چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x

خواص دارویی و گیاهی

چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x
چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x

پست شده در ۵ فروردین ۱۳۹۵ |
توسط حسین رحمانی

چه جوری از دسکتاپ عکس بگیریم ؟ این سوال ساده‌ای است که هر کاربر ویندوز دیر یا زود به آن برخورد می‌کند. عکس گرفتن از دسکتاپ در ویندوز کار ساده‌ای است و روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. می‌توانید از تمام صفحه عکس بگیرید، یا این‌که فقط عکس بخش کوچکی از صفحه را ثبت کنید. امروز در بخش «دیگه چی؟» می‌خواهیم سه روش ساده برای عکس گرفتن از دسکتاپ در ویندوز را مرور کنیم.

 

 

چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x

۱. ابتدا کلید Print Screen یا Prt Sc را روی کی‌بورد فشار دهید. با این کار تصویر صفحه نمایش در کیلپ‌بورد سیستم‌عامل ذخیره می‌شود و ابعاد این تصویر، هم‌اندازه‌ی رزولوشن دسکتاپ‌تان خواهد بود. در قدم بعدی، باید این عکس را از کلیپ‌بورد روی هارد ذخیره کنید.

 

۲. نرم‌افزار Paint را باز کنید و کلید میان‌بر Ctrl + V را فشار دهید (عکس را پیست کنید). با این کار تصویر دسکتاپ در نرم‌افزار پینت ظاهر خواهد شد. در نرم‌افزار پینت، روی منوی File کلیک کنید و از منویی که باز می‌شود، گزینه‌ی Save to را انتخاب و عکس دسکتاپ را در جایی که می‌خواهید ذخیره نمایید.

می‌توانید عکس دسکتاپ را به صورت مستقیم در نرم‌افزارهای دیگر هم پیست کنید. بعد از فشار دادن دکمه‌ی پرینت اسکرین، می‌توانید در فایل Word یا بدنه‌ی یک ای‌میل، دکمه‌های Ctrl + V را فشار بدهید تا اسکرین‌شات مورد نظر در آن‌ها ظاهر شود.

 

۳. در ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ می‌توانید به روش ساده‌تری اسکرین‌شات بگیرید. کافی است دکمه‌ی ویندوز را نگه دارید و دکمه‌ی Prt Sc را فشار دهید. با این کار تصویر دسکتاپ به صورت مستقیم (و بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار واسطه‌ای) روی هارد ذخیره می‌شود. عکس‌هایی که با این روش از صفحه می‌گیرید، در فولدر Screenshots که در داخل فولدر Pictures قرار دارد، ذخیره می‌شود.

 

۱. ابتدا روی پنجره‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، کلیک کنید. در این روش، فقط تصویری از پنجره‌ی فعّال (پنجره‌ای که روی پنجره‌های دیگر قرار دارد) ثبت می‌شود.

 

۲. کلید Alt را نگه دارید و کلید Prt Sc را فشار دهید. با این کار تصویری از پنجره‌ی مورد نظر در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود. اکنون باید این تصویر را در هارد کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان ذخیره کنید.

 

۳. نرم‌افزار Paint (یا نرم‌افزار دیگری که قابلیت ویرایش عکس دارد) را باز کنید و کلید Ctrl را نگه دارید و کلید V را فشار دهید. عکس پنجره‌ی مورد نظر در ویرایشگر عکس ظاهر می‌شود. این عکس را هر جا که دوست داشتید ذخیره کنید.

 

 

۱. نرم‌افزار Snipping را باز کنید. این ابزار در اکثر نسخه‌های ویندوزهای ۷ و ۸ و ۱۰ به صورت پیش‌فرض وجود دارد. دقت کنید که نسخه‌های Basic و Starter و همچنین ویندوز XP این ابزار را ندارند. این ابزار را می‌توانید از این مسیر باز کنید:

All Programs> Accessories> Snipping Tool


 

۲. روی دکمه‌ی New کلیک کنید. با این کار تصویر صفحه کمی مات می‌شود که نشان‌دهنده‌ی آماده بودن ابزار Snipping برای انتخاب بخشی از صفحه (یا تمام آن) است. سپس با ماوس قسمتی از صفحه را که می‌خواهید عکسش را داشته باشید، انتخاب کنید. برای این کار باید کلیک ماوس را فشار دهید و نگه دارید، بعد با حرکت دادن ماوس، محدوده‌ی مورد نظرتان را مشخص نمایید.

بعد از انتخاب بخش مورد نظر، دکمه‌ی Ctrl را نگه دارید و دکمه‌ی S را فشار بدهید و عکس را هر جا که خواستید ذخیره نمایید.

Tags: آموزش, اسکرین‌شات, ترفند, ویندوز

حسین رحمانی

چی، یک کافه کوچک است. یک پاتوق که تویش می‌شود کلی خرده‌ریز حال خوب کن پیدا کرد. ما اینجا می‌خواهیم به‌روز باشیم. می‌خواهیم خیلی خلاصه و جمع و جور بفهمیم توی حوزه‌هایی که ممکن است یک جوان هر روز با آن‌ها سر و کار داشته باشد چه اتفاقاتی در حال افتادن است. برای آپدیت بودن، نیازی نیست که خوره اینترنت و اخبار باشید. نویسنده‌های چی، به شما می‌گویند الان در دنیای خوراکی‌ها، پوشیدنی‌ها، خواندنی‌ها، شنیدنی‌ها، دیدنی‌ها و… چه خبر است.

پشتیبانی و اجرا: تحلیل ارتباط




خانه

موبایل

 

 

چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint. در ویندوز ویستاهم این کار امکان پذیر است ، اما همان طور که مشخص است این روش چندان مطلوب نیست چرا که عکس از کل صفحه گرفته میشود در نتیجه بسیاری ترجیح میدهند از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنند.

 

اما ویندوز ویستا تدبیری بسیار عالی را در این زمینه اندیشیده است و ابزاری با توانایی های بالا را برای گرفتن عکس از صفحه مانیتور را در خودگنجانده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ابزار Snipping Tool ویندوز ویستا که اکثراً کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.

 

بدین منظور:

بر روی دکمه Start کلیک کنید.در داخل فیلد جستجوی موجود در منوی Start ، عبارت snip را وارد کنید.

پس از ظاهر شدن Snipping Tool بر روی آن کلیک کنید.خواهید دید که پنجره این ابزار باز میشود.

 

با انتخاب دکمه New چهار گزینه خواهید داشت که هر کدام برای گرفتن عکس از صفحه برای یک منظور خاص است:Free-form Snip به شما امکان عکس برداری از یک محدوده بدون قاعده را میدهد.Rectangular Snip به منظور عکس برداری از یک محدوده مستطیلی استفاده میشود.Windows Snip اجازه عکس برداری از پنجره ای که اکنون باز است را به شما میدهد.و در آخر نیز Full-screen Snip از کل صفحه مانیتور عکس میگیرد.

پس از گرفتن عکس از صفحه ، تصویر شما در Clipboard ویندوز ذخیره میشود. اکنون شما میتوانید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس همانند Paint ویندوز ، تصویر خود را با انجام عمل Paste بازیابی کنید.

 

 


چند گام بالاتر

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

30 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 7:sniping tools نام  نرم افزاری در ویندوز 7 است که توانایی عکس گرفتن از صفحه مانیتور را دارد.برای دسترسی به این نرم افزار کافی است کلمه snip  را در جستجوی منوی استارت تایپ کنیدچگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x

با  باز شدن این برنامه به راحتی میتوانید از قسمت مورد نظر عکس گرفت.

گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 8 :همانطور که اشاره کردیم گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 8 هم آسان و هم سریعتر شده است و براحتی با فشردن ترکیب دو کلید Win Key + X از روی کیبورد ویندوز بطور خودکار از محیط صفحه نمایش عکس گرفته و تصویر گرفته شده را در کتابخانه تصاویر یا همان Pictures Library ذخیره می نماید!

همچنین با فشردن ترکیب کلیدهای Win Key + Print Screen Key از روی کیبورد خواهید توانست تا بجای گرفتن عکس از کل محیط صفحه نمایش و سپس جدا کردن پنجره موردنظر از سایر محیط ، تنها از پنجره فعال یا همان پنجره ای که در جلوی سایر پنجره ها قرار دارد ، عکس بگیرید .

آدرس ذخیره شدن تصویر گرفته شده در ویندوز 8 :   Pictures Library > My Pictures

نکات:1. Win Key همان کلید دارای لوگوی ویندوز بر روی کیبورد می باشد!

2. Print Screen Key در کیبوردهای گوناگون با توجه به برند کیبورد به صورت های  Prnt Scrn و یا Prt Sc نمایش داده میشود و این کلید در نزدیکی کلیدهای Delete و Pause بر روی کیبورد قرار دارد …

منابع:nahad.sums.ac.irOnlinestan.coM


چند گام بالاتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .


نام کاربری


رمز ورود


 ورود با اکانت گوگل (جیمیل)

صفحه‌ای را که می‌خواهید ‌نمی‌توان یافت. لطفا آدرس صفحه را بررسی کنید و مجددا تلاش کنید و یا از قابلیت جستجو استفاده کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که در کامپیوتر با پیام جالبی مواجه شده اید، یا اینکه در بازی تان به مرحله جذابی رسیده اید که می خواهید آن را با دوستان تان به اشتراک بگذارید. شاید هم با مشکل یا پیغام خطایی روبرو شده اید که از پس حل آن برنیامده اید و لازم است که آن را برای یکی از دوستان حرفه ای یا شرکت فنی پشتیبان کامپیوتر یا اینترنت تان بفرستید.

اما شیوه انجام این کار چگونه است و در سیستم عامل های مختلف چگونه باید از تمام صفحه کامپیوتر یا بخشی از آن اسکرین شات گرفت؟ در این مطلب قصد داریم به شیوه انجام این کار در سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوزها، مک، اندروید و آی او اس بپردازیم.

پس در ادامه مطلب با
صبا آسا

همراه باشید.

انجام این کار در نسخه های مختلف ویندوز تا ویندوز 7 تقریبا یکسان و مشابه هم است. شما می توانید این کار را با نصب اپلیکیشن های اختصاصی انجام دهید. یا اینکه به سادگی سراغ دکمه سر راست و پرکاربرد Prt Scrn بروید. این دکمه مخفف Print Screen است.

دکمه Prt Scrn معمولا در سمت راست و بالای صفحه کلید استاندارد، بالای دکمه های اینسرت، هوم و پیج آپ واقع شده است. البته یافتن آن روی لپ تاپ کمی مشکل تر است. اگر کلمه Prt Scrn روی دکمه به رنگ آبی درج شده باشد، معمولا برای استفاده از آن در لپ تاپ باید از ترکیب دکمه Function یا Fn و Prt Scrn استفاده کنید.

دکمه Prt Scrn را بفشرید تا صفحه مانیتورتان در حافظه کلیپ بورد ویندوز کپی شود. با این کار کل صفحه دستک تاپ یا اپلیکیشنی که به صورت تمام صفحه باز شده است وارد حافظه کلیپ بورد می شود. در صورتی که بخواهید تنها پنجره ای را که باز و روی همه قرار دارد درون کلیپ بورد کپی کنید، از ترکیب کلید های Alt و Prt Scrn استفاده کنید.

حال نوبت به ذخیره محتوای کلیپ بورد است. برای این کار تنها کافی است یک برنامه ویرایش عکس مانند فتوشاپ یا Paint را باز کرده و از ترکیپ کلید های Ctrl + V استفاده کنید. یا اینکه گزینه Paste را از منوی edit انتخاب کنید.

برای مثال در صورتی که بخواهید از اپلیکیشن پینت استفاده کنید، می توانید این مسیر را دنبال کنید:
چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x

پس از پیست کردن محتوای کلیپ بورد تنها کافی است فایل جدید را با نام دلخواه ذخیره کنید. البته در صورتی که لازم است، ابتدا می توانید قسمت دلخواه آن را جدا کرده و بخش های اضافی را حذف کنید و سپس فایل را ذخیره نمایید.

در ویندوز 7 یک شیوه دیگر هم برای تهیه اسکرین شات در اختیار دارید و آن استفاده از برنامه Snipping Tool است. این برنامه را می توانید با تایپ نام آن در باکس جستجوی استارت منو بیابید. یا اینکه از طریق مسیر زیر آن را باز کنید:

Start > All Programs > Accessories > Snipping Tool

در منوی New گزینه های فراوانی در اختیار شما قرار می گیرند: Free-form Snip به شما اجازه می دهد که از هر بخش صفحه که لازم است و به هر شکل که دوست دارید اسکرین شات بگیرید. در حالت Rectangular Snip کادر اسکرین شات شما در هر صورت، شکل مستطیلی خود را حفظ می کند. اسکرین شات Window Snip تفاوتی با استفاده از دکمه های Alt و Prt Scrn نداشته و از پنجره فعال اسکرین شات می گیرد. Full-screen Snip هم کارکردی همانند فشردن دکمه Prt Scrn دارد.

پس از آنکه اسکرین شات مورد نظر را گرفته و دکمه موس را رها کردید، به صورت خودکار برنامه ویرایش Snipping Tool باز شده و به شما امکان ویرایش اسکرین شات گرفته شده و ذخیره آن را می دهد.

ابتدا به صفحه ای بروید که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید. سپس برای تهیه اسکرین شات تنها کافی است دکمه Prt Scrn را فشار دهید تا اسکرین شات گرفته شده و در کامپیوتر شما ذخیره گردد. حال برای پیدا کردن آن ویندوز اکسپلورر را باز کنید (یا برای این کار دکمه Win + E را بزنید). سپس در زیر مجموعه Libraries بخش Pictures را بیابید. در اینجا پوشه ای به نام Screenshots را خواهید یافت که تمام اسکرین شات ها در آن ذخیره شده اند.

شیوه دیگر این کار همانند ویندوز 7، استفاده از اپلیکیشن Snipping Tool است که می تواند امکانات بیشتری را به روش ساده تر در اختیارتان بگذارد.

این کار در سیستم عامل مکینتاش بسیار راحت تر و کاربردی تر از ویندوز طراحی شده است و آزادی عمل بیشتری هم به شما می دهد. برای تهیه اسکرین شات کامل و تمام صفحه تنها کافی است کلیدهای Command و Shift و 3 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله یک فایل با پسوند png و نامی طولانی شامل تاریخ میلادی و ساعت ساخته شدن آن بر روی دسک تاپ ذخیره شود. چیزی شبیه: Screen shot 2013-03-23 at 08.45.00 AM.png

اگر هم می خواهید تنها از بخش خاصی از صفحه اسکرین شات بگیرید، همان کلیدهای قبلی را استفاده کرده و تنها کلید 4 را جایگزین کلید 3 نمایید: Command + Shift +4. با این کار مکان نما تغییر شکل داده و با نگه داشتن کلیک چپ موس، نقطه آغاز اسکرین شات را مشخص می کنید. حال بدون رها کردن کلیک، موس را تا نقطه انتهایی حرکت داده و کلیک چپ را رها کنید. فایل اسکرین شات شما با همان فرمت گفته شده ذخیره خواهد شد. در صورتی هم که می خواهید اسکرین شات گرفته شده تنها شامل یکی از پنجره های جلوی روی تان باشد، پس از زدن این کلیدها، موس را روی پنجره مورد نظر برده و یک بار کلید Spacebar را بزنید.

شاید هم می خواهید که از اسکرین شات گرفته شده در برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید. در این صورت لازم نیست که آن را روی دسک تاپ ذخیره کرده و پس از آن به سراغ ویرایشگر بروید. بلکه می توانید بدون ذخیره، اسکرین شات را همانند ویندوز تنها در کلیپ بورد نگه داشته و در برنامه مورد نظر استفاده کنید. برای این کار کافی است که به ترکیب کلید هایی که در بالا گفته شد، دکمه Control را هم اضافه کنید.

در سیستم عامل iOS که شرکت اپل آن را ویژه ابزارهای همراه خود همچون آیفون، آیپد و آیپاد تولید نموده، تنها با فشردن همزمان دو دکمه home و پاور می توانید از تمام آنچه که روی صفحه می بینید، اسکرین شات بگیرید. نشان گرفته شدن این اسکرین شات هم، زده شدن یک فلاش لحظه ای روی صفحه ابزار همراه تان است.

این اسکرین شات به صورت یک عکس در دستگاه شما ذخیره می شود و می توانید با رفتن به قسمت photos در آیفون آنها را در پوشه Camera Roll و در آیپاد تاچ و آیپد آنها را در پوشه Saved Photos بیابید.

در سیستم عامل موبایل گوگل، اندروید، شیوه های اسکرین شات گرفتن از صفحه ابزار موبایل بسیار متنوع هستند. در صورتی از نسخه های اندروید 4.0 بستنی حصیری و بالاتر استفاده می کنید برای اسکرین شات گرفتن تنها کافی است که دکمه کم کردن صدا (volume down) و پاور را به صورت همزمان بفشارید. صفحه با یک فلش زدن شبیه دوربین عکاسی می گوید که عکس مورد نظر شما ذخیره شده است. اندروید عکس ها را در گالری تصاویر ذخیره می کند.

در برخی ابزارهای اندرویدی قبل از اندروید 4.0، کارخانه های سازنده کلیدهای ویژه خود را برای اسکرین شات گرفتن گنجانده اند. برای مثال در ابزارهای سامسونگی چون گلکسی نوت و گلکسی اس دوم می توانید با فشردن همزمان دکمه های Home و Power از صفحه اسکرین شات بگیرید. در گلکسی اس این کار با فشردن و نگه داشتن دکمه های Back و پاور انجام می شود.

بهتر است بسته به مدل دستگاه تان سعی کنید شیوه اسکرین شات گرفتن در آن را از طریق جستجوی گوگل پیدا کنید.
هرچند در صورتی اسکرین شات گرفتن برای تان بسیار مهم باشد، اپلیکیشن
No Root Screenshot It

هم می تواند در نسخه های پایین تر اندروید برای تان بسیار کاربردی بوده و بدون نیاز به روت کردن موبایل نصب می شود. ولی لازم است ۵ دلار بابت آن پرداخت کنید.

در این سیستم عامل ها مایکروسافت هیچ گزینه پیش فرضی برای تهیه اسکرین شات تعبیه نکرده است، لذا شما مجبورید که از اپلیکیشن های توسعه دهندگان نرم افزاری و شرکت های برنامه نویس برای رفع این نیاز و عکس گرفتن از صفحه موبایل استفاده کنید.

یکی از اپلیکیشن های رایگان برای اسکرین شات گرفتن

Screen Capture

است. البته برای استفاده از این برنامه باید قابلیت مولتی تسک در موبایل شما فعال باشد. اما ایراد برنامه این است که به دلیل روشن بودن قابلیت مولتی تسک، می تواند به یک کابوس برای عمر باتری موبایل تان تبدیل شود.

یک راه دیگر هم استفاده از اپلیکیشن

Screenshot Tool

است. البته برای کار با آن باید موبایل تان را به کامپبوتر وصل کرده و آنگاه برنامه را اجرا کنید. اسکرین شات های گرفته شده هم بر روی کامپیوتر ذخیره می گردند. این اپلیکیشن یکی از کم مشکل ترین برنامه های ثبت اسکرین شات در ویندوز فون 7 به شمار می رود.

پس از سال ها که کاربران ویندوز فون به دنبال راه حلی ساده و کارآمد برای اسکرین شات گرفتن در ابزارهای شان بودند، بالاخره مایکروسافت در نسخه 8 این سیستم عامل به درخواست آنها پاسخ گفته و مشکل را حل کرد. اکنون تنها کافی است دکمه Start و پاور را به صورت همزمان فشار دهید تا از صفحه ابزار ویندوز فونی تان یک اسکرین شات زیبا ذخیره گردد.

با زدن این دکمه ها صدایی شبیه شاتر دوربین عکاسی شنیده شده و کادر کوچکی روی صفحه باز می شود که درون آن عبارت Saving to Screenshots برای چند لحظه نوشته می شود. برای دست یابی به اسکرین شات های گرفته شده هم تنها کافی است به Photos Hub مراجعه کرده و آلبوم Screenshots را باز کنید.

در رابط گرافیکی

KDE

لینوکس هم به راحتی با فشردن دکمه Prt Scrn می توانید تمامی صفحه را در کلیپ برد ذخیره کنید. درست همانند ویندوز با فشردن Alt + Prt Scrn هم می توانید اسکرین شات پنجره فعال را در کلیپ بورد ذخیره کنید.

اکنون می توانید با پیست کردن تصویر موجود در کلیپ بورد در ویرایشگرهای عکس، با آنها کار کنید. اگر چه می توانید به صورت مستقیم هم آن را تبدیل به یک فایل روی دسک تاپ نمایید. برای این کار تنها کافی است که بر روی دسک تاپ کلیک کرده و ترکیب Ctrl + V را بزنید تا یک فایل ایجاد شود.

راه دیگر اسکرین شات گرفتن در KDE استفاده از برنامه اختصاصی این کار است که در این رابط گرافیکی گنجانده شده است. برای باز کردن این برنامه، ترکیب کلیدهای Alt + F2 را فشرده و در پنجره Run Command عبارت

ksnapshot

را تایپ کنید و سپی دکمه Run را بزنید. با این کار برنامه کی-اسنپ شات باز می شود:

شما چه شیوه ها و کلک هایی برای اسکرین شات گرفتن در ابزارهای مختلف بلدید؟ آن را در بخش نظرات با دیگر
صبا آسا

خوان ها در میان بگذارید.

سیستم عامل های مختلف طبیعتا کارایی های مختلفی نیز دارند و باعث میشوند که کاربر در محیط های مختلف هر ویندوز عملکردی متفاوت داشته باشد . گرفتن عکس از صفحه یکی از همان کار هایی است که در ویندوز های مختلف با ابزاری متفاوت انجام میگیرد . در اینجا سعی کردیم روش های مختلف گرفتن عکس از صفحه را در محیط های مختلف انواع ویندوز بیان کنیم.

عکس گرفتن از محیط ویندوز کار بسیار جالبی است که خیلی از ما دوست داریم یاد بگیریم . چرا که به ما این اجازه را می دهد تا از بعضی پنجره ها یا محدوده های دلخواه خود تصویری قابل ویرایش بسازیم. در بخش گرفتن عکس از صفحه قصد داریم این مبحث را آموزش دهیم .

شاید برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که قصد داشته اید از پنجره ، محیط و یا محدوده دلخواهی از ویندوزتان عکس بگیرید اما روش آن را بلد نباشید .گرفتن عکس از صفحه کار سختی نیست ، ما در اینجا این کار را به شما آموزش می دهیم .

ابتدا پنجره ای را که می خواهید از آن عکس بگیرید را باز کنید .

دکمه Alt + print screen  را از روی صفحه کلید همزمان فشار دهید.چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x

حالا به منوی استارت از محیط ویندوز بروید و از منوی All programs  ——> Accessories  را انتخاب کرده و سپس برنامه Paint را باز کنید .

در پنجره Paint  روی منوی Edit و سپس Paste  کلیک کنید . می بینید که عکسی که گرفته اید در این محیط باز می شود . حال می توانید با ابزار های دلخواه عکستان را ویرایش کنید .

پس از ویرایش های مورد نظر به منوی File  رفته و گزینه  Save As  را بزنید و فایلتان را ذخیره کنید.

—————————————————————————————-

در  محیط ویندوز هفت نیز باید ابتدا پنجره مورد نظر را باز کنید.

دکمه Print Screen  را از روی صفحه کلید فشار دهید .

از منوی استارت برنامه Paint را باز کنید و در پنجره باز شده گزینه Paste را بزنید.

در انتها از منوی File روی گزینه  Save As  کلیک کرده و فایلتان را ذخیره کنید.

———————————————————————

این روشی که میخواهیم در این قسمت آموزش دهیم در ویندوز ویستا نیز کاربرد دارد . همچنین روش های قبلی نیز در ویندوز 8 کارایی دارد ، ما سعی کردیم روشی را که ذکر نکردیم بیان کنیم .

داخل فیلد جستجو در منوی استارت کلمه snip  را وارد کنید.

پنجره جدیدی برایتان باز می شود که محیط snip  را نشان میدهد . در منوی New  گزینه هایی وجود دارد که به شرح آنها خواهیم پرداخت .

1- Free – from snip  به شما امکان می دهد تا محدوده دلخواه خودتان را انتخاب کرده و عکس بگیرید.

2- Rectangular snip اجازه می دهد تا یک محدوده مستطیل شکل را به گونه ای مرتب عکس بگیرید.

3- Windows snip امکان عکسبرداری از پنجره ای که در حال حاظر باز است را می دهد.

4- Full – screen snip امکان عکسبرداری از کل صفحه مانیتور می باشد.

در اینجا ما برای مثال از گزینه دوم استفاده کردیم.

در نهایت می توانید عکس خود را ذخیره کنید .

——————————————————————————–

از منوی Applications گزینه Accessories و سپس Take screenshots  را انتخاب کنید .

عکس شما در محیط دسکتاپ ذخیره می شود . همچنین دکمه Print screen  در این سیستم عامل نیز کارایی دارد. امیدواریم آموزش گرفتن عکس از صفحه مانیتور در ویندوزهای مختلف, آموزشی کاربردی برای شما باشد.

منبع : آرگا


پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا



آشنایی با نوشهیر استانبول


چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x


چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x
چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم در ویندوز x
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *