چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم
چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم

در این مطلب نحوه محاسبه سود بانکی با کمک فرمول های روزانه و ماهانه و سالانه را به شما عزیزان آموزش می دهیم که می توانید به راحتی به کمک این فرمول ها سود سپرده بانکی خود را حساب کنید.

همه ما در بانک های مختلف حساب های بانکی داریم که به این نوع سپرده ها سودهای بانکی کوتاه مدت و بلند مدت تعلق می گیرد. نحوه محاسبه سود بانکی با کمک فرمول های مختلف به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید با کمک انواع فرمول های روزانه و ماهانه و سالانه سود سپرده بانکی خود را حساب کنید.

برای اغلب ما سوال است که چگونه می توان سود سپرده های بانکی را حساب کرد. برای حساب کردن سود سپرده های بانکی مختلف فرمول هایی وجود دارند که با قرار دادن اعداد در این فرمول ها می توانید از سود بانکی خود مطلع شوید.

سودهایی که از سپرده های بانکی بلند مدت و کوتاه مدت دریافت می کنید متفاوت هستند و بهتر است از قرار دادن پول در حساب بانکی خود از سودی که دریافت می کنید مطلع شوید سپس اقدام به باز کردن حساب به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت کنید.

چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم

مدت به روز * نرخ * مبلغ سپرده گذاری تقسیم بر 36500 = سود سپرده کوتاه مدت و روز شمار
سود بانکی 30 روزه برای حساب کوتاه مدت روز شمار که 1 میلیون تومان موجودی دارد با نرخ 20 درصد چقدر می شود؟

16438 تومان = (36500) / ( 30*20 *1000000)
توجه داشته باشید که برای محاسبه سود بانکی سپرده های روز شمار کمترین مبلغ مانده سپرده در روز محاسبه خواهد شد.

مبلغ سپرده گذاری * نرخ = سود یکسال برای سپرده ( سپرده های 1 ساله و 2 ساله و 3 ساله و  4 ساله و 5 ساله )
سود یک سال برای سپرده / 12 = سود یکماه برای سپرده ( سپرده های 3 ماهه و 6 ماهه و 9 ماهه )
توجه داشته باشید که اگر پرداخت سود به صورت سالانه باشد نرخ سالانه است و در صورتی که پرداخت سود به صورت ماهانه باشد نرخ سود ماهانه از تقسیم نرخ سالانه بر عدد 12 بدست می آید.
سود ماهانه برای حساب بلند مدت یک ساله که یک میلیون تومان موجودی دارد با نرخ 23 درصد چقدر می شود ؟

سود یکسال کامل 220000 تومان = ٪22 *1000000

سود یکماه کامل 18333 تومان = 220000 / 12

 

در این مطلب از مجله آرگا نحوه محاسبه سود سپرده بانکی به صورت روزانه و ماهانه و سالانه را مشاهده کردید٬ شما می توانید با کمک این فرمول ها به راحتی سود بانکی سپرده خود را حساب کنید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



چیانگ مای ، مقصد تاریخی محبوب تایلند



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



تصویری بسیار از از جنگل شهری چین


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی


چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم


خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

احمدی، کارشناس اقتصادی: بسیاری از مردم نحوه محاسبه سودهای سپرده را نمیدانند./ نحوه محاسبه سود روز شمار به این صورت است که: اگر ۱۰ میلیون تومان را به صورت ثابت در بانک با نرخ ۱۸ درصد نگه داریم سود آن اینگونه به دست می‌آید که عدد ۱۰ میلیون در ۳۰ برای ماه‌های ۳۰ روزه و ۳۱ برای ماه‌های ۳۱ روزه ضرب شده و عدد ۳۰۰میلیون به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب می‌شود. حال عدد ۵۴ میلیون به دست آمده بر ۳۶۵ تقسیم می‌شود و مبلغ ۱۴۸ هزار تومان به دست می‌آید و این سود یک ماه مبلغ ۱۰ میلیون تومان ثابت با نرخ ۱۸ درصد است.

به گزارش عیارآنلاین، یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: محاسبه سود سپرده در بانک‌ها توسط مشتریان یکی از مشکلاتی است که برخی از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها با آن روبه‌رو شده و گاها دچار اشتباه می‌شوند.

محاسبه سود سپرده در بانک‌ها توسط مشتریان یکی از مشکلاتی است که برخی از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها با آن روبه‌رو شده و گاها دچار اشتباه می‌شوند. بسیاری از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها که به امید دریافت سود در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند روش محاسبه سود سپرده را به خوبی نمی‌دانند.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: وقتی کارمند بانک به شما می‌گوید سود روزشمار ۱۸ درصد یعنی کم‌ترین مانده روزانه شما جمع شده و در پایان سی روز محاسبه می‌شود. سپس عدد به‌دست آمده در ۱۸ درصد ضرب و مجموع آن تقسیم بر ۳۶۵ می‌شود. عبارت ۳۶۵ معرف ۳۶۵ روز یک سال است.

وی در رابطه با محاسبه سود سپرده‌های بانکی، عنوان کرد: عدد به دست آمده از فرمول گفته شده، مبلغ سود محاسبه شده برای مدت یک ماه است که اگر مبلغ ثابت باشد محاسبه آن راحت‌تر از محاسبه مبلغ روزشمار است. به عنوان مثال اگر ۱۰ میلیون تومان را به صورت ثابت در بانک با نرخ ۱۸ درصد نگه داریم سود آن اینگونه به دست می‌آید که عدد ۱۰ میلیون در ۳۰ برای ماه‌های ۳۰ روزه و ۳۱ برای ماه‌های ۳۱ روزه ضرب شده و عدد ۳۰۰میلیون به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب می‌شود. حال عدد ۵۴ میلیون به دست آمده بر ۳۶۵ تقسیم می‌شود و مبلغ ۱۴۸ هزار تومان به دست می‌آید و این سود یک ماه مبلغ ۱۰ میلیون تومان ثابت با نرخ ۱۸ درصد است.

چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم

احمدی خاطرنشان کرد: اشتباهی که اکثر مراجعه‌کنندگان در بانک دچار می‌شوند بدین شکل است که عدد ۱۰ میلیون را در ۱۸ درصد ضرب کرده و آن را تقسیم بر ۱۰ می‌کنند و تصور می‌شود ماهانه ۱۸۰ هزار تومان سود پول آنها می‌شود که این شیوه کاملا نادرست است.

منبع: بانک مردم

هشت
 × 
سه
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بخش فارسی وب سایت

English Blog section

قسم المدونة العربية

برخی از خدمات تیم طراحی ما در اینجا معرفی شده اند

پشتیبانی و نگهداری وبسایت شما شامل تولید و مدیریت محتوا، بک آپ گیری روزانه، آپدیت، اشکال گیری و بروزرسانی و کلیه سرویس های مربوط را به شرکت ها و صاحبان کسب و کار ارائه می دهیم.

چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم

امروزه مهمترین مبحث دنیای اینترنت، افزایش بازدید وبسایت و ارتقای رنکینگ در الکسا و موتورهای جستجو می باشد. موقعیت بالای سایت باعث بهتر دیده شدن آن توسط کاربران می گردد.

طراحی سایت به صورت حرفه ای طبق استاندارهای W3C با لایسنس معتبر بین المللی، گرافیک اختصاصی، شش ماه پشتیبانی رایگان و یک سال گارانتی با اجرای ده ها پروژه موفق در این عرصه.

این پکیج بازدیدکنندگان سایت شما را به شکل کاملا رویایی و باورنکردنی افزایش خواهد داد که باعث افزایش رتبه و در نتیجه، در هنگام جستجو سایت شما سریعتر به نمایش در خواهد آمد.

اداره شبکه های اجتماعی شامل تولید محتوا و معرفی محصولات شما با استراتژی جدید، ارتباط با مشتری، تبلیغات هدفمند، افزایش فالوئر و لایک های واقعی و سایر سرویس ها قابل ارائه هستند.

با ورود فعالیتهای تجاری به اینترنت و فضای مجازی، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تبدیل به اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و مخصوصاً در کشور های پیشرفته شد.

کلیه کاربران عزیز میتواند از سیدرضا بازیار به مدت 10 دقیقه مشاوره رایگان بگیرند. آن دسته از مشتریانی که قبلا از خدمات سایت بهره مند شده اند، محدودیت 10 دقیقه ای نخواهند داشت.

این سرویس برای تدریس خصوصی، گروهی و مجازی فراهم شده است تا دانش پژوهان در زمینه مهارت مورد نظر خود و در هر زمان و مکانی به یادگیری بپردازند و از افراد متخصص کمک بگیرند.

طراحان گرافیک ما، دارای تخیلی نامحدود و مهارتی برجسته در ارائه طرحی گرافیکی در خور نیاز و پیغام مورد نظر شما می باشند. ما از فناوری بهمراه خلاقیت برای ساخت طرح ها بهره میگیریم.

با ارسال مطالب آموزشی خود در مجموعه وب سایت های ما، کسب درآمد کنید.

همه شما عزیزان می توانید با ارسال آموزش های اختصاصی خود در سایت های ما کسب درآمد کنید.

آموزش نویسندگی در سایت و کسب درآمد

برخی از ابزار های مفید ساخته شده توسط سیدرضا بازیار در فضای مجازی

ماشین حساب مهندسی آنلاین دارای توابع پیشرفته، اعداد مختلط و محاسبات علمی و مهندسی

این ابزار نتایج جستجوی شما در ویکی‌پدیا، با استفاده از موتور جستجوگر ویکی‌پدیا در اختیار شما می گذارد

ابزار آنلاین ساختن کد رنگ هِگزادِسیمال بر پایه شانزده شانزدهی همراه با نمایش آنلاین رنگ

تست کردن آنلاین کد های اچ تی ام ال، سی اس اس، جاوااسکریپت و کد های قالب سایت و وبلاگ

بهینه سازی و فشرده سازی کد های سی اس اس به صورت آنلاین همراه با آموزش استفاده از ابزار

علاقه زیادی به برنامه نویسی تحت وب، سئو و بهینه سازی، هک و امنیت دارم. برنامه نویسی یکی از سرگرمی های من می باشد و در اوقات بیکاری به تمرین برنامه نویسی می پردازم. معمولا همیشه بیش از نیمی از درآمد های خود را صرف گرفتن کلاس های برنامه نویسی، خرید وسایل کمک آموزشی و یادگیری پیش نیاز های برنامه نویسی مانند زبان انگلیسی، لینوکس و… می کنم.

به یادگیری و اشتراک گذاشتن آموخته های خود با دیگران علاقه زیادی دارم. همیشه همه سعی خود را میکنم تا آموزش هایی که به افزایش تخصص من کمک میکنند را یاد بگیرم و بعد از افزودن تجربیات خود، آنها را به دیگران هم انتقال بدهم.

یکی از بزرگترین آرزو های من در زندگی، کار آفرین شدن است. کارآفرین شدن شغلی است که برای آینده خود می بینم! دوست دارم یک کارآفرینی خلق کنم تا علاوه بر خدمت به مردم عزیز کشورم، به وطن خودم و حتی به جهان هم خدمت کرده باشم و در کنار سایر علاقه مندان ایده های خود را عملی کنیم تا بتوانیم جهان را تغییر بدهیم.

We created Total with valid, semantic code and have taken the time to optimize every single bit.
This theme is super fast and full of great features you’re sure to love.

Total has been coded for optimum speed. Scripts are loaded only when necessary and the code is optimized to output as little and as slim as possible to ensure your site is fast.

Watch your Google rankings grow with Total. This theme has been SEO optimized and uses the best practices to ensure your on-page SEO is up to par. The built-in breadcrumbs are also coded to display on Google snippets.

With over 300 theme options (and counting) this WordPress theme makes it easier then ever to tweak and better fit your client needs without having to get down and dirty with the code.

The only way you’ll get the support you deserve from a theme is if the support is coming straight from the developer. We made the theme so we know how it works and can truly help you with any issues.

شما میتوانید برخی از نمونه کار های تیم تخصصی ما را در اینجا مشاهده کنید

همواره دستیابی به رویاهای فردی و کاری، از دغدغه های ما انسانها بوده و یافتن مجموعه ای که در آن اهداف افراد و سازمان با هم به تعالی برسد، هدفی نیست که به آسانی میسر شود.

ما همیشه در جستجوی بهترین ها هستیم. بهترین ها کسانی هستند که به استعدادها و شایستگی های خود واقفند و پیوسته سه ضلع دانش، مهارت و شایستگی های خود را توسعه میدهند.

ما بر این باوریم که هر فرد مستعد و شایسته ای در بازار کار میهن عزیزمان، جزئی از مجموعه ماست که ما مشترکاً در جستجوی هم هستیم و با حضور و همکاری ایشان بالنده تر و موفقتر از قبل خواهیم بود. شما نیز اگر به شایستگی های خود اعتقاد دارید، به ما بپیوندید تا دستان قوی تری داشته باشیم.

در صورت تمایل به همکاری با تیم تخصصی ما، از شما عزیزان دعوت می شود فرم مخصصوص همکاری را از طریق لینک زیر تکمیل و ارسال فرمایید.

در اینجا به کلیه سوالات کاربران پاسخ داده شده است. لطفا قبل از ارسال پیام، این بخش را مطالعه نمایید.

لطفا در جهت بهتر شدن کیفیت خدمات وب سایت، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

کلیه کاربران قبل از خرید، در طول خرید و بعد از خرید می توانند از سامانه پشتیبانی مشتریان استفاده نمایند.

این سایت حاصل تلاش شبانه روزی سیدرضا بازیار می باشد که بدون وابستگی مادی و معنوی به هیچ سازمان و نهاد و حزب و گروه سیاسی فعالیت خود را ابتدا بر اساس قانون الهی و سپس قانون اساسی ایران بنا نهاده است. کلیه هزینه های این سایت با هزینه شخصی پرداخت می شود که امیدوارم از این پس از طریق تبلیغات تامین شود و همواره سعی می کنم تا مطالب آموزشی جدید و خواندنی را برای شما به ارمغان بیاورم.

چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم
چگونه درصد سود بانکی حساب کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *