهنماییم کنید که حداقل نیاز به چقدر سرمایه داره؟

سلام و روز بخیر، برای راه‌اندازی یک سایت اینچنینی ابتدا نیاز به یک هاست دارید که خیلی سریع و خوب جوابگوی کاربرانی که از سایت بازدید می‌کنند باشه که پیشنهاد ما در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هاست مخصوص وردپرس هست، بعد از اینکه سایت را راه‌اندازی کردید نیاز به هاست دانلود دارید تا فیلم‌های خودتون را در اون قرار بدین، به طور متوسط برای هاست میشه گفت برای شروع ماهیانه شما نیاز به پرداخت مبلغی در حدود 70 تا 100.000 تومان دارید که با گذر زمان این هزینه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

سلام ببخشید من میخوام یه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم و صفر تا صد رو کامل بدونم وپشتیبانی بشم برای شروع چکار باید کرد ممنون

سلام و وقت بخیر،
مقالاتی که در زمینه فروشگاهی وجود داره را مدتی مطالعه کنید و از هر مقاله خروجی بگیرید و بعدش با یک چک لیست آماده از همین خروجی و نتیجه گیری‌ها شروع کنید به راه‌اندازی و پیاده سازی امکانات و در نهایت محصولاتتون را اضافه کنید و روی افزایش فروش تمرکز کنید. در همین حین هم میتونید از دوره‌های آموزش برای یادگیری کامل استفاده کنید.

سلام و عرض خسته نباشید
مطلب بسیار مفیدی بود.
مخصوصا دو کلیپ اموزشی آخر.
متشکرم از شما.

سلام
وقتتون بخیر میخواستم یه سایت راه اندازی کنم ولی متأسفانه چیزی درموردش نمیدونم واینکه چقدر میشه توی این کار درآمد داشت ،اینه که میخواستم یه لطفی بکنید و منو دراین زمینه راهنمایی کنید.

ممنون

سلام من طراح گرافیک هستم و میخوام یک سایت راه اندازی کنم که بتونم سفارش کار بگیرم و نمونه کار هام رو اونجا بذارم . البته خودم بلدم محیط سایت رو طراحی کنم اما بلد نیستم چطور ثبتش کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و اینکه هزینش چقدر میشه

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدی که قرار دادید. ویدیوهای آموزشی خیلی مفید هستند. سوالم این هست که من میخوام یک سایت موسیقی داشته باشم برای آموزشگاه، به نظر شما هاست یکساله خوب هست و با چه قالبی ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام ببخشید من همه فیلم هارو دیدم ولی موقع خرید نوشته بود بسته ۱ گیگ یا ۱۰ گیگ و… بخاطر اینکه نمی دونم چیه نخریدم میشه راهنمایی کنید

سلام و احترام
جهت خرید سرویس هاست، وارد لینک زیر شوید و پلن یک را تهیه بفرمایید، پلن های موجود در لینک زیر همان هاست هایی هستند که توسط آن ها این آموزش تهیه و تولید شده است.https://mizbanfa.net/web-hosting/shared/europe-linux/
موفق باشید.

باتشکر از مطالب بسیار کاربردی و خوبتون!
موفق باشید

با سلام،ببخشید سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید.
من تا حالا وب سایت نداشتم چیزی هم از راه اندازی وبسایت نمیدونم
اما کلی وبلاگ داشتم از پست گذاشتن و تعغییر پوسته وبلاگ و غیره تو وبلاگ
سر در میارم. حال سوال من اینه بنظر شما با این آموزشهایی که تو سایت گذاشتید
آدمی مثل من میتونه برای شروع یه وبسایت ساده راه اندازی کنه؟ یا باید آموزشهای
خاص دیگه هم ببینم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام و وقت بخیر،
بله، کافیه تا آموزش‌های گام به گامی که در پایگاه دانش میزبان‌فا برای ساخت سایت با استفاده از وردپرس تهیه شده را از ابتدا دنبال کنید و به راحتی در هر موضوع که قصد ساخت سایت دارید راه‌اندازی کنید. در هر مرحله هر سوالی هم پیش اومد میتونید با ما در میان بزارید تا راهنماییتون کنیم.

با سلام و عرض ادب اول از همه خواستم تشکر کنم بخاطر راهنماییتون و مطالب آموزشیتون که شما و همکاراتون در سایت قرار دادید.. امام علی (ع) فرمودند هر کس یک کلمه به من بیاموزد ، مرا یک عمر
بنده خود ساخته است..حال شما و همکاراتون منو یک عمر بنده خودتون کردید.واقعا مطالب سایت بقدری
ساده و روان بود که هنگام دیدن فیلمهای آموزشی دوست داشتم آموزشها سریعا تموم بشه تا برای راه
اندازی سایت هرچه سریعتر دست بکار شم.
راستش یه سوال داشتم، من تمام ویدیوها و ویدیوهای 21 مرحله ای نصب وردپرس روی هاست و همینطور ویدیو 21 مرحله ای جوملا رو کامل تماشا کردم. حال سوال من اینه همونطور که قبلا هم گفتم من تا به حال سایتی نداشتم الان هم هدفم برای راه اندازی سایت بیشتر بخاطر اینه که رشته کار بیاد دستم موضوع خاصی به جز راه اندازی سایت دانلود فیلم یا موسیقی یا بازی ندارم،برای آپلود مطالب سایت هم میخوام از آپلود سنترهای رایگان فعلا استفاده کنم مثل آپلود بوی
میخواستم بدونم پیشنهاد شما چیه، من هاست لینوکس اروپا گزینه ارزان را انتخاب کنم یا گزینه های دیگه؟
بعد اینکه اگه خودمون قالب سایت داشته باشیم میتونیم ازش برای سایتمون استفاده کنیم یا قالب سایت اختصاصی باید برای میزبان فا باشه؟
وبعد در آخر هم خواستم بپرسم فرق بین هاست لینوکس اروپا با هاست وردپرس چیه؟ که تو قسمت میزبانی وب موجود هست.
ببخشید سرتونو درد آوردم.یه دنیا ممنون از زحماتتون

سلام و وقت بخیر، خواهش می‌کنم دوست عزیز، وظیفه است:)
چون در مرحله شروع کار هستید و تازه هم دارید وارد این حوزه میشید، میتونید از هاست با فضا و پهنای باند کمتر شروع کنید و ادامه بدین هر زمان که دیدید هاست فعلی جوابگوی بازدید و فضا نیست میتونید به راحتی از بخش کاربری میزبان‌فا تیکت ارسال کنید و درخواست ارتقا سفارش را بدین. پس انتخاب هاست بخاطر اینکه در شروع کار هستید به بودجه‌ای که برای کار در نظر گرفتید بستگی داره و نیاز نیست هزینه خیلی بالایی را از همین اول برای هاست در نظر بگیرید.
شما می‌تونید از هر قالب وردپرس یا جوملا که سایتتون را باهاش ساختید استفاده کنید و دستتون برای انتخاب این موارد کاملا باز هست. تنها مواردی که از میزبان‌فا تهیه می‌کنید هاست و دامنه هست که در صورت سفارش سالانه میتونید در برخی سرویس‌ها دامنه رایگان و قالب رایگان هم دریافت کنید.
فرق هاست وردپرس با هاست‌های دیگه هم در این هست که تعداد سایت‌های روی سرور وردپرس برای هاست وردپرس کلا 10 سایت هست. بنابراین برخورداری از منابع هاست مثل cpu و رم و… از سرور در سطح بالاتری قرارد اره که باعث میشه سایت دارای سرعت بیشتر و بهتری باشه. اما در هاست اروپا که معمولی هست تعداد سایت‌های میزبانی شده بیشتر هستند و نمیتونه برای سایت پربازدید گزینه خوبی باشه.
موفق باشید…

سلام من یه آموزش کامل راندازی سایت میخوام با جوملا آیا دارید؟

سلام و وقت بخیر، فعلا برنامه‌ای برای تولید محتوای آموزشی جوملا نداریم. در آینده حتما آموزش جوملا را هم مثل وردپرس شروع خواهیم کرد.

سلام من میخواستم ببینم چجوری یک سایت که در آن بازی به صورت آنلاین باشه راه اندازی کنم

سلام، برای ساخت سایت بازی آنلاین باید هاست و دامنه تهیه کنید. سپس اسکریپت یا برنامه نویسی بازی خودتون را انجام داده و بعد از نصب شروع به کار کنید.

با سلام خیلی ممنون از راهنمایی های ارزندە تون. بندە می خواستم یک سایت موقت که در آن بتوانم پرسشنامه های تحقیقی به صورت زماندار داشته باشم برای انجام یک کار تحقیقی. مثلا برای ترجمه معنی لغت پاسخ دهنده تنها دە ثانیه فرصت داشته باشد معنا را در فیلد پاسخ بنویسد و یا برای جمله ٣٠ ثانیه و به این ترتیب. منظورم اینه که امکان تقلب برای پاسخگو فراهم نباشد. آیا آنچه توضیح فرمودین خواسته بنده را پوشش می دهد؟ سپاسگزارم

سلام و وقت بخیر،
بله شما هر سایتی که بخواهید با هر امکان میتونید راه‌اندازی کنید. در وردپرس هم افزونه‌های مختلفی برای این کار وجود داره که میتونید بسته به نیازتون یکی را انتخاب کرده و امکان ایجاد آزمون آنلاین را در اون فراهم کنید.

سلام و خسته نباشید.بابت مطالب مفید و آموزنده سایتتون ممنون.من قبلا این مراحل رو طی کردم برا طراحی یک سایت مبتدی ولی در یک مرحله خواستم اطلاعات آپلود شده رو پاک کنم و دوباره اقدام کنم که متاسفانه دسترسیم به سایت نیز قطع شده .اگر مقدور هست راهنمائیم کنیدپیغامی که برام میاد بعد از جستجوی سایت
/ index of
/ ts .
ممنون میشم

سلام و وقت بخیر،
وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید. سپس به مسیر public_html مراجعه کنید و کارها را از ابتدا دنبال کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید میتونید با جستجوی آموزش‌های نصب وردپرس مراحل را به صورت تصویری دنبال کنید.

با سلام وخسته نباشید ممنون از مطالب مفید شما
ی راهنمایی می خواستم من میخوام یک وبسایت برای مدرسه درست کنم که بتوان در ان کلاس انلاین گذاشت وعلاوه بران فقط دانش اموزان همون مدرسه دسترسی به منابع ونونه ازمون داشته باشند ایا به همین روشی که شما در فیلم ها گفتید می تونم این وبسایت را طراحی کنم یا نه ؟
تقریبا هزینه راه اندازی این وبسایت چقدر خواهد بود ؟ ووبسایت قراره برای در حد زیر 100 نفر افراد ان باشند ؟/ممنون

سلام و وقت بخیر،
بله، برای راه‌اندازی وبسایت برای مدرسه با امکاناتی که مد نظر دارید میتونید این کار را انجام بدین. برای اینکه آموزش صرفا مربوط به مدرسه خود شما باشه، میتونید ثبت نام دانش آموزان رو بر اساس شماره ملی و به صورت دستی انجام بدین که ثبت نام از طرف مدیر مدرسه انجام بگیره و با ارسال رمز و نام کاربری دانش آموزان را مطلع کنید تا وارد سایت بشن.
هزینه راه‌اندازی چنین سایتی بستگی به این داره که چه امکاناتی مد نظر داشته باشید. برای برآورد هزینه پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌ها و افرادی که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند مکاتبه کنید.

سلام. من در سایت “ساماندهی” مشغول ایجاد یک وب ثایت هستم ولی کد تایید به ایمیلم ارسال نمیشه چیکار کنم؟

سلام، پوشه هرزنامه رو چک کنید. اگه ارسال نشده بود بعدا امتحان کنید.

سلام خسته نباشین ممنون بابت ویدیوهای خوب و کاملتون..من برای افزایش ویو ویدیوهام در یوتیوب با محتوای گیم های ps4 وب سایت میخوام به نظرتون چه نوع وب سایتی مناسب هستش؟؟و اینکه لینک کردن وب سایت با کانال یوتیوب چقدر تاثیر داره در افزایش ویو و سابسکرایب

سلام خسته نباشید و تشکر بابت سایت خوبتون.
برای راه اندازی یک وبسایت درحد معمولی با محوریت تبلیغات و خدماتی تقریبا چقدر هزینه میشه؟

سلام امیرعلی جان،
برای راه‌اندازی یک سایت ابتدا نیاز به خرید دامنه و هاست دارید. در صورت استفاده از دامنه‌های بین المللی هزینه‌ای تقریبا برابر با 80.000 تومان باید پرداخت کنید و برای دامنه ملی هم نهایتا 6.000 تومان.
سپس نیاز به خرید هاست دارید. انتخاب هاست مناسب بسته به موضوع و فعالیت سایت شما دارد که باید پیش بینی کنید چه تعداد بازدیدی خواهید داشت؟ اگر محتوایی منتشر می‌کنید در هر ماه به چه میزان است؟ در صورتی که با تیلیغات بازدیدکننده جذب میکنید، چه تعداد بازدید را حدس میزنید که دریافت کنید؟
بعد از یافتن پاسخ تقریبی همه این سوالات هاست خود را خریداری کرده و نوبت به راه‌اندازی سایت خواهد رسید. استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس میتواند انتخاب خوبی برای این کار باشد. برای طراحی ظاهر مناسب نیز میتوانید از قالب‌های آماده ساخت داخلی استفاده کنید که نهایتا هزینه‌ای برابر با 200.000 تومان شاید داشته باشند. یا اینکه از قالب‌های خارجی استفاده کنید که با خرید از تم فارست چیزی حدود 60 دلار باید پرداخت کنید.

در صورتی که با این شرایط قصد ساخت سایت داشته باشید، چیزی در حدود 200 الی 700 هزار تومان نیاز خواهید داشت.

سلام من می خواستم یک سایت با محوریت جذب مدرس برای راه اندازی کنم چقدر هزینه داره وچیکار کنم با تشکر لطفا جواب بدید

سلام، برای راه‌اندازی چنین سایتی بر اساس امکاناتی که مد نظر دارید، ابتدا نیاز به خرید هاست و دامنه دارید که در صورت استفاده از دامنه بین المللی هزینه‌ای در حدود 85.000 و برای دامنه ملی حدود 6.000 باید متقبل بشید. برای خرید هاست هم برای مدت یک سال کمترین میزانی که نیاز شما رو برطرف میکنه 89.000 تومان خواهد بود.
بعد از این مرحله نیاز به خرید یک قالب مناسب که امکانات مدنظرتون رو تا جای ممکن داشته باشه دارد. در صورت خرید اورجینال و اصلی قالب خارجی از تم فارست هزینه‌ای در حدود 600.000 تومان خواهد داشت.
بنابراین برای راه اندازی چنین سایتی بسته به شرایط خرید قالب، هزینه‌ای بین 240.000 تومان تا 800.000 تومان نیاز دارید.

با سلام.ممنون میشم راهنمایی کنید.
می خام یه سایت راه بندازم برای اینکه نقش واسطه باشم بین مصرف کننده و فروشگاههای سطح شهر مواد غذایی، پوشاک، و….یعنی بازاریابی کنم براشون و در نهایت یه درصد از فروشی که از طریق سایت من داشتن برای من باشه.حالا به نظر شما این کار شدنیه؟ و اینکه برای شروع کارم میتونم از قالب های رایگان شما استفاده کنم؟تو ساییتوت خوندم دامنه رایگان هم دارید .ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام و احترام، بله این کار شدنی هست. کافیه طبق توضیحاتی که در مقاله داده شده و با استفاده از سیستم‌های آماده راه اندازی سایت مثل وردپرس سایتی مثل این رو پیاده سازی کنید.

سلام متشکرم از سایت فوق العاده تون
من سایتم https داره و می خوام به گوگل سایتم رو معرفی کنم
ایا اولش باید https بزنم یا http و خود گوگل با https اندیگس می کنه

سلام، با https معرفی کنید. بعد با استفاده از فایل htaccess. ریدایرکت 301 از http به https انجام بدین. تو مقاله آموزش نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر و آموزش نحوه نصب ssl روی وردپرس توضیح داده شده.

سلام متشکرم از پاسختون
هیچ صفحه ی اندیکس نشده تو گوگل ایا فقط باید با https معرفی کنم یا کار هایی که تو اون مقاله گفته شده رو هم انجام بدم
با احترام

با همین https ثبت کنید کافی است. اگه یه زمانی ssl نتونستید استفاده کنید یا به هر دلیل حذف کردید، اونوقت میتونید یک بار هم با http ثبت کنید و https رو به http ریدایرکت کنید.

سلام خسته نباسید من میخوام یه وب سایت برای شرکت که شامل معرفی محصولات و معرفی شرکت هست راه اندازی کنم با دامنه .com چیکار باید بکنم

سلام و وقت بخیر،
شما باید ابتدا هاست و دامنه خریداری کنید. بعدش اقدام به نصب وردپرس در هاست سی پنل یا نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین بکنید.
در مرحله بعد لازم هست که نصب ووکامرس رو انجام بدین و درگاه‌های پرداخت ووکامرس رو هم برای فراهم کردن امکان پرداخت آنلاین در وردپرس انجام بدین.
حالا میتونید اقدام به افزودن محصول در ووکامرس کرده و برای معرفی شرکت هم میتونید از طریق افزودن نوشته در وردپرس این کار رو انجام بدین.

با سلام
میخواستم بدونم یه سایت مثل اپارات یا سایت های مثلش برای شروع چه هاستی مناسبشونه البته قابلیت پخش زنده هم داشته باشه ممنون میشم جواب بدین

سلام وقتتون بخیر. ممنون از مطالب خوبتون .میخواستم ببینم ایا فردی که هیچ تجربه قبلی در زمینه راه اندازی سایت نداره میتونه به تنهایی این کاررو انجام بده ؟
و اینکه من ویدیو گام به گام تولید سایت با استفاده از وردپرس توی سایتتون پیدا نکردم .ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

سلام و روز بخیر،
بله، حتما نیازی نیست که شما تجربه داشته باشید یا اینکه با کدنویسی آشنا باشید. اما دونستن این موارد و ارتقا دانشتون در این زمینه میتونه کاراتون رو به مرور راحت‌تر بکنه که تو همین حین کار با سایت هم میتونید به مرور یاد بگیرید. خوشبختانه وردپرس برای این کار آموزش‌های فراوانی داره که میتونید ازش استفاده کنید و سایتتون رو باهاش راه‌اندازی کنید.
در حال حاضر برای وردپرس ویدئوهای آموزشی تولید نکردیم، اما میتونید با مراجعه به دسته بندی وردپرس به کلیه مطالبی که از پایه و به صورت صفر تا صد برای وردپرس تهیه شده دسترسی پیدا کنید. برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید و از آخرین صفحه که مربوط به شروع کار با وردپرس هست استفاده کنید. هر جا هم سوالی براتون پیش اومد میتونید از بخش دیدگاه‌های همون مقاله بفرمایید تا راهنماییتون کنم.https://www.melipayamak.com/lab/wordpress/

با سلام و خسته نباشید
من میخام یه سایت تبلیغاتی با محوریت کلیکی راه اندازی کنم یعنی به ازای هر بازدید از شرکت وجهی بگیرم و درصدی هم به بازدید کننده بدم و از طرفی میخام هر بازدید کننده بتونه با معرفی بازدیدکننده جدید به سایت پورسانت دیگه ای هم بگیره و به علاوه محصولات همین شرکت ها هم توی سایت بفروش برسونم یعنی مارکت هم داشته باشه میخاستم بدونم اولا شدنیه؟دوما هزینه اش از صفر تا صد که سایت آماده استفاده بشه چقدره؟ممنونم از زحمات شما.

سلام، بله این کار شدنی هست. در خصوص پروژه بستگی به بزرگی کار و نحوه ساختش و… داره که باید از طراحان وب برای برآورد هزینه کمک بگیرید.

سلام من یه سایت طراحی کردم با زبان PHP در زمینه محصولات کشاورزی که توی صفحات مختلف فیلم و عکس های مخصوص هر محصول نمایش داده میشه حدودا 50 گیگ حجم کل فایل هاست. سوال من اینه که چه هاستی مناسب این نوع وب سایت هست؟ آیا باید هاست دانلودی تهیه کنم یا یک سرور مجازی با حجم بیشتر از 50 گیگ کفایت میکنه؟ درصورت تهیه هاست دانلودی آدرس دهی به هر فیلم یا عکس چطوری انجام میشه؟ باتشکر

سلام وقتتون بخیر ببخشید من میخواستم یه سایت موسسه اموزشی درست کنم میشه راهنماییم کنید برای تهیه پوسته مناسب از کدوم سایت استفاده کنم؟

سلام، در صورتی که قصد دارید از وردپرس استفاده کنید، این روزها این سیستم مدیریت محتوا بخاطر چند افزونه صفحه ساز مثل المنتور و ویژوال کامپوزر که در اختیار قرار میده میشه به راحتی با هر قالب ساده‌ای صفحات رو با محتوا و شکل دلخواه ساخت. باید اول مشخص کنید که به چه امکانات و قابلیت‌هایی نیاز دارید و میخواین توی یک صفحه چه المان‌هایی قرار بگیره و بعدش با توجه به همین امکانات قالب مناسب و صفحه رو طراحی کنید.

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوبتون واقعا خدا خیرتون بده که تقریبا از سر در گمی در اوردید ماوردیدمیخام یک سایت فروشگاه کالا راه اندازی کنم که همه چیز داشته باشه توش بنظرتون چقدر هزینه تقریبا داره بنظر شما اصلا جواب میده درامدش خوب هست یا نهه ؟ ممنون میشم که جواب بدین موفق بشید

سلام، اینکه درآمدش خوب باشه یا نه رو خود شما باید با تلاشتون و انتخاب یک استراتژی درست توی فروش محصول مشخص کنید. اما برای راه اندازی هزینه‌ای که نیاز پیدا خواهید کرد بین 300.000 تا چند میلیون خواهد بود که وابسته به نوع طراحی فروشگاه اینترنتی و… هست.
برای امروز مقاله‌ای در خصوص صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی آماده می‌کنم که میتونید ازش کمک بگیرید.

با سلام
من یه سایت خدمات محور( فروش محصولات اموزشی)میخوام راه اندازی کنم چقدر باید هزینه کنم در ضمن سی پنل هاستم میخوام انحصاری مربوط به خودم داشته باشم منظورم تمام و کمال دراختیار خودم باشه
باتشکر فراوان از اموزشهای کاملی که برای خرید هاست در سایتتون قرار دادید.

سلام،
اول باید نیازهایی که دارید رو مشخص کنید و بعد بر اساس همین امکانات مد نظرتون هزینه‌ای که لازمه رو محاسبه کنید. اگر سایت مد نظر شما صرفا برای فروش فایل هست اعداد و ارقام زیر میتونه به چیزی که مدنظرتونه نزدیک باشه.
1. خرید دامنه، محلی 6000 تومان و بین المللی 140000 تومان
2. خرید هاست، برای شروع یک هاست یک ساله میتونه نهایتا تا 100000 تومان براتون هزینه داشته باشه.(ام چون هاست اختصاصی مد نظرتون هست باید هزینه لایسنس سی پنل، کانفیگ و سرور رو پرداخت کنید که برای بررسی این قیمت باید سرویسی که نیاز دارید رو بررسی کنید)
3. خرید قالب(در صورت استفاده از وردپرس)، اگر خرید اورجینال بکنید حدود 800000 تومان و اگر از فروشگاه‌های ایرانی خرید کنید نهایتا تا 130000 تومان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مرا از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه کن. شما همچنین می توانید بدون دادن نظر مشترک شوید.

سلام، تو صفحه ویرایش نوشته بالای صفحه روی تنظیمات صفحه کلیک…

سلام عباس جان مشکل من اینه که متنی که زیر پستا میاد ( همون خ…

در تب مناطق حمل ونقل می تونم استان رو مشخص کنم ولی شهرستان ر…

سلام، ممکنه بخاطر کش شدن باشه. کش مرورگر رو پاک کنید….

سلام، پیشنهاد می‌کنم مقاله آیا معیار سنجش سرعت سایت با GTmet…

 

ممنوع شدن استفاده از پسوردهای ضعیف در کالیفرنیا

استفاده آزمایشی از صفحه کلید مبتنی بر پیش‌بینی اپل

درباره عدم امنیت هاتگرام و طلاگرام هشدار دادیم

برای دنبال کردن وبلاگ سایت ساز بهسا وب می توانید ایمیل خود را وارد کنید تا هر هفته یک مقاله جدید در مورد سایت ساز مطالعه کنید.

بهترین آموزش های طراحی سایت، بازاریابی آنلاین و کسب کار اینترنتی را در ایمیل خود داشته باشید.

یک راه ساده وجود دارد که می توانید به سرعت سایت خودتان را بسازید و آنرا در معرض دید مخاطبان و مشتریانتان قرار دهید. در این محتوا قصد داریم بپردازیم به اینکه چگونه سایت بسازیم؟ ، شاید پاسخ به این سوال برای شما کمی مشکل به نظر برسد، اما در این راهنمای قدم به قدم، قصد داریم که شما را با طراحی سایت یا بهتر است بگوییم ساخت سایت با سایت ساز (سیستم مدیریت محتوا) آشنا کرده و روند کار را به شما آموزش دهیم.

این مقاله مناسب افرادی است، که قصد دارند یک سایت مناسب برای کسب اولین تجربه خود در فضای وب ایجاد کنند و نحوه کار و مدیریت آنرا بررسی کنند. بنابراین می توانیم بگوییم که محتوای چگونه یک سایت بسازیم؟ می تواند برای افرادی که در دسته زیر هستند کار ساز باشد و به آنها کمک بکند: 

قبل از اینکه بخواهید در مورد طرح های گرافیکی و رنگی سایت و نام دامنه و هاست خود فکری بکنید و دست به اقدام بزنید، باید به این فکر کنید و تصمیم بگیرید که از چه پلتفرمی باید برای ساخت سایت خودتان استفاده کنید. چگونه یک سایت خبری بسازیم

 اجازه دهید که کمی به عقب برگردیم در سال 2004، زمانی که من تازه شروع به کار کرده بودم تا در حوزه توسعه وب حرفه ای ظاهر شوم، اکثر سایت ها با استفاده از سه مورد زیر ساخته می شدند و یادگیری این سه مورد، تنها چیزی کوچک (البته آزار دهنده) است برای یک توسعه دهنده وب. 

یادگیری این سه مورد بسیار زمانبر بود و باعث می شد که خیلی از افراد در میان راه به مشکلاتی بر بخورند، البته چون من و بسیاری از افراد دیگر به فعالیت در این رشته علاقه مند بودیم باید آنرا تا حد قابل قبول (انتها) ادامه می دادیم و یاد می گرفتیم.

اما اساسا طبق تجربیاتم، برنامه نویسی را از ابتدا پیشنهاد نمی دهم (هرچند اگر برای کار حرفه ای نباشد) ممکن است کسب تجربه و استفاده از تکنیک های به روز و جدید چند سالی طول بکشد، اگر هم این چندسال بگذرد امکان دارد که شما از خروجی صفحه سایتی که ساخته اید راضی نباشید و در مسیر پیشرفت دلسرد شوید و از ادامه دادن به این رشته منصرف شوید. 

در واقع می توان گفت که یادگیری و استفاده از HTML و PHP نیاز به زمان دارد، زیرا اگر قرار باشد که به صورت حرفه ای آنها را دنبال کنید، پیچیدگی های خاصی را در این زبان ها حس خواهید کرد، که باید برای حرفه ای شدن در آنها زمانتان را خرج کنید. 

اما نکته جالب توجه اینجاست که :

اکثر مردم و سازمان ها از سیستم مدیریت محتوا (CMS)، برای ساخت و مدیریت وب سایت خود استفاده می کنند، که کار را برای آنها یکپارچه و آسان می کند. من هم پیشنهاد می کنم که اگر در ابتدای راه هستید حتما از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. 

در مورد رایگان یا پولی بودن سیستم های مدیریت محتوا باید گفت که محبوب ترین و شناخته شده ترین سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها رایگان هستند. 

می توانیم بگوییم که سیستم های مدیریت محتوا یا (CMS)، یک پلتفرم ساخت وب سایت و مدیریت محتوای کاربر پسند هستند، که می توانید از آنها به جای HTML , CSS , PHP ، ساخت سایت با زبان های برنامه نویسی استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا انتخاب خوبی برای انواع مختلف وب سایت ها، کسب و کارها و سازمان ها است زیرا:

فکر می کنم تیتر بالا، سوال بسیاری از کاربران در وب است و شدیدا به دنبال یک پاسخ هستند که بتواند از سردرگمی نجاتشان دهد،شاید آمار زیر بتواند به شما کمک کند، با توجه به آمار سال های اخیر :

 همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید، بیش از 50 درصد سایت ها در وب از وردپرس استفاده می کنند که این تعداد به ببیش از 10 میلیون سایت می رسد. 

 اگر دوست دارید که جزئیات بیشتری در مورد سیستم های مدیرت محتوا (CMS) به دست آورید می توانید مقاله ی مقایسه جامع وردپرس، جوملا و دروپال را مطالعه کنید. و اگر هم علاقه ای ندارید که سایت خودتان را با وردپرس بسازید می توانید آموزش دروپال و آموزش جوملا را نیز مشاهده کنید، همچنین اگر علاقه مند به کد نویسی هستید می توانید از آموزش HTML5 شروع کنید. 

با این حال در اغلب موارد جوملا و دروپال برای کاربران تازه وارد اینترنتی بسیار دشوار است بنابراین پیشنهاد می کنم که برای شروع از وردپرس استفاده کنید. 

  

توجه: اگر دوست دارید که خیلی سریع و ارزان سایت خود را بسازید، می توانید  تعرفه های سایت ساز بهسا وب و امکانات سایت ساز بهسا وب را مشاهده نمایید. 

 

 به دلایلی که در زیر برای شما لیست کرده ام پیشنهاد میدهم که از وردپرس استفاده کنید. سعی کرده ام بهترین موارد را برای شما نام ببرم تا بتوانید تفاوت سیستم های مدیریت محتوا را حس کنید. 

وردپرس بر اساس سیاست کاری خود به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است، دانلود و نصب آن دارای هزینه ای نیست و به صورت رایگان می باشد و از طرفی هم به روزرسانی هایی که برای این سیستم مدیریت محتوا انجام می شود، رایگان است، از طرفی دارای جامعه بزرگی از کاربران و هواداران است که می توانید در صورت بروز مشکل، آنرا اطلاع دهید تا به شما کمک کنند. 

اگر شما بتوانید از مایکروسافت ورد به خوبی استفاده کنید، یعنی توانایی کار با وردپرس و درج محتوا را دارید، پس جای نگرانی نیست. از طرفی شما می توانید وردپرس را با پلاگین های رایگان در زمینه های مورد نیاز سایتتان گسترش دهید. برای شروع استفاده از وردپرس می توانید به قالب های 2000 تایی آن هم نیم نگاهی بکنید. 

 شما زمانی که از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید، نیازی به یادگیری حرفه ای HTML, CSS, PHP ندارید. و می توانید به راحتی از وردپرس استفاده کنید. مگر در مواقعی که نیاز باشد یکسری تغییرات جزئی در ساختار سایت ایجاد کنید که با یادگیری مقدماتی نیز می توانید کارتان را پیش ببرید. 

بسیاری از طراحان وب و برنامه نویسان از وردپرس استفاده می کنند و سایت های خود و مشتریان را بر روی این سیستم مدیریت محتوا سوار می کنند، این بدان معناست که شما می توانید به سرعت از متخصصین کمک بگیرید. 

از سایت ها تا فروشگاه های اینترنتی، وردپرس می تواند آنها را اجرا کرده و به نیازهای کاربران و مدیران پاسخگو باشد، همچنین وردپرس توسط ebay,Mozilla,Google,CNN و حتی NASA استفاده شده است. 

 در ابتدا چیزهای مهم را باهم بررسی می کنیم، قبل از اینکه سایت خود را با وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری راه اندازی کنید، نیاز به دو چیز دارید: 

حالا به توضیح گزینه های بالا می پردازیم:

نام دامنه یک جنبه مهم از سایت شماست و باعث می شود که کاربران این نام را به راحتی به خاطر بسپارند یا آنرا به یکدیگر معرفی کنند.

هاست یک فضایی است که باعث می شود شما اطلاعات و فایل های خود را در فضای اینترنت نگه داری کنید و تنها شما به آن دسترسی خواهید داشت. در واقع مانند یک هاردی است که در اینترنت کار می کند و شما می توانید، فایل های مربوط به سایت را در آن نگه داری کنید. 

برای تهیه هاست و دامنه می توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ موجود در اینترنت استفاده کنید. برای هر شرکت پلن هزینه هاست و دامنه متفاوت است. 

AliAkbari.com

Ali-Akbari.com 

چگونه یک سایت خبری بسازیم

نام های دامنه معمولا با پسوندهای :

همراه هستند، که هر کدام برای استفاده خاصی است اما دامنه ی com. یک دامنه بین المللی است و محبوبیت بیشتری در بین وبمستران دارد، اخیرا هم پسوند دامنه های متفاوتی بیرون آمده است مانند: pizza. برای پیتزا فروشی ها یا خود آدرس سایت به صورت فارسی تایپ می شود مثلا: ایران-کتاب.com

پیشنهاد من این است که یک نام دامنه به همراه پسوندی را انتخاب کنید که دقیقا نشان دهنده نوع کسب و کار شما یا موضوع سایت شما باشد و از این طریق بتوانید سریع با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید، و قبل از اینکه به سایت شما وارد شوند یک ذهنیتی در ذهن آنها به وجود بیاورید که در چه حوزه ای دقیقا فعالیت می کنید. و نکته ی بعدی این است که روان باشد و بتوان آنرا به خاطر سپرد. 

اگر به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید می توانید به مقاله چگونه یک نام دامنه انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید.

 

 زمانی که شما هاست و دامنه خود را خریداری کرده اید، آماده هستید که سیستم مدیریت محتوا(CMS)، وردپرس را بر روی هاست خود نصب کنید و از آن استفاده کنید.

ما در این مرحله فقط آموزش نصب وردپرس بر روی هاستی که دارای گزینه نصب وردپرس می باشد را آموزش می دهیم اما در مقالات بعدی آموزش نصب وردپرس را به صورت دستی کامل بررسی خواهیم کرد. 

زمانی که شما هاست خودتان را از یک شرکت هاستینگ تهیه کردید، می توانید با نام کاربری و رمزعبور خود وارد پنل کاربری شده و در قسمت ماژول وب سایت ها و نصب وردپرس را انتخاب کنید، اکثر شرکت ها بابت نصب این سیستم مدیریت محتوا، هزینه ی کمی را نیز دریافت می کنند و سریعا وردپرس را برای شما راه اندازی می کنند و شما می توانید از سایت آماده خودتان لذت ببرید و از آن استفاده کنید. 

البته ناگفته نماند که قبل از ایجاد وب سایت باید یک دیتابیس یا پایگاه داده نیز ایجاد کنید، تا اطلاعات شما و سیستم مدیریت محتوا در آن ذخیره شود، که می توانید این کار را در زمان نصب از شرکت هاستینگ بخواهید تا برایتان انجام دهد. 

 

تبریک می گوییم! شما توانستید با چند قدم ساده یک وب سایت ساده وردپرس را راه اندازی کنید. در مقالات بعدی در مورد سایر سایت سازها نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 اگر شما هرگونه سوال یا پیشنهادی دارید می توانید از قسمت نظرات آنرا اعلام کنید.  

ممنونم محسن جان، حتما در مقالات بعدی آموزش های نصب وردپرس بر روی هاست هم قرار میدیم.

بسیار جالب و کامل بود. اگر امکان داشت بیشتر توضیح می دادید و تا اجرای ورپرس روی هاست آموزش رو پیش می بردید می تونست بهتر از این و کاملترم باشه.

شماره تماس: 09216427762ایمیل: info@behsaweb.comمشاوره و پشتیبانی 24 ساعته آدرس: تهران –  میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – امیرآباد – روبروی بیمارستان قلب – کوچه دانش ثانی – پلاک 44(مراجعه حضوری تنها با هماهنگی قبلی)

ساخته شده با بهسا وب

بهسا وب یک سامانه تحت وب است که به کاربران اجازه می دهد، بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و حضور شرکت های طراحی سایت ، اقدام به ایجاد سایت یا فروشگاه اینترنتی خود کنند. امروزه یکی از مهمترین مباحثی که در اکثر تجارت ها مطرح می باشد، داشتن سایتی زیبا، ایمن و بهینه برای موتورهای جستجو مانند گوگل است. بهسا وب، با ارائه قالب های متنوع و رایگان+ سئو شده در شاخه های مختلف و ارائه پشتیبانی 24 ساعته راهی آسان را برای شما فراهم آورده تا در دنیای پهناور وب به سادگی وارد شده و کسب و کار خود را گسترش دهید.

مشاوره و پشتیبانی:

تعریف:  سایت خبری عبارت است از یک سایت اینترنتی که مطالب خبری و غیر خبری را درباره یک یا چند موضوع منتشر می کند و مطالب آن در فواصل معین (معمولا بیش از یک مرتبه در روز)  منتشر می کند.

راه اندازی سایت خبری در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری صورت می گیرد.

1- سخت افزاری: تهیه یک سایت خبری در اینترنت برای انتشار مطالب در آن.

2- نرم افزاری: تدارک و تهیه مطالب و برنامه ریزی برای چگونگی انتشار متوالی و منظم مطالب در سایت خبری.چگونه یک سایت خبری بسازیم

سخت افزاری

در بخش سخت افزاری شما برای داشتن یک سایت اینترنتی نیازمند چیزهای زیر هستید.

1- دامین: یعنی آدرس اینترنتی که با وارد کردن آن در اینترنت، صفحه سایت خبری شما ظاهر شود. با سرچ کلمه دامین در اینترنت می توانید دامین مورد نظر خود را خریداری کنید.

2- نام سایت خبری: شما باید با توجه به مطالبی که می خواهیم در سایت خبری خود آنها را منتشر کنید اسمی را برای سایت خبری خود انتخاب کنید. این اسم می تواند دقیقا با نام دامین شما تطابق داشته باشد یا مرتبط باشد. هر چقدر این نزدیکی میان دو ، بیشتر باشد بهتر است.

3- هاست، حجم یا فضا در اینترنت: با توجه به پیش بینی شما از فعالیت سایت خبری تان و ضمن مشورت با متخصصان دارای آگاهی درباره فضای اینترنتی، شما باید از یکی از شرکت های اینترنتی فعال در این زمینه، فضا، حجم یا میزبانی را برای سایت خود خریداری یا اجاره کنید. برای این منظور هم باید متخصصین درباره خرید هاست از شرکت مناسب ، با متخصصان مشورت کنید اما با سرچ کلمه هاست در سایت گوگل با دهها شرکت ایرانی – خارجی فعال در این زمینه آشنا شوید.

شما با این اقدامی، حجمی را تهیه می کنید تا مطالب شما (اعم از خبر، مقاله، عکس ، فیلم و …) در این فضا قرار بگیرد.

4- نرم افزار یا سی ام اس: همان چیزی است که در دو بخش “صفحات نمایش” و “مدیریت” شما می توانید با وارد کردن مطالبی، آنها را در سایت خبری خود منتشر کنید. برخی شرکت ها این نرم افزارها را خود می نویسند و برخی دیگر از نرم افزار های آماده موجود در اینترنت مانند ورد پرس استفاده می کنند که هر یک دارای نقاط مثبت و منفی هستند.

اگر می خواهید بدانید نرم افزار هر سایت خبری توسط کدام شرکت تهیه شده است می توانید به انتهای صفحه آن سایت مراجعه کنید تا به نام و لینک آن سایت برسید.

لینک = یعنی اینکه وقتی بر روی یک یا چند کلمه در اینترنت کلیک می کنید شما اتوماتیک و خودکار وارد صفحه جدیدی می شوید.اگر راه اندازی سایت خبری را مانند ساختن خانه بدانیم می توان این مرحله را شبیه به مصالح ساختمانی مورد نیاز توصیف کرد.

5- قالب : قالب به معنی شکل ظاهری و طبقه بندی ، ستون بندی مختلف سایت شماست. اینکه هر مطلبی در کجای سایت منتشر بشود. سایت چند ستون داشته باشد. کلمات در بخش های مختلف با چه فونتی (اندازه ای) منتشر شوند همه اینها در قالب سایت تعیین می شود. شما نیز می توانید این موضوع را شخصا انجام بدهید یا اینکه با نگاه کردن به شکل ظاهری سایر سایت ها و اعمال تغییرات کم یا زیاد، قالب جدیدی را درخواست بدهید. بخشی از قالب با تغییرات نرم افزاری و بخشی دیگر با استفاده از فعالیت های گرافیکی انجام می شود. معمولا ارائه کننده نرم افزار خود قالب را هم تهیه و ارائه می کند.اگر راه اندازی سایت را مانند ساختن یک خانه بدانیم بخش قالب شبیه به تعیین نقشه خانه می شود که درب خانه کجا باشد. اتاق ها، آشپزخانه کجا باشد. چند اتاق داشته باشد و هر اتاق چند متر باشند.

نویسنده: رضا غبیشاوی

چگونه یک سایت خبری بسازیم
چگونه یک سایت خبری بسازیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *