چگونه خودم زبان یاد بگیرم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه خودم زبان یاد بگیرم
چگونه خودم زبان یاد بگیرم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

شما، دوست عزیزی که شروع به خواندن این مقاله کرده‌اید، حتما در گیر و دار یادگیری زبان انگلیسی هستید. شاید کلاس‌های مختلف را امتحان کرده‌اید و یا از کودکی عضو ثابت انواع کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی بوده‌اید…. اما… اما هم چنان قدرت صحبت کردن آن را به شکل مؤثر و روان ندارید. اگر این طور است با احترام از شما دعوت می‌کنیم که این متن را تا پایان مطالعه کنید تا بیاموزید که چگونه می‌توانیم زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم. وقتی شیوه درست صحبت کردن به زبان انگلیسی را بدانیم، می‌توانیم به راحتی با دیگر افراد در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنیم و دامنه‌ی ارتباطات، افکار و تجربه‌های خود را بسط دهیم. در دنیای امروز، ارتباطات معنای جدیدی به خود گرفته است. اعتماد‌به‌نفس و شیوایی کلام دیگر تنها مختص ارتباط با خانواده و اجتماع نیست و به کمک امکانات جدیدی که در اختیار داریم در عرض یک چشم برهم زدن، می‌توانیم با فردی در دورترین نقطه جهان گفت‌و‌گو کنیم، ارتباط برقرار نماییم و دوست شویم. زبان انگلیسی، نزدیک‌ترین و بهترین ابزار برای این ارتباطات است. خوشمان بیاید یا نه، در جهان فعلی زبان انگلیسی ابزاری مهم برای ارتباطات بین‌المللی در زمینه‌های مختلف علمی ، اقتصادی و تجاری و… است. پس ضمن اینکه برای تمام زبان‌ها و فرهنگ‌ها ارزش قائل هستیم، باید بدانیم که چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم. اگر بدانیم چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم، در وقت و هزینه‌ی خود به شکل قابل‌توجهی سود خواهیم کرد.

چگونه خودم زبان یاد بگیرم

نقش آموزگار و مربی خوب برای همه‌ی ما کاملا مشخص است. اما پرسش این جاست که چرا گاهی با وجود تمام تلاش‌ها و مربیان عالی همچنان کُمِیت ما در یادگیری زبان انگلیسی لنگ می‌زند. اگر شما بهترین معلم انگلیسی تاریخ بشریت را هم در اختیار داشته‌باشید، تنها با چند ساعت در هفته، معجزه‌ای در یادگیری صورت نخواهد‌گرفت. آنچه که برای یادگیری مؤثر نیاز داریم، خودآموزی است. یعنی قصد کنیم که برنامه‌ای مناسب برای خود طراحی کنیم و به آن پایبند بمانیم. شاید عده‌ای در مقابل این پیشنهاد عکس‌العمل منفی داشته‌ باشند و انواع بهانه‌ها را برای رد آن مطرح کنند. مثلا چیزی که در انتقاد به روش خودآموزی زبان انگلیسی زیاد به گوش می‌رسد، این است: زبان فرایندی است که در ارتباطات شکل می‌گیرد و برای یادگیری آن نیاز به افراد دیگر است. این فرمایش کاملا درست و منطقی است، اما کامل نیست. تمرین مهارت‌های مختلف به طور انفرادی ما را قوی و قوی‌تر می‌سازد. همان‌طور که رمز موفقیت لیونل مسی به گفته‌ی خودش، ساعت‌های متمادی تمرین انفرادی است. پس مهم است که بیاموزیم چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم. در ادامه ۳۳ راهکار برای این منظور مطرح شده‌است.

شاید این کار کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیار مفید خواهد‌ بود. ابتدا سعی‌کنید متن یا فیلمی را به زبان انگلیسی گوش بدهید و سپس همان متن و جملات را با صدای خود بخوانید و آن را ضبط کنید. هر دو نسخه را مقایسه کنید و سعی نمایید، ایرادات و نواقص خود را اصلاح‌ کنید. این تمرین را ادامه بدهید. انسان به طور طبیعی ویژگی پیروی و تقلید کردن دارد. با این کار کم‌کم شما هم مشابه نسخه اصلی فایلی که تدارک دیده‌اید، صحبت خواهید‌ کرد.

با صدای بلند زبان خواندن مثل حرف زدن عادی نیست. برای تقویت ماهیچه‌های صوتی در هنگام حرف زدن به زبان‌های دیگر لازم‌است، بلند بلند تمرین‌ کنید. وقتی روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به بلند خواندن انگلیسی اختصاص بدهید، متوجه نقص‌های خود و ادای درست کلمات می‌شوید. اگر برایتان امکان دارد، با دوست‌تان تمرین‌ کنید و سعی‌کنید جملات و عبارات روزمره‌ی موجود در مطالبی را که می‌خوانید، به خاطر بسپارید.

در هنگام رانندگی یا دوش‌ گرفتن برای خود ترانه‌هایی به زبان انگلیسی بخوانید. به ویژه در هنگام دوش‌ گرفتن، خواندن برای شما بسیار مفید است. چون این بار نه تنها با سخنان اعتراض‌آمیز اطرافیان روبه رو نمی‌شوید، بلکه والدین محترم از اینکه فرزندی چندزبانه تربیت کرده‌اند، به شما افتخار خواهند کرد. گذشته از اینها در ترانه‌های انگلیسی، اصطلاحات و عبارات مفیدی وجود دارد که شما را نسبت به استفاده و کاربرد آنها آگاه می‌سازد. ضمن اینکه یادگیری همراه با موسیقی و ریتم بسیار ساده‌تر و به یادماندنی‌تر است. مثلا اگر دقت کرده‌ باشید به یاد آوردن اشعار سخت‌تر از ترانه‌هاست. چون ترانه‌ها را به صورت ریتمیک و آهنگین شنیده‌اید و در یادتان مانده‌اند.

ویدئوها و فیلم‌های کوتاهی از منابع مختلفی که در دسترس دارید تهیه کنید و آنها را تمرین و تکرار نمایید. امروزه دسترسی به ویدئوهایی به زبان انگلیسی برای آموزش و یادگیری بسیار ساده شده‌ است و وجود وبسایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی دستیابی به آنها را بسیار ساده‌ کرده‌ است. ویدئوها و فیلم‌های کوتاه تمرکز شما را بالاتر می‌برند. سعی‌ کنید جملات و عبارات را به دقت تحلیل کنید. فیلم را متوقف کنید، یادداشت‌برداری کنید. گوش‌ دادن را تکرار نمایید تا به کل جملات و موضوعات کاملا مسلط بشوید.

حروف صدادار و بی‌صدا و نحوه‌ی ادا کردن‌شان بسیار مهم است. وقتی شیوه‌ی خواندن حروف را به درستی بیاموزید، در خواندن و استفاده از لغات و کلمات جدید مشکلی نخواهید‌ داشت. حتی به نوشتن املای صحیح کلمات هم مسلط خواهید شد.

یکی از رایج‌ترین صداهای زبان انگلیسی «شوآ» است. آن را بشناسید و کاربردش را بدانید.

در زبان انگلیسی زیر و بم صدا و لحن و تأکید، برای ادای کلمات و جملات خیلی مهم است. با گوش‌ دادن به جملات زبان اصلی، لحن و تأکیدها و افت و خیز جملات را یاد بگیرید. وقتی نحوه‌ی درست ادا کردن جملات و کلمات را بدانید در شنوایی انگلیسی نیز مهارت پیدا می‌کنید.

باید بدانید که هر واژه چند بخش است و تأکید شما در ادای هر بخش باید کجا قرار بگیرد و علائم و نشانه‌های فُِنتیکی (آوایی) به شما کمک می‌کنند تا کلمات را درست بشنوید و درست بگویید.

وقتی روی کلمه‌ای تأکید قرار می‌دهیم، به شنونده و مخاطب خود در انتقال مفهوم کمک می‌کنیم. انتقال معنا بستگی زیادی به گوینده و نحوه‌ی صحبت‌کردن و شیوه‌ی انتقال معنا دارد. اگر تأکید و فشارهای لازم روی کلمات نامناسبی قرار بگیرد، سوءِتفاهم کلامی پیش می‌آید و شنونده منظور را دریافت نمی‌کند.

برخی جملات و عبارات کاربرد زیادی در محاوره دارند. عبارت‌هایی که علیرغم کوتاه‌بودن، جملات شما را زیبا و شکیل می‌کنند و به شیوه‌ی حرف زدن شما جلوه‌ی خوبی می‌بخشند. مثلا در فارسی عباراتی نظیر: «به عبارت، در واقع و… » می‌توانند به شما برای بیان مفاهیم و ادای جملات کمک‌کنند. در انگلیسی هم دقیقا همین‌طور است. یعنی عباراتی جانبی برای بیان منظور که شما را در تکمیل معنی و زیباسازی جملات یاری می‌کنند و البته با ایجاد مکثی کوتاه، اجازه تأمل برای ساختن بخش‌های بعدی را در اختیار شما می‌گذارند.

ممکن است برای یک مفهوم، واژگان مترادف زیادی وجود داشته‌باشد. اما باید دقت کنید تا مکان مناسب برای کاربرد هر واژه را بشناسید. مثلا واژه small و short از نظر ترادف معنایی مشابه هستند، اما کاربرد هر یک متفاوت است. برای نمونه موی کوتاه با لغت short بیان می‌شود و small کاربردی ندارد. به ارتباط میان ترکیب‌های واژگان و کاربرد آنها دقت‌کنید. در غیر این صورت سوءِتفاهم‌های خنده‌داری در حرف‌زدن ایجاد می‌شود.

یادگیری افعال چند‌قسمتی کمی دشوار و گیج کننده است. شاید بپرسید افعال چندقسمتی کدامند. مثلا break down یا look down on از جمله افعال چندقسمتی هستند که معمولا ریشه‌ی لاتین دارند. ریشه زبان انگلیسی ژرمن است و به همین دلیل واژگان لاتین بسیاری پس از تسخیر و غلبه نرمن‌ها (گروهی از وایکینگ‌های مستقر در نرماندی فرانسه) در قرن یازدهم، به این زبان وارد شده‌ است. گذشته از داستان‌های تاریخی، واقعیت ماجرا این است که افعال چندقسمتی کاربرد زیادی در زبان انگلیسی دارند. برای انگلیسی صحبت‌ کردن، باید از این افعال در کلام خود استفاده‌ کنید و اگر اشتباه کنید که درصد احتمال آن بسیار بالاست، حرف‌تان خنده‌دار و بی‌معنی می‌شود و برای فهم معنای کلام‌تان باید بستر آن را بررسی‌ کنید. افعال چند قسمتی معمولا برای بیان حرکت استفاده می‌شوند و مفهوم حرکت را در خود نهفته دارند.

در هر زبان واژگانی وجود دارد که ضمن تسریع مفهوم‌رسانی کلام را زیبا می‌کنند. با به‌کار بردن آنها، احساسات و عقاید بهتر منتقل می‌شوند. پس سعی‌ کنید آنها را یاد بگیرید. مثل: OK، no problem، fine و… .

بشر به طور کلی شیفته‌ی داستان و داستان‌گویی است. همه دوست دارند قصه‌ها را دنبال‌ کنند. پس وقتی صحبت می‌کنید، باید سعی‌ کنید که موضوعات را روایت‌گونه تعریف‌ کنید. در قصه‌ی خود از زمان‌های مناسب کمک بگیرید. مثلا ممکن است موضوع و خاطره‌ای که از آن می‌گویید در گذشته رخ داده‌ باشد، اما بیان آن با استفاده از زمان حال، مخاطب را بیش از پیش درگیر و علاقه‌مندِ داستان شما می‌کند.

سریع حرف زدن مهم نیست، اما در هر زبانی برای تأثیرگذاری باید به موقع مکث کنید و پاسخ و واکنش مخاطب خود را بررسی نمایید. گاهی‌اوقات با ایجاد مکث در جملات و صحبت‌ها، مخاطب را علاقه‌مند و کنجکاو می‌کنید.

گاهی‌اوقات، مفاهیم از طریق عبارت‌ها منتقل می‌شوند. عبارت‌ها و جملاتی که اگر آنها را به قطعات کوچک‌تر یعنی واژه‌ها، حروف اضافه و… بشکنیم، معنی کل واحد ساخته شده از دست می‌رود. در حقیقت گروهی از اجزاء در کنار هم معنی جدیدی را منتقل می‌کنند. پس باید این ترکیب‌ها و عبارات را بشناسیم و نحوه‌ی استفاده از آنها را بدانیم. این عبارات به ما کمک می‌کنند تا زیبا صحبت کنیم و بدانیم که چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم.

ژاپنی‌ها در گفتن حروف L و R مشکل دارند. اسپانیایی‌ها میان V و B تفاوت قائل نیستند. آلمانی‌ها w را مشابه v تلفظ می‌کنند. به هر حال اهل هر کجا که باشید تلفظ بعضی حروف و آواها برای شما دشوار است. این حروف را بشناسید و روی تلفظ صحیح آنها کار کنید. مثلا فارسی‌زبانان با ادای ترکیب TH کمی مشکل دارند. معمولا در آغاز یادگیری نتیجه تلفظ درست این ترکیب، تلاشی مَذبوحانه و خنده‌دار از کار درمی‌آید.

برای انگلیسی صحبت‌کردن، باید لهجه مورد نظر خود را انتخاب کنید. بنا به سلیقه و گاهی‌اوقات احساساتی ناخودآگاه، بعضی از افراد به لهجه بریتانیایی علاقه دارند و برخی دیگر دوست دارند لغات و جملات را به سبک آمریکایی ادا کنند. به هر حال انتخاب با شماست و این مسأله کاملا سلیقه‌ای است.

در میان افراد مشهور، فرد مورد علاقه‌تان را برای تقلید کردن انتخاب کنید. مثلا اگر طرفدار بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز) هستید، می‌توانید به فیلم‌هایش توجه‌ کنید. علاقه‌ی شما باعث می‌شود، لهجه و کلمات او را تقلید کنید. این کار در تسریع یادگیری شما مفید است. البته اگر فرد مورد نظر شما دیوید بکام است، بهتر است در انتخاب خود تجدیدنظر کنید.

ادای بعضی حروف نظیر P به نفس‌گیری نیاز دارد. اما سایر حروف خیلی ساده و بدون زحمت ادا می‌شوند. برای اصلاح حالت تلفظ خود از آیینه کمک بگیرید. در مقابل آیینه تمرین کنید تا حروفی که سرعت صحبت‌ کردن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بشناسید.

ترکیب واژگان در برخی جملات تلفظ را دشوار می‌سازد. مثل قوری گل قرمزی خودمان. سعی کنید عبارات این چنینی را در زیان انگلیسی شناسایی و تمرین کنید. این حرکت روی سرعت حرف زدن و توانایی هماهنگی شما برای ادای جملات اثر مثبتی دارد.

شاید هجی کردن حروف یک اسم به نظر شما مسخره و بی‌تأثیر باشد و آن را در حد آموزش کودکستان بدانید، اما باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. تمرکز بر تاریخ‌ها، اعداد و حروف به طور جداگانه، تمرکز و دقت شما را بهبود می‌بخشد.

زیر و بم بودن جملات و افت و خیزی که در شیوه‌ی ادای هر جمله به کار می‌برید، در زبان انگلیسی بسیار پیچیده است و اهمیت خیلی بالایی دارد. زیرا نیمی از مفاهیم مورد نظر گوینده از طریق احساسات به‌کار برده شده در این افت و خیزها مطرح می‌شود.

باید بیامورید که برای تلفظ هر آوا و حرف، از کدام بخشِ ساختمان گویشی خود کمک بگیرید. به طور کلی نظام فیزیکی صحبت‌کردن، شامل دندان‌ها، پشت دندان‌ها و سقف دهان است. شیوه‌ی استفاده از هر یک از این بخش‌ها به درست حرف زدن کمک شایانی می‌کند.

در مرحله قبل، اهمیت استفاده از ابزار گویشی مطرح‌ شد. حال باید دقت کنید که افراد انگلیسی زبان چگونه از نظام فیزیکی گفتار استفاده می‌کنند و سعی کنید از آنها تقلید‌ کنید.

ریتم و آهنگ زبان بر اساس بخش‌های مؤکد و غیر مؤکد شکل می‌گیرد. در زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی، زمانی که برای مؤکد کردن بخش‌های مختلف کلام در نظرگرفته شده است، یکسان است. خوب به این نکته دقت کنید، زیرا تساوی تأکید در بخش‌های گوناگون عبارات و جملات باعث تشکیل ریتم و آهنگی خاص می‌گردد.

گاهی‌اوقات تفاوت فرهنگ‌ها، سوءِتفاهم‌های خنده‌داری ایجاد می‌کند. برای یادگیری زبانی جدید باید اصطلاحات را نیز بیاموزید. برای نمونه عبارتی مانند «خسته نباشید» در زبان انگلیسی وجود ندارد. اگر تلاش کنید معادل عبارات زبان مادری‌تان را عینا به انگلیسی ترجمه کنید، ناموفق خواهید‌ بود.

گاهی‌اوقات کنار هم قرار‌گرفتن بعضی حروف و صداها در شکل تلفظ آنها تغییراتی ایجاد می‌کند. به این جزئیات دقت‌ کنید. به ویژه در زبان عامیانه نحوه ی ادای کلمات متفاوت است. مثلا want to به شکل wanna گفته می‌شود و مثال‌هایی از این دست.

مطالعات نشان می‌دهد که آرام صحبت‌کردن، تأثیر بیشتری روی مخاطب دارد و موجب می‌شود، توجه و تمرکز شنونده به سخنان گوینده بیشتر شود. ضمن اینکه امکان اشتباه کردن نیز پایین می‌آید.

چگونه خودم زبان یاد بگیرم

توجه به اشعار منقطع، تمرین خوبی برای یادگیری تأکید در بخش‌های مختلف جملات و کلمات است. نمونه اشعار منقطع را در اشعار کودکانه می‌توان یافت.

برخی از واژگان، آواها و عبارات برای بروز احساسات استفاده می‌شوند. مثلا عبارت «خدای من» که همه معادل انگلیسی آن را می‌دانند، نمونه‌ای از این عبارات احساسی است. یا حتی شناخت اصواتی بی‌معنی که برای انتقال حس درونی به کار می‌روند بسیار مهم است. مثلا در زبان انگلیسی برای بیان نفرت از طعمی که نپسندیده‌اند، از «yuck» استفاده می‌شود. چیزی شبیه (ایش یا اَه اَه).

باید بتوانید عباراتی را که می‌شنوید، نقل به مضمون کنید. لازم نیست برای حرف زدن دقیقا جملاتی را که یاد گرفته‌اید، در کلام خود منعکس کنید، بلکه باید بتوانید هر جمله را به زبان خود بازیابی‌ کنید و به شیوه‌ی خودتان آن را بیان کنید.

انقباض واژه‌ها یا شکل کوتاه‌ شده‌ی آنها، انرژی و زمان شما را ذخیره می‌کند و باعث می‌شود که روان‌تر صحبت‌کنید. مثلا به جای should not بگویید shouldn’t. این کار باعث می‌شود زیباتر و روان‌تر صحبت‌ کنید و حرفه‌ای به‌نظر برسید.

برای خود ۳۳ روز در نظر بگیرید و در طی این مدت روزی ۱۵ دقیقه را به هر یک از این روش‌ها اختصاص‌ بدهید. با این روش‌ها درمی‌یابید که چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیرید. بعد از تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید آموزگاری خوب بشوید و تجربیات مفیدتان را به دیگران نیز منتقل کنید. فقط یادتان نرود یادی هم از «چطور» کنید چراکه پیشرفت و موفقیت شما آرزوی همیشگی ماست.

برگرفته از:britishenglishcoach.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

چقدرر ساده و جالبههه

سپاس از توجه شما دوست عزیز

چقددددددددر جالب و بامزه

ممنون دوست عزیز

سلام مطالب مفيد و خوبي است باتشكر از مطالب تازه و خواندي

سپاس از همراهی شما دوست عزیز

یادگیری زبان

یادگیری زبان انگلیسی به کمک اخبار با ۴ روش کاربردی

۱۰ پادکست انگلیسی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

یادگیری لهجه انگلیسی با ۴ راهکار کاربردی

یادگیری زبان با موسیقی و ترانه با ۸ ترفند عالی

اصطلاحات انگلیسی؛ ۲۰ اصطلاح رایج انگلیسی برای تقویت مکالمه زبان

آخرین مطالب

بیماری های سگ؛ ۶ بیماری رایج، علائم و درمان آن‌ها

چگونه یک برنامه عملیاتی کاربردی بنویسیم؟

۷ دروغ بزرگ در مورد موفقیت که نباید باور کنید

آنژیوگرافی قلب چیست؛ مراحل انجام و عوارض آنژیوگرافی

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

ترین های جهان

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

توصیه‌های این مقاله حاصل تجربه‌ی کسی است که به ۹ زبان مختلف صحبت می‌کند. متیو یولدن (Matthew Youlden) به خوبی به ۹ زبان حرف می‌زند و چندین زبان دیگر را هم می‌فهمد. ما در یک دفتر کار در برلین همکار هستیم و دائما می‌شنوم که از مهارتهایش استفاده می‌کند و مثل آفتاب‌پرست که رنگ بدنش را عوض می‌کند، او هم از زبانی به زبان دیگر می‌پرد. راستش را بخواهید، من مدت زمان زیادی اصلا نمی‌دانستم که او بریتانیایی است.

چگونه خودم زبان یاد بگیرم

وقتی که به متیو گفتم که من حتی نمی‌توانم یک زبان دوم را یاد بگیرم، او به چند نکته اشاره کرد. اگر شما هم فکر می‌کنید که هیچ‌وقت نمی‌توانید زبان دیگری را بیاموزید، نکات زیر حتما به کارتان می‌آید:

احتمالا خیلی بدیهی است ولی اگر دلیل خوبی برای یادگیری یک زبان نداشته باشید، احتمال اینکه بتوانید انگیزه‌ی خود را در طول زمان حفظ کنید زیاد نخواهد بود. مثلا اینکه یک انگلیسی‌زبان را با زبان فرانسوی تحت تاثیر قرار دهید دلیل خوبی نیست، اما شناختن یک فرد فرانسوی با زبان خودش داستان دیگری است. در هر حال بدون توجه به دلیل‌تان، همین که تصمیم به یادگیری زبان دیگری گرفتید، به کار بردن این مسئله حیاتی است که:

«خب، اگر می‌خواهم این زبان را یاد بگیرم پس باید تا جایی که می‌توانم کارهایم را با این زبان، در فضای این زبان و برای یادگیری این زبان انجام دهم.»

متیو چند زبان را با برادر دوقلویش مایکل یاد گرفته است. آنها زمانی که تنها ۸ سال داشتند اولین زبان خود را که یونانی بود یاد گرفتند. بله متیو و مایکل – یا آنطور که من دوست دارم صدا بزنم‌شان، برادران ابر‌چند‌زبانی – قدرت‌های زبانی خود را از رقابت سالمی که می‌تواند بین فرزندان یک خانواده وجود داشته باشد به دست آورده‌اند. یکی از آنها می‌گوید: «ما خیلی انگیزه داشتیم و هنوز هم داریم. ما پشت یکدیگر بودیم تا کار را انجام دهیم و اگر او می‌فهمید که من کمی بیشتر از او تلاش می‌کنم، حسادت می‌کرد و سعی می‌کرد بهتر از من کار کند و بالعکس.»

حتی اگر نمی‌توانید برادر یا خواهر خود را در یادگیری زبان با خود همراه کنید، داشتن هر همراه دیگری که بتوانید جور کنید به شما کمک می‌کند تلاش بیشتری به خرج دهید.

مایکل می‌گوید:‌ «من فکر می‌کنم این روش بسیار خوبی برای انجام این کار است، چون شما کسی را دارید که می‌توانید با او صحبت کنید. هدف از یادگیری زبان هم همین است.»

وقتی هیچ‌کس را ندارید که با او صحبت کنید، می‌توانید با خودتان حرف بزنید.

«شاید عجیب به نظر برسد ولی با خود حرف‌زدن به یک زبانِ خاص، روش بی‌نظیری برای تمرین است، البته در صورتی که قادر نباشید از آن زبان به طور مداوم استفاده کنید.»

این روش می‌تواند کلمات و عبارت‌های جدید را در ذهن شما نگه دارد و برای دفعه‌ی بعد که با کسی صحبت می‌کنید، اعتماد‌به‌نفس شما را افزایش دهد.

اگر از همان اول، مکالمه به آن زبانِ خاص را هدف خود قرار دهید، احتمال اینکه در انواع کتاب‌های آموزشیِ مرتبط و نامرتبط غرق شوید کمتر خواهد بود. حرف ‌زدن با آدم‌ها باعث می‌شود فرآیند یادگیریِ شما با هدف اولیه‌تان متناسب و مربوط باقی بماند:

«شما دارید یک زبان را یاد می‌گیرید تا بتوانید از آن استفاده کنید، قرار نیست که برای خودتان صحبت کنید. هدف خلاقانه‌ی یادگیری یک زبان جدید این است که بتوانیم آن را در یک زمینه‌ی روزمره‌ی مفید و کلی استفاده کنیم که شامل صحبت با دیگران یا استفاده از آن در خارج از کشورتان می‌شود. لازم نیست حتما از کشور خود خارج شوید تا از آن استفاده کنید، بلکه می توانید به رستوران یونانی خیابان بغلی بروید و در آنجا به یونانی غذای‌تان را سفارش بدهید.»

استفاده از زبان جدید به هر نحوی که شده، عملی خلاقانه است. برادران ابَر‌چند‌زبانی، تمرین زبان یونانی خود را با نوشتن و ضبط کردن آهنگ‌های مورد علاقه‌شان انجام می‌دادند. به روش‌های سرگرم‌کننده‌ برای تمرین زبان خود فکر کنید: یک بازی رادیویی با دوستانتان انجام دهید، داستان مصور (Comic Strip) بکشید، شعر بنویسید یا با هر کسی که می‌توانید حرف بزنید. اگر نمی‌توانید مدل سرگرم‌کننده‌ای برای یادگیری زبان جدیدتان پیدا کنید، احتمالا موارد شماره‌ی ۴ را رعایت نمی‌کنید.

این مورد به این معنی نیست که کج‌خلقی کنید یا وقتی به رستوران می‌روید غذای‌تان را روی سرتان بریزید. منظورم این است که از روش یادگیری کودکان استفاده کنید. این ایده که کودکان به طور ذاتی توانایی یادگیری بهتری نسبت به بزرگسالان دارند یک افسانه است. تحقیقات جدید نتوانسته‌اند رابطه‌ی مستقیمی بین سن و قابلیت یادگیری پیدا کنند. نکته‌ی کلیدی برای یادگیری با همان سرعت یادگیری کودکان، تأثیر بعضی رفتارهای کودکانه‌ است. برای مثال نبود خودآگاهی، اشتیاق بازی با کلمات و نترسیدن از اشتباه کردن از جمله‌ی این رفتارهای کودکانه هستند.

ما با اشتباه کردن یاد می‌گیریم. وقتی بچه هستیم از ما توقع می‌رود اشتباه کنیم ولی در بزرگسالی اشتباهات تبدیل به تابو می‌شوند. فکر کنید که چقدر امکان دارد یک فرد بزرگسال به جای اینکه بگوید هنوز یاد نگرفته‌ام از نمی‌توانم استفاده بکند (نمی‌توانم شنا کنم، نمی‌توانم رانندگی کنم، نمی‌توانم اسپانیایی صحبت کنم). اینکه در حال شکست خوردن یا حتی سر و کله زدن با مشکلی مشاهده شویم، در بزرگسالی به یک تابوی اجتماعی تبدیل می‌شود، تابویی که در دوران کودکی اصلا وجود ندارد. وقتی بحث یادگیری یک زبان می‌شود، اعتراف به اینکه همه چیز را نمی‌دانید و با این قضیه مشکلی ندارید نکته‌ای کلیدی برای رشد و آزادیِ عمل است، پس احساسات بزرگسالانه‌ی خود را رها کنید.

وقتی از اشتباه کردن نترسید، حتی حاضر هستید کارهایی انجام دهید که امکان دارد بعدش حسابی آبرویتان برود. این وضعیت شاید ترسناک باشد ولی تنها راه برای رشد و بهتر شدن است. اهمیتی ندارد که چقدر یاد می‌گیرید، شما تا وقتی وارد جامعه نشوید و با غریبه‌ها به زبان خودشان صحبت نکنید یا آدرس نپرسید، غذا سفارش ندهید یا یک جوک تعریف نکنید، نمی‌توانید به آن زبان مسلط شوید. هر ‌قدر این کار را بیشتر انجام دهید، قلعه‌ی آسایش شما بزرگتر شده و در موقعیت‌های جدید آزادانه‌تر عمل می‌کنید:

«در ابتدا به مشکلاتی برمی‌خورید: شاید طرز تلفظ و شاید دستور زبان، ترکیب کلمات و یا شاید کلماتی که گفته شده را درک نکنید ولی من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیز این است که همیشه این احساس پذیرش اشتباه را تقویت کنیم.»

باید یاد بگیرید قبل از اینکه بتوانید صحبت کنید، گوش دهید. وقتی هر زبانی رابرای اولین بار می‌شنوید به نظرتان عجیب می‌آید ولی هر‌ ‌قدر این روند ادامه پیدا کند، آشناتر می‌شوید و درست صحبت کردن آسان‌تر می‌شود:

«از نظر فیزیولوژیک ما قادریم هر آوایی را تلفظ کنیم، تنها مسئله این است که به آن عادت نداریم. برای من بهترین راه برای مسلط شدن، شنیدن دائم این آواها بود. به آنها گوش دهید و تصور کنید که چطور باید تلفظ شوند، چون برای هر صدا قسمت مشخصی از دهان یا گلو وجود دارد که از آن استفاده می‌کنیم تا آن صدا را بسازیم.

زبان‌های مختلف، از امکانات فیزیولوژیک مختلفی در زبان (دهان)، لب‌ها و حلق بهره می‌برند. بنابراین تلفظ همانقدر که مسئله‌ای ذهنی است، فیزیکی هم هست:

«یک روش (که شاید عجیب به نظر برسد) نگاه کردن به دیگران در حین ادای کلمات است. سپس تا جایی که امکان دارد آن صدای خاص را تقلید کنید. شاید در ابتدا سخت باشد ولی می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار بسیار آسان است و تنها به تمرین احتیاج دارد.»

اگر نمی‌توانید از نزدیک کسی را که به آن زبان صحبت می‌کند ببینید و تقلید کنید، می‌توانید از فیلم‌ها و سریال‌های آن زبان به عنوان جایگزین استفاده کنید.

خب، شما عزم لازم را به دست آورده‌اید. اما چطور می‌شود جلوتر رفت؟ آیا روش مناسبی برای یادگیری وجود دارد؟ متیو روش حداکثری ۳۶۰ درجه را توصیه می‌کند: مهم نیست از چه ابزاری برای یادگیری استفاده می‌کنید، مهم این است که هر روز زبان جدیدتان را تمرین کنید:

«من از لحظه‌ی شروع، می‌خواهم تا جای ممکن عمیق یاد بگیرم. بنابراین اگر چیزی را یاد بگیرم، واقعا به آن توجه می‌کنم و تلاش می‌کنم در طول روز از آن استفاده کنم، در طول هفته سعی می‌کنم با آن فکر کنم، بنویسم و حتی با آن زبان با خودم حرف بزنم.»

«در واقع کل این داستان برای من عبارت است از تمرین کردن و به کار بستن چیزی که یاد گرفته‌ام، مثل نوشتن یک ایمیل، حرف زدن با خودم وگوش دادن به موسیقی و رادیو. یادتان باشد که غرق شدن در فرهنگ زبان جدید بسیار ضروری است.»

به یاد داشته باشید، بهترین خروجی ممکن از صحبت به یک زبان دیگر این است که دیگران بتوانند به راحتی با شما به آن زبان مکالمه کنند. اینکه قادر باشیم یک مکالمه‌ی ساده هم داشته باشیم، جایزه‌ی بزرگی برای ما محسوب می‌شود. رسیدن به نقاط عطفی مثل این باعث می‌شود انگیزه‌ی خود را حفظ کنید و به تمرین ادامه دهید و نگران این نباشید که با ضعیف صحبت کردن به یک زبان دیگر، باعث اذیت مردم می‌شوید. اگر در ابتدا عنوان کنید که در حال یادگیری و تمرینِ آن زبان جدید هستید، مردم صبور خواهند بود و حتی شما را به این کار تشویق می‌کنند. در واقع تقریبا یک میلیارد نفر غیربومی در سرتاسر دنیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که اکثر آنها اگر چاره‌ای داشته باشند، ترجیح می‌دهند که به زبان خودشان حرف بزنند. به دست گرفتن ابتکار عمل در مکالمه و قدم گذاشتن به دنیای زبانِ دیگران باعث می‌شود آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند و همچنین صحبت به زبان مادری‌شان حس خوبی به آنها بدهد:

«بله البته که می‌توانید در یک کشور دیگر به زبان خودتان هم صحبت و نیازهایتان را رفع کنید اما اگر بتوانید با صحبت به زبان آن کشور، با برقراری ارتباط، درک متقابل و تعامل در هر موقعیتِ احتمالی، خود را در شرایط راحت‌تری قرار دهید، قطعا حضور در آن کشور برای شما لذت‌بخش‌تر و پرثمرتر خواهد بود.»

برگرفته از: babbel

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

چگونه خودم زبان یاد بگیرم

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

عالی بود،من هم دیدن فیلم با زیر نویس همون زبان رو پیشنهاد می کنم.
مثلا فیلم با زبان انگلیسی و با زیر نویس انگلیسی،فوق العاده کمک می کنه.

آره، این عالیه!

من هم با رعایت همه این نکات تونستم زبان ترکی رو یاد بگیرم.اگه همه این هارو رعایت کنید خیلی زودتر از اون چیزی که فکرشو میکنید یاد میگیرید.یک نکته دیگه که خیلی من تاکید میکنم اینه که حتما اهنگ گوش بدید.

معمولا عادت به کامنت گذاشتن ندارم ولی این مطلب واقعا عالی بود و حیفم اومد تشکر نکنم!
سپاس 🙂

یادگیری زبان

یادگیری لهجه انگلیسی با ۴ راهکار کاربردی

۱۰ پادکست انگلیسی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی به کمک اخبار با ۴ روش کاربردی

یادگیری زبان با موسیقی و ترانه با ۸ ترفند عالی

اصطلاحات انگلیسی؛ ۲۰ اصطلاح رایج انگلیسی برای تقویت مکالمه زبان

آخرین مطالب

بیماری های سگ؛ ۶ بیماری رایج، علائم و درمان آن‌ها

چگونه یک برنامه عملیاتی کاربردی بنویسیم؟

۷ دروغ بزرگ در مورد موفقیت که نباید باور کنید

آنژیوگرافی قلب چیست؛ مراحل انجام و عوارض آنژیوگرافی

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

ترین های جهان


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه و بدون کلاس معلم.

مهم ترین سوالی که در سنین بزرگسالی شنیده می شود اینه که “چطور بدون کلاس و معلم، زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟” ، در این مقاله می خواهیم تمامی نکات مربوط به این بحث را به شما بگوییم.

مترجمان:

ابراهیم خلیل مهرنو موسس سرزمین زبان

سرکار خانم جلالی کارشناس زبان وادبیات انگلیسی

چگونه خودم زبان یاد بگیرم

اگرشما در حال خواندن این مقاله هستید من تصور می کنم که شما می خواهید با اعتماد به نفس وبا یک مهارت خوبی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

چطور بدون کلاس و معلم، زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

زمانی که ما به طور موثری ارتباط برقرار می کنیم قادر خواهیم بود ایده ها و نظراتمان را بیان کنیم،تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم وبا دیگران روابط ایجاد می کنیم.زمانی که ما به سختی می توانیم خودمان را بیان کنیم احساس ناامنی و بی ارزشی می کنیم.به عنوان یک انسان،ما می خواهیم در بحث های گروهی شرکت کنیم و بر جامعه اطرافمان تاثیرگذار باشیم.

در جهان مدرن،ما ارتباطات گسترده تری داریم و انگلیسی به عنوان زبان بین المللی این امکان را به وجود می آورد که این ارتباطات را برقرار کنیم.

با بهتر صحبت کردن به زبان نگلیسی،مردم سراسر جهان می توانند صدایمان را بشنوند.اما برای بهترصحبت کردن به زبان انگلیسی،شما به یک معلم نیاز دارید ؟شما نیاز به کلاس های زبان انگلیسی دارید؟؟

معلمان انگلیسی و کلاس های انگلیسی قطعا به شما کمک خواهند کرد.اما مطالعه به زبان انگلیسی برای چند ساعت در هفته کافی نیست و انگلیسی شما را خیلی بهتر نخواهد کرد.

چیزی که شما نیاز دارید این است  که به یک زبان آموز خودگردان تبدیل شوید.یعنی کسانی که مسئولیت یادگیری خود را بر عهده می گیرند و برنامه یادگیری شان را خودشان تنظیم می کنند تا در زبان انگلیسی پیشرفت کنند.

این کاملا درست است که صحبت کردن و مکالمه یک فعالیت اجتماعی است وبهتر است با دیگران انجام شود.شما می توانید همین مورد را درمورد فعالیت های زیاد دیگری هم بگویید.لئومسی یک بازیکن فوق العاده فوتبال می شود چرا که اوسال های زیادی است که هر روز ساعاتی را با خودش فوتبال تمرین می کند.

شما می توانید همین کار را با زبان انگلیسی تان انجام دهید. در اینجا سی و دو روش را مطرح کرده ایم که به شما کمک می کند بدون کلاس رفتن زبان انگلیسی را خیلی خوب صحبت کنید.

1-صدای خودتان را زمانی که به انگلیسی صحبت می کنید ضبط کنید.

گوش دادن به صدای خودتان درابتدا می تواند عجیب باشد.اما شما باید این کاررا انجام دهید.یک فایل صوتی کوتاه گوش دهید و سپس آنچه را که آن ها می گویند تکرار کنید وصدای خودتان را ضبط کنید.تفاوت ها را مقایسه کنید و دوباره امتحان کنید.انسان ها مقلدان طبیعی ای هستند.شما با این کار متوجه خواهید شد که روز به روز بهتر و بهتر خواهید شد.

Soundcloud  یک ابزار عالی برای ضبط صدایتان است.سعی کنید شما یا معلمتان ازاشتباهاتتان یادداشت برداری کنید.

2-با صدای بلند به ویژه گفتگوها را بخوانید.

خواندن با صدای بلند مشابه صحبت کردن طبیعی نیست.اما این روش مفیدی است برای اینکه بتوانید عضلات صوتی یتان را تقویت کنید.پنج الی ده دقیقه در روز تمرین کنید.شما در نهایت متوجه خواهید شد ادای کدام صداها برای شما سخت می باشد.متن نوشتاری گفتگوها را پیدا کنید وسعی کنید مانند یک بازیگر آن ها را با دوستتان تمرین کنید.شما همچنین با این کار می توانید عبارات رایجی را که انگلیسی زبان ها به هنگام صحبت کردن استفاده می کنند راحت تر یاد بگیرید.

3-زمانی که در حال رانندگی یا حمام کردن هستید آهنگ های انگلیسی را همراه با گوش کردن به آن ها بخوانید.

لیریک آهنگ های پاپ اغلب محاوره ای هستند.بنابرین شما می توانید با گوش دادن به آن ها اصطلاحات رایج زیادی را یاد بگیرید.انسان ها قادر خواهند بود که کلماتی را که همراه با موزیک استفاده کرده اند به راحتی به یاد بیاورند.

4-کلیپ ویدئوهای کوتاه تماشا کنید وسپس مکث کنید و آنچه را که می شنوید تکرار کنید.

یوتیوب یک منبع شگفت انگیز برای زبان آموزان است.شما به احتمال زیاد کلیپ های مورد علاقه تان را دارید.توصیه من این است که این کلیپ های کوتاه را تماشا کنید و واقعا آن ها را مطالعه کنید.ویدئوهای طولانی ترحوصله شما را سر می برد وشما را از ادامه راه منصرف می کند.کلید بهتر شدن انگلیسی تان تماشای ویدئوهای کوتاه است.با دقت به آن ها گوش دهید و از دکمه مکث استفاده کنید تا بر روی کلمات  و صداها تمرکز کنید.در بسیاری از ویدئوهای یوتیوب،ویدئو در پایین تصاویر شرح داده شده است.

5-صداهای واکه (vowel) و هم خوان(consonant) را در انگلیسی یاد بگیرید.

نمودارواجی لیستی از صداهای واکه (vowel) و هم خوان(consonant) انگلیسی است.یادگیری تولید این صداها واستفاده از آن ها به منظور این که کلمات را به درستی تلفظ کنید به شما کمک خواهد کرد به وضوح به انگلیسی صحبت کنید.

6-schwa  را یاد بگیرید و شناسایی کنید.شما ممکن است بپرسیدschwa  چیست؟

رایج ترین صدا در زبان انگلیسی است.ما آن ها را همیشه در کلماتی مانند (teacher ) و(around) استفاده می کنیم.

7-فرم ضعیف و قوی کلمات رایج را یاد بگیرید.

زمانی که شما درمورد صدای schwa می دانید شما به گویشوران بومی به روش متفاوتی گوش خواهید داد.انگلیسی یک زبان stress-timed است.به این معنی که ما ترکیبی از فرم ضعیف وقوی  تعدادی ازکلمات را استفاده می کنیم.کدام کلمات در جمله زیر با تاکید یا استرس بیشتری بیان می شود

I want to go for a drink tonight

چگونه گویشوران نیتیو در این جمله for a  را تلفظ می کنند؟ما از صدای schwa استفاده می کنیم.بنابرین صدایش این چنین خواهد شد.

I wonna go ferra drink tenigh.

با یادگیری چگونگی وزمان استفاده از فرم های ضعیف ،مهارت گفتاری شما یک شبه بهبود خواهد یافت.زمانی که شما به سرعت گوش می دهید یاد خواهید گرفت برروی کلمات تاکیدی تمرکز کنید.گوینده انگلیسی وشما نهایتا خواهید توانست ما را متوجه شوید.

8-استرس کلمه را یاد بگیرید.

وقتی کلمات بیش تر از یک سیلاب دارند استرس کلمه برروی یک سیلاب می باشد.برای مثال کلمه intelligence  چهار سیلاب دارد اما استرس کلمه برروی کدام سیلاب می باشد؟به یاد داشته باشید که علامت عمودی کوچک در بالای کلمه استرس کلمه یا همان سیلاب تاکیدی را به ما نشان می دهد

9-استرس جمله را یاد بگیرید.

استرس جمله اشاره به کلمه یا کلماتی در عبارت یک جمله دارد که تاکید می شود.وقتی کلمه ای را تاکید می کنیم ما به شنونده کمک می کنیم که متوجه شود چه چیزی مهم است.اگر کلمه اشتباه را تاکید کنیم یا به کلمه کلیدی تاکید نکنیم شنونده ی ما ممکن است گیج شود یا متوجه نشود که چه چیزی در جمله مهم است.چندسال پیش دریک باشگاه ورزشی ثبت نام کردم.ازمن خواسته شد تا درکلاس های مقدماتی درساعت 5 تا 6 شرکت کنم.منشی مجارستانی به کلمه شش تاکید کرد بنابرین من ساعت 5:55 دقیقه رسیدم.اوبه من نگاه کرد و به من گفت که شما دیرکردید وکلاس نزدیک تمام شدن است.او می بایست پنج و شش هردو را تاکید می کرد.دراین صورت این گونه برداشت می شود که کلاس یک ساعت به طول می انجامد ودرساعت پنج شروع می شود.

10-عبارت های ثابت و نیمه ثابت را شناسایی کنید وآن ها را تمرین کنید.

عبارت های ثابت معمولا بین سه تا هفت کلمه هستند وشامل آیتم های مانند

To be honest  (صادقانه بگویم)

چگونه خودم زبان یاد بگیرم

In a moment(دریک لحظه)

)On the other handازسوی دیگر)

یک مکالمه از ساختارهای دستوری،واژگان وعبارت های ثابت ونیمه ثابت ساخته شده است.

In fact, to tell the truth، on the whole, most of the time, my friend and I

با یکدیگر با یک سری از عبارت های ثابت و نیمه ثابت ارتباط برقرار کنید.عملکرد ارتباطی این عبارت ها را یاد بگیرید و چگونگی تلفظ کردن آن ها را تمرین کنید(فرم های ضعیف را به یاد داشته باشید،دقت کنید کدام کلمات تاکید یا استرس می شوند.) وآن ها را در مکالمه روزمره خودتان استفاده کنید.

11-collocations (مجموعه ها) را یاد بگیرید.

کلمات دوست ندارند تنها بیایند.آن ها دوست دارند در کنار دوستانشان بیایند درست مانند مردم.برخی از کلمات ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند وبرخی دیگر به هیچ عنوان در کنارهم قرار نمی گیرند.

به ترکیب رایج کلمات با دقت گوش دهید.short(کوتاه) وsmall(کوچک) معنای مشابهی دارند.اما مردم موهای کوتاه (short hair) دارند نه موهای کوچک(small hair).high (بالا) وtall(بلند) اغلب خیلی متفاوت نیستند.اما مردم امید زیاد(high hopes) دارند نه امید بلند(tall hopes).حیله گری را برای روباه با کلمه  sly به کار می بریم نه .devious  برای اوقات شاد از کلمه happy استفاده می شود نه                                                                                                         .cheerfulبly له گری را برای روباه با کلمه )allا)وفir موهای کوچک(س مردم موهای کوتاه ( نمی گیرند.

دوستانشان بیایند درست مانند مردم.برخی از کلمات ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

12-افعال دوقسمتی را جایگزین افعال با قاعده کنید.

بسیاری از زبان آموزان متوجه نمی شوند که چرا گویشوران بومی از تعداد زیادی افعال دوقسمتی استفاده می کنند در حالی که افعال طبیعی (معمولا با ریشه لاتین) که معنای مشابهی دارند وجود دارد.انگلیسی در اصل یک زبان ژرمنی بود که تعداد زیادی از واژگان لاتین بعد از پیروزی نورمن در قرن یازده وارد این زبان شد.صرف نظر ازعوامل تاریخی،گویشوران بومی انگلیسی از تعداد زیادی افعال دوقسمتی استفاده می کنند.اگرشما می خواهید انگلیسی را متوجه شوید سعی کنید آن ها را در مکالمه خودتان وارد کنید.

اگر شما اشتباه کنید به احتمال زیاد ما را می خندانید اما ما متوجه منظور شما خواهیم شد چرا که با استفاده از موقعیت موردنظرآنچه را که می خواهید بگویید حدس می زنیم.افعال دوقسمتی مکانی هستند ودراصل به یک حرکت یا جنبش اشاره دارند بنابرین زمانی که شما یک فعل دوقسمتی جدیدی رایاد می گیرید یک حرکت فیزیکی انجام دهید این کار دربه خاطر آوردن کلمه موردنظر به شما کمک خواهد کرد.

 

13-پاسخ های کوتاه اتوماتیک وار را یاد بگیرید.بسیاری از پاسخ های ما اتوماتیک وار هستند.

Ok, right, no problem, fine thanks, just a moment, you’re welcome, fine by me, let’s do it, Yup, no way, Do I have to?, you’re joking. right?

این پاسخ های کوتاه اتوماتیک واررا جمع آوری کنید و شروع به استفاده از آن ها کنید.

14-داستان گفتن را تمرین کنید واز زمان های روایتی استفاده کنید.

انسان ها برای داستان گفتن طراحی شده اند.ما ازگذشته ساده،حال استمراری وماضی نقلی برای داستان گفتن استفاده می کنیم.اما زمانی که شنونده خیلی علاقه مند شود آن ها احساس می کنند که در حال تجربه کردن داستان هستند.بنابرین ما اغلب از زمان حال استفاده می کنیم تا داستانمان را نمایشی تر کنیم.

15-زمان مکث کردن برای تاثیرگذاری را یاد بگیرید.

سریع صحبت کردن درزبان انگلیسی از شما یک گوینده موثرانگلیسی زبان نمی سازد.دانستن این که چه زمانی مکث کنید به شنونده این فرصت را می دهد تا درباره آنچه که شما گفته اید،پاسخ مناسب،وپیش بینی آنچه را که قصد گفتنش را دارد فکر کند.تصور کنید که شما یک بازیگر برروی صحنه هستید مکث کردن مردم را علاقه مند نگه می دارد.این استراتژی فوق العاده ای است اگر شما نیاز به صحبت برای جمع دارید.

جهت دریافت پاسخ های خود در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا آیلتس به صفحه سوالات متداول زبان انگلیسی مراجعه کنید:

16-chunking را یاد بگیرید.

Chunking به معنی این است که کلمات به هم بپیوندید و واحدهای معناداری بسازید.شما لازم نیست هر کلمه را در یک عبارت استفاده می کنید تجزیه و تحلیل کنید.به این عبارت توجه کنید(nice to meet you) این یک عبارت کوتاه است(چهار کلمه) که می تواند به عنوان یک آیتم در نظر گرفته شود.

این یک نمونه از انداختگی لغات است(leaving words out) چرا که دو کلمه it و is در آغازعبارت حذف شده اند.به هر حال ما نیاز نداریم که آن ها را شامل کنیم.

17-مشکلات خاص تلفظ در زبان اول خود را یاد بگیرید.

زبان آموزان ژاپنی دریافته اند که شناسایی و تولید صدای  R وL برایشان مشکل است.اسپانیایی ها تمایزی بین B وV قائل نمی شوند.آلمانی ها اغلب به جای W بگویند V می گویند.بنابرین مشکلات تلفظ مردم را در اولین زبان شان را پیدا کنید مشکلاتی که آن ها به هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی آن ها را تکرار می کنند.در نهایت شما خواهید پیدا کرد چیزی را که نیاز به تمرکز دارد.

18-لهجه ای که دوست دارید را انتخاب کنید وآن را تقلید کنید.

ما اغلب یک ارتباط عاطفی با ملیت های خاص داریم.به کدام فرهنگ علاقه ی بیشتری دارید فرهنگ بریتانیایی یا فرهنگ آمریکایی؟کدام را حمایت می کنید منچستریونایتد یا آرسنال؟ در قدم اول تصمیم بگیرید چه نوع انگلیسی ای را می خواهید یاد بگیرید؟

19-بازیگری را که دوست دارید پیدا کنید و چیزی که باعث شده او را به سخنور قدرتمندی تبدیل کند شناسایی کنید.

آیا شما می خواهید صدایتان مانند باراک اوباما،بندیکت کامبریج(شرلوک هومز)،بیانسه یا استیو جابز باشد؟

20-ازیک آینه یا یک ورق کاغذ برای شناسایی صداهای حلقی و صداهای غیرحلقی استفاده کنید.

صداهای حلقی صداهایی هستند که با یک انفجار کوچک تولید می شوند مانند کلمه “P” در کلمه ی pen”” وصداهای غیرحلقی صداهایی هستند که هنگام ادای آن ها مقدار کمی هوا از دهان خارج می شود یا ممکن است هوایی از دهان خارج نشود مانند صدای B”” درکلمه Ben””.

21-چرخش زبان را تمرین کنید.

چرخش زبان یعنی از عبارت هایی استفاده کنید که طوری طراحی شده اند که تلفظ صداهای خاص را بهبود ببخشند.سعی کنید عبارت زیر را به سرعت بگویید.

What a terrible tongue twister. What a terrible tongue twister. What a terrible tongue twister

22-هجی کردن یا اسپل کردن نام ها،شماره ها وتاریخ ها را بلند تمرین کنید.

این کار ممکن است برای برخی از شما بسیار ابتدایی باشد اما اگر تمرین نکنید شما فراموش می کنید که چطورآن ها را بگویید.

23-زیرو بمی صدا(intonation) الگوهای رایج را یاد بگیرید.

زیروبمی صداintonation(زمانی است که درجه صدا بالا و پایین می رود) در زبان انگلیسی پیچیده است.اما ازاهمیت زیادی برخوردار است واحساس و هیجان گوینده را منتقل می کند.

24-مکان articulation را یاد بگیرید.

articulation  ها بخش هایی از زبان هستند که صوت را به گفتار تبدیل می کنند.آن ها می توانند مکان های ثابتی (دندان ها،پشت دندان ها،سقف دهان)وبخش های متحرکی ( زبان،لب ها،نرم کامه وفک ) را شامل شوند.

25-بعد از شناسایی مکان تولید گفتار،حرکات گویشوران بومی هنگام صحبت کردن را تمرین کنید.

26-دانستن این که چرا زبان انگلیسی ،زبانی است که استرس های منظمی دارد حائز اهمیت است.

ریتم زبان بر سیلاب های تاکیدی پای ریزی شده است.بنابرین ما سیلاب غیرتاکیدی را کوتاه می کنیم تا ریتم را متناسب سازیم.

27-نحوه قطع کردن کلام کسی واعتراض مودبانه را یاد بگیرید.برای این کار می توانید از عبارت های زیر استفاده کنید.

Can I just say something here?

Can I stop you there for a moment?

Can I just butt in for a second?

Can I just mention something?

Can I just add something here?

Do you mind if I come in here?

Before you move on, I’d like to say something.

Before you go on, I’d like to say something.

.Excuse me for interrupting but….

Excuse me for butting in but….

28-آرام تر وعمیق تر صحبت کنید.

مطالعات نشان می دهد کسانی که تن صدای عمیق تری دارند باقدرت تر نشان می دهند.به خصوص این برای مردان کاملا صدق می کند.این مسئله بسیار اهمیت دارد اگر شما می خواهید درمقابل جمع صحبت کنید.

29-به اشعار(یا آهنگ های رپ)گوش دهید وهمراه با آن ها بخوانید تا بتوانید ریتم زبان انگلیسی را تمرین کنید.

limerick شعرهای کوتاه،خنده دار و قافیه داری هستند که واقعا در این زمینه مفید می باشند.ونشان می دهد که چطور انگلیسی زبانی است که تاکیدهای منظمی دارد وما چطور از فرم های ضعیف استفاده می کنیم.

30-حرف های ندا(exclamation) را یاد بگیرید.

حرف های ندا،صداهای کوتاه،کلمه یا عباراتی هستند که به طور ناگهانی استفاده می شوند تا یک احساسی را بیان کنند.مانند wow که تعجب را نشان می دهد.

31-تفسیرکردن(پارافریز کردن)را یاد بگیرید.

تفسیر کردن زمانی اتفاق می افتد که ما چیزی را که گفته ایم برای اینکه برای شنونده واضح تر کنیم تکرار می کنیم یا زمانی که ما چیزی را که دیگران گفته اند تکرار می کنیم.

32-از فرم اختصار استفاده کنید.

مثلا به جای این که بگویید should not”” از” shouldn’t ” استفاده کنید.کدام یک آسان تر است؟ استفاده از فرم اختصاری صحبت های شما را کارآمد تر می کند ودر زمان وانرژی شما صرفه جویی می کند.

در سی و دو روز آینده،پانزده دقیقه از روز را صرف یکی از این راهنمایی ها کنید.من مطمئن هستم که شما به پیشرفت بزرگی دست پیدا خواهید کرد.

شاید روزی شما هم مانند مسی بازیکن فوتبال بتوانید انگلیسی صحبت کنید.

موفق باشید.

 

مشاوران :
-سرکار خانم جلالی مشاور آموزشی سرزمین زبان

ساعت تماس از 10 صبح تا 10 شب

شماره های تماس با تیم مشاوره ای سرزمین زبان :

09121035797

02144008685

سرزمین زبان ، سرزمینی به وسعت ایران

ما در سرزمین زبان به یادگیری شما جهت می دهیم

موسسه فرهنگی و آموزشی سرزمین زبان مهرنو با شماره ثبت ٢٢۴۶۵

جهت مشاوره رایگان از طرف سرزمین زبان فرم زیر را پر کنید.

از مطالب زیبا و سودمند شما لذت بردم. بسیار عالی و کامل بود.

عالیی بود ممنونم.

البته با توجه به نکات بسیار زیبایی که ذکر کردید خیلی اوقات یادگیرندگان زبان دوم فقط به حفظ کردن کلمه برای یادگیری زبان اکتفا می کنندوغافل مشوند از کلماتی که این کلمه را همراهی کردهو ممکن است معنی این کلمه را تغییر دهد. پس باید یادگیری به صورت عبارات و همایندهایی باشد که یا به صورت قراردادی ویا به صورت محاوره ای و کاربردی با آن کلمه همراه میشوند. این روش هم باعث میشود یادگیرنده دچار اشتباه کمتر چه در نوشتار و چه در گفتار شود و هم درسطح یک بومی زبان بتواند روان و صحیح صحبت کند. و البته درک مطلب یادگیرندگان هم ارتقا پیدا خواهد کرد. واین مسعله را به وضوح در یادگیری زبا ن اول توسط کودک میتوان دید که جملات ویا عبارات را تقلید میکند بدون اینکه سیستم گرامریش را فراگرفته باشد. پس بدین وسیله میتواند هم روانتر وسریعتر صحبت کند و هم پروسه ی اود کردن اطلاعات را سرسیعتر کند برای خودش. پس یادگیری زبان توسط فراگیری علارت خیلی مفید تر خواهد بود.

سلام خیلی خوب بود تشکر .
آیا شما کدام کلاس آنلاین دارید؟

به نظر من تنها یادگیری وکب کافی نیست و حتما برای یادگیری کامل زبان انگلیسی گرامر بسیار مهم میباشد.

‍پینگ بک: 4 روش غوطه ور شدن در یادگیری زبان انگلیسی – سرزمین زبان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه سرزمین زبان است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

چگونه خودم زبان یاد بگیرم

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

This video is about how I learned English and you can learn too if you apply these fun ways. سلام عزیزان. در این ویدیو من تجربه ی خودم که چگونه زبان انگلیسی را یاد گرفتم و شما چگونه هرزبانی را یادبگیرید. ۱-هدف برای یادگیری زبان داشته باشید۲-مثل بچه ها اشتباه کنید و به اشتباه تان بخندید ۳-کتاب ،فیلم،اهنگ درباره ی موضوع های که دوست دارین را نگاه کنید و بخوانید، هم علم تان زیادمیشه هم زبان سریع و لذت بخش یاد میگیرید۴-از ارتباطات برقرارکردن با دیگران نترسید۵- به کسانی که زبان اولش هست دقیق گوش دهید و کوپی کنید۶- به لحجه تان و اینکه زبان جدید یادمی گیرید به دید افتخار نگاه کنید چون یک مهارت بزرگ است.

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

به نظر می‌رسد که شما در بین صفحات گم شده اید، ما به شما کمک می کنیم تا از اینجا به بیرون بروید.

چگونه خودم زبان یاد بگیرم
چگونه خودم زبان یاد بگیرم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *