چگونه جنین قد بلند داشته باشیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه جنین قد بلند داشته باشیم
چگونه جنین قد بلند داشته باشیم




خانه

موبایل

کمبود چه موادی در کودکان باعث می شود که فرزندانی کوتاه قد داشته باشیم ؟عنصر روی اساساً به سوخت و ساز مرتبط است. دیده شده است كه مكمل روی تأثیر مثبتی بر رشد كودكان دچار كوتاه قدی تغذیه ای داشته است.

چگونه جنین قد بلند داشته باشیم

اولین تحقیقات كمبود روی در انسان مربوط به اواخر دهه 1950است كه نشان داد تأخیر در رشد، ضایعات پوستی و نارسایی بلوغ در نوجوانان پسر ایرانی و مصری مربوط به كمبود روی است.

مقدار روی در بدن 5/1 تا 5/2 گرم است كه بیشتر آن در عضلات، استخوان ها و كبد جمع می شود و مقداری هم در ناخن و پوست و مو یافت می شود.

عنصر روی اساساً به سوخت و ساز مرتبط است. دیده شده است كه مكمل روی تأثیر مثبتی بر رشد كودكان دچار كوتاه قدی تغذیه ای داشته است. كمبود روی یك از مشكلات تغذیه ای شایع در كشور ما به شمار می رود.

تمام گروه های سنی از جمله كودكان زیر شش سال، نوجوانان دختر و پسر 20-14 ساله و همچنین زنان باردار از كمبود «روی» رنج می برند. كمبود روی علاوه بر كاهش سرعت رشد در كودكان با تغییراتی در حس بویایی و چشایی همراه است و سبب بی اشتهایی و كاهش وزن می شود.

تأخیر در بلوغ جنسی از دیگر عوارض كمبود روی به شمار می رود. كمبود روی در دوران بارداری می تواند عوارضی همچون سقط جنین، نقص عضو مادرزادی، وزن كم در زمان تولد و زایمان دیر یا زودهنگام را در پی داشته باشد.

منابع غذایی روی

سازمان بهداشت جهانی و سازمان خواربار و كشاورزی میزان نیاز روزانه روی هر فرد را5 /5 گرم اعلام كرده است. اكنون ببینیم روی در كجاها یافت می شود: «روی» در تمام مواد غذایی حیوانی و گیاهی كه منبع خوب پروتئین هستند، وجود دارد.

منابع غنی روی عبارتند از:

صدف، جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت قرمز (گوشت مرغ و ماهی هم حاوی روی هستند، اما میزان روی در گوشت قرمز بیشتر است) و تخم مرغ، اما حبوباتی مانند لوبیا و عدس، غلات سبوس دار، شیر و مواد لبنی و انواع مغزها نظیر بادام زمینی، گردو، بادام و فندق نیز حاوی عنصر روی هستند، اما به طور كلی قابلیت جذب روی از منابع حیوانی بیشتر از منابع گیاهی است. گفته می شود قابلیت جذب روی از گوشت چهار برابر غلات است. میزان جذب روی بسته به وضعیت روی فرد از 15 تا 40 درصد متفاوت است.

عوامل كاهش دهنده جذب روی

اگر مس و كادمیوم رقیب اصلی جذب روی به حساب می آیند ولو این كه اثر خود روی را دارند، دریافت بالای آهن و كلسیم جذب روی را كاهش می دهد.جذب روی ممكن است توسط گلوكز، لاكتوز و یا پروتئین سویا كه به تنهایی و یا همراه با گوشت مصرف شود، افزایش یابد.

چگونه جنین قد بلند داشته باشیم

روی موجود در شیر مادر مانند آهن در مقایسه با شیر گاو از قابلیت جذب بالاتری برخوردار است و این هم شاید خبر خوشی باشد برای مادرانی كه فرزندشان شیر آن ها را می خورد!

روی برای بزرگسالان نیز توصیه شده است به طوری كه گفته می شود مصرف طولانی مدت مكمل روی به مقدار بیشتر از15 میلی گرم در روز توصیه می شود.

مطالب پیشنهادی:

بچه،چرا قد نمی کشی؟!

نقش تغذيه در افزايش قد

چرا کوتاهید؟

رابطه ی بین قد و موفقیت

چگونه می توانم قد بلندی داشته باشم؟


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد بیماری کلیه در سگ ها چه می دانید؟ آیا تا به حال شاهد علائم بیماری کلیه در سگ خود بوده اید؟ در این مواقع چه اقداماتی را انجام داده اید؟ آیا می دانید که سگ ها هم مانند انسان ها، باید سریعا تحت درمان پزشکی قرار بگیرند و گرنه بیماری کلیه در سگ ها می تواند باعث از پای در آوردن آنها شود. پزشک با انجام آزمایشاتی وجود این بیماری در سگتان را تشخیص خواهد داد و به درمان می پردازد. در این …

امروزه جراحي بيني كه يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي بدن است، در ميان افراد جامعه رواج زيادي دارد. اين جراحي به دو روش باز و بسته انجام مي‌شود. در روش باز بین سوراخ‌های بینی یک برش ظریف زده مي‌شود اما در روش بسته برش‌هایی از داخل بینی زده می‌شود. در ادامه دکتر علی باقری‌حق، متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ جراحی سر و گردن در اين باره بيشتر توضيح مي‌دهد. تفاوت‌هاي جراحي بینی به روش باز و بسته دكتر باقري‌حق درباره تفاوت‌هاي ايجاد شده …

با موهای زائد بینی چه کنیم؟ موهای زائد، زمانی رخ می دهند که موهایی که از طریق روش هایی مانند اصلاح، کندن و یا موم انداختن برداشته اید، دوباره رشد می کنند. افرادی که موهای فرخورده دارند، غالبا موها را در حال رشد می بینند، زیرا مو به طور طبیعی به سمت پوست برمی گردد. اگر چه شایع ترین مناطق رویش موی زائد، در صورت و گردن آقایان و پاها و ناحیه شرمگاهی زنان است، موها در نواحی دیگر بدن مانند بینی نیز دیده می …

هر ساله در ایالات متحده حدود 34،000 بیمار به علت آندوکاردیت عفونی در بیمارستان بستری می شوند. آندوکاردیت یا همان بیماری ای که بر روی پوشش داخلی قلب تاثیر می گذارد، بسیار رایج نیست. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. به عنوان مثال، داشتن بیماری لثه، عفونت های باکتریایی یا ویروسی مختلف، سیستم ایمنی ضعیف شده یا اختلالات خود ایمنی، ضربان ساز یا استفاده از داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و دیورتیک، می تواند احتمال مبتلا …

تغذیه حیوانات خانگی با کلاژن چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ داشتن یک حیوان خانگی نه تنها سرگرم کننده است بلکه، به نفع سلامتی شما نیز می باشد. اما سلامتی این دوست پشمالوی شما چطور؟ آیا در حال حاضر به این دوست چهار پای خود، بهترین و مناسبترین غذا را می دهید؟ همانطور که بهترین غذا در یک فرد نسبت به فردی دیگر متفاوت می باشد، بهترین غذا، در حیوانات هم از یک نوع حیوان به حیوانی دیگر متفاوت است. در این مقاله از بخش …

چگونه جنین قد بلند داشته باشیم

امروزه جراحي بيني كه يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي بدن است، در ميان افراد جامعه رواج زيادي دارد. اين جراحي به دو روش باز و بسته انجام مي‌شود. در …

در مورد بیماری کلیه در سگ ها چه می دانید؟ آیا تا به حال شاهد علائم بیماری کلیه در سگ خود بوده اید؟ در این مواقع چه اقداماتی …

آیا تا به حال شاهد قرمزی و آب ریزش چشم در سگ تان بوده اید؟ با بیماری های چشمی در سگ ها آشنایی دارید؟ بعضی از این بیماری …

در مورد بیماری آنفولاانزای سگی چه می دانید؟ آیا با علائم این بیماری عفونی در سگ ها آشنایی دارید؟ آیا این بیماری از سگ ها به انسان نیز …

مراقبت از سگ ها کار چندان سختی نیست اگر علائم و نشانه هایی که بروز می دهد را مورد بررسی و توجه قرار دهید. دانستن اینکه هر علائمی …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

چگونه جنین قد بلند داشته باشیم

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه جنین قد بلند داشته باشیم
چگونه جنین قد بلند داشته باشیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *