چگونه با عکس سرچ کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه با عکس سرچ کنیم
چگونه با عکس سرچ کنیم

گوگل قابلیتی دارد که با استفاده از آن کاربر می تواند جستجوی خود را بر اساس تصویر انجام دهد. ابزار جستجو با عکس گوگل کاربردهای بسیاری دارد؛ به عنوان مثال می توان اطلاعات یک عکس یا کیفیت های متفاوتی از آن را به دست آورد.

به گزارش کلیک، همه شما می دانید که برای جستجو کردن یک تصویر باید کلمه مربوط به آن را در باکس جستجوی گوگل تایپ کنید و جستجو را بزنید و ثانیه ای بعد شما تصاویر را در قسمت Google Images مشاهده می کنید. اما هر کسی در مورد جستجو توسط تصویر نمی داند؛ قابلیتی که می تواند به شما در موارد مختلفی کمک کند.

ما چندین بار از طریق ویژگی جستجوی تصویری گوگل بررسی کردیم که آیا مردم تصاویر ما را در وب سایت های دیگر قرار داده اند یا خیر. همچنین از آن استفاده کردیم تا تصاویری شبیه به آن هایی پیدا کنیم که در اینترنت یافت می شوند یا برخی از آنها که در رایانه ما ذخیره می شوند. جستجوی تصویری گوگل به خوبی کار می کند و اغلب نسخه با کیفیت بالاتر از تصویر شما را پیدا می کند.

نحوه جستجو با عکس در ویندوز

چگونه با عکس سرچ کنیم

آدرس مقابل را باز کنید: https://images.google.com/imghp

در باکس جستجو بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.

حالا شما دو بخش Paste Image URL و Upload an Image را مشاهده می کنید.

قسمت Paste Image URL برای جستجوی عکس هایی است که در اینترنت قرار دارند، شما می توانید آدرس اینترنتی (URL) تصویر آنلاینی را که پیدا کرده اید کپی و در این قسمت وارد کنید.

قسمت Upload an Image به شما اجازه می دهد تا تصاویر ذخیره شده در کامپیوتر را آپلود کنید. هنگامی که تصویر را آپلود می کنید تصاویر مشابهی با اندازه و رزولوشن های مختلف خواهید دید و با کلیک بر روی هر کدام که خواستید می توانید آن را ذخیره کنید.

شما همچنین می توانید با تصاویری که روی گوشی خود دارید این جستجو را انجام دهید، اما اگر مایل به دسترسی به تمام ویژگی ها هستید یک راه حل کوچک وجود دارد. به طور پیش فرض در نسخه موبایل آیکون دوربین در این صفحه نشان داده نمی شود، حل این مشکل را در ادامه بخوانید.

نحوه جستجو با عکس در گوشی

آدرس مقابل را باز کنید: https://images.google.com/imghp

اکنون شما باید گزینه Request desktop site را در مرورگر خود پیدا کنید.

در مرورگر سافاری روی دکمه اشتراک گذاری (Share) بزنید تا گزینه Request desktop site را پیدا کنید. در مرورگر کروم روی سه نقطه بالا سمت راست بزنید، تا گزینه Request desktop site را مشاهده کنید. در مرورگر های دیگر هم تقریبا مشابه است و می توانید آن را پیدا کنید.

سپس نسخه دسکتاپ را در مرورگر گوشی مشاهده خواهید کرد.

حال آیکون دوربین را مشاهده خواهید کرد و دیگر مراحل هم همانند ویندوز است که در بالا گفته شد.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.




خانه

موبایل

گوگل امکانی را فراهم آورده است که کاربر بتواند جستجوی خود را براساس عکس انجام دهد. از این طریق، کاربر می تواند تمام انواع اطلاعات مربوط به یک عکس در فضای وب را در صفحه نمایش نتایج جستجو ببیند. کافی است عکسی را مشخص کنید و به گوگل بدهید؛ این موتور جستجو دیگر عکس های شبیه به آن، عکس های مرتبط با آن و نتایج جستجوی متنی مربوط به آن را در اختیار قرار می دهد.

چگونه با عکس سرچ کنیم

 

برای دسترسی به صفحه جستجوی عکس گوگل، از صفحه اصلی گوگل بر روی لینک Image کلیک کنید.

 

 

برای جستجو بر اساس عکس در گوگل، چهار روش در نظر گرفته شده است:

• عکس

 

• درگ کردن آپلود عکس 

 

• کپی آدرس URL عکس 

 

• استفاده از افزونه

 

1- درگ کردن – drag and drop (کشیدن و رها کردن)در صفحه جستجوی عکس گوگل، عکسی را از روی کامپیوتر یا از روی یک صفحه وب به داخل کادر جستجو درگ کنید. زمانی که عکس را به سمت کادر جستجو درگ می کنید، کادر بزرگ تری باز می شود که بر روی آن عبارت «Drop image here» (عکس را اینجا رها کنید)  نوشته شده است.

 

 

2- آپلود عکسدر صفحه جستجوی عکس گوگل، بر روی ایکون جستجو بر اساس عکس در گوگل کلیک کنید. سپس بر روی گزینه آپلود عکس (Upload an image) کلیک کنید. با زدن دکمه «Browse» عکس مورد نظرتان را انتخاب و آپلود کنید.

 

 

 

 

3- کپی آدرس URL عکسدر صورتی که در صفحه ای بر روی وب، عکسی دیده اید که توجه شما را به خود جلب کرده است و اکنون اطلاعات بیشتری راجب آن می خواهید، کافی است بر روی عکس راست کلیک کرده و آدرس URL آن را کپی کنید: این کار در فایرفاکس با استفاده از گزینه «Copy Image Location» و در کروم با استفاده از گزینه «Copy Image URL» انجام می شود.

 

در اینترنت اکسپلورر باید بعد از راست کلیک کردن بر روی عکس بر روی گزینه آخر، یعنی Properties کلیک کرده و سپس آدرس آن را کپی کنید. سپس به صفحه جستجوی عکس گوگل بروید و بر روی آیکون دوربین کلیک کنید. در قسمت «Paste image URL» آدرس کپی شده را وارد کرده و دکمه Search را بزنید.

 

چگونه با عکس سرچ کنیم

 

به طور مثال می خواهیم اطلاعاتی در مورد عکس زیر به دست بیاوریم؛ این‌که نام این بازیکن چیست؟ مربوط به کدام تیم است؟ و در کدام بازی گرفته شده است؟ بر روی عکس راست کلیک کرده و آدرس URL آن را کپی کنید. حال به صفحه جستجوی عکس گوگل بروید و لینک را در قسمت مربوطه وارد کنید.

 

 

در صفحه نمایش نتایج جستجو می توان دید که این عکس، «کریم بنزما» از تیم «رئال مادرید» را  نشان می دهد.

 

به خاطر داشته باشید حتی می توانید همین عکس را درگ کنید و در کادر جستجوی عکس رها کنید. به علاوه می توانید عکس را روی کامپیوتر خود ذخیره کرده و یک بار هم با آپلود کردن عکس نتایج جستجو را ببنید.

 

4- استفاده از افزونه و راست کلیک بر روی عکس در صفحه های وببرای این که جستجو بر اساس عکس حتی سریع تر از این انجام شود، می توانید افزونه مخصوص مرورگر کروم و افزونه فایرفاکس را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این افزونه ها می توانید در مرورگر خود بر روی یک عکس راست کلیک کرده و آن را در قسمت جستجوی عکس گوگل، جستجو کنید.

 

جستجو بر اساس عکس در گوگل به شکلی تنظیم شده است که بتواند عکس هایی را که در محیط وب به خوبی برای موتورهای جستجو توصیف شده اند، در بر بگیرد. بنابراین نتایج حاصل از جستجوی شما به طور مثال برای عکس های شخصیت های معروف بهتر از عکس های شخصی جواب خواهد داد.

 

 گوگل سعی می کند با مطابقت دادن عکس مورد نظر شما و عکس هایی که آن ها را ایندکس کرده است، «بهترین حدس» را به صورت یک عبارت در نتیجه جستجو نمایش دهد. صفحه نمایش نتایج جستجو، شامل عکس های مشابه نیز خواهد بود.

 

صفحه نمایش نتایج در این نوع جستجو نسبت به جستجوی معمولی در گوگل متفاوت خواهد بود. این صفحه حتی ممکن است حاوی نتایجی باشد که دارای هیچ عکسی نیستند اما با عکس مورد نظر شما ارتباط دارند. عناصر موجود در صفحه نمایش نتایج، با توجه به نوع عکس مورد نظر و اطلاعات گوناگونی که در ارتباط با آن عکس در فضای وب وجود دارد، متغیر خواهد بود.

 

بخش های صفحه نمایش نتایج:پیش نمایش عکس: در بالاترین قسمت صفحه، عکس مورد نظر شما در اندازه ای کوچک نمایش داده می شود. (سایز عکس اصلی در کنار این عکس آورده می شود.)

 

بهترین حدس (Best guess for this image): سیستم گوگل در صورتی که بتواند عبارتی را که توضیح مناسبی برای عکس مورد نظر باشد بیابد، آن را در صفحه نمایش نتایج ارائه می دهد. این عبارت به صورت لینک آورده می شود و کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه جستجوی آن عبارت در «وب» هدایت می شود.

 

تصاویر مشابه (Visually similar images): مجموعه ای از عکس هایی که با عکس مورد نظر شما شباهت دارند زیر این عنوان نمایش داده می شود.

 

صفحه های حاوی عکس مورد نظر (Pages that include matching images): صفحه هایی که عکس مورد نظر شما در آن ها قرار دارد در این قسمت لیست می شوند.

 

جستجوهای دیگر مرتبط با این عکس (Other searches related to this image): سیستم در صورتی که برای عکس شما در بخش «بهترین حدس» چندین عبارت پیدا کند، آن ها را به صورت لینک در انتهای صفحه، نمایش می دهد. با کلیک بر روی هر یک به صفحه مربوطه هدایت می شوید.

 

تصویر زیر جزئیات بالا را دقیق تر نشان می دهد.

 

 

مرورگرهای سازگار:کروم (Chrome)فایرفاکس 3 و بالاتر (+Firefox 3.0)اینترنت اکسپلورر 8 و بالاتر (+Internet Explorer 8)سفری 5 و بالاتر (+Safari 5.0)

 

* نکته مهم: توجه داشته باشید که عکس هایی که آپلود می کنید یا آدرس URL آن ها را وارد بخش جستجو می کنید، در دیتاسنترهای بزرگ گوگل دخیره خواهند شد.منبع:hamshahritraining.ir


چند گام بالاتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .


راهنمای استفاده از کد QR

همیشه برای جستجوی عکسها در اینترنت باید نام یا موضوع مورد نظر خودمون رو در موتور جستجو وارد کنیم تا عکسهای مورد نظرمون رو پیدا کنیم.ولی تابه حال به این موضوع فکر کردید که میشه عکس مورد نظر خودمون رو به گوگل بدیم تا بر اساس اون عکس برای ما جستجو رو انجام بده!به وسیله این برنامه بی نظیر که برای شما آماده کردیم,به راحتی میتونید بر اساس عکسی که بهش میدید,جستجو رو انجام بدید.در این برنامه میشه عکسی رو از گالری عکسها انتخاب کرد و یا با دوربین دستگاه عکس گرفت و اونو به به برنامه داد تا شبیه ترین عکسها و یا خود عکس رو با توضیحات براتون پیدا کنه.همچنین میتونید آدرس اینترنتی عکس رو به برنامه بدید تا جستجو رو در گوگل برای شما انجام بده.با این برنامه به راحتی میتونید اکثر عکسهای فتو شاپی رو تشخیص بدید و اصل عکس رو در صورت موجود بودن در وب,پیدا کنید.همچنین میتونید اگه به مکانی رفتید یا چیزی رو دید که براتون نا آشنا بود از قسمت دوربین برنامه استفاده کنید.به این صورت که عکسی رو میگیرید و برنامه اونو آپلود میکنه و نتیجه جستجوشو در گوگل همراه با اطلاعاتش برای شما پیدا میکنه.این برنامه از جستجوی پیشرفته بر اساس عکس گوگل استفاده میکنه و بسیار قدرتمنده.در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل فقط کافیست ایمیل بدهید dangerbax051@gmail.comبا دادن امتیاز مارا در ارائه خدمات بیشتر و بهتر یاری کنید.متشکریم.

چگونه با عکس سرچ کنیم

سایر برنامه ها:

انتقال برنامه ها به کارت

http://cafebazaar.ir/app/com.aliafzali.app2sd/?l=fa

شتاب دهنده اینترنت

http://cafebazaar.ir/app/com.aliafzali.speednetwork/?l=fa

مخفی ساز مخاطبین

http://cafebazaar.ir/app/com.aliafzali.contactshider/?l=fa

بازیابی رمزهای وای فای

http://cafebazaar.ir/app/com.aliafzali.wifipassrec/?l=fa

افزایش سرعت دستگاه http://cafebazaar.ir/app/com.aliafzali.speedbooster/?l=fa

۹ دیدگاه

ارسال شده توسط: معین کریمی

08 بهمن 96 ساعت 13:40

در این مقاله به آموزش جستجوی عکس در گوگل به دو روش استفاده از کامپیوتر و یا موبایل خواهیم پرداخت. با این کار می‌توانید ریشه‌های یک تصویر (نظیر سایر آثار هنری یک نقاش) در اینترنت را پیدا کنید.

همه‌ی ما هر روز از جستجوگر گوگل استفاده می‌کنیم، اما چه تعداد از ما می‌توانیم از تمامی ترفندهای هوشمندانه این جستجوگر استفاده کنیم؟ دانستن برخی از قابلیت‌های پیشرفته گوگل، می‌تواند شما را خیلی سریع به یک کاربر حرفه‌ای دنیای اینترنت تبدیل کند.

چگونه با عکس سرچ کنیم

یکی از این ترفندها، جستجوی عکس در گوگل است. این قابلیت برای پیدا کردن ریشه‌های یک تصویر در یک صفحه وب و یا پیدا کردن سایر آثار هنری یک هنرمند که نقاشی مورد علاقه شما را کشیده، عالی است. در این مقاله کوتاه، ما به شما نشان خواهیم داد که جستجوی عکس در گوگل از طریق پلتفرم‌های اندروید و آی او اس و یا وب به چه شکل خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.

1 – وارد سایت www.google.com بشوید.

2 – در سمت راست صفحه بر روی Images کلیک کنید.

3 – در جعبه جستجو، بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.

4 – شما حالا دو گزینه در اختیار خواهید داشت. یا باید آدرس اینترنتی تصویری که در یک صفحه وب دیده‌اید را وارد کنید، یا آنکه می‌توانید به صورت مستقیم یک تصویر از کامپیوترتان را آپلود کرده و به دنبال ریشه‌های آن در اینترنت بگردید.

1 – به تصویری که می‌خواهید در مورد آن جستجو کنید مراجعه کرده و آن را باز کنید.

2 – بر روی تصویر، لمس طولانی مدت انجام دهید.

3 – در منو آبشاری باز شده، گزینه Search Google for this image را انتخاب کنید.

متاسفانه توسط موبایل نمی‌توانید به جستجوی عکسی بپردازید که پیشتر در گوشی شما ذخیره شده است، بنابراین تنها گزینه موجود جستجو در مورد یک عکس آپلود شده در اینترنت است.

برچسب ها : جستجوگر گوگل موتور جستجوی عکس

امتیاز

با موبایل هم میشه عکسی رو جستجو کرد که قبلا توی گوشی ذخیره شده
فقط کافیه گزینه Desktop Site یا همون حالت رایانه رو از منوی مرورگر فعال کنید و روشی که برای کامپیوتر گفته شده رو انجام بدید
در ضمن سایت http://www.tineye.com یه سایت در زمینه ی جستجوی تصاویره که با آپلود کردن عکس یا دادن لینک عکس به سایت، بزرگ ترین نسخه یا قدیمی ترین نسخه ی اون عکس رو براتون پیدا میکنه و حتی میتونه نسخه دستکاری نشده ی عکس های فتوشاپی رو از توی اینترنت پیدا کنه
پیشنهاد میکنم امتحان کنید

ممنون بابت این نکات ریز و کاربردی

اخیشش این یکی عالی بود اتفاقا چند روز پیش به این موضوع بر خورده بودم

سلام
میخواستم بدونم واسه فیلمم همچین قابلیتی وجود داره یا نه؟

درود بر شما
خیر

دمتون گرم، من یکی خدایی بلد نبودم با گوشی چطور عکس سرچ کنم D: اما با پی سی خیلی ساده تره

بابا یادشون نمیدادید دیگه الان همه کنجکاویشون گل میکنه میگردن دنباله عکسای مردم مخصوصا من

خدایی اینقدر چرند میگی خسته نمیشی؟؟؟ یا نظر نده یا نظر منطقی بده مثل بقیه!

برای عکس تو نیاز نیست از این کارا
مینویسی الاغ میاد بالا

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

نام *

ایمیل *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “4f7305405b6da23f565f273b6983b9b3” );document.getElementById(“af2cce6e12”).setAttribute( “id”, “comment” );

چگونه با عکس سرچ کنیم

 اگر کلمه‌ی زلزله یا earthquake را جستجو کنید آخرین زلزله‌ی به وقوع پیوسته را در منطقه‌ی شما و جهان نشان خواهد داد.

مای ترفند – آموزش و ترفند به زبان ساده – مای ترفند، آموزش و ترفند های ویندوز، اندروید، تلگرام، شبکه های اجتماعی، آیفون و iOS، اینستاگرام و… هر آن چه که نیاز دارید.

404

متاسفیم، صفحه مورد نظر یافت نشد. این احتمال وجود دارد که اشتباه از سمت با باشد.

خوش آمدید

چگونه با عکس سرچ کنیم

بازیابری رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال شد.

چگونه با عکس سرچ کنیم
چگونه با عکس سرچ کنیم
9

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *