چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم
چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

زنان اغلب دچار دردهای زیر دل می شوند که دلیل واضحی برای آن پیدا نمی کنند به همین دلیل برای اطمینان خاطر بهتر است نزد پزشک بروند

زنان به راحتی می توانند با تمرین چند کار ساده خود را به زن مورد علاقه همسرشان تبدیل نمایند

چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

بسیاری از افراد هنگامی که دچار بیماری های خفیف می شوند ترجیح می دهند خودشان در منزل و خودسرانه دارو استفاده نمایند

برای داشتن یک آرایش خوب باید پوست خوبی داشته باشید که کرم به خوبی روی پوست تان بخوابد

مردان و زنان موجودات پیچیده ای نیستند فقط باید یک سری رازها را درباره آنها بدانید تا بتوانید قلب شان را تسخیر کنید

بسیاری از افراد هنگامی که دچار بیماری های خفیف می شوند ترجیح می دهند خودشان در منزل و خودسرانه دارو استفاده نمایند

اگر از مدل ابروهایتان ناراضی هستید مدتی به آنها دست نزنید تا پر شوند و بگذارید یک فرد ماهر آنها را برایتان حالت دهد

یکی از فاکتورهای مهم برای بچه دار شدن داشتن اسپرم سالم در مردان است که به موارد خاصی ارتباط دارد

گریه نوزاد بعضی ها فکر میکنند یکی از وظایف پدر و مادر ها رسیدگی بیست و چهار ساعته به نوزاد میباشد.نیمه شب ها معمولا کودکان به دلایل مختلف میزنند زیر گریه و والدین نگران با سرعت به بچه رسیدگی میکنند و گریه ی او را قطع میکنند.ولی یک مطالعه جدید میگوید بگذارید بچه آن‌ قدر […]

© کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

نوع رابطه با هر شخصی می‌تواند پر از چالش و مشکلات ناشناخته باشد. اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور و خودشیفته باشد احتمالا در تغییر رفتارهای آزاردهنده اش با دردسر زیادی مواجه خواهید بود. اگر شکل رابطه شما دوستی هست در این نوشته راهکارهایی برای تعامل با افراد مغرور و ایجاد تغییر در آن‌ها می‌خوانید.

خودپسندی و خودشفیته بودن یکی از انواع شخصیت در بین افراد هست که تغییر آن گاها بسیار سخت هست. رفتارهای پسر مغرور به گونه ای هست که به شما دائما بی احترامی می‌کند، شما را از خودش پایین تر می‌بیند، بودن شما را تضمین شده می‌یابد، شما را برای بیرون رفتن دعوت نمی کند، حتی در خانه خودخواهانه رفتار می‌کند و…

در این آموزش یاد میگیرید که چگونه با یک پسر مغرور تعامل داشته باشید تا بتوانید ارتباط خود را حفظ کنید و بهبود دهید.

چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

وقتی می‌خواهید رفتار بد طرف مقابل خودتان را به او توضیح دهید با بیان احساستان شروع کنید، رفتار خودخواهانه وی را برایش توضیح دهید و بگویید که چگونه رفتارش باعث آزردگی شما می‌شود. در طرف مقابل خود احساس همدلی را بوجود بیاورید و او باید شما را در این موقعیت درک کند.

مقاله مرتبط: بهترین نوع رفتار با دوست پسر + وابسته تر کردن را یاد بگیرید

بزرگترین مشکلی که در تعامل با افراد مغرور وجود دارد حس خودخواهی و غرور آنها است. شما هیچگاه نمی توانید با سرزنش کردن طرف مقابل برنده شوید زیرا حس خود برتر بینی آنها باعث می‌شود حرف‌های شما بی تاثیر باشند.

بجای آن در ارتباط با پسر مغرور احساسات خود را کنترل کنید و خشمگین نشوید و آرام بمانید در این صورت می‌توانید با بحث و گفتگو طرف مقابل را متوجه اشتباهات رفتاری اش کنید.

اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور هست در این صورت تا زمانی که مستقیما به او نگویید که مغرور است، متوجه غرور خودش نیست. با ذکر مثال‌های یادآوری کنید که چگونه مغرور بوده است. به تصمیم گیری هایی اشاره کنید که فقط نظر خودش مهم بوده است و یا زمانی که از شما درخواست وقت آزاد کرده است ولی خودش در چنین مواقعی حاضر نبوده وقت خود را به شما اختصاص دهد.

چطور دوست پسرم رو عاشق و دلبسته کنم؟

اولتیماتوم دادن و انجام ندادن تغییراتی که به طرف مقابل گفته اید گاها یک اشتباه استراتژیک در زمان بررسی مشکلات ارتباط عاطفی هست. مثلا شما به طرف مقابل می‌گویید اگر یک بار دیگر مغرور باشد قهر خواهید کرد، پس واقعا این کار را انجام دهید. اگر با مشاهده تکرار رفتار قبلی کاری انجام ندهید این پیام را به طرف مقابل می‌دهید که شما برای همیشه هستید.

وقتی با دیگر دوستانتان بیرون می‌روید طرف مقابل شما متوجه احترام و توجه دیگران به شما می‌شود و چنین حمایتی از سوی دوستانتان باعث می‌شود که او هم به شما احترام بگذارد و رفتار محترمانه ای با شما داشته باشد.

وقتی با یک زوج خوشبخت و خوشحال بیرون می‌روید طرف مقابل شما درس‌های جدیدی از ارتباط را فرا خواهد گرفت. متوجه می‌شود که چگونه با همسر خود باید رفتار کند و احترام گذاشتن به چه صورت هست و رفتار شایسته چیست و متوجه اشتباهات فردی خود بشود.

اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور باشد که توجه کمی به شما دارد احتمالا با دیدن میزان احترام و صمیمیت زوج دیگر متوجه نحوه رفتارش با شما می‌شود.

در رابطه عاطفی که به تازگی براساس دوستی شکل گرفته نباید به گونه ای رفتار کنید که همه چیز در اختیار پسر مغرور باشد. اگر متوجه مغرور بودن وی شده اید باید به گونه ای رفتار کنید متوجع مغرور بودن خود بشود. مثلا در انتخاب رستوران شام حق انتخاب را به او ندهید و خودتان تصمیم بگیرید.

مقاله مرتبط: چگونه عاشق مغرور را در چنگمان نگه داریم!؟

اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور هست همیشه با او خوش مشرب نباشید. گاهی خودتان را بی حس و حال و ناراحت نشان دهید و کمتر صحبت کنید و به طرف مقابل فضای بیشتری بدهید.

وقتی به سمت شما آمد و از شما دلیل حالتان را جویا شد به او بگویید که احساس خوبی از رابطه با او ندارید زیرا اهمیت خاصی در رابطه با او پیدا نکرده اید و یا اولویت اول او نبوده اید و این‌ها ناراحت کننده است. طرف مقابلتان اگر واقعا شما را خوشحال بخواهد احتمالا رفتار خود را تغییر خواهد داد.

اگر تمام صحبت‌های شما با او به جایی نرسید و نتوانستید رفتار او را تغییر دهید، زمان آن رسیده است که به پیام‌های او پاسخ ندهید و یا فقط با یک سلام خالی پاسخ دهید. طرف مقابل تان متوجه تغییر شما خواهد شد و به او بگویید که چون از رفتارهای خودخواهانه اش در جاهای مختلف ناراحت هستید تمایلی به پاسخ دادن ندارید.

خودشیفته بودن یک نوع تیپ شخصیتی و رفتاری هست و نمی توان گفت که به راحتی می‌توان آن را تغییر داد.اگر انتظار دارید که یک پسر مغرور و خودشیفته در یک لحظه تغییر کند این کار نشدنی هست. برای خلاص شدن از رفتارهای خودخواهانه باید چندین ماه بروی طرف مقابل خود کار کنید تا تدریجا او اصلاح شود.

اگر خودتان نتوانستید پسر مغرور را تغییر دهید از شخص سومی بخواهید که کمک تان کند. هرچند که این راه ایده آلی نیست که شخص دیگری را درگیر رابطه عاطفی خودتان کنید و در این کار محتاطانه عمل کنید. این کار را در صورتی انجام دهید که تغییرات در توان و کنترل شما نباشد و بخواهید رابطه خود را حفظ کنید.

اگر طرف مقابل شما در برابر تغییرات دلخواه شما مقاومت نشان دهد در اینجا همه چیز به تصمیم گیری شما بستگی دارد و باید بدانید که زندگی پر از فرصت‌های جدید هست.

شاید تصمیم راحتی برای شما نباشد اما باید منطقی به رابطه خود نگاه کنید و ببینید آیا تحمل چنین رفتارهایی را برای همیشه خواهید داشت؟ آیا خود را به چنین رابطه ای همیشه متعهد می‌بینید؟ آیا تمام راه هایی که در جهت تغییر رفتارهای پسر مغرور انجام داده اید بی نتیجه بوده است؟

درباره این موارد فکر کنید و اگر احساستان به شما گفت که جدایی بهتر هست شاید واقعا چنین کاری به صلاح شما باشد و البته به سود و ضرر جدایی از رابطه عاطفی و دوستانه خود هم فکر کنید و اگر متوجه غرور طرف مقابل بعد از ازدواج شده اید کمک گرفتن از مشاوره خانواده هم می‌تواند سازنده باشد.

یکی از موارد مهمی که مردان بسیار به آن توجه دارند و همیشه در ذهنشان به عنوان سوالی بی جواب معمولا وجود دارد این است…

اکثرا وقتی زنان مردی را دوست دارد یا عاشق او می‌شوند تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه  خود به کار می‌گیرند و کم محلی…

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان آشنایی قبل از ازدواج بسیار مهم است؛ زیرا بدون آشنایی و نداشتن درک از یکدیگر نمی‌توان توقع یک ازدواج موفق…

نیاز جنسی یک غریزه است که هر شخص باید آن را بر طرف کند و یکی از اهداف ازدواج برطرف کردن این غریزه است. همه…





پادکست چگونه فقط با حرف زدن شوهر را جذب خواسته خود کنیم؟

پادکست: کاریزماتیک چیست؟ و 5 رازی که برای جذابیت باید بدانیدچگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

پادکست: چگونه با همسرم گفتگو صحیح داشته باشم؟

با عضویت در خبرنامه از آخرین ، مطالب ، مقالات ، محصولات و تخفیف های ما خبر دار شوید

کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آموزشی تکامل من میباشد.

ستاره | سرویس روانشناسی – مردی را می‌شناسید که بسیار مغرورر به نظر می‌رسد. احساس می‌کنید عاشقش شده‌اید اما نمی‌دانید چطور می‌توانید او را به خودتان جذب کنید. دوست دارید دوستتان بدارد اما او به نحوی مغرورانه رفتار می‌کند که نمی‌توانید احساسش را تشخیص دهید. اینجاست که باید روی آن موضوعاتی متمرکز شوید که مردها دوست دارند و در جذب مردان مغرور به شما کمک می‌کنند.

 

دو چیز برای عاشق کردن و جذب مردان مغرور و مخصوصا شخصیت‌های خودشیفته بسیار اهمیت دارد؛ یکی ارزش شما و دیگری توجه شما:

ارزش: یکی از مهمترین نکاتی که در علاقمند کردن شخصیت خود شیفته بسیار حائز اهمیت است ارزش شما می‌باشد؛ برای مثال اگر طرف مقابلتان برای شما از موفقیت‌های خود گفت در درجه اول باید نشان دهید که بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌اید (نشان دادن توجه) و سپس شما نیز به موفقیت‌های خود اشاره کنید ( نشان دادن ارزش). باید توجه کنید که ارزش‌ها بسته به هر شخصی متفاوت هستند و شما باید در برخوردهایی که داشته‌اید این موضوع را متوجه شوید که ارزش از نقطه نظر طرف مقابلتان به چه معنی است. این ارزش‌ها می تواند شامل ثروت، تحصیلات، زیبایی اندام یا حتی ارزش‌های اخلاقی باشد.

توجه: برای جذب مردان مغرور بهتر است در کنار نشان دادن ارزش‌هایتان به وی توجه نیز نشان دهید. اما این توجه کردن وقتی بسیار موثر خواهد بود که همراه با بی توجهی باشد. به عبارت دیگر اگر شما قصد دارید یک فرد مغرور را به خود جذب کنید باید به یاد داشته باشید توجه به همراه بی توجی به خصوص در اوایل رابطه می‌تواند محرک بسیاری شگفت انگیزی در جذب طرف مقابل شما باشد.چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

 

ارسال سیگنال‌های ترکیبی

هر چه شخصی بیشتر به چیزی فکر کند، بیشتر جذب آن چیز خواهد شد. پس هر چه شخصی بیشتر به شما فکر کند، بیشتر جذب شما نیز خواهد شد. اگر رفتارتان کاملا مشخص و قابل پیش‌بینی باشد، اصلا باعث کنجکاوی نشده و فکر دیگران را مشغول نمی‌کند ولی اگر رفتارتان قدری مبهم باشد به شکلی که به راحتی نتوان آن را توضیح داد، فکر دیگران مشغول می‌شود. فاروق رضوان در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم تاکید کرده است که باید به شکلی این سیگنال‌های ترکیبی ارسال شود که شخص مورد نظر چنین سوالاتی را از خود بپرسد: آیا آن شخص به من علاقه دارد؟ اگر واقعا علاقه دارد پس چرا گاهی از من دوری می‌کند؟ چنین سوالاتی فکر شخص مورد نظر شما را بیشتر مشغول می‌کند و حتی ممکن است در مورد شما با دوستانش سخن بگوید تا بتواند توضیحی برای رفتارتان پیدا کند.

دقت کنید تا وقتی به شما کاملا علاقمند نشده است، هر زمان که توانستید به وی نزدیک شوید زیرا در غیر این صورت شما را فراموش می‌کند. اکنون به محض اینکه شخص مورد نظرتان به شما عادت کرد یا جذبتان شد، ناپدید شوید یا ارسال سینگنال‌های قدرمتمند را که نشان دهنده عشق شما است متوقف کنید. از دسترس خارج شدن، قبل از جلب توجه شخص موردنظرتان، قطعا باعث می‌شود که فراموش شوید اما در دسترس نبودن بعد از اینکه ذهنش را به خود مشغول کردید می‌تواند باعث شود که بیشتر و بیشتر به شما فکر کند.

 

مردها نیازهای ذاتی و غریزی دارند که بایستی قبل از اینکه با شما ارتباط عمیقی داشته باشند، با شما مطابقت دهند. برای جذب مردان مغرور او باید وقتی متوجه ‌شود که شما برای همه این نیازهایش ایده‌آل به نظر می‌رسید.

حس حمایت: مردها در مواقع سختی نیاز به یک پشتیبان دارند. پروفسور دیوید گیونس معتقد است درصورتی که شما برای او نقش یک حامی و پشتیبان را داشته باشید برایش رضایت بخش است و حس خوبی را به او منتقل می‌کند. نه تنها نباید دربرابر او بی تفاوت باشید و از هرگونه کمکی دریغ کنید بلکه حتی باید آغوش خود را برای کمک به او باز کنید و در عین حال از او کمک بخواهید.

حس آزادی: به او نشان دهید که شما نمی‌خواهید شخصیتش را تغییر دهید، با این کار به او ثابت می‌شود که شما او را همانطور که هست قبول دارید. هرگز شخصیتش را خرد نکنید. او را محدود نکنید و به او حس آزادی ‌دهید.

حس ارزش و احترام: مردها حتی آنها که شاید درظاهر از خودراضی و مغرور به نظر برسند نیاز دارند تا مورد احترام بقیه قرار بگیرند و قدردانی شوند. برای جذب مردان مغرور به او احترام بگذارید، او هم متقابلا دوست دارد که بیشتر به شما نزدیک شود.

حس راحتی و لذت: الن هیرچ معتقد است که عاشق شدن حاصل وابستگی شدیدی است که زمانی اتفاق می‌افتد که اکسی توسین در مغز فوران می‌کند. زمانی که او با شما احساس راحتی و لذت می‌کند، به قلمرو عشق نزدیک شده است.

 

 

با توجه به نیازهای بالا برای جذب مردان مغرور یا هر مرد دیگری می‌توانید پیشنهادهای زیر را امتحان کنید:

 

به او عشق و توجهی بیش از آنچه از او دریافت می‌کنید، ندهید. مردها وقتی بیشتر از آنچه به شما می‌دهند از شما دریافت کنند، دلزده می‌شوند. مردان می‌خواهند آنها باشند که نیازهای زن را تامین می‌کنند. به طور کلی تلاش کنید تا همه فکر و احساستان را خرج او نکنید و بتوانید برای انتخاب گزینه‌های مختلف ذهن خود را باز بگذارید. تمام احساس خود را برای جذب مردان مغرور خرج نکنید تا اگر او نیز نخواست تعهدی را قبول کند، سرخورده نشوید. بدانید برخورد و زندگی با شخصیت‌های خودشیفته بسیار دشوار می‌باشد و بهتر است تا جایی که امکان دارد از داشتن رابطه به چنین افرادی پرهیز کنید و یا حداقل با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

برگرفته از: نوین اطلس، فردانیوز، تاپ ناز

آدرس موردنظر یافت نشد


بازگشت به صفحه اصلی

آموزش سخنرانی و فن بیان – آموزش سخنرانی | فن بیان | سخنوری

به احتمال زیاد در بینِ اطرافیان شما هم افرادی هستند که خیلی مغرور و خودپسند هستند. شاید بعضی وقت ها از خودمون بپرسیم که؟

واقعاً نحوه رفتار با افراد مغرور باید چطور باشه؟

با آدمِ مغرور و یک دنده هم مگه میشه صحبت کرد؟

در ادامه مطالبی رو خدمتتون عرض می کنم که می تونید برای رفتار با افراد مغرور از استفاده کنیم.چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

سال ها پیش در شرکتی مشغول به کار بودم که انسانِ مغرور و خود شیفته ای در آنجا مشغول به کار بود. به هر حال، در هر جایی، در هر شرکتی و در هر محلی افرادِ مختلف و با اخلاق های جورواجوری حضور دارند که نمیشه کاریش کرد.

این فرد همیشه حق به جانب بود و حتی کارهای اشتباهی رو همه که انجام می داد به گردن نمی گرفت و باز هم پافشاری می کرد که کارش درسته.

جالبش اینجا بود که از همه هم توقع داشت که بهش توجه کنند و جالب ترش هم این بود که هیچکس بهش توجه نمی کرد و همه بخاطرِ اخلاقی که داشت ازش فراری بودند.

متأسفانه افرادی که دچارِ غرور شدند رو به سختی می شه بهشون فهموند که دارند اشتباه می کنند.

این فرد همیشه با دروغگویی و چاپلوسی پیشِ مدیرها کارش رو جلو می برد و زمانی هم که کسی از کارمندها و یا کارگرها خلاف میل ایشون رفتار می کردند با دعوا و سر و صدا موفق می شد که به خواسته اش برسه.

خوشبختانه در اون شرکت، کارِ من زیاد با ایشون مربوط نمی شد.

در جامعه هم افراد مغرور و خودخواهی مثلِ این همکارِ سابق بنده وجود دارند که به هیچ وجه نمیخان قبول کنند که اشتباه کردند و همینطور به هیچ وجه نمی پذیرند که کسی خلافِ میلشون رفتار کنه.

یکی از ویژگی های افراد مغرور اینه که خیلی سریع عصبانی می شند و موضع می گیرند، همونطور که خدمتتون عرض کردم، فقط کافیه که کسی خلافِ میلِ افراد مغررو رفتار کنه یا کاری رو انجام بده که به مزاج این افراد خوش نیآد، سریع عصبانی می شند و موضع می گیرند.

و باز هم چندین سال پیش 🙂 رییسی داشتم که فوق العاده مغرور بود و فکر می کرد که علامه دهره، همیشه حرف حرفِ ایشون بود و حتی اگه کسی از افرادِ شرکت (که اصلا ربطی هم به واحدِ ما نداشتند) یک اشتباهِ کوچیک که مربوط به واحدِ ما میشد انجام می دادند به شدت باهاشون برخورد می کرد و کل شرکت رو روی سره اون طرف خراب می کرد.

الکی سره موضوعاتِ کوچیک عصبانی می شد و همه رو به رگبار می بست 😐

توی رادیو بیان شماره ۸ تعریف کردم که خودم چطور با این مدیره مغرور و بداخلاق رفتار می کردم.

این مورد هم دقیقا یکی از خصوصیاتِ بارزِ افراد مغرور هست و به جای اینکه اشتباهی که انجام دادند رو قبول کنند و بپذیرند، اشتباه خودشون رو با کمالِ پُر رویی به گردن دیگران می اندازند یا اینکه طوری رفتار می کنند که کارشون درست بوده و این ما هستیم که داریم اشتباه می کنیم.

در هر حال کَل کَل کردن با این افراد هیچ فایده ای نداره و بهترِ که با کمی فکر کردن راه حل هایی که برای مسائلی که با این افراد داشته باشیم پیدا کنیم و باید راه حلی رو پیدا کنیم که به جر و بحث کردن ختم نشند.

اگر ما رفتار افراد مغرور رو بپذیریم و همینطور که هستند قبولشون کنیم راحتر می تونیم با این افراد کنار بیاییم.

خوبه که اخلاقه این افرادِ یک دنده رو متوجه بشیم و برای اینکه کار یا زندگی مصالمت آمیزی رو داشته باهاشون داشته باشیم از اخلاق و روحیاتِ این افراد بیشتر بدونیم، ببینیم که چه چیزی خوشحالشون میکنه و چه چیزی باعث میشه که ناراحت و عصبانی بشند.

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشه که چرا ما باید خودمون رو با این افراد منطبق کنیم؟

جواب من هم اینه که ما داریم در یک اجتماع زندگی می کنیم و باید با هم دیگه روابطِ خوبی داشته باشیم. اگر اون فرد درک و فهم این رو نداره که رفتار معقولی داشته باشه، ما که می دونیم چطور باید رفتار خوبی داشته باشیم، چرا نباید خوب رفتار کنیم؟ اینجاست که اتیکت های رفتاری هر شخص ساخته می شه.

به هر حال ما کم و بیش در اطرافمون با آدم های مغرور سر و کار داریم. این ما هستیم که باید ارتباط موثر با این افراد برقرار کنیم.

همونطور که خدمتتون عرض کردم بهتره که رفتار افراد مغرور رو بپذیریم و سعی کنیم که باهاشون ارتباط موثر برقرار کنیم.

اگر بپذیریم که هیچ انسانی بدونِ نقص نیست، راحت تر می تونیم با این افراد کنار بیاییم. شاید هم خودِ ما هم نقاطِ ضعفی داریم که باعثِ رنجش دیگران بشند، خوبه که بشینیم با خودمون خلوت کنیم و رفتارهایی رو که با دیگران داشتیم سبک و سنگین کنیم.

بعضی وقت ها هم خوبه که خودمون رو بزاریم جای افرادِ دیگه.

می تونیم برای اینکه با یک همچین آدمی ارتباط موثر برقرار کنیم خودمون رو به چالش بکشیم و خودمون رو محک بزنیم، و کمی تفکر کنیم که چطور می تونیم با یک آدم مغرور ارتباطِ خوبی بگیریم. به احتمالِ زیاد اگه ما بتونیم با یک همچین آدمی ارتباط موثری برقرار کنیم دیگه برامون کاری نداره با افرادِ معقول و متشخصِ دیگه ای که باهاشون در ارتباط هستیم ارتباطِ خوبی بگیریم.

در مواقعی که با افراد مغرور و یک دنده در حالِ جر و بحث هستیم بهتره که کمی صبور باشیم و احساسی تصمیم نگیریم.

چون وقتی سریع و احساسی تصمیم می گیریم ممکنه که بعدا از اون رفتار یا کاری که کردیم پشیمون بشیم.

در خیلی از دعوا ها فردِ مقابلِ ما از رفتار ما پیروی می کنه، اگه ما هم یکهو عصبی بشیم و بزنیم به سیم آخر، طرف مقابلمون هم همین کار رو انجام میده.

پس بهتره که روی رفتارِ خودمون کنترل داشته باشیم.

همونطور که در مقاله (( نحوه رفتار با افراد مسخره کننده )) خدمتتون عرض کردم خوبه که این افراد رو در زندگی خودمون فیلتر کنیم و یا اینکه به کلی ازشون قطع رابطه کنیم.

این افراد معمولا با موجِ منفی که به ما میدند باعث می شند که حالِ ما گرفته بشه. هر چقدر که از این افراد دوری کنیم به نفع خودمون هست.

اگر این افراد از نزدیکانِ ما هستند و نمی تونیم باهاشون قطع رابطه کنیم بهتره که اون ها رو فیلتر کنیم و نادیده اشون بگیریم.

اگر به نوشته ها و آموزش های این سایت علاقه مند هستید پیشنهاد می کنم در خبرنامه سایت ثبت نام نمایید تا از انتشار مقالات و مطالب آموزشی آن در ایمیلِ خود مطلع شوید.

و در آخر اگر سوالی برایتان پیش آمده یا جایی از مقاله نیاز به توضیح بیشتر دارد و یا اگر نظری درباره این نوشته دارید می توانید در پایین همین صفحه در قسمت نظرات، سوال خودتان را مطرح بفرمایید تا در سریع ترین زمانِ ممکن به آن پاسخ داده شود.

 

سخنران، نویسنده و مدرس سخنرانی، فن بیان و مذاکرهچگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

آداب دست دادن

آداب معاشرت تلفن

چگونه کلمات را درست ادا کنیم

چگونه کلمات فارسی را درست تلفظ کنیم

[…] پیشنهاد می کنم نگاهی به این مقاله بیاندازید: نحوه رفتار با افراد مغرور […]

با سلام بنده با خانمی ازدواج کردم که همه اعضا خانوادشون بصورت ژنتیکی تندخو و پرخاشگر هستند و درعین حال خیلی مغرور که همونطور که شما فرمودید همیشه هم حق رو به خودشون میدن و از عالم و آدم ایراد میگیرن.
و طوری شده که من تو خونه خودمم از لحاظ روانی احساس آرامش و امنیت نمیکنم چون ممکنه هرلحظه یه موردی رو سوژه کنه و شروع به ایراد گرفتن و پرخاشگری کنه. به کوچکترین رفتارهای من و طرز گفتار من ایراد میگیره و اگه جواب بدم کار به جنجال کشیده میشه این درحالی هست که بنده حق هیچگونه انتقاد از ایشون رو نمیتونم داشته باشم.و از فامیل و خانواده و دوستان اطرافمون ایراد میگیره طوری که دیگه روابط عاطفیم با ایشون بخاطر همین مسائل داره کمرنگ میشه و سعی میکنم ازش فاصله بگیرم تا مورد الطاف ایشون کمتر واقع بشم.
اگر راه کار و پیشنهادی برای بهبود این مسائل دارین لطفا راهنمایی بفرمائید بنده رو.
با تشکر.

درود بر شما حامد عزیز
بهتون پیشنهاد می‌کنم همین مواردی را که به بنده فرمودید به خانم محترمتان هم بفرمایید.
البته با یک لحن مهربانانه
حس خودتان را در رابطه با کارها و مواردی که انجام میده بگویید.
خانم‌ها نیاز به توجه و مهربانی همسرشان دارند (البته هر رو طرف این نیاز را دارند)
اما این حس نیاز از طرف خانم‌ها بیشتر هست.
پس سعی کنید که بیشتر به همسرتان توجه کنید، موارد مثبتش را ببینید و به خودش باز گو کنید.
زیبایی‌هایش را بهش یادآور شوید و سعی کنید که رابطه‌تان عاشقانه خودتان را بیشتر کنید.
پیشنهاد می‌کنم حتما این مقالات را مطالعه کنید:چگونه تشکر کنیم

چگونه از دیگران تعریف کنیم

چگونه انتقاد کنیم

چگونه انتقاد بشنویم

نحوه برخورد با افراد مسخره کنند

روزگارتان زیبا و درپناه خدا باشید

ممنون از راه نمایی و پیشنهاد های شما بزرگوار.

خواهش می‌کنم.
براتون آرزوی زندگی خوب و شاد را دارم 🙂

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

مربی و مدرس سخنرانی، فن بیان و مذاکره


Only fill in if you are not human

گروه آموزشی امیر مصطفی در زمینه آموزش سخنرانی، فن بیان و مذاکره فعالیت می‌کند. ما با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش، تالیف کتاب‌ و محصولات آموزشی به شما کمک می‌کنیم تا در هنگام تعامل با دوستان، مشتریان، همکاران و دیگر افراد، بصورت کاملاً موفق و حرفه‌ای ظاهر شوید.

اطلاعات تماس:

تلفن: 65300681-021 و 88886969-021

آدرس ایمیل: info@amirmostafa.com


 

دانلود دوره رایگان فن‌بیان

سلام, Login to your account, گرامی

بازگردانی رمز عبور

رمز ورود به ایمیل شما ارسال شد




خانه

موبایل

تا به حال طاووس را دیده‌اید؛ نوع ایستادن، راه رفتن، نگاه کردن يا خودنمایی‌هایش در قلمرو حیوانات. طاووس دائما  در پی بزرگنمایی توانایی‌ها و موفقیت‌هایش است و از هیچ فرصتی  برای جلب توجه سایرین به استعدادهایش دریغ نمی‌کند. این روزها کم نیستند افراد مغرور و خود شیفته‌ای شبیه طاووس‌ها که روابط ديگران با خودشان را سخت می‌کنند. ارتباط برقرار کردن با این نوع افراد سخت است، افراد ناخواسته سعی مي‌کنند تا از این نوع افراد دوری کنند. تحمل افراد خودشیفته سخت است؛ «من این اخلاق را دارم »، «ما خانوادگی اینطوریم»، «من هر طور دوست داشته باشم رفتار می‌کنم» و هزاران جمله دیگری که با من شروع می‌شوند و همگی رنگ و بویی از خودخواهی و خودپسندی دارند. آیا ما هم از نظر دیگران خودشیفته هستیم؟ افراد مغرور را چگونه تشخیص دهیم و با آنها چگونه رفتار کنیم؟ این سؤالات را با مشورت از دکتر علی دربانی کارشناس ارشد مشاوره خانواده پاسخ می‌دهیم.

نازپرورده‌های مغرورخودشیفتگی صفتی شخصیتی است که با احساس قدرت، بزرگنمایی، حق به جانب بودن و سلطه‌جویانه حرکت کردن همراه است. کمی به اطراف خود نگاه کنید آیا کسانی را می‌شناسید که انتظارات فراوانی از شما دارند و مدام در پی شنیدن تعریف و تمجید از سوی شما هستند.کشف این افراد خیلی سخت نیست، کافی است این 3 علامت را در آنها ببینید:1. داشتن حس خودمهم‌بینی مطلق2. تمایل بیش از حد به شنیدن تعریف و تمجید از دیگران3. عدم توانایی در ابراز همدردی با دیگران یا حتی شنیدن یا درک کردن نظرات آنها اگر با چنین افرادی در ارتباط هستید اغلب اوقات حس می‌کنید، این افراد دائما در حال خودستایی و کذب‌گویی در مورد خود و توانایی‌هاي​شان هستند و از این رو دیگران آنها را افرادی متکبر و گاه نفرت‌انگیز می‌دانند.

چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم

عده‌ای از روانشناسان بر این باورند  افرادی که بر اثر تربیت ناز پرورانه بزرگ شده‌اند و  هر چه در کودکی خواسته‌اند برای‌شان فراهم بوده است، والدین آنها را به‌اصطلاح لوس و نونور بار آوردند که درصد این افراد در جامعه ما کم نیست. همچنین روانشناسان بر این باورند كه دسته دیگری هم امکان خودشیفته شدن را دارند و آنها افرادی هستند  که با زجر و محرومیت بزرگ شده‌اند، اینها برای جبران افراطی احساس حقارت دست به رفتارهای خودشیفتگی می‌زنند.

 

ازدواج با فرد خودشیفته یعنی بردگی در واقع كسی كه تصمیم می‌گیرد با فردی خودشیفته ازدواج كند باید بداند كه در زندگی مشترك تنها نقش یك برده را ایفا  کند و به دنبال حق و حقوق همسری نباشد. به همین دلیل است كه شناخت افراد خودشیفته و اجتناب از ازدواج با آنهایكی از مسائل مهم زندگی محسوب می‌شود. یادتان باشد در ارتباط با یک خودشیفته قرار نیست  بتوانید خودشیفته‌ای را که در زندگی شما قرار دارد درمان یا اصلاح کنید، خودشیفته‌ها کمک شما را نمی‌خواهند. به معجزه اعتماد نکنید و دست کم در مورد همسر خودشیفته خود چنین باوری نداشته باشید.افراد خودشیفته خوش سر و زبان هستندانسان خودشیفته قادر به دوست داشتن دیگران نیست و دوست داشتن برای او نامفهوم است (مشاهده می‌کنید که دائم دیگران را مورد تمسخر قرار می‌دهد و با زیر دستان خود رابطه تحقیرآمیز دارد). البته در اوايل ارتباط برای فریب دادن دیگران و صید آنها از این مفهوم (دوست داشتن) استفاده می‌کند ولی همه‌ فیلم و نقش بازی کردن است. باید توجه داشته باشید که افراد خودشیفته خوش سر و زبان هستند و در برخورد اول شما را جذب خود می‌کنند و در ضمن ظاهرا از اعتمادبه‌نفس بالا و شاید کاذبی برخوردار باشند و حتی برای موفق جلوه دادن خود دروغ می‌گویند و بسیار بلوف می‌زنند.اگر از بین علائم زیر چهار یا پنج علامت در شما یا همسرتان وجود داشته باشد می‌توان به احتمال زیاد تشخیص اختلال شخصیت خود شیفته را اعمال کرد:۱-خودبزرگ بینی و مبالغه در مورد توانايی‌های خود و احساس مهم بودن افراطی.۲-اشتغال ذهنی زیاد و خیالبافی افراطی در مورد پیشرفت و موفقیت‌های نامحدود.۳-این باور که فرد بی نظیر و استثنایی است ولی توسط دیگران درک نمی‌شود.۴-نیاز شدید به تمجید و ستایش شدن توسط دیگران.۵-احساس حق به جانب بودن در اکثر مواقع بدون شواهد کافی.۶-استثمار دیگران.۷ -ناتوانی در همدلی کردن با دیگران (قادر به درک احساسات و رابطه همدلانه با دیگران نیست).۸-حسادت نسبت به دیگران یا اینکه دیگران به من حسادت می‌کنند.۹-متکبر و خودبین بودن (منم منم کردن).پنجره‌ها را باید شستیک روز خانم خانه که از پشت پنجره اطاق خود منزل همسایه را مشاهده می‌کرد، به همسرش گفت: «نمی‌دانم چرا لباس‌های این همسایه که روی بند آویزان شده اینقدر کثیف است، انگار او این لباس‌ها را با آب کثیف شست‌وشو می‌کند. هر بار که این خانم از پشت پنجره این لباس‌های همسایه را می‌دید این مسئله را با شوهرش در میان می‌گذاشت. یک روز صبح که خانم طبق معمول به طرف پنجره رفته بود تا لباس‌های همسایه را مشاهده کند، با تعجب و خوشحالی به همسرش گفت: «بالاخره انگار صدای نق زدن های من به گوش همسایه اثر کرد، امروز لباس‌هایش بسیار تمیز است.» شوهرش لبخندی به لب زد و گفت: «عزیزم لباس‌های او همان لباس‌هاست، من امروز پنجره اطاقمان را شُستم.»خود شیفتگان به دليل عدم شست و شوی پنجره دیدگاه خودشان همه چیز دیگران را تیره و تار می‌بینند. آنها برای پر کردن خلأ اعتمادبه‌نفس خود تمام تلاش و کوشش خود را می‌کنند تا به دیگران بقبولانند که چقدر مهم هستند.طبق آمارهای به دست آمده، مردان بیشتر از زنان به دام خودشیفتگی پرتاب می‌شوند.خودشیفته به دنیا آمده‌ایمجهان بینی یک انسان خودشیفته روی خودمحوری قرار دارد. او تشنه است و عطش تشنگی او در جلب توجه دیگران حد و مرزی نمی‌شناسد. هر چه بیشتر توجه مردم را به خود جلب کند، عطش او بیشتر می‌شود و همیشه یک انسان تشنه باقی می‌ماند، رابطه او با دیگران یک رابطه یک طرفه است. او فقط دریافت می‌کند. ما همگی با نوعی خودشیفتگی به دنیا آمده‌ایم و تقریبا تمام انسان‌ها زندگی خود را با خودشیفتگی آغاز می‌کنند. یک نوزاد هنگامی که پا به عرصه گیتی می‌گذارد، یک دنیای کوچک و محدودی را مشاهده می‌کند که فقط خودش در درون آن زندگی می‌کند. او فقط نیازهای خود را می‌بیند که باید به‌وسیله دیگران آنها را برطرف كند ولی زمانی که نوزاد به سنین رشد می‌رسد، متوجه می‌شود که دنیایی که در آن زندگی می‌کند بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از دنیای کوچک و رویایی اوست که همه چیز را در خود می‌بیند. در این درک و توجه، والدین و اطرافیان او نقش مهمی را ایفا می‌کنند که به بچه‌ها تفهیم کنند؛ این دنیا فقط در آنها و خواسته‌های‌شان خلاصه نمی‌شود.خودشیفتگی در حد متعادل خود، همانند پدیده‌های دیگر بد نیست و می‌تواند به اعتمادبه‌نفس هم کمک کند ولی هنگامی که از حد متعادل خود پا فراتر بگذارد، مشکلات زیادی را فراهم می‌کند. در پی معالجه نیستند، چون باور ندارند که بیمار هستند. آنها تصور می‌کنند که افرادی استثنایی هستند که هیچ گونه نیازی به کمک و درمان ندارند.

خودشیفته خطرناک 80-71خودشیفته درجه 170-62خودشیفته درجه 261-53خودشیفته درجه 353-44خودشیفته متعادل43-40کم شیفته متعادل39-36کم شیفته درجه 435-27کم شیفته درجه 326-18کم شیفته درجه 217-9

منبع:مجله زندگی ایده آل

 

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم
چگونه با یک مرد مغرور رفتار کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *