چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم
چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم




خانه

موبایل

 

گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 7:sniping tools نام  نرم افزاری در ویندوز 7 است که توانایی عکس گرفتن از صفحه مانیتور را دارد.برای دسترسی به این نرم افزار کافی است کلمه snip  را در جستجوی منوی استارت تایپ کنید

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم

با  باز شدن این برنامه به راحتی میتوانید از قسمت مورد نظر عکس گرفت.

گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 8 :همانطور که اشاره کردیم گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 8 هم آسان و هم سریعتر شده است و براحتی با فشردن ترکیب دو کلید Win Key + X از روی کیبورد ویندوز بطور خودکار از محیط صفحه نمایش عکس گرفته و تصویر گرفته شده را در کتابخانه تصاویر یا همان Pictures Library ذخیره می نماید!

همچنین با فشردن ترکیب کلیدهای Win Key + Print Screen Key از روی کیبورد خواهید توانست تا بجای گرفتن عکس از کل محیط صفحه نمایش و سپس جدا کردن پنجره موردنظر از سایر محیط ، تنها از پنجره فعال یا همان پنجره ای که در جلوی سایر پنجره ها قرار دارد ، عکس بگیرید .

آدرس ذخیره شدن تصویر گرفته شده در ویندوز 8 :   Pictures Library > My Pictures

نکات:1. Win Key همان کلید دارای لوگوی ویندوز بر روی کیبورد می باشد!

2. Print Screen Key در کیبوردهای گوناگون با توجه به برند کیبورد به صورت های  Prnt Scrn و یا Prt Sc نمایش داده میشود و این کلید در نزدیکی کلیدهای Delete و Pause بر روی کیبورد قرار دارد …

منابع:nahad.sums.ac.irOnlinestan.coM


چند گام بالاتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint. در ویندوز ویستاهم این کار امکان پذیر است ، اما همان طور که مشخص است این روش چندان مطلوب نیست چرا که عکس از کل صفحه گرفته میشود در نتیجه بسیاری ترجیح میدهند از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنند.

 

اما ویندوز ویستا تدبیری بسیار عالی را در این زمینه اندیشیده است و ابزاری با توانایی های بالا را برای گرفتن عکس از صفحه مانیتور را در خودگنجانده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ابزار Snipping Tool ویندوز ویستا که اکثراً کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.

 

بدین منظور:

بر روی دکمه Start کلیک کنید.در داخل فیلد جستجوی موجود در منوی Start ، عبارت snip را وارد کنید.

پس از ظاهر شدن Snipping Tool بر روی آن کلیک کنید.خواهید دید که پنجره این ابزار باز میشود.

 

با انتخاب دکمه New چهار گزینه خواهید داشت که هر کدام برای گرفتن عکس از صفحه برای یک منظور خاص است:Free-form Snip به شما امکان عکس برداری از یک محدوده بدون قاعده را میدهد.Rectangular Snip به منظور عکس برداری از یک محدوده مستطیلی استفاده میشود.Windows Snip اجازه عکس برداری از پنجره ای که اکنون باز است را به شما میدهد.و در آخر نیز Full-screen Snip از کل صفحه مانیتور عکس میگیرد.

پس از گرفتن عکس از صفحه ، تصویر شما در Clipboard ویندوز ذخیره میشود. اکنون شما میتوانید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس همانند Paint ویندوز ، تصویر خود را با انجام عمل Paste بازیابی کنید.

 

 


چند گام بالاتر

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

30 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

پست شده در ۵ فروردین ۱۳۹۵ |
توسط حسین رحمانی

چه جوری از دسکتاپ عکس بگیریم ؟ این سوال ساده‌ای است که هر کاربر ویندوز دیر یا زود به آن برخورد می‌کند. عکس گرفتن از دسکتاپ در ویندوز کار ساده‌ای است و روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. می‌توانید از تمام صفحه عکس بگیرید، یا این‌که فقط عکس بخش کوچکی از صفحه را ثبت کنید. امروز در بخش «دیگه چی؟» می‌خواهیم سه روش ساده برای عکس گرفتن از دسکتاپ در ویندوز را مرور کنیم.

 

 

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم

۱. ابتدا کلید Print Screen یا Prt Sc را روی کی‌بورد فشار دهید. با این کار تصویر صفحه نمایش در کیلپ‌بورد سیستم‌عامل ذخیره می‌شود و ابعاد این تصویر، هم‌اندازه‌ی رزولوشن دسکتاپ‌تان خواهد بود. در قدم بعدی، باید این عکس را از کلیپ‌بورد روی هارد ذخیره کنید.

 

۲. نرم‌افزار Paint را باز کنید و کلید میان‌بر Ctrl + V را فشار دهید (عکس را پیست کنید). با این کار تصویر دسکتاپ در نرم‌افزار پینت ظاهر خواهد شد. در نرم‌افزار پینت، روی منوی File کلیک کنید و از منویی که باز می‌شود، گزینه‌ی Save to را انتخاب و عکس دسکتاپ را در جایی که می‌خواهید ذخیره نمایید.

می‌توانید عکس دسکتاپ را به صورت مستقیم در نرم‌افزارهای دیگر هم پیست کنید. بعد از فشار دادن دکمه‌ی پرینت اسکرین، می‌توانید در فایل Word یا بدنه‌ی یک ای‌میل، دکمه‌های Ctrl + V را فشار بدهید تا اسکرین‌شات مورد نظر در آن‌ها ظاهر شود.

 

۳. در ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ می‌توانید به روش ساده‌تری اسکرین‌شات بگیرید. کافی است دکمه‌ی ویندوز را نگه دارید و دکمه‌ی Prt Sc را فشار دهید. با این کار تصویر دسکتاپ به صورت مستقیم (و بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار واسطه‌ای) روی هارد ذخیره می‌شود. عکس‌هایی که با این روش از صفحه می‌گیرید، در فولدر Screenshots که در داخل فولدر Pictures قرار دارد، ذخیره می‌شود.

 

۱. ابتدا روی پنجره‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، کلیک کنید. در این روش، فقط تصویری از پنجره‌ی فعّال (پنجره‌ای که روی پنجره‌های دیگر قرار دارد) ثبت می‌شود.

 

۲. کلید Alt را نگه دارید و کلید Prt Sc را فشار دهید. با این کار تصویری از پنجره‌ی مورد نظر در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود. اکنون باید این تصویر را در هارد کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان ذخیره کنید.

 

۳. نرم‌افزار Paint (یا نرم‌افزار دیگری که قابلیت ویرایش عکس دارد) را باز کنید و کلید Ctrl را نگه دارید و کلید V را فشار دهید. عکس پنجره‌ی مورد نظر در ویرایشگر عکس ظاهر می‌شود. این عکس را هر جا که دوست داشتید ذخیره کنید.

 

 

۱. نرم‌افزار Snipping را باز کنید. این ابزار در اکثر نسخه‌های ویندوزهای ۷ و ۸ و ۱۰ به صورت پیش‌فرض وجود دارد. دقت کنید که نسخه‌های Basic و Starter و همچنین ویندوز XP این ابزار را ندارند. این ابزار را می‌توانید از این مسیر باز کنید:

All Programs> Accessories> Snipping Tool


 

۲. روی دکمه‌ی New کلیک کنید. با این کار تصویر صفحه کمی مات می‌شود که نشان‌دهنده‌ی آماده بودن ابزار Snipping برای انتخاب بخشی از صفحه (یا تمام آن) است. سپس با ماوس قسمتی از صفحه را که می‌خواهید عکسش را داشته باشید، انتخاب کنید. برای این کار باید کلیک ماوس را فشار دهید و نگه دارید، بعد با حرکت دادن ماوس، محدوده‌ی مورد نظرتان را مشخص نمایید.

بعد از انتخاب بخش مورد نظر، دکمه‌ی Ctrl را نگه دارید و دکمه‌ی S را فشار بدهید و عکس را هر جا که خواستید ذخیره نمایید.

Tags: آموزش, اسکرین‌شات, ترفند, ویندوز

حسین رحمانی

چی، یک کافه کوچک است. یک پاتوق که تویش می‌شود کلی خرده‌ریز حال خوب کن پیدا کرد. ما اینجا می‌خواهیم به‌روز باشیم. می‌خواهیم خیلی خلاصه و جمع و جور بفهمیم توی حوزه‌هایی که ممکن است یک جوان هر روز با آن‌ها سر و کار داشته باشد چه اتفاقاتی در حال افتادن است. برای آپدیت بودن، نیازی نیست که خوره اینترنت و اخبار باشید. نویسنده‌های چی، به شما می‌گویند الان در دنیای خوراکی‌ها، پوشیدنی‌ها، خواندنی‌ها، شنیدنی‌ها، دیدنی‌ها و… چه خبر است.

پشتیبانی و اجرا: تحلیل ارتباط

برای گرفتن عکس (screenshot) از صفحه کامپیوتر به صورت زیر عمل میکنیم.

۱.کلید Print Screen روی کیبرد رو فشار میدیم.
این کلید معمولا به صورت PrtSc و مخفف روی کیبرد نوشته شده و در قسمت بالا و سمت راست کیبرد قرار داره.

۲.حالا از مسیر زیر برنامه ی Paint رو اجرا میکنیم :
start >all programs > accessories >Paint

۳.داخل برنامه کلید Ctrl+V رو فشار میدیم.
مشاهده میکنید که عکس گرفته شده از صفحه داخل برنامه ظاهر میشه.

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم

۴.از منوی File (بالا سمت چپ) گزینه ی save as رو انتخاب میکنیم.حالا میتونید عکس گرفته شده رو هر کجا که دوست داشتید ذخیره کنید.

– وقتی که از دکلید PrtSc استفاده میکنیم همانطور که متوجه شدید، از تمام صفحه عکس گرفته میشه.در صورتی که بخوایم فقط از یک پنجره ی خاص عکس بگیریم از کلیدهای Alt+PrtSc استفاده میکنیم.و در ادامه مراحل بالا رو از مرحله ۲ انجام میدیم.

نظر شما

رایانامه (ایمیل) *

Website

تمامی حقوق نزد صاحب سایت چجوری محفوظ است. چه‌جوری

اسکرین شات را می توان به عنوان تصویری از آنچه در صفحه مانیتور شما است و در آن ظاهر می شود، تعریف کرد. این که بتوانید از صفحه نمایش خود عکس بگیرید بسیار سودمند است. وقتی می خواهید پیام جالبی را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا این که از یک متخصص برای عیب یابی کمک بگیرید یا یک مقاله آموزنده ایجاد کنید، اسکرین شات به کمک شما می آید. در این مقاله نحوه گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰ را از طریق چندین راه مختلف به شما آموزش خواهیم داد. شما می توانید به دو روش مختلف از صفحه نمایش کامپیوتر خود اسکرین شات تهیه کنید.

۱- کلیدهای ترکیبی Win + PrtScr از روی صفحه کلید فشار دهید تا از صفحه نمایش شما عکس بگیرد. در این روش شما می توانید یک اسکرین شات از تمام صفحه نمایش خود بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: 

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم

 

۲- محل ذخیره اسکرین شات را تعیین کنید. به پوشه اسکرین شات در Pictures library تان بروید تا اسکرین شات هایی که گرفته اید را مشاهده کنید.

۱. ابزار برش یا Snipping Tool را پیدا کنید. روی منوی استارت کلیک کنید و در جعبه جستجو عبارت Snipping Tool را تایپ کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

۲. ابزار برش را باز کنید. وقتی نام ابزار در نتیجه جستجو ظاهر شد روی آن کلیک کنید تا برنامه کاربردی باز شود. این ابزار این امکان را به شما می دهد که از هر منطقه روی صفحه نمایش تان عکس بگیرید.

۳. بر روی علامت پیکان کنار گزینه New کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود. چهار گزینه برای عکس گرفتن از صفحه نمایش به شما خواهد داد: Free-form Snip, Rectangular Snip , Window Snip و Full-screen Snip

۴. New را که انتخاب کنید مکان نما تبدیل به شکل + شده و صفحه نمایش تیره می شود. ماوس را روی مناطقی که می خواهید اسکرین شات بگیرید، بکشید. بخش های روشن شده از صفحه نمایش، مناطق انتخابی شما را نشان می دهد.

۵. اسکرین شات را ذخیره کنید. برای ذخیره اسکرین شات ، روی Save کلیک کنید و یا از منوی فایل روی گزینه Save as کلیک کنید تا اسکرین شات شما در کامپیوتر شما ذخیره شود.

منبع: wikihow

Modal body text goes here.

ارسال

عالی بود ممنون

تکراتو، ارائه دهنده آخرین اخبار تکنولوژی، اخبار موبایل، اخبار نجوم، اخبار اتومبیل، و در مجموع، آخرین اخبار دنیای فناوری بوده و یکی از بهترین سایت های تکنولوژی ایران است. از جمله مباحثی که میتوانید کاملترین محتوای موجود به زبان فارسی را در تکراتو یافته و مطالعه کنید، میتوان به مقالات زیر اشاره کرد:
خودرو،
اپلیکیشن،
هایما s7 توربو،
هات اسپات آیفون،
حذف ویروس اندروید،
بهترین بازی های پلی استیشن 4،
باز کردن قفل گوشی اندروید،
بهترین گوشی 2018،
مگان 2018،
آموزش اسنپ چت،
پرفروش ترین فیلم های 2017،
اسپورتیج 2018،
بوگاتی شیرون،
رنو سیمبل،
بهترین سریال های خارجی،
تویوتا کرولا 2017،
روت کردن گوشی،
بهترین بازی های آیفون،
بهترین لپ تاپ های 2018،
بهترین گوشی های میان رده 2018،
بهترین سریال های 2017،
هواوی پی 11،
مقایسه هایما S7 توربو با جک S5،
اسکرین شات در ویندوز 10،
تماس تصویری،
آزرا 2017،
بهترین گوشی های هواوی،
بهترین گوشی های سامسونگ،
بهترین گوشی های شیائومی،
شگفت انگیزان 2،
بهترین مودم 4g،
گیف در اینستاگرام،
قیمت روز انواع موتور سیکلت،
بهترین ماشین های 2018،
بهترین خودروهای 2018،
سراتو 2018،
بهترین تبلت های 2017،
بهترین دوربین گوشی،
بهترین بازی های کامپیوتری 2017،
بهترین لپ تاپ های 2017،
بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2017،
جستجو در اینستاگرام،
اپلیکیشن 724،
روبیکا،
دیلیت اکانت تلگرام طلایی

 

برای عکس گرفتن از صفحه نمایش راه‌های زیادی وجود داره من در اینجا میخواهم چهار تا از بهترین روش‌ها رو به شما معرفی کنم سه روش اول نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری نداره و با استفاده از امکانات خود ویندوز انجام میشه و روش چهارم هم یه حالت عکس‌برداری خاص توسط نرم‌افزار FastStone Capture است

این روش ساده ترین روش عکس‌برداری از صفحه‌ی دسکتاپ است روش کار بدین صورته که شما دکمه‌ی Win+PrtScr رو فشار میدید

+

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم

ویندوز یه عکس از صفحه نمایش میگیره و اونو در مسیر PicturesScreenshots ذخیره میکنه به همین راحتی

این روش روی ویندوزهای 8 به بالا جواب میده و در بین این چهار روش تنها روشی است که از محیط مترو هم عکس‌برداری می‌کنه

در ویندوزهای ویستا به بالا ابزاری وجود داره به نام Snipping Tool که با جستجوی حروف اول آن در استارت ویندوزهای 7 و ویستا و یامحیط متروی ویندوز 8 میتونید پیداش کنید

روش کار با این ابزار خیلی راحته و نیاز به توضیح خاصی نداره این برنامه یه سری ویرایش‌های اولیه رو نیز درون خودش داره و می‌تونید قبل از ذخیره‌ی عکس این ویرایش‌ها رو روش اعمال کنید

خوب حالا اگه رفتید توی یه کافی‌نت که سیستم‌عاملش ویندوز xp بود و اجازه‌ی نصب هیچ گونه نرم‌افزاری رو هم بهتون ندادند چکار باید کرد؟ در این گونه موارد کار یه کمی سخت تره

دکمه‌ی PrtScr رو فشار بدید

با فشار دادن این دکمه ویندوز یه عکس از صفحه‌ی نمایش میگیره و میریزه داخل حافظه‌ی موقت کامپیوتر حالا سوال پیش میاد که چطوری این عکس رو به حافظه‌ی دائم ( هارد ) منتقل کنیم ؟ برای این کار باید از یه نرم‌افزار که قابلیت ویرایش عکس رو داشته باشه استفاده کرد مثل Acdsee ، Word ، Photoshop و …

خوب حالا اگه روی سیستم اون کافی‌نت هیچ کدوم از این برنامه‌ها نصب نبود باید چکار کرد ؟ جواب ساده است بهترین برنامه ای که میتونید این کار رو باهاش انجام بدید برنامه‌ی Paint خود ویندوزه

برنامه‌ی Paint  رو باز کنید و گزینه‌ی Paste رو انتخاب کنید

و یا از کلید Ctrl+V استفاده کنید

+

در این حالت عکستون میاد داخل Paint و فقط کافیه از منوی File گزینه‌ی Save رو انتخاب کنید و کار تمومه فقط توجه داشته باشید که فرمت پیش‌فرض ذخیره‌ی عکس‌ها در PNG ، Paint است که بهتره اون رو به JPG تغییربدید

اگه خواستید از پنجره‌ی فعال عکس بگیرید کافیه به جای PrtScr از ترکیب Alt+PrtScr استفاده کنید

+

اگه بخواهیم از یه چیزی عکس بگیریم که بزرگتر از صفحه‌ی مانیتور باشه و توی صفحه‌ی نمایش جا نشه ( مثل صفحات وب ) باید چکار کنیم ؟ در این حالت شما می‌تونید از نرم‌افزار FastStone Capture کمک بگیرید

این برنامه قابلیتی داره به نام عکس‌برداری به همراه اسکرول (پیمایش ) که نه تنها سه روش قبلی نمی‌تونند چنین کاری بکنند بلکه هیچ نرم‌افزار دیگه‌ای هم نمی‌تونه این کار رو بکنه و این قابلیت اختصاصی این نرم‌افزار هست

روش کار بدین صورته که شما روی دکمه ای که در عکس بالا مشخص شده کلیک می‌کنید بعد میرید روی پنجره‌ای که میخواهید ازش عکس بگیرید کلیک می‌کنید برنامه در حین عکس گرفتن ، پنجره رو اسکرول میکنه از بالا به پایین و از کل پنجره عکس میگیره

مثلا من عکس زیر رو با استفاده از این قابلیت گرفتم

توجه: من برای قرار دادن این عکس در وبلاگم کیفیت و سایز اون رو کم کردم تا وبلاگم سنگین نشه و کیفیت عکس‌برداری نرم ‌افزار FastStone Capture بالاست

همچنین با استفاده از این برنامه میتونید قبل از ذخیره‌ی عکستون اون رو ویرایش کنید

یه چیز دیگه اینکه این برنامه میتونه عکس شما رو با فرمت Pdf هم ذخیره کنه

چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم
چگونه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *