چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم
چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم




خانه

موبایل

 

 

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

 

معمولا اولین چیزی که هرکس را به سمت آیینه می‌کشاند، دیدن چهره است. گرایش فطری انسان به زیبایی  بیشتر، امری است انکارناپذیر؛ ولی این زیبایی فقط به صورت محدود نمی‌شود. برخی از خانم‌ها به سلامت پوست و زیبایی چهره خود اهمیت بسیاری می‌دهند، ولی از وضعیت دست‌های‌شان غافلند؛ دست‌هایی که همواره و در همه کارها همچون آشپزی، تایپ، رسیدگی به امور خانه و خانواده و… آنها را یاری می‌کند. ولی چرا به این عضو بسیار فعال بدن، توجه خاصی نمی‌شود؟

 

ما چند روش ساده به شما پیشنهاد می‌کنیم تا دست‌هایتان لطیف‌تر و زیباتر به نظر برسند:

 

مرطوب کردن

 

اگر همیشه با کاغذ سروکار دارید، باید اهمیت بیشتری به مرطوب کردن دست‌های‌تان بدهید. برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که اگر هر روز به میزان کافی آب بنوشند، نیاز پوست‌شان به آب کاملا برطرف می‌شود و پوست مرطوبی خواهند داشت؛ اما این کافی نیست. فراموش نکنید که پوست ما نیاز به توجه خاص دارد. بزرگ‌ترین بخش بدن انسان پوست است و باید اهمیت زیادی به آن داد. ما اغلب به آرایش و زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهیم؛ زیرا می‌دانیم در برخورد با دیگران صورت بیش از هر عضو دیگری جلب توجه می‌کند؛ اما فراموش می‌کنیم که دست‌ها نیز به مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب نیاز دارند.

 

مانیکور خانگی

 

شما می‌توانید خودتان درخانه ناخن‌های‌تان را مانیکور کنید. این کار بسیار ساده و آسان است. تمام چیزهایی که برای این کار نیاز دارید، شامل کرم ناخن، سوهان ناخن، چند عدد لاک ناخن و تمیزکننده پوست می‌شود. وقتی که پوست‌تان نرم و مرطوب است، انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. در این حالت می‌توانید پوست اطراف ناخن‌ها را تمیز و صاف کرده، سپس از کرم ناخن و دست استفاده کنید، زیرا وقتی دست‌ها با آب نسبتا گرم مرطوب می‌شود، تمام مواد مغذی موجود در کرم جذب ناخن‌ها و دست‌ها می‌گردد. اگر با کامپیوتر زیاد سر و کار دارید و دست‌هایتان خیلی مشغول است، ترجیحا ناخن‌های خود را کوتاه نگاه دارید. یک ناخن‌گیر تمیز و یک سوهان ناخن با کیفیت به شما کمک می‌کند تا این کار را به خوبی انجام دهید. یک سمت سوهان ناخن برای سوهان کشیدن باید زبرتر و طرف دیگر آن برای مرتب کردن و زیبایی نهایی باید نرم‌تر باشد. یک لاک با رنگ دلخواهتان انتخاب کنید. اگر در حین لاک زدن مقداری از آن به پوست اطراف ناخن‌ها مالیده شد، دستپاچه نشوید؛ کمی صبر کنید تا لاک ناخن‌های‌تان کاملا خشک شود، سپس دست خود را در محلول آب گرم و صابون قرار دهید. حالا لاک به راحتی از اطراف ناخن‌ها پاک می‌شود و ناخن‌های‌تان زیبا و کامل به نظر می‌رسند.

 

یکی از بهترین و ساده‌ترین کارها برای زیبا به نظر رسیدن دست‌ها این است که اصلا ناخن‌های خود را نجوید. برخی افراد به انجام این کار عادت دارند و سال‌هاست که ناخن‌های‌شان را می‌جوند. با این کار نه تنها ناخن‌ها ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کنند، بلکه بعدها هم اگر دیگر ناخن‌های‌تان را نجوید و بخواهید آنها را بلند کنید، ناخن‌ها بسیار ضعیف و شکننده خواهند بود. ناخن جویدن یکی از علائم اضطراب و استرس شدید است. وقتی ناآرام و بی‌قرار هستید، آدامس بجوید، شروع به تاب دادن موهای‌تان کنید و یا اینکه چیزی بخورید. باید سعی کنید دست‌ها و دهان‌تان مشغول کار دیگری باشند. حتی افرادی که عادت به ناخن جویدن ندارند هم در مواقع پراسترس و پرتنش به‌طور ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهند. دو راه برای جلوگیری از این وضعیت وجود دارد. شما می‌توانید نگرانی‌های خود را کنار گذاشته یا با آنها مقابله کنید و یا از عامل بازدارنده کمک بگیرید. برخی عوامل بازدارنده عبارتند از استفاده از یک لایه بدبو و بدمزه روی ناخن‌ها تا هنگام جویدن ناخن‌ها از انجام آن منصرف شوید و یا اینکه ناخن‌های خود را به شکل زیبایی طراحی کنید؛ آنقدر که به محض بردن دست‌تان به سمت دهان، زیبایی آن مانع از این کار شود.

 

ویتامین‌ها و مکمل‌ها

 

موهای بدن ما و پوست و ناخن‌ها نیاز به مواد مغذی دارند تا بتوانند رشد کنند. اگر میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن کم باشد و سوءتغذیه داشته باشید و یا اینکه هورمون‌های بدن در تعادل نباشند، از زیبایی پوست، مو و ناخن‌ها کاسته می‌شود. بنابراین اولین و مهم‌ترین نکته نوشیدن آب کافی است تا ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها را از پوست و بدن پاک و به جوان شدن پوست کمک کند. همچنین، با دریافت و جذب مولتی‌ویتامین‌های روزانه مواد مغذی به مقدار کافی به بدنتان می‌رسد؛ در نتیجه ناخن‌های‌تان به خوبی رشد می‌کند و محکم و سفت می‌شود.

 

شستن دست‌ها

 

شستن دست‌ها آسان‌ترین روش برای مقابله با ویروس‌ها و عفونت‌ها و در نهایت جلوگیری از ابتلا به بیماری و شیوع آن است. اینکه در چه مواقعی دست‌های‌تان را بشویید و این کار را چگونه انجام دهید، مسأله مهمی است.

 

هنگام شستن دست‌ها چقدر اصول بهداشتی را رعایت می‌کنید و چقدر این کار را به کودکان‌تان آموزش می‌دهید؟

 

برای این کار فقط به آب و صابون نیاز است. همه ما در طول روز با افراد دیگر در تماس هستیم و به اشیا و سطوح مختلفی دست می‌زنیم؛ بنابراین جرم‌های زیادی در دستان‌مان انباشته می‌شود و بعد به چشم‌ها، بینی و دهان خود دست می‌زنیم. البته هیچ‌گاه نمی‌توان دست‌ها را به طور کامل از هرگونه جرم و آلودگی پاک کرد؛ اما شستن آنها انتقال باکتری‌ها و ویروس‌ها و سایر میکروب‌ها را محدود و کم می‌کند.

 

همیشه دستان خود را قبل این کارها بشویید:

 

‌ تهیه و پخت غذا غذا خوردن تماس با زخم و جراحات و یا دارو دادن به یک بیمار تماس با فرد بیمار و آسیب‌دیده گذاشتن و برداشتن لنزهای چشم

 

همواره بعد از انجام کارهای زیر نیز دست‌های خود را بشویید:

 

رفتن به دستشویی عوض کردن پوشک بچه دست زدن به یک حیوان یا وسایل مربوط به او

 

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

پاک کردن بینی، سرفه و عطسه کردن دست زدن به برخی زخم‌ها و جوش‌های پوستی تماس با فرد بیمار و آسیب‌دیده دست زدن به آشغال‌ها و یا هر چیزی که می‌تواند آلوده باشد؛ مثل لباس‌های چرک و کفش‌های کثیف. البته همیشه به محض اینکه احساس کردید دستان‌تان کثیف شده‌اند، باید فورا آنها را بشویید.

 

چگونه دست‌های خود را بشوییم:

 

به طور کلی بهتر است که دست‌ها را با آب و صابون و به صورت زیر شست:

 

دست‌ها را با آب روان خیس کنید. صابون مایع، جامد یا پودری را به دست‌ها بمالید تا کف کند. دست‌کم به مدت ۲۰ ثانیه دست‌ها را خوب به هم بمالید تا ضدعفونی شوند و نه تنها کف دست بلکه پشت دست، مچ و ناخن‌های خود را نیز صابون بزنید. بعد با آب دست‌های خود را به خوبی بشویید. دست‌ها را با یک حوله تمیز و یا خشک‌کن خشک کنید. در صورت امکان با حوله شیر آب را ببندید. به یاد داشته باشید که صابون‌های ضد‌باکتری، برای از بین بردن جرم‌ها و آلودگی‌ها به اندازه صابون‌های معمولی مناسب نیستند و حتی گاهی اوقات این صابون‌ها موجب رشد باکتری‌ها نیز می‌شوند؛ زیرا باکتری‌ها در برابر مواد موجود در این صابون‌ها مقاوم می‌شوند و دیگر به راحتی از بین نمی‌روند.

 

کودکان به دست‌های تمیز نیاز دارند

 

شما می‌توانید با تشویق کودک‌تان به شستن دست‌ها به سلامت او کمک زیادی کنید. وقتی که دست‌‌های‌تان را می‌شویید، از آنها نیز بخواهید شما را همراهی کنند و مرتب شستن دست‌ها را به یادشان بیندازید (البته در این کار زیاده‌روی نکنید). در مواقعی که آب و صابون در دسترس نیست، می‌توانید از پاک‌کننده‌های الکلی مخصوص دست استفاده کنید.

 

شستن دست کودکان مسأله پراهمیتی است. بچه‌های بزرگ‌تر که در خارج از خانه با دوستان‌شان بازی می‌کنند، بیشتر در معرض بیماری‌های عفونی معده، روده و تنفسی هستند و ویروس‌ها و میکروب‌های این بیماری را به سایر افراد خانواده‌شان نیز منتقل می‌کنند. باید به کودکان خود آموزش دهید نه فقط قبل از خوردن غذا، بلکه به محض کثیف شدن دست‌هایشان آنها را خوب بشویند. شستن دست‌ها کار زمانبر و وقت‌گیری نیست، ولی از بروز بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. این عادت کوچک و ساده می‌تواند قدم بزرگی در جهت سلامت شما باشد.

ما در اینجا به برخی مشکلات عمومی مربوط به دست‌ها و پاها از طریق سوال و جواب می‌پردازیم:

 

س: من ۱۹ساله هستم. پوست خوبی دارم، ولی پوست دست‌ها و پاهایم تیره‌تر از قسمت‌های دیگر بدنم است. دلیل آن چیست و چه‌کار کنم تا این مسأله برطرف شود؟

 

ج: این مشکل می‌تواند برای بسیاری از افراد پیش آید. البته همه ما به پوست صورت خود بیشتر از پوست دست‌ها و پاها اهمیت می‌دهیم و گاهی اوقات از آنها غافل می‌شویم. برای برطرف کردن این مشکل هر روز به پوست دست و پای خود روغن نارگیل بمالید. می‌توانید از لایه‌بردار پوست نیز استفاده کنید. این کار باعث روشن‌تر شدن پوست‌تان می‌شود.

 

س: من همیشه از ترک پاشنه پاهایم عذاب می‌کشم. اوایل این مشکل فقط در زمستان‌ها برایم پیش می‌آمد، اما حالا تابستان‌ها هم این اتفاق می‌افتد؛ چه کار باید بکنم؟

 

ج: برای حل این مشکل هر ده روز یکبار باید پدیکور کنید. به هنگام استحمام نیز از سنگ پا استفاده کنید تا پوست‌های مرده از بین بروند. یک راه دیگر این است که با آرد جوی دوسر، بادام، لیمو، آرد نخودچی و مقداری خامه تازه یک ماسک تهیه کنید و آن را به پاشنه‌های‌تان بمالید. بهتر است این ماسک را شب‌ها روی قسمت‌های مورد نظر بمالید.

 

س: دست‌های من معمولا خشک و زبر هستند و نمی‌دانم چگونه باید از آنها مراقبت کنم؟

 

ج: یک قاشق چایخوری خامه تازه را با یک قاشق چایخوری شکر و نصف لیمو ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا شکر به‌طور کامل درون آن حل شود و هر روز آن را به دست‌تان بمالید. پس از دو- سه هفته، نتیجه آن را خواهید دید. از آنجائی که بیشتر خانم‌ها از دستان خود برای شست‌وشو استفاده می‌کنند، این کار باعث خشک شدن پوست دست‌شان می‌شود. یک ظرف عسل را در آشپزخانه جلوی چشم‌تان بگذارید و در طول روز چندین مرتبه از آن به دست‌های خود بمالید و بعد آنها را بشویید. این کار سبب نرم شدن پوست دست‌تان می‌شود. استفاده از روغن بادام گرم قبل از خواب نیز به نرمی آنها کمک می‌کند. با همین کارهای ساده و کوچک می‌توانید دست‌های نرم و لطیفی داشته باشید.

 

س: مدتی است روی پاهایم میخچه‌های دردناکی به‌وجود آمده است. این میخچه‌ها در حین راه رفتن باعث آزار و اذیت من می‌شوند. چه کنم؟

 

ج: میخچه‌ها معمولا در اثر راه رفتن با کفش‌های نامناسب ایجاد می‌شوند؛ بنابراین بهتر است آنها را عوض کنید. استفاده از پد مخصوص میخچه نیز موثر است. این پدها به نرم شدن میخچه‌ها کمک می‌کنند و غالبا باعث از بین رفتن آنها نیز می‌شوند.

منبع:zibasho.com


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

قدر دست‌هایتان را بدانید چون دست‌ها بخش تاثیرگذاری در ظاهر شما هستند

 

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

همه ما افرادی را می‌شناسیم که از بهترین و حتی گران‌ترین محصولات بهداشتی برای پوست صورت خود استفاده می‌کنند اما از پوست دست خود غافل هستند. قدر دست‌هایتان را بدانید چون دست‌ها بخش تاثیرگذاری در ظاهر شما هستند

 

ترفندهایی برای زیبایی دست 

سوزان شل، طراح جواهرات و مدل دست ۲۳ ساله در شهر نیویورک، از رمز و رازهای زیبایی دستانش برای ما می‌گوید: من به‌طور خیلی تصادفی به کار مدلینگ دست وارد شدم و فکر نمی‌کنم هیچ دختری رویای مدل دست شدن را در سرش داشته باشد. من هم تا قبل از اینکه خانه و زندگی‌ام را به نیویورک بیاورم به‌عنوان یک شغل واقعی به آن نگاه نمی‌کردم.

 کار من خیلی جالب و درعین‌حال عجیب است. من در شهر این‌طرف و آن‌طرف می‌روم و دست‌هایم را در تبلیغات و پوسترها می‌بینم اما هیچ‌کس دیگری نمی‌داند که این دست‌ها مال من است. اما باید بدانید برای اینکه مدل خوبی باشید، مراقبت یکی از اصول اساسی کار است.

 

من راهکارهای زیادی دارم که یا از مدل‌های دیگر آموخته‌ام یا از تجربیات خودم به دست آورده‌ام و تمام آن‌ها را انجام می‌دهم که در مقابل دوربین دستانی سالم را به نمایش بگذارم. راهکارهای این خانم مدل و به همراه ترفنده های دیگر مراقبت از دست را با هم مرور می کنیم.

 

چرا باید دست های زیبایی داشته باشیم؟

بعد از صورت، دست هر فـردی قابـل رویت تـرین قسمت از بدن اوست. با این حال بیشتر ما مراقبتی که مناسب دست هایمان باشد، انجام نمی دهیم و نسبت به آن بی توجه هستیم. در حالی که پوست ظریف و نازک پشت دست ها زودتر از پوست صورت، نشانه های پیری را نشان می دهد.

 

بسیاری از خانم هایی که به طور مرتب کارهای خانه را انجام می دهند، یا باغبانی و کشاورزی می کنند، بیشتر از سایرین پوست دست هایشان در معرض آسیب دیدگی است. دست های این افراد به مرور زمان، خشک، چروک و دچار لکه های تیره می شود. متخصصان پوست معتقدند که می توان با راه های ساده ای، سلامت و زیبایی پوست دست ها را تامین کرد.

 

پوست دست پرچین و چروک

چروکیدگی پوست دست ناشی از نازک شدن لایه کلاژن است. برای تقویت کلاژن پوست، کرمی خریداری و استفاده کنید که حاوی رتینول یا اسیدهای آلفا هیدروکسی و البته اسید لاکتیک باشد تا به نرمی بافت پوست دست نیز کمک کند.

 

هنگامی که استفاده از کرم به تنهایی کفایت نمی‌کند، لایه‌برداری شیمیایی توصیه می‌شود که هم اثرات مخرب آفتاب را بهبود می‌بخشد و هم پوست مرده را برداشته و پوست جوان‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که معمولا تا یک هفته بعد از پیلینگ، پوسته‌ریزی ملایمی مشاهده می‌شود.

 

رگ‌های برجسته دست

این حالت نتیجه کاهش چربی زیرپوستی بر اثر گذر زمان است. به دست کودکان نگاه کنید، دست‌های آنها به علت لایه چربی طبیعی زیر پوستی گوشتالو است، هنگامی که این چربی به مرور زمان از بین می‌رود، استخوان‌ها و رگ‌های خونی به وضوح دیده می‌شوند.

 

در برخی موارد، درمان از طریق تزریق چربی خود بیمار – یا یک محصول حجم‌دهنده دیگر- انجام می‌شودکه می‌تواند حالت گوشتی بودن را احیا و استخوان‌ها و رگ‌ها را بپوشاند. این گونه تزریق‌ها باید بادقت بسیار و به تدریج انجام شود تا از ایجاد توده زیر پوست جلوگیری کند و از قرینگی دست‌ها اطمینان حاصل شود.

 

لکه‌های قهوه‌ای روی پوست دست

اینگونه لکه‌ها پیامد تابش نور آفتاب هستند، به همین دلیل تعداد این لکه‌ها پشت دست بسیار بیشتر از داخل است. لکه‌های تازه پیدا شده را می‌توان با کرم‌های ‌روشن‌کننده موجود در داروخانه‌ها یا نسخه‌ای درمان کرد اما لکه‌های قدیمی و پایدار فقط به وسیله متخصصان پوست با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید قابل برداشتن هستند. اگر لکه تیره باشد، لیزر می‌تواند رنگدانه را هدف قرار دهد. اگر تعداد لکه‌ها کم باشد، با نیتروژن مایع فریز می‌شوند.

 

ترک های پوست دست

این مشکل اغلب در زمستان پیش می‌آید. این زخم های کوچک ظاهر انگشت ها را ناخوشایند می‌کنند، در ضمن جای این ترک ها دردناک هم هست. برای پیشگیری از بروز این مشکل، باید به خوبی از دست ها محافظت کنیم، مهم ترین نکته دربارۀ حفاظت از پوست دست: از تماس طولانی مدت دست با آب و سرما باید اجتناب کنید. پوشیدن دستکش (مثلاً پوشیدن دستکش پلاستیکی موقع شستن ظرف) و یا محافظت از دست زمانی که هوا سرد است و از خانه خارج می‌شوید، نیز بسیار سفارش شده است.

 

می توان با راه های ساده ای، سلامت و زیبایی پوست دست ها را تامین کرد

 

چند توصیه برای داشتن دست هایی جوان

پاکسازی: پاکسازی پوست باعث رها شدن پوست خارجی از سلول های مرده می‌شود و آن را درخشان می‌کند. اما پوست روی دست بسیار حساس و ظریف است. بنابراین برای پاکساری باید یک محصول مناسب با نوع پوست دست و توپ های بسیار ملایم تر از آنچه که برای بدن به کار می‌رود، انتخاب کنید.

 

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

مرطوب کردن: پوست دست اغلب تمایل به خشک شدن دارد، بنابراین باید دست ها را با کرم مناسب نوع پوست دست مرطوب کنید، این کار بعد از شستشوی دست و یا پس از استعمال مایع ظرفشویی و دیگر شوینده ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، صدها کرم مخصوص دست وجود دارد، در بین این محصولات تمایل و رغبتی بیشتری به کاریته، روغن بادام شیرین و آرنیکا دیده می‌شود.

 

ماساژ: ماساژ دست ها باعث آرامش یافتن، دفع تنش های روزانه و به فعالیت انداختن جریان خون تا نوک انگشتان می‌شود. ماساژ دست به سرعت انجام می‌گیرد، پس از آن فرد آرامش و آسودگی را تا ساعدهایش احساس می‌کند. برای ماساژ دادن ممکن است از یک کرم مرطوب کننده یا مغذی نیز استفاده شود.

 

روغن: روغن یادتان نرود. شما می‌توانید برای حفظ رطوبت دست‌هایتان قبل از اینکه شروع به ظرف شستن کنید و قبل از دستکش دست کردن چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون روی دست‌هایتان ماساژ دهید.

 

دست کش: با دستکش کار کنید. کارهای خانه به‌خصوص شستن ظروف را با دستکش انجام دهید. اگر پوست‌تان به دستکش‌های لاستیکی حساسیت دارد، زیر آن دستکش نخی بپوشید.

 

نمک دریا: نمک دریا پوست‌های خسته را جان تازه‌ای می‌بخشد. پیش از حمام کمی نمک دریا را که در ‌آب حل کرده‌اید. به دست و بدن خود بمالید و سپس آبکشی کنید. ممکن است نمک کمی پوست شما را بسوزاند یا خارش مختصری ایجاد کند، اما با شست‌وشوی این مشکل رفع می‌شود.

 

پوست اطراف ناخن را نگیرید 

اولین و مهم‌ترین کار، دور انداختن قیچی‌هایی است که برای پوست اطراف ناخن طراحی‌شده‌اند. به‌جای آن‌ها یک کرم یا روغن دست را پیشنهاد می‌کنم چون گرفتن این پوست‌ها اگر به‌صورت حرفه‌ای انجام نشوند باعث می‌شود تا موقع رشد، پوستی کلفت و زبر دربیاید. این پوست مانند ریشه ناخن است. اگر ناخن‌های بلند و سالم می‌خواهید باید به‌جای قیچی کردن از آن‌ها مراقبت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کرم یا روغنی با ناخن بزنید سپس، پوستش را به‌آرامی به سمت عقب فشار دهید.

 

دستهایتان را مرطوب نگه دارید

شب‌ها دستان تان را درون لوسیون ها بگذارید سپس روی آن یک دستکش نخی دست تان کنید. بدین‌صورت تمام شب به دست تان  آب‌رسانی می‌شود و صبح باپوستی فوق‌العاده نرم از خواب بیدار می‌شوید.

 

پاک کردن لاک ناخن بدون آسیب به دست

برای پاک کردن لاک، اول پنبه را به محلول پاک‌کننده آغشته کنید بعد بگذارید کمی روی ناخنتان بماند. این کار باعث رقیق شدن و حل شدن لاک می‌شود. در قدم بعدی، پنبه را کمی فشار دهید و روی ناخن به سمت پایین بکشید. با این کار بیشتر لاک از روی ناخن پاک می‌شود. مخصوصاً وقتی‌که می‌خواهید لاک تیره‌ای را پاک‌کنید بسیار مؤثر است.

 

سفید و زیبا کردن پوست دست ها در طب سنتی

اگر ۶۰ گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی آب لیمو ترش، مخلوط کنیم و دست ها را با آن بشوییم دست ها تمیز و روشن خواهد شد.

 

اگر خانم های خانه دار ۱۰ گرم آرد جو دو سر را با ۲۰ گرم شیر مخلوط کنند تا خمیر شود و سپس به دست ها بمالند باعث روشن شدن دست ها خواهد شد.وی تصریح کرد:استفاده از این مخلوط باید چند بار در هفته تکرار شود تا اثر فوق العاده آن روی پوست دست مشاهده شود. وی درباره اثر آب لیموی تازه گفت:اگر دست ها را هر چند روز یک بار با آب لیموی تازه بشوییم علاوه بر تمیزی باعث روشن شدن پوست دست نیز خواهد شد.

 

افرادی که مشاغل سخت دارند باید یک سیب زمینی را رنده کنند و آب آن را بگیرند و ۱۵ گرم گلیسرین به علاوه ۲۰ گرم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنند و پس از مخلوط کردن، به دست ها بمالند تا آثار فوق العاده آن را ببینند.

  

منبع: nabzema.ir

 


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

همه ی ما می‌خواهیم که ظاهر و البته احساس خوبی داشته باشیم، اما با توجه به اینکه بابت خیلی چیزها باید پول خرج کنیم، اولویت خرید لوسیون ها و انواع محصولات زیبایی کم شده و به انتهای لیست خریدمان منتقل می‌شود. دیگر نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا در این مورد به شما کمک کنیم.

در این راهنما ۱۸ راز زیبایی را به شما خواهیم آموخت که کاملا رایگان بوده و بدون صرف زمانی به شما احساس خوبی نیز خواهند بخشید. نگاهی به آن‌ها بیندازید و خودتان را آماده کنید تا حتی بدون صرف ۱ ریال، احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

راه و روش خوابیدنتان را تغییر دهید تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید! به همین راحتی. مایع زیر چشمان شما می‌تواند سن شما را بالا ببرد و با ظاهری که می‌سازد احساس ناخوشایندی به شما منتقل کند. اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر سرتان بگزارید تا از انباشته شدن مایع در آن محدوده جلوگیری کنید!

ما این را می‌دانیم که این موضوع را هزاران بار شنیده‌اید، اما مزایای نوشیدن آب بی شمار است! از شستن سموم بدن و تمیز نگاه داشتن پوست شما گرفته تا پیشگیری از سردرد. واقعا آب بهترین نوشیدنی موجود است. بنابراین خودتان را عادت دهید تا در هر روز حدود ۲ لیتر (۸ تا ۱۰ لیوان) آب بنوشید. به علاوه این کار به شما کمک خواهد کرد تا وزنتان نیز کاهش یابد، هرگاه احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید.

اگر روی پوستتان جوشی وجود دارد که نمی‌خواهید پخش شود، کمپرس آب سرد و گرم را امتحان کنید. یک پنبه ی توپی را در آب داغ فرو برده و آن را به مدت ۱۰ ثانیه روی جوشتان بگزارید، سپس پنبه ی توپی دیگری را در آب سرد فرو برده و همان کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد.

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

احساس رنگ پریدگی می‌کنید؟ بدون اینکه منافذ پوستتان را با آرایش مسدود کنید، گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید! کافیست تا چند ثانیه از گونه های خود نیشگون های آرامی گرفته، یا اینکه با پنجه هایتان آن را ماساژ دهید تا گونه هایتان کمی صورتی رنگ شود!

اگر روی پیشانی یا نزدیک گوش‌هایتان جوش یا لکه های ناخوانده ای پیدا شد، چند روز موهایتان را در پشت سرتان ببندید و راه بروید. موها حامل مقدار زیادی باکتری هستند و چیزی که شما نمی‌خواهید این است که آن باکتری ها به صورت شما منتقل شوند.

نیازی نیست به یک سالن زیبایی بروید تا برای درمان جوش های سرسیاه بخار درمانی شوید، تمام چیزی که احتیاج دارید یک کتری و یک‌ کاسه است. آب را توسط کتری به جوش بیاورید و آن را در کاسه بریزید، سپس سرتان را روی کاسه بگیرید و حوله ای روی سرتان بیندازید. بخار، پوست شما را از سموم پاک کرده و منافذ پوستتان را باز می‌کند. فقط خیلی به آب جوش نزدیک نشوید، قطعا نمی‌خواهید بینی تان بسوزد!

خواب، کلیدی برای سلامتی و جوان نگاه داشتن ظاهر است. ما می‌دانیم که شیوه ی زندگی امروزی از اینکه راحت بخوابید جلوگیری می‌کند، اما می‌توانید از راه درمانی سنتی این مشکل استفاده کنید، پیش از اینکه به رختخواب بروید شیر گرم بنوشید. دانشمندان پی برده‌اند لاکتیومی که در شیر یافت می‌شود، تاثیر آرامش بخشی دارد و شما را سریعا به خواب عمیقی فرو خواهد برد.

یکی از ساده‌ترین کارهایی که باعث می‌شود جوان تر به نظر بیایید این است که ابروهایتان را تمیز کنید. اگر ابروهای پری دارید، کمی آن را بردارید، ما قول می‌دهیم که با این کار بلافاصله تفاوت بزرگی را احساس خواهید کرد. اما خیلی ابروهای خود را خالی نکنید، ظاهرا پس از۳۰ سالگی، داشتن کمی ابروی پر است که می‌تواند شما را جوان نشان دهد!

هوای تازه نه تنها برای سلامت روح و روان و تمیز کردن ریه ها مفید است بلکه اکسیژن مورد نیاز برای از سر گرفتن جوانی پوستمان را نیز فراهم می‌کند. کرم‌های حاوی اکسیژن قیمت گزافی دارند، پس تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده روی کوتاه در هر روز است.

آب داغ به موهای شما آسیب می‌رساند. در حمام سعی کنید در عوض آب داغ با آب ولرم دوش بگیرید و در آخر موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا کاتیکل های موهایتان بسته شود. این کار گیسوان شما را درخشان تر خواهد کرد.

هر شب پیش از اینکه به رختخواب بروید پوست سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون در آن ناحیه افزایش یابد. با این کار به رشد گیسوانی بلند و زیبا کمک خواهید کرد.

خیلی مهم است که هنگام مسواک زدن بجای راه رفتن در خانه روبروی آینه بایستید. زمانی که دندان‌هایتان را مسواک می‌کنید مطمئن شوید که به طور کامل تمام سطوح دندان‌هایتان را تمیز کرده اید.

شاید شما هم مثل ما ناخن هایتان را لاک می‌زنید، همین که دوست‌داشتنی می‌شوند کاری می‌کنید که لک می‌افتند، مثلا فرزندتان شما را صدا می‌کند یا اینکه به شست و شو ظروف می پردازید، خوب، دیگر کافی است! زمانی که ناخنتان را با رنگ مورد علاقه تان لاک می‌زنید، اجازه دهید چند دقیقه‌ای هوا بخورد، سپس نوک انگشتان خود را در آب بسیار سرد فرو کنید. این کار باعث خشک شدن لاک شده و حالا می‌توانید با خیالی راحت از داشتن ناخن هایی بدون لک لذت ببرید.

ورزش یکی از مهم‌ترین چیزهاییست که برایتان احساس و ظاهر خوب را به ارمغان خواهد آورد. و اگر فکر می‌کنید که ورزش تاثیر مستقیم در زیبایی شما ندارد، دوباره فکر کنید! اینکه فعالیتی داشته باشید، کلید داشتن پوستی سالم، انرژی و تندرستی شماست. بهبود گردش خون پوست و موی شما را شاداب خواهد کرد. به علاوه وقتی می‌توانید در خانه ورزش کنید، چرا برای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی هزینه کنید؟

آب خنک، باید بخش مهمی از برنامه ی زیبایی شما باشد! زمانی که صورتتان را می شویید از آب گرم استفاده کنید و در آخر هر شست و شو صورتتان را با آب خنک آبکشی کنید تا منافذ پوستتان سفت شود.

جمله ی «پیشگیری بهتر از درمان است» چیزی است که دائم باید با خود تکرار کنید و از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری نمایید، سعی کنید همیشه به پشت بخوابید. به رو خوابیدن می‌تواند چین و چروک های گونه و چانه تان را افزایش دهد، اگرچه پس از بیدار شدن از خواب آن چین و چروک ها از بین می‌روند، اما در دراز مدت به طور دائم بر جا خواهند ماند. همچنین به پشت خوابیدن می‌تواند جوش زدن‌های صورتتان را نیز متوقف کند، چرا که روکش بالش شما حاوی باکتری هاییست و زمانی که شما به پهلو یا به رو بخوابید به صورتتان منتقل خواهد شد.

همه ی ما می‌دانیم که در معرض آفتاب قرار گرفتن، به هر شکلی که باشد بد است! اما ۲۰ دقیقه در زیر آفتاب بودن، قبل از ساعت ۱۰ صبح و پس از ساعت ۳ بعد از ظهر بهترین راه برای دریافت ویتامین دی است که باعث تحریک گردش خون خواهد شد. جریان مناسب خون، برای بازسازی سلول‌های پوست و به مدت طولانی‌تری جوان به نظر رسیدن، ضروری است.

آیا شده تا به حال احساس کنید که چشمانتان خسته به نظر می‌آید؟ خوب، دیگر بس است! همه آنچه نیاز دارید ۲ قاشق فلزی است. پیش از اینکه فرزندانتان به رختخواب بروند، آن‌ها را در فریز بگزارید، پس از اینکه آن‌ها خوابیدند، قاشق ها را بیرون بیاورید. هر کدام را روی هر یک از چشمانتان بگزارید و ۱۰ دقیقه به پشت دراز بکشید، مطمئن باشید که به چشمتان نمی چسبد! اگر به خواب عمیقی فرو نرفتید، تنها پس از ۱۰ دقیقه چشمانی شاداب و بدون پف خواهید داشت.

کسایی که جوش میزنن :::
وقتی میخوابین یه قاشق غذا خوری سرکه سیب بنوشین اگه زخم معده دارین نه ها، ولی اگه مشکلی ندارین هر شب قبل خواب یه قاشق بخورید و یه لیوان اب بنوشید پشت سرش، به مرور زمان میبینید جوشهاتون میرن
من اصلا جوش نمیزنم دلیلشم اینه
فقط سرکه سیب هااا هیچ سرکه دیگه ای نه
به روی پوستتونم نزنید سرکه رو

چی میتونم بگم واقعا عالیه … ممنونم زیبایی پوست و ناخن برا هر خانومی خیلی مهمه مفید بود.

اصلا من جوش ندارم همین جوری داشتم دور میزدم خخخخ

این یخه خیلی تاثیر گذار بود دستتون مرسی

چکار کردن شما به من هم بگید؟؟؟

از شر جوش چجوری خلاص شم ؟؟

سلام برای تپل شدن صورت چه چیز های بخوریم ؟ ؟ دوستان

شیر خر

من رفتم مسافرت پوستم صورتم دستام تیره شد میخواستم مطلب بگید تا دوباره سفید شن

سلام
مطالب بسیار مفید بود
لطفا درباره جوان ماندن پوست مطلب بگذارید
تشکر

ماسک سیب زمینی برای دور چشم خیلی خوبه

سلام من صورت خوبی داشتم اما الان صورتم خیلی تیره شده .تازگیا جوش میزنه .اصلا از پوستم راضی نیستم
تورو خدا کمکم کنید

و دونه های ریز روی بینی رو چگونه از بین برد

قرص آسپرین و دستمال کاغذی آغشته له سفیدی تخم مرغ و البته جوش شیرین … اینا حتما باید خشک بشن بعدشم با ناخن خراشیده شن . اول با آب ولرم و بلافاصله به منظور بسته شدن منافذ پوستی ، با آب سرد شست و شو بشه

این سه ماده ای گفتم جدای از همدیگه استفاده میشن ‌…
راهای دیگه ای مثل بخور دادنم هست …
که توی مطلب بالا هم بهش اشاره شد

مرسی از راه حلاتون ولی میشه بگید چگونه سیاهی زیر چشم رو از بین برد

اگه می شه چند تا راهنمایی کنید در موضوع کوچک کردن بینی گوشتی در خانه

خیلییییی مطالبتون عالی و بینظیر بود من که خیلی پیشرفت کردم ♥♥♥

سلام من اصلا جوش نداشتم زیاد اما وقتی موهامو جوری کوتاه کردم که رو پیشونیم و چشمام هم میاد …..از وقتی که اینهمه جوش زدم اینکارا رو امتحان کردم اما بی جواب موندم هنوز لطفا بگین به غیر از این کارا دیگه چطوری از بین میره

سلام من صورتم جوش های زیادی داره لطفا راهنمایی
کنید چطور باید از دستشون راحت شم ؟؟؟؟

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

سلام میلاد عزیز،
همیشه برای درمان هر نوع بیماری، ابتدا باید خود بیماری تشخیص داده شود. بدین معنی که اول باید نوع جوش‌ها و علت پدیدار شدنشان را بیابید، و سپس به دنبال درمانشان باشید. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید:

آقای محترم اگع میشه ی راه حل سریع و راحت برای جوش بگید.ممنون میشم😊

سلام اگه صورتتون خیلی جوش میزنه از محلول اریترومایسین حتما استفاده کنید روزی دوبار تا سه بار محلول رو ب پنبه آغشته کنید و به صورتتون بزنید خیلی خوب جواب میده ، علاوه بر این از ماسک عسل و دارچین هم استفاده کنید عسل و دارچین رو با هم مخلوط کنید و به صورتتون بزنید بهتره این کارو شب قبل خواب انجام بدید و بزارید تا صبح بمونه تاثیرش شگفت انگیزه این روش هایی که بهتون گفتم رو خودم قبلا امتحان کردم و واقعا جواب میدن

خیلی سخته و پر هزینه است دروسته راهکار خوبیه ولی خیلی هزینه میخواد

سلا م من از همین سایت ها به سلامتی پوست سرم رسیدم برای شوره و خارش پوست سر بعد از دوبار کاملا شوره و خارش از بین رفت و ریزش بسیار کم شد الان قبل از هر حمام آبلیمو و سرکه سیب را با هم مخلوط میکنم به پوست سرم میزنم و چند دقیقه مالش میدهم و بعد از یکی دوساعت دوش میگیرم شما هم امتحان کنید

قاشق واقعا جواب میده برای پف جشم

درباره ی بیشتر چیزایی که هر خانم باید بدونه گفته شده.
کامل بود
ممنون

عالي بود خيلي ممنون

من قسمت 6 رو دارمامتحان میکنم و به نتیجه میرسم.
راستی میشه بازم واسه گودی و کبودی زیر چشم راهکار بدین؟من نونم!

مرسی خوب بود ولی من پوست صورتم هم خیلی خشک وپوسته پوسته است هم جوش داره نمیدونم بالاخره پوستم خشکه یا چرب؟پوستم یکم زبر هم هست توروخدا بگید چیکارکنم ؟؟؟؟؟؟

قسمت 18 رو نفهمیدم ممکنه یکی به من توضیح بده…

ملیکای عزیز؛ برخی اوقات بدلایل مختلف چشم‌ها اصطلاحا گود میرن، اطرافشون تیره‌تر یا پف کرده بنظر میرسه و اگر کسی به شما نگاه کنه بنظر خسته میاید.
اگر یک قاشق سرد رو برای مدتی روی چشم هاتون بگذارید، پف یا تیرگی اطراف چشم بهبود پیدا میکنه 🙂

اورین ، خوب فهمیدی =]

ملیکا اگر قاشقارو روی چشمت بزاری میچسبه و پوست دور چشمتو میکنه

خیلی عالی بود خیلی خیلی خیلی خیلی….
ممنون




کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

دستان شما بیشتر از بقیه نقاط بدن در معرض دید است پس سعی کنید برای مراقبت از دستان‌تان کوتاهی نکنید.

به گزارش آلامتو به نقل از بانوی شهر؛ گاهی ممکن است به دلیل مشغله زیاد فرصتی برای رفتن پیش مانیکوریست نداشته باشیم. ما با دستانمان تایپ می کنیم، غذا درست می کنیم و با کودکانمان بازی می کنیم. به نظر می رسد دستانمان فرصت استراحت کردن ندارند. اما نگران نباشید، حتی اگر فرصت نکردید برای درست کردن ناخنها پیش مانیکوریست بروید، هنوز هم کارهایی هست که می توانید درخانه انجام دهید تا زیبایی دستانتان را تثبیت کنید.

این کار را می توانید با اسکراب های مخصوص دست انجام دهید یا خودتان با استفاده از عسل و شکر، یک اسکراب خوب برای دست تهیه کنید. یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

ترکیب آب داغ و صابون باعث می شود پوست خشک شود و اگر جلوی این خشکی را نگیرید به مرور زمان می بینید که تغییراتی در پوست ایجاد شده و پوست دستتان حالت شکنندگی پیدا کرده است. هر بار که دستانتان را می شویید یا به هر طریقی دستتان با آب برخورد دارد ، حتما پس از آن از لوسین های مرطوب کننده استفاده کنید. با استفاده از کرم، دستانتان را کمی چرب کنید. بهتر است یک کرم کوچک همیشه در کیفتان داشته باشید.

چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم

ناخن های بلند همیشه زیبایی خودشان را دارند اما مراقبتی که نیاز دارند بیشتر است و آلودگی بیشتری نیز جذب می کنند. بنابراین اگر فرصت این را ندارید که دائم به ناخن هایتان برسید بهتر است با ناخن های کوتاه و یک لاک مناسب ناخن کوتاه، دستتان را زیباتر کنید.

اگر زمان کافی ندارید و هنوز رنگ دلخواهتان را انتخاب نکرده اید از رنگ پایه فرنچ یا رنگهای کمرنگ استفاده کنید. حتی شما میتوانید فقط یک لایه برق ناخن روی ناخن هایتان بزنید تا آن را براق و درخشان کند. بعلاوه برخی از این برق ناخن ها باعث می شوند ناخن ها مستحکم شوند و از شکستن آنها جلوگیری می کنند.

اگر عجله داشتید و هنگام لاک زدن کمی از آن به گوشه و کناره های ناخن پخش شد، بهتر است کل ناخن را پاک نکنید و با یک پنبه و مقداری لاک پاک کن به آرامی فقط قسمت هایی که پخش شده را پاک کنید. این کار بهتر است تا کل ناخنتان را پاک کنید و از اول لاک بزنید. با این روش دستان زیبا و ناخنهای مرتبی دارید.




چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم
چگونه پوست دست زیبایی داشته باشیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *