چطور یک برنامه بسازیم

خواص دارویی و گیاهی

چطور یک برنامه بسازیم
چطور یک برنامه بسازیم

امروزه برنامه های کامپیوتری در هر جایی مانند اتومبیل ها، تلفن های همراه و موارد دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که می دانید دنیای دیجیتال، روز به روز در حال پیشرفت است و مردم از برنامه ها و ایده های جدید، استقبال فراوانی خواهند کرد. اگر شما هم ایده ی جدیدی دارید، چرا خودتان آن را نسازید؟ در این مطلب قصد داریم که به شما مراحل انتخاب یک زبان برنامه نویسی، توسعه ی برنامه و سپس انتشار آن را آموزش دهیم.

بخش 1 از 6 : پیدا کردن ایده

چطور یک برنامه بسازیم

گام اول: ایده های بکر و ناگهانی

یک برنامه ی خوب، برنامه ای است که زندگی کاربر را آسان تر کند. فکر کنید و ببینید که چه برنامه ای می تواند روال انجام کاری را ساده تر نماید. این مرحله، یکی از مهم ترین قسمت های کار شماست.

گام دوم: دیگر برنامه ها را بررسی کنید

برنامه های دیگر چگونه کار می کنند؟ چگونه برنامه های بهتری نسبت به آن ها بسازیم؟ چه نقاط ضعف یا مثبتی دارند؟ پاسخ به چنین سوالاتی می تواند کمک شایانی به شما در تولید نرم افزارهای قدرتمند و با کیفیت نماید.

گام سوم: نوشتن یک سند طراحی

احتمالا با الگوریتم و فلوچارت آشنا هستید! الگوریتم، مراحل حل یک مسئله به زبان بیانی و فلوچارت، مراحل حل یک مسئله با استفاده از نمادها، اشکال و دیاگرام های مختلف می باشد. این سند، هدف کلی و ویژگی های پروژه ی شما را مشخص خواهد کرد. داشتن یک تصور کلی از نرم افزار، قبل از برنامه نویسی، می تواند کمک فراوانی به شما نماید.

گام چهارم: شروع ساده

قبل از اینکه شروع به برنامه نویسی کنید، در مورد پروژه ای که قصد دارید آن را بسازید، تحقیقاتی انجام دهید و قابلیت هایی که در سایر برنامه ها وجود دارد، برای نرم افزار خود نیز در نظر بگیرید.

بخش 2 از 6 : یاد گرفتن یک زبان برنامه نویسی

گام اول: دانلود یک ویرایشگر خوب برای متن

تقریبا تمام برنامه ها، ابتدا درون ویرایشگرهای متن نوشته شده و سپس برای اجرا بر روی کامپیوترها، کامپایل (ترجمه) می شوند. می توانید از برنامه هایی نظیر Notepad یا TextEdit استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم که یک ویرایشگر برجسته کننده ی متن (syntax-highlighting editor)، مانند Notepad++ یا Sublime Text را دانلود کنید. این کار باعث می شود که کد شما، بسیار ساده تر به صورت بصری تجزیه شود. بعضی از زبان ها مانند ویژوال بیسیک، شامل ویرایشگر و کامپایلر در یک بسته می باشند.

گام دوم: یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید

تمام نرم افزارها با برنامه نویسی ساخته می شوند. اگر می خواهید برنامه های خود را بسازید، حداقل باید با یک زبان برنامه نویسی، آشنایی داشته باشید. زبان هایی که قصد دارید آن ها را یاد بگیرید به نوع برنامه ای که می خواهید بنویسید، بستگی دارد و برای هر پلتفرم، متفاوت خواهد بود. در لیست زیر، قصد داریم تعدادی از زبان های برنامه نویسی مفید را معرفی کنیم:

گام سوم: مترجم یا مفسر دانلود کنید

برای هر زبان سطح بالا مانند سی پلاس پلاس، جاوا و غیره، به یک کامپایلر (compiler)، برای تبدیل کدهای خود به زبانی که برای کامپیوتر قابل فهم باشد (زبان ماشین) نیاز داریم. کامپایلرهای مختلفی وجود دارند که بسته به نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

گام چهارم: مفاهیم پایه ی برنامه نویسی را یاد بگیرید

مهم نیست که کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب کرده اید. به طور معمول، تعدادی از مفاهیم و اصول در تمامی زبان های برنامه نویسی وجود دارد و لازم است درک اساسی از کلیه ی این مفاهیم داشته باشید. دانستن قواعد کدنویسی، باعث می شود که نرم افزارهای قدرتمندتری تولید کنید. از جمله ی مفاهیم رایجی که باید بلد باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

گام پنجم: پیدا کردن کتاب هایی برای آموزش زبانی که انتخاب کرده اید

کتاب ها، برای هر زبانی و هر سطح از تجربه و تخصص وجود دارند. شما می توانید هر کتابی را که می خواهید از کتابفروشی محله ی خود یا از کتابفروشی های آنلاین موجود در بستر وب تهیه کنید. بنابراین کتاب، می تواند یک منبع ارزشمند برای یادگیری شما باشد.

گام ششم: از کلاس های آموزشی استفاده کنید

هر کسی می تواند به تنهایی و بدون کمک معلم یا استادی، برنامه نویسی را فرا بگیرد اما داشتن یک معلم با تجربه و یک کلاس درس، می تواند سرعت پیشرفت شما را افزایش دهد. در کلاس، امکان پرسش و پاسخ وجود دارد که همین موضوع می تواند روند یادگیری شما را بهبود بخشد.

گام هفتم: سوال بپرسید

اینترنت یک راه فوق العاده برای ارتباط با توسعه دهندگان است. چنانچه در پروژه ای به مشکل برخوردید، می توانید از انجمن های بزرگی مانند StackOverflow کمک بگیرید. سوالات خود را به خوبی مطرح کنید تا سایر توسعه دهندگان بتوانند شما را راهنمایی کنند.

بخش 3 از 6 : ساخت نمونه ی اولیه

چطور یک برنامه بسازیم

گام اول: شروع به نوشتن برنامه های ساده کنید

سعی کنید الگوریتم هایی که قبلا نوشته اید را به کد تبدیل کنید. برنامه های ساده ای مانند ماشین حساب بنویسید، از دستورات و توابع مختلف استفاده کنید. ممکن است چنین کاری شما را خسته کند اما باعث می شود که پایه ی برنامه نویسی شما قوی شود. لازم نیست برنامه های شما گرافیکی باشند! حتی نوشتن یک برنامه ی ماشین حساب و اجرا در یک صفحه ی سیاه رنگ هم شروع خوبی است!

گام دوم: یک تیم تشکیل دهید

توسعه ی یک برنامه به صورت انفرادی، کاری دشوار و در عین حال زمانبر است. چنانچه برایتان ممکن است یک تیم تشکیل دهید. وجود یک تیم باعث می شود که اشکالات را سریع تر بررسی نمایید، نرم افزار خود را سریع تر توسعه دهید و از همکاران خود در کدنویسی و طراحی، کمک بخواهید.

گام سوم: اگر تجربه ی قبلی برنامه نویسی دارید از انجام پروژه های ساده نترسید

با توجه به شباهت نسبی زبان های برنامه نویسی در بعضی از دستورات و مفاهیم، در صورت اینکه تجربه ی قبلی برنامه نویسی داشته باشید ممکن است در یک زبان که برای اولین بار است با آن کار می کنید، قادر به ساخت نرم افزار های ساده در مدت چند روز باشید!

گام چهارم: برای هرچیزی، توضیحاتی قرار دهید

سعی کنید تا جایی که امکان دارد برای دستورات خود، توضیحاتی قرار دهید. استفاده از توضیحات باعث می شود که کاربرد دستورات را فراموش نکنید و سایر اعضای تیم شما بتوانند کد شما را درک کنند. در صورتی که یک تیم هستید و از کامنت ها استفاده نمی کنید منتظر بروز مشکلات فراوانی باشید!

 

بخش 4 از 6 : تست آلفا

گام اول: یک تیم بررسی جمع آوری کنید

یک تیم تست برای خود تشکیل دهید. در مرحله ی اول، تیم تست، باید کوچک باشد. یک گروه کوچک به شما کمک می کند که بر روی بازخورد ها متمرکز شوید و به شما توانایی ارتباط با تست کننده ها (تسترها) را به صورت یک به یک می دهد. هر بار که برنامه را به روز رسانی می کنید، آپدیت ها به دست تسترها می رسد و آن ها اقدام به بررسی آن می کنند.

گام دوم: برنامه ی خود را بارها و بارها امتحان کنید

وجود باگ (عیب) و خطا در کد، می تواند مشکلات مختلفی را در محصول نهایی به وجود آورد. با توجه به اینکه بر روی نسخه ی اولیه ی برنامه کار می کنید تا جای ممکن آن را بررسی و دیباگ (عیب یابی) کنید. مطمئن باشید که وجود باگ در محصول نهایی، مشکلات فراوانی را برای شما به وجود خواهد آورد.

گام سوم: خطاها را به ترتیب عیب یابی کنید

عیب یابی و خطا یابی برنامه ها بسیار مهم است. برنامه ها و کدها را از بالا به پایین عیب یابی کنید. سعی کنید بیشترین دقت را در هنگام نوشتن، داشته باشید تا عیب یابی برنامه، خیلی وقت شما را نگیرد.

گام چهارم: ویژگی های بیشتری را اضافه کنید

در مرحله ی آلفا، سعی کنید ویژگی های بیشتری را به برنامه ی خود اضافه کنید. در این مرحله، باید برنامه ی خود را به تکامل برسانید. در مرحله ی آلفا، برنامه باید تمام ویژگی های برنامه ی اجرایی را داشته باشد.

گام پنجم: تمام ویژگی های برنامه را امتحان کنید

همانطور که ویژگی های جدیدی را در مرحله ی آلفا به برنامه ی خود اضافه می کنید، یک خروجی جدید برای تسترها ارسال کنید. نظم در تغییرات جدید، کاملا به تعداد تیم شما و میزان توانایی آن ها بستگی دارد.

گام ششم: زمانی که مرحله ی آلفا به پایان رسید، دستورات جدیدی اضافه نکنید

زمانی که تمام ویژگی ها و قابلیت ها را در برنامه ی خود اجرا کردید، می توانید از مرحله ی آلفا خارج شوید و به عبارتی این مرحله به پایان رسیده است. در این مرحله، هیچ قابلیت بیشتری نباید اضافه شود و تنها قابلیت های تست شده فقط باید مورد استفاده قرار گیرند. در قسمت بعد، شما وارد مرحله ی شناخته تری خواهید شد.

بخش 5 از 6 : تست بتا

گام اول: تعداد افراد گروه تست و عیب یابی را افزایش دهید

در مرحله ی بتا، برنامه ی موجود، در دسترس یک گروه بسیار بزرگتر عیب یاب ها قرار می گیرد. برخی از توسعه دهندگان، زمانی که برنامه ی بتا را می سازند، آن را در اختیار عموم قرار می دهند و این محصول به نام بتا باز شناخته می شود. با این روش هرکسی می تواند در عیب یابی برنامه، مشارکت داشته باشد.

گام دوم: بررسی اتصال

زمانی که برنامه های شما بیشتر و بیشتر به هم متصل شدند، اکنون فرصتی مناسب فرا رسیده است که نرم افزار خود را در کنار دیگر محصولات، در بستر وب قرار دهید. نسخه ی بتای نرم افزار شما می تواند پیش نمایشی از نسخه ی اصلی نرم افزار باشد و مردم با قابلیت های برنامه ی شما آشنا شوند.

گام سوم: نرم افزار خود را منتشر کنید

در نسخه ی بتا، ویژگی های جدیدی ایجاد نشده است بنابراین می توانید بیشترین تمرکز خود را بر روی رابط کاربری و زیباسازی ظاهر برنامه بگذارید. در این مرحله، طراحی رابط کاربری یک اولویت می باشد و باید اطمینان حاصل کرد که کاربران، هیچ مشکلی با رابط کاربری برنامه و کار کردن با نرم افزار نخواهند داشت.

گام چهارم: به شکار باگ ها ادامه دهید

در نسخه ی بتا، باید همچنان به دنبال کشف باگ ها باشید و یا از طریق کاربران از وجود این اشکالات مطلع شوید. باتوجه به اینکه تسترها، همچنان به محصول شما دسترسی دارند، شانس این را دارید که مشکلات نرم افزار را برطرف کنید.

بخش 6 از 6 : انتشار نسخه ی نهایی نرم افزار

گام اول: نرم افزار خود را به فروش بگذارید

چنانچه که قصد دارید کاربرانی را بدست آورید، باید مطمئن شوید که آن ها از وجود نرم افزار شما اطلاع دارند به عبارت دیگر برای ایجاد آگاهی مردم، لازم است تبلیغات فراوانی را انجام دهید. راه های آسانی برای بالا بردن آگاهی مردم وجود دارد:

گام دوم: برای نرم افزار خود یک وبسایت بسازید

مسلما برای اینکه بتوانید نرم افزار خود را به فروش برسانید و خدماتی به کاربران ارائه دهید به یک وبسایت نیاز دارید. قرار دادن منابع آموزشی و مستنداتی که طریقه ی کار با نرم افزار را آموزش دهد، بسیار مفید خواهد بود.

گام سوم: یک سرویس پشتیبانی راه اندازی کنید

زمانی که نرم افزار شما منتشر می شود، همواره با کاربرانی مواجه خواهید شد که کار با نرم افزار را بلد نیستند و یا مشکلات فنی دارند. بنابراین علاوه بر وجود مستندات و آموزش های جامع نرم افزار، لازم است یک سرویس پشتیبانی برای نرم افزار در نظر گرفت. این سرویس می تواند یک انجمن، ایمیل پشتیبانی، راهنمایی آنلاین و یا هر چیز دیگری باشد. سرویس پشتیبانی شما، با توجه به سرمایه ی شما متفاوت خواهد بود.

گام چهارم: نرم افزار خود را به روز رسانی نمایید

به طور معمول، تمامی نرم افزارها پس از انتشار اولیه، به صورت مداوم به روز رسانی می شوند. با ارائه ی آپدیت های جدید می توانید امکانات بیشتری به برنامه اضافه کنید، مشکلات نرم افزار را کمتر کنید و حتی طراحی آن را بهتر نمایید.

منبع: wikihow

دانشجوی رشته ی مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) هستم و در کرمانشاه زندگی می کنم. به شدت به برنامه نویسی و تولید نرم افزار علاقه مندم. همیشه سعی می کنم مهارت های خودم رو در هر زمینه ای از علم کامپیوتر ارتقا بدم. امیدوارم مطالبی که می نویسم براتون مفید باشه.

سلام من نمتونم جدول بکشم فقط می نوس

اموزش ازکد نویسی پنجره شروع شود
اموزش بدیگونه باشد که همه نرم افزار شباهت های دارد مثله
۱_پنجره التبه ویژهای ان و *
۲_ایجادمنو یا روبان و دستور های داخل ان البته و *
۳_ایکون های ایده کاربر
۴_منو راست کلیک و *
۴_تولبار و*
۵_دستورهای مربوط به ماوس وایکونهایان
۶_ باقی عملیات های که در ایده کاربر هست

*_عملیات خاص ایده کاربر که ((شما نمیدانید راهنمایی میکند در { اموزش } که کاربر به هدفش برسد کد بنویسد))

سلام
مطلب مقدماتی بسیار مفیدی بود.
با سپاس فراوان

سلام
رشته تخصصی من کامپیوتر نیست اما خیلی علاقمندم برنامه نویسی رو یاد بگیرم تا بتونم ایده هامو پیاده کنم
با استفاده از خودآموز ها میشه یاد گرفت یا باید حتما کلاس آموزشی برم؟

کلاس اموزشی بری بهتره ، دیدم که میگم ها تنهایی شروع نکن . وسطاش کم میاری

سلام خیلی ممنون از مطلب خوبتون . ببخشید میخاستم بدونم برای self study در زمینه برنا مه نویسی شما چه سایتی را معرفی میکنید

می خواهم برنامه برای موبایل بسازم مانند دمبوره (آله موسیقی) کار کند .
هم مانند برنامه تبله وغیره

ممنون …حتما انجام میدم :)))

ممنون از مطلب جالبتون- یک سوال از کجا میشه فهمید یک برنامه به چ زبانی نوشته شده است؟

سلام.خواهشن جاب سوالم را بدید که این سوال منا درگیره خودش کرده. مثلا یک دوچرخه را بخام بسازم اول باید طراحی کنم بعد دست بکار ساختش بشم.خب چه برنامه ای باید یاد بگیرم تا به راحتی بتونم فرمولش بدست بیارم که چرخ زنجیر جلو و عقب فاصلشون چقدر باشه؟قدرت چرخ زنجیر؟و…….؟ اینا برا مثال نوشتم .

در نرم افزار سی پلاس پلاس چگونه برای طراحی یک دکمه می توان از فرمول ثابتی استفاده کرد یا خیر؟

سلام من میخوام برنامه بسازم برای موبایل وبا فروش اون درفضای مجازی کسب درآمد کنم هیچ چیزی هم درمورد برنامه درست کردن نمیدونم لطفا اگه سایتی میشناسید که درست کردن برنامه از صفر تاصد رو برای کاربران مبتدی آموزش میده به طور واضح آدرس رو برام درواتساپ بفرستید

لطفا اگر راهشو یاد گرفتید به من هم بگید من هم میخوام همین کارو بکنم

مطالب جالب دارید

ممنون بسیار کامل و جامع بود

سلام علیکم
این برنامه توسط جونان صفه
افغان هــــــــــک ساخته شوده است
و بخاطری کمک شما
از این برنامه استفاده خوب کنید
بااحترام سناتور

برای ساخت یه برنامه اینترنی مثل اسنپ یا الو پیک و اسنپ فوود که به صورت انلاین چیزی رو سفارش میدی و براتون میارن دقیقا باید چیکار کرد چه نوع برنامه نویسی هایی لازمه ؟؟ چه نوع افرادی رو باید برای تشکیل گروه جمع کرد؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

رسانه کلیک – قیمت جدید محصولات ایران خودرو به صورت رسمی اعلام شد. پژو 206 تیپ 2…

کلیک | نبض فناوری و اطلاعات
دریچه ای به دنیای تکنولوژی


با ما همراه باشید

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.

click.ir © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه کلیک است.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…چطور یک برنامه بسازیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…چطور یک برنامه بسازیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

۱۰ دیدگاه

ارسال شده توسط: دانیال حجاری

05 شهریور 96 ساعت 19:36

ساخت برنامه اندروید مقدمات و ملزوماتی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. با یاد گرفتن این آموزش‌ها می‌توانید اپلیکیشن و نرم افزار اندرویدی خود را ایجاد کنید.

چطور یک برنامه بسازیم

هدف از ایجاد برنامه اندروید همیشه کسب درآمد نیست. برخی افراد حتی با جستجو در میان میلیون‌ها اپلیکیشن موجود در گوگل پلی استور و دیگر فروشگاه‌ها، برنامه مورد علاقه‌شان را پیدا نمی‌کنند، به همین دلیل تصمیم می‌گیرند شخصا دست به کار شوند. طی چند قسمت، به صورت قدم به قدم نحوه ساخت اپلیکیشن اندروید و ابزارهای موجود برای این کار را بررسی می‌کنیم.

برای توسعه یک برنامه مخصوص سیستم عامل موبایل گوگل، دو راه اصلی وجود دارد. راه اول، نوشتن آن از صفر و کدزنی از پایه است. اغلب توسعه‌دهندگان برای این کار از زبان برنامه‌نویسی جاوا استفاده می‌کنند. این روش نیازمند آشنایی با جاوا و یا داشتن حوصله و وقت برای یادگیری آن است.

روش دوم استفاده از ابزارهای آماده و آنلاین است که به کاربر کمک می‌کنند بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی و تنها با حرکت ماوس، ساخت نرم افزاری اندرویدی خود را آغاز کنند! البته این بیلدرها آن‌چنان ابتدایی نبوده و مخاطب برخی از آن‌ها کاربران حرفه‌ای است.

به عنوان نمونه می‌توان به ابزار آنلاین App Inventor اشاره کرد که توسط دانشگاه MIT ارائه شده است. با استفاده از آن می‌توان در محیطی بصری به ساخت نرم افزار اندروید خود پرداخت. App Inventor برای ایجاد برنامه‌های جالب و کاربردی بسیار مناسب است. اما واقعیت این است که به منظور دست یافتن به توانایی استفاده از تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پلتفرم اندروید، باید به دل زبان برنامه‌نویسی جاوا بزنید و کد بنویسید.

در ادامه به ساخت برنامه اندرویدی خود می‌پردازیم. این اپلیکیشن نسخه‌ای بسیار ساده از یک دفترچه یادداشت است که می‌توان نوشته‌های خود را درون آن ذخیره کرذ. ابتدا آن را با استفاده از App Inventor ایجاد کرده و نتیجه را در یک شبیه‌ساز اندروید اجرا می‌کنیم.

در ادامه برنامه را گسترش داده و قابلیت انتخاب از میان چند فایل را به آن اضافه کنیم تا بیشتر شبیه به یک برنامه نوت‌برداری کامل شود. البته برای قسمت دوم و توسعه بیشتر اپلیکیشن باید دست به دامن زبان جاوا شویم و از برنامه ویندوزی اندروید استودیو کمک بگیریم.

هدف هر چیزی که باشد، توسعه یک برنامه مهارت‌های طراحی، فنی و منطقی شما را درگیر خواهد کرد. وب سایت App Inventor و زبان برنامه‌نویسی جاوا نمونه‌‌ای از روش‌های ساخت برنامه اندروید هستند. می‌توان این کار را با استفاده از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی و همچنین چندین ابزار آماده دیگر انجام داد.

برای افراد تازه وارد، چندین محیط وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به سادگی ایجاد یک فایل پاورپوینت، به ساخت برنامه اندروید پرداخت. به عنوان نمونه می‌توان بدون نیاز به نوشتن کد و تنها با تکنیک کشیدن و رها کردن، در یک قسمت دکمه قرار داد و یا با چند کلیک، نحوه رفتار یک پارامتر را مشخص کرد.

مزیت شروع کار با این ابزارهای آماده، آگاهی پیدا کردن از کلیات کار است. یک فرد تازه وارد معمولا با مفاهیم ابتدایی برنامه‌نویسی نیز آشنایی ندارد، اما با پیش رفتن در پروژه، بدون درگیر شدن با کدهای پیچیده رفته رفته با آن‌ها آشنا می‌شود. App Inventor ابزاری مناسب برای آغاز است. این پلتفرم توانمند رایگان بوده و بعد از ورود به آن می‌توان طی چند دقیقه و با چند کلیک ساده، نرم افزار اندرویدی خود را ایجاد کرد. برای تست و مشاهده برنامه باید آن را در گوشی موبایل و تبلت و یا شبیه‌ساز اندرویدی نصب شده در کامپیوتر تست کنید.

بعد از ورود به وب سایت App Inventor، کمی به پایین اسکرول کرده و بر روی قسمت Get Started کلیک کنید.

در صفحه بعد بر روی اولین لینکی که مشاهده می‌کنید کلیک کنید.

برای ادامه کار باید به یکی از حساب‌های کاربری گوگل خود متصل شوید. بعد از لاگین کردن و پیش از امکان استفاده از ابزار، باید به یک پرسش‌نامه دو صفحه‌ای پاسخ دهید. در ادامه می‌توان به ساخت برنامه اندروید خود پرداخت.

این برنامه برای استفاده کاربران بی‌تجربه طراحی شده است، پس با کمی سر و کله زدن با آن می‌توانید با امکانات و نحوه استفاده از ابزار آشنا شوید. استفاده از تکنیک کشیده و رها کردن کار را بسیار راحت می‌کند. به عنوان نمونه، هر جا که نیاز به قرار دادن یک دکمه پیدا کردید، کافی است ماوس را بر روی بخش Button برده و آن را به درون صفحه نمایش بیندازید.

حذف و یا تغییر نام هر قسمت اضافه شده به صفحه نمایش از طریق بخش Components ممکن است.

بعد از اتمام کار باید برنامه را دانلود و بر روی دستگاه اندروید خود نصب کنید. دو راه دیگر، استفاده از شبیه‌سازهای ویندوزی و لینوکسی و یا استفاده از ابزارهای شبیه‌ساز اندروید آنلاین است. در قسمت بعدی ساخت برنامه اندروید خود را با استفاده از App Inventor آغاز می‌کنیم.

قسمت دوم آموزش را از اینجا دنبال کنید

برچسب ها : آموزش برنامه نویسی ابزار ساخت برنامه موبایل برنامه نویسی زبان برنامه نویسی ساخت اپلیکیشن ساخت برنامه موبایل

امتیاز

سلام دوستان عزیز من دوست برنامیه با کمک شماها دروست کنم که چهار برنامرو باهم ادغام کنم

سلام دوستان عزیز من تازاه کارم اگه میشه راهنمای کنید

سلام

مرسی منون

چطور یک برنامه بسازیم

با سلام ، چند تا سوال داشتم
آیا برای تولید برنامه live stream هم پلن هایی دارید ؟ همچین برنامه ای را می توان ایجاد کرد؟
آیا شما برای پشتیبانی از برنامه و … هاست هم دارید برای بار گذاری محتوا ؟
آیا هاستی که می دهید محدود است ؟
آیا در صورت پرداخت وجه امکان برگشت پول در صورت نارضایتی و مشکلاتی از این دست وجود دارد ؟ زیرا ممکن است پس از پرداخت وجه آن چیزی که مد نظر است نتوان ایجاد کرد و یا مشکل داشت و تمام نیاز های ما را پوشش نداد و … و آیا برنامه های ساخته شده native هستند ؟با تشکر

ساخت برنامه

با عرض سلام و ادب
ببخشید چطور میتونم یه برنامه ی ساده آندروید برای سایتم بسازم که فقط لینک یا آدرس سایتم رو بهش بدم، که کسانی که برنامه رو نصب کردند وقتی برنامه رو باز کردن داخل برنامه صفحه سایتم باز بشه و سایت و منوهای سایتم رو اونجا مشاهده کنند لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر فراوان

من درست میکنم با طراحی عالی ۱۰هزینشه

با سلام
ببخشید میشه جیمیلتونو به من بدین

ممنون بابت مطلب خوبتون

event برای کلیک button رو من پیدا نکردم

اگه بشه برای event هاش (اگه داشته باشه) داخلش کد اضافه کرد خیلی خوب میشه

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

نام *

ایمیل *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “7d06a8e01c838a2369e76e1d3b381803” );document.getElementById(“866ae92050”).setAttribute( “id”, “comment” );

خرید هاست و دامنه از میزبان فا

طراحی سایت اینترنتی



بازکشت به صفحه اول

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

گزارش

شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار 4500 میلیارد تومانی…
چطور یک برنامه بسازیم

سامانه بازرگام، بازار میوه آنلاین شروع به کار کرد

جشن خرید اینترنتی ایران، رویداد یلدای 97 دیجی‌کالا

ایمیل خود را وارد کنید

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

چطور یک برنامه بسازیم
چطور یک برنامه بسازیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *