چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم
چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم

امتیاز دهید


3.2
از

185

 

  

طرز تهیه : شیر ولرم ( شیر داغی که دست را نسوزاند ) را با خمیر مایه مخلوط کنید، سپس شکر ، روغن یا کره اب شده و یک زرده تخم مرغ را نیز اضافه نمائید. تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود.

چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم

 

 

حالا نوبت اضافه کردن ارد است ، اردی که چند بار الک شده است را قاشق قاشق اضافه کنید تا اندازه ای که بتوانید خمیر را با دست تان بلند کنید ( ارد زیاد نریزید ، فقط تا اندازه ای که چسبندگی خمیر از بین برود ). در این مرحله خمیر را با دست بگیرید و مدام به کف ظرف بکوبید و ورز دهید و چندین بار تکرار کنید ( مهمترین بخش تهیه نان ورز دادن ان است ).

 

پس از بدست اوردن خمیری ترد و لطیف ان را درون کاسه ای که چرب شده است قرار دهید و روی ان با چاقو یک + بزنید. در جای گرمی به خمیر یک ساعت استراحت دهید  تا حجم خمیر دو برابر شود و پس از این مدت خمیر را کمی ورز داده و تکه هایی یک اندازه از خمیر ببرید.

 

 

پس از این برش زدن کمی دیگر خمیر ها را ورز دهید و با وردنه خمیرها را باز کنید. درون هر خمیر را مقداری کشمش ، گردو ، کنجد و … بپاشید.

 

روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و خمیر را به شکل دلخواه حالت دهید ( هر شکل و طرحی که دوست دارید ). روی خمیرها پارچه ای بیندازید و مدت 30 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند. سپس مقداری کره یا روغن را با 1 زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی ان نیز کمی کنجد بپاشید.

 

 

ظرف نان را درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 20 – 30 دقیقه بسته به نوع فر قرار دهید. در اواسط پخت نیز میتوانید مجدد روی نان ها را با مخلوط زرده و شیر برس بکشید. در انتهای پخت نیز حرارت بالای فر را 2-3 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها نیز برشته و طلایی شود.

 

نکته ها : میتوانید برای روی نان از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید ( پودر نارگیل ، پسته ، گردو و … ) ، درون نان را نیز میتوانید قبل از پخت با خرما ، گردو ، شکلات و … پر کنید یا به همین صورت ساده اماده کنید.

 

در زمان روشن کردن فر کاسه ای اب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر ، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشوند.

 

 

 

من درست کردم تقریبا سفت شد و به سبکی نون فانتزی نشد. شیرینیش هم کم بود بنظرم

سلام عزیز دلم
مایه ی خمیر رو از کجا باید تهیه کرد؟

سلام عزیزم…خمیرمایه رو میتونید از سوپرمارکت یا لوازم قنادی تهیه کنید.

سلام عااااالی بوووووددد 2بار درست کردم ^_^

نوش جونت نرگس جان!

سلام عاااااالییییییی بوووووددددد

سلام نرگش جون. ممنونم عزیزم!

عالی عالی ودوست داشتنی ممنونم از لطف شما

سلام…این نون رو درست کردم ولی نمیدونم چرا با اینکه روش زرده تخم مرغ زدم اما اصلا روی نون طلایی و برشته نشد. غیر از زرده چیز دیگه هم باید اضافه میکردم؟

سلام عزیزم. بعضی ها از مخلوط نوک قاشق جوش شیرین و آب هم استفاده میکنن روی نون میمالن. البته دقت کنید که میزان جوش شیرین باید خیلی کم باشه.

سلام خسته نباشید
به جای خمیر مایع میشه از پکینگ پودر استفاده کرد؟

سلام آیلین جان سلامت باشی. این دستور با خمیر مایه هستش که نان اینطوری بهتر عمل میاد.

چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم

salam! mamnun az dasture khubetun. Nane man kheili khub shod, ama be un pookiyi ke mikhastam nashod. Ruye dasture poudre khamir mayeyie k estefade kardam gofte ke ba ard ghatish konam! ama man tuye ab hal kardam bedune shekar, va nun booye torshidegi mide kami, kheili khosh atr nist. nemidunam bayad che chizio avaz konam tu dastur mamnunam az recipe khubetun :)i

عالی بود فقط طرز تهیه خمیر مایه رو هم بگید

سلام عزیزم اینم لینکش http://irancook.ir/khamir-maye/. البته آماده ش هم هست.

سلام خسته نباشید من نمیدونم چرا هربار ته نونام میسوزه با اینک من روی قسمت وسط فر میزارم و بادمای ۱۸۰درجه سانتی گراد و تازه۱۰دقیقه ایی میسوووزه چیکار باید بکنم؟!

سلام بهار جان. استفاده از فر به مقدار زیادی به تجربه وابسته هست. اگر این مشکل رو دارید، دمای فر رو به 170 کاهش بدید و مدت زمان پخت رو به 15 الی 20 دقیقه افزایش بدید.

خوب بود

عالی بود ممنون از مطالبتون

عالی بود

سلام من یه دستور خوب برای تهییه نان تست پیدا کردم و پختم عا ا ا لی شد ولی نمیدونم چطور میتونم دستور و عکسش را براتون بفرستم .

دستت درد نکنه لادن جان ، عزیزم میتونی لینکش رو بهم بدی یا اینکه برام ایمیل کنی ( irancookir@gmail.com ) ممنونم

نیلوفر جان لطفا طرز تهیه نان تست را هم بزارید.سپاسگذارم.

سعی میکنم عزیزم

سلام واقعا دستور فوق العاده ای بود من برای این میزان مواد یک قاشق مرباخوری بهبود دهنده افزودم که عالی شد. ممنون از قرار دادن این پست.

خوشحالم که خوب دراومده لادن جان

نیلوفر جان میزان بهبود دهنده برای این دستور چه میزان باشد ؟

نمیدونم عزیزم ، من از بهبود دهنده تا بحال استفاده نکردم ، فکر میکنم مقدارش متناسب با آرد روی بسته بندی نوشته شده باشه

سلام نیلوفر جونم یه سوال دارم چرا نانهای فانتزی حالت پوک و ماندگاری دارند و نقش بهبود دهنده این وسط چیه و چه فرقی با خمیر مایه داره و تاثیرماندن بیشتر خمیر نان در پخت آن چیه وتاثیر بهبود دهنده در بعضی کیک ها به همراه بکینگ پودر چیه؟ ممنون از اینکه اطلاعات ارزشمندتان را در اختیار ما میگذارید.

لادن جان بهبود دهنده هم باعث بالا رفتن کیفیت و ماندگاری در نان و کیک میشه ، هر کدوم کارایی خودشون رو دارن ، خوب خمیر هرچی بیشتر استراحت کنه حجیم تر میشه و کیفیت نونی که تهیه میشه بیشتره ( البته باید به مدت زمان استراحت در دستور توجه کنی )

با سلام و تشکر از سایت خوبتون..من برای درست کردن خمیر و نان و پیراشکی مرغ که درست میکنم پیمانه های آرد که میریزم کم میاد و مجبور میشم که آرد بیشتری بریزم تا خمیر حالت جمع شدگی پیدا کنه و به دست نچسپد و نون بعد از پخت سفت میشه و حالت خمیری دارد..مثلا اگر 4 پیمانه است من به اندازه 6پیمانه بریزم تا به دست نچسبد نمی دونم چکار کنم تا نون خوب و پوکی درست کنم..جواب سوالم کجا باید ببینم؟؟؟؟

زری جان ارد زیاد خمیر خوبی بهت نمیده . روی سطح کارو ارد پاشی کنی بهتر میتونی بهش فرم بدی . خمیر بعد استراحت بافت خوبی پیدا میکنه و میتونی بهش فرم بدی

بسیار متشکر موفق باشید

عالی بود ممنون

خواهش میکنم مریم جان

سلام … وایی این بخشو من خیلی دوست دارم . منظورم بخش نان است. اما متاسفانه فر ندارم جاش ماکروفر داریم…. گاز مونم رومیزی است اصن فر نداره … ولی خیلی دوست دارم درست کنم بایست چیکار کنم؟

الهام جان میتونی از دستگاه نون پز که در فروشگاه های لوازم خانگی هست برای پخت نان استفاده کنی

با سلام و قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک.واقعاً عالی بود من درست کردم ممنون از شما.

ممنونم ، خوشحالم خوشتون اومده

سلا نیلو جون دیروزنان عصرانه سایت شمارا درستکردم پسرم از سرکار اومد خورد عالی شده بود دستت درد نکنه فقط یادم رفته بود اب بزارم زیرش کمی خشک شده بود باز ممنون لطفا برام غذای گیاهی بزارید سپاسگزارمعزیزم

خواهش میکنم سیمین جان ، چشم عزیزم

سلام.من یک مشکل همیشگی با نان ها دارم وان این است که با اینکه تمام موارد را در نظر دارم ولی باز خمیر یکی دو ساعته پف نمی کند لا اقل باید از صبح تا ظهر بماند .خیلی خوب هم بعد از پخت سبک نمی شود.خیلی از سایت ها رفتم و دیدم و همه چیز را میدونم و مو به مو انجام میدم ولی باز نمیشه.لطفا مرا از شر این مشکل همیشگی نجات بدید ممونم

عزیزم مشکل از پودر خمیر مایه است ، پودری که استفاده میکنی فاسده و باید جدید بگیری چون پودری که سالم باشه سریع عملکرد خودشو نشون میده

برنامه های شما بسیار مفید است امااگر امکان دارد برنامه های رژیمی بیشتر ارائه فرمایید با تشکر.

ممنونم – به زودی

به به

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.



چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

طرز پخت

مواد لازم:تخم مرغ=1 عدد شکر=1/2 پیمانهروغن= 50 گرم مایه خمیر= 1 قاشق سوپخوری پرنمک=نصف قاشق چایخوری آرد =حدود 5 پیمانهآب ولرم= 1/2 پیمانه شیر= 1/2 پیمانهطرز تهیه:مایه خمیر را در نصف پیمانه آب ولرم و 1 قاشق شکر حل کرده می گذاریم پف کند و بعد از این که پف کرد شکر و تخم مرغ و روغن و نمک و شیر را به آن اضافه کرده کمی هم می زنیمسپس چهار پیمانه آرد را ریخته و خوب چنگ می زنیم اگر خمیر به دست چسبید پیمانه آرد آخر را کم کم اضافه می کنیم خمیر در جای نسبتاگرم می گذاریم تا خمیر پف کرده بالا بیاید روی میز آرد پاشیده مقداری تز خمیر را روی میز پهن کرده خمیر را به قطر نیم سانت باز کرده و با بشقاب یک دایره می بریم و ته سینی را آرد پاشیده و خمیر را لیست می اندازیم از کرم آماده کمی رو خمیر می دهیم باید دقت کنیم وسط خمیر قرار بگیرد بطوری که خمیر دوم را روی آن می اندازیم بیرون نزند دایره دیگری به اندازه خمیر قبلی باز کرده و روی خمیر اول می اندازیم و روی خمیرهای قالب زده رو به اشکال مختلف قالب می زنیم و لیست حاوی نان ها را در جای گرم مثل رادیاتور یا روی فر روشن قرار می دهیم تا حجم نان ها 2 برابر شود بعد زرده تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کرده و روی نانن ها را زرین کرده داخل فر پنجره وسط حراررت 200 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت قرار میدهیمتوجه روش تهیه نان همبرگر هم مثل نان فانتزی است با این تفاوت که نان همبرگر شکر ندارد و همچنین به نان همبرگر 5 گرم بهبود دهنده اضافه می کنند همین طور در داخل نان همبرگر کرم نمی گذارند

مواد لازم:تخم مرغ=1 عدد شکر=1/2 پیمانهروغن= 50 گرم مایه خمیر= 1 قاشق سوپخوری پرنمک=نصف قاشق چایخوری آرد =حدود 5 پیمانهآب ولرم= 1/2 پیمانه شیر= 1/2 پیمانهطرز تهیه:مایه خمیر را در نصف پیمانه آب ولرم و 1 قاشق شکر حل کرده می گذاریم پف کند و بعد از این که پف کرد شکر و تخم مرغ و روغن و نمک و شیر را به آن اضافه کرده کمی هم می زنیمسپس چهار پیمانه آرد را ریخته و خوب چنگ می زنیم اگر خمیر به دست چسبید پیمانه آرد آخر را کم کم اضافه می کنیم خمیر در جای نسبتاگرم می گذاریم تا خمیر پف کرده بالا بیاید روی میز آرد پاشیده مقداری تز خمیر را روی میز پهن کرده خمیر را به قطر نیم سانت باز کرده و با بشقاب یک دایره می بریم و ته سینی را آرد پاشیده و خمیر را لیست می اندازیم از کرم آماده کمی رو خمیر می دهیم باید دقت کنیم وسط خمیر قرار بگیرد بطوری که خمیر دوم را روی آن می اندازیم بیرون نزند دایره دیگری به اندازه خمیر قبلی باز کرده و روی خمیر اول می اندازیم و روی خمیرهای قالب زده رو به اشکال مختلف قالب می زنیم و لیست حاوی نان ها را در جای گرم مثل رادیاتور یا روی فر روشن قرار می دهیم تا حجم نان ها 2 برابر شود بعد زرده تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کرده و روی نانن ها را زرین کرده داخل فر پنجره وسط حراررت 200 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت قرار میدهیمتوجه طرز تهیه نان همبرگر هم مثل نان فانتزی است با این تفاوت که نان همبرگر شکر ندارد و همچنین به نان همبرگر 5 گرم بهبود دهنده اضافه می کنند همین طور در داخل نان همبرگر کرم نمی گذارند

سایت شیرینی پزی ، ، پخت انواع شیرینی با آکا ، آکاایران

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

در این ویدیو طرز تهیه نان بربری ایرانی از ابتدا تا انتها آموزش داده می شود. به سوالات شما در بخش نظرات پاسخ داده می شود. لطفا با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.نکته۱: بهتر است که از خمیر مایه کمتر استفاده شود (مثلا نصف این میزان) تا خمیر و نهایتا نون کمتر بوی خمیر مایه به خود بگیرد، ولی زمان بیشتری (حداقل 3 ساعت) جهت ور آمدن نیاز دارد. انتخاب با شما!نکته ۲:‌می تونید کمی به مایعی که روی خمیر می میالید کمی شکر اضافه کنید، در طعم و رنگ روی نون تاثیر خوب دارد.

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

هیچ چیز به اندازه نان باگت خانگی نمی تواند ساندویچ را خوشمزه کند. وقتی نان ساندویچ را خودتان درست می کنید، می توانید هر طعم دهنده ای که می خواهید به آن اضافه کنید.

بدون میکسر و با روشی ساده، نان باگت خانگی درست کنید

فرقی نمی کند چقدر شیرینی پزی بلد باشید؛ با این دستور تهیه می توانید یک نان باگت خوشمزه و ترد درست کنید. فقط حواستان باشد نسبت مواد غذایی را تغییر ندهید تا طعم و بافت نان باگت خراب نشود.

ابتدا آب را روی گاز یا داخل مایکروویو داغ کنید. اگر از مایکروویو برای داغ کردن آب استفاده می کنید حدود 30 ثانیه در دمای 110 درجه فارنهایت کافی است. سپس شکر و مخمر را به آب داغ اضافه کنید و هم بزنید. پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا روی آب کمی پف کند. بعد از فومی شدن روی آب، مخمر آماده است و می توانید از آن استفاده کنید.

حالا آرد و نمک را در یک ظرف بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.

چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم

کره نرم شده و مخلوط مخمر را به آرد اضافه کنید و با یک قاشق چوبی یا کاردک خوب هم بزنید. مخلوط کردن مواد را تا جایی ادامه بدهید که خمیر شبیه تصویر آخر بشود.
در این مرحله لازم نیست خمیر بافت کاملاً یکدستی داشته باشد. موقع ورز دادن خمیر آن را یکدست می کنیم.

حالا به سخت ترین و مهمترین قسمت پخت نان باگت خانگی رسیدیم : ورز دادن خمیر. همه مواد داخل کاسه را روی یک سطح تمیز بریزید. بهتر است روی دست ها و سطح کارتان را کمی آرد بپاشید.

برای ورز دادن خمیر با کف دست تان آن را پخش کنید، سپس خمیر را تا کنید و دوباره با کف دست آن را فشار بدهید و دوباره خمیر را تا کنید. اینکار را برای ده دقیقه تکرار کنید.

حالا یک کاسه تمیز بردارید و کف و دیواره های آن را با روغن گیاهی بپوشانیروغن نمی گذارد خمیر خشک بشود یا به دیواره های کاسه بچسبد. خمیر را داخل کاسه بگذارید و روی آن را با یک دستمال نمدار بپوشانید.

حدود یک تا یک و نیم ساعت صبر کنید تا اندازه خمیر دو برابر بشود.

بعد از اینکه اندازه خمیر دو برابر شد، باید آن را به دوازده قسمت مساوی تقسیم کنید. اندازه تکه های خمیر بستگی به اندازه ای که برای نان باگت خانگی در نظر دارید، بستگی دارد. بهتر است برای بریدن خمیر از چاقوی مخصوص خمیر استفاده کنید.

حالا خمیرها را بردارید و آنها را رول کنید. رول ها باید تا حد ممکن نازک باشند. خمیرهای رول شده را داخل یک سینی که با کاغذ شیرینی پزی پوشانده شده، بچینید.

یک ساعت دیگر صبر کنید تا خمیر استراحت کند.

روی نان ها کمی کره آب شده بمالید

 

فر را روی دمای 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم بشود. دو قاشق کره بردارید و آب کنید. حالا کره را روی خمیر نان های باگت خانگی بمالید. اینکار باعث میشود روی نان باکت خانگی طلایی بشود.

خمیرها را به مدت 12 دقیقه داخل فر بگذارید. وقتی روی نان ها طلایی تیره بشود، آماده هستند.

بعد از چخت نان باگت خانگی باید آن را کمی طعم دار کنید. ما از کره آب شده و پودر سیر استفاده کرده ایم. شما می توانید پنیر پارمزان یا هر طعم دهنده دیگری که می خواهید به نان باکت خانگی و مخصوص تان اضافه کنید.

پخت نان باگت خانگی همین قدر ساده است. خوبی درست کردن نان باگت در خانه این است که می توانید عطر و طعمش را متناسب با ساندویچی که درست می کنید تغییر بدهید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که مدت زمان پخت نان ها در فر بسته به اندازه خمیر نان باگت تغییر متفاوت است.

تمامی حقوق این وبسایت برای “ساختنی” محفوظ است © استفاده از مطالب وبسایت تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود

بازدید کنندگان گرامی ، فروشگاه ساختنی در حال حاضر غیر فعال بوده و بدیهی است قیمت های فروشگاه به روز نیستند. فعالیت مجدد فروشگاه به زودی به اطلاع شما خواهد رسید. رد کردن

چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم
چگونه خمیر نان فانتزی درست کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *