چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم
چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

تراکت در ظاهر ، تبلیغاتی ساده و پیش پا افتاده است و جزو اولین تبلیغات محلی می باشد ولی تراکت طلایی واقعا به این سادگی ها هم نیست. نکاتی طلایی دارد که می تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند. برای نوشتن یک تراکت طلایی باید نکات زیادی را مدنظر قرار داد. تراکت طلایی باید جوری باشد تا بتواند در ابتدا، دستان مخاطب را هدف قرار دهد و در دستانش قرار بگیرد و بعد از آن، روی ذهنش اثر بگذارد. به نکات زیر توجه کنید و آن ها را به کار ببندید :

 

1.بدانید واقعا چه چیزی را می خواهید به مخاطب خود انتقال دهید و می خواهید مخاطب شما چه چیزی را در مورد کسب و کار و محصول یا خدمات شما بداند.

2.طفره نروید. مطالب را ساده و روان و شفاف بنویسید. مخاطب باید بداند قرار است از چه چیزی استفاده کند.

 

چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

تعداد حروف در هر سطر بهتر است بین 35 تا 55 حرف باشد. کمتر از آن اثرگذار نیست و بیشتر از آن نیز مخاطب را خسته می کند از این رو فاصله بین کلمات را نیز مناسب در نظر بگیرید. سعی کنید در هر سطر بیشتر از 12 کلمه نباشد. اینجوری راحت تر پیام خود را به مخاطب منتقل می کنید.

 

 

3.بهتر است از عکسی مناسب استفاده کنید. در انتخاب عکس دقت کنید که حتما با متنی که می نویسید هماهنگ باشد. عکس مناسب می تواند دریچه ای باشد برای ترغیب مخاطب به خواندن تیتر و متن.

4.در یک متن حداکثر از دو نوع فونت استفاده کنید. یک فونت برای متن و یک فونت دیگر برای کلمات یا جملات کلیدی.

5.کلمات کلیدی را کمی درشت تر بنویسید جوری که با بقیه متن متفاوت به نظر آید.

 

سعی کنید از جملات مثبت استفاده کنید. اگر مجبور هستید از افعال منفی استفاده کنید حداقل آن را متفاوت کنید. واژه ها در ذهن افراد پیام ایجاد می کنند. از کلماتی که بار مثبتی دارند استفاده کنید مثلا به جای اینکه در جمله ای، کلمه هزینه را بکار ببرید، جمله را جوری بنویسید که از کلمه صرفه جویی استفاده کنید.

 

 

6.یک طراحی گیرا و جذاب داشته باشید مثلا برای دور تا دور کاغذ از حاشیه هایی زیبا و مناسب متن استفاده کنید. به روش های مختلف با مخاطب ارتباط موثر برقرار کنید.

7.بطور معمول از نوشته های مشکی بر روی کاغذ سفید استفاده می شود. از خود خلاقیت نشان دهید و سنت شکنی کنید تا متفاوت دیده شوید. از حالت معمول که خیلی ها استفاده می کنند سعی کنید دوری کنید. می توانید از کاغذ های رنگی استفاده کنید ولی به رنگ نوشته نیز دقت کنید. از جمله بهترین رنگ نوشته ها و زمینه آن می تواند موارد زیر باشد:

سیاه روی زرد / سبز روی سفید / قرمز روی سفید / سفید روی آبی / آبی روی سفید

سیاه روی سفید / زرد روی سیاه / سفید روی قرمز / سفید روی سبز / سفید روی سیاه

قرمز روی زرد / سبز روی قرمز / قرمز روی سبز / آبی روی نارنجی / نارنجی روی سفید / نارنجی روی سیاه

این تداخل رنگی باعث جلب توجه بیشتر و بهتر خواندن آن می شود.

*از آنجایی که هر رنگ دارای طیف های مختلف می باشد ، دقت کنید که چه طیف از یک رنگ را با چه طیفی از رنگ دیگر در نظر می گیرید.

 

برای تبلیغات چاپی بهتر است از فونت های ساده و کلاسیک استفاده کنید.

 

 

 

مخاطبان شما به جنس ورقی که به آن ها داده می شود توجه می کنند. هر چه بیشتر برای کسب و کار خود ارزش قائل هستید سعی کنید این موضوع را در تراکت طلایی که چاپ می کنید نشان دهید. جنس ورق چیزی است که افراد آن را لمس می کنند. اکثر افراد حواس پنجگانه ای هستند یعنی سیگنال هایی که از حواس پنجگانه شان دریافت می کنند را به عنوان پیام و منبع اطلاعات خود دریافت خواهند کرد؛ پس برای یک تراکت طلایی باید به تمام این موارد بخوبی دقت کنید.

 

اگر تعداد کل واژه های شما از 250 کلمه بیشتر است ابتدای متن را با حروف درشت شروع کنید تا توجه مخاطب را جلب کند، زیرا وقتی در یک نگاه مخاطب ببیند که تعداد کلمات زیاد است از خواندن آن صرفه نظر می کند. شما با حروف درشت در ابتدای متن توجه مخاطب را به متن جلب می کنید و او را ترغیب به خواندن می کنید. بهترین متن ها از 50 کلمه بیشتر نیست.

 

برای متفاوت جلوه دادن کلمات کلیدی می توانید موارد زیر را انجام دهید:

از حروف ایتالیک استفاده کنید / درشت تر بنویسید / به آن رنگ بدهید.

زیر کلمات خط بکشید / علامت خاص را در اول و آخر آن قرار دهید مثل (*)

 

 

8.شکل نوشتن واژه ها بهتر است بصورت افقی یا همان شکل ساده باشد. از شکل های دارای انحنا و مارپیچ خودداری کنید. خواندن شکل ساده حروف راحت تر است. سرعت خواندن شکل ساده حروف بیشتر می باشد.

9.حروف چینی را به شکل متداول و معمول در نظر بگیرید. شکل معمول همانند آن چیزی می باشد که در مجلات، روزنامه ها و کتاب ها دیده می شود. در یک جمله ، حروف چینی باید خوانا باشد.

 

چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

برای یک تراکت طلایی باید اصل سادگی را رعایت کرد. هر چه صفحه تراکت شلوغ تر باشد خوانندگان کمتری دارد زیرا شلوغی باعث سردرگمی مخاطب می شود.

 

 

10.اگر محصول یا خدمات شما دارای تخفیف یا جایزه ای ویژه می باشد آن را بگونه ای مشخص در تراکت برجسته کنید مثلا در یک کادر قرار دهید یا با رنگی دیگر بنویسید.

11.یادتان باشد اگر محصول یا خدمات شما جدید می باشد باید اطلاعات کافی و لازم را به مخاطب خود بدهید تا بتواند آن را خوب تصور کند و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشد و بداند قرار است چه چیز را بدست آورد. برای محصولات جدید باید اطمینان خاطر و تضمینی وجود داشته باشد تا بتوانید مشتری را ترغیب به استفاده از آن کنید.

 

اگر متن شما بیش از اندازه طولانی می شود حتما حداقل از یک زیرعنوان استفاده کنید تا مخاطب با یک نگاه کوتاه بتواند مفهوم کلی آن را متوجه شود.

 

جملات خود را با لحنی دوستانه ، صمیمی و خودمانی بنویسید البته این موضوع بستگی به محصول یا خدمات شما دارد مثلا برای یک خیریه باید با لحن عاطفی نوشت و یا برای یک موسسه بیمه با لحنی جدی.

 

12.در سطر اول حتما محصول خود را نام ببرید و از اول تا آخر ، دست کم چهار بار از نام محصول یا خدمات خود استفاده نمایید.

 

متن خود را جوری بنویسید که هر کسی که آن را می خواند بتواند متوجه موضوع آن شود حتی اگر موضوع فنی باشد. کلمات ساده و متداول بکار ببرید.

 

 

13.جمله های خود را با زمان حال بنویسید. اینگونه می توانید نظر خود را بدهید و بگویید در صورت استفاده از محصول یا خدمات شما، چه اتفاق خوبی قرار است بیفتد و برای دسترسی به آن چکار باید کرد. از زمان آینده فقط برای موقعی که می خواهید تعهدی به مشتری بدهید استفاده کنید.

14.حقایق را به مخاطب خود بگویید. آن ها صداقت شما را باور می کنند، به آن احترام می گذارند و آن را مدنظر قرار می دهند.

 

نتیجه گیری

*قبل از اینکه تراکت طلایی را برای تیراژ، زیر چاپ بدهید حتما یک نمونه آن را پرینت بگیرید و خوب مطالعه کنید تا جایی مشکلی وجود نداشته باشد.

*سایز فونت نوشته های خود را باید بر اساس سایز کاغذی که برای تراکت طلایی انتخاب می کنید، در نظر بگیرید. سایز فونت نباید خیلی ریز باشد تا سرعت خواندن را کم کند یا خواندنش مشکل باشد و نباید بیش از اندازه درشت باشد.

*برای پخش تراکت طلایی، حتما روز و ساعتی مناسب را در نظر بگیرید که بتوانید بیشترین استفاده را ببرید حتی مکان هایی که در نظر می گیرید مهم می باشد.

*اگر می خواهید که تراکت طلایی شما به دست مخاطب هدف برسد باید کسانی که آن را پخش می کنند آموزش دهید. ریزبین عمل کنید. اگر خدماتی مربوط به خانم ها دارید پس به پخش کننده خود گوشزد کنید که آن را فقط به خانم ها دهند حتی می توانید محدوده سنی قائل شوید مثلا خانم های جوان.

 

*فقط به یک روش تبلیغاتی تکیه نکنید و تا آنجایی که می توانید روش های مختلف را با توجه به کسب و کار خود بکار گیرید ازجمله : تبلیغات پیامکی ، تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات تلگرام ، تبلیغات محیطی ، تبلیغات بنری ، ایمیل مارکتینگ و حتی از تبلیغات رایگان نیز استفاده کنید. هوش تجاری و هوش مالی خود را بالا ببرید تا در کسب و کار خود موفقیت های بیشتری بدست آورید.

 

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله چگونه یک تراکت طلایی بنویسیم؟ برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود فایل PDF

 


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


55 + = 61

بزرگ‌ ترین هدف ما این است تا مردمانی از جنس غیرت و قدرت ایرانی را در اوج قدرت و ثروت ببینیم و برای این هدف با جان و دل تلاش می‌کنیم. ما معتقدیم هیچ ایرانی نباید به خاطر فقر و نداری سرشکستگی را به دوش بکشد چون یک ایرانی باید قدرتمند و ثروتمند باشد. آموزش تمام جنبه‌های موفقیت در کسب‌وکار مهم‌ ترین کار ماست، در همین راستا تلاشمان بر این است تا به‌ روزترین، کاربردی‌ترین و اصولی‌ترین نکات را آموزش دهیم.

ایجاد یک کسب‌وکار حرفه‌ای نیاز به عملکردی اصولی دارد، آگاهی از فوت‌ وفن‌های یک کسب‌ وکار موفق می‌تواند بارها در موفقیت و رشد آن مؤثر باشد ؛ بنابراین می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که می‌توانید…

می خوام مطالب مهم و ویژه را فوراً دریافت کنم

با من همراه باشید تا با تکنیک های روز افزایش فروش و همچنین مباحث هوش مالی آشنا شده، کسب و کار و زندگی خود را در کمترین زمان بهبود بخشید.

دوستدار شما ماهان تیموری

تهران، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه رحمتی بهمبری پلاک ۱۵ (مراجعه تنها با هماهنگی)

۰۲۱-۸۸۸۵۲۰۰۷

۰۲۱-۸۸۸۵۲۰۰۸

۰۲۱-۸۸۸۵۲۰۰۹

2014 تمام حقوق سایت متعلق به وب سایت ماهان تیموریمی باشد. پشتیبانی وب سایت توسط : پشتیبان وردپرس

 

 

جزئیات و انتخاب یک المان خوب از این فیلم این پوستر رو خیلی جذاب کرده

در این مطلب سعی داریم راجع به طراحی یک پوستر تبلیغاتی خلاق صحبت کنیم.

بیابید و تمرکز کنید

چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

پشت یک پوستر خوب یه ایده خوب همیشه هست.

بگردید و یک ایده ناب بیابید، تصمیم بگیرید بر روی چه چیز در پوستر تمرکز میکنید.

مثل این پوستر ها که به عنوان مثال آوردیم تمرکز پوستر روی ماشینه، اگه این فیلها رو دیده باشید الان خیلی باهاش ارتباط برقرار میکنید.

ضربه بزنید

اساسا من خودم از پوسترهای خلوت یا به اصطلاخ مینیمالیستی خوشم میادسعی کنید با کمترین المان حرف خودتون رو بزنید ولی یه حرف خوب رو با صدای بلند و اثر گذار بگید طراحی همینطوره.

جزئیات مهم

به جزئیات دقت کنید، اگر تصویر سازی می کنید سعی کنید تصویر شما حتما جزئیات قوی داشته باشه ولی یادمون باشه جزئیات شلوغ کردن کار نیست. مثلا تو همین پوستر بالا خون هایی که به شیشه ماشین ریخته کلی حرف میزنه و شما رو به فضای فیلم میبره حتی اگرم فیلم رو ندیده باشید متوجه میشید فیلم راجع به قتل خونریزی و غیره است.

مراجع با دقت

برای تصاویر و ایدتون یک ارجاع خوب پیدا کنید دقت کنید ارجاع تون مستقیم نباشه مثلا اگر قرار برای مستر بین MR BEAN پوستر طراحی کنید لازم نیست عکس مستر بین رو بزارید مثلا از عکس اون عروسکه استفاده کنید. بیننده حتی اگر یادشم رفته باشه ولی با دیدن اون دوباره یادش میاد.

یه ارجاع با حال به آچار فرانسه چون میتونه همه پیچ ها رو باز کنه

تعادل و توازن

بین عناصر تصویری مثل نوشته و عکس ها توازن برقرار کنید. گاهی میتونید لحن پوستر رو طنز کنید ولی باز از تعادل خارج نشید.

اما بعضی مواقع میتونید قوانین رو بشکنید اساسا همینه که کاره شما رو زیبا و متفاوت میکنه.

تایپوگرافی

سعی کنید اولا از فونتی استفاده کنید که استاندارد باشه از فونت های خیلی فانتزی حتی برای کارای فانتزی هم استفاده نکنید.

بعضی فونت ها هست که حالت سه بعدی یا به هم ریخته دارن، دقت کنید تاحالا تو کدوم کار باکلاس درست و حسابی از این فونت ها استفاده شده من قول میدم به ما هیچکدوم.

پس حتی اگه مشتری هم اصرار کرد شما با همین منطق جلو برید، برای فونت های فارسی: نازنین، میترا، یکان، دینار و بعضی از فونت های مثل این ها فونت های خوبی هستند.

هماهنگی

فونت و تصویر پوستر باید در یک راستا باشند اینا مثل ظاهر و صدای یک آدم هستند، وثلا وقتی دارید برای یک جای صنعتی پوستر طراحی میکنید خوب نیست از یک فونت نازک و نرم استفاده کنید چون به فضاش نمیاد.

سعی کنید از نوشته ها جاهایی استفاده کنید که به تصویر اصلی ضربه نزنه پس باید توجه داشته باشید که موقع خلق تصویر هم نمی نگاهی به محل قرارگیری نوشته ها یا تایپ ها داشته باشید.

زمان یک روزه

اگر یک روز تمام برای طراحی پوستر زمان گذاشتید یک روز اون رو رها کنید.

بعد از یک روز تازه یک چیزهای تازه و جالبی کشف میکنید. بارها برای من پیش اومده تا ساعتی از شب برای یه پوستر وقت گذاشتم ولی وقتی صبح اونو دیدم به دلم نشسته و فهمیدم چه ایراداتی داره این مثل این میمونه که از کنار تشک به کشتی خودمون نگاه کنیم.

اینم یه پوستر خوب-شیر واسه سلامت دندونا خیلی مهمه

مطالعه بیشتر

به نظر من یه پوستر تا چاپ نشه هنوز یه فایل کامپیوتریه حتی اگر خیلی زیبا باشه. حتما حتی برای یک نسخه هم شده پوستر تون رو پلات کنید.

اگر میخواهید  پوستترون رو چاپ افست کنید حتما از محدیدیت ها و تکنیک های چاپ پوستر مطلع بشید، حتما با چاپخانه مشورت کنید نوع کاغذ رو انتخاب کنید.

برای همین موضوع داریم رو یه مقاله کار می کنیم که طراحی پوستر رو از لحاظ تکنیکی توضیح بدیم.

عالب بود و مفید

ممنون از لطف شما

عالی بود استفاده کردم

ممنون از شما

ممنون.تا حدودی کمکم کرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

دیدگاه

وبسایت


تصویر امنیتی
*

استفاده از مطالب سايت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت پرتو رسانه می‌باشد

© 2017 prnt.ir All Rights Reserved

نگین علایی ۱۲ خرداد, ۱۳۹۷ تراکت, مقالات نظر دهید 353 مشاهده

تراکت یکی از ایده آل ترین و موثرترین روش های تبلیغات محسوب می شود. شما توسط تراکت می توانید در حجم بالا و با هزینه کم خدمات و محصولات خودتان را معرفی کنید.

خیلی مهم است که در طراحی تراکت تبلیغاتی یک سری نکات و اصول را راعایت کنیم تا تراکت ما به اندازه کافی چشمگیر و جذاب باشد تا بتواند مخاطب را به جذب پیام و مطالعه وادار کند. بنابراین طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث می شود تا با خیال آسوده تبلیغاتی مطمئن و با بازده ای بالا داشته باشید.

تصاویر تاثیر به سزایی در طراحی تراکت دارند شما می توانید با استفاده از تصاویر با کیفیت نظر مشتری را جلب کنید و اثربخشی بیشتری در مخاطب خود ایجاد نمایید.چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

انتخاب یک تیتر ضعیف می تواند موفقیت تراکت شما را بسیار کاهش دهد پس برای پیدا کردن یک عنوان مناسب، خوب فکر کنید. عنوان را مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. خواننده باید با خواندن تیتر از محتوای تراکت آگاه شود. این دقیقا همان هدف اصلی است.

فونت نوشته ها را به گونه ای انتخاب کنید که خوانا و مناسب با شرایط کاری و کسب و کارتان باشد. در طراحی تراکت از ۲ نوع فونت مختلف استفاده نکنید.

جامعه هدفتان را بدقت شناسایی کنید. پیام و چگونگی گفتار خود را متناسب با مخاطبانتان انتخاب کنید. شناسایی جامعه هدف نیازمند صرف زمان کافی است تا بتوانید به خوبی تبلیغات و پیام خود را بگوش افرادی که می توانند خریدار محصول و یا استفاده از خدمات شما باشند برسانید.

مزیت های مهم کسب و کار خود را بیان کنید با این کار نسبت به رقبا خاص تر دیده می شوید طوری که مشتریان می توانند شما را انتخاب کنند و کوچکترین تردیدی به خود راه ندهند. در صورتی که محصول یا خدمات شما تخفیف ویژه ای دارد آن را برجسته کنید و مشتری را به خرید و تماس جلب کنید.

به عنوان مثال این تراکت دارای پالت رنگی آبی با اشکال هندسی است که تخفیف در این طرح به مناسبت سال نو به خوبی جلب نظر می کند.

برجسته کردن تخفیف

متن تراکت را کوتاه و مفید بنویسید و چند بار آن را بازخوانی کنید تا مطمئن شوید که مطالب را به درستی انتخاب کرده اید و مشتری به راحتی می تواند پیام شما را دریافت کند. از وجود هرگونه اشتباه و غلط املایی آگاه شوید زیرا یک اشتباه نگارشی و املایی غیر قابل جبران است و تراکت شما را بی ارزش می کند.

اشتباه بسیاری از طراحان استفاده از مد رنگی RGB می باشد. سیستم رنگی RGB  که از رنگ های قرمز ( Red)، سبز (Green)، آبی (Blue) تشکیل شده است در صفحات نمایش الکترونیکی، مانیتورها، تبلت ها و گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمت رنگی CMYK که مخفف چهار رنگ: زرد (Yellow)، سرخابی (Magenta)، فیروزه ای (Cyan) و رنگ مشکی (Black) می‌باشد، این مُد رنگی برای کارهای چاپی استفاده می‌شود.

تفاوت مد رنگی CMYK و RGB

انتخاب مد رنگ RGB در طراحی، رنگ‌هایی را ایجاد می کند که در چاپ امکان تولید نخواهند داشت. به این نکته حتما توجه کنید که فایل خود را در رایانه با رنگ بندی  CMYK تهیه و مشاهده کنید تا کمترین تفاوت ممکن را با محصول چاپی نهایی داشته باشد.

فایل طراحی شده توسط شما تاثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. شما می توانید کارهای چاپی خود  را با یکی از فرمت های TIFF, PDF, JPEG ذخیره و برای چاپ ارسال کنید. مناسب‌ترین ساختار برای چاپخانه و جلوگیری از تغییرات ناخواسته، فرمت PDF می‌باشد. در این ساختار کیفیت تصاویر حفظ شده و  تغییری در نوشته ها ایجاد نمی شود.

اکنون تراکت تبلیغاتی خود را با به‌کارگیری این نکات و برای کسب موفقیت طراحی و چاپ کنید. شما می توانید با استفاده از برنامه های فتوشاپ، ایلستریتور، کرل تراکت را طراحی کنید. همچنین در این بخش طرح‌های اولیه ای (تمپلیت) قرار گرفته اند که با انتخاب آن ها با توجه به ذوق و سلیقه خودتون می توانید با سرعت و راحتی بیشتری به طرح نهایی خود برسید.

به خاطر داشته باشید که محصول نهایی شما باید ترکیب مناسبی از مطالب خوب و طراحی جذاب باشد.

آیا اکنون آماده‌اید که این مهارت‌های جدید را در اولین پروژه خود بکار گیرید؟

در اینجا تعدادی قالب آماده تراکت با فرمت ایلستریتور قرار گرفته شده است که جهت دانلود می توانید کلیک کنید.

قالب آماده شماره ۳

در این قسمت نمونه تراکت های طراحی شده خارجی قرار گرفته اند که می توانید از این نمونه ها هم ایده بگیرید.

۱۶ مهر, ۱۳۹۷

۱۴ مهر, ۱۳۹۷

۱۲ مهر, ۱۳۹۷

اولین نفری باشید که از مقاله‌ها و تخفیف‌های ویژه مطلع می‌شوید.

عضویت شما با موفقیت در سیستم ثبت شد.

عضویت رایگان در خبرنامه

چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم

عضویت شما با موفقیت در سیستم ثبت شد.

چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم
چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم
9


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *