چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم
چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم

شاید برای بسیاری از شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه با یک سوال شخصیت طرف مقابل را بشناسیم؟ حالا روانشناسان توانسته‌اند یک پاسخ علمی به این سوال بدهند. کافی است نظر طرف فرد مورد نظر را درباره شخصیت دیگران از او بپرسید. هر آنچه که او درباره دیگران می‌گوید بسیار شبیه به شخصیت واقعی خود او خواهد بود. این یافته در طی پژوهشی که دکتر داستین وود انجام داد بدست آمد و نتایج آن در مجله «شخصیت و روانشناسی اجتماعی» که از معتبرترین مجلات روانشناسی دنیا به شمار می‌رود چاپ شده است.

علت چنین چیزی بیشتر به خاطر آن است که افراد دوست دارند سایرین را بر اساس ویژگی‌های خودشان ببینند و ارزیابی کنند. افراد بخشنده دیگران را بخشنده می‌بینند و افراد خودخواه معمولاً افراد دیگر را خودخواه معرفی یا تلقی می‌کنند. این نتیجه مصداق ضرب المثل «کافر همه را به کیش خود پندارد» می‌باشد. این یافته در پژوهش‌های مختلفی نیز مورد تایید قرار گرفته است. در یکی از این پژوهش‌ها از مردان خواسته شده بود که ویژگی‌های مثبت و منفی افراد دیگر را ارزیابی کنند. در این پژوهش، فردی که به ویژگی‌های مثبت سایرین بیشتر اشاره نمود از لحاظ شخصیتی آرام، شاد، باثبات و انطباق پذیر بود. همچنین این افراد از زندگی خود رضایت نسبی بیشتری داشتند. برعکس، افرادی که به ویژگی‌های منفی سایرین بیشتر اشاره نمودند، معمولاً میزان بالایی از رفتارهای ضداجتماعی و خودشیفتگی در آن‌ها نمود داشت. این پژوهش بعد از یک سال نیز بر روی همان افراد تکرار شد و نتایج مشابهی به دست آمد.

یافته‌های این پژوهش در حوزه‌های مختلفی از جمله ازدواج بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. برای مثال زمانی که شما قصد آشنایی با یک خانم و یا آقایی را به منظور ازدواج دارید، معمولاً پرسیدن این سوال که ویژگی‌های مثبت و منفی خودتان را چه می‌دانید کارا و مفید نخواهد بود. زیرا در بسیاری از موارد مردم اغلب برای اخذ توجه و تایید طرف مقابل خود چهره واقعی‌تری از خود به وی نشان نمی‌دهند و بیشتر تلاش می‌کنند بر روی نقاط مثبت خود که شاید در واقعیت چنین نقاط مثبتی نیز ندارند تاکید کنند و از بیان نقاط منفی شخصیت خود پرهیز کنند.

به نظر می‌رسد در این شرایط پرسیدن این سوال که درباره دوستان و آشنایان‌تان چه دیدگاهی دارید می‌تواند کارساز باشد. با این سوال فرد مورد نظر با گارد بازتری شروع به توصیف ویژگی‌های افراد دیگر خواهد کرد و این بهترین لحظه‌ای است که شما می‌توانید دیدی کلی نسبت به طرف مقابل خود به دست آورید. به یاد داشته باشید که این روش تنها روش شناخت فرد نیست و نباید صرفاً بر اساس آن اقدام به نتیجه گیری و قضاوت کرد. اما واقعیت این است که با توجه به اینکه کسب شناخت واقعی از یک فرد گاهاً بسیار دشوار و سخت می‌باشد، استفاده از چنین روش‌هایی می‌تواند شناخت بسیار خوبی از طرف مقابل به دست دهد.چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم

+بیشتر بخوانید: مطالب روانشناسی را اینجا دنبال کنید

یعنی واقعاً میشه با یک سوال شخصیت طرف مقابل را بشناسیم؟ من که قبول ندارم. البته انگار کار علمی شده ولی به هرحال باید آدم خیلی با یه نفر صحبت کنه تا بفهمه طرفش چه جور ادمیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدئوی آشنایی با خانواده ربات‌های بوستون داینامیکس: پیشرفته‌ترین ربات‌های دنیا

ویدئوی نشنال جئوگرافیک: بالا رفتن سنگ نوردان از آبشار آنجل

ویدئوی برجسته‌ترین آثار موسیقی کلاسیک دنیا شامل آثاری از بتهوون، موزارت، باخ و شوپن

من با این حرفها کاری ندارم ولی اینو میدونم نه تنها تمام دنیا بلکه تمام …

با سلام ؛ لطفا این یک نفر این معما رو برای من حل کنه : چطوریه که اسم …

کلیه حقوق این وبسایت برای مجله تکنولوژی و علمی نارون محفوظ است.



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .


بازگشت به
سایت


 

 

 

چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم

متاسفانه صفحه مورد
نظر در سایت یافت نشد ،


 

ممکن است نشانی آن
تغییر کرده باشد شما میتوانید عنوان مدنظر را از طریق قسمت ذیل در
لیست محتویات سایت جستجو کنید

 

 



 


 


جستوی  پیشرفته  مطلب مدنظر :



 

 

 

 


تماس با ما : 

روابط عمومی و پشتیبانی پایگاه
اطلاع رسانی تنظیم خانواده


تلفن:0311-7810980  
ایمیل: info@tanzimekhanevadeh.ir

اگر اولین بار است که با یک نفر قرار ملاقات دارید, می توانید از روی حرکات او متوجه شخصیت طرف مقابل شده و شخصیت او را تا حدودی بشناسید!

زمانی که دو نفر برای اولین بار همدیگر را ملاقات می کنند، به دنبال نشانه هایی برای شناخت شخصیت هم می گردند. از حالت دست گرفته تا شیوه جواب دادن به تلفن همراه، همگی راه هایی هستند که به کمک آنها می توانید شخصیت طرف مقابل را تا حدودی تشخیص دهید.

ما در اینجا برخی از رایج ترین رفتارها را که معیاری برای قضاوت شما می توانند باشد، برایتان آورده ایم.

 

حالت دست

چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم

شما می توانید از طریق حالت دست طرف مقابل، شخصیت او را تشخیص دهید. افرادی که حرکات دست زیادی دارند، معمولا افرادی قدرتمند با اعتماد به نفس بالا هستند که دوست دارند خودشان را در مقابل دیگران بیان کنند در حالی که آنهایی که زیاد هنگام صحبت کردن دست خود را تکان نمی دهند، افرادی کم رو و بدون اعتماد به نفس هستند که به دنبال ساده ترین راه برای انجام کارهایشان می گردند.

 

وقت شناسی

آیا دیر سر قرارتان رسیده اید؟ این رفتار شما بر شخصی که منتظر شما مانده است، تاثیر منفی خواهد گذاشت. افرادی که وقت شناس هستند، افراد با انگیزه ای هستند که ساختار ذهنی منظمی دارند و برای لحظه به لحظه زندگی خود ارزش قائلند در صورتی که افراد وقت نشناس، افراد بی ملاحظه ای هستند که همیشه در حال دویدن به این طرف و آن طرف اند و تمام کارهای خود را در دقیقه 90 انجام می دهند.

 

طرز برخورد با کارکنان رستوران

سعی کنید هیچگاه با فردی که با کارمندان رستوران بد برخورد می کند، قرار ملاقات نگذارید. شما از طرز برخورد افراد با گارسن های رستوران، کارمندان هتل و نگهبانان می توانید تشخیص دهید که آیا طرف مقابل تان فرد مودبی است یا خیر. افرادی که شغل دیگران را معیار احترام گذاشتن به آنها قرار می دهند، افراد قابل اعتمادی نیستند.

 

طرز نگاه هنگام نوشیدن

تحقیقات نشان داده افرادی که هنگام نوشیدن قهوه یا چای، به داخل فنجان نگاه می کنند، افرادی درونگرا، ایده آلیسم، آگاه و متمرکز هستند. اما فردی که به لبه های فنجان نگاه می کند، فردی است که بسیار تحت تاثیر دیگران قرار می گیرد. بی خیالی، برونگرایی و قابل اعتماد نیز از دیگر خصوصیات این دسته است. آنهایی که هنگام نوشیدن نیز چشمان خود را می بندند، افرادی هستند که در زندگی درد و رنج کشیده اند اما سعی می کنند خودشان را با خوشی ها سرگرم کنند.

 

جویدن ناخن ها

بله، این یک نشانه است. تحقیقات نشان داده افرادی که ناخن های خود را می جوند یا با موهای خود بازی می کنند یا حتی پوست تن خود را می خارانند، تمایل به کمال گرایی دارند و نمی توانند آرامش خود را به طور کامل حفظ کنند.

 

دست خط

فرقی نمی کند که شما یک نامه عاشقانه بنویسید یا یک لیست خرید روزانه، دست خط شما می تواند شخصیت شما را لو دهد.

افرادی که هنگام نوشتن فشار زیادی به خودکار می آورند افرادی لجوج هستند که از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردارند. اگر کلمه های نوشته شده درشت و بزرگ باشند، شما فردی مردم محور هستید در حالی که دست خط ریز و کوچک نشان از درون گرایی شما دارد.

اگر دست خط شما به سمت راست شیب داشته باشد، شما فردی احساساتی و مهربان هستید اما اگر شیب آن به سمت چپ باشد، درونگرایی از خصوصیان اخلاقی شما است. دست خط های صاف نیز نشانه عملگرایی می باشد.

 

چک کردن گوشی

چک کردن گوشی و این که چه زمان و مکانی گوشی خود را از جیب یا کیف تان در می آورید، می تواند شخصیت شما را آشکار کند. اگر فردی هستید که مدام شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا ایمیل خود را چک می کنید، نشان می دهد که شما در مورد مسائل عاطفی ثبات ندارید و مدام حال و هوایتان تغییر می کند.

 

تماس چشمی

برقرار نکردن تماس چشمی نشان دهنده عدم اعتماد به نفس است و این که فرد بر رفتارهای خود کنترل نداشته و همیشه برای انجام کارهایش نیاز به یک تلنگر از سوی اطرافیان دارد. اینگونه افراد اراده ای ضعیف دارند.

اما از طرف دیگر افرادی که اعتماد به نفس زیادی دارند، از برقرار کردن تماس چشمی واهمه ای ندارند و هنگام صحبت با دیگران به مدت طولانی تری به چشم های طرف مقابل خیره می شوند. اینگونه افراد در برقراری روابط اجتماعی با دیگران موفق تر هستند.گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغseemorgh.com/entertainmentمنبع: bartarinha.ir

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

 

برای شما این امکان وجود دارد تا با قرار دادن ویجت های فال های روزانه، تاروت و حافظ امکان فال گرفتن مراجعه کنندگان به سایت خود را فراهم نمایید. برای اینکار تنها کافیست کدی که مخصوص هر یک از آیکون های فال طراحی شده است را دریافت کرده و آن را در سایت یا وب لاگ خود قرار دهید. برای دریافت کد ویجت از لینک زیر استفاده کنید.

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه شخصیت افراد را بشناسیم؟ آیا میتوان از روی ظاهر فردی به شخصیت او پی برد؟

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ پی بردن به شخصیت افراد همیشه آسان نیست. اما این کار تاثیر بسیاری در روابط و نحوه برخورد ما با دیگران خواهد داشت. هیچ‌گاه نمی‌توان به طور مطلق به تمام ویژگی‌های شخصیتی یک فرد با نگاه به ظاهر او پی برد، اما نگاه کردن به افراد می‌تواند کمک بسیاری در شناخت شخصیت کند. با ما همراه باشید تا به بررسی ۹ ویژگی شخصیتی که تنها با نگاه کردن قابل کشف است، بپردازیم.

شناخت افراد تنها با توجه کردن به ظاهر ممکن نیست اما شاید این نگاه بتواند برخی ویژگی‌های شخصی افراد را به شما نشان دهد. در ادامه ۹ حقیقت جالب در رابطه با افراد که تنها با نگاه به ظاهر افراد می‌توان فهمید را مرور خواهیم کرد.

ظاهر می‌تواند گاهی اوقات فریب دهنده باشد، اما همیشه این‌طور نیست. گروهی از تحقیقات نشان می‌دهد که مردم می‌توانند حدس‌های بسیار دقیقی در رابطه با شما، تنها با یک نگاه کوتاه بر ظاهرتان، بزنند. حدس‌هایی مانند میزان هوش شما، گرایشات و علایقتان.

چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم

ما اطلاعاتی را که به نظر خوب نیست را در خود پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم که ظاهر خود را حفظ کنیم. این متن را بخوانید تا متوجه شوید که به‌ طور ناخود‌آگاه چه اطلاعاتی از خود به طرف مقابل انتقال می‌دهید؛ خواسته یا ناخواسته.

در سال ۲۰۱۵ دانشمندان از دانشجویان دانشگاهی در چین خواستند که به عکس‌های سلفی نگاه کنند و بگویند که چه چیزهایی از شخصیت افراد با نگاه به این عکس‌ها می‌فهمند. همزمان با این‌کار مردمی که از خود عکس سلفی گرفته بودند، فرم‌ تست شخصیت پر کردند.

در اکثر موارد دانشجویان حدس‌های اشتباهی زدند، اما یکی از نظرات درست و دقیقی که دادند در رابطه با هیجان مثبت در یک سلفی بود که به طور کلی تمایل به کسب تجربیات جدید را نشان می‌داد.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۸ ، از ۹۰ دختر و پسر دانشجوی لیسانس خواست تا با نگاه به تصاویر، به گرایشات فرد پی ببرند.

نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگان تا حد بسیاری درست قضاوت کرده بودند.

علم نشان می‌دهد که یک ناظر می‌تواند با یک تعامل مختصر به میزان هوش شما پی ببرد ولی تنها زمانی شما در حال تلاش برای باهوش نشان‌داده شدن باشید.

در یک بررسی در سال ۲۰۰۷، از دانش‌آموزان یک کالج خواسته شد که درباره یک موضوع معین در گروه‌های دونفره به مدت پنج دقیقه صحبت کنند. به نیمی از شرکت‌کنندگان به طور خصوصی گفته شده بود که همانند افراد باهوش و دارای سررشته صحبت کنند. به بقیه افراد چیزی در این رابطه گفته نشده بود واز تمام این صحبت‌های گروهی فیلم‌برداری شد.

پس از آن هم‌گروهی‌ها درباره این‌که طرف مقابل چقدر باهوش به نظر می‌رسد، فرم پر کردند. ۲۰ مرد و زن هم به تماشای این فیلم‌ها پرداختند و آن‌ها هم فرم های ارزیابی را پر کردند.

همان‌طور که مشخص بود، شرکت‌کنندگان به طور کلی قادر به تشخیص میزان هوش هم‌گروهیِ خود نبودند. به طور متوسط افرادی که فیلم‌ها را تماشا کردند، حدس‌های دقیق‌تری داشتند اما تنها زمانی که ‌آن‌ها در حال نظر دادن به افرادی بودند که به آن‌ها گفته شده بود همانند افراد باهوش صحبت کنند.

برای توضیح بیشتر یک محقق بیان می‌کند سیگنال‌هایی که هوش کم یا زیاد را در روابط اجتماعی نشان می‌دهد ممکن است با مدیریت افراد قوی‌تر شوند. شاید انگیزه برای انتقال یک حس، رفتار را به طور طبیعی تقویت کند.

یک آزمایش کوچک در سال ۲۰۰۹ و در کانادا بر روی دانشجویان دختر دوره لیسانس انجام گرفت و نتیجه به این صورت بود که آن‌ها تقریبا قادر بودند که تنها با نگاه به هرعکس‌ در ۳۹ میلی‌ثانیه به طور دقیق ارزیابی کنند که ۳۷ مرد متفاوت چقدر رفتار تهاجمی دارند.

محققان میزان پرخاشگری افراد را با گرفتن عکس‌هایی در هنگام انجام بازی کامپیوتری اندازه گرفتند. این عکس‌ها زمانی گرفته شد که آن‌ها می‌خواستند از یک بازیکن دیگر امتیاز بگیرند.

محققان همچنین ارتباطی بین نسبت بیشتر ارتفاع به عرض در صورت مرد‌ها (بدون در نظر گرفتن حالات آن‌ها) و سطح پرخاشگری این افراد، دریافتند و این‌گونه استدلال کردند که چهره عصبانی باعث کوتاه شدن پیشانی و بالا آمدن لب بالایی می‌شود، که این نسبت را افزایش می‌دهد.

در سال ۲۰۱۲ محققان از دانشجویان خواستند که به ۱۰۰ عکس نگاه کنند. این عکس‌ها از سرِ مدیران ارشدی که در شرکت‌های برجسته حقوقی فعال بودند، گرفته شده بود. از دانشجویان خواسته شد تا ویژگی‌های شخصیتی متفاوت‌ آن‌ها را بسنجند. ویژگی‌هایی از قبیل تسلط و میزان نفوذ، بلوغ صورت، قابلیت اعتماد و میزان خشنودی.

محققان نمرات میزان تسلط و بلوغ صورت را در یگ گروه با عنوان قدرت قرار دادند و نمرات میزان خشنودی و قابلیت اعتماد را در گروهِ خون‌گرمی قرار دادند.

افرادی که امتیاز بالاتری در گروه قدرت داشتند، تمایل به مدیریت شرکت‌هایی که سودآورتر هستند را داشتند.

یافته‌هایی مشابه در یک ارزیابی دیگر به دست آمد. زمانی که شرکت کنندگان به عکس‌های سالانه یک کالج که از ۷۳ مدیر کالج، گرفته شده بود، نگاه کردند. برخی از این تصاویر ۵۰ سال قبل گرفته شده بود.

اگر شما مانند یک فرد برون‌گرا رفتار کنید، اکثر افراد در تنها ۵۰ میلی ثانیه قادر به درک این موضوع هستند.

براساس یک مطالعه که در سال ۲۰۰۹ توسط محققان آلمانی صورت گرفت، مردم در آن به صدها تصویری که از صورت افراد گرفته شده بود نگاه کرده و شخصیت افراد را ارزیابی کردند. این تصاویر از افرادی با ویژگی‌های شخصیتی متفاوت گرفته شده بود. محققان بیان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که افراد برونگرا حالت‌ شادتری در عکس‌ها دارند بنابراین یافتن این افراد راحت است.

آن‌ها می‌گویند که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا احساسات مثبت خود را با لبخند زدن ، مخصوصا زمانی که از آن‌ها عکس گرفته می‌شود، نشان دهند. اما افراد درون‌گرا این کار را غالبا کمتر و با مهارت کمتری انجام می‌دهند.

مردم نمی‌تواننددرباره شخصیت دیگران، براساس نحوه راه رفتن، حدس‌های درستی بزنند. اما پژوهشگران نشان می‌دهند که افرادی مشخص مانند مجرمان روانی، می‌توانند تنها با نگاه چند دقیقه‌ای به راه رفتن افراد از میزان آسیب پذیری آن‌ها آگاه شوند.

به عنوان مثال یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان داد که یک زندانی که اختلالات روانی زیادی داشت می‌توانست افرادی را که در گذشته دستخوش فریب یا تعدی قرار گرفته‌اند را تشخیص دهد، این تشخیص عمدتا بر مبنای نحوه راه رفتن افراد بود.

متاسفانه دانشمندان بیان می‌کنند که این کار سختی است که به خود آموزش دهید تا به طور متفاوتی راه بروید. بنابراین اگر می‌خواهید در امان بمانید، بهتر است که بر روی فاکتور‌های دیگر در کنار راه رفتن، تمرکز کنید.

افراد می‌توانند با یک نگاه ساده به شما و نحوه لباس پوشیدنتان حدس بزنند که شما تا چه حد فردی معتقد و مذهبی هستید.

در سال ۲۰۰۹ یک مطالعه کشف کرد که به طور متوسط ۱۲۳ دانشجوی دوره لیسانس توانستند حدس‌های درستی در رابطه با میزان مذهبی بودن افراد، تنها با نگاهی ساده به عکسشان بزنند. این عکس‌ها به طور کامل افراد گرفته شده بود.

در این مورد میزان تعصب مذهبی افرادی که از آن‌ها عکس گرفته شده بود، با سوال از خود اشخاص و ۳ نفر دیگر که آن‌ها را خوب می‌شناختنند، ارزیابی شد. تمام این افراد پرسشنامه‌هایی را پر کردند.شرکت‌کنندگان حدس زدند افرادی که خندان، پرانرژی و مرتب بودند، مذهبی‌تر باشند و در حقیقت این تشخیص درست بود.

جالب توجه است که در این مطالعه افراد می‌توانستند برون‌گرایی، خشنودی و اطمینان به خود را در افراد تحت مطالعه تشخیص دهند.چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم

در یک تحقیق در سال ۲۰۰۹ محققان از دانشجویان تست شخصیت گرفتند. یکی از این تست‌ها میزان خودشیفتگی را نشان می‌داد. پژوهشگران از شرکت‌کنندگان خواستند تا ۳ نفر که آن‌ها را خوب می‌شناسد هم، این پرسشنامه‌های شخصیت شناسی را در رابطه با فرد شرکت‌کننده، پر کنند. بعد از آن هفت دانشجوی دیگر به عکس‌های کامل از افراد شرکت‌کننده نگاه کرده و شخصیت آن‌ها را ارزیابی کردند.

نتایج نشان داد که به طور متوسط، ناظران در تشخیص میزان خودشیفتگی افراد، تنها با نگاه به ظاهر فیزیکی آن‌ها ، حدس‌های درستی زده بودند. نشانه‌‌های خاصی که ناظران بر مبنای آن‌ها نظر داده بودند شامل تمیز و مرتب بودن ظاهر، درخشان بودن، آرایش و لباس‌های گران و شیک بود.

محققان بیان می‌کنند که این نتایج نشان می‌دهد افراد خودشیفته می‌خواهند که ظاهر خود را به نحوی تغییر دهند( آگاهانه یا ناخودآگاه) که افراد بیشتری را به سمت خود جلب کنند.




چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم
چگونه شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *