چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم
چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

۴ دیدگاه

ارسال شده توسط: محمد قاسمی

18 اردیبهشت 96 ساعت 11:36

هک شدن وای فای خانگی یکی از نگرانی‌های اصلی بسیاری از کاربران است؛ اما امروز قصد تشریح بهترین راه‌ها برای جلوگیری از آن را داریم.

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

امروزه در بسیاری از خانه‌ها اینترنت پرسرعت وجود داشته و کاربران می‌توانند به کمک یک گوشی هوشمند و جستجوی امواج وای فای، به مودم بی سیم همسایگان و نزدیکان خود متصل شوند. در این صورت شاید ساده‌ترین کار برای جلوگیری از چنین چیزی، انتخاب کلمه عبوری اختصاصی باشد. اما این مورد کافی نیست و باز هم روش‌های بسیاری برای دور زدن کلمه انتخابی شما و هک کردن وای فای وجود دارد.

حال چه راهی می‌تواند به صورت موثر از از هک شدن وای فای جلوگیری کند؟

اولین مرحله که هر کاربری باید با آن آشنا باشد، چک کردن روتر است. اگر همسایه شما در حال استفاده غیر مجاز از اینترنت ارزشمند شما باشد، فعالیت‌های آن در روتر نمایش داده خواهد شد. هرچند، تمام روترهای موجود در بازار توانایی نمایش این اطلاعات را ندارند.

برای نمایش اطلاعات روتر و بخش مدیریتی آن، ابتدا مرورگری دلخواه را باز کرده و سپس یکی از آی پی های 192.168.1.1، 192.168.0.1 یا 192.168.1.254 را در نوار آدرس وارد کنید. حال باید نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید که در اکثر مودم‌ها هر دوی آنها به صورت پیش فرض “admin” است.

پس از ورود، به دنبال بخشی با عنوان “Attached Devices” یا “Device List” باشید. بعد از پیدا کردن بخش مورد نظر، دستگاه‌هایی که به مودم شما متصل شده‌اند را بررسی کنید. تصویر زیر نمونه‌ای از لیست دستگاه‌های متصل به روتر را نشان می‌دهد:

در این لیست، تمام دستگاه‌های متصل را باید بشناسید. نام‌های غریبه نیز می‌توانند نشانگر اتصال افراد بیرونی باشند. به علاوه در این بخش احتمالا گزینه‌ای برای حذف، پاک کردن یا مسدود کردن دستگاه مورد نظر وجود دارد.

توجه: عنوان این بخش در مودم‌های مختلف، متفاوت بوده و برای پیدا کردن آن باید کمی دقت داشت. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند از بخش “Wireless” و سپس “Station Info” در اکثر مودم های تی پی لینک، دستگاه‌هایی که با استفاده از امواج وای فای به روتر متصل شده‌اند را مشاهده کنند.

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، نام کاربری و کلمه عبور بیشتر مودم‌ها به صورت پیش فرض، “admin” است. اما این کلمه، یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی است که باید آن را برای جلوگیری از هک شدن وای فای تغییر دهید.

برای تغییر رمز مودم های دی لینک، ابتدا روی گزینه “Management” کلیک کرده و سپس از بخش “Access Controls”، گزینه “User Management” را انتخاب کنید. در این پنجره می‌توان نام کاربری و کلمه عبور جدید را انتخاب کرد. در مودم های تی پی لینک نیز مراحل انجام کار به همین صورت بوده و در پنجره “Access Controls”، امکان انتخاب کلمه عبور دلخواه وجود دارد.

همچنین بخوانید:

4 راه موثر برای افزایش امنیت وای فای خانگی

عموما کاربران تعریف روشنی از تنظیمات امنیتی ندارند و به همین جهت راه را برای سو استفاده هکرها باز می‌کنند. اما اگر با مولفه‌های این بخش آشنا باشید، تا حد زیادی می‌توانید از آن جلوگیری کنید.

تمام کاربران باید از استاندارد رمزگذاری WPA2 برای محافظت از کلمه عبور خود استفاده کنند. اگر هنگام وارد کردن کلمه عبور دلخواه خود برای اتصال بی سیم از “WEP” استفاده می‌کنید، بهتر است همین حالا آن را تغییر دهید.”WEP” در واقع قدیمی‌ترین راه برای محافظت از کلمه عبور است که امنیت بسیار کمتری نسبت به استانداردهای امروزی دارد.

اگرچه از طریق این استاندارد هم امکان هک شدن وای فای وجود دارد، اما انجام آن بسیار سخت‌تر خواهد بود.

با مخفی کردن SSID، دیگر نام شبکه وای فای شما در گوشی یا دستگاه‌هایی که به دنبال شبکه‌ای برای اتصال هستند، نمایش داده نخواهد شد. هرچند، این مورد نیز به صورت 100 درصد از هک شدن وای فای جلوگیری نکرده و به کمک نرم افزارهای جانبی می‌توان آن را پیدا کرد.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما می‌توان به جای مخفی کردن SSID، از نامی غیر عادی و یا حتی ترسناک استفاده کرد.

WPS یکی دیگر از مواردی نفوذپذیر دیگری‌ست که هکرها با استفاده از آن می‌توانند به روتر شما متصل شوند. WPS به حمله جستجوی فراگیر (brute-force attack) آنلاین توسط هکرها هنگام استفاده از “PIN” به منظور اعتبارسنجی اتصالات جدید حساس است. در واقع این موضوع از نحوه پردازش این کد ناشی می‌شود.

PIN یک شماره هشت رقمی است و زمانی که کامپیوتری جدید برای اتصال به مودم شما از این طریق تلاش می‌کند، اعتبار آن طی دو قسمت (دو نیمه) بررسی می‌شود. تقسیم شدن یک شماره 8 رقمی به 2 بخش می‌تواند تعداد دفعات مورد نیاز برای تشخیص دادن آن را به شدت کاهش دهد. همچنین از آنجایی که بخش دوم تنها 3 رقم فعال دارد، دفعات مورد نیاز به منظور تشخیص کد مورد نظر نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

زمانی که کامپیوتری جدید تلاش می‌کند به شبکه وای فای متصل شود، یک PIN با هشت رقم ایجاد شده و سیستم به منظور بررسی اعتبار این کد هشت رقمی، آن را به دو بخش تقسیم می‌کند. بخش اول شامل 4 رقم است که می‌توان 10 هزار کد مختلف را برای آن در نظر گرفت. بخش دوم نیز شامل 3 رقم بوده و در نتیجه هزار کد مختلف برای آن وجود دارد. در نهایت، مجموعا امکان تعریف حداکثر 11 هزار کد مختلف برای PIN وجود خواهد داشت.

ابزار هک “Reaver” که به منظور بهره‌برداری از رخنه موجود در این سیستم طراحی شده بود، پیشتر به ارزش 1.5 میلیون دلار فروخته شده و در حال حاضر نیز به صورت گسترده توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار دارد. کاربران توزیع کالی لینوکس نیز احتمالا باید با نمونه مشابه این ابزار با نام “Bully” که به منظور هک کردن WPS مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا باشند.

همچنین بخوانید:

چگونه متوجه شوید که وای فای شما هک شده و از آن جلوگیری کنید

انتخاب کلمه عبور مناسب و طولانی می‌تواند به ایمنی بیشتر شبکه اینترنت شما کمک کند. برخی کاربران از کلماتی سخت یا نامفهوم استفاده می‌کنند که شاید هک کردن آنها سخت باشد، اما احتمال فراموش شدن آنها زیاد است. در این صورت شاید بهتر باشد عبارتی طولانی‌تر را به جای یک کلمه عبور کوتاه اما سخت، انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید استفاده از اعداد، علائم مختلف و شکل بزرگ یا کوچک حروف مختلف باعث تقویت ایمنی کلمه عبور می‌شود.

لپ تاپ، گوشی موبایل، تبلت یا حتی روتر شما مک آدرس یکتا دارد. به کمک مک آدرس می‌توان گجت های مختلف داخل خانه یا افراد بیرونی که در حال استفاده غیر مجاز از اینترنت شما هستند را شناسایی کرد.

هرچند، تغییر مک آدرس یا جعل آن فوق‌العاده آسان است؛ به همین جهت از آن تنها به منظور مشخص کردن افراد آنلاین و بلاک کردن آنها استفاده می‌شود.

جعل، خود یکی از مشکلاتی‌ست که در این بخش وجود دارد. اگر فردی توانایی اتصال به مودم شما را داشته باشد، پس می‌تواند مک آدرس دستگاه‌های متصل شده به روتر شما را نیز مشاهده کند. در این صورت هکر توانایی جعل مک آدرس گجت های دیگر را داشته و به نوعی می‌تواند خود را در لیست سفید شما قرار دهد.

در نهایت اگر این آدرس‌ها را فیلتر کنید، هر زمان که قصد اتصال یک دستگاه جدید به روتر خود را داشته باشید، باید مک آدرس را پیدا کرده و آن را به لیست سفید روتر اضافه کنید.

مراقبت و نظارت بر افرادی که از شبکه اینترنت شما استفاده می‌کنند، کار بسیار آسانی‌ست و ابزارهای زیادی همچون “Fing – Network Tools” در دسترس کاربران قرار دارد. در حال حاضر این نرم افزار به صورت رایگان برای اندروید و گوشی های آیفون توسعه داده شده است.

کاربران با نصب این نرم افزار کارآمد، می‌توانند لیست دستگاه‌های متصل به شبکه وای فای شما را همراه با اطلاعات مربوط به آنها مشاهده کنند. به علاوه، با نمایش اطلاعات اضافی مربوط به گجت ها در Fing، امکان ردیابی فعالیت آنها نیز وجود خواهد داشت.

در حال حاضر، استفاده از استاندارد WPA2 و عبارت‌های عبور سخت، بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن وای فای هستند و شاید بتوانند هکرها را از انجام این کار منصرف کنند.

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

برچسب ها : افزایش امنیت وای فای هک وای فای وای فای

امتیاز

منظور از اطلاعات طرف چیه.ینی اگه این نرم افزارو نصبش کنیم میتونیم به گوشیه اونیکه وای فایمونو هک کرده وارد بشیم مثلا اطلاعاتشو عکسو اینجور چیزاشو ببینیم؟!

ممنون از مطلب مفیدتون، متاسفانه من چند ماهی میشه هرچقدر کد ip میزنم که وارد صفحه تنظیمات بشم نمیاره نمیدونم چیکار کنم -__-

سلام
یه بار مودمتو ری استارت کن و دوباره کانفیگ کن به نظر درست میشه[[f9.laugh]]

حتما امتحان میکنم ممنون از شما

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

نام *

ایمیل *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “4d4b8c458e7aa3061608751e71fce0dd” );document.getElementById(“bb5203987d”).setAttribute( “id”, “comment” );

خرید هاست و دامنه از میزبان فا

طراحی سایت اینترنتی




خانه

موبایل

آموزش جلوگیری از هک شدن وای فای

 

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

آشنایی با نحوه جلوگیری از هک شدن وای فای در شرایطی که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی منتشر شده که به مودم‌های وای‌فای بدون نیاز به رمز عبور متصل می شود، لازم و ضروری است بر این اساس پلیس فتا در این زمینه آموزش هایی ارایه کرده است.

 

اهل گشت و گذار در دنیای وب و کانال‌های تلگرامی هستید به احتمال زیاد پست‌هایی با عناوین هک وای‌فای را مشاهده کرده‌اید. برخلاف تبلیغات هک تلگرام که از ریشه دروغ و به نوعی یک کلاه برداری محسوب می‌شوند، نفوذ و گذر از رمز عبور وای‌فای امکان‌پذیر است و تنها با یک لمس و حتی بدون نیاز به دسترسی روت می‌توان به اکثر مودم‌های وای‌فای نفوذ کرد.

 

استفاده از این برنامه‌ها که هم از طریق لپ تاپ و هم از طریق موبایل امکان‌پذیر است در یکی دو ماه اخیر به شدت رواج یافته است به طوری که بارها از نزدیک مشاهده کرده‌ایم که شخصی با افتخار عنوان می‌کند که مودم همسایه را هک کرده و در حال استفاده‌ی رایگان از اینترنت آن شخص است.

 

از مسائل اخلاقی و اینکه آیا این موضوع تفاوتی هم با دزدی و سرقت از مردم دارد که بگذریم به بحث پیشگیری و بستن این راه‌های نفوذ خواهیم رسید. خوشبختانه راه حل‌های تضمینی و صددرصدی برای مقابله با این افراد سوءاستفاده گر وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو مورد از مهمترین آن‌ها آشنا کنیم.

 

آیا شخص غیرمجازی به مودم شما متصل است؟

هنگامی که سرعت اینترنت به شدت کاهش پیدا می‌کند، یا ترافیک اینترنت زودتر از همیشه به اتمام می‌رسد، معمولا کاربران انگشت اتهام را به سوی شرکت ارائه‌دهنده برده و آن را از موارد فنی می‌دانند. اما در برخی موارد نیز این اتفاقات به دلیل دسترسی غیر مجاز افراد سودجو به اینترنت شما خواهد بود. Fing Network Tools اپلیکیشنی است که امکانات بسیار متنوعی را در زمینه‌ی آنالیز شبکه و مودم در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از این ابزارها، نمایش دستگاه‌های متصل به مودم شما بوده که می‌توانید به کمک آن، هر ابزاری که به مودم شما متصل شده است مانند گوشی، کامیپوتر، پرینتر را مشاهده کنید.

 

روش اول: مقابله با روش‌هایی که تاکنون رواج یافته اند

اپلیکیشن‌هایی که با عنوان هک وای‌فای منتشر شده‌اند قادر به اتصال بدون رمز به تمام مودم‌ها نخواهند بود بلکه مودم‌هایی بیشتر قربانی این روش می‌شوند که رمزنگاری مودم خود را روی حالت‌های قدیمی قرار داده‌اند. برای مثال در مودم Tp-Link شما در بخشی که برای Wireless رمز عبور تعیین می‌کنید با بخشی مواجه خواهید شد که نوع رمزگذاری مودم را مشخص می‌کند. معمولا از آنجایی که کاربران عادی اطلاعات چندانی از این موضوع ندارند نحوه‌ی رمزگذاری را روی حالت پیش‌فرض قرار می‌دهند در حالی که اکثر این حالت‌ها توسط اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای ذکر شده قابل نفوذ خواهند بود.

 

امن‌ترین روش رمزگذاری در حال حاضر WPA2-PSK است که با قرار دادن رمزگذاری مودم روی این حالت می‌توانید از نفوذ نرم‌افزارهای رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های موبایل جلوگیری کنید. در هنگام نوشتن این مقاله از چندین اپلیکیشن مختلف استفاده کردیم و هیچکدام موفق به اتصال بدون رمز عبور به مودمی که با الگوریتم WPA2-PSK رمزگذاری شده بود نشد.

 

برای انجام این امر کافیست تا با ثبت‌ای پی 192.168.1.1 در مرورگر به تنظیمات مودم خود وارد شوید. سپس به بخش Interface Setup و سپس تب Wireless بروید. در صفحه‌ای که بارگذاری می‌شود به دنبال Authentication Type بگردید. این بخش همان رمزگذاری مودم شما خواهد بود که باید روی منوی کشویی مقابل آن کلیک کنید و حالت رمزگذاری را روی WPA2-PSK قرار دهید. اگر این بخش از قبل روی WPA2-PSK تنظیم شده بود نیازی به دستکاری و تغییر مجدد آن نیست.

 

البته صحت این موضوع همیشگی نخواهد بود و ممکن است در آینده اپلیکیشن‌های جدیدتری منتشر شوند که توانایی شکستن رمزگذاری WPA2-PSK را نیز داشته باشند. با این وجود در زمان حال می‌توانید با انجام اینکار امنیت مودم خود را به بالاترین حد ممکن از لحاظ رمزگذاری برسانید. اما اگر قصد این را دارید که یک بار برای همیشه خیال خود را از هرگونه نفوذ های این چنینی راحت کنید به سراغ روش دوم بروید.

 

روش دوم: جلوگیری از هرگونه نفوذ

روش پیش رو امن‌ترین روش رمزگذاری مودم‌ها محسوب می‌شود اما با این حال هنوز هم یک قفل و رمز محسوب می‌شود و همانطور که می‌دانید هیچ قفل یا رمزی تا ابد غیرقابل نفوذ نخواهد ماند.

 

در روش دوم ما از MAC Address Filter استفاده خواهیم کرد. استفاده از این ویژگی مانند آن است که یک 4دیواری بدون هیچ در و پنجره‌ای در اختیار داشته باشید که این موضوع خطر یا احتمال نفوذ افراد خارجی به داخل را نزدیک به صفر می‌کند. در این روش شما MAC Address موبایل و دستگاه‌هایی که در خانه با آن‌ها به مودم متصل هستید را (برای مثال لپ تاپ و گوشی افراد خانواده) برای مودم تعریف می‌کنید و تنظیمات آن را طوری قرار می‌دهید که هیچ دستگاه دیگری به مک آدرس متفاوت توانایی وصل شدن به مودم را نداشته باشد.

 

انجام این روش قطعی‌ترین راه برای جلوگیری از هرگونه نفوذهای این چنینی به وای‌فای است و انجام آن می‌تواند یک بار برای همیشه خیال شما را از عدم وجود مهمانان ناخوانده در اتصال اینترنتی راحت کند. (این امر مودم را نفوذناپذیر نمی‌کند بلکه بنبستی برای روش‌های پخش شده‌ای است که مورد خطاب این مطلب هستند).

 

آموزش رفتن به بخش مورد نظر نیز برای انجام این امر کافی است تا با ثبت‌ای پی 192.168.1.1 در مرورگر به تنظیمات مودم خود وارد شوید. سپس به بخش Interface Setup و سپس تب Wireless بروید. در صفحه‌ای که بارگذاری می‌شود مشاهده خواهید کرد که ابزار Wireless MAC Address Filter روی حالت Deactive قرار دارد. کافیست تا آن را روی Active قرار دهید و سپس در باکس‌های پایینی، در هر سطح مک آدرس یکی از دستگاه‌های مورد تایید خود را وارد کنید.

 

برای آگاهی از مک آدرس لپ تاپ یا گوشی‌های خود می‌توانید به این شیوه عمل کنید:

آموزش دستیابی به مک‌آدرس: به بخش Setting گوشی مورد نظر و سپس About Device و بعد از آن Status وارد شوید. لیستی از اطلاعات مختلف قابل مشاهده خواهد بود که یکی از آن‌ها با عنوان Wi-Fi Mac Adress نمایش داده شده است. آدرسی که در مقابل این گزینه نوشته شده همان مک آدرس دستگاه خواهد بود. کافیست تا آن را در باکس مک آدرس‌های مجاز وارد کنید. نحوه‌ی دسترسی به مک آدرس در لپ تاپ‌ها نیز (ویندوز) به این صورت است که ابتدا وارد بخش CMD شده و سپس دستور ipconfig/all را وارد کنید و در میان اطلاعات نمایش داده شده مک آدرس را پیدا کنید.

 

احتمالا با مطالعه بخش بالا متوجه این نکته شدید که با انجام این روش تنها گوشی و دستگاه‌های شخصی شما قابلیت اتصال به مودم را خواهند داشت و در صورتی که میزبان یک مهمانی باشید و افراد حاضر در خانه قصد اتصال به مودم را داشته باشند حتی با دانستن رمز عبور موفق به اتصال نخواهند شد. این موضوع به سادگی قابل رفع شدن است کافیست تا در این مواقع به تنظیمات مودم رفته و حالت MAC Address Filter را مجددا روی Deactive قرار دهید تا در ساعاتی که مهمانان شما در منزل شما حضور دارند چنین محدودیتی برای آن‌ها وضع نشود. سپس می‌توانید بعد از پایان مهمانی دوباره این ویژگی را فعال کنید.

 

این امر ممکن است کمی وقت‌گیر به نظر برسد اما انجام آن چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و قطعا امنیتی که از این روش نصیب کاربر خواهد شد ارزش آن چندثانیه‌ها را خواهد داشت.

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

منبع:tabnak.ir


چند گام بالاتر

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

30 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دزدی از وای فای دیگران، امروزه یکی از شایع‌ترین دزدی‌ها و جزو راحت‌ترین و ساده‌ترین آنهاست. هرکدام از ما انسان‌های عصر تکنولوژی ترس از این داریم که مبادا اینترنت بی‌سیم ما توسط کسی غیر از ما استفاده شود و ما هم متحمل ضرر مالی و هم ضرر روحی (!) شویم. هک وای فای که امروزه یکی از شایع‌ترین نمونه‌ی دزدی‌های عصر تکنولوژی است، با رعایت چند نکته ی ساده، تا حد زیادی قابل پیشگیری است. با ما باشید تا در ادامه چند نمونه از نکات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هک وای فای را با هم مرور کنیم.

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

برای ایجاد تنظیمات جدید در مودم خود، ابتدا باید وارد صفحه‌ی تنظیمات شوید. برای این کار مرورگر خود را باز کرده و آی‌پی مودم‌تان را در آن وارد کنید. توجه داشته باشید که این آی‌پی‌ها در برند‌های مختلف مودم متفاوت است. به طور مثال برای اکثر مودم‌ها این آی‌پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است اما برای بعضی نیز این آی‌پی ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ است. برای به‌دست آوردن آی‌پی دقیق مودم‌تان در منوی استارت command prompt را سرچ کرده و باز کنید یا اینکه در منوی استارت Run را سرچ کرده، باز کنید و دستور cmd را در آن وارد کنید و اینتر را بزنید. بعد از باز شدن صفحه‌ی دستورات، دستور ipconfig را در آن بنویسید و اینتر را بزنید. در قسمت Wireless LAN adapter Wi-Fi و روبه‌روی Default Gateway آدرس آی‌پی مودم شما نوشته شده است، آن را کپی کرده و در مرورگر خود وارد کنید. به ویدئوی زیر توجه کنید.

Settings -> About Phone -> Status -> Wi-Fi Mack Address

Settings -> About Tablet -> Status -> Wi-Fi Mack Address

Settings -> General -> About -> Wi-Fi Address

در منوی استارت command prompt را سرچ کرده و باز کنید یا اینکه در منوی استارت Run را سرچ کرده، باز کنید و دستور cmd را در آن وارد کنید و اینتر را بزنید. بعد از باز شدن صفحه‌ی دستورات، دستور ipconfig/all را در آن بنویسید و اینتر را بزنید. در قسمت Wireless LAN adapter Wi-Fi و روبه‌روی Physical Address ، مَک آدرس لپتاپ شما نوشته شده است. به ویدئوی زیر توجه کنید.

حال با هم چند نمونه از اقدامات برای جلوگیری از هک شدن وای فای را مرور می‌کنیم.

آدرس‌های فیزیکی یا مک آدرس یکی از بهترین اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از هک شدن وای فای و استفاده‌ی بدون اجازه از ترافیک اینترنت شماست. در این روش تنها وسایلی می‌توانند به مودم متصل شوند و از اینترنت استفاده کنند که قبلا مک آدرس آنها در مودم تعریف شده باشد. نحوه‌ی انجام این کار ممکن است در مودم‌‌های برندهای مختلف متفاوت باشد. کافی است در قسمت Wireless MAC Address Filter مک آدرس دستگاه‌هایی را که می‌خواهید از طریق وای فای شما به اینترنت متصل باشند وارد کنید و تغییرات را ذخیره کنید. برای مثال ویدئوی زیر را ببینید.

مودم‌های جدید بر حسب نوع برند و مدل آنها چند نوع پروتکل امنیتی را پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر امن‌ترین پروتکل امنیتی، پروتکل WPA2 است. شما با انتخاب این پروتکل می‌توانید امنیت بیشتری را برای وای فای خود مهیا کنید.

انتخاب گذرواژه‌ی وای فای شما می‌تواند در بالابردن امنیت وای فای کاملا مفید باشد. پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌گاه از نام و نام خانوادگی‌تان، یا اسم حیوان خانگی‌تان یا اسم پیش‌فرض وای فای استفاده نکنید. برای انتخاب گذرواژه بدترین راه، استفاده از کلمات قابل حدس و بدون ترکیب اعداد و علامات و حروف است و بهترین راه، ترکیب اعداد و علامات و حروف و استفاده از واژه‌های غیرقابل حدس است. تعداد کاراکترهای گذرواژه هم هرچه زیادتر باشد، احتمال هک شدن آن‌ را به صفر نزدیک‌تر می‌کند. برای نمونه پیشنهاد می‌کنیم بخشی از آهنگ مورد علاقه‌تان را با دو رقم آخر کد ملی‌تان ترکیب کنید و حداقل به ۱۵ کاراکتر برسانید، اگر در بین اینها از علامات / ، @ ، # و از این دست علایم استفاده کنید، دِژ گذرواژه‌ی شما غیرقابل نفوذتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که این بخش مهم‌ترین و تأثیرگذارترین قدم در جلوگیری از هک شدن وای فای شماست.

برای هکرها، نام وای فای می‌تواند یک سرنخ خوب برای هک کردن گذرواژه آن باشد. سعی کنید هیچ‌گاه نام مودم‌تان، نام خود مودم، نام سرویس‌دهنده، یا نام خودتان نباشد. سعی کنید از اسمی استفاده کنید که نشان ندهد این مودم متعلق به چه کسی است، یا اینکه از کدام برند است.

شاید برایتان عجیب باشد، اما انتخاب مکان قرارگرفتن مودم هم می‌تواند به بالابردن امنیت مودم شما کمک شایانی کند. هر مودم وای فای یک شعاع برد آنتن دارد و هرچه این شعاع را طوری کنترل کنید که در درون محل کار یا محیط خانه‌تان باشد، مودم وای فای شما کمتر در خطر و ریسک هک شدن قرار می‌گیرد. سعی کنید مودم را تقریبا در وسط خانه قرار بدهید و حتما سعی کنید مودم کنار پنجره‌ها قرار نگیرد. اگر مودم‌تان از چند آنتن پشتیبانی می‌کند می‌توانید از یک آنتن استفاده کنید یا اینکه با پوشاندن آنتن مودم خود، شعاع برد مودم خود را به حداقل میزان قابل استفاده برسانید.

به دلیل اینکه گذرواژه‌ی مودم (و نه وای فای) تقریبا در تمامی مودم‌ها یکسان است، برای امنیت بالا بهتر است که حتما این گذرواژه را تغییر دهید. این گذرواژه‌ی جدید را باید به خاطر داشته باشید، پس سعی کنید یا جایی یادداشت کنید یا از عباراتی استفاده کنید که بتوانید آنها را به‌راحتی به خاطر بسپارید.

به زبان ساده، تکنولوژی WPS باعث اتصال راحت‌تر و بی دردسر‌تر به مودم برای کاربران تازه‌کار شده است. برای مثال بعضی از مودم‌ها دکمه‌ی WPS را بر روی خود دارند که با زدن آن دکمه و زدن هم‌زمان همان دکمه برروی دستگاه الکترونیک شما، می‌توانید به‌راحتی و بدون دانستن نام مودم، یا گذرواژه، به مودم متصل شده و از اینترنت استفاده کنید. شاید این روش برای شما جالب به نظر بیاید اما روشن بودن WPS می‌تواند امنیت مودم شما را به حداقل برساند. برای خاموش کردن آن، کافی است وارد صفحه‌ی تنظیمات مودم شده و در سربرگ وایرلس WPS را پیدا کرده و آن‌ را خاموش کنید. این کار ممکن است در مودم‌های مختلف کمی متفاوت باشد. به ویدئوی زیر توجه کنید.

در زمانی که دستگاه مودم شما خاموش باشد قطعا هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ را هک کند یا به آن دسترسی پیدا کند. پس بهتر است شب‌ها موقع خواب، زمانی که می‌خواهید سر کار بروید‌، زمانی که به مسافرت می‌روید و در کل زمانی که از مودم استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید.

به‌روز نگه داشتن مودم یکی از روش‌هایی است که باعث بالارفتن امنیت آن می‌شود. شما می‌توانید با رفتن به سایت اصلی شرکت سازنده‌ی مودم خود، آن‌ را به‌صورت آنلاین به‌روز کنید.

سخن آخر

توجه کنید که موارد بالا هیچ‌کدام تضمینی بر هک نشدن وای فای شما نیستند. رعایت موارد بالا تنها، راه هک کردن مودم شما را سخت‌تر می‌کند.

تهیه شده در:chetor.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

کارشناسیمو تو نرم افزار گرفتم. یه سری اتفاقات پارادوکسیکال باعث شد خودمو تو “چطور” ببینم که شدیدا خوشحالم. عاشق خلاقیت و بحث و تحلیل و فلسفه و منطقم. بیکار بشم میرم سراغ شعر و شاعری

ممنون

با تشکر از شما دوست عزیز.
بسیار خرسندیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت!

ببخشید میشه یه پست راجع به اینکه چطور رمز و اسم مودم رو میشه عوض کرد قرار بدید .

سلام دوست عزیز
برای این کار میتونید مقاله ی آموزش تنظیمات مودم به شکل تصویری و مقاله ی آموزش نحوه تغییر رمز وای فای انواع مودم ها به شکل تصویری رو مطالعه کنید.

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

سلام
درمورد استفاده از مک آدرس من چیزای ضد و نقیضی شنیدم، از یه طرف میگن استفاده از مک آدرس به این دلیل که اختصاصیه باعث افزایش امنیت میشه، از یه طرفم میگن ست کردن مک آدرس عملاً مثل باز گذاشتن یه درپشتی واسه نرم افزارهای هک وای فای هستش

بله دوست عزیز
تا حدودی درست شنیدید
اما مسئله اینجاست که وای فای شما قراره هدف چه کسانی قرار بگیره
اگر یک نوجوان با یک برنامه ی هک وای فای توی گوشیش بخواد پسوورد وای فای شمارو پیدا کنه و از اینترنت شما استفاده کنه، قطعا فیلتر کردن مک آدرس میتونه راه مناسبی برای جلوگیری از کارش باشه
اما اگر حدس میزنید یک مهندس خبره ی کامپیوتر در همسایگی شما باشه و برای مقاصد شوم بخواد وقت و زمان و انرژی بذاره که ضربه ای بهتون بزنه، بله ، میتونیم بگیم که فیلتر کردن مک آدرس میتونه یک سری ریسک های اضافه برای شما به وجود بیاره.
همونطور که در مقاله گفته شد، بهترین راه برای افزایش امنیت مودم وای فایتون، انتخاب گذرواژه طولانی و پیچیده س. هرچی طولانی تر و پیچیده تر، بدست آوردنش هم سخت تر!

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

آخرین مطالب

رازهای زیبایی؛ کتابی مفید برای آموزش زیروبم زیبایی پوست

متقاعد کردن دیگران با استفاده از سلسله‌‌مراتب انگیزشی مونرو

چطور برای برقراری ارتباط برنامه ریزی کنیم؟

با کتاب افزایش فروش به روش اساتید هاروارد، پولدار شوید

علت خواب زیاد؛‌ عوارض آن و نحوه بهبود کیفیت خواب

ترین های جهان

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

امروزه کمتر کسی را میبینید که در خانه خود ،اینترنت و یک مودم ADSL بی سیم نداشته باشد در این مقاله نکاتی مهم را در جهت افزایش امنیت شبکه بی سیم بازگو میکنیم با ما همراه باشید.

اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این مطلب بیان می کند.

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۰۰۰

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

همیشه افراد سودجویی وجود دارد تا از راههای مختلف وای فای شما را هک کنند که بیشتر بخاطر کم بودن آگاهی شما برای ایمن کردن وای فای می باشد و این نگرانی برای شما وجود دارد که چگونه مانع از هک شدن مودم و وای فای بشوید. در این مقاله ما قصد داریم روشهای جلوگیری از هک شدن وای فای را به شما آموزش دهیم.

وای فای یک شبکه بی سیم و مخفف Wireless Fidelity می باشد که از امواج را دیویی همانند رادیو و تلویزیون و … استفاده میکند. اینگونه که اطلاعات توسط یک مبدل به سیگنالهای رادیویی ترجمه و فرستاده می شوند. روتر این امواج را دریافت می کند. روتر دستگاهی است که وظیفه اتصال چند شبکه بی سیم یا کابلی را بر عهده دارد و همان دستگاهی است که در اینترنت تشخیص می دهد کدام اطلاعات از کدام مسیر به مقصد برسند. روتر امواج دریافتی را به اطلاعات تبدیل میکند. با پیشرفت این تکنولوژی میتوان از طریق لپتاپ، گوشی یا کامپیوتر به ارحتی به اینترنت متصل شد. حال این نگرانی وجود دارد که چگونه از دسترسی و هک شدن وای فای جلوگیری کنیم.

نکته: WPS در واقع یک روش ساده ارتباطی بین دستگاه گیرنده مانند گوشی، لپ تاپ و … و مودم وایرلس می باشد.

وقتی وای فای شما هک می شود:
۱- هزینه اینترنت شما به طور غیر عادی سیر صعودی پیدا خواهد کرد.
۲- سرعت اینترنت به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
۳- با هک شدن وای فای این خطر وجود دارد که هکر از این طریق به راحتی به اطلاعات شخصی دستگاه شما دسترسی پیدا کند.

مطلب مشابه: آموزش جلوگیری از مصرف اینترنت در ویندوز ۱۰ (ساده ترین روش)

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

۱- برای اینکه به صفحه تنظیمات مودم وارد شویم باید آدرس  (۱۹۲.۱۶۸.۱.۱) را در یکی از مرورگرهای خود وارد کنید. البته باید بدانید این آدرس ممکن است برای هر مودم (D-Link ، TP-LINK، Zyxel و … ) متفاوت باشد پس حتما دفترچه راهنمای مودم خود را مطالعه کنید.

۲- در پنجره ای که باز می شود از شما میخواد که نام کاربری و پسورد را وارد کنید که برای هر دوی آنها عبارت admin را تایپ کنید و Ok را بزنید.

۳- وقتی رمز مودم (و نه وای فای) و پسورد آن همان admin / admin است که برای اکثر مودم ها به عنوان پیش فرض انتخاب شده، پس دسترسی به تنظیمات مودم آسان می شود. پس اولین کار برای بالابردن امنیت وای فای این است که رمز مودم را عوض کنیم. مراحل تغییر رمز مودمکم برای تمام موئم ها تقریبا یکسان است. برای اینکار ابتدا وارد قسمت Management  شده سپس Password  را تغییر دهید.

۳- نام شبکه وایرلس یا SSID را تغییر دهید. که در مرحله چهار برای سه مودم D-Link ، TP-LINK و Zyxel همراه با تصویر توضیح داده شد. حتما بخاطر داشته باشید بعد از تغییر نام، اتصال برقرار باشد.

۴- انتخاب گذرواژه ی قوی و پیچیده یکی از راه های غیر انکار در بالا بردن امنیت وای فای می باشد. هر چه تعداد کاراکترهای گذرواژه بیشتر باشد امکان هک شدن به حداقل می رسد. همچنین شما میتوانید از علامت ها برای بال بردن و غیر نفوذ شدن گذر واژه استفاده کنید. این بخش در جلوگیری از هک شدن وای مهمترین گام می باشد.

۱– Wireless را از قسمت Interface Setup انتخاب کنید.

۲- در صفحه باز شده در قسمت Pre-Shared Key، پسورد خود که باید ۸ کاراکتر یا بیشتر باشد را تایپ کنید. برای مشاهده این قسمت باید Authentication Type را روی WPA-PSK/WPA2-PSK قرار دهید.

۳- همچنین در کادر روبروی SSD نام مودم خود را تغییر دهید.

۴- در نهایت برای ذخیره اطلاعات وارد شده Save را بزنید.

برای اینکه بهتر روش تغییر دادن رمز وای فای را در مودم tp-link را یاد بگیرید ویدئوی زیر را تماشا کنید:

۱- ابتدا گزینه Home networking را از منوی Network setting را انتخاب کرده و LAN Setup، DHCP را Disable نمایید.

۲- در این مرحله IP مودم را تغییر دهید و بر روی گزینه Apply کلیک کنید.

۳- در قسمت پایین صفحه از منوی Maintenance و سپس قسمت Admin Password رمز را تغییر دهید و Apply کنید.

فیلم زیر همین فرایند را بهتر توضیح می دهد:

از گزینه Wireless و از زیر منوی آن گزینه Security را انتخاب کنید.نام وای فای و رمز را تغییر دهید و گزینه Save  را بزنید.

فیلم زیر این موضوع را بهتر نمایش می دهد:

هر دستگاهی برای اینکه به وای فای وصل شود یک آدرس دارد که تنها به آن دستگاه تخصص دارد و به آن مک آدرس گفته میشود. حال برای اینکه مشخص کنید چه دستگاهی به وای فای شما وصل شود کافی است مک آدرس دستگاه را در تنظیمات مودم وارد کنید. فیلتر کردن آدرس ها مک یک گام امنیتی بزرگ است چون فقط دستگاه هایی میتواند از وای فای استفاده کنند که آدرس مک را داخل تنظیمات مودم وارد کرده اید.

بعد از اینکه وارد تنظیمات مودم شدید از قسمت Interface Setup ر به تب Wireless بروید و مک آدرس دستگاه هایی را که میخواهید به شبکه وای فای وصل شوند وارد کنید.

۱- در تنظیمات مودم از  تب Network گزینه Wireless LAN را انتخاب کنید و وارد سربرگ AP شوید.

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم

۲- با توجه به آدرس ها مختلف مک در قسمت MAC Filtering میتوانید با کلیک روی گزینه Edit تنظیمات اتصال یا عدم اتصال را انجام دهید. صفحه جدید برای شما باز می شود تیک گزینه Active MAC Filter را بزنید.

در بخشی به نام Filter Action دو گزینه وجود دارد.

۱- Deny: در این قسمت آدرس مک های را که وراد می ککنید فیلتر می شوند و اجازه دسترسی به و.ای فای را نخواهند داشت.

۲- Allow: در این قسمت فقط دستگاه هایی اجازهدسترسی خواهد داشت که مک آدرسشان وارد شده باشد.

کار در مودم های D-Link متفاوت است. بعد از اینکه وارد پنل تنظیمات مودم شدید گزینه Advanced  را انتخاب کنید. سپس از سمت چپ صفحه باز شده روی گزینه Advanced Wireless  کلیک کنید و طبق تصویر در مرحله سوم گزینه MAC Filtering را انتخاب و مک آدرس های دستگاه های مجاز را وارد نمایید.

 

Settings -> About Phone -> Status -> Wi-Fi Mack Address

Settings -> About Tablet -> Status -> Wi-Fi Mack Address

راه دیگر برای امنیت وای فای کاهش سیگنال بی سیم مودم است.حالت پیش فرض دامنه انتشار سیگنال  مودم، ۸۰۲٫۱۱g است که شما میتوانید آن را به ۰۲٫۱۱n و یا ۸۰۲٫۱۱b تغییر دهید. در ضمن با قرار دادن مودم زیر تخت و در درون یک جعبه کفش و یا بسته بندی فویلی، میتوانید سیگنال دهی ان را پایین بیاورید.

در مورد WPS در اول مطلب برا شما توضیح دادیم که چه نوع تکنولوژی می باشد. خاموش کردن WPS یکی از راه های جلوگیری از هک شدن وای فای می باشد. برای این کار کافیست وارد تنظیمات مودم شوید و Use WPS را روی No قرار دهید. در نهایت بر روی گزینه SAVE را بزنید.

 

بعد از وارد شدن به تنظیمات مودم وارد سربرگ Interface Setup شده و  Lan را انتخاب می کنیم. قسمت Ip Address عدد اخری (مثل ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۵) رو عوض کنیدو ذخیره را بزنید.

۱- وقتی مودم شما خاموش باشد مسلما از هک شدن کاملا در امان است. پس زمانی که از اینترنت استفاده نمی کنید حتما مودم را خاموش کنید.

۲- استفاده کنندگان از وای فای را چک کنید که بدانید چه کسانی از وای فای  استفاده میکنند.

برای دیدن لیست افراد دو را وجود دارد اول نصب نرم افزار Who’s On My Wifi می باشد.

دوم از (DHCP Clients (Status > Local Network میتوانید کامپیوترها و دستگاه های بیسیمی که در حال استفاده از وای فای شما هستند را مشاهده نمایید.

۳- مودم خود را بروزرسانی کنید. شما میتوانید با رفتن به سایت اصلی مودم ان را به روز کنید که باعث بالا رفتن امنیت آن می شود.

موارد ذکر شده بالا راه های جلوگیری از هک شدن وای فای هستند که با وجود رعایت آنها باعث بالا رفتن امنیت آن می شوید با این حال هنوز نمشود کامل تضمین کرد که دیگر وای فای شما هک نمی شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

عرض ادب. در حال حاضر بسته به درد بخوری در زمینه یونیتی در با…

سلام از soft 98 دانلود کن یا p30download…

سلام ببخشید من اموزش یونیتی رو هم میخوام ولی تو سایت نیست ام…

برامنم همینجوریه…

سلام ! با عرض خسته نباشید خدمت شما ، کارتون آزدها سواران رو…

هنر فردی

خرید بازی

کلیه حقوق متعلق به وب سایت جالب آموز

چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم
چگونه از هک شدن wifi جلوگیری کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *