چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم
چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم

۱۰ دیدگاه

ارسال شده توسط: دانیال حجاری

02 فروردین 96 ساعت 16:54

چندین سال قبل شاهد جایگزینی فلاپی‌ها با لوح‌های فشرده و یا همان سی دی‌ها و دی وی دی‌ها بودیم. اکنون نیز همین روال برای لوح‌های فشرده پیش آمده و رفته رفته کاربرد آن‌ها کم می‌شود، چرا که کاربران ترجیح می‌دهند از حافظه‌های دارای قابلیت استفاده مجدد همچون فلش‌ مموری‌های یو اس بی و هارد دیسک‌های اکسترنال استفاده کنند. علاوه بر آن، در برخی لپ تاپ‌های قدیمی درایو نوری وجود ندارد و متاسفانه این بخش سخت افزاری در لپ تاپ‌های جدید نیز کمی زود خراب می‌شود. با توجه به این شرایط، نصب ویندوز از روی فلش مموری بهترین راهکار است. اما چگونه؟

چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم

نه تنها کاربران، بلکه بازار تکنولوژی نیز روش کار خود را تغییر داده و به شکلی متفاوت به لوح‌های فشرده نگاه می‌کند. به عنوان نمونه، اکنون می‌توان ویندوز 10 را به صورت درایو یو اس بی خریداری کرد. اگرچه لوح‌های فشرده همچنان وجود داشته و روش اصلی نصب سیستم عامل محسوب می‌شوند، اما مدت‌ها است که دیگر تنها روش انجام این کار نیستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در دستگاه‌های جدید مخصوصا تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، سیستم عامل به صورت پیشفرض نصب می‌شود و کاربر هرگز درگیر نصب ویندوز از روی فلش مموری و یا دی وی دی نخواهد شد.

یو اس بی درایوها نصب سیستم عامل را بسیار سریع و راحت کرده‌اند، با این وجود هنوز به یک کپی از دیسک نصب ویندوز نیاز است. انجام این کار به راحتی کپی و پیست کردن چند فایل نیست، اما نرم افزار WinToFlash کار را بسیار سریع کرده است. نسخه Personal Edition نرم افزار WinToFlash، به صورت مستقیم از دیسک نصب ویندوز، یک یو اس بی با قابلیت بوت کردن می‌سازد. نرم افزار WinToFlash Personal Edition را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، برنامه را باز کرده و با قوانین استفاده از آن همچون مشاهده پیام‌های تبلیغاتی نه چندان آزاردهنده موافقت کنید. در ادامه به تب Advanced mode وارد شوید.

همانند تصویر بالا، گزینه Transfer Windows Vista/7/8/10 setup to a USB drive را برگزینید. در ادامه مسیر فایل نصبی ویندوز (Windows setup file path) را مشخص کنید. در مرحله بعدی فلش یو اس بی مورد نظر را انتخاب کرده و در نهایت کلید Run را بزنید. فراموش نکنید همواره برای فراهم کردن مقدمات نصب ویندوز از روی فلش مموری ، تمامی اطلاعات این یو اس بی فرمت خواهند شد. پس حتما از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

یکی از قابلیت‌هایی که WinToFlash را بین تعداد زیادی از نرم افزارهای موجود برای نصب ویندوز از روی فلش مموری در اولویت قرار می‌دهد، امکان مالتی بوت آن است.  کاربر می‌تواند یک درایو یو اس بی سفارشی‌سازی شده مملو از انواع توزیع های لینوکس، دیسک بازیابی و دیگر ابزارهای دم دستی ایجاد کند.

برای این کار مجددا به تب Advanced mode بازگشته و گزینه Create Multiboot USB Drive را انتخاب کنید. در صفحه بعد، گزینه Add را برگزینید. با این کار پنل Add new item برای شما باز خواهد شد. همانند دیگر ابزارهای ساخت درایو یو اس بی مالتی بوت، نرم افزار WinToFlash نیز یک لیست بلند بالا برای ساخت ابزارهای مختلف در این فلش مموری دارد. بین گزینه‌های آن اسکرول کرده و ابزار مورد نظر را انتخاب کنید.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب این نرم افزار، اکنون تحت گزینه Download selected ISO now به نمایش درخواهد آمد. با انتخاب این گزینه می‌توانید آخرین نسخه ابزار و یا سیستم عامل انتخاب شده را دانلود کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با زدن گزینه Select an ISO image امکان انتخاب یک فایل ISO از سیستم کامپیوتری شما نیز وجود دارد.

همچنین بخوانید :

ترفندی برای دانلود مستقیم فایل ISO ویندوز 10 از مایکروسافت

انتخاب‌های خود را تکمیل کرده و سپس بر روی گزینه Run کلیک کنید. فراموش نکنید با استفاده از نسخه Lite نرم افزار WinToFlash تنها می‌توانید دو فایل ISO را در حالت مالتی بوت انتخاب کنید. البته ابزارهای رایگان دیگری وجود دارند که انجام این کار به صورت نامحدود در آنها ممکن است.

نرم افزار WinToFlash یکی از بهترین ابزارها برای بوت کردن فلش مموری به کمک رسانه نصب فیزیکی است (لوح فشرده). اما امروز بیشتر کاربران، تمامی مراحل کارهای خود را دیجیتالی پیش برده و همواره در اینترنت به دنبال فایل‌های مورد نیاز می‌گردند. استفاده از نرم افزار Microsoft Media Creation Tool روش دیگری برای دانلود فایل ISO ویندوز است تا به این وسیله بدون نیاز به دی وی دی ویندوز، به نصب ویندوز از روی فلش مموری بپردازید. مزیت این ابزار این است که نسخه ویندوز را بنابر مشخصات سیستم کامپیوتری شما تشخیص داده و بسیاری از مراحل را به صورت خودکار پیش می‌برد.

نرم افزار Microsoft Media Creation Tool را دانلود و نصب کنید. بعد از موافقت با قوانین استفاده از آن، گزینه Create installation media for another PC را برگزینید.

در مرحله بعدی، زبان، نسخه و معماری سیستم عامل مورد نظر (32 یا 64 بیتی) را انتخاب کنید. Media Creation Tool به صورت پیشفرض برخی از گزینه‌ها را انتخاب می‌کند و می‌توانید بدون تغییر آن‌ها، باقی فرآیند را پیش ببرید. در هر صورت اگر در حال دانلود فایل ISO برای یک سیستم کامپیوتری دیگر هستید، شاید نیاز باشد نسخه و معماری متفاوتی را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی دو گزینه USB flash drive و ISO file را پیش رو دارید. با انتخاب گزینه دوم، یک فایل ISO با توجه به اطلاعات وارد شده در صفحه قبل ایجاد می‌شود. حال بعد از دانلود این ISO، می‌توانید به کمک ابزارهایی همچون Rufus، به نصب ویندوز از روی فلش مموری بپردازید. اما اکنون گزینه انتخابی ما USB flash drive است. گزینه Next را زده و سپس یو اس بی مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه جدیدترین ورژن ویندوز 10 دانلود خواهد شد.

دانلود فایل ISO برای نصب ویندوز از روی فلش مموری مزایای بیشتری دارد. با این کار می‌توان بدون تکرار مراحل بالا، یک بار یک درایو یو اس بی ایجاد کرده و بر روی بی‌نهایت دستگاه ویندوز نصب کرد. در ادامه نحوه نصب ویندوز از روی فلش مموری با استفاده از نرم افزار Rufus و به کمک فایل ISO را آموزش خواهیم داد.

در نظر داشته باشید برای ویندوز 8.1، ابزار متفاوتی وجود دارد که می‌توانید آن را از طریق این لینک دریافت کنید. بعد از نصب، باقی مراحل همانند موارد ذکر شده در بالا هستند.

بیشتر کاربران، به جای جمع‌آوری چندین سی دی و دی وی دی، فایل ISO سیستم عامل‌های مختلف را تهیه کرده و در هارد دیسک خود نگهداری می‌کنند. یکی از بهترین ابزارها برای ساخت یک درایو یو اس بی با قابلیت بوت کردن، نرم افزار Rufus است. بعد از رفتن به وب سایت Rufus، آخرین نسخه نرم افزار آن را دانلود کنید.

به محض دانلود، فایل را باز کرده و پایین گزینه Device، فلش مموری یو اس بی مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه، بر روی آیکون دیسک کوچک در پایین کلیک کرده و فایل ISO را برای ادامه باقی مراحل نصب ویندوز از روی فلش مموری انتخاب کنید. سپس Start را انتخاب کرده و تا اتمام فرآیند منظر بمانید. اکنون فلش شما اصطلاحا بوتیبل (Bootable) شده است. حال باید چه کرد؟

این مرحله یکی از متداول‌ترین مشکلات و سوالات کاربران حین نصب سیستم عامل است. سیستم همواره در تلاش است تا از محلی که سیستم عامل نصب شده بوت شود، اما در زمان نصب سیستم عامل، باید این اولویت را عوض کرده و به درایو نوری (برای نصب از روی دی وی دی) و یا یو اس بی درایو تغییر دارد. تغییر اولویت بوت از منوی Boot Device Priority ممکن است. اما چگونه باید به این منو دست پیدا کرد؟

دست یافتن به تنظیمات بایوس در هر سیستم متفاوت است. به عنوان نمونه، در برخی لپ تاپ‌ها باید سیستم را خاموش کرده و سپس آن را با نگه داشتن دکمه مشخص شده در عکس زیر روشن کرد.

در برخی دیگر از لپ تاپ‌ها، یک دکمه بسیار ریز در کنار پورت سمت چپ یو اس بی وجود دارد که باید آن را بعد از خاموش کردن سیستم، با یک شی بسیار نازک و تیز برای چند ثانیه فشار داد. دسترسی به تنظیمات بایوس در هر سیستم متفاوت است، پس بسته به سیستم کامپیوتری خود، در اینترنت به دنبال روش انجام آن بگردید.

برچسب ها : نصب ویندوز از روی فلش نصب ویندوز از روی فلش مموری نصب ویندوز با فلش

امتیاز

سلام
سوال من اینکه موقع نصب ویندوز رو تبلت که بوت یو اس بی تو ستابش نداره به چه شکل هست؟
فقط دو تا بوت براش تعریف شده که به ترتیب زیر است
windows boot manager
internal EFI shell

سلام ببخشید من لپ تاپم ویندوز ۷ هست و از ورژن های قدیمیش.رمز ورودی رو به طور کل فراموش کردم و تنها برام ریست پسورد میزاره.وقتی میزم روش بعد next رو میزنم بعدش ازم وسورد دیسک ویزارد(یه همچین چیزی)میخواد.از بوت و اینجور چیزاهم سردر نمیارم و نمیدونم با فلش دیسک باید چیکار کنم.لطفا کمکم کنین

چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم

یک برنامه برای برداشتن پسور ویندوز توی وب وجود داره سرچ کنید Windows Password Remover. برنامه به صورت یک فایل iso دانلود میکنید بعد روی یه سی دی رایت میکنید. سیستم رو با اون سی دی بوت میکنید و پس از طی چن مرحله ساده ، پسورد ویندوزتون برداشته میشه.
موفق باشید

سلام من فایل رو دانلود کردم ریختم روی فلش حالا چجوری از طریق فلش ویندوز نصب کنم چون مادربردم قابلیت بوت از طریق فلش رو نداره

من ویندوز 10 رو دانلود کردم دو قسمت هست دو تا ایمیج ازش در می اد چگونه این رو تبدیل به یه ایمیج کنم بدم به این نرم افزارها؟

اگر ویندوز 10 که دانلود کردید به صورت فایل ایزو هست میتونید مستقیما به این نرم افزارها معرفی کنید و به ابزار دیگه‌ای نیاز نداره، وگرنه باید ابتدا با استفاده از یه برنامه دیگه ایزو اون رو به دست بیارید

سعلااام، خسته نباشید
ببخشید موقع نصب با فلش وقتی درایو c رو فرمت میکنم و میخوام next بزنم ک بره تو نصب این ارور پایین میادش فقط هم موقع نصب با فلش اینطوری با سی دی همچنین مشکلی ندارم، ممنون میشم ی راه حلی معرفی کنید
“”Setup was unable to create a new system partition ارور هنگام نصب ویندوز””

سلام
باید نگاهی به تنظیمات بایوس بندازید. متاسفانه تنظیمات بایوس تو هر سیستم با سیستم دیگه تفاوت داره

ساده ترین نرم افزار و بهترین که مربوط به خود شرکت میکروسافت هستش . حتما امتحان کنید پشیمون نمیشید

Windows.7 . 8 .1 .10. USB.DVD microsoft

صفحه ماکروسافت

https://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool

هم برای دی وی دی و هم برای فلش مموری

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

نام *

ایمیل *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “9a28c95fccbbd4be008ccb2af8238d4a” );document.getElementById(“9e9f1320b5”).setAttribute( “id”, “comment” );

با کاهش روز افزون وزن  و ضخامت لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها، شاهد آن هستیم که شرکای سخت افزاری مایکروسافت هم مانند اپل دیگر تمایلی به استفاده از درایوهای نوری یا همان سی دی، دی‌وی‌دی رام‌ها در محصولات بالا رده خود ندارند. به روش‌های متفاوتی می‌توان ویندوز را بر روی کامپیوتر نصب کرد. یکی از این روش‌ها، نصب ویندوز از طریق فلش است. برای اینکه بتوانید فلش مموری را آماده قرار گرفتن فایل‌های ویندوز بر روی آن کنید، لازم است تنظیماتی صورت گیرد. در ادامه با ماه همراه باشید تا شیوه نصب ویندوز 10 از طریق فلش مموری را مرور کنیم.

با اندکی مقایسه خواهید فهمید که استفاده از فلش درایو از لحاظ هزینه هم به صرفه است و هم به آسانی قابل حمل است، اما چرا کاربران از این تکنولوژی استفاده نمی‌کنند؟

شاید قابل‌دسترس‌ترین دلیل این ترس، نداشتن اطلاعات برای درست کردن فلش بوت لودر و دلیل دیگر آن بوت کردن آن بر روی دستگاه‌ها متفاوت است. در سوی دیگر تعدادی از کاربران هم دلیل استفاده نکردن از این روش  را نخواندن بعضی مادربردها توسط فلش می‌دانند. در پاسخ به این دست از کاربران بایستی یادآور شد که عمر دیسک‌های نوری دیگر رو به افول است و دور از ذهن نیست دکه در سال‌های آینده به جز لپ‌تاپ‌های صنعتی و مخصوص اهالی کسب و کار، دیگر شاهد حذف این قطعه از لپ‌تاپ‌های معمولی باشیم.

در سوی دیگر احتمال از بین رفتن اطلاعات دیسک‌های نوری به مراتب از اطلاعات ذخیره شده بر روی فلش مموری و حافظه‌های جانبی بیشتر است و این در حالیست که در حال حاضر کمتر مادربردی را می‌توان در بازار یافت کرد که قادر به بوت کردن فلش مموری درهنگام راه اندازی نباشد. پی‌سی و لپ‌تاپ‌هایی هایی که در حال حاضر کاربران دارند یا خریداری می‌کنند از سه نوع مادربرد استفاده می‌کنند که هرکدام برای بوت شدن از روی دی‌وی‌دی و یا فلش مموری نیاز به کلیک خاص خود دارند. پیش از هر کار برای نصب سیستم عامل ویندوز 10 از روی فلش مموری، ابتدا باید حافظه جانبی را آماده این کار نماییم و سپس در انتها تغییراتی را در جهت خواندن این اطلاعات در زمان بالا آمدن سیستم اعمال کنیم.

مهم‌ترین کار در هنگام نصب ویندوز که خیلی از کاربران با آن مشکل دارند فعال کردن بوت سیستم عامل یا بایوس می‌باشد. بوت همان صفحه‌ای است که اتوران نصب سیستم عامل در محیط آن می‌خواهد اجرا شود. با بوت یک کامپیوتر می‌توان یک سیستم‌عامل  یا یک نرم‌افزار را اجرا و به اصطلاح بوت کرد. بوت کارهای مختلفی مانند نصب یک سیستم‌عامل، بازیابی داده‌ها، عیب‌یابی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری، دسترسی به رمز عبور مدیر یک سیستم را انجام می‌دهند.

چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم

به طور کلی بوت منو کامپیوتر با نوت بوک متفاوت می‌باشد. در نوت بوک‌ها هنگام بالا آمدن سیستم عامل کلید مربوطه در پایین صفحه درج شده است؛ اما در کامپیوتر اگر نمی‌خواهید به صورت دستی از طریق بایوس این کار را انجام بدهید بهتر است با نگه داشتن کلید F8 از روی صفحه کلید پنجره بوت را فعال کنید. این صفحه بسته به نوع مادربردهای مختلف متفاوت می‌باشد. پس از بالا آمدن تنظیمات بایوس سیستم، گزینه‌ای تحت عنوان Advanced Bios Features ( با گزینه ای شبیه به این عبارت) را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. در مرحله بعدی بر روی گزینه first boot device کلیک کرده و اولین پارامتر را بر روی boot flash memory قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که حتماً اولین پارامتر را بر روی گزینه مذکور قرار دهید، چرا که سیستم با توجه به همین تنظیمات هنگام بالا آمدن سیستم عامل سعی در بوت کردن ویندوز دارد. در نهایت کلید F10  (این کلید می‌تواند در مادربردهای مختلف فرق کند) را از روی کیبورد بفشارید تا تنظیمات ذخیره و صفحه بایوس بسته شود. 

برای ساخت فلش مموری با قابلیت بوت کردن سیستم عامل، ابتدا بایستی فایل نصبی سیستم عامل را که در فرمت iSO اصولاً یافت می‌شود را در اختیار داشته باشید. پس از برآورده کردن این پیش نیاز، برنامه Microsoft Media Creation Tool را از این لینک دریافت و نصب کنید. پس از راه اندازی این برنامه اولین گزینه یعنی Create installation media for another PC را انتخاب کنید و سپس در صفحه جدید باز شده مشخصات نسخه‌ای از سیستم عامل که در اختیار دارید را از قبیل زبان و یا 32 یا 64 بیتی بودن آن را تنظیم کنید.

در صفحه جدید دو گزینه USB flash drive و ISO file را پیش رو دارید. با انتخاب گزینه دوم، یک فایل ISO با توجه به اطلاعات وارد شده در صفحه قبل ایجاد می‌شود. پیشنهاد می‌شود با انتخاب گزینه اول، ایمیج دیتای سیستم عامل را از روی سرورهای مایکروسافت دریافت کنید، با این حال اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، در صفحه جدید باز شده بایستی فایلی که پیش‌تر از هر وب‌سایتی دریافت کرده را انتخاب کنید تا در نهایت فلش مموری به یک حافظه بوت لودر تبدیل شود. در پایان این نکته را هم در نظر داشته باشید که با تبدیل فلش مموری به یک حافظه با قابلیت بوت شدن در هنگام بالا آمدن سیستم عامل، تمامی محتویاتی که پیش‌تر نوشته بودید به کلی حذف خواهد شد.پس از ساخت یک فلش مموری با قابلیت بوت لودر سیستم را مجدد راه اندازی کرده و اگر تنظیمات بایوس را طبق موارد ذکر شده تنظیم کرده باشید، بایستی مراحل نصب سیستم عامل آغاز شود.

در اولین صفحه از مراحل نصب سیستم عامل ویندوز 10 که تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی آن ندارد، متن قبول لایسنس ویندوز نمایش داده می‌شود که با  انتخاب گزینه I accept the license terms موافقت خود را با توافق نامه تائید می‌کنید. با کلیک بر روی گزینه Next دو گزینه Upgrate و Custom برایتان نمایش داده می‌شود.

در صفحه جدید با انتخاب گزینه اول ویندوز موجود بر روی سیستم آپدیت شده و تمامی اطلاعات، تنظیمات و برنامه‌های شما باقی می‌ماند. برای نصب ویندوز از ابتدا و دسترسی به گزینه‌های بیشتر بر روی گزینه دوم کلیک کنید.

در این صفحه  فهرستی از درایوهای موجود بر روی سیستم برایتان نمایش داده می‌شود و در قسمت پایین می‌توانید پارتیشن‌های خود را پاک کرده، فرمت کنید و یا درایو جدیدی بسازید. اگر قصد نصب جدید سیستم عامل را دارید، بهتر است درایوی که سیستم عامل قبلی در آن نصب شده است را یک بار فرمت کنید.

در پایان نیز با انتخاب درایو مورد نظر و کلیک بر روی گزینه Next نصب ویندوز آغاز خواهد شد. این نکته را حتماً در نظر داشته باشید که هرچند ویندوز 10 به طور پیش‌فرض به 16 گیگابایت حافظه خالی احتیاج دارد، با این حال حتماً 20 الی 25  گیگابایت حافظه خالی به درایوی که خواهان نصب سیستم عامل بر روی آن هستید اختصاص دهید.

اموزش بکاپ گرفتن از Active Directory

ممنون از توضیحاتتون برای bootable کردن فلش برنامه ی rufus هم خوبه هم کم حجمه هم سریعه

خواهش میکنم . ممنون از این که وقت گذاشتید و خوندید بله برنامه rufus هم کاملا کاربردی هستش مرسی که معرفی کردید

درسته منم از همین برنامه استفاده میکنم، برنامه خوبیه منم مثل شما پیشنهادش میکنم ب بچه ها

آقا ممنون ازبابت توضیح کامل وجامع شما.. بسیار شیوا و کاربردی.. از اینکه اینطور در راستای پیشرفت و رفع آسان نیاز به اینطور اطلاعات برای مردم عزیزمان بدون چشمداشتی زحمت میکشید از شما بسیار ممنون و سپاسگذارم… در پناه حق…….

خواهش میکنم خوشحالیم که مشکلتون برطرف شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ایمیل خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟ ایمیلتان را وارد کنید

باز گشت به فرم ورود

در این مبحث می خواهیم یک برنامه ی بسیار کار آمد برای نصب ویندوز از روی فلش و ساخت فلش بوت از روی فایل ISO را معرفی کنیم.

همانطور که میدانید  فایل های ISO فایل هایی هستند که شما می توانید به راحتی با نرم افزار های کپی سی دی مانند Nero یا Alcohol 120 از روی هر منبع اطلاعات مانند هارد دیسک، DVD ، Flash و غیره بسازید. که یک فایل یکپارچه از اطلاعات شماست که میتوانید براحتی آن را ذخیره نمایید.

حال سوال اینجاست که آسانترین روش جهت استفاده ی مجدد از CD یا DVD های ذخیره یا دانلود شده با فرمت ISO که قابلیت Bootable را دارند (مانند DVD ویندوز یا لینوکس) چیست؟

بدیهی است با توجه به در دسترس بودن USB Flash و امکان استفاده چندین بار و ارزان بودن ، آسان ترین روش ساختن یک Flash بوت است.

در ذیل ساده ترین روش برای این کار را معرفی خواهیم کرد.

چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم

 

این برنامه جهت ساختن Bootable USB یکی از بهترین گزینه هاست که میتوانید آن را از اینجا دانلود نمایید.

قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که فلش شما فرمت خواهد شد و تمامی اطلاعات آن پاک میشود ، پس در ابتدا از اطلاعات فلش خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید.

پس از دانلود کردن Rufus آن را براحتی و بدون نصب اجرا نمایید تا پنجره ی اصلی نرم افزار باز شود.

در قسمت Device میتوانید Flash Drive یا مقصدی را که میخواهید آنرا بصورت بوت در بیاورید را انتخاب نمایید.

اگر فایل های شما حجم بیشتر از ۴ گیگابایت ندارند بخش فایل سیستم را بر روی FAT32 بگذارید; در غیر این صورت میتوانید آن را به NTFS یا موارد دیگر تغییر دهید.

 

آخرین مطالب مرتبط:

 

 

همانند عکس زیر در بخش مشخص شده مدل ورودی نرم افزار را به ISO Image تغییر دهید.

با دکمه ی سمت راست فایل ISO خود را که قبلا تهیه کرده اید به نرم افزا Rufus بدهید.

تنظیمات دیگر را بصورت پیش فرض رها کرده و دکمه ی Start را کلیک نمایید.

پنجره زیر به شما اطلاع می دهد که تمامی اطلاعات فلش شما پاک خواهد شد.

دکمه ی Ok را کلیک نمایید تا برنامه شروع به کار نماید.

پس از اتمام کار برنامه ، فلش شما جهت استفاده بصورت بوت آماده خواهد بود.

 

حال که ویندوز را به صورت Bootable بر روی فلش ریختیم کافیست دستگاه خود را ریستارت کرده و به اصطلاح از روی فلش بوت کنیم.

برای این که سیستم را از روی فلش بوت کنیم بعد از روشن شدن دستگاه می بایست کلید Del یا F2 (بسته به نوع مادربورد) را بفشاریم تا به صفحه ی تنظیمات BIOS مطابق شکل زیر وارد شویم.

 

توجه کنید که ممکن است در دستگاه های متفاوت شکل این صفحه فرق کند. ما باید به بخش boot رفته و Removable Devices یا USB را در با فشردن کلید + به ردیف بالایی انتقال دهیم.

در بعضی از BIOS ها با رفتن به ردیف های مختلف و زدن کلید Enter می توان موارد دلخواه را تنظیم کرد. معمولا در هر صفحه راهنمای کلیدهای کنترلی جهت انجام این کار وجود دارد.

 

 

پس از این تغییرات به زبانه ی Exit رفته و گزینه ی Exit Saving Changes را انتخاب نمایید و پیغام ظاهر شده را Yes نموده تا تغییرات ذخیره شوند.

 

در این مرحله سیستم بوت شده و پس از این که سیستم بالا بیاید Setup ویندوز اجرا خواهد شد و شما می توانید آن را نصب نمایید.

به امید این مطلب نصب ویندوز از روی فلش و ساخت فلش بوت از روی فایل ISO برای شما کاربردی بوده باشد.خواهشمندیم ما را از نظرات و پیشنهادات سازنده خود در مورد مبحث نصب ویندوز از روی فلش و ساخت فلش بوت از روی فایل ISO بهره مند سازید.

با تشکر.

چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم

 

 

 

شرکت ژیوان ارائه دهنده خدمات شبکه شامل پشتیبانی شبکه , راه اندازی و نصب شبکه , طراحی شبکه , فروش تجهیزات شبکه , سرور و مجازی سازی , اتوماسیون صنعتی, خانه هوشمند

 

سلام.خسته نباشید.
مختصر و کامل بود ممنونم.
یاعلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارائه دهنده خدمات شبکه ، راه اندازی و نصب شبکه ، پشتیبانی شبکه ، طراحی ساختار شبکه ، امنیت شبکه ، فروش تجهیزات شبکه ، خدمات راه اندازی انواع سرور و مجازی سازی ، اتوماسیون صنعتی ، خانه هوشمند ، ارائه دهنده کلیه خدمات سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات . ( Information Technology )

Copyright © 2014 توسعه فناوری ژیوان, Inc.

چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم
چگونه با فلش ویندوز را عوض کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *