چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم
چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

«خب دیگه چه خبر؟» یا «خب، دیگه چه کارا می‌کنی؟»، آیا این جملات برای‌تان آشنا نیستند؟ حتما شما هم تجربه‌ی اسیر شدن در چنین مکالماتی را دارید. مکالمات کوتاهی که ناشیانه پیش می‌روند و واقعا دیگر نمی‌دانید درباره‌ی چه چیزهایی صحبت کنید. دلیل رسیدن مکالمه به چنین نقطه‌ای خجالت، درونگرایی یا هر چیز دیگری که باشد، شما را در موقعیت ناخوشایندی قرار می‌دهد. هیچ‌کس دوست ندارد در این وضع قرار بگیرد. همه‌ی ما دوست داریم به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنیم و دوست‌مان داشته باشند. کاریزماتیک بودن و دریافت تأیید دیگران، مطلوب و دوست‌داشتنی است، اما چگونه شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

هرم مازلو به ما نشان می‌دهد که همه‌ی ما دوست داریم کاریزماتیک، جذاب و دوست‌داشتنی باشیم. برای کشف راز جذابیت افراد کاریزماتیک، باید مطالعه‌ای در زمینه‌ی روان‌شناسی رفتاری ترتیب بدهیم. پس اگر شما هم دوست دارید دیگر خجالتی و خسته‌کننده نباشید و در برخورد با افراد مختلف شخصیتی گیرا و کاریزماتیک داشته باشید، ادامه‌ی متن را بخوانید و ببینید افراد کاریزماتیک چه ویژگی‌هایی دارند.

افرادی که با دیگران همدلی می‌کنند، به‌هیچ‌وجه به موفقیت‌ها و موقعیت‌های خوب دیگران حسادت نمی‌کنند (همدلی مثبت). آنها از خبرهای خوبی که درباره‌ی سایرین دریافت می‌کنند، خوشحال می‌شوند و به هیجان می‌آیند.

مثلا در موقعیت‌های زیر از خود حمایت و همدلی نشان می‌دهند:

این افراد، در هنگام سختی‌ها و مشکلات، به یاری دیگران می‌شتابند و با آنها همدردی می‌کنند (همدلی منفی).

مثلا:

همدلی، توانایی درک و تجربه‌ی موقعیتی است که دیگران در آن قرار گرفته‌اند. یعنی اینکه بتوانیم خود را به‌جای دیگران بگذاریم و با کفش‌های آنها راه برویم تا ببینیم احساسات مثبت یا منفی آنها چگونه است.

در واقع درک احساسات دیگران باعث می‌شود شخصیت کاریزماتیکی داشته باشیم. حتی در سمت راست مغز ما نیز بخشی به نام «چین سینوسی» وجود دارد که محرکی برای پاسخ‌های همدلی است. این یعنی ما از نظر فیزیولوژیکی و روان‌شناسی، طوری آفریده شده‌ایم که بتوانیم با دیگران همدلی کنیم.

سی.‌اس.‌لوئیس در یک جمله معنای فروتنی را به‌خوبی بیان می‌کند:

«فروتنی نه به معنای کمتر اندیشیدن درباره‌ی خودمان، بلکه به معنیِ اندیشیدن درباره‌ی کمبودهایمان است.»

افراد جذاب و کاریزماتیک، فروتن هستند و در رفتارشان تکبر و استبداد دیده نمی‌شود. آنها مدام از موفقیت‌های خود حرف نمی‌زنند، پُز نمی‌دهند، پیروزی‌ها یا ویژگی‌های خوب‌شان را به رخ دیگران نمی‌کشند و احساس نمی‌کنند از دماغ فیل افتاده‌اند یا باحال‌ترین و جذاب‌ترین انسانِ روی کره‌ی زمین هستند.

البته داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس بسیار پسندیده و مهم است، اما باید حواس‌مان باشد که مرز باریکی میان اعتماد به نفس و تکبر وجود دارد و «فروتنی» می‌تواند این مرز باریک را مدیریت کند. بسیاری از افراد مشهور نیز علی‌رغم شهرت، ثروت و موفقیت‌هایشان، همچنان فروتن و خاکی باقی مانده‌اند. افراد دوست‌داشتنی، فروتنی را سرمشق رفتارهایشان قرار می‌دهند و علاقه‌ای به خودنمایی ندارند.

افراد کاریزماتیک نیز مانند سایرین گاهی شرم، خجالت یا احساسات این‌چنینی را تجربه می‌کنند و آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند، اما نکته‌ی مهم، توانایی آنها در مدیریت این موقعیت‌هاست. مثلا:

اجازه بدهید با هم صریح باشیم. آسیب‌پذیری، یکی از چالش‌برانگیزترین ویژگی‌های ماست. در واقع تجربه‌ی موقعیتی که در آن از سوی دیگران نقد و قضاوت می‌شویم، دشوار است. اما افراد کاریزماتیک خود را به‌دست این موقعیت می‌سپارند و از آن فرار نمی‌کنند.

افراد کاریزماتیک به‌خوبی می‌دانند که جذب علاقه‌ی تک‌تک افراد، شدنی نیست و با پرهیز از ایده‌‌آل‌طلبی و کمال گرایی، به شخصیتی دوست‌داشتنی تبدیل می‌شوند.

وقتی شخصی کامل و بی‌نظیر به نظر برسد، دیگران از ارتباط با او دچار ترس می‌شوند و سعی می‌کنند از او فاصله بگیرند، اما وقتی بدانیم که طرف مقابل‌مان هم مانند ما انسانی است که دچار خطا می‌شود و نقص‌هایی دارد، برقراری ارتباط با او، برای‌مان ساده‌تر خواهد بود.

از نظر روا‌ن‌شناسی به این موقعیت «اثر سقوط» گقته می‌شود. اثر سقوط وضعیتی است که در آن با پذیرش و اعتراف به نقص‌هایمان در نظر دیگران دوست‌داشتنی‌تر می‌شویم. مطالعات نشان می‌دهند که افراد تمایل دارند با کسانی ارتباط برقرار کنند که خطاهای خود را می‌پذیرند، نه کسانی که همیشه بی‌نظیر و کامل به نظر می‌رسند.

شوخ‌طبعی از نظر روان‌شناسی روی ما تأثیر مثبتی می‌گذارد. افراد شوخ‌طبع، جذاب‌تر هستند و می‌توانند به‌صورت ناخودآگاه اثر خوشایندی روی مخاطب خود بگذارند. پژوهش‌های گوناگون نشان می‌دهند که در زمینه‌ی تبلیغات و آگهی‌های تجاری، شوخی و طنز تأثیرات بیشتری روی مخاطبان دارد.

آگهی و تبلیغ خنده‌دار می‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند، پس طبیعی است که فرد طناز و شوخ‌طبع هم تأثیر مشابهی روی اطرافیانش خواهد داشت.

بیشتر اوقات، داشتنِ تمرکز و حضور ذهنِ کافی، کمی دشوار است. مثلا در حین مکالمه، حواس‌مان مدام به تلفن همراه‌مان پرت می‌شود و نمی‌توانیم گفت‌وگویی متمرکز و رودررو ترتیب بدهیم. حواس‌پرتی و عدم تمرکز مشکلی عادی است که البته راه چاره دارد.

«مدیتیشن» روش مناسبی برای داشتن حضور ذهن کافی در برخورد با موضوعات و افراد مختلف است. قدرت مدیتیشن تقریبا برای همه مشخص است. افراد موفق، کاریزماتیک و مشهوری همچون:

نیز برای افزایش تمرکز خود در زندگی و روابط، از مدیتیشن استفاده کرده‌اند. اگر در خلال بحث و گفت‌وگو با دیگران، قادر به تمرکز کردن نیستید و به این دلیل روابط‌تان با دیگران خدشه‌دار و سرد شده است، حتما مدیتیشن را امتحان کنید.

کسانی که سعی می‌کنند با دید مثبتی به دیگران نگاه کنند و همه را دوست بدارند، جذاب‌تر هستند. در واقع آدم‌های کاریزماتیک نسبت به سایرین علاقه و شوق نشان می‌دهند. با در نظر داشتن این نکته که در مثل مناقشه نیست، سگ‌ها را به خاطر بیاورید و ببینید که چرا تقریبا همه‌ی افراد نسبت به سگ‌ها نظر مثبتی دارند؟ خب جواب مشخص است؛ سگ‌ها وفادارند و به همه توجه و علاقه نشان می‌دهند.

افراد کاریزماتیک برای معاشرت با دیگران گزینشی عمل نمی‌کنند. آنها از ملاقات با همه‌ی افراد به هیجان می‌آیند، به اینکه چه کسی از آنها پایین‌تر یا بالاتر است، توجهی ندارند و در صحبت‌های هر فرد، نکات جالبی برای شنیدن و توجه کردن پیدا می‌کنند.

افراد خودشیفته تمایل دارند مدام از خودشان، موفقیت‌هایشان و هر چیز ریز و درشت دیگری که به آنها مرتبط است، حرف بزنند. از اینکه ماجراها و داستان‌های زندگی خود را تعریف کنند، به‌شدت لذت می‌برند. از دوستان‌شان، خانواده‌شان، موفقیت‌هایشان و حتی غذای دیروز ظهرشان می‌گویند و برای‌شان اهمیتی ندارد که این موضوعات برای سایرین جالب است یا نه!

معاشرت و گفت‌وگو، تنها بر محور این دوستان خودشیفته می‌گذرد و وقت خداحافظی سر می‌رسد، بی‌آنکه دیگران کلمه‌ای حرف زده باشند و از خود چیزی گفته باشند. در عوض، افراد کاریزماتیک و جذاب از نظرات دیگران جویا می‌شوند، آنها را در گفت‌وگو شریک می‌کنند و با این کارها بر جذابیت خود می‌افزایند. آنها با پرسیدن سؤالاتی که دری به‌سوی کشف احساسات و ایده‌های افراد می‌گشاید، سعی می‌کنند به ذهن دیگران و البته قلب‌شان نفوذ کنند.

آدام گرانت (Adam Grant) جوان‌ترین و عالی‌رتبه‌ترین استاد مدرسه‌ی کسب‌وکار وارتون (Warton) است. او می‌گوید افراد به سه دسته تقسیم می‌شوند:

گیرنده‌ها، افرادی خودخواه هستند. آنها بسیار بیشتر از آنچه که می‌بخشند، دریافت و طلب می‌کنند. آنها فکر می‌کنند دنیا محل رقابت و بسیار درهم‌وبرهم یا به اصطلاح خودمانی شیرتوشیر است، پس تأمین نیازهای خود را در اولویت قرار می‌دهند. این استراتژی شاید در کوتاه‌مدت جواب بدهد، اما قطعا دائمی و همیشگی نخواهد بود.

تطبیق‌دهنده‌ها، کسانی هستند که در گرفتن و بخشیدن، به‌دنبال ایجاد تعادل، برابری و عدل هستند. اگر در رابطه‌ای بخشش زیادی به خرج بدهند و در عوض چیزی دریافت نکنند، آن رابطه را ترک می‌کنند. آنها به تعامل و بده-بستان اعتقاد دارند.

بخشنده‌ها افرادی نوع‌دوست هستند. این گونه‌ی کمیاب از انسان‌ها، در برابر آنچه می‌بخشند چیزی مطالبه نمی‌کنند و انتظار و چشم‌داشتی ندارند. آنها با بخشش مداوم و بی‌چشم‌داشت خود، با کمک لطف و رحمت دیگران، فرصت‌های بی‌نظیری به‌دست می‌آورند.

هیتن شاه (Hiten Shah) مدیرعامل شرکت کیسمتریک، نمونه‌ای از یک بخشنده‌ی واقعی است. او معتقد است اگر به دیگران کمک کنیم تا به خواسته‌هایشان برسند، به هرچه می‌خواهیم، می‌رسیم. این توصیه از فردی که صاحب دو نمونه از موفق‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیاست، باید سرلوحه‌ی کارمان قرار بگیرد.

وقتی از افراد کاریزماتیک و دوست‌داشتنی تعریف و تمجید می‌کنیم، چنین پاسخی دارند:

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

«خیلی خیلی سپاسگزارم، اما باید بگویم این نتیجه‌ی مطلوب، حاصل کاری تیمی است و من هم نقش کوچکی در رسیدن به هدف‌مان داشته‌ام، بدون همکاریِ دوستان خوبم امکان رسیدن به این نتیجه مقدور نبود.»

در واقع این افراد جواب ستایش، محبت و تمجید دیگران را با رفتاری متقابل می‌دهند. وقتی به‌خاطر موفقیتی که کسب کرده‌اند از آنها تقدیر می‌شود، تک‌رَوی نمی‌کنند و سعی دارند از همه‌ی افرادی که در این پیروزی نقش داشته‌اند، تقدیر کنند. آنها در عوضِ محبتی که می‌کنند، چیزی طلب نمی‌کنند.

این افراد وقتی هم که خطا می‌کنند یا اشتباهی از آنها سر می‌زند، رفتاری معقول دارند، تقصیر را می‌پذیرند و به گردن می‌گیرند. این افراد با پذیرش و اعتراف به اشتباهات‌شان، روابط خود را تقویت می‌کنند و دیگران نیز اشتباهات آنها را سریع‌تر می‌بخشند.

برگرفته از: blog.hubspot.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

کاریزماتیک شدن یادگرفتنی‌ست. به کمک این مجموعه اصول کاریزما را بیاموزید و دیگران را مجذوب رفتار و گفتار خود کنید.

22000تومان

15900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خوب بود انشاآالله بهتر شود. موفق باشيد

ممنون از شما.

سلام دوست عزیز مقاله جالبی و خوبی بود .

سپاس از همراهیتون

اما خانوم نیلوفر من نگرانم کاریزما بر صمیمیت اسر بگذارد.شنیده ام که کسی عامل مخرب رابطه را کاریزمای طرف مقابل عنوان کند

افراط و تفریط و کنترل نکردن هر ویژگی شخصیتی باعث بروز مشکلاتی می شود. تعادل و مثبت نگری را فراموش نکنید

کاریزما

۱۶ ترفند روانشناسی برای اینکه بتوانید بلافاصله خودتان را در دل‌ها جا کنید

توسعه کاریزما؛ چگونه فردی کاریزماتیک باشیم؟‌

چطور در برخورد اول ذهنیت خوبی از خودمان در طرف مقابل ایجاد کنیم؟


باز کردن سر صحبت؛ هرآنچه لازم است بدانید

چطور می‌توانیم سخنرانی جذابی ارائه دهیم؟

آخرین مطالب

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات؛ غذایی خانگی برای تمام سلیقه‌ها

افتادگی دریچه میترال قلب چیست؛ علت، علائم و راه‌های درمان آن

قرص ضد استرس؛ معرفی داروهای ضد اضطراب و روش‌های جایگزین برای کاهش استرس

کتاب سیذارتا؛ رمانی شاعرانه از برنده جایزه نوبل ادبیات هرمان هسه

مقابله با حسادت به موفقیت‌ دیگران با ۵ راهکار کاربردی

ترین های جهان


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

کاریزماتیک به طول کلی مترادف کلمات جذاب، دلربا و فریبنده است و افراد کاریزما دارای شخصیت فوق العاده قوی و پرشوری هستند که معمولا طرفداران زیادی دارند.

اما سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده باشد این است که چرا برخی افراد کاریزما و جذاب هستند و برخی نیستند؟ آیا شخصیت کاریزمایی ارثی است یا اکتسابی؟ آیا ممکن است فرد کاریزما این ویژگی خود را از دست بدهد؟

جالب است بدانید معمولا هیچ کس به صورت مادرزادی کاریزما متولد نمی شود بلکه در طول زندگی و به روش آزمون و خطا آن را در خود پرورش می دهد.

یکی از راه های عالی برای کاریزما شدن، دقت در رفتار و حالات افراد کاریزماتیک است. نیازی نیست کپی برابر اصل کسی شوید، بلکه کافیست اسرار آن ها را کشف کرده و خودتان آن را امتحان کنید تا به مرور به شخصیت افراد کاریزما نزدیک تر شوید.

در ادامه با کوکا همراه شوید تا با بارز ترین خصوصیات و ویژگی های افراد کاریزماتیک و جذاب آشنا شده و با انجام تست کاریزماتیک ساده و جالب از وجود این ویژگی شخصیتی در خود مطمئن شوید!

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

پتی وود، متخصص زبان بدن می گوید: ” ممکن است تصور کنید افراد کاریزما از طریق کلماتی که به زبان می آورند چنین شخصیتی پیدا کرده اند اما داشتن شخصیت کاریزماتیک به رفتاری که افراد از خود نشان می دهند مرتبط است. اگر نوع رفتار شما با دیگران به گونه ای باشد که علاقه شما به فرد مقابل را نشان دهد، ناخودآگاه افراد دیگر نیز به سمت شما جذب خواهند شد.

افراد کاریزماتیک شنوندگان عالی هستند، تماس چشمی، خم شدن به سمت طرف مقابل، توجه نکردن به گوشی و سایر رفتارهای آن ها باعث می شود فرد در حال صحبت احساس کند تنها فرد در اتاق است و این حس خوبی است.

افراد کاریزماتیک در گوش کردن مهارت خاصی دارند. یک شنونده خوب هرگز منتظر گذر زمان نیست تا خودش فرصت دوباره حرف زدن را پیدا کند، او به آن چه دیگران می گویند عمیقا گوش می دهد و در صورت صحبت کردن میان حرف های او، سوالاتی می پرسد تا اطلاعات بیشتری به دست آورده و مطمئن شود که مسائل مطرح شده را به خوبی درک کرده است.

اگرچه افراد کاریزماتیک شنوندگان خوبی هستند اما مهارت خوبی در قطع کردن صحبت دیگران در مواقع نیاز دارند. آن ها می دانند مردم تنها زمانی از قطع صحبت های خود توسط دیگران ناراحت نمی شوند که به گونه ای تشویق و تایید شده و روحیه شان تقویت شود.

یک فرد کاریزما هرگز فریاد نمی زند بلکه با صدای بلند و رسا تاثیر عالی روی شنوندگان خواهد گذاشت.

احساسات هرچه که باشد، چه مثبت و چه منفی، باید با حرکات بدن و کلماتی که به زبان می آید هماهنگ باشد. شخصیت های جذاب و کاریزما هنگام بیان احساسات، چهره بی حالت و خنثی ندارند، این افراد هنگامی که خوشحال هستند حس شادی را نشان داده و حتی ممکن است فریادی از ته دل بزنند و زمانی که ناراحت هستند احساس خود را با حرکات عصبی یا حالتی مشابه آن بیان خواهند کرد.

این افراد اگرچه در بیان احساسات خود عالی هستند در عین حال می توانند با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته اند احساسات خود را کنترل کنند. مهم نیست چقدر عصبانی باشد، او در جایی که نباید، خشم خود را نشان نخواهد داد.

بدن هر فرد زمانی برای استراحت دارد که چهره و حالت او در این اوقات کاملا خنثی و بدون احساس است، جالب است بدانید افراد کاریزما حتی در این مواقع نیز شادتر از دیگران به نظر می رسند. مردم جذب کسانی می شوند که زبان بدن آن ها حتی بدون لبخند زدن حس گرمی و صمیمیت به آن ها القا می کند.

شما هم می توانید امتحان کنید، با دقت به خودتان در آینه نگاه کنید. اگر چهره تان در حالت خنثی، بیشتر به سمت ناراحت بودن گرایش دارد توصیه می شود تغییراتی در حالت چهره، نحوه نشستن و ایستادن خود ایجاد کنید.

فرد کاریزماتیک در همدردی کردن با دیگران عالی عمل می کند. هنگام صحبت با کسی که دچار غم و اندوه شدید است لبخند به چهره نمی آورد، بلکه با حالات چهره و بدن، همدردی اش را به طرف مقابل نشان داده و با این که در این لحظات هیچ کلامی به زبان نمی آورد اما فرد مقابل کاملا این همدردی را احساس می کند .

زبان بدن به سمت بالا مانند بالا نگه داشتن سر، گوشه های لب به سمت بالا و بلند کردن بازوان از ویژگی های افراد کاریزماتیک است که فرد را شادتر نشان می دهد. این حرکات نشانه شخصیت های رهبر است و حسی بی نظیر توام با اعتماد به دیگران القا می کند.

تحقیقات نشان می دهد حرکات رو به بالا در افراد باعث تولید ماده شیمیایی به نام اندروفین شده و اثر شگفت انگیزی روی خلق و خوی خود فرد باقی خواهد گذاشت.

افراد جذاب با دیگران تماس چشمی برقرار می کنند که نشاندهنده دقت بالای آن ها در گوش کردن به طرف مقابل است. این تماس چشمی کاملا حرفه ای انجام می شود. فرد کاریزما به کسی زل نمی زند یا با خیره شدن به دیگران باعث رنجش و ناراحتی آن ها نمی شود.

این اشخاص از قدرت تماس چشمی به همراه لبخند و تکان دادن سر برای جذب دیگران استفاده می کنند.

افراد کاریزماتیک برای درک احساسات طرف مقابل فقط به حالت های چهره بسنده نمی کنند زیرا کنترل حالات صورت اولین چیزی است که افراد برای پنهان کردن افکار خود انجام می دهند.

شخصیت کاریزما به چیزی فراتر از ظاهر فرد توجه می کند، از جمله به نشانه های ظریف و ناسازگای های چهره که ممکن است یک لبخند زورکی یا اضطراب ناشی از اشتباه باشد.

شخص کاریزماتیک سلام و خداحافظی های طولانی دارد، او هنگام دیدن دیگران هیجان و احساس خود را بروز داده و به گفتن جملاتی که صرفا جهت ادب یا تشریفات باشد بسنده نمی کند. این افراد، خاص و جذاب به نظر می رسند زیرا به دیگران احساس خاص و مهم بودن القا می کنند.

فرد کاریزما سعی می کند با افراد مختلف از نسل ها، فرهنگ ها و تیپ های گوناگون ارتباط برقرار کند و این باعث جذابیت بیشتر او می شود. این افراد با افراد متفاوت برخورد کرده، با انواع شخصیت ها آشنا می شوند و همین امر تجربه کافی برای رویارویی با شرایط گوناگون را به آن ها می دهد.

این افراد هنگام سخنوری میان افراد مختلف طوری صحبت می کنند که درک بهتری به طرف مقابل می دهد. آن ها از مثال و تصاویر مختلف استفاده کرده و به طرز شگفت انگیزی جذاب و دوست داشتنی دیده می شوند.

” ماشینم مشکی براق است” با جمله ” ماشینم مثل پرهای کلاغ مشکی است” متفاوت است. در جمله دوم از تکنیک تصویر سازی استفاده شده و افراد کاریزماتیک در استفاده از این تکنیک عالی عمل می کنند.

افراد کاریزماتیک به خاطر شجاعتی که دارند از تعریف کردن داستان و تجربه های خود خجالت نمی کشند، آن ها همیشه داستان های سرگرم کننده ای دارند و دیگران از شنیدن این داستان ها لذت برده و درباره آن با هم صحبت می کنند.

دوست دارید با چه نوع آدمی بیرون بروید؟ فردی که با اشتیاق درباره همه چیز صحبت می کند و هیجان زده است یا کسی که حالات و رفتار خنثی داشته و به هیچ چیز توجه خاصی نمی کند؟!

افراد کاریزماتیک روحیه هیجانی داشته و وقتی با شما هستند درباره همه چیز و از هر دری صحبت خواهند کرد، در کنار این افراد هیچ وقت احساس کسل بودن نخواهید کرد!

افراد کاریزما هنگام صحبت کردن به جزئیات توجه زیادی دارند، آن ها سوالاتی مطرح کرده و صحبت را با توجه به زبان بدن طرف مقابل هدایت می کنند. فرد جذاب در شرابط مختلف آمادگی صحبت کردن درباره همه چیز را خواهد داشت، از طلا و جواهراتی که استفاده می کند گرفته تا تپق هایی که در آخرین سخنرانی محلی زده است.

همه از شکست می ترسند اما شخصیت کاریزماتیک با شکست خوردن شانه خالی نمی کند. او به کسی که دوست دارد پیشنهاد قرار ملاقات می دهد، برای به دست آوردن شغلی که هیچکس از او انتظار ندارد رزومه می فرستد و معمولا هم به چیزهایی بیشتر از حد انتظار دست پیدا می کند.

افراد جذاب و کاریزماتیک طرفداران زیادی دارند زیرا معمولا در اجتماع و ارتباط با دیگران بوده و با فعالیت های مختلف از جمله باشگاه، مدرسه، کلوب های اجتماعی و غیره سعی می کند در کارهای گروهی شرکت کند.

یک فرد کاریزماتیک را هرگز مدت های طولانی جلوی تلویزیون نخواهید دید!

جالب است بدانید کاریزما بودن مطلقا به معنای محبوب بودن میان همه مردم نیست و چه بسا افراد کاریزماتیک مشهوری که مورد تنفر یک ملت بوده یا در طول تاریخ از آن ها به بدی یاد می شود.

در ادامه به چند نمونه از مشهورترین شخصیت های کاریزماتیک در طول تاریخ اشاره خواهیم کرد که شاید به برخی از آن ها علاقه داشته و از تعدادی متنفر باشید. افرادی مانند :

وینستون چرچیل، رابی ویلیامز، آدولف هیتلر، گاندی، مدونا، جان اف.کندی، مرلین مونرو، اپرا وینفری، جیم موریسون، مارتین لوتر کینگ، رونالد ریگان، باراک اوباما، کلارک گابل، همفری بوگارت و غیره.

هرچند همگی این افراد از جمله افراد کاریزما در طول تاریخ هستند اما شخصیت های متفاوتی داشته و هر یک دارای خصوصیات منحصر به فردی است که او را از دیگران متمایز می کند.

به عنوان مثال جیم موریسون، خواننده گروه ارکستر “The Doors” از تاثیرگذارترین افراد کاریزماتیک در موسیقی راک و در عین حال از اعتیاد به الکل و مواد مخدر، افسردگی و حوادث منفی در زندگی اش رنج برده است.

جان اف.کندی از مشهورترین روسای جمهور آمریکا است که دوران کودکی خوب داشته، هیچ گاه از مواد مخدر استفاده نکرد و در طول جنگ جهانی دوم محبوبیت زیادی میان ملت آمریکا پیدا کرد.

هر دو این افراد کاریزماتیک بوده اند اما شاید تعداد شباهت های آن ها به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد. بنابراین نمی توان گفت کاریزما بودن فرمول ثابتی دارد!

خبر بد این که ممکن است فردی به عنوان شخصیت کاریزماتیک شناخته شده و بعد از مدتی به دلایل مختلف این ویژگی را از دست بدهد و خبر خوب این که مهم نیست چند بار این اتفاق بیفتد، همیشه می توان دوباره به جمع افراد کاریزماتیک و جذاب پیوست.

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

در ادامه تست جالبی برای تعیین شخصیت کاریزماتیک افراد قرار داده ایم. این تست در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی و وال استریت ژورنال منتشر شده است.

6 سوال زیر را به دقت خوانده و به هر یک امتیازی بین 1 تا 5 بدهید و در پایان نتیجه تست را مطالعه کنید.

من کسی هستم که :

در یک جمع مورد توجه هستم؟
قدرت نفوذ روی دیگران را دارم؟
می دانم چگونه یک گروه را رهبری کنم؟
دیگران با من احساس راحتی می کنند؟
اغلب اوقات به مردم لبخند می زنم؟
می توانم با هر کسی همراه شده و ارتباط برقرار کنم؟

امتیازات کسب شده را جمع کرده و حاصل را به عدد 6 تقسیم کنید تا عدد جذابیت خود را به دست آورید.
اگر این عدد بیشتر از 3.7 است تبریک می گوییم! شما بیشتر از افراد معمولی جذاب و کاریزما هستید.

منبع: rd – independent

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ




خانه

موبایل

افراد جذاب، عمدتا شنونده های بسیار خوبی هستند

 

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

حتما شنیده اید آنچه بیش از زیبایی ظاهری می تواند در محبوبیت افراد نقش داشته باشد، جذابیت شخصیتی آنهاست. اینکه بتوانید فرد جذابی باشید، فرهمندی، گیرایی و یا کاریزمای شخصیتی داشته باشید می تواند از شما فرد بسیار دوست داشتنی و محبوبی بسازد و در برخی موارد سبب به وجود آوردن موقعیت های بیشتری در زندگی اجتماعی و فردی تان گردد

 

چگونه کاریزماتیک باشیم 

احتمالا تا به حال برای تان پیش آمده که در مورد یکی از اطرافیان خود به دیگران گفته باشید که فلانی مهره مار دارد. یا در مورد او مثال آهنربا را به کار ببرید که هر فردی را به خود جذب می کند. درست است که بخشی از این جذابیت ها، همچون استعداد ذاتی به برخی افراد داده شده، اما نمی توان نقش موثر آموزش و محیط را بی اهمیت دانست. اگر می خواهید بدانید که شما هم در گروه افراد کاریزماتیک قرار دارید یا خیر، می توانید مواردی را که در ادامه به شما معرفی خواهد شد را بررسی کرده و از خود بپرسید که آیا این خصوصیات را دارا هستید یا نه.

  

شنونده بسیار خوبی هستید

یکی از متخصصان زبان بدن و نویسنده کتاب «چگونه نخستین برخورد خود را تاثیرگذارتر کنیم؟» یعنی خانم «پتی وود» می گوید شما هم ممکن است تصور کنید که جذابیت شخصیت افراد، به آنچه می گویند است، اما در بسیاری از مواقع، زبان بدن برای دارا بودن چنین جذابیتی کفایت می کند.

 

وی بر این باور است که افراد جذاب، عمدتا شنونده های بسیار خوبی هستند و به همین دلیل نیز بر دیگران تاثیر بسیار خوبی می گذارند. اگر به دیگران نشان دهید که به آنها علاقه دارید و برای شان اهمیت قائل هستید، حس خوبی نسبت به شما خواهند داشت به همین دلیل نیز افراد کاریزماتیک، شنونده های بسیار خوبی هستند. اینکه به چشمان فرد مقابل تان نگاه کنید، موبایل خود را کنار گذاشته و یک شنونده خوب باشید، می تواند تاثیر بسیار مثبتی در احساس دیگران نسبت به شما داشته باشد.

 

از فرد مقابل سئوال می پرسید

افرادی که زیاد صحبت می کنند عمدتا به دنبال فرصتی می گردند تا دوباره بتوانند صحبت کنند. پروفسور «ران ریگو» استاد روانشناسی دانشگاه «کلرمونت مک کنا» می گوید: “گوش دادن به صحبت های دیگران تنها شنیدن اصوات آنها به شمار نمی آید بلکه باید قابلیت درک شدن نیز در چنین شنیدنی وجود داشته باشد. صحبت های شما باید به گونه ای باشد که اطلاعات تان را بیشتر کند. اگر در هنگام صحبت با دیگران از آنها سئوال هایی نیز بپرسید که به موقع باشند و باعث درک بهتری از آن فرد شود، تاثیرگذار خواهند بود.”

 

اجازه می دهید صدای تان به خوبی شنیده شود

وود می گوید: “افراد جذاب عمدتا شنوندگان خوبی هستند با این حال، برای آنکه شنیده نیز بشوند، دیگران را متوقف می کنند. اما باید توجه داشته باشید زمانی که این کار را انجام می دهید به موقع باشد. تنها زمانی دیگران را متوقف کنید که ایده ی سازنده ای برای مشارکت داشته باشید تا دیگران از این کار شما دلگیر نشوند. درضمن حتما با صدای رسا صحبت کنید تا تاثیرگذارتر باشید. هنگام صحبت کردن تُن صدای خود را بالا و پایین ببرید تا صحبت کردن تان برای دیگران یکنواخت نشود.”

 

احساسات تان را نشان می دهید

وود می گوید افراد جذاب و کاریزماتیک دقیقا همان احساسی را که تجربه می کنند، به واسطه چهره خود به دیگران نشان می دهند. این افراد در هنگام شادی، چهره ای بشاش دارند و در زمان خستگی نیز ژست های مرتبط با این احساس را نشان می دهند. این انتقال احساس واضح آنها، به شما کمک می کند که ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.

 

می توانید برخی از عکس العمل ها را تعدیل کنید

از طرف دیگر، فیلتر کردن برخی از احساسات تان می تواند از شما شخصیت جذاب تری بسازد. پروفسور ریگیو نیز می گوید اینکه بتوانید خشم خود را اندکی تعدیل کنید می تواند به جذابیت شما بیافزاید.

  

حتی زمانی که لبخند نمی زنید، بشاش هستید

افراد جذاب، حتی زمانی که لبخند هم نمی زنند، شادتر از دیگران به نظر می رسند. وود می گوید اما اگر در زمان شاد بودن هم ادا و اصول های مخصوص خود را دارید و حس خشنودی را به دیگران منتقل نمی کنید، دیگران از شما فاصله خواهند گرفت. اگر در میان چنین افرادی قرار دارید، تلاش برای ایجاد تغییر در آن می تواند در افزایش جذابیت شما موثر واقع شود.

  

بدون آنکه کلامی ادا کنید، ابراز همدردی می کنید

افراد جذاب نه تنها زمانی که صحبت می کنند به خوبی احساسات خود را به دیگران منتقل می کنند، بلکه در مواقعی که نیازی به صحبت کردن وجود نداشته باشد نیز با حالات چهره و بدن در هر موقعیت شاد و یا دردآوری با دیگران همراه می شوند.

 

افراد جذاب به خوبی احساسات خود را به دیگران منتقل می کنند

 

از زبان بدن و ژست های خاص خود استفاده می کنید

برخی از حالت های بدن، مانند بالا نگه داشتن سر و یا بازوها می تواند فرد شادتر و سرحال تری را از شما به دیگران نمایش دهد. دکتر وود نیز تایید می کند این کارها نه تنها می تواند برای دیگران مفرح باشد بلکه برای خودتان نیز به واسطه ترشح ماده شیمیایی به نام «اندورفین» و کمک به بهتر کردن وضعیت خلق و خوی تان، مفید است.

  

بدون آنکه وحشت زده به نظر بیایید مستقیما به چشمان طرف مقابل نگاه می کنید

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

با نگاه کردن مستقیم به چشمان فردی که صحبت می کند، به او می فهمانید که برای او ارزش و احترام قائل هستید. اما زمانی که به سمت پایین نگاه می کنید، در فرد مقابل احساس ناامنی را به وجود می آورید. وود بر این باورست که افراد جذاب نه تنها به چشمان فرد مقابل نگاه می کنند بلکه لبخند نیز می زنند و سرشان را نیز گاهی به علامت تایید تکان می دهند.

 

احساسات دیگران را به خوبی می خوانید

تعدیل در عکس العمل ها از خصوصیات افرادی است که از شخصیتی جذاب و کاریزماتیک برخوردار هستند. ریگیو در این باره می گوید، افراد جذاب بیش از آنچه در دیگران می بینند را در می یابند. به عنوان مثال، ممکن است که دریابند لبخند فردی از روی اجبارست. همچنین به بی قراری و اضطراب افراد، حتی در مواقعی که لبخند می زنند، نیز پی می برند.

  

روابط پایدارتری با دیگران دارید

زمانی که با فردی در طول زمان و مدت نسبتا طولانی، در تماس هستید و بدون در نظر گرفتن جریاناتی چون رفتارهای رسمی و اداری، واقعا به دیدن دوباره آن فرد علاقه فراونی دارید، برای فرد مقابل جذاب به نظر خواهید رسید. بنابراین در آینده با آن فرد در ارتباط خواهید بود و از وی خبر خواهید گرفت. زمانی که نسبت به فردی احساسات خاصی دارید، او نیز شما را فرد خاصی قلمداد می کند.

 

خود را متعلق به گروه یا طبقه خاصی نمی دانید

خودتان را به تمام افراد از تمام نسل ها، پیشینه ها و فرهنگ ها نزدیک می دانید و این کار را صرفنظر از اینکه با چه کسی مواجه می شوید، انجام می دهید. چنین برخوردی به شما کمک می کند که شخصیت جذابی داشته باشید. دکتر ریگیو می گوید، هر اندازه بیشتر بیرون بروید و با افراد بیشتری در ارتباط باشید، تفاوت انسان ها با یکدیگر را نیز بیشتر در خواهید یافت. با این کار قادر خواهید بود، افراد بهتری را در موقعیت های گوناگون برگزینید.

  

به جز خودتان به دیگران نیز اهمیت می دهید

وود بر این باورست، زمانی که با فردی تماس بدنی پیدا می کنید، مثلا بازوی او را می گیرید و به او می گویید که از دیدار با او لذت برده اید، آن فرد ذهنیت خوبی از شما پیدا خواهد کرد. با این کار فرد مقابل، احساس تنهایی نخواهد کرد و اندکی دلگرم خواهد شد. تنها مراقب باشید که در محیط های کاری و حرفه ای این کار با قوانین محل کارتان در تضاد نباشد.

 

در هنگام صحبت کردن تصویرسازی می کنید

اگر در هنگام صحبت با دیگران، تصویر روشن تری از آنچه می گویید داشته باشید و در حین توضیح دادن موضوعی، مثال های تصویری بیاورید، آن وقت به درک بهتر دیگران از موضوع مورد بحث کمک خواهید کرد. همچنین با این کار در نظر آن فرد یا گروه، از جذابیت بیشتری نیز برخوردار خواهید بود.

 

منبع: rooziato.com

 

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟آموزش فن بیان و سخنوری با فرزانه معصومیانmasoomian.ir09303163329

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم
چگونه شخصیت کاریزماتیک باشیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *