چگونه قد بلند داشته باشيم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه قد بلند داشته باشيم
چگونه قد بلند داشته باشيم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بیشتر افراد کوتاه‌قد، از قد خود ناراضی هستند چون بلندقد بودن به دلایل زیادی می‌تواند مطلوبیت ایجاد کند. حتی اگر دلیل خاصی برای افزایش قد خود نداشته باشید،‌ باز هم بلندقد بودن مزایای زیادی برای‌تان خواهد داشت: اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد، از شر کفش پاشنه‌بلند خلاص‌تان می‌کند و یا خیلی ساده، دیگر لازم نیست برای رسیدن دست‌تان به کابینت بالایی روی یک چهارپایه‌ی لق بایستید.چگونه قد بلند داشته باشيم

خب حالا اگر ژن‌های شما تصمیم گرفته باشند کوتاه باشند باید چه کنید؟ این همان چیزی است که قرار است در این مقاله درباره‌اش صحبت کنیم.

تنها درصد اندکی از آدم‌های کوتاه‌قد می‌توانند قد بکشند. پژوهش‌ها هم نشان می‌دهند که رشد قدِ بیشتر افراد در اواسط دهه‌ی سوم زندگی متوقف می‌شود. بنابراین اگر کاملا بالغ نشده‌اید یعنی که هنوز ممکن است بتوانید قد بکشید. میزان قد کشیدن شما به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

قد شما بیش از هر چیز تابعی از عوامل ژنتیکی است. اما اگر والدین شما هر دو قدی کوتاه یا متوسط داشته باشند شما لزوما سرنوشت مشابهی نخواهید داشت. قد، خصوصیتی چندژنی است. یعنی گروهی از ژن‌ها روی آن اثر دارند. اگر در خاندان شما افراد بلندقدی وجود داشته باشند این شانس وجود دارد که ژن بلندی قد به شما هم رسیده باشد.

تعیین سقف قد شما امکان‌پذیر نیست. اما با استفاده از فرمول ساده‌ی زیر می‌توانید پتانسیل قد خود را حساب کنید:

قد مورد انتظار = (مجموع قد پدر و مادر شما + ۱۳ اگر پسر هستید یا – ۱۳ اگر دختر هستید) / ۲

عددی که به دست می‌آورید،‌ به اضافه و منهای ۵ سانتی‌متر،‌ قد مورد انتظار شماست. در نظر داشته باشید که اگرچه این یک تخمین کلی است باز هم باید خیلی به قدی که در نهایت به آن می‌رسید نزدیک باشد.

عوامل غیرژنتیکی دیگری هم می‌توانند روی قد مورد انتظار شما اثر بگذارند. تعیین‌کننده‌ی بیشتر این فاکتورها محیطی است که فرد در آن رشد می‌کند. بلندی قد با رشد در ارتباط است. بنابراین،‌ عواملی که مخل رشد باشند همان تأثیر را بر قد خواهند داشت.

برخی از این عوامل غیرژنتیکی عبارتند از:

با اینکه بسیاری از عوامل موثر بر قد از کنترل شما خارج هستند، چندین کار هست که می‌توانید برای رسیدن به نهایت قد خود انجام دهید. با در نظر گرفتن این نکته، بهترین روش‌ها برای افزایش قد طبیعی در ادامه ذکر می‌شوند.

ناگفته پیداست که خواب خوب و کافی یکی از عوامل مهم برای رشد سالم است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند (۱۱ ساعت خواب برای بهبود رشد سلامت بسیار موثرتر است).

خواب مناسب اهمیت زیادی دارد چون بدن در هنگام خواب رشد کرده و بافت نو تولید می‌کند. مغز ما به خصوص زمانی که در حالت امواج آهسته و چرخه‌های عمیق خواب هستیم هورمون رشد انسانی (HGH) ترشح می‌کند. به این ترتیب،‌ خواب ناکافی تولید HGH را کاهش داده و مانع رشد شما تا حداکثر قد مورد انتظارتان خواهد شد.

خوشبختانه،‌ برای داشتن خواب مناسب چندین کار می‌توانید انجام بدهید. اول از همه، زمان‌تان را به خوبی مدیریت کنید تا بعد از یک روز کاریِ شلوغ زمان کافی برای استراحت داشته باشید. دوم،‌ محیط مناسبی برای خواب خود ایجاد کنید تا بتوانید خوب بخوابید. عواملی را که باعث اختلال در خواب می‌شوند،‌ مانند نور یا سروصدای زیاد، از بین ببرید. به علاوه، پیش از رفتن به بستر از نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی کافئین بپرهیزید چون زمان ارزشمند خواب شما را از بین خواهند برد. در عوض،‌ پیش از رفتن به بستر می‌توانید چای بابونه بنوشید چون خواب را بهبود می‌دهد. حمام گرم پیش از خواب هم می‌تواند کیفیت خواب شما را تا حد زیادی بهتر کند.

تغذیه‌ی مناسب برای رشد کافی کاملا ضروری است چرا که کمک می‌کند اطمینان حاصل کنید همه‌ی مواد غذایی لازم برای رشد کامل به بدن شما می‌رسد. کلید تغذیه‌ی سالم متعهد بودن به رژیم غذایی متعادل و اجتناب از غذاهای ناسالم است. برای اینکه به حداکثر قد بالقوه‌ی خود برسید موارد زیر را در تغذیه‌ی خود رعایت کنید.

ویتامین D کافی

ویتامین D برای رشد سلامت استخوان‌ها ضروری است،‌ به خصوص در مورد کودکان. ویتامین D را می‌توان از غذاهایی مانند ماهی، قارچ و لبنیات، تخم‌مرغ، یونجه و توفو یا قرار گرفتن در معرض نور مناسب خورشید به دست آورد.

کلسیم کافی

کلسیم دریافتی هم بسیار اهمیت دارد چرا که استخوان‌ها برای رشد و شکل‌گیری به این ماده نیاز مبرمی دارند. منابع غنی کلسیم عبارتند از پنیر،‌ دانه‌های سویا،‌ ماهی ساردین، سبزیجات و لبنیات.

روی

روی دریافتی خود را با استفاده از غذاهایی مانند حبوبات، مارچوبه، تخم‌مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید تا رشد سلامت شما بهبود یابد. مصرف روی به خصوص در کودکان اهمیت دارد چرا که کمبود روی باعث توقف رشد می‌شود.

سایر مواد غذایی مهم

به جز موارد ذکرشده‌ی فوق،‌ از سایر مواد غذایی هم غافل نشوید چرا که آنها هم به رشد مناسب کمک می‌کنند. برای انرژی بخشیدن به سلول‌ها به کربوهیدارت‌ها احتیاج دارید. مصرف پروتئین کافی هم لازم است تا بدن‌تان آجر کافی برای بالا بردن ساختمان قامت شما داشته باشد. اگر به هر دلیلی قادر نیستید مواد غذایی لازم برای رشد خود را از طریق غذا دریافت کنید می‌توانید به سراغ مواد دارویی مکمل بروید.

زمانبندی غذایی خوب

قانون کلی این است که باید سه وعده‌ی غذایی متعادل در طول روز مصرف کنید. خوردن میان‌وعده‌های سالم بین این وعده‌های غذایی هم متابولیسم بدن شما را فعال نگه داشته و رشد سالم شما را بهبود می‌دهد.

ورزش منظم یا انجام ورزش مورد علاقه‌تان یکی از بهترین روش‌ها برای قدبلند شدن است. بچه‌ها و نوجوانان همیشه تشویق می‌شوند که از نظر فیزیکی فعال باشند چرا که این کار باعث بهبود رشد می‌شود. حتی اگر بیشتر از ۱۸ سال دارید تا زمانی که در میانه‌ی دهه سوم زندگی (تقریبا تا ۲۵ سالگی) هستید می‌توانید با ورزش کردن چند سانتی‌متری به قد خود اضافه کنید.

دلیل علمی اینکه فعالیت فیزیکی به رشد کمک می‌کند ساده است: هرچه بدن فعال‌تر باشد مواد غذایی بیشتری جذب می‌کند. افزایش دریافتی مواد غذایی هم به معنای رشد است. به علاوه، ورزش منظم به تحریک هورمون‌های رشد هم کمک می‌کند.

ورزش منظم اگر همراه با رژیم غذایی متعادل و خواب کافی باشد به بلندتر شدن قد شما کمک می‌کند. برخی از بهترین ورزش‌هایی که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند عبارتند از:

شنا یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌تواند به بلندتر شدن قد شما کمک کند. شنا باعث کشیدگی ماهیچه‌ها می‌شود و اگر آن را از سن کودکی انجام دهید در رسیدن شما به قد مناسب کمک شایانی خواهد کرد. البته برای اثرگذاری،‌ باید حداقل ۲ ساعت در روز و ۴ تا ۵ روز در هفته شنا کنید.

آویزان شدن از یک میله افقی با بازوهای کشیده روشی موثر در افزایش قد است. برای استفاده از این روش ۱۰ ثانیه در وضعیت یکسان آویزان بمانید و بعد چندین مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

روش بهتر هم آن است که پاهایتان را جمع کنید و چند ثانیه در حالتی موازی با زمین نگه‌ دارید. اگر بخواهید این ورزش اثر مثبتی روی قد شما داشته باشد باید این نرمش را چندین بار در هفته انجام دهید.چگونه قد بلند داشته باشيم

رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا یکی از چندین نرمش کششی است که می‌توانید برای افزایش قد انجام دهید. وقتی برای رساندن دست‌ها به پاها خم می‌شوید ستون فقرات شما کشیده می‌شود. این نرمش را هم در حالت نشسته و هم ایستاده می‌توان انجام داد. به علاوه، روشی عالی برای گرم کردن بدن پیش از نرمش‌های شدیدتر است.

برای انجام این نرمش به سادگی صاف بایستید و دست‌هایتان را تا آنجا که ممکن است به طرف بالا بکشید.

خم شدن به عقب هم می‌تواند کشش ایجاد شده را افزایش بدهد. به علاوه،‌ در این حالت خواهید توانست کشش را در پایین کمرتان احساس کنید. ترکیب این روش با روش رساندن انگشت‌های دست به انگشت‌های پا هم یک نرمش کششی برای تمام بدن است. بهترین حالت این است که هر حرکت را به مدت ۴ تا ۷ ثانیه انجام دهید و بعد به سراغ حرکت بعدی بروید. کل چرخه را چندین بار تکرار کنید.

طناب بازی فقط یک بازی کودکانه نیست بلکه ورزشی عالی برای افزایش قد هم به شمار می‌رود. در هنگام انجام این بازی بدن‌تان به حالت صاف قرار گرفته و کمر و ستون فقراتتان کشیده می‌شود. خم شدن دائم روی زانوها هم باعث می‌شود که ماهیچه‌های ساق پا به صورت عمودی کشیده شوند. این حرکات فیزیکی در کنار هم توده‌ی استخوانی را در قسمت پایینی پا افزایش می‌دهد که آن هم به نوبه‌ی خود چند سانتی‌متری برایتان افزایش قد می‌آورد.

افراد زیادی عادت دارند موقع نشستن پشت کامپیوتر یا وقتی از گجت‌هایی مثل گوشی تلفن استفاده می‌کنند بد بنشینند. این عادت در طول زمان باعث خم شدن ستون فقرات می‌شود. این حالت خمیدگی روی قد شما اثر گذاشته و باعث می‌شود کوتاه‌تر از چیزی که واقعا هستید به نظر برسید. از طرف دیگر، حالت خوب بدن سر را هم در راستای گردن قرار می‌دهد. این هم چند سانتی‌متری به شما اضافه خواهد کرد چون قد واقعی‌تان دیده خواهد شد.

اگر حالت بدنی بدی دارید ناراحت نباشید. نرمش‌های کششی زیادی وجود دارند که می‌توانند آسیبی که عادت‌های بد هنگام نشستن به ستون فقرات شما وارد کرده‌اند را جبران کنند. اینکه چه نرمش‌هایی برای شما ایده‌آل هستند به میزان تحدب (برآمدگی) غیرعادی ستون فقرات شما بستگی دارد. برای جلوگیری از آسیب به ستون فقرات خود سعی کنید از همان ابتدا به صاف نگه‌داشتن بدن‌تان عادت کنید. ایجاد چنین عادتی زمان‌بر است و روش‌های زیادی برای گنجاندن آن در کارهای روزمره‌تان وجود دارد.

برای شروع،‌ موقع راه‌رفتن همیشه شانه‌ها را عقب و چانه را بالا نگه دارید. اگر از کامپیوتر یا گجت‌های دستی مثل تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند زیاد استفاده می‌کنید سعی کنید مدت استفاده‌تان را کم کنید. یا اگر مجبور به استفاده طولانی‌مدت از این وسایل هستید به طور مکرر زنگ تفریح برای خود در نظر بگیرید. خستگی زیاد از حد باعث می‌شود در حالت‌های بدی بنشینید که به گردن یا ستون فقرات‌تان فشار می‌آورد. به علاوه باید ارگونومی مناسب استفاده از این ابزارها را یاد بگیرید. با این حال،‌ بهترین حالت‌های بدنی هم کمکی به رشد شما نمی‌کنند بلکه فقط شما را بلندقدتر نشان می‌دهند.

سیستم ایمنی بدن نقشی کلیدی در تعیین قد شما ایفا می‌کند. اگر سیستم ایمنی شما قوی باشد، بیمار‌ی‌ها نمی‌توانند به سادگی روند رشد بدن‌تان را کند کنند. توان مبارزه با بیماری‌ها به خصوص در نوجوانی و زمانی که در سن رشد هستید اهمیت دارد. درست است که بعضی بیماری‌ها در دوران کودکی یا بلوغ می‌توانند رشد شما را متوقف کنند اما خبر خوب این است که می‌توانید به سادگی و با خوردن غذاهای سالم سیستم ایمنی خودتان را تقویت کنید. به جای خوردن غذاهای فراوری شده سعی کنید رژیم غذایی‌تان سرشار از دانه‌ها،‌ لبنیات کم‌چرب،‌ پروتئین،‌ میوه و سبزیجات باشد.

مرکبات (پرتقال،‌ لیمو و …) سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این مواد با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و بدن شما را از بیماری‌ها دور نگه می‌دارند. غذاهایی مانند ماهی،‌ روغن کبد ماهی و مغزها هم منابعی غنی از اسید‌های چرب امگا۳ هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن شهره‌اند.

بشکه بشکه آب نوشیدن شما را غول پیکر نخواهد کرد اما بدن‌تان برای اینکه به حداکثر رشد بالقوه‌ی خود برسد باید آب کافی داشته باشد. وقتی بحث افزایش قد در میان است معمولا کسی به نوشیدن آب فکر نمی‌کند. اما آب هضم غذا را راحت‌تر می‌کند، مواد سمی را از بدن خارج می‌کند و متابولیسم شما را بهبود می‌دهد و به این ترتیب، تأثیر مستقیمی بر قد شما خواهد داشت.

برای اینکه در حالت بهینه‌ی سلامتی خود باشید باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. روش خوب دیگر برای اینکه آب کافی به بدن‌تان برسد استفاده از میوه‌های پرآبی مثل هندوانه و خیار است.

الکل و مواد مخدر دو مورد از رایج‌ترین عوامل مانع رشد هستند که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید چرا که مخل رشد عادی شما خواهند بود. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف استروئیدها در سنین پایین هم می‌تواند رشد را متوقف کند. بنابراین اگر نوجوان هستید باید از این مواد هم دوری کنید. اینها صفحه‌ی رشد شما را بسته و به این ترتیب رشد استخوانی را متوقف می‌کنند. در حقیقت،‌ به شهادت تحقیقات، حتی کودکان و نوجوانانی که از داروهای ضد آسم استفاده می‌کنند (این داروها حاوی مقادیر بسیار اندکی از بودزونید هستند که نوعی استروئید به شمار می‌رود) هم معمولا ۲ سانتی‌متر کمتر از همتایان سالم خود قد می‌کشند.

به جز استروئید،‌ مواد مخدر و الکل، کافئین هم می‌تواند،‌ به خصوص در کودکان، مخل رشد باشد. البته این دخالت مستقیم نیست بلکه کافئین مانع خواب عمیق می‌شود. از آنجایی که کودکان و نوجوانان برای رشد مناسب به ۸ تا ۱۱ ساعت خواب نیاز دارند، مصرف بیش از اندازه‌ی کافئین می‌تواند باعث خواب نامناسب و به نوبه‌ی خود کوتاهی قد شود.

حتما هنگام جستجو در اینترنت درباره افزایش قد به نام بعضی مکمل‌های غذایی برخورده‌اید که گفته می‌شود معجزه می‌کنند. در بیشتر موارد این مکمل‌ها صرفا ترکیبی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد غذایی هستند که رشد بدن شما را بهبود می‌دهند. بنابراین،‌ قبل از اینکه بررسی کاملی در مورد محتویات این مکمل‌ها انجام بدهید به سرعت سراغ‌شان نروید. بعضی از این مکمل‌ها ممکن است عوارض جانبی شدید داشته و یا اصلا اثری نداشته باشند. بهترین حالت این است که مکمل غذایی حاوی ۱۰۰٪ مواد طبیعی باشد.

اگر خواهر و برادرهای‌تان در سن شما حسابی رشد کرده‌اند اما به نظر می‌رسد شما قرار نیست از اینکه هستید بلندتر شوید، شاید بد نباشد به یک پزشک مراجعه کنید. مشکلاتی که باعث نقص در رشد انسان شوند زیاد رایج نیستند اما وجود دارند. یک متخصص سلامت به شما کمک می‌کند با این مشکلات برخورد کرده و شانس‌تان را برای رشد تا حداکثر رشد بالقوه‌ی خود بالا ببرید.

برخی مشکلات در دوران کودکی (مانند نرمی استخوان) می‌توانند باعث شوند رشد شما در سنین پایین متوقف شود. به این ترتیب حتی در زمان بلوغ کامل هم به حداکثر قد بالقوه‌ی خود نمی‌رسید. پزشک به شما کمک خواهد کرد تا با انتخاب سبک زندگی سالم تا آنجا که امکان دارد به سقف بالقوه‌ی رشد خود نزدیک شوید.

جراحیِ بلند کردن طول پا هم یکی از روش‌های مدرنی است که بسیاری از افراد با امید به افزایش قد به سراغ آن می‌روند. اصل روند عمل به این صورت است که استخوان‌های درشت‌نی و نازک‌نی (استخوان‌های ساق پا) شکسته شده و یک میله‌ی تلسکوپی (میله‌ای که طول آن قابل تنظیم است) در میان آنها قرار داده می‌شود. این میله خارج از پا قرار گرفته و باید چندین بار در طول روز تنظیم شود. با هر بار تنظیم، فاصله دو سر استخوان‌ها کمی از هم بیشتر شده و امید می‌رود که بافت جدید شکاف به وجود آمده را پر کند. این میله استخوان‌ها را روزانه ۱ میلی‌متر از هم دور می‌کند. کل روند ممکن است ۶ ماه طول بکشد و بعد هم ۳ تا ۶ ماه فیزیوتراپی سنگین لازم است.

این نوع عمل جراحی،‌ اگر موفقیت‌آمیز باشد،‌ تنها در حدود ۷ سانتی‌متر به قد فرد اضافه خواهد کرد. عددی که می‌تواند برای یک انسان کوتاه قد مطلوبیت زیادی داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که این گزینه را باید به عنوان آخرین راه‌حل به کار ببرید چون می‌تواند بسیار گرانقیمت و دردناک بوده و به مشکلاتی منجر شود.

موارد فوق برترین روش‌های افزایش قد و رشد هستند. به خاطر داشته باشید که بهترین روش استفاده از راه‌حل‌های طبیعی است که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

بیایید یک بار دیگر روش‌های طلایی افزایش قد را باهم مرور کنیم.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

آنچه برای رسیدن به اندام دلخواه‌تان باید بدانید

21000تومان

11900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خودم که مهندس صنایعم (و این خودش یک زندگینامه کامله) اما به نوشتن هم علاقه دارم. این اولین باره که در این سطح مقالات تخصصی رو کار میکنم. امیدوارم که برای خواننده ها هم مفید باشه.

ممنون از مطلب مفیدتون

مطالب خوبی بود امیدواریم بتوانیم برای فرزندانمان بکار گیریم.

خیلی باحالی

باحالی از خودتونه :-دی

مرسی

تناسب اندام

آمپول لاغری ویکتوزا؛ نحوه مصرف و خطرات احتمالی آن

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

اسلیو معده چیست؛ نحوه انجام، مزایا، عوارض احتمالی و مراقبت‌‌های لازم…

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

آخرین مطالب

دفتر کار خانگی؛ ۵۰ ایده برای داشتن یک دفتر کار الهام‌بخش و پر از آرامش

جاهای دیدنی سوئیس؛ ۲۰ جاذبه گردشگری بهشت اروپا

مصرف چه‌میزان چای سبز در روز برای سلامتی مفید است؟‌

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

علت تکرر ادرار چیست؛ روش‌های تشخیص و درمان تکرر ادرار

ترین های جهان

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

با موهای زائد بینی چه کنیم؟ موهای زائد، زمانی رخ می دهند که موهایی که از طریق روش هایی مانند اصلاح، کندن و یا موم انداختن برداشته اید، دوباره رشد می کنند. افرادی که موهای فرخورده دارند، غالبا موها را در حال رشد می بینند، زیرا مو به طور طبیعی به سمت پوست برمی گردد. اگر چه شایع ترین مناطق رویش موی زائد، در صورت و گردن آقایان و پاها و ناحیه شرمگاهی زنان است، موها در نواحی دیگر بدن مانند بینی نیز دیده می …

هر ساله در ایالات متحده حدود 34،000 بیمار به علت آندوکاردیت عفونی در بیمارستان بستری می شوند. آندوکاردیت یا همان بیماری ای که بر روی پوشش داخلی قلب تاثیر می گذارد، بسیار رایج نیست. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. به عنوان مثال، داشتن بیماری لثه، عفونت های باکتریایی یا ویروسی مختلف، سیستم ایمنی ضعیف شده یا اختلالات خود ایمنی، ضربان ساز یا استفاده از داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و دیورتیک، می تواند احتمال مبتلا …

تغذیه حیوانات خانگی با کلاژن چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ داشتن یک حیوان خانگی نه تنها سرگرم کننده است بلکه، به نفع سلامتی شما نیز می باشد. اما سلامتی این دوست پشمالوی شما چطور؟ آیا در حال حاضر به این دوست چهار پای خود، بهترین و مناسبترین غذا را می دهید؟ همانطور که بهترین غذا در یک فرد نسبت به فردی دیگر متفاوت می باشد، بهترین غذا، در حیوانات هم از یک نوع حیوان به حیوانی دیگر متفاوت است. در این مقاله از بخش …

کبد چرب در نتیجه انباشته شدن چربی بیش از اندازه در کبد می باشد و یک رژیم غذایی سالم، اولین مسیر درمانی برای معالجه آن است. این بیماری کبدی یکی از بیماری هایی است که بر اثر نوع شیوه زندگی به وجود می آید مانند سوء مصرف الکل، زندگی ناسالم و یا ژنتیک. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیماری کبد و سیروز کبدی، در عرض چند سال، تا 31٪  افزایش پیدا کرده است. در این بخش از تغذیه دکتر سلام در …

آیا گربه شما می تواند بیمار باشد؟ آیا با علائم بیماری در گربه ها آشنا هستید؟ ممکن است برایتان مشکل باشد که بدانید آیا تغییرات کوچک در گربه شما نشان دهنده یک مشکل برای سلامتی او هست یا خیر؟ گربه ها متخصص پنهان کردن بیماری هستند. در زندگی، هوش طبیعی می تواند از آنها در برابر درندگان یا گربه های دیگر که ممکن است تهدیدی برای آنها باشند، مراقبت نماید. در این بخش از حیوانات خانگی دکتر سلام، به بررسی علائم بیماری در گربه ها …چگونه قد بلند داشته باشيم

با موهای زائد بینی چه کنیم؟ موهای زائد، زمانی رخ می دهند که موهایی که از طریق روش هایی مانند اصلاح، کندن و یا موم انداختن برداشته اید، …

هر ساله در ایالات متحده حدود 34،000 بیمار به علت آندوکاردیت عفونی در بیمارستان بستری می شوند. آندوکاردیت یا همان بیماری ای که بر روی پوشش داخلی قلب …

تغذیه حیوانات خانگی با کلاژن چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ داشتن یک حیوان خانگی نه تنها سرگرم کننده است بلکه، به نفع سلامتی شما نیز می باشد. …

در مورد نحوه بهبود تغذیه مار خانگی چه می دانید؟ اکثر مارها دوست دارند خودشان طعمه را شکار کنند، در صورتی که این همیشه مقدور نیست گاهی اوقات …

آیا می دانید محبوب ترین نژاد گربه چیست؟ آیا می دانید گربه ایرانی یکی از زیباترین نژاد گربه محسوب می شود؟ آیا به دنبال گربه ای با رنگی …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه در یک ماه قد بکشیم چه بخوریم تا قد بلند شویم در جوامع امروزی بسیاری از مردم با این حقیقت تلخ مواجه میشوند که بسیاری از مشکلاتی که در فعالیت های اجتماعی برایشان بوجود میاید به نحوی با کوتاهی قدشان در ارتباط است. افراد قد بلند بهتر استخدام میشوند چون مدیران فکر میکنند قد بلند نشانه قدرت و توانایی است


 


 

حتی در محیط های غیر کاری هم ممکن است دیده باشید که با یک فرد قد بلند معمولا رفتار محترمانه تری دارند. زنان بیشتر جذب مردانی میشوند که بلندترند چون به نظر میرسد این مردان اعتماد به نفس بیشتر داشته و در جامعه بیشتر خود را نشان میدهند. به این ترتیب بلندتر ها راحتتر و زودتر پله های ترقی را طی میکنند.قد بلند از لحاظ پزشکی البته همیشه نشانه سلامت نیست. تحقیقات اخیر نشان داده است که انسان های کوتاه و لاغر اگر یک تغذیه متعادل داشته باشند سالم ترین افراد جامعه هستند و طول عمرشان هم از بقیه بیشتر است. با این حال بسیاری از مردم توجهی به این نکته ندارند و میخواهند به هر دلیلی قدشان حتی چند سانتیمتر هم که شده بلندتر شود. همین جاست که بازار انواع دروغ و تقلب داغ میشود. روزی نیست که در تبلیغات نوشتاری، مجلات به ظاهر پزشکی، کانال های ماهواره ای و … عبارت های زیر را نبینیم که زود بشتابید که
چگونه قد بلند داشته باشيم


 


 

    با وسیله ورزشی ما در چند هفته به قدی رویایی برسید

اگر ساده باشیم که فورا قبول میکنیم. اگر هم نباشیم، پیشنهاد آنقدر جالب توجه است که پیش خود فکر میکنیم حداقل میتوان آن را امتحان کرد. چیز زیادی از دست نمیدهم. درست است هزینه دارد و ممکن است ده سانت اضافه نشود ولی دو سانت که اضافه میشود. اصلا این همه پول تبلیغات داده اند حتما فروش دارد، پس حتما اثر میکند.
شما چه فکر میکنید. آیا فکر میکنید این راه ها میتواند به قد شما اضافه کند. امیدوارم بتوانم در در مقاله زیر قدری موضوع را روشن تر کنم.


 


چه عواملی در قد یک فرد تاثیر گذار است

قد هر فرد تابعی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. نژاد های خاصی قد بلندترند. خانواده های خاصی قد بلند ترند. وقتی پدر یا مادر شما قد بلند است احتمال اینکه شما هم قد بلند شوید بیشتر است. اینها از طریق ژنتیک تاثیر میکنند. مهم ترین عوامل محیطی تغذیه و سطح فعالیت بدنی است.


 


 


از چه موقع به بعد قد ما دیگر رشد نمیکند

رشد طولی بدن انسان در زمان بلوغ متوقف میشود. تا قبل از بلوغ قد بچه مرتب در حال افزایش است. در زمان بلوغ رشد قد ناگهان سریع میشود و بعد از مدتی متوقف میشود. سن بلوغ در نژادهای مختلف متفاوت است. حتی در خانواده های مختلف این سن ممکن است قدری متفاوت باشد. البته دختران در سنین پایینتری بالغ شده و رشد آنها در سنین پایینتری متوقف میشود.


 


آیا قد من بعد از بلوغ هم بیشتر میشود

دوران بلوغ ممکن است چند سال طول بکشد. دراین چند سال سرعت رشد از قبل بیشتر میشود. در ابتدا دست و پا بزرگ میشوند. نیاز به کفش های بزرگتر ممکن است اولین علائم باشد. بعد ساق و ران بلند میشوند و سپس ستون مهره قد میکشد. در نهایت در پسران قفسه سینه و شانه ها پهن میشود و در دختران عرض لگن افزایش میابد. رشد در پایان دوره بلوغ متوقف میشود البته نه کاملا متوقف. ممکن است حتی بعد از بلوغ تا چند سال بعد از آن چند سانتیمتر دیگر هم به قد اضافه شود ولی مقدار آن مشخص نیست و البته کم است.


 


 


چه نوع تغذیه ای در داشتن قد بلند موثر است

تغذیه مناسب از مهمترین عوامل داشتن یک قد بلند است. بیشترین تاثیر تغذیه در داشتن قد بلند در دوران کودکی و بلوغ است و مهمترین ماده موثر کلسیم است. و مهمترین موادی که کلسیم دارند لبنیات است. جای تعجب نیست که در مللی که لبنیات بیشتری مصرف میکنند قد بلندتری دارند. نیاز بدن هر انسان بطور متوسط روزانه به یک لیتر شیر یا ماست است. اگر شما به این اندازه لبنیات مصرف نمیکنید بدن شما کمبود کلسیم دارد. اگر نوشابه گازدار مصرف میکنید بدن شما کلسیم را از دست هم میدهد. در این صورت قد شما نه تنها افزایش نمیابد بلکه دچار پوکی استخوان میشوید و پوکی استخوان موجب کاهش ارتفاع مهره های ستون فقرات شده که در نهایت


 


موجب کوتاه قدی شما میشود.

دیگر موادی که در افزایش رشد قدی انسان موثرند ویتامین ها هستند. این مواد در میوه و سبزیجات وجود دارند. مصرف غلات، میزان متعادلی گوشت و مصرف آب زیاد هم میتوانند سوخت و ساز بدن را بهبود داره رشد طولی را افزایش دهند. در سالهای اخیر تاکید های فراوانی در مورد تاثیر روی Zinc در رشد قدی کودکان و نوجوانان در حال رشد میشود. توصیه میشود در این گروه، از مواد غذایی حاوی روی زیاد و یا مکمل های غذایی حاوی روی استفاده شود.


 


 


 


    حرکات کششی انجام دهید:

کشش یک روش موثر دیگر برای افزایش قد در هر سنی است. سعی کنید با ایستادن روی انگشتان خود بدنتان را بکشید. با انجام تمرینات کششی روزانه می‌توانید یک الی دو اینچ افزایش قد داشته باشید.


 


    در تمرینات ورزشی شرکت کنید:

ورزش می‌تواند انتشار هورمون‌های تحریک کننده رشد را بیشتر کند. برای اینکه قد بلندتری داشته باشید باید به طور منظم ورزش کنید و در فعالیت‌های ورزشی شرکت نمایید. یکی از بهترین تمرینات برای افزایش قد طناب بازی است. حداقل سی دقیقه در روز طناب بزنید. بارفیکس با استفاده از میله افقی نیز می‌تواند برای رشد استخوان‌ها و افزایش قد موثر باشد.میله را بگیرید و بالا بروید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید و سپس آن را تکرار کنید. همچنین بازی‌هایی همچون تنیس و بسکتبال می‌تواند موثر باشد. اینکار به رشد قد کمک می‌کند. بهتر است در فعالیت‌های بیرون از منزل همچون دوچرخه سواری و شنا نیز شرکت کنید.


 


    خواب کافی و مناسب داشته باشید:

زمانی که استراحت می‌کنید، بدن رشد می‌کند و بافت‌های تازه تولید خواهد کرد. در حقیقت، هورمون رشد انسانی، مسئول افزایش قد در بدن است که به طور طبیعی به هنگام خواب عمیق تولید می‌شود. در طول خواب، مغز استراحت می‌کند و هورمون‌های رشد بیشتری ترشح خواهد کرد. در طول سن رشد، یک فرد باید حداقل ۸ الی ۱۱ ساعت خواب کافی و مناسب داشته باشد.
چگونه قد بلند داشته باشيم


 


    رژیم غذایی متعادل داشته باشید:

مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کمبود مواد مغذی یکی از عوامل اصلی در کوتاهی قد است. برای اینکه مواد مغذی بیشتری وارد بدن کنید باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی نمایید. موادی همچون روی، منگنز، ویتامین C ، پروتئین، پتاسیم، کلسیم و فسفر می‌تواند باعث تحریک رشد استخوان‌ها شود. یک رژیم غذایی مناسب باید حاوی سبزیجاتی با برگ سبز و میوه‌های تازه، آجیل، غلات سبوس‌دار و لبنیات کم چرب باشد.


 


 


    از نور خورشید لذت ببرید:

نور خورشید بهترین منبع برای دریافت ویتامین D است. این ویتامین نقش کلیدی در سلامت کلی بدن همچون افزایش قد دارد. زمانی که بدن شما ویتامین D کافی ندارد، ممکن است استخوان‌های ضعیف تری داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید نور خورشید به اندازه کافی به بدن شما می‌رسد، ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید. علاوه بر نور خورشید شما می‌توانید ویتامین D را از شیر، پنیر، تخم مرغ، ماهی چرب و غذاهای غنی شده به دست بیاورید.


 


    موقعیت بدنی مناسبی داشته باشید:

نشستن یا ایستادن صحیح می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و افزایش قد داشته باشد. یک موقعیت بدنی مناسب باید به گونه‌ای باشد که در آن سر و گردن شما بدون خم شدن در یک ردیف قرار گرفته باشند. این نوع نشستن به ستون فقرات شما کمک می‌کند و ماهیچه‌ها را شل خواهد کرد. از سوی دیگر، موقعیت بد بدنی می‌تواند به ستون فقرات آسیب وارد کند و از رشد قدی فرد بکاهد.بنابراین مطمئن شوید که به هنگام نشستن یا کار کردن به صورت مستقیم و راست می‌نشینید.


 


 


    آب زیادی بنوشید:

سعی کنید تا جایی که می‌توانید آب زیادی در روز بنوشید. آب می‌تواند سموم اضافی را از بدن دفع کند و هضم را بهبود ببخشد. همچنین مصرف آب به متابولیسم بدن کمک می‌کند. برای اینکه سلامت بهتری داشته باشید، حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید. در کنار مصرف آب، خوردن میوه‌ها و سبزیجات حاوی آب همچون خیار و هندوانه را فراموش نکنید.


 


نکات اضافی:

    سعی کنید وزن ایده آل و مناسبی داشته باشید زیرا چاقی می‌تواند تاثیر منفی بر روی قد شما داشته باشد.
    سیگار کشیدن را متوقف کنید زیرا مانع رشد قد می‌شود.
    از خوردن غذاهای فست فودی خودداری کنید.


 


چگونه در یک ماه قد بکشیم


چگونه در یک ماه قد بکشیم


چگونه در یک ماه قد بکشیم


 

دیدگاه

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

فال ورق یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین نوع فالگیری است که، در آن از ورق‌های بازی (پاسور) استفاده می‌شود. آورده اند  که قدمت فال ورق به مصر باستان می‌رسد و با باورهای قدیمی نسبت به ایزد مصری دبیران یعنی ثوث ارتباط دارد. در اروپا این کار از قرن ۱۴ میلادی رواج پیدا کرد.

یک دسته ورق استاندارد امروزی که در دنیا به نام ورق انگلیسی-آمریکایی شناخته شده (یعنی دسته ورق ۵۲ تایی شامل چهار خال دل، خشت، گشنیز و پیک) می‌تواند برای گرفتن فال ورق بکار رود .

برای گرفتن فال ورق ( فال پاسور ) ابتدا به مدت چند ثانیه افکار خود را متمرکز کرده و به چیزی فکر نکنید

در پایین صفحه ۵۲ ورق به پشت ، نمایش داده شده ، شما بایداز بین آنها هفت ورق انتخاب کنید که بعد از انتخاب هر ورق در قسمت نتیجه ی فال ،  توضیحات آن  ظاهر میشود . (دقت  کنید که با هر کلیک فقط یک ورق ظاهر میشود  ، شما میتوانید تعبیر آن را یکی یکی و یا پس از پایان هفت انتخاب از قسمت نتیجه ی فال مطالع کنید .چگونه قد بلند داشته باشيم

جهت گرفتن دوباره فال  روی دکمه فال مجدد ، در پایین همین صفحه کلیک کنید و  مراحل بالا را تکرار کنید .

 

بیننده گرامی ،  اعتقاد به فال و فالگیری چیزی جز جهل و خرافه پرستی نیست ، لطفا به این قسمت فقط و فقط به عنوان سرگرمی نگاه کنید. 

ضمنا سایت نیک صالحی ، هیچ گونه فعالیتی در زمینه گرفتن فال به صورت حضوری و تلفنی ندارد .

© کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .




خانه

موبایل

به عقيده ي بيشتر افراد ، قد بلند مشخصه ي بسيار خوبي است و پسران ما عموماً آرزو دارند بلندتر و درشت اندام تر باشند. اما بلند قد شدن به عوامل متعددي بستگي دارد. سايز بدن افراد نتيجه اي از تداخل عوامل داخلي و محيطي در طول دوران رشد است. عوامل داخلي تعيين کننده قد ، فاکتورهاي ژنتيکي است که فرد از والدينش دريافت مي کند و قابل تغيير نيست ، عوامل محيطي تاثير گذار نيز عبارتند از : تغذيه ، آب و هوا ، اقليم و بيماريها و …. مثلاً شواهد موجود نشان مي دهد نزديکي يا دوري به خط استوا در اندازه بدن افراد موثر است .

چگونه قد بلند داشته باشيم

اگر چه نمي توان عوامل محيطي و ژنتيکي را به راحتي جدا کرد ولي با بررسي ملل مختلف ، نژادها و سرزمينهاي گوناگون اين نتيجه به دست مي آيد که عوامل محيطي بسيار مهم اند . ضمنا افراد نيز مي توانند رژيم غذايي مناسبي را انتخاب کنند تارشدي آرام و طولاني تر داشته باشند.

طي تحقيقاتي مشخص شده که انسان کنوني از انسان اوليه بسيار بلند قامت تر است ؛ اين نتيجه که با مقايسه ستون مهره ها در سنگواره هاي به دست آمده حاصل شده است . از لحاظ فيزيولوژيک ، يک مادر بلند قد ، نوزادي با وزن گيري بهتر خواهد داشت زيرا فضاي لگن مادر بيشتر است و جنين رشد بهتري در رحم دارد .

بلند قد بودن مردان يکي از معيارهاي خانم ها براي انتخاب همسر است ، مرد بلند قد ، قوي تر به نظر مي رسد.در ميان مواد مغذي مورد نياز براي رشد قدي ، مصرف به اندازه پروتئين ها و املاح از اهميت ويژه اي برخوردار است .

بيشتر رشد قدي با افزايش طول استخوانهاي دراز بدن صورت مي گيرد بدين ترتيب که در سنين کودکي در انتهاي استخوانهاي دراز بدن مثل استخوان ران و ساق پا ، منطقه اي بنام اپي فيز موجود است که هنوز استخواني نشده و از جنس غضروف است. اين بخش مولد با تکثير سلولي موجب افزايش قد استخوانها مي شود و در انتهاي سنين بلوغ ، اين بخش استخواني شده و در اين مرحله رشد قدي فرد متوقف مي شود ، لذا قد فرد بلندتر نخواهد شد.

در بدن ، هورموني به نام هورمون رشد موجود است که در سنين کودکي و نوجواني تکثير سلولي ، در اين مناطق غضروفي را تحريک و موجب افزايش استخوان سازي مي شود. استخوان سازي تا پايان سنين بلوغ ، ادامه دارد يعني تا اوايل 20 سالگي هنوز امکان افزايش قد وجود دارد.

يکي از عوامل تاثيرگذار بر رشد قدي تغذيه است . ژاپني ها توانسته اند با تغذيه سالم ، متوسط قد جوانانشان را افزايش دهند. در ميان مواد مغذي مصرف به اندازه ي پروتئين ها و املاح بسيار اهميت دارد. يک نوجوان بايد پروتئين مورد نيازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دريافت کند. بهتر است پروتئين مصرفي از منابع پروتئين حيواني باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ، مرغ و ماهي ، تخم مرغ و شير. در ميان املاحي که براي رشد قدي لازم اند کلسيم ، فسفر ، منيزيم ، روي و فلوئور از اهميت ويژه برخوردار هستند. منابع کلسيم: لبنيات مثل شير ، ماست ، پنير خامه و بستني است . فسفر و منيزيم در گوشت و ديگر منابع پروتئين و حبوبات فراوان است. فلوئور نيز در آب موجود است و آب مصرفي بايستي محتوي ppm 1 فلوئور باشد.

تحقيقات اخير ، اذعان مي دارد که مصرف ” روي ” به مقدار کافي موجب رشد قدي مناسب خواهد شد ، در خاورميانه و خصوصاً ايران مصرف کم روي موجب کوتاه قدي و قدرت جنسي پايين مردان جوان مي شود. به علاوه با کمبود روي سطح توانايي هاي مغزي و ايمني بدن پائين آمده و ابتلا به بيماريهاي مسري زياد تر رخ مي دهد.

توصيه متخصصان تغذيه براي نوجوانان ، مصرف روزانه 150 گرم گوشت ، نصف تا 1 ليوان حبوبات پخته ، 2 تا 3 ليوان شير و لبنيات ديگر به همراه سبزيجات فراوان است.

نوجواناني که در سنين رشد هستند و افزايش قد خوبي ندارند مي توانند با مصرف مکمل ويتامينها و املاح ، طبق دستور و مصرف هفتگي آهن ، رشد قدي شان را بهبود بخشند. پس توصيه مي شد کساني که مي خواهند قد بلند تري داشته باشند هفته اي يکبار جگر و دو بار غذاي دريايي ميل کنند و هر روز چند عدد ، بادام ، بادام زميني و گردو بخورند .

غذاهاي دريايي مثل ماهي ، ميگو ، جگر و دانه هاي روغني حاوي املاح زيادي هستند و فوائد بسياري براي نوجوانان دارند.پس توصيه مي شود کساني که مي خواهند قد بلندتري داشته باشند هفته اي 1 مرتبه جگر و 2 مرتبه غذاي دريايي ميل کنند و هر روز چند عدد بادام و بادام زميني و گردو بخورند .

يک نکته بسيارمهم در افزايش قد ، انجام فعاليت هاي ورزشي است . هر چه تحرک ما بيشتر باشد گردش املاح استخواني بيشتر خواهد بود و اين مساله به رشد قدي کمک خواهد کرد. ورزشهايي مثل بسکتبال ، واليبال ، شنا ، بدمينتون و تنيس براي کمک به افزايش قد بسيار مفيد اند.

در دهه ي اخير با انجام عملي بر روي افراد کوتاه قد ، به طور مصنوعي طول استخوانهاي درازشان را افزايش مي دهند ، بدين ترتيب که استخوانهاي پا را شکسته و محل شکستگي را به پوششي از جنس استيل متصل مي کنند .در نهايت بهتر است با تامين رژيم غذايي مناسب و با تشويق آنها به فعاليت بيشتر زمينه رشد قدي نوجوانان را فراهم سازيم.

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

چگونه قد بلند داشته باشيم

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

نوع دیگر از کوتاهی قد، تأخیر سرشتی در رشد نامیده می شود که شامل کوکانی است که از سن 2 سالگی، کوتاهی قد دارند. این کودکان سرعت رشدشان در سال تقریبا طبیعی است، اما سن استخوانی آنها عقب‌تر است. بلوغ در این کودکان با تأخیر است، اما در نهایت، بیشتر این کودکان به حد ژنتیکی قد خود می‌رسند.

یادتان باشد بیماری‌هایی مانند سوءتغذیه، کمبود ویتامین D و کمبود کلسیم که موجب نرمی استخوان می‌‌شود، بیماری سلیاک (ناتوانی در تحمل گلوتن موجود در گندم)، کم‌خونی‌ها، بیماری‌های التهابی دستگاه گوارش، بیماری‌های کلیوی مزمن، نارسایی قلبی، بیماری‌های مزمن ریوی یا کبدی و کم‌کاری تیروئید از عوامل موثر در کوتاهی قد هستند.

همچنین مصرف برخی داروها مانند داروهای کورتونی و اختلالات رشد داخل رحمی نیز ازعلل دیگر کوتاهی قد کودکان هستند.به طور کلی همه ما در 3 مرحله رشد می‌‌کنیم؛ 2 سال اول زندگی 30 تا 35 سانتی‌متر افزایش قد داریم. این رشد سریع قد با افزایش سن کاهش می‌ یابد؛ از2 سالگی به بعد کودکان هر سال 5 تا 7 سانتی‌متر قد می‌‌کشند.چگونه قد بلند داشته باشيم

 البته در نزدیکی سنین بلوغ سرعت رشد کمتر خواهد ‌شد. سرانجام در دوره بلوغ یک جهش رشد قدی وجود دارد که به طور متوسط در پسران 25 تا 30 سانتی‌متر و دختران 20 تا 25 سانتی‌متراست. حداکثر جهش رشد قدی در دختران پیش از شروع عادت ماهیانه و در پسران در مراحل انتهایی‌تر بلوغ است.

به‌ طور معمول در سنین 15 تا 17 سالگی در دختران و 16 تا 18 سالگی در پسران، صفحات رشد(صفحات غضروفی استخوان) بسته می ‌شوند و امکان افزایش قد، پس از آن وجود نخواهد داشت.

اصولا افزایش قد تا قبل از پایان سن رشد انسان صورت می گیرد. عمده رشد قد در خانم ها تا پایان 18 سالگی و در آقایان تا پایان 20 سالگی دیده می شود از این رو هراقدامی که افراد می خواهند برای افزایش رشد قدشان انجام دهند باید قبل از بسته شدن صفحه های رشد استخوان ها و درواقع سن بلوغ درنظر گرفته شود. درحقیقت استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ یعنی تا اوایل 20 سالگی ادامه دارد و درنتیجه بیشترین میزان افزایش قد نیز در این دوران اتفاق می افتد. 

همان طور که اشاره کردیم، سن بلوغ برای آقایان و خانم ها متفاوت است و درواقع نهایت انتظاری که از رشد صفحات استخوانی در مورد دختران دشاریم تا 18 سالگی است که رشد قدی آن ها کامل می شود.

آن چیزی که در اصل باعث افزایش قد و رشد طولی می شود، ترشح هورمون رشد است. هورمون رشد در قسمت غده هیپوفیز مغز ترشح می شود و روی رشد استخوان ها تاثیر می گذارد. میزان ترشح این هورمون تحت تاثیر تحریکات عصبی، خواب و بیداری است. فعالیت فیزیکی و خواب مناسب ترشح هورمون رشد را تحت تاثیر قرار می دهد.

 رژیم غذایی علاوه بر تاثیر در هورمون رشد، استخوان ها و بدن را آماده ساخت و ساز و متابولیسم مناسب می کند تا استخوان ها رشد خوبی داشته باشند. کمبود ترشح هورمون رشد به ویژه در دوران کودکی سبب توقف رشد طبیعی افراد و کوتاه قدی آن ها می شود.

یادتان باشد تبلیغاتی که از روش های مختلف افزایش قد دیده می شود، صرفا برای فروش محصولات است و تاثیری روی افزایش طول قد افراد بالغ ندارد. البته ممکن است مصرف قرص های کلسیم و منیزیم برای بعضی افراد به عنوان داروهای مکمل برای سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان توصیه شود ولی در رشد آن ها تاثیری نمی گذارد. این قرص ها در صورتی برای افراد بالغ توصیه می شوند که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی این مواد را دریافت نکنند.

به طور معمول عمل های جراحی برای افزایش قد توصیه نمی شود چون عملی بسیار سنگین و پرعارضه برای افراد است. در روش های جراحی یک شکستگی کنترل شده درناحیه ساق پا و ران ایجاد می کنند و بعد با وسایل خاصی که در پا تعبیه می کنند به تدریج فاصله استخوان ها را زیاد می کنند و بعد با روش های دیگر سعی می کنند تا در آن ناحیه استخوان سازی جدید انجام دهند. چنین روش هایی را برای افرادی که قد کوتاه ولی محدوده نرمال دارند پیشنهاد نمی شود.

نکاتی برای افزایش قد

برای افزایش قد: شیر بنوشید:

شیر منبع غنی از کلسیم است که برای رشد استخوان‌ها ضروری است. کلسیم نقش موثری در افزایش قد بازی می‌کند. علاوه بر کلسیم، شیر حاوی ویتامین A و پروتئین است که برای سلامت کلی بدن ضروری می‌باشد. برای اینکه بتوانید قد خود را بلندتر کنید بهتر است حداقل دو الی سه لیوان شیر به صورت روزانه بنوشید. علاوه بر این، مصرف لبنیات همچون پنیر، پنیر کلبه، ماست و خامه می‌تواند بر روی افزایش قد موثر باشد.

برای افزایش قد: یوگا کارکنید:

شما می‌توانید با انجام تمرینات یوگا کمی قد خود را افزایش دهید. برخی از این تمرینات می‌تواند انتشار هورمون‌های تحریک کننده رشد را بیشتر کند. یوگا همچنین به کاهش استرسی که باعث تنش در ماهیچه‌ها می‌شود کمک می‌کند. بهترین موقعیت برای افزایش قد، موقعیتی به نام Surya Namaskar در یوگاست.

برای افزایش قد: حرکات کششی انجام دهید:

کشش یک روش موثر دیگر برای افزایش قد در هر سنی است. سعی کنید با ایستادن روی انگشتان خود بدنتان را بکشید. با انجام تمرینات کششی روزانه می‌توانید یک الی دو اینچ افزایش قد داشته باشید.

برای افزایش قد: در تمرینات ورزشی شرکت کنید:

ورزش می‌تواند انتشار هورمون‌های تحریک کننده رشد را بیشتر کند. برای اینکه قد بلندتری داشته باشید باید به طور منظم ورزش کنید و در فعالیت‌های ورزشی شرکت نمایید. یکی از بهترین تمرینات برای افزایش قد طناب بازی است. حداقل سی دقیقه در روز طناب بزنید. بارفیکس با استفاده از میله افقی نیز می‌تواند برای رشد استخوان‌ها و افزایش قد موثر باشد.

میله را بگیرید و بالا بروید. به مدت 10 ثانیه در همین حالت بمانید و سپس آن را تکرار کنید. همچنین بازی‌هایی همچون تنیس و بسکتبال می‌تواند موثر باشد. اینکار به رشد قد کمک می‌کند. بهتر است در فعالیت‌های بیرون از منزل همچون دوچرخه سواری و شنا نیز شرکت کنید.

برای افزایش قد: خواب کافی و مناسب داشته باشید:

زمانی که استراحت می‌کنید، بدن رشد می‌کند و بافت‌های تازه تولید خواهد کرد. در حقیقت، هورمون رشد انسانی، مسئول افزایش قد در بدن است که به طور طبیعی به هنگام خواب عمیق تولید می‌شود. در طول خواب، مغز استراحت می‌کند و هورمون‌های رشد بیشتری ترشح خواهد کرد.

 

برای افزایش قد: از نور خورشید استفاده کنید:

نور خورشید بهترین منبع برای دریافت ویتامین D است. این ویتامین نقش کلیدی در سلامت کلی بدن همچون افزایش قد دارد. زمانی که بدن شما ویتامین D کافی ندارد، ممکن است استخوان‌های ضعیف تری داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید نور خورشید به اندازه کافی به بدن شما می‌رسد،

برای افزایش قد: موقعیت بدنی مناسبی داشته باشید:

نشستن یا ایستادن صحیح می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و افزایش قد داشته باشد. یک موقعیت بدنی مناسب باید به گونه‌ای باشد که در آن سر و گردن شما بدون خم شدن در یک ردیف قرار گرفته باشند. این نوع نشستن به ستون فقرات شما کمک می‌کند و ماهیچه‌ها را شل خواهد کرد. از سوی دیگر، موقعیت بد بدنی می‌تواند به ستون فقرات آسیب وارد کند و از رشد قدی فرد بکاهد.بنابراین مطمئن شوید که به هنگام نشستن یا کار کردن به صورت مستقیم و راست می‌نشینید.

برای افزایش قد: آب زیادی بنوشید:

سعی کنید تا جایی که می‌توانید آب زیادی در روز بنوشید. آب می‌تواند سموم اضافی را از بدن دفع کند و هضم را بهبود ببخشد. همچنین مصرف آب به متابولیسم بدن کمک می‌کند. برای اینکه سلامت بهتری داشته باشید، حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. در کنار مصرف آب، خوردن میوه‌ها و سبزیجات حاوی آب همچون خیار و هندوانه را فراموش نکنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان  

گروه تحقیقاتی و اموزشی کرامت زاده

روانشناسان می ‌گویند؛ شادابی، نشاط، لذت بردن از زندگی و هدفمندی مستلزم داشتن شخصیت و مغز سالم است

تعداد کل امتیازات این مطلب 9

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

چگونه قد بلند داشته باشيم

نشانی : تهران -سعادت آباد. ضلع جنوب شرقی میدان فرهنگ. پیوند 2–
اصفهان -میدان جمهوری اسلامی-خیابان رباط دوم-نرسیده به چهارراه باهنر-سمت چپ

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب

چگونه قد بلند داشته باشيم

به عقیده ی بیشتر افراد،قد بلند مشخصه ی بسیار خوبی است و پسران ما عموماً آرزو دارند بلندتر و درشت اندام تر باشند.اما بلند قد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد.سایز بدن افراد نتیجه ای از تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است.عوامل داخلی تعیین کننده قد،فاکتورهای ژنتیکی است که فرد از والدینش دریافت می کند و قابل تغییر نیست،عوامل محیطی تاثیر گذار نیز عبارتند از :تغذیه،آب و هوا،اقلیم و بیماریها و …. مثلاً شواهد موجود نشان می دهد نزدیکی یا دوری به خط استوا در اندازه بدن افراد موثر است . اگر چه نمی توان عوامل محیطی و ژنتیکی را به راحتی جدا کرد ولی با بررسی ملل مختلف،نژادها و سرزمینهای گوناگون این نتیجه به دست می آید که عوامل محیطی بسیار مهم اند.ضمنا افراد نیز میتوانند رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنند تا رشدی آرام و طولانی تر داشته باشند. طی تحقیقاتی مشخص شده که انسان کنونی از انسان اولیه بسیار بلند قامت تر است؛این نتیجه که با مقایسه ستون مهره ها در سنگواره های به دست آمده حاصل شده است.از لحاظ فیزیولوژیک،یک مادر بلند قد،نوزادی با وزن گیری بهتر خواهد داشت زیرا فضای لگن مادر بیشتر است و جنین رشد بهتری در رحم دارد . بلند قد بودن مردان یکی از معیارهای خانم ها برای انتخاب همسر است،مرد بلند قد،قوی تر به نظر میرسد.در میان مواد مغذی مورد نیاز برای رشد قدی،مصرف به اندازه پروتئین ها و املاح از اهمیت ویژه ای برخوردار است .بیشتر رشد قدی با افزایش طول استخوانهای دراز بدن صورت میگیرد بدین ترتیب که در سنین کودکی در انتهای استخوانهای دراز بدن مثل استخوان ران و ساق پا، منطقه ای بنام اپی فیز موجود است که هنوز استخوانی نشده و از جنس غضروف است.این بخش مولد با تکثیر سلولی موجب افزایش قد استخوانها می شود و در انتهای سنین بلوغ،این بخش استخوانی شده و در این مرحله رشد قدی فرد متوقف می شود،لذا قد فرد بلندتر نخواهد شد.در بدن،هورمونی به نام هورمون رشد موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی،در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی می شود.استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ،ادامه دارد یعنی تا اوایل 20 سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه است.ژاپنی ها توانسته اند با تغذیه سالم،متوسط قد جوانانشان را افزایش دهند.در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند.بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ،مرغ و ماهی،تخم مرغ و شیر.در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم،فسفر،منیزیم،روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند. منابع کلسیم:لبنیات مثل شیر،ماست،پنیر خامه و بستنی است.فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان است.فلوئور نیز در آب موجود است و آب مصرفی بایستی محتوی ppm 1 فلوئور باشد. تحقیقات اخیر،اذعان می دارد که مصرف ” روی ” به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب خواهد شد، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی و قدرت جنسی پایین مردان جوان میشود.به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیادتر رخ می دهد.توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان،مصرف روزانه 150 گرم گوشت،نصف تا 1 لیوان حبوبات پخته ، 2 تا 3 لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان است. نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح،طبق دستور و مصرف هفتگی آهن،رشد قدی شان را بهبود بخشند.پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد،بادام،بادام زمینی و گردو بخورند . غذاهای دریایی مثل ماهی،میگو،جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند. پس توصیه می شود کسانی که می خواهند قد بلندتری داشته باشند هفته ای 1 مرتبه جگر و 2 مرتبه غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد بادام و بادام زمینی و گردو بخورند .

یک نکته بسیارمهم در افزایش قد: انجام فعالیت های ورزشی است.هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزشهایی مثل بسکتبال،والیبال، شنا،بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند. در دهه ی اخیر با انجام عملی بر روی افراد کوتاه قد،به طور مصنوعی طول استخوانهای درازشان را افزایش می دهند،بدین ترتیب که استخوانهای پا را شکسته و محل شکستگی را به پوششی از جنس استیل متصل می کنند .در نهایت بهتر است با تامین رژیم غذایی مناسب و با تشویق آنها به فعالیت بیشتر زمینه رشد قدی نوجوانان را فراهم سازیم.

چگونه قد بلند داشته باشيم
چگونه قد بلند داشته باشيم
9

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *