چگونه بچه قد بلند داشته باشیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه بچه قد بلند داشته باشیم
چگونه بچه قد بلند داشته باشیم




خانه

موبایل

کمبود چه موادی در کودکان باعث می شود که فرزندانی کوتاه قد داشته باشیم ؟عنصر روی اساساً به سوخت و ساز مرتبط است. دیده شده است كه مكمل روی تأثیر مثبتی بر رشد كودكان دچار كوتاه قدی تغذیه ای داشته است.

چگونه بچه قد بلند داشته باشیم

اولین تحقیقات كمبود روی در انسان مربوط به اواخر دهه 1950است كه نشان داد تأخیر در رشد، ضایعات پوستی و نارسایی بلوغ در نوجوانان پسر ایرانی و مصری مربوط به كمبود روی است.

مقدار روی در بدن 5/1 تا 5/2 گرم است كه بیشتر آن در عضلات، استخوان ها و كبد جمع می شود و مقداری هم در ناخن و پوست و مو یافت می شود.

عنصر روی اساساً به سوخت و ساز مرتبط است. دیده شده است كه مكمل روی تأثیر مثبتی بر رشد كودكان دچار كوتاه قدی تغذیه ای داشته است. كمبود روی یك از مشكلات تغذیه ای شایع در كشور ما به شمار می رود.

تمام گروه های سنی از جمله كودكان زیر شش سال، نوجوانان دختر و پسر 20-14 ساله و همچنین زنان باردار از كمبود «روی» رنج می برند. كمبود روی علاوه بر كاهش سرعت رشد در كودكان با تغییراتی در حس بویایی و چشایی همراه است و سبب بی اشتهایی و كاهش وزن می شود.

تأخیر در بلوغ جنسی از دیگر عوارض كمبود روی به شمار می رود. كمبود روی در دوران بارداری می تواند عوارضی همچون سقط جنین، نقص عضو مادرزادی، وزن كم در زمان تولد و زایمان دیر یا زودهنگام را در پی داشته باشد.

منابع غذایی روی

سازمان بهداشت جهانی و سازمان خواربار و كشاورزی میزان نیاز روزانه روی هر فرد را5 /5 گرم اعلام كرده است. اكنون ببینیم روی در كجاها یافت می شود: «روی» در تمام مواد غذایی حیوانی و گیاهی كه منبع خوب پروتئین هستند، وجود دارد.

منابع غنی روی عبارتند از:

صدف، جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت قرمز (گوشت مرغ و ماهی هم حاوی روی هستند، اما میزان روی در گوشت قرمز بیشتر است) و تخم مرغ، اما حبوباتی مانند لوبیا و عدس، غلات سبوس دار، شیر و مواد لبنی و انواع مغزها نظیر بادام زمینی، گردو، بادام و فندق نیز حاوی عنصر روی هستند، اما به طور كلی قابلیت جذب روی از منابع حیوانی بیشتر از منابع گیاهی است. گفته می شود قابلیت جذب روی از گوشت چهار برابر غلات است. میزان جذب روی بسته به وضعیت روی فرد از 15 تا 40 درصد متفاوت است.

عوامل كاهش دهنده جذب روی

اگر مس و كادمیوم رقیب اصلی جذب روی به حساب می آیند ولو این كه اثر خود روی را دارند، دریافت بالای آهن و كلسیم جذب روی را كاهش می دهد.جذب روی ممكن است توسط گلوكز، لاكتوز و یا پروتئین سویا كه به تنهایی و یا همراه با گوشت مصرف شود، افزایش یابد.

چگونه بچه قد بلند داشته باشیم

روی موجود در شیر مادر مانند آهن در مقایسه با شیر گاو از قابلیت جذب بالاتری برخوردار است و این هم شاید خبر خوشی باشد برای مادرانی كه فرزندشان شیر آن ها را می خورد!

روی برای بزرگسالان نیز توصیه شده است به طوری كه گفته می شود مصرف طولانی مدت مكمل روی به مقدار بیشتر از15 میلی گرم در روز توصیه می شود.

مطالب پیشنهادی:

بچه،چرا قد نمی کشی؟!

نقش تغذيه در افزايش قد

چرا کوتاهید؟

رابطه ی بین قد و موفقیت

چگونه می توانم قد بلندی داشته باشم؟


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

با موهای زائد بینی چه کنیم؟ موهای زائد، زمانی رخ می دهند که موهایی که از طریق روش هایی مانند اصلاح، کندن و یا موم انداختن برداشته اید، دوباره رشد می کنند. افرادی که موهای فرخورده دارند، غالبا موها را در حال رشد می بینند، زیرا مو به طور طبیعی به سمت پوست برمی گردد. اگر چه شایع ترین مناطق رویش موی زائد، در صورت و گردن آقایان و پاها و ناحیه شرمگاهی زنان است، موها در نواحی دیگر بدن مانند بینی نیز دیده می …

هر ساله در ایالات متحده حدود 34،000 بیمار به علت آندوکاردیت عفونی در بیمارستان بستری می شوند. آندوکاردیت یا همان بیماری ای که بر روی پوشش داخلی قلب تاثیر می گذارد، بسیار رایج نیست. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. به عنوان مثال، داشتن بیماری لثه، عفونت های باکتریایی یا ویروسی مختلف، سیستم ایمنی ضعیف شده یا اختلالات خود ایمنی، ضربان ساز یا استفاده از داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و دیورتیک، می تواند احتمال مبتلا …

تغذیه حیوانات خانگی با کلاژن چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ داشتن یک حیوان خانگی نه تنها سرگرم کننده است بلکه، به نفع سلامتی شما نیز می باشد. اما سلامتی این دوست پشمالوی شما چطور؟ آیا در حال حاضر به این دوست چهار پای خود، بهترین و مناسبترین غذا را می دهید؟ همانطور که بهترین غذا در یک فرد نسبت به فردی دیگر متفاوت می باشد، بهترین غذا، در حیوانات هم از یک نوع حیوان به حیوانی دیگر متفاوت است. در این مقاله از بخش …

کبد چرب در نتیجه انباشته شدن چربی بیش از اندازه در کبد می باشد و یک رژیم غذایی سالم، اولین مسیر درمانی برای معالجه آن است. این بیماری کبدی یکی از بیماری هایی است که بر اثر نوع شیوه زندگی به وجود می آید مانند سوء مصرف الکل، زندگی ناسالم و یا ژنتیک. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیماری کبد و سیروز کبدی، در عرض چند سال، تا 31٪  افزایش پیدا کرده است. در این بخش از تغذیه دکتر سلام در …

آیا گربه شما می تواند بیمار باشد؟ آیا با علائم بیماری در گربه ها آشنا هستید؟ ممکن است برایتان مشکل باشد که بدانید آیا تغییرات کوچک در گربه شما نشان دهنده یک مشکل برای سلامتی او هست یا خیر؟ گربه ها متخصص پنهان کردن بیماری هستند. در زندگی، هوش طبیعی می تواند از آنها در برابر درندگان یا گربه های دیگر که ممکن است تهدیدی برای آنها باشند، مراقبت نماید. در این بخش از حیوانات خانگی دکتر سلام، به بررسی علائم بیماری در گربه ها …چگونه بچه قد بلند داشته باشیم

با موهای زائد بینی چه کنیم؟ موهای زائد، زمانی رخ می دهند که موهایی که از طریق روش هایی مانند اصلاح، کندن و یا موم انداختن برداشته اید، …

هر ساله در ایالات متحده حدود 34،000 بیمار به علت آندوکاردیت عفونی در بیمارستان بستری می شوند. آندوکاردیت یا همان بیماری ای که بر روی پوشش داخلی قلب …

تغذیه حیوانات خانگی با کلاژن چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ داشتن یک حیوان خانگی نه تنها سرگرم کننده است بلکه، به نفع سلامتی شما نیز می باشد. …

در مورد نحوه بهبود تغذیه مار خانگی چه می دانید؟ اکثر مارها دوست دارند خودشان طعمه را شکار کنند، در صورتی که این همیشه مقدور نیست گاهی اوقات …

آیا می دانید محبوب ترین نژاد گربه چیست؟ آیا می دانید گربه ایرانی یکی از زیباترین نژاد گربه محسوب می شود؟ آیا به دنبال گربه ای با رنگی …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

کودک قد بلند : اين روزها شايعه شده که رشد قد ايرانيان رو به کاهش گذاشته. اين گفته، هر پدر و مادري را به صرافت مي اندازد که مراقب مسائل رشدي فرزند خود باشد و هرگونه عامل ناخواسته و تاثيرگذار که جلوي رشد کودکش را مي گيرد از بين ببرد. با مجله دلگرم همراه باشید در عين حال هميشه پدر و مادرها مي خواهند فرزندانشان قد بلندتري داشته باشند چرا که فکر مي کنند قد بلند نشانه سلامت است ودر ورزش و همين طور زمينه هاي مختلف زندگي به موفقيت بيشتر منجر خواهد شد.براي همين سراغ چند متخصص رفتيم تا ببينيم بچه ها براي داشتن قد مناسب نياز به چه مراقبت هايي دارند.


مادرهای نگران بخوانند

شير مادر کامل ترين و مهم ترين منبع غذاي کودک در 6 ماه اول است. بعد از 6 ماه مي توانيد به او غذاي مکمل هم بدهيد. تا 3 سالگي کودکتان سعي کنيد 6-5 وعده در روز به او غذا بدهيد و در غذاي او از شير مادر، ميوه ،سبزي هاي زرد ،نارنجي، سبز کدو حلوايي و … طالبي ،خرما ،آلو، زردآلو و … استفاده کنيد.اگر کودکتان به بيماري مبتلا شد،بايد براي جبران رشد به تعويق افتاده اش يک وعده اضافي به او غذا بدهيد.سعي کنيد به کودکتان ابراز علاقه و عشق کنيد ،زيرا بهبود عاطفي عاملي موثر بر رشد جسمي و ذهني است.

95 درصد نوزادان کامل قدي بين 55-45 سانتي متر دارند که دريک سال اول زندگي 30-25 سانتي متر افزايش قدي خواهند داشت.در سال دوم ميزان رشد بدن کاهش يافته و حدود 4 سانتي متر در سال است. در سنين قبل از مدرسه هر سال افزايش قد ثابت است و 8-6 سانتي متر در سال است. يعني کودک 3 ساله قدي حدود 91 سانتي متر و کودک 4 ساله قدي حدود 101 سانتي متر خواهد داشت. از 4 سالگي تا شروع سنين بلوغ رشد قدي کودک 7-5 سانتي متر است. در نوجواني رشد قد بسته به جنسيت کودک تغيير مي کند. متوسط افزايش قد در دختران 12-8 ساله 8 سانتي متر و در پسران 14 ساله 10 سانتي متر در سال است. اين تغييرات ابتدا با طويل شدن اندام ها شروع شده و با افزايش طول قطر تنه همراه است.چگونه بچه قد بلند داشته باشیم

نکته:رشد طولي عمومي بين 22-17 سالگي با بسته شدن صفحات رشدي و يکنواخت شدن استخوان ها پايان مي يابد.


صبحانه و رشد قدی کودکان


صبحانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وعده های غذایی است که کمک به رشد و سلامتی کودکان می کند اما متاسفانه درصد زیادی از کودکان به بهانه های مختلف از خوردن صبحانه امتناع می کنند. به دلیل صرف زمان زیاد برای خواب، بدن کودک نیاز مبرم به املاح و ویتامین پیدا کرده در صورتی‌که این مواد معدنی تامین نشود، عوارضی همچون عدم رشد کافی، کوتاهی قد و کم خونی را در پی دارد.

به تعویق افتادن صبحانه باعث ورود ناگهانی انرژی زیاد به بدن در وعده های دیگر شده و فشار زیادی را به منظور هضم غذا به معده وارد می کند و این حجم زیاد کالری منجر به ذخیره چربی و در نهایت موجب بروز بیماری های مرتبط با چاقی همچون دیابت، فشار خون و کبد چرب در دراز مدت می شود.


فرمولی برای محاسبه قد کودک


77+(6×سال)=اندازه طبيعي کودک (2 تا12) سال

ما نباید این واقعیت را نادیده گرفت که برخی ازغذاها به افزایش رشد و طول انسان کمک می کنند، همچنین برخی از مطالعات نشان می دهند که رشد قد انسان در یک سن مشخص متوقف می شود، به همین دلیل همواره بر استفاده کودکان و نوجوانان از بعضی غذاها با هدف بلند شدن قد آن ها تاکید می شود.اما 5 نوع ماده غذایی وجود دارد که تاثیرزیادی دراین زمینه دارد که درزیر به آن ها اشاره می شود


ماده غذایی است که دارای هورمون رشد در بدن است و مصرف این ماده غذایی می تواند به بلند قد شدن کودکان کمک کند، این ماده همچنین دارای مواد معدنی و فیبر است و باعث تحریک هرمون های رشد در بدن می شود.


تخم مرغ سرشار از پروتئین است که نقش مهمی در افزایش قد ایفا می کند، بنابراین ، کودک هر روز باید این ماده غذایی را مصرف کند تا بدن سالم و قد متناسب داشته باشد


شیر منبع اصلی کلسیم است که باعث تقویت استخوان ها و نیز رشد قد کودک می شود ، بنابراین نوشیدن 3 لیوان شیر درهرروز برای سلامت بدن ضروری است


بسیاری از میوه ها مانند انبه و هلو سرشار از ویتامینA هستند و افزایش مصرف این میوه ها رشد قد کودک یا نوجوان را تضمین می کند، این میوه ها همچنین ایمنی بدن را تقویت و استخوان ها را محکم می کند.


غذاهای سرشار از غلات، بسیار برای افزایش قد انسان مفید هستند و گندم بهترین نوع غلات است، گندم سرشار از ویتامین ب و آهن است و می توان برای تضمین رشد قد به نان های تهیه شده از دانه های غلات کامل نیز ماکارونی تهیه شده از غلات اعتماد کرد.



در این رابطه بیشتر بدانید:


معجونی برای افزایش قد کودک


علل تاخیر در رشد کودکان







تهیه و گرد آوری مجله دلگرم


مرضیه ملایری


برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

نحوه پختن گوشت بسیار مهم است و هیچ چیز لذت بخش تر از آن نیست که تکه ای خوش طعم از استیکی را بخوریم که به خوبی پخته شده است.

اکثر ما تصور می کنیم که در پخت گوشت حرفه ای هستیم و به خوبی با ترفندهای آن آشنا هستیم. اما در این مطلب خانومانه می خواهیم به اشتباهاتی اشاره کنیم که در زمان پختن گوشت اکثر ما مرتکب می شویم. با ما در این مطلب همراه باشید.

 

چگونه بچه قد بلند داشته باشیم

 

۱- سرخ کردن در ماهیتابه سرد

چه از ظرف تفلون استفاده کنیم چه از ظروف قدیمی، باید ماهیتابه یا قابلمه را ابتدا به خوبی گرم کنیم و بعد گوشت را در آن بگذاریم تا سرخ شود وگرنه گوشت به آن می چسبد. از طرف دیگر، هر چه ماهیتابه گرم تر باشد، گوشت سرخ شده خوش رنگ تر می شود.

در ضمن کارشناسان آشپزی معتقدند که بهتر است گوشت را در ظروف سنتی سرخ کرد نه ظروف تفلون.

 

۲- سریع جابجا کردن گوشت 

 

 

زمانی که گوشت از جمله گوشت قرمز یا گوشت مرغ را در ماهیتابه می گذارید تا گریل شود، باید حتماً آن ها را جا به جا کنید تا نسوزند و به ظرف نچسبند.

اما در واقعیت این موضوع اشتباه است. بهتر است بگذارید گوشت به آرامی برای خود سرخ شود. تا زمانی که یک طرف کاملاً گریل نشده و بافت های ماهیچه نپخته اند، نباید آن را جابجا کرد. اگر گوشت به خوبی سرخ شود، زمان جابجا کردن به ظرف نمی چسبد. سپس می توان آن را جابجا کرد؛ اما نباید این کار با سرعت انجام شود تا گوشت از هم جدا نشود.

اما اگر می خواهید که گوشت را فقط سرخ کنید و یا بخارپز کنید و گریل نکنید، باید هر چند دقیقه یک بار آن را برگردانید و جابجا کنید.

 

۳- زود نمک زدن به گوشت

 نمک گوشت را خشک می کند و آب مفید آن را در زمان پخت می گیرد. در نتیجه فقط باید زمانی که گوشت کاملاً پخت و خورشت آماده شد و خواستید آن را سر میز ببرید به آن نمک بزنید.

این ترفند به خصوص در زمان پخت کوفته یا همبرگر بسیار مهم است. اگر زود به گوشت همبرگر یا کوفته نمک بزنید، گوشت خشک، سفت و بی مزه می شود.

 

۴- طولانی پختن گوشت

معمولاً ما از این که طولانی مدت غذا را می پزیم افتخار می کنیم و آن را یک هنر می دانیم اما در مورد گوشت باید گفت که این کار اشتباه است.

برای سرخ کردن، کبابی کردن و یا پخت گوشت به صورت گریل نیازی نیست که مدت طولانی و با دمای بالا پخت و پز انجام شود. دمای بالا و پخت طولانی مدت گوشت، باعث سفت شدن و بی طعم شدن آن می شود.

– گوشت مرغ در دمای ۷۴ درجه سانتی گراد می پزد.

– گوشت گاو در دمای ۵۷ تا ۶۰ درجه سانتی گراد قابل مصرف است.

اما برای این قاعده مستثنی وجود دارد: بعضی قسمت های گوشت گاو باید روی شعله کم و ملایم پخته شوند زیرا بافت سفت تری دارند و باید نرم شوند.

 

۵- برش در جهت بافت گوشت

مطمئناً میان گوشتی که باعث خسته شدن و درد گرفتن جمجمه می شود با گوشتی که نرم و خوش خوراک است تفاوت وجود دارد.

گوشت گاو دارای بافت ماهیچه ای است که این بافت ها جهت دار می باشند. اگر گوشت را در جهت این بافت برش بزنید سفت و غیر قابل خوردن می شود اما اگر در جهت عکس بافت ببرید، نرم و دلپذیر می شود.

 

۶- معتدل نکردن دمای گوشت

 

 

اگر گوشت را خیلی سرد مستقیماً داخل قابلمه قرار دهید تا بپزد کار کاملاً اشتباهی کرده اید زیرا این کار باعث سخت تر پخته شدن گوشت می شود. اگر گوشت را سرد بپزید، پخت آن نامتوازن خواهد بود یعنی اطراف آن می سوزد و وسط آن می پزد.

بهتر است گوشت را از فریزر بیرون بیاورید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از پخت در دمای محیط بماند. هر چه مقدار گوشت بیشتر باشد، مدت بیرون ماندن آن باید بیشتر طول بکشد.

 

چگونه بچه قد بلند داشته باشیم

۷- سریع سرو کردن گوشت

حتما بعد از پخت باید بگذارید گوشت چند دقیقه بماند و سپس آن را سرو کنید. گوشت سینه مرغ ۵ دقیقه، گوشت استیک ۱۰ دقیقه، کباب مرغ یا بره ۱۰ دقیقه و تکه های بزرگ تر گوشت ۲۰ دقیقه بعد از پخت باید بمانند تا جا بیفتند و سپس آماده میل کردن می شوند.

 

۸- قرار دادن حجم زیادی از گوشت در قابلمه در یک زمان

 

 

گوشت هنگام پخت بخار بیرون می دهد. اگر فاصله گوشت ها با هم در قابلمه به اندازه کافی نباشد، بخار محبوس می شود و گوشت بجای گریل شدن یا سرخ شدن، بخار پز می شود. بهتر است فضای بزرگتری را برای گریل یا سرخ کردن گوشت در نظر بگیرید یا از دو قابلمه برای گریل کردن مقدار زیادی گوشت استفاده کنید.

چگونه بچه قد بلند داشته باشیم
چگونه بچه قد بلند داشته باشیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *