چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم
چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم




خانه

موبایل

 حتما برای شما هم بارها پیش آمده که جوهر خودکار یا خودنویس‌هایتان روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد.در خيلي از موارد هم اثر جوهر به‌صورت كامل از بين نمي‌رود. اين مشكل براي بچه‌هاي دبستاني كه روپوش‌ها و مقنعه‌هاي رنگ روشن استفاده مي‌كنند بيشتر اتفاق مي‌افتد. ما به شما ياد مي‌دهيم كه چگونه لباس‌هاي سفيد و رنگي را از جوهر خودكار پاك كنيد.اگر جوهر كيف يا كاپشن چرم‌تان را كثيف كرده باشد با تافت يا الكل مي‌توانيد آن را از بين ببريد، فقط بايد سريع اقدام كنيد، قبل از آنكه لكه خشك شود.اولين توصيه‌ اين است كه زمان را براي شستن و از بين رفتن اين لكه‌ها از دست ندهيد، هر زماني كه متوجه لكه جوهر شديد اقدام به پاك كردنش كنيد تا نتيجه بهتري بگيريد.براي آقايان پس دادن جوهر خودكار به جيب لباس يا كت‌شان بسيار اتفاق مي‌افتد. براي از بين بردن اين لكه‌ها مي‌توانيد از شير يا دوغ استفاده كنيد. به اين صورت كه قسمت جوهري لباس را داخل ظرف حاوي شير يا دوغ قرار دهيد و بگذاريد 5دقيقه‌اي بماند و بعد آن را با آب، آبكشي كنيد. اگر هنوز اثري از لكه باقي مانده بود، دوباره اين كار را تكرار كنيد تا جوهر كاملا از بين برود.اگر لكه جوهر روي مبل افتاده باشد، محل جوهر را خيس كنيد و روي آن نمك بريزيد و با پارچه تميزي محل را بماليد. مي‌توانيد مخلوط گليسرين و آمونياك را هم روي لكه بماليد و سپس با آب و پودر بشويد.اگر فرش‌تان به‌وسيله جوهر كثيف شده است مي‌توانيد روي آن كمي ماست بريزيد و سپس ماست را با قاشق جمع كنيد، اين كار را چندبار تكرار كنيد تا ماست جوهر را كاملا جذب كند. فراموش نكنيد اين دستور براي لكه تازه است.

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم

 

براي لكه‌هاي كمي قديمي مي‌توانيد يك قاشق غذاخوري سركه را با يك قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي در 2فنجان آب گرم مخلوط كنيد و يك دستمال تميز يا يك اسفنج را درون محلول بزنيد و روي لكه جوهر بكشيد تا محلول جذب فرش شود، دوباره دستمال را روي لكه بكشيد تا لكه از بين برود. يك پارچه تميز ديگر را با آب سرد خيس كنيد و محل لكه را تميز و سپس خشك كنيد.يك دستمال كاغذي تميز برداريد و روي لكه ضربه بزنيد، فراموش نكنيد فقط ضربه بزنيد و اصلا دستمال را روي لكه نماليد تا پخش نشود. روي دستمال ديگري كمي تافت يا الكل سفيد بريزيد و روي لكه ضربه بزنيد تا جوهر جذب دستمال شود. بعد از از بين‌رفتن لكه، با دستمال كاغذي مرطوب آن محل را پاك كنيد تا الكل و مواد بيرون بيايند.

 

منبع : hamshahrionline.ir


فوت و فن تمیزکاری

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

شاید برای شما هم پیش آمده که لباس‌هایتان در اثر یک سهل‌انگاری، با لکه جوهر کثیف شوند. مثلا یادتان رفته که قبل از شستن پیراهن‌تان، خودکارتان را از جیب‌تان بیرون بیاورید یا هنگام کار حادثه‌ای پیش آمده یا فرزند دلبندتان هنر نقاشی‌اش را روی لباس شما پیاده کرده. در هر صورت احتمالا می‌خواهید هرچه زودتر از شر لکه‌های جوهر خلاص شوید. پاک کردن لکه‌ جوهر (با توجه به نوع جوهری که با آن سروکار دارید) می‌تواند کار پردرسری باشد. در این مقاله شما را با ۷ روش کاربردی، آسان و مطمئن برای پاک کردن لکه جوهر از روی لباس آشنا می‌کنیم.

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم

انواع لکه‌های جوهر با هم متفاوت‌اند. لکه‌ی جوهرهایی که بر پایه‌ی آب هستند، به‌آسانی پاک می‌شوند. مثلا ماژیک‌های وایت‌برد ازاین‌دست هستند و اگر لباس شما با این جوهر لک‌ شده‌ است، خوش‌شانس هستید. اما پاک کردن لکه‌ جوهرهای دائمی مثل ماژیک‌های علامت‌زن و ماژیک‌های غیروایت‌برد واقعا کابوس است. جوهر خودکار جایی بین این دو مورد قرار می‌گیرد، چون پاک کردن آن به‌سختی جوهرهای دائمی نیست، اما می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ پاک کردن لکه‌ی هر نوع جوهر روش متفاوتی دارد. اینکه از کدام روش استفاده می‌کنید، به موادی که در خانه دارید بستگی دارد؛ از پودر لباس‌شویی معمولی با آب گرفته تا نمک و شیر.

اولین قدم تعیین نوع جوهر است. بعد باید ببینید کدام نوع محلول برای پاک کردن آن مناسب‌تر است. یک نکته‌ی مهم برای اینکه لکه را با موفقیت پاک کنید این است که پیش از پاک کردن لکه، عملیات شست‌وشو و خشک کردن لباس را انجام ندهید. خشک‌کردن، لکه را پایدار می‌کند و باعث می‌شود پاک کردن لکه جوهر بسیار سخت یا حتی غیرممکن شود.

این روشی ایده‌آل برای پاک کردن لکه‌ جوهرهای برپایه‌ی آب است. برای پاک کردن لکه با این روش، لباس لکه‌دار را روی یک حوله یا یک تکه پارچه‌ی تمیز قرار دهید. کمی آب روی آن بریزید و سپس آن را با یک پارچه‌ی تمیز دیگر بپوشانید. در این مرحله، لکه کم‌کم به پارچه‌ی تمیز منتقل می‌شود. چند قطره مایع لباسشویی به محل لکه اضافه کنید و بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند. به‌جای مایع لباس‌شویی از مایع ظرف‌شویی استفاده نکنید، چون در این مورد جایگزین خوبی نیست.

شست‌وشوی معمولی لباس را با داغ‌ترین دمای آبی که به پارچه آسیب نمی‌زند انجام بدهید. قبل از خشک شدن مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته باشد. اگر اثری از لکه باقی مانده بود، دوباره مراحل شست‌وشو را تکرار کنید. اگر محل لکه قبل از پاک شدن خشک شود، پاک کردن لکه جوهر تقریبا غیرممکن می‌شود.

برای پاک کردن لکه جوهر دائمی می‌توانید از الکل پزشکی استفاده کنید. شاید محلول لکه را کاملا پاک نکند -حتما دلیلی دارد که اسمش را جوهر دائمی گذاشته‌اند- اما به محو کردن آن کمک می‌کند. اگر نوع پارچه طوری باشد که بتوانید آن را با محلول سفیدکننده بشویید، شانس بیشتری برای پاک کردن لکه جوهر دارید.

پارچه‌ی لکه‌دار را روی یک حوله‌ی سفید تمیز قرار بدهید. ابتدا الکل را روی گوشه‌ای از پارچه که در معرض دید نیست امتحان کنید. اگر پارچه تغییر نکرد و خراب نشد، محل لکه را با الکل پاک کنید. حوله‌ی زیرین کم‌کم خیس می‌شود و لکه‌ی جوهر به آن نفوذ می‌کند. برای اینکه پارچه دوباره جوهر را جذب نکند، آن را به گوشه‌ی تمیز دیگری از حوله منتقل کنید. این کار را تکرار کنید تا تمام جوهر پاک شود. سپس الکل را از محل بشویید.

اگر می‌خواهید جوهر خودکار را بشویید، بعد از استفاده از الکل، مقداری مایع لباس‌شویی معمولی روی محل لکه‌ بریزید و بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند و بعد در گرم‌ترین دمای آبی که به پارچه آسیب نمی‌زند، لباس‌تان را بشویید.

این محلول قوی است و برای پاک کردن لکه‌های دائمی مناسب است، اما ممکن است پارچه را خراب کند. اول آن را روی یکی از لبه‌های داخلی یا محلی که دیده نمی‌شود امتحان کنید. اگر مشکلی نبود، محل لکه را مثل روش الکل خیس کنید و فراموش نکنید که هر بار پارچه را به محل خشک حوله منتقل کنید. بعد از پایان کار، لاک پاک‌کن را کاملا از پارچه بشویید.

بیشتر اسپری‌های مو حاوی الکل هستند که کمک می‌کند جوهر حل شود و لکه را پاک می‌کند. سعی کنید اسپری حاوی بیشترین مقدار الکل را انتخاب کنید. معمولا ارزان‌ترین نوع این اسپری‌ها، بهترین گزینه برای هدف ما هستند. یک حوله‌ی تمیز زیر محل لکه قرار دهید و روی لکه را کاملا اسپری کنید، سپس روی لکه را با یک حوله‌ی تمیز دیگر بپوشانید تا لکه کاملا پاک شود. سپس لباس را به روش معمول بشویید.

شاید عجیب به‌نظر برسد، اما خیساندن پارچه در شیر ممکن است لکه را پاک کند. در یک ظرف کم‌عمق آن‌قدر شیر بریزید که روی لکه را بپوشاند. محل لکه را در ظرف بگذارید تا یک شب بماند. روز بعد آن را بیرون بیاورید و به روش معمول بشویید.

اگر خوش‌شانس باشید و بتوانید قبل از اینکه لکه خشک شود به‌داد آن برسید، باید فوری سراغ نمکدان بروید. محل لکه را با نمک بپوشانید و با یک دستمال حوله‌ای خیس، به‌آرامی روی آن ضربه بزنید. سپس نمک را کنار بزنید و این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

در این روش دو مرحله‌ای ابتدا از سرکه به‌تنهایی استفاده کنید و سپس سرکه را با نشاسته‌ی ذرت مخلوط کنید تا خمیری به‌دست آید. اول لکه را با سرکه خیس کنید. بعد با دو واحد سرکه و سه واحد نشاسته‌ی ذرت خمیری تهیه کنید و روی پارچه بمالید. بگذارید خمیر کاملا خشک شود و سپس پارچه را بشویید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خانه داری


تمیز کردن ظروف مسی با ۵ روش کاربردی

۱۱ ماده غذایی که بهتر است هرگز در فریزر نگهداری نشوند

چرا باید لباس‌های نو را قبل از پوشیدن بشوییم؟


روغن درخت چای و ۱۴ مورد استفاده از آن

تمیز کردن سرامیک؛ روش‌های مختلف لکه گیری و جرم گیری سرامیک

آخرین مطالب

کتاب موبی دیک ؛ شاهکار خواندنی ادبیات کلاسیک آمریکا

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

قرص ترامادول چیست؛ عوارض ترامادول و راه‌های ترک آن

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم

طرز تهیه‌ چای زنجبیل با ۶ روش سریع و آسان

کتاب تابوت های دست ساز؛ رمانی جذاب، جنایی و دلهره‌آور

ترین های جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

نشت جوهر و خط خودکار به دلیل استفاده زیاد از اینگونه وسایل برای همه ما پیش آمده است . جوهری شدن مبل یا فرش و لباس برای ما خیلی مشکل ساز است و کسانیکه بچه کوچک دارند بیشتر با این مشکل در ارتباط هستند . روش های ذکر شده را میتوانید برای تمامی سطوح و اجناس بکار ببرید . چند مورد از موارد گفته شده را انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید .

استفاده از الکل . اولین کاری که باید بکنید استفاده از الکل است . میتوانید از الکل و یا هر چیزی که الکل دارد مانند : اسپری مو ، ادکلن و غیره استفاده نمایید . محل جوهری را به مدت چند دقیقه در الکل قرار دهید سپس بشورید .

استفاده از ترکیب لکه بر دست ساز . ½ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با آب گرم مخلوط کرده و قسمتی جوهری را در آن به مدت نیم ساعت خیس کنید .

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم

استفاده از آمونیاک . مقداری آمونیاک روی لکه بریزید چند دقیقه صبر کنید سپس با یک کهنه آغشته به مایع ظرفشویی مقداری لکه را بسابید .

استفاده از خمیر دندان . از خمیر دندان غیر ژله ای استفاده نمایید . مقداری خمیر دندان را با دست به جوهر خودکار زده سپس با دست بمالید .

استفاده از ترکیب سرکه و شیر . ۱ پیمانه سرکه را با ۲ پیمانه شیر مخلوط کرده و لکه لباس را به مدت چند ساعت در آن خیس کنید .

استفاده از نشاسته ذرت . مقداری نشاسته ذرت را با شیر ترکیب کرده و به لک جوهر بزنید و به مدت چند ساعت بگذارید بماند .

استفاده از کره و نمک . کره نمک را با هم مخلوط کنید . یک پارچه بدرد نخور زیر لک مورد نظر گذاشته سپس کره آغشته به نمک را روی لک مورد نظر گذاشته و آن را با حرکات چرخشی و مالشی به عمق پارچه ببرید . پارچه را به مدت ۱ الی ۲ روز زیر نور مستقیم آفتاب قرار بدهید .

استفاده از گلیسیرین و مایع ظرفشویی . ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین را با ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی مخلوط کرده سپس به لکه مورد نظر بزنید و آن را بسابید . بگذارید ۵ دقیقه روی لک بماند .

استفاده از جوش شیرین . ۱ واحد ( پیمانه ) جوش شیرین را با ۲ واحد آب مخلوط کنید سپس با یک پنبه مخلوط را به لک بزنید و کاملا قسمتی جوهری را بسابید .

مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۱ ق.ظ

اقا الکل جواب داد? دمتون گرم?

پاسخ دادن

اسفند ۲, ۱۳۹۶ در ۱۲:۴۷ ب.ظ

سلام یکم جوهر خودکار ریخته رو قاب گوشیم که از جنس سیلیکون هستش هرکار میکنم پاک نمیشه روشی هست که بتونم پاکش کنم؟

پاسخ دادن

دی ۲۵, ۱۳۹۶ در ۲:۳۶ ب.ظ

ادکلن نزنید،لکه ادکلن هم میگیره.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

با این مقاله ، ریشه مگس را خشک کنید !!! مگس‌ها اغلب در بسیاری از خانه ، به‌ویژه در ماه‌های…

پیاز ترشی را اصولا با پیاز قرمز درست میکنند اما با پیاز سفید یا …

چرم یک ماده مقاوم میباشد که طیف وسیعی از وسایل مانند : کمربند ، …

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم

دلیل ترس گربه از خیار به ۲ علت میباشد : ۱ – گربه ها به صورت …

شپش حشره ای کوچک است که در پوست سر زندگی میکند و از خون …

همیشه همه چیز را علمی و درست جلو ببرید تا عوارض کمتری را شاهد …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم

مطمئنا برای شما هم در اکثر مواقع پیش آمده که جوهر خودکار یا خودنویس‌هایتان روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد. در خیلی از موارد هم اثر جوهر به‌صورت كامل از بین نمی‌رود. این مشكل بیشتر برای بچه‌های دبستانی كه روپوش‌ها و مقنعه‌های رنگ روشن استفاده می‌كنند بیشتر اتفاق می‌افتد. ما به شما یاد می‌دهیم كه چگونه لباس‌های سفید و رنگی را از جوهر خودكار پاك كنید.

 

_ اگر جوهر كیف یا كاپشن چرم‌تان را كثیف كرده باشد با تافت یا الكل می‌توانید آن را از بین ببرید، فقط باید سریع اقدام كنید، قبل از آنكه لكه خشك شود.

 

_ اولین توصیه‌ این است كه زمان را برای شستن و از بین رفتن این لكه‌ها از دست ندهید، هر زمانی كه متوجه لكه جوهر شدید اقدام به پاك كردنش كنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

_ برای آقایان پس دادن جوهر خودكار به جیب لباس یا كت‌شان بسیار اتفاق می‌افتد. برای از بین بردن این لكه‌ها می‌توانید از شیر یا دوغ استفاده كنید. به این صورت كه قسمت جوهری لباس را داخل ظرف حاوی شیر یا دوغ قرار دهید و بگذارید 5دقیقه‌ای بماند و بعد آن را با آب، آبكشی كنید. اگر هنوز اثری از لكه باقی مانده بود، دوباره این كار را تكرار كنید تا جوهر كاملا از بین برود.

 

_ اگر لكه جوهر روی مبل افتاده باشد، محل جوهر را خیس كنید و روی آن نمك بریزید و با پارچه تمیزی محل را بمالید. می‌توانید مخلوط گلیسرین و آمونیاك را هم روی لكه بمالید و سپس با آب و پودر بشوید.

 

_ اگر فرش‌تان به‌وسیله جوهر كثیف شده است می‌توانید روی آن كمی ماست بریزید و سپس ماست را با قاشق جمع كنید، این كار را چندبار تكرار كنید تا ماست جوهر را كاملا جذب كند.

 

_ فراموش نكنید این دستور برای لكه تازه است. برای لكه‌های كمی قدیمی می‌توانید یك قاشق غذاخوری سركه را با یك قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی در 2فنجان آب گرم مخلوط كنید و یك دستمال تمیز یا یك اسفنج را درون محلول بزنید و روی لكه جوهر بكشید تا محلول جذب فرش شود، دوباره دستمال را روی لكه بكشید تا لكه از بین برود. یك پارچه تمیز دیگر را با آب سرد خیس كنید و محل لكه را تمیز و سپس خشك كنید.

 

_ یك دستمال كاغذی تمیز بردارید و روی لكه ضربه بزنید، فراموش نكنید فقط ضربه بزنید و اصلا دستمال را روی لكه نمالید تا پخش نشود. روی دستمال دیگری كمی تافت یا الكل سفید بریزید و روی لكه ضربه بزنید تا جوهر جذب دستمال شود. بعد از از بین‌رفتن لكه، با دستمال كاغذی مرطوب آن محل را پاك كنید تا الكل و مواد بیرون بیایند.

چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم
چگونه لکه ی جوهر را از لباس پاک کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *