چطور ظروف مسی رو سفید کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چطور ظروف مسی رو سفید کنیم
چطور ظروف مسی رو سفید کنیم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ظروف مسی از جمله ظروفی هستند که از قدیم در میان آشپزهای ایرانی طرفدار داشته‌اند. اما امروزه سختی‌های تمیز کردن این ظروف باعث شده آ‌‌ها تا حدودی کمتر استفاده‌ شوند. دراین مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های تمیز کردن ظروف مسی را به شما آموزش دهیم.چطور ظروف مسی رو سفید کنیم

مس یکی از بهترین فلزهایی است که در قدیم از آن برای ساخت آثار هنری، سکه‌های قدیمی نادر و برخی زنجیرها استفاده می‌کردند. مس درواقع قدیمی‌ترین فلزی است که مردم نزدیک به ۱۰ هزار سال پیش از آن بهره می‌بردند. مصریان باستان، ابزارهایی مثل ظرف آب، آینه‌های دستی و بسیاری از وسایل کاربردی را از مس می‌ساختند.

این فلز در جهان مدرن امروز نیز کاربردها و مزایای فراوانی دارد. ترکیب منحصر‌به‌فرد این فلز باعث شده که بهترین عملکرد را در انتقال جریان برق داشته باشد. برنج و برنز از آلیاژهایی هستند که از این فلز کاربردی تهیه می‌شوند.

آشپزها در سراسر جهان، ‌ارزش زیادی برای ظروف مسی قائل هستند؛ چراکه این ظرف‌ها، بالاترین میزان انتقال حرارت را در میان سایر ظروف دارند. علاوه‌براین، گرمای یک‌نواخت این ظرف‌ها به پخت بهتر و یک‌دست غذا کمک می‌کند. مطالعات جدید نشان داده‌اند که مس دارای مواد ضدمیکروبی است که در برخورد با میکروب‌ها، آنها را ازبین می‌برد. این ویژگی،‌ یکی دیگر از مزایای آشپزی با این نوع ظرف‌ها است. اما حفظ درخشش و تمیز کردن ظروف مسی با استفاده از روش‌های قدیمی می‌تواند کار دشوار و طاقت‌فرسایی باشد. خوشبختانه می‌توان با چند روش خانگی، درخشش را به ظرف‌های مسی بازگرداند. با ما همراه شوید:

خمیر تهیه‌شده از ترکیب سرکه، نمک و آرد یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن ظروف مسی و سفید کردن آنها به‌شمار می‌رود. نمک موجود در این ترکیب به خاصیت اسیدی سرکه کمک می‌کند تا از سطح زنگ‌زده‌ی ظرف عبور کند. نمک نیز به‌عنوان عاملی ساینده عمل می‌کند. اما عنصر جادویی این ترکیب، همان آرد است که تأثیر سایندگی را ایجاد می‌کند و درنهایت، درخشش را به ظروف مسی بازمی‌گرداند. برای استفاده از این روش به نمک، آرد، سرکه و حوله یا دستمال آشپزخانه نیاز دارید.

لیمو یکی از موادی است که تقریبا در تمامی روش‌های شست‌وشو و لکه‌بری کاربرد دارد. می‌توان گفت که ترکیب لیمو و نمک می‌تواند هر لکه‌ی تیره و کدری را پاک کند. ماهیت اسیدی لیمو در ترکیب با نمک می‌تواند از خوردگی سطوح عبور کند و لکه‌های ظروف را ازبین ببرد. برای استفاده از این روش به لیمو،‌ نمک و حوله نیاز دارید.

 

اگر آرد ندارید، می‌توانید تنها با ترکیب جوش شیرین و سرکه، ظرف مسی خود را تمیز کنید. فقط کافی‌ست خمیری از سرکه و جوش شیرین را روی ظرف مسی بکشید. برای این کار تنها به سرکه، جوش شیرین و حوله یا دستمال نیاز دارید. (می‌توانید به‌جای جوش شیرین از نمک استفاده کنید.

شاید تصور کنید که استفاده از سس گوجه‌فرنگی برای تمیز کردن ظروف مسی چندان کارساز نباشد، اما این‌طور نیست. نمک و سرکه‌ی موجود در سس گوجه به لکه‌زدایی ظروف مسی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید با موم عسل و روغن زیتون، پولیشی طبیعی تهیه کنید تا درخشش ظرف مسی شما حفظ شود. این روش برای پولیش سطوح چوبی نیز کاربرد دارد. در این روش به سس گوجه، روغن زیتون (یک قاشق غذاخوری)، موم زنبور عسل (یک قاشق چای‌خوری) و حوله یا دستمال آشپزخانه نیاز دارید.

ترکیب لیمو و جوش شیرین نیز در تمیز کردن ظروف مسی مؤثر است. جوش شیرین به‌عنوان یک عامل ساینده عمل و به خاصیت اسیدی لیمو کمک می‌کند تا به سطح ظرف مسی نفوذ کند. برای استفاده از این روش به لیمو، جوش شیرین و حوله یا دستمال آشپزخانه نیاز دارید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خانه داری

پاک کردن آدامس از روی لباس با ۱۴ روش ساده و کاربردی

گیاهان آپارتمانی مقاوم؛ ۲۹ گیاه آپارتمانی که به خانه شما طراوت…

صرفه جویی در مصرف برق با ۴ روش آسان و کاربردی

پاک کردن لکه جوهر از روی لباس با ۷ روش آسان اما مطمئن

از بین بردن ساس؛ ۷ روش خانگی برای مبارزه با حشره ساس
چطور ظروف مسی رو سفید کنیم

آخرین مطالب

۱۰ اشتباه رایج در برقراری ارتباط و راهکارهای اجتناب از آن‌ها

بهترین سال زندگی تو؛ کتابی الهام‌بخش برای دستیابی به اهداف بزرگ

سوئد چگونه کشوری است؟ آنچه برای تحصیل و زندگی در سوئد باید بدانید

چطور ناپایداری‌های سازمانی را با کارمندان در میان بگذاریم؟

سفر به لیسبون؛ ۲۵ تفریح شگفت‌انگیز در لیسبون

ترین های جهان


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

چگونه می توان ظروف مسی را تمییز کرد؟ چگونه می توان ظروف مسی را برق انداخت و یا چگونه می توان ظروف مسی را مثل روز اولشان کرد؟ سوالاتی که امروز در هاو کن یو به جواب آن ها خواهیم رسید. حتما شما هم به نوعی از انواع و اقسام ظروف مسی برای پخت و پز و یا سایر کار ها استفاده می کنید، ظروفی که برای مدتی به دست فراموشی سپرده شدند و حال با گذشت زمان و باتوجه به مزایایی که دارند دوباره به کار گرفته شده اند. اگر که از این ظروف استفاده می کنید با ما همراه باشید.

امروز در هاو کن یو با سه روش تمییز و برق انداختن ظروف مسی با شما هستیم. این ظروف به خاطر جنس و البته درخشانی که دارند بسیار زیبا هستند ولی با گذشت زمان و البته واکنش هایی که با هوا و یا دیگر مواد دارند، درخشانی و البته زیبایی خود را تا حدودی از دست داده و کدر می شوند. باز هم مطابق همیشه در هاو کن یو شما خواهید توانست با مواد و وسایل خانگی و بدونه هزینه خاصی این ظروف را مثل روز اول براق و درخشان کنید.

در این روش شما خوهید توانست با توجه به خاصیتی و البته واکنشی که اسید لیمو با نمک ایجاد می کند به راحتی جرم های ایجاد شده و البته کدری را از بین ببرید برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

مقدار ابن محلول خیلی مهم نیست تنها شما چند قاشق نمک داخل ظرف آب بریزید. نمک علاوه بر خاصیتش در از بین بردن جرم ها به خاطر زبر بودنش به شما کمک می کند. شما همچنین به صورت مستقیم و بدونه آب هم از نمک می توانید استفاده کنید.چطور ظروف مسی رو سفید کنیم

شما علاوه بر لیمو از سرکه هم می توانید استفاده کنید ولی مطمئنا با لیمو به نتیجه مطلوب تر خواهید رسید. حال که مقداری نمک بر روی سطحی از ظرف ریختید سپس مقداری آب لیمو بر روی آن بریزید شما همچنین می توانید از لیمو ترش هم استفاده و آن را از وسط نصف کرده و سپس در نمک بزنید و بر روی سطح بسایید

می توانید ناحیه به ناحیه ظرف خود را تمییز کنید یا به صورت یک دست آن را داخل محلول قرار داده و سپس تمییز کنید. پس از کاور کردن ظرف مدتی به آن در حدود  ۱ تا۳   دقیقه زمان دهید و سپس شروع به تمییز کردن آن کنید. حال شروع به به ساییدن سطح ظرف کنید. اگر خود لیمو در دسترس نبود که در نمک بزنید و بسایید  همان مقدار آب لیمو را بر روی ابری ریخته و با استفاده از نمک شروع به تمییز کردن ظرف کنید.

شما همچنین برای تمییز کردن آن اگر با لکه های سمج مواجه شدید می توانید از یک مسواک کمک بگیرید. در صورت نیاز مرحله قبل را چند با رتکرار کنید و مدام از نمک برای تاثیر و پاک کنندگی بیشتر کمک بگیرید. بهتر است از حرکات دوار و دایره ای شکل استفاده کنید تا ظرف شما تماما تمییز شود.

در نهایت ظرف خود را در طیر آب ولرم گرفته و ان را آب بکشید چرا که کار شما به پایان رسیده است.

در انتها هم ویدئوی اموزش این روش را در زیر می توانید مشاهده کنید:

 

شاید باورتان نشود ولی حال می خواهیم از سس کچاپ استفاده کنید. بله همان سُسی که برای ساندویچ و پیتزای خود استفاده می کنید. این روش هم بسیار موثر است و شما را شگفت زده خواهد کرد. برای بررسی مراحل با هاو کن یو همراه باشید.

مقداری سس کچاپ بر روی ظرف مورد نظر بزنید و سپس با دست یا انگشت شروع به پخش کردن سس بر روی تمام سطح ظرف کنید،همچنین برای پخش کردن سس از یک دستمال می توانید کمک بگیرید.

پس از اینکه تمام ظرف را با سس کچاپ کاور کردید و پوشاندید چیزی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان دهید تا سسس کچاپ کار خود را انجام دهد.

پس از مدت مورد نظر شروع به ساییدن و تمییز کردن ظرف با یک اسفنج یا پارچه مناسب کنید و تمامی سطح را برق بیندازید. شاید با این کار شما از نتیجه شگفت زده شوید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید و یا از مسواک هم می توانید استفاده کنید.

پس از سپری شدن مراحل شروع به تمییزکردن ظرف و آب کشی کنید و سپس آن را با یک پارچه مناسب خشک کنید.

آموزش ویدویی این روش را هم در  زیر می توانید مشاهده کنید.

 

اینبار با چیزی شبیه به خمیر سر و کار داریم که قرار است ظرف خود را با آن پوشانده تا جرم زدایی کنیم و آن را برق بیندازید. اجازه دهید به سرعت به سراغ مراحل برویم. ترکیب شما مخلوطی از سرکه، نمک و آرد خواهد بود.

یک ظرف مناسب تهیه کنید و سپس مقداری سرکه متناسب با ظرف و سایز ظرف خود در آن بریزید و سپس یک قاشق نمک به آن اضافه کنید و در نهایت  مقداری آرد در آن بریزید که مخلوط  به شما یک خمیر بسیار نرم و کمی روان را به خواهد داد. مطابق شکل.

حال که خمیر خود را مهیا کردید با دست یا با پارچه میبایست تمام سطح ظرف مورد نظر را با این مخلوط بپوشانید. سپس برای مدت ۱۵ تا ۶۰ دقیقه به آن زمان دهید تا به همان صورت باقی بماند. مطمئنا با طولانی تر شدن زمان سطح براق تری خواهید داشت.

 در نهایت مثل سایر روش ها ظرف خود را شسته و مواد را از روی سطح ان بردارید واین کار را باکمیی ساییدن واستفاده از اسفنج به علاوه مسواک انجام دهید. در نهایت خشک کنید.

مطالب این سایت ترجمه شده و انحصار متعلق به سایت هاو کن یو میباشد و انتشار مقالات بدونه ذکر نام ولینک دادن به هاو کن یو پیگرد قانونی خواهد داشت.

منبع: WIKIHOW

دمت گرم خیلی عالی بود ظرف مسی مثل روز اول شد

[…] ۲ ژوئن ۲۰۱۶ … حتما شما هم به نوعی از انواع و اقسام ظروف مسی برای پخت و پز و یا سایر … را بر روی ابری ریخته و با استفاده از نمک شروع به تمییز کردن ظرف کنید. ادامه مطلب […]

مقاله کاربردی و بسیار خوبی بود
ممنون از سایت خوبتونچطور ظروف مسی رو سفید کنیم




5 تیر 1396

خانه داری: یکی از ظروف قدیمی که امروزه کاربرد بسیار زیادی در فضای آشپزخانه ها دارد ظروف مسی قدیمی است. این ظروف علاوه بر رنگ و ظاهر منحصر به فردی که دارد تاثیرات بسیار مناسبی بر بدن می گذارد و در  درمان برخی از بیماری ها می تواند تا حد زیادی موثر باشد. در کنار تمام تاثیرات مثبت ظروف مسی تنها نکته ای که می تواند شما را از خرید آن منصرف کند سیاه شدن و کدر شدن این ظروف بعد از استفاده و قرار گرفتن در مجاور آتش است؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم شما را با روش تمیزکردن ظروف مسی با پاک کننده های خانگی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. 

در چیدانه بیشتر بخوانید: با ظروف مسی منزل خود را دگرگون کنید!چطور ظروف مسی رو سفید کنیم

برای اینکه بتوانید با روند تمیزکردن ظروف مسی و سفید کردن شان بیشتر آشنا شوید بهتر است ویدئو زیر را کامل ببینید. 

 

شما هم می توانید سوالات خود را از راه شماره تلگرام ۰۹۰۳۵۵۰۱۴۸ با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان و کارشناسان وبسایت چیدانه در اولین فرصت دریافت کنید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

9920 بازدید

0 نظر

5 تیر 1396

9920 بازدید

0 نظر

5 تیر 1396

67555 بازدید

0 نظر

20 بهمن 1393

6873 بازدید

0 نظر

21 خرداد 1396

9163 بازدید

0 نظر

11 بهمن 1394

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

با عضویت در خبرنامه خلاصه ای از ایده ها و مطالب هر هفته برای شما ارسال می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

چطور ظروف مسی رو سفید کنیم

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

برای دیدن مقالات مربوط به ظروف مسی به وبلاگ زیر(قسمت مقالات) مراجعه فرمایید. www.ZorofeMesiZanjan.blogfa.com

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

تماس با ظروف مسی زنجان

تلگرام: https://t.me/Z_M_Z

اینستاگرام: https://instagram.com/zorofemesizanjan

ایمیل: info@zorofemesizanjan.ir

شماره موبایل: 09398001638

چطور ظروف مسی رو سفید کنیم
چطور ظروف مسی رو سفید کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *