چگونه میتوانیم سهام بخریم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه میتوانیم سهام بخریم
چگونه میتوانیم سهام بخریم

تبلیغات

خرید و فروش سهام در بورس تهران رفته رفته علاقه مندان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. گرچه روند بهبود ساختارها و قوانین بورس به کندی پیش می‌رود، اما آن روز دور نیست که بورس ایران نیز در رده بورس‌های برتر جهان قرار گیرد.

برای اینکه مفهوم واقعی سهام و انواع آن را بدانید توصیه می‌کنم این مطلب را بخوانید: سهام جایزه و سهام داغ؟ منظور از سهم دقیقا چیست؟

1 – هر شرکت در پایان سال مالی خود طبق تراز مالی‌اش، سود یا احیاناً ضرر حاصله را اعلام می‌کند و هر سهام‌دار به میزان سهم خود مشغول بخشی از آن می‌شود. درآمد هر سهم (EPS) بعد از مشخص شدن به حساب سهامداران واریز می‌شود.

​​آموزش کاربردی کسب درآمد از بورس

چگونه میتوانیم سهام بخریم

​در این ​9 فایل صوتی، استاد ثقفی به ​این سوالات پاسخ می‌دهد

​قیمت بسته: 145,000 تومان

​این آموزش را اکنون بطور رایگان دریافت کنید!

2 – به واسطه پتانسیل، توانائی و برنامه‌ریزی‌هائی که هر شرکت دارد ارزشی که بازار (یا به‌عبارت عام‌تر مردم) بر آن می‌گذارد تغییر می‌کند. بالا رفتن ارزش شرکت یعنی بالا رفتن قیمت سهام و افزایش قیمت سهام نسبت به زمان خریداری آن، عایدی دیگر نصیب سرمایه‌گذار می‌کند (Copital gain).

بورس با ریسک و بازدهی خود، قابلیت جذب سرمایه‌های اندک را هم دارد. در حال حاضر حداقل سفارش در سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها حداقل 100 هزارتومان است. پس کافی است حداقل 100 هزار تومان داشته باشید و با درک درست از مفاهیم ریسک و بازدهی در بازار بورس فعالیت کنید، ضمن آن‌که می‌توانید برای هر کسی توضیح قانع‌کننده دهید که چرا سهم می‌خرید.

مطلب مرتبط: سرمایه گذاری در بورس چه مزایای دارد؟

بنابراین اگر به فکر خرید سهام شرکت‌های پالایشی و نفت، سهام شرکت‌هایی مانند همراه اول و های‌وب یا خرید سهام بانک‌های بزرگ کشور مانند بانک پاسارگاد هستید، در ادامه این آموزش با بورسینس همراه باشید.

خرید سهام در بورس تهران در حال حاضر بصورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در تالار بورس مقدور است. اینکار به راحتی پرکردن یک فرم در سایت کارگزاری انجام می‌شود.

برای خرید سهام قدم‌های زیر را طی کنید:

1 – از طریق راهنمای این صفحه، کد بورسی را بصورت غیرحضوری از کارگزاری دریافت نمایید : راهنمای افتتاح حساب یا دریافت کد بورسی آنلاین

2 – آموزش‌های سایت بورسینس را خوانده و از قوانین، شرایط و نکات سرمایه‌گذاری در بورس آگاه شوید (یا اینکه برای بدست آوردن مطالب بطور جامع، از اینجا بسته جامع آموزشی را تهیه کنید)

نحوه شروع فعالیت در بورس اوراق بهادار را مطالعه کنید

راهنمای معاملات غیر حضوری سهام در بورس را بخوانید

3 – نکات مهم سرمایه‌گذاری را رعایت کنید، به یادگیری و پیاده‌سازی مطالبی که فرا گرفته‌اید ادامه دهید.

 

بسیاری از افراد می‌پرسند، بهترین سهام برای خرید و سود کردن کدام است؟ کدام سهم را بخریم تا در مدت یکماه سرمایه‌مان دوبرابر شود؟ در مورد پیشنهاد خرید سهام، خیلی‌ از اشخاص صرفا به دنبال این هستند که بهترین سهام را خریداری کنند و سرمایه‌شان در کمترین زمان ممکن رشد چشمگیری کند. چنین افرادی، به احتمال قوی درصد زیادی از سرمایه‌شان را از دست می‌دهند چون معمولا گیر کلاهبردارها و شیپورچی‌هایی می‌افتند که در فروم‌ها و چت‌روم‌ها مشغولند!

نکته اینجاست که هیچ فرمول جادویی برای انتخاب بهترین سهام بازار وجود ندارد، هرکس وعده سودهای بزرگ و رویایی بدون زحمت را به شما داد، بدانید  به احتمال زیاد در حال فریب شماست.

سوالاتی مثل بهترین سهام کدوم است، واقعا آیا جوابی دارد؟

سهام  بیش از 600 شرکت در بورس و فرابورس تهران معامله می‌شود. آیا کسی واقعا همه این شرکت‌ها را از همه لحاظ تحلیل و بررسی کرده که بتواند بهترین سهام را به شما معرفی کند؟

مورد بعد در مورد پیشنهاد سهام این است که مشخص نیست شما قصد دارید چقدر سرمایه برای خرید اختصاص دهید؟ هدف شما از خرید این سهام، بلندمدت است یا نوسانگیری؟ ریسک‌پذیری شما چقدر است و چقدر تحمل زیان را دارید؟

از همه اینها گذشته، تکلیف تغییر مداوم بازار چه می‌شود؟ بازار هر لحظه به سمت و سویی حرکت می‌کند و اگر بازار به سمتی برود که سهامی که چنددقیقه پیش مناسب خرید بود، همین الان هشدار فروش را صادر کند تکلیف چیست؟

کانال‌ها و سایت‌های غیرحرفه‌ای زیادی هستند که سیگنال خرید صادر می‌کنند و پیشنهاد سبد سهام می‌دهند و در این مطلب درباره‌شان توضیح داده ایم: با سیگنال خرید و فروش سهام می‌تونیم سود مداوم داشته باشیم؟

 توصیه می‌کنیم به دنبال سیگنال خرید یا راهنمایی گرفتن از دیگران نباشید. به پیشنهادات دیگران فقط به چشم شخصی آنها نگاه کنید.

 به شما قول می‌دهم بدون یادگیری به هیچ جا نخواهید رسید، ممکن است سود موقتی هم در بورس بدست آورید ولی این سود دائمی نخواهد بود و به احتمال قوی آن سود را هم در بازار از دست می‌دهید.

منابع یادگیری را ما در اختیارتان گذاشته‌ایم: پکیج آموزشی تحلیل سهام و بازار بورس

به جای اینکه به این فکر کنید چطور می‌توانم سرمایه‌ام را در پول چندبرابر کنم، روی این مورد تمرکز کنید که چطور می‌توانم در بورس یک معامله‌گر حرفه‌ای شوم. وقتی یک معامله‌گر حرفه‌ای شدید، کسب سودهای خوب از بازار نیز برای شما عادی خواهد شد. 

پس اول یادگیری، بعد اقدام – هیچوقت برای خرید سهام عجله نکنید، بازار بورس همیشه با پستی و بلندی‌ها  وجود دارد و هیچ وقت فرصت سود کردن از بین نخواهد رفت. بنابراین اشتباه است اگر تصور کنید با نخریدن سهام، فرصتی را از دست خواهید داد.

قیمت سهام تابعی از عرضه و تقاضاست، وقتی تقاضا برای یک سهم به اندازه‌ای قوی باشد که بتواند بر عرضه (فروشندگان) غلبه کند، قیمت سهم رشد می‌کند و برعکس، زمانی که قدرت فروشندگان بیشتر و عرضه زیادتر از تقاضا است، قیمت سهم افت می‌کند.

بنابراین اگر بتوان میزان عرضه و تقاضا در بازار را دانست و آنرا تاحدودی پیش‌بینی کرد، شانس موفقیت و یافتن بهترین سهام برای خرید افزایش می‌یابد. پیش‌بینی عرضه و تقاضا و جهت حرکت بازار با یک روش تحلیلی به نام تحلیل تکنیکال انجام می‌شود. افراد زیادی با تحلیل تکنیکال در بازار سعی می‌کنند مسیر آینده قیمت سهم را متوجه شوند. توجه کنید که در اینجا صحبت از احتمالات است و کسی نمی‌تواند به طور قطع بگوید که قیمت یک سهم افزایش می‌یابد و یا کاهش؛ و تحلیل تکنیکال ابزاری در درست معامله‌گر است تا قوی‌ترین احتمال را تشخص دهد.

نکته جالب این است که یک تحلیلگر تکنیکال، به هیچ عنوان به دنبال دلیل افزایش یا کاهش قیمت نیست، بلکه فقط به دنبال یافتن روندها، شکست‌های قیمت، نقاط حمایت و مقاومت است تا بتواند براساس آن، استراتژی معاملاتی خود را بچیند. یار و یاور معامله‌گری که با روش تحلیل تکنیکال سهام را برای خرید انتخاب می‌کند، فقط نمودار قیمت و حجم معاملات است تا ابزارهایی مانند اندیکاتورها و اسیلاتورها را روی آن پیاده کند و تصمیم بگیرد که اکنون چه موقعیتی را باید اتخاذ کند: بخرد، بفروشد، سهم دیگری را بررسی کند یا اینکه به طور کلی باید منتظر بماند.

بنابراین توصیه ما به شما نیز است که تحلیل تکنیکال را فرا بگیرید.

نحوه یادگیری تکنیکال بیشتر به خود شما و سبک یادگیری‌تان بستگی دارد. برخی از افراد هستند که با کتاب‌ها و برنامه‌های خودآموز شروع می‌کنند، تحقیق می‌کنند و خودشان پس از تمرین و تکرار، چیزی را فر می‌گیرند. ولی برخی دیگر نیاز به پرسش و پاسخ با یک مربی یا استاد را دارند و زیاد اهل نشستن و کتاب خواندن نیستند (گرچه برای یادگیری تکنیکال کتاب خواندن فعالیتی بسیار مهم است)چگونه میتوانیم سهام بخریم

بنابراین با توجه به سبک یادگیری می‌توان از دوره‌های آموزشی، بسته‌های شامل DVD و جزوه، نرم‌افزارها، کتاب‌ها و یا حتی منابع موجود در اینترنت استفاده کرد. با توجه به تجربه‌ای که داریم، بسته آموزش تحلیل تکنیکال در 14 روز را به شما پیشنهاد می‌کنیم >>> جزییات بسته

برای یادگیری تحلیل سهام، می‌توانید از فایل‌های pdf رایگان شروع کنید. اوایل یادگیری، مسلما برخی عبارات و شکل‌ها و تعریف‌ها ممکن است برایتان نامفهوم و گیج‌کننده باشد که این طبیعی است. کم‌کم همه چیز برایتان آشنا خواهد شد و ما هم دوست داریم به جای اینکه سوال بپرسید بهترین سهام کدام است، سوالات و اشکالاتی که در هنگام یادگیری  برایتان به وجود آمده را مطرح کنید.

بعد از اینکه فایل‌های pdf را زیر و رو کردید، حتما به فکر فیلم‌های آموزشی، دوره‌های حضوری باشید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید چه کتابی بخوانید؟ همه کتاب‌ها خوب هستند و از هرکدام می‌توان مطالبی یاد گرفت، اما از بین کتاب‌ها، پیشنهاد می‌کنم این کتاب‌ها را از دست ندهید:

– تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه (جان مورفی)
– تحلیل تکنیکی نوین (محمد مساح)
– تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی (مارک داگلاس)
– زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی (الکساندر الدر)
– الگوهای شمعی ژاپنی (استیو نیسون)
– چگونه سهام سودآور را انتخاب کنیم؟ (مورنینگ استار)

– و…

نکته مهم: فراموش نکنید که در حین یادگیری، معاملات کوچکی (مثلا با 5 میلیون تومان) انجام دهید. چون صرفا خواندن کتاب و دیدن فیلم آموزشی هیچ کمکی به شما نمی‌کند و باید وارد معاملات شوید تا تجربه لازم را بدست آورید.

سایر منابع برای یادگیری:

دیدگاه شما در مورد خرید سهام چیست؟ چه سهامی خریده‌اید که موجب شده سود بالا کسب کنید؟

نکات و نظرات تان را با ما و سایرین در بخش دیدگاه بنویسید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

سلام دوست عزیز خیلی ممنون برای من که خیلی جالب بود. فک نمیکردم شوخی باشه واقعا سایت خوبی دارید

سلام. ممنون

okاستاد…باسلام…منم اون اوایل فکرمیکردم امروز سهام بخرم فردا میتونم سوزوکی سواربشم اما همون پراید کره ایمدل74روهم ازدست دادم…خلاصه بهدازاین که مقداری ازپولهای مهربون ودوست داشتنیمو ازدست دادم رفتم سراغ آموزش ….اماحالا که یاد گرفتم دیگه پول ندارم..شدم مثل صیادی که اقیانوس مثل کف دستش میشناسه حالا سواربرقایق تو اقیانوسه اما تور نداره…..استاد عزیز سرتون درد نیاورم بعدازکلی فکرکردن ومشورت باایال تموم گزینهامونو گزاشتیم روی میز .تصمیم گرفتیم که ایشون شکایت منو بکنه وتقاضای مهریه کنه{برای این که جلو زیاد خاهیهای من گرفته بشه ونتونم طلاقشو بدم}قرارشد مهریشو بگیر اما باهم زندگی کنیم/////متاسفانه/////حالادرگیر دادگاهیم اگه تونست بگیره میخایم بیاریمش توبورس…براموفقیت مون دعاکنید….البته داینم بگم وکیل گرفتم ببینم میتونه برام قسطیش کنه

سلام، ممنون از نظر شما
امیدوارم مشکلات شما هم حل بشه.

جالب بود!!!

استاد اینو گفتم برارفع خستگی ان شااله موفق وپیروز باشید قدردادن زحماتتون هستیم

سلام استاد.امروز وبصادرات گرفتم ب قیمت هر سهم 85تومان.
روزهای اتی این نماد رو چطور ارزیابی میکنید؟

سلام
فردا احتمال قوی پایینتر میتونستید بخرید.
در در مورد روند وبصادر نظری ندارم.

سلام میخواستم راهنماییم کنید من میخوام سهام بخرم ام چون سرکارمیرم نمیتونم خودم حضوری برم بخرم به نظرشما خوبه که عضو یکی از صندوقای سرمایه گذاری مشترک بشم؟

سلام، برای اشخاصی مثل شما که وقت کافی ندارند بله همون صندوق های سرمایه گذاری بهترهhttps://www.bourseiness.com/13337/faq-30.html

چطوری

میشه ب منم بگین

سلام من هم میخوام بخرم چطور باید شر کت کنم

سلام
بامراجعه به کار گذاری و گرفتن یوزر پسورد اینترنتی خرید و فروش کنید از منزل یا سر کار با گوشی یا کامپیوتر

سلام و درود بر استاد گرامی.
وبصادرات امروز هم اومد پایین.ب نظر شما این نماد پایینتر هم میاد؟؟
این نماد رو دیروز 85 تومان خریدم.حد ضرر و حد سودش رو تو چه بازه ای تعیین کنم؟اگه بازار همینطوری پیش بره خیلی ضرر میکنم.
از رهنمود هاتون بینهایت سپاسگذارم.

سلام
دوست عزیز بهتره منو استاد خطاب نکنید، ممنون
اگر بازار منفی ادامه داشته باشه وبصادر به احتمال قوی زیر محدوده 80 تومان هم میرسه.
به نظرم اگه میترسید بیشتر ضرر کنید فردا از سهم خارج بشید
امیدوارم که مبلغ زیادی خرید نکرده باشید
این روزهای منفی یه تجربه خوبه که باید به یاد داشت

با سلام
در مورد حق تقدم برای ما که ان لاین معامله میکنیم توصیح بدید که چگونه باید از این حق اطلاع پیدا کنیم و چطور بفروشیم و اگه متوجه نشدیم و نفروختیم خود شرکت اون سود رو به چه حسابی میریزه چطوری میتونیم دریافت کنیم .

سلام
برای اطلاع از افزایش سرمایه و سایر موارد مرتبط با حق تقدم، باید اطلاعیه های شرکت رو در سایت خود شرکت یا در codal.ir پیگیری کنید.
معمولا وجه حق‌تقدم‌های استفاده نشده توسط شرکت به حساب بانکی شما واریز میشه.
در هر حال باید اطلاعیه هایی که شرکت روی کدال میفرسته رو دنبال کنید یا با امور سهام تماس بگیرید.

سلام
من در سبد خود فاسمین60% سیمان سپاهان28%% سیدکو7% و غشاذر5% دارم.نظر شما درموردش؟ مرسی

سلام و خسته نباشید .. من میخواستم شروع کنم به سرمایه گذاری در بورس .. این مقاله میگه در حین آموزش زیر 500 تومن سرمایه گذاری کنید .. میتونم راهنمایی بیشتر بخوام؟مثلا با 200 ت میشه شروع کرد؟ از کجا؟

من تازه وارد هستم وبتازگی می خواهم وارد خریدو فروش سهام بورس شوم راهنمایی های شما را خواندم برایم خیلی مفید بود ازاین بابت از شما تشکر مینمایم

ضمنا به راهنمایی های شما بیشتر نیاز دارم محبت بفرمایید راهنمایی های لازم را بفرمایید ممنون خواهم شد موفق وپیروز باشید

مطالب زیادی در همین سایت هست.
اگه سوال خاصی هست که جوابش رو پیدا نکردید بپرسید.

سلام وخسته نباشید .میخوام شروع به خرید کنم اما هیچ اطلاعاتی ندارم در این رابطه خواهشمندم یاریم کنید.

با سلام بنظر من راهنمائیهای شما صادقانه ، ارزشمند و هدایتگر است و به نوعی بیان آموزش روشهای چگونه ماهی گرفتن است به طالبین . شخصا از راهنمائیهایتان کمال تشکر را دارم همواره شاد و موفق باشیددر خدمت رسانی

سلام. خواهش میکنم دوست عزیز

مرسی مختصرو مفید فرمودید من باوجود اینکه فردی بسیار ریسک پذیر هستم در حال مطالعه و جمع اوری اطلاعاتم ،لازمه انجام هر کاری اگاهی وشناخت کار است من می خوام بصورت انلاین کار کنم ولی از هکرها برای دسترسی به حسابم واهمه دارم اگر در این خصوص مرا راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم

سلام
اگر موارد امنیتی رو رعایت کنید مشکلی نیازی به ترس از هک شدن نیست.
رمز عبور پنل شما باید ایمن و غیرقابل حدس باشه و از این رمز در هیچ سایت دیگه ای استفاده نکرده کنید. همچنین باید برای ورود به پنل معاملات، مطمئن بشید که وارد سایت اصلی شدید و فیک پیج (صفحات تقلبی) نیست.
نکته دیگه اینه که وجه حساب شما نزد کارگزاری، فقط شماره حسابی که شما کتبا به کارگزاری معرفی کردید (و به اسم شماست) واریز میشه. پس اگر برفرض کسی بتونه وارد پنل معاملاتی شما بشه کار زیادی نمی‌تونه انجام بده.
سایر موارد مرتبط با افزایش امنیت پنل معاملاتی رو از کارگزار خودتون جویا بشید.

با سلام و تشکر از سایت بسیار مفید تون . لطفا در مورد اطلاعات صفحه ی اصلی سایت tsetmc و کاربرد این اطلاعات هم آموزش بگذارید. متشکرم.

با سلام
در اولین فرصت اینکارو انجام میدیم

سلام خدمت شما
یه سوال داشتم قیمت هر سهم به ریال است یا تومان؟

سلام
قیمت سهام در بورس به ریال نوشته شده است: tsetmc.com

با سلام

واقعا مقاله ای مفید و کاربردی بود مخصوصا برای من که تجربی کافی در این زمینه رو ندارم.

ممنون از زحماتتون.

سلام. مطلب خیلی جالبی بود.

من خوشبختانه بخاطر راهنمایی های خوب، هیچ وقت با رویای پول پارو کردن به بورس نگاه نکردم. شروعم خیلی خوب بود، مبلغ کمی ومعادن خریدم و با شصت درصد سود فروختم. بعد سود رو و مبلغ دیگه ای رو سغرب خریدم و ییهو بورس افتاد تو سرازیری سقوط و همین طور ارزش سهم من کم و کمتر شد. فکر کنم دیگه حالا شدم سهام دار مادام العمر سغرب.
پارسان هم دارم مقدار بیشتری (کل سرمایه ام تو بورس خیلی زیاد نیس، نمیدونم خوشبختانه یا متاسفانه!) که پارسان رو توی سه مرحله با سه قیمت مختلف خریدم و امسال تو افزایش سرمایه سهامم دو برابر شد ولی هنوزم با در نظر گرفتن متوسط قیمت هر سهم، اگر بفروشم ضرر میکنم، اینه که فعلن دارم نگاهش میکنم، یعنی کل بورس رو نگاه میکنم.
تو همین زمان کم و با همین پول کم، متوجه شدم وقت و حوصله پاییدن مرتب بازار رو برای خرید در زمان مناسب و فروش در بهترین قیمت رو ندارم، این شد که تصمیم گرفتم سهامدار خوبی بشم!!!
روزی که ومعادن رو فروختم 50 تا دقیقن 50 تا سهمش رو نمیدونم به چه دلیل مسخره ای نگه داشتم و حالا بهم دو زار سود میده هر سال! که خوشبختانه صرف افزایش سرمایه میشه وگرنه با چه رویی میخواستن 2700 تومن سود رو به حساب من واریز کنن 😐 😐

نمیدونم تصمیم و نگاهم درسته یا نه و سهمایی که دارم سهمایی هستن که به درد سهامداری بخورن یا نه. اما فعلن جیگر فروششون رو تو این اوضاع ندارم. یعنی اون صد سهم ومعادن رو که روم نمیشه بفروشم!
سغرب رو خیلی متضرر میشم بفروشم. دلم برای اصل پولم نه اما اون شصت درصد سودی که صرفش کردم خیلی میسوزه، کاش برش داشته بودم و اسمارتیز و پاستیل خریده بودم! 🙂
پارسان رو شاید شاید اگر روزی روزگاری، وقت گل نی ای، برسه به 500 و منم متوجه بشم، بفروشم چون اون طوری بدون ضرر مالی و صرفا با هزینه زمانم ازش میام بیرون.

حالا سهم با ارزش ذاتی و بنیادی و با سود پرداختی قابل قبول و البته پرداخت و برنامه های منظم برای سهامداری عمری سراغ دارین!؟ (پارسان سهم منظم و با برنامه ای هست، ومعادن همیشه خدا مث خود من تاخیر داره، سغرب هم زیرآبی میره و اطلاعیه رسمی میده با یه تاریخ، بعد توی تاریخ دیگه ای اقدام میکنه!)

امیدوارم به زودی زود بورس و صنعت کشورمون حال بهتری داشته باشه.

سلام. بیشتر کسانی که با ضرر سنگین مواجه میشن صبر کردن رو انتخاب میکنن. آدمها همیشه از قبول کردن اشتباه و ضرر فرار میکنن و سهمی که ضرر زیادی بهشون زده رو نگه میدارن تا با این واقعیت روبرو نشن که ضرر زیادی متحمل شدن.
در حالی که اینکار بیشتر مواقع اصولی نیست.
پیشنهادی نمیتونم بدم جز اینکه به یادگیری ادامه بدید. خوبه که سرمایه اصلی تون رو وارد بورس نکردید.

به نظرم سهام پارسان از منظر تحلیل بنیادی سهام بدی نیست. ولی در کوتاه مدت با توجه به قیمت نفت رشد زیادی نخواهد داشت مگر اینکه نفت به سمت 50 دلار بره.
در کل خرید اسمارتیز و پاستیل رو هم توصیه میکنم چون منم دوست دارم!

ممنون

دمت گرم جالب بود

باسلام ووقت بخیر
لطفا درموردخریدوارزش ذاتی سهم وغدیرتوضیح بفرمایید .متشکرم

سلام از بورس فارکس هم میشع استفاده کرد

سلام. دوست عزیز فعالیت در فارکس در ایران غیرقانونی اعلام شده است

سلام و خسته نباشید به مدیر سایت و دوستان عزیز.بهترین سهام حال حاضر نساجی بروجرد هستش برآورد شده تا 3000 هزار تومان هم خواهد رفت خواستم فقط یه پیشنهادی کمکی واسه سایر عزیزان کرده باشم باز همه صاحب اختیار هستن خوشحال شدم روز همگی خوش

سلام حال شما خوبه مهندس من 5 ملیون تومان می خواهم وارد بورس کنم فقط به حکمت اطمینان دارم کمکم می کنید
09153240524

سلام با تشکر از راهنمایی شما.میخاستم بدونم از کجا میشه فهمید که سود ماهانه سهام چقدر است ممنون

سلام
سهام مثل بانک نیست که سود ماهانه داشته باشه
یه سود سالیانه وجود داره که توضیحاتش رو اینجا میتونید بخونید: https://www.bourseiness.com/13392/faq-51

سلام خسته نباشید عیدتون مبارک. سهام فولاد مبارکه برایم تحلیل کنید تا چه قیمتی ءء

سلام از مطالب و راهنماییتون سپاسگزارم

عزیز انصافاً که مقاله ای بود بسیار مفید و کاربردی.
استفاده کردیم
ممنون ازت

سپاس از زحماتتون،
اگر بتونید منابع معتبری هم برای شروع مطالعه علمی در این حوزه هم به اشتراک بزارید ممنون میشم.

با سلام واحترام
با تشکر از مطالب مفید شما
فقط یه سوال چرا شما نماد اعتماد الکترونیکی ندارید؟

سلام. به دنبال گرفتن نماد نبودیم، دلیل خاصی نداره.

میخوام ده تومن داخل صندوق های سرمایه گذاری بزارم نوع صندوق سهام یا مختلط باشه تو سال سود میکنیم یا هر ماه ؟ مثلا توسعه پست بانک تو سال قبل پنجاه درصد سود داشته یعنی اگه من ده تومن رو برای یکسال قرار بدم میشه 15 میلیون بعد برای سال دوم هم سرمایه گذاری رو ادامه بدم باز روی 15 میلیون سود می یاد و ادامه پیدا میکنه …. ؟؟ به نظرشما پولی که در بانک دارم سود سالانه 19 درصد میدن رو وارد صندوق کنم بهتره یا همون بانک بمونه ؟…….ممنون

سلام. پرداخت سود صندوق ها بستگی به امیدنامه صندوق داره.
برخی صندوق ها دارای سود نیستن و فقط با افزایش قیمت هر “واحد” صندوق، شما ارزش سرمایه گذاری تون بالاتر میره و هرموقع خواستید میتونید واحد رو ابطال کنید.
اگر سود بدون ریسک میخواید و صندوق با درآمد ثابتی باشه که بالای سودی بانکی پرداخت کنه طبیعتا اون صندوق گزینه بهتری هست.
خرید اوراق مشارکت هم گزینه بدی نیست، سود 20 درصد تضمینی با پرداخت سه ماهه.

سلام اوراق مشارکت چیه؟میشه لطفا توضیح بدید؟

سلام. در مورد اوراق مشارکت این مطلب رو بخونید:https://www.bourseiness.com/13286/faq-8

سلام خسته نباشید من سهام سمگا رو دارم به دلیل یه سرب مشکلات پول لازم دارم میخواستم بفروشمش ولی توی بورس سررشته ندارم میخواستم ببینم شما پیش بینیتون در مورد این سهام چیه البته تا 1 2ماه اخیر چون واقعا پول لازمم.ممنون میشم کمکم کنید

انصافا بورسینس مطالب مفید و ارزنده‌ای داره.خدا قوت میگم

با تشکر از نظرات و راهنمایی شما عزیزان-مشکلی که من با بورس دارم این است که چگونه می توان سیگنالها را برای خرید یا فروش شناسایی کنم از هر روش که می روم سیگنال درستی نمی دهد برای مثال1- از طریق فیلترهای سایت tsetmc می روم و برخی سهام را ارائه می دهد وقتی با مفید ترید تحلیل می کنم می بینم سهام مناسبی نیست ویا از2- طریق تحلیل شاخص صنایع می روم باز دچار این مشکل می شوم می خواهم بدانم بورس بازان حرفه ای چه روش و استراتزی برای انتخاب سهام برتر برای تحلیل دارند ممنون می شوم راهنمایی فرمایید.

سلام. حرفه ای ها براساس مهارت و استراتژی که دارن از تحلیل بنیادی و تکنیکال برای انتخاب سهام استفاده میکنن.
هرکس باید سبک و روش منحصر به فرد خودشو که سازگار با روحیات و شخصیتش هست پیدا کنه، هیچ نسخه واحدی برای دو نفر نمیشه پیچید.

سلام.من شصت میلیون از پول فروش خونه مو توی صندوق سرمایه گذاری بانک اقتصاد نوین گذاشتم با سود تضمینی سالانه 19درصد.
حالا بفکر افتادم با سیگنال های ویژه کارگزاری فارابی بیارمش توی خرید سهام .خودم تازه کارم و دلم رو به تحلیل های کارگزاری خوش کردم.بنظرتون عاقلانه ست؟

سلام. خیر برای کسی که مهارت کافی نداره کاری اشتباه هست.
اگه قصد دارید خودتون وارد بازار بشید باید در کنار آموزشهای حرفه ای که میبینید، چندسال تجربه کسب کنید و بعد این مقدار سرمایه رو وارد کنید.
پیشنهادم اینه آموزش رو شروع کنید و با سرمایه زیر 1 میلیون هم معامله کنید تا زمانی که چم و خم بازار دستتون بیاد.

نظرتون درمورد سهام ذوب چیه ؟
ایا بالای 300 میشه ؟

سلام یه کار گذاری خوب ومطمن پیشنهاد میکنی

سلام. کارگزاری آگاه رو پیشنهاد میدم : راهنمای دریافت کد بورسی

به نام خدا
با سلام و احترام
واقعا جامع و کامل بود.

در مورد بازار سهام ایران واقعاً اطلاع زیادی ندارم اما میدونم که یکی از بهترین حوزه ها برای اقتصاد ایران حوزه سفر و گردشگری هستش.
پیشنهاد میکنم جدی تر از قبل به این بخش اهمیت بدین و سهام شرکت های گردشگری رو زیر نظر قرار بدین.

با سلام و تشکر از سایت خوبتون.لطفا وضعیت بازار بورس رو در سه ماهه سوم سال۹۵ بطور خلاصه تحلیل کنید و به یک سرمایه گذار چه پیشنهادی رو بابت سرماگذاری میدهید.ممنونم میشم اگه به سوالم جواب بدین.چون خیلی فوری بهش نیاز دارم.

سلام
لطفا راهنمایی بفرمایید که ایا سهام غیر از نوسان قیمت سود ماهانه هم واریز می شه
یا اصلا کسی که بخواد فقط سود ماهانه سهام دریافت کنه و خرید و فروش انجام نده ایا امکانش هست که همیشه سود واریز بشه یا نه

سلام. سود ماهانه خیر
اما برخی شرکت هایی که سودده هستند سالیانه یکبار سود نقدی پرداخت میکنن. میزان و نحوه تقسیم این سود در مجمع عمومی سالیانه تعیین میشه.جزییات بیشتر درباره سود سهام رو میتونید اینجا بخونید

سلام علیکم می خواستم بدانم که ما می توانیم از یک شرکت سهامی بخریم و بعد از اینکه گران شد به شرکتی دیگر بفروشیم

سلام. بورس برای همین ایجاد شده تا شما بتوانید در بازار به خرید و فروش سهام بپردازید.
البته شما از هویت خریدار اطلاعی نخواهید یافت و خریداری که سهم را میخرید ممکن است شخص حقیقی یا یک شرکت باشد.

با سلام من تازه وارد آمریکا شدم و می خوام در بورس نیویورک وارد بشم ولی اطلاعی از بورس ندارم خیلی ولی دارم متنای سایتارو میخونم آیا چیزی هس برای اینجا کمک کند؟ با تشکر

zamanha.com کنترل کردم تقویم روزهای آخر سال را برای خرید سهام فکرکنم قیمتها میاد پایین مخصوصا چند روز مونده به تعطیلات مثلا امثال از 14 اسفند براساس تقویم سایت تقریبا تعطیلات شروع میشه و فکر کنم قیمت ها میاد پایین . میشه یه کارشناس در این مورد راهنمایی کنه.

نظر شما در باره ی نوسانات حسیر چیه؟

با عرض سلام
میتونم نظرتو نو در باره ی حتوکا بدونم .
الان حتوکا به پایین ترین قیمت ممکن رسیده .به نظرتون بخرمش یا نه؟

سلام.خسته نباشید،میخاستم نظرتون رو در مورد سهام ایران ترانسفو بپرسم بخرم؟؟

من در ایران زندگی نمی کنم. آیا میتونم به صورت انلاین در بورس خرید و فروش کنم. اغلب کارگزاری ها برای اریه خدمات و دادن کد، در نهایت برای احراز هویت تقاضای مراجعه حضوری دارند که در حال حاضر برای من مقدور نیست. آیا کارگزاری آگاه که شما پیشنهاد میکنید تمام روند ثبت نام رو غییر حضوری انجام میدهد؟

سلام. امکان خریدوفروش آنلاین رو خواهید داشت ولی ثبت نام برای کد بورسی، به آن صورتی که برای سایرین مقدور است برای شما میسر نیست.
برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور این راهنما را بخوانید:https://www.bourseiness.com/21287/how-to-invest-in-tehran-stock-exchange

سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز.
سایت های زیادی رفتم ولی هیچکدوم به اندازه این سایت واضح و طبقه بندی شده مطالب لازم رو توضیح نداده بود . ممنونم بابت سایت خوبتون

سلام خسته نباشید
من میخواستم کد بورسی از کارگزاری آگاه واسه خرید غیر حضوری بگیرم ولی هر چی امتحان کردم میگه کد ملی نامعتبر
لطفا راهنمایی کنید

سلام. کد ملی رو مطابق توضیحات و درست وارد کنید هیچ مشکلی به وجود نمیاد

سلام عالی بود در مورد شرکت اکریل چه تحلیلی دارید لطفا

دوستان میتونن وارد تالار مجازی بورس شوند و چیزایی که یاد گرفتند رو بطور مجازی به کار بگیرند

برنامه مستندی دیدم از بورس بازهای حرفه ای والسترید از نحوه وچکونگی فعالیت دربورس رازهای رمزهای موفقیتش اسم میبرد واینک عقیده داشت که سرمایه گذاری کنند واز سود شرکتها سود ببرند وتاکید میکرد که نمخواهد با باند بازی سفته بازی از ضرر دیگران پول بدست بیاورد ….نا خوداگاه این جمله بیادم امد که اگر میخواهید ثروت شما افزون شود به دنیال رزق حلال باشید ….که متاسفانه این روند دقیقا برعکس بورس در ایران هست که تا چند نفر حقیقی چندر غاز سهمی خرید میکنند عده ای با سفته بازی موجبات ناامید ضرر این افراد میشود گویا چندصد سهم این بندکان خدادرمقابل چند میلیون سهم شرکتها خیلی زیاد هست ….واین امر باعث تاسف تالم عمیق هست که ما نسبت به هم دارم ….با ارزوی توفیق برای همه افراد خیر خواه

با سلام
مطالب سایت جالب بود. آیا امکانش هست یک شرکت کارگزاری خوب در تبریز رو معرفی بفرمایید؟
با تشکر

سلام. کارگزاری آگاه رو پیشنهاد میکنم.
آدرس: تبریز- خیابان ارتش جنوبی- ساختمان پست مرکزی- تالار بورس تبریز

سلام بر همگی شما عزیز گرامی
میخواستم ببینم نفت پارس(شنفت)بخرم متاسفانه پارسال خریدم و چون روز به روز پایین تر می امد ضرر کردم ولی چند روزیست داره میره بالا.به نظر شما چشم اندازش خوبه؟بخرم؟

باسلام.حدود۵۰ میلیون سرمایه دارم.بخاطر شاغل بودن وقت لازم برای بورس روندارم.درروزهای گذشته باصندوق سرمایه گذاری آشناشدم.خواستم بدونم مقدارسودکه بهم میدن ثابته؟کم یازیادترازچیزی که روزاول میگن نمیشه؟بانک بهتره یا صندوق براسرمایه گذاری؟اگه ممکنه یه صندوق خوب معرفی بفرمایید.باتشکر

سلام. در سایت fipiran.com میتوانید صندوق های سرمایه گذاری مختلط و ثابت و سود آنها را با هم مقایسه کنید و تصمیم درست را بگیرید.

ممنون از توضیحاتتون
برای ما تازه کارا خیلی میتونه مفید باشه

خواهش میکنم 🙂

میگویند در جهنم مارهایی وجود دارن که آدم از ترس آنها پناه میبره به اژدها#حالا نکنه ما از کانال های متقلب پناه بیاریم به شما#چه شود#من به شخصه به هیچ ایرانی اعتماد ندارم#اینو من نمیگم…تجربه ام میگه

تجربه ثابت کرده پای پول بیاد وسط همه ما ایرانی ها میخواهیم سر همدیگروکلاه بذاریم…جالب آینه ژست ادمهای متشخص و حق به جانب هم میگیریم/پر مدعا هم که هستیم..دروغ گو هم که هستیم….به کسی هم که اینو بگی… میگه خدارو شکر ما این جوری نیستیم…بعد میبنی اون از همه بدتره

سلام ودرود
اینقدر بدبین هم نباشیم انسانهای فاخر وخوبم بینمون هست فقط کافی تولذات دنیا ازجمله پول وثروت خودمونو غرق نکنیم اونوقت پول میشه وسیله نه هدف ووقتی وسیله شد حرص وطمع مارو به اون بداخلاقی ها و…..نمیکشونه براتون بهترینها رو آرزو میکنم

من تازه میخوام اکانت بگیرم. همین ابتدا در نظر دارم ۱۰۰ میلیون سهام مربوط به دو شرکت را بخرم. یکی از دوستام در کار بورس هست و پیشنهاد داد. نظر شما چیه؟

سلام ودرود برشما تو کاربورس اعتماد صدرصدی صحیح نیست حرفا بشنوید اما با تحلیل ودلیل خرید وفروش کنید

سلام . من توی کارگزاران آگاه شرکت کردم و قراره که کد برای من ارسال بشه .
میخواستم بدونم که اگه استفاده نکنم یا استفاده کنم از حساب من پولی کسر میشه؟؟؟
و آموزش بورس برای مبتدی ها آیا به صورت مجازی شما دارید که شرکت کنم ؟؟؟

سلام، اگر خرید و فروش نکنید هیچ وجهی از حساب شما کم نمیشه.
اجباری نیست در زمان خاصی معامله کنید.
برای آموزش مجازی بورس میتونید از دوره های اکوفاینانس استفاده کنید:http://ecfa.ir

سلام ممنون از مطالب خوب وروان وقابل فهم برا عموم مخاطبین.بنده سال هشتادو چهار شکربن ، سیمان سپاهان، لیزینگ خودرو غدیر گرفتم وچون ضرر کردم کلا رها کردم اخیرا از طریق کازگزا ی آگاه تقاضای کد معاملات آنلاین رو دادم اینبار با سهامهای قبلی وارد میشم وریسک لازم رو هم پذیرا هستم در کنار توجه به مطالب حرفه ای ها ، جسارتم تو بورس لازمه با مقداری ضرر آدم خیلی چیزا رو بدست میاره فقط دوستان عزیز نترسید ضرر مقدمه سوده همه در بورس ضرر کردن اما بالاخره به سود رسیدندسپاس از همه عزیزان زحمت کش در سایت بورسینس

سلام. آرزوی موفقیت برای شما داریم.

سلام اقای جهاندیده این پنجره ایی که معاملات توی اون انجام میشه منظورم خرید و فروش هست . کجاست و چه سایتیه یا نرم افزاره؟؟؟ من پیداش نمیکنم

سلام. معاملات در سامانه معاملات آنلاین انجام میشه، اگر کد بورسی بگیرید مشخصات ورود رو کارگزاری به شما میده. ( راهنمای دریافت کد بورسی )
سایت معاملاتی هر کارگزاری فرق میکنه.

درود جناب جهاندیده
این آموزش برای کسانیست که هیچی از بورس نمیدونن؟ برای من که تازه میخوام آغاز کنم هستش یا نه؟ همچنین خواستم بدونم رایگان هستش یا باید پول پرداخت کرد؟خواهش میکنم یه توضیحی بفرمایید جناب جهاندیده…با سپاس

سلام. بله برای کسانی که به تازگی قصد شروع دارند دوره ها و بسته هایی رو ارائه میدیم.
آموزش ها از صفر هست و همه افراد با هر پیش زمینه ای میتونن از اموزشها استفاده کنن و سرمایه گذاری رو شروع کنن.

سلام من میخوام تازه وارد بورس شم
جوان هستم و اندک پولی دارم میخوام از صفر شروع کنم منتها کارم بگونه ای سخته چون من تا چند روز دیگه به خدمت سربازی میرم میخوام بپرسم اگه من با این اندک پولم فقد یک بار سهام بخرم و دیگ ن بفروشم ن دیگه بخرم سودی میکنم یا نه چون توو خدمت سربازی زیاد به این چیزا دسترسی ندارم شاید کم فقد میخوام بفهمم که اگه من بخرم برم سربازی و بیام این پول من رشدی میکنه یا فرقز نمیکه چ رشد چ ضرر فقد توضیح جامع و کامل میخوام ک روشنم کنه . پاسخ سریعتونو میتونین به آیدیم در تلگرام بفرستین
id:RezaLon_74

سلام. با این وضعیت بهتره پولتون رو در صندوق های سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاری کنید.
صندوق های ثابتی که نیاز به وقت و بررسی زیاد ندارند گزینه بهتری برای شما هستن.

سلام جناب جهاندیده،
می خواستم بپرسم سیگنال های نوسان گیری با کیفیتی رو می شناسید که کسی ارائه بده و عضویت داشته باشه؟ چون به سیگنال های رایگان خوشبین نیستم.

سلام. نه، پیشنهادی برای این مورد ندارم

سلام خسته نیاشید میخواستم بدونم بهترین سهام الان برای خرید واسه کدوم شرکته؟

سلام وقت بخیر
چیزی به عنوان بهترین سهام وجود نداره.
سهام مناسب برای سرمایه گذاری براساس معیارهای بنیادی یا تکنیکال مختلف، بازهای زمانی مختلف، میزان ریسک پذیری و… انتخاب میشه.

با سلام خدمت اقای جهان دیده
بنده تازه وارد بورس شدم هنوز سهامی خریداری نکردم
به نظر شما برای خرید چه ملاک هایی رو مد نظر قرار بدم؟ من بیشتر عرضه و تقاضا رو مورد برسی قرار میدم ایا این میتونه گزینه مناسبی باشه؟این رو هم بگم من فقط حداقل مبلغ رو هم سرمایه گذاری کردم(100).
با تشکر
نشانی اینستا بنده هم khamoshi74

سلام دوست عزیز
این مطالب به شما کمک میکنه تصمیم درست رو بگیرید:13 نکته که قبل از “ورود به بازار سهام” باید بدانید6 مرحله برای ساخت استراتژی معاملاتی در بورس ایرانمهمترین دلیل زیان در بورس چیست؟35 نکته ارزشمند برای حرفه‌ای شدن در بورس و معامله‌گری سهام

درود به شما آقای جهاندیده گرامی. خیلی ممنونم از زحماتی که میکشید. چند روزی هست که در حال زیر و رو کردن سایتتون هستم و به شدت در حال یادگیری…
سوالم: کتابهایی که در این تاپیک معرفی کردید هنوز هم برای مطالعه پیشنهاد میکنید؟ تاپیک قدیمی هست انگار و من جاهایی خوندم که قواعد قدیمی که در گذشته استفاده میشدند، الان کاربردی نیستند. ضمنا اگر کتاب جدیدی هم میشناسید که در لیست بالا نیست لطفا معرفی بفرمایید.
من کتاب هفت گناه کبیره در بورس (روث بارونز روزولت) با ترجمه امیر اسکندری رو پیشنهاد میکنم. البته این کتاب در رابطه با تحلیل بازار نیست.

سلام و درود
خواهش می‌کنم.
محتوای کتاب‌هایی که معرفی شدن اکثرا شامل تحلیل تکنیکال و روانشناسی معامله گری و همینطور روانشناسی بازار هست.
این موارد هم معمولا تغییرات چندانی نکرده، مثلا تحلیل تکنیکال یه سری قوانین پایه ای داره و اینطور نیست که مرتب تغییر کنه.
نظر شخصی من اینه هر کتابی درباره بورس دیدید اول به نویسنده اش نگاه کنید که چه کاره بوده، چه تجربه ای داشته و اینکه آیا در بازار سهام تهران کاربرد داره یا نه.
حتی همین کتابهایی که در مطلب معرفی کردیم، بخشی از مطالبش برای بورس تهران مناسب نیست.

سلام. چطور سهام اپ بخرم.

سلام، برای خرید سهام هر شرکتی که در بورس پذیرفته شده باید کد بورسی داشته باشید.نحوه دریافت کد بورسی رو اینجا بخونید

من مشهد هستم. ایا سهام اپ خوبه؟بدون ورود به بورس امکان خرید سهامش هست؟

سلام شروع از ۱۸سالگی در بورس خوبه یا زوده

سلام، هرچه زودتر شروع به یادگیری بشه مناسبتره

سلام
معمولا این سایت متون خوبی میذاره اما این متن خیلی بد بود. در واقع هیچ ارتباطی به تیتر متن نداشت. موارد گفت که همه درست بودن اما ارتباطی به عنوان متن نداشت. مثلا :
به جای اینکه به دنبال سیگنال گرفتن از این شخص و آن شخص باشید، وقت‌تان را برای یادگیری اختصاص دهید.
عجله نکنید

جملات کلیشه ای صحیح غیر مرتبط با عنوان

سلام. ممنون از اینکه به این نکته اشاره کردید

سلام. خسته نباشید. سهام احیا فولاد سپاهان دارم چند روز میخام بفروشم به نظرتان قیمتش از این بالاتر میره این چند روز. ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام استاد،خسته نباشید.ممنون که جواب سوالات مارو میدید.
باتوجه به وضع موجود بازارومشکلات تحریم ومشکلاتی که برای کشورمون پیش اومده به نظر شما الان زمان مناسبی برای خرید سهام هست؟؟؟
درضمن من تازه میخوام وارد بازار بورس بشم و فعلا درحال اموزش هستم.

سلام، حتی در بازارهای نزولی هم گاهی اوقات سهامی پیدا میشه که برخلاف کلیت بازار رشد میکنه.
بنابراین بله الان هم زمان مناسبیه اما نه هر سهامی.
برای اطلاعات بیشتر این مطالب رو بخونید:معیارهای انتخاب سهام مناسب چیست؟
همچنین مطالب این دسته:https://www.bourseiness.com/category/bourse-guide

سلام خسته نباشید یکی از اشنایان بنده به خارج از کشور رفتند و متاسفانه دیگر قارد به خرید و فورش به صورت انلاین و حضوری نیستند به علت مشکلی که برای کارگزاریشون بوجود آمده و گویا مشکل مجوز برای این کارگزاری بوجود آمده است ایا میتوانند غیر حضوری در کارگزاری دیگری ثبت نام کنند؟؟ و اینکه چگونه باید احراز هویت کنند با توجه به اینکه دور هستند و چه مدارکی را باید برای احراز هویت باید ببرند برای سفارت اون کشور..لطفا راهنمایی بفرمایید..با تشکر و سپاس فراوان

سلام وقت بخیر
باید با کارگزاری که قصد دارند در اون افتتاح حساب کنند تماس بگیرند
فرایند احراز هویت بهشون توضیح داده میشه.
چون ممکنه هر کارگزاری راه و روش مختلفی داشته باشه

سلام و خسته نباشید از اینکه تجربه های مفید و اطلاعات مهم سرمایه گذاری را در اختیار دیگران قرار میدهید متشکرم به قول معصومین(ع) یک شمع می تواند هزاران شمع دیگری را روشن کند بدون اینکه از نور خودش کاسته شود.
بنده هم به این عقیده که سرمایه گذاری در بورس کمک به تولیدات و اقتصاد کشور است و اگر اطلاعات کافی داشته باشیم استفاده های بدون ربایی هم نصیب خود می کنیم.

سلام
سلامت باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نظر جدیدی برای این مطلب درج شد با ایمیل به من اطلاع بده. می‌توانید بدون درج نظر نیز از نظرات مطلع شوید، برای اینکار اینجا کلیک کنید.

نکات مهم

تمام حقوق برای بورسینس محفوظ است. طراحی سایت: آیلاوب

تبلیغات

پلکان

دوست دارید ثروتمند بشید اینطور نیست؟ بیشتر افراد با شنیدن کلمه ثروت حسابی ذوق‌زده میشن. در این مطلب از سایت بورسینس، قصد داریم به موضوع ثروتمند شدن در بورس بپردازیم.

این روزا همه از بورس صحبت می‌کنن. جالبه که در اکثر مواقع در اخبار تلویزیون و سایت‌های خبری فقط زمانی که بورس در حال افزایش هست، مطالبی درباره رکوردشکنی شاخص بورس و بازدهی بالای بورس نقل میشه.

فعالان قدیمی بازار بورس میدونن که بورس همیشه اینطور پربازده و پرسروصدا نبوده و تقریبا از اواسط سال 91 بود که بازار بورس بازدهی خوبی رو نصیب سرمایه‌گذارا کرد. البته همیشه در بورس شرکت‌های بودن که سهام‌شون برعکس بازار، بازدهی خوبی رو داشته.چگونه میتوانیم سهام بخریم

​​آموزش کاربردی کسب درآمد از بورس

​در این ​9 فایل صوتی، استاد ثقفی به ​این سوالات پاسخ می‌دهد

​قیمت بسته: 145,000 تومان

​این آموزش را اکنون بطور رایگان دریافت کنید!

ولی آیا بازدهی بورس خوب خواهد بود؟ هیچکس نمیتونه جواب قطعی بده.میخوام یه راهی رو به شما پیشنهاد کنم که با رفتن در این راه، چه بازار بورس مثبت باشه و چه منفی، به سمت آزادی مالی و بدست اوردن یه سرمایه خوب حرکت خواهید کرد.

اول بذارید بگم که اگه ولخرج هستید و خرج‌های بیهوده می‌کنید، این عادت خیلی بد رو کنار بذارید. نگید عادت کردم. کافیه اراده کنید و به خودتون قول بدید که هیچ وقت پولی که با زحمت و صرف وقت و انرژی بدست اوردید رو بیهوده خرج نکنید.

خرج‌های بیهوده چه چیزهایی هستن؟

– خرج کردن برای لوازمی که بهشون احتیاجی ندارید. – خرید چیزهایی که بیشتر هزینه روی دستتون میذاره تا درآمد.– خرید لباس و وسایل تزیینی برای اینکه غریبه‌ها رو تحت تاثیر قرار بدید.– خرید موبایل و تبلت و لپ تاپ گرون‌قیمت و این جور گجت‌هایی که هر لحظه مدل‌های جدیدترش به بازار میاد و چیزی جز خرج روی دستتون نمیذاره– و خرج کردن‌های بیخود و بی‌جهت دیگه که بیشتر ماها میدونیم چه چیزهایی هستن ولی بازهم انجام میدیم.

همه شما که این مطلب رو میخونید حتما یه شغل دارید و به هر حال پولی رو از یه راهی بدست میارید. خب برای رسیدن به آزادی مالی و بدست آوردن ثروت از طریق بورس چیکار کنید، در یک جمله میگم : « حداقل 10 درصد از درآمدتون رو (هرچقدر هم که کم باشه) سهام بخرید و سرمایه‌گذاری کنید»

اول کار مشخص کنید که چقدر از درآمد ماهیانه‌تون رو می‌خواید سرمایه‌گذاری بخرید. اینکارو با توجه به تجربه هزینه‌ها و درآمدهای ماه‌های قبل‌تون انجام بدید. وقتی اون درصد رو مشخص کردید، دیگه کمش نکنید بلکه افزایش بدید.نکته خیلی مهم اینه که وقتی پولی دستتون اومد، همون اول کار باید پولی که برای سرمایه‌گذاری (خرید سهام، خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری و…) اختصاص دادید رو از روی درآمد بردارید و کنار بذارید. یعنی تا پول دستتون اومد، مقداری که مشخص کردید رو به حسابی که مخصوصا برای سرمایه‌گذاری باز کردید واریز کنید.

نگید وقتی هزینه‌هام رو کردم و تموم شد هرچی باقی موند رو سرمایه‌گذاری می‌کنم، این غلطه و به احتمال قوی همه پولی که دارید رو خرج می‌کنید.

اگه بدهکار هستید، هر ماه مبلغی رو بابت بدهی‌ها پرداخت کنید ولی سرمایه‌گذاری همیشه باید جای خودش باقی بمونه.

اگه قبلا پس انداز نمی‌کردید اولش سخته ولی بعد عادت می‌کنید که حداقل ده درصد از پولی که درمیارید رو بذارید کنار، انگار اصلا این پول مال شما نیست. خیلی جالبه که هزینه‌ها خودش جفت و جور میشه، امتحان کنید تا ببینید هرچقدر برای هزینه‌های ماه کنار می‌ذارید با همون مقدار زندگیتون میچرخه.

بهتره سرمایه‌ای که در حساب جدا گذاشتید رو فورا بکار بگیرید تا نتونید به آسونی خرجش کنید. (البته مثلا اگه سهام بخرید، امکان فروش سهام همیشه هست ولی چون چندروز طول میکشه تا پولش دستتون برسه، دیگه فکر فروشش رو از سرتون بیرون می‌کنید)

برای یادگیری بورس و کسب ثروت از طریق معامله گری در بورس من “کتاب ثروت نهفته در بورس ایران” که نوشته خانم “مهرناز سلطانی هست رو به شما پیشنهاد میکنم >>> لینک خرید فوری کتاب

حتی اگه میتونید ماهی 200 هزار تومان سهام بخرید، بازم انجامش بدید.نباید قدرت پس‌اندازهای جزیی رو دست کم بگیرید. بیشتر افراد این نکته رو میدونن که باید پس‌انداز کنن و اینکارو هم کم و بیش انجام میدن ولی آخرش کارو خراب می‌کنن و همه پولی که جمع کردن رو برای خرید چیزی که هیچ نفعی براشون نداره و براشون هزینه میتراشه خرج میکنن.

مثلا چندماه کار میکنن و پولی که از هزینه‌های ماهانه زیاد میاد رو در حساب بانکی میذارن. یه روز یه گوشی موبایل دست یکی از دوستاشون یا توی اینترنت یا پشت ویترین مغازه میبینن و به اولین جایی که بتونن سفارش خرید رو میدن و کارت بانکی رو میکشن و همه پولی که با چندماه کار جمع کرده بودن رو خرج خرید موبایل گرون‌قیمتی میکنن که هیچ احتیاجی بهش نداشتن.

اینجور افراد دفعه بعدی کمی زرنگ‌تر میشن و پول خیلی بیشتری رو جمع میکنن برای خرید ماشین، ولی اون موقع که میخواستن ماشین رو بخرن اصلا یادشون نمیاد که ماشین بیمه سالیانه، لاستیک و روغن می‌خواد و استهلاک داره. در واقع پولشون رو خرج کردن که هزینه بخرن.

منکر این نمیشم که ماشین شخصی برای آسایش شماست ولی کدوم برای شما مهم‌تره، آسایش فعلی شما یا استقلال مالی در آینده؟ هرکدوم برای شما مهمتره در راستای همون قدم بردارید.

اگه استقلال مالی دارید که همین الان ماشین بخرید و آسایش رو داشته باشید ولی اگه استقلال مالی ندارید، به نظرم کار عاقلانه‌ای نیست که پس‌اندازتون و استقلال مالی آینده رو برای خرید چیزی که مرتب براتون خرج میتراشه از دست بدید.

سوال دیگه‌ای که ممکنه پیش بیاد اینه که چطور میشه سهام خرید؟ یا اینکه ما تو شهرمون بازار بورس نداریم یا من که پولم خیلی کمه و مگه میشه مثلا با 50 هزار تومان سهام بخرم؟ جوابش اینجاست : الان دیگه ناسلامتی اینترنت همه جا هست، دیگه لازم نیست برای خرید سهام حضورا وارد یکی از بازارهای بورس بشید یا حتی دیگه لازم نیست به کارگزار زنگ بزنید که براتون سهام بخره.

الان سیستم‌های آنلاین خرید و فروش سهام هستن که از طریق کارگزاری‌ها به افراد متقاضی داده میشه و همه میتونن هرجای دنیا که هستن با وصل شدن به اینترنت و وارد شدن به سایت کارگزاری، خرید و فروش سهام رو بصورت آنلاین و لحظه‌ای انجام بدند.

تو این مطلب به روش ورود به بورس و نحوه خرید آنلاین سهام نپرداختم. از اینجا می‌تونید اطلاعات بیشتری بدست بیارید :

روش ورود به بازار بورس

روش انجام معاملات اینترنتی و غیرحضوری در بورس

چه سهامی بخریم

در بورس تهران نزدیک 500 نماد برای خرید وجود داره پس گزینه‌ها زیاده. ولی هر سهمی خوب نیست. سهام شرکتی رو باید بخرید که در آینده سودآوری شرکت رشد داشته باشه و با توجه به پولی که بابتش پرداختید سود سالیانه خوبی رو نصیبتون بکنه.

خب اینکار یعنی تشخیص شرکت‌های مناسب برای سرمایه گذاری و خرید سهام نیاز به تحلیل و بررسی داره. به همین خاطر هست که ما در سایت بورسینس بخش تحلیل و سیگنال سهام رو راه‌اندازی کردیم تا به افرادی که مهارت و تجربه کافی در تحلیل بازار ندارن، کمک کنیم سهام مناسب برای خرید رو انتخاب کنن.

البته اگه خودتون هم یادگیری رو شروع کنید و کم کم همینطور که در حال یادگیری هستید، سرمایه‌گذاری‌های کوچک هم انجام بدید، خیلی زود تجربه و مهارت کافی رو برای کسب سودهای بیشتر بدست میارید.

برای یادگیری تحلیل سهام می‌تونید از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال استفاده کنید. ما آموزش‌های جامع و کاملی در این زمینه داریم که می‌تونید در بخش محصولات آموزشی مشاهده کنید.

این مطلب درباره این بود که چطور میشه با درآمد و سرمایه کم با سرمایه‌گذاری در بورس ثروتمند شد امیدوارم که استفاده کرده باشید.

خلاصه مطلب :

1 – اگه به استقلال مالی و ثروتمند شدن فکر می‌کنید خرج بیخود و هزینه الکی نکنید.2 – هزینه نخرید. خرید چیزی که با خریدش بازم خرج رو دستتون میذاره رو به بعدا موکول کنید (زمانی که به استقلال مالی رسیدید)3 – پس‌اندازتون رو بهتره تو بانک نگه ندارید وقتی درآمدتون دستتون رسید فورا حداقل 10 درصدش رو در حساب سرمایه‌گذاری قرار بدید. 4 – هرماه سرقولی که به خودتون دادید باقی بمونید و به سرمایه‌گذاری‌هایی که دارید اضافه کنید. حتی اگه بدهکار هستید، کنار گذاشتن مبلغ باید ادامه داشته باشه.5 – برای کاهش ریسک، می‌تونید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا صندوق‌های ETF رو خریداری کنید.6 – اگر قصد خرید سهام از بازار بورس رو دارید اول با مبلغ کمی شروع کنید و به یادگیری و پیگیری بازار بورس ادامه بدید. 7 – با سود سالیانه سهامی که خریداری کردید به تعداد سهام‌تون اضافه کنید. البته بهتره برای تشویق خودتون، به خودتون جایزه بدید و کمی خرج کنید.8 – پس از چندسال از شروع خرید و فروش سهام، حتما یه سرمایه خوب و تپل مپل دارید که می‌تونید هرجور که دوست داشتید ازش استفاده کنید. اون موقع دیگه غیر از پولی که از طریق مهارت خوب‌تون بدست می‌آرید چیزهای خیلی زیادی هم از سرمایه‌گذاری و خرید و فروش یاد گرفتید که می‌تونید به کسایی که دوستشون دارید یاد بدید.چگونه میتوانیم سهام بخریم

بعضی افراد ترجیح میدن به جای سهام، طلا یا ارز خریداری بکنن یا اینکه درآمدهایی که کسب می‌کنن رو در ساخت‌وساز و املاک سرمایه‌گذاری بکنن. مهم‌ترین مزیتی که خرید سهام برای سرمایه‌گذاری داره اینه که شما حتی با پول خیلی کم می‌تونید سرمایه‌گذاری و قدم گذاشتن در راه ثروتمند شدن رو شروع کنید. (چون حداقل خرید سهام فقط 100 هزارتومان هست)

موفق باشید

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

علاقه‌مند به کسب‌وکار اینترنتی، بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال

نه -ممنون

دستتون درد نکنه مطلبتون منو تحریک کرد ک واقعا همین اقدامات و انجام بدم. ولی منکه میخوام برم سربازی …کارت پایان خدمت که نمیخوام …میخوان؟؟؟ لطفا جواب بدید …آدرس نزدیکترین کارگذاری توی کرج هم بگید ک برم

خیر دوست عزیز. برای سرمایه گذاری در بورس کارت پایان خدمت لازم نیست.
لیست کارگزاری‌ها:https://www.bourseiness.com/5518/brokers.html
به سایت هر کارگزاری مراجعه کنید و ببینید شعبه کرج دارند یا نه. مثلا کارگزاری آگاه شعبه کرج دارهhttp://agah.com/branch

خیر دوست عزیز. برای سرمایه گذاری در بورس کارت پایان خدمت لازم نیست.
لیست کارگزاری‌ها:https://www.bourseiness.com/5518/brokers.html

ممنونم، منم خیلی پول خرج میکنم، هر چند درآمد خیلی خوبی ندارم اما همه شو خرج می کنم، اخیرا متوجه اشتباهم شدم و دلم میخواد این وضعیت عوض کنم. مطلب شما هیجان منو برای یک شروع خوب بیشتر کرد 🙂

باعث خوشحالیه

سلام و روز بخیر
ببخشید خانم 24 ساله هستم که طلایی دارم به قیمت 6 میلیون + 2 میلیون پول نقد که از در آمدم گذاشتم کنار امسال، که فعلن استفاده هم ازش نمیکنم و احتیاجی بهش ندارم ، بهتره طلامو بفروشم به همراه اون 2 تومن برم تو بورس سرمایه گذاری کنم؟ یا همینطور بزارم بمونه تا یه روز طلا گرون بشه؟
فک کنم بورس بهتر باشه
در ضمن من کلن زیاد از بورس و این چیزا سر در نمیارم:D
با تشکر فراوان

سلام
چون اطلاعات کافی ندارید بازار بورس برای شما مناسب نیست.
به نظر من طلا رو نگهداری کنید بهتره

سلام خسته نباشید منم حدود یکسال ونیم هست که تو بورس بصورت آنلاین فعالم
تقریبا دیگه معاملات رو یاد گرفتم و در سود هستم اکثر سهم ها رو هم می شناسم اگه تمایل داشتین می تونم کمکتون کنم .09183118073

من حدود ده میلیون دارم به نظرشما در یک سال سود بیشتری نسبت به بانک گیرم میاد

در بورس هیچ چیز به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.
مهمترین توصیه ای که میتونم بکنم اینه که اگه قصد ورود به بورس رو دارید در ابتدا فکر سود یا ضرر کردن نباشید و یادگیری رو در اولویت قرار بدید. به این ترتیب که معاملات کوچکی رو با کمتر از 500 هزار تومان شروع کنید و در همین حین، یادگیری از کتابها و دوره ها و منابع اینترنتی (از جمله بورسینس) رو ادامه بدید.

سلام.من میخام فعالیتم رو شروع کنم تو بورس یکسری مطالب خوندم از این سایت و کم وبیش اطلاعات دارم . میخام بدونم میتونم با یه مقدار کم مثل 100 هزار شروع کنم تا با بورس بیشتر آشنا بشم ؟ و دوم اینکه میخام فقط از طریق آنلاین معاملات رو پیگیری کنم وانجام بدم به نظرتون منطقی هست ؟
ممنون

سلام
بله با 100 هزار تومان هم میشه
اکثر افراد فعال در بورس به دلیل سریع و بدون دردسر بودن، فقط بصورت آنلاین معاملات شون رو انجام میدن.
هیچ مشکلی هم وجود نداره و میشه حتی بدون اینکه وارد یک کارگزاری بشید هرچقدر دوست داشتید معامله کنید.

این مطلب یک ایراد داره!
“با پس اندازتون سهام بخرید”
همین جمله توش یه دنیا حرفه!!!
چه سهامی بخرم که سودی که مد نظر نویسنده است رو به ما بده؟
سهام ها روز به روز بالا پایین می شن،حالا ماهانه چیو بخریم؟!
اصلاً چند وقت باید بگذره تا به اون درجه ای برسیم که ماهانه پولمون رو توی یک خرید سودآور بذاریم؟
این مطلب فقط گفته هر ماه سهام بخرید
سهامی هست که ماهانه سودی بیشتر از بانک بصورت تضمین شده بده؟!
من که نمی دونم چون اول کارمه!

این مطلبی کوتاه هست برای شروع
بهتره که شخص خودش یادبگیره که سهام شرکت ها رو تحلیل و بررسی بکنه . سهام مناسب برای خرید انقدر بحث گسترده ای هست که توی یک یا دو مقاله نمیشه توضیح داد و شخص هم باید خودشو درگیر یادگیری این روش سرمایه گذاری بکنه تا سهام مناسب رو بشناسه و چیزی نیست که آماده و مهیا یه نفر سهام رو به شما معرفی کنه و شما بخرید و سود کنید.
سهام هیچ شرکتی هم سود تضمینی نداره، اگر سهامی بود که سود تضمینی، اونم بیشتر از بانک پرداخت میکرد دیگه کسی پولش رو توی بانک نمیذاشت.

سلام خسته نباشید منم حدود یکسال ونیم هست که تو بورس بصورت آنلاین فعالم
تقریبا دیگه معاملات رو یاد گرفتم و در سود هستم اکثر سهم ها رو هم می شناسم اگه تمایل داشتین می تونم کمکتون کنم .09183118073

سلام قربان . با توجه به تجربه ای که دارید.میشه لطفا کمک کنید من هم یاد بگیرم

با سلام خدمت دوستان . بنده دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه تهران هستم . چند وقتی میشه مطالعه و تحقیق در مورد بازار سرمایه رو شروع کردم . خوب مسلما وقتی مقداری از پول خودتونو وارد یک سرمایه گذاری می کنید دغدغه فکری و استرس زیادی نسبت به کم شدن و نوسان سرمایتون پیدا می کنید ، مخصوصا سرمایه گذاری تو بورس . که مطمئنن تاثیر زیادی رو زندگی و همچنین درس های دانشگاه میذاره. حالا به نظر شما با توجه به این شرایط سرمایه گذاری توبورسو پیشنهاد میکنین ?

سلام دوست عزیز امیدوارم موفق باشید بنده دو پیشنهاد دارم 1.اگه پول زیاد دارید وارد یکی از شرکت های سهامی خاص بشید وپیشنهادخرید یکی از سهام دا رو بدید مثلا ده میلیارد.با پیشنهاد بالا بخرید.بعدش با خیال راحت درس بخونیدالبته ریسکسش کمتره .2.میتونیدسهام با سود ثابت وقرار داد 5 تا 10سال به بالا بخرید که ریسکش خیلی کمه یا اصلا نداره.مثل.اوراق قرضه دولتی.شرکتهای بیمه و….
البته منم آماتورم از موقعی که وارد این سایت شدم .مطالعه در آشنایی بورس و سرمایه گذاری داشتم یه چیزایی متوجه شدم شاید غلط هم باشه.
دوست عزیز به نظر من باید نترسی وارد بازار کار بشی.باذهنت کار کنی… خود به خود ذهن وقتی درگیر مشکلات بشه دغدغه میاره ولی میشه با هر شرایطی درس خوند من این رو قول ندارم که دغدغه نداشته باشی و بعدش درس بخونی من خودم با دغدغه درس میخونم کلی حال میکنم

میخاستم اگه امکانش باشه چند تا سهام با دید بلند مدت بهم معرفی کنین تا یکم روشون تحقیق کنم و کار کنم البته نه 6ماهه و 1 ساله بلکه با دید 5 ساله و حتی بالاتر مطلبتونم واقعا عالی بود استفاده کردیم ممنووونم

متاسفانه پیشنهادی ندارم.
نه این که سهام مناسب نیست، بلکه ترجیح میدم هیچ پیشنهاد خریدی به کسی ندم

سلام. ایا کف معاملاتی در بازار معاملات
آنلاین وجود داره یا حتی یک سهم هم میشه خرید ؟
ممنون

سلام. در پنل معاملات آنلاین، حداقل خرید 100 هزار تومان هست. مقداری هم کارمزد کم میشه، بنابراین بهتره کمی بیشتر از 100 هزار تومان باشه (مثلا 105 هزار تومان)

سلام. اگه میشه یه مطلب آموزشی خوب درباره ی تحلیل شرکت ها از نظر ترازنامه و سود و زیان بذارین تا راحتتر بشه اطلاعات این شرکت ها رو در سایت مدیریت فناوری بورس تجزیه و تحلیل کرد.
ممنون

سلام.
این فایل میتونه به شما کمک کنهhttp://market.bourseiness.com/184/financial-statements-analysis.php

سلام.
معمولا گفته میشه با دید بلند مدت در بورس سرمایه گذاری کنید. ایا استفاده از افت و خیزهای روزانه سهامهای خاص نوسان دار که تو سطح مقاومت( فروختن سهام) و سطح حمایت ( خریدن سهام) هست سود خوبی تو روز یا هفته نداره ؟
سوال دیگه اینکه برای سرمایه گذاری در صندوقهای سرمایه گذاری حداقل سرمایه ی سرمایه گذار چقدر باید باشه ؟
خیلی ممنون که جواب میدین..

سلام
کسب سود با استفاده از افت و خیز قیمت سهام (نوسان ها) هم میتونه روشی برای کسب سود باشه. در واقع بیشتر حرفه ای های بازار از هر دو روش استفاده میکنن (هم سرمایه گذاری بلندمدت و هم نوسان گیری)
در مورد صندوق های سرمایه گذاری فکر میکنم حداقل مبلغ در هر صندوق متفاوت باشه

آیا با استفاده از “عمق بازار ” به تنهایی میشه فهمید که چه زمانی بهتره خرید و فروش یک سهام رو انجام داد ؟ مثلا سهام خودرو با حجم 104 هزار برای خرید و 9600 سهم برای فروش سیگنال خاصی برای خرید یا فروش داره یا حتما باید صف خرید و فروش تشکیل بشه تا این مساله به چشم بیاد؟
ممنون از پاسختون..

فقط با توجه به عمق بازار عاقلانه نیست که زمان خرید و فروش رو مشخص کنید.
اینکه یه نفر سفارش خرید 100 هزارتایی برای سهم قرار داده دلیل نمیشه که زمان خرید اون سهم رسیده و برعکس.
از این معیارها (عمق بازار و صف‌ها) میشه در کنار سایر معیارها استفاده کرد و تصمیمی که عاقلانه تر هست رو گرفت.

شما باید عمیق تر به سهم توجهکنید حدبالا و پایین سهم مهمه
که سهم به کدوم داره نزدیک می شه و کلی قضایای دیگه secrlove@yahoo.com

سلام. اگر بخوایم سهام یک شرکت خوب رو بخریم آیا لازمه که صورتهای مالی و ترازنامه همه ی نمادها رو یکی یکی تحلیل کنیم ؟ یعنی مثلا 500 نماد مختلف ؟ این کار ممکنه اصلا ؟
ممنون…

سلام. کسی چنین کاری انجام نمیده که کل نمادها رو بررسی کنه، چون تحلیل بنیادی نیاز به اطلاعاتی درباره تولیدات، مواد اولیه، واردات و صادرات شرکت و… داره و این اطلاعات معمولا زیاد هستند. اصولا تحلیلگر بنیادی اول یک صنعت برتر (که در اون صنعت اطلاعات و تجربه بیشتری داره) رو انتخاب میکنه و در این صنعت، چندشرکت رو بررسی و با هم مقایسه میکنه.
اغلب تحلیل های بنیادی با مقایسه دو یا چند شرکت هم گروه باهم انجام میشه.

سلام. در روزهای منفی بازار مثل امروز بهترین کار خرید سهام شرکتها در کف قیمت هست (مثل خساپا و خبهمن) یا فقط نظاره گر باشیم بهتره ؟
با تشکر…

سلام. نمیشه کلی قضاوت کرد که وقتی شاخص منفی بود باید خرید و وقتی مثبت بود باید فروخت. شاید سهام یه شرکت در زمانی که شاخص منفی هست، در موقعیت مناسب خرید نباشه و برعکس…

سلام. میشه در مورد نرم افزارهای ترید و تحلیل تکنیکال قیمت و نرم افزارهای پیش بینی قیمت که آبونمان دارند توضیح بدید .
آیا این نرم افزارها لازمند ؟ اینکه بعضی از این نرم افزارها با بورس ایران سازگار نیستن درسته ؟
ممنون…

سلام
نرم افزار تحلیل تکنیکال برای معامله گر لازمه. اینکه چه نرم افزاری بهتره من نمیتونم نظری بدم چون تا الان فقط از مفید تریدر استفاده کردم.
بعضی نرم افزارها بصورت پیشفرض امکان نمایش نمودار سهام شرکتهای بورس تهران رو ندارند.
هیچ نرم افزار تحلیل تکنیکال به خودی خود پیش بینی قیمت انجام نمیده و نرم افزارها فقط اطلاعات خام و تعدادی ابزار تکنیکال (مثل اندیکاتورها) رو در اختیار معامله گر قرار میده

من خودم از مفید تریدر می خوام استفاده کنم چون کارگزاریم همونه.اما موقع نصب آی پی و لاگین و پسورد میخواد !شما میدونی چطوری این مشکل رو باید حل کرد ؟ از پراکسی و وی پی ان هم استفاده نمی کنم.
ممنون…

برای گرفتن نام کاربری و پسورد با کارگزاری تماس بگیرید.
در ضمن از از این به بعد فقط کامنت های مرتبط با مطلب تایید میشن، بنابراین سوالات یا سایر مطالب رو در این صفحه مطرح کنید:https://www.bourseiness.com/activity/

سلام . خسته نباشید. ایا این مبلغ که خودمون تعیین میکنیم هر ماه باید پرداخت کرد یا اینکه هر وقت بتونیم؟ دوم اینکه ایا هر ماه یا هر سال میتونیم مبلغ ماهیانمون رو افزایش بدیم؟
با تشکر

سلام. شما آزاد هستید هرچقدر که خواستید یا هرموقع که تونستید سهام بخرید، هیچ محدودیتی وجود نداره.

سلام من تازه درسم تموم شده وسرکارمیرم میخوام سهام بخرم ولی نمیدونم چی بخرم وچقدربخرم

سلام خسته نباشید منم حدود یکسال ونیم هست که تو بورس بصورت آنلاین فعالم
تقریبا دیگه معاملات رو یاد گرفتم و در سود هستم اکثر سهم ها رو هم می شناسم اگه تمایل داشتین می تونم کمکتون کنم .09183118073

من 100 میلیون تومان دارم 32 سالم هست و در اهواز ساکن هستم میشه زاهنمایی کنید من چطور وارد بورس بشم؟؟ممنون

https://www.bourseiness.com/learning-for-beginners

سلام من هم باکمترین پول میخوام واردبورس شم خوشحال شدم مطالبتان رادیدم وبیشترتشویق شدم سهام بخرم من باچهاردهزارتومن میخوام شروع کنم ولی میترسیدم چون نهایت پول منه میخوام پولدارشم فقط اطلاعات زیادی ندارم که چی بخرم لطفا کمک کنید

سلام
منم مثل بعضی از دوستان تازه میخوام شروع کنم ولی نمیدونم چه سهامی رو بخرم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

secrlove@yahoo.com سهام ارزان و بنیادی بخرید برای شروع وبصادر را در قیمت بین 70 تا 80 بخرید.

با سلام منم تازه کار هستم سه ماه کد رو از کارگذاری گرفتم گیچ هستم که چه کار کنم بورس ایران از بس نوسان داره میترسم سهام بخرم لطفا راهنماییم کنید اگر کسی از دوستان تجربه کاری داره ممنون میشم کمکم کنه این ایمیلم هست rrezayyyy@yahoo.com

سلام
من قبلا چندین بار سوالاتمو تو سایت مطرح کرده بودم ولی چند روزه که هر چی تو سایت چرخ میزنم چیزی پیدا نمیکنم که سوالاتمو بپرسم
الان هم اینجا رو به صورت اتفاقی پیدا کردم
لطفا راهنمایی کنید کجا و چجوری سوالاتمو بپرسم؟
قبلا خیلی ساده و راحت بود
ممنون

سلام
در انجمن سوال و جواب بورسی میتونید سوال‌تون رو بپرسید

در صورتی که تاپیک شما تکراری نیست، میتونید در انجمن مرتبط یک تاپیک جدید ایجاد کنید

سلام
1:از صفحه ی فعالیت ها نمیتونم سوال بپرسم
2:اگه امکان چت انلاین بین کاربرا وجود داشت خیلی خوب بود
3:نرم افزارهای امی بروکر و داینامیک تریدر نسخه ی اندروید دارن؟
4:تو فیلم اموزشی که برای نرم افزار مفید تریدر قرار دادین در مورد نسخه ی کامپیوتر هست نه اندروید
5:تو نسخه ی اندروید چجوری باید زبان رو تغییر بدم؟
ممنون

سلام.
صفحه فعالیت ها مشکلی نداره
چت مقدور نیست و نیازی هم نیست، هر سوالی دارید در بخش انجمن هم میتونید مطرح کنید. ( فقط در تاپیک مرتبط )

فیلم اموزشی و نرم افزار مفیدتریدر توسط کارگزاری مفید تولید شده، برای تغییر زبان توی نسخه اندروید اطلاعی ندارم و توصیه میکنم از خود کارگزاری بپرسید.

با سلام لطفا بفرمایید بر چه اساسی قیمتها لحظه ای بالا یا پایین میره

سلام
به دلیل اینکه تعداد زیادی از افراد در حال خرید و فروش هستند طبیعی هست که قیمت ها نوسان لحظه ای داشته باشه

سلام
میخوام شروع ب خرید سهام کنم ولی هیچ تجربه ای ندارم باید از کجا شروع کرد

پیشنهاد میکنم یادگیری تحلیل سهام رو شروع کنید : http://market.bourseiness.com/

با تشکر فراوان از مطالبی که در اختیار ما قرار داده اید

باسلام واحترام:بنده هم درآذر92واردبورس شدم وخدامی داندپس اندازم که دربانک بودوسود خوبی هم می گرفتم را(مبلغ سیصدوپنجاه ملیون تومان ناقابل)باخریدسبدی از74نوع سهم به باددادم وتاکنون
هرچه به صورت پله کانی خرید کردم باز سقوط کرد ونمی دانم کی به اصل سرمایه ام می رسم ضمنا”
این روزها دلم را به حق تقدمهاخوش کرده ام شاید درآینده خوب شود. لطفا”راهنماءیم کنید چه کنم
حتی باروش راهنمای یک شرکت (…)بازهم سهام معرفی شده آنهاهم سقوط کرد .اکنون به رهنائیهای شما می اندیشم که کم بخورم کم خرج کنم و کم بپوشم شاید بهترشود خوش وبه روز باشید.

سلام. حتما در ابتدای کار راهنمای خوبی نداشتید وگرنه خرید 74 نوع سهام به هیچ وجه اصولی نبوده و نیست.
در ضمن نبایستی با سر شیرجه میزدید در بازاری که هنوز مهارتی در ان ندارید. مشکل همینجاست که برخی از افراد معاملات کوچک با مبلغ کم را انجام نمی‌دهند تا پس از درک صحیح از بازار، سرمایه اصلی‌شان را وارد کنند.
درهرحال، امیدوارم ضرری که کردید را بتوانید جبران کنید.

سلام. وتشکر ویژه از مدیر و مسئول این سایت به خاطر این مطلب عالی و به یاد ماندنی .حدود 9 ماه پیش این مطلبو خوندم و از همین مطلب تصمیم به ورود به بورس گرفتم و الان تونستم به نسبت خودم پول خوبی داشته باشم و مهمتر از اون یه مهارت در حال تکمیل رو یاد گرفتم . ممنون از بورسینس به خاطر این مسئله و به همه ی دوستان توصیه می کنم این مطلبو عمیق بخوننن…سعید

سلام. خوشحالیم که براتون مفید بوده. 🙂

سلام و تشکر فراوان از راهنماییاتون!
منم یه مقدار کمی سرمایه داشتم که فکر میکردم جز یه سود بانکی به هیچ دردیم نمیخوره و نمیشه از ش درآمدی داشته باشم! مطالب شمارو به فال نیک گرفتم و خیلی مشتاقم که زودتر سرمایه گذاری تو بورس رو یاد بگیرم
فقط اینکه بفرمایید واسه یه آدم مبتدی بدون هیچ تجربه ی مالی قدم اول برای با آگاهی وارد شدن در این عرصه چیه؟؟؟میخوام قدم به قدم جلو برم!hdkl fn,kdn ;i : با سرمایه گذاری روی چیزهایی که هیچ در مورد آنها نمی دانید، هیچ سودی نخواهید کرد.
پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم

سلام
اول مفاهیم اولیه بورس رو کاملا یادبگیرید.
بعد شروع به یادگیری تحلیل سهام کنید و در همین حین، براساس چیزهایی که یادگرفتید و میگیرید، معاملاتی با مبالغ کم انجام بدید و تا زمانی که مهارت کافی و بالا نداشتید سرمایه اصلی رو وارد بازار نکنید.
همیشه و در همه حال حتی وقتی که معامله نمیکنید بازار رو پیگیری کنید، کسی که مدت زیادی با بازار باشه و واقعا پیگیری کنه، رفته رفته تجربیات خیلی خوبی بدست میاره.

سلام من دوملیون امسال به دستم رسیده میخام بجای خرج الکی برم بورس….میخواستم یه نفر که وارد این کار هست بهم کمک کنه لطفا تو میلم جواب بدین . اگه میتونم از پولم استفاده کنم بگین من میخام سودی داشته باشم و وارد این کار بشم لطفا کمک کنین…

سلام
دوست عزیز شما هم میتونید سهام بخرید. اما اول باید اصولش رو یادبگیرید
راهنمایی های لازم در بورسینس وجود داره: https://www.bourseiness.com/learning-for-beginners

سلام من 1300000برای بورس کنار گذاشتم. بهم یه سهام خوب معرفی شد که در آینده سوددهی داره.
در ضمن از سهام چیزی سر در نمیارم.به نظرتون برم سهام بخرم؟و اینکه میگن سهام در بلند مدت اثرشو نشون میده منظورشون چند ساله؟
برای خرید طلا میترسم چون ریسکش بالاست هرچند سهام هم همینطوره.
منتظر پیشنهادتون هستم.

سلام
پیشنهاد خاصی برای شما ندارم
شما میگید از بورس چیزی سر در نمیارم. توصیه میکنم اگه میخواید در بورس سرمایه گذاری کنید، بدون داشتن دانش و اطلاعات اینکارو انجام ندید.

سلام خدا قوت

مطالب اموزنده بودند تشکر.برای شروع سرمایه گذاری اون هم تو این بازار خراب بنظر شما از کدوم صنعت میشه شروع کرد

سلام
پیشنهادی نمیتونم ارائه بدیم.

سلام دوستان
من میخوام وارد بورس بشم ولی با سرمایه ی کم شروع کنم و وقت حضوری هم ندارم و میخواهم تمام کارها بصورت غیر حضوری انجام شود،سوالی که دارم از کدام سایت باید کد بورسی (کد معاملاتی سهام)را دریافت کنم؟؟؟؟؟؟

سلام. در این صفحه راهنمای دریافت کد بورسی غیر حضوری رو قرار دادیمhttps://www.bourseiness.com/30198/agah-express-stock-exchange-code

سلام
سیاوش محمدی، مدیر هلدینگ IT بانک شهر:
لغو تحریم ها صنعت IT زودتر از صنایع دیگر تأثیر خود را خواهد گذاشت و می تواند این صنعت را به صنعت برتر بازار سرمایه تبدیل کند.

رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد:
ضمن خوش بینی به شش ماهه آتی صنعت فولاد، واردات بی رویه از چین و پایین بودن تعرفه واردات از موانع رشد این صنعت به شمار می رود.

مهرزاد منتظری، مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار:
بعد از برداشته شدن تحریم ها، صنعت غذایی برای سرمایه گذاری مناسب ارزیابی می شود.

خانم الهام خلیلی، عضو هیئت مدیره قند نیشابور:
با توجه به افزایش بارندگی، شاهد افزایش سودآوری شرکت های قندی غرب کشور خواهیم بود که اغلب این شرکت ها در صورت مالی خود این افزایش را دیده اند.

محمدرضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه سازان خودرو:
تعیین قیمت دستوری عامل زیان ده بودن خودرویی ها می باشد و در گزارش 9 ماهه شرکت های خودرویی گزارش مثبتی نخواهند داشت.

علی اصغرزاده، مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان:
گزارش های 9 ماهه نسبت به گزارش های 6 ماهه بهبود خواهد داشت و صنایع خودروسازی، بانک، پتروشیمی و فولاد پس از رفع تحریم شرایط بهتری خواهند داشت.

سلام خیلی ممنون از مطلب خوبتون می خواستم بدونم این سرمایه گذاری ها رو تو سنین کم میشه شروع کرد وچیز دیگه این که میشه نماد هایی رو که بازار خوبی داشتن معرفی کنید

سلام. خواهش میکنم
بله اتفاقا از سنین کم خیلی بهتره. پیشنهاد خاصی نمیتونم ارائه کنم.
در بخش تحلیل ویژه، پیشنهاداتی ارائه میشه: https://www.bourseiness.com/tahlil/

آیا اگر در بورس با سرمایه اولیه یک میلیون تومان وارد شد و ماهانه پنج درصد بطور مستمر سود کرد ،بعد از چند سال میشه سرمایه میلیاردی داشت؟ لطفا به این سوال من پاسخ بدید چون هیچ کس پاسخ نداده تا بحال.یا بطور ساده تر، آیا با رعایت اصول و با داشتن استراتژی خوب، میشه از طریق بورس به سرمایه میلیاردی رسید؟ ممنون

منظورتون پس از چندسال هست؟ بستگی به تعداد سالها داره.
طبیعتا با سرمایه کم، خیلی دیرتر به سرمایه های بالا دست پیدا میکنید چون در ابتدای کار اگه همون 5 درصد سود رو در نظر بگیریم میشه 50 هزارتومان ولی اگه از روی سرمایه ای که وارد میکنید چیزی رو برداشت نکنید و این 5 درصد سود ماهانه بصورت مستمر باشه بله امکانش هست به نظرم

سلام من 90 میلیون دارم چه سهامی بخرم ک بازدش خوب باشه؟09118350830 تلگرام

ممنون از سایت خوب و مفیدتون

بسیار سایت خوبی دارید خسته نباشید

سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون منم بیست میلیون پس انداز دارم و کم و بیش از بورس چیزهایی شنیدم اگه از الان و از راه درست وارد بورس بشم و با اطلاعات زیاد به نظرتون تا یک سال میتونم سود میلیاردی بگیرم یا نه درصد موفقیت و شکستش چقدره خیلی ممنون

با سلام و خستته نباشید
من اطلاعی از بازار بورس ندارم و نمیدونم حداقل با چه سرمایه ی اولیه ای میشه وارد این کار شد؟آیا میتونم موفق شم؟

سلام امثال من که تجربه ای نداریم سرمایمونو بلند مدت تو بورس باشه و از سودش استفاده کنیم و در اخر بفروشیم بهتره یا بعد از اولین سود در کوتاه مدت بفروشیم؟؟؟

سلام. معمولا در شرکتی که رشد مداوم و چشم انداز بلندمدت خوبی داره سرمایه گذاری و نگهداری کنید بهتره.

سلام من حدودا 500میلیون دارم ولی هیچ اطلاعات وتجربه ای در این زمینه ندارم چجوری باید شروع کنم؟لطفا راهنمایی کنید.

سلام.
برای اولین گام، باید کد بورسی داشته باشید.
طبق این راهنما بصورت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی اقدام کنید:https://www.bourseiness.com/30198/agah-express-stock-exchange-code
کد بورسی چیست:https://www.bourseiness.com/code

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نظر جدیدی برای این مطلب درج شد با ایمیل به من اطلاع بده. می‌توانید بدون درج نظر نیز از نظرات مطلع شوید، برای اینکار اینجا کلیک کنید.

نکات مهم

تمام حقوق برای بورسینس محفوظ است. طراحی سایت: آیلاوب

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه خرید و فروش آنلاین سهام را یاد بگیرید.



دانلود مستقیم (حجم: ۵۳ مگابایت — مدت فیلم: ۲۵ دقیقه)چگونه میتوانیم سهام بخریم


همانطور که در فیلم بالا مشاهده کردید، خرید و فروش سهام ساده است. اما باید در این راه آموزش ببینید. تجربه کنید، تا قدرتمند شوید. در بورس هم می توانید سود کنید و هم می توانید زیان ببینید. مهم مدیریت این 2 است تا بتوانید سودها را به حداکثر برسانید و زیان ها را به حداقل تا در نهایت برایند خوب داشته باشید و بالاترین سود را از بازار سهام ببرسید.

هنوز کد بورسی برای خرید و فروش آنلاین سهام دریافت نکرده اید؟

بایستی آغاز کنید و تنها دیدن آموزش کافی نیست. می توانید با مبالغ کم وارد بورس بشوید، بورس تهران در حال حاضر به صورت درصدی است و دامنه نوسان روزانه دارد. یعنی پول شما هر روز مثبت یا منفی 5 درصد بیشتر نوسان نمی کند. اما اگر شما مثلا با ۲۰۰ هزار تومان یک سهم بخرید، نهایتا ۱۰ درصد سود یا زیان کنید یعنی ۲۰هزار تومان سود کرده اید و یا ۲۰هزار تومان زیان. اما احساس شما نسبت به بازار بورس شکل می گیرد و می توانید درک بسیار بالایی از خرید و فروش سهام بدست آورید.

آموزش ببنید و به صورت موازی تجربه نمودن را آغاز کنید. افراد بسیاری در بازار بورس موفقیت های بزرگی بدست آورده اند و شما هم می توانید با تجربه و آموزش و ممارست به بهترین ها دست پیدا کنید. قطعا موفق خواهید شد. اگر هنوز کد بورسی و کد معاملات آنلاین دریافت نکرده اید وارد اینجا شوید و مراحل را دنبال کنید.

شاد و سلامت باشید.
حامد ثقفی

پیشنهاد می‌کنم اگر تازه‌کار هستید و به درستی انتخاب سهم انجام نمی‌دهید و یا تازه می‌خواهید وارد بورس شوید، در دوره آموزش ویژه ورود به بورس شرکت کنید. این دوره توسط من طراحی شده و طی چند جلسه تمامی آموزش‌های لازم و مهم برای شروع کار در بورس را خواهید آموخت.

لطفا نظرتان را در مورد این برنامه در پایین همین پست با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین با فشردن هر کدام از دکمه‌های زیر و اشتراک‌گذاری این مطلب در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید افراد بیشتری را در یادگیری این مطالب سهیم کنید.

بله کاملا مفیدبود،متکشرم

سلام و تشکر از نظر شما.

بله بسیار سپاسگزارم

عالی بود چندین ساله که میخوام واردبورس بشم ولی منابع اطلاعاتیم این قدرخشک وغیرکاربردی بودکه فقط من رو ازبورس بیزارمیکرد ولی فایلهای شماهمان چیری است که یک تازه کار دنبالشه .به عبارتی به زبان آدمیزاد…..باتمام قلب ووجودم ازشما سپاسگزارم.

آموزش خوبی بود سپاسگزارم

سپاس از شما

آری بسیارخوب وعالی
ممنون ازلطفتون

فیلم بسیار مفید بود ممنون

با سلام متشکر از زحماتی که می کشید
یه پیشنهاد دارم اگه میشه تحلیل های سهام رو هم با تصویر ارائه بدید
ممنون

با سلام
انشالله به زودی چنین امکانی را فراهم می‌کنیم.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما جناب آقای ثقفی محترم و خوش صدا… مفتخریم که یکی از بهترین کانالهای بورس را با شما طی میکنیم مطالب واقعا کاربردی و مفیده دستتون درد نکنه، منکه از صفر میخوام شروع کنم خیلی راضی ام. دعای خیر داریم براتون که بدون هیچ منتی مطالب رو در اختیارمون قرار میدین،قوربون مرام و معرفت تون…

سلام. ممنون از پیام و لطف شما.

با سلام و خسته نباشید…
کیفیت صدا یه خورده ضعیفه اگه بشه تو فایل های آموزش تصویری بعدی بهترش کنید ممنون میشیم…
در ضمن اگه امکان باشه لیست کارگزاری های بدرد بخور تو ارومیه رو واسمون با آدرس و… ایمیل کنید ممنون میشیم…
با تشکر

سلام. انشالله کیفیت را بالاتر می بریم. ضمنا می توانید به آدرس talarebourse.com/broker مراجعه کنید و کارگزاری مناسب را استفاده نمایید.

سلام خدمت شما.
باید از حسن نیت شما تشکر کرد..
ازتون خیلی ممنونم که به نوبه ی خودتون اطلاعات کسب و کار و بورس رو به ایرانیا منتقل میکنید.
من همین الان فایل شمارو دانلود کردم و مطمئن هستم مثل تمام فایل های صوتی کانال تلگرامتون عالی هستش.
پاینده باشید.

سلام. و تشکر از لطفا شما

سلام مرسی از زحمات شما
تو رو خدا تحلیل تکنیکال و بنیادی هم آموزش بدید

سلام.
سعی می شود در وسع این مدل فایلهای آموزشی این موارد آموزش داده شود. اما اگر دوره های کاملی از این موضوعات نیاز دارید یا به بخش محصولات و یا بخش آموزشگاه تالار بورس مراجعه نمایید. (از منوی بالای سایت)

سلام و خسته نباشید ممنون
اما خواهشا سعی کنید ویدئو کلیپ هاتونو کمی کوتاه کنید چون اینترنت این جایی که ما هستیم اولا خوب نیست
دوما بنظرم چند کلیپ بهتره از یک کلیپ طولانیه

با سلام.
سعی شده کلیپ‌ها کوتاه باشند، اما برخی مباحث به یکدیگر پیوستگی دارند و نمی‌توان آنها را جدا جدا قرار داد.

سلام خدمت آقای ثقفی و تیم تالار بورس. انشالله که خدا خیرتون بده. آقا خواهشا آموزشها را بیشتر کنید و ببریدش سمت آموزش تحلیل سهم ها. راستی بسته آموزشیتون خداییش برای ما که تازه می خوایم با یه قیمت ناچیز وارد بورس بشمی گرونه. دعای خیر ما همیشه پشت سرتون هست

سلام و وقت بخیر.
آموزش‌ها را ادامه دهید و با مبالغ کم سرمایه‌گذاری کنید. هر زمان نیاز به گسترش اطلاعات را حس کردید، آموزش‌های تکمیلی را دنبال کنید.

سلام خوبید خسته نباشید میگم به آقای حامد ثقفي تمام زحمت کشان بورس.
ضمنا اگر امکانش هست فایلی که میزارید طوری با توی تلگرام دانلود کنیم بمونه پیش خودمون که هر بار نریم اینترنت و لطفا اگر ممکن هست نام سهام را هم معرفی کنید که کدوم بهتر یا کدومشون بیشتر منفعت میکنه ممکن از لطف تون

سلام و تشکر از نظر شما.
فایل‌های آموزش بورس همگی قابل دانلود می‌باشد و می‌توانید آنها را ذخیره نمایید. در مورد اطلاعات سهام‌های سودده بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

با سلام و سپاس خدمت استاد ارجمند
این فایل برای من که مبتدی هستم بسیار مفید و کامل بود در واقع جواب خیلی از سوالاتی را که باید از یک مرجعی کسب میکردم بدست آوردم .
با آرزوی توفیق و بهروزی برای استاد گرامی جناب آقای ثقفی و تداوم فایل های آموزشی

سلام و تشکر از نظر شما

با سلام و خسته نباشید؛اگه امکانش باشه یه خورده سرعت آموزش رو ببرین بالا .
با تشکر..چگونه میتوانیم سهام بخریم

با سلام.
آموزش‌های بورسی به روز تولید می‌شوند. اما حتما تلاش بیشتری انجام خواهیم داد.

سلام.من کد بورسی و رمز دارم ولی میخوام با یه کارگزاری‌ها دیگه ای کار کنم.چطور. میتونم این کارو انجام بدم

سلام. بایستی مدارک خودتون رو به کارگزاری مورد نظر ببرید و عضو بشوید. و رمز جدید از کارگزاری بگیرید. و هیچ تداخلی با کارگزاری قبلی شما نخواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر وارد این صفحه شوید: talarebourse.com/broker

سلام و خسته نباشید .اقای ثقفی عزیز اموزشها عالیه در صورت امکان سرعت اموزش رو بالا ببرید و در مورد تحلیل ها هم یه توضیح اولیه برای ما مبتدیها بدید.
با تشکر

سلام وقت بخیر
انتقال مفاهیم بورس با لحن و گفتار شما کاملاً بجاست و اینکه در توضیحات تان افراد با اطلاعات کم را در نظر میگیرید نشان از هوشمندی شما میباشد.
منتظریم تا هرچه بیشتر از شما بیاموزیم.

سلام. از نظر شما متشکرم

سلام استاد ثقفی ممنون از لطفت واقعا برنامه هات مفید و بجا ست.بازم ممنون

سلام. سپاسگزارم

سلام.خسته نباشید .عالی بود …لطفا بیشتر کلیپ بذارید تقریبا هر روز مطلب و وویس و کلیپ بذارید خیلی مشتاق یادگیری بیشتر هستم بسته تحلیل تکنیکال شمارو گرفتم به زودی در کلاس های تحلیل بنیادی شما شرکت میکنم …به امید ایجاد روزهای بهتر …تشکر از شما

سلام و سپاس. موفق باشید

سلام ممنون از مطالب مفیدتون من با توضیحات شما خیلی خوب بورس رو فهمیدم و درک کردم لطفأ اموزش تحلیل قیمت سهام رو هم اگه میشه بزارید امیدم به شماست

سلام. حتما در مورد مسایل تحلیلی بورس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سلام از اموزش خوبتون تشکر میکنم خدا خیرتون بده

سلام. سپاسگزارم

عالی بود لطفا در مورد اینکه چه سهامی بخریم و بفروشیم توضیح دهید ممنون

سلام استاد ارجمند فایل آموزشی و مطالب خوب بودند و ممنون در ضمن اگر امکان داره بازم پکیج های آموزشی استاد پشتون بگذارید واقعا عالی هستن البته بهتر از شما نباشه

سلام و تشکر. پکیج ها در بخش محصولات سایت در دسترس هستند: talarebourse.com/shop

سلام من چند سوال از شما دارم من چطور با شما در تماس می تونم باشم.

سلام و تشکر
در این مورد توضیحات بیشتری ارایه خواهد شد.

با سلام من نام کار بری و کلمه عبور دریافت کردم ولی هر چی تلاش میکنم وارد سایت نمیشم لطفا راهنمایی کنید

پس از اینکه تمام مراحل گفته شده در talarebourse.com/broker را انجام دهید. رمز اصلی خرید و فروش سهام پس از چند روز برای شما پیامک خواهد شد. اگر اینچنین نبود با شماره کارگزاری موضوع را پیگیری کنید.

سلام جناب اقای ثقفی
ممنون از زحمات شما
من چند وقت هست که وارد بورس شدم
ولی خیلی از اصلاحات رو نمدونم ومفاهیم برام سنگین بوده
ولی با گوش کردن به 16 فایلی که تا الان گذاشتید درکم از بورس بهتر شده
فلذا ضمن قدر دانی از زحمات شما در خواست دارم تا اموزش بورس از صفر بوسیله فایل صوتی ادامه داشته وحداقل روزی چند فایل رو در گروه قرار دهید
واین اموزش شما ادامه داشته باشه
با تشکر

سلام
چرا دیگه آموزش نمیذارین؟

با سلام. آموزش ها در حال تولید و تدوین می باشد. منتظر باشید.

با سلام خدمت شما استاد عزيز. یک سوال داشتم از خدمتتان. ،،ایا به افراد زیر دیپلم کد انلاین برای خرید و فروش سهام میدهند؟ با تشكر.

با سلام
طبق قانونی فعلی، افراد زیر دیپلم می‌توانند رمز خرید و فروش سهام اینترنتی دریافت کنند و از آن طریق خرید و فروش سهام انجام دهند. تفاوت در این است که سفارشات این افراد با کمی تاخیر (پس از تایید مسوول سیستم) نهایی و اجرا خواهد شد.

سلام یه سوال داشتم از شما
میخواستم ببینم من که 17 سال دارم میتونم کد معاملاتی بگیرم وارد بورس بشم ؟؟؟؟؟!
مممنون

سلام.
هر شخصی در هر سنی می‌تواند کد بورسی بگیرد اما قبل از سن ۱۸ سالگی اولیای او می‌تواند برای او معامله انجام بدهد. بنابراین می‌توانید کد بورسی بگیرید.

سلام آقا ثقفی خدا خیرتون بدهد که بدون هیچ چشم داشتی مطالب رادر اختیار ما که اوایل راه هستیم نشان میدهید.. ممنونم.

سپاسگزارم. انشالله در معاملات خود موفق باشید.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای ثقفی اول باید تشکر ویژه ای داشت از برگزاری چنین کلاسها
اقا ی ثقفی با توجه به تجارب جنابعالی سهامی که
بصورت عرضه اولیه در بورس ارائه میشود تا چند روز سیر صعود ی دارن

با سلام و خسته نباشید به شما آقای ثقفی
میخواستم بدونم افراد زیر 18 سال بعد از گرفتن کد معاملاتی میتونن آنلاین خرید کنن

بسيارمفيدبود متشكرم

بازم سلام و خسته نباشید و خدا قوت….
آموزش های شما و تیم تون واقعا عالیه فقط خواهشا فایل های رو زود به زود آپلود کنید چونکه بی صبرانه منتظریم چیزای بهتر و بیشتری از بورس یاد بگیریم بخصول قسمت تحلیلاش که چهارچوب بورس رو تشکیل میده اگه با کمک و همراهی شما استاد گرامی وارد تحلیلاش بشیم عالی میشه….
به امید آن روز خدا نگهدارتون…

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
میخواستم بدونم فرقی میکنه که کد بورسی رو از چه کارگزاری بگیری؟

سلام. خیر تفاوتی ندارد. کد بورسی مانند شماره ملی هست و از هر کارگزاری بگیرید آنها از طرف سازمان بورس کد را برای شما صادر می کنند. و اگر از 2 کارگزاری اقدام نمایید کد بورسی شما یکسان خواهد بود. اما سیستم یا پلت-فرم معاملاتی خرید و فروش آنلاین سهام کارگزاری ها متفاوت است و user و password جداگانه ای به شما می دهند که ممکن است امکانات هر کدام متفاوت باشد. و ضمنا همزمان می توان از چند کارگزاری user و رمز خرید و فروش گرفت و تداخلی با هم ندارند.

salam vaght bekheyr
aghaye saghafi mamnoon az videoton
rastesh man to amozeshgahe shoma sabtenam kardam
mikhastam bedonam doreye amozesh bourse shoma dar kelas
inn mataleb ra daghighan va mo be mo tozih khahad dad ba mesal ya mokhtasar khahim gozasht
mamnoon

سلام.
همه چیز در کلاس ویژه بورس بسیار مفصل تر و کامل تر آموزش داده خواهد شد.
موفق باشید

جناب ثقفی عزیز از شما بابت تلاش برای آموزش
بسیار بسیار عالی و پربار بود
امیدوارم که آموزشهای جدید با سرعت بیشتری روی کانال قرار بگیرد

با سلام آموزش‌های جدید به زودی روی سایت قرار خواهد گرفت. با تشکر

سلام
ممنون از آموزش هاتون آقای ثقفی عزیز
بی صبرانه منتظر ادامه آموزش های شما در کانال تلگرامی هستیم.
تا الان فقط پنج عنوان آموزشی صوتی در کانال قرار دادید .
بازم تشکر ویژه

سلام تا امروز حدود ۱۶ برنامه در کانال قرار گرفته است. حتما ادامه خواهد داشت. با تشکر

ببخشید صفحه ای که برای خرید و فروش آنلاین نشان میده از کجا باید بیاریم زیرا با صفحه خریدو فروش آنلاین کارگزاری مثلا مفید که من کار می کنم فرق می کنه واینکه سبد سهام هم در یک صفحه است جالب است لطفا راهنمایی کنید، فایل های آموزشی شما بسیار جالب و مفید است و من استفاده کردم از این بابت متشکرم

سلام. این مربوط به سیستم معاملاتی فارابیکسو است. برای ثبت نام در این سیستم می‌توانید به صورت آنلاین در سایت http://talarebourse.com/broker وارد شده و این عضو این سیستم معاملاتی شوید.

سلام
مرسی از آقای ثقفی بزرگوار
اگه بشه که توضیح کلی و ساده در مورد تحلیل بنیادی و تکنیکال رو مثل همین ویدیوی آموزشی قرار بدید تا یک تصویر واضح تری راجع به این مقوله ها پیدا کنیم خیلی عالی تر میشه و بیشتر راغب خواهیم شد برای آموزش تکمیلی از بسته های شما استاد عزیز استفاده کنیم .
با تشکر از شما استاد بسیار جوان

سلام بله حتما. البته اکنون یک فیلم در صفحه http://talarebourse.com/shop/%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9/ وجود دارد که تفاوت تحلیل بنیادی و تکنیکال را توضیح داده است.

سلام و خسته نباشید
اول تشکر میکنم بابت این فایل آموزشی ؛ عالی بود انصافا ؛ مخصوصا برای امثال بنده که تازه شروع به کار کردیم
فقط یک سوال خدمتتون داشتم و اون هم اینکه :
این منوهایی که در موردشون توضیح دادید در سایتهای همه کارگزاریها یکسان هستند و یا فقط مختص سایت https://www.irfarabi.com/signup/ref/888 هستش ؟
ممنون

سلام. خیر این سیستم و منوها فقط مختص سیستم معاملاتی فارابیکسو است که در لینکی که گفتید می‌توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید.

سلام
آقای ثقفی این نرم افزار که با اون کارکردید مربوط به کدوم کارگزای هستش ؟
من واقعا گیج شدم تو انتخاب کارگزاری برای انتخاب بهترین کارگزاری آنلاین برای معاملات برخط !
چه کارگزاری رو انتخاب کنم ؟
میشه تو چند کارگزاری عضو شد و بین اونها سوییچ کرد ؟
خواهشا کمک بفرمائید .
مرسی

سلام. سیستم معاملاتی فارابیکسو است که می‌توانید به صورت آنلاین از طریق لینک talarebourse.com/broker عضو سیستم شوید. کارگزاری‌ها از لحاظ کارکرد همه برای شما خرید و فروش سهام انجام می‌دهند ولی از لحاظ امکانات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. و در ضمن می‌توانید در هر تعداد کارگزاری که مایلید عضو شوید و با هر کدام که مایل بودید معامله انجام دهید.

با سلام وعرض خسته نباشید
سهامی که شامل افزایش سرمایه شده است در چه مرحله ای باید خریداری شود که این افزایش سرمایه به سهام خریداری شده تعلق بگیرد و نیز برای دریافت سود سهام خود باید چه اقداماتی انجام دهیم تا سود حاصله به حسابمان واریز گردد . متشکرم

سلام. برای اینکه افزایش سرمایه به شما تعلق بگیرد روز بسته شدن نماد به خاطر افزایش سرمایه، اگر شما سهامدار باشید شما هم پذیرفته‌اید که در افزایش سرمایه حضور خواهید داشت. برای دریافت سود بایستی اطلاعیه‌های شرکت را دنبال کنید تا متوجه بشوید چه تاریخی باید به کدام بانک مراجعه کنید برای دریافت سود نقدی یا DPS. برای مشاهده این اطلاعیه ها می‌توانید به سایت codal.ir مراجعه فرمایید.

باسلام بسيار عالي و مفيد بود از زحمات شما متشكرم

سلام. ممنون از نظر شما

سلام . واقعا عالی بود .

سلام. تشکر از نظر شما

عالي بود ممنون

سپاس

خیلی ممنون از اینکه به تازه کاران نیز اهمیت میدهید
سپاس

تشکر از نظر شما

سلام
آقای ثقفی من رو فایلا آموزشیتون کلیک میکنم دوباره صفحه تلگرام باز میشه ! فقط شش تا درستون رو تا حالا شنیدم. چکار کنم؟ کاش داخل تلگرامم ی صفحه چت اختصاصی قرار می دادید تا بشه با شما ارتباط داشت.

سلام. لطفا برای دانلود آن مجموعه به صفحه آموزش بورس از صفر مراجعه فرمایید.

سلام استاد ثقفی عزیز من تمام فایل ها و ویدیوهای اموزشی شما را دیدم بسیار بسیار عالی،ممنون از زحمات شما،منتظر ویدیوهای جدید هستیم،پاینده و پیروز باشید

با سلام و تشکر از نظر شما. ویدیوهای آموزشی بعدی در حال ساخت است.

جناب ثقفی برای تیرماه دوره اموزشی نداشتین اگه برنامه عوض شده باشه و کلاس داشته باشین و اگه اطلاع رسانی کنید ممنون میشیم

سلام. تا چند روز آینده برنامه جدید کلاس آموزش بورس روی سایت می آید.

سلام اقا حامد ی سوالی داشتم من دیپلم ندارم می تونم خرید و فروش سهام انلاین انجام بدم

با سلام

متاسفانه طبق قوانین بورس، خرید و فروش آنلاین سهام نیاز به ارایه مدرک حداقل دیپلم می‌باشد. اما به صورت غیر آنلاین مجاز به خرید و فروش سهام هستید. به نظرم در اینباره با کارگزاری تماس بگیرید.

با سلام
خیلی ممنون توضیحات خیلی روان و ساده ای دارید من تا الان تمام فایل های صوتی رو گوش کردم-خیلی ممنون

سلام
سپاس از نظر شما

سلام آقای ثقفی عزیز
ی سوالیه خیلی ذهنم و مشغول کرده این که مثلا گفته می شه شاخص کل بورس تهران معاملات امروز را با رشد 98 واحدی به پایان برد تا این نماگر بار دیگر وارد سطح 74 هزار واحدی شود ، دقیقا یعنی چی ؟ منظور از واحد چیه اینجا ؟ یا افزایش شاخص بورس یا کاهش و از این قبیل .. تعداد کل سهام خریداری شده و فروش رفته مدنظره یا چیزه دیگه ای ؟ ممنون از شما.

سلام
واحد یک معیار برای تشخیص بالا و پایین شدن شاخص (میانگین صعود یا نزول همه سهام ها) می باشد. وقتی می‌گوییم شاخص بورس افزایش یافته یعنی میانگین اکثریت سهم‌ها مثبت معامله شده است.

سلام جناب مهندس ثقفي عزيز
ممنون از ويدئوي آموزشي مفيدتون
من سوالي داشتم ، ممنون ميشم راهنماييم بفرماييد
علامتي كه كنار قيمت هر سهم ميباشد و مانند زنجير است چيست و كاراييش براي چه كاري است.
ممنون از زحمات شما

سلام. به نوبه خودم از شما صمیمانه سپاسگزارم جناب ثقفی.شاد و سلامت و پیروز باشید

سلام
از نظر شما متشکرم

سلام
اول از همه بازم تشکر ویژه دارم از شما که با علاقه و لذت آموزش میدید که این به ما هم صد در صد منتقل میشه.
ذکات علم آموزش اونه که مسلمه صرف تبلیغاتی شما این آموزش ها رو قرار نمیدید و برکت اون بیشتر تو زندگی تاثیر داره.

چندتا سوال خدمت شما دوست جوان دارم :

1 . اون ستون تعداد که در جدول خرید و فروش وجود داره منظور “تعداد” اشخاصی هست که روی اون قیمت خاص درخواست گذاشتند ؟ مثلا 19 نفر در قیمت 2753 ریال ؟
2 . آستانه تعداد در همین قسمت یعنی حداقل و حداکثر خرید فروش مجاز سهم ؟ یعنی مثلا حداقل یک سهم میتونم بخرم و یا بفروشم و حداکثر صد هزار سهم ؟ و اصولا حداقل خرید هر سهم تو بورس یا فرابورس چند تومن هست ؟ قانون خاصی تو این زمینه وجود داره ؟ مثلا برای شروع می تونم 50 هزار تومن سهم ذوب بخرم یا حداقل قیمت خاصی وجود داره ؟
3 . در مورد حد ضرر صحبت کردید .. میشه حد ضرر رو در قسمت “اعتبار” قرار داد تا وقتی به اون قیمت رسید اون سهم فروش بره ؟ و یا حتی در مورد هدف قیمتی هم این کار رو انجام داد ؟ نظر شما چی هست ؟
4 . این فیلم رو که تماشا کردم وضعیت بازار “بسته” بود اما اعداد بالا پایین می شدند و حتی در قسمت خرید و فروش قیمتها نوسان پیدا می کردند ! مگر در ساعات غیر بازار هم ثبتی انجام می شه ؟
5. شما فرمودید کارمز خرید حدودا نیم درصده ولی در فیلم هنگام قیمت دادن شما اینطور به نظر نمی رسید ! کارمزد آنن در قسمت خرید و فروش درج میشه یا خیر ؟!
سپاس از شما.

جواب نمیدید آقای ثقفی ؟!

سلام ممنون از نظر شما.

پاسخ ۱) منظور تعداد نفرات نیست. منظور تعداد سفارشات روی یک قیمت است. یعنی ممکن است شما ۲ سفارش ۱۰هزارتایی روی یک قیمت بگذارید. تعداد می‌شود ۲. و حجم می‌شود ۲۰هزار.

پاسخ ۲) آستانه تعداد یعنی شما نمی‌توانید در هر سفارش مثلا بیش از ۱۰۰,۰۰۰ سهم بخرید. یعنی اگر بخواهید امروز ۲۵۰,۰۰۰ سهم بخرید، باید حداقل ۳ سفارش در سیستم ثبت کنید. مثلا ۲ سفارش ۱۰۰هزارتایی و یک سفارش ۵۰هزارتایی که بستگی به خود شما دارد. در مورد حداقل تعداد، با اینکه در این صفحه نوشته شده ۱ (یک) اما در معاملات آنلاین شما نمی‌توانید کمتر از ۱۰۰هزار تومان سفارش خرید بدهید. بنابراین طوری محاسبه کنید که تعداد سهام مورد نظر ضربدر قیمت خرید، بالای ۱۰۰هزار تومان بشود.

پاسخ ۳) در مورد حد ضرر یا هدف قیمتی (حد سود)، نمی‌توانید حدضرر را وارد سیستم کنید که قیمت اگر از فلان مقدار کمتر شد فروش انجام شود. در واقع باید خودتان بازار را رصد کنید تا به عدد مورد نظر رسید سفارش فروش بدهید. اما برای حد سود می‌توانید بگویید اگر قیمت از فلان عدد بیشتر شد بفروش. برای این‌کار می‌توانید سهام خود را بفروشید و در محل قیمت، قیمت مورد نظر را وارد کنید تا به آن قیمت رسید فروش صورت بگیرد. اما باید بدانید که طبق قوانین بورس، شما مجاز به وارد نمودن سفارش قیمت بیش از ۵درصد در هرروز نمی‌یاشید.

پاسخ ۴) خیر در بازار بسته و بعد از ساعات معاملات هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و این صرفا جنبه آموزشی داشته است.

پاسخ ۵) کارمزد خرید حدود نیم درصد است که در فرم خرید در زیر صفحه نوشته می‌شود که با مجموع خرید جمع زده می‌شود که در واقع می‌شود بهای تمام شده‌ی ما برای خرید یک سهام. البته دقت کنید طبق قوانین بورس کارمزد نمی‌تواند کمتر از ۱۵۰۰ (یا ۲۰۰۰) تومان باشد. یعنی اگر مبلغ خرید شما بسیار کم باشد که نیم درصد آن ۲۰۰۰ تومان نشود، همان ۲۰۰۰ تومان از شما کسر می‌شود.

موفق باشید

سپاس از پاسخ شما آقای ثقفی عزیز..
پس یعنی ما که میخواهیم از کم شروع کنیم باید کارمزد بیشتری هم بدهیم..! یعنی من که 100 تومن خرید داشتم 1500 تومن کارمزد خرید ازم کم میشه ، برا فروشم دوباره یک کارمزذه دیگه ؟!! و اینکه نقطه سر به سر کل کارمزد ( خرید ، فروش ) داخلش لحاظ شده ؟

بادرود خدمت شما اقای ثقفی و همکاران زحمتکش شما.عرض کنم خدمت شما که من سه چهار روز با کانال شما اشنا شدم و خیلی مشتاقانه مطالب و اموزشهای شما رو دنبال میکنم و میتدی هستم و میخوام وارد بازار بورس بشم.رشتم حسابداریه و حسابرسی کار کردم و تقریبا با مفاهیم حسابداری اشنایی خوبی دارم.اما سوال من اینه من تایم کاری ۹ تا ۱۲ که تایم خرید و فروش سهام بدلیل مشغله کاری ممکنه هردیقه نتونم سایت ها رو چک کنم ایا این مسعله مشکل ساز برای من تو بورس؟؟ و سوال دیگه من اینه که برای یه ادم مبتدی چ خوندن چ کتابهایی رو توصیه میکنید برای پیشرفت لطفا لیست کتابهارو از صفر تا سطح پیشرفته اگه در توانتون هست ذکر کنید .با تشکر بسیار فراوان از رحماتتون.

با سلام و وقت بخیر.
شما می‌توانید به اندازه‌ای که مایلید برای بورس وقت بگذارید. هر کس با توجه به زمانی که دارد می‌تواند خرید و فروش کند. کوتاه مدت بلند مدت و هرگونه که شما برنامه ریزی کنید. اما بایستی شروع کنید تا این موارد را بیشتر درک کنید.
در مورد کتاب. کتاب‌های متعددی وجود دارد. می‌توانید به میدان ونک ابتدای خیابان ملاصدرا انتشارات بورس مراجعه کنید و از کتاب‌های تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال استفاده کنید. با توجه به اینکه رشته حسابداری هستید با هر ۲ روش تکنیکال و بنیادی ارتباط برقرار خواهید کرد. ضمن اینکه می‌توانید از دوره‌های آموزشی آموزشگاه تالار بورس استفاده نمایید.

آقای ثقفی !!!!! جواب نمیدید؟!!!!!!!!!!!!!

با سلام
استاد میخواستم بدونم برای معاملات انلاین بهتر است از چه نرم افزاری استفاده کنیم یه مدت از مفید تریدر استفاده کردم این نرم افزاری که خودتون استفاده کردید تو اموزش به نظرم کامل تر بود اما نفهمیدم چه برنامه ای بود اخه تازه کارم راهمنماییی کنید ممون میشم

این نرم افزار معاملات فارابیکسو است. اگر کد بورسی دارید و یا ندارید روی اینجا کلیک کنید، مراحل فرم را دنبال کنید و بعد می توانید از این سیستم معاملاتی استفاده کنید.

سلام.ممنون ازشما.من از آموزشهای شما خیلی چیزها یاد گرفتم.امیدوارم خدا به شما سلامتی بدهد.دعای خیر ما بدرقه راه شماست.لطفافایلهای آموزشی را در تلگرام بگذارید.متشکرم

سلام و تشکر از نظر و انرژی مثبت شما
موفق و سلامت باشید

بابا تو
محشری…
اینقدر پشیمونم که از محصولات تون نخریدم
اینقدر پشیمونم که نگو ….
باز هم دم جناب ثقفی گرم واقعا مطالبش کاری ومفید

تشکر از نظر شما دوست گرامی
محصولات تالار بورس همچنان وجود دارند و قابل تهیه می‌باشند
موفق باشید

سلام آقای ثقفی
با عرض خسته نباشید
من تازه وارد هستم، میخواستم بدونم حداقل سرمایه اولیه برای سرمایه گزاری چقدر میتونه باشه؟
ممنون میشم هرچه زودتر جوابمو دریافت کنم

سلام،
برای خرید آنلاین سهام حداقل ۱۰۰هزار تومان لازم است

کلاً سایتتون عالیه از نظر من

سپاسگزارم

سلام.من كد بورسي دارم رمز ورود هم دارم امانميتوانم از طريق آنلاين پلاس سهام خريدوفروش كنم اگر امكانش هست به زبان خيلي ساده برايم توضيح دهيد(تازه كار هستم)يا يك فايل آموزشي به ايميلم ارسال كنيد.باتشكر.

سلام دوست گرامی
آموزش ویدیوی بالا آموزش سیستم معاملاتی فارابیکسو است. و با با آنلاین پلاس متفاوت است. البته برخی اصطلاحات آن یکسان است.
برای آنلاین پلاس می‌توانید آموزش آنلاین پلاس را سایت تدبیرپرداز بخوانید.
و اگر می‌خواهید با سیستم معاملاتی فارابیکسو کار کنید، باید فرم افتتاح حساب آنلاین را تکمییل کنید.
موفق باشید

سلام
نمینونم فایل را دانلود کنم.

سلام
بخش اسپم و Promotions ایمیل خود را چک کنید. ممکن است آموزش بورس از صفر به آن بخش از ایمیل شما رفته باشد.

با عرض سلام و خسته نباشید.خدمت شما. من یه سوال داشتم. ایا افغانی ها هم می تواند وارد بازار بورس ایران شود؟

سلام.
بله می‌توانند. فرم‌های مربوطه را توسط کارگزاری تکمیل می‌کنند و مجوز خرید و فروش آنها توسط سازمان بورس صادر می‌شود.

سلام.بعد از اينكه در شركت كاركزاري فارابي ثبت نام كردم ميتونم از طريق همون سايتي كه شما در فايل ويدويي آموزش ميدين سهام خريد و فروش كنم؟(يعني ميتونم وارد همون سايت بشم؟)لطف كنين آدرس دقيق سايت رو اعلام كنيد.ببخشيد خريد و فروش سهام از طريق كارگزاري هاي مختلف فرقي باهم نداره منظورم از لحاظ قيمت سهام و ميزان سود ميباشد؟

سلام
بابت آموزش هاتون صمیمانه سپاسگزارم.
من همه فایلهای قبلی رو دانلود کردم اما متاسفانه این فایل دانلود نمیشه.
میشه لطف کنین اشکالش رو برطرف کنین

سلام.آقاي حامد ثقفي اجازه دارم ايميل شخصي شما رو داشته باشم؟

با عرض سلام و ادب
استاد ثقفی محترم یادم میمونه شما اولین مشوق و انگیزه دهنده ی من به بورس هستید.
باسپاس فراوان

سلام جناب ثقفی من ثبت نام انلاین دریافت کد بورس را انجام دادم 24 ساعت گذشته ولی هیچ جایی برای مراجعه حضوری و احراز هویت به من معرفی نشده است

سلام من از تلگرام استفاده نميكنم چگونه ميتوانم از زمان عرضه هاي اوليه باخبر شوم؟لطفن راهنمايي كنيد؟با تشكر.

متشکرم برای شروع مفید بوده

با سلام
این قسمت آموزش برای من که اولین بار با بورس آشنا میشوم خیلی آموزنده و هدایت گر است و کمک شایانی به مبتدیان که اولین بار آشنایی با بورس است را ارده می دهد
لطفا برای بیشتر دانستن افراد مبتدی که خیلی نیاز است کسب اطلاعات اولیه شناختن تابلوی بورس بورس اوراق بهادارتهران یعنی معرفی تک تک موارد همچون / بازار نقدی بورس در یک نگاه / شاخص های منتخب …
معرفی تابلو شاخص شرکت … بازار اول فرعی یا اصلی
امید وارم توانسته باشم منظورم را رسانده باشم .
ابرام آملی

سلام جناب ثقفی .وقت عالی بخیر .من در حال حاضر مشهد هستم .و شاید تا چند ماه دیگه منتقل شهرستان بشم. آیا برا کارگذاری این کارگذاری که شما تو سایت لینکش رو گذاشتید مناسبه؟ مطمئنه؟ آیا یوزر و پس برا خرید و فروش آنلاین میده؟ از نظر سیستم های رایانه ای قوی هس؟
ممنون میشم برام جواب رو ایمیل بفرمایید.متشکرم .

سلام خسته نباشید ببخشید من تازه دارم اطلاعاتی راجب بورس بدست میارم میشه یک توضیحی در مورد تعداد هر سهم و مثلا گفتید ده هزار سهم یعنی چی این اصطلاحات رو لطفا راهنمایی کنید

باسلام
واقعا کارتان ستودنی است چراکه همه اش به فکر همنوعان خود هستید . لیاقت بیش از این را هم دارید.خیلی عالی بود.
خدا یارتان باد.

بسمه تعالی

خیلی متشکر و سپاس بابت کلیه فیلم های اموزشی که اقای ثقفی میزارن.خیلی دیدگاه هم باز شده و اطلاعاتم از هیچ به درجه مطلوبی داره…
با تشکر

سلام این ویدیو که از لحاظ آموزشی عالی بود. لطفا بخش های دیگر نرم افزار خرید و فروش آنلاین سهام را هم توضیح دهید. همچنین تحلیل برخی سهام ها را از لحاظ ورود و خروج به موقع را هم داشته باشید .

با سلام ، فقط اینو بگم که شما عالی هستید، خیلی ممنون، براتون از صمیم قلب آرزوی موفقیت دارم، در پناه حضرت حق همیشه سلامت باشید.

بسمه تعالی

واقعا اقای ثقفی کارتون عالیه و محشره.من تازه دارم وارد بورس میشم و تجربه به دست میارم و همه اموزش های شما رو دنبال میکنم و واقعا کار ساز و عالیه…..
خیلی خیلی ممنون بابت همه اموزشها

با تشکر

سلام عالی بود…..ولی نکات مهم و فوت کوزه گری را توضیح دهید..ممنون

باسلام، واقعا دستتان درد نکند.بویژه از این نظر که در توضیحاتتان افراد مبتدی را هم در نظر می گیرید. لطفا در موردمعیارهای انتخاب سهم مناسب و استراتژی معاملاتی نیز
آموزشهایی را ارائه فرمایید.

با سلام و تشکر از نظر شما
موارد دیگر را به مرور اضافه خواهیم کرد.

سلام،ممنون از اینکه اطلاعات خود را در اختیار ما می گذارید.چرا صفحه معاملات من با صفحه معاملات شما که در ویدیو توضیح دادید فرق دارد،من قبلا کد بورسی گرفتم،تشکر

سلام و تشکر از نظر شما.
صفحه معاملاتی آموزشی ما برای سیستم معاملاتی کارگزاری فارابی – فارابیکسو است.
اگر می خواهید از این سیستم استفاده کنید وارد لینک زیر شوید:https://talarebourse.com/broker

بسیار عالی امیدوارم موفق وپیروز باشید

سلام و تشکر از نظر شما

سلام،من تازه کد بورسی گرفتم وقتی قسمت پرداخت الکترونیکی را کلیک میکنم عبارت،تنظیمات پرداخت الکترونیکی انجام نشده است،،میاید،،معنی آن چیست،،خیلی خیلی ممنون

سلام اموزش خیلی مفیدبودممنونم من تازه دوره تحلیل تکنیکال گذراندم ولی اشکالی که دارم کارعملی بلدنیستم یعنی فقط تحلیل کردن رویادگرفتم ونمیدونم چه جوری ازش استفاده کنم که این فیلم اموزشی خیلی کمک کردم میخواستم خواهش کنم اگرامکان داره اموزش تصویری سکه اتی طلا وعرضه اولیه هم بگذارید

سلام آقای ثقفی،من تازه وارد بورس شدم،وبه اشتباه سهامی رو که حرف،ح،داره رو خریدم،والان وضعیت نماد روممنوع،متوقف زده،،میشه بفرمایید معنی اون چیه،ممنون از لطف شما

با سلام. برای معاملات انلاین موقع معامله باید حواسمون به تالار اصلی بورس باشه یا نرم افزار کارگزاری ها چون توی هر نرم افزار گارگزاری نمیشه همه اطلاعاتی که توی تالار اصلی بورس هست توی نرم افزار کارگزاری ها دید. چه کار باید کرد؟

سلام.
هر ۲ رو در نظر داشته باشید و حتی نمودارها برای استفاده از تحلیل تکنیکال و موارد دیگر.

با سلام
ممنون از زحمتتون
بسیار مفید بود
زحمت کشیدین
فقط اگه نمی ذارین به حساب …. میخواستم ازتون یه درخواستی هم بکنم …
خودتون بهتر از من خبر دارین که شاید خیلی ها باشن که علاقه دارن اشتغال و در بورس و خرید و فروش سهام رو به صورت حرفه ای یاد بگیرن اما به خاطر هزینه های زیاد برگزاری کلاس و یا نداشتن توانایی مالی برای ثبت نام تو کلاس ممکنه قید بورس رو به کلی بزنند .
اگه امکان داره فیلم های آموزشی بیشتر تو سایتتون قرار بدید که به خصوص تحلیل ها رو آموزش بده .
یا اینکه منابعی رو معرفی کنین تا بشه از اون طریق بروس رو حرفه ای دنبال کرد
ممنون از زحمتتون

با سلام و وقت بخیر و تشکر از نظر شما
به زودی منابع بیشتری روی سایت قرار خواهیم داد.

سلام و خسته نباشید
این ویدیو برای من کاملا مفید و آموزنده بود ممنون از شما
یه سوال داشتم می خواستم بدونم این نرم افزاری که شما در ویدیو استفاده میکنید برای چه شرکتی هست
مثلا “تدبیر” هست یا چیز دیگه ،شاید کمی مسخره باشه ولی من فکر میکنم راحتتر میتونم با این نرم افزار کار کنم
حال بخاطر آموزشهای شماست یا چیز دیگه خدا عالمه (:
ممنون موفق باشید

سلام و وقت بخیر
ممنون از پیام شما دوست گرامی.
نرم افزار فوق، فارابیکسو است، محصول شرکت سوشیانت. که در حال حاضر قوی‌ترین سیستم معاملاتی در بازار بورس ایران محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با این سیستم کار کنید روی این لینک کلیک کنید و به صورت آنلاین عضو سیستم معاملاتی فارابیکسو شوید.

با تشکر از مطلب خوبتون

ممنون برای مطلب خوبتون

سلام و احترام خدمت استاد ارجمند جناب آقای ثقفی عزیز
من تازه وارد فضای بورس شدم. در اولین جستجوهام با فایل های آموزشی شما آشنا شدم و تا اینجا هر مطلب آموزشی که تهیه کردید رو گوش دادم. مطالب برای من کاملا مفید و کاربردی بوده. از شما کمال تشکر رو دارم و برای شما و همکارانتون آرزوی توفیق روزافزون دارم.

سلام
باید بگویم حامد جان دست مریزاد

خدا قوت اقای ثقفی
عالی بود

بزرگوار بادرود وخسته نباشید . ولی من وارد سیستم آنلاین میشم محیط صفحه نمایش کلا فرق داره واصلا این نیست که

با سلام
مطالب بسیار عالی بود
ولی کیفیت فیلم متاسفانه خیلی بد بود
با تشکر

باسلام من کدبورسی دریافت کردم اما بیش ازدو هفته است که میخوان رمز بدهند امروز وفردا میکنند اول هم که به این کارگزاری (نام محفوظ) برای دریافت کدبورسی مراجعه کردم برخورد خوبی نداشتند در دادن کدامتناع میکردند الان میخوام بدونم بااون کد چطور میتوانم به کارگزاری دیگر مراجعه کنم؟

سلام
کد بورسی یکسان است، به هر کارگزاری مراجعه کنید کد بورسی شما یکسان می‌باشد. صرفا نام و رمز عبور سایت خرید و فروش سهامشان متفاوت است. به کارگزاری مورد نظر خود مراجعه کنید.

سلام آقای ثقفی ممنون از انتقال اطلاعات و تجربیات مهمتون برای من خیلی مفید بود

سلام و تشکر از پیام شما

آموزش آنلاین خرید سهام عالی بود ممنون

برای دریافت کد بورسی فرم ها باید به کدام آدرس ارسال شوند؟

سلام و خدا قوت
اگه امکان داره کلیپ های اموزشی را در تلگرام قرار دهید, بدون رفتن به کلاسهای اموزشی میتوان بورس باز خوبی شد یا نه ممنون

با سلام
اگر کلاس آموزش نروید و یا از بسته‌های آموزشی استفاده نکنید، باید بسیار زیاد در بورس زمان بگذارید و هزینه کنید تا همه چیز را تجربه کنید. مزیت کلاس یا بسته آموزشی تجربیات ارزشمند اساتید است. کلیپ ها را از تلگرام @Bourse0 دانلود کنید.

سلام اقای حامد ثقفی خیلی ممنون و مچکرم از ویدیو های عالی و بیان شیوای شما استاد گرانقدر برای شما ارزوی توفیق روز افزون دارم .

با عرض سلام و تشکر از آموزش های روان و مفید آقای ثقفی
درخواستی از خدمتتون داشتم:امکانش هست درباره سیستم معاملات شناور آقای وارن بافت توضیح بدید؟و یا کتابی در این مورد معرفی کنید؟
بسیار ممنون

با سلام و ممنون از پیام شما.
تلاش میکنیم آموزش‌های بیشتری روی سایت قرار دهیم.
با سپاس

خیلی ممنونم بابت این که وقتتون رو بدون هیچ منتی در اختیار ما گذاشتین تشکر فراوان

سلام و سپاس از پیام شما.

موفق و پیروز باشید

سلام من ۱۷ سالمه میشه وارد ورس بشم؟
در ضمن من ساکن مشهد هستم و اینکه دفتر کارگزاری شما تهرانه برای بنده مشکلی پیش نمیاد؟

سلام وقت بخیر،
خیر مشکلی نیست اما اولیا شما باید برای‌تان حساب باز کنند و اطمینان ندارم رمز آنلاین به آنها می‌دهند یا باید خرید و فروش‌ها حضوری انجام بشود. اما در مجموع مانعی نیست.

اگر ما بخواهیم از طریق اینترنت سهام بخریم یا بفروشیم آیا در خرید و یا فروش سهام از طریق اینترنت محدودیت وجود داره؟؟؟؟
اینکه میگن”حداقل خرید در سامانه معاملات انلاین یک میلیون ریال است” درسته؟
یا بستگی به کارگزاری داره؟
برای کسی میخواد با سرمایه ی خیلی کم شروع کنه آیا میشه اینترنتی خرید و فروش کنه؟

سلام
فیلم آموزشی مفید بود مرسی
و در این موضوع عرض کنم من ایران نیستم و اکر میشود راهنمایی کنید که آیا می‌توانم از اینجا در داخل بازار بورس کار کنم از نظر افتتاح حساب بانک و دریافت کد و احراز هویت منظورم است.در صورت امکان از راهنمایی نمایید

با سلام
اگر ایران نیستید، درباره احراز هویت اولین مرتبه باید راهی پیدا کنید. مثلا در سفارت ایران کشوری که حضور دارید آیا امکان گواهی امضا هست یا خیر؟ وگرنه مرتبه اول باید در ایران این کار انجام شود ولی هر جای دنیا که باشید می‌توانید معامله‌گری را در بورس تهران با اینترنت انجام دهید.

واقعا عالی بود . ممنون

بسیار ممنون از زحمات شما اگر میشه آموزش تکنیکال هم بدید

سلام.
ممنون از پیام شما. آموزه‌های بیشتری را حتما روی سایت قرار میدهیم.

سلام با تشکر از آموزشهای خوبتون.لطفا راهنمایی بفرمایید اگر بخواهیم یک کارگزاری برای ما یک سهامی مبتنی بر شاخص خرید کنه باید چه کار کنیم.

بسیار ممنون از زحماتی که میکشید و فیلم هایی با این کیفیت در محتوا و تصویر برای ما رایگان قرار میدید
بنده با صحبت های شما به بورس علاقه پیدا کردم و کارو اغاز کردم…

با سلام و سپاس فراوان جناب اقای ثقفی اونایی که دیپلم ندارند هیچ راهی ندارد کد آنلاین برای خرید و فروش داشته باشند ؟!
بعد اون رمز خرید و فروش اینترنتی چطور که فرمودید با کمی تاخیر با نظارت مسعول نهایی اجرا خواهد شد ؟!

با سلام. بله هیچ مشکلی نیست. باید از کارگزاری رمز معاملات اینترنتی را درخواست کنید که بسیاری از کارگزاری ها این امکان را دارند.

چرا نظر من ثبت نمیشه آخه آقای ثقفی خواستم بپرسم اونایی که دیپلم ندارند هیچ جوره نمیتونند آنلاین بگیرند ؟؟! بعد اون رمز خرید و فروش اینترنتی که اون بالا گفتید چی که با کمی تاخیر هستش اونو می‌تونیم داشته باشیم و این کاملش چیه؟!

بله می‌تونید از کد و رمز اینترنتی استفاده کنید.

توی این ویدعو شما تو چه تالاری هستید پنجره تالار شما با پنجره تالار من فرق داره

سلام و وقت بخیر
سیستم معاملاتی فارابیکسو هست. و می‌توانید از این لینک عضو این سیستم بشویم.

کمال تشکر و سپاس از این که مارا در زمینه تالار بورس یاری میدهید امید است بتوانیم از محتوای آموزشی خوبتون بهره مند شویم

سپاسگزارم جناب ثقفی خیلی عالی بود

باسلام
مطالب بسیار مفید بود.
اجرا هم عالی بود
فقط دانلودش کمی سخته

ممنونم بابت توضیحاتتون،بسیار مفید بود

با سلام و تشکر
ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دهید. این کلیپ خیلی مفید بود فقط کیفیت آن کمی پایین بود. می خواستم بدونم کیفیت بسته های آموزشی هم به همین صورت است یا خیر؟
باز هم تشکر می کنم.

با سلام.
کیفیت بسته‌ی آموزش به حدی است که به راحتی بتوانید تمام مطالب آن را به راحتی فرا بگیرید.
با تشکر

سلام آقا ثقفی
آقای ثقفی حتما باید برای فعالیت تو بورس حسابداری خونه باشیم؟

سلام خیر. نیازی به سطح سواد خاصی نیست.

آموزش ها بسیار کارآمد وعالی هست خیلی تشکر میکنم ازشما

سلام خسته نباشید نرم افزار خرید و فروش انلاین بورس رو چگونه و ازکدام قسمت سایت دانلود یا خریداری بکنم؟؟

با سلام
اول باید در این سایت عضو بشوید. سپس از طریق وب سایت یا نرم افزار موبایل به خرید و فروش بپردازید.

سلام

بسیار عالی و کاربردی بود

واینکه ازچه طریقی میتونیم واردصفحه منو خرید سهام بشیم؟تشکر

این فرم را تکمیل کنید.

سلام
از خارج از ایران چطور میتونم کد آنلاین بگیرم؟

سلام.
باید وکالت به یک نفر داده باشید تا برایتان اقدام کند.

ضمن عرض سلام و خسته نباشید باید خدمت شما عر ض کنم که کار شما و تیم آموزشی بسیار جالب و خوب است ومن توانستم تا حدودی کار با سهام و بورس و بر رسی های تحلیلی آن را فرا بگیرم . خیلی خوب است. با تشکر فرا وان.

با سلام به استاد سقفی
از آموزشاتون نهایت استفاده رو کردم و خیلی مفید بود برام که تازه واردم
یه سوال داشتم
من اگه با یک میلیون شروع کنم و سود بسیار خوبی داشته باشم تو ده سال تقریبا چقد میتونم به دست بیارم؟
همینجوری تقریبی بگین با تجربه های که کثب کردین
ممنون

سلام آقای طاجداری!
خودتان می‌توانید حساب کنید. چون سود بورس درصدی است و تساعدی زیاد می‌شود. این لینک را ببینید.

با سلام
تو این ویدیو از سایت یا برنامه ای که استفاده کردی ادرسش چیه از کجا برم توش؟

با سلامtalarebourse.com/broker
پس از عضویت و امضای فرم نهایی. رمز و یوزر و آدرس برای شما پیامک می‌شود.

سلام آقای ثقفی.ممنون از زحماتتون.منو همسرم یه مقدار سرمایه داریم دنبال این هستیم که تو بهترین کار سرمایه گذاری بشه.من ترجیح میدم تو بورس باشه.ولی میخوام واقعا به سود دهی برسه چون پول خونمون رو میخوایم تو این کار بذاریم.میخواستم اگه میتونید راهنمایی کنید.در زمینه بورس هم اصلا اطلاعی ندارم

سلام وقت بخیر.
خیر پول خانه را نباید در بورس سرمایه‌گذاری کنید. بورس شامل ریسک است و سود در آن تضمینی نیست. بهتر است مقدار پولی را در بورس بیاورید که در صورت زیان، زندگی شما تحت تاثیر قرار نگیرد.

سلام بسیار خوب بود ولی نکات زیاد دیگری هم هست که باید رفع اشکال شود سپاسگزارم

سلام این فایل قابل دانلود نیست لطفا مشکل را برطرف کنید

سلام.
مشکل رفع شد.
با تشکر

با سلام و خسته نباشید به شما آقای ثقفی
میخواستم بدونم افراد زیر ۱۸ سال بعد از گرفتن کد معاملاتی میتونن آنلاین خرید کنن

سلام. خیر. ولی آنها می‌تواند معامله برایشان انجام دهد.

سلام . من کد بورس و کد سهامداری گرفتم حالا باید چطور خرید و فروش انجام بدم . کدوم سایت باید برم ؟

با سلام.
از کارگزاری که از آن کد گرفته‌اید سوال کنید.

جناب ثقفی عزیز، با استفاده از کد بورسی که دریافت میکنیم (مثلاً شرکت فارابی) می تونیم از کارگزارهای دیگه (مثلاً آتیه) و نرم افزارهای آنلاین اونها استفاده کنیم یا خیر؟

سلام وقت بخیر.
بله کد بورسی شما همه جا یکسان خواهد بود، ولی برای فرم‌های مربوطه را در کارگزاری مورد نظر تکمیل کنید.

سلام برای خرید سهام فرابورس این مشکل رودارم که این پیام میاد پذیرش ریسک فرابورس رو امضا نکردید که نمیتوانم خرید کنم چاره کار چیست

سلام وقت بخیر
اگر در منوها گزینه پذیرش ریسک را پیدا کردید آنرا تیک بزنید. در غیر اینصورت به شماره کارگزاری تماس بگیرید و رفع مشکل را پیگیری کنید.
ضمنا شما در حالی خرید سهام‌های بازار پایه در فرابورس هستید که بازار پایه از ریسک بسیار بالایی برخوردار است و توصیه می‌شود برای آغاز را از سهام‌های بورس و فرابورس به جز پایه استفاده کنید.

با سلام
از آموزش و راهنمایی شما متشکرم.

سلام وخداقوت خدمت استاد ارجمند ثقفی عزیز وسایر تیم همراهتون.ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما میذارید

سلام
با تشکراز آقای ثقفی عزیز که با بیان شیوا و ساده مطالب رو توضیح میدهند .واقعا ممنون از راهنمایی های شما…

سلام آقای ثقفی خدا قوت یه سوال داشتم میخواستم بدونم چطور میتونم ازروی صورت های مالی یه شرکت متوجه شم که میشه سهامشون رو خریداری کرد و سود کرد یعنی به چی در صورت های مالی بیشتر باید توجه کرد و مهم است

باید تحلیلگری بنیادی بیاموزید

عالی بود فیلمها خیلی کمک می کنند.سپاس

عالی بود تشکر از این فیلم و راهنمایی شما

بله ممنون استاد از توضیحات کاملتون

اقای ثقفی شما بی نظیرین
خیلی خیلی ممنون از آموزش های عالیتان من خیلی خیلی از ویدئو هاتون استفاده کردم البته بعضی از ویدئو ها دچار مشکل بود و باز نمیشد اما در هر صورت از لطف شما ممنونم
امیدوارم شاد و سلامت باشید

سلام و سپاس از پیام شما.
امیدوارم در این مسیر موفق باشید.

سلام.آقای ثقفی من میخوام تو بورس کار کنم خریدوفروشو خودم انجام بدم.اما متاسفانه دیپلم ندارم و کد بورسی برخط بهم نمیدم.نمیخوام کسی برام اینکارو بکنه خودم میخوام معامله کنم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

سلام وقت بخیر.
می‌توانید از کارگزاری هایی استفاده کنید که به جز سیستم آنلاین، سیستم معاملاتی اینترنتی را هم دارند که نیاز به دیپلم ندارد. سیستم معاملاتی اینترنتی مانند آنلاین است ولی با کمی تاخیر(پس از تایید کارگزار در هر سفارش) سفارش شما در هسته مرکزی بورس ثبت می‌شود.
اگر بخواهید آنلاین معامله کنید بهرحال “فتوکپی” مدرکی که نشان دهد شما دیپلم یا بیشتر دارید لازم است. هرچند این قانون قدیمی و ناعادلانه است، اما قانونی است که فعلا وجود دارند و کارگزاری ها تا زمانی که کپی دیپلم خود را به آنها ندهید مجاز به باز کردن کد آنلاین برای شما نیستند.

سلام وخسته نباشید به آقای ثقفی دستت درد نکند تازه شروع کردم و اول راه هستم ولی با راهنماییهای شما دارم یواش یواش به را می افتم ممنون از لطف شما

سلام .ممنون .
خدا قوت .عالی بود

سلام خسته نباشید.وارد کدوم سایت میشوید؟من وارد سایت میشوم اما این صفحات برای من بازنمیشود‌.چرا؟

سپاس عالی بود
خسته نباشی

سلام و سپاس از پیام شما

سلام جناب ثقفی چرا بعد از ثبت نام کد فعالسازی برای موبایل من ارسال نمیشه؟؟

سلام جرا بعد از ثبت نام کد فعالسازی به تلفن همراهم پیامک نشد؟؟؟؟!!!!!

سلام آقای ثقفی چرا بعد از ثبت نام کد فعالسازی به شماره موبایلم ارسال نمیشه؟!

عاااالی بود. ممنون

salam . mamnon az video khobeton. man pedaram 8000sahm saham daran k alan dar gheyd hayat nistan mikhastam bedonam mitonim kharid va frosh konim ya bayad enteghal bedim

سلام. دراینباره با شماره تلفن ۱۵۶۱ تماس بگیرید.

با سلام و تشکر از ویدیوی که برای اموزش گذاشتید. ایا جهت اموزش بیشتر و انجام خرید سهام محلی برای مراجعه دارید. و یا با مراجعه به بورس میتوان به راحتی معامله و تجربه کسب کرد. لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام خیلی عالی بود ترغیب شدم حتما وارد بورس بشم البته با اطلاعات بیشتر ولی با این ویدیو ترسم ریخت ممنون

سلام خیلی عالی بود استاد من برای اولین بار می خوام شروع کنم اگه امکان داره لطف کنید یه مشاور و کارگزار خوب معرفی کنید . ممنون

سلام بسیار مفید بود .اگه امکان داره ئر مورد سفارشاتی که کنسل میشه هم مقداری توضیح دهید .ممنونم

باسلام وخسته نباشیدخدمت استادمحترم مطالب مفید بود ضمنا برای شهرهای دیگر چه برنامه ای دارید مثلا تبریز

با سلام
کلاس‌های آنلاین این هفته اطلاع رسانی می‌شود.

با سلام من میخوام که سی دی های آموزشیتونو بگیرم ولی میخوام بدونم اگه سی دی هارو بگیرم میتونم به یه ادم حرفه ای تبدیل بشم تو بورس؟؟؟

با سلام، فقط با آموزش خیر. باید در کنارش تجربه کنید. سپس می‌توانید حرفه‌ای شوید. فرض کنید ما یک دوره آموزش رانندگی برگزار کنیم و شرکت‌کنندگان ۲۰ جلسه به کلاس بیآیند و آموزش ببینید ولی هرگز رانندگی نکنند. ما همه توضیحات را می‌دهیم ولی فرد تا پشت فرمان ننشیند و تلاش نکند و حتی چند بار تصادف نکند حرفه‌ای نمی‌شود. فقط توصیه می‌کنیم برای شروع با پول کم وارد بازار بورس بشوید.

باسلام
مطالب ارائه شده در ویدئوی آموزشی بسیار مفید و قابل استفاده بود.
تلاشتان مستمر
سپاس بیکران
ارادتمند شما شاهی

بسیارعالی وآموزنده بود
خداوند شماراباخلبانان صدراسلام محشوربفرماید

با سلام خدمت شما بنده در تهران هستم .حتمآ می بایست در کلاسهای حضوری شرکت کنم یا کلاس آنلاین هم دارید؟ با سپاس

با سلام
کلاس‌‌های آنلاین از هفته‌ی آینده اطلاع رسانی و برگزار خواهد شد.
با تشکر

احسنت استاد ماشاالله چقدر سریع پاسخ دادید. خداقوت

ممنون سپاس فراوان

تشکر وسلام عالی بود

[…] به این خیابان مراجعه کنند، ولی با توجه به اینکه خرید و فروش سهام به صورت آنلاین انجام می‌شود همه کشور می‌توانند برای دریافت نذری […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم نظر دیگران راجع به موضوع این صفحه براتون جذابه؟ بزن روی اینجا تا اگر کسی نظری نوشت خبرت کنیم…

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

بیش از ۱۳ سال است که راهکارهای تالار بورس همواره با دقت فراوان توانسته نیازهای جامعه سهامداری را تشخیص داده و با تعامل مستقیم با افراد سرویس های ضروری آنها را تامین نماید.

دفتر مرکزی: تهران، یوسف آباد، خ ۱۶، پ ۱۸، واحد ۴
تلفن: ۸۸۴۸۲۵۴۲ – ۰۲۱
فکس: ۸۹۷۸۱۹۴۰ – ۰۲۱
ایمیل: info@TalareBourse.com
کانال تلگرام: @TalareBourse

هم اکنون دانلود کنید



یکی از مواردی که برای سرمایه گذاران بورس ، مخصوصا سرمایه گذاران تازه وارد بورس همیشه جذابیت دارد عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس است.عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس به این دلیل که در بیشتر مواقع برای سرمایه گذاران سود آور است،همیشه طرفداران خاص خودش را دارد.به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مقاله ای را در این رابطه در سایت خانه سرمایه قرار دهیم.همچنین قصد داریم اطلاعاتی را درباره روش خرید عرضه اولیه بوک بیلدینگ که به تازگی در بورس ایران مورد استفاده قرار می گیرد،در اختیار شما قرار دهیم.پس اگر علاقه مند به آشنایی با مبحث عرضه اولیه سهام در بورس و همچنین روش بوک بیلدینگ هستید،در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

این اصطلاح ترجمه شده عبارت (initial public offering(ipo می باشد.معنی این عبارت، عرضه عمومی اولیه می باشد که در بورس اصطلاحا به آن عرضه اولیه گفته می شود.هنگامی که شرکتی برای اولین بار در بورس پذیرفته می شود و سرمایه گذاران بتوانند سهام آن شرکت را از طریق بورس خریداری کنند،به این کار اصطلاحا عرضه اولیه گفته می شود.در این هنگام درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس اوراق بهادار توسط سرمایه گذاران خریداری می شود.تجربه نشان داده که بیش از ۹۰% از عرضه اولیه هایی که در بورس انجام شده،سودآور بوده اند.به همین دلیل عرضه اولیه برای فعالین بازار همیشه جذابیت داشته است.عرضه اولیه یک شرکت در بورس به این معنی نیست که آن شرکت،شرکت تازه ایست.بلکه به این معنی است که به تازگی اجازه خرید و فروش سهام آن در بورس صادر شده است.خیلی از این شرکت ها ممکن است یک شرکت دولتی باشند که سالهای زیادی سابفه داشته اند.عرضه اولیه سهام شرایطش نسبت به خرید و فروش عادی سهام کمی متفاوت است.اما بعد از آن دیگر تفاوتی با بقیه سهام موجود در بورس ندارد.حال سوال اینجاست که وقتی سهام یک شرکت برای بار اول در بورس عرضه می شود ما چگونه می توانیم آن را بخریم.

عرضه اولیه سهام سازوکارها و روش های مختلفی دارد.اما ما در این مقاله فقط به روش هایی که در بورس تهران مورد استفاده قرار می گیرد اشاره می کنیم تا مبحث از حوصله خوانندگان خارج نشود.تا همین چندوقت پیش عرضه اولیه هایی که در بورس ما انجام می شد به روش حراج با اولویت زمان صورت می گرفت.بدین صورت که ابتدا سهم طی یک فرایندی که سرمایه گذاران حقیقی در آن دخالتی نداشتند،اصطلاحا کشف قیمت می شد.یعنی مشخص می شد که سرمایه گذاران می توانند آن سهم را برای بار اول به چه قیمتی خریداری کنند.سپس با توجه به تعداد سهام شرکت و تعداد سهامی که می خواست عرضه بشود،سهمیه هر فردی که می خواست عرضه اولیه بخرد مشخص می شد.در نهایت هم ساعت سفارش گذاری مشخص می شد.مثلا در نهایت بورس اعلام می کرد سرمایه گذاران برای شرکت a که قرار است در ساعت  ۱۲:۳۰ دقیقه عرضه شود می توانند هرکدام ۱۰۰۰ سهم و در قیمت  ۱۰۰ تومان سفارش بگذارند.پس در این روش قیمت خرید،ساعت خرید و حداکثر حجم خرید از قبل کاملا مشخص شده بود.در نهایت شما باید در ساعت مشخص شده سفارش خود را در سیستم ثبت می کردید.اگر هم تعدادسهم های تقاضا شده از تعداد سهم های عرضه شده بیشتر می شد،اولویت با افرادی بود که سفارش خود را زودتر ثبت کرده بودند.اما مدتی است که روش خرید عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ تغییر پیدا کرده که در انتهای مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد.

یک باور قدیمی که در بین فعالان بازار وجود دارد این است که خرید عرضه اولیه سودآور است.تجربه نیز نشان داده است که تاکنون بیش از ۹۰% عرضه اولیه های بورس حداقل بین ۲۰-۳۰% سود را برای خریداران آن به ارمغان آورده اند.حتی در برخی موارد این سود به بیش از ۱۰۰% نیز رسیده است.این تجربیات و باور عمومی بازار دراین باره،باعث شده است که در هنگام عرضه اولیه های جدید یک جو روانی مثبت وجود داشته باشد که منجر به افزایش تقاضا برای سهم هایی که برای بار اول عرضه می شوند به وجود بیاید.این افزایش تقاضا در کنار محدودیت های خریدی که در زمان عرضه اولیه وجود دارد،باعث می شود که تقاضا برای سهم عرضه شده نسبت به تعداد سهامی که در بازار می شود،بیشتر باشد.در نتیجه شما اگر سهام ارائه شده در زمان عرضه اولیه شرکتی را خریداری کنید به دلیل مواردی که گفته شد،به احتمال زیاد چندروزی شاهد صف خرید در سهم خود هستید.البته همانطور که گفته شد این اتفاق در بیشتر مواقع رخ می دهد و همیشگی نیست.پس نمی توان از قبل به صراحت گفت که قیمت آن سهم حتما در روزهای آینده رشد می کند.

همانطور که گفته شد یکی از دلایل رشد قیمت سهم بعد از عرضه اولیه،محدودیت در تعداد سهام قابل خریداری توسط سرمایه گذاران و همچنین محدودیت در تعداد سهام عرضه شده است.علاوه بر این،سهام شرکت ها معمولا در چنین مواقعی کمی ارزانتر از ارزش ذاتی که توسط تحلیلگران برآورد شده است،عرضه می شود تا برای سرمایه گذاران جذابیت داشته باشد.وقتی سهام شرکتی ارزانتر از ارزش واقعی خود به فروش برسد،طبیعتا تقاضا برای آن سهم نیز افزایش خواهد یافت.هرچه قیمت عرضه اولیه سهم نسبت به ارزش واقعی آن کمتر باشد،جذابیت آن برای سرمایه گذاران بیشتر خواهد بود.چگونه میتوانیم سهام بخریم

این جذابیت قیمتی در کنار عواملی که توضیح داده شد،باعث می شود تا قیمت سهام شرکت ها بعد از عرضه اولیه رشد کند.بعد از مدتی با افزایش قیمت سهم و همچنین عرضه سهامداران عمده و سرمایه گذارانی که در ابتدا سهم را خریداری کرده اند و در سود هستند،به تدریج تقاضا برای سهم کاهش پیدا می کند.در این موقع اصطلاحا گفته می شود که سهم متعادل شده است.پس از متعادل شدن سهم،سرمایه گذاران به تدریج با آن سهم نیز مثل سایر سهم های بازار برخورد می کنند.از این به بعد رشد و افت قیمت سهم به عملکرد آن شرکت بستگی دارد.حتی اگر آن سهم بعد از عرضه اولیه،زیادی و به شکل هیجانی رشد کرده باشد،احتمال دارد افت زیادی را نیز تجربه بکند.

در صحبت های قبلی گفتیم که در بیشتر مواقع عرضه اولیه برای سرمایه گذاران سودآور است.اما مواردی هم وجود دارند که خرید آن حتی می تواند متجر به ضرر شما بشود.پس باید دقت داشته باشید که با این ذهنیت که این کار همیشه سودآور است،بدون بررسی خرید نکنید.موارد متعددی هم وجود داشته که سهم بعد از عرضه اولیه رشد زیادی نکرده.حتی در برخی مواقع شاهد افت قیمت سهم پس از عرضه اولیه نیز بوده ایم.این افت قیمت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.مثلا اینکه قیمت سهم در هنگام عرضه اولیه تفاوت چندانی با ارزش واقعی آن سهم نداشته است،به عبارت دیگر آن سهم جذایبیتی برای خرید نداشته است.یا اینکه سهم در شرایطی عرضه شده است که شرایط کلی بازار مناسب نبوده است و شرایط بازار در آن زمان برای عرضه آن سهم مناسب نبوده است.

واما به تازگی در بورس تهران از روش جدیدی با نام بوک بیلدینگ رونمایی شده است.از این به بعد شما برای خرید عرضه اولیه باید به روش بوک بیلدینگ اقدام به خرید سهام بکنید.مهم ترین مزیت در روش عرضه اولیه سهام به روش بوک بیلدینگ ، امکان ثبت سفارش به قیمتهای متفاوت می باشد.در این روش هر سفارش با توجه به حداکثر حجم مشخص شده در قیمتی که خریدار تعیین می کند در سامانه معاملات ثبت خواهد شد و در تخصیص سهام بی عدالتی ایجاد نخواهد شد.  در روش بوک بیلدینگ هر خریدار با توجه به تحلیل و بررسی های خود ،درخواست خرید سهام را در ساعتی مشخص که از قبل ناظر بازار اعلام می کند، در سیستم معاملاتی ثبت می کند. اما یکی از معایب این روش قیمت و محدودیت مثبت و منفی ۱۰ درصد می باشد.نهاد عرضه کننده یک قیمت را به عنوان کف قیمت سهم مشخص می کند.حال سرمایه گذاران می توانند سفارش خرید خود را در بازه ای بین این قیمت کف و ۱۰% بالاتر از این قیمت قرار دهند.مشکل این روش این است که به احتمال زیاد در بیشتر مواقع این کار باعث می شود تا افراد در زمان عرضه اولیه،در این روش در سقف قیمتی اقدام به ثبت سفارش و خرید سهام بکنند. این امر ممکن است موجب ایجاد صف خرید در عرضه اولیه شود.اما به صورت کلی شما در این روش راحت تر از روش حراج اقدام به خرید عرضه اولیه می کنید.همچنین دیگر اولویت با سفارش زودتر نیست و شما نباید خیلی سریع سفارش خود را ثبت کنید.بلکه براساس تحلیل خود آن قیمتی را که در بازه مشخص شده است،انتخاب می کنید و در آن قیمت سفارش خود را ثبت می کنید.

امیدواریم که از مطالب این مقاله استفاده لازم را ببرید

همینک به جمع 12541 مشترک خبرنامه خانه سرمایه بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید

از نگاه فیشر، سهام رشدی ۱۵ ویژگی دارند

خوب بود متشکرم

دوره نخبگان بورس چیست؟

 

jQuery(document).bind(‘gform_post_render’, function(event, formId, currentPage){if(formId == 15) {if(typeof Placeholders != ‘undefined’){
Placeholders.enable();
}} } );jQuery(document).bind(‘gform_post_conditional_logic’, function(event, formId, fields, isInit){} ); jQuery(document).ready(function(){jQuery(document).trigger(‘gform_post_render’, [15, 1]) } );

از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت در سرمایه گذاری بوده است تا زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.

ما اعتقاد داریم با آموزش روش های درست سرمایه گذاری نه تنها خودمان به ثروت دست خواهیم یافت بلکه وطنی ثروتمند خواهیم داشت.


نام کاربری یا ایمیل؟


رمز

مرا به خاطر بسپار


فراموشی رمز عبور

هنوز عضو نیستید؟

ثبت‌نام کنید


نام کاربری یا ایمیل؟


رمز

مرا به خاطر بسپار


ثبت‌نام

چگونه میتوانیم سهام بخریم

سبد خرید شما خالی است!

چگونه میتوانیم سهام بخریم
چگونه میتوانیم سهام بخریم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *