چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم
چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم

مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شماره دیگری انتقال دهند. برای این منظور از سه روش سامانه همراه من (my.mci.ir)، کد های میان بر (USSD) و تلفن گویای 444 (IVR) می توان استفاده نمود.

 شرایط مشترک برای انتقال اعتبار

چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم

2. مبلغ انتقالی: بین 10000 ریال تا 100000 ریال (1000 تا 10000 تومان) باشد و مشترک می بایست پس از انتقال اعتبار حداقل 5000 ریال اعتبار باقیمانده داشته باشد برای مثال جهت انتقال 10000 ریال مشترک می بایست حداقل 15400 ریال اعتبار داشته باشد. زیرا کارمزد این سرویس برای هر بار انتقال 400 ریال می باشد.

نکته: به ازاء هر 5000 ریال اعتبار انتقال یافته، 15 روز به زمان اعتبار مشترک  (B)  اضافه می گردد. برای مثال اعتبار در صورت انتقال مبلغ 10000 ریال مدت زمان 30 روز به زمان اعتبار مشترک دریافت کننده اعتبار اضافه می گردد.

3. قبل از شماره مشترک دریافت کننده اعتبار(B) حتما می بایست عدد 98 با فرمت ذیل اضافه گردد:

·        در صورتی که مشترک انتقال دهنده (َA) در وضعیت خط صفر (Idle) ، قطع ، معلق (Suspend)، غیرفعال (Disable) ، لیست سیاه (BlackList) و یا سلب امتیاز(Pool) باشد امکان انتقال اعتبار وجود ندارد.

·        پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه ، پیامی به وی ارسال می گردد تا در صورت تایید آن توسط مشترک انتقال انجام گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت معلق (Suspend)باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار قبلی وی اضافه گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مبلغ در وضعیت یکطرفه  باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه گردیده و زمان انتقال یافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک  (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت غیرفعال (Disable) باشد ، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقل گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه می گردد.

·        در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) در وضعیت خط صفر (Idle) یا سلب امتیاز (Pool) باشد امکان دریافت اعتبار وجود ندارد.

·        در صورتی که سیم کارت مشترک دریافت کننده اعتبار (B) قطع باشد انتقال انجام می گردد لیکن مشترک (B)  امکان دریافت پیام را ندارد.

·    در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) خاموش باشد انتقال انجام می گردد و پس از روشن نمودن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکه موجود باشد پیام به وی تحویل می گردد.

·         حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک روز 100000 ریال (10 هزار تومان) می باشد.

·        حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه 500000 ریال (50 هزار تومان) می باشد.

وضعیت خط استفاده نشده (Idle) : تلفن های همراه اعتباری با اولین تماس یا ارسال SMSفعال گردیده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نیافته باشد به عنوان تلفن همراه استفاده نشده (Idle) شناخته می شوند0

معلق (Suspend): تلفن های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار وارد وضعیت معلق (Suspend) خواهند شد.

غیرفعال (Disable) : در صورت اتمام مهلت زمانی و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 2 ماه) تلفن های همراه اعتباری غیر فعال (Disable) خواهند گردید.

سلب امتیاز(Pool) : در صورت اتمام مهلت زمانی مرحله غیر فعال و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 12ماه) تلفن های همراه اعتباری سلب امتیاز(Pool) خواهند گردید.

لیست سیاه (ListBlack) : در صورتی که مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد نمودن پین شارژ ، 5 بار اشتباه نماید خط وی وارد لیست سیاه می شود.

توجه : مشترک گرامی مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراه و رمز عبور 8 رقمی خود نهایت دقت را به عمل آورید.

چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم

·        هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک ماه حداکثر 30 بار اعتبار خود را انتقال دهند.

·        هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک روز حداکثر 5 بار اعتبار خود را انتقال دهند.

·        در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال با شرایط تعیین شده مطابقت نداشته باشد انتقال انجام نمی گردد.

پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، برای مشترک انتقال دهنده (A)و دریافت کننده اعتبار (B)پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال ، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می گردد.

9891xxxxxxxx

پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه، در صورتیکه شرایط مشترک برای انتقال اعتبار مطابق شرایط زیر باشد ؛پیامی به وی ارسال خواهد شد تا در صورت تایید آن توسط مشترک، انتقال انجام گردد.

# (********9891)شماره مشترک دریافت کننده *میزان اعتبار* رمز انتقال *132*

در این روش با ارسال کد های میان بر با فرمت ذیل می توان اعتبار مورد نظر را انتقال داد:

*10*141#

*10*142#

 مشترکین تلفن همراه در صورتی که تاکنون نسبت به تغییر رمز اقدام ننموده باشند می توانند رمز خود را ازطریق ارسال پیام کوتاه به شماره 8910  مجددا دریافت نمایند.

© تمامی حقوق این پرتال محفوظ و در اختیار شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) دارای شماره پروانه 100/1100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

Copyright 1999 — 2018 MCI.IR All rights reserved.

خرید راحت، اینترنت پرسرعت

معرفی سرویس

همراه اول به منظور تسهیل خرید بسته های نوترینو، این امکان را فراهم نموده است تا مشترک تنها با یک بار مراجعه به سرشماره *1# و واریز مبلغ بسته از طریق حساب بانکی خود بتواند به صورت مستقیم بسته نوترینو را فعال نماید. بدین ترتیب دیگر مشترکین دیگر نیاز به خرید و اعمال مکرر شارژ و انجام چند نوبت عملیات بانکی نخواهند داشت و می توانند تنها با یکبار مراجعه به سرشماره *1#، بسته های نوترینو را به سرعت و براحتی خریداری و فعال نمایند.

چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم

قوانین کلی

امکان خرید بسته از طریق این درگاه برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول امکان پذیر است.

کلیه مشترکین می توانند برای خود و یا مشترک دیگری اقدام به خرید بسته نمایند.

خط مشترک دائمی می بایست خط نرمال باشد.

دسترسی مستقیم به این سرویس از طریق شماره گیری *1*5# ممکن می باشد.

برای مشاهده و یا فعالسازی بسته ها کد *1# را شماره گیری کرده و یا به صفحه بسته های اینترنت نوترینو مراجعه کنید.

چنانچه مشترک دریافت کننده بسته، بسته فعال دیگری داشته باشد نمی توان بسته مورد نظر را برای وی خریداری کرد.

قیمت بسته های نوترینویی که از طریق این درگاه فعال می شود، با قیمت فعلی بسته ها در سایر درگاه های ارتباطی همراه اول مانند *100# برابر است و تغییری نمی کند، اما مبلغ قابل پرداخت در حالتی که طی عملیات بانکی بسته فعال می گردد، با قیمت بسته متفاوت است. مبلغ قابل پرداخت وی بابت خرید بسته برابر با قیمت بسته نوترینو + عوارض و مالیات بر ارزش افزوده (۹ درصد قیمت بسته) می باشد.

قوانین خرید و پرداخت هزینه بسته های به شرح جدول ذیل می باشد:

قیمت بسته نوترینو +  عوارض و مالیات بر ارزش افزوده (۹ درصد قیمت بسته)

در حالتی که پرداخت طی عملیات بانکی انجام می گردد، پیش از خرید بسته، مشخصات بسته و نیز هزینه آن (با احتساب مالیات و عوارض) جهت گرفتن تاییدیه به مشترک نمایش داده می شود و در صورت تأیید وی هزینه پرداخت و بسته فعال می گردد.

کلیه قوانین مربوط به استعلام وضعیت، تمدید و لغو تمدید بسته های نوترینوی فعال شده از طریق *1# عینا با قوانین بسته های نوترینویی که از طریق سایر درگاه ها فعال می گردند، یکسان است.

پس از اتمام بسته فعال شده از طریق این سرویس، قوانین جاری تمدید حجمی و زمانی بسته های نوترینو برای بسته مشترک حاکم خواهد بود.

بسته های روزانه و هفتگی، تمدید خودکار حجمی و زمانی ندارند. بنابراین در صورتیکه مشترک، خود اقدام به رزرو بسته دیتا نکند، پس از اتمام حجم یا زمان بسته روزانه یا هفتگی، مصرف دیتا وی با تعرفه عادی محاسبه می شود.

اگر بسته مشترک ماهانه بوده باشد پس از اتمام حجم تمدید حجمی می گردد و یا در صورت اتمام اعتبار زمانی، بسته تمدید زمانی می گردد و هزینه بسته جدیدی که تمدید شده است به حساب دریافت کننده منظور و یا از اعتبار وی کسر می گردد.

در صورتی که مشترک مایل به تمدید شدن بسته نباشد می تواند با شماره *100*8# تمدید خودکار زمانی یا حجمی بسته را لغو نماید.

راهنمای فعال سازی و خرید بسته نوترینو از طریق سامانه *1#

ابتدا مشترکین می بایست با شماره گیری *1# و انتخاب گزینه ۵ و یا شماره گیری مستقیم  *1*5# وارد سامانه خرید بسته نوترینو شوند.

پس از ورود به منوی ۵، منوی بسته های نوترینو دیده می شود و مشترک نوع بسته نوترینو مورد نظر خود را انتخاب می نماید:

1. خرید بسته الفا+

سپس در منو، بسته های نوترینو نمایش داده می شود و مشترک می تواند بسته مورد نظر را انتخاب نماید.

در مرحله بعدی شماره دریافت کننده بسته توسط مشترک انتخاب می گردد. این شماره می تواند شماره خود مشترک و یا شماره دیگری باشد که وی وارد می کند. در این رابطه منوی ذیل نمایش داده می شود:

۱.خودم

۲. شماره دیگری را وارد کنید.

پس از انتخاب شماره، خرید و فعال سازی مطابق با جدول فوق انجام می گردد (بطور مستقیم از طریق عملیات بانکی و یا لحاظ شدن در قبض مشترک)

  در صورتی که مشترک دریافت کننده، بسته فعال دیگری داشته باشد، این موضوع به خریدار اطلاع رسانی می شود که وی نمی تواند بسته­ای هدیه بدهد و فرآیند در این مرحله قبل از ارسال به درگاه بانک به پایان می­رسد.

در صورت امکان هدیه دادن به دریافت کننده، مشترک خریدار (مشترک دائمی که برای اعتباری خرید می کند و یا مشترک اعتباری که برای خود یا دیگران خرید می کند) به درگاه بانک هدایت شده و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی مبلغ بسته از حساب بانکی مشترک کسر و بسته مورد نظر برای دریافت کننده فعال می شود.

© تمامی حقوق این پرتال محفوظ و در اختیار شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) دارای شماره پروانه 100/1100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

Copyright 1999 — 2018 MCI.IR All rights reserved.

در جواب‌کو می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربتون رو به اشتراک بگذارید!

به هیچ عنوان نمیشود.

 

در حال حاضر برای انتقال اعتبار اینترنت بین خطوط همراه اول چه اعتباری و چه دائمی راهی در نظر گرفته نشده و این امکان برای مشترکین این اپراتور وجود ندارد.

چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم
چگونه شارژ اینترنت همراه اول را انتقال دهیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *