چگونه يك تاجر موفق شويم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه يك تاجر موفق شويم
چگونه يك تاجر موفق شويم

یک تاجر موفق باید در زمینه کاری و تجارت وارد باشد؛ تا حدودی روانشناسی و روابط عمومی را به خوبی بشناسد. از تبلیغات سر رشته داشته باشد؛ اعتماد به نفس بالا و قدرت رهبری داشته باشد؛ صبور باشد و بتواند شرایط سخت را به خوبی پشت سر بگذارد؛ دور اندیش باشد و شرایطی که در آینده ممکن است پیش بیاد را به خوبی تحلیل کند و بتواند فرصتها و تهدیدات آینده بازار را به خوبی درک کند. با ما همراه باشید تا با ویژگی های تاجران موفق بیشتر آشنا شویم.

ترس بالاترین رتبه گفتگوهای عمومی میان مردم جهان را به خود اختصاص داده است. تمرین، بهترین راه برای غلبه براین مشکل است. ممکن است با کار در محیطی امن احساس راحتی کنید، اما برخی مواقع مجبورید که در صحنه واقعه حضور داشته باشید.

ممکن است که فکر کنید هرگز به تحمیل عقاید خودتان به دیگران نیاز نداشته باشید ، اما واقعیت این است که همه ما هر روز افکارمان را به دیگران تحمیل می کنیم . زمانی که با یک رئیس مصاحبه می کنید نیز به نوعی افکارتان را به او القا می کنید ، این فرایند در زندگی روزمره نیز ادامه دارد ، مثلا هنگامی که والدینتان را مجبور به خرید کالای مورد نیازتان می کنید . مهارتهای متقاعد کردن بسیار آسان و قابل اجرا هستند.

اگر متقاعد کننده توانا و متبحری نیستید ، شاید بتوانید یک مذاکره کننده و یا سخنور ماهر بشوید ، بسیاری از مهارتها مانند هم هستند؛ اما شما در تجارت با افرادی مواجه می شوید که بسیار جدی و سخت گیرند ، اگر چنین مهارتهایی را کسب نکرده باشید ، بازنده خواهید بود.

تجارتی که از یک بحران اقتصادی به بحران دیگری انتقال می یابد و دستخوش تغییر و تحول می شود ، مدت زیادی دوام ندارد و نابود می شود. واضح است ، اگر شما سکان دار این تجارت هستید، باید فرمان جنگ را صادر کنید و مسیرتان را تغییر دهید، آیا به درستی مسیر مقابل را می شناسید؟چگونه يك تاجر موفق شويم

بسیاری از افراد در تجارت عجول و بی حوصله هستند ، چنین افرادی با هر معامله یک قدم بیشتر به ورشکستگی نزدیک می شوند و متاسفانه سقوط می کنند و دیگر قادر به ازسرگیری امور تجاری نیستند. دقیقا نمی توان همه چیز را تحت کنترل گرفت ، ولی با اجرای برنامه منظم و هماهنگ شده ، تا میزان زیادی می توانید از وقوع بحران ها و حوادث غیرمترقبه جلوگیری کنید.

مهمترین عاملی که موجب سقوط و ورشکستگی تاجران می شود ، طرحهای نادرست مالی است . در واقع تمام سرمایه های مالی در روند و مسیر نامناسبی قرار می گیرند. هیچگاه از تمام سرمایه و اندوخته مالی خود در معاملات تجاری استفاده نکنید، و همیشه درصدی از آن را پس انداز کنید.

یکی دیگر از اصول تجارت ریسک پذیری و قدرت انتخاب است، تاجر موفق باید حس ششم خوبی هم در زمینه تجارت و هم در شناخت افراد داشته باشد، واین امر جز با یک تجربه فوق العاده و روانشناسی فردی بوجود نمی آید براساس آمارهای ثبت شده، تاجران جوان دارای بیشترین قابلیت ریسک پذیری هستند.

هر تجارتی یک ورودی سرمایه و یک خروجی یا بهره وری و بازدهی دارد. کار شما شناسایی افراد مناسب، آگاهی از نیاز آنها و ارائه خدمات و کالای مناسب به آنهاست. قطعا چنین برنامه ای نه تنها امنیت مالی شما را حفظ می کند، بلکه بر اعتبار شما نیز می افزاید.

مدیریت زمان نه تنها از فشار روحی و استرس شما می کاهد، بلکه بر محبوبیت و احترام شما نیز می افزاید و شان واقعی شما را بیش از پیش آشکار می کند.

اصلی ترین بخش یک تجارت موفق رهبری و هدایت افراد و سرمایه ها است. رهبران کاریزما و فرهمند همیشه یک قدم جلوتر و در جایگاهی والاتر قرار می گیرند. زیرا نبض ملت در نفوذ کلام رهبران کاریزما جریان دارد. آیا تا کنون توانسته اید کسی را با خود همراه کنید؟ آیا قادرید تا افراد یک گروه را به کاری که مغایر با خواسته شان است برای بقای یک تیم مجبور به اطاعت کنید؟

دقیقا به اطرافتان بنگرید، به چیزهایی که می خرید و استفاده می کنید بیاندیشید، بی شک فردی که آنها را ساخته و به شما فروخته تفکر و تخیلی عمیق نسبت به آن داشته است ، بی شک سورپرایزد خواهید شد، اگر بدانید چه افراد مبتکری آنها را اختراع کرده اند. اغلب تولیدات حاصل اختراع کسانی هستند که دارای تصور، تخیل و خلاقیت بوده اند.

مهمترین عامل در یک تجارت بقا و تداوم است، مدیریت بحران و حل مسائل و مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن از اقدامات و تدابیر موثر یک مدیر و تاجر قابل و آینده نگر است. کارمندی که بتواند از چنین بحران هایی به سلامت عبور کند، فردی شایسته برای انجام هر تجارتی است.

سخت ترین بخش یک ارتباط شروع آن است. بنابراین اگر می خواهید تاجر موفقی باشید باید با دیگر رقبا ارتباط برقرار کنید و از رموز موفقیت آنان مطلع شوید . ” مطمئن باشید آغاز یک ارتباط هیچ وقت از شان شما نمی کاهد ، به شرطی که طرفتان را خوب بشناسید” .

کنترل تصمیم های مهم و کلیدی در مواقع بحرانی، نشانه اقتدار و هوشمندی تاجران موفق است و این مهم جز با تجربه اندوزی میسر نمی شود، مدیران و تاجران موفق امروز، دانش آموختگان دانشگاه مهارت و تجربه اندوزی دیروز هستند که توانستند تجربیاتشان را در دنیای تجارت بکار گیرند و در برابر سختی ها و ناملایمات بایستند.




خانه

موبایل

 

 

چگونه يك تاجر موفق شويم

شروع یک کار جدید سخت است اما وقتی درها را باز کردید، کارتان شروع شده است. در بسیاری از موارد، باید خیلی بیشتر از زمانی که برای بقیه کار می‌کردید زمان بگذارید.

 

امروز برای موفق شدن در یک کار و تجارت، باید انعطاف‌پذیر باشید، برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و مهارت‌های سازمانی را بدانید. خیلی افراد با این فکر کاری را شروع می‌کنند که با روشن کردن کامپیوترها یا باز کردن در شرکتشان، پول پارو خواهند کرد. اما واقعیت این است که پول درآوردن خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به همین دلیل باید برای برنامه‌ریزی وقت بگذارید تا موفق شوید.

 

نکات زیر می‌تواند کمکتان کند:

 

1 – سازماندهی داشته باشید

 

برای موفق شدن در کاری باید سازماندهی داشته باشید. سازماندهی به شما کمک می‌کند کارها را تکمیل کنید و طبق برنامه پیش روید. یک راه خوب برای این کار این است که یک لیست برنامه روزانه داشته باشید و جلوی هر کاری را که انجام می‌شود، یک تیک بزنید. این کار مطمئنتان می‌کند که چیزی را فراموش نکنید و همه کارها را یک به یک انجام دهید.

 

2 – جزئیات را ثبت کنید

 

همه تجارت‌های موفق جزئیات را ثبت می‌کنند. با ثبت گزارشات دقیق و جزئی، می‌فهمید که کارتان در چه وضعیت مالی قرار دارد و با چه چالش‌های احتمالی روبه‌رو خواهد شد. فقط دانستن این، وقت لازم برای ایجاد استراتژی‌‌هایی برای غلبه بر موانعی که ممکن است از موفقیت و پیشرفت کارتان جلوگیری کند، فراهم می‌کند.

 

3 – رقبایتان را تحلیل کنید

 

رقابت، سازنده بهترین نتایج است. برای موفق شدن نباید از مطالعه کردن و درس گرفتن از رقبایتان بترسید. ممکن است آنها کاری درست انجام می‌دهند که می‌توانید برای درآوردن پول بشتر در تجارتتان از آن استفاده کنید.

 

4 – ریسک‌ها و پاداش‌ها را بشناسید

 

رمز موفق شدن این است که ریسک‌های حساب‌شده بکنید تا به رشد کارتان کمک کند. سوال خوبی که می‌توانید بپرسید این است که، “چه معایبی دارد؟ ” اگر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، می‌فهمید که در بدترین حالت چه اتفاقی خواهد افتاد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند بتوانید ریسک‌های حساب‌ شده‌ای بکنید که می‌تواند پاداشی عالی برای تجارتتان داشته باشد.

 

5 – خلاق باشید

 

همیشه به دنبال راه‌هایی برای ارتقای کارتان باشید تا آن را در بین رقبا متمایز و برجسته کنید. باید درک کنید که شما همه چیز را نمی‌دانید و باید از ایده‌ها و نگرش‌های جدید برای کارتان استقبال کنید.

 

6 – متمرکز باشید

 

اینکه کار یا تجارتی را شروع کرده‌اید به این معنی نیست که فوراً به پول خواهید رسید. زمان می‌برد که مردم شما را بشناسند، به همین علت باید روی رسیدن به اهداف کوتاه‌ مدتتان تمرکز کنید و بگذارید بقیه اتفاقات به موقع خود روی دهد.

 

7 – آماده فداکاری باشید

 

شروع یک کار جدید سخت است اما وقتی درها را باز کردید، کارتان شروع شده است. در بسیاری از موارد، باید خیلی بیشتر از زمانی که برای بقیه کار می‌کردید زمان بگذارید. درعوض باید فداکاری کنید، مثلاً مجبور می‌شوید وقت کمتری را صرف خانواده و دوستانتان کنید تا موفق شوید.

 

8 – خدماتی عالی ارائه دهید

چگونه يك تاجر موفق شويم

 

تجارت‌های موفق زیادی هستند که فراموش می‌کنند ارائه خدمات عالی به مشتریان اهمیت زیادی دارد. اگر شما خدمات بهتری را به مشتریانتان ارائه کنید، آنها تمایل بیشتری برای مراجعه به شما خواهند داشت تا به رقبایتان.

 

9 – استوار و ثابت‌قدم باشید

 

ثبات‌قدم رمز پول درآوردن در یک کار است. باید هر روز برای موفق شدن پشتکار داشته باشید. این عادت‌های مثبتی در طولانی‌مدت ایجاد می‌کند که کمکتان می‌کند به مرور زمان سود ببرید.

 

نتیجه‌گیری

 

شروع و اداره یک کار موفق می‌تواند سخت و درعین‌حال سودآور باشد. موفقیت نیاز به تمرکز، نظم و ثبات قدم دارد. اما موفقیت یک شبه ایجاد نمی‌شود — نیاز به تمرکز طولانی‌مدت دارد و باید در موقعیت‌های چالش‌انگیز و دشوار، پشتکار و استواری لازم را داشته باشید.

 

منبع : mardoman.net

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تا 40 درصد تخفیف (ویژه تبلیغات در بیتوته)

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

30 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

چگونه يك تاجر موفق شويم
چگونه يك تاجر موفق شويم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *