چگونه کاندوم مناسب بخریم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه کاندوم مناسب بخریم
چگونه کاندوم مناسب بخریم

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

انواع کاندوم در داروخانه ها دیده می شود. وقتی شما در قسمت راهروی لامپهای فلورسنت کاندوم در داروخانه هستید، قلب شما بدلیل اینکه گزینه های زیادی برای انتخاب دارید و می خواهید کسی متوجه نشود که بیش از ۱۰ دقیقه اینجا ایستاده اید به تپش می افتد. کاندوم هایی از اندازه ها، بافتها ، رنگها و عطر و بوهای  مختلف که می تواند انتخاب را برای آدم دشوار کند. هم اکنون شما جای مناسبی هستید! برای اینکه بدانید چه نوع کاندومی باید بخرید تا هم سایز و استیل شما باشد، و زمانی که بعدا دوباره به داروخانه می آیید می توانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

پیدا کردن اندازه و لمس مناسب در انواع کاندوم

۱- ببینید که کاندوم با چه مواد سازنده ای برای شما مناسب است.

انواع کاندوم واز مواد مختلف ساخته شده است. همه آنها کمی احساس متفاوتی نسبت به هم دارند، برای همین بهتر است چندین نوع مختلف را از فروشگاه تهیه کنید تا متوجه شوید که بهترین آنها کدام است و سلیقه های مختلف خود را ببینید. زمانی که بدرستی مورد استفاده قرار بگیرند، همه آنها برای جلوگیری از بارداری به طور مساوی مؤثر هستند. گرچه برای کاهش بیماری های مقاربتی (انتقال بیماری از طریق جنسی -STD) بعضی از آنها مؤثرترند.

چگونه کاندوم مناسب بخریم

۲- اندازه مناسب پیدا کنید.

بیشتر کاندوم ها اندازه معمولی آلت هستند، که طولشان از ۴ تا ۷ اینچ می باشد. اندازه عادی کاندوم را امتحان کنید و اندازه آن را تعیین کنید. اگر آن راحت غلتید و در جایش محک قرار گرفت، احتمالا اندازه عادی کاندوم برای شما مناسب است. اگر احساس گشادی کرده و حالت لغزش داشت، اندازه کوچکتر آن را امنتحان کنید. چنانچه طوری تنگ بود که دردناک، و یا به نظر می آمد که می خواهد پاره شود، اندازه بزرگتر آن را امتحان کنید. امتحان اندازه های مختلف برای پیدا کردن اندازه مناسب بسیار مفید است. در سایت های خاصی شما می توانید اندازه های مختلف انواع کاندوم را جستجو کنید.

اندازه:

اندازه:

کاندوم های کوچک

اندازه طول: ۳ اینچ – ۶.۵ اینچ

اندازه قطر: ۴.۱ اینچ – ۴.۷ اینچ

نمونه ها: کاندوم هایی که کوچک و یا نرم معرفی می شوند..

کاندوم های عادی:

اندازه طول: ۴ اینچ – ۷ اینچ

اندازه قطر: ۴.۴ اینچ – ۵ اینچ

نمونه ها: کاندوم هایی که اندازه را تعیین نکرده اند.

کاندوم های بزرگ:

اندازه طول: ۴ اینچ – ۸ اینچ

اندازه قطر: ۴.۷ اینچ – ۵.۳ اینچ

نمونه ها: کاندوم هایی که بزرگ و یا مگنوم معرفی می شوند.

کاندوم های X-Large:

اندازه طول: ۴ اینچ – ۹ اینچ

اندازه قطر: ۴.۹ اینچ – ۵.۶ اینچ

نمونه ها: کاندوم هایی که خیلی بزرگ و یا XL معرفی می شوند.

( با توجه به مقررات FDA کاندوم های فروخته شده در آمریکا باید بین ۴۷mm و ۵۷mm در ورودی پهنای سطح باشند. در نتیجه کاندوم هایی که به طور شخصی با قطر ۴.۱ اینچ و یا بیش از ۵.۶ اینچ باشد در آمریکا وجود ندارد.)

پکیج های کاندوم در اروپا باید برچسب اندازه طول و پهنا را داشته باشند. با انتخاب صحیح پهنا شروع کنید، همچنین چک کنید که طول آن نیز کافی باشد. برای دست یابی به کاندوم با پهنای مناسب، محیط دایره خود را به ۰.۴۲ ضرب کنید و دنبال کاندومی باشید که حاصل پهنای آن +/- ۲mm باشد.

۳- به کاندوم های زنانه هم توجه داشته باشید.

معمولا کاندوم های زنانه مثل کاندوم مردانه استفاده نمی شود، ولی برای یک زوج می تواند گزینه مناسبی باشد. کاندوم زنانه در داخل مهبل قرار گرفته  و همچنین قسمتی از ارگان جنسی زن را پوشش می دهد. به طور مؤثری از بارداری و بیماریهای مقاربتی  محافظت می کند.

رسانه دکتر سلامت خانواده

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

آیا در دوران بارداری باید رابطه جنسی را کنار گذاشت؟، آيا رابطه جنسی در دوران بارداری ضرر دارد؟ ممکن است…

ناباروری به این معناست که مرد و زن پس از 1 سال داشتن رابطه جنسی محافظت نشده، قادر به باردار…

چگونه کاندوم مناسب بخریم

وقتی دهانه رحم فرد ضعیف باشد، جنین در خطر زایمان زودرس قرار خواهد داشت، زیرا دهانه رحم کوتاه شده و…

کاندوم زنانه وسیله ای برای پیشگیری از بارداری است که همانند سدی مانع از ورود اسپرم به رحم می گردد،…

برای لذت بردن از رابطه سالم، از دیدن پورن خودداری کنید!

در قسمت اول، به معرفی علمی مسئله اعتیاد جنسی یا اعتیاد به هرزه‌نگاری یا پورنوگرافی (به اختصار پورن) و تاثیرات نسبتاً دائمی آن بر مغز انسان پرداختیم. همچنین به برخی از عوارض ادامه فعالیت‌هایی چون مصرف پورن، خودارضایی و به طور کلی تحریک مصنوعی جنسی بدون شریک جنسی پرداختیم. علاوه بر این‌ها چرخه فانتزی، پورن و خودارضایی را معرفی کردیم که کم و بیش در همه افرادی که به طور مرتب پورن مصرف می‌کنند و یا خودارضایی را ولو گهگاه بی اشکال می‌دانند، مشترک است. هدف قسمت قبل معرفی صورت مسئله و همچنین تبیین اشکالات حاصل از آن بود. در این قسمت قصد داریم به مطالبی بپردازیم که به ما کمک می‌کنند از دست این چرخه بی‌فایده خلاص شویم. لذا اگر هنوز فکر میکنید تماشا کردن، فکر کردن، یا گوش کردن به محصولات مستهجن اشکالی ندارد، و یا اگر خودارضایی را راه درستی برای تامین نیاز جنسی خود می‌دانید، بهتر است پیش از این قسمت، بخش اول مقاله اثرات پایدار محصولات مستهجن (پورن) بر مغز از زبان سالمید را بخوانید.

در این مطلب سالمید به طور جامع به اطلاعاتی در مورد ارگاسم زنان، ابهامات و نگرانی‌های شایع در این مورد می‌پردازیم. ارگاسم یا ارضای جنسی در مردان و زنان تشابهاتی دارد. در مطلبی دیگر به طور اختصاصی به ارضای جنسی مردان خواهیم پرداخت. ارگاسم یک عکس العمل فیزیکی و معمولاً لذت بخش است. در حین ارگاسم ماهیچه‌هایی که در اثر تحریک در حالت فشرده قرار دارند، اصطلاحاً ریلکس یا شل می‌شوند تا به وضعیت پیش از تحریک جنسی برگردند. در حین این تحریک شریان خون به ماهیچه‌های بدن و خصوصاً اندام‌های جنسی افزایش می‌یابد. ارگاسم این فرآیند را طی یک سری انقباض منظم به حالت قبل برمی‌گرداند. اصولاً ارگاسم یک فرآیند رفت و برگشت است و توجه به ماهیت فرآیندی آن در دستیابی به ارگاسم موفق ضروریست. در برخی از زنان، انقباض در قسمت پایینی واژن، رحم و سطح لگنی رخ می‌دهد. حدود ۱۰ درصد از زنان نیز خروج با فشار مایع از مجاری ادرار را طی ارگاسم تجربه می‌کنند.

چگونه کاندوم مناسب بخریم

خوشبختانه امروزه بسیاری از مردان و زنان به ضرورت استفاده از کاندوم در رابطه جنسی پی برده اند. اینکه باید در رابطه سالم جنسی از کاندوم استفاده کرد دیگر مسئله اصلی نیست. بلکه چالش اصلی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان کاندوم، استفاده از کاندوم مناسب برای افزایش کیفیت و لذت رابطه جنسی است. اما متاسفانه بازار کاندوم در ایران برای مصرف‌کنندگان اصلاً شفاف نیست. انواع و اقسام برندهایی که سر از داروخانه‌ها و سایت‌های فروش کاندوم در می‌آورند، اکثراً توسط موسسات معتبر بین‌المللی ارزیابی نشده‌اند. از طرفی ممنوع شدن واردات کاندوم جای عرض اندام برندهای متفرقه و غیر اصلی که اکثراً تولید شرکت‌های داخلی است را باز کرده است. در آذر ماه سال ۹۱ با تصویب دولت وقت، ثبت سفارش واردات کاندوم به عنوان یکی از کالاهای «غیرضروری و لوکس» به کشور ممنوع شد. طبق آمار سالانه بیش از ۷۰ میلیون کاندوم در داخل کشور تولید می‌شود. این رقم، سه چهارم نیاز مردم ایران به این کالا را تامین می‌کند. [۱]

اگر مصرف‌کننده پورن هستید و یا عادت به خودارضایی دارید و هیچ اشکالی هم در آنها نمی‌بینید، این مقاله اصراری به تلقین اشکال در شما ندارد. همچنین این مقاله قصد ایجاد یک ترس اخلاقی و یا تعیین هنجارهای طبیعی و غیر طبیعی در رفتارهای جنسی را نیز ندارد. اما اگر احساس می‌کنید هرزه‌نگاری و خودارضایی به نوعی به شما و یا کسی که می‌شناسید آسیب رسانده است، اگر به دنبال بهبود شرایط هستید، به خواندن ادامه دهید.

 

گاهی عجیب و گاهی خجالت آور است. این پدیده ایست که تقریباً نیمی از انسان‌های دنیا با آن سر و کار دارند. اما دلیل علمی نعوظ صبحگاهی یا همان راست کردن بی اراده در خواب چیست؟ در مطلب امروز سالمید به این پدیده جالب خواهیم پرداخت.

نعوظ صبحگاهی با اسم علمی NPT یا Nocturnal Penile Tumescence به معنای تورم شبانه آلت مردانه (که البته هیچ ارتباطی هم با پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای (NPT) ندارد!) یا نعوظ در هنگام خواب و یا بیدار شدن است. همه مردانی که نارسایی نعوظ ندارند به طور کاملاً طبیعی این پدیده را برای سه تا پنج بار حین خواب تجربه می‌کنند.

شاید هزاران بار خوانده‌ یا شنیده باشید که: از کاندوم استفاده کنید! استفاده از کاندوم روش ثابت شده‌ای برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی و همچنین بارداری ناخواسته است. اما آیا همیشه از کاندوم استفاده میکنیم؟

یک تحقیق از شرکت تروجان، برند شماره یک کاندوم در ایالات متحده، در مورد تمایلات و رفتارها در میان افراد نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از زنان گفته‌اند که بدون کاندوم نمی‌توانند کاملاً از آمیزش لذت ببرند. دلیل اصلی این اتفاق نگرانی از بابت انتقال بیماری و یا بارداری ناخواسته است. از سوی دیگر ۸۰ درصد جامعه آماری گفته‌اند که استفاده از کاندوم بسیار مهم است اما ۴۱ درصد از همین‌ها هم در آخرین رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده نکرده‌اند.

روش بیرون کشیدن آلت پیش از انزال، شاید قدیمی ترین راه حلی است که انسان برای جلوگیری از بارداری از آن استفاده می‌کند. تقریباً ۳۵ میلیون زوج در سراسر دنیا به این روش تکیه کرده اند و ۶۰ درصد زوج‌ها حداقل یکبار آنرا تجربه می‌کنند. برخی محققین این روش را “بهتر از هیچ” نامیده اند و برخی دیگر اصلاً آنرا در جلوگیری از انتقال بیماری یا بارداری موثر نمی‌دانند. برای اینکه همه ابهامات شما در مورد این روش را از بین ببریم تصمیم گرفتیم سوالات متداولی را در این مورد در سالمید پوشش دهیم.

با رشد قارچگونه تبلیغات زرد مربوط به افزایش اندازه طول آلت مردانه، شاید هر مرد بالغی به اینکه آیا اندازه آلت او طبیعی است شک کند. به همین دلیل است که در سالمید تصمیم گرفتیم با ارائه اطلاعاتی علمی، شما را با اندازه طبیعی آلت مردانه آشنا کنیم. پیش از اینکه وارد جزئیات شویم، بهتر است این حقایق جالب را مرور کنیم:

 

کاندوم وقتی بدرستی استفاده شود، یکی از بهترین راه حل‌های کارا و تایید شده از نظر علمی برای حفاظت در برابر بیماری‏‌های مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته است. البته پیش می‌‏آید که کاندوم هنگام استفاده پاره شود. پاره شدن کاندوم دلایلی دارد که اگر به آن‌ها اهمیت داده شود، می‌توان جلوی آن را گرفت. چه دلایلی باعث پاره شدن کاندوم می‏‌شوند؟

پیشتر در مطلب اهمیت دانستن اندازه آلت مردانه و همچنین استفاده از سایز مناسب کاندوم برای داشتن یک رابطه ایمن‌تر و لذتبخش‌تر صحبت کردیم. برای انتخاب کاندوم مناسب باید از نحوه سایزبندی آنها مطلع شوید. شاید تابحال استفاده از عباراتی چون Large یا XL را در بسته‌بندی کاندوم دیده باشید. این عبارات همانند پوشاک به سایز کاندوم اشاره می‌کنند. کاندوم‌ها هم مثل پوشاک اندازه دارند و هر مردی باید از کاندوم مناسب خود استفاده کند. اما عباراتی چون XL یا Small در کاندوم‌ها متاسفانه مثل پوشاک، حسب کشور تولید کننده معانی متفاوتی دارند و چندان قابل اتکا نیستند. بنابراین بهترین و دقیقترین راه اینست که با زبان سایزبندی کاندوم‌ها آشنا شوید.

یادم میاد بار اولی که قصد داشتم کاندوم بخرم، با توجه به کمبود اطلاعات و همچنین ترس و خجالت، حس خیلی بدی داشتم. همیشه درگیر این سوالات بودم که حالا چجوری برم داروخانه بگم کاندوم می‌خوام! چه مدلی رو باید انتخاب کنم که مناسب من و همسرم باشه. من تو اولین قدم سرخ و سفید میشدم چه برسه به اینکه بخوام سوال فنی هم بکنم! بدبختی اینجا بود که داروخانه نزدیک منزل ما تا حوالی عصر شلوغ بود. از همه بدتر اینکه مسئول بخش آرایشی بهداشتی که کاندوم هم داشت یک خانم بود. دیگه بدتر از این نمیشد!

برخی به اشتباه تصور می‌کنند سلامت همسر و شریک جنسی از روی علائم ظاهری مشخص می‌شود. یا اینکه مهمترین بیماری‌های مقاربتی را تنها محدود به چند نوع مشهور چون ایدز و هپاتیت می‌دانند. عادت به استفاده از کاندوم تا حد قابل توجهی امنیت رابطه جنسی را تامین می‌کند اما تنها با داشتن اطلاعات کافی در مورد علائم، روش‌های انتقال و سایر جزئیات بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی می‌توانید احتمال ابتلا را به حداقل برسانید. در این سری از مطالب سالمید قصد داریم توضیحاتی مفصل، ساده و مفهوم از بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی ارائه کنیم.

سالمید با هدف افزایش دانش و اطلاعات جنسی و زناشویی ایجاد شده است. محتوای سالمید به دقت نوشته و بررسی می‌شوند تا بهترین کیفیت را داشته باشند، با این حال، محتوای این سایت هیچگاه نباید به عنوان یک جایگزین مناسب برای مشاوره با پزشک در نظر گرفته شود. نیازها و شرایط افراد متفاوت است و می‌بایست قبل از هرگونه تجویز و خوددرمانی از پزشک خود درخواست راهنمایی و کمک کنید.

تمام حقوق متعلق به سایت سالمید است.

آموزش مهارت خرید کاندوم

کاندوم ها فقط برای بهبود و افزایش رضایت جنسی نیستند بلکه  برای تضمین بهداشت جنسی زوجین نیز بکار برده میشوند . کاندوم وسیله ی بسیار ضروری برای استفاده در زمان برقراری رابطه جنسی است . در زمان های بسیار دور نیز کاندوم هایی بسیار مبتدی از جنس پوست بره اختراع کرده بودند تا از انتقال سیفیلیس جلوگیری کنند . اکنون از کاندوم به منظور جلوگیری از بارداری ناخواسته نیز استفاده میشود و همچنین برای جلوگیری از انتقال عفونت های جنسی مانند ایدز و حتی سرطان . کاندوم به شما اجازه میدهد تا هم زمان ، هم آمیزش جنسی رضایت بخشی داشته باشید و هم از بارداری های ناخواسته و عفونت های جنسی جلوگیری کنید . در نتیجه باعث میشود که زندگی جنسی ایده آل و به دور از هر گونه نگرانی داشته باشید . کاندوم ها را میتوان از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم جنسی تهیه کرد . اما برخی زوج ها ٬ خصوصأ زوج های جوان از تهیه کاندوم از داروخانه و فروشگاه های لوازم جنسی خجالت میکشند . بهترین توصیه به آنها این است که کاندوم رو از فروشگاه اینترنتی لوازم زناشویی آنتی اچ آی وی تهیه کنند و خریدی کاملأ محرمانه داشته باشند . برخلاف برخی روش های هورمونی جلوگیری از بارداری که نیاز به تجویز پزشک دارند و روشی کاملأ هورمونی و مضر هستند ٬ استفاده از کاندوم روشی کاملأ غیر هورمونی است و نیاز به تجویز پزشک ندارد و هر زمان که نیاز داشته باشید میتونید کاندوم را برای برقراری رابطه جنسی محافظت شده و مطمئن تهیه کنید .

مرتبط :

آیا کاندوم خطر ابتلا به بیماری های جنسی رو کاملا از بین می برد؟

اگر کاندوم پاره شد چیکار کنیم ؟

چگونه کاندوم مناسب بخریم

 

چه باور داشته باشید چه نه ٬ کاندوم میتونه به بهبود رابطه جنسی شما و افزایش حس و رضایت جنسی شما کمک کند . برخی از آن ها چنان طراحی شده اند که حتی برخی زوج ها ادعا میکنند که در حین آمیزش جنسی با کاندوم به هیچ وجه وجود کاندوم رو حس نمیکنند . استفاده از کاندوم آرامش خاصی به شما میدهد که دیگر نگران ابتلا به عفونت های جنسی نخواهید بود . بنابراین با وجود استفاده از کاندوم و داشتن رابطه جنسی محافظت شده میتونید در زمان برقراری رابطه جنسی خونسرد باشید .برخی کاندوم ها مانند کاندوم های طعم دار رو حتی میشه به عنوان پیشنوازی استفاده کرد . در واقع برخی کاندوم ها از همون لحظه ی استفاده این قابلیت رو دارند که میل و غریزه جنسی زوجین رو افزایش دهند و رابطه ی جنسی ایده آلی را برای آن ها به ارمغان بیاورند .

خوشبختانه کاندوم ها از سایز ٬ شکل ٬ طعم ٬ رنگ و مواد گوناگونی ساخته شده اند . بنابراین حق انتخاب دارید و میتونید مناسب ترین کاندوم را انتخاب کنید . در صورتیکه سایز آلت جنسی شما بزرگ است میتونید از سایز بزرگ کاندوم استفاده کنید و یا اگر کاندومی میخواهید که رضایت جنسی شما را کاهش ندهد و حتی دوست دارید وجودش رو در زمان آمیزش جنسی حس نکنید میتونید از کاندوم های فوق العاده نازک استفاده کنید که از کاندوم های استاندارد نازک تر هستند .

مرتبط :

کاندوم چرا پاره میشه + راه های جلوگیری از پارگی کاندوم

هفت دانستنی جالب در مورد کاندوم های زنانه + عکس

 

کاندوم های خاردار نیز انواع مختلفی دارند و شما میتونید انواع مختلف آن را امتحان کنید تا مطلوب ترین و رضایت بخش ترین آن را بیابید . با انتخاب مناسب ترین نوع کاندوم میتونید رضایت جنسی تون رو افزایش دهید و ارگاسمی رضایت بخش را نیز تجربه کنید . به این دلیل که بدن هر انسانی متفاوت است و هر شخصی دوست داره رابطه جنسی ایده آلی داشته باشد ٬ باید انواع مختلف آن را امتحان کنید تا مناسب ترین نوع آن را که احساس خوبی به شما میدهد را پیدا کنید . شما میتونید کاندوم های اسپرم کش ٬ لاتکس و یا بدون لاتکس و یا کاندوم های حاوی لوبریکانت را انتخاب کنید . این کاملأ بستگی به انتخاب شما دارد ٬ تنوع در انواع کاندوم میتونه باعث شود تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید و بتونید مناسب ترین و رضایت بخش ترین نوع را انتخاب کنید .

برای انواع مختلف آمیزش جنسی ٬ خصوصأ رابطه جنسی دهانی میتونید از کاندوم های طعم دار استفاده کنید . میتونید از میان طیف گسترده ای از طعم های مختلف کاندوم های طعم دار مانند : موز ٬ توت فرنگی ٬ پرتقال و سیب مناسب ترین را انتخاب کنید و روشی ایده آل برای به ارگاسم رسیدن را تجربه کنید . زمانی که میپرسید چه نوع کاندومی مناسب تر است ‌و چه نوعی رو باید بخرم . اون دقیقأ بستگی به نظر خودتون داره . شما باید انواع مختلف کاندوم مانند : کاندوم های خاردار ٬ تاخیری ، فضایی ٬ طعم دار و کلاسیک رو امتحان کنید تا زمانی که شما و همسرتون مناسب ترین و ایده آل ترین نوع را بیابید . برخی کاندوم ها طوری طراحی شده اند که میتونند شدت رضایت جنسی زوجین رو چند برابر کنند و در زمان استفاده از آن ها متوجه خواهید شد که کاندوم علاوه بر محافظت شما از ابتلا به بیماری های جنسی و جلوگیری از بارداری ناخواسته میتونه باعث بهبود زندگی جنسی شما نیز شود .

ترجمه و منبع

((فروشگاه محصولات زناشویی نیک چین ))

source :durex.co

کپی این مطلب بدون تغییر عنوان و فقط با لینک به این صفحه مجاز است

بیشتر بدانیم :

آموزش تصویری روش استفاده از کاندوم همراه با عکس

خرید بهترین کاندوم تاخیری برای درمان زود انزالی

اختراع کاندوم جدید برقی افزایش دهنده رضایت جنسی

آموزش افزایش مهارت خرید کاندوم برای خانم ها

آشنایی با کاندوم های ضد اسپرم

کاندوم جدید که تغییر شکل میده و اندازه ی آلت شما میشه !! حساس به حرارت

ایمیل شما منتشر نمی شود.فیلد های الزامی علامت گذاری شده اند. *

نام *

ایمیل *

وب سایت

دیدگاه


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه کاندوم مناسب بخریم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

چگونه کاندوم مناسب بخریم
چگونه کاندوم مناسب بخریم
9


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *