چگونه يك فايل را ايميل كنيم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه يك فايل را ايميل كنيم
چگونه يك فايل را ايميل كنيم

 

ابتدا با مطالعه مقاله چگونگی ورود به سرویس webmail، به سرویس ایمیل خود وارد شوید.

برای ارسال یک نامه جدید روی گزینه NEW در بالای صفحه کلیک کنید و یا روی فلش مجاور این گزینه کلیک کرده و از منوی باز شده  گزینه Message  را انتخاب نمایید.

 

چگونه يك فايل را ايميل كنيم

با انتخاب این گزینه پنجره جدیدی مانند شکل زیر باز خواهد شد که به شما این امکان را  می دهد تا متن نامه مورد نظر را تایپ کنید ضمنا می توانید در صورت تمایل فایل خاصی را به آن ضمیمه کرده و آن را به آدرس یا آدرس ایمیل های مورد نظر ارسال کنید

 

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، گزینه های مختلفی در پنجره جدید ارسال ایمیل وجود دارد و امکاناتی را برای مدیریت بهتر در ارسال ایمیل ارائه می دهد. 

در سطری که باTo  مشخص شده است، باید آدرس گیرنده یا مقصد نامه را ذکر نمایید. دقت کنید که آدرس ایمیل گیرنده باید بصورت کامل و به فرمت id@DomainName.com  باشد.

در سطر CC (Carbon Copy) ، همانطور که از اسم آن مشخص است، همانند گرفتن کپی از یک نامه و ارسال آن برای چندین نفر می باشد. شما می توانید در این قسمت نیز، آدرس سایر گیرندگان خود را وارد کنید تا نامه شما علاوه بر آدرسی که در فیلد To مشخص کردید به این آدرس ها نیز ارسال گردد.

سطر Bcc (Blind Carbon Copy) ، نحوه کار همانند گزینه CC می باشد، با این تفاوت که آدرس مقصد گیرندگانی را که در این فیلد وارد می کنید، قابل رویت توسط سایر گیرندگان موجود در این لیست نمی باشد.

در سطر Subject   ، می توانید موضوعی برای نامه خود انتخاب کنید تا گیرنده زمانی که نامه شما را در Inbox  خود می بیند، بتواند تا حدودی از ماهیت آن مطلع شود.

در قسمت متن نامه (Body ) ، متن نامه خود را تایپ کنید و در صورتی که مایل به استفاده از امکانات اضافه ای مانند وارد کردن عکس در متن نامه خود می باشید، می توانید از کدهای HTML  نیز استفاده نمایید.

در گزینه Attach Files  ، اگر که نیاز به ضمیمه نمودن فایل خاصی (مانند فایلهای متنی، زیپ شده، عکس ، ویدیو ، فایل متنی و …. )  به نامه خود دارید، می توانید با انتخاب این گزینه و وارد نمودن آدرس فایل مورد نظر، آن را به همراه نامه خود به مقصدتان ارسال نمایید.

 

 

 

در پایان، بعد از انجام تمامی تنظیمات مربوط به آدرس گیرنده، آدرس یا آدرس های CC  و Bcc  و تنظیم فایل های ضمیمه، برای ارسال نامه خود روی گزینه Send  در قسمت  بالا و  سمت چپ صفحه کلیک نمایید.

 نکته: در صورتی که متنی را به عنوان امضای دیجیتال خود (Signature ) تعریف کرده اید، گزینه  Fromرا نیز ملاحظه خواهید کرد. که در قسمت مقابل آن امکان انتخاب امضای دیجیتالی (Signature ) مناسب خود را خواهید داشت. برای تنظیم و فعال کردن امضای دیجیتال به مقاله مربوط مراجعه نمایید.

همچنین می توانید جهت مشاهده راهنمای ویدیویی نحوه ارسال ایمیل در Smarter Mail به لینک زیر مراجعه فرمایید :

 

http://iranhost.com/videoguide/smartermail/3-write%20email.swf

 

Help Desk Software powered by SmarterTrack 12.6

© 2003-2019 SmarterTools Inc.

By using this site, you are accepting cookies to store user state and login information.

Trouble logging in? Simply enter your email address OR username in order to reset your password.

For faster and more reliable delivery, add Info@iranhost.com to your trusted senders list in your email software.

ارسال یك فایل به همراه Email 

هر فایلی كه بر روی رایانه شما باشد را می‌توانید از طریق Email ارسال كنید. این فایل‌ها با برقراری پیوند با نامه‌های الكترونیكی ارسال می‌شوند. این فایل‌ها را Attached File به معنای فایل پیوندی می‌نامند. قبل از اینكه این گونه فایل‌ها قابل استفاده شوند باید از mail server ارائه دهندة سرویس پست الكترونیكی download شوند، مدت زمان دریافت این گونه فایل‌ها از mail server به بزرگی فایل بستگی دارد. برای مثال جهت download فایلی به بزرگی 2 مگابایت با سرعت اینترنتی 28800 بیش از 10 دقیقه زمان لازم است. شاید خوب باشد بدانید فایل‌های بزرگ فضای پستی شما را پر می‌كنند و پر شدن فضای پستی شما بعضاً موجب می‌شود نتوانید نامه‌های دیگری دریافت كنید. پس سعی كنید تنها زمانی فایل‌های بزرگ همراه نامه‌هایتان ارسال كنید كه گیرندة نامه انتظار دریافت چنین فایل حجیمی را داشته باشد.

  

 

منوی Start را باز كرده و ماوس را روی زیر منوی All Programs نگه دارید تا این منو باز شود و از میان گزینه‌های منوی Programs گزینة Outlook Express را كلیك كنید. پس از ورود به محیط برنامه، گزینة new Mail message را كلیك كنید.

چگونه يك فايل را ايميل كنيم

   

پیوند دادن فایل به نامة الكترونیكی  

 

پس از وارد كردن آدرس پست الكترونیكی گیرنده و تایپ متن نامة خود، از نوار ابزار دكمة Attach را انتخاب (كلیك) كنید. در این مرحله پنجره‌ای با عنوان Insert Attachment باز می‌شود.

  

 

با روش‌های استانداردی كه فایل‌های تحت ویندوز انتخاب می‌شوند، مسیر، شاخه و فایل مورد نظرتان را در این پنجره انتخاب كنید و دكمة Attach را كلیك كنید.

 

ارسال Email به همراه فایل پیوندی  

 

پس از انتخاب فایل پیوندی نام فایل پیوندی در كادر مقابل Attach ظاهر می‌شود. پس از حصول اطمینان دربارة صحت فایل پیوندی و آدرس پستی گیرنده دكمة Send را كلیك كنید.

   

 انتخاب فایل‌های متعدد  

 

شما می‌توانید بیش از یك فایل به نامه‌های خودتان پیوند دهید. اگر فایل‌هایی كه می‌خواهید به نامه‌ها پیوند دهید همگی در یك مسیر باشند با نگه داشتن كلید Shift و كلیك تك تك فایل‌های مورد نظر، آنها به حالت انتخاب در می‌آیند. با كلیك دكمة Attach بین این فایل‌ها و نامه، پیوند بوجود می‌آید.

  

 

نام همگی فایل‌های انتخاب شده در كادر مقابل عنوان Attach نمایش داده می‌شود. اگر مایل به پیوند دادن فایل‌های بیشتری با این نامه بودید می‌توانید دكمة Attach را دوباره كلیك كنید و فایل‌هایی كه می‌خواهید اضافه كنید را انتخاب كنید. پس از اتمام كارها دكمة Send را كلیك كنید تا نامة شما به همراه فایل‌های پیوندی لیست شده در كادر روبه‌روی عنوان Attach ارسال شوند.

 

*توجه *

ارسال یك میان‌بر به جای یك فایل

اگر شما به كاربر دیگری در یك شبكة خصوصی (درون شركت‌ها، دانشگاه‌ها یا مؤسسه‌ها) می‌خواهید نامة الكترونیكی ارسال كنید می‌توانید به جای ارسال كل فایل، فایل میان‌بر ارسال كنید و فایل اصلی را به یكی از شاخه‌های عمومی رایانه‌های این شبكه منتقل كنید. برای انجام این كار پس از انتخاب فایل یا فایل‌های مورد نظر در پنجرة Insert Attachment گزینة Make Shortcut to this file را فعال كنید و سپس دكمة Attach را كلیك كنید. دقت كنید فایل‌های اصلی انتخاب شده باید در یكی از شاخه‌های عمومی قابل دسترسی برای كلیة رایانه‌های شبكه ذخیره شده باشد.

 

 

 

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

تهیه آموزش توسط: امین شفیعی

حتما تا حالا شده است که بخواهید فایلی یا آموزشی یا هر چیز دیگری را برای فردی از طریق ایمیل ارسال کنی. به خصوص اگر دانشجو باشید، احتمالاً خواسته‌اید تکلیفی را برای استاد ارسال کنید.

اگر تعداد فایل‌ها زیاد باشد، حتی اگر هم حجم آن‌ها کم باشد باز وقت‌گیر و سخت است که بخواهید تک تک این فایل‌ها را در ایمیل attach (ضمیمه) کنید.

در این حالت اگر بتوانید همه فایل‌ها را یکی کنید و فقط همان یکی را ارسال کنید، خیلی بهتر است، اینطور نیست؟

چگونه يك فايل را ايميل كنيم

در اصطلاح گفته می‌شود که شما باید فایل‌ها و پوشه‌های مورد نظرتان را «آرشیو = Archive » کنید.

یک روش، استفاده نرم افزارهایی مانند Winzip یا Winrar یا 7zip است. اما راه حل ساده‌تری هم وجود دارد که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم:برای فرستادن فایل‌ها و پوشه‌های مورد نظرتان، همه‌ی آنها را درون یک پوشه بریزید و سپس روی آن پوشه راست کلیک کرده و از منوی Send to گزینه Compressed file  را انتخاب نمایید:

حال در کنار پوشه شما فایل فشرده‌ای با همان نام پوشه اولیه به وجود می‌آید (اگر در طی این کار پیغامی نیز داده شد yes  را انتخاب نمایید)

حال این فایل را که تمامی فایل‌های شما را در یک فایل فشرده جمع آوری کرده است، با خیالی راحت به فرد مورد نظر ایمیل نمایید چون آن فرد بدون استفاده از هیچ برنامه‌ای و فقط با استفاده از خود ویندوز می‌تواند به محتویات داخل آن فایل دست پیدا کند:

طریقه Extract کردن (از حالت فشرده خارج کردن) فایل فشرده برای اینکه فایل فشرده‌ای را که برایتان ارسال شده است باز کنید ابتدا روی فایل راست کلیک نمایید و سپس از قسمت Open with گزینه‌ی Uncompressed file را کلیک نمایید ( در صورتی که این گزینه وجود ندارد گزینه ی Windows explorer  را انتخاب نمایید) بدین صورت شما در صفحه‌ای جدید وارد فایل فشرده خواهید شد و به فایل‌های درون آن دست یابی خواهید داشت:

با کلیک روی گزینه Extract all files و Next کردن مراحل مختلف، می‌توانید فایل زیپ را در مسیری جدید از حالت فشرده خارج کنید.

موفق باشید

 

 

__________________

این آموزش برای همیشه در آدرس کوتاه زیر قابل دسترسی است. حفظ کردن آدرس زیر قابل شاید آسان‌تر باشد:

http://yourl.ir/zip

چگونه يك فايل را ايميل كنيم
چگونه يك فايل را ايميل كنيم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *