چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم
چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم

پیوند های عمومی

پیوند های بانک

محاسبات

شرکت های تابعه

ارتباط با ما

بخش فارسی وب سایت

English Blog section

قسم المدونة العربية

برخی از خدمات تیم طراحی ما در اینجا معرفی شده اند

پشتیبانی و نگهداری وبسایت شما شامل تولید و مدیریت محتوا، بک آپ گیری روزانه، آپدیت، اشکال گیری و بروزرسانی و کلیه سرویس های مربوط را به شرکت ها و صاحبان کسب و کار ارائه می دهیم.چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم

امروزه مهمترین مبحث دنیای اینترنت، افزایش بازدید وبسایت و ارتقای رنکینگ در الکسا و موتورهای جستجو می باشد. موقعیت بالای سایت باعث بهتر دیده شدن آن توسط کاربران می گردد.

طراحی سایت به صورت حرفه ای طبق استاندارهای W3C با لایسنس معتبر بین المللی، گرافیک اختصاصی، شش ماه پشتیبانی رایگان و یک سال گارانتی با اجرای ده ها پروژه موفق در این عرصه.

این پکیج بازدیدکنندگان سایت شما را به شکل کاملا رویایی و باورنکردنی افزایش خواهد داد که باعث افزایش رتبه و در نتیجه، در هنگام جستجو سایت شما سریعتر به نمایش در خواهد آمد.

اداره شبکه های اجتماعی شامل تولید محتوا و معرفی محصولات شما با استراتژی جدید، ارتباط با مشتری، تبلیغات هدفمند، افزایش فالوئر و لایک های واقعی و سایر سرویس ها قابل ارائه هستند.

با ورود فعالیتهای تجاری به اینترنت و فضای مجازی، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تبدیل به اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و مخصوصاً در کشور های پیشرفته شد.

کلیه کاربران عزیز میتواند از سیدرضا بازیار به مدت 10 دقیقه مشاوره رایگان بگیرند. آن دسته از مشتریانی که قبلا از خدمات سایت بهره مند شده اند، محدودیت 10 دقیقه ای نخواهند داشت.

این سرویس برای تدریس خصوصی، گروهی و مجازی فراهم شده است تا دانش پژوهان در زمینه مهارت مورد نظر خود و در هر زمان و مکانی به یادگیری بپردازند و از افراد متخصص کمک بگیرند.

طراحان گرافیک ما، دارای تخیلی نامحدود و مهارتی برجسته در ارائه طرحی گرافیکی در خور نیاز و پیغام مورد نظر شما می باشند. ما از فناوری بهمراه خلاقیت برای ساخت طرح ها بهره میگیریم.

با ارسال مطالب آموزشی خود در مجموعه وب سایت های ما، کسب درآمد کنید.

همه شما عزیزان می توانید با ارسال آموزش های اختصاصی خود در سایت های ما کسب درآمد کنید.

آموزش نویسندگی در سایت و کسب درآمد

برخی از ابزار های مفید ساخته شده توسط سیدرضا بازیار در فضای مجازی

ماشین حساب مهندسی آنلاین دارای توابع پیشرفته، اعداد مختلط و محاسبات علمی و مهندسی

این ابزار نتایج جستجوی شما در ویکی‌پدیا، با استفاده از موتور جستجوگر ویکی‌پدیا در اختیار شما می گذارد

ابزار آنلاین ساختن کد رنگ هِگزادِسیمال بر پایه شانزده شانزدهی همراه با نمایش آنلاین رنگ

تست کردن آنلاین کد های اچ تی ام ال، سی اس اس، جاوااسکریپت و کد های قالب سایت و وبلاگ

بهینه سازی و فشرده سازی کد های سی اس اس به صورت آنلاین همراه با آموزش استفاده از ابزار

علاقه زیادی به برنامه نویسی تحت وب، سئو و بهینه سازی، هک و امنیت دارم. برنامه نویسی یکی از سرگرمی های من می باشد و در اوقات بیکاری به تمرین برنامه نویسی می پردازم. معمولا همیشه بیش از نیمی از درآمد های خود را صرف گرفتن کلاس های برنامه نویسی، خرید وسایل کمک آموزشی و یادگیری پیش نیاز های برنامه نویسی مانند زبان انگلیسی، لینوکس و… می کنم.

به یادگیری و اشتراک گذاشتن آموخته های خود با دیگران علاقه زیادی دارم. همیشه همه سعی خود را میکنم تا آموزش هایی که به افزایش تخصص من کمک میکنند را یاد بگیرم و بعد از افزودن تجربیات خود، آنها را به دیگران هم انتقال بدهم.

یکی از بزرگترین آرزو های من در زندگی، کار آفرین شدن است. کارآفرین شدن شغلی است که برای آینده خود می بینم! دوست دارم یک کارآفرینی خلق کنم تا علاوه بر خدمت به مردم عزیز کشورم، به وطن خودم و حتی به جهان هم خدمت کرده باشم و در کنار سایر علاقه مندان ایده های خود را عملی کنیم تا بتوانیم جهان را تغییر بدهیم.

We created Total with valid, semantic code and have taken the time to optimize every single bit.
This theme is super fast and full of great features you’re sure to love.

Total has been coded for optimum speed. Scripts are loaded only when necessary and the code is optimized to output as little and as slim as possible to ensure your site is fast.

Watch your Google rankings grow with Total. This theme has been SEO optimized and uses the best practices to ensure your on-page SEO is up to par. The built-in breadcrumbs are also coded to display on Google snippets.

With over 300 theme options (and counting) this WordPress theme makes it easier then ever to tweak and better fit your client needs without having to get down and dirty with the code.

The only way you’ll get the support you deserve from a theme is if the support is coming straight from the developer. We made the theme so we know how it works and can truly help you with any issues.

شما میتوانید برخی از نمونه کار های تیم تخصصی ما را در اینجا مشاهده کنید

همواره دستیابی به رویاهای فردی و کاری، از دغدغه های ما انسانها بوده و یافتن مجموعه ای که در آن اهداف افراد و سازمان با هم به تعالی برسد، هدفی نیست که به آسانی میسر شود.

ما همیشه در جستجوی بهترین ها هستیم. بهترین ها کسانی هستند که به استعدادها و شایستگی های خود واقفند و پیوسته سه ضلع دانش، مهارت و شایستگی های خود را توسعه میدهند.

ما بر این باوریم که هر فرد مستعد و شایسته ای در بازار کار میهن عزیزمان، جزئی از مجموعه ماست که ما مشترکاً در جستجوی هم هستیم و با حضور و همکاری ایشان بالنده تر و موفقتر از قبل خواهیم بود. شما نیز اگر به شایستگی های خود اعتقاد دارید، به ما بپیوندید تا دستان قوی تری داشته باشیم.

در صورت تمایل به همکاری با تیم تخصصی ما، از شما عزیزان دعوت می شود فرم مخصصوص همکاری را از طریق لینک زیر تکمیل و ارسال فرمایید.

در اینجا به کلیه سوالات کاربران پاسخ داده شده است. لطفا قبل از ارسال پیام، این بخش را مطالعه نمایید.

لطفا در جهت بهتر شدن کیفیت خدمات وب سایت، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

کلیه کاربران قبل از خرید، در طول خرید و بعد از خرید می توانند از سامانه پشتیبانی مشتریان استفاده نمایند.

این سایت حاصل تلاش شبانه روزی سیدرضا بازیار می باشد که بدون وابستگی مادی و معنوی به هیچ سازمان و نهاد و حزب و گروه سیاسی فعالیت خود را ابتدا بر اساس قانون الهی و سپس قانون اساسی ایران بنا نهاده است. کلیه هزینه های این سایت با هزینه شخصی پرداخت می شود که امیدوارم از این پس از طریق تبلیغات تامین شود و همواره سعی می کنم تا مطالب آموزشی جدید و خواندنی را برای شما به ارمغان بیاورم.

متاسفانه صفحه درخواستی شما یافت نشد.

صفحه اصلی

بانک‌ها

اخبار

چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم

محاسبه شبا

قیمت تسه

تماس با ما

درباره رده

همکاری با ما

اخبار دیگر

جستجوی وام

در خبرنامه عضو شوید تا از اخبار بانکی سریعتر با خبر شوید

©Rade.ir copyright 2018. All Rights Reserved.

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:  برای خیلی ها سوال است که سود تسهیلات بانکی چطور محاسبه می شود؟ بخصوص آن هایی که بیشتر سر از حساب و کتاب در می آورند، متوجه می شوند فرمول هایی که قبلاً برای محاسبه سود و اقساط بانک به کار می رفت، الان دیگر با اعداد و ارقامی که در صورتحساب تسهیلاتی که از بانک می گیرند، چندان جور در نمی آید از طرف دیگر برای آن هایی که اهل دقت بیشتر هستند، این سوال حتماً پیش آمده است که چرا در ماه های اول پرداخت اقساط تسهیلات، در صورتحساب، مبلغ کمتری از اصل وام آن ها تسویه می شود؟ مجموعه این موارد، شائبه ای را ایجاد کرده است که بانک ها سودهای آن چنانی را از مشتریان می گیرند.

البته در این میان بانک مرکزی در سال ۸۶ در بخشنامه ای به بانک ها فرمولی را ابلاغ کرده است که موجب پرداخت سود بیشتر توسط وام گیرندگان می شود. این تفاوت باعث شده که بسیاری از مردم که اقساط خود را با فرمول قبلی محاسبه می کنند، با مشاهده مبلغ بالاتر در اقساط پرداختی، دچار ابهام شوند. کلید رفع ابهام به فرمول ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی باز می گردد فرمولی که باعث می شود نرخ سود پرداختی که با فرمول ساده ولی مورد محاسبه عموم مردم برای نرخ ۱۸ درصد به رقمی معادل ۱۹٫۶ تا ۲۰٫۶ درصد برسد. به این ترتیب مردمی که برای دریافت وام با نرخ سود ۱۸ درصد اقدام می کنند، عملا بدون این که مطلع باشند فریب می خورند و ۲ درصد سود بیشتر پرداخت می کنند. علاوه بر این اکنون بسیاری از بانک ها و موسسات برای پرداخت تسهیلات، بخشی از وام را تا پرداخت قسط آخر ضبط می کنند. در هر صورت در این گزارش سعی می کنیم در قالب تشریح مکانیسم تعیین اقساط، به برخی سوالات در زمینه نحوه محاسبه سود و اقساط بانکی پاسخ دهیم. نکاتی که شاید کمتر دیده و یا شنیده باشید!

آیا نرخ سود تسهیلات بیشتر از ۱۸ درصد است؟
آقای صابری، از آشنایان ما و یکی از مشتریان خوش حساب بانکی است که تعریف می کرد ۳ سال قبل وامی ۱۰ میلیون تومانی را از بانک گرفته بود و به تازگی اقساط آن به پایان رسیده است. او می گفت که اقساط من ماهانه ۳۶۱ هزار و ۵۲۴ تومان بود. با این حال یک حساب سرانگشتی کردم و دیدم که مجموع ۳۶ قسطی که به بانک داده ام، جمعاً ۱۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۶۴ تومان بوده است. یعنی کل بازپرداختی که به بانک داشته ام، نسبت به اصل وام، حدود ۳۰ درصد بیشتر بوده است! او با حالت اعتراض از من سوال کرد که چطور می گویند سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است؟ من که به واسطه رشته تحصیلی ام، مدتی در مورد نحوه محاسبه سودهای بانکی تحقیق کرده بودم، سعی کردم این مسئله را به شرحی که در ادامه می آید برایش کمی روشن کنم.اولین موضوعی که به آقای صابری گفتم این بود که نرخ سود تسهیلات بانکی برای یک سال ۱۸ درصد است و طبیعی است که وقتی کل بازپرداخت سه ساله را با اصل وام مقایسه کنیم، با نسبت های به مراتب بیشتر از ۱۸ درصد مواجه شویم. برای او مثالی از محاسبه نرخ سود زدم که البته در ادامه، تناقض او را بیشتر هم کرد!

این در حالی است که فرمول قدیمی که پیش تر به کار برده می شد، به این صورت بوده است:چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم

با این حساب اگر آقای صابری ما با فرمول قدیم، می خواست جزئیات وام ۳ ساله ۱۰ میلیونی خود را محاسبه کند، سودی که بابت وام باید پرداخت می کرد ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان بود. مبلغ هر قسط وی نیز به حدود ۳۵۵ هزار تومان تعیین می شد. لذا مشاهده می شود که هر دو رقم یادشده، از ارقام فعلی سود و قسطی که آقای صابری در سه سال گذشته پرداخت کرده، کمتر است. جدول زیر، این مقایسه را برای ۳ نوع وام نشان می دهد:

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم
چگونه نرخ سود وام بانکی را حساب کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *