چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم
چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم

بدون شک بهترین نوع سیستم عاملی که در زمان انتشار ویندوز هفت و حتی زمان ویندوز 8 ارائه شده ویندوز 7 می باشد. پشتیبانی مناسب از پردازشگر چند هسته ای و Multithreading و سرعت بالا در بوت شدن این ویندوز، هیچ بهانه ای برای شکایت به ما نمی دهد. نسخه های ابتدایی تا پیشرفته از این ویندوز، وفاداری کاربران به توانایی مایکروسافت را در ارائه ی نرم افزارهایی با کیفیت بالا با بهترین کاربری را نشان می دهد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه ویندوز 7 را مجددا نصب کنید بدون اینکه اطلاعات خود را از دست بدهید واز یک دیسک Image و یا  Recovery  استفاده کنید.

 

 قبل از راه اندازی و نصب مجدد ویندوز 7

 شاید به دلایل مختلف  مثلا در اثر خراب شدن فایل ها و یا استفاده بیش از حد از سیستم و فایل های سیستم  که  Registry سیستم شما را خراب کرده است، مجبور شوید که ویندوز را مجددا نصب کنید. البته اولین نکته ای که باید بخاطر داشته باشید اطلاعات شما است. برخی از برنامه ها در سیستم شما ذخیره می شوند، اما اغلب اوقات داده ها برای همیشه از بین می روند. بنابراین قبل از نصب مجدد مطمئن شوید که فلش ها و یا سی دی و یا دیسکت پشتیبان شما سالم باشد. حالا اجازه دهید که برویم سراغ نصب مجدد ویندوز 7 .

چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم

 

برای این کار دو روش وجود دارد که می توانید نصب مجدد ویندوز 7 را مدیریت کنید. روش اول اینکه از Image  پشتیبان استفاده شود و دوم اینکه از یک دیسک Recovery استفاده شود. اگر از  Notebook  استفاده می کنید ویندوز 7 نصب شده بر آنها ، یک برنامه اتوماتیک Recovery دارد که تمام کارکردها را ذخیره می کند. برای دریافتن اطلاعات بیشتر می توانید به دفترچه دستورالعمل Notebook مراجعه کنید. معمولا باید تمام دستورالعمل ها از زمان Boot  شدن تا زمان Recovery کامل انجام شود. برای لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی در اینجا یک فرآیند نصب مجدد وجود دارد:

 

تمام گزینه های مدیریتی در ویندوز 7 را می توان در کنترل پنل مشاهده کرد. برای Recovery  ویندوز اول باید از قسمت Start در صفحه کامپیوتر به بخش کنترل پنل بروید. کلمه Recovery را بر روی باکس جستجوی بالای آن بنویسید. گزینه ی Recovery را انتخاب کنید و کنسول Recovery  باز می شود.

 

در زمانی که سیستم شما آسیب جزئی دیده است، گزینه ی System Recovery باید به زمان عقب باز گردانده شود. به عبارتی دیگر، اگر تغییر بزرگی رخ دهد باید از گزینه یAdvance Recovery استفاده شود.

 

اگر قبلا از ویندوز 7 خود Image گرفته اید، پس نیازی نیست که از دیسکت Recovery  استفاده کنید. گزینه Restore  را از گزینه Image  انتخاب کنید، اگر یکی را ذخیره دارید می توانید تمام کارکرد را بعد از پشتیبان گرفتن ذخیره کنید. اگر یک Image ذخیره شده دارید، دیسک را در درایو گذاشته و گزینه نصب مجدد را انتخاب کنید.

 

وقتی که گزینه نصب را انتخاب کردید، اول باید فایل پشتیبان را راه اندازی کنید. حالا گزینه Back-up now را انتخاب کنید. اگر قبلا از اطلاعات موجود در هارد نسخه پشتیبان نگرفته اید، زمانی که پشتیبان را ساختید کامپیوتر خود را reset کنید.

 

وقتی کامپیوتر Reset  شد باید عباراتی را تایپ کنید و بعد دیسک Recovery را قرار دهید . وقتی دیسک را در درایو گذاشتید، فرآیند نصب مجدد شروع و فایل ها کپی می شوند. نام کاربری خود را وارد کنید و نام PC و تنظیمات پیشنهاد داده شده را انتخاب کنید. موقعیت زمانی و دیگر تنظیمات را زمانی که خواسته شد انجام دهید. وقتی آنها را انتخاب کردید، نصب مجدد انجام شده است.

 

فرآیند موفقیت آمیز نصب مجدد ، شما را ترغیب می کند تا از فایل های نسخه پشتیبان استفاده کنید. بر روی ذخیره فایل ها Restore Files کلیک کنید تا بتوانید تمام پروسه را نتیجه گیری کنید. با Reset کامپیوتر خود خواهید دید که رایانه در شرایطی کاملا نرمال ذخیره شده است.استفاده از Image ویا Restore point همیشه ایده ای هوشمندانه بوده است که این امکان را می دهد تا بتوانید به آسانی وبه راحتی سیستم عامل خود را ترمیم کنید. اگر نسخه پشتیبان  (Back Up)نساخته اید و سیستم شما خراب شده است، گزینه ای هم وجود دارد که از دیسک Recover  استفاده کنید که تمام کارکرد سیستم عامل را به حالت اول باز می گرداند. البته همیشه قبل از نصب مطمئن شوید که نسخه ی پشتیبان (Back Up) از سیستم خود دارید. البته باز هم توصیه می شود که نسخه پشیتبان را بر روی DVD  نصب کنید که می توانید بعد از نصب مجددا از آن استفاده کنید. فقط به دستورالعمل ها دقت کنید حتما نتیجه خواهید گرفت.

واقعا فکر می کنید کامپیوتر را فقط در کلاس های آموزشی گران قیمت و یا با کمک استاد خصوصی می توان یادگرفت؟ کاربران وب سایت آموزش کامپیوتر نظر دیگری دارند! ما به شما تضمین می دهیم کامپیوتر برخلاف تصور شما بسیار ساده، شیرین و جذاب است و در هر سنی می توانید مهارت کار کردن با کامپیوتر را آموزش ببینید

آیا قصد دارید ویندوز 7 را نصب کنید؟ دیگر لازم نیست به دنبال کتابچه ی راهنمای نصب ویندوز بگردید یا این کار را به یک متخصص کامپیوتر، واگذار کنید! این مطلب، هر آنچه که شما برای نصب ویندوز 7 به آن نیاز خواهید داشت را در اختیارتان قرار می دهد.

بخش 1 از 2 : نصب و راه اندازی با استفاده از یک دیسک

 

آموزش نصب صحیح، برای کاربرانی می باشد که قصد دارند برای اولین بار ویندوز را بر روی سیستم خود نصب کنند (با حذف داده ها از روی هارد دیسک و سپس نصب ویندوز).

چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم

 

گام اول: وارد بایوس سیستم خود شوید

جهت نصب ویندوز جدید، لازم است که وارد تنظیمات بایوس سیستم خود شوید. ورود به بایوس، در سیستم های مختلف متفاوت است ولی به طور معمول، یکی از کلید های Esc, Del, F2, F9, F10 (بستگی به نوع مادربرد دارد)، می باشد.

کلید ورود به تنظیمات بایوس، معمولا بر روی صفحه ی نمایش نشان داده خواهد شد.

گام دوم: گزینه های بوت منوی بایوس خود را پیدا کنید

تنظیمات بوت، در هر سیستمی متفاوت است و منوی بوت می تواند دارای نام و محل متفاوت نسبت به تصویر باشد، ولی به نظر نمی رسد که پیدا کردن آن کار خیلی دشواری باشد. با اندکی جست و جو می توانید آن را پیدا کنید.

گام سوم: سی دی رام را به عنوان اولین دستگاه بوت سیستم خود قرار دهید

گام چهارم: تغییرات تنظیمات خود را ذخیره کنید

کلیدی جهت ذخیره ی تنظیمات بایوس در نظر گرفته شده است و احتمالا در کادر پایین صفحه قرار دارد. زمانی که تغییراتی را در بایوس اعمال کردید، فراموش نکنید که تنظیمات را ذخیره نمایید.

گام پنجم: کامپیوتر خود را خاموش کنید

کامپیوتر خود را با نگه داشتن کلید سخت افزاری Power موجود بر روی کیس، خاموش کنید.

گام ششم: سیستم خود را روشن کنید و سپس CD/DVD ویندوز 7 را درون آن قرار دهید

 

 

گام هفتم: سیستم خود را از روی دیسک اجرا نمایید

زمانی که دیسک ویندوز 7 را درون سیستم قرار دادید، یک پیغام نمایش داده خواهد شد. بر روی یکی از کلیدهای کیبورد کلیک کنید تا وارد عملیات نصب شوید.

گام هشتم: گزینه های راه اندازی ویندوز خود را انتخاب کنید

هم اکنون می توانید تنظیمات زبان و مکان سیستم خود را انتخاب کنید. در نهایت بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

گام نهم: بر روی دکمه ی Install Now کلیک نمایید

 

 

گام دهم: قوانین و شرایط استفاده از محصول را تایید کنید

پس از بررسی قوانین و شرایط استفاده از محصول، تیک گزینه ی I accept the license terms را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

گام یازدهم: نصب سفارشی را انتخاب کنید

گام دوازدهم: تصمیم بگیرید که ویندوز را بر روی کدام پارتیشن نصب کنید

چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم

هارد دیسک، بخش فیزیکی کامپیوتر است که داده ها را ذخیره می کند و پارتیشن، دیسک های سخت را به قسمت های جداگانه تقسیم می کند.

اگر کامپیوتر شما دارای پارتیشن نمی باشد، یک پارتیشن جدید نصب ویندوز به وجود آورید.

 

 

گام سیزدهم: ویندوز 7 را بر روی پارتیشن مورد نظر خود نصب کنید

هم اکنون منتظر بمانید تا عملیات نصب به پایان برسد.

به وسیله ی آپگرید (ارتقا) می توانید یکی از نسخه های قدیمی ویندوز را به نسخه ی جدیدتر آن (در اینجا ویندوز 7) ارتقا دهید.

گام اول: وارد میزکار ویندوز خود شوید

گام دوم: بررسی کنید که آیا سیستم شما با ویندوز 7 سازگار است

گام سوم: کامپیوتر خود را برای نصب ویندوز آماده کنید

گام چهارم: دیسک نصب ویندوز 7 را درون سیستم خود قرار دهید

گام پنجم: فرآیند راه اندازی را آغاز کنید

زمانی که دیسک بارگذاری می شود، وارد سی دی شده و بر روی setup.exe کلیک نمایید تا فرآیند نصب آغاز شود.

گام ششم: بر روی Install Now کلیک کنید

 

 

گام هفتم: به روز رسانی را انتخاب نمایید

به روز رسانی ها، جهت رفع مشکلات شناخته شده در نظر گرفته شده اند. با کلیک بر روی این گزینه، می توانید فایل های جدیدتر را نصب نمایید. برای دریافت به روز رسانی ها، بر روی گزینه ی Go Online to get the latest updates for installation (recommended) و جهت نادیده گرفتن به روز رسانی ها بر روی گزینه ی Do not get the latest updates for installation کلیک کنید.

گام هشتم: قوانین و شرایط استفاده از محصول را تایید کنید

پس از بررسی قوانین و شرایط استفاده از محصول، تیک گزینه ی I accept the license terms را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

گام نهم: گزینه ی Upgrade را انتخاب کنید

 

گام اول: به یک فلش با ظرفیت حداقل 4 گیگابایت نیاز دارید

گام دوم: تمام اطلاعات موجود در فلش را فرمت کنید

 

 

گام سوم: ویندوز 7 را با فرمت ISO دانلود نمایید

ویندوز 7 را با فرمت ISO دانلود نمایید یا می توانید فایل های ویندوز 7 را دانلود کرده و با نرم افزار های مختلف آن را به ISO تبدیل کنید.

گام چهارم: برنامه ی Windows 7 USB/DVD Download Tool را دانلود کنید

گام پنجم: زمانی که دانلود فایل های ISO به پایان رسید، برنامه را اجرا کنید

 

 

گام ششم: فایل با پسوند ISO را انتخاب نمایید

ابتدا فایل Windows 7 USB/DVD Download Tool را انتخاب کنید سپس با کلیک بر روی گزینه ی Browse فایل های ISO Image را انتخاب کرده و برای ادامه بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید.

گام هفتم: انتخاب نوع رسانه های صفحه ی نمایش

در قسمت Choose media type ، گزینه ی USB device را انتخاب کنید.

گام هشتم: قرار دادن دستگاه USB

در قسمت Insert USB device screen، درایوی را که قصد دارید فایل های نصب در آن استخراج شوند را انتخاب کرده، سپس بر روی Begin copying کلیک کنید.

گام نهم: اکنون آماده ی نصب ویندوز هستید!

زمانی که عملیات Windows 7 USB/DVD Download Tool به پایان رسید، و فایل های ISO در فلش استخراج شدند و فلش نیز bootable شد، می توانید شروع به نصب و راه اندازی ویندوز 7 از روی فلش نمایید.

گام اول: اطمینان حاصل فرمایید که درایور فلش به کامپیوتر متصل است

 

گام دوم: وارد بایوس سیستم خود شوید

جهت نصب ویندوز جدید، لازم است که وارد تنظیمات بایوس سیستم خود شوید. ورود به بایوس، در سیستم های مختلف متفاوت است ولی به طور معمول، یکی از کلید های Esc, Del, F2, F9, F10 (بستگی به نوع مادربرد دارد)، می باشد.

کلید ورود به تنظیمات بایوس، معمولا بر روی صفحه ی نمایش نشان داده خواهد شد.

گام سوم: گزینه های بوت منوی بایوس خود را پیدا کنید

تنظیمات بوت، در هر سیستمی متفاوت است و منوی بوت می تواند دارای نام و محل متفاوت نسبت به تصویر باشد، ولی به نظر نمی رسد که پیدا کردن آن کار خیلی دشواری باشد. با اندکی جست و جو می توانید آن را پیدا کنید.

گام چهارم: فلش درایو را به عنوان اولین دستگاه بوت سیستم خود قرار دهید

گام پنجم: تغییرات تنظیمات خود را ذخیره کنید

کلیدی جهت ذخیره ی تنظیمات بایوس در نظر گرفته شده است و احتمالا در کادر پایین صفحه قرار دارد. زمانی که تغییراتی را در بایوس اعمال کردید، فراموش نکنید که تنظیمات را ذخیره نمایید.

گام ششم: کامپیوتر خود را خاموش کنید

کامپیوتر خود را با نگه داشتن کلید سخت افزاری Power موجود بر روی کیس، خاموش کنید.

گام هفتم: کامپیوتر خود را ریبوت کنید

 

گام هشتم: گزینه های راه اندازی ویندوز خود را انتخاب کنید

هم اکنون می توانید تنظیمات زبان و مکان سیستم خود را انتخاب کنید. در نهایت بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

گام نهم: بر روی دکمه ی Install Now کلیک نمایید

گام دهم: قوانین و شرایط استفاده از محصول را تایید کنید

پس از بررسی قوانین و شرایط استفاده از محصول، تیک گزینه ی I accept the license terms را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

 

 

گام یازدهم: نصب سفارشی را انتخاب کنید

گام دوازدهم: تصمیم بگیرید که ویندوز را بر روی کدام پارتیشن نصب کنید

هارد دیسک، بخش فیزیکی کامپیوتر است که داده ها را ذخیره می کند و پارتیشن، دیسک های سخت را به قسمت های جداگانه تقسیم می کند.

اگر کامپیوتر شما دارای پارتیشن نمی باشد، یک پارتیشن جدید نصب ویندوز به وجود آورید.

 

 

گام سیزدهم: ویندوز 7 را بر روی پارتیشن مورد نظر خود نصب کنید

هم اکنون منتظر بمانید تا عملیات نصب به پایان برسد.

به وسیله ی آپگرید (ارتقا) می توانید یکی از نسخه های قدیمی ویندوز را به نسخه ی جدیدتر آن (در اینجا ویندوز 7) ارتقا دهید.

گام اول: بررسی کنید که آیا سیستم شما با ویندوز 7 سازگار است

 

 

گام دوم: کامپیوتر خود را برای نصب ویندوز آماده کنید

 

 

گام سوم: اطمینان حاصل کنید که درایو نصب ویندوز به سیستم متصل است

 

 

گام چهارم: راه اندازی ویندوز را آغاز نمایید

گام پنجم: فرآیند راه اندازی را آغاز کنید

زمانی که دیسک بارگذاری می شود، وارد سی دی شده و بر روی setup.exe کلیک نمایید تا فرآیند نصب آغاز شود.

 

 

گام ششم: بر روی Install Now کلیک کنید

 

 

گام هفتم: به روز رسانی را انتخاب نمایید

به روز رسانی ها، جهت رفع مشکلات شناخته شده در نظر گرفته شده اند. با کلیک بر روی این گزینه، می توانید فایل های جدیدتر را نصب نمایید. برای دریافت به روز رسانی ها، بر روی گزینه ی Go Online to get the latest updates for installation (recommended) و جهت نادیده گرفتن به روز رسانی ها بر روی گزینه ی Do not get the latest updates for installation کلیک کنید.

گام هشتم: قوانین و شرایط استفاده از محصول را تایید کنید

پس از بررسی قوانین و شرایط استفاده از محصول، تیک گزینه ی I accept the license terms را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

گام نهم: گزینه ی Upgrade را انتخاب کنید

 

بخش 2 از 2 : پس از نصب و راه اندازی

 

زمانی که نصب و راه اندازی ویندوز شما به پایان رسید، لازم است مراحلی را انجام دهید.

گام اول: کلید محصول را وارد کنید

در برخی از نسخه های ویندوز، لازم است که کلید محصول را وارد نمایید. این شناسه، یک کد 25 کاراکتری است که ترکیبی از حروف و اعداد می باشد.

گام دوم: دریافت به روزرسانی ها

در صورتی که از نسخه ی اورجینال و اصلی ویندوز ویستا استفاده می کنید می توانید به روزرسانی های جدید را دریافت کنید. توجه نمایید که جهت دریافت به روزرسانی ها، باید به اینترنت متصل باشید.

گام سوم: تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب نمایید

در این قسمت، لازم است که تنظیمات زبان و زمان خود را وارد کنید. زمانی که این قسمت را انجام دادید، بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید.

گام چهارم: تنظیمات شبکه ی خود را انجام دهید

چنانچه که کامپیوتر شما به شبکه متصل است، یک گزینه برای شناسایی شبکه نمایش داده خواهد شد. بسیاری از کاربران، شبکه ی خانگی یا محل کار را انتخاب می کنند. در صورتی که کامپیوتر شما در یک محل عمومی می باشد، شبکه ی عمومی را انتخاب نمایید.

گام پنجم: میزکار خود را بررسی کنید

هم اکنون این فرصت را دارید که به جستجوی ابزار ها و قابلیت های دسکتاپ خود به بپردازید.

گام ششم: می توانید ظرفیت فلش خود را با فرمت کردن به حالت قبل بازگردانید!

 

 

گام هفتم: تبریک می گوییم! کلیه ی مراحل به پایان رسید، می توانید یک آنتی ویروس نیز بر روی سیستم خود نصب کنید

منبع: wikihow

دانشجوی رشته ی مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) هستم و در کرمانشاه زندگی می کنم. به شدت به برنامه نویسی و تولید نرم افزار علاقه مندم. همیشه سعی می کنم مهارت های خودم رو در هر زمینه ای از علم کامپیوتر ارتقا بدم. امیدوارم مطالبی که می نویسم براتون مفید باشه.

خیلی عالی و کامل بود استاد عزیز…
ممنون از سایتخوبتون

به زبان ساده و مرحله به مرحله بود واقعا ممنون 🙂

سلام اقا من زمانی که میرسم به مرحله حإف و اطلاعات درایو
اصلا درایوی وجود نداره مشکل من از کجاست؟؟؟

سلام من ویندوز نب کردم و تمام مراحل رو طبق همین چیزی ک گفتین اجرا کردم حالا میخوام نت رو نصب کنم اما وصل نمیشه لطفا راهنمایی کنین؟

سلام.
من ب اون قسمت میرسم ک ویندوز رو میخوام تو کدوم درایو نصب کنم.این کارو هم انجام میدم اما بعد چند تا گزینه میاد ک باید صد در صد بشن .برا من اولین گزینه سریعا تیک میخوره اما برا گزینه دوم متاسفانه error میده.لطفا راهنمایی ام کنید ممنون میشم

من هر کدوم از اون دکمه هارو می زنم که برم به تنظیمات بایوس نمیشه میشه راهنماییم کنید

خیلی متشکرم
خیلی وقت گذاشته اید
واقعا دمت گرم
آرزوی سلامتی و موفقیت
منویندوز ۷ اوریجینال روی سه عددDVD دارم که هنگام خرید لپ تاپ سونی وایو دریافت نموده بودم. میخوام ویندوزم رو با فرمت نمودن درایو c مجددا نصب کنم.
امروز اولین DVD رو گذاشتم اولا هیچ جا از من نپرسید که کدوم درایوت رو میخوای فرمت کنی دوما خیلی از اپلیکیشن های خودش رو نصب نکرد و گفت بعدا از طریق کنترل پنل نصبش کن سوما DVD های بعدی رو ازم نخواست
آیاازطریق بایوس باید نصبش کنم؟
یه موقع بقیه درایوهام نپره؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام.میخام ویندوزمو عوض کنم.ی جا نوشته Press any key to boot from CD or DVD???هر چی کلید میزنم نمیشه‌.باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین

این مشکل منم هست و حدس میزنم مشکل از کابل کیبورد باشه . چون ممکنه یو اس بی موقع روشن شدن کامپیوتر غیر فعال باشه ولی اگر کیبوردی با کابل اصلیش(که اسمش رو نمیدونم و رنگش بنفش هست و دایره ای هست)باشه این مرحله به خوبی رد میشه . اول از همه شما کابل کیبوردتون رو چک کنید اگر یو اس بی بود با یه کیبوردی که کابلش یو اس بی نیست تست کنید.

فک کنم دفعه اول ک این پیغام میاد نباید کلید بزنی
اخره اخر دوباره همین پیغام میاد اون موقع باید حتما یه کلید بزنی

بینهایت ممنونم عالی بود

بسیار عالی و مفید

سلام تو گام دوازدهم اصلا پارتیشن نیست چیکار کنم لطفا اگه می دونید بگید

سلام . پارتیشن منظورش درایویه که میخواین ویندوز روش نصب بشه . اصلا نمیتونه نباشه مگر اینکه در مراحل نصب شما یک مرحله اضافه تر باشه و اگر اونو دوباره نکس بزنید مرحله بعدی پارتیشن ها میان. البته این در صورتیه که شما نصب ویندوز را به صورت custom انتخاب کرده باشید.

سلام . ۲ تا سوال داشتم که تو این چند وقت ویندوز نصب می کردم با این مشکلات مواجه میشدم .

۱-در یک کامپیوتر قدیمی وقتی تنظیمات بوت رو درستش کردم موقعی که پیام میده یه دکمه بزنم تا سیدی ویندوز خونده بشه کیبورد غیر فعاله به نظر خودم به خاطر کابل یو اس بی کیبورد بود که کابل اصلی نبود ولی در اون لحظه کیبورد دیگه ای نداشتیم که امتحانش کنیم.

و مشکل دومم اینه که وقتی یه ویندوزی نصب می کنم بعدش تمام درایور های اون رو هم نصب میکنم و ارتقا میدم ، بازی ها و برنامه ها یا اجرا نمیشن یا به خوبی اجرا نمیشن . این مشکل به خاطر دایرکت ایکس هستش . در قسمت run کلمه dxdiag رو بزنید و در پنجره باز شده در یکی از تب های بالا سه نوع دایرکت ایکس رو نشون میده که باید رو حالت enable باشه ولی واسه من روی not avaliable هستش . برای این مشکل هم انواع و اقسام دایرکت ایکس ها رو نصب کردم ولی نشد . در نهایت با آپدیت کردن کامپیوترم درست شد که نیاز به اینترنت داشت . حتما راه حلی وجود داره برای نصب ویندوز بدون اینترنت . لطفا اگر بلدید حتما جواب بدید ممنون .

سلام.من ویندوز ۷ رو روو لپ تاپم نصب کردم.مدلk45. همه چی درست بود.نصب شد. وینوز اول ارمش میاد.بعد پیغام میده
Setup is preparing your computer for first use
اما یه روزه همین جوریه.اصلا تغییری نکرده.طبیعیه؟! چه کار کنم؟!

سلام ببخشید من میخواستم ویندوز نصب کنم وقتی بوتش کردم و درایوی که ویندوز تو رو فرمت کردم امدم ویندوز رو نصب کنم ولی گفت که فرمت درایو شما GPT میباشد و باید ان را تغقیر دهید تا ویندوز نصب کنم از طرفی اطلاعات رو هاردم خیلی مهمه و نمیتونم حذفش کنم میشه راهنمایی کنید ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

رسانه کلیک – این روزها تقریبا هیچ کاربر ایرانی را نمی‌توان یافت که در تلفن هوشمندش، پیام…

کلیک | نبض فناوری و اطلاعات
دریچه ای به دنیای تکنولوژی


با ما همراه باشید

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.

JavaScript seems to be disabled in your browser.
برای به کار گرفتن قابلیت این وب‌سایت، باید JavaScript در مرورگرتان ممکن‌شده باشد.

به فروشگاه آنلاین کارویرا خوش آمدید – 88491782

شما هیچ آیتمی در سبد خریدتان ندارید.

سیستم مکانیزه فروش

 

چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم

لیبل/بارکد پرینتر

 

پرینتر های بانکی و نسخه

ترازو / باسکول

فراخوان مشتری و پرسنل / پیجر

تجهیزات امنیتی

چگونه ویندوز 7 را نصب کنیم؟

دو بخش: نصب ویندوز 7 با استفاده از CD، بعد از نصب کردن

آیا ویندوز 7 نصب کرده اید؟ لازم نیست که حرفه ای باشید و یا از دفترچه راهنما استفاده کنید و سردرگم شوید. فقط این مراحل را دنبال کنید و ویندوز نصب شده روی کامپیوتر خود داشته باشید.

بخش 1 از 2: نصب ویندوز 7 با استفاده از CD

*نصب ویندوز روی کامپیوتر بدون سیستم عامل

نصب ویندوز روی کامپیوتری بدون سیستم عامل برای کاربرانی که می خواهند تمام اطلاعات در کامپیوتر خود را پاک کرده و یک ویندوز جدید روی کامپیوترشان نصب کنند و یا کامپیوترهایی که هنوز سیستم عامل ندارند، در نظر گرفته شده است.

 

 

1- وارد BIOS کامپیوتر شوید. کامپیوتری را که می خواهید ویندوز روی آن نصب کنید، خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید. هنگامی که صفحه نمایش BIOS ظاهر شد و یا شما آن را فعال کردید، یکی از دکمه های Del، ESC، F2، F10 ویا  F9  ( بستگی به مادربورد کامپیوتر دارد) فشار دهید تا وارد سیستم BIOS شوید. کلید برای ورود به BIOS معمولا روی صفحه نمایش نشان داده شده است.

 

2- گزینه  boot در BIOS را پیدا کنید. محل و نام آن ممکن است در کامپیوترهای مختلف متفاوت باشد ولی با کمی جستجو می توانید آن را پیدا کنید.

اگر آن را پیدا نکردید می توانید در اینترنت نام و مدل کامپیوتر خود را همراه با کلمه boot جستجو کنید. 

3- درایو CD-ROM را به عنوان اولین ابزار کامپیوتر خود انتخاب کنید.

ممکن است این روش در کامپیوترهای مختلف متفاوت باشد، گزینه boot معمولا گزینه ای است که ابزارهایی که قابل جابجایی هستند، در آن قرار دارند و شما باید ابزار CD-ROM را به عنوان اولین ابزار تنظیم کنید. همچنین boot می تواند لیستی از ابزارهایی باشد که شما می توانید آنها را برای اولین بار در کامپیوتر نصب و راه  اندازی کنید. 

4- تنظیماتی را که انجام داده اید، ذخیره کنید. کلید مربوط به ذخیره کردن، که روی صفحه نمایش نشان داده شده ( در شکل بالا F10 ) و یا گزینه save از منوی BIOS را برای ذخیره کردن انتخاب کنید.

5- کامپیوتر را خاموش کنید. می توانید گزینه  shut-down را در سیستم عامل انتخاب کنید و یا دکمه power را فشار دهید و نگه دارید تا کامپیوتر خاموش شود.

 

6- کامپیوتر را روشن کنید و CD مربوط به نصب ویندوز 7 را داخل درایو CD/DVD قرار دهید.

 

7- کامپیوتر را استارت کنید. بعد از این که CD را در درایو قرار دادید، کامپیوتر را استارت کنید. اگر می خواهید کامپیوتر از CD بوت شود، یک کلید را فشار دهید. بعد از این که انتخاب کردید که کامپیوتر از CD استارت شود، Windows Setup بارگذاری خواهد شد

چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم

اگر CD را در CD-ROM قرار دادید و کامپیوتر را استارت کردید ولی گزینه ای برای boot کردن کامپیوتر داده نشد، ممکن است مرحله ای را اشتباه انجام داده باشید. مراحل قبلی را دوباره انجام دهید تا مشکل برطرف شود.

8- گزینه های تنظیمات ویندوز را انتخاب کنید. هنگامی که ویندوز راه اندازی شد، با یک پنجره روبرو می شوید. زبان مورد نظر، نوع کیبورد و ساعت سیستم را انتخاب کنید. دکمه Next را فشار دهید.

 

9- روی “Install Now” کلیک کنید.

 

10- License Terms را قبول کنید. Microsoft Software License Terms را بخوانبد و جعبه کنار I accept the license terms را تیک دار کنید. 

 

11-  نصب Custom را انتخاب کنید.

 

12- مشخص کنید کدام هارد درایو و پارتیشن را می خواهید روی ویندوز نصب کنید. هارد درایویک بخش فیزیکی از کامپیوتر شما است که اطلاعات را ذخیره می کند. پارتیشن ها هارد درایو را به چند بخش جداگانه تقسیم می کنند.

اگر هارد درایو دارای اطلاعات است، آنها را حذف و یا format کنید.

                     هارد درایو را از لیست هارد درایوها انتخاب کنید.

                     روی (Drive options (advanced کلیک کنید.

                     روی گزینه Format from Drive کلیک کنید.

اگر کامپیوتر هیچ پارتیشنی نداشت، یک پارتیشن برای نصب ویندوز در آن، بسازید.

                     هارد درایو را از لیست هارد درایوها انتخاب کنید.                     روی (Drive options (advanced کلیک کنید.

                     از گزینه های New ،Drive را انتخاب کنید.

                    اندازه آن را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

13- ویندوز را روی هار درایو و پارتیشنی که ترجیح می دهید، نصب کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید که ویندوز را در چه پارتیشنی نصب کنید، آن را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. نصب ویندوز شروع می شود.

*Upgrade

نصب Upgrade، نسخه ویندوز کامپیوتر شما را ارتقا می دهد. (مثلا ویندوز Vista به ویندوز 7)

 

1- کامپیوتر را با همان سیستم عامل قبل، روشن کنید.

 

2- بررسی کنید که کامپیوتر شما با ویندوز 7 سازگاری داشته باشد. Windows 7 Upgrade Advisor کامپیوتر را اسکن می کند و مشخص می کند که با ویندوز 7 سازگار است یا نه. 

اینجا برنامه را دانلود کنید.

 

 

3- کامپیوتر را برای نصب آماده کنید.

کامپیوتر را برای بدافزار اسکن کنید. بدافزار می توانند از نصب صحیح ویندوز جلوگیری کند.

هر نرم افزار آنتی ویروس را حذف یا غیرفعال کنید زیرا ممکن است با نصب ویندوز تداخل پیدا کنند.

بعضی برنامه های غیرضروری را حذف کنید تا سرعت ارتقاء ویندوز افزایش پیدا کند.

ویندوز را با Windows Update ارتقاء دهید.

بعضی فایل های غیر ضروری را حذف کنید تا سرعت ارتقاء افزایش یابد.

از هارد درایو بک آپ بگیرید زیرا نصب ویندوز باعث از بین رفتن فایل ها می شود. (اختیاری)

 

4- CD نصب ویندوز 7 را داخل کامپیوتر قرار دهید.

 

5- Windows Setup را استارت کنید. بعد از این که CD لود شد،روی Start و سپس Camputer کلیک کنید و روی درایو CD که Windows 7 Setup داخل آن قرار گرفته دبل کلیک کنید و روی setup.exe دبل کلیک کنید. اجازه دهید تا Setup استارت شود.

6- روی Install Now کلیک کنید.

 

7- یکی از انواع آپدیت را برای Windows Setup انتخاب کنید. updates برای اصلاح کردن مشکلات شناخته شده با Windows Setup در نظر گرفته شده است. برای گرفتن updates، روی Go Online to get the latest updates for installation کلیک کنید (این روش به خاطر مشکلات رجیستری در ایران پیشنهاد نمی شود ). برای پرش از این مرحله روی Do not get the latest updates for installation کلیک کنید.

 

8- در صورت استفاده از نرم افزار اورجینال License Terms را بپذیرید. جعبه Microsoft Software License Terms را تیک دار کنید و روی Next کلیک کنید. 

 

9- نصب Upgrad را انتخاب کنید.

=== نصب با استفاده از Flash Drive یا External Drive ===

 

* نصب Windows Setup با Flash Drive یا External Drive

لازم است که ابتدا فایل های Windows Setup را به یک درایو منتقل کنید. 

 

1- یک فلش مموری با حداقل 4 گیگابایت حافظه، به کامپیوتر متصل کنید. 

 

 

2- فایل های شخصی را وارد آن کنید.

 

3- Windows 7 Setup ISO را دانلود کنید. هر فایل ISO یک تصویر دیسک مانند دارد. نکته: این دانلود ممکن  است زمانی طول بکشد که به سرعت اینترنت بستگی دارد.

لیستی از دانلود لینک ها اینجا وجود دارد.

اگر لینک در وب سایت کار نمی کرد، برای دریات لیستی از لینک ها اینجا کلیک کنید.

 

 

4- Windows 7 USB/DVD Download Tool از اینلینک دانلود کنید.

 

5- هنگامی که IOS دانلود شد، Windows 7 USB/DVD Download Tool را باز کنید. 

 

 

6- IOS را انتخاب کنید. در مرحله 1 از 4: Choose ISO file در صفحه Windows 7 USB/DVD Download Tool با کلیک کردن روی  downloaded ISO file، Browse را انتخاب کنید و سپس روی Next کلیک کنید.

 

 

7- در مرحله 2 از 4: در صفحه USB device ،Choose media type را انتخاب کنید.

 

8- در مرحله 3 از 4: در صفحه Insert USB device ، درایوی را که می خواهید فایل های Setup را از آن بگیرید انتخاب کنید. روی Begin copying کلیک کنید.

اگر پیام خطایی دریافت کردید که حاوی پیامNot Enough Free Space (فضا کافی نیست)باشد، روی دکمه Erase USBDevice کلیک کنید که همه فایل های داخل درایو را پاک می کند. 

 

 

9- هنگامی که Windows 7 USB/DVD Download Tool انتقال ISO فلش مموری تمام کرد، فلش آماده نصب ویندوز است.

*نصب ویندوز روی کامپیوتر بدون سیستم عامل

نصب ویندوز روی کامپیوتری بدون سیستم عامل برای کاربرانی که می خواهند تمام اطلاعات در کامپیوتر خود را پاک کرده و یک ویندوز جدید روی کامپیوترشان نصب کنند و یا کامپیوترهایی که هنوز سیستم عامل ندارند، در نظر گرفته شده است. (نکته: کامپیوترهای قدیمی ممکن است نتوانند این نوع از نصب را انجام دهند)

 

 

1- مطمئن شوید فلش مموری که فایل Windows 7 Setup در آن قرار دارد، به کامپیوتر متصل باشد.

 

2-  وارد BIOS کامپیوتر شوید. کامپیوتری را که می خواهید ویندوز روی آن نصب کنید، خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید. هنگامی که صفحه نمایش BIOS ظاهر شد و یا شما آن را فعال کردید، یکی از دکمه های Del، ESC، F2، F10 ویا  F9  ( بستگی به مادربورد کامپیوتر دارد) فشار دهید تا وارد سیستم BIOS شوید. کلید برای ورود به BIOS معمولا روی صفحه نمایش نشان داده شده است.

 

 

3- گزینه  boot در BIOS را پیدا کنید. محل و نام آن ممکن است در کامپیوترهای مختلف متفاوت باشد ولی با کمی جستجو می توانید آن را پیدا کنید.

اگر آن را پیدا نکردید می توانید در اینترنت نام و مدل کامپیوتر خود را همراه با کلمه boot جستجو کنید.

 

4- یک درایو را به عنوان اولین ابزار کامپیوتر خود انتخاب کنید.

اگر درایو شما بوت شدن ابزار را نشان نداد، کامپیوتر از آن پشتیبانی نمی کند.  

ممکن است این روش در کامپیوترهای مختلف متفاوت باشد، گزینه boot معمولا گزینه ای است که ابزارهایی که قابل جابجایی هستند، در آن قرار دارند و جایی است که شما باید ابزارتان را به عنوان اولین ابزار در آنجا تنظیم کنید. همچنین ابزارهای قابل جابجایی برای بوت اولیه در این قسمت لیست شده اند . اگر دچار مشکل شده اید می توانید از کتابچه راهنما و یا اینترنت استفاده کنید.

 

5- تنظیماتی را که انجام داده اید، ذخیره کنید. کلید مربوط به ذخیره کردن، که روی صفحه نمایش نشان داده شده ( در شکل بالا F10 ) و یا گزینه save از منوی BIOS را برای ذخیره کردن انتخاب کنید.

 

6- کامپیوتر را خاموش کنید. می توانید گزینه  shut-down را در سیستم عامل انتخاب کنید و یا دکمه power را فشار دهید و نگه دارید تا کامپیوتر خاموش شود.

 

7-کامپیوتر را دوباره روشن کنید. کامپیوتر باید از Windows Setup وارد شود.

اگر کامپیوتر از شما خواست که با فشار دادن هر دکمه کامپیوتر را از CD بوت کنید، این کار را انجام دهید. Windows Setupلود خواهد شد.

نکات مهم: اگر شما در هر مرحله ای از Setup، پیام خطای CD/DVD device driver missing را د ریافت کردید،به راحتیروی گزینه Cancel در پیام کلیک کنیدکه شما را به صفحه Welcome باز می گرداند. هنگامی که به صفحه Welcome برگشتید، USB را از کامپیوتر جدا کرده و به یک پورت USB دیگر روی کامپیوتر وارد کنید و نصب را ادامه دهید. 

8- گزینه Windows Setup را انتخاب کنید. هنگامی که Windows Setup لود شد، یک پنجره باز می شود. زبان، نوع کیبورد و ساعت را تعیین کنید. سپس Next را فشار دهید.

 

9- دکمه Install Now را فشار دهید.

 

10-License Terms را بپذیرید. Microsoft Software License Terms را بخوانید و جعبه کنار I accept the license terms را تیک دار کنید و روی Next کلیک کنید.

 

11- نصب Custom را انتخاب کنید.

 

 

12- تعیین کنید که می خواهید ویندوز را در کدام هارد درایو و پاتریشن نصب کنید. یک هارد درایو یک بخش فیزیکی از کامپیوتر است که اطلاعات در آن ذخیره می شوند. پارتیشن ها هارد درایو را به قسمت های مجزا تقسیم می کنند.

اگر هارد درایو دارای اطلاعات است، آنها را حذف و یا format کنید.

                     هارد درایو را از لیست هارد درایوها انتخاب کنید.

                     روی (Drive options (advanced کلیک کنید.

                     روی گزینه Format from Drive کلیک کنید.

اگر کامپیوتر هیچ پارتیشنی نداشت، یک پارتیشن برای نصب ویندوز در آن، بسازید.

                     هارد درایو را از لیست هارد درایوها انتخاب کنید.                     روی (Drive options (advanced کلیک کنید.

                     از گزینه های New ،Drive را انتخاب کنید.

                    اندازه آن را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

13- ویندوز را در هارد درایو و پارتیشنی که ترجیح می دهید، نصب کنید. بعد از این که هارد درایو و پارتیشن را انتخاب کردید،  آن را انتخاب کرده و Next را فشار دهید. 

* Upgrade

نصب Upgrade نسخه قدیمی ویندوز روی کامپیوتر را ارتقاء می دهد. مثلا ویندوز Vista به ویندوز 7)

1- بررسی کنید که کامپیوتر شما با ویندوز 7 سازگاری داشته باشد. Windows 7 Upgrade Advisor کامپیوتر را اسکن می کند و مشخص می کند که با ویندوز 7 سازگار است یا نه. اینجا برنامه را دانلود کنید.

2- کامپیوتر را برای نصب آماده کنید.

کامپیوتر را برای بدافزار اسکن کنید. بدافزار می توانند از نصب صحیح ویندوز جلوگیری کند.

هر نرم افزار آنتی ویروس را حذف یا غیرفعال کنید زیرا ممکن است با نصب ویندوز تداخل پیدا کنند.

بعضی برنامه های غیرضروری را حذف کنید تا سرعت ارتقاء ویندوز افزایش پیدا کند.

ویندوز را با Windows Update ارتقاء دهید.

بعضی فایل های غیر ضروری را حذف کنید تا سرعت ارتقاء افزایش یابد.

از هارد درایو بک آپ بگیرید زیرا نصب ویندوز باعث از بین رفتن فایل ها می شود. (اختیاری)

3- مطمئن شوید فلش مموری که ویندوز از آن نصب شده، به  کامپیوتر متصل باشد.

4- Windows Setup را شروع کنید.روی Start> Computer کلیک کنید و روی USB که Windows 7 Setup در آن قرار دارد، دبل کنیدسپس روی setup.exe دبل کلیک کنید. اجازه دهید تا Setup استارت شود.

 

5- روی Install Now کلیک کنید.

 

6- یکی از انواع آپدیت را برای Windows Setup انتخاب کنید. updates برای اصلاح کردن مشکلات شناخته شده با Windows Setup در نظر گرفته شده است. برای گرفتن updates، روی Go Online to get the latest updates for installation کلیک کنید (این روش به خاطر مشکلات رجیستری در ایران پیشنهاد نمی شود ). برای پرش از این مرحله روی Do not get the latest updates for installation کلیک کنید.

 

7- License Terms را بپذیرید. Microsoft Software License Terms را بخوانید و جعبه کنار I accept the license terms را تیک دار کنید و روی Next کلیک کنید.

 

8- نصب Upgrade را انتخاب کنید.

بخش 2 از 2: بعد از نصب کردن

این مراحل پس از اتمام نصب ویندوز 7 و پس از این که کامپیوتر با ویندوز 7 استارت شد، انجام می شود.

 

1- نام کاربری و نام کامپیوتر را تایپ کنید.

 

2- رمز عبور را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. اگر نمی خواهید رمز عبور را وارد کنید، جعبه متن را خالی بگذارید و روی Next کلیک کنید.

 

3- product key را وارد کرده و سپس Next را بزنید. اگر CD ویندوز 7 را خریده اید، product key روی CD  قرار دارد. اگر می خواهید از این مرحله پرش کنید، فقط روی Next کلیک کنید. اما در این صورت ویندوز فقط به مدت 30 روز به طور آزمایشی اجرا می شود و شما مجبور خواهید شد که پس ار پایان 30 روز key  را وارد کنید.

 

4- تنظیمات Windows Update را انتخاب کنید.

Use recommended settings به طور خودکار مجموعه ها و تنظیمات امنیتی مایکروسافت را آپ دیت می کند.

Install important updates only فقط آپدیت های لازم را در کامپیوتر انجام می دهد

Ask me later امنیت شما را تا زمانی که بخواهید، غیرفعال می کند.

 

5- زمان سیستم را تنظیم کنید.

6- نوع شبکه را مشخص کنید.

اگر کامپیوتر به شبکه اختصاصی خودتان متصل است Home network را انتخاب کنید.

اگر به یک شبکه در محل کارتان متصل هستید، Work network را انتخاب کنید.

اگر به یک شبکه عمومی در مکانی مانند رستوران، فروشگاه و … استفاده می کنید، Public network را انتخاب کنید.

7- کامپیوتر حالا تنظیم شده است.

 

8- هنگامی که کامپیوتر آماده شد، USB را فرمت کنید تا دوباره به حالت پیش فرض برگردد ( اگر از روش نصب با استفاده از Flash Drive و یا External Drive ویندوز را نصب کرده اید). می توانید USB را از طریق راست کلیک کردن روی ComputerFormat، کلیک روی Restore Device Defaults و در نهایت کلیک روی Start، فرمت کرده و دوباره به حالت پیش فرض برگردانید و برای همیشه اطاعات USB را حذف کنید. بعد از فرمت کردن USB به طور کامل، می توانید فایل ها را دوباره داخل آن وارد کنید.

 

9- مطمئن شوید که هرنرم افزاری را که حذف کرده بودید، مجددا نصب کرده اید. هر درایور و هر نرم افزار امنیتی که قابل فعال کردن است را دوباره نصب کنید. همچنین امنیت دستگاه را ارتقاء دهید و Windows Update را برای به روز رسانی امن دستگاه، اجرا کنید.  

شما هیچ آیتمی در سبد خریدتان ندارید.

آدرس: خیابان ایرانشهر – پلاک ۲۲۸

تماس با ما: 02188491782

ایمیل ما: info@karvira.com

© تمامی حقوق این وب سایت برای قروشگاه آنلاین کارویرا محفوظ می باشد. | 1396

چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم
چگونه ویندوز 7 را حذف و دوباره نصب کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *