چگونه با سایفون 3 کار کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه با سایفون 3 کار کنیم
چگونه با سایفون 3 کار کنیم

شما باید ابتدا تایید کنید که نسخه سایفون شما معتبر است.

از طریق کلاینت ایمیل اندروید یا مرورگر خود بر روی لینک APK سایفون کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود. (اگر پیام اخطاری دریافت کردید، ممکن است مجبور شوید ساید لودینگ را فعال کنید.)

هنگامیکه شما برنامه سایفون۳ را راه اندازی می‌کنید، بصورت اتوماتیک شروع به وصل شدن به شبکه سایفون می‌کند.

سایفون در حالت وی پی ان یا تونل تمام گوشی در حال اجراست. تمام اپلیکیشن‌ها از طریق سایفون تونل می‌شوند.
زبانه وضعیت انتخاب شده است
برای اجرای سایفون در حالت تونل کردن کل دستگاه، باید از یک دستگاه روت شده و یا اندروید نسخه 4.0 به بعد استفاده شود. این امکان برای دستگاه های اندرویدی روت نشده با نسخه های قدیمی تر اندروید در دسترس نیست.
طوسی: connectingقرمزوصل نیست:آبیوصل است:
نشان دهنده نسخه سایفون درحال اجرای شما است


سیاهه فعالیت های سایفون

چگونه با سایفون 3 کار کنیم

مدت زمان اتصال
داده‌های فرستاده شده از طریق سایفون
داده های دریافت شده از طریق سایفون
داده‌های فشرده و ارسال شده از طریق سایفون
داده های دریافت شده‌ی فشرده از طریق سایفون

زمانیکه یک برنامه به شبکه متصل می‌شود، برنامه از پیش ساحته شده مرورگر سایفون را مستقر می‌کند. سایفون ٣ برای اندروید بطور اتوماتیک ترافیک روی مرورگر پیش فرض اندروید یا برنامه های دیگر را کانالیزه نمی‌کند. بصورت پیش فرض، فقط مرورگر سایفون از طریق شبکه سایفون ٣ کانالیزه می‌شود.

سایفون در حال اجراست
انتخاب بین زبانه‌های باز
بستن پنجره کنونی
این صفحه را به علاقمندی‌های خود اضافه کنید
باز کردن زبانه جدید

شما باید اول مطمئن شوید که نسخه سایفون برای ویندوز شما معتبر است.

روی برنامه کلاینت (یا بازدید کننده) کلیک و آنرا اجرا نمایید. هنگام اجرای برنامه،شما باید پیغام امنیتی که نشان دهد این برنامه محصول شرکت سایفون می باشد را مشاهده کنید.


سایفون ۳ بطور خودکار هنگام اجرای برنامه شروع به برقراری اتصال می کند. هنگام برقراری اتصال، ایکون در حال چرخش نمایش داده می شود. شما می توانید یکی از روش‌های تونل ارتباطی را دنبال کنید: وی پی ان، اس اس اچ پلاس یا اس اس اچ
VPN L2TP over IPSec
SSH
SSH plus obfuscation, a randomized layer on top of SSH to avoid protocol finger printing


ارتباط با سرور سایفون هنگامی برقرار می‌شود که آیکون سایفون سبز شود. در حالت وی پی ان، همه ترافیک شما بصورت اتوماتیک از طریق سایفون 3 تونل می شود.

در حالت SSH و SSH+، سایفون به طور خودکار تنظیمات پروکسی ویندوز را انجام می دهد، بنابراین ترافیک شبکه نرم افزارهایی که از این تنظیمات استفاده می کنند، از طریق سایفون تونل خواهد شد. این تنظیمات عموما توسط بیشتر مرورگرهای اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این، در حالت SSH و SSH+، سایفون امکان تقسیم تونل را فراهم می کند. در این حالت، ترافیک بین المللی تونل شده و ترافیک درون کشوری تونل نمی شود. به منظور فعال کردن این امکان، گزینه “ترافیک داخلی را پراکسی نکن” را فعال کنید. زمانی که این امکان فعال باشد، دامنه های پراکسی نشده در بخش پیام ها گزارش می شوند.


وقتی پنجره برنامه را می‌بندید، سایفون بصورت خودکار بسته می‌شود.

سایفون برای ویندوز هیچ گاه در قالب یک بسته نرم افزاری قابل نصب ارائه نشده است. نرم افزار سایفون برای کاربران ویندوز در قالب یک تک فایل اجرایی (“.exe”) که توسط سایفون امضا شده، در دسترس است. زمانی که برنامه را اجرا می کنید، ویندوز به صورت خودکار این امضا را چک می کند. شما خودتان نیز می توانید پیش از اجرای برنامه و با راست کلیک کردن بر روی آن در بخش خواص (Properties) امضای دیجیتال برنامه را بازرسی کنید . در جدول جزییات مجوزها می توانید اثر انگشت SHA1 مجوز کلید عمومی سایفون را ببینید.


برای مجوزهایی که از 2017-07-05 تا 2020-10-03 مجاز هستند اثر انگشت SHA1 عبارت است از:


89 fd cd 09 65 f4 dd 89 2b 25 7c 04 d5 b4 14 c7 ac 2b 5f 56

برای مجوزهایی که از 2014-05-08 تا2017-09-06 مجاز هستند اثر انگشت SHA1 عبارت است از:

چگونه با سایفون 3 کار کنیم


9b a0 bd 1c e4 ca f6 20 41 0d 46 47 ae 40 b0 7c 83 c7 31 99

برای گواهینامه هایی که از تاریخ 2012-05-21 تا 2014-07-30 مجاز هستند اثر انگشت SHA1 عبارت است از:


84 c5 13 5b 13 d1 53 96 7e 88 c9 13 86 0e 83 ee ef 48 8e 91

برای گواهینامه هایی که از تاریخ 2011-06-16 تا 2012-06-21 مجاز هستند اثر انگشت SHA1 عبارت است از:


8f b7 ef bd 20 a9 20 3a 38 37 08 a2 1e 0a 1d 2e ad 7b ee 6d

سایفون ۳ برای ویندوز خودش را بصورت اتوماتیک بروز رسانی می‌کند و این عملیات بطور خودکار اعتبار هر بروزرسانی را کنترل می‌کند.

هر سایفون ٣ برای کلاینت (یا بازدید کننده) اندروید به عنوان یک فایل APK انتقال می‌یابد که بصورت دیجیتال توسط شرکت سایفون امضاء شده است. کلید عمومی معتبر شرکت سایفون بصورت زیر است:

APK ممکن است به دو صورت ارزیابی شود:
یک فایل با استخراج گواهینامه از آرشیو و چک کردن اینکه آیا کدهایش با عدد بالا منطبق است یا خیر.
و روش دوم با شناسایی کردن گواهینامه فایل و امضای آن خواهد بود. برای نمونه، با استفاده از کد یونیکس و ابزار جاوا:

سایفون ۳ اندورید بطور اتوماتیک بروز رسانی می‌شود و این فرایند بصورت خودکار مشخص می‌کند که بروزرسانی معتبر است.

تمام داده هایی که از طریق سایفون منتقل می شوند، رمز گذاری شده اند. این بدان معناست که سرویس دهنده اینترنت شما، نمی تواند از محتوای ترافیکتان مانند: وب سایتی که جست و جو می کنید، متن چت، آپلود هایتان و … مطلع شود.

هرچند باید این نکته را در ذهن داشته باشید که سایفون به هدف دور زدن سانسور طراحی شده است و نه به عنوان ابزاری برای عدم رهگیری در اینترنت. سایفون از جمع آوری تاریخچه و کوکی ها توسط مرورگر بر روی کامپیوتر کاربر جلوگیری نمی کند. و همین طور در برخی موارد و بعضی تنظیمات، ممکن است کل ترافیک توسط سایفون تونل نشود. از این دست مشکلات می توان به تنظیمات اشتباه پروکسی و یا باز گذاردن مرورگر پس از بستن سایفون اشاره کرد.

تکنیک های پیشرفته ای نیز وجود دارد که می تواند با مرور ترافیک رمزنگاری شده بخش هایی از آن را بخواند که از آن جمله می توان به وب سایت های بازدیدی اشاره کرد. مهم ترین مثال این مورد، انگشت نگاری از ترافیک است.

اگر شما نیاز به ناشناس ماندن در اینترنت دارید، آنگاه باید از برنامه تور به جای سایفون استفاده کنید.

لطفا به منظور مشاهده اطلاعاتی که ما جمع آوری می کنیم، صفحه سیاست های حفظ حریم خصوصی را مشاهده کنید.

پلتفرم‌هایی که ما استفاده می‌کنیم اینجا موجود هستند: … ما دائماً تلاش می‌کنیم که پشتیبانی از این پلتفرم‌ها را گسترش دهیم به این امید که از سیستم عامل محبوب شما نیز در آینده‌ی نزدیک پیشتیبانی کنیم.

«سایدلودینگ» به معنی آن است که یک اپلیکیشن را بدون رفتن به پلی‌استور به روی دستگاه خود نصب کنید. این روش مناسبی است برای افرادی که دسترسی به پلی‌استور ندارند، یا زمانی که یک اپلیکیشن در منطقه‌ای خاص در دسترس نیست.

برای نصب مستقیم سایفون در اندروید، شما باید “ساید لودینگ” را فعال کنید. برای این کار، به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید، و در بخش امنیت، منابع ناشناس را فعال کنید.


زمانی که سایفون باز شود، نسخه کلاینت را در اولین خط سیاهه خروجی نشان می دهد.

فرایند بروزرسانی خودکار سایفون ۳ در ویندوز نسخه قدیمی را به “psiphon3.exe.orig” تغییر نام می‌دهد. فایل‌های قدیمی با پسوند “.orig” را می‌توانید با خیال راحت پاک کنید.

اندروید:

اگر شما نسخه‌ی اندروید سایفون را از گوگل پلی استور نصب کرده‌اید، به صورت خودکار و هنگامی که پلی استور نسخه‌ی جدیدتری داشته باشد به روز می‌شود. اگر شما سایفون اندروید نصب کرده‌اید، سایفون تغییرات به‌روزرسانی را دانلود می‌کند و پیش از نصب برای گرفتن مجوز از شما سوال می‌کند.

ویندوز:

سایفون برای ویندوز تغییرات به‌روزرسانی را که موجود باشند، دانلود و نصب می‌کند.

به‌روزرسانی دستی:

اگر سازوکار خودکار به‌روزرسانی سایفون کار نمی‌کند (مثلاً در شرایطی
که مسدود شده باشد) شما می‌توانید یک نسخه‌ی کپی تازه از آن را از

صفحه‌ی دانلود

آن بگیرید.

سایفون برای ویندوز در ویندوز نصب نمی‌شود و بنابراین جزء فهرست «اضافه یا پاک کردن برنامه‌ها» نمایش داده نمی‌شود. شما می‌توانید برنامه‌ی قابل اجرا (executable file) را در پوشه‌ی دانلودها پیدا یا آن را به جای دیگری منتقل و اجرا کنید. برای پاک کردن برنامه، می‌توانید به سادگی فایل را پاک کنید.

کلاینت سایفون ٣ شما بصورت اتوماتیک سرورهای جدید سایفون را شناسایی می‌کند. هنگامیکه آخرین سرور استفاده شده غیر قابل دسترسی باشد، سرور دیگری جایگزین می‌گردد.

فقط در حالت وی پی ان. بعد از این که در حالت وی پی ان، ارتباط برقرار شود، کل ترافیک کامپیوتر از شبکه سایفون عبور خواهد کرد. زمانی که حالت وی پی ان فعال نباشد، تنها نرم افزارهایی که از local HTTP و پراکسی SOCKS استفاده می کنند، پراکسی خواهند شد.

مرورگر سایفون برای IOS فقط یک برنامه مرورگر است و فقط از مرورگر سایفون تونل داده می شود, و دیگر برنامه های شما (مانند برنامه های فیسبوک و توییتر) از طریق شبکه سایفون میسر نمی شود. بنابراین, به عنوان مثال, اگر شما می خواهید از شبکه Psiphon برای دسترسی به حساب فیس بوک خود استفاده کنید، از برنامه ما برای رفتن به فیس بوک از طریق برنامه Psiphon iOS Browser استفاده کنید. اگر شما برنامه فیسبوک خود را باز کردید، از طریق Wi-Fi یا ارتباط داده های تلفن همراه خود، از طریق شبکه Psiphon مسیر می شود.

سایفون از SSH به همراه یک لایه مبهم اضافی بر روی هندشیک SSH به منظور محافظت علیه اثر انگشت پروتکل استفاده می کند. در اینجا توضیحاتی درباره این پروتکل را می توانید بیابید.

سایفون از پروتکل وی‌پی‌ان L2TP/IPsec استفاده می‌کند.

اگر شما پیغام ” خطا در برقراری ارتباط” را بطور متداوم مشاهده کردید، به این معنی است که هیچ سرور قابل دسترسی که کلاینت شما قادر به شناسایی آن باشد وجود ندارد. در این صورت باید یک کلاینت جدید سایفون ۳ را دانلود و نصب نمایید.

در بیشتر مواقع، عامل اصلی این مشکل ناپایداری اتصال اینترنت است. در تلفن‌های همراه، ممکن است این به معنای از دست رفتن آنتن باشد. در رایانه‌ها، این یعنی وای‌فای ناپایدار یا یک شرکت غیرقابل اطمینان برای تامین اینترنت شما.

اگر سایفون وصل است هنگامی که یک به‌روزرسانی صورت می‌گیرد و نصب می‌شود، ممکن است که نتواند دوباره بلافاصله پس از آن وصل شود و خطای «شروع-تونل-اپلیکیشن کار نمی‌کند و آماده نیست» یا “start_tunnel_failed application is not prepared or revoked” نمایش داده می‌شود. این به خاطر یک

باگ در سیستم عامل اندروید

است. این شرایط ممکن است با خاموش و روشن کردن دستگاه گوشی شما درست شود.

مطمئن شوید که از اپلیکیشن‌های فیلتر تصویر که میزان روشنی تصویرتان را مدیریت می‌کند، استفاده نمی‌کنید. اگر جواب مثبت است، این اپلیکیشن را غیرفعال کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌هایی از این دست (مانند Lux Auto Brightness, Twilight و Night Mode) در قابلیت مذکور اختلال ایجاد می‌کنند.

اگر شما پیغام ” خطا در برقراری ارتباط” را بطور متداوم مشاهده کردید، به این معنی است که هیچ سرور قابل دسترسی که کلاینت شما قادر به شناسایی آن باشد وجود ندارد. در این صورت باید یک کلاینت جدید سایفون ۳ را دانلود و نصب نمایید.

در بیشتر مواقع، عامل اصلی این مشکل ناپایداری اتصال اینترنت است. در تلفن‌های همراه، ممکن است این به معنای از دست رفتن آنتن باشد. در رایانه‌ها، این یعنی وای‌فای ناپایدار یا یک شرکت غیرقابل اطمینان برای تامین اینترنت شما.

چگونه با سایفون 3 کار کنیم

وقتی که سایفون در ویندوز وصل می‌شود، تنظیمات پراکسی رایانه‌تان را اصلاح می‌کند، و هنگامی که از کار می‌افتد، تنظیمات را به حالت اول بازمی‌گرداند. اگر سایفون در ویندوز به خوبی خارج نشود، ممکن است نتواند تنظیمات پراکسی را به درستی به حالت اول بازگرداند و در نتیجه شما نمی‌توانید به اینترنت وصل شود.

در بیشتر مواقع ساده‌ترین راه برای حل این مشکل این است که دوباره به سایفون وصل شوید و یک بار به درستی آن را قطع کنید.

برای اینکه تنظیمات پراکسی را به شکل دستی اصلاح کنید، برنامه‌ی اینترنت اکسپلورر را باز کرده و به Tools menu یا منوی ابزار بروید (علامت چرخ‌دنده) سپس بر Internet Options، بعد Connections tab و در آخر بر LAN Settings button کلیک کنید. در نهایت گزینه‌ی “Use a proxy server for your LAN” را غیرفعال کنید.


این خطا در ویندوز اکس پی رخ می‌دهد اگر اینترنت اکسپلورر ۶ نصب شده باشد. سایفون در ویندوز با اینترنت اکسپلورر ۷ یا بالاتر کار می‌کند. بهترین راه برای نصب نرم‌افزارهای بالاتر روش

به‌روزرسانی ویندوز

است.

اگر نمی‌توانید ویندوز را به‌روز کنید و می‌خواهید اینترنت اکسپلورر ۷ یا ۸ را مستقیماً نصب کنید می‌توانید آنها را از لینک‌های زیر بگیرید:


شبکه‌ی فایروال شما ممکن است اجازه‌ی استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را ندهد. راوتر شما ممکن است طوری تنظیم نشده باشد تا پروتکل وی‌پی‌ان را بپذیرد. تنظیمات فایروال خود را چک کنید تا ببینید IPSec یا L2TP امکان انتقال داده را دارند یا نه. سیستم خدمات IPSec ممکن است غیرفعال شده باشند؛ تنظیمات خدمات خود را چک کنید و این سرویس را به نحوی فعال کنید تا به صورت خودکار شروع به کار کند.

برخی ارتباطات اینترنتی یا شبکه‌های سخت‌افزاری ممکن است بر روی عملکرد L2TP/IPsec یا همان پروتکلی که سایفون در وضعیت وی‌پی‌ان از آن استفاده می‌کند، مشکلاتی ایجاد کنند. ابتدا این وضعیت وی‌پی‌ان را غیرفعال کنید.

سایفون ترافیک دی ان اس را به یک لیست سفید از سرورهای دی ان اس تایید شده محدود می کند. کلاینت سایفون به شکل خودکار تنظیمات سرور دی ان اس VPN را انجام می دهد. اگر پیام های خطایی درباره دی ان اس دریافت می کنید، مطمئن شوید که به بدافزار “DNS Changer” آلوده نشده باشید، چرا که این بدافزار تلاش می کند تنظیمات دی ان اس شما را تغییر دهد. در اینجا می توانید به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید.

بله. تنظیمات مرورگر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از تنظیمات پراکسی سیستم استفاده کند.

Outbound connections via the Psiphon network can only be made to a restricted set of server ports including: 53, 80, 443, 465, 587, 993, 995, 8000, 8001, 8080. See this discussion for more information. Mail clients cannot establish outbound connections on port 25. See this discussion for more information.

این احتمالاً به خاطر

محدودیت‌های پورت

سایفون است.

این به خاطر محدودیت هات‌اسپات اندروید و پیاده‌سازی امکان اشتراکِ داده یا همان tethering است. ممکن است دستگاه به اشتراک گذاشته شده نتواند به اینترنت وصل شود یا اینکه ترافیک آنلاین نتواند از طریق وی‌پی‌ان جریان پیدا کند.

اولین چیزی که باید چک کنید این است که نسخه‌ی معتبری از سایفون را دارید. لطفاً این

قدم‌ها را بردارید

تا مطمئن شوید که نسخه‌ی سایفون شما معتبر است. اگر معتبر نیست، لطفاً

یک ایمیل

به ما بفرستید و بگویید که آن را از کجا تهیه کرده‌اید و اگر ممکن است، فایل قابل اجرا را نیز همراه‌اش بفرستید.

اگر کپی شما اصل است، احتمالاً این یک تک گزارش اشتباه از وجود یک ویروس است. اگرچه بیشتر آنتی‌ویروس‌ها و فایروال‌ها امضای دیجیتال سایفون را به قواعد فهرست سفید (Whitelist) خود اضافه کرده‌اند، بعضی از آنها ممکن است به اشتباه فایل قابل اجرای سایفون را به عنوان یک تهدید و یا ویروس شناسایی کنند. در این صورت لطفاً

یک ایمیل

به ما بفرستید و مشخص کنید که چه فایروال یا آنتی‌ویروسی استفاده می‌کنید و ما با آنها تماس بگیریم و مشکل را حل کنیم.

ویندوز ۸ یک گزینه‌ی جایگزین برای واسط کاربر اپلیکیشن دسکتاپ به نام مترو معرفی کرد، که بعدتر اپلیکیشن واسط کاربر مدرن نامیده شد. تعداد اندکی از اپلیکیشن‌ها فقط در وضعیت مترو اجراشدنی هستند و برخی مانند اینترنت اکسپلورر هم در وضعیت مترو هم در وضعیت دسکتاپ قابل اجرا هستند. این وضعیت واسط کاربر جدید هم در ویندوز ۸.۱ هم تا حد کمتر در ویندوز ۱۰ ادامه دارد.

اپلیکیش‌ها در وضعیت مترو نمی‌توانند از یک پراکسی محلی استفاده کنند، بدون اینکه تنظیمات امنیتی سیستم را تغییر دهند. به عبارت دیگر، اپلیکیشن‌های وضعیت مترو هنگامی که سایفون وصل است، نمی‌توانند از سایفون استفاده کنند و یا به اینترنت وصل شوند. شما می‌توانید از گزینه‌ی

EnableLoopback Utility

استفاده کنید تا به اپلیکیشن‌های وضعیت مترو اجازه دهید که با سایفون کار کنند.

وقتی تلاش می‌کنید در وضعیت مترو اپلیکیشن‌ها را اجرا کنید و آنها کار نمی‌کنند، پیغام‌هایی را به صورت خطا دریافت می‌کنید به این دلیل که سایفون وصل است. مثال‌های که در زیر می‌آیند، خطاهایی را در همین رابطه نشان می‌دهند.

سایفون به شکل خودکار سیستم تان را برای استفاده از یک پروکسی محلی HTTP/HTTPS و پروکسی SOCKS محلی تنظیم می کند. اگر در تنظیمات سایفون، پورت خاصی در نظر گرفته نشده باشد، شماره پورت به طور شانسی انتخاب می شود. نرم افزارهایی که به طور خودکار از تنظیمات پروکسی ویندوز استفاده می کنند، پروکسی خواهند شد. شاید نیاز داشته باشید که برای برخی از نرم افزارها این تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید. هر دو نسخه سایفون – ویندوز و اندروید – از این تنظیمات محلی پروکسی استفاده می کنند.

بر روی Run کلیک کرده و regedit را تایپ کنید تا به رجیستری بروید. HKEY_CURRENT_USERSoftwarePsiphon3 را یافته و باز کنید، سپس در سمت راست SkipProxySettings را خواهید دید. مقدار این بخش را 1 بگذارید. سایفون دیگر به صورت خودکار تنظیمات پروکسی سیستم تان را تغییر نخواهد داد.

پیش از دسامبر ۲۰۱۵ سایفون در اندروید گزینه‌ای داشت که به کاربران اجازه می‌داد که با گوشی‌های قدیمی تر اندروید هم از طریق روت کردن کل دستگاه به تونل سایفون وصل شوند. یک تغییر اساسی در سایفون، ما را ناچار به حذف آن کرد.

چگونه با سایفون 3 کار کنیم
چگونه با سایفون 3 کار کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *