چطور زود لاغر شم

خواص دارویی و گیاهی

چطور زود لاغر شم
چطور زود لاغر شم

توسط
ملیکا بینا
·
منتشر شده ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
· بروز رسانی شده ۱۳۹۲/۰۶/۲۲


اگر به فکر کم کردن چند کیلو وزن اضافه خود هستید،به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که در مدت زمان اندکی می توانند وزن زیادی را از شما کم کنند . اما در حقیقت بسیار از آنها ناسالم هستند و با پیروی زیاد از آنها، صدمات زیادی را به بدن شما وارد می کنند. پیروی از رژیمی مناسب می تواند وزن شما را کاهش داده و از برگشت دوباره شما جلوگیری کند. کم کردن هر مقداری از وزن نیازمند تغییر در نو ع زندگی و عادات زندگی است. غذاهایی وجود دارند که باید به طور کلی از رژیم غذائی حذف و یا کم شوند. ورزش را نیز باید در برنامه روزانه خود قرار دهید. تمام این کارها بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید با گنجاندن آنها در برنامه روزانه خود به راحتی مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. از رژیم ها ی غذائی ناسالم و نامناسب خودداری کنید. عجله نکنید . چرا که با افزودن مواد غذائی حذف شده به رژیم غذائی خود،به راحتی به وزن سابق برمی گردید. وزنی که حالا دارید،می تواند تعیین کننده مقدار وزنی باشد که می خواهید کم شود.

معلوم است که فردی که وزن بالاتری دارد،در ابتدا مقدار بیشتری از وزن خود را کم خواهد کرد. بهترین راه برای کاهش وزن استفاده از همان راه قدیمی یعنی رژیم و ورزش است. همگی ما به دنبال راهی جادوئی هستیم . اما در حقیقت استفاده از قرص ها و یا راه های سریع نتیجه ای جز بیماری ندارد. در پائین راه هایی آمده است که به وسیله آن می توانید به راحتی مقدار زیادی از وزن خود را کم کنید:چطور زود لاغر شم

۱-آب:

قبل از هر وعده غذائی تقریباً نیم لیتر آب بنوشید. این راه می تواند وزن شما را کاهش دهد چرا که باعث خوردن کمتر می شود. این روش همچنین کمک می کند که شما مقدار آب مورد نیاز بدن خود را نیز بنوشید و از خوردن مواد غذائی زیاد جلوگیری می کند.

۲-مقدار کالری که میخورید را از مقدار کالری مصرفی بدن کمتر کنید.

برای انکه وزن خود را کاهش بدهید، باید میزان کالری که مصرف می کنید از میزان کالری موجود در مواد غذائی بیشتر باشد. تمام لحظات زندگی حتی مواقعی که شما خواب هستید بدن شما در حال سوزاندن کالری است. می توانید با افزایش میزان فعالیت بدن و کاهش میزان کالری دریافتی بدن،به راحتی وزن خود را کاهش دهید. این روش بهترین روش کاهش وزن و سالم ماندن است. بنابراین غذاهای غیر مفید را از رژیم غذائی خود حذف کرده و جای آن از مواد غذائی سالم و پرخاصیت استفاده کنید.

۳-مصرف فیبر را افزایش دهید:

گنجاندن فیبردر رژیم غذائی می تواند باعث کاهش وزن شود. همه حبوبات، سبزیجات خام، سبزیجات نیم پز، میوه ها ،پاستاهای تهیه شده از آرد گندم ولوبیا منابع غنی فیبر هستند. اگر از ابتدای کار،مقدار زیادی مواد فیبر دار مصرف کنید احتمالاًدچار نفخ،اسهال و باد معده می شوید. بنابراین مواد فیبر دار را کم کم به رژیم غذای خود اضافه کنید. افزودن مقدار بیشتری آب به رژیم غذائی خود،کمک زیادی به حضم مواد غذائی فیبر دار می کنید.

۴-مصرف غذاهای شیرین را متوقف کنید.

با قطع مصرف شکر در رژیم غذائی،به راحتی می توانید مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. اگر می خواهید وزن خود را سریعاً کاهش دهید، از مصرف هرگونه مواد غذائی شیرین خودداری کنید. به این معنا است که هیچ شکری را با قهوه با چای خود نخورید،از مصرف صبحانه های شیرین خودداری کنیدو حتی نوشیدنی های شیرین را هم کنار بگذاید.

•مصرف کربوهیدرات ها را متوقف کنید. چرا که در بدن تبدیل به مواد قندی می شود و باعث چاقی و اضافه وزن می شود. حذف مواد غذائی حاوی کربوهیدرات می تواند باعث کاهش وزن شود . امروزه مواد غذائی زیادی وجود دارد که کربوهیدرات آنها حذف شده است . این مواد غذائی تست شده و مورد آزمایش قرار گرفته است.

•مواد فیبردار را در رژیم غذائی بگنجانید.

•از میوه و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید.

•مطمئن شوید که تمام مواد مورد نیاز بدن خود را روزانه مصرف میکنید. حتی میتوانید از شیر و یا لبنیات کم چرب و یا بدون چربی استفاده کنید.

•وزن متناسب با قد خود را کنترل کنید.

۵-بسیاری از مردم اطلاع دقیقی از میزان مواد مصرفی مورد نیاز بدن خود ندارند.

در پایین نسبتهای مورد نیاز بدن آورده شده است:

حدود هشتاد گرم گوشت، ماهی و یا مرغ که برابر کف دست است.
بیست و پنج گرم پنیر و یا اندازه شصت دست.
یک قاشق چایخوری کره یا اندازه سر شصت دست.
دانستن میزان دقیق مواد غذایی مورد نیاز بدن می تواند کمک زیادی به کم کردن وزن شما کند.

•از مصرف غذاهای منجمد خودداری کنید.

•مقدار کالری مورد نیاز بدن خود را هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید کنترل کنید. رژیم غذائی مناسبی را انتخاب کنید که متناسب میزان کالری دریافتی بدن شما باشد و با کاهش مقدار کالری دریافتی بدن،وزن خود را نیز کاهش دهید.

۶-ورزش کنید:

بسیاری از ما معتقدیم که در زندگی پرمشغله امروزه ،ما وقت کافی برای انجام تمرینات ورزشی را نداریم. تمام اینها فقط بهانه است . راه های زیادی برای انجام ورزش وجود دارد. برای مثال هنگامی که سر کار هستید،به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید و یا قدری دورتر پارک کنید تا بتوانید مسیر کوتاهی را پیاده روی کنید. به جای رفتن به سینما و نشستن روی صندلی می توانید به باشگاهی رفته و مشغول بازی هایی مانند بولینگ،تنیس و یا بازیهایی که به آنها علاقه دارید شوید.هرگونه ورزشی حتی کوچک می تواند برای شما مفید باشد. توجه داشته باشید که هرگونه رژیم غذایی که هیچ سختی نداشته باشد، برای شما بسیار مضر و بی فایده است. اکثر این رژیم ها افرادی را که فکر می کنند با معجزه می توانند لاغر شوند را گول زده و تولید کننده های این گونه رژیم ها را پولدار می کند. آنها به شما خیالاتی را می فروشند که پایان راه است.

۷-برای کم کردن وزن به فعالیت و تعهد نیاز دارید.

هنگامی که شما این تغییرات را در رژیم غذایی خود اعمال کردید،باید ورزشهای لازم را نیز در رژیم خود بگنجانید و مقاومت کنید. نتیجه چنین تغیراتی رسیدن به وزن دلخواه است. در این صورت دوستان و اطرافیان شما این پیشرفت ناگهانی شما را تحسین خواهند کرد.

۸-شما باید روی تغییرات مثبتی که کرده اید تمرکز داشته باشید

و هنگامی که روی یکی از تغییرات تمرکز کرده اید مطمئن باشید بهترین کاری را که می توانستید انجام دهید انجام داده اید و بدانید که بهترین کار است. روی مسایل مثبت تمرکز کنید و از مسایل منفی دوری کنید. بهتر است هر چند وقت یکبار یک روز به خودتان جایزه بدهید . این کار باعث می شود انگیزه شما بیشتر شود و تصمیم گیرنده خوبی خواهید شد.

منبع : نشریه آشنا

توجه:به دلیل مشکل بودن مدیریت نظرات و صحبت ها در صورت تمایل برای ادامه ی بحث به انجمن مراجعه کنید

برچسب‌ها اضافه وزنچاقیچگونه در عرض یک هفته پنج کیلو از وزن خودتان را کم کنید؟رژیمکاهش وزن


۱۳۹۰/۱۱/۱۱

 توسط
ملیکا بینا
· Published ۱۳۹۰/۱۱/۱۱


۱۳۹۰/۰۲/۱۰

 توسط
ملیکا بینا
· Published ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
· Last modified ۱۳۹۰/۰۳/۰۸


۱۳۸۹/۱۲/۲۷

 توسط
ملیکا بینا
· Published ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
· Last modified ۱۳۹۰/۰۳/۰۸

سلام من قدم ۱۶۰وزنم۵۹میخوام تویه ماه ۹کیلو کم کنم چیکارکنم خیلی نگرانم لطفا بگین چیکار کنم

[پاسخ]

چطور زود لاغر شم

goOoli پاسخ در تاريخ شهریور ۹ام, ۱۳۹۲ ۰۱:۲۹:

ساینا جان شما که چاق نیستید که!‏ نگرانی چرا

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ شهریور ۹ام, ۱۳۹۲ ۰۷:۵۹:

باید حسابی رو بدنت کار کنی . ورزش و تغذیه کم و رژیم خذایی سرشار از میوه و سبزیجات. کم کردن گوشت قرمز و کره و تخم مرغ و نان و برنج.دوش آب گرم و رفتن به سونا در استخر و ورزش دو آرام در حدود نیم ساعت یک روز در میان. باید حسابی روش کار کنی . اگر بخواهی می توانم باز کمکت کنم

[پاسخ]

parisa پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۵۵:

من دارم کم خوری میکنم ولی لاغر نمیشم

[پاسخ]

سلام قدمن۱۷۶ووزنم۹۰٫ازاندامم بدم مییاد چه جورلاغربشم خواهش میکنم کمکم کنید

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۴۷:

niluجان سلام . جوابت در کامنت قبل از تو در جواب خانم حنانه نوشتم بخون. مزنت زیاده حدود ۱۲ کیلویی. اگر بخواهی برای یک عمر وزنت و بدنت زیبا و شکیل باشه سن تو نمی دونم ولی اگر سنت پایینتر از ۴۰ سال است حتما ورزش بهترین راه است. ولی اگر بالای چهل سن داری علاوه بر ورزش باید رژیم غذایی نیز بگیری چون چربی بنت زیاد است. چربی هم با ورزش خیلی دیر می سوزه . بنابراین توصیه می کنم از غذات هم کم کنی. ولی معمولا آدمهای پایین ۳۰ سال تا حتی چهل سال چربی کم دارند بیشتر آب و گوشت در بدنشون زیاد است. و ماهیچه ها شل هستند برای همین برای با ورزش میشه وزن کم کرد. موفق باشی.

[پاسخ]

سلام من ۱۷ سالمه ۵۵ کیلو هستم قدم هم ۱۶۹ هست جمعه مسابقه دارم میخوام دو کیلو بیام پایین چیکار کنم

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۴۰:

سجاد جان کامنت حنانه پایینتر از کامنت خودت است جوابتو هم اونجاست بخون.

[پاسخ]

سلام .۱۹ سالمه.۱۶۰ قدم و۶۷وزنمه
مشکلم با رونهاو باسنمه.راهنماییم کنید.هر کاری کردم نشده.وعده های غذاییم خیلی کمه ولی خیلی هله هوله میخورم.اشتهای کاذب دارم

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۳۷:

حنانه جان سلام . کامنتهای قبلی من را بخون . ولی برات بگم یک برای وزن کم کردن سعی کنید ورزش کنید نه اینکه کم غذا بخورید. دوما برای اینکه کم غذا بخورید قبل از غذا دو لیوان آب بخورید. برای اینکه سریع وزن کم کنی لباس ورزشی بادی یا شمی بپوش تا بدنت در حین ورزش حسابی عرق کنه. ورزش دو در سالن اگه بشه بیرون در ساعات گرم روز بسیار مفید است فقط باید در گرما همراه با ورزش لباس گرم بپوشی تا حسابی عرق کنی. برای اینکه ران ها و باسنت شکل قشنگی پیدا کنند بعد از ورزش دوش آب سرد بگیر البته زیاد نباید سرد باشه که سرما بخوری . دوش گرم نگیر تا عضلاتت منقبض شوند و به مرور از شل بودن فاصله بگیرند. اگر بتونی در حمام ماساز بدهی خیلی خوب است . هم خستگی ورزشت از بین می ره هم خون بعد ماساژ بهتر جریان میکنه و فرم بدنیت بهتر میشه . فقط نباید عجله کنی فکر می کنم اگر مرتب ورزش کنی سه ماهه فرم بدنیت تغییر محسوسی خواهد داشت. موفق باشی.

[پاسخ]

سلام من ١٣ سال دارم و وزنم ۶۶ kg هستش و قدم ١۶۶ cm . وزن متناسب با قد من چیه؟ و باید چقدر لاغر بشم؟!!

[پاسخ]

ملیکا بینا پاسخ در تاريخ مرداد ۳۱ام, ۱۳۹۲ ۰۶:۱۶:

http://www.zibasho.com/fal/normal-weight

[پاسخ]

سلام من متولد۷۹هستم قدم ۱۵۹وزنم ۵۲ هست چه طوری میتونم وزنم و کم کنم از لطف تون ممنون

[پاسخ]

سلام من ۲۰ سالمه ۱۷۰ قدمه ۶۷ وزنم باشگاه بدنسازیم میرم ولی لاغر نمیشم خسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسته شدم چیکار کنم؟

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۵۴:

فری جان سلام . چون سنت پایین است قد و وزنت متناسبه چرا می خواهی وزنت و کم کنی . اگر ماهیچه هات شل هستند باید ورزش دو و میدانی کار کنی تا کمی لاغر شی و بعد ورزش بدنسازی کار کنی. تا بدنت ماهیچه دار شه تا گوشتالو. بعدش ورزش بدنسازی به علت فشار زیادی که به مفاصل میاره و ماهیچه ها را بیشتر درگیر می کنه نیاز به تغذیه زیاد و پر ویتامین داره وگرنه بدنت می سوزه و روز بروز ضعیفتر می شویی بجای قوی و شکیل شدن بدنت. بنابرای ازت می خواهم بجای بدن سازی یک مدتی برو دو میدانی یا ورزشهای رزمی کار کن . موفق باشی

[پاسخ]

رژیم کانادایی رو امتحان کن جواب میده ..

[پاسخ]

سلام من متولد۷۶وقدم ۱۸۵و وزنم ۱۰۵ کیلو .من میخواستم با رژیم سریع وسخت زود لاغر شم اخه من ۲سال پیش هم رژیم گرفتم ودر ۱ماه ۱۵کیلو کم کردم الان هم میخوام کمکم کنین چون دیگه توان گذشته رو ندارم

[پاسخ]

سلام من۱۴سالمه ۱۷۱قدمه ووزنم۵۴کیلو میخوام حداقل ۵-۶کیلوبدم لطفا کمکم کنین منتظر نظراتونم ممنون.

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ مرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸:

فاطمه خانم برای کم کردن وزن باید در زمانی که هوا نسبتا گرم هست بیرون تو پارک یا زمین ورزشی یا سالن ورزشی لباس شمی یا همان بادگیر بپوشی و بدویی تا حسابی عرق کنی . دو هم عجله نکن آرام و کمی تندتر از قدم زدن باشه تا هم مدتش زیاد باشه و هم زیاد عرق کنی . بنظر من چون خودم این کار را کردم جواب می دهد . یا اینکه بری استخر شنا کنی و بعد بری سونای مرطوب و بعد سونای خشک و بعد جکوزی . و بعدش دوش آب ولرم نزدیک به سرد خوبه . توی سونا و جکوزی بیشتر از ده دقیقه نباید بمونی . چون ضرر داره . موفق باشی

[پاسخ]

سلام داداش منم ووشو کارمیکنم میدونم دردت چیه ولی میرفتی دکتربهتربود.من خودم داخل اردوتیم ملی ۸کیلو کم کردم ولی بستگی به تمریناتت داره……..الانم باید۷کیلو کم کنم

[پاسخ]

سلام من ۱۶۵قدم و وزن من۶۱ کیلوگرم است من میخوام وزن خودم را به ۵۰کیلو نزدیک کنم در ۲۰ روز ودر رشته کشتی فعالیت دارم

[پاسخ]

من متولد ۸۰ قدمن ۱۵۲و وزن من ۴۸ هستش من چه کارکنم که تا باز شدن مدرسه ها وزن من بشه ۴۰ کیلو

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ مرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۰۴:

حنانه جان سلام . تو وزنت خوبه . فقط ورش کن تا ماهیچه داشته باشی نه اینکه وزنتو کم کنی . تو باید قدرت بدنیت را کم کنی . وزن کم کردن در شرایط وزن ایدال خوب نیست . بلکه باید فعالیتر را انجام داد که در همان وزن بهترین راندمان جسمی را داشته باشید . تو قدت برای رشته های رزمی خوبه تکواندو و همچنین فوتبال سالنی و ..

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ مرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵:

منظور من قدرت بدنیت را زیاد کنی بود که اشتباها کم کنی نوشتم .

[پاسخ]

من قدم۱۷۲ هستش وزنم ۶۵ همش فک میکنم چاقم شکم دارم چیکار کنم تو دو هفته شکمم صاف بشه

[پاسخ]

سلام شاید اینجا بتونه کمکتون کنهhttp://www.foodregime.com/
شاد و تندرست باشید

[پاسخ]

سلام من قدم ۱۶۴ و وزنم ۷۳ کیلو چیکار کنم که تا آخر تابستون بشم ۶۰ کیلو
لطفا کمکم کنید

[پاسخ]

سلام
من متولد ۱۳۷۴هستم
۱۶۰قدم هست
رو ترازو وزنم ۵۶نشون میده
اما میگن این ترازو هاخانگی ۲کیلو کمتر نشون میده
پس من ۵۸هستم
لطفا کمک کنید میخوام ۵۵بشم
من خیلی حساسم با اینکه همه میگن خوبی و اضافه نداری . بنظر لاغری…..
ممنونم

[پاسخ]

کیانوش پاسخ در تاريخ شهریور ۱۳ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۲۶:

شما از نظر چاقی و لاغری کاملا نرمال هستید

[پاسخ]

سلام من ۱۵سالمه وزنم۶۰قدمم هست ۱۶۵٫فکر میکنم اضافه وزن دارم من باید تا مهر لاغر بشم.اگه میشه یه برنامه غذایی خوب ارائه بدید.
ممنونم از زحماتتون
گود

[پاسخ]

من ۲۲ سالمه ۱۶۲ قد و وزنم ۶۲ هست فقط ۵ کیلو باید لاغر شم 🙂

[پاسخ]

من ۱۸۵ ,قدو وزنم۱۱۰ تا ناقابله

[پاسخ]

سلام
رژیم کانادایی رو امتحان کن توی دو هفته ۷-۸ کیلو کم میکنی

[پاسخ]

سلام. من ۲۰ سالمه ۱۷۳ قدمه ۸۰وزنم. تروخدا بگین چجوری میتونم تو کمترین زمان بیشترین وزنو کم کنم. اعتمادبنفسم روبه تموم شدنه!

[پاسخ]

۲۳ سالمه ۱۶۸ هستم ۷۱ کیلو وزن باید ۱۰ کیلو کم کنم

[پاسخ]

man 25 salame 164 ghadam va 96 vaznam plz help meeeeeeeee

[پاسخ]

دوست خوبم تو خیلی چاق نیستی
منم ١۶٣ هستم و ٨٢ کیلو
عزیزم اصلا غصه نخور
برو پیش متخصص تغذیه و فقط به توصیه و دستور های غذائی اون گوش بده
مهم نیست چند وقت طول بکشه
مهم اینه که وزنت کم میشه
دیگه بیشتر از دو سال که نمیشه
موفق باشی

[پاسخ]

سلام من قدم ۶۳ وزنم ۸۸ . من ام اس دارم از وقتی کرتن زدم چاق شدم ورزشم نمی تونم کنم.به من بگید چطوری تو زمان کم لاغر شم. دارم از چاقی افسردگی می گیرم

[پاسخ]

من ۶۸ کیلو وزن دارم و سن من ۱۶ است

[پاسخ]

وای من دقیقأ هم سن هم وزن و فقط ٢ سانت از تو بلندترم به نظرم بهتره لب به هله هوله نزنیم منم میخوام تا آخر تابستون ۶٠ کیلو بشم

[پاسخ]

ث35غ پاسخ در تاريخ مرداد ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳:

۷۰زیاده باید بشی ۶۰

[پاسخ]

سلام من قدم ١۵٩و وزنم ۶۶ سنم هم ١٢ دخترم
می تونم تا آخر تابستون به ۵٩-۶٠ برسم?
تو رو خدا جواب بدین هیکلم افتضاحه با این که توپرم دارم افسرده میشم
به نظر شما این وزن و قد خیلی افتضاحه

[پاسخ]

حنانه پاسخ در تاريخ مرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷:

سلام عزیزم من حنانه ام توکه قدت خیلی بلند ولی سعی کن حداقلا وزنت رو به ۵۵ برسون

[پاسخ]

salam man vazanam 74 kilo hast va ghadam 172. albate dg vaznamo nakeshidam bade varzeshayi ke kardam. mikham vazanamo kam konam az vasataye tir mahe ke daram miram varzesh kelase eyrobik. ama mikham zod tar natije begiram har rejime sakhti ke bashe ke zod javab begiram hadaghal to yek mah beshe be 50 kilo beresam. yani mishe??mekan dare/??in royaye mane..lotfan rahnamyim konid?mamnon misham…mamnoon az matalebe khobetoun.. maryam hastam az gorgan ba tashakor

[پاسخ]

۲۰salame k daneshjoam sar karam miram vaght varzesh nadaram

[پاسخ]

man ghadam170 vaznam80.dg daram degh mikonam

[پاسخ]

سلام من پایم شما مال کدوم شهرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

man 18 sal daram va ghad 165 ba vazne 68 kg.ama ta2sale pish 55kg bodam alan bayad che tor vaznam mesle ghabl beshe? momkene mesle ghabl besham?mamnon misham rahnamayi konid

[پاسخ]

سلام من ۱۶ سالمه و قدم ۱۶۵ و وزنمم ۸۴ کیلو من باید چیکار کنم تا اخر تابستون برسم به وزن ۷۰؟
لطفن کمکم کنین مهر عروسی داریم باید وزن زیادی کم کنم چون خیلی چاق و بد هیکل شدم.

[پاسخ]

reza پاسخ در تاريخ تیر ۳۰ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۴۲:

faezehجان سلام . بنظر بنده وزنت ۷۰ بشه عالیه. البته اول بپرسم شوهرت هم چاق است یا نه؟؟ ولی در هر صورت تو اضافه وزن صددرصد داری. برای اینکه وزنت کم بشه دو تا راه داری. یک ورزش کنی . و واقعا هم ورزش کنی کاملا با تمام قدرت و تایم بالا هر روز و مخصوصا ورزش دو و میدانی. البته برای اینکه وزنت کم بشه بعد از ورزش آب زیاد بخور تا اشتها به غذات کمتر بشه . تغذه را هم باید متناسب با وعده نسبت به قبل کمتر کنی. برای اینکه سریع وزن کم کنی می توانی در سالن ورزش لباس گرم بپوشی و بدوی تا حسابی بدنت عرق کنه. بعد از ورزش هم دوش آب گرم بگیر. بعد از دوش آب گرم با آب ولرم دوباره دوش بگیر کمی متمایل به سردی. تا عضلاتت منقبض بشوند. دراز نشست کار کن تا عضلات شکمت سفت شوند و شکم از حجم زیاد آن کاسته شود. سه تا ست بیست تایی و هر روز تعداد را در هر ست بیشتر کن. ولی راه دوم تغذیه است . که می شود با تغذیه سالم و اندازه خوب وزن را کم کرد . مثلا مصرف زیاد میوه بجای وعده های غذایی. دوم نخوردن شام در حد امکان . کم کردن حجم خوراک روزانه مخصوصا غداهای پر کالری و چربی و گوشت قرمز. پیاده روی زیاد.ورزش شناو سونای گرم و جکوزی. باید سختی را تحمل کنی ولی ولی قول می دهم در عرض دو ماه می توانی حداقل ۶ تا ۷ کیلو کم کنی. باورکن خودتو. موفق باشی.

[پاسخ]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت


Current ye@r *


Leave this field empty

دنبال کردن

بیشتر

پوست

ماسک بوتاکس خانگی

۱۱ اسفند, ۱۳۹۶

پوست

درمان خانگی میخچه

۱۱ اسفند, ۱۳۹۶

مو

پیشنهادهای عالی برای موهای خشک و وز

۱۶ تیر, ۱۳۹۶

تغذیه

خواص روغن بادام

۱۶ تیر, ۱۳۹۶

رموز همسرداری / روانشناسی

آیا ﺳﻮﺍﺩ ﺭﺍﺑﻄﻪ داریم؟!

۱۶ تیر, ۱۳۹۶

آرایش / پرسش و پاسخ / مو

پاسخ به سوالات شما(رنگ مو)

۵ فروردین, ۱۳۹۰

زیبایی / سلامت

جراحی زیبایی بینی

۲۸ شهریور, ۱۳۸۹

آرایش / پرسش و پاسخ / زیبایی / مو

پرسش و پاسخ(رنگ مو)

۲۳ مهر, ۱۳۸۹

پوست / سلامت

روش‌های درمانی تعریق زیاد کف دست و پا

۲۴ فروردین, ۱۳۹۰

آرایش / زیبایی / مو

ترکیب رنگ ها و رنساژ مو

۱۸ مهر, ۱۳۸۹

زیباشو دات کام © 2018. حق کپی رایت محفوظ است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اضافه وزن و دردسرهای آن کم نیستند. اگر شما هم جزو افراد با اعتماد به نفس هستید و آنقدرها خودتان را درگیر مسائل پیش پاافتاده‌ای مثل افراط در لاغری نکرده‌اید که باید به شما تبریک بگوییم. اما بحث دیگر اضافه وزن زیاد، به خطر افتادن سلامتی است که جدا نباید از آن غافل شوید. واقعیت این است که فقط خود شما هستید که می‌توانید وزن‌تان را کم کنید و همه چیز بسته به اراده و تصمیم شماست. مگر اینکه بخواهید برای رهایی از وزن اضافی به جراحان پلاستیک روی بیاورید. در این مقاله ۲۱ راهکار را معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند رژیم غذایی صحیح داشته باشید و با انجام یک سری تمرینات ورزشی آسان، وزن کم کنید.چطور زود لاغر شم

کم‌کردن وزن نیاز به صرف وقت دارد، اما اگر کمی فکر کنید خواهید دید زمانی که صرف انجام حرکات ورزشی و رعایت رژیم غذایی‌تان می‌کنید، زمانی است که به خودتان اختصاص می‌دهید و اغلب نتیجه‌‌ی لذت‌بخشی دارد. حس اعتماد به نفس فقط یکی از نتایج این اهمیت دادن و تلاش برای سلامتی‌تان است.

حتی اگر وقت، پول و انگیزه کافی برای رفتن به باشگاه یا تهیه غذاهای خانگی برای خودتان ندارید (یا آدم تنبلی هستید که تمام وقت خود را مقابل تلویزیون یا لپ‌تاپ می‌گذرانید)، هنوز هم پیشنهادهای آسان اما مؤثری برای شما داریم که با به‌کارگیری آنها می‌توانید وزن‌تان را کم کنید.

حتی برخی از عادت‌های شما که ناشی از تنبلی است مثل بازی ویدئویی یا مصرف فست فود و غذاهای آماده می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند! ۲۱ مورد زیر را مطالعه کنید؛ این راهکارها به شما کمک می‌کنند به‌آسانی وزن کم کنید.

ملیسا جوی دوبینز، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی توصیه می‌کند به‌جای رفتن به باشگاه و صرف وقت و هزینه، تمرینات ورزشی را در خانه انجام بدهید. می‌توانید چند وزنه کنار تلویزیون قرار بدهید یا هنگام تماشای برنا‌مه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌‌تان تمرینات کرانچ یا لانگ را انجام بدهید.

بکی کلارک، نویسنده‌ی کتاب «چگونه وزن کم کنیم، حتی اگر تنبل هستیم» می‌گوید: «دوچرخه و تردمیل من مقابل تلویزیون قرار دارند و هنگام تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌ی خود از آنها استفاده می‌کنم».

کلارک پیشنهاد می‌کند که اگر فرصت ندارید هر روز آشپزی کنید، بهتر است به‌جای مصرف غذاهای آماده، در تعطیلات آخر هفته آشپزی کنید و غذاهای سالم تهیه کنید و در طی هفته از آنها استفاده کنید. برای مثال برای یک هفته یک مرغ کامل، مقدار کافی برنج و سالاد آماده کنید. به این‌ترتیب شما فقط یک یا دو روز در هفته درگیر آشپزی هستید نه ۲۱ بار (هفت روز و هر روز سه وعده). کلارک می‌گوید: «من در طول هفته بارها و بارها یک غذای تکراری را مصرف می‌کردم».

محققان دانشگاه بوفالو به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش تنوع غذاها و مصرف آنها در فاصله‌های زمانی استاندارد مثلا یک‌بار در روز یا یک‌بار در هفته، به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید، چراکه وقتی دائم یک نوع غذا مصرف می‌کنید میل شما به خوردن آن غذا کمتر خواهد شد. البته من شخصا چندان با این توصیه‌ی محققان موافق نیستم چون معتقدم مصرف غذای مانده عوارض خاص خود را دارد.

جوی دوباست، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می‌گوید بهتر است به‌جای اینکه با شکم گرسنه راهروهای فروشگاه مواد غذایی را بالا و پایین بروید، قبل از مراجعه به فروشگاه غذا بخورید و وقتی وارد فروشگاه می‌شوید فقط چیزهایی را بخرید که در فهرست خرید خود یادداشت کرده‌اید. به این‌ترتیب در فروشگاه فقط باید تصمیم بگیرید که کدام برند یا چه نوعی از کالای موردنظر خود را داخل سبد بگذارید. به توصیه‌ی دوباست:

اگر عادت ندارید همیشه کمی آجیل یا میوه‌ی خشک در کیف خود داشته باشید، احتمالا از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید میان‌وعده‌های خود را از کافی‌شاپ‌ها و سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.

غذاهای آسان و سریع همیشه هم ناسالم نیستند. می‌توانید از تنقلات سالمی که آماده و بسته‌بندی‌شده به فروش می‌رسند مثل میوه، میوه‌های خشک و … استفاده کنید. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید در ابتدای هفته برای خودتان بسته‌های میان‌وعده تهیه کنید. خانم کلارک می‌گوید: «به محض اینکه از فروشگاه مواد غذایی به خانه برمی‌گردم، گل کلم، کلم بروکلی و کرفس را بعد از شست‌وشو برش می‌دهم و برای مصرف در طول هفته بسته‌بندی می‌کنم».

ماریسا مور، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی توصیه می‌کند اگر قصد دارید به مهمانی بروید، به‌جای کیف‌های دوشی و بنددار از کیف‌های کلاچ بدون بند استفاده کنید. به این‌ترتیب دستان شما پُر خواهد بود و حمل همزمان نوشیدنی، کیف و بشقاب غذا برای‌تان دشوار می‌شود.

کلارک معتقد است اگر از ظروف نچسب برای تهیه‌ی غذا استفاده کنید، زمان آماده‌سازی غذا و میزان کالری مصرفی‌تان کاهش می‌یابد. (البته قبل از آن بد نیست با ضررها و نکات مربوط به استفاده از ظروف نچسب آشنا شوید.)

اگر هنگام پخت گوشت و سبزیجات از کره و روغن استفاده نکنید، میزان چربی و کالری موجود در غذاهای شما کم خواهد شد. هر قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر حاوی ۱۴ گرم چربی و ۱۲۰ کالری است. کره دارای ۱۰۲ کالری و ۱۲ گرم چربی در هر قاشق غذاخوری است.

حذف روغن و کره به این معناست که شما دیگر به صرف‌ وقت برای پیداکردن آنها از داخل کابینت و یخچال نیاز نخواهید داشت (قابل توجه افراد فوق تنبل!) از طرف دیگر با این روش لازم نیست وقت خود را صرف شستن ظرف‌های چرب و روغنی کنید.

هرچند ترک عادت موجب مرض است اما بهتر است تمرین کنید پس از هر لقمه، قاشق و چنگال خود را زمین بگذارید و بعد از کمی مکث لقمه‌ی بعدی را بردارید؛ به این‌ترتیب هم از فواید آرام غذا خوردن بهره‌مند می‌شوید و هم کالری کمتری دریافت خواهید کرد. درضمن فراموش نکنید لقمه‌ها را خوب بجوید.

تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه پزشکی هاربین چین نشان می‌‌دهد افرادی که به‌طور متوسط ۴۰ بار لقمه‌ را می‌جوند نسبت به افرادی که این کار را ۱۵ بار انجام می‌دهند، زودتر سیر می‌شوند و کالری کمتری دریافت می‌کنند. قبل از غذا آب بنوشید، این روش علاوه‌بر اینکه آب بدن‌تان را تأمین می‌کند، کمک می‌کند زودتر سیر شوید و کالری کمتری دریافت کنید.

اگر میانه‌ی خوبی با آشپزی ندارید، از یک سرویس تحویل غذا کمک بگیرید. در سال‌های اخیر این روش یکی از رویکردهای رایج در زمینه‌ی سلامتی و تناسب اندام بوده است. برنامه‌های غذایی کنترل‌شده، با اندازه‌ی مشخص و کم‌کالری به شما کمک می‌کنند به اندام دلخواه خود برسید.

برخی از میان‌وعده‌هایی که در خانه تهیه می‌کنید، به تناسب اندام شما کمک می‌کنند. طبق مقاله‌ی منتشرشده در مجله‌ی انجمن رژیم غذایی آمریکا، مصرف برخی از میان‌وعده‌ها مثل ذرت بوداده باعث می‌شود بدن ۲۵۰ درصد غلات و ۲۲ درصد فیبر بیشتری در مقایسه با میان‌وعده‌های پرکالری دریافت کند.

شاید رابطه‌ی بین مصرف غلات و فیبر و تناسب اندام برای شما سؤال باشد. در این مورد باید بدانید که مصرف فیبر و غلات موجب بالا‌رفتن قند خون می‌شود و در نتیجه احساس سیری می‌کنید. این حالت هنگام مصرف تنقلاتی مثل چیپس و پفک رخ نمی‌دهد. برای اینکه میان‌وعده‌های سالم‌تری داشته باشید، سعی کنید در تهیه‌ی آنها از روغن استفاده نکنید. می‌توانید از میان وعده های مناسب برای کاهش وزن هم استفاده کنید.

اگر جمع‌کردن کوله‌پشتی حاوی لباس‌های ورزشی به نظرتان کار دشواری است، می‌توانید لباس‌های ورزشی خود را زیر لباس‌های رسمی‌تان بپوشید. همچنین می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که هم مناسب ورزش و هم مناسب محل کارتان باشند، یا اگر پیاده روی، ورزش مورد علاقه‌ی شماست، کافی است به‌جای همه‌ی اینها یک کفش خوب و راحت برای پیاده‌روی تهیه کنید.

شاید چند سال پیش این پیشنهاد نادرست و عجیب به‌نظر می‌رسید چراکه در طول بازی‌ شما عملا هیچ حرکتی غیر از نشستن به‌مدت طولانی بر روی مبل انجام نمی‌دادید. اما امروزه بازی‌های ورزشی به شما کمک می‌کنند در کنار سرگرمی، تحرک داشته باشید و مقادیر زیادی کالری بسوزانید. طبق تحقیقات انجام‌شده، دانش‌آموزانی که بازی‌های ویدئویی پرتحرک انجام می‌دهند، در طول روز فعالیت فیزیکی لازم و کافی خواهند داشت. (۶۰ دقیقه در روز برای بچه‌ها و ۱۵۰ دقیقه در هفته برای بزرگسالان)

تحقیقات انجام‌شده روی ۳۹ دانش‌آموز با شرایط بدنی مختلف نشان می‌دهد که کودکان هنگام انجام بازهای ویدئویی پرتحرک، ۴ الی ۹٫۶ کالری در دقیقه مصرف می‌کنند این در حالی است که میزان کالری مصرفی روی تردمیل با سرعت ۳ متر در ساعت ۴٫۴ است.

اپلیکیشن‌های کالری‌شمار و ورزشی را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند رژیم غذایی خود را بر اساس کالری موجود در آن تنظیم کنید. برخی از اپلیکیشن‌های ورزشی، نحوه‌ی انجام صحیح تمرینات را به شما نشان می‌دهند و امکان زمان‌بندی تمرینات را نیز برای‌تان فراهم می‌کنند.

اگر زمان کافی برای ورزش ندارید، سعی کنید در طول روز بیشتر راه بروید. اگر نمی‌توانید یک جلسه‌ی کامل را به ورزش اختصاص بدهید تعداد جلسات را بیشتر و مدت زمان آن را کوتاه‌تر کنید؛ مثلا می‌توانید ۳ بار در روز و هربار ۱۰ دقیقه را به ورزش اختصاص بدهید. همچنین می‌توانید از گام‌شمار استفاده کنید و سعی کنید هرروز ۱۰ قدم بیشتر از روز قبل راه بروید. از جمله‌ راه‌های ساده برای افزایش تعداد قدم‌هایتان این است که حداقل هر دو ساعت یک‌بار از پشت میز بلند شوید و راه بروید یا اینکه به‌جای آسانسور از پله استفاده کنید.

خوابیدن شاید آسان‌ترین وبی‌دردسرترین روش برای کاهش وزن باشد. محققان کانادایی در یک پژوهش‌ شش‌ساله رابطه‌ی بین الگوی خواب و اضافه وزن را بررسی کردند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد افرادی که در شب ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، در مقایسه با افرادی که ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه دارند، ۱٫۵ تا ۲ کیلوگرم بیشتر وزن می‌گیرند.

اکثر مطالعات ثابت کرده‌اند که خواب ناکافی موجب افزایش هورمون گرسنگی (گرلین) می‌شود. همچنین نتایج مطالعه‌ای که در یک مجله‌ی آمریکایی به چاپ رسید به این موضوع اشاره می‌کند که کمبود خواب موجب کاهش سوخت‌و‌ساز بدن می‌شود.

محققان سوئدی دریافتند که حتی یک شب خواب کافی نداشتن، باعث کاهش متابولیسم بدن در صبح روز بعد می‌شود و در این شرایط میزان کالری مصرفی برای فعالیت‌هایی مثل تنفس و هضم غذا ۵ تا ۲۵ درصد نسبت به روزهایی که شب قبل آن خواب خوب و کافی داشته‌اید، کمتر می‌شود.

از رژهای رنگ روشن مثل قرمز و صورتی استفاده کنید. استفاده از رژ لب باعث می‌شود که تا حدود زیادی از خوردن غذاهای شیرین، خامه‌ای و پرچرب خودداری کنید، چراکه پاک کردن رژ لب و تجدید آن کار دشواری است. علاوه‌بر این، باعث می‌شود برای جلوگیری از به‌هم ریختن آرایش‌تان آرام‌تر غذا بخورید.

در طول مدت تماشای سریال مورد علاقه‌تان می‌توانید به‌جای خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ناخن‌هایتان را مانیکور کنید.

چطور زود لاغر شم

اگر در خرید مواد غذایی افراط می‌کنید، نقد پرداخت کنید. نتایج پژوهشی در مجله‌ی «مطالعه‌ی رفتار مشتری» نشان می‌دهد وقتی برای خرید از کارت اعتباری استفاده می‌کنید، احتمال اینکه بدون تصمیم قبلی اقدام به خرید مواد غذایی ناسالم کنید، بالاست. علت این امر این است که وقتی پول نقد پرداخت می‌کنید کم‌شدن پول خود را بیشتر احساس می‌کنید و همین مسئله از لحاظ روانی باعث می‌شود که قبل از خرید، بیشتر فکر کنید درحالی‌که هنگام استفاده از کارت اعتباری، در لحظه متوجه کاهش موجودی حساب خود نیستید. همین حس بدی که هنگام خرج‌کردن پول نقد به شما دست می‌دهد، باعث می‌شود برای خرید مواد غذایی ناسالم که با رژیم لاغری در تناقض است کمتر هزینه کنید و هنگامی که به سوپر مارکت می‌روید حساب‌شده‌تر خرید کنید. آشنایی با روانشناسی پول خرج کردن کمک‌تان می‌کند درست‌تر پول خرج کنید!

به محض اتمام غذا دندان‌های خود را مسواک بزنید. داون جکسون بلنتر، نویسنده‌ی کتاب «رژیم غذایی انعطاف‌پذیر» معتقد است مسواک‌زدن به‌نوعی به ذهن ما تلقین می‌کند که بعد از آن غذا نخوریم و باعث می‌شود که در مقابل وسوسه‌ی خوردن، مقاومت نشان بدهیم.

طعم تند نعنایی خمیردندان، باعث از کارافتادن گیرنده‌های چشایی می‌شود و از طرف دیگر چنانچه بعد از مسواک‌زدن چیزی بخوریم ترکیب مزه‌ی آن خوراکی با طعم خمیردندان چندان دلنشین نخواهد بود.

برای اینکه قبل از سیرشدن کامل از غذاخوردن دست بکشید کمربند خود را سفت کنید تا از پرخوری جلوگیری کنید. به این‌ترتیب قبل از اینکه در خوردن غذا زیاده‌روی کنید کمربند به شکم‌تان فشار وارد می‌کند و به شما نهیب می‌زند که وقت دست‌کشیدن از غذاست.

گاهی به‌جای کت‌و‌شلوار و لباس‌های رسمی، لباس‌های جین و راحتی بپوشید. تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه ویسکونسین لاکراس نشان می‌دهد افرادی که لباس‌های جین می‌پوشند نسبت به افرادی که لباس رسمی می‌پوشند در روز ۴۹۱ قدم بیشتر راه می‌روند.

اگر دمای منزل‌تان کمی پایین باشد با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ با این روش هم هزینه‌ی قبض‌های شما کمتر خواهد بود و هم می‌توانید وزن کم کنید. محققان بریتانیایی دریافته‌اند که دمای پایین محیط موجب می‌شود بدن برای حفظ دمای طبیعی خود کالری بیشتری بسوزاند. هنگامی که بدن سرد است برای تأمین انرژی لازم جهت تولید حرارت، چربی قهوه‌ای تولید می‌کند. این نوع چربی با چربی سفید که اساسا منبع ذخیره‌ی کالری است، تفاوت دارد. هنگامی که برای مدت طولانی در محیط گرم قرار بگیرید بدن به‌تدریج چربی‌های قهوه‌ای را از دست می‌دهد.

محققان می‌گویند زمانی‌ که افراد با لباس سبک در اتاقی با دمای ۶۰ درجه‌ی فارنهایت قرار می‌گیرند میزان مصرف انرژی آنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در روز افزایش می‌یابد. این مقدار کالری مصرف‌شده در روز موجب کاهش وزن ۴ تا ۹ کیلوگرم در سال خواهد شد. اما توجه کنید نباید زیاد لباس بپوشید چراکه به این ‌ترتیب نتیجه‌ی معکوس خواهید گرفت.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

مفید بود ممنون
واقعا کم کردن دما بخاری وشوفاژ کارسازه .

از همراهی شما با مجله چطور متشکریم

نکات جالبی بود
ممنون

ممنون از حسن توجه شما خواننده ی گرامی

مقاله جالبی بود. مخصوصا اون قسمتی که گفته بود به جای کارت بانکی، نقد خرید کنید کاملا در مورد من صادقه و خیلی باهاش موافقم.

از اینکه این مقاله برای شما مفید بوده، خوشحالیم

تناسب اندام

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

آخرین مطالب

کتاب تختخوابت را مرتب کن؛ کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

منشور برقراری ارتباط چیست و چطور به بهبود ارتباط کمک می‌کند؟

۱۰  اشتباه در مدیریت جریان نقدی که کسب‌وکار شما را نابود می‌کند


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

کاهش ۳۰ کیلو در هر بازه‌ی زمانی، نسبتا هدف بزرگی است، اما انجام چنین کاری تنها در هشت هفته مانند آنچه در برنامه‌های محبوب تلویزیونی می‌بینید، میتواند کار پر خطری باشد! اما با کمک دکترتان، اگر سلامتی کلیتان در سطح خوبی باشد و به برنامه‌ی غذایی و تمرینات شدیدتان بچسبید، خواهید توانست به این هدف برسید. این اقدام، نیاز به تعهد دارد، پس نباید در مجموع برای طی کردن فرجه‌ی دو ماهه‌تان هیچگونه انحرافی در رژیم غذاییتان داشته باشید. اما خیالتان راحت باشد، این کار، شدنی است.

روزتان را با آهسته دویدن یا دوچرخه سواری آغاز کنید. در واقع هر فعالیت فیزیکی که عرقتان را در بیاورد جواب کار شما را خواهد داد، فقط با شدتی فعالیت کنید که بتوانید بمدت ۲۰ دقیقه ادامه‌اش دهید. این تمرین کالری خواهد سوزاند و اگر یک رژیم کم کالری داشته باشید، چربی هم خواهید سوزاند، که به کاهش وزن سریع خواهد انجامید.

هر روز صبح با تعیین زمانی برای مصرف یک وعده‌ی سالم و کوچک، صبحانه بخورید. سعی کنید صبحانه‌تان شامل چیزهایی مثل بلغور جو دوسر بهمراه میوه، ماست، یک میوه‌ی کامل یا تست نان گندم بهمراه آبمیوه باشد. صبحانه خوردن به سوخت و ساز بدنتان سرعت می‌دهد و بدنتان را تحریک می‌کند تا در طول روز بیشتر کالری بسوزاند.

آب را جایگزین نوشابه کنید. برای اینکار باید هر چه نوشابه در منزلتان هست را به انبار منتقل کنید و از آن به بعد بجای نوشابه آب بنوشید. نوشابه پر از کالری تهی است که بصورت شدیدی در توانایی کاهش وزن شما اختلال ایجاد می‌کند، اما آب کالری ندارد، بدنتان را هیدراته میکند، و کمک خواهد کرد تا شکمتان پر شود و از پرخوری جلوگیری کنید.

کاهش وزن سریع

چطور زود لاغر شم

بمدت یک هفته از «وعده‌های جایگزین» استفاده کنید. «وعده‌های جایگزین» غذاهای یخ‌زده یا نوشیدنی‌هایی آماده هستند که آنها را جایگزین هر وعده‌تان می‌کنید. مصرف چنین مواد غذایی می‌تواند به شدت مصرف کالری شما را کاهش دهد و در کل میزان کاهش وزن شما زیاد کنند.

دو بار در روز و هر بار ۲۰ دقیقه ورزش کنید. دو برابر کردن زمان ورزش روزانه‌تان، انرژی بیشتری خواهد سوزاند و به شما کمک خواهد کرد تا زودتر وزن کم کنید. هم می‌توانید همان تمریناتی را که در دو هفته‌ی اول انجام می‌دادید اجرا کنید، هم می‌توانید تمریناتتان را تغییر دهید. دوباره اشاره می‌کنیم که تمرینات کاردیو در محیط باز موثرتر خواهند بود.

دقیقا قبل از اینکه غذا بخورید یک لیوان آب بنوشید. حدود ۱۰ دقیقه قبل از وعده‌ی غذاییتان باید یک لیوان ۸ اونسی آب بنوشید تا بخشی از شکمتان را پر کند. بدین ترتیب، هنگامی که غذا خوردنتان را شروع می‌کنید، خیلی زودتر سیر خواهید شد و نخواهید توانست زیاد غذا بخورید. بنابراین بدون اینکه گشنه بمانید مقدار کالری دریافتی‌تان کاهش پیدا خواهد کرد.

به مدت دو روز، رژیم تک خوری بگیرید! بدین شکل که فقط آبمیوه بنوشید. آب میوه‌های غیر مرکباتی مانند سیب بهترند. حتی اگر ابزارهای مورد نیاز را دارید، می‌توانید آب مخلوطی از چند نوع میوه را گرفته و میل کنید. هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آبمیوه بنوشید تا هم شکمتان پر شود و هم اینکه بدون مصرف کالری زیاد، به بدنتان مواد مغذی برسانید. از میوه‌هایی همچون پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت دوری کنید، چرا که می‌توانند معده و سیستم گوارش شما را اذیت کنند. همچنین فقط و فقط این تک خوری را دو روز از یک بازه‌ی دو هفته‌ای اجرا کنید.

با اضافه کردن مقداری میوه و سبزی به هر وعده ی غذایی و کنار گذاشتن مواد گوشتی، به رژیمی سرشار از میوه و سبزیجات بچسبید. لازم نیست که گیاه‌خوار باشید، هرچه بیشتر سبزیجات بخورید، بیشتر احساس سیری خواهید کرد و کالری کمتری مصرف کرده‌اید.

هرگاه خانه را ترک کردید یک میوه بهراه خود ببرید تا بجای هله هوله مصرف نمایید. اگر شما مشتاق مصرف هله هوله‌ها هستید، بهمراه داشتن یک میوه به شما کمک خواهد کرد تا هوستان برطرف شده و احتمال انتخاب‌های ناسالمی مثل چیپس و کلوچه کاهش پیدا کند.

سریع وزن کم کردن

شدت و مدت تمریناتتان را از جلسات ۲۰ دقیقه‌ای در روز به دو جلسه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای در هر روز افزایش دهید. حتی برای سوزاندن کالری بیشتر، فعالیت‌های تمرینی‌تان را از تند راه رفتن، به دویدن یا حرکات پیچیده‌تری در حین جلسات ایروبیک‌تان ارتقا دهید.

کربوهیدرات‌های پیچیده همچون نان غلات کامل مصرف کنید. کربوهیدرات‌های ساده مانند ماکارونی یا نان سفید نخورید. کربوهیدرات‌های ساده انرژی زیادی به بدن خواهند داد، بیش از آنچه که بتواند بسوزاند، که در نتیجه آنها را بعنوان چربی ذخیره خواهد کرد. پس مصرف آنها را قطع کنید و شانس کاهش وزنتان را زیاد کنید.

در صورت نیاز، با تجویز پزشکتان قرص‌های لاغری مصرف کنید تا به هدف کاهش وزنتان دست پیدا کنید. همین که به انتهای برنامه‌ی هشت هفته‌ای تان نزدیک می‌شوید، ممکن است به قرص‌های لاغری احتیاج پیدا کنید تا چند کیلوی باقیمانده را هم بسوزانید. فقط حواستان باشد که اگر از قرص‌های ضد اشتها استفاده کردید، حتما غذاهای سالم و مغذی استفاده نمایید. در غیر اینصورت دچار عدم تعادل تغذیه‌ای شدید خواهید شد.

پیش از اینکه هر رژیم غذایی یا برنامه‌ی ورزشی را آغاز کنید، حتما با پزشکتان مشورت نمایید. اگر شرایط پزشکی خاصی داشته باشید، محدود کردن شدید کالری و چسبیدن به یک برنامه‌ی ورزشی سنگین می تواند سلامتی شما را تهدید کند. این موضوع را دست کم نگیرید.

در حالیکه در برنامه‌ها و تبلیغات تلویزیونی کاهش وزن‌های رویایی نشان داده میشود، یک هدف واقع گرایانه برای برنامه‌ی کاهش وزن در خانه، نیم تا یک کلیو در هفته است. موفقیت در نگهداری وزن پس از کاهش آن، مخصوصا پس از یک رژیم غذایی سخت، نیازمند این است که سبک زندگیتان را تغییر دهید. با پزشک یا متخصص تغذیه‌تان مشورت کنید تا یک برنامه‌ی غذایی سالم برایتان تدوین کند.

در آخر توجه داشته باشید که عدم توانایی شما در کاهش ۳۰ کیلو از وزنتان در این زمان کوتاه، شکست به حساب نمی‌آید! اگر بتوانید وزنتان را نگهدارید، هر مقداری که وزن کم کرده باشید می‌تواند سطح سلامتیتان را افزایش دهد. پس از این دوره، با آرامش یک برنامه‌ی غذایی سالم و کم کالری و برنامه‌ی ورزشتان را ادامه دهید تا بقیه‌ی وزنتان هم به مرور کاسته شود.

سلام من 16 سالمه قدم 167 س و وزنم 80 کیلو گرم میخواستم ده کیلو وزن کم کنم اما نمیدونم چگونه اگر چیز های سرد مانند چای سبز بخورم قلبم تیر میکشد و اگر چیز های گرم بخورم بدنم جوش درمیاورد لطفا راهنمایی ام کنید ممنون

تنها راه برای لاغر کردن شما پیاده روی منظم بین 40تا80 دقیقه است.اگر گن لاغری هم هنگام پیاده روی بر تن داشته باشید تاثیر به سزاتری خواهد داشت.توجه داشته باشید وعده شام حتما باید بدون برنج و نان باشد

سلام خسته نباشید من 16 سالمه قدم 168س شش ماه دیگر عروسیم هست و الان 80 کیلو گرم وزن دارم میخواستم تا یک ماه دیگر حداقل ده کیلو وزن کم کنم چای سبز یا چیز های سر نمیتوانم بخورم چون قلبم تیر میکشد ینی فشارم پایین میرود و چیز های گرم چون در سن بلوغ هستم اگر بخورم بدنم جوش درنیاورد مانده ان چکار کنم لطفا راهنمایی ام کنید ممنون

ترو خدا عروسي نكن شما هنوز نوجواني

سلام شماروبه خداکمک کنیدمن قدم ۱۵۵وزنم ۸۸کیلوهست دوماه دیگه عروسیمه افسرده شدم کمکم کنید ایامیتونم سی کیلوکم کنم همه مسخرم میکنن من باشگاه میرفتم وزن کم میکردم ولش کردم وحشتناک چاق شدم الان ۳۲سالمه منتظر کمکتون هستم درضمن اشتهام زیادشده همش دل ضعفه ومعده درد شدید میگیرم ارادم شده صفررررر شدم یه دختراسترسی افسرده حالم ازخودم بهم میخوره

ایا کم خوردن باعث لاغری میشه مثلا صبح یک لیوان شیر کم چرب 3تا بیسکوییت
تو مدرسه ی ساندویچ کوچک و زنگ دوم بستگی داره میوه های خاص یا ی بسته کرانچی فلفلی (چون تنده بدنم گرم میشه)
ناهارمو تو ظرف کوچیک میخورم و دیگه هیچی نمیخورم تا شب ک چای با نان شیرمال میخورم بعدشم میوه فعالیتم زیاد نیست چون درس دارم و احساس کم خوابی دارم
شما چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟

البته یادم رفت بگم ک چای سبز استفاده میکنم

الان اینا کمن؟ بنظرم کرانچی رو بیخیال میتونی رو غذات فلفل بزنی.میان وعده هم یا ساندویچ یا میوه نه هردوش(ساندویچت نباید سس مایونز یا پنیر یا کره داشته باشه)ورزش کن شده ۳بار درهفته هربار ۴۵دقیقه میتونی پیاده روی کنی.فقط درس نخون زندگی کن

سلام من ۱۷ سالمه و ۱۰۵کیلو وزنمه و قدم ۱۷۶ میخواستم بدونم چجوری ماهی ده کیلو وزن کم کنم خیلی می‌خوام وزنم کم سه همه میخرم میکنم و دیگه اعتماد نفسمو بکل از دست دادمو یجوری افسردگی گرفتم لطفا کمکم کنید

يعني تو ٢ ماه. حداقل ٢٥،٣٠ كم ميشيم لطفا پايخ بديد

به نظر من کاهش وزن سریع فقط در 1 صورت ممکنه : رژیم غذایی صحیح در کنار ورزش منظم حداقل 2 ساعت در روز.

ایا ژل لاغری در کاهش سایز موثر است

خیر.خودتو سرکار نذار اینجور چیزا تاثیر نداره.نمیتونی بخوری بخوابی بعد لاغر شی.زحمت داره.ورزش کن.اگر هم مشکل جسمی داری کم بخور

با سلام و وقت بخیر
من ۳۲ سال دارم و میخوام ۲۰ کیلو وزن کم کنم . تا الان خیلی از قرص ها و رژیم استفاده کردم ولی خیلی نتیجه نگرفتم . متاسفانه فرصت ورزش کردن هم ندارم . قدم ۱۶۳ و وزنم ۷۴ . لطفا راهنماییم کنید تا چطور در مدت زمان کوتاهی میتونم به نتیجه دلخواه برسم.
اگه شما هم رژیم خاصی دارید که میتونه بهم کمک کنه ممنون میشم بهم بگید.

سلام من الان باردارم ۷کیلو اضافه وزن دارم چجور میتونم کاری کنم که هم وزنم خیلی بالا نره هم به بچم آسیب نرسه درضمن ماه دوم بارداریم هستم

سلام
آراد هستم یکی از چاق های قدیمی
هیچ وقت یادم نمیره سال۱۳۹۱ لباس به زحمت واسم پیدا میشد حتی یادمه موقع خرید لباس گریه و زاری که حالا کجا باید برم لباس بخرم از این حرفا تا واقعا از چاقی خسته شدم چون نه توی تاکسی میتونستم بشینم نه تو مترو خلاصه برام شده بود ایینه دق هیچ کاری درست پیش نمیرفت تا به متخصص تغذیه مراجعه کردم تونستم ظرف مدت ۴ ماه وزن خودمو از ۱۱۷ کیلو به ۹۷ کیلو تغییر بدم چند سال گذشت برج۶ سال ۹۵ به اصرار دوستام دوباره رژیم گرفتم و دیدم وزنم رسیده به ۱۰۲ کیو الان ۲۸ برج۸ سال ۹۵ و من تونستم تقریبا تو ۱ ماه ۸ کیلو وزنمو کم کنم الان ۹۴ کیلو شدم ولی واقعا‌ دلیل اصلی چاقی بچه ها عادت های غذایی بدمونه که نمیدونیم چیو چجوری بخوریم .در ضمن هیچ وقت نا امید نشید. اگه سوال داشتین:
Tlgr:@aradhashemi

سلام من وزنم ۱۰۵ کیلو است و از چاقی خود بسیار زیاد رنج میبرم و تکلیف زانو دردی هم دارم و همچنان من را یک نوع افسردگی گرفته و از همه چیز نامید شده ام هیچ به آینده دل بند نیستم برایم همه چیز خسته کن شده است . کوشش می کننم در بعضی محفل ها نروم از این برایم لباس درست به سایز من یافت نمشود . کوشش می کننک که هیچ بازار نروم به خاطری که به مجردی کع دوکان دار من را ببیند می گویی به سایز خودت نداریم . این کلیمه برای بسیار رنج میدهد . و راستش عراده قویی ندارم بار ها قسم خوردیم وقتی خود را در آینه میبنم بسیار رنج میبرم . از زنده کی نامید شدیم . به یک شفاخانه مراحعه کردم گفتن چربی های تمام بدن تان را میکشیم اما فامیل اجازه نداد گفتن بعدا شاید مشکلات برایت پیدا شود .

سلام،اگه اینستاگرام دارین روی گوشی تون به این پیج سر بزنید،این خانوم در مدت شش ماه شصدوسه کیلو کم کردن،ازشون راهنمایی بگیری/mahsarad_official/

سلام من حدود۴۰کیلو اضافه وزن دارم اصلا نمیتونم لاغر کنم هر جور رژیمی ام که میگیرم تا آخر نمیتونم ادامه بدم.زندگیم خیلی افسرده شده بخاطر چاقی.لطفا بگید چیکار کتم؟آیا عمل جراحی جوای میده؟

سلام مي خواستم ازتون به خاطر پاسخ كامل به سوالات تشكر كنم چون واقعا به من كمك كرد مخصوصا تو دوره ي استپ وزنم
يه راهنمايي هم واسه ساير دوستان داشتم من اوايل ابان ماه با وزن ٨٥ و قد ١٦٩ شروع كردم چون واسه كنكور مي خونم فقط مي خواستم رژيمي بگيرم كه وزنم افزايش پيدا نكنه اما يهو ديدم بعد دو هفته ٤ كيلو كم كردم ديدم نه تنها جلوي درس خوندنمو نگرفت سرحال تر هم شده بودم روزي يك ساعت رقص هم به برنامم اضافه كردم و الان ٥٨ كيلو هستم اول كه رژيمو شروع كردم يه لباس شب با سايز دلخاهم گرفتم هر دو هفته ميپوشيدمش ببينم اندازم شده يا نه به خودم قول دادم وقتي اندازم شد بيام اين جا و از تجربياتم براي بقيه بگم مطمئنا براي منم زماني بوده كه رژيمم درست پيش نرفته ولي اين لباس تمام انگيزه ي من بود هر كاري ميكنين فقط اميدتونو از دست ندين

سلام من بعد از كاهش ١٥ كيلوگرم وزنم استپ كرده و با كم كردن غذا و نيم ساعت اضافه كردن به ورزش روزانه هم از استپ خارج نشد حتي سايز هم كم نكردم نزديك يك ماهه كه كلن همينجوريه البته من در حال حاضر چربي اضافي زيادي ندارم اما ترجيح ميدم لاغر تر باشم وزنم هم توي نمودار عادي بود ولي هنوز يكم شكم دارم چكار كنم كه از استپ خارج شم رژيم چند روزه بيسكويت ساقه طلايي خوبه ؟

سلام دوست عزیز،
در مورد رژیمی که پیشنهاد فرمودید توصیه نمی‌کنیم. رژیم‌های عجیب غریب نگیرید 🙂
پیشنهاد می‌کنیم که چند روزی به خودتان استراحت دهید و کمی هم در مورد رژیم غذایی‌تان ناپرهیزی کنید. اما فقط چند روز! بعد از آن، در برنامه‌ی غذایی و ورزشی که تا به الان دنبال می‌کردید تغییرات زیاد و قابل توجهی ایجاد کنید تا عادت بدنتان به شرایط موجود شکسته شود. بعنوان مثال اگر تا بحال کسری کالری زیادی در برنامه‌ی غذایی‌تان داشتید، حالا کسری کالری را به ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کمتر از میزان مورد نیازتان افزایش دهید. یا اگر تا بحال با تناسب ۴۰ ۴۰ ۲۰ رژیم می‌گرفتید، حالا این تناسب را تغییر دهید. یا در مورد ورزش، می‌توانید خود ورزشتان، یا سیستم تمرینی‌تان را دستخوش تغییر کنید. مثلا اگر تا الان با تعداد ست بالا وزنه می‌زدید، حالا تعداد ست‌ها را کم و وزن را سنگین کنید. یا اگر ۳۰ دقیقه با سرعت یکسان روی تردمیل تمرین می‌کردید، حالا با سیستم اینتروال تمرینتان را ادامه دهید. حتی می‌توانید زمان تمرینتان را هم تغییر دهید.
موفق باشید، و ما را از پیشرفتتان بی خبر نگذارید :)چطور زود لاغر شم

سلام من ١٩ سالمه و قد ١٦٨ و استخوان بندي درشتي هم دارم با رژيم و ورزش وزنمو از ٨٥ به ٧٠ رسوندم براي اندام ايده ال چقدر ديگه بايد كم كنم و ديگه چجوري به كاهش وزنم سرعت بدم اين اواخر سرعت كاهش وزنم كم شده اوايل خيلي خوب كم ميكردم ولي الان يكم كند شده يني تا يكي دو ماه اينده ميتونم كاملا لاغر شده باشم ؟

سلام دوست عزیز،
گاهی اوقات رسیدن به اندام ایده‌آل تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد. بنابراین، حفظ انگیزه و صبوری جزو مهم‌ترین نیازمندی‌های مسیری است که قدم در آن گذاشته‌اید. ولی خوبی‌اش اینجاست که سخت‌ترین مرحله، شروع این مسیر بوده که آنرا پشت سر گذاشته‌اید. این که سرعت پیشرفتتان کند شده کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. پیشنهاد می‌کنیم که کماکان به برنامه‌ی رژیمی و تمرینی‌تان ادامه دهید، و هر ۴ تا ۵ هفته یکبار، در سیستم تغذیه و تمرینی‌تان تغییراتی ایجاد کنید تا بدنتان عادت نکند. اینکه چند ماه طول می‌کشد تا کاملا لاغر شده باشید، بستگی به این دارد که چه مقدار چربی اضافه دارید.

سلام من نزدیک دویست کیلو وزن کم و زیاد کردم و بهتر از هر کس دیگه میدونم چجوری بایدکم کرد روش من نخوردن مواد قندی نخوردن چیپس و پفک کم خوردن برنج وعده ی غذایی دو وعده در روز صبحانه و شام ساعت هشت شب یک بشقاب هرچی اما مسعله ی اصلی ورزش یک روز در میون دویدن در هوای ازاد به مرور زمان افزایش زمان دویدن و افزایش مسافت به مدت زمان مشخص رفتن دراز نشست و بشین پاشو با خسته شدن و از دست دادن کالری مشاهده خواهید کرد که بدنی استاندارد خواهید داشت.

سلام من سی پنج سال دارم وزنم نودوپنج کیلو افسردگی گرفتماصلا اراده ندارم که رژیم بگیرم یه هفته رژیم میگیرم ودوباره کنار میذارم قبلا خیلی خوب میتونستم رژیم بگیرم بعد از دو زایمان که به صد میرسیدم خودمو با رژیم به هفتاد میرسوندم ولی الان هر کاری میکنم نمیتونم ،شوهرم خیلی به ممن فشار روحیوارد میکنه حتی پدر ومادرم تو رو خدا بگین چی کار کنم میتونمتا اسفندبیستکیلو کم کنم؟

سلام سمیرای عزیز،
همانطور که اشاره کردید شروع یک رژیم غذایی به اراده‌ی قوی ای احتیاج دارد، و همیشه شرایط انسان برای ورود به این فرایند مهیا نیست. پیشنهاد می‌کنیم یک روال تمرینی ثابتی را در خانه برای خودتان آغاز کنید و روزانه حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فعالیتی که بتوان به آن کلمه‌ی ورزش اطلاق کرد انجام دهید. در مورد تغذیه‌تان نیز سعی کنید مصرف کربوهیدرات را کنترل کرده، و غروب به بعد کربوهیدرات میل نکنید. مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید، و از انواع نوشیدنی‌های کالری دار، قند و شکر، شیرینی‌جات و هله هوله ها بپرهیزید. همین که سبک زندگی‌تان را تصحیح کنید، طی چندین ماه تفاوت شگرفتی مشاهده خواهید کرد. این اصلاحات به تغییرات غذایی زیادی همچون شروع یک رژیم نیاز ندارند، اما به کاهش وزن شما بسیار کمک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که به اسفند ماه فکر نکنید، به تصحیح روال کلی سبک زندگی‌تان بیندیشید تا بتوانید وزنتان را کم کنید، و کم نگه دارید. موفق باشید و ما را از پیشرفتتان بی خبر نگذارید 🙂

سلام من نزديك دو ماهه كه ورزش ميكنم البته خودم تو خونه يا مي رقصم يا مي دوم يه ٣ ماه هس كه رژيم گرفتم و ١٥ كيلو هم كم كردم ولي به يه چند روزيه كه ورزش ميكنم درد شديدي تو قفسه سينم احساس ميكنم البته يه مدت استرس زيادي هم داشتم سابقه فشار خون اينا هم ندارم ٢٠ سالمم هس درمانش چيه بايد ورزشمو قطع كنم ؟

سلام مریم عزیز، اگر در تهران ساکن هستید، شاید بدلیل افزایش آلودگی هوا در این روزها و در عین حال سرما، به سیستم قلبی عروقی یا دستگاه‌های تنفسی‌تان فشار وارد آمده است. پیشنهاد می‌کنیم برای چند روزی برنامه‌ی تمرینی‌تان را به حداقل برسانید یا قطع کنید، و مجددا پس از اینکه احساس آمادگی کردید برنامه‌تان را از سر بگیرید. بهرحال، درد قفسه‌ی سینه هنگام تمرین، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشید که بصورت خلاصه نمی‌توان آنها را مطرح کرد. اما حتما در طی همین یکی دو روز، مقاله‌ی جدیدی در این زمینه منتشر خواهیم کرد. لطفا مجددا به مجله سر بزنید 🙂

سلام من 17سالمه وقدم166و وزنم 69 هست.و ناحیه ی بازو و پلو نسبت به بقیه بدنم تپل تره باید چیکار کنم که این ناحیها لاغر بشه؟؟؟

سلام دوست عزیز،
هیچ راهی به غیر از روش‌های جراحی برای لاغری موضعی وجود ندارد. باید رژیم غذایی و تمرینات مستمر ورزشی را آغاز کنید تا با چربی سوزی کلی که در بدنتان اتفاق می‌افتد، به تدریج به تناسب اندام دست پیدا کنید. موفق باشید 🙂

لطفا لطفا به این نکته توجه داشته باشین من خواهش می کنم یه برنامه ای بریزین در هفته نیم یا 1 کیلو کم کنین و ورزش رو هم کنارش داشته باشین من قدم 170 و وزنم67 البته 71 بوده همش خواشتم با رژیم های محدود دو هفته ای یا ی ماهه یا چند روزه کاهش وزن آنچنانی داشته باشم و همش شکست می خوردم و این باعث میشد بعد شکست اون رژیم محدود هم بی انگیزه بشم و هم در کنارش به غذا حریص بشم و با ولع بیشتری غذا بخورم (البته انکار نمی کنم بعضی ها جواب گرفتن ولی بعد یه مدتی بر میگرده ) ولی آدم باید درست غذا خوردنو یاد بگیره که این کار باعث شد چندین سال این 10 یا 7 کیلو اضافه باهام باشه بهترین رژیم رژیم کالری شماریه و ورزش هم حداقل نیم ساعت در روز داشته باشین کلا (3 تا 5 روز ورزش 1 ساعته مثل ایروبیک و پیلاتس عالیه واسه کاهش وزن) کافیه تو اینترنت به انگلیسی سرچ کنین کلی ورزش به درد بخور تو یوتیوب هست که میتونین دانلود کنین ازش استفاده کننین
به امید اینکه منم تا عید 7 کیلو رو زمین بذارم موفق باشین دوستان

21سالمه 88 وزنمه خیلی چاقم میتونم لاغرشم

سلام مونای عزیز،
کلید اصلی این است که انگیزه‌ی قوی ای در خودتان بوجود بیاورید و آنرا حفظ کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام ما بپیوندید تا تصاویر و جملات انگیزشی به شما در این زمینه کمک کنند. همچنین، برای شروع، بجای وارد شدن به رژیم‌های غذایی سفت و سخت که بیشر آزارتان می‌دهند، کمی مراعات غذایی کنید. بدین ترتیب که میزان مصرف کربوهیدراتتان را به تدریج کاهش دهید، و مصرف پروتئین و فیبرتان را زیاد کنید. از کالری‌های تهی، یعنی غذاهایی که در کنار کالری زیاد مواد مغذی کمی دارند هم بپرهیزید. مثلا بجای اینکه یک لیوان آبمیوه بنوشید، یک عدد میوه میل کنید. ما را از پیشرفتتان بی خبر نگذارید، موفق باشید 🙂

اراده واسه لاغر شدن ندارم یا وسط راه ول میکنم همیشه مثلا توی رژیمم اما لاغر نمیشم خیلی ها هم مثل من هستن لطفا کمک کنید

سلام من دختر 15 ساله هستم قدم160 و وزنم 82 از امروز می خوام رژیم بگیرم و ورزش کنم اما به هر سایتی که مراجعه می کنم رژیم های غذایی درستی نیستند,لطفا کمکم کنید که من چطور بتونم در عرض سه ماه 20 کیلو کم کنم چون واقعا دارم افسرده میشم وقتی همسن و سالای خودمو میبینم,چه برنامه غذایی و ورزشی برام پیشنهاد میکنید که بتونم این معضل رو برطرف کنم ممنون از سایته خوبتون

سلام مي خواستم بدونم تو رژيم اگه يه روز از دستمون در رفت و خيلي هله هوله خورديم چه كار كنيم مثلا واسه دفعش بايد قرصي چيزي بخوريم

سلام مریم عزیز، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که نگران نباشید و دوباره به روال قبلتان باز گردید 🙂
البته باید توجه داشته باشید که این نگران نشدن، باعث نشود تا به این روال ادامه دهید.

سلام من هفته پيش در مورد استپ وزنم پرسيدم و شما راهنماييم كردين من دوباره روال عادي رژيممو پيش گرفتم و نيم ساعت رقص هم به برنامم اضافه كردم اما بعد از يك هفته هم چنان وزنم ثابته با اين حال يك سانتي متر از دور كمرم كم شده مي خواستم بدونم اين عاديه يا وزنم ديگه كمتر نميشه و اين كه در هفته به طور ميانگين چه قدر از دور كمر بايد كم بشه
سايتتون هم عاليه و تنها سايتي كه جواب نظرات و كامل و دقيق ميده واقعا ممنون

سلام سارای عزیز،
در تناسب اندام وزن مهم نیست، بلکه سایز شما اهمیت پیدا می‌کنه. بله، این اتفاق طبیعیه. چرا که احتمالش هست شما در عین اینکه چربی سوزی کرده باشید، عضله هم ساخته باشید. در این صورت وزن شما تغییری نمی‌کنه، اما سایزتون کم میشه. از طرفی، یک هفته برای مشاهده‌ی تغییرات زمان کمی هست. پر قدرت به تمرینات و برنامه‌ی غذایی‌تون ادامه بدید و نگران هیچ چیز نباشید. میزان تغییرات شما در وزن یا سایز، کاملا بستگی به ژنتیک شما، میزان شدت تمریناتتون و شدت رژیم غذایی‌تون داره و موضوعی قابل پیشبینی نیست 🙂

سلام
من قدم ۱۵۷ و شصت و نه کیلو دارم و بخاطره اضافه وزنم جلوی همسرم احساسه خجالت میکنم بخاطره این موضوع واقعا افسرده ام و همینطور برنانه خوابم هم بهم خورده من ساعت هشت صبح میخوابم تا سه بعد از ظهر البته چونکه همسرم شبها دیروقت میاد متوجه نمیشه
این که خوابم هم به این صورته شرایط روحیمو بدتر میکنه حس میکنم نحوه ی غذا خوردنم بیشتر به اعتیاد به عذا شباهت داره لطفا کمکم کنید.ممنون

سلام باران عزیز،
تلاش کنید تا به تدریج روال خوابتان را منظم کنید. خواب، یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باعث ایجاد آرامش در بدن و ذهن می‌شود. در صورتی که خواب انسان با اختلال مواجه باشد، بدن تحت استرس قرار می‌گیرد، و در شرایط استرسی امکان کاهش وزن وجود ندارد. چرا که بدن، از آنجایی که احساس شرایط اضطرار می‌کند، بصورت اتوماتیک چربی‌ها را ذخیره نگه می‌دارد. در مورد اضافه وزنتان هم نگران نباشید. بهرحال همسرتان شما را انتخاب کرده، نه شمای لاغر را 🙂
مادامی که برای منظم کردن خوابتان تلاش می‌کنید، به تدریج فعالیت بدنی‌تان را بیشتر کرده و ورزش مستمری را آغاز کنید. در مورد تغذیه‌تان هم سعی کنید تا کنترل را به دست بگیرید. اگر دچار مشکل غذا خوردن احساسی هستید، سعی کنید در چنین مواقعی از غذاهای کم کالری استفاده نمایید. میزان مصرف کربوهیدرات‌ها، هله هوله‌ها، و نوشیدنی‌های مایع را کاهش دهید. و از غروب به بعد هم اگر امکانش هست مصرف کربوهیدرات را قطع کنید. قطعا همسرتان زمانی که تلاش شما برای کاهش وزنتان را ببینید، بیش از پیش از همراه شما بودن لذت خواهد برد. موفق باشید 🙂

روزگارتون خوش .من 35 سالمه با 105 کیلو وزن.البته هر کس من رو میبینه فکر میکنه نهایتا 80 کیلو هستم. 2سال پیش زایمان داشتم .و اواخر بارداریم دیابت گرفتم که البته خدارو شکر رفع شد.میخوام قبل از بارداری بعدیم تا جای ممکن وزنم رو کم کنم. لطفا راهنمایی کنید

سلام سمیه عزیز،
ورزش مستمر + رژیم غذایی 🙂 اگر برای کاهش وزنتان زمان محدودی پیش رو دارید، پیشنهاد می‌کنیم به یک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی دقیق شرایط بدنی و سبک زندگی‌تان برنامه‌ی دقیقی را برای رسیدن به هدفتان تدوین کند. در غیر اینصورت، می‌توانید میزان مصرف کربوهیدرات و چربی را کاهش دهید، و مقدار مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید. از غروب به بعد هم مصرف کربوهیدرات را قطع کنید. در مورد ورزش هم، سعی کنید روزانه حداقل بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشید. حتی شده یک پیاده روی ساده. اگر راهنمایی خاصی نیاز دارید حتما بفرمایید 🙂

من يه رژيمي گرفتم ٨ كيلو كم كردم راضي هم بودم اما واسه بالا بردن سرعت كاهش وزن غذامو كم كردم دو هفتس وزنم استپ كرده و تكون نمي خوره چه كار كنم يه سري از دوستان گفتن يه هفته بايد زياد بخوري بعد از اول شورو كني خواهش ميكنم زود جوابمو بدين خيلس فوريه

سلام سارای عزیز،
اگر بیش از اندازه‌ی عرف در برنامه‌های تمرینی و غذایی خودتان تغییر و محدودیت ایجاد کنید، به بدنتان بیش از اندازه فشار آمده و به حالت قحطی می‌رود. بدین معنی که چربی‌ها را ذخیره نگه می‌دارد برای روز مبادا! بنابراین، وضعیت غذایی‌تان را به حالت سابق برگردانید و صبور باشید. کاهش وزن، یک پروسه‌ی طولانی مدت است. به تمرین مستمر و رعایت‌های غذایی‌تان ادامه دهید و سعی کنید آنها را به سبک زندگی‌تان تبدیل کنید. کاهش کالی مصرفی نباید بیشتر از ۲۰۰ تا ۵۰۰ کالری در روز باشد. موفق باشید 🙂

با سلام من 25 سالم هست 63 کیلو گرم وزن دارم اگر میتونستم 10 کیلو کم کنم خیلی خوب میشد. ممنون از راهنمایی های ارزشمندتان .

سلام الهه‌ی عزیز، چرا نتوانید؟ از همین حالا تصمیم بگیرید و شروع اجرایی کردن تصمیمتان را هم به بعدا موکول نکنید. نیازی نیست کار خارق‌العاده ای هم انجام دهید، فقط مصرف کربوهیدرات و چربی‌ها را کم کنید. کالری‌های مایع مثل نوشابه و آبمیوه ها را قطع کنید. مصرف پروتئین و فیبر را بیشتر کنید. و روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید، هر ورزشی، حتی پیاده روی 🙂

باسلام واقعا ممنونم از راهنمایی خوبتون برای این رژیم باید اراده خوبی هم داشت باشیم

سلام من وزنم 43 کیلو گرم است یعنی آگه 30 کیلو کم کنم 13 میمونم?

سلام ممنون از راهنمایی هاتون من یه فوتبالیستم دوسال پیش پام شكست و مجبورشدم فوتبالو بزارم كنارهمین كارباعث شدوزنم زیاد شه الان كم كم تمریناتموشروع كردم من 18سالمه72كیلو وزنمه و170قدمه میخوام تا بهمن ماه٬25كیلووزن كم كنم اینم بگم ك پام الان كاملا خوبه و سخت ترین تمریناتو میكنم
فقط یه راه حلی میخواستم ك تو كمترین مدت بیشترین مقدار از وزنمو كم كن
ممنون میشم اگه راهنمایی كنین

سلام سیروس عزیز،
میزان پیشنهادی برای کاهش وزن، ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته است. بنابراین کاهش بیش از ۶ تا ۱۲ کیلو در ۳ ماه را توصیه نمی‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید روی کاهش وزنتان در ۳ ماه آینده حساب باز کنید، به سراغ یک متخصص تفذیه بروید، تا با بررسی دقیق کامپوزیشن بدن شما و میزان فعالیتتان، یک برنامه‌ی غذایی دقیق برایتان تدوین کند. راهنمایی کلی بدین ترتیب است که میزان مصرف کربوهیدرات و چربی‌ها را کاهش دهید، و مصرف پروتئین و فیبرها را بیفزایید. از غروب به بعد هم کروبیدرات را قطع کنید. بدین ترتیب، در کنار تمرین مستمر، کاهش وزن پایداری خواهید داشت.

سلام من ٣٣سال دارم و با قد ١٦٦و وزن ٦٣اصلا هم انگيزه ندارم راهنمايي بفرماييد.

سلام زهرای عزیز،
کاهش وزن مزایای بی‌شماری دارد. ولیکن آنچه بیشتر از باقی مزایا انگیزه می‌بخشد، تغییرات ظاهری است که در شما اتفاق خواهد افتاد.
شما پوست بهتری بدست خواهید آورد. خوش لباس‌تر خواهید شد. چهره‌ی جدید و خوش عکس‌تری پیدا خواهید کرد. به جین‌های اسلیم‌فیت، دامن‌های کوتاه، جوراب شلواری‌ها، مایوها و همه‌ی لباس‌های زیبایی فکر کنید که همیشه دوست داشتید بپوشید اما متناسب اندام شما نبودند.
از میان سلبریتی‌ها و یا مدل‌های تناسب اندام، تعدادی را بعنوان الگو برای خودتان انتخاب کنید، و سعی کنید تا همیشه تصاویر آنها را جلوی چشم‌هایتان قرار دهید. مثلا روی والپیپر موبایل یا لپ‌تاپتان. از همین فردا، حتی اگر هنوز کاملا انگیزه پیدا نکرده‌اید در یک باشگاه ثبت نام کنید، و برنامه‌ی غذایی ساده‌ای را آغاز کنید. و هدفتان را با تمام دوستانتان در میان بگذارید. حتی می‌توانید یک دوست تمرینی برای خودتان انتخاب کنید و همیشه به هوای او بر سر تمرین بروید. امیدواریم موفق باشید 🙂

سلام من نودوهفت کیلو بودم با قد صدوهفتاد با رژیم هفتصد کالری طی یک ماه هفت کیلو کم کردم متاسفانه الان روی نود و ششصد موندم کلی پیاده روی و ملاحظه غذایی دارم کم نمیشه شوک هم ایجاد کردم یک روز هزاروششصد کالری مصرف کردم بعد فرداش چهارصد کالری مصرف کردم با کلی ورزش لعنتی تکون نمی خوره اصلا چیکار کنم؟ من باید هفتاد بشم تا بهمن ماه?

سلام زهرای عزیز،
رژیم‌های هفتصد کالری و چهارصد کالری، جزو دسته رژیم‌های محدود کننده‌ی کالری هستند، و این دسته از رژیم‌ها، از آنجایی که بدن را تحت استرس قرار می‌دهند، باعث کند کردن سوخت و ساز بدن می‌شوند. لطفا BMR خود را از طریق ابزارهایی که در همین سایت در دسترس است مشخص کنید. با توجه به قد و وزن شما، و با توجه به اینکه تمرین هم می‌کنید، تقریبا حداقل به ۲۰۰۰ کالری در روز احتیاج دارید. بخش اعظم این کالری را از پروتئین‌ها تامین کنید، و به تناسب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمتر. همچنین روی کاهش وزن تدریجی و آهسته تمرکز کنید. هفته‌ای نیم کیلو نهایتا 🙂 موفق باشی

سلام دوستای گلم من 19 سالمه از اصفهان تا دو سال پیش 95 کیلو بودم اما طی 6 ماه رژیم گرفتن تونستم 58 کیلو بشم الان هیکلم عالی شده 2سال پیش 95 کیلو بودم با قد 160 اما الان 58 کیلو با قد 166 دکترو اینا هم نرفتم فقط باید اراده کنید و به شکمتون نه بگید کار سختی نیست سعی کنید حتما میتونید خواستن توانستن یسری افراد میگن لاغری سخته و کسی که چاقه نمیتونه لاغر کنه اینا همش دروغه این انرژی های منفی رو دور کنید از خودتون و مطمئن باشید که موفق میشید فقط باید اراده کنید…. امیدوارم با این مطالبم تونسته باشم بهتون انرژی + بدم امیدوارم موفق بشید

تبریک میگیم هنگامه‌ی عزیز 🙂 حتما ورزشی رو که به اون علاقه دارید رو هم شروع کنید و به صورت مستمر و حرفه‌ای ادامه بدید. ما رو از موفقیت‌هاتون بی خبر نگذارید 🙂

سلام قدت چطور بلند شد ؟؟؟؟؟؟؟

میشه بگید رژیمتون چی بوده

سلام من ۳۱کیلو اضافه وزن دارم چطور میتونم کمش کنم خیلی اذیتم کمکم کنید

فرزانه‌ی عزیز، بزودی یک برنامه‌ی ورزشی منظم را آغاز کنید. حتی شده پیاده روی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز. در کنار ورزش، باید برنامه‌ی غذایی منظمی هم داشته باشید، میزان مصرف کربوهیدرات و چربی ها را کاهش دهید، و بیشتر خودتان را با پروتئین‌ها و فیبرها سیر کنید 🙂

در روز حدودا چند كيلو كاري بايد به بدن برسه؟

سلام بیتای عزیز، با توجه به سن و قد و وزنتان متفاوت است. می‌توانید برای محاسبه‌ی میزان کالری مورد نیازتان، از ابزار محاسبه گر سوخت و ساز پایه که لینک دسترسی به آن در ستون کناری وب‌سایت قرار گرفته، استفاده نمایید.

نظرتان را اینجا بنویسید، دیدگاه شما برای ما ارزشمند است… لطفا منو راهنمایی کنید که اگر بخواهم 20کیلو وزن کم کنم چند کالری باید بدنم دریافت کنه

ببخشید تو یک ماه میشه حداقل 15 کیلو کم کرد؟؟

من میخوام تا ۵۰ روز ۳۰ کیلو کم کنم یعنی تا اول مدرسه ها لاغر باشم
چیکار کنم

چنین کاهش وزنی ممکن نیست دوست عزیز.

با سلام. من 17 سالمه و قدم 165 هستش و وزنم 80 و اینکه خیلی چاق هستم قبلا رژیم گرفتم اما در عرض 2 هفته 4 کیلو کم کردم خوب بود به نظر خودم و بدنم نتیجه خوبی در برابر رژیم نشون میده اما اراده ندارم .این رژیمی که شما گفتید عالیه یعنی من میتونیم تا شهریور اینقدر کم کنم بعد که دوستامو دیدم تعجب کنن .من تا 2 ساعت میتونم پیاده روی کنم اما من از شما میخوام که لطفا واسه ی من و امثال من این رژیم رو بازتر کنید یعنی اینکه بیشتر بگید چی بخورید حتی اگر روزهای هفته تکراری باشه اشکال نداره.ممنون لطفا تو رو خدا بهم کمک کنین

سلام.من یک تکواندو کار هستم و 13 کیلو اضافه وزن دارم..البته یعنی خودم میگم باید کم کنم.میشه 13 کیلو کم کنم؟؟؟ واقعا میشه ؟؟؟ البته الا ی رژیمی دارم ولی جواب نمیده مصرف کالری زیاده و اصلا کم نمیکنم …م 14سالمه لطفا جواب بدید

لطفا کمکم کنین ! من بخاطر چاق بودنم افسردگی گرفتم ! و اراده م ظعیف شده ….!
من 20 سالمه و 70 کیلو هستم

سلام ، من تازه میخوام شروع کنم ، اما ماه رمضان هس !! مشکلی پیش نمیاد؟

سلام من یک تکواندو کار هستم ، بااین برنامه ای که شما نوشتیت می توانم در مدت یک ماه ۱۰کیلو لاغر شوم ، ممنون می شم جواب بدهید

ببخشيد دقيقا منظور از غذاهاي جايگزين و نوشيدني هاي آماده چيه؟ممنون ميشم پاسخ بدين.

سلام الهه‌ی عزیز،
وعده‌های جایگزین یا «meal replacement» شامل غذاهای از پیش بسته بندی شده‌ی ساده همچون سوپ، شکلات بار، یا نوشیدنی هستند، که میزان کالری‌شان به دقت مشخص شده و جاگزین وعده‌های غذایی می‌شوند، و عمدتا هم برای برنامه‌های رژیمی خاصی مثل cambridge diet مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اما متاسفانه این نوع مواد غذایی رژیمی در ایران یافت نمی‌شوند!
بجای آن مرحله می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را ساده و کاملا مشخص از نظر میزان انرژی کنید، و نسبت به میزان کالری‌هایی که در مراحل قبلی دریافت می‌کردید، کالری دریافتی‌تان را کاهش دهید.

من 14 سالمه و 80 وزنمه میخواستم مطمنشم چه قدر باید کم کنم

سلام خسته نباشید… ببخشید یه سوال توی این هشت هفته که ممکنه سی کیلو وزن کم کنیم آیا این باعث نازایی و مشکلات دیگه نمیشه؟ لطفا جواب بدین …
باتشکر…

سلام لطفا در مورد غذاهاي جايگزين توضيح بديد من در هفته اول اين ر‍‍ژيم هستم براي هفته سوم متوجه صحبت شما نشدم نوشيدني هاي اماده به كدام دسته از نوشيدني ها گفته مي شود

سلام خسته نباشيد
من هم متوجه غذاهاي جايگزين نشدم اگر ممكن بيشتر توضيح بدين
ممنون

Salam.vaghean 30 kg kam mishe to 2 mah?????

30 ke na vali shayad 20 kilo kam besheh

مریس خوب بود.البته اگه بشه.عالیه.من ولع زیادی نسبت به خوردن شکلات تلخ دارم اونو چیکارش کنم؟بعداظهرها اگه یکی نخورم میمیرم.

سلام، ببخشید من همیشه تو باشگاه موقع ورزش با خودم یه بطری هایپ می بردم و استفاده می کردم. یه جایی
خوندم که نباید این کار رو کرد و اصلا نوشابه های ورزشی یه چیز دیگس! این درسته؟ ممنون می شم راهنماییم کنین و اگه می شه یه مطلب درباره نوشیدنی ها موقع ورزش بزارید. ممنونم.

سلام مریم عزیز؛

بله، در اون مطلب درست توضیح داده شده.
نوشابه‌های انرژی‌زا نباید حین ورزش استفاده بشن، چرا که بعلت وجود کافئین می‌تونن باعث کم‌آبی شدید در بدن ورزشکار بشن.
این در حالیه که نوشابه‌های ورزشی، برعکس نوشابه‌های انرژی‌زا در خودشون محرکی ندارن، بلکه مواد از دست رفته توسط تعریق رو به بدن می‌رسونن تا عضلات کارایی خودشون رو از دست ندن.
حتما بزودی درباره‌ی این موضوع، راهنمایی منتشر می‌کنیم 🙂




کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

چطور زود لاغر شم

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چطور زود لاغر شم
چطور زود لاغر شم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *