چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم
چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

خشک شدن بینی می‌تواند ناخوشایند و گاهی دردناک باشد اما درمان‌های خانگی بسیاری برای خشکی بینی وجود دارد. به گزارش

یک پژوهش تازه از یک مؤسسه سلامت در استرالیا نشان داده مردم هرچه بیشتر به طعم تلخ کافئین حساسیت داشته

آب کرفس طی یک سال گذشته طرفداران تازه‌ای حتی در میان چهره‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی یافته است، اما آیا

محققان عنوان می کنند مصرف مواد خوراکی درست و مناسب در زمان مصرف آنتی بیوتیک ها به افزایش فواید دارو

چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم

رئیس سمپوزیوم صورت ایران، از بمباران تبلیغاتی زیبایی، به عنوان یکی از عوامل گرایش به انجام جراحی های زیبایی صورت

یک پژوهش تازه نشان می‌دهد «وزنه زدن» به میزان کمتر از یک ساعت در هفته خطر حمله قلبی را ۴۰

جمعه دوم آذرماه، بامیلو برای چهارمین بار بزرگترین حراج جمعه سال را برگزار می‌کند. بامیلو به‌عنوان بنیان‌گذار حراج‌های اینترنتی در

پژوهشگران “دانشگاه کینگز لندن” در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند که ارتباطی میان عوامل محیطی و افزایش نزدیک بینی کودکان وجود

ماسک جوانه گندم نوعی ماسک طبیعی است که دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی برای پوست صورت است این نوع ماسک برای انواع پوست های خشک و خشن بسیار مناسب است در ادامه مطلب 4 نوع ماسک متفاوت جوانه گندم را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

ماسک جوانه گندم نوعی ماسک طبیعی است که شما می توانید آن را در منزل بدون صرف هزینه زیادی تهیه کنید. در این بخش از سلامت پوست طرز تهیه 4 نوع ماسک گندم و تاثیرات آن بر زیبایی و سلامت پوست صورت را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

ماسک جوانه گندم یک نوع ماسک طبیعی ضد چروک است که در درمان جوش های صورت موثر می باشد. در اکثر کرم ها و لوسیون ها شیمیایی از جوانه گندم استفاده می شود پس بهتر است که شما خودتان این نوع ماسک را در منزل تهیه کنید تا هیچ نوع اثر مضر شیمیایی بر روی پوست شما نداشته باشد. ماسک های جوانه گندم در درمان جوش های صورت موثر هستند.

جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین های C و E است یک ضد لک بسیار قوی است و استفاده از ماسک جوانه گندم از بروز لکه های ناشی از آفتاب سوختگی ممانعت می کند.در این بخش طرز تهیه چند نوع ماسک تهیه شده با جوانه گندم را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم

ماسک جوانه گندم و تخم مرغ برای لطافت و لایه برداری پوست شما بسیار مفید است قبل از زدن این نوع ماسک بر روی صورت خود حتما صورتتان را بشویید و به خوبی تمیز کنید.

جوانه گندم آسیاب شده : 1 قاشق غذاخوری


زرده تخم مرغ : 1 عدد

ابتدا جوانه گندم را به خوب آسیاب کنید سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و زرده تخم مرغ را از تخم مرغ جدا کنید و با جوانه گندم آسیاب شده به خوبی مخلوط کنید بعد از اینکه این نوع ماسک به صورت خمیر شکل در آمد آن را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت نیم ساعت قرار دهید. در مدتی که ماسک تخم مرغ و جوانه گندم بر روی صورت شما قرار دارد نباید به هیچ عنوان عضلات صورت خود را حرکت دهید بعد از مدت زمان ذکر شده ماسک را از روی سرعت خود بردارید و صورتتان را با آب سرد شستشو دهید.

این نوع ماسک خاصیت شاداب کنندگی و لطافت پوست را به همراه دارد.

پودر جوانه گندم : 1 قاشق غذاخوری


شیر : به میزان لازم

مقداری جوانه گندم آسیاب شده را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید سپس پوست خود را بشویید و به خوبی بخور دهید و ماسک را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالای صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوشت خود را ماساژ دهید و بعد از 15 دقیق صورت خود را با آب سرد بشویید.

این نوع ماسک برای شفافیت و طراوت پوست شما مناسب است. اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب در طرز تهیه ماسک جوانه گندم و ماست استفاده کنید.

پودر جوانه گندم : 1 قاشق غذاخوری
ماست : به میزان لازم

جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید و بر کمک قلم مو و انگشت ماسک را بر وری صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با اب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک جوانه گندم و عسل خاصیت تقویت کنندگی و پاک کنندگی صورت را به همراه دارد. و برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت بسیار مفید است.

پودر جوانه گندم : 2 قاشق غذاخوری
عسل : دو قاشق غذاخوری

جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به جوانه گندم اضافه کنید و آنقدر آن ها را هم بزنید تا به شکل مخلوطی خمیری شکل در آیند سپس ماسک عسل و جوانه گمدم را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.

ماسک گندم برای پوست صورت شما بسیار مفید می باشد که در این بخش از سلامت پوست با طرز تهیه چند نوع ماسک مختلف آشنا شدید. برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


جام ملت های آسیا با تور دبی آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی



معرفی هتل های برتر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟


چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم


کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم
چگونه ماسک جوانه گندم درست کنیم
9

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *