چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

خواص دارویی و گیاهی

چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی
چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

ورزش آب کردن شکم یکی از راه‌های رسیدن به تناسب اندام است. آیا راهی برای لاغر شدن در خانه است؟ با این حرکات ورزشی در منزل لاغر شوید و لاغر بمانید با جیمیتو همراه باشید.

 

به طور حتم یک شکم زیبا می تواند اضطراب شما را در رابطه با پوشیدن لباس هایتان کاهش دهد. اما نکته مهم تر جلوگیری از آسیب دیدن شما است . تحقیقات نشان داده است که شکم باعث تقویت کمر می‌شود. و بلند کردن اشیا را بسیار آسان می‌کند.

طناب زدن، یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی های اضافه بدن است. طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن، حدود ۵۷۰ کیلوکالری انرژی می‌سوزاند. این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌‌آید.چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

یکی از دلایلی که پلانک را به یکی از بهترین حرکت‌ها تبدیل کرده است این است که شما را وادار می کند تا عضلات شکم را تا حد ممکن درگیر کنید تا تعادلتان حفظ شود. برای انجام این حرکت ورزشی ابتدا بر روی شکم بخوابید سپس سعی کنید به کمک ساعد و آرنج بدن خود را از سطح زمین بلند کنید. همچنین این حرکت باعث تقویت کمر نیز خواهد شد.

بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. زانوها را خم کنید و دست‌ها را زیر آن‌ها قرار دهید. قفسه سینه را بالا بکشید و شانه‌ها را عقب بدهید. عضلات شکم خود را درگیر کنید و پاها را بالا بکشید تا به موازات کف زمین درآیند (زانوها باید همچنان خم باشند)، تعادل خود را باید با استخوان‌های نشیمنگاه حفظ کنید.

اگر تا به اینجای کار احساس بدی نداشتید و راحت بود، می‌توانید وارد مرحله بعد شوید. پاهای خود را بیشتر بکشید (اگر در پشت خود احساس ناراحتی کردید، حرکت را متوقف کنید) و دست‌ها را به طرف جلو بکشید. این حالت را به اندازه ۵-۱۵ نفس کشیدن نگه دارید و سپس رها کنید. حرکت را ۵ مرتبه  تکرار کنید.

برای انجام این حرکت ورزشی هر دو دست را روی زمین و به اندازه عرض شانه باز کنید. حالا پای راست خود را به سمت دست‌ها بالا بیاورید و پای چپ را کاملا صاف کرد و بکشید. برای اینکه چربی سوزی بیشتر بکنید، این حرکت ورزشی را با سرعت تکرار کنید.

اگر به دنبال کالری سوزی و کم کردن قطر چربی در اطراف شکم هستید، استفاده از حلقه هولاهوپ را به شما توصیه می‌کنیم. هر یک ساعت تمرین مداوم با این وسیله ساده بیش از ۶۰۰ کالری می‌سوزاند.

قبل از شروع، یک لباس نسبتا تنگ پوشیده و هر نوع اکسسوری مانند ساعت، دستبند و … را از خود جدا کنید. حالا حلقه هولاهوپ را بر روی زمین قرار دهید. سپس با دست حلقه را تا کمر خود بیاورید، حلقه را بچرخانید اگر چپ دستید حلقه را در جهت عقربه های ساعت و در صورت راست دست بودن بر خلاف گردش عقربه های ساعت بچرخانید. شما باید سعی کنید با حرکت دادن کمر و شکم حلقه را در همان حال چرخش نگهدارید. اکنون شروع به حرکت کمر خود به صورت دورانی کنید.

انجام حرکت دوچرخ ثابت در خانه باعث  افزایش ضربان قلب و انقباض عضلات شکم می‌شود. همچنین کمک زیادی به سوزاندن چربی‌های شکم می‌کند. حتی اگر با خستگی شروع به تمرین کنید، بعد از اتمام تمرین پرانرژی خواهید بود. دلیلش این است که این تمرین باعث جاری شدن اندورفین و آدرنالین در بدن می‌شود.

یکی دیگر از تمرین‌های ساده برای سوزاندن چربی‌های شکم که بسیار تاثیر گذار و مفید است، حرکت ورزشی پهلو است. این حرکت ساده را می‌توان با یک جفت دمبل برای افزایش فشار بر پهلو انجام داد. برای انجام صحیح این حرکت از جانب به آرامی به سمت پایین بروید و سپس به وضعیت ایستاده برگردید، این حرکت را برای پهلوی مخالف هم انجام دهید.

این حرکت ورزشی یکی از حرکات هوازی است که با صندلی انجام می‌شود. در این حرکت ورزشی، عضلات لگن و شکم به خوبی درگیر می‌شوند و برای سوزاندن چربی‌های اضافه شکم بسیار مفید و تاثیر گذار است.

بر روی یک صندلی بنشینید، پشت خود را کاملا صاف کنید و شانه‌هایتان را شل کنید. کف دست‌های خود را در دو سمت خود به تکیه‌گاه صندلی محکم بچسبانید و باسن خود را کمی از تکیه‌گاه فاصله دهید. دست‌هایتان را به سمت پایین فشار داده و پاهای خود را که جفت کرده‌اید به سمت بالا بکشید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. دم و بازدم را به صورت پیوسته و منظم انجام دهید تا تاثیر حرکت بیشتر شود.

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

حرکت پلانک خیلی خوبه ولی خیلی سخته و بدن آدم در حین اجراش واقعا می لرزه که نشون دهنده ضعف عضله هستش

سمیه عزیزم دقیقا منم با شما موافق هستم. حرکت پلانک برای اب کردن چربی روی شکم بسیار موثره

همون لحظه ای که شروع به لرزش میکنین در حال سوزاندنین

دقیقا هدی جان
ممنونم از اینکه تجربیات خودتون را با دوستان به اشتراک میگذارید

وای منو یاد پهلو هام انداختید

کرانچ و پلانک رو به همه توصیه می کنم انجام بدید
واقعا تاثیر گذار است.

ممنونم از نظری که قرار دادید

هر حرکت رو چند بار در روز انجام بدیم؟

مهرنوش عزیزم
اگر به تازگی استارت زدی هر حرکت ۲۰ تا و ۲ ست برای انجام هر حرکت برای شروع کافی است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

در این مطلب، واقعیتی قابل فهم و نه چندان جذاب را در مورد ورزش با شما در میان خواهیم گذاشت که اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید، باید به آنها توجه کنید و انجام‌شان دهید. این واقعیت‌ها آن چیزی نیستند که تبلیغات اغراق‌آمیز تجاری در بازار می‌گوید و البته هیچ بازار لاغری و کاهش وزنی دوست ندارد شما این واقعیت را بدانید!چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

به هرحال، هر چه زودتر این واقعیت جهانی را بپذیرید، زودتر می‌توانید به هدف‌تان دست پیدا کنید. اما به یاد داشته باشید که این حقیقت لزوما یک تراژدی و فاجعه نیست! پس این مقاله را بخوانید تا ببینید که بهترین ورزش برای لاغری چیست.

با طناب زدن، ۱۰۷۴ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

طناب زدن بهترین ورزش برای لاغری محسوب می‌شود و اساسی‌ترین فعالیت چربی‌سوز است که به شما کمک می‌کند کالری زیادی بسوزانید و وزن کم کنید. هیچ ورزش دیگری برای لاغری وجود ندارد که با طناب زدن برابری کند.

این ورزش هوازی با فعالیتی شدید و قدرتمند می‌تواند سرعت کالری سوزی را تا ۱۳۰۰ کالری در ساعت بالا ببرد. برای هر پرش، ۰٫۱ کالری مصرف خواهید کرد.

ده دقیقه طناب زدن می‌تواند تقریبا معادل ۱۶۱۰ متر دویدن در عرض ۸ دقیقه باشد. از آنجایی‌ که در طناب زدن، فشار هر پرش توسط هر دو پا جذب می‌شود، احتمال آسیب دیدن زانو در این ورزش نسبت به دویدن، کمتر است.

آیا می‌دانستید که حین طناب زدن، سرعت و چابکی‌تان بیشتر می‌شود، چگالی استخوانی‌تان افزایش می‌یابد و حتی عملکرد شناختی مغزتان هم تقویت می‌شود؟

مشاهده و تهیه انواع طناب ورزشی

با تکواندو، ۹۳۷ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

تکواندو یک هنر رزمی کره‌ای و ورزش ملی کره‌ی جنوبی است. همچنین تکواندو بخشی از تمرینات نظامی کره است که همه‌ی سربازان باید آن را فرا بگیرند. تکواندو، به‌دلیل به‌کارگیری تکنیک‌های خاص در ضربات پا که آن را از هنرهای رزمی دیگری همچون کاراته یا سبک‌هایی از کونگ‌فو متمایز می‌کند، شهرت دارد.

امروزه بیش از ۷۰ میلیون نفر در ۱۸۸ کشور دنیا، تکواندو را تمرین می‌کنند که ۴ میلیون نفر از این افراد، کمربند مشکی دارند. تکواندو تنها بر مبنای فعالیت جسمی نیست، بلکه تمرکز، فلسفه‌ی مبارزه و دفاع شخصی هم جزو اصول این ورزش است.

یک کلاس معمولی تکواندو شامل ضربات دینامیک و تمرینات لگد زنی، ضربات بلاک، تمرینات استقامتی میان‌تنه و تمرینات کششی است. شما به واسطه‌ی چنین حرکات پویایی، می‌توانید استقامت و قدرت بدنی‌تان را افزایش بدهید.

فراگیری و تمرین پومسه (فرم خاصی از حرکات دفاعی و تهاجمی) برای کودکان، منجر به تقویت مهارت‌های حرکتی و کنترل بدنی‌شان می‌شود.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام و نتایج آن در Sports Medicine منتشر شد، ورزشکاران تکواندو، انعطاف بدنی و قدرت بسیار بالا (مخصوصا در پاها و لگن)، قدرت پویا در بالاتنه و پایین‌تنه و استقامت خوبی در میان‌تنه‌ی خود دارند.

با شنا کردن، ۸۹۲ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگر به دنبال ورزشی هستید که فعالیت زیادی نیاز نداشته باشد و نتایج خوبی برای‌تان به بار بیاورد، شنا کنید. این ورزش ظاهرا کم‌تحرک می‌تواند بدون ریختن حتی یک قطره عرق، صدها کالری بسوزاند. حرکات گوناگون و زیادی که هنگام شنا کردن انجام می‌دهید مانند انواع مختلفی از ورزش‌های هوازی است که بدن‌تان را به شیوه‌ای جدید به چالش می‌کشد. توجه داشته باشید که تنها کافیست هر روز چند دور در استخر شنا کنید تا به نتایج چشمگیر و متفاوتی در تناسب اندام‌تان برسید. در واقع بدون اینکه آسیبی به زانوها یا قوزک پای‌ خود وارد کنید، سایز دور کمرتان را کم می‌کنید!

با بالا رفتن از پله‌ها، ۸۱۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

همه‌ی ما می‌دانیم که دویدن خوب است، اما بالا رفتن از پله‌ها چطور؟ به گفته‌ی کارشناسان، بالا رفتن از پله‌ها، برای کالری سوزی و لاغری، بسیار بهتر و مفیدتر است. اگر دونده‌ی مبتدی هستید، انجام این فعالیت برای شما اهمیت بیشتری دارد. بنا به گزارش RunnersWorld experts، حرکات پلایومتریک (بالا رفتن از پله‌ها) باعث تقویت عضلات، قلب و ریه‌ها می‌شود و تأثیرات خوبی در دویدن دارد.

آن مور (Anne Moore)، روان‌شناس ورزشی و مربی دو در چارلستونِ کارولینای جنوبی می‌گوید: «پله‌ها مجبورتان می‌کنند برخلاف جاذبه عمل کنید و بنابراین از دو جهت اساسی برای دوندگان مفید است: قدرت و استقامت. شما به هردوی اینها نیاز دارید، چه در حال نزدیک شدن به خط پایان مسابقات دوی ۵ کیلومتر باشید و چه در حال تلاش برای حفظ سرعت در چند متر پایانی دوی ماراتن. بالا رفتن از پله‌ها وادارتان می‌کند از عضلات تثبیت‌کننده، چون گلوتئوس مدیوس، که در دویدن‌های معمولی چندان به چالش کشیده نمی‌شوند استفاده کنید، زیرا همزمان که تعادل‌تان را روی یک پا حفظ می‌کنید، باید قدم بعدی را با پای دیگرتان بردارید. بالا رفتن از پله‌ها، عضلات تثبیت‌کننده را تقویت می‌کند و احتمال آسیب نیز کاهش خواهد یافت.»

بالا رفتن از پله‌ها یک ورزش هوازی است، بنابراین همان فوایدی را دارد که سایر ورزش‌های هوازی دارند، درنتیجه شما هم وزن کم می‌کنید و هم قلب و ریه‌هایتان را تقویت می‌کنید.

یادتان باشد که شما تنها زمانی وزن کم خواهید کرد که میزان کالری مصرفی‌تان، از میزان کالری‌ای که می‌سوزانید، کمتر باشد، پس کمتر غذاهای شور و چرب بخورید و تغذیه‌ سالم و متعادلی داشته باشید.

با بازی بسکتبال، ۷۲۸ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

بسکتبال یک ورزش تیمیِ شگفت‌انگیز است که به شما کمک می‌کند تا چربی‌هایتان را بسوزانید، آرام شوید، سیستم قلبی و عروقی‌تان را تقویت و روحیه‌ی تیمی پیدا کنید. ضمنا بسکتبال یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین ورزش‌ها در سراسر دنیاست و فعالیت و تفریح مورد علاقه‌ی خیلی از افراد است. آیا می‌دانستید که رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما هر روز و به‌عنوان بخشی از رژیم سلامتی خود، بسکتبال بازی می‌کند؟

بنا به گزارش StyleCraze.com، بسکتبال فواید اعجاب انگیز زیر را دارد:

بسکتبال با توجه به فواید زیادی که دارد، دلیل خوبی برای این است که توپ را بردارید و پرش و پرتاب را شروع کنید. می‌توانید به‌تنهایی یا با دوستان خود بسکتبال بازی کنید، فرقی نمی‌کند انتخاب شما چیست، مهم این است که ورزشی بسیار عالی را انتخاب کرده‌اید. اگر بسکتبال را به بخشی از عادات سالم زندگی خود تبدیل کنید، مطمئن باشید که سال‌های زیادی می‌توانید هم از نظر جسمی و هم از لحاظ ذهنی، سالم و شاداب بمانید.

با دویدن، ۵۵۵ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

دویدن یکی از بهترین تمرینات برای بدن است و تنها چیزی که برای دویدن نیاز دارید، یک جفت کفش خوب است. چند کیلومتر در روز دویدن این امتیازات را دارد:

حواس‌تان باشد که هرگز سرعت و مسافت را همزمان افزایش ندهید! همیشه بهترین کار این است که ابتدا روی افزایش مسافت تمرکز کنید.

با دوچرخه‌سواری، ۵۰۸ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های هوازی و مفید برای قلب و سیستم تنفسی است که خیلی هم مفرح و لذت‌بخش است. با خیال راحت ترافیک ماشین‌ها را پشتِ‌سر گذاشتن و وزش باد را روی صورت حس کردن و کالری قابل توجهی را سوزاندن، تنها چند مزیت از امتیازات فراوان دوچرخه‌سواری است. یک امتیاز بسیار خوب دیگر در مورد دوچرخه‌سواری این است که ورزشی رقابتی است، بنابراین می‌توانید اندکی از حس رقابت خود برای انگیزه گرفتن استفاده کنید. یک هدف برای خودتان انتخاب کنید که شما را به چالش بکشد اما قابل دست یافتن باشد و برنامه‌ای بریزید که تا انتهایش پیش بروید. به زودی به جایی خواهید رسید که اصلا احساس نمی‌کنید در حال ورزش کردن هستید! روحیه‌‌ی رقابت‌گرتان در تمام مراحل شما را به جلو خواهد برد و کمک‌تان می‌کند تا سریع‌تر چند کیلوگرم از وزن‌تان را کم کنید.

چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

با تمرینات بدنسازی، ۴۵۵ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

آیا دوست دارید ۴۸ ساعت بی‌وقفه کالری بسوزانید؟ این دقیقا همان کاری است که بدنسازی انجام می‌دهد؛ یعنی ادامه‌ی روند کالری‌سوزی بعد از تمرین. بیشتر افرادی که هدف‌شان کاهش وزن است، معمولا توجهی به باشگاه و وزنه زدن ندارند و این موضوع مخصوصا برای خانم‌هایی که هیچ علاقه‌ای به تنومند شدن ندارند، صدق می‌کند! این تصور اشتباه در مورد بدنسازی و چربی‌سوزی می‌تواند روند پیشرفت‌تان را متوقف کند چون هیچ رژیم غذایی بدون عرق ریختن در باشگاه کامل نیست.

فراموش نکنید که ساختن توده‌ی عضلانی، یکی از مؤثرترین راه‌های چربی‌سوزی می‌باشد و بهترین امتیاز آن این است که روند چربی‌سوزی تا ۴۸ ساعت بعد از تمرین هم ادامه دارد.

با انجام ورزش‌های هوازی، ۳۹۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

ورزش هوازی، شیوه‌ای بسیار خوب برای بالا بردن ضربان قلب است که می‌تواند کالری‌های انباشته را بسوزاند. یک جلسه تمرین هوازی ۲۰ دقیقه‌ای، ۲ تا ۳ بار در هفته به شما کمک می‌کند تا فورا از شر وزن اضافی‌ خود خلاص شوید!

انواع بسیار گوناگونی از تمرینات هوازی وجود دارند که نتایج مختلفی به شما می‌دهند. بنابراین برای اینکه برنامه‌ی تمرینی مؤثر و مناسب خودتان را انتخاب کنید لازم است تا تحقیقات کاملی انجام دهید. یادتان باشد تمام کاری که باید انجام دهید این است که چند سایت معتبر و مفید را مرور کنید و از چند نفر که تجربه‌ی خوبی در این زمینه دارند پرس‌وجو کنید تا ببینید چه توصیه‌هایی برای‌تان دارند.

با رقصیدن، ۳۷۰ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگر به دنبال شیوه‌ای مفرح برای تناسب اندام و کاهش وزن هستید، چرا رقصیدن را امتحان نمی‌کنید؟ رقصیدن یک راه بسیار خوب برای بالا بردن ضربان قلب است. ضمنا همزمان با تغییرات ریتم و حرکات، تمام بدن پیوسته به چالش کشیده می‌شود و برای همین هرگز کسل کننده نیست. خوشبختانه انواع گوناگونی از رقص وجود دارد که به راحتی می‌توانید متناسب‌ترین روش را از نظر مطابقت با روحیه و سبک زندگی‌تان، پیدا کنید.

با پیاده‌روی، ۱۶۷ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگر دویدن برای‌تان سخت است و مشکلات مفصلی دارید، پس پیاده‌روی برای‌تان یک راه‌حل عالی است! مطالعات زیادی نشان داده‌اند که پیاده‌روی حتی می‌تواند برای کاهش وزن مفیدتر از دویدن باشد و قطعا بی‌خطرتر و ساده‌تر است. همچنین پیاده‌روی یک راه بسیار خوب برای همراهی با دوستان است، بنابراین از رژیمی که در پیش گرفته‌اید خسته و کسل نخواهید شد و گروهی از دوستان‌ را در کنار خود دارید که شما را تشویق به ادامه و پایبند ماندن می‌کنند. حتما توجه داشته باشید که هنگام پیاده‌روی سرعت‌تان تا حدی باشد که حرف زدن برای‌تان کمی دشوار بشود اما همچنان بتوانید حرف بزنید، نه اینکه آنقدر به نفس زدن بیفتید که امکان حرف زدن نداشته باشید.

هر چند وقت یک‌بار باید ورزش کنیم؟

بیشتر کارشناسان مورد تائید، توصیه می‌کنند که برای رسیدن به بهترین نتایج باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

در این مقاله، ۱۱ راه مفرح و معقول پیشنهاد دادیم تا بتوانید وزن اضافی‌تان را کم کنید و به اندام دلخواه‌ برسید. امیدواریم که بتوانید بهترین روش را برای خودتان انتخاب کنید. شما می‌توانید یک یا دو و یا حتی ترکیبی از این فعالیت‌ها را برگزینید تا برنامه‌ای چالش‌برانگیز و لذت‌بخش برای تمام هفته داشته باشید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

بسیار بسیار مفید و آموزنده بود .با تشکر از شما .

ممنونم خیلی مفید بود

خیلی عالی بود.ممنونم از مطالب مفیدتون

تناسب اندام

رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

آخرین مطالب


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟


انواع پیتزا؛ چند نوع پیتزا داریم؟

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز




خانه

موبایل

 

 

چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

 

 

اگر می خواهید با ورزش وزن کم کنید و ترجیح میدهید این کار را با ورزش انجام دهید به شما توصیه می کنیم این کار را انجام دهید و …

 

 

بدن شما نیاز شدید به ورزش دارد

 

اگر بگوییم که برای داشتن بدنی بهتر فقط 8 دقیقه ورزش کنید چه ؟ ارزشش را دارد ؟ ما فکر می کنیم خیلی . بنابراین با یک کارشناس در این مورد صحبت کردیم و به راز آن بیشتر پی بردیم .

 

در واقع دانشمندان از یافته های جدید دانشکده ی پزشکی ورزش امریکا که میزبان جلسه ای خاص در آخرین کنفرانسش بود بسیار هیجان زده شدند . یکبار امتحان کنید . کل ورزش سریع منظم ما از 8 تا 20 دقیقه طول می کشد . طی 2 هفته اندامی بهتر و بدنی قوی تر خواهید داشت .

 

می توانید شکم خود را صاف کرده ، ران پا را لاغر و حتی سایز خود را در این ماه بدون رژیم غذایی کم کنید . معرفی تمرینات کوتاه و فعالیت شدید می تواند سرعت پایین آوردن وزن را افزایش دهد و زمان ورزش شما را تا نیم ساعت یا بیشتر کم کند .

 

محققان استرالیایی دریافتند خانمهایی که تنها 8 ثانیه بیشتر فعالیت ورزشی شدید دارند با 12 ثانیه فعالیت سبک ظرف 20 دقیقه به مدت 3 بار در هفته نسبت به آنهایی که 2 بار در هفته تمرین طولانی تر دارند ، سریع تر لاغر می شوند .

 

آنهایی که در این فواصل ورزش کرده اند و 16 پوند ( 264/7 کیلوگرم ) وزن کم کرده اند ، 12٪ شکم ، 15٪ ران خود را لاغر کرده اند و 2/1 1 پوند ( 6810/0کیلوگرم ) متابولیسم عضله را در 4 ماه بدون رژیم غذایی اضافه کرده اند .

 

این فواصل سوخت کالری را در طول ورزش و بعد از آن افزایش می دهد که به پایین آوردن سریع وزن کمک می کند .

 

همچنین بر سطح بیوشیمی نیز مؤثر است . مؤلف ای گیل تراپر ، پزشک و محقق ورزشی در دانشگاه ویلز جنوبی استرالیا می گوید : فعالیت شدید ورزشی ، لاکتات تولید می کند که یک محصول جانبی برای شکستن کربوهیدرات ها در تولید انرژی است که موجب سوزاندن چربی می شود .

 

با ورزش مداوم در طی زمان کوتاهتر تولید لاکتات کمتر و بر سوزاندن چربی تأثیر بیشتری می گذارد . درعین حال ورزش با فواصل بیشتر ممکن است آدرنالین را که هورمونی است که به سوزاندن چربی شکم کمک می کند را افزایش دهد .

 

کارشناس : کریگ بلنتین ، فیزیولوژی دان ورزشی تورنتو و مربی ای که تمرینات منظم را مشخص کرده این نوع ورزش را طراحی کرده .

 

 

نگاهی به تمرینات ورزشی

آنچه نیاز دارید :کفش ورزشی ( به خصوص کتانی مخصوص دو ، اگر می دوید ) . ساعت با یک تایمر ثانیه شمار ، وسیله ی کنترل ضربان قلب .

 

کاری که باید انجام دهید:یکی از ورزشهای شدید ما را انتخاب کنید و آنها را ترکیب کنید و 3 بار در هفته در طی روزهای غیر متوالی انجام دهید .

 

چگونه آن را انجام دهید :در طول دوره ای که ورزشهای سبک را انجام می دهید باید بتوانید راحت صحبت کنید ، وقتی آن را شدید کردید به حدی آن را برسانید که حرف زدن تقریباً برایتان غیرممکن شود . مارتین گیبالا ، پزشک و پروفسور دانشگاه مک مستر آنتاریو می گوید : تحقیقات نشان می دهند که هر کسی حتی کسانی که بیماری قلبی و دیابت دارند یا چاق هستند می توانند از این تمرینات بهره ببرند . اگر سالم هستید یا به طور منظم ورزش نمی کنید قبل از انجام تمرینات نزد پزشک بروید و خودتان را چک کنید .

 

برای گرفتن نتیجه ای سریعتر : تمرینات قلبی و کششی را به برنامه ی خود اضافه کنید .چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

 

تمرین 1 : 8 دقیقه تقویت انرژی

 

وقتی محققان دانشگاه مک مستر از تعدادی بزرگسال خواستند که 30 ثانیه روی دوچرخه های ثابت با پدال آهسته بین 3 روز هفته ورزش کنند ( 2 دقیقه ورزش سنگین ) ، آنها توانستند ظرفیت تناسب اندام خود را 2 برابر کنند ( توانایی قلب ، ریه و شرائن ) . پس از 6 هفته گزارش شد که تنها ظرف 2 هفته احساس می کنند قوی تر و پرانرژی تر هستند .

 

بر اساس این مطالعه ، تمرینات ورزشی 8 دقیقه ای ما به اندازه ی تمرینات شدید 2 دقیقه ای قدرت بدنی را افزایش می دهد اما در تمرینات کوتاهتر 15 ثانیه ای جداً سریعتر به نتیجه می رسید . برای تنوع و انجام ورزشهای مختلف عضله این تمرینات را دنبال کنید .

 

دقیقه* فعالیت

00:00 گرم کردن بدن ، پیاده روی معمولی

2:00 با سرعت دویدن ، تا جایی که می توانید سریع بدوید

2:15 آهسته راه بروید

2:45 سریع بدوید

3:00 راه بروید

3:30 15 ثانیه به صورت یکی در میان با سرعت بدوید و 30 ثانیه راه بروید .

بیش از 6 بار این کار را انجام دهید .

8:00 پایان

 

تمرین 2: 12 دقیقه کالری بسوزانید

اینجا تمرینات 8 دقیقه ای داریم که همان نتایج را دارد .

می توانید از هر وسیله ی تنظیم ضربان قلب مانند تردمیل یا دوچرخه ی ثابت استفاده کنید . جلسه طولانی تر است ( 12 دقیقه با 20 و 40 ثانیه تناوب ) تا فرصتی به دستگاه بدهیم برای تطبیق با سطوح مختلف شدت ورزش .

 

دقیقه* فعالیت

 

00:00 با راه رفتن آهسته خودتان را گرم کنید

2:00 سرعت را بالا ببرید . حرکات خم شدن یا استقامتی را انجام دهید تا حدی

که به سختی بیافتید .

2:30 راحت نفس بکشید . سرعت را کم کنید . حرکات خم شدن یا استقامتی را

انجام دهید تا حدی که راحت قدم بردارید .

3:00 سرعت را بالا ببرید

3:20 آهسته و راحت تمرین کنید

4:00 به طور یکی در میان 20 ثانیه با سرعت بالا تمرین کنید و 40 ثانیه

آهسته تا 7 بار این کار را ادامه دهید .

11:00 آرام قدم بزنید

12:00 پایان

 

تمرین 3: 20 دقیقه سوزاندن چربی

 

این طرح بر اساس تحقیقاتی که در استرالیا انجام شده دارای انرژی بالایی است و در کوتاهترین زمان می توانید تناسب اندام خود را دوباره به دست آورید .

 

حرکات ورزشی چربی سوز و آسان باعث شده بتوانید در هرکجا آن را انجام دهید . ما طبق این مطالعه فواصل را با هم ترکیب کرده ایم اما تمرینات ورزشی طولانی ترند ( 12 و 18 ثانیه ) تا فرصت این را داشته باشید که حرکات را تغییر بدهید و تا آخرین حد تلاش کنید تا بتوانید حداکثر چربی را بسوزانید . درجا زدن ، روش بسیار خوبی برای تغییر حرکات ورزشی بین تمرینات است . برای این کار این حرکات را به طور یکی در میان و منظم انجام دهید و آنگونه که در تمرین 1 گفتیم راه بروید .

 

دقیقه * فعالیت

 

00:00 با راه رفتن اطراف مکان خود و درجا زدن خود را گرم کنید

2:00 پرش پروانه

2:12 درجا زدن

2:30 اسکیت تند

2:42 درجا

3:00 زانو بلند

3:12 درجا

3:30 چرخش

3:42 درجا

4:00 حرکات بالا را به همین صورت ( یکی درمیان ) تکرار کنید تا 7 بار

18:00 آرام راه بروید

20:00 پایان

 

پرش پروانه

بله ، همانهایی که در کلاسهای ورزشی انجام می دادید . تا جایی که می توانید سریع تر آن را انجام دهید .

 

اسکیت تند

 

پاها را به هم بچسبانید . دستها را کنارتان قرار دهید . با پای راست به سمت راست بپرید . سپس پای چپ و آن را به طور ضربدری پشت پای راست قرار دهید و روی زمین بگذارید . دست چپ را به طور ضربدری پشتتان بگذارید . طوری که می خواهید به زمین دست بزنید . همین کار را از طرف چپ انجام دهید . از یک طرف به طرف دیگر بپرید تا حد امکان سریع .

 

زانو بلند

 

تا می توانید سریع در جای خود بدوید . زانوها را تا حد امکان از سمت جلو بالا بیاورید . دستها را از دو طرف حرکت بدهید .

 

چرخش

 

بایستید و کمی پاها را از هم باز کنید . به صورت لی لی بپرید و زانوها را به سمت راست بچرخانید درحالیکه دستها را به سمت چپ حرکت می دهید و پاها را با زانوی خمیده روی زمین بگذارید . همین کار را تکرار کنید و در جهت مخالف بچرخید .

منبع: سیمرغ

تخفیفات زمستانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

تا 40 درصد تخفیف ، ویژه تبلیغات در بیتوته

شب یلدا رو با تخفیف ویژه گلیتال رنگی تر کن

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

جشنواره ویژه یلدا

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

چگونه با ورزش لاغر شویم؟در سال های اخیر کاهش وزن و تناسب اندام به یکی از دغدغه های اصلی در جامعه به ویژه در میان بانوان و دختران جوان تبدیل شده است. به همین دلیل همواره شاهد تبلیغات درباره محصولاتی هستیم که ادعا می کنند بدون هیچ زحمتی کالری و چربی های اضافی بدن را می سوزانند. اما آیا به راستی میانبری برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد؟

اگر شما نیز قصد کاهش وزن دارید، این نکته را به خاطر بسپارید که تنها راه رسیدن به وزن مطلوب، کاهش کالری دریافتی و افزایش کالری مصرفی بدن است.ورزش و فعالیت های بدنی موجب افزایش مصرف کالری و بالا بردن متابولیسم بدن می شوند.چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی

بدیهی است که ورزش و تحرک مستلزم مصرف انرژی است، اما اگر قصد دارید از ورزش برای افزایش سوخت و ساز بدن استفاده کنید، باید بدانید که برای این منظور باید تمرینات ورزشی مداوم، منظم و پیوسته داشته باشید. در حقیقت هر چه قدر زمان بیشتری به انجام تمرینات ورزشی بپردازید به همان نسبت کالری بیشتری مصرف می کنید. به عقیده متخصصان پیاده روی سریع و منظم می تواند ساده ترین و بهترین روش برای سوزاندن کالری و بهبود متابولیسم بدن باشد.

 

زمانی که شما به صورت روزانه و منظم ورزش می کنید، کالری بیشتری جهت تامین سوخت مصرف می کنید و حتی بعد از اتمام تمرین نیز بدن شما همچنان کالری بیشتری مصرف می نماید و این یعنی افزایش متابولیسم بدن که مهم ترین گام برای حفظ سلامتی و برخورداری از اندام متناسب است.مشخص کردن اینکه تا چه مدت پس از ورزش سوخت و ساز بدن شما همچنان در سطح بالایی باقی می ماند، چندان آسان نیست و تا حد زیادی به شرایط فیزیولوژیک بدن و میزان و شدت فعالیت  ورزشی بستگی دارد. اما به طور حتم می توان گفت که سرعت متابولیسم بدن حداقل تا 24 ساعت بعد از انجام تمرینات ایروبیک (هوازی) منظم، بالا می باشد. نکته کلیدی برای حفظ متابولیسم بدن در سطح بالا، تداوم و نظم در انجام تمرینات ورزشی هوازی است.

 

اگر طرفدار ورزش های قدرتی هستید، خوب است بدانید که این تمرینات موجب افزایش حجم عضلات می شوند. از آنجایی که به طور کلی بافت ماهیچه ای بیشتر از بافت چربی، کالری مصرف می کند، با افزایش توده ماهیچه ای، متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد. بر اساس مطالعات، 10 پوند ماهیچه در حالت استراحت، به میزان 50 کالری در روز انرژی مصرف می کند، در حالیکه 10 پوند بافت چربی 20 کالری می سوزاند.

 

بنابراین موثرترین روش برای افزایش میزان متابولیسم و سوزاندن کالری بیشتر، انجام تمرینات ایروبیک یا تمرینات قدرتی  و یا تلفیقی از هر دو می باشد. تمرینات قدرتی به خصوص با افزایش سن اهمیت بیشتری می یابند، زیرا این سنین دقیقا زمانی است که متابولیسم بدن شما در حال کاهش است و بهترین روش برای متوقف کردن این روند رو به افت، افزودن تمرینات قدرتی به سایر ورزش های روزانه است.

منبع : seemorgh.com

تخفیفات زمستانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

تا 40 درصد تخفیف ، ویژه تبلیغات در بیتوته

شب یلدا رو با تخفیف ویژه گلیتال رنگی تر کن

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

جشنواره ویژه یلدا

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی
چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی
9


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *