چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم
چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

تا حالا فکر کرده‌اید چرا بعضی از افراد از هوش بالاتری برخوردارند و به اصطلاح خودمانی مغزشان زیاد کار می‌کند؟ آیا کارهای عجیب و غریب می‌کنند یا اصلاً به‌طور ژنتیک از قدرت هوشی بالایی برخوردارند؟ جواب این سوال‌ها به طور قطع برای کسی معلوم نشده اما محققان در پی یافتن راه‌هایی که باعث افزایش و تقویت هوش شود به جواب‌هایی رسیده‌اند که خواندن‌شان خالی از لطف نیست و قطعا برای افرادی که برای تقویت مغزشان حاضرند دست به هر کاری بزنند، موثر خواهد بود. برای درک بهتر مطلب این ویدئو را ببیند.

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

فید سایت

امیدواری به رحمت خدا

عن ابى ذرالغفارى (رضى اللّه عنه) قال: قال النبى (صلى اللّه عليه و آله‏ و سلّم): قال اللّه تبارك و تعالى:

يابن آدم ما دعوتنى و رجوتنى اغفرلك على ما كان فيك و ان اتيتنى بقرار الارض خطيئة اتيتك بقرارها مغفرة ما لم تشرك بى و ان اخطات حتى بلغ خطاياك عنان السماء ثم استغفرتنى غفرت لك.

اى فرزند آدم هر زمان كه مرا بخوانى و به من اميد داشته باشى تمام آنچه كه بر گردن توست مى‏بخشم و اگر به وسعت زمين همراه با گناه به پيش من آئى، من به وسعت زمين همراه با مغفرت به نزد تو مى‏آيم، مادامى كه شرك نورزى. و اگر مرتكب گناه شوى بنحوى كه گناهت به مرز آسمان برسد سپس استغفار كنى، ترا خواهم بخشيد.

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

کلیه حقوق مادی
و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی
خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی:
FARTECH/فرتک – فکور رایانه توسعه کویر –

آیا جابجا کردن اجسام با قدرت ذهن حقیقت دارد؟ شکی نیست که ذهن انسان بسیار پیچیده است و درک تمام قدرت‌های آن در حال حاضر امکانپذیر نیست.

شاید تصور کنید که این فقط یک شوخی است، اما باید بدانید که طیف متنوعی از قدرت ها، همانند پیش بینی (اطلاع از آینده) و تله پاتی (توصیف چیزهایی از راه دور) در این جهان وجود دارند. اما حتی از منظر فراروان‌شناسی نیز اثبات توانایی حرکت دادن اشیاء از طریق قدرت ذهنی و ارزیابی آن کار دشواری است.

کلمه فرا روان بینی از یک واژه یونانی که ترکیبی از دو کلمه ذهن و حرکت است مشتق گردیده و همچنین PK یا تلکینسیس نیز نامیده می شود.

حرکت های فرا روانی عجیب و غریب ساختگی را می توان در فیلم های کمدی تخیلی مشهوری مانند X-Men  و  شخصیت هایی نظیر جین گری که دارای قدرت های فرا روانی قوی ای بود مشاهده نمود.

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

فیلم “Push” که در سال 2009 ساخته شد در مورد گروهی از جوانان آمریکایی با توانایی های مختلف فرا روانی بود که با استفاده از قدرت های خارق العاده خود به مبارزه بایکی از سازمان های دولتی مخرب ایالات متحده می پردازند.

اگرچه بسیاری از آمریکایی ها ، توانایی های فرا روانی را باور دارند (چیزی در حدود 15 درصد از مردم آمریکا بر اساس  نظر سنجی Baylor Religion  به این موضوع معتقد هستند)، شواهد علمی لازم برای اثبات چنین پدیده ای وجود ندارد و یا بسیار اندک است.

بعضی از افراد حتی فرا روان بینی را به دنیای معنوی پیوند می دهند، به عنوان مثال برخی بدین امر معتقدند که بعضی از گزارشات مبتنی بر مشاهده ارواح، نشانه ای از خشم روحی و روانی ناخودآگاه شخص هستند نه مشاهده واقعی ارواح. اگر مردم می توانستند اشیاء مورد نیاز روزمره شان را بدون هیچ تلاش اضافی و تنها با قدرت تفکر خود حرکت دهند، درک این پدیده بسیار آسان می شد.

چه کسی دوست ندارد که بدون بلند شدن از جایش و تنها با یک حرکت ذهنی ساده، فنجان قهوه خود را از روی پیشخوان به سمت خود هدایت کند؟ با اینکه بسیاری چنین چیزی را می پسندند قطعا چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد. بنابراین، محققان بر عبارتی تحت عنوان  “micro-PK” یا دستکاری اشیاء بسیار کوچک تمرکز نموده اند.

ایده این محققان این است که حتی اگر چنین توانایی وجود دارد، نیروی آن بسیار ضعیف و نا محسوس می باشد. بنابراين، انرژي فيزيکي کمتر به کار گرفته شده برای حرکت دادن جسم ، اثر مشخصی را به همراه خواهد داشت. به همین علت، آزمایشات اغلب بر روی شاهکارهای قابل مشاهده مانند تلاش برای اینکه  تاس همیشه بر روی عدد خاصی قرار گیرد، چرخاندن یک هرم کاغذی و یا تاثیر گذاشتن بر روی اعداد تصادفی تولید شده توسط کامپیوتر و تولید عددی خاص تمرکز دارند.

با توجه به روش های به کار گرفته شده، آزمایش های فرا روان بینی بیشتر بر تجزیه و تحلیل آماری پیچیده متکی هستند؛ مسئله این نیست که آیا یک فرد می تواند یک قاشق را خم کند یا یک لیوان را به وسیله قدرت ذهنی به سمت خود بکشد ، بلکه مسئله این است که آیا یک فرد می تواند در چیزی بیش از هزار آزمایش کاری کند تا  سکه دست کم در پنجاه درصد از موارد، شیر را نشان دهد.

بسیاری از مردم که قادر به حرکت دادن اشیا به وسیله قدرت ذهنی خود نیستند این گونه کارها را یک نوع دسیسه برای فریفتن افراد و کسب پول هنگفت می دانند، گرچه در اواخر دهه 1800، این پدیده عنوان یک توانایی ذهنی قابل اثبات درک شده بود. در آن زمان کسب و کار مدیوم ها به اوج خود رسیده بود  و آنها ادعا می کردند که در طول جلساتی که برگزار می کنند با روح مردگان ارتباط برقرار می نمایند و اشیاء را به طور ناگهانی و مرموز حرکت می دانند، شناور می کردند و یا حتی خودشان به طور شگفت آوری به ناگاه در میان یک اتاق تاریک به پرواز در می آمدند.

اگرچه پس از آن بسیاری از مردم من جمله، سر آرتور کنن دویل، خالق شرلوک هولمز متقاعد شد که این ادعاها، ترفندهای کلاهبردارانه ای بیش نبوده اند. روانشناسان فریبکار برای عملی نمودن حقه های شیطانی خود از هیچ چیزی دریغ نمی نمودند و از سیم های پنهان گرفته تا همدستانی که در تاریکی لباس مشکی می پوشیدند تا خود را پنهان نمایند  به منظور جلب نظر مخاطبین استفاده می کردند. اما همانطور که دانش مردم نسبت به فرا روان بینی ساختگی ارتقا یافت، این کسب و کار، کم کم رنگ باخت و از بین رفت.

لکن دوباره در دهه 1930 و 1940 یعنی درست، زمانی که یکی از محققین دانشگاه دوک به نام جی. ب. رین به این ایده علاقه مند شد که مردم می توانند با استفاده از ذهنشان بر نتیجه حوادث تاثیر بگذارند جانی تازه گرفت . رین آزمایشات خود را با تست های چرخاندن و پرتاب تاس آغاز نمود و از افراد خواست تا بر نتیجه ای که تاس نشان می دهد تاثیر بگذارند.

اگرچه نتایج آزمایشات او درهم و برهم بود و اثرات اندکی را نشان می داد، اما وی را متقاعد نمود که چیزی اسرار آمیز در ورای ذهن انسان وجود دارد. متاسفانه ، محققان دیگر موفق به باز آزمایی یافته های او نشدند و خطاهای زیادی در روش های او یافت شد.

اوری گلر (Uri Geller)

در دهه 1970، اوری گلر (Uri Geller) به عنوان مشهورترین فرا روان بین جهان شناخته شد و صدها سفر را به سراسر جهان انجام داد تا توانایی های فرا روان بینی خود را به نمایش بگذارد، از جمله قابلیت های او به کار انداختن ساعت های شکسته و خم کردن قاشق بود.

اگر چه او استفاده از حقه های جادویی را انکار می کرد، بسیاری از محققان مشاهده نمودند که تمام توانایی های شگفت انگیز گلر می تواند توسط  جادوگران و شعبده بازان نیز تکرار شود. علاقه عمومی به فرا روان بینی، دوباره در دهه 1980 به اوج خود رسید. جیمز هاردیک، یکی از شخصیت های عرصه فرا روان بینی، در سال 1981 با حضور در چندین نمایش تلویزیونی موفق به نشان دادن قدرت خود در نمایش تلویزیونی «این خط من» است گردید. او ادعا کرد که لوازم کوچک، مانند مداد یا یک دفترچه تلفن را می تواند با قدرت ذهنش حرکت دهد. مجری برنامه باب بارکر و جیمز رندی، در مورد این موضوع شک داشتند و تصور می کردند که هاردیک صرفا به صورت مخفیانه چیزی را به این ابزارهای کوچک متصل می کند که سبب حرکتشان می شود و یا شاید از جریان هوا در بین صفحات کتاب استفاده می کند تا آنها را بدون حرکت دستش ورق بزند.  برای جلوگیری از این روش فریبکارانه، رندی  قطعات فومی  را در اطراف کتاب باز قرار داد، به طوری که اگر   صفحات کتاب به وسیله هوای خارج شده از دهان هاردیک ورق می خوردند این قطعات فومی سبک جا به جا شده و حقه او لو می رفت . پس از چند دقیقه در مقابل بارکر، رندی، هیئت داوران و تماشاگران پخش استودیویی زنده، هاردیک ناگهان فریاد زد و نهایتا گفت که قدرتش با او همکاری نکرده است.

هاردیک بعدها اعتراف کرد که قدرت فرا روان بینی او ، تماما یک حقه بیشتر نبوده و او در طی این مدت مردم را فریب داده است . تاریخچه فرا روان بینی تاریخی مملو از حقه و فریبکاری اثبات شده و اثبات نشده است. حتی بسیاری از محققان اعتراف می کنند که داده ها به مراتب کمتر از استانداردهای علمی اثبات شده هستند.

پژوهشگر، راسل تارگ در کتاب خود  اذعان می کند که “شواهد موجود دال بر اثبات فرا روان بینی به لحاظ آزمایشگاهی بسیار ضعیف هستند.” با این حال، پیشرفت های اخیر در زمینه تکنولوژی واقعیت مجازی، بهترین گزینه برای اثبات این امر هستند..

در سال 2017 شرکت نورابل اعلام کرد که برنامه هایی برای توسعه فرا روان بینی – یا حداقل یک شکل واقعیت مجازی از آن – در بازی به نام بیداری دارد. با استفاده از ترکیبی از تکنیک های ردیابی حرکات چشم و موج نگاری مغز در هدست، این بازی به بازیکن اجازه می دهد تا اشیاء موجود در دنیای مجازی را صرفا با نگاه کردن و تفکر حرکت دهد. پس از یک فرایند کالیبراسیون اولیه که چندین دقیقه طول می کشد، بازیکنان می توانند تصاویر کامپیوتری را انتخاب و حرکت دهند.

 شاید یک روز تکنولوژی به ما اجازه دهد تا با قدرت ذهن خود اجسام را حرکت دهیم اما تا آن روز ما باید با داستان ها و افسانه های روایت شده در مورد این موضوع سر کنیم و تصور نماییم که آنها واقعیت دارند.

اگر به وجود قدرت ذهن برای حرکت دادن اجسام ایمان دارید پس همین امروز تمرینات‌تان را شروع کنید و برای حرکت دادن اجسام به وسیله قدرت ذهن آماده شوید:

برای تعیین سطح پیشرفت‌تان باید یک “هرم کاغذی” داشته باشید. برای این‌ کار باید یک تکه کاغذ یا فوبل مربع را یک بار از یک قطر مربع و بار دوم از قطر دیگر آن به شکل مثلث تا کنید، بعد از تا کردن، کاغذ را باز کنید و نوک هرم ساخته شده را روی یک شیءِ نوک دار با سطح مقطع صاف بگذارید. هدف این آزمایش این است که فویل یا کاغذ را با فقط نیروی ذهن‌تان بچرخانید. یک خلال دندان یا گیره‌ی کاغذ که در پاک کن فرو کرده‌اید می‌تواند برای قرار دادن جسم تا شده مناسب باشد. زمانی که این وسیله را سر هم کردید، دنبال ترک روی در یا پنجره بشد. قرار نیست خودتان را با وزش ناگهانی باد گول بزنید!

این نکات فقط راهنمای شما هستند. آنها را می‌توان به هر تعدادی که به نظر موثر باشد و بههر ترتیبی انجام داد.

مراقبه به معنای ایجاد تمرکز در ذهن و متعادل کردن توجه و دقت‌ِِ تغییر‌پذیر شما است. شما به ۱۱۰% از تمرکزتان برای شروع و تا هر زمانی که بتوانید به کار این کار ادامه دهید، نیاز دارید. وسط کار می‌توانید استراحت هم بکنید اما بیش‌تر از ۵ دقیقه نشود.

به توانایی خود ایمان داشته باشید و آن‌چه را می‌کوشید انجام بدهید، تجسم کنید. زمانی که فرآیند کار در سرتان مختل می‌شود، دوباره تمرکز کنید و از ابتدا شروع کنید. شما باید به آن‌چه انجام می‌دهید ایمان داشته باشید و بتوانید فرآیند را از زمان شروع تا زمان حرکت دادن هرم تجسم کنید.

زمانی که نفس می‌کشید انرژی را از هوا می‌گیرید. شما می‌توانید انرژی را از منابع مختلف دریافت کنید؛ از خورشید، سیاره‌مان، انسان‌های دیگر، چاکرا، گیاهان و ساختارهای ذهنی که در سر دارید. این فهرست بی‌انتها است. از هر چه که می‌توانید استفاده کنید و آن انرژی در دستان خود بگیرید. تمرکز در این‌جا بر مهار، توسعه، ادغام و اگر می‌توانید چرخاندن توپ در جهات مختلف است.

قرار نیست با چند بار انجام این کارها به هدف برسید. مثبت بمانید و انرژی‌های منفی‌تان را مهار کنید. عشق و مثبت‌اندیشی، قدرتمندترین نفوذ را دارند. همچنین اگر قرار است به صورت ناخودآگاه انرژی به اطرافیان خود بدهید، بهتر نیست که این انرژی مثبت باشد؟

تفکر، تمرکز و هر فنی را که استفاده کرده‌اید به همراه موفقیت و شکست خود ثبت کنید. این کار بسیار شخصی است و همه‌ی اطلاعاتی که ثبت کرده‌اید در کنار هم می‌توانند کمک خوبی باشند. مهم است بدانید کدام قسمت موثر نیست. ممکن است قسمتی از فرآیند برای‌تان لذت‌بخش باشد اما برای رسیدن به هدف نهایی‌تان که همان کنترل اجسام است، بی‌تاثیر باشد.

اینا هه الکیه این کارو نکنید به ضیان خدتونه شیاطین میتونن نه شما

من هری پاترم دارم خورشیدو تکون میدم.
عزیزان گور پدرتون

من هميشه ارزو این رو داشتم اما نشد ولی بعد وقت ها فهمد که نوع دسترس هم میشه این مار رو کرد با فکر کردن به اتفاقات بد برای ديگران و با استفاده از نفرت این اتفاقات می افته

سلام من تونستم این کار رو بکنم با تمرین زیاد.
یه فیلم زدم دان بشه با نت …. بعد ۳۰ دقیقه تمرکز و زور زدن 0.01 درصد دان شد

سلام‌‌منم دقیقا همینجوری هستم‌چیز های عجیبی رو میتونم‌ هس کنم یه موقه های ذهنم‌پیش از حد قوی میشه که باعثی سردردی شدیدم‌ میشم ولی بعدش خیلی آروم میشم

بچه ها انجام ندید هر چی بگن دیگران ببینید من یه بار گفتم بهتون شما بیشتر تحقیق کنید قبل از انجام دادن به عاقبتش هم فک کنید اگه خدا میخواست این قدرت رو داشته باشید خودش بهتون میداد نه از طریق واسته هایی مثل جن٬ ارواح و… انجام بشه
ممنون بابت پیامی که دادی majician مطلب خوبی بود واقعا دستت درد نکنه
ولی بازم فکر کنید هیچ کاری رو بدون اطلاع انجام ندید

سلام بچه ها روبیکادارید با اون میتونیم چت کنیم

درود دوستان من استاد هنر های مخدادی هستم اگر به جای خرد سالاری به خدا اعتقاد دارید هرگز موفق نمیشید چون عقل ذهنیتتون ناقص میشه که خدا نقص و پر میکنه البته من میتونم خرد سالاران رو آموزش بدم اگر دوست داشتید میتونید به جای خاک و باور در خدمت خرد در بیاید

سلام دوستان من یک فرد عادی مثل بقیه بودم تا 1 شب که با چشم باز خوابم برد و اونشب با اینکه همه چیزو میدیدم و میشنیدم ولی 1 جای دیگه بودم داخل یک اتاق که روی دیوار 1 درخت کشیده شده بود و عکس افرادیو که نمیشناختم اونجا روی دیوار و روی شاخه های درخت بود فضا تاریک بود و 1 سایه هم بامن حرف میزد ولی من زبانی نمیفهمیدم چیمیگه ولی مفهومشو درک میکردم انگار داشت 1 زبون دیگه حرف میزد بعد 1 عکس اومد داخل دستم و دیدم پدر بزرگ زن پسر خالمه و سایه بهم گفت بزنش روی دیوار سر شاخه و میخ زدمش به دیوار اولین چکشو که زدم انگار برگشتم جای خودم و خودمو میدیدم وبعد میخواستم حرکت کنم اما نمیشود انگار کنترل نداشتم روی خودم و وقتی به حالت عادی برگشتم برای مادرم طعریف کردم و گوفت خواب بد دیدی ولی فردا خبر رسید که باید بریم مراسم تدفین پدر بزرگ زن پسر خالم و از اون موقع چیز های عجیبی میبینم یا همیشه حس میکنم یکی داره نگام میکنه ولی هر وقت کسی که من میشناسم میخاد بمیره به همون حالت برمیگردم و میرم داخل اتاق و سایه بهم میگه تا الان 4 بار رفتم پدر بزرگ و مادر بزگ خودم پدر بزرگ زن پسر خالم و یکی از دوستام که خود کشی کرد اولین بار 9 سالم بود و الان 20 سالمه و بهم قدرت پیش بینی داده میتونم بعضی چیز هارو با ضریب اتفاق بالا پیش بینی کنم و همین تور میتونم با نمی دونم بگم زهن یا روه به جاهایی که قبلا رفتم برم و زمان حال اونجارو ببینم ولی برای کسی که تعریف کردم بعضی ها منو بچشم خیالاتی و دی وانه میدین و بعضی ها هم که بیش تر از اینجور چیز ها سردر میاوردن میگفتم اون چیزی که بهت قدرت میده خوب نیست و باید بری جای دعا نویس تا ازت دورش کنه ولی من باهاش کنار اومدم و میخام پیشرفت بدمش ولی نمیدونستم چطوری ولی از الان شروع میکنم تا ببینم اخر این قدرت به کجا ختم میشه ولی اولین چیزی که فهمیدم این بود که نباید ترسید از قدرت خود و دوم باید بقدری باور داشته باشیمش که با واقعیت یکی بشه یعنی روبروت 1 دیواره و تو میخوای ازش ردبشی ولی نمیتونی باید انقد به زهنت فشار بیاری که برای خودت واقعیت بسازی که دیواری وجود نداره و من میتونم رد شم این 2 تارو که داشته باشید مطمعن باشید پیشرفت میکنید

میتونم باهات از نزدیک حرف بزنم

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

سلام دوست عزیز. هرگز پیش دعا نویس و یا این جور افراد نرو…. این قدرت های روحی و انسانی در همه وجود دارد ولی اما بعضی به طور غریزی از کودکی برایشان برخی حالات پیش میاید بنده بعضی اوقات شبیه شما میشوم و البته به منم گفتن برو و از دعانویس کمک بگیر و بعد از تحقیقات فهمیدم این که پیش این افراد بری بدترین کار ممکنه. چرا که انها از طریق ارتباط با شیاطین و اجنه و گاهی استفاده از ورد ها و نوشته هایی که در امور طبیعیه جهان دخالت میکنه باعث میشوند که چیزی که متعلق به تو هست گرفته بشود و عواقبی در پیش دارم… و همچنین راه نفوذ به شما برای انها و بقیه باز میشود. دوست عزیز برای افراد مختلف چیز های مختلف پیش میاید… بنده شخصی رو میشناسم که میتواند واقعا اشیا را حرکت بده اما اینکار را از عمد جلوی دیگران نمیکند( یک فرد انگلیسی هست که در سفرم به بریتانیا با ایشون اشنا شدم…) خب این واقعا طبیعیه و نباید ترسید و بهتره همه مثل شما باهاش کنار بیان. و در یکی از کامنت ها خوندم خدا باوران به این ها نمیرسند که اشتباه محزه… باید بگم اتفاقا خیلی هاشون میرسند… از جمله علامه حسن زاده املی و یا ایت الله قاضی و اقای بهجت و شیخ بهایی و و و و ….. دوستان خدا نامیست که ما برای بوجود اورنده تمام عوالم موجود انتخاب کرده ایم… الله خدا god و هر چیز دیگری …. حال میخواهد یک انرژی باشد و یا چیز های دیگر …. مهم ان است که ما سعی کنیم نیروهایمان را از او بگیریم و با او تقابل داشته باشیم…. افراد زیادی امدند و گفتند این را همچون تمام ائمه و پیامبران… ولی خوب انسان فراموش کار و راحت طلب است و در کنارش بخاطر اینکه از این نیرو امده ایم کمال طلب

لیدر لطفا این مطلب رو که نوشتم پخش کن فکر سایت خودت فقط نباش که پر بشه بازدید کننده داشته باشی فکر جون سلامت مردم هم باش این ها چ گناهی کردن بدون اطلاعات دارن انجام میدن

سلام دوستان بزارید راجب این موضوع بهتون بگم برای من فرقی نمیکنه شمار حرفامو باور کنین یا نه اول بزارید از این هرمی که میگه بسازید بگم این هرم مربوط به نشانه های شیطانی هستش اسم هرم رو یادم نیس ولی سرچ کنید ببینید شما نمیتونین خودتون جابه جا کنید این کار سالها طول میکشد درواقع شما با این کار. یک جن احظار میکنید و شما با فکر کردن به کاری که میخواید انجام بدید رو اون انجام میده براتون من پیشنهاد میکنم این کار رو نکنید انسان ها یه حفاظی دور خودشان دارن که این حفاظ رو خداوند به ما داده که کمک میکنه دور از شیاطین باشیم شما با این کار اون حفاظ رو میشکنید باعث اسیب پذیری میشوید خداوند اگه میدونست اینکار برای ما خوب است خودش این رو در وجود ما میگزاشت نه اینکه ما به دنبال اون برویم با شکستن حفاظ شیاطین و جن ها دور شما میتوانند بیایند و حتی صاحب جسم شما بشوند و مورد ازار اذیت شما شوند پس از مدتی و روی اعصاب روح روان شما تعسیر منفی میگذارند اما خودتون میدونید میخواید به اخطار من توجه کنید میخواهید هم نکنید میل خودتونه اما من اخطار خودمو دادم درباره اون هرم هم سرچ کنید ببینید اون هرم از چند قسمت تشکیل شده باتشکر یا علی

سلام به همه علاقه مندان به این کار
میخوام یه حقیقتیو بهتون بگم شاید باورتون نشه ولی اونایی ک ایمان دارن به قدرت ذهنشون مطمئن باشید میتونید اینکارو کنید
من از وقتی این ماجرا رو شنیدم هر روز یه کیسه فریزر رو میذاشتم زمین و هی تمرکز میکردم ک از زمین بلندش کنم و هربار ک این کارو میکردم از خودم فیلم میگرفتم ک اگ یموقع بلند شد مدرک داشته باشم
ولی همیشه شکست خوردم
اما ناامید نشدم
من یکسال اینکارو کردم
هرجا میرفتم با خودم اون کیسه فریزر رو میبردم و تمرکز میکردم حتی تو مهمونی ها و جمع های خانوادگی یا دوستانمون و همیشه اطرافیانم مسخرم میکردن
ولی من نا امید نشدم
یکسال تمام این کارو کردم و فیلم گرفتم
ولی نتونستم کیسه فریزر رو از جاش بلند کنم
دیگه نا امید شدم
یروز ک از مدرسه اومدم
کلافه بودم
امتحانم رو هم خراب کرده بودم
کلاس دهم بودم و الان دوازدهم ام رشته تجربی ام.خلاصه اونروز ک پکر بودم و اومدم خونه رفتم تو اتاق رو تختم نشستم یهو چشمم خورد به کیسه فریزر ک تو اتاق روی زمین افتاده بود
با خودم گفتم یبار دیگه هم امتحان کنم
و این دفعه فک میکردم بازم نمیشه و فیلم نگرفتم و تمرکز کردم
بجان داداشم یهو دیدم کیسه فریزر چسبید به سقف.خودم خیلی بد ترسیدم طوری ک فریاد زدم فرار کردم بیرون از اتاق کنار بابام اینا.خداشاهده تا یکماه اصلا دیوانه شده بودم حرف نمیزدم
ولی دیگه تونستم این قدرتو بدست بیارم
حتی یبار ذهن دوس دخترمو خوندم و فهمیدم بهم خیانت میکنه
باهاش ک حرف میزدم تو چشمام نگاه میکرد و بهم میگفت دوست دارم و فقط تورو میخوام ولی من ذهنشو میخوندم که بهم داره خیانت میکنه و حرفاش دروغه
اینو گفتم که اونایی که دنبال این کارین
حتما تلاش کنید
مطمئن باشید میتونید با تلاش و صبر به این جایگاه برسید!
ممنون

داستان علمی تخیلی قشنگی بود

like

سعید like

سلام. من یه جایی خوندم که انجام این تمرین ها باعث باز شدن چشم سوم میشه..و خوب عوارض چشم سوم هم خیلی بده… ومن یه مدت این کارو تمرین کردم ولی به نتیجه نرسیدم. تست باز بودن چاکرا ها رو که دادم دیدم همه چاکرا هذم باز و فعاله حتی چاکرا چشم سومم.. خیلی میترسم… توصیه میکنم نکنید این کارو… ❤️

سلام یک روزمطلبی روجایی خوهدم مبنی براینکه هرانسانی دارای یک قدرت درونی است ولی بایداونوشناخت واستفاده کرد الان ۷ساله که این جمله توی ذهنم مونده بهش ایمان دارم که حقیقت داره ولی ازیه جایی بایدشروع کردمهم استارت اوله ناامیدنباشید به این فکرکنید که اگه صاحب قدرت درونی خودتون بشین دیگه یه انسان خاص میشین تصورش ذهن ادمو تازه میکنه فقط شروع کنید وپشت کارداشته باشید

میشه عکس هرم و بفرستین ایمیلم

میگممممممم نظرتون چیه ی کانال خوب بزنیم و جوین شیم توش و در این مورد ها صحبت کنیم هرکی هم جواب گرفت بگه ب نظر من خوبه اگه موافقید میتونید بیاین بگین

اینم فکرخوبیه

من که میگم خیلی خوبه که یه کانال بزنیم

می گم میشه عکس هرم بفرستید برای من

عالیه بزنین اد کنید

لطفا بگید جابجایی اشیاء با خلسه کردن خود از زمین در یک تمرین است .یعنی همان تمرکز ..من تونستم خودمو اززمین بلند کنم

به نظر منم خیلی خوبه میتونی عملیش کنی ؟

سلام میشه عکس هرم رو به ایمیلم بفرستید؟؟ خواهش میکنم

سلام من خیلی ب اینجور چیزا اعتقاد دارم ولی هرچی تلاش کردم نشد لطفا کمکم کنید ممنون

من خودم یک سال روش کار کاردم تمرکز باید زیاد داشته باشی و روزی نیم ساعت فقط مدیتیشن کنی تا اینکه بتونی روی حرکت دادن تمرکز داشته باشی بعدش میفهمی که چه قدرت خارق العاده ای تو وجودت نهفته شده
هر کسی علاقه داره
ایمیلم اپلیکیشن و کتاب و عکس هم دارم میتونم کمکتون کنم

چه جوري ميتونيد كمكم كنيد؟؟

میشه لطفا کمکم کنید من هم علا قه دارم

سلام خوبی؟اسم من ریحانه اس میتونین راهنمایی کنین در مورد چاکراها .من خیلی علاقه دارم واقعا ایمان دارم بهش لطفا کمکم کنین.سپاس

سلام من عاشق جادوگریم ولی نمی دونم باید چی کار کنم تا انرژی درونم رو آزاد کنم تورو خدا کمک کنیم

دوست عزیر دنبال این چیزا نرو من خودم کسی هستم که تا ته این داستانا رفتم تو یک کلمه زندگیتو خراب نکن همه این چیزای عجیب کار شیاطین و ما با این کارامون راه برای ورود اونا به زندگیمون باز می کنیم این فیلم حتما ببین

لطفا عکس هرمو برام بفرستین. خیل ممنون

میشه هرمو بفرستید

سلام منم پورفوسور دامبلدور هستم مدير هري پاتر كه بالا كامنت گذاشته
منم با ده سال تمرين تونستم جادوگر شم و مدير مدرسه

عه ایول

هر چقدر تلاش کردم نشد اصلا حقیقت داره

منم میخوام تمریناتم رو شروع کنم لردولدمورت2 بشم

سلام .خدا شاهده لامپ پارکینگ خونمون تو چشم میزد خیره شدم که چکارش کنم نورش نزنه تو چشمم چونکه ۲۴ ساعته قلیون میکشیدم تو پارکینگ شب اذیت میشدم از نورش .ازاین مهتابی ها هم بود که یه دفعه تو کمتراز ۱۰ثانیه خیره شدن ترکید .حالا نمیدوم شاید هم اتفاقی بود این ماجرا

سلام من به قدرت هاایمان دارم ومطمنم روزی میتونم اینکارو انجام بدم فقط به کمک احتیاج دارم اگه کسی هس که میتونه کمکم کنه لطفابگه مرسی

سلام من از امروز می خوام شروع کنم و واقعا به این کار ایمان دارم درضمن من حس های عجیبی دارم بیشتر موقع ها چیزایی میگم که بعد اجرا میشه یا اعدادی توذهنم میان من گاهی ازخودم میترسم ولی لطفا عکس اون هرمو برام ارسال کنید

سلام من پنج دقیقس دارم زور میزنم ولی فقط گاز متان درست میشه و کنترل تلویزیون نمیاد دستم یعنی باید از جای خودم بلند شم؟؟؟؟

عالیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــہ

سلام . اگر از این نیرو در کار های بد استفاده کنید .شیاطین به سراق شما میایند.من از 14 سالگی شروع کردم و الان که 28 سال دارم نیروی عجیبی دارم . من از14سالگی تا 19 سالگی کار کردم.و بعد نا امید شدم.یه روز که داشتم به بیرون می رفتم ناگهان اتفاقی عجیب افتاد و من به نیروی خودم پیبردم.همه انسان ها نیروی دارند حتی خود تو . ولی راه های برای بدست اوردن ان است.

سلام میش بگین منظور از نوک هرم ساخته شده را روی یک شیءِ نوک دار با سطح مقطع صاف بگذارید.
چیه

کاغذ رو باید شکل هرم کنید نوک داخلی کاغذ رو روی نوک مداد بذارید طوری که وایسته و شما با فوت کردن بتونید اونو به حرکت درارید سطح مقطع هم ینی شئ صاف مثل مداد مداد رو هم باید ایستاده رو یه چیزی فرو کنید که وایسته

سلام اقا مهران خوبی؟اسم من ریحانه اس میتونین راهنمایی کنین در مورد چاکراها .من خیلی علاقه دارم واقعا ایمان دارم بهش لطفا کمکم کنین.سپاس

چکار های بدی

من الان 3 ساله دارم تمرین میکنم خیلی راحت میتونم ماشین هواپیما و اخریش تونسم قطرو جا بجا کنم خیلی راحت برید دنبالش خیلی خوبه الان میخوام خورشید رو جاب جا کنم

زیادی زر نزدی دادا؟

درود فراوان
من هری پاتر هستم میبینم تو ایرانم طرفدار زیاد دارما
باید برم دامبلدور پشت دره
:))))))))))))))

خواهشا عکس هرم رو برام ارسال کنید
چون نفهمیدم چ شکلیه

من 4 سال بصورت فشرده در حال تمرین اینجور کارا هستم و الان ب جایی رسیدم ک میتونم ماشین، قطار، هواپیما و…. ب راحتی جایجا کنم

اره جون خودت

منم میخوام تمریناتم رو شروع کنم لردولدمورت2 بشم

سلام میشه با ویدیو توظیح دهید ممنون میشم

سلام لطفا کمکم کنید به واقعا به توانی ذهن ایمان دارم ولی نمیتونم این کارو کنم؟یعنی واقعا میشه اجسامو یا خودمونو به پرواز در بیاریم؟

سلام من واقعا دوست دارم اجسام و تو هوا به پرواز در بیارم ولی واقعا این شدنیه؟؟؟؟ واقعا عجیبه لطفا کمکم کنید.

لطفا عكسه هرم رو برام بفرستيد ممنونم.

mshe ax az herm bzryd bbinm chjury hrmie?

سلام من یک ماه است که دارم این کارو انجام میدم ولی نمیتونم حرمی حرکت بدم فقط میتونم بلرزونمش چرا؟

سلام واقعا

سلام عکس هرم

سلام میشه عکس هرم رو برام بفرستی؟

اگه ممکنه عکس هرم رو به ایمیلم بفرستید به نظر خوب میاد

سلام عکس هرم برام بفرس ممنون

سلام ممنون مطالب جالبی بود ولی من متوجه نشدم اون هرمی که گفتید چه جور هرمیه؟ لطفا عکسشو به ایمیلم بفرستید

سلام لطفاً بیشتر راهنمایی کنید من اعتقاد دارم امکان پذیر

سلام کسی میتونه عکس هرم رو برام به ایمیلم بفرسته لطفا چون نمیدونم چه شکلیه

زهنمونو چه جوری متمرکز کنیم روی هرم

سلام ب همه
این روش خیلی خوب جواب میده و اینکه با سعی و تلاش شدنیه
من تو چند ساعت تونستم هرمو ب حرکت در بیارم
قدرت ذهنی و کائنات واقعیه
با تلاش میشه

سلام چه طوري تونستيد؟ من يك ساعت سعي كردم و هرم تكون نخورد اگه ميشه راهنمايي كنيد

اول باید چاکرای دستتو باز کنی بعد بیای سراغ تله کینزی

سلام من نمیدونم شما کی هستین یا درست میگین یا نه ولی چیزهایی که میگین با عقل جور در میاد منم به نامتناهی بودن انسان ایمان دارم پس میخوام از کمکتون بیش تر استفاده کنم پس امید دارم نا امیدم نکنید و منو راهنمایی بیش تری بکنین

مطمئنم که کمکم میکنین فقط به این ایمیلم جواب رو بفرستین
ممنون

اگه خواستین جوابمو بدین به این ایمیل بدین

چه جالبه

Boro bemir

مردی بی پدر

سلام میشه با ویدیو توظیح دهید ممنون میشم

سلام من به قدرت های ماوراطبیعی اعتقاد دارم اطفا اگه میشه غقط عکس هرمو برام بفرستید به ایمیلم ممنون




خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آیا برای تقویت قدرت مغز و حافظه تمرینی وجود دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم ده نمونه از تمرین‌های عجیب را به شما معرفی کنیم. می‌توانید از این‌ تمرین‌ها برای پرورش قدرت مغز و حافظه‌ی خود استفاده کنید. اگر مغز شما چیزهای جدیدی را تجربه کند که حس فیزیکی (بینایی، شنوایی، بویایی و لامسه) را با حس عاطفی ترکیب کند، سالم و قوی باقی خواهد ماند؛ چراکه در این صورت، بین نواحی مختلف مغز ارتباطاتی شکل می‌گیرد که باعث تولید سلول‌های عصبی طبیعی می‌شود. این سلول‌ها بر قدرت حافظه، تأثیر شگفت‌انگیزی دارند و سلول‌های پیرامون را قوی‌تر می‌کنند تا در برابر اثرات افزایش سن مقاوم‌تر شوند؛ مثلاً با انجام کارهای ساده‌ای نظیر مسواک‌زدن با دست غیرغالب، می‌توانید باهوش‌تر از قبل شوید. ما چهارده تمرین به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با انجام آن‌ها هوش و حافظه‌ی خود را تقویت کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

تحقیقات دانشمندان نشان داده است اگر هنگام مسواک‌زدن از دست غیرغالب، مثل دست چپ برای راست‌دست‌ها، استفاده کنید، قسمت‌هایی از قشر خارجی مغز که اطلاعات لمسی را از دست دریافت می‌کنند، به‌سرعت و به میزان زیادی گسترش می‌یابند. استفاده از دست غیرغالب برای انجام کارها باعث فعال‌شدن قسمت مخالف مغز می‌شود.

تمرین برای مغز: هنگام مسواک‌زدن، با دستی خمیردندان و مسواک را بگیرید که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید.

مطالعاتی که روی تصاویر مغز انجام شده، نشان داده است انجام کارهای جدید و متنوع باعث پرورش قسمت‌های بزرگی از قشر خارجی مغز می‌شود و این حاکی از این مطلب است که در چندین ناحیه‌ی ویژه فعالیت مغز افزایش می‌یابد. وقتی کارهای نو، تکراری و روزمره شوند، فعالیت آن نواحی از مغز هم کاهش می‌یابد.

تمرین برای مغز: اگر همیشه قبل از خوردن صبحانه، لباس‌هایتان را عوض می‌کنید، گاهی بعد از صبحانه این کار را انجام دهید. کانال تلویزیونی را که معمولاً هر روز صبح تماشا می‌کنید، تغییر دهید و کانال جدیدی ببینید. از کوچه یا خیابانی به محل مدنظرتان بروید که قبلاً از آن نرفته‌اید.

وقتی در حمام چشم‌های خود را می‌بندید و بدن خود را می‌شویید، قسمت‌ها و بافت‌هایی از بدن خود را لمس خواهید کرد که قبلاً متوجه آن‌ها نمی‌شدید و این باعث ارسال پیام به مغزتان می‌شود.

تمرین برای مغز: سعی کنید فقط از حس لامسه‌ی خود استفاده کنید؛ البته مراقب باشید لیز نخورید و آسیب نبینید. فقط با حس لامسه‌ی خود شیر دوش را پیدا کرده و دمای آب را کم یا زیاد کنید، بعد با چشمان باز به شست‌وشو و اصلاح بپردازید.

برخی از ما احتمالاً یادمان نیست از چه زمانی عطر چای یا قهوه، شروع یک روز جدید را برایمان تداعی می‌کند؛ اما شما می‌توانید با مرتبط‌ ساختن یک عطر جدید، مثل مرکبات یا نعناع با یک فعالیت، مسیرهای عصبی جدید را هوشیار نگه دارید.

تمرین برای مغز: به مدت یک هفته، مقداری از عطر محبوبتان را کنار تخت خود نگه دارید. هنگامی که از خواب بلند می‌شوید، در شیشه‌ی عطر را باز کرده و مقداری از آن را استنشاق کنید. بعد از دوش‌گرفتن و هنگام لباس‌پوشیدن هم، این کار را تکرار کنید.

تحقیقات علمی، پیوسته ثابت کرده‌اند انزوای اجتماعی تأثیرات مخربی بر توانایی‌های شناختی فرد دارد.

تمرین برای مغز: وقتی به سوپرمارکت می‌روید، به‌جای اینکه سرتان را پایین بیندازید یا اطراف را نگاه کنید، با فروشنده خوش‌و‌بش کنید.

هنر، قسمت‌های عاطفی و غیرزبانی قشر خارجی مخچه را به‌کار می‌اندازد. وقتی به کارهای هنری بپردازید، قسمت‌هایی از مغزتان را درگیر کرده‌اید که به فرم‌ها و رنگ‌ها و بافت‌ها علاقه‌مند است؛ همچنین با انجام کارهای هنری، مغز خود را وارد فرایندهای فکری‌ای می‌کنید که با تفکر خطی منطقی روزمره بسیار متفاوت است.

تمرین برای مغز: از هر نفر در گروه درخواست کنید شکلی را ترسیم کند که با موضوعی به‌خصوص، نظیر یک فصل، یک احساس یا یکی از رویدادهای جاری مرتبط است.

وقتی کتاب‌ها را بلند می‌خوانید یا به کتاب‌خوانی دیگران گوش می‌دهید، نسبت به زمانی که خاموش مطالعه می‌کنید، از مدارهای مغزی متفاوتی استفاده می‌کنید.

تمرین برای مغز: برای دوست یا همسر خود کتاب بخوانید و هرازچندگاهی نقش خواننده و شنونده را با هم عوض کنید. شاید سرعت مطالعه‌تان پایین بیاید؛ اما زمان خوبی را با هم سپری خواهید کرد.

سیستم بویایی شما، با فعال‌کردن ترکیبات منحصربه‌فردی از گیرنده‌های داخل بینی‌تان می‌تواند میلیون‌ها بو را تشخیص دهد. این گیرنده‌های داخل بینی با مرکز احساسی مغز شما ارتباط مستقیم دارند و ازاین‌رو بوهای جدید می‌توانند در شما احساسات و تداعی‌های غیرمنتظره‌ای را برانگیزانند.

تمرین برای مغز: یک دستور غذایی کاملاً ناآشنا انتخاب کنید. انواع سبزیجات، ادویه‌جات و موادغذایی بسته‌بندی‌شده را بررسی کنید. از فروشنده بخواهید چند کالای غذایی ناآشنا به شما معرفی کند.

وقتی به اشیایی که طبق معمول سر جای خودشان هستند نگاه کنید، قسمت زبانی سمت چپ مغزتان به‌سرعت آن‌ها را می‌شناسد و توجه شما به چیزهای دیگر معطوف می‌شود. وقتی شیئی به‌طور وارونه قرار بگیرد، شبکه‌ی مغز شما درگیر شده و سعی می‌کند شکل، رنگ و روابطی را که در این تصویر پازل‌مانند وجود دارد، تفسیر کند.

تمرین برای مغز: قاب‌عکس خانوادگی، ساعت و تقویم رومیزی را وارونه کنید.

فروشگاه‌ها معمولاً سودآورترین کالاها را در قفسه‌های مقابل چشم مردم قرار می‌دهند و وقتی داخل راهروی فروشگاه‌ها به‌دنبال اجناس مدنظر می‌گردید، تنها بخشی از کالاها را می‌بینید، نه همه‌ را.

تمرین برای مغز: در راهروی فروشگاه بایستید و به یک قفسه از بالا تا پایین نگاه کنید. اگر کالایی دیدید که تابه‌حال ندیده‌اید، آن را بردارید و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن را بخوانید و درباره‌اش فکر کنید. لازم نیست آن را بخرید؛ بلکه با این‌کار از روزمرگی خود جدا می‌شوید و چیز جدیدی را تجربه می‌کنید.

در اکثر خانواده‌ها هر نفر جای مخصوص خود را سر میز غذا دارد. اما می‌توان با عوض کردن جا مغز را تحریک کرده و ‍پرورش داد.

تمرین برای مغز: هرازگاهی جای خود بر سر میز غذا را با یکی از اعضای خانواده عوض کنید، تا هم به غذاهای مختلف از زوایای گوناگون دسترسی داشته باشید و هم زاویه دیدتان نسبت به اتاق عوض شود.

هیپوکامپ مغز، یعنی آن ناحیه از مغز که خاطرات را پردازش می‌کند برای ساختن نقشه‌های ذهنی عطرها، بوها، صداها و تصاویر را با هم مرتبط می‌سازد.

تمرین برای مغز: همچنانکه در خودروی خود نشسته‌اید و طی مسیر می‌کنید سعی کنید با باز گذاشتن پنجره‌ی ماشین بوها و صداهای جدید را شناسایی کنید. باز گذاشتن پنجره مواد خام بیشتری را در اختیار مدارهای هیپوکامپ مغز شما قرار می‌دهد. البته تحقیقات نشان داده است که پیاده‌روی هم یکی از بهترین تمرینات برای مغز است.

برای پرورش مغز خود می‌توانید آن را وادار به تمرکز بر گزینه‌های مختلف کنید.

تمرین برای مغز: مثلا کسی به شما یک شیء می‌دهد و شما باید کارکرد ۱۰ چیز مختلف را با آن اجرا کنید. مثال: یک مگس‌کش ممکن است راکت تنیس، چوب بیس‌بال، بادبزن، چوب گلف، باتون، چوب درامز، آرشه‌ی ویولون، بیلچه، میکروفون یا پاروی قایق باشد.

مغز ما برای تمایز قایل شدن بین اشیاء به نشانه‌های بصری متکی است. به همین خاطر استفاده از حس لامسه برای تشخیص اشیایی که با هم اندکی تفاوت دارند می‌تواند فعالیت در نواحی غشایی مغز که اطلاعات لمسی را پردازش می‌کنند را افزایش داده و منجر به سیناپس‌های قوی‌تری می‌شود. دقیقا به همین خاطر است که افرادی که در بزرگسالی بینایی خود را از دست می‌دهند می‌توانند خط بریل را بیاموزند چرا که مغز آن‌ها مسیرهای بیشتری را به پردازش خطوط ریز تخصیص می‌دهد.

تمرین برای مغز: یک لیوان را پر از پول خرد کنید و آن را در نگه‌دارنده‌ی لیوان داخل خودروی خود قرار دهید. پشت چراغ قرمز که توقف کرده‌اید، سعی کنید فقط با استفاده از حس لامسه‌ی خود مبلغ پول خردها را مشخص کنید. همچنین می‌توانید پول خردها را داخل جیب خود بریزید و وقتی گوشه‌ای ایستاده‌اید فقط با دست و حس لامسه مبلغ پول خردها را مشخص گنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

هیچ‌وقت برای یادگرفتن دیر نیست

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

15000تومان

8000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

بسیار عالی

عالی

متشکر از ارایه مطالب

مرسی از شما

هوش و خلاقیت

سفسطه‌ چیست و چطور می‌توان از آن اجتناب کرد؟

بازی فکری کودکان؛ ۱۴ بازی برای تقویت ذهن و خلاقیت کودک

۱۰ بازی فوق‌العاده برای رشد مهارت‌های ذهنی و جسمی کودکان

روش سیمپلکس چیست و چه کاربردی در حل مسئله دارد؟‌

استدلال استقرایی چیست و چگونه به‌کار برده می‌شود؟‌

آخرین مطالب

یادگیری سریع با ۱۰ تکنیک کاربردی و موثر

کتاب ویرجینیا گرگ می شود؛ سفری به دنیای خیالی و شیرین کودکان

انواع مکمل پروتئین؛ نحوه مصرف و مقدار پروتئین مورد نیاز بدن

۵ علت تاری دید و ۸ بیماری که باعث تاری دید می‌شوند

راهنمای سفر به سریلانکا؛ ۱۹ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین جزایر دنیا

ترین های جهان

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بسیاری از مردم هنوز هم اعتقاد دارند که استفاده ۱۰۰ درصد از مغز غیرممکن است. از جمله باورهای عامیانه درباره‌ی مغز انسان این است که ما فقط از ۱۰ درصد ظرفیت مغزمان استفاده می‌کنیم، حال آنکه اگر به طریقی خارق‌العاده، موفق به استفاده ۱۰۰ درصد از مغز خود شویم، به یک اَبَرانسان با توانمندی‌های باورنکردنی تبدیل خواهیم شد. لوک بِسون (Luc Besson)، نویسنده و کارگردان مشهور فرانسوی، این باور عامیانه را در فیلم علمی‌ـ‌تخیلی «لوسی» (Luci)، محصول سال ۲۰۱۴، به تصویر کشیده است. این فیلم زندگی زن جوانی به‌ نام لوسی را روایت می‌کند که تحت تأثیر نوعی ماده‌ی مخدر جدید، به کلِ ظرفیت مغز خود احاطه پیدا کرده و به موجب آن، به توانایی‌هایی محیرالعقول دست یافته است. در ادامه قصد داریم این باور عامیانه را از زبان کریستین جَرِت (Christian Jarrett)، متخصص عصب‌شناسی شناختی، بررسی کنیم و ببینیم تا چه حد پایه‌ی علمی دارد.

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

دقیقا مشخص نیست که منشأ این باور عامیانه از کجاست، اما فرضیه‌‌های مختلفی پیرامون این موضوع مطرح شده‌اند.

خیر، پیشتر از «لوسی» در فیلم‌های متعدد دیگری نیز به این موضوع پرداخته‌ شده است. از جمله‌ی این فیلم‌ها می‌توان به «نامحدود» (Limitless)، محصول سال ۲۰۱۱، به کارگردانی نِیل بِرگر (Neil Burger) اشاره کرد، با این تفاوت که در این فیلم ادعا شده است انسان‌ها از ۲۰ درصد ظرفیت مغز خود استفاده می‌کنند. برَدلی کوپِر در این فیلم نقش شخصیتی به‌ نام اِدی را ایفا می‌کند که با مصرف یک قرص، موفق به استفاده ۱۰۰ درصد از مغز خود می‌شود. «دفاع از زندگی‌ات» (Defending Your Life) به کارگردانی آلبرت بروکس (Albert Brooks) و «پرواز مسیریاب» (Flight of the Navigator) به کارگردانی رَندال کلایزِر (Randal Kleiser) فیلم‌های دیگری هستند که این موضوع را در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۸۶ بر پرده‌ی سینما بردند. مجموعه‌ی تلویزیونی «قهرمانان» نیز که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در چهار فصل از شبکه‌ی اِن‌بی‌سی پخش شد، به مضمون تقریبا مشابهی اشاره دارد.

در نظرسنجی‌ای که در سال ۲۰۱۲ از ۲۴۲ معلم مدرسه در بریتانیا و هلند انجام شد، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان بریتانیایی و ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان هلندی با این باور عامیانه موافقت کردند. در نظرسنجی دیگری که توسط بنیاد تحقیقات پارکینسون مایکل جِی فاکس (Michael J Fox Foundation for Parkinson’s Research) در سال ۲۰۱۳ در آمریکا انجام شد، ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان موافقت خود را با این باور اعلام کردند.

جالب است بدانید این باور عامیانه که ما انسان‌ها فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می‌کنیم، حقیقت ندارد. به استناد هزاران اسکن مغزی، امواج فعالیت حتی در زمان استراحت در سرتاسر مغز جریان دارند. مدرک دیگری که این باور را رد می‌کند، بیماران مبتلا به ضایعات مغزی هستند. مطالعات نشان داده است جزئی‌ترین آسیب‌های مغزی می‌توانند به پیامدهای بسیار ناگواری منجر شوند. یا مثلا اگر ارسال پیام‌های حسی از اندام‌های بدن به سلول‌های عصبی مربوطه بنا به دلایلی از جمله قطع عضو متوقف شود، سلول‌های عصبی بیانگر عضو قطع شده بیکار نخواهند ماند، چرا که به سرعت توسط نواحی مجاور در انجام سایر عملکردها به کار گرفته می‌شوند. این واقعیت ثابت می‌کند که مغز خیلی سریع تمامی بافت‌های عصبی موجود را به کار می‌گیرد و هیچ بخشی را رها شده باقی نمی‌گذارد.

به نظر عده‌ی زیادی از مردم، این باور عامیانه نه‌تنها محتمل بلکه فریبنده است، چرا که به این باور از منظر توانایی‌های بالقوه‌ی بشر می‌نگرند. بسیاری از ما معتقدیم فقط در صورت سخت‌کوشی فراوان است که می‌توانیم به موفقیت‌های بالاتری هم‌چون یادگیری زبان‌های خارجی، موسیقی یا مهارت‌های ورزشی دست پیدا کنیم. اما همین طرز فکر را به غلط در این ایده خلاصه کرده‌ایم که فقط ۱۰ درصد ظرفیت یا توانایی بالقوه‌ی مغز انسان قابل استفاده است.

عده‌ی زیادی از دانشمندان علوم اعصاب با ساخت فیلم‌هایی از این قبیل موافق نیستند. این عده معتقدند باورهای غلط بسیاری پیرامون کارکرد مغز در میان مردم رواج یافته‌اند و چنین فیلم‌هایی فقط به گسترش این باورهای غلط دامن می‌زنند و میلیون‌ها مخاطب خود را با باورهای نادرست علمی مواجه می‌کنند. با این حال، برخی دیگر خوش‌بینانه‌تر به این قضیه نگاه می‌کنند و معتقدند که مخاطب می‌داند نباید چنین ادعاهایی را جدی بگیرد.

اما شما چه فکر می‌کنید؟ آیا با ساخت این قبیل فیلم‌ها علی‌رغم محتوای غیرعلمی‌شان موافق هستید؟

برگرفته از: wired

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

هیچ‌وقت برای یادگرفتن دیر نیست

15000تومان

8000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

با سلام وتشکر از مطلب خوبی که انتخاب نموده اید.از انجا که میخواهم با شما صادقانه صحبت نمایم:من نطر خاصی روی ساخت فیلم از این مسائل یا سایر موضوعات علمی (مثال خیلی از فیلمهایی که با شرکت یا گویش مورگان فربمن ساخته می شوند:روانشناسی-فیزیک کوانتا-و…) ندارم.چون انها را تخیلی -علمی می دانم.بنظر من وقتی یک ایده ونظریه درفلسفه یا روانشناسی یا فیزیک یا هر علم دیگری دارای ارزش واعتبار قابل استناد خواهد بود وبتوان از ان بعنوان “مرجع ومنبع موثق” یاد نمود که:بتایید وتصدیق :دپارتمانهای دانشگاههای معتبر جهان ویا اکادمی های علمی وکلا مراجع ذیصلاح علمی رسیده باشد-وبدیهی است تا نرسیدن باین تایید درهمان مرحله طرح یک ایده وفرضییه ودرنهایت نظریه باقی خواهد ماند.من شخصا خود معتقدم انسان هنوز قادر نیست از کل توانایی های مغزی خود استفاده کند. یعنی این کار شدنی است اما هنوز راهکار واقعی ان کشف نشده است. وسرانجام روزی دانشمندان بان خواهند رسید. افراد نادری مانند :اینشتاین -نیوتون-پاسکال-دکارت-داوینچی-فرویدو…..شاید با داشتن توانایی ژنتیکی وبنحوی جهشی بارث رسیده توانستند تا چند درصد بیش از ما افراد عادی توانستند باین امر توفیق یابند.۱۰ درصد هم یک نظریه است -این عدد پایه علمی تایید شده واکادمیک بشرحی کوتاه که فوقا عرض نمودم -نداردو لذا نمی توان بعنوان “مرجع و refrence بدان استناد نمود.اما اگر چنین”فرض”کنیم-نوابغ فوق شاید مثلا از ۱۵ تا۲۰ درصد استفاده نموده اند.علت اینکه معتقد م که هنوز نتوانسته ایم از ۱۰۰%ظرفیت مغزی خود استفاده نماییم این است که:ما برای اموختن یک علم ودانش وحرفه ای باید سالها عمر تلف کنیم .ومرتب با تکرار انرا در بخشی از نرونهای خود ذخیره کنیم.اگر به تمام ظرفیت مغز خود وتمامی نرونها (میلیاردها فایل وپوشه خالی برای ذخیره سازی!) دسترسی وقادر بودیم نیازی به صرف این همه وقت وتکرار با تعداد معدودی از انها بعنوان حافظه نبودیم.ونظر اصلی من برای رسیدن باین کامیابی بزرگ این است که: اگر روزی بشر بتواند راهکار وطریق یا روشهای :ائتلاف وهمکاری بین دونیمکره:چپ وراست مغز را کشف کند باین موفقیت خواهد رسید وجهان ما کاملا متحول خواهد شد-ودیگر این انسان فعلی نخواهیم بود(منظورم فیزیکی نیست-افکار ونوع تفکر ودانشهای ما تغیر خواهند کرد).تنها چند نفر توانستند مثل اینشتاین-نیوتون-ککوله(کاشف فرمول بنزن) وپاسکال(ریاضی دان ومخترع ماشین حساب ) و….تاحدی-بله-تا حدی ودرصدی بیش از افراد عادی بهمکاری دونیمه مغز برسند. بهر حال بحث زیاد است ومجبورم بهمین مقدار بسنده نمایم. ودر خاتمه با ساخت این قبیل فیلمها چندان موافق نیستم -چون با توجه به عدم شناخت کافی که اکنون نسبت به واقعیت موضوع وجوددارد-درسناریوهای بسیاری از انها اغراق وبیراهه بسیار دیده می شود .با تشکر:سیامک-ترکاشونsiamak-torkashvan

از اینکه وقت گذاشتید و دیدگاه‌تون رو مطرح کردید بسیار سپاسگزارم.

ساختن این فیلمها برای افراد صاحب فکر با توان تجزیه و تحلیل و خودشناسی بالا مفید است چرا که انگیزه بالا بردن توانایی های بالقوه ذهنی خود را افزایش می دهند… به قول ویلیام جیمز توانایی های بالقوه ای که نهفته مانده.
اما برای مردمی که با کارهای یدی راحت ترند تا کارهای فکری و خودشناسی پایینی دارند ممکن است مخرب باشد و آنها را از تلاش برای یادگیری مایوس کند، چون باور می کنند که مغزشان بیشتر از ۱۰ درصد کارایی ندارد پس در مواقع سخت که به بن بست می خورند تلاش بیشتری نمی کنند و زود ناامید می شوند.
مخاطب هدف بسیار مهم است. به دلیل گوناگونی شخصیتی و تفاوت تراز هوشی و روحی مردم با هم نمی توان نظر جهان شمول داد که بد است یا خوب؟! با توجه به دلیلی که گفتم برای یکی خوب است برای یکی بد.
در ضمن ساده سازی یک مطلب پیچیده با تعریف خوب یا بد، شاید برای عامه مردم درک بهتری ایجاد کند اما نتیجه ی درست و محکمی نسبت به موضوع نمی دهد.

در ضمن فارغ از ظاهر فیلم باید به باطن و پیام فیلم هم توجه کرد. مانند فیلم ماتریکس که برای اکثریت جامعه یک فیلم تخیلی و اکشن جذاب بود و برای برخی دیگر مسخره و بی محتوا بود. ولی دارای پیام فلسفی و اجتماعی عمیقی بود

جناب محمودی سلام،
از اینکه وقت گذاشتید و دیدگاه‌تون رو با ما و سایر مخاطبان مطرح کردید، بسیار سپاسگزارم.
در این مورد با شما کاملا موافقم که جامعه‌ی هدف بسیار مهمه و تأثیر چنین فیلم‌هایی بسته به سطح فکری و فرهنگی مخاطب می‌تونه متغیر باشه.
باز هم از تبادل نظرتون متشکرم.

به نظر من هیچ مطلب جذابی نداشت … شما فقط این قضیه رو نقض کردین و هیچ دلیل منطقی برای این قضیه نیاوردین …

درود بر شما،
دکتر کریستین جَرِت (Christian Jarrett)، نویسنده‌ی اصلی این مطلب، معتقده اینکه گفته می‌شه فقط ۱۰ درصد ظرفیت مغز انسان قابل استفاده‌ست، یه تصور غلط و غیرعلمیه که متأسفانه بین مردم ریشه کرده. دکتر جَرِت یه کتاب مفصل هم درباره‌ی باورهای نادرستی که پیرامون عملکرد مغز رواج دارن نوشته که البته نمی‌دونم به فارسی ترجمه شده یا نه. علت نامعتبر بودن این باورعامیانه رو به طور خیلی مختصر در قسمت «آیا این باور عامیانه حقیقت دارد؟» از زبان ایشون توضیح دادیم. این باور نه تنها در این مطلب بلکه در بسیاری دیگر از منابع علمی منسوخ اعلام شده، با این حال هنوز هم طرفداران زیادی داره.
ضمنا از اینکه دیدگاه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید بسیار سپاسگزارم. امیدوارم سایر مطالب چطور مورد توجه شما دوست عزیز قرار بگیرن.

ممنونم از نظر کامل و جامع تون … در مواردی که فرمودین، مغز به صورت فیزیکی تحلیل و بررسی میشه و تلفیق اون با چیزی به عنوان روح، ضمیر ناخودآگاه و یا هر عنوان دیگه ای که داره، قدرت خارق العاده ای ایجاد میکنه …

همه چیز رو نمی توان بر اساس علم توجیه کرد و متافیزیک نقش مهمی داره

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

با اینحال ممنون از نگارش مطلب تون

بار دیگه از تبادل دیدگاه‌تون سپاسگزارم. موفق باشید.

تقویت حافظه

تقویت حافظه با ۱۱‍ روش عالی که هر دانش‌آموز و دانشجویی باید بداند

برای تقویت حافظه چه بخوریم؛ خوراکی‌هایی که معجزه می‌کند

۸ روش برای تقویت حافظه و یادگیری سریع‌تر


چند روش ساده برای تقویت حافظه کوتاه مدت

راه های تقویت حافظه برای درس خواندن؛ هرچه می‌خوانید را ملکه ذهن‌تان…

آخرین مطالب

یادگیری سریع با ۱۰ تکنیک کاربردی و موثر

کتاب ویرجینیا گرگ می شود؛ سفری به دنیای خیالی و شیرین کودکان

انواع مکمل پروتئین؛ نحوه مصرف و مقدار پروتئین مورد نیاز بدن

۵ علت تاری دید و ۸ بیماری که باعث تاری دید می‌شوند

راهنمای سفر به سریلانکا؛ ۱۹ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین جزایر دنیا

ترین های جهان

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چرا هیچکس واقعا نمیتواند زمانش را مدیریت کند؟
5 افسانه  درباره مدیریت زمان

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

 

اگر فکر کردید با تهیه یک برنامه کاری و با تعیین زمان های آنها توانستید زمانتان را واقعا مدیریت کنید، سخت در اشتباه هستید ! زیرا مدیریت زمان به همین سادگی ها که فکر میکنیم نیست…
تقریبا 13 ساعت در هفته صرف گشت و گذار در اینترنت، مفهومی برای “مدیریت زمان” نمیتواند پیدا کند. زیرا یک سری افسانه از قدیم درباره مدیریت زمان بوده که باید آنها را فراموش کنید تا بتوانید به صورت واقع بینانه مدیریت زمان داشته باشید.

شما در این مقاله 5 افسانه مدیریت زمان راجع به مدیریت زمان میخوانید.
شاید بعضی از آنها تبدیل به واقعیت شما شده باشد و عمیقا به آن باورکرده باشید، اما این مقاله سیستم باور شما را هدف قرار گرفته تا واقعیت ها را بهتر ببینید.

 

چرا هیچکس واقعا نمیتواند زمانش را مدیریت کند؟
5 افسانه مدیریت زمان
(که همین الان باید آنها را فراموش کنید…)

 

افسانه #1 :
مهم ترین چیز در این دنیا “زمان” است | خب سخت در اشتباهیم… مهم ترین چیز باید بهره وری باشد نه صرفا “زمان”-ی که با آن کارها را می سنجیم.

مانند سلامت بودن در برابر رژیم گرفتن است. شما میتوانید هرچقدر که خواستید رژیم بگیرید، اما معلوم نیست آیا سلامتی تان را حفظ میکند یا نه. زیرا مانند دو خط موازی اما جدای از هم هستند، در بعضی شرایط میتوانند بر هم منطق شوند، در بعضی شرایط میتوانند از هم فاصله بگیرند.

 

افسانه #2 :
باید در حداقل زمان، حداکثر کارهای را انجام دهید | برای بهره وری، تعهد بیش از حد ،نه تنها مفید نیست ! بلکه میتواند کاملا کارها را خرابتر کند.

اگر هیچ تعهدی نسبت به تصمیمی که گرفتید نداشته باشید، تقریبا “مدیریت زمان” چیزی جز یک واژه نخواهد بود. اما، تعهد بیش از اندازه، میتواند خطرساز باشد. اگر رئیس تان مکررا در حال افزایش بار کاری تان است تا در کمترین زمان بیشترین کارهای را انجام دهید، احتمالا وقتش رسیده شکایتتان را اعلام کنید. زیرا نه تنها باعث میشود بهره وری تان کاهش بیابد، بلکه تعهدتان را نسبت به مدیریت زمان از شما صلب خواهد کرد.

 

افسانه #3 :
یک سیستم عمومی خوب، میتواند مشکل زمان همه را حل کند | اگر منتظر یک دستور از دنیای خارج باشید، احتمالا هزاران هزار پند و اندرز و نصیحت خواهید شنید که چطور زمانتان را مدیریت کنید.

اما در عوض، اگر خودتان بخواهید دست به کار شوید، بهتر است به جای زمان، به خروجی کارهایی که انجام میدهید فکر کنید، آیا این کار جواب میدهد؟ آیا انجام این کار من را به هدفم نزدیک تر میکند؟

George R.R. Martin نویسنده سریال تلوزیونی پرمخاطب A Game of Thrones برای اینکه در هنگام نویسندگی توسط شبکه های اجتماعی، صندوق ایمیل و … دچار حواس پرتی نشود از یک ماشین تایپ 50 ساله استفاده میکند تا بیشتر بر روی نوشتن متمرکز باشد، تا واژه ی “مدیری زمان“

 

افسانه #4 :
باید یک تغییر انقلابی انجام شود | برای اینکه بهترین استفاده را زمانتان ببرید، لازم نیست برنامه تمام هفته تان را زیر و رو کنید !

کافیست چند نقطه اهرمی که بیشترین تاثیر را بر روی کل زمانتان دارد را پیدا کنید و با چند تغییر کوچک استفاده از زمانتان را بهینه کنید. برای مثال، کافیست بعد از بیدار شدن از خواب، لیست کارهایی که قرار است انجام دهید را بنویسید، سپس مهم ترین آنرا انتخاب کنید، آنرا به ابتدای لیست انتقال دهید، مجددا از بقیه کارها مهمترین را انتخاب و گزینه دوم انتقال دهید و … تا کارهایتان را از مهم ترین به کم اهمیت ترین کارها اولویت بندی کنید، سپس اولین کاری که باید انجام دهید، تمام کردن وظیفه شماره 1 است. همین.

ناخودآگاه با انجام کار شماره 1، بار مسئولیت از روی دوش شما برداشته میشود زیرا مهم ترین کار روزتان را انجام دادید. سپس خواهید دید چقدر دیگر کارها انجام آنها آسانتر شده.

 

افسانه #5 :
مدیریت زمانتان به شما بستگی دارد | خیر، فقط برنامه شما، به شما بستگی دارد، اما زمانتان… اینطور نیست.

سازمان ها و شرکت ها، موانع زیادی بر سر راه شما قرار میدهند اگر بخواهید از روی برنامه خودتان پیش بروید. اگر کار شما در یک سازمان ،شرکت، گروه ،اجتماع … است، احتمالا زمان شما فقط مختص به شما نیست. برنامه گروهی که در آن قرار دارید نیز باید در محدوده زمانی شما دخالت کند.

برای این منظور بهتر است قبل از برنامه ریزی برای خود، در مجموعه ای که هستید، تحقیق کنید، کارهای چطور انجام میشود؟ تصمیمات توسط چه اشخاصی گرفته میشود؟ و چطور گرفته میشود؟ و بعد شروع به برنامه ریزی کنید.

 

مطالب زیر هم در همین زمینه است، از دست ندید :

مقاله قبلی

آسان ترین روش برای خواندن زبان بدن دیگران – تکنیک ماتریکس

مقاله بعدی

چطور مانند افراد حرفه ای پیامک بزنیم؟ 5 قانون پیامک زدن

چرا ایده شما برای کارآفرینی مهم نیست؟ و فقط به یک چیز احتیاج دارید

6 تکنیک عجیب موفقیت به سبک عادل فردوسی پور – مجری برنامه 90

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

این برنامه ویژه یک زندگی جدید را برای‌تان تضمین می‌کند

چرا عجله‌ی بیشتر نتیجه‌ی بدتری می‌دهد؟ راهنمای کامل صبر…

چطور می‌توان با استفاده از سیستم پازل چینی به هدفی در…

این ۷ استراتژی خلاصه‌ی همه‌ی موفقیت های دنیاست

این سه سوال تعیین می‌کند شما به درد رهبری می‌خورید یا…


خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم
چگونه از قدرت مغز استفاده کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *