چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم
چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم




خانه

موبایل

بهترین راه برای جلوگیری از فریب خوردن توسط ایمیل های ساختگی‎

از نظر فنی، هر چیزی که به اینترنت وصل شود، قابلیت هک شدن را داراست. اما راه های مفیدی وجود دارند که می توانید برای محافظت از خود و داده هایتان انجام داده و امکان نفوذ هکرها را سلب کنید.چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم

 در این مطلب شما را با هفت روش جلوگیری از هک شدن توسط هکرها و یا ویروس های مخرب آشنا می کنیم:۱. به ایمیل ها مشکوک باشیدبسیاری از حملات سایبری بوسیله ایمیل های ساده اما مخرب شکل می گیرند. ایمیل یک ابزار مفید برای ارتباط است زیرا بوسیله آن می توان هر چیزی را به هر کسی ارسال کرد؛ اما این مزیت می تواند خطرساز نیز باشد و ریسک امنیتی بالایی را موجب شود. برای مثال، در عمل فیشینگ، ایمیل های به ظاهر بی ضرری به قربانیان ارسال شده و آن ها را به وب سایت هایی تقلبی جهت آپدیت کردن اطلاعات شخصی شان فرا می خوانند. این اطلاعات اخذ شده سپس بر ضد قربانیان استفاده شده و می تواند کلاه برداری های گسترده ای را رقم بزنند.بهترین راه برای جلوگیری از فریب خوردن توسط ایمیل های ساختگی آن است که چک کنید آیا فرستنده همانی است که شما فکر می کنید یا خیر. ابتدا آدرس ایمیل وی را چک کرده و با اطلاعات قبلی خود چک کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. برای محکم کاری بیشتر می توانید آدرس IP ارسال کننده را نیز بررسی نمایید. بدین منظور، با کلیک بر روی گزینه Show Original در جیمیل، می توانید اطلاعات پایه ای ایمیل از جمله آدرس IP فرد ارسال کننده را مشاهده کرده و با گوگل کردن (سرچ کردن) این آدرس IP، سرچشمه ایمیل ارسال شده و اطلاعاتی راجع به مکان ارسال آن را بدست آورید.۲. مکان پیوندها را چک کنیدپیام های ناشناخته، حاوی پیوندهایی (لینک هایی) به وب سایت های ناشناخته هستند. گشت و گذار به یک وب سایت ناشناخته می تواند عواقب ناخواسته ای در پی داشته باشد. مثلا ممکن است وب سایتی، به حالت تقلیدی، شکل یک پایگاه اینترنتی معتبر و مورد اعتماد شما را بازسازی کرده و از این طریق اقدام به کلاه برداری فیشینگ و دزدیدن اطلاعات نماید یا بدافزارهای مخربی را به رایانه شما منتقل کند.اگر بار دیگر اغوا شدید که بر روی یکی از این پیوندها کلیک کنید، بهتر است دقیقا بررسی کنید که با این کار به کجا منتقل خواهید شد. برای این منظور، می توانید بوسیله ابزارهایی چون URL X-ray از ماهیت پیوند اطلاع یابید. در نهایت، متوجه باشید که سایت های رمزگذاری شده بوسیله پروتکل HTTPS که حاوی این عبارت در ابتدای آدرس خود و همچنین یک آیکون قفل در کنار آدرس شان هستند، عموما امنیت لازم را دارند.

 

۳. هیچ وقت پیوست ها را باز نکنید (بجز وقتی که واقعا به آن مطمئن هستید)یک قانون مناسب و دقیق، باز نکردن پیوست ها (attachments) بجز وقتی است که ۱۲۰ درصد به آن و فرد فرستنده اش مطمئنید! هکرها خیلی راحت می توانند کدهای بدافزاری را بوسیله باز شدن پیوست های ویروسی به رایانه تان نفوذ دهند.۴. استفاده از احراز هویت دو مرحله ایوقتی بزرگترین کمپانی ها هک می شوند، امکان اینکه رایانه شخصی شما هک شود خیلی محتمل و آسان به نظر می رسد. در احراز هویت دو مرحله ای، از کاربر خواسته می شود ابتدا رمز عبور را وارد کرده و سپس عمل دیگری را جهت احراز هویت اش انجام دهد. برای مثال کدی را که به شماره تلفن همراه اش پیامک می شود، وارد نماید. به این صورت، برای هکرها بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن می شود که بتوانند یک ایمیل یا حساب کاربری که از این امکان استفاده می کند را هک کنند. پس همین الان سیستم احراز هویت دو مرحله را در ایمیل و سایر حساب های کاربری خود که این امکان را دارند، فعال نمایید.۵. استفاده از رمزهای عبور پیشرفتهاین توصیه، بسیار بدیهی است اما به آن توجه لازم نمی شود. یک رمز عبور قوی، شامل اعداد بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد، نمادها و نقطه گذاری های متعدد است. هیچگاه رمز عبوری انتخاب نکنید که به اطلاعات شخصی شما چون نام، نام خانوادگی، تاریخ تولید یا نام همسر و فرزندان تان برگردد. بعلاوه، هیچگاه رمزهای عبورتان را در فایلی بر روی رایانه خود ذخیره نکنید و سعی نمایید برای اکانت های مختلف خود از رمزهای عبور جداگانه استفاده کنید.ابزارهای مناسبی چون LastPass  و ۱Password وجود دارند که می توانید از آن ها برای ذخیره امن رمزهای عبور خود و به یاد آوردن ساده آن ها در هنگام لزوم استفاده نمایید. سعی کنید به طور دوره ای و در زمان های کوتاه، رمز عبور حساب های کاربری مهم خود چون ایمیل و حساب های بانکی را تعویض نمایید.

 

روش های جلوگیری از هک شدن توسط هکرها و یا ویروس های مخرب

 ۶. استفاده با احتیاط از فضاهای مجازیاینجا یک قاعده سرانگشتی مناسب داریم: «اگر نمی خواهد مردم به اطلاعات تان دسترسی پیدا کنند، آن ها را منتشر نکنید.» به عبارت دیگر، هر چیزی که آنلاین شود، قابلیت انتشار عمومی آنلاین را نیز خواهد داشت. یکی از راه های انتشار اطلاعات می تواند از طریق فضاهای ابری ناامن (حافظه های آنلاین) باشد. اینکه صاحب یک فضای ابری ادعا می کند بسیار امن است و راهی جهت نفوذ به آن وجود ندارد، مهم نیست؛ مهم این است که به ذهن بسپارید نباید به دیگران اجازه دهید حریم خصوصی تان را تماشا کنند.۷. عدم اشتراک گذاری اطلاعات شخصی بر روی شبکه وای فای عمومیآیا به این فکر می کنید که وقتی در یک کافه نشسته اید و به وای فای آن متصلید، با حساب بانکداری الکترونیک خود یک بلیط هواپیما بخرید؟ در این صورت، باید نسبت به این تلقی خود تجدید نظر کنید چون به امنیت این ارتباط اعتمادی نیست. موضوع مشابهی در مورد رستوران ها، هتل ها و مراکز علمی و کنفرانسی نیز وجود دارد و ترافیک های وای فای در بزرگترین و مجهزترین هتل های جهان نیز در معرض حمله هکرها قرار می گیرند.از آن جایی که راهی برای آگاهی یافتن از این حملات وجود ندارد، بهتر است از قوه عاقله و احتیاط خود استفاده کرده و در مورد استفاده از اینگونه شبکه های بی سیم اینترنتی مراقبت جدی کنید. برای مثال، چک کردن ایمیل یا خریدهای اینترنتی خود را به زمانی دیگر که از شبکه امن خانگی استفاده می کنید، موکول نمایید.

 

اگر به فرض مثال، ضرورتی بوجود آمد و مجبور شدید یک خرید اینترنتی را از طریق یک شبکه وای فای عمومی انجام دهید، استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) می تواند یک انتخاب عقلانی باشد چرا که به این وسیله ارتباطات رمزگذاری شده و برای هکرها سخت می شود که بفهمند شما در حال انجام چه گشت و گذارهای اینترنتی و تبادل چه نوع اطلاعاتی هستید.

 

منبع : yjc.ir

 


چند گام بالاتر

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

30 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

جلوگیری از هک شدن با ۷ ترفند ساده امکان پذیر است.

مسئله ی امنیت اطلاعات بسیار جدی است، باید جوانب عملی را برای حفظ امنیت اطلاعات خود و جلوگیری از هک شدن، در نظر گرفت.

از سرویس های پیام رسانی گرفته تا سرویس های ایمیل، نیاز به امنیت در همه ی آنها وجود دارد،. ار ابن رو ما راهنمایی های مفیدی را جمع آوری کرده ایم تا در حالت آنلاین از آن استفاده کتید، این روش ها از یک راهنما به نام Sudo Security از ویل استرفچ، محقق امنیتی و هکر سابق آیفون که بر روی یک راه حل امنیتی جامع برای تلفن های همراه iOS کار می کند، برگرفته شده است.

چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم

اگر یک رمز عبور بر روی تلفن خود ندارید، نتیجه ی آن این است که داده های خود را به راحتی در اختیار هر کسی که گوشی شما را در دست بگیرد، قرار می دهید. یک PIN چهار رقمی می تواند ۱۰،۰۰۰ ترکیب ممکن داشته باشد که نسبتا امن است، اما یک کد شش رقمی ۱ میلیون ترکیب ممکن دارد و در جلوگیری از هک شدن ، تاثیر بسزایی خواهد داشت. سنسور تاچ آی دی اپل و یا یک سنسور اثر انگشت در یک گوشی مدرن اندرویدی نیز روش بسیار خوبی برای حفظ امنیت دستگاه است.

.

” two-step verification” از فرایند های امنیتی اضافی است که برای تأیید اعتبار بر روی دستگاه دیگر، (به طور معمول یک گوشی)، استفاده می شود. این امر از ورود به حساب کاربری شما با ایمیل و رمز عبور آن، جلوگیری می کند و در نگه داشتن امنیت حساب شما و جلوگیری از هک شدن ، بسیار موثر است.

ارائه دهنده ی ایمیل شما ورود به ایمیل را با فعال کردن دو مرحله احراز هویت، امن می کند. اگر هکرها به ایمیل شما دسترسی داشته باشند از طریق آن قادر خواهند شد به حساب های دیگرتان که با ایمیل ثبت شده است، دسترسی داشته باشند.

بزرگ ترین شرکت ها از جمله اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون، دراپ باکس و فیس بوک، میزبان اطلاعات حساس با ارائه ی احراز هویت دو مرحله ای برای حساب های آنلاین هستند.

اینکه از یک روند یکسان به دفعات مختلفی برای رمز عبور های متفاوت استفاده کنیم، اصلا عمل درستی نیست، به خصوص آنهایی که شامل اطلاعات حساسی مثل اطلاعات بانکی هستند.

شما باید از یک رمز عبور متفاوت برای هر ورودی استفاده کنید، از آنجا که شاید حافظه ی فوق العاده ای نداشته باشید، احتمالا مجبور خواهید بود از یک برنامه ی مدیریت رمز عبور نیز برای به یاد آوری آن، استفاده کنید. ۱Password بهترین برنامه برای این کار است.

آی مسیج یک سرویس رمزگذاری شده است که یعنی برای ۹۹٪ از ارتباطات امن است. این شرکت، بارها در دادگاه شهادت داده است که اگر قرار باشد دولت احضاریه در زمینه آی مسیج اپل، برای مشتری در نظر بگیرد، اپل قادر نخواهد بود از آن پیروی کند، زیرا داده های آن کاملا به صورت دو طرفه رمزگذاری شده اند.

ویل استرفچ معتقد است که: “رمزگذاری یک کار جانبی است چون اپل می تواند آن را انجام دهد و داده ها را ایمن گرداند. من فکر نمی کنم رمزگذاری آی مسیج یک چیز امن خصوصی باشد، آن را به عنوان یک هدف اولیه می توان در نظر گرفت.”

این محقق امنیتی همچنین توصیه می کند که برنامه ی سیگنال یک برنامه چت رمزگذاری شده ی مناسب است. برنامه ی سیگنال یک برنامه ی متن باز است، که این به این معنی است که توسط هیچ شرکتی قابل کنترل نیست و روش های رمزگذاری موجود آن برای هر کسی قابل بررسی است. اما اگر در مورد جاسوسی از دستگاه و اطلاعات شخصی خود نگران هستید، از برنامه ای مانند سیگنال استفاده کنید.

اگر شما در مورد فدرال گوش دادن به تماس های خود نگران هستید، هم سیگنال و هم فیس تایم، تماس صوتی رمزگذاری شده ای را در طول یک ارتباط اینترنتی فراهم می کنند که می تواند در جلوگیری از هک شدن مناسب باشد.

یک عمل امنیتی معمول برای زمانی که شما به یک شبکه وای فای عمومی متصل هستید استفاده از یک VPN یا شبکه خصوصی مجازی است. استفاده از VPN تمام ترافیک شما را رمز گذاری می کند و دیدن داده هایی از شما را که بر روی شبکه وای فای انتقال می یابد، برای یک هکر، غیر ممکن می کند.

اما VPN ها همچنین یک مشکل بالقوه دارند و آن این است که یک ارائه دهنده، این سرویس را ارائه می دهد.

شما باید به ارائه دهنده ی VPN بدون هیچ راهی برای مطمئن شدن از اینکه از داده های شما سوء استفاده نمی کند، اعتماد کنید. آنها می توانند بگویند که این بخشی از بازاریابی آنها محسوب می شود که از داده های شما سوء استفاده نکنند، اما نمی توانید از این مطمئن باشید که آنها این کار را انجام نمی دهند.

بسیاری از برنامه های شما ترافیک وب آنها را رمزگذاری، اما اگر شما در مورد استفاده از یک شبکه ی وای فای نگران هستید، می توانید یک سرویس دهنده ی VPN مانند TorGuard یا  Cloak را امتحان کنید.

نمونه ای از یک تست فیشینگ را در تصویر بالا مشاهده می کنید که یک روش معمولی مورد استفاده ی هکرها برای سرقت اطلاعات خصوصی با فریب مردم است.

این مورد ممکن است آشکار به نظر برسد، اما عقل سلیم شما بهترین دفاع در برابر هک است.

اگر یک وب سایت و یا ایمیل به نظر فیشینگ می رسد، پس درگیر آن نشوید. هرگز اطلاعات حساس خود را در اختیار یک وب سایت قرار ندهید، مگر اینکه مطمئن باشید که وب سایت معتبری است. یک قفل کوچک در بالای مرورگر کنار آدرس، نشانه خوبی برای قانونی بودن آن وب سایت محسوب می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider

عصر تکنولوژی، تکرا

Modal body text goes here.

ارسال

تکراتو، ارائه دهنده آخرین اخبار تکنولوژی، اخبار موبایل، اخبار نجوم، اخبار اتومبیل، و در مجموع، آخرین اخبار دنیای فناوری بوده و یکی از بهترین سایت های تکنولوژی ایران است. از جمله مباحثی که میتوانید کاملترین محتوای موجود به زبان فارسی را در تکراتو یافته و مطالعه کنید، میتوان به مقالات زیر اشاره کرد:
خودرو،
اپلیکیشن،
هایما s7 توربو،
هات اسپات آیفون،
حذف ویروس اندروید،
بهترین بازی های پلی استیشن 4،
باز کردن قفل گوشی اندروید،
بهترین گوشی 2018،
مگان 2018،
آموزش اسنپ چت،
پرفروش ترین فیلم های 2017،
اسپورتیج 2018،
بوگاتی شیرون،
رنو سیمبل،
بهترین سریال های خارجی،
تویوتا کرولا 2017،
روت کردن گوشی،
بهترین بازی های آیفون،
بهترین لپ تاپ های 2018،
بهترین گوشی های میان رده 2018،
بهترین سریال های 2017،
هواوی پی 11،
مقایسه هایما S7 توربو با جک S5،
اسکرین شات در ویندوز 10،
تماس تصویری،
آزرا 2017،
بهترین گوشی های هواوی،
بهترین گوشی های سامسونگ،
بهترین گوشی های شیائومی،
شگفت انگیزان 2،
بهترین مودم 4g،
گیف در اینستاگرام،
قیمت روز انواع موتور سیکلت،
بهترین ماشین های 2018،
بهترین خودروهای 2018،
سراتو 2018،
بهترین تبلت های 2017،
بهترین دوربین گوشی،
بهترین بازی های کامپیوتری 2017،
بهترین لپ تاپ های 2017،
بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2017،
جستجو در اینستاگرام،
اپلیکیشن 724،
روبیکا،
دیلیت اکانت تلگرام طلایی

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

گزارش

شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار 4500 میلیارد تومانی…
چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم

سامانه بازرگام، بازار میوه آنلاین شروع به کار کرد

جشن خرید اینترنتی ایران، رویداد یلدای 97 دیجی‌کالا

ایمیل خود را وارد کنید

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم
چگونه از هک سروش جلوگیری کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *