چه جوری چربی شکم را آب کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چه جوری چربی شکم را آب کنیم
چه جوری چربی شکم را آب کنیم

همه کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند این نکته را می‌دانند که شکم شش تکه بخشی اصلی از هدف‌شان است و رسیدن به این بخش کار بسیار سختی است، برای نمایان شدن ماهیچه‌های شکمی شما باید چربی‌های اطراف شکم خود را از بین ببرید و برای آب کردن چربی‌های شکمی شما مسیر سختی پیش رو خواهید داشت. در ادامه سری مقالات رسیدن به شکم شش تکه میخواهیم روشهای از بین بردن چربی را برای شما عزیزان بازگو کنیم:

برای اینکه بتوانید چربی بیشتری بسوزانید، باید کالری بیشتری مصرف کنید. از آنجایی که در هر پوند(۴۵۳ گرم) ۳۵۰۰ کالری وجود دارد، باید ۳۵۰۰ کالری بیشتر از چیزی که از طریق مواد غذایی و نوشیدنی دریافت می‌کنید، بسوزانید تا بتوانید وزن کم کنید. اگرچه اینکار در نگاه اول آسان به نظر می‌رسد اما بسیار دشوار است.

باید بتوانید برخی از چربی‌های اضافی در اطراف شکم را آب کنید. حتی اگر تمرینات سخت ورزشی باعث ایجاد عضلات شکمی شود، اگر لایه‌ای از چربی بر روی آن وجود داشته باشد، ظاهر خوبی نخواهد داشت. تمرینات کاردیو می‌تواند برای مدت زمان معینی، ضربان قلب شما را افزایش دهد. برخی از تمرین‌ها همچون دویدن، پریدن، دوچرخه سواری، حرکات موزون و پارو زدن از جمله تمرینات کاردیو هستند. سعی کنید این تمرینات را برای حداقل یک ساعت (سه الی پنج بار در هفته) انجام دهید.

غذاهایی که در آخر شب می‌خورید معمولا بیشتر از سایر وعده‌های غذایی به چربی تبدیل می‌شوند. این موضوع به خاطر این نیست که قبل از خواب سیستم متابولیسم بدن شما خاموش می‌شود، بلکه به این خاطر است که در وعده‌های غذایی شبانه معمولا از غذاهای پرکالری همچون پیتزا و بستنی استفاده می‌شود که قبل از خواب زمانی کافی برای سوخت و ساز ندارند. سوخت وساز در بدن حتی به هنگام خواب نیز انجام می‌شود اما چون قبل از خواب غذاهای شیرین و پرکالری مصرف می‌شود، این فرآیند کندتر خواهد بود.

چه جوری چربی شکم را آب کنیم

بیشتر افراد به خاطر نداشتن زمان، مصرف صبحانه را نادیده می‌گیرند. مضرات نخوردن صبحانه از دیدگاه کاهش وزن دو قسم است: اولا باعث می‌شود زودتر گرسنه شوید و ثانیا غذای بیشتری بخورید. خوردن یک صبحانه سالم به شما کمک می‌کند دیرتر گرسنه شوید.

سعی کنید از پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید. از خوردن شیرینی و پنیر خامه‌ای خودداری کنید و در عوض می‌توانید از موارد زیر استفاده نمایید:

هر چقدر بدن شما عضلات بیشتری داشته باشد، کالری بیشتری می‌سوزاند. تمرینات مقاومتی برای محدود کردن از دست دادن حجم ماهیچه‌ها به هنگام کاهش مقدار کالری دریافتی کمک می‌کند. اگر تنها تمرینات قلبی ( دویدن، بازی بکتبال و فوتبال) را انجام دهید بدون اینکه در مورد تمرینات وزنی چیزی بدانید، ممکن است حجم بیشتری از ماهچه‌ها را از دست بدهید.

با وجود اینکه هنوز مبنای علمی برای خوردن ۶ وعده ی غذایی درست بجای ۳ وعده برای کاهش وزن وجود ندارد ولی مواد غذایی وجود دارد که خوردن آن می‌تواند متابولیسم بدن را آهسته تر کند. بهتر است از خوردن اینگونه مواد خودداری کنید.

برای اینکه مقدار آب مورد نیاز خود را پیدا کنید، وزن خود (به پوند) را نصف نمایید. مقدار عدد بدست آمده ، همان مقدار اونس آبی است که بدن شما به آن نیاز دارد. هرچند این مقدار کمی زیاد به نظر می‌رسد اما شما مقداری آب نیز از طریق مواد غذایی به دست خواهید آورد.

در یک مطالعه ، افرادی که از غلات سبوس دار (علاوه بر پنج وعده میوه و سبزیجات ، سه وعده لبنیات کم چرب و دو وعده گوشت بدون چربی مانند ماهی – مرغ)استفاده کرده بودند ، چربی شکمی بیشتری را نیز از دست داده بودند.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند که هورمون‌هایی که اشتها را کنترل می‌کنند تحت تاثیر خواب قرار دارند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افرادی که ۸.۵ ساعت خواب کافی و مناسب در شب داشته اند، چربی شکمی بیشتری از دست می‌دهند.

استرس به همراه خواب در کاهش وزن بسیار موثر است. شرکت کنندگان در یک مطالعه که کمتر از ۶ ساعت خوابیده بودند و سطح استرس پایینی داشتند، بیشتر از سایر افراد وزن کم کرده بودند.

عضویت در خبرنامه مجله سلامت

باسلام وعرض ادب به مسولین مجله سلامت وبهرمند شدن از مقلات مفید بسیار سپاسگزارم بااحترام جنگجو ازشبستر

سلام خدمت شما.
خوشحالیم که از مجله سلامت رضایت دارید
موفق و شاداب و سالم باشید







خانه

موبایل

 

مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید : راهـنـمـای 4 قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند.

چه جوری چربی شکم را آب کنیم

قطع مصرف هله هولهدکـتر “لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: “بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”

بدوید (در حدود 2 کیلومتر)دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنیدمصرف بیش از حد ادویه جات و نمکها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پتاسیم مصرف کنیداین ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

H2O بیشتری مصرف کنیدنوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

4 حرکت شکم که معجزه می کند:با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. 3 تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلوها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزشهای روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی اندازه تر جدیدی خریداری کنید.

دراز نشست استاندارددر حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنجها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنجها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.

دوچرخهروی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـتهـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستهـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه 45 درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.* نکته ای برای تازه کارها: برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.

دراز نشست عمودیروی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.* نکته ای برای تازه کارها: بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

پهلو هابـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع 10 تا 20 ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.

6 تصور غلط که باعث افتادگی شکم می شود1- برای سفت شدن شکم باید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهیددلیل: عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. “کتی کیلر” مربی و نویسنده کتاب ” تمرین های کتی برای هنر پیشگان” اظهار می دارد که: “انجام تمرین های شکمی برای 3 تا 5 روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید.”

2- تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشددلیل: کیلر معتقد است. “اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام می دهید. من مربی “جنیفر آنیستون” بودم و ما هر هفته 3 روز بیش از 5 دقیقه بر روی شکم کار نمیکردیم.” نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.

3- دراز نشست خیلی آرام، عضلات را محکم تر می کنددلیل: آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغز می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلا سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند: چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نمیدهید.

4- بهترین زمان برای انجام حرکات شکمی، آخر تمرین ها می باشددلیل: “گیلبرت ویلت” محقق، فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکی می گوید: “هیچ فرقی نمی کند شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد.” بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامیکه خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.

5- با انجام حرکات پایلیت (Pilates ) نمی توانید شکم خود را 6 تکه کنیددلیل: “کیمبرلی لیون” یک مربی خصوصی در لوس آنجلس معتقد است که: “این حرکات بیشترین تاثیر را بر روی شکم شما می گذارند و اگر آنها را به همراه یک رژیم غذایی سالم انجام دهید، به طور حتم می توانید لایه های مورد نظر خود را بر روی شکم به وجود آورید. شکل شکم، قد و بلندی نیم تنه بالایی شما، جزء اموری هستند که به ژن هایتان ارتباط پیدا می کند.”

6- بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنیددلیل: شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانایی و قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می کنند. لیون می گوید: “بسیاری از دستگاهها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت های که نباید، وارد شود. او برای ما یک نصیحت دیگر هم دارد: به زمین بچسبید که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.

نتیجه بیشتر در زمان کمتر”لیو جردن”، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:• حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با 4 شماره به حالت اول باز گردید.• 5 تا 10 ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.• حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.

شکم خود را صاف کنیدانجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغرتر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.

منبع:noorportal.net


تغذیه و تناسب اندام

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

چه جوری چربی شکم را آب کنیم

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

برای کوچک کردن شکم راه‌حل‌ها و روش های لاغری زیادی ارائه شده است. اما اگر بخواهید ظرف ۲۴ ساعت شکم خود را کوچک کنید، چه راهکاری وجود دارد؟

چه جوری چربی شکم را آب کنیم

با استفاده از نکات زیر می‌توانید مشکل نفخ شکم را حل و آن را لاغرتر کنید. زمانی‌که میکل آنژ (مجسمه‌ساز) در حال ساخت مجسمه دیوید بود، تکه‌ای سنگ را از بیرون به یک اثر هنری تبدیل می‌کرد. اما تراشیدن شکم شما نیازمند رفتار متفاوتی از داخل است.

ورزش‌کردن و خوردن مواد غذایی سالم، بخش اصلی از فرایند لاغرشدن و صاف کردن شکم است. اما برای کوچک کردن شکم در ۲۴ ساعت، باید به سیستم بدن خود اکتفا کنید.

شاید عجیب به‌نظر برسد اما ترفندهای ساده‌ای برای کوچک کردن شکم وجود دارد. تعادل را به سیستم گوارش خود باز گردانید، سوخت‌وسازتان را افزایش دهید، میزان نفخ معده را کاهش دهید و نتایج را در کمتر از یک روز مشاهده کنید.

اگر با خواص زنجبیل آشنایی داشته باشید، احتمالا درباره‌ی زنجبیل و لاغری هم چیزهایی می‌دانید. سیستم گوارشی تنبل، سوخت‌وساز پایینی دارد. صبح خود را با یک لیوان چای زنجبیل آغاز کنید. این نوشیدنی سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و ازبین‌بردن اشتها برای نمک و شکر می‌شود. نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده را همراه با یک لیوان آب بجوشایند و با چای کیسه‌ای محبوب‌تان میل کنید.

قرارگرفتن داخل وان همیشه آرامش‌بخش است و اضافه‌کردن ۲ فنجان نمک اپسوم باعث جلوگیری از تورم آب اضافی در شکم شما می‌شود. برای جلوگیری از کم‌آبی این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام بدهید.

خواص موز برای سلامتی بسیارند. موز سرشار از پتاسیم است که به کنترل مایعات در بدن و صاف‌کردن شکم کمک می‌کند (اگر با مضرات کمبود پتاسیم یا هیپوکالمی آشنا باشید، حتما مصرف این ماده را جدی می‌گیرید). علاوه بر این، بعضی‌ها معتقدند رژیم موز به لاغر شدن‌شان کمک می‌کند.

هر چند سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند اما آنها موادی دارند که سبب نفخ می‌شوند، مانند: پیاز سفید، ذرت، کلم بروکلی، کنگر فرنگی، گل کلم، کلم، اسفناج خام و قارچ دکمه‌ای.

نه‌تنها جویدن آدامس سبب افزایش ورود هوا به معده می‌شود، بلکه اغلب آدامس‌ها دارای شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی مثل سوربیتول و زایلیتول هستند که باعث نفخ می‌شوند. اگر واقعا به مصرف آدامس نیاز دارید، از انواع ارگانیک آن استفاده کنید. این نوع آدامس‌ها کالری کمی دارند و در ترکیبات آنها از شیرین‌کننده‌ها که سبب بادکردن بدن می‌شوند استفاده نمی‌کنند.

وقتی شکلاتی پروتئینی را باز می‌کنید، احتمالا به حبوبات فکر نمی‌کنید اما اغلب آنها از دانه‌ی سویا درست می‌شوند؛ ماده‌ای که باعث ایجاد گاز معده می‌شود. مانند سایر حبوبات، سویا حاوی الیگوساکارید‌ها و مولکو‌ل‌های شکر است که بدن نمی‌تواند به‌طور کامل هضم کند. این گازها درون بدن باقی می‌مانند. آنها حاصل تخمیرشدن سویا هستند و سبب ایجاد نفخ شکم می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیب روغن موجود در گشنیز سبب آرامش عضلات دستگاه گوارشی و آرام‌کردن معده می‌شود. تحقیقات مجله بیماری‌های گوارشی نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به IBS یا سندرم روده تحریک پذیر از مصرف مکمل های غذایی حاوی گشنیز سود می‌برند.

شکلات تلخ ۷۰ درصد کاکائو دارد. میکروب‌های درون معده کاکائو را به ترکیبات ضدالتهاب تبدیل‌ می‌کنند. وقتی کاکائو به مایع و آنزیم‌های دستگاه گوارشی می‌رسد، باکتری‌های خوب معده آن را مصرف و درنهایت آن را به مواد ضدالتهاب تبدیل می‌کنند. شما به این راحتی از شر نفخ معده خلاص می‌شوید.

برای افزایش سوخت و ساز بدن در طول روز هر ۳-۴ ساعت باید روی وعده‌های غذایی کوچک از مواد حاوی پروتئین و خوراکی‌های دارای فیبر تمرکز کنید؛ این کار نه‌تنها منجر به افزایش کالری سوزی می‌شود، بلکه از خستگی در بعدازظهر نیز پیشگیری می‌کند. حتما با کمک تلفن به خود یادآوری کنید تا وعده‌های غذایی را سر ساعت مصرف کنید.

سیب همراه با کره‌ی بادام‌زمینی، آجیل و توت‌ها، حمص یا ماست جزو بهترین میان‌وعده‌ها هستند. همچنین می‌توانید از میان وعده های مناسب برای کاهش وزن هم استفاده کنید.

وقتی از سر کار به خانه می‌آیید، خیلی خسته و گرسنه هستید، اما نباید با سرعت شام خود را صرف کنید. تند غذا خوردن می‌تواند سبب ورود هوای اضافی به بدن شود که باعث ایجاد گاز و نفخ می‌شود. از طرف دیگر جویدن غذا با دهان بسته اثر کاملا برعکسی دارد. در راه خانه هیچ ماده‌ی غذایی مصرف نکنید تا وقتی به خانه رسیدید با خیال راحت غذا بخورید.

اغلب افراد وقتی بدن‌شان مایع جمع می‌کند تلاش می‌کنند آب کمتری مصرف کنند چراکه تصور می‌کنند، نفخ‌کردن را بدتر می‌کند. تجمع آب در بدن نشانه‌ی این است که بدن می‌خواهد تا مایعات را حفظ کند، ولی مصرف بیشتر آب به بدن می‌گوید که نیازی به نگه‌داشتن مایعات ندارد.

لیمو یک ادرارآور طبیعی است، بنابراین اضافه‌کردن آن به لیوان‌تان سرعت فرایند را افزایش می‌دهد.

استفاده از نی سبب افزایش هوای ورودی به بدن می‌شود و سبب پف‌کردن و نفخ می‌شود. بنابراین برای کوچک کردن شکم بهتر است از نی استفاده نکنید.

ما به مصرف نوشابه و قهوه بسیار علاقه‌مندیم، اما باید بدانیم که هنگام نفخ معده هر دوی آنها جز نوشیدنی‌های ممنوعه هستند. مایعات به‌خصوص آب برای گوارش بهینه ضروری هستند. مصرف مایعاتی که شکر یا کافئین دارند، نه‌تنها باعث کم‌آبی در بدن می‌شوند، بلکه گاهی اوقات میزان مصرف کالری را نیز افزایش می‌دهد.

مواد غذایی که با آرد سفید مثل نان سفید، پاستای سفید و برنج سفید درست می‌شوند فیبر کمی دارند و سبب نفخ می‌شوند. مصرف غلات کامل می‌تواند به کمک شما بیاید. انتخاب گندم کامل به‌جای نان سفید یا برنج قهوه ای به‌جای برنج سفید می‌تواند سبب بهبود شرایط شما شود.

مواد غذایی با میزان چربی زیاد مثل فست‌فودها می‌توانند سبب مشکلات روده‌ای شوند؛ هر چند بعضی چربی‌ها برای بدن مفید هستند، مثل امگا ۳ که در ماهی و آجیل‌ها یافت می‌شود. این چربی‌ها اثرات متفاوتی دارند. فست فودها مضرات زیادی دارند و عموما سرشار از چربی‌های ناسالم مثل چربی‌های اشباع و ترانس هستند که سبب ایجاد التهاب در بدن خواهند شد.

الکل به‌صورت مستقیم به سیستم گوارشی و باکتری‌های مفید درون معده آسیب می‌رساند.

به‌جای اینکه بعد از شام دراز بکشید، بیرون بروید و به‌مدت ۱۵ دقیقه قدم بزنید. این برای برطرف‌کردن نفخ و گرفتگی روده‌ها راه‌حل بسیار خوبی است. اگر دائما یبوست دارید، پیاده وری شبانه را جزو برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار بدهید.

مواد لبنی می‌توانند به شکم شما آسیب برسانند، چراکه خیلی از انسان‌ها، آنزیم‌های لازم برای هضم آنها را تولید نمی‌کنند. اگر مرتب مواد لبنی مصرف می‌کنید، چند روز آنها را مصرف نکنید تا واکنش بدن‌تان را ببینید.

مطالعات نشان می‌دهد که افراد چاق درصد زیادی باکتری‌های بد دارند. برای دور نگه‌داشتن این باکتری‌ها باید مواد غذایی‌ای مصرف کنید که باکتری‌های سالم دارند. دوغ کفیر، کامبوچا (حاصل تخمیر چای سبز و چای سیاه) و براث استخوان (عصاره استخوان گاو) نمونه‌هایی از مواد غذایی پروبیوتیک هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. ۲ یا ۳ وعده از این مواد غذایی را به برنامه‌ی هفتگی خود اضافه کنید.

روزه‌داری یکی از رازهای کوچک کردن شکم و کاهش وزن افراد مشهور و مدل‌هاست. اما برای افرادی که می‌خواهند از زندگی خود لذت ببرند، راه آسان نیست اما رازی وجود دارد:

هر شب موقع خواب روزه بگیرید. هر چقدر بتوانید این بازه‌ی زمانی را افزایش بدهید کالری کمتری هم مصرف می‌کنید و بدن نیز زمان بیشتری برای درمان خود دارد. چون عمل گوارش نیازمند صرف انرژی است.

بعد از ساعت ۷-۸ شب دیگر چیزی نخورید و در مصرف صبحانه نیز تأخیر کنید. مطمئن شوید که فاصله‌ی زمانی بین ۲ وعده‌ی غذایی شما ۱۲ ساعت باشد. شما به سیستم گوارش خود استراحت می‌دهید و محتویات معده نیز خالی می‌شوند.

وقتی دستگاه گوارش خود را بیدار کردید، روز خود را با یک وعده‌ی پروتئینی شروع کنید. مصرف پروتئین جلوی کاهش انرژی و مصرف مواد غذایی مضر حاوی شکر، کافئین یا کربوهیدرات را خواهد گرفت و به کوچک کردن شکم کمک می‌کند. صبحانه را با یک مکمل پروتئینی، تخم‌مرغ یا کره‌ی بادام‌زمینی شروع کنید. بدون مصرف حداقل ۱۵ گرم پروتئین، خانه را ترک نکنید.

قاصدک برای درمان نفخ شکم خیلی مفید است. قاصدک ادرارآوری با قدرت متوسط است که به ازدست‌دادن آب اضافی و کوچک کردن شکم کمک می‌کند.

طالبی ترکیبات ادرارآوری دارد که به برطرف‌کردن تجمع آب در بدن و درنتیجه کوچک کردن شکم کمک می‌کند. آناناس هم حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم و شکسته‌شدن پروتئین‌هایی که باعث نفخ می‌شوند، کمک می‌کند.

چه جوری چربی شکم را آب کنیم

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

با سلام عالی بود

سلام جالب بود.

تناسب اندام

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

آمپول لاغری ویکتوزا؛ نحوه مصرف و خطرات احتمالی آن

آخرین مطالب

مزایا و معایب وبلاگ نویسی حرفه ای و نکاتی برای داشتن وبلاگی موفق

خواص گوجی بری؛ ۵ خاصیت ‌یکی از قوی‌ترین چربی سوزهای طبیعی دنیا

روش‌های استفاده از لینکدین برای توسعه سازمانی و استخدام

دستگاه بخور؛ انواع، خطرات و ۶ فایده دستگاه رطوبت ساز

علائم سرطان گلو؛ انواع، علت و راه‌های درمان آن

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

دوستان، هیچ خوراکی، ورزش و هیچ گیاهی وجود ندارد که باعث شود بدن شما فقط از ناحیه‌ی خاصی چربی بسوزاند. اگر می‌خواهید چربی بدنتان را کاهش دهید، نیاز دارید تا کالری کمتری از آنچه بدنتان در طول روز احتیاج دارد مصرف کنید. در این زمان، بدن شما شروع به تبدیل چربی به انرژی قابل استفاده کرده و ذخیره‌ی چربی شروع به ناپدید شدن خواهد کرد.

اگر شما یک مرد هستید، بخاطر داشته باشید که چربی شکم معمولا آخرین چربی‌ای است که از بدن شما محو خواهد شد!

ابتدا بدنتان شروع به از بین بردن چربیها از صورت، بازو و پاهایتان کرده، سپس به سراغ بالا تنه‌تان، سینه، قسمت‌های فوقانی ران و باسن میرود. و آخر از همه هم از چربیهای ذخیره شده در شکم استفاده خواهد شد.

اگر شما یک خانم هستید، سوزاندن چربیهای شکمتان کمی ساده تر است، چرا که آخرین قسمتی نیست که محو خواهد شد. آخرین نواحی که احتمالا چربی سوزی خواهید داشت باسن و قسمت‌های فوقانی رانتان خواهد بود.

راههای آب کردن چربی شکم

چه جوری چربی شکم را آب کنیم

همچنین تجربه نشان داده است بدون اینکه متعهد به تمرینات ورزشی باشید، تقریبا غیر ممکن است که چربی بدنتان را بسوزانید. با روی بردن به تمرینات قدرتی، چربی سوزی تا چند ساعت بعد از جلسه‌ی تمرینی‌تان ادامه خواهد داشت.

پس، اگر می‌خواهید از شر چربی بدنتان خلاص شوید، از طریق صحیح این کار را انجام دهید: رژیم بگیرید و ورزش کنید، نه اینکه به سمت جراحی‌های زیبایی یا ترفندهایی که ادعا دارند از قسمت خاصی از بدنتان چربی سوزی می‌کنند بروید.

البته این موضوع، چیزی نیست که شما از فروشنده‌های مکمل های چربی سوز و قرص‌های رژیمی بشنوید. اما همانطور که طبق تجربه دیده شده، یک حقیقت است، پس واقع بین باشید.

سلام ،اگر امکان داره لطف کنید درمورد بادی رمپ و اینکه آیا واقعا جواب میده و بی ضرر هست راهنمایی کنید . سپاس

سلام الی عزیز،
اگر منظورتان بادی رپ هست، خیر. این روش نتیجه نخواهد داد، بلکه احتمال ضرر رسانی به پوست هم نیز می‌رود. از این طریق عمدتا آب بدن دفع خواهد شد.
اگر هم منظورتان بادی پامپ هست، این روش یک سیستم تمرینی است، و مانند سیستم‌های تمرینی دیگر و همچون تمامی ورزش‌ها مفید است. موفق باشید 🙂

من با ٤٤ سال سن و ٥٣ كيلو وزن و ١٦١ قد و سايز ٣٦ بعد از سالها ورزش بدنسازي همچنان از چربي شكم و پهلو رنج ميبرم ☹☹ وقتي كالري رو كم ميكنم از حجم عضلات كم ميشه وقتي هوازي رو زياد ميكنم پاهام بيش از حد لاغر ميشه و به طور كلي هيچ وقت ادم چاقي نبودم واقعا نميدونم چكار كنم ☹☹☹☹☹

سلام همیلای عزیز،
بهرحال، چربی سوزی و عضله سازی، از نظر مصرف کالری و سیستم‌های تمرینی، هر چقدر هم که تلاش کنید، باز در نقطه‌ی مقابل هم قرار دارند. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کاملا درصد چربی بدنتان را بکاهید، آنگاه با یک رژیم متعادل به عضله سازی‌تان ادامه دهید. همچنین، می‌توانید هنگام چربی سوزی، با کاهش کم کالری، و انتخاب مواد غذایی خاص، اثر کاتابولیسمی را کم کنید. مثلا، بجای اینکه در رژیمتان یک مرتبه ۵۰۰ کالری کسری ایجاد کنید، ۲۰۰ کالری کسر کنید. یا اینکه درصد مصرف پروتئینتان در کل کالری مصرفی را بیشتر کنید. یا اینکه از مکمل‌هایی همچون گلوتامین استفاده نمایید. تحت چنین شرایطی، هنگام کاهش وزن و چربی سوزی، مقدار کمتری عضله از دست خواهید داد. موفق باشید 🙂

کاملاً موافقم

سلام من 4ماه پیش 76 کیلو با رژیم و هوازی بدنسازی شدم 70 کیلو دور شکم من هم 8سایز کم شد اما بازم خیلی پهلو شکم دارم باید چیکار کنم وباید الان قرص بخورم یا با کار شکم درست میشه!؟
ضمنا قدم 172 دور شکم 87 سنم 24 هستش
با تشکر.




کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

نه روش برای لاغر کردن شکم

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

چه جوری چربی شکم را آب کنیم
چه جوری چربی شکم را آب کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *