چگونه ویندوز xp را عوض کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه ویندوز xp را عوض کنیم
چگونه ویندوز xp را عوض کنیم

ویندوز XP، یکی از محبوب ترین محصولات شرکت مایکروسافت می باشد و با وجود اینکه سنی از آن گذشته است، هنوز بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند.

کلیک – چنانچه که یک سیستم قدیمی دارید و امکان نصب ویندوز Vista، 7، 8 و 10 بر روی آن وجود ندارد و یا به هر دلیلی که قصد دارید این سیستم عامل را نصب کنید، قصد داریم به صورت مرحله مرحله و با آموزش های تصویری، روش نصب ویندوز XP را به شما آموزش دهیم:

توجه: مایکروسافت، دیگر ویندوز XP را به روز رسانی نمی کند که همین موضوع، می تواند مشکلات امنیتی فراوانی را بر ای این محصول به دنبال داشته باشد. در صورتی که سخت افزار سیستم شما ضعیف نمی باشد، پیشنهاد می کنیم از نسخه های جدیدتر ویندوز استفاده نمایید.

بخش 1 از 3 : راه اندازی

چگونه ویندوز xp را عوض کنیم

 

 

گام اول: مطمئن شوید که کامپیوتر شما می تواند ویندوز XP را اجرا نمایید

شما به سیستمی نیاز دارید که سخت افزار آن، حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز XP را داشته باشد. شما می توانید اطلاعات سیستم خود را در قسمت تنظیمات، یا بر روی جعبه ی خرید آن مشاهده نمایید. همچنین استفاده از روش DirectX، می تواند یکی از بهترین روش ها باشد.

گام دوم: پیدا کردن کلید محصول

این رمز، در پشت بسته ی نرم افزار به صورت برچسب چاپ شده است و به صورت یک رشته ی 25 کاراکتری می باشد و ترکیبی از حروف و اعداد است. جهت نصب ویندوز، به این کد نیاز پیدا خواهید کرد.

گام سوم: بوت شدن کامپیوتر خود را بر روی CD/DVD تنظیم کنید

قبل از قرار دادن سی دی، لازم است بوت شدن سیستم خود را بر روی سی دی، قرار دهید. توجه کنید که بوت شدن، به صورت پیش فرض بر روی هارد دیسک قرار دارد. این کار باعث می شود که پس از راه اندازی اولیه ی سیستم، وارد نصب ویندوز شوید. توجه کنید که تنظیمات بوت در بایوس سیستم قرار دارد.

بخش 2 از 3 : شروع عملیات نصب

 

گام اول: بارگذاری نصب

زمانی که تنظیمات بایوس خود را انجام دادید، آن را ذخیره کرده و سپس از بایوس خارج شوید. سپس سی دی را درون کامپیوتر خود قرار داده و آن را ریستارت کنید. زمانی که کامپیوتر مجددا بارگذاری می شود، با پیغام ” Press any key to boot from CD ” مواجه خواهید شد. با فشردن یکی از کلیدهای کیبورد به تنظیمات نصب ویندوز وارد شوید.

گام دوم: کلید ENTER را جهت شروع فرآیند نصب فشار دهید

زمانی که بارگذاری کامل شد به یک صفحه ی خوش آمدگویی وارد می شوید. گزینه های زیادی در این قسمت وجود دارد ولی با فشردن کلید ENTER وارد عملیات نصب و پیکربندی شوید.

گام سوم: توافق نامه را تایید کنید

این سند، باید ها و نباید های محصول خود را توضیح می دهد. برای تایید این توافق نامه، کلید F8 را فشار دهید.

گام چهارم: پارتیشنی که قصد دارید ویندوز را درآن نصب کنید، انتخاب نمایید

در این قسمت می توانید لیستی از پارتیشن هایی که قبلا در هارد درایو، نصب شده اند، را ببینید.

گام پنجم: یک پارتیشن جدید بسازید

برای ساخت پارتیشن جدید، ابتدا یک فضای خالی پیدا کنید و کلید C را فشار دهید. یک صفحه ی جدید باز می شود که می توانید حجم پارتیشن مورد نظر خود را تعیین نمایید. حجمی بر حسب مگابایت، وارد کرده و سپس کلید ENTER را فشار دهید.

گام ششم: انتخاب پارتیشن جدید

زمانی که برای اولین بار، یک پارتیشن جدید به وجود می آورید، به صفحه ی انتخاب پارتیشن باز خواهید گشت، جهت تایید، کلید ENTER را فشار دهید.

گام هفتم: فرمت پارتیشن را با استفاده از فایل سیستم NTFS انتخاب نمایید و کلید ENTER را فشار دهید

استفاده از فایل سیستم NTFS، بهترین روش می باشد. از جمله ویژگی هایی که باعث برتری NTFS نسبت به FAT 32 می شود، پشتیبانی از تعداد دیسک های بیشتر، امنیت بالاتر و فشرده سازی بیشتر است. می توان گفت که FAT 32 هیچ گونه برتری نسبت به NTFS ندارد.

گام هشتم: منتظر بمانید تا عملیات فرمت به پایان رسد

مدت زمان انجام عملیات فرمت، بستگی به سرعت و اندازه ی درایو دارد. مسلما پارتیشن های بزرگتر، مدت زمان بیشتری نیاز خواهند داشت.

گام نهم: منتظر بمانید تا فایل های راه انداز کپی شوند

ویندوز، شروع به کپی فایل ها از دیسک نصب می کند و زمانی که فرآیند تکمیل شود، سیستم ریبوت خواهد شد.

گام دهم: اجازه دهید تا کامپیوتر به صورت عادی بوت شود

شما پیغام ” press a key to boot from CD ” را مشاهده خواهید کرد، دیگر آن را نادیده بگیرید و اجازه دهید، روند نصب، به شکل صحیح انجام پذیرد.

گام یازدهم: صبر کنید تا عملیات نصب، پایان پذیرد

زمانی که لوگوی ویندوز از بین رفت، شما لیستی از مراحل باقی مانده را در سمت چپ صفحه و راهنمایی ها و نکات استفاده از ویندوز را در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد.

چگونه ویندوز xp را عوض کنیم

گام دوازدهم: تنظیمات زبان و منطقه ی خود را انتخاب نمایید

در طول فرآیند نصب، یک پنجره ی محاوره ای ظاهر خواهد شد و از شما می خواهد که تنظیمات منطقه ای و زمانی خود را انتخاب نمایید. پس از تکمیل این قسمت، بر روی دکمه ی NEXT کلیک کنید.

گام سیزدهم: کلید محصول را انتخاب کنید

جهت تکمیل فرآیند نصب و راه اندازی، باید کلید محصول را وارد کنید. در صورتی که کلید محصول را نداشته باشید، امکان تکمیل فرآیند نصب، وجود نخواهد داشت.

گام چهاردهم: نام کامپیوتر خود را انتخاب کنید

نامی که برای سیستم خود انتخاب می کنید، بر روی شبکه، نمایش داده خواهد شد. همچنین می توانید یک رمز عبور برای حساب کاربری خود در نظر بگیرید. توجه کنید که انتخاب پسورد برای حساب کاربری اجباری نیست اما پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام دهید.

گام پانزدهم: منطقه ی زمانی خود را انتخاب کنید

بهتر است که تاریخ و زمان خود را بررسی کنید تا به درستی تنظیم شده باشند.

گام شانزدهم: تنظیمات شبکه ی خود را انتخاب نمایید

تقریبا تمام کاربران ویندوز XP، می توانند بر روی رایانه ی خود، تنظیمات لازم، جهت راه اندازی شبکه را انتخاب کنند. شما هم می توانید این کار را در خانه، مدرسه یا محل کار خود انجام دهید.

 

گام هفدهم: جهت نصب و راه اندازی نهایی، منتظر بمانید

عملیات نصب و راه اندازی نهایی، ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

بخش 3 از 3 : تکمیل

گام اول: تنظیمات صفحه ی نمایش خود را انجام دهید

زمانی که ویندوز بارگذاری می شود، تنظیمات صفحه ی نمایش شما را به صورت خودکار، پیکربندی خواهد کرد. جهت تنظیم پیکربندی، بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.

گام دوم: کاربران را ایجاد نمایید

هم اکنون می توانید حساب های کاربری مختلفی جهت ورود به ویندوز انتخاب نمایید. توجه کنید که می توانید حداقل 1 و حداکثر 5 حساب کاربری ایجاد نمایید.

گام سوم: هم اکنون می توانید از ویندوز استفاده کنید

تبریک می گوییم! تمام مراحل به پایان رسید! اکنون می توانید از طریق حساب کاربری که ایجاد کرده اید وارد سیستم عامل خود شوید و از کار با آن لذت ببرید.

منبع: wikihow

دانشجوی رشته ی مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) هستم و در کرمانشاه زندگی می کنم. به شدت به برنامه نویسی و تولید نرم افزار علاقه مندم. همیشه سعی می کنم مهارت های خودم رو در هر زمینه ای از علم کامپیوتر ارتقا بدم. امیدوارم مطالبی که می نویسم براتون مفید باشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

رسانه کلیک – این روزها عکاسی پرتره توسط تلفن‌های هوشمند بسیار باب شده و سازندگان معمولا با…

کلیک | نبض فناوری و اطلاعات
دریچه ای به دنیای تکنولوژی


با ما همراه باشید

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه ویندوز xp را عوض کنیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

آموزش نصب ویندوز xp به همراه تصاویر و توضیحات مکمل برای یادگیری بهتر و کارآمد تر را برای شما خوبان در نظر گرفته ایم که در این مقاله به نمایش خواهیم گذاشت.

ویندوز xp از شرکت مایکروسافت، یکی از محبوبترین سیستم عامل هاست، که کاربران بسیاری دارد، با وجود اینکه امروزه نسخه های پیشرفته تری از ویندوز، محصول این شرکت وارد بازار شده است، اما هنوز هم عده ای از مردم به طور انحصاری از آن استفاده می کنند. در این مقاله آموزش نصب ویندوز xp را به صورت کاملا مصو و تصویری برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که هنوز هم از ویندوز xp  برای سیستمتان استفاده می کنید، این مقاله می تواند برای شما مفید و سودمند باشد، با این مطلب همراه باشید تا یکی از راحت ترین آموزش های تصویری نصب ویندوز xp را برایتان به نمایش بگذاریم. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این ویندوز استفاده نکنید، زیرا این نسخه دیگر از سوی شرکت مایکروسافت پشتیبانی نمی شود و این به این معناست که از نظر امنیتی هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. در عوض می توانید از نسخه های جدیدتر نظیر ویندوز 7 و یا ویندوز 8 استفاده کنید.

ابتدا شما باید سریال فعال سازی را از روی سی دی ویندوز یادداشت کنید، برای این کار کافیست، سی دی نصب ویندوز را در درایو قرار داده و آن را باز کنید، از بین فایل های موجود در سی دی باید به دنبال Product Key و یا serial number  و آن را در گوشه ای یادداشت کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

چگونه ویندوز xp را عوض کنیم

در این مرحله از نصب ویندوز xp شما باید سیستم خود را جوری تنظیم کنید که در هنگام بوت شدن، از روی سی دی و یا دی وی دی راه اندازی شود. در صورت عادی، سیستم از روی هارد دیسک بارگذاری می شود. بنابر این لازم است که شما تنظیمات سیستم را روی سی دی قرار دهید تا فایل موجود روی سی دی را بخواند. برای ورود به تنظیمات بایوس، معمولا از کلیدهای F9 و یا DEL هنگام بالا آمدن ویندوز استفاده می شود اما این بستگی به نوع سیستم عامل ویندوز شما دارد. پس از وارد شدن به تنظیمات بایوس باید گزینه boot را روی CD / DVD-ROM قرار دهید و در پایان، دکمه f10 را جهت ذخیره کردن تنظیمات فشار دهید. پس از ذخیره شدن تنظیمات، سیستم شما مجددا راه اندازی خوهد شد.

هنگامی که سیستم شما راه اندازی شد و به مرحله زیر رسیدید (تصویر زیر) با فشردن یکی از دکمه های صفحع کلید می توانید وارد مراحل نصب شوید.( دقت داشته باشید که اگر در این مرحله سرعت عمل نداشته باشید، ویندوز شما از روی هارد راه اندازی می شود و باید دوباره سیستم را ری استارت کنید.)

همانطور که در تصویر می بینید، باید کلید enter را فشار دهید تا وارد پروسه نصب ویندوز xp شوید.

مطابق شکل زیر، مشاهده می کنید که سیستم از شما می خواد تا قوانین نصب ویندوز را قبول کنید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید، برای قبول کردن قوانین استفاده از ویندوز xp باید از گزینه F8 استفاده کنید.

در این مرحله شما می توانید لیستی از پارتیشن های موجود روی هارد دیسک خود را ببینید. اگر می خواهید که تنظیمات پارتیشن بندی را مجددا انجام دهید، باید از این موضوع آگاه باشید که با پاک کردن هر پارتیشن، تمامی اطلاعات ذخیره شده روی آن، پاک خواهد شد. اگر هم قصد پارتیشن بندی ندارید، با انتخاب درایوی که قبلا روی آن ویندوز نصب کرده بودید و فشردن کلید Enter می توانید نصب را شروع کنید. در این بخش شما می توانید مراحل پارتیشن بندی را ببینید. برای این کار باید ابتدا تمامی پارتیشن های موجود را با فشردن کلید D حذف کنید.

پس از پارتیشن بندی باید فرمت درایو و یا پارتیشن مورد نظرتان را نیز انتخاب کنید. پیشنهاد می شود که از فرمت NTFS استفاده کنید. پس ار انتخاب فرمت دلخواه کلید Enter را برای رفتن به مرحله بعدی فشار دهید.

مشاهده می کنید که مرحله فرمت در حال تکمیل شدن است، پس تا پایان این مرحله باید صبر کنید. مدت زمانی که برای این کار طول می کشد بستگی به اندازه و سرعت درایو دارد.

پس از تکمیل شدن مرحله فوق، اینبار نوبت به کپی کردن فایل setup می رسد که باید در این مرحله نیز صبور باشید و تا پایان فرآیند کپی، صبر کنید.

در این مرحله از نصب ویندوز xp سیستم مجددا ری استارت می شود و مراحل Setup آغاز میگردد. در تصاویر زیر مشاهده می کنید که نصب ویندوز آغاز شده و تا پایان این مرحله باید صبر کنید.

در طول نصب ویندوز xp اگر به این پنجره برخوردید، باید تنظیمات زبان و منطقه خود را انتخاب کنید. تنظیمات مربوط به زبان و منطقه خود را به دقت وارد کرده و گزینه Next را بزنید.

در این مرحله باید همان سریال نامبری که در مرحله اول یادداشت کرده بودید را وارد کرده و گزینه Next را بزنید.

برای کامپیوتر خود یک نام انتخاب کنید و اگر تمایل دارید که برای رعایت مسائل امنیتی، گذرواژه نیز انتخاب کنید، می توانید در قسمت Administrator password یک گذرواژه مناسب برای خود انتخاب کنید.

پنجره زیر برای تنظیمات تاریخ و زمان است که باید مطابق با محل زندگی خود تنظیم کنید.

در پنجره زیر نیز باید گزینه اول را انتخاب کنید، در واقع از آنجایی که از ویندوز Xp معمولا برای مراکز دانشگاهی و مدارس و … استفاده می کنند این پنجره را برای تنظیمات شبکه ای قرار داده اند، اما در هر صورت گزینه اول بیشتر به کار می آید.

پس از تکمیل تمامی پنجره های فوق، مراحل نصب ویندوز xp دوباره ادامه پیدا می کند تا به اتمام برسد.

در این مرحله از شما خواسته می شود تا تنظیمات صفحه نمایش را نیز انجام دهید، اگر شما روی OKکلیک کنید، این تنظیمات به طور خودکار انجام می شود.

در این بخش شما باید تنظیمات شبکه خود را انجام دهید. پیشنهاد می شود که از گزینه اول استفاده کنید و Next را بزنید.

با انتخاب گزینه اول، ویندوز شما با فعال شدن اینترنت، اکتیو و به روز رسانی می شود، اگر قصد دارید که این عمل صورت گیرد گزینه اول و در غیر این صورت گزینه آخر را انتخاب کرده و Next را بزنید.

در این قسمت شما می توانید مشخص کنید که چه کسانی قرار است از این ویندوز استفاده کنند. می توانید نام 5 نفر را در کادرهای زیر وارد کنید و یا فقط نام خودتان را در لیست داشته باشید. روی گزینه Next کلیک کنید.

چگونه ویندوز xp را عوض کنیم

هم اکنون نصب ویندوز xp شما کامل شده و شما می توانید از این ویندوز استفاده کنید.

امیدواریم که آموزش های این مقاله در خصوص نصب ویندوز Xp توانسته باشد شما را در نصب این نوع ویندوز یاری دهد.

منبع : آرگا


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی


معرفی کوه تائو تایلند مکانی دیدنی که نباید از دست بدهید



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



آشنایی با کلیسای جامع گوا


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

%PDF-1.3
%쏢
8 0 obj
>
stream
xE

چگونه ویندوز xp را عوض کنیم
چگونه ویندوز xp را عوض کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *