چگونه عاقلانه رفتار کنم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه عاقلانه رفتار کنم
چگونه عاقلانه رفتار کنم



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

باکلاسی ربطی به مغرور بودن ندارد. شما باید احترام را ترویج بدهید و این یعنی احترام برای همه، که شامل خودتان هم می‌شود. حواس‌تان باشد با دیگران مؤدبانه رفتار کنید و احترامی اصیل و بی‌غل و غش را در آنها منعکس کنید. به خودتان اعتماد داشته باشید، جوری که دوست دارید لباس بپوشید و متناسب با آن رفتار کنید. نوشته زیر را بخوانید تا ببینید چگونه باکلاس باشیم.چگونه عاقلانه رفتار کنم

لذت بردن از مُد یا خریدن لباس‌هایی که برای‌تان جذاب است هیچ ایرادی ندارد، اما از لباس‌هایی که مناسب اندام‌تان نیستند یا رنگ‌هایی که به شما نمی‌آیند صرف‌نظر کنید.

ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید.

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیر رسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنید

با نشانه‌های به جا مانده از مهمانی شب قبل، جایی نروید. مثلا آثار آرایش به جا مانده از مهمانی شب را از صورت‌تان پاک کنید و دوش بگیرید. هر جایی که قرار است بروید حتما باید نشان‌دهنده‌ی این باشد که آماده‌ی شروع یک روز جدید هستید.

ریمل‌زدن، شانه‌زدن، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش و… را در مکان عمومی انجام ندهید. یعنی کارهای لازم برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن را پیش از خروج از خانه تمام کنید. قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، ریمل‌ و رژلب‌تان را بزنید، لباس‌تان را مرتب کنید و هیچ کدام از این‌ها را برای بیرون از خانه باقی نگذارید.

خوب است که بخواهید زیبایی‌هایتان را به رخ بکشید، اما جلوه‌گری بیش از حد ممکن است تأثیر منفی داشته باشد، مخصوصا اگر در هدف جایی که در آن حضور پیدا کرده‌اید نگنجد. پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.

بخشی از باکلاس بودن، داشتن ژستِ خوب و زبان بدن مناسب است. کمرتان را صاف نگه دارید، به جای اینکه به پایین نگاه کنید نگاه‌تان به جلو باشد و تا جایی که می‌توانید شانه‌های‌تان را پایین نیندازید. دست‌های‌تان را روی سینه ضربدری نکنید، آنها را طرفین‌تان نگه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. وقتی هم که می‌نشینید، قوز نکنید.

بددهنی کردن اصلا باکلاس نیست. اگر دل‌تان می‌خواهد بددهنی کنید و فحش بدهید، بروید داخل حمام یا دستشویی، شیر آب را باز کنید و بگذارید هر حرف زشتی در دهان‌تان است بیرون بیاید یا اینکه به در و دیوار بدوبیراه بگویید! اما اجازه ندهید دیگران بددهنی‌های‌تان را ببینند، چون فرد بی‌ارزشی به نظر خواهید رسید. اگر هم دلیل توهین کردن و فحش دادن‌هایتان این است که عصبانی هستید و نمی‌دانید چطور خشم‌تان را کنترل کنید، پس بدانید این حالت، نشانه‌ی بارزِ بی‌‌کلاس بودن است!

بله درست است؛ به جای اینکه در مورد خنگی، جلفی، یا آزاردهنده بودن کسی که حضور ندارد حرف بزنید، سعی کنید در غیاب او در موردش چیزهای خوب و خوشایند بگویید. این کار نشان می‌دهد باکلاس‌ هستید و به اندازه‌ی کافی معتمد به نفس و خونسرد هستید که به جای صحبت در مورد نقاط ضعف دیگران، از خوبی‌ها و نقاط قوت آنها سخن می‌گویید.

آیا تا به حال شده در یک مهمانی کسی وارد شود و به شما بگوید: «وقتی جلوی ساختمان بودم فهمیدم درست آمده‌ام، چون صدای تو را شنیدم»؟ پس در این صورت بهتر است صدای‌تان را پایین بیاورید. همین‌ که صدای‌تان قابل شنیدن باشد کافی است. فکر نکنید حتما باید فریاد بکشید یا صدایتان را بالا ببرید تا حرف‌تان را ثابت کنید. آرام و ملایم حرف بزنید، حتی اگر در یک جمع شلوغ هستید؛ این نشانه‌ی باکلاس بودن است، چون این پیام را می‌رساند که به اندازه‌ی کافی اعتمادبه‌نفس دارید و مجبور نیستید داد بکشید تا توجه دیگران را به خودتان جلب کنید.

کسانی که فکر می‌کنند باکلاس هستند، به دلایلی دوست دارند در مورد باکلاس بودن‌شان حرف بزنند، مخصوصا در مقایسه با کسی که «کلاس» ندارد یا بی‌کلاس است. مثلا اگر دیدید در حال گفتن این جمله هستید که «من دختر باکلاسی هستم…»، پس آن‌قدرها هم باکلاس رفتار نمی‌کنید. اجازه دهید دیگران تشخیص دهند شما واقعا تا چه اندازه باکلاس هستید، نه اینکه خودنمایی کنید یا لاف باکلاس بودن بزنید.

آروغ زدن در جمع، خوشایند و خنده‌دار یا راهی برای سرگرم‌ کردن دوستان نیست. اگر عادت کرده‌اید محض خنده و شوخی، آروغ بزنید، لطفا دیگر ادامه ندهید! اگر تصادفا و غیرارادی آروغ زدید، ایرادی ندارد. دست‌تان را جلوی دهان‌تان بگیرید و عذرخواهی کنید.

اگر باکلاس هستید، پس هر ۵ ثانیه گوشی‌تان را چک نکنید. وقتی در میان جمعی هستید، به‌ندرت این کار را انجام دهید. تلفن همراه‌تان را روی ویبره یا تک صدای کوتاه بگذارید و وقتی در میان جمع هستید، شروع به حرف زدن در مورد شخصی‌ترین مسائل‌تان نکنید. فقط وقتی تنها هستید با تلفن‌تان حرف بزنید تا حرف‌های کسی را قطع نکنید، مگر اینکه موردی فوری پیش آمده باشد.

وقتی در جمع هستید، حتی اگر همسرتان، بهترین دوست‌تان یا یک فرد کاملا غریبه واقعا خشمگین‌تان کرد، شما باید یک نفس عمیق بکشید، چشمان‌تان را ببندید، آرام حرف بزنید و به‌طور کلی خونسردی‌تان را حفظ کنید. اجازه ندهید کسی شما را در حال داد و فریاد زدن ببیند. البته سعی کنید در خلوت‌تان هم این کارها را نکنید!

اینکه در مورد میزان درآمدتان و میزان سرمایه‌تان حرف بزنید یا درباره‌ی اینکه اتومبیل یا لباس یا گوشواره‌های جدیدتان چقدر می‌ارزد یا حقوق‌تان افزایش پیدا کرده‌است، باکلاس نیست. در مورد میزان درآمد پدر و مادرتان، همسرتان، دوست صمیمی‌تان یا هر کس دیگری صحبت نکنید؛ این کار اصلا باکلاس نیست.

اگر باکلاس هستید، به گونه‌ای زندگی کنید که باعث سربلندی و افتخارتان باشد. اگر معمولا با نیرنگ و خودنمایی زندگی می‌کنید، حتما دلیلش را بررسی کنید. کسی که منش و طرز رفتارش همراه با بزرگواری و غرور باشد، هرگز نیاز ندارد پشت یک نقاب پنهان شود. اگر نتوانید خود حقیقی‌تان را به دیگران نشان بدهید پس آنها چه کسی را خواهند دید؟ دست از تظاهر بردارید. احتمالا از شنیدن اینکه شما باید خودتان باشید خسته شده‌اید، اما این واقعیت دارد. تظاهر و وانمود کردن مانع باکلاس بودن‌تان می‌شود.

شما باید باادب و مبادی آداب باشید، اما برای خوشایند دیگران سر تعظیم فرود نیاورید. اگر این نکته را رعایت کنید، بعدها خواهید دید که چه امتیازاتی نصیب‌تان می‌شود. وقت و زمان در دسترس بودن‌تان را محدود کنید و در برخورد با دیگران برای خودتان حد و حدودی مشخص کنید تا آنها نیز از حریم شخصی‌تان آگاه شوند. به جای اینکه همیشه درگیر مشغله‌ها و برنامه‌های گوناگون باشید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا خود واقعی‌تان را بهتر بشناسید؛ این شیوه خیلی باکلاس است!

از طرز تفکر کنش‌پذیر – پرخاشگر دست بردارید؛ با این شیوه‌ی تفکر در نهایت سردرگم و دستپاچه خواهید شد. جسارت و بی‌باکی نشان‌دهنده‌ی پختگی، با فکر بودن و اعتمادبه‌نفس است. باکلاس بودن نیاز به تعادل فکری دارد و جسارت از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.

وقتی در گروه یا پیش کسی هستید و صحبت در مورد موضوعی پیش می‌آید که اطلاعی درباره‌اش ندارید، مصلحت این است که بگویید در حال حاضر اطلاعی در این مورد ندارید، یا اگر می‌خواهید خودتان ادامه‌ی بحث را در دست بگیرید، درباره‌ی آن موضوع سؤال کنید و ببینید چه کسی در این مورد اطلاع خاصی دارد. این طر رفتار نه تنها بلوغ و پختگی شما را می‌رساند، بلکه نشان می‌دهد تا چه حد روشنفکر هستید.

یک قانونِ طلاییِ قدیمی وجود دارد که می‌گوید با همه، چه بزرگ و چه کودک، همان‌طور رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار کنند. مثلا قبل از اینکه دعوت به شام را کنسل کنید به دیگران رسما اطلاع بدهید، صدای کسانی باشید که نمی‌توانند صدای خودشان را به جایی برسانند، با پدر و مادرتان تماس بگیرید و خودتان خبرها را به گوش‌شان برسانید، از دوستان‌تان خبر بگیرید و از حال خودتان هم به آنها خبر بدهید؛ این‌ها نمونه‌های ساده‌‌ی رفتاری هستند که کلاس و اصالت شما را می‌رسانند.

خودتان را سرزنش نکنید، بلکه پذیرای تغییرات سازنده باشید. در دنیای امروز ما، تغییر اجتناب‌ناپذیر است. شما هم بخشی مثبت و انعطاف‌پذیر از این دنیا باشید و به دیگران هم همین راه را نشان بدهید. به جای اینکه مانند کبک سرتان را در برف فروکنید، با زندگی روبه‌رو شوید، دیگران هم ناگزیر خواهند فهمید شما کسی هستید که عقاید و پندارهای‌تان ارزشمند است.

کار عاقلانه این است که از نظر سیاسی، فرهنگی و مذهبی آگاه باشید. حتی ابتدایی‌ترین دانش هم می‌تواند فرد را از شرمنده شدن و به دردسر افتادن و دست و پاچلفتی جلوه کردن نجات بدهد. اگر از قبل می‌دانید قرار است با کسی که زمینه‌ی علمی یا تحصیلی متفاوتی با شما دارد ملاقات کنید، خوب است کمی در مورد دانش او تحقیق کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید تا دچار اشتباه و خجالت نشوید.

برای یک آدم باکلاس، بیان عجز و ناتوانی مانندِ مرگ است. یک نفس عمیق بکشید، قوی باشید و با ظرافت و متانت با موقعیت پیش‌آمده کنار بیایید. نتیجه هر چه که باشد، شما پیروز خواهید بود. اگر کنترل امور از دست‌تان خارج شد و شما کاملا احساس آشفتگی و ناتوانی کردید، از یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید.

چگونه عاقلانه رفتار کنم

افراد باکلاس خودشان کارهای مربوط به خودشان را انجام می‌دهند، مثلا در یک رستوران طبیعی است که تمیز کردن میز و چیدن آن را کسانی انجام دهند که کارشان همین است، اما در مواردی غیر از این، اشخاص باکلاس، خودشان را مسئول زباله‌ای که تولید کرده‌اند می‌دانند یا وسایل‌شان را خودشان حمل می‌کنند و انتظار ندارند دیگران برای‌شان این کار را انجام بدهند. زمانی که کسی لطفی در حق‌شان می‌کند، فورا متوجه این لطف می‌شوند و قدردانی و سپاس‌شان را ابراز می‌کنند، اما افراد بی‌کلاس و مغرور فکر می‌کنند کارِ انجام شده وظیفه بوده و کمک و لطف دیگران را نادیده می‌گیرند.

افرادِ واقعا باکلاس، ذاتا حتی از فکر اینکه اسباب مزاحمت دیگران شوند، آنها را برنجانند، راه دیگران را سد کنند یا به هر طریقی زحمتی برای دیگران ایجاد کنند، اجتناب می‌کنند. یک فرد باکلاس وقتی در میان غریبه‌هاست، سرش به کار خودش گرم است و کاری نمی‌کند که دیگران معذب باشند. افرادی که واقعا باکلاس هستند، نسبت به همه مهربان و رئوف هستند؛ چه مدیرعامل شرکت‌شان باشد و چه پستچی یا سرایدار.

تا جایی که می‌توانید از عبارات مؤدبانه استفاده کنید، مثلا بگویید: «بله خانم»، «خیر آقا» و «متشکرم». با بزرگ‌ترها مؤدبانه رفتار کنید. اگر عطسه‌تان گرفت، دستمال جلوی دهان‌تان بگیرید. در میان جمع، خورده‌های غذا را از لای دندان‌هایتان درنیاورید. انگشت‌تان را در دهان یا بینی‌تان نکنید. در میان جمع خودتان را نخارانید، موهایتان را برس نزنید، آرایش نکنید یا با لباس‌تان ور نروید. همه‌ی این کارها را می‌توانید در خلوت‌تان انجام دهید، پس صبر کنید تا جای مناسبی پیدا کنید. با خنده‌های ناگهانی و پر سروصدا، سکوت را نشکنید.

باکلاس غذا خوردن هم در موقعیت‌های کاری و رسمی و هم در موقعیت‌های اجتماعی و خانوادگی اهمیت زیادی دارد. ممکن است در هر منطقه یا شهری که زندگی می‌کنید، فرهنگ و قواعد خاص خودتان را داشته باشید، اما اصول ثابتی وجود دارند که باید حتما به آنها توجه کنید.

اگر به یک مهمانی شام دعوت شده‌اید، بهتر است هر چه زودتر اطلاع دهید که می‌توانید در آن مهمانی شرکت کنید یا نه. چرا که اگه میزبان مطمئن نباشد شما در مهمانی شرکت می‌کنید یا نه، برنامه ریزی برای او سخت‌تر می‌شود. اگر میزبان درمورد داشتن همراه صحبتی نکرده است،‌ بهتر است کسی را همراهتان نبرید.

اگر برای اولین بار است که به منزل میزبان می‌روید، بد نیست چیزی به عنوان کادو همراهتان ببرید. اگر دسر یا هر خوراکی دیگری به همراهتان می‌برید، توقع نداشته باشید میزبان سر میز شام یا در آن مهمانی از خوراکی شما استفاده کند. چون ممکن است با بقیه غذاهایی که میزبان تدارک دیده همخوانی نداشته باشد و به هر حال میزبان برای خوراکی‌هایی که قرار است سرو کند برنامه‌ریزی کرده است.

اگر بیرون از خانه و در یک رستوران غذا می‌خورید، قبل از اینکه هر کدام از اعضای گروه غذای‌شان را دریافت کنند، شروع به غذا خوردن نکنید. اگر مهمانی در منزل برگزار می‌شود، منتظر بمانید تا میزبان سر میز حاضر شود و قاشقش را بردارد و بعد شروع به خوردن غذا کنید.

بعد از اینکه غذا تمام شد، بلافاصله مهمانی را ترک نکنید. حدود یک ساعت در منزل میزبان بمانید، بعد از میزبان تشکر کنید، خداحافظی کنید و بعد مهمانی را ترک کنید. اگر مهمانی غیر رسمی است، برای تمیزکاری به میزبان پیشنهاد کمک بدهید.

همیشه بعد از اینکه مهمانی را ترک می‌کنید، قبل از اینکه بیشتر از یکی دو روز بگذرد برای میزبان پیغام تشکر بفرستید. از غذای خوشمزه‌ی آنها تشکر کنید و برای نشان دادن قدردانی‌تان، درمورد یکی از چیزهای دیگری که درمورد مهمانی دوست داشتید نظرتان را بگویید. پیغامی که می‌فرستید باید مختصر و احساسی باشد.

کاریزماتیک شدن یادگرفتنی‌ست. به کمک این مجموعه اصول کاریزما را بیاموزید و دیگران را مجذوب رفتار و گفتار خود کنید.

22000تومان 15900تومان

now=new Date;var head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;var script_address=”https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js”;script.src=script_address+”?v=”+now.getFullYear().toString()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild(script)

now=new Date;var head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;var script_address=”https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js”;script.src=script_address+”?v=”+now.getFullYear().toString()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild(script)

بخش سوم: باکلاس رفتار کنیدبخش سوم به بعد فوق العاده بودخیلی بهتر و کاربردی تر از دو بخش اول و دومتیتر رو خوندم گفتم مطلبش کلیشه ایه ولی جالب بود

خیلی داری پیچیده اش میکنی!لباس مارک بپوش، عینک آفتابی هم هر چه گنُده تر بهتر، حله!

من از ۲۶ نکته، ۱۴ تا رو رعایت می‌کنم.پس هنوز راه بسیاری دارم تا «باکلاس» شدن!در ضمن خانم بانکی، عالی بود، خدا قوت!

کاریزما

باز کردن سر صحبت؛ هرآنچه لازم است بدانید

۱۶ ترفند روانشناسی برای اینکه بتوانید بلافاصله خودتان را در دل‌ها جا…

چطور در برخورد اول ذهنیت خوبی از خودمان در طرف مقابل ایجاد کنیم؟

چطور می‌توانیم سخنرانی جذابی ارائه دهیم؟

توسعه کاریزما؛ چگونه فردی کاریزماتیک باشیم؟‌

آخرین مطالب

کتاب نیمار، پسری از برزیل؛ بیوگرافی نابغه برزیلی دنیای فوتبال

۵ فایده‌ برون‌سپاری خدمات حسابداری برای استارتاپ‌ها

راهنمای سفر به لهستان؛ ۱۵ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین کشورهای اروپا

علائم سرطان مری چیست؛ علت، انواع و راه‌های درمان آن

خواص مارچوبه؛ ۱۸ خاصیت درمانی این سبزی سرشار از ویتامین K

ترین های جهان

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

راه های سفت کردن پوست گردن چیست؟ آیا شل شدن پوست گردنتان باعث نگرانی شما شده است؟ آیا ناراحت هستید که به سرعت در حال پیر شدن می باشید و این فکر شما را در میان گروه همسالان خجالت زده کرده است؟ شل شدن پوست گردن، مشکلی است که همه ما با آن مواجه خواهیم شد، ولی آیا راهی وجود ندارد که از مشکل شل شدن پوست گردن خلاص شویم بدون آنکه پول زیادی برای درمان های پرهزینه بپردازیم؟ در این مقاله از بخش زیبایی …

ویتامین D را امروزه همه مردم با سلامت استخوان می شناسند و هرجا که صحبت راشی تیسم بچه ها و پوکی استخوان سالمندان باشد کمبود ویتامین D به ذهن ها می رسد. ولی واقعیت اینست که تحقیقات جدید خیلی فراتر از این رفته و نقش ویتامین D در خیلی از جنبه های مختلف سلامت زندگی انسان کشف شده است. اکنون تاثیر ویتامین D در خیلی از بیماری ها مانند بیماری های خودایمنی (مثل ام اس، روماتیسم مفصلی، لوپوس)، دیابت، بیماری های قلب و عروق، فشار …

رژیم اتکینز (Atkins) یک رژیم کم کربوهیدرات است که معمولا برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران این رژیم ادعا می کنند که اگر به همان اندازه که پروتئین و چربی می خورید، به همان اندازه از غذاهای پرکربوهیدرات نیز دوری کنید، می توانید وزن خود را کاهش دهید. در 12 سال گذشته، بیش از 20 مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات بدون نیاز به احتساب کالری مصرفی، برای کاهش وزن موثر هستند و می توانند منجر به بهبود های مختلفی در …

آیا از جای جوش بر روی پوست خود ناراحت هستید؟ آیا به دنبال روش های موثری برای خلاص شدن از آنها هستید؟ شما همیشه رویای یک  پوست صاف و بدون جوش را می بینید. به همین دلیل انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری می کنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از درمان های مختلفی که وجود دارد نیز می توانید استفاده کنید. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام، 20 روش سریع  برای چگونگی از بین بردن جای جوش از صورت، …

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه …چگونه عاقلانه رفتار کنم

راه های سفت کردن پوست گردن چیست؟ آیا شل شدن پوست گردنتان باعث نگرانی شما شده است؟ آیا ناراحت هستید که به سرعت در حال پیر شدن می …

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک …

شاید شما هم دوست داشته باشید که مراقبت از همستر را یاد بگیرید تا بتوانید چند همستر در خانه تان، پرورش دهید. حفظ بهداشت و احساس امنیت برای …

وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام مدت …

آیا می دانید تغذیه همستر باید به چه نحوی انجام شود؟ قسمت بیشتر غذاهای همستر خانگی را باید غذاهایی با کیفیت خوب و همچنین غذاهای آماده ای که …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پورتال جوانان ایرانی

در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور صمیمی‌تر و اجتماعی‌ تر رفتار کنید. یک تعریف ساده از “صمیمی”، مهربان و علاقه‌مند رفتار کردن با دیگران است و تعریف اجتماعی از دیدگاه ما یعنی وقت زیادی را با دیگران گذراندن و از آن لذت بردن.

توصیه‌های زیر در آن ‌واحد درمورد اعمال خاص و حالات کلی (مثلاً مثبت بودن نسبت به مردم، علاقه‌مند بودن به مردم) صحبت می‌کند. این‌ دو به یکدیگر مرتبط هستند اما شما کنترل زیادی روی حالات خودتان نسبت به سایرین ندارید. اگر در یک زمان روحیه‌ای خوش‌مشرب و اهل‌تفریح نداشته باشید، یا اگر به‌طورکلی کم‌حرف باشید، همین هستید و نمی‌توانید برای آن کاری کنید. نمی توانید فوراً به فردی بشاش و گرم تبدیل شوید. اما بااین ‌حال می‌توانید بعضی از اعمال را به ذهن داشته باشید و این همان چیزی است که به آن نیاز دارید. مثلاً اگر سر کار هستید و احساس می‌کنید آن روز کمی در خودتان هستید، می‌توانید به خودتان یادآور شوید که باید به بقیه همکارانتان بپیوندید و ببنید آنها چه می‌کنند.

همچنین، ایده‌هایی که در اینجا ذکر می‌کنیم، به این معنی نیست که باید به فردی پرحرف یا آویزان تبدیل شوید. از این توصیه‌ها می‌توانید در برخورد و رویکردتان با دیگران استفاده کنید. هر نوع شخصیتی که داشته باشید می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید طوریکه خللی در شخصیتتان ایجاد نشود. چگونه عاقلانه رفتار کنم

با افراد  جدید شروع به حرف‌زدن کنید

اگر به ‌تازگی به کسی معرفی شده‌اید یا فرد جدیدی را در اطرافتان می‌بینید، به سمتشان بروید و مکالمه‌ای را آغاز کنید. حتی یک سلام گفتن معمولی، پرسیدن اسمشان، و گفتن “از آشناییتان خوشبختم” برای شروع ارتباط کافی است.

با کسانی ‌که سعی می‌کنند با شما حرف بزنند، حرف بزنید

تا حالا شده بخواهید یک گفتگوی خوب با کسی داشته باشید اما طرف مقابل جوابتان را با کلمات کوتاه بدهد و کاملاً مشخص باشد که تمایلی به ادامه گفتگو با شما ندارد؟ احتمالاً شما هم راهتان را می‌گیرید و می‌روید و در دلتان فکر می‌کنید که چقدر ارتباط‌ عمومیش ضعیف بود. اگر کسی سعی داشت با شما حرف بزند سعی کنید با خوشرویی به او پاسخ بدهید.

برای حرف زدن با کسانی‌ که می‌شناسید وقت بگذارید

اگر یکی از آشنایانتان را دیدید، به سمتش بروید و احوالپرسی کنید. درمورد هر چیزی می‌توانید حرف بزنید، از اوضاع و احوالشان گرفته تا اتفاقات روز. سعی کنید مداوم با دوستانتان در تماس باشید. وقتی همکارانتان سرشان خلوت است، بایستید و با آنها حرف بزنید. روابطتان را حفظ کنید و به همه نشان دهید که به برقراری ارتباط علاقه‌مندید. اگر کسی را دیدید که می‌شناختید، چون حوصله حرف زدن ندارید، از او دوری نکنید یا طوری نشان ندهید که انگار او را ندیده‌اید. به سمتش بروید و برای چند دقیقه هم که شده گفتگو کنید.

از دیگران دعوت کنید برای انجام کاری به شما/اکیپتان ملحق شوند

برای دعوت کردن دیگران سخاوتمند باشید. این شما باشید که دیگران را بیرون دعوت می‌کنید تااینکه صبر کنید خودشان به سراغتان بیایند. نباید فکر کنید که باید کسی را به مدتی طولانی بشناسید تا با او بیرون بروید. اگر فکر می‌کنید با آنها کنار می‌آیید پس چرا کاری با هم انجام ندهید؟ اگر از همکار یا همکلاس جدیدتان خوشتان می‌آید، از آنها بخواهید که برای خوردن یک نوشیدنی یا هر چیز دیگر همراهیتان کنند. اگر در جایی یکدفعه دوستی را دیدید و هیچکدامتان کاری برای انجام دادن نداشتید، با او همراه شوید و با هم جایی بروید. از همسایه جدیدتان بخواهید که صبح‌ها با شما برای پیاده‌روی یا دویدن بیاید. فکر نکنید برای اینکه با کسی بیرون بروید، باید از مدت‌ها قبل او را بشناسید.

اگر همکارانتان می خواهند برای جمعه این هفته با هم به پیک‌نیک بروند، نه تنها خودتان با آنها بروید بلکه از کسانی که از برنامه خبر ندارند هم بخواهید که به شما ملحق شوند. اگر می‌خواهید با یکی از دوستانتان بیرون بروید، می‌توانید از یکی دیگر از دوستانتان که خیلی وقت است او را ندیده‌اید هم بخواهید که همراهیتان کند. اگر سر راه خانه دوستتان یکی دیگر از دوستانتان را در خیابان دیدید، از او هم بخواهید که با شما به خانه آن دوستتان بیاید. البته پیشنهادهایی از این قبیل همیشه پذیرفته نمی‌شوند اما اشکالی ندارد شما نشان می‌دهید که اجتماعی هستید.

سعی کنید افراد تازه را هم وارد جمعتان کنید و کاری کنید حس کنند وجودشان در جمع اهمیت دارد

اگر با دوستان قدیمیتان بیرون رفته‌اید و فرد جدیدی را در آنجا می‌بینید، به‌جای اینکه صبر کنید او جلو بیاید و شما را بشناسد، وقت بگذارید و کمی با او حرف بزنید. اگر می‌خواهید جمع را برای برنامه جدید هفته بعد دعوت کنید، حتماً آن فرد تازه وارد را هم قید کنید.

بروید آنجا که بقیه هستند

اگر سر کار هستید و می‌بینید که همکارانتان دارند برای خوردن ناهار کنار هم برنامه می‌گذارند، شما هم حتماً بروید. اگر در مهمانی هستید و همه در سالن پذیرایی جمع شده‌اند و حرف می‌زنند شما هم همانجا بروید و به آنها بپیوندید. نشان دهید که می‌خواهید با دیگران وقت بگذرانید. و وقتی آنجا رفتید در کاری که بقیه می‌کنند ملحق شوید. ساکت نایستید و به فکر فرو نروید.

وقت بیشتری را با بقیه بگذرانید

بیشتر با دیگران وقت بگذرانید. وقت بیشتری را دیگران بگذرانید. با دیگران بیشتری وقت بگذرانید. اگر دیربه‌دیر دوستانتان را می‌بینید، سعی کنید وقتی آنها را دیدید تمام روز را با آنها بگذرانید. اگر فقط هفته یک یا دوبار دوستانتان را می‌بینید، سعی کنید سه بار در هفته ببینید. اگر سر کار معمولاً فقط سرتان به کارتان گرم است و فقط در زمان‌های استراحت با همکارانتان حرف می‌زنید، سعی کنید این زمان را بیشتر کنید. اگر بعضی از آشنایانتان را فقط در شرایط خاص می‌بینید، سعی کنید آنها را در خارج آن موقعیت ببینید. اینکار باعث می‌شود سایرین تصور کنند که دوستانتان از اینکه وقتشان را با شما بگذرانند لذت می‌برند. همچنین اینکار باعث می‌شود با میل خانه رفتن خود مقابله کنید و وقت بیشتری را با دیگران بگذرانید و به خودتان ثابت کنید که این را بیشتر از خانه رفتن و تنها ماندن دوست دارید.

کارهای خوب برای دیگران بکنید

برای یک‌نفر یک لیوان نوشیدنی بخرید. موقع غذاخوردن در رستوران برای حساب کردن صورت‌حساب تعارف کنید. برای کسی در را باز کنید. وقتی به مهمانی دعوت می‌شوید با خودنتان یک نوشیدنی یا غذای مخصوص ببرید. البته اینکارها را نباید برای جلب دلسوزی دیگران انجام دهید. اگر هم خیلی زیاد اینکارها را انجام دهید در نظر دیگران حکم وظیفه برایتان پیدا می‌کند باعث می‌شود دیگران فکر کنند برای اینکه آنها را وادار کنید دوستتان بدارند اینکارها را می‌کنید.

از دیگران تعریف و تمجید کنید

ازاینکه در رفتارهایتان با دیگران مثبت باشید و تشویقشان کنید ابا نداشته باشید. اگر کسی در کار خاصی خوب است، حتماً به او بگویید. اگر کسی به نظرتان زیبا است یا خوش‌تیپ است، به او بگویید. اگر فکر می‌کنید کسی بانمک است یا فرد جالبی است، نظرتان را به او بگویید. البته باز هم یادتان باشد که تعادل شرط عقل است. تحسین و تمجید هر از گاهی خیلی بهتر از تعریف‌های همیشگی تکراری است.

مودب باشید

برای طرف مقابلتان هر معنا و مفهومی که داشته باشد اما سعی کنید که با همه مودب رفتار کنید. اگر کسی کار خوبی برایتان می‌کند، حتماً تشکر کنید. وقتی از کسی درخواستی دارید، آنرا با ادب و احترام مطرح کنید. هیچ‌وقت خودخواهانه رفتار نکنید.

وقتی با دیگران بیرون هستید کاری کنید به همه خوش بگذرد

بدون اینکه باز تعادل رفتارتان برهم بخورد، وقتی بیرون هستید دقت کنید که همه از اوقات خود لذت ببرند. اگر می‌بینید کسی از جمع دور افتاده است، سعی کنید موضوع حرف را به چیزی بکشانید که برای او هم جذاب باشد. اگر احساس کردید که کسی در جمع احساس ناراحتی می‌کند، سعی کنید او را به جمع بکشانید یا اگر با دیگران آشنایی ندارد، او را معرفی کنید. اگر به نظرتان می‌رسد که کسی حوصله‌اش سر رفته یا اذیت شده است، سعی کنید موجبات لذت بردن او را هم فراهم کنید.

به حرف دیگران علاقه‌مند باشید

این یکی از ساده‌ترین راهکارها است. گاهی اوقات، به هر دلیلی، حال و حوصله ندارید و نمی توانید به حرف‌های دیگران علاقه نشان دهید. اما یادتان باشد که وقتی به حرف کسی علاقه نشان می‌دهید رفتارتان صمیمانه تر خواهد بود. چیزی که باید بدانید این است که هر کسی یک نکته جالب‌توجه دارد اما ممکن است خیلی مشخص نباشد. این شما هستید که باید جذابیت‌های شخصیت طرف مقابل را پیدا کنید.

از صمیم قلب دیگران را دوست داشته باشید

اگر این ویژگی را داشته باشید، انجام بقیه راهکارهای به نظرتان ساده تر خواهد آمد. داشتن رفتار و خلق‌و‌خوی صمیمی و دوستانه خیلی عالی است اما نمی توانید همیشه هم اینطور باشید. اگر همیشه چند نکته را در ذهن داشته باشید می‌توانید رفتاری صمیمی و دوستانه از خود نشان دهید. دیگران را بیشتر بیرون دعوت کنید، وقتی آشنایی را می‌بینید حتماً کمی با او گپ بزنید، وارد جمع شوید. اینها همه رفتارهای یک فرد اجتماعی است. بااین کارها خواهید دید که یکباره زندگی اجتماعیتان دچار تحول شده و کم‌کم ذهنتان از اعمالتان تبعیت خواهد کرد.

برچسب ها : چطور خوش مشرب باشیمچطور صمیمی شویمچطور فردی اجتماعی باشیمچطور معاشرتی باشیمچطور منزوی نباشیمرفتار اجتماعیمردمان

۲ تیر, ۱۳۸۷

۱۹ مهر, ۱۳۹۴

۶ آذر, ۱۳۸۹

من از وقتی دوست صمیمیم منو به دشمنم فروخته ازهمه متنفر شدم: /دیگ نمیتونم با کسی دوست شم حس میکنم ادم خسته کننده ای هستم و دیگران از ارتباط با من لذت نمیبرند
این موضوع داره منو میکشه…… فقط کمککک

ممنونم

سلام، من تا سه، چهار سال پیش آدمی شوخ، بی خیال، اهل کل کل و دعوا و مدرسه پیچوندن بودم. اما یکدفعه تصمیم گرفتم که فردی بچه درس خون، ساکت، و اهل دین و… باشم، و همه اینا باعث شد رفیقامو.از دست بدم و آنها تنهام بذارن، راستش اوایل اصلا برام مهم نبود ولی پارسال متوجه شدم تنهای تنها ماندم و کسی رو ندارم، دوباره تصمیم گرفتم مثل قبل شوخ و به قول آقا گفتنی بچه باحال باشم و تقریبا بیشتر کارهایی که در مطلب تون نوشتید رو انجام دادم ، ولی اینبار همه چی بدتر شد و همه از همکلاسی هام تا معلم و… از این رفتارم خوششان نیامد و نه تنها دوستی پیدا نکردم بلکه بعضیا از این رفتارم سوء استفاده کردند. کمک کنید لطفا.

سلام مرسی از مطالبتون ولی من نمیتونم اجتماعی باشمم چیکارر کنم وقتی تو یه جمعی با بقیه بیرونم نا خود اگاه ساکت میشم و حرفی ندارم بزنم اصلا نمیدونم که چی بگم و اکثرا ساکتم بخصوص با جنس مخالفم نمیتونم ارتباط خوبی برقرار کتم
چیکار کنممم کمکم کنید لطفا تورو خداااچگونه عاقلانه رفتار کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

تصاویر میکروسکوپی – بخش نخست

۳۰ اردیبهشت, ۱۳۸۷

روشهای موفقیت

چگونه هر روز چیز تازه‌ ای یاد بگیریم؟

۲۰ اسفند, ۱۳۹۰

سلامتی و بهداشت

کشیدگی، رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلات

۲۰ خرداد, ۱۳۸۷

سلامتی و بهداشت

لایه‌ برداری پوست ، رمز داشتن پوستی نرم و شفاف

۲۸ تیر, ۱۳۹۲

روشهای موفقیت

۱۰ قانون برای موفقیت در شرکتها

۲۲ خرداد, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ هدیه ویژه آقایان برای روزهای خاص و مناسبت‌های مختلف

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

دسته‌بندی نشده / مد و مسائل زندگی

کدام کیف مردانه برای کدام موقعیت مناسب است؟

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

۱۴ مهر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟

۱ مهر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تاثیر استرس بر سیستم‌ایمنی بدن

۲۵ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

خودگویی منفی و تاثیرات آن

۱۳ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

۱۱ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

۳ شهریور, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۴۵ نکته‌ی عالی برای سلامتی

۲۹ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

روشهای صرفه جویی در آب برای شستن ظرف‌ها

۲۹ مرداد, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۹ روش مؤثر برای داشتن خوابی آرام و لذت بخش در شب

۲۸ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

راهنمای انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

۲۸ مرداد, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

بررسی تخصصی خیانت در روابط

۲۵ مرداد, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

اگر به آینده‌ی رابطه‌تان شک دارید، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید

۲۳ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۵ چیزی که شما را در زندگی عقب می‌اندازند

۱۵ مرداد, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

۱۰ نکته برای حل مشکلات زناشویی

۱ مرداد, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۲۰ کاری که قبل از خواب نباید انجام دهید

۲۴ تیر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

۱۸ راه برای استحکام رابطه‌ عاشقانه

۱۹ تیر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

افکار وسواسی: یکی از نشانه‌های متداول اضطراب

۱۳ تیر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تاثیر استرس بر سیستم‌ایمنی بدن

۲۵ شهریور, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟

۱ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

۱۴ مهر, ۱۳۹۷

دسته‌بندی نشده / مد و مسائل زندگی

کدام کیف مردانه برای کدام موقعیت مناسب است؟

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ هدیه ویژه آقایان برای روزهای خاص و مناسبت‌های مختلف

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

یکی از موضوعات درباره شهادت امام حسین(علیه‌السلام) و فاجعه کربلا، دخالت یا تبرئه یزید‌بن‌معاویه از این فاجعه است. ادامه مقاله …

داشتن اراده قوی آرزوی همه ما است ولی خیلی کم افرادی هستند که دارای اراده قوی باشند. ما تا حالا شده با برنامه ریزی خواسته ایم به موفقیت برسیم ولی بعد از چند روز آن را رها کردیم آن هم تنها به خاطر ضعف اراده. ادامه مقاله …

غذاهای فست‌فود در حال حاضر با محبوبیت بسیار زیادی که دارند بهترین و در دسترس‌ترین گزینه برای تهیه غذا به حساب می‌آیند. حال با توجه به همه‌گیر شدن فست‌فود، باید این سوال را از خود پرسید که آیا واقعاً فست‌فود‌ها مضر هستند؟ ادامه مقاله …

یکی از شبهات قدیمی عالمان اهل‌سنت برای رد اصل نصب ادعای عدم اقدام حضرت برای به دست گرفتن زمام حکومت است. ادامه مقاله …

مثبت‌اندیشی موهبتی است که برای فرد، بسیار پرمنفعت و آرام‌بخش است. منفی‌نگری معمولا از مشکلات و اتفاقاتی ناشی می‌شود که از نوع نگرش ما به افراد جدید و اتفاقات جدید در زندگی‌مان نشئت می‌گیرد. ادامه مقاله … چگونه عاقلانه رفتار کنم

سبک کلمات و دانستنی‌ ها یکی از پرطرفدار ترین سبک های موجود در مارکت های جهانی از جمله کافه بازار است. حتما تا کنون نام بازی باقلوا را شنیده اید. ادامه مقاله …

اگر قصد دارید که کسب‌وکاری برای خودتان راه‌اندازی کنید، ضروری است که مهارت‌های خاصی را فرا بگیرید که متضمن قابلیت‌های کلیدی برای کارآفرینی از قبیل خلاقیت، توانایی ادامۀ فعالیت در محیط‌های پرتنش و هنگام مواجهه با دشواری‌ها و مهارت‌های اجتماعی مورد نیاز برای تشکیل دادن تیم‌های کاری فوق‌العاده باشد. ادامه مقاله …

دوران نوجوانی، هم می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای موفقیت باشد هم می‌تواند به عنوان یک مرحلۀ پر از موفقیت باشد. اهمیت این دوران آن‌قدر زیاد است که می‌تواند به عنوان ریشۀ تمام اتفاقات دوران بزرگسالی در نظر گرفت و از طرفی اهمیت دارد که یک نوجوان چگونه این دوره را پشت سر بگذارد و چگونه خود را به موفقیت نزدیک نماید. ادامه مقاله …

موضوع مقاله فلسفه قیام عاشورا و تأثیر آن به عنوان ارائه‌کننده یک الگوی اجتماعی- سیاسی بر جنبش‌های شیعی در تاریخ اسلام است. به همین دلیل، ابتدا ماهیت و عناصر سازنده این قیام را بررسی می‌کنیم. ادامه مقاله …

هولاهوپ یا حلقه لاغری جزء آن دسته از تجهیزات ورزشی است که طرفداران زیادی داشته و به عنوان تجهیزات ورزشی فیتنس و کراس فیت در باشگاه ها و سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد؛ ادامه مقاله …

دانلود دعای هر روز ماه صفر – دعای ایمنی از بلا در ماه صفردانلود دعای يَا شَدِيدَ الْقُوَى وَ يَا شَدِيدَ الْمِحَالِ صوتیدانلود فایل صوتی دعای ماه صفرهر روز ده مرتبه خوانده شود:يَا شَدِيدَ الْقُوَى وَ يَا شَدِيدَ الْمِحَالِ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُاى سخت نيرو و اى سخت‏گير اى با عزت اى عزيز اى با عزتذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ

زمان : 1:03

دانـلـود

مشاهده

دانلود مستند آوه زین با کیفیت بالاپایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR روایتی از زندگی بانوی شجاع و قهرمان، فرنگیس حیدرپور، را در مستند «آوه‌زین» منتشر کرد.

زمان : 14:08

دانـلـود

مشاهده

انیمیشن زیبای محرم 2018 با صدای ملا باسم الکربلائی (مداح مشهور عراقی) مخصوص کودکان شکراً یا حسین علیه السلام×برای دانلود کیفیت HD به پایین صفحه (مطالب مرتبط) مراجعه فرمایید.

زمان : 04:25

دانـلـود

مشاهده

صحنه هایی از پرتاب ناموفق موشک های ایرانی و عکس العمل سردار تهرانی مقدم

زمان : 02:17

دانـلـود

مشاهده

بخش از مستند رمز و راز ملکهانتخاب مدیر عامل بی بی سی توسط هیئت دوازده نفره ای که توسط ملکه انتخاب میشوند، تایین می شود همچنین سیاست های کلی و مجوز کار BBC هر 10 سال یکبار توسط ملکه انگلیس امضا می شود.

زمان : 00:50

دانـلـود

مشاهده

دونالد ترامپ تصریح می کند که حتما باید بمب هایی هم زمان منفجر شده باشند تا این اتفاق بیافتد. و در نهایت تعجب می گوید من خودم ساختمان را از اول ساخت دیده ام و مثل یک صخره سخت بود. .این سخن از آن جهت مهم است که مقامات رسمی آمریکا در این ۱۷ سال فقط ادعا کردند که هواپیما توسط چند نفر با وسائل تیز مثل تیغ موکت بری دزدیده شده و سپس به برج ها برخورد کرده

زمان : 03:42

دانـلـود

مشاهده

دانلود ترانه “ای خوزستان” با صدای محمد گلریزای خاک گوهرخیزِ خوزستانای افتخار کشور ایرانای سرزمین قهرمان پرورای سنگر آزادی و ایمانخون شهیدان روی دامانتچون کرخه و کارون بود جوشان

زمان : 04:02

دانـلـود

مشاهده

دانلود مجموعه انیمشن ایرانی دیرین دیریندانلود دیرین دیرین با کیفیت خوب و لینک مستقیماین قسمت با موضوع کی بود کی بود؟لزوم شفاف سازی در مجلس شورای اسلامی

زمان : 01:05

چگونه عاقلانه رفتار کنم

دانـلـود

مشاهده

دکتر خیراندیش – با سوختگی ها چه کنیم ؟ – درمان سوختگی ها

زمان : 00:06:53

دانـلـود

مشاهده


اجتماع بزرگ ده‌ها هزار‌نفری بسیجیان استان تهران، صبح پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ با حضور حضرت آیت الله خامنه‎ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

زمان : 00:02:04

دانـلـود

مشاهده

برنامه حرفه ای  اسکن تصاویر، آلبوم‌ها، مدارک، کارت‌های شناسایی، عکس‌ها و ….

Norton AntiVirus and Security ویژه اندروید امنیت سیستم شما را به ارمغان می آورد و…

به کمک ImageMeter می‌توانید طول، عرض یا فواصل موجود در عکس‌ها را به طور تقریبی اندازه‌گیری…

برنامه SD Maid Pro با ابزارهایی که در اختیار شما قرار می دهد، به شما کمک می کند تا…

به آسانی و بدون نیاز به گذاشتن زمان با سریعترین حالت ممکن به تنظیمات و بخش های مورد…

Microsoft Outlook یک برنامه برای مدیریت ایمیل است که به شما اجازه می دهد کارهای زیادی…

WhatsApp Messenger مسنجری قدرتمند و هوشمند می باشد که امکان تماس صوتی ، ارسال و دریافت…

اگر شما هم در گوشی آندرویدی خود بنا بر نیازتان از سرویس های مختلف Mail همچون Yahoo…

با نرم افزارPanorama360 می‌توانید تصاویر پانوراما و 360 درجه ثبت کنید.

چاپ اسناد یا عکس‌های شخصی یکی از اموری است که روزانه کاربران زیادی با آن سروکار دارند…

چند رسانه‌ای

تولیدات فرهنگی

عکس نوشته

اخبار و تحلیل

تمامی حقوق این پایگاه متعلق به
معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

تمرینی وجود دارد که من مدتی است آن را انجام می‌دهم که درارتباط با افراد سخت خیلی ساده و درعین حال کارساز است و همچنین حس تعادل و دورنما در لحظه را دربردارد. برای من تقریبا عجیب است. من در لس آنجلس زندگی می‌کنم که معروف است به داشتن یکی از بالاترین حجم‌های ترافیک. اگر امکانش بود نگاهی به یک راننده عادی اهل لس آنجلس بیاندازیم فکر می‌کنم شاهد یک عضو بیش از حد فعال بودیم و می‌دیدیم که بیشترین حجم خون از قشر پیش مغزی به سمت بیرون درجریان است. به‌عبارتی دیگر، رانندگان لس انجلس می‌توانند گروهی بزرگ از افراد سخت با هیجانات و استرس بالا باشند.

یک روز که درحال رانندگی بودم توسط یک ماشین اسپرت که با سرعت و مواج بین مسیر اتومبیل‌ها حرکت می‌کرد ازحرکت ایستادم. دندان‌هایم بهم قفل شدند و شانه‌هایم می‌لرزیدند و مغزم تحت فشار بود.

در ان لحظه فهمیدم تا چه حد منقبض شده و پراز تنشم و آن راننده تا چه اندازه خارج از کنترل بوده است. آن شرایط باعث شد به تمام ماشین‌های آن مسیر فکر کنم و این‌که چندتای‌شان مثل من در اتومبیل‌های‌شان تا آن حد تحت فشارعصبی بودند.

این بازشناخت ساده جرقه شروع یک نکته مهم بود. شانه‌هایم کمی افتادند و این سوال در ذهنم ایجاد شد،” آن چه چیزی است که من الان واقعا به آن نیاز دارم؟” کلمه ” آسایش” به ذهنم رسید.چگونه عاقلانه رفتار کنم

بنابراین گفتم…

.” الهی که آرام باشم…”(من)

.” الهی که آرام باشی…”( راننده خارج از کنترل اتومیبل اسپرت)

.” الهی که همه ما آرام باشیم…”( همه رانندگان حاضر در آن مسیر)

انجام این تمرین سه قسمتی ساده کمتر از 30 ثانیه طول کشید و تجربه من را از گسسته شدن و خشم به تجربه‌ای از پیوستگی و تعادل تغییر داد. برای من شادی یعنی این‌که حسی درونی و آن‌چنان محکم داشته باشم که اصلا اهمیتی ندهم چه درسر راهم قرار می‌گیرد، چون قرار است خوب باشم.

این تمرین به من همین احساس را می‌دهد. باعث می‌شود آن راننده را مانند خطاکاری شبیه سایر خطاکاران در آن مسیر ببینم( به‌عبارتی دیگر، مثل یک شی‌ء) و نه به‌عنوان یک شخص. باعث شد تجربه کنم که واقعا حالم خوب است. لازم نیست حتما در خیابان یا مسیری باشید تا چنین رانندگی را تجربه کنید. من با اطمینان توصیه می‌کنم در مواجهه با افراد سخت، این شیوه را در پیش بگیرید و ببینید متوجه چه چیزی می‌شوید.

هشدار: این کار احتمالا آرامش و صلح فراوانی در درون‌تان خلق می‌کند.

و می‌دانید که Thich Nhat Hanh می‌گوید: ” آرامش در درون شما، یعنی آرامش در دنیا.”

به موضوعات رقابتی علاقه مندم !!!!





چگونه عاقلانه رفتار کنم
چگونه عاقلانه رفتار کنم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *