چگونه وزن سریع کم کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه وزن سریع کم کنیم
چگونه وزن سریع کم کنیم




خانه

موبایل

16 روش ساده برای کاهش سریع وزن

تغییرات ساده در شیوه زندگی از ورزش کردن گرفته تا یوگا و نخوردن هله هوله و … ،کمک خواهد کرد که شما بتوانید  10 ، 30 ، حتی 50 کبلو از وزن خود را به سرعت کاهش دهید!چگونه وزن سریع کم کنیم

تغییر دادن شیوه زندگیتان  این یک داستان قدیمی است که می گوید : شما به چگونگی روند زندگی روزمره خود همیشه عادت کرده اید .در صورتی که باید بگوییم  ترس از تغییراتی حتی جزئی باعث شده از خواسته های خود دور بمانید .این جمله در مورد رژیم غذایی و به دنبال آن وزن شما هم صدق می کند. مثلا برای شما عادت شده که هر روز در دفتر کارتان شیرینی بخورید و باعث شوید بدون آنکه متوجه باشید کالری خود را مرتبا افزایش دهید. 

اما راه بهتری وجود داردبا  کمک گرفتن از روش های زیر می توانید روند زندگی روزانه خود را در رابطه با چگونگی استفاده از مواد غذایی تغییر داده و با سرعت زیادی آنچنان وزن خود را کاهش دهید که حتی دوراز تصورات شماست.در حقیقت ، ما به خوانندگان این مطلب گفته ایم که با روش هایی آسان و راحت می توانند 10، 25 و حتی 60 کیلو از وزن خود را کم کنند.اسراری شگفت انگیز که برای کاهش سریع وزنتان گفته شده است. 

 

– خوردن صبحانه من قبلا صبحانه خوردن را هر روز واجب نمی دانستم. اما حالا روزی نیست که من بدون صبحانه از خانه خارج شوم. من در حال حاضر صبحانه ای در حدود 300 کالری در روز که یک ترکیب سالمی از پروتئین و غلات سبوس دار است می خورم و در طول روز هم یک میان وعده می خورم که برای میان وعده ها هم به جای خوردن انواع اسنک های مضر یک ساندویچ با کره بادام زمینی طبیعی یا کره سیب می خورم. در کمتر از یک سال ، 65 کیلو وزن کم کردم.

 

– تغییر دادن سفارشات غذاییمن به جای آنکه چندین بار در هفته  برای غذا خوردن به رستوران بروم فقط یک بار در هفته می روم  و مرغ کبابی به جای یک کاسه بزرگ ماکارونی سفارش می دهم .من با پیگیری این روش توانستم  20 کیلو از ورن خود را کم کنم.

– تغییر در روش خرید کردن”من به وزن دلخواه خود رسیدم بعد از آنکه خرید انواع تنقلات از فروشگاه های مواد غذایی را متوقف کردم. اگر می خواستم یک بسته چیپس یا  آب نبات یا شکلات بخرم ، اجبار کرده بودم که تا فروشگاه را برای خریدن آن پیاده بروم و آنقدر برای خریدن این خوراکی ها عذاب می کشیدم که دیگر از خریدن چنین مواد غذایی سیر شدم.

– دویدن در ساعات مشخصی از روز”زمانی که من می خواستم یکی از شلوارهای جینم را بپوشم و اندازه ام نبود تصمیم گرفتم لاغر کنم. من شروع به دویدن در حدود  20 دقیقه در روزدر حول و حوش زمان  ناهارکردم. من در دو ماه ، 20 کیلو وزن کم کردم  ، و اکنون شلوارهایم  بیش از حد برایم بزرگ هستند!

 

– پیاده روی به مدت یک ساعت بعد از کار ” پس از کار، من و همکارانم هر زمان که به خانه برمی گشتیم به سراغ شام می رفتیم  و بعد از آن تصمیم گرفتیم برنامه خود را عوض کنیم و تا یک ساعت بعد از آنکه به خانه می رسیدیم شروع به راه رفتن و دویدن در اطراف خانه کردیم. یک سال بعد، من درحدود  40 کیلو وزن کردم.

 

– ترک عادات من سیگار را ترک کردم، و به یک باشگاه پیوستم و شروع به کار کردن با یک مربی شخصی کردم. من ورزش می کردم و احساس سلامتی می کردم. من در حال حاضر 37 کیلو در طول سه ماه کم کردم! 

– تغییر در برنامه غذایی من در خوردن یکسری غذاها افراط می کردم و تصمیم گرفتم برنامه غذایی ام را تغییر دهم. هنگامی که من غذاهای پر کالری مانند بستنی، تنقلات، را با انواع اسنک های کم چرب و دانه آفتابگردان بوداده و غلات سبوس دار جایگزین کردم ، به این ترتیب نتایج بهتری را در وزن خود ایجاد کردم و اکنون انتخاب های بهتری را به طور خودکار انجام می دهم.

 

– بدست آوردن انرژی به همراه موسیقیمن مدتی به ورزشگاه می رفتم و در آنجا یاد گرفتم که تمرینات ورزشی به همراه موسیقی اثر بیشتری در کاهش وزن خواهد داشت. به این ترتیب زمانی که ورزش کردن را شروع کردم  چون به موزیک گوش می دادم بدون آنکه متوجه باشم تمریناتم طولانی تر می شد. یک ماه بعد، من 13 کیلو وزن کم کردم.

– سبزیجات با اضافه کردن سبزیجات به غذاهایم کم کم به این غذاها عادت کردم ، مثلا هنگام درست کردن پیتزا از فلفل سبز به جای سوسیس پپرونی استفاده کردم. من دیگر از خوردن چیزهایی مثل چیپس و یا دسر های غنی اجتناب کردم و آنچنان به سرعت وزنم کاهش یافت که باور کردنی نبود. من در نهایت توانستم 4 سایز کم کنم.

– فعالیت در خانهمن سعی می کنم در هر زمان که ممکن است ورزش های سبک و مناسبی را انجام دهم . در خانه به هنگام انجام دادن هر کاری و حتی به هنگام تلویزیون دیدن هم ساکت ننشینم. مثلا انجام پرش در خانه و یا روبروی تلویزیون بایستم و ادای تبلیغات تلویزیونی را در بیاورم و یا در حال شستن ظرف ها برقصم. به این ترتیب توانستم کالری بیشتری را بسوزانم. در حال حاضر لباس های من از قبل برایم مناسب ترو اندازه تر هستند. 

 

– چگونگی خوردن فست فود هاهنگامی که برای خوردن انواع فست فودها به بیرون می رفتم ، از آن غذا مقدار زیادی سفارش می دادم، اما اکنون با سفارش یک مدل و آن هم کم قانع هستم:  مثلا مقدار کمی سیب زمینی سرخ کرده و یا تعداد کمی از تکه های مرغ سوخاری. به این ترتیب درطول هفت هفته توانستم  16 کیلو وزن کم کنم.اکنون از زمانی که بچه دبیرستانی بودم هم لاغرترم .

– تمرینات یوگاانجام تمرینات یوگا برای ارتباط درست من با غذا و سلامتی بدنم بهترین چیز است. تمرینات آن باید چندین بار در هفته انجام گیرد و در حال حاضر مدل و انگیزه غذا خوردن من کلا عوض شده است  طوری که من به طور حسی غذا می خورم و زمانی که هم که کاملا سیر شدم کنار می کشم. حقیقتی که تا به کلاس های یوگا نروید متوجه حرف من نخواهید شد.! 

 

– بودجه بندی و صرفه جویی” من برای آنچه که دوست داشتم بخورم بودجه بندی کردم و در ابتدای هر ماه اندکی پول برای خوردن انواع اسنک ها کنار گذاشتم .به این ترتیب خودم را مجبور کرده بودم که از خوردن انواع اسنک های گران قیمت اجتناب کنم. با خوردن میان وعده های سالم و ارزان قیمت مانند هویج و … ، به جای انواع شکلات ها و …توانستم کالری زیادی بسوزانم .به این ترتیب در سه ماه توانستم  20 کیلو وزن کم کنم.

– کلاس رقصدو ماه پیش ، من شروع کردم به رفتن به کلاس های رقص و دو بار در هفته به این کلاس ها می رفتم.  روال رقص طوری بود که روی عضلات به ویژه در پاها فشار زیادی وارد می کرد و  تپش قلب  را بالا می برد و بازده زیادی در سوزاندن کالری داشت. به این ترتیب توانستم در مدت زمانی کم به وزن ایده آل خود برسم.

– نخوردن غذا در شبهر بار که من تصمیم می گرفتم وزن خود را کم کنم اولین کاری که می کردم این بود که از ساعت   18:30 شب به بعد ار خوردن هرچیزی خودم را منع می کردم . این کار را در 5 روز اول هفته انجام می دادم و در دو روز دیگر که بیشتر بیرون و به گشت و گذار بودم این اجبار را برای خودم برمی داشتم و هرچیزی از جمله تنقلات مورد علاقه ام را می خوردم. به این ترتیب توانستم تنها در مدت دو ماه وزن زیادی را کم کنم.

– پیاده رویمن  هر روز مسافت طولانی ای را پیاده روی می کردم ، این کار را همه روزه انجام می دادم .حتی در روزهایی که آب و هوا بسیار وحشتناک و بد است هم اگر شده به مدت 10 دقیقه این کار را انجام می دادم. استفاده از کفش های ورزشی مورد علاقه ام هم در بیشتر شدن انگیزه من تاثیر زیادی می گذاشت. به این ترتیب توانستم در طول یک سال 50 کیلو از وزن خود را کم کنم.

منبع : seemorgh.com

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

کاهش ۳۰ کیلو در هر بازه‌ی زمانی، نسبتا هدف بزرگی است، اما انجام چنین کاری تنها در هشت هفته مانند آنچه در برنامه‌های محبوب تلویزیونی می‌بینید، میتواند کار پر خطری باشد! اما با کمک دکترتان، اگر سلامتی کلیتان در سطح خوبی باشد و به برنامه‌ی غذایی و تمرینات شدیدتان بچسبید، خواهید توانست به این هدف برسید. این اقدام، نیاز به تعهد دارد، پس نباید در مجموع برای طی کردن فرجه‌ی دو ماهه‌تان هیچگونه انحرافی در رژیم غذاییتان داشته باشید. اما خیالتان راحت باشد، این کار، شدنی است.

روزتان را با آهسته دویدن یا دوچرخه سواری آغاز کنید. در واقع هر فعالیت فیزیکی که عرقتان را در بیاورد جواب کار شما را خواهد داد، فقط با شدتی فعالیت کنید که بتوانید بمدت ۲۰ دقیقه ادامه‌اش دهید. این تمرین کالری خواهد سوزاند و اگر یک رژیم کم کالری داشته باشید، چربی هم خواهید سوزاند، که به کاهش وزن سریع خواهد انجامید.

هر روز صبح با تعیین زمانی برای مصرف یک وعده‌ی سالم و کوچک، صبحانه بخورید. سعی کنید صبحانه‌تان شامل چیزهایی مثل بلغور جو دوسر بهمراه میوه، ماست، یک میوه‌ی کامل یا تست نان گندم بهمراه آبمیوه باشد. صبحانه خوردن به سوخت و ساز بدنتان سرعت می‌دهد و بدنتان را تحریک می‌کند تا در طول روز بیشتر کالری بسوزاند.

آب را جایگزین نوشابه کنید. برای اینکار باید هر چه نوشابه در منزلتان هست را به انبار منتقل کنید و از آن به بعد بجای نوشابه آب بنوشید. نوشابه پر از کالری تهی است که بصورت شدیدی در توانایی کاهش وزن شما اختلال ایجاد می‌کند، اما آب کالری ندارد، بدنتان را هیدراته میکند، و کمک خواهد کرد تا شکمتان پر شود و از پرخوری جلوگیری کنید.

کاهش وزن سریع

چگونه وزن سریع کم کنیم

بمدت یک هفته از «وعده‌های جایگزین» استفاده کنید. «وعده‌های جایگزین» غذاهای یخ‌زده یا نوشیدنی‌هایی آماده هستند که آنها را جایگزین هر وعده‌تان می‌کنید. مصرف چنین مواد غذایی می‌تواند به شدت مصرف کالری شما را کاهش دهد و در کل میزان کاهش وزن شما زیاد کنند.

دو بار در روز و هر بار ۲۰ دقیقه ورزش کنید. دو برابر کردن زمان ورزش روزانه‌تان، انرژی بیشتری خواهد سوزاند و به شما کمک خواهد کرد تا زودتر وزن کم کنید. هم می‌توانید همان تمریناتی را که در دو هفته‌ی اول انجام می‌دادید اجرا کنید، هم می‌توانید تمریناتتان را تغییر دهید. دوباره اشاره می‌کنیم که تمرینات کاردیو در محیط باز موثرتر خواهند بود.

دقیقا قبل از اینکه غذا بخورید یک لیوان آب بنوشید. حدود ۱۰ دقیقه قبل از وعده‌ی غذاییتان باید یک لیوان ۸ اونسی آب بنوشید تا بخشی از شکمتان را پر کند. بدین ترتیب، هنگامی که غذا خوردنتان را شروع می‌کنید، خیلی زودتر سیر خواهید شد و نخواهید توانست زیاد غذا بخورید. بنابراین بدون اینکه گشنه بمانید مقدار کالری دریافتی‌تان کاهش پیدا خواهد کرد.

به مدت دو روز، رژیم تک خوری بگیرید! بدین شکل که فقط آبمیوه بنوشید. آب میوه‌های غیر مرکباتی مانند سیب بهترند. حتی اگر ابزارهای مورد نیاز را دارید، می‌توانید آب مخلوطی از چند نوع میوه را گرفته و میل کنید. هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آبمیوه بنوشید تا هم شکمتان پر شود و هم اینکه بدون مصرف کالری زیاد، به بدنتان مواد مغذی برسانید. از میوه‌هایی همچون پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت دوری کنید، چرا که می‌توانند معده و سیستم گوارش شما را اذیت کنند. همچنین فقط و فقط این تک خوری را دو روز از یک بازه‌ی دو هفته‌ای اجرا کنید.

با اضافه کردن مقداری میوه و سبزی به هر وعده ی غذایی و کنار گذاشتن مواد گوشتی، به رژیمی سرشار از میوه و سبزیجات بچسبید. لازم نیست که گیاه‌خوار باشید، هرچه بیشتر سبزیجات بخورید، بیشتر احساس سیری خواهید کرد و کالری کمتری مصرف کرده‌اید.

هرگاه خانه را ترک کردید یک میوه بهراه خود ببرید تا بجای هله هوله مصرف نمایید. اگر شما مشتاق مصرف هله هوله‌ها هستید، بهمراه داشتن یک میوه به شما کمک خواهد کرد تا هوستان برطرف شده و احتمال انتخاب‌های ناسالمی مثل چیپس و کلوچه کاهش پیدا کند.

سریع وزن کم کردن

شدت و مدت تمریناتتان را از جلسات ۲۰ دقیقه‌ای در روز به دو جلسه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای در هر روز افزایش دهید. حتی برای سوزاندن کالری بیشتر، فعالیت‌های تمرینی‌تان را از تند راه رفتن، به دویدن یا حرکات پیچیده‌تری در حین جلسات ایروبیک‌تان ارتقا دهید.

کربوهیدرات‌های پیچیده همچون نان غلات کامل مصرف کنید. کربوهیدرات‌های ساده مانند ماکارونی یا نان سفید نخورید. کربوهیدرات‌های ساده انرژی زیادی به بدن خواهند داد، بیش از آنچه که بتواند بسوزاند، که در نتیجه آنها را بعنوان چربی ذخیره خواهد کرد. پس مصرف آنها را قطع کنید و شانس کاهش وزنتان را زیاد کنید.

در صورت نیاز، با تجویز پزشکتان قرص‌های لاغری مصرف کنید تا به هدف کاهش وزنتان دست پیدا کنید. همین که به انتهای برنامه‌ی هشت هفته‌ای تان نزدیک می‌شوید، ممکن است به قرص‌های لاغری احتیاج پیدا کنید تا چند کیلوی باقیمانده را هم بسوزانید. فقط حواستان باشد که اگر از قرص‌های ضد اشتها استفاده کردید، حتما غذاهای سالم و مغذی استفاده نمایید. در غیر اینصورت دچار عدم تعادل تغذیه‌ای شدید خواهید شد.

پیش از اینکه هر رژیم غذایی یا برنامه‌ی ورزشی را آغاز کنید، حتما با پزشکتان مشورت نمایید. اگر شرایط پزشکی خاصی داشته باشید، محدود کردن شدید کالری و چسبیدن به یک برنامه‌ی ورزشی سنگین می تواند سلامتی شما را تهدید کند. این موضوع را دست کم نگیرید.

در حالیکه در برنامه‌ها و تبلیغات تلویزیونی کاهش وزن‌های رویایی نشان داده میشود، یک هدف واقع گرایانه برای برنامه‌ی کاهش وزن در خانه، نیم تا یک کلیو در هفته است. موفقیت در نگهداری وزن پس از کاهش آن، مخصوصا پس از یک رژیم غذایی سخت، نیازمند این است که سبک زندگیتان را تغییر دهید. با پزشک یا متخصص تغذیه‌تان مشورت کنید تا یک برنامه‌ی غذایی سالم برایتان تدوین کند.

در آخر توجه داشته باشید که عدم توانایی شما در کاهش ۳۰ کیلو از وزنتان در این زمان کوتاه، شکست به حساب نمی‌آید! اگر بتوانید وزنتان را نگهدارید، هر مقداری که وزن کم کرده باشید می‌تواند سطح سلامتیتان را افزایش دهد. پس از این دوره، با آرامش یک برنامه‌ی غذایی سالم و کم کالری و برنامه‌ی ورزشتان را ادامه دهید تا بقیه‌ی وزنتان هم به مرور کاسته شود.

سلام من 16 سالمه قدم 167 س و وزنم 80 کیلو گرم میخواستم ده کیلو وزن کم کنم اما نمیدونم چگونه اگر چیز های سرد مانند چای سبز بخورم قلبم تیر میکشد و اگر چیز های گرم بخورم بدنم جوش درمیاورد لطفا راهنمایی ام کنید ممنون

تنها راه برای لاغر کردن شما پیاده روی منظم بین 40تا80 دقیقه است.اگر گن لاغری هم هنگام پیاده روی بر تن داشته باشید تاثیر به سزاتری خواهد داشت.توجه داشته باشید وعده شام حتما باید بدون برنج و نان باشد

سلام خسته نباشید من 16 سالمه قدم 168س شش ماه دیگر عروسیم هست و الان 80 کیلو گرم وزن دارم میخواستم تا یک ماه دیگر حداقل ده کیلو وزن کم کنم چای سبز یا چیز های سر نمیتوانم بخورم چون قلبم تیر میکشد ینی فشارم پایین میرود و چیز های گرم چون در سن بلوغ هستم اگر بخورم بدنم جوش درنیاورد مانده ان چکار کنم لطفا راهنمایی ام کنید ممنون

ترو خدا عروسي نكن شما هنوز نوجواني

سلام شماروبه خداکمک کنیدمن قدم ۱۵۵وزنم ۸۸کیلوهست دوماه دیگه عروسیمه افسرده شدم کمکم کنید ایامیتونم سی کیلوکم کنم همه مسخرم میکنن من باشگاه میرفتم وزن کم میکردم ولش کردم وحشتناک چاق شدم الان ۳۲سالمه منتظر کمکتون هستم درضمن اشتهام زیادشده همش دل ضعفه ومعده درد شدید میگیرم ارادم شده صفررررر شدم یه دختراسترسی افسرده حالم ازخودم بهم میخوره

ایا کم خوردن باعث لاغری میشه مثلا صبح یک لیوان شیر کم چرب 3تا بیسکوییت
تو مدرسه ی ساندویچ کوچک و زنگ دوم بستگی داره میوه های خاص یا ی بسته کرانچی فلفلی (چون تنده بدنم گرم میشه)
ناهارمو تو ظرف کوچیک میخورم و دیگه هیچی نمیخورم تا شب ک چای با نان شیرمال میخورم بعدشم میوه فعالیتم زیاد نیست چون درس دارم و احساس کم خوابی دارم
شما چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟

البته یادم رفت بگم ک چای سبز استفاده میکنم

الان اینا کمن؟ بنظرم کرانچی رو بیخیال میتونی رو غذات فلفل بزنی.میان وعده هم یا ساندویچ یا میوه نه هردوش(ساندویچت نباید سس مایونز یا پنیر یا کره داشته باشه)ورزش کن شده ۳بار درهفته هربار ۴۵دقیقه میتونی پیاده روی کنی.فقط درس نخون زندگی کن

سلام من ۱۷ سالمه و ۱۰۵کیلو وزنمه و قدم ۱۷۶ میخواستم بدونم چجوری ماهی ده کیلو وزن کم کنم خیلی می‌خوام وزنم کم سه همه میخرم میکنم و دیگه اعتماد نفسمو بکل از دست دادمو یجوری افسردگی گرفتم لطفا کمکم کنید

يعني تو ٢ ماه. حداقل ٢٥،٣٠ كم ميشيم لطفا پايخ بديد

به نظر من کاهش وزن سریع فقط در 1 صورت ممکنه : رژیم غذایی صحیح در کنار ورزش منظم حداقل 2 ساعت در روز.

ایا ژل لاغری در کاهش سایز موثر است

خیر.خودتو سرکار نذار اینجور چیزا تاثیر نداره.نمیتونی بخوری بخوابی بعد لاغر شی.زحمت داره.ورزش کن.اگر هم مشکل جسمی داری کم بخور

با سلام و وقت بخیر
من ۳۲ سال دارم و میخوام ۲۰ کیلو وزن کم کنم . تا الان خیلی از قرص ها و رژیم استفاده کردم ولی خیلی نتیجه نگرفتم . متاسفانه فرصت ورزش کردن هم ندارم . قدم ۱۶۳ و وزنم ۷۴ . لطفا راهنماییم کنید تا چطور در مدت زمان کوتاهی میتونم به نتیجه دلخواه برسم.
اگه شما هم رژیم خاصی دارید که میتونه بهم کمک کنه ممنون میشم بهم بگید.

سلام من الان باردارم ۷کیلو اضافه وزن دارم چجور میتونم کاری کنم که هم وزنم خیلی بالا نره هم به بچم آسیب نرسه درضمن ماه دوم بارداریم هستم

سلام
آراد هستم یکی از چاق های قدیمی
هیچ وقت یادم نمیره سال۱۳۹۱ لباس به زحمت واسم پیدا میشد حتی یادمه موقع خرید لباس گریه و زاری که حالا کجا باید برم لباس بخرم از این حرفا تا واقعا از چاقی خسته شدم چون نه توی تاکسی میتونستم بشینم نه تو مترو خلاصه برام شده بود ایینه دق هیچ کاری درست پیش نمیرفت تا به متخصص تغذیه مراجعه کردم تونستم ظرف مدت ۴ ماه وزن خودمو از ۱۱۷ کیلو به ۹۷ کیلو تغییر بدم چند سال گذشت برج۶ سال ۹۵ به اصرار دوستام دوباره رژیم گرفتم و دیدم وزنم رسیده به ۱۰۲ کیو الان ۲۸ برج۸ سال ۹۵ و من تونستم تقریبا تو ۱ ماه ۸ کیلو وزنمو کم کنم الان ۹۴ کیلو شدم ولی واقعا‌ دلیل اصلی چاقی بچه ها عادت های غذایی بدمونه که نمیدونیم چیو چجوری بخوریم .در ضمن هیچ وقت نا امید نشید. اگه سوال داشتین:
Tlgr:@aradhashemi

سلام من وزنم ۱۰۵ کیلو است و از چاقی خود بسیار زیاد رنج میبرم و تکلیف زانو دردی هم دارم و همچنان من را یک نوع افسردگی گرفته و از همه چیز نامید شده ام هیچ به آینده دل بند نیستم برایم همه چیز خسته کن شده است . کوشش می کننم در بعضی محفل ها نروم از این برایم لباس درست به سایز من یافت نمشود . کوشش می کننک که هیچ بازار نروم به خاطری که به مجردی کع دوکان دار من را ببیند می گویی به سایز خودت نداریم . این کلیمه برای بسیار رنج میدهد . و راستش عراده قویی ندارم بار ها قسم خوردیم وقتی خود را در آینه میبنم بسیار رنج میبرم . از زنده کی نامید شدیم . به یک شفاخانه مراحعه کردم گفتن چربی های تمام بدن تان را میکشیم اما فامیل اجازه نداد گفتن بعدا شاید مشکلات برایت پیدا شود .

سلام،اگه اینستاگرام دارین روی گوشی تون به این پیج سر بزنید،این خانوم در مدت شش ماه شصدوسه کیلو کم کردن،ازشون راهنمایی بگیری/mahsarad_official/

سلام من حدود۴۰کیلو اضافه وزن دارم اصلا نمیتونم لاغر کنم هر جور رژیمی ام که میگیرم تا آخر نمیتونم ادامه بدم.زندگیم خیلی افسرده شده بخاطر چاقی.لطفا بگید چیکار کتم؟آیا عمل جراحی جوای میده؟

سلام مي خواستم ازتون به خاطر پاسخ كامل به سوالات تشكر كنم چون واقعا به من كمك كرد مخصوصا تو دوره ي استپ وزنم
يه راهنمايي هم واسه ساير دوستان داشتم من اوايل ابان ماه با وزن ٨٥ و قد ١٦٩ شروع كردم چون واسه كنكور مي خونم فقط مي خواستم رژيمي بگيرم كه وزنم افزايش پيدا نكنه اما يهو ديدم بعد دو هفته ٤ كيلو كم كردم ديدم نه تنها جلوي درس خوندنمو نگرفت سرحال تر هم شده بودم روزي يك ساعت رقص هم به برنامم اضافه كردم و الان ٥٨ كيلو هستم اول كه رژيمو شروع كردم يه لباس شب با سايز دلخاهم گرفتم هر دو هفته ميپوشيدمش ببينم اندازم شده يا نه به خودم قول دادم وقتي اندازم شد بيام اين جا و از تجربياتم براي بقيه بگم مطمئنا براي منم زماني بوده كه رژيمم درست پيش نرفته ولي اين لباس تمام انگيزه ي من بود هر كاري ميكنين فقط اميدتونو از دست ندين

سلام من بعد از كاهش ١٥ كيلوگرم وزنم استپ كرده و با كم كردن غذا و نيم ساعت اضافه كردن به ورزش روزانه هم از استپ خارج نشد حتي سايز هم كم نكردم نزديك يك ماهه كه كلن همينجوريه البته من در حال حاضر چربي اضافي زيادي ندارم اما ترجيح ميدم لاغر تر باشم وزنم هم توي نمودار عادي بود ولي هنوز يكم شكم دارم چكار كنم كه از استپ خارج شم رژيم چند روزه بيسكويت ساقه طلايي خوبه ؟

سلام دوست عزیز،
در مورد رژیمی که پیشنهاد فرمودید توصیه نمی‌کنیم. رژیم‌های عجیب غریب نگیرید 🙂
پیشنهاد می‌کنیم که چند روزی به خودتان استراحت دهید و کمی هم در مورد رژیم غذایی‌تان ناپرهیزی کنید. اما فقط چند روز! بعد از آن، در برنامه‌ی غذایی و ورزشی که تا به الان دنبال می‌کردید تغییرات زیاد و قابل توجهی ایجاد کنید تا عادت بدنتان به شرایط موجود شکسته شود. بعنوان مثال اگر تا بحال کسری کالری زیادی در برنامه‌ی غذایی‌تان داشتید، حالا کسری کالری را به ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کمتر از میزان مورد نیازتان افزایش دهید. یا اگر تا بحال با تناسب ۴۰ ۴۰ ۲۰ رژیم می‌گرفتید، حالا این تناسب را تغییر دهید. یا در مورد ورزش، می‌توانید خود ورزشتان، یا سیستم تمرینی‌تان را دستخوش تغییر کنید. مثلا اگر تا الان با تعداد ست بالا وزنه می‌زدید، حالا تعداد ست‌ها را کم و وزن را سنگین کنید. یا اگر ۳۰ دقیقه با سرعت یکسان روی تردمیل تمرین می‌کردید، حالا با سیستم اینتروال تمرینتان را ادامه دهید. حتی می‌توانید زمان تمرینتان را هم تغییر دهید.
موفق باشید، و ما را از پیشرفتتان بی خبر نگذارید :)چگونه وزن سریع کم کنیم

سلام من ١٩ سالمه و قد ١٦٨ و استخوان بندي درشتي هم دارم با رژيم و ورزش وزنمو از ٨٥ به ٧٠ رسوندم براي اندام ايده ال چقدر ديگه بايد كم كنم و ديگه چجوري به كاهش وزنم سرعت بدم اين اواخر سرعت كاهش وزنم كم شده اوايل خيلي خوب كم ميكردم ولي الان يكم كند شده يني تا يكي دو ماه اينده ميتونم كاملا لاغر شده باشم ؟

سلام دوست عزیز،
گاهی اوقات رسیدن به اندام ایده‌آل تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد. بنابراین، حفظ انگیزه و صبوری جزو مهم‌ترین نیازمندی‌های مسیری است که قدم در آن گذاشته‌اید. ولی خوبی‌اش اینجاست که سخت‌ترین مرحله، شروع این مسیر بوده که آنرا پشت سر گذاشته‌اید. این که سرعت پیشرفتتان کند شده کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. پیشنهاد می‌کنیم که کماکان به برنامه‌ی رژیمی و تمرینی‌تان ادامه دهید، و هر ۴ تا ۵ هفته یکبار، در سیستم تغذیه و تمرینی‌تان تغییراتی ایجاد کنید تا بدنتان عادت نکند. اینکه چند ماه طول می‌کشد تا کاملا لاغر شده باشید، بستگی به این دارد که چه مقدار چربی اضافه دارید.

سلام من نزدیک دویست کیلو وزن کم و زیاد کردم و بهتر از هر کس دیگه میدونم چجوری بایدکم کرد روش من نخوردن مواد قندی نخوردن چیپس و پفک کم خوردن برنج وعده ی غذایی دو وعده در روز صبحانه و شام ساعت هشت شب یک بشقاب هرچی اما مسعله ی اصلی ورزش یک روز در میون دویدن در هوای ازاد به مرور زمان افزایش زمان دویدن و افزایش مسافت به مدت زمان مشخص رفتن دراز نشست و بشین پاشو با خسته شدن و از دست دادن کالری مشاهده خواهید کرد که بدنی استاندارد خواهید داشت.

سلام من سی پنج سال دارم وزنم نودوپنج کیلو افسردگی گرفتماصلا اراده ندارم که رژیم بگیرم یه هفته رژیم میگیرم ودوباره کنار میذارم قبلا خیلی خوب میتونستم رژیم بگیرم بعد از دو زایمان که به صد میرسیدم خودمو با رژیم به هفتاد میرسوندم ولی الان هر کاری میکنم نمیتونم ،شوهرم خیلی به ممن فشار روحیوارد میکنه حتی پدر ومادرم تو رو خدا بگین چی کار کنم میتونمتا اسفندبیستکیلو کم کنم؟

سلام سمیرای عزیز،
همانطور که اشاره کردید شروع یک رژیم غذایی به اراده‌ی قوی ای احتیاج دارد، و همیشه شرایط انسان برای ورود به این فرایند مهیا نیست. پیشنهاد می‌کنیم یک روال تمرینی ثابتی را در خانه برای خودتان آغاز کنید و روزانه حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فعالیتی که بتوان به آن کلمه‌ی ورزش اطلاق کرد انجام دهید. در مورد تغذیه‌تان نیز سعی کنید مصرف کربوهیدرات را کنترل کرده، و غروب به بعد کربوهیدرات میل نکنید. مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید، و از انواع نوشیدنی‌های کالری دار، قند و شکر، شیرینی‌جات و هله هوله ها بپرهیزید. همین که سبک زندگی‌تان را تصحیح کنید، طی چندین ماه تفاوت شگرفتی مشاهده خواهید کرد. این اصلاحات به تغییرات غذایی زیادی همچون شروع یک رژیم نیاز ندارند، اما به کاهش وزن شما بسیار کمک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که به اسفند ماه فکر نکنید، به تصحیح روال کلی سبک زندگی‌تان بیندیشید تا بتوانید وزنتان را کم کنید، و کم نگه دارید. موفق باشید و ما را از پیشرفتتان بی خبر نگذارید 🙂

سلام من نزديك دو ماهه كه ورزش ميكنم البته خودم تو خونه يا مي رقصم يا مي دوم يه ٣ ماه هس كه رژيم گرفتم و ١٥ كيلو هم كم كردم ولي به يه چند روزيه كه ورزش ميكنم درد شديدي تو قفسه سينم احساس ميكنم البته يه مدت استرس زيادي هم داشتم سابقه فشار خون اينا هم ندارم ٢٠ سالمم هس درمانش چيه بايد ورزشمو قطع كنم ؟

سلام مریم عزیز، اگر در تهران ساکن هستید، شاید بدلیل افزایش آلودگی هوا در این روزها و در عین حال سرما، به سیستم قلبی عروقی یا دستگاه‌های تنفسی‌تان فشار وارد آمده است. پیشنهاد می‌کنیم برای چند روزی برنامه‌ی تمرینی‌تان را به حداقل برسانید یا قطع کنید، و مجددا پس از اینکه احساس آمادگی کردید برنامه‌تان را از سر بگیرید. بهرحال، درد قفسه‌ی سینه هنگام تمرین، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشید که بصورت خلاصه نمی‌توان آنها را مطرح کرد. اما حتما در طی همین یکی دو روز، مقاله‌ی جدیدی در این زمینه منتشر خواهیم کرد. لطفا مجددا به مجله سر بزنید 🙂

سلام من 17سالمه وقدم166و وزنم 69 هست.و ناحیه ی بازو و پلو نسبت به بقیه بدنم تپل تره باید چیکار کنم که این ناحیها لاغر بشه؟؟؟

سلام دوست عزیز،
هیچ راهی به غیر از روش‌های جراحی برای لاغری موضعی وجود ندارد. باید رژیم غذایی و تمرینات مستمر ورزشی را آغاز کنید تا با چربی سوزی کلی که در بدنتان اتفاق می‌افتد، به تدریج به تناسب اندام دست پیدا کنید. موفق باشید 🙂

لطفا لطفا به این نکته توجه داشته باشین من خواهش می کنم یه برنامه ای بریزین در هفته نیم یا 1 کیلو کم کنین و ورزش رو هم کنارش داشته باشین من قدم 170 و وزنم67 البته 71 بوده همش خواشتم با رژیم های محدود دو هفته ای یا ی ماهه یا چند روزه کاهش وزن آنچنانی داشته باشم و همش شکست می خوردم و این باعث میشد بعد شکست اون رژیم محدود هم بی انگیزه بشم و هم در کنارش به غذا حریص بشم و با ولع بیشتری غذا بخورم (البته انکار نمی کنم بعضی ها جواب گرفتن ولی بعد یه مدتی بر میگرده ) ولی آدم باید درست غذا خوردنو یاد بگیره که این کار باعث شد چندین سال این 10 یا 7 کیلو اضافه باهام باشه بهترین رژیم رژیم کالری شماریه و ورزش هم حداقل نیم ساعت در روز داشته باشین کلا (3 تا 5 روز ورزش 1 ساعته مثل ایروبیک و پیلاتس عالیه واسه کاهش وزن) کافیه تو اینترنت به انگلیسی سرچ کنین کلی ورزش به درد بخور تو یوتیوب هست که میتونین دانلود کنین ازش استفاده کننین
به امید اینکه منم تا عید 7 کیلو رو زمین بذارم موفق باشین دوستان

21سالمه 88 وزنمه خیلی چاقم میتونم لاغرشم

سلام مونای عزیز،
کلید اصلی این است که انگیزه‌ی قوی ای در خودتان بوجود بیاورید و آنرا حفظ کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام ما بپیوندید تا تصاویر و جملات انگیزشی به شما در این زمینه کمک کنند. همچنین، برای شروع، بجای وارد شدن به رژیم‌های غذایی سفت و سخت که بیشر آزارتان می‌دهند، کمی مراعات غذایی کنید. بدین ترتیب که میزان مصرف کربوهیدراتتان را به تدریج کاهش دهید، و مصرف پروتئین و فیبرتان را زیاد کنید. از کالری‌های تهی، یعنی غذاهایی که در کنار کالری زیاد مواد مغذی کمی دارند هم بپرهیزید. مثلا بجای اینکه یک لیوان آبمیوه بنوشید، یک عدد میوه میل کنید. ما را از پیشرفتتان بی خبر نگذارید، موفق باشید 🙂

اراده واسه لاغر شدن ندارم یا وسط راه ول میکنم همیشه مثلا توی رژیمم اما لاغر نمیشم خیلی ها هم مثل من هستن لطفا کمک کنید

سلام من دختر 15 ساله هستم قدم160 و وزنم 82 از امروز می خوام رژیم بگیرم و ورزش کنم اما به هر سایتی که مراجعه می کنم رژیم های غذایی درستی نیستند,لطفا کمکم کنید که من چطور بتونم در عرض سه ماه 20 کیلو کم کنم چون واقعا دارم افسرده میشم وقتی همسن و سالای خودمو میبینم,چه برنامه غذایی و ورزشی برام پیشنهاد میکنید که بتونم این معضل رو برطرف کنم ممنون از سایته خوبتون

سلام مي خواستم بدونم تو رژيم اگه يه روز از دستمون در رفت و خيلي هله هوله خورديم چه كار كنيم مثلا واسه دفعش بايد قرصي چيزي بخوريم

سلام مریم عزیز، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که نگران نباشید و دوباره به روال قبلتان باز گردید 🙂
البته باید توجه داشته باشید که این نگران نشدن، باعث نشود تا به این روال ادامه دهید.

سلام من هفته پيش در مورد استپ وزنم پرسيدم و شما راهنماييم كردين من دوباره روال عادي رژيممو پيش گرفتم و نيم ساعت رقص هم به برنامم اضافه كردم اما بعد از يك هفته هم چنان وزنم ثابته با اين حال يك سانتي متر از دور كمرم كم شده مي خواستم بدونم اين عاديه يا وزنم ديگه كمتر نميشه و اين كه در هفته به طور ميانگين چه قدر از دور كمر بايد كم بشه
سايتتون هم عاليه و تنها سايتي كه جواب نظرات و كامل و دقيق ميده واقعا ممنون

سلام سارای عزیز،
در تناسب اندام وزن مهم نیست، بلکه سایز شما اهمیت پیدا می‌کنه. بله، این اتفاق طبیعیه. چرا که احتمالش هست شما در عین اینکه چربی سوزی کرده باشید، عضله هم ساخته باشید. در این صورت وزن شما تغییری نمی‌کنه، اما سایزتون کم میشه. از طرفی، یک هفته برای مشاهده‌ی تغییرات زمان کمی هست. پر قدرت به تمرینات و برنامه‌ی غذایی‌تون ادامه بدید و نگران هیچ چیز نباشید. میزان تغییرات شما در وزن یا سایز، کاملا بستگی به ژنتیک شما، میزان شدت تمریناتتون و شدت رژیم غذایی‌تون داره و موضوعی قابل پیشبینی نیست 🙂

سلام
من قدم ۱۵۷ و شصت و نه کیلو دارم و بخاطره اضافه وزنم جلوی همسرم احساسه خجالت میکنم بخاطره این موضوع واقعا افسرده ام و همینطور برنانه خوابم هم بهم خورده من ساعت هشت صبح میخوابم تا سه بعد از ظهر البته چونکه همسرم شبها دیروقت میاد متوجه نمیشه
این که خوابم هم به این صورته شرایط روحیمو بدتر میکنه حس میکنم نحوه ی غذا خوردنم بیشتر به اعتیاد به عذا شباهت داره لطفا کمکم کنید.ممنون

سلام باران عزیز،
تلاش کنید تا به تدریج روال خوابتان را منظم کنید. خواب، یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باعث ایجاد آرامش در بدن و ذهن می‌شود. در صورتی که خواب انسان با اختلال مواجه باشد، بدن تحت استرس قرار می‌گیرد، و در شرایط استرسی امکان کاهش وزن وجود ندارد. چرا که بدن، از آنجایی که احساس شرایط اضطرار می‌کند، بصورت اتوماتیک چربی‌ها را ذخیره نگه می‌دارد. در مورد اضافه وزنتان هم نگران نباشید. بهرحال همسرتان شما را انتخاب کرده، نه شمای لاغر را 🙂
مادامی که برای منظم کردن خوابتان تلاش می‌کنید، به تدریج فعالیت بدنی‌تان را بیشتر کرده و ورزش مستمری را آغاز کنید. در مورد تغذیه‌تان هم سعی کنید تا کنترل را به دست بگیرید. اگر دچار مشکل غذا خوردن احساسی هستید، سعی کنید در چنین مواقعی از غذاهای کم کالری استفاده نمایید. میزان مصرف کربوهیدرات‌ها، هله هوله‌ها، و نوشیدنی‌های مایع را کاهش دهید. و از غروب به بعد هم اگر امکانش هست مصرف کربوهیدرات را قطع کنید. قطعا همسرتان زمانی که تلاش شما برای کاهش وزنتان را ببینید، بیش از پیش از همراه شما بودن لذت خواهد برد. موفق باشید 🙂

روزگارتون خوش .من 35 سالمه با 105 کیلو وزن.البته هر کس من رو میبینه فکر میکنه نهایتا 80 کیلو هستم. 2سال پیش زایمان داشتم .و اواخر بارداریم دیابت گرفتم که البته خدارو شکر رفع شد.میخوام قبل از بارداری بعدیم تا جای ممکن وزنم رو کم کنم. لطفا راهنمایی کنید

سلام سمیه عزیز،
ورزش مستمر + رژیم غذایی 🙂 اگر برای کاهش وزنتان زمان محدودی پیش رو دارید، پیشنهاد می‌کنیم به یک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی دقیق شرایط بدنی و سبک زندگی‌تان برنامه‌ی دقیقی را برای رسیدن به هدفتان تدوین کند. در غیر اینصورت، می‌توانید میزان مصرف کربوهیدرات و چربی را کاهش دهید، و مقدار مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید. از غروب به بعد هم مصرف کربوهیدرات را قطع کنید. در مورد ورزش هم، سعی کنید روزانه حداقل بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشید. حتی شده یک پیاده روی ساده. اگر راهنمایی خاصی نیاز دارید حتما بفرمایید 🙂

من يه رژيمي گرفتم ٨ كيلو كم كردم راضي هم بودم اما واسه بالا بردن سرعت كاهش وزن غذامو كم كردم دو هفتس وزنم استپ كرده و تكون نمي خوره چه كار كنم يه سري از دوستان گفتن يه هفته بايد زياد بخوري بعد از اول شورو كني خواهش ميكنم زود جوابمو بدين خيلس فوريه

سلام سارای عزیز،
اگر بیش از اندازه‌ی عرف در برنامه‌های تمرینی و غذایی خودتان تغییر و محدودیت ایجاد کنید، به بدنتان بیش از اندازه فشار آمده و به حالت قحطی می‌رود. بدین معنی که چربی‌ها را ذخیره نگه می‌دارد برای روز مبادا! بنابراین، وضعیت غذایی‌تان را به حالت سابق برگردانید و صبور باشید. کاهش وزن، یک پروسه‌ی طولانی مدت است. به تمرین مستمر و رعایت‌های غذایی‌تان ادامه دهید و سعی کنید آنها را به سبک زندگی‌تان تبدیل کنید. کاهش کالی مصرفی نباید بیشتر از ۲۰۰ تا ۵۰۰ کالری در روز باشد. موفق باشید 🙂

با سلام من 25 سالم هست 63 کیلو گرم وزن دارم اگر میتونستم 10 کیلو کم کنم خیلی خوب میشد. ممنون از راهنمایی های ارزشمندتان .

سلام الهه‌ی عزیز، چرا نتوانید؟ از همین حالا تصمیم بگیرید و شروع اجرایی کردن تصمیمتان را هم به بعدا موکول نکنید. نیازی نیست کار خارق‌العاده ای هم انجام دهید، فقط مصرف کربوهیدرات و چربی‌ها را کم کنید. کالری‌های مایع مثل نوشابه و آبمیوه ها را قطع کنید. مصرف پروتئین و فیبر را بیشتر کنید. و روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید، هر ورزشی، حتی پیاده روی 🙂

باسلام واقعا ممنونم از راهنمایی خوبتون برای این رژیم باید اراده خوبی هم داشت باشیم

سلام من وزنم 43 کیلو گرم است یعنی آگه 30 کیلو کم کنم 13 میمونم?

سلام ممنون از راهنمایی هاتون من یه فوتبالیستم دوسال پیش پام شكست و مجبورشدم فوتبالو بزارم كنارهمین كارباعث شدوزنم زیاد شه الان كم كم تمریناتموشروع كردم من 18سالمه72كیلو وزنمه و170قدمه میخوام تا بهمن ماه٬25كیلووزن كم كنم اینم بگم ك پام الان كاملا خوبه و سخت ترین تمریناتو میكنم
فقط یه راه حلی میخواستم ك تو كمترین مدت بیشترین مقدار از وزنمو كم كن
ممنون میشم اگه راهنمایی كنین

سلام سیروس عزیز،
میزان پیشنهادی برای کاهش وزن، ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته است. بنابراین کاهش بیش از ۶ تا ۱۲ کیلو در ۳ ماه را توصیه نمی‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید روی کاهش وزنتان در ۳ ماه آینده حساب باز کنید، به سراغ یک متخصص تفذیه بروید، تا با بررسی دقیق کامپوزیشن بدن شما و میزان فعالیتتان، یک برنامه‌ی غذایی دقیق برایتان تدوین کند. راهنمایی کلی بدین ترتیب است که میزان مصرف کربوهیدرات و چربی‌ها را کاهش دهید، و مصرف پروتئین و فیبرها را بیفزایید. از غروب به بعد هم کروبیدرات را قطع کنید. بدین ترتیب، در کنار تمرین مستمر، کاهش وزن پایداری خواهید داشت.

سلام من ٣٣سال دارم و با قد ١٦٦و وزن ٦٣اصلا هم انگيزه ندارم راهنمايي بفرماييد.

سلام زهرای عزیز،
کاهش وزن مزایای بی‌شماری دارد. ولیکن آنچه بیشتر از باقی مزایا انگیزه می‌بخشد، تغییرات ظاهری است که در شما اتفاق خواهد افتاد.
شما پوست بهتری بدست خواهید آورد. خوش لباس‌تر خواهید شد. چهره‌ی جدید و خوش عکس‌تری پیدا خواهید کرد. به جین‌های اسلیم‌فیت، دامن‌های کوتاه، جوراب شلواری‌ها، مایوها و همه‌ی لباس‌های زیبایی فکر کنید که همیشه دوست داشتید بپوشید اما متناسب اندام شما نبودند.
از میان سلبریتی‌ها و یا مدل‌های تناسب اندام، تعدادی را بعنوان الگو برای خودتان انتخاب کنید، و سعی کنید تا همیشه تصاویر آنها را جلوی چشم‌هایتان قرار دهید. مثلا روی والپیپر موبایل یا لپ‌تاپتان. از همین فردا، حتی اگر هنوز کاملا انگیزه پیدا نکرده‌اید در یک باشگاه ثبت نام کنید، و برنامه‌ی غذایی ساده‌ای را آغاز کنید. و هدفتان را با تمام دوستانتان در میان بگذارید. حتی می‌توانید یک دوست تمرینی برای خودتان انتخاب کنید و همیشه به هوای او بر سر تمرین بروید. امیدواریم موفق باشید 🙂

سلام من نودوهفت کیلو بودم با قد صدوهفتاد با رژیم هفتصد کالری طی یک ماه هفت کیلو کم کردم متاسفانه الان روی نود و ششصد موندم کلی پیاده روی و ملاحظه غذایی دارم کم نمیشه شوک هم ایجاد کردم یک روز هزاروششصد کالری مصرف کردم بعد فرداش چهارصد کالری مصرف کردم با کلی ورزش لعنتی تکون نمی خوره اصلا چیکار کنم؟ من باید هفتاد بشم تا بهمن ماه?

سلام زهرای عزیز،
رژیم‌های هفتصد کالری و چهارصد کالری، جزو دسته رژیم‌های محدود کننده‌ی کالری هستند، و این دسته از رژیم‌ها، از آنجایی که بدن را تحت استرس قرار می‌دهند، باعث کند کردن سوخت و ساز بدن می‌شوند. لطفا BMR خود را از طریق ابزارهایی که در همین سایت در دسترس است مشخص کنید. با توجه به قد و وزن شما، و با توجه به اینکه تمرین هم می‌کنید، تقریبا حداقل به ۲۰۰۰ کالری در روز احتیاج دارید. بخش اعظم این کالری را از پروتئین‌ها تامین کنید، و به تناسب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمتر. همچنین روی کاهش وزن تدریجی و آهسته تمرکز کنید. هفته‌ای نیم کیلو نهایتا 🙂 موفق باشی

سلام دوستای گلم من 19 سالمه از اصفهان تا دو سال پیش 95 کیلو بودم اما طی 6 ماه رژیم گرفتن تونستم 58 کیلو بشم الان هیکلم عالی شده 2سال پیش 95 کیلو بودم با قد 160 اما الان 58 کیلو با قد 166 دکترو اینا هم نرفتم فقط باید اراده کنید و به شکمتون نه بگید کار سختی نیست سعی کنید حتما میتونید خواستن توانستن یسری افراد میگن لاغری سخته و کسی که چاقه نمیتونه لاغر کنه اینا همش دروغه این انرژی های منفی رو دور کنید از خودتون و مطمئن باشید که موفق میشید فقط باید اراده کنید…. امیدوارم با این مطالبم تونسته باشم بهتون انرژی + بدم امیدوارم موفق بشید

تبریک میگیم هنگامه‌ی عزیز 🙂 حتما ورزشی رو که به اون علاقه دارید رو هم شروع کنید و به صورت مستمر و حرفه‌ای ادامه بدید. ما رو از موفقیت‌هاتون بی خبر نگذارید 🙂

سلام قدت چطور بلند شد ؟؟؟؟؟؟؟

میشه بگید رژیمتون چی بوده

سلام من ۳۱کیلو اضافه وزن دارم چطور میتونم کمش کنم خیلی اذیتم کمکم کنید

فرزانه‌ی عزیز، بزودی یک برنامه‌ی ورزشی منظم را آغاز کنید. حتی شده پیاده روی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز. در کنار ورزش، باید برنامه‌ی غذایی منظمی هم داشته باشید، میزان مصرف کربوهیدرات و چربی ها را کاهش دهید، و بیشتر خودتان را با پروتئین‌ها و فیبرها سیر کنید 🙂

در روز حدودا چند كيلو كاري بايد به بدن برسه؟

سلام بیتای عزیز، با توجه به سن و قد و وزنتان متفاوت است. می‌توانید برای محاسبه‌ی میزان کالری مورد نیازتان، از ابزار محاسبه گر سوخت و ساز پایه که لینک دسترسی به آن در ستون کناری وب‌سایت قرار گرفته، استفاده نمایید.

نظرتان را اینجا بنویسید، دیدگاه شما برای ما ارزشمند است… لطفا منو راهنمایی کنید که اگر بخواهم 20کیلو وزن کم کنم چند کالری باید بدنم دریافت کنه

ببخشید تو یک ماه میشه حداقل 15 کیلو کم کرد؟؟

من میخوام تا ۵۰ روز ۳۰ کیلو کم کنم یعنی تا اول مدرسه ها لاغر باشم
چیکار کنم

چنین کاهش وزنی ممکن نیست دوست عزیز.

با سلام. من 17 سالمه و قدم 165 هستش و وزنم 80 و اینکه خیلی چاق هستم قبلا رژیم گرفتم اما در عرض 2 هفته 4 کیلو کم کردم خوب بود به نظر خودم و بدنم نتیجه خوبی در برابر رژیم نشون میده اما اراده ندارم .این رژیمی که شما گفتید عالیه یعنی من میتونیم تا شهریور اینقدر کم کنم بعد که دوستامو دیدم تعجب کنن .من تا 2 ساعت میتونم پیاده روی کنم اما من از شما میخوام که لطفا واسه ی من و امثال من این رژیم رو بازتر کنید یعنی اینکه بیشتر بگید چی بخورید حتی اگر روزهای هفته تکراری باشه اشکال نداره.ممنون لطفا تو رو خدا بهم کمک کنین

سلام.من یک تکواندو کار هستم و 13 کیلو اضافه وزن دارم..البته یعنی خودم میگم باید کم کنم.میشه 13 کیلو کم کنم؟؟؟ واقعا میشه ؟؟؟ البته الا ی رژیمی دارم ولی جواب نمیده مصرف کالری زیاده و اصلا کم نمیکنم …م 14سالمه لطفا جواب بدید

لطفا کمکم کنین ! من بخاطر چاق بودنم افسردگی گرفتم ! و اراده م ظعیف شده ….!
من 20 سالمه و 70 کیلو هستم

سلام ، من تازه میخوام شروع کنم ، اما ماه رمضان هس !! مشکلی پیش نمیاد؟

سلام من یک تکواندو کار هستم ، بااین برنامه ای که شما نوشتیت می توانم در مدت یک ماه ۱۰کیلو لاغر شوم ، ممنون می شم جواب بدهید

ببخشيد دقيقا منظور از غذاهاي جايگزين و نوشيدني هاي آماده چيه؟ممنون ميشم پاسخ بدين.

سلام الهه‌ی عزیز،
وعده‌های جایگزین یا «meal replacement» شامل غذاهای از پیش بسته بندی شده‌ی ساده همچون سوپ، شکلات بار، یا نوشیدنی هستند، که میزان کالری‌شان به دقت مشخص شده و جاگزین وعده‌های غذایی می‌شوند، و عمدتا هم برای برنامه‌های رژیمی خاصی مثل cambridge diet مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اما متاسفانه این نوع مواد غذایی رژیمی در ایران یافت نمی‌شوند!
بجای آن مرحله می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را ساده و کاملا مشخص از نظر میزان انرژی کنید، و نسبت به میزان کالری‌هایی که در مراحل قبلی دریافت می‌کردید، کالری دریافتی‌تان را کاهش دهید.

من 14 سالمه و 80 وزنمه میخواستم مطمنشم چه قدر باید کم کنم

سلام خسته نباشید… ببخشید یه سوال توی این هشت هفته که ممکنه سی کیلو وزن کم کنیم آیا این باعث نازایی و مشکلات دیگه نمیشه؟ لطفا جواب بدین …
باتشکر…

سلام لطفا در مورد غذاهاي جايگزين توضيح بديد من در هفته اول اين ر‍‍ژيم هستم براي هفته سوم متوجه صحبت شما نشدم نوشيدني هاي اماده به كدام دسته از نوشيدني ها گفته مي شود

سلام خسته نباشيد
من هم متوجه غذاهاي جايگزين نشدم اگر ممكن بيشتر توضيح بدين
ممنون

Salam.vaghean 30 kg kam mishe to 2 mah?????

30 ke na vali shayad 20 kilo kam besheh

مریس خوب بود.البته اگه بشه.عالیه.من ولع زیادی نسبت به خوردن شکلات تلخ دارم اونو چیکارش کنم؟بعداظهرها اگه یکی نخورم میمیرم.

سلام، ببخشید من همیشه تو باشگاه موقع ورزش با خودم یه بطری هایپ می بردم و استفاده می کردم. یه جایی
خوندم که نباید این کار رو کرد و اصلا نوشابه های ورزشی یه چیز دیگس! این درسته؟ ممنون می شم راهنماییم کنین و اگه می شه یه مطلب درباره نوشیدنی ها موقع ورزش بزارید. ممنونم.

سلام مریم عزیز؛

بله، در اون مطلب درست توضیح داده شده.
نوشابه‌های انرژی‌زا نباید حین ورزش استفاده بشن، چرا که بعلت وجود کافئین می‌تونن باعث کم‌آبی شدید در بدن ورزشکار بشن.
این در حالیه که نوشابه‌های ورزشی، برعکس نوشابه‌های انرژی‌زا در خودشون محرکی ندارن، بلکه مواد از دست رفته توسط تعریق رو به بدن می‌رسونن تا عضلات کارایی خودشون رو از دست ندن.
حتما بزودی درباره‌ی این موضوع، راهنمایی منتشر می‌کنیم 🙂




کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

درحقیقت دلایل ژنتیکی پشت این قضیه نهفته است. آیا نداشتن اراده نمی تواند دلیل آن باشد؟ اما ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را جهت کاهش وزن سریع متذکر شویم. اگر نکات زیر را رعایت کنید به شما قول می دهیم هر هفته حدود 2 کیلو کم کنید.

چگونه سریع وزن کم کنیم؟ 1-مطمئن شوید غذایی که می خورید حاوی مقدار بالایی پروئین و کم چرب است. منابع پروتئین شامل گوشت، تخم مرغ، ماهی،و لوبیاست.

2-مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را قطع کنید. بله، این یکی از موارد یک رژیم خسته کننده است اما اگر شما مصرف پروئین هایی که حاوی کربوهیدرات تصفیه شده است را  ادامه دهید، هرگز سریع وزن کم نمی کنید. شما باید، تغییرات کوچکی در رژیم غذایی تان بدهید. به جای اینکه نان سفید را برای خوردن انتخاب کنید، نان قهوه ای بخورید. وقتی هوس چیز شیرینی کردید، کیک یا بیسکویت را انتخاب نکنید. یک واحد میوه بخورید.

3-مصرف الکل را قطع کنید. الکل حاوی مقدار زیادی کالری است و وزن شما را کاهش نمی دهد.

4-اگر نمی توانید ورزش کنید، حداقل برای پیاده روی برنامه ریزی کنید.  برنامه پیاده روی تان باید 6 هفته طول بکشد حتی اگر وزنتان کم شد، باز هم پیاده روی تان را ادامه دهید تا ماهیچه هایتان تقویت شود.چگونه وزن سریع کم کنیم

یک برنامه پیاده روی خوب چیزی شبیه برنامه زیر است: هفته اول: 8 کیلومتر در 10 دقیقه، 3 بار در هفته هفته دوم: 1 کیلومتر در 10 دقیقه، 3 بار در هفته هفته سوم: کمتر از 1 کیلومتر در 12 دقیقه، 3 بار در هفته هفته چهارم: کمتر از 1 کیلومتر در 12 دقیقه، 4 بار در هفته هفته پنجم: پیاده روی به مقدار کم در 18 دقیقه، 4 بار در هفته هفته ششم: پیاده روی به مقدار کم در 16 دقیقه، 4 بار در هفته

بعد از هفته ششم باید طوری ورزش کنید که از آن لذت ببرید تا انگیزه ای برای ادامه دادن آن داشته باشید. برای این کار یک دستگاه اندازه گیری مسافت تهیه کنید تا مسافتی را که پیاده روی می کنید را اندازه بگیرد.

5-مصرف لبنیات را قطع کنید. بچه هایی که از شیر مادر تغذیه می کنند چاق تر می شوند.

6-خواب شبانه خوبی داشته باشید. یکی دیگر از موارد خسته کننده رژیم همین است اما اگر بتوانید 8 ساعت خواب و استراحت داشته باشید کمک فراوانی در کاهش وزنتان می کند.

7-اگر مقدور است عصاره مواد سبزی مانند اسفناج، خیار، کرفس، سیب، و کیوی را بگیرید و به صورت نوشیدنی هرروز میل کنید.

آیا شما سعی خود را می کنید که از شر چربی های اضافه خلاص شوید؟ خوب بهترین روش استفاده از غذاهای کم کالری برای یک مدت طولانی می باشد که باعث کاهش وزن شما می شود. در این آموزش می خواهیم چند تکنیک را به شما بگوییم که چگونه وزن خود را به سرعت کم کنید.

1استفاده از آب میوه طبیعی: این روش همچنین به عنوان رژیم هالیوودی شناخته شده است. انواع مختلفی از آب میوه های طبیعی در بیرون برای فروش موجود است که می توانید از آنها استفاده کنید. با این حال، منظور از آبمیوه طبیعی تنها این است که از عصاره میوه ها و سبزیجات خام مصرف کنید. آبمیوه طبیعی سموم را از سیستم بدن شما دفع می کند و همچنین به شما کمک می کند که وزن خود را در حالی که احساس هوشیاری و سلامت بیشتری دارید کاهش دهید.

2یک رژیم حرفه ای برای خود داشته باشید. این رژیم حرفه ای یک رژیم مایع است که شامل یک «لیموناد» (لیمو، پودر فلفل هندی، شربت افرا و آب)، یک نوشیدنی آب شور و مسهل های گیاهی می شود. این رژیم ۱۶ روز طول می کشد. ۳ روز ابتدای رژیم تنها خوردن میوه ها و سبزیجات خام، ۱۰ روز تنها رژیم مایع و ۳ روز آخر رژیم دوباره خوردن غذاهای جامد.چگونه وزن سریع کم کنیم

3امتحان کردن رژیم آب: این رژیم عبارتند از مصرف ۸ فنجان آب خنک در طول روز. نوشیدن یک فنجان آب قبل از هر وعده غذایی اشتهای شما را از بین می برد. اگر برای مدت این کار را انجام دهید، باعث می شود که به غذا خوردن کمتر عادت کنید.

4روزه را امتحان کنید: در این رژیم شما باید به مدت ۲ روز هر هفته، تنها ۵۰۰ کالری (اگر یک زن هستید) یا ۶۰۰ کالری (اگر یک مرد هستید) غذا بخورید. در آن ۲ روز که روزه هستید، شما باید تنها سبزیجات، غلات، حبوبات و برخی از میوه ها را بخورید.

5رژیم HCG: این یک رژیم بسیار بحث برانگیز است که در این رژیم از تزریق های ترکیبی یا مکمل HCG (گنادوتروپین جفتی انسان) با کالری به شدت محدود استفاده می شود. محدوده کالری تنها (۵۰۰تا۸۰۰ کالری در روز) می باشد که در اکثر افراد برای کاهش وزن کافی است. اما بسیاری از دانشمندان می گویند که واقعا تزریق HCG نتیجه ای نداشته و در حقیقت انجام این رژیم می تواند برای افراد خطرناک باشد.

بخش ۲ از ۵: دیگر رژیم های غذایی اثبات شده

1رژیم غذایی مدیترانه ای: این رژیم بر اساس مواد غذایی سنتی و شیوه ی پخت و پز مردمی که در نزدیکی دریای مدیترانه زندگی می کنند است. تحقیقات نشان داده است که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در افرادی که از این رژیم استفاده می کنند کاهش یافته است. همچنین این رژیم به شما کمک می کند وزن خود را کاهش داده و لاغر و زیبا به نظر برسید.

2رژیم غذایی سرخپوستان: برگردیم به زمانی که انسان های غار نشین برروی زمین زندگی می کردند، آن ها زمانی برای پختن کیک و یا سیب زمینی سرخ کرده نداشتند. ادعا می کنیم که سیستم بدن ما برای مواد غذایی مدرن و شیوه های پخت و پز جدید ساخته نشده است. شما گوشت، سبزیجات، میوه و سایر غذاهایی که در قدیم هم موجود بوده است را می خورید و از هر غذایی که مردم سرخپوست نداشتند پرهیز می کنید.

3رژیم غذایی سبزیجات: اگر شما گوشت دوست ندارید و از پخت و پز خسته شده اید، این رژیم برای شما مناسب است. رژیم غذایی سبزیجات شامل همه غذاهایی است که پخته نشده است. شما با مصرف مقدار زیادی سبزیجات و میوه های تازه وزن کم می کنید. همچنین مصرف شیر نارگیل، خشکبار، غلات و دیگر غذاهای نپخته در رژیم غذایی خام مجاز است.

1محاسبه میزان کالری: میزان کالری مورد نیاز برای هر فرد به سن، جنس، قد و میزان فعالیت آن شخص بستگی دارد. شما می توانید با استفاده از حساب کننده های آنلاین در اینترنت میزان کالری مصرفی هر روز خود را تعیین کنید. این کار کمک می کند که شما میزان مصرف کالری خود را در طور روز محاسبه کنید.

2خوردن مواد غذایی که اشتها شما را کم می کند: غذاهای خاصی وجود دارد که باعث می شود شما برای ساعت ها احساس سیری داشته باشید. برخی از آنها عبارتند از:

3یادداشت مواد غذایی: شما هر وعده غذا، میان وعده و تنقلات و نوشیدنی که مصرف می کنید را یادداشت کنید و همچنین مقدار تقریبی مواد غذایی تمام هفته خود را نیز یادداشت نمایید. نوشتن مواد غذایی که مصرف می کنید در واقع به شما کمک می کند که مراقب مقدار مواد غذایی که به بدن خود وارد می کنید باشید و همچنین به عنوان یک محرک باعث می شود که شما رژیم سالم خود را حفظ کنید.

4شناسایی مواد غذایی پر کالری: میان وعده های گوناگونی وجود دارند که خیلی خوشمزه می باشند و همه آنها را دوست دارند. این مواد عبارتند انواع چیبس ها، پفک، نوشابه و دیگر تنقلات می باشد که برای شمایی که دنبال کاهش وزن می باشید اصلا مناسب نیست.

5توجه به اندازه هر وعده غذایی: برای هر وعده غذایی اندازه مناسبی تعیین کنید. برای مثال، یک میان وعده بادام و زغال اخته خشک شده، اگر شما به مقدار کالری آن توجه نکنید می تواند میزان کالری بالایی را به بدن شما وارد کند.

6وعده های غذایی را حذف نکنید: خوردن یک صبحانه سالم میزان سوخت و ساز بدن را در آغاز صبح افزایش می دهد، سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد و به شما کمک می کند در برابر تنقلات پر کالری در روز مقاومت کنید.برنامه ریزی کنید به منظور فعال نگه داشتن سوخت و ساز بدن خود هر ۴-۲ ساعت میان وعده های کوچک یا غذا بخورید. خوردن به طور منظم همچنین قند خون را ثابت و اشتهای شما به تنقلات ناسالم را کاهش می دهد.

1رفتن به سونا. سونا می تواند در مدت تقریبا ۱۵ دقیقه باعث از دست دادن نیم لیتر عرق از بدن شود. باز هم ،این روش، مانند بسیاری از روش های کاهش وزن بسیار سریع می تواند باعث دفع مایعات مختلف از بدن شود و از این طریق باعث لاغری شما برای مدت یک روز یا بیشتر شود. این روش یک روش کاهش وزن دائمی نیست. شما باید هنگامی که در سونا هستید پس از گذشت مدت زمانی چند لیوان آب بنوشید تا دچار خطر کم آبی یا دهیدراته نشوید.

2تحقیق درباره نوارهای معدنی: بعضی از این نوارهای معدنی ادعا می کنند که در کاهش وزن شما کمک می کنند، به معنای واقعی چندین سانتی متر از دور کمر، ران ها و بازوهای شما را کاهش می دهند. این فرایند شامل یک پاک کنندگی شیمیایی است که از این طریق سم زدایی بدن، کاهش وزن، کاهش سلولیت (چربی که در نزدیکی پوست شما وجود دارد) صورت می گیرد و تقریبا بلافاصله پوست شما سفت تر و محکم تر می شود.

3شستشوی کولون: بعضی سالن ها روش های شستشوی کولون را پیشنهاد می کنند، که کولون با مقدار زیادی آب شستشو داده شده و مواد دفعی در روده بزرگ بر طرف می شود. این عمل می تواند برای افرادی که از نفخ، گاز روده و یبوست رنج می برند مفید باشد و در برخی افراد آن ها ادعا می کنند که این روش موجب کاهش وزن شده است. با این حال، برخی از متخصصان بیان می کنند که این روش اگر به طور نادرست یا صرفا برای کاهش وزن انجام شود خطرناک است. قبل از استفاده از این روش با یک پزشک مشورت کنید.

4لیپوساکشن: این روش برای کاهش وزن سریع به کاربرده می شود، به طور کلی به افرادی که در یک یا دو ناحیه خاص دارای بافت چربی زیادی هستند توصیه می شود. از آن جا که لیپوساکشن یک عمل جراحی است، بنابراین خطرات قابل توجهی به همراه دارد و باید تنها توسط یک پزشک انجام شود.

1زمانی را برای ورزش کردن قرار دهید. هنگامی که شما شروع به ورزش کردن می کنید در آغاز دوره ممکن است چند پوند عضله به دست آورید، اما ورزش جزء ضروری برای یک برنامه کاهش وزن پایدار و طولانی مدت است. صرف نظر از اینکه شما چقدر مشغله دارید، اگر شما می خواهید که وزن خود را کاهش دهید و تناسب اندام خود را حفظ کنید، ضروری است که شما هر روز زمانی را برای ورزش کردن اختصاص دهید. حتی چیزهای کوچک مانند پیاده رفتن به محل کار به جای رانندگی می تواند بر سرعت کاهش وزن شما تاثیر بگذارد.

چگونه وزن سریع کم کنیم

2دوره ورزشی خود را جذاب و مفید حفظ کنید: تنوع کلید پیشرفت سلامتی و حفظ انگیزه شما است. هنگامی که شما یک نوع ورزش را امروز و روز بعد انجام می دهید، شما خود را در معرض آسیب قرار می دهید. همچنین شما احتمالا بی حوصله و خسته می شوید، بنابراین به منظور حفظ انگیزه و ورزش کردن خود به سالن ورزشی بروید. شما می توانید با رفتن به سالن ورزش، با تنوع دستگاه های ورزشی، پیوستن به کلاس بدن سازی و اضافه کردن فعالیت های استقامتی به برنامه ورزشی خود آن را مفید و جذاب حفظ کنید. فعالیت های هوازی کم فشار انجام دهید.

3به اندازه کافی استراحت کنید. استراحت کافی به شما کمک می کند که در طول روز سطح انرژی مطلوب و کافی بدن را حفظ کنید و احتمال پرخوری و در معرض آسیب قرارگرفتن شما در طول فعالیت های فیزیکی کاهش می یابد.کمبود خواب واقعا با تجمع چربی در بدن مرتبط است.

۱- به یاد داشته باشید که کاهش وزن صحیح و سالم به تلاش، از خود گذشتگی و سازگاری نیاز دارد.

۲- مهم نیست کدام مقاله از مجله می گوید، کاهش وزن در ناحیه خاص یک ایده غلط است! هنگامی که بدن شما چربی ها را می سوزاند، آن این چربی ها را در سراسر بدن می سوزاند و از بین می برد نه فقط در ناحیه خاص، حتی اگر شما تمرین سختی انجام دهید. اگر شما با تمرین های هوازی صحیح و رژیم غذایی به سوزاندن چربی ها در کل بدن کمک نکنید هیچ میزان تمرین سختی نمی تواند شما را از چربی های آن ناحیه خلاص کند! عضلات قوی شکم تنها با تمرین درازو نشست به دست نمی آیند؛ این عضلات از سطح چربی پایین بدن به دست می آیند.بنابراین اگر شما قصد دارید در ناحیه خاص لاغر شوید، مطمئن شوید که شما میزان زیادی از تمرین های هوازی را علاوه بر ورزش معمول شکم انجام می دهید.

۳- سالم ترین روش به منظور کاهش وزن سریع ترکیب رژیم سالم و مغذی، نوشیدن آب به مقدار کافی،و ورزش متنوع و متوسط می باشد. اگر شما از یک رژیم غذایی کوتاه مدت یا روش کاهش وزن سریع دیگری برای کاهش وزن استفاده می کنید،پس از گذشت چند روز یا چند هفته آن را به یک برنامه کاهش وزن طولانی مدت تغییر دهید بنابراین باعث کاهش وزن سالم تر و حفظ سلامتی شما و کاهش وزن پایدار می شود.

۴- کاهش وزن می تواند در مدت زمان طولانی صورت گیرد اما ارزش آن را دارد.

۵- منبع انگیزه و اهداف نهایی خود را از کاهش وزن شناسایی کنید. سعی کنید دلایل دقیق و واضحی را که شما را برای کاهش وزن تحریک می کند بنویسید بنابراین شما یک یادآوری بصری ثابت برای اهداف خود دارید و مطمئن باشید که شما می توانید موفق شوید.

۶- متخصصین بهداشت و درمان یک دوره کاهش وزن ثابت و آهسته را که بین ۲-۱ پوند (۰٫۴۵۳ کیلوگرم) در هفته می باشد توصیه می کنند. این کاهش وزن از طریق ترکیبی از رژیم غذایی سالم و ورزش متوسط است.

۷- شما ممکن است بتوانید از طریق آهسته غذا خوردن میزان کالری دریافتی را کاهش دهید؛ مغز شما برای دریافت سیگنالی که شما دیگر گرسنه نیستید حدودا به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. نفس کشیدن دربین لقمه های غذا می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و باعث می شود که شما به احساس سیری خود توجه کنید و پس از اینکه احساس سیری کردید غذا خوردن را متوقف کنید.

۸- به یاد داشته باشید که یک اشتباه به معنی این نیست که شما دیگر موفق به کاهش وزن نمی شوید. اگر شما از برنامه رژیم غذایی خود یک مرتبه غفلت کردید، دوباره به عادت های رژیم غذایی خود برگردید.

۹- هدف به طورکلی فقط کاهش وزن نیست، بلکه از دست دادن چربی ها است. اگر شما در حین کاهش وزن تمرینات قدرتی انجام می دهید (که باید انجام دهید)، ممکن است در ابتدا افزایش وزن را متوجه شوید. اگر این مورد است، نگران نباشید! شما احتمالا چربی ها را از دست می دهید و عضله به دست می آورید،که عضله متراکم تر از چربی و خیلی سالم تر است.

۱۰- کاهش وزن سریع برای یک رویداد خاص ممکن است یک انگیزه خوب موقت باشد،اما می تواند انگیزه لازم برای ادامه برنامه های کاهش وزن در مدت طولانی را نیز ایجاد کند و ممکن است پس از اینکه شما به هدف اولیه خود رسیدید انگیزه لازم برای ادامه برنامه کاهش وزن خود را به دست آورید.

۱- قبل از اضافه کردن مکمل ها به برنامه رژیم غذایی خود با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، زیرا مولتی ویتامین ها و مکمل ها برای همه افراد، به خصوص اگر شما یک رژیم غذایی متعادل را دنبال می کنید ضروری نیستند.

۲- کاهش وزن خیلی سریع خطرناک است و می تواند اثرات مضری را بر روی سلامت شما داشته باشد.

۳- بدون مشورت با یک متخصص تغذیه رژیم کاهش وزن یا انجام ورزش را شروع نکنید. حالت های بیماری زیادی وجود دارد که ممکن است با برنامه های کاهش وزن سریع یا برخی از روش های کاهش وزن کوتاه مدت موثر بروز کند.

۴- سعی نکنید به خودتان گرسنگی بدهید. غفلت از میزان کالری مصرفی منظم می تواند منجر به اثرات معکوس در بدن شما شود و در صورت تداوم، می تواند زندگی شما را تهدید کند. اگر شما از طریق حذف وعده های غذایی یا کاهش شدید کالری مصرفی روزانه خود تلاش می کنید وزن خود را کاهش دهید، به منظور کسب آگاهی در مورد سوء تغذیه با یک متخصص تغذیه صحبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

سلام منم عاشق یه پسری شدم خیلییییییی دوسش دارم اونم منو دوس…

سلام😭😭😭😭من ۱۷سالمه مدتی تو یه گروه بودم ،متاسفانه بطور ناخوا…

خیلییی خوب بود دمت گرم ولی حیف که پیامتو دیر دیدم چون دقیقا…

چگونه جلوی پوست پوست شدن کاپشن چرم را بگیریم؟…

سلام. همچین امکانی وجود نداره….

سلام منم عاشق یه پسری شدم خیلییییییی دوسش دارم اونم منو دوس…

سلام😭😭😭😭من ۱۷سالمه مدتی تو یه گروه بودم ،متاسفانه بطور ناخوا…

خیلییی خوب بود دمت گرم ولی حیف که پیامتو دیر دیدم چون دقیقا…

چگونه جلوی پوست پوست شدن کاپشن چرم را بگیریم؟…

سلام. همچین امکانی وجود نداره….

چگونه وزن سریع کم کنیم
چگونه وزن سریع کم کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *