چطور دخترمو از پوشک بگیرم

خواص دارویی و گیاهی

چطور دخترمو از پوشک بگیرم
چطور دخترمو از پوشک بگیرم




خانه

موبایل

از پوشک گرفتن کودک یکی از مشکل ترین بخش های بچه داری است

 

چطور دخترمو از پوشک بگیرم

از پوشک گرفتن کودک و آموختن آداب استفاده از دستشویی به او مهارتهایی را در والدین می طلبد که ما آنها را به شما می آموزیم!

خشونت ممنوع!هنگام آموزش چگونگی استفاده از توالت، تهدید و مجازات معمولاً نتیجه معکوس دارد. گرفتن کودک دو ساله از پوشک، قبل از اینکه بتواند به راحتی از توالت استفاده کند، ممکن است به حبس مدفوع و مشکلات جدی یبوست شود. از جمله حقوقی که فرزند بر گردن والدین دارد، بحث بهداشت اوست. (1)

کودکم چه وقت آمادگی دارد؟اگر کودک، خودش از شما خواست که به او اجازه دهید از توالت استفاده کند، و یا ادای کسی را درآورد که به توالت می رود، یعنی از آمادگی لازم برای «شروع آموزش» برخوردار است. اگر هم فکر می کنید که کودکتان در آستانه این آمادگی قرار دارد، از او بپرسید آیا میل دارد دستشویی رفتن را امتحان کند؟ با این حال یادتان باشد که تحت فشار قرار دادن او کاری اشتباه است.

آموزش دستشویی رفتن را چگونه آغاز کنیم؟گاهی ممکن است کودک با وجود آمادگی برای آموختن دفع ادرار، از آن سر باز بزند و حتی از دفع مدفوع در توالت بترسدممکن است کودکتان برای آموختن کامل آداب دستشویی رفتن، ماهها وقت لازم داشته باشد که در طول این مدت، احتمالاً باید منتظر چندین بار توقف و سپس شروع دوباره باشید. گاهی کودکی در طی چند روز یا چند هفته، کنترل مثانه اش را به خوبی انجام می دهد، ولی ناگهان و بدون هیچ دلیل خاصی، به حالت اول برمی گردد و یا برای استفاده ی دوباره از پوشک التماس می کند که البته موضوعی غیر معمول نیست.

برگشتهای ناراحت کننده:شما باید بتوانید خودتان را با برگشتهای ناراحت کننده که در مسیر آموزش استفاده ی صحیح از توالت پیش می آیند، سازگار کنید:

گام اول- ابتدا باید مطمئن شوید که این بازگشت و کنترل نکردن ادرار، نتیجه عفونتی در مجاری ادرار نیست. خوب است بدانید که اگر پسر دارید و او ختنه شده است، احتمال این نوع عفونت بسیار کم است. با این وجود مشورت با یک پزشک، توصیه می شود.

گام دوم- این واقعیت را بپذیرید که شب ادراری  همیشه طبیعی و نرمال، و پدیده ای مربوط به الگوی خواب است که اصلاح و تغییر رفتار یا مجازات، بر آن بی اثر است. مهارت در کنترل ادرار شب، به مرور کسب می شود و ممکن است حتی سالها طول بکشد. اجازه استفاده از پوشک در شب، و یا شلوارهای مخصوص لایه دار در روز، نشانه ناپایداری رأی والدین نیست، بلکه نشانگر درک صحیح آنهاست.

گام سوم- از خود بپرسید آیا تغییری در محیط زندگی کودک به وجود آمده است که توجه او را از کنترل مثانه منحرف کرده و باعث شده دوباره درخواست استفاده از پوشک کند؟

آیا نوزادی در خانواده متولد شده است؟

آیا در مهد مشکلی وجود دارد؟ مثلاً تغییری در برنامه کاری، بازدیدکنندگان، و ….

آیا کودک بیمار است؟ یا بیش از حد از فعالیتهای روزانه اش خسته می شود؟

اگر هیچکدام این موارد وجود نداشتند، باید بدانید که اغلب این بازگشتها در کودکان، فقط به این علت پیش می آید که توالت رفتن، تازگی اش را برای کودک از دست می دهد و در ضمن، استفاده از پوشک، خیلی راحت تر است.

گام چهارم- کار خود را با تغییر در نحوه آموزش موضوع، شروع کنید. مثلاً اگر قبلاً از کودک می پرسیدید « آیا دوست داری از لگن استفاده کنی؟» ازین به بعد به او بگویید «قبل از نشستن برای تماشای کارتون، از تو می خواهم بروی دستشویی!» و اگر در جواب شما گفت: «دستشویی ندارم.» به او بگویید: «تا وقتی این کار را نکند، تلویزیون روشن نخواهد شد.» البته حواستان هم باشد که روشن کردن تلویزیون، پاداش او به شمار نمی آید، بلکه اولاً بیان یک واقعیت است و ثانیاً یک پیامد!

رفتن کودک به توالت را به فعالیت هایی با فاصله زمانی مناسب از یکدیگر (نه بیش از دو ساعت) و کارهایی که او به آنها علاقه دارد، ارتباط دهید. مثلاً: قبل از بیرون رفتن برای بازی، قبل از نشستن برای غذای میان وعده، و…. در نتیجه با پیش بینی نوع بازی، کودک خواهد توانست شخصاً روند کار را شروع کند. این کار ممکن چند سال طول بکشد. هر پدر یا مادر با تجربه ای می داند که قبل از ترک منزل برای بیش از بیست دقیقه ماشین سواری، چگونه به تمام اعضای خانواده اعلام کند: «از همه می خواهم  ? بدون در نظر گرفتن سن- به دستشویی بروند.»با کمی فکر کردن به مسئله، به این نتیجه می رسید که تخلیه پیشگیرانه، بهترین روش کنترل مثانه است. برای شما به ندرت پیش می آید که منتظر ایجاد فشار برای دفع ادرار بمانید و سپس تازه به فکر پیدا کردن دستشویی بیفتید زیرا به عواقب آن آگاهید. شما خود را عادت داده اید که قبل از رفتن به حیاط برای کار در باغچه، قبل از ترک منزل برای خرید، قبل از رفتن به رختخواب، و … به دستشویی بروید. کودکان نمی توانند زمان نیاز به دفع ادرار را به خوبی پیش بینی کنند، اما با تذکرات شما او هم کم کم می تواند مانند شما، به این پیش بینی ها بپردازد.در نهایت اینکه باید بدانید در صورت موثر نبودن این روش در چند هفته، سعی کنید که بدون ناراحتی، برای یکی دو ماه دیگر، مجددا کودک را با پوشک ببندید سپس دوباره کار را از سر بگیرید.

از پوشک گرفتن کودکنیازمند صبر شما و به کار بردن مهارتهای مهمی است

    آموزش دفع مدفوع:گاهی ممکن است کودک با وجود آمادگی برای آموختن دفع ادرار، از آن سر باز بزند و حتی از دفع مدفوع در توالت بترسد. این نوع اضطراب در بین کودکان نوپا  بسیار رایج است و بعید نیست اقدامات شما برای آموزش دفع ادرار را نیز بی نتیجه و خنثی کند.

راه حل چیست؟اگر کودک، خودش از شما خواست که به او اجازه دهید از توالت استفاده کند، و یا ادای کسی را درآورد که به توالت می رود، یعنی از آمادگی لازم برای «شروع آموزش» برخوردار استراه حل مشکل، جداسازی دو عملکرد (ادرار و مدفوع) از یکدیگر هنگام رفتن به توالت است.این کار را می توانید با روشهای زیر انجام دهید:

شلوار مخصوص لایه دار به کودک بپوشانید و لزوم دفع ادرار در توالت را به او یادآوری کنید. به او بگویید چنانچه احساس کرد که به دفع مدفوع نیاز دارد (ویا شما از رفتار و حالتش تشخیص دهید) به او پوشک خواهید پوشاند و با او به توالت خواهید رفت (و یا اگر ترجیح بدهد تنها باشد بیرون توالت خواهید ایستاد.)

بعد از دفع مدفوع در پوشک، او را تمیز کنید. اجازه دهید سیفون توالت را بکشد و برای پوشیدن شلوارش به او کمک کنید. در مقابل وسوسه طبیعی پرسیدن این سوال که «نمی خواهی این دفعه در توالت، پی پی کنی؟» ایستادگی کنید. این کار ممکن است ماه ها یا سالها طول بکشد ولی کودک بالاخره آن را انجام خواهد داد. درصورت تحت فشار قرار دادن کودک، ممکن است او خیس کردن شلوارش را از سر بگیرد و یا مدفوعش را حبس کند.

با این روش بینابینی، کودک شما چگونگی استفاده از توالت را خواهد آموخت هرچند ممکن است هنوز استفاده از لگن یا دستشویی را یاد نگرفته باشد. بهرحال رفتن به دستشویی برای دفع مدفوع در پوشک، بهتر از پنهان شدن پشت مبل یا زیر میز آشپزخانه برای رهاسازی مدفوع در شلوار است!

رسوا اکرم (ص) می فرمایند: «کودکانتان را از آلودگی بشویید. زیرا شیطان آلودگی را می بوید و موجب ترس کودک در خواب و نیز آزار فرشتگان همراه کودک می شود»(2)

نتیجه گیری:از پوشک گرفتن  کودک نوپایتان، نیازمند صبر شما و به کار بردن مهارتهای مهمی است.پی نوشت:1)  مفاتیح الحیات. ص 2402) عیون اخبارالرضا، ج 2، ص 69منابع و مآخذ:عیون اخبار الرضا (ع)مفاتیح الحیات. جوادی آملیتربیت اسلامی. باقریراه تربیت. رشیدپور


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تا 40 درصد تخفیف (ویژه تبلیغات در بیتوته)

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

30 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

 لطفا برای شادی روح محمد رزاز

(برادر مدیر وبلاگ کودک من)

صلوات بفرستید

پوشک گرفتن

عضویت : 1396/6/6
لیست پاسخ های الهه : 5
لیست موضوعات الهه : 1

سلام
من پسر ۳دارم دو ماه است که از پوشک گرفتمش ولی به زور میاد دسشویی اگه هم نتونم ببرمش دسشویشو میکنه تو شلوارش و اینکه مدفوعش و اصلا تو دسشویی نمیکنه چیکار کنم؟؟؟

عضویت : 1396/5/31
لیست پاسخ های آران جون : 11
لیست موضوعات آران جون : 3

بنظر من باید تشویقش کنی دمپایی خوشگل واسه اش بگیر یا لگن بگیر شاید اینجور خوشش بیاد.

چطور دخترمو از پوشک بگیرم

عضویت : 1396/6/6
لیست پاسخ های الهه : 5
لیست موضوعات الهه : 1

هیچ تشویقی راضیش نمیکنه😓😓

عضویت : 1396/6/7
لیست پاسخ های tahora : 1
لیست موضوعات tahora : 0

سلام متاسفانه منم همین مشکل رو دارم
یعنی دخترم اونقدر به پوشک وابسته شده که گریه میکنه پوشک بپوش یعنی همه چی امتحان کردم نشد که نشد به پوشک وابسته شده ، همش حس می کنه باید پوشک بپوشه تا دستشویی کنه من واقعا خسته شدم تشویق تنبیه هیچ چی جواب نمیده ، نمیدونم چیکار کنم؟
ماهی ۸۰ هزار تومان پول پوشک میدم ، اونم با حقوق کارگری خیلی برام سخت شده، شما نظری ندارید یه روانشناس تو گروه نیست بهمون بگه چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عضویت : 1396/6/7
لیست پاسخ های مامان حلما : 2
لیست موضوعات مامان حلما : 0

سلام برای از پوشک گرفتن بچه باید چند نکته رو در نظر گرفت :
1-اینکه آیا خود بچه توانایی جسمی نشستن رو داره که ربطی به سن بچه نداره .
2-باید از چند ماه قبل با محیط و فضای دستشویی آشناش کرد ، مثلا مپقعی که دستشویی بزرگ میکن مادر ببر و اونجا بشوره .کم کم یاد میگیره و ترسش از محیط میریزه
3-در بدترین حالت ، این راه جواب میده که اون رو همراه کرد با یک بچه بزرگتر از خودش و همجنس که بره و ببین .
4- وقتی مادر میخا. اقدام کن برای از پوشک گرفتن باید تمام کارها و در گیرهای جسمی و فکری و روحی و… بزاره کنار و تمام وقت و انرژیش رو بزاره روی این کار و از حداکثر حوصله ش استفاده کن .

عضویت : 1396/6/6
لیست پاسخ های الهه : 5
لیست موضوعات الهه : 1

من همه کار کردم پیشه مشاور هم بردم گفت پوسکش کن ولی دیدم بدتر شده فایده نداره ولی با یک بچه مثله خودش نبردم تا حالا که ببینه و جیش کنه

عضویت : 1396/5/4
لیست پاسخ های ماه بانو : 70
لیست موضوعات ماه بانو : 2

اگه بتونید تو جمعی که بچه ها از پوشک گرفته شدن ببریدش هر روز بعد بچه های دیگه که رفتن تشویقشون کنید. ترغیب میشه. تو دستشویی استیکر بچسبونید. اسباب بازی ویژه موقع دستشویی کردن بذارید که خیلی دوست داشته باشه فقط تو دستشویی بهش بدین

عضویت : 1396/6/19
لیست پاسخ های موژان : 1
لیست موضوعات موژان : 0

سلام پسرمن دوسال و نیمشه به شیشه شیرش وابسته هستش و نمیتونم از پوشک بگیرمش چون شبا هم تو خواب شیر میخوره میشه منو راهنمایی کنید به چه شکلی ازشیشه شیر بگیرمش

عضویت : 1396/6/12
لیست پاسخ های مامان کیمیا : 3
لیست موضوعات مامان کیمیا : 0

سلام
دخترمنم 2سالو سه ماهشه نمیدونم الان باید شروع کنم واسه از پوشک گرفتن یانه؟يني بهترین زمان کي هست از نظر سني؟ و دخترمنم شبا حتما باید شيشه بخوره..اینجوری مگه میشه شب دستشویی نکنه

عضویت : 1396/6/21
لیست پاسخ های مامان علی و هدی : 1
لیست موضوعات مامان علی و هدی : 0

سلام,پسرمن۳سال و۲ماهشه,از۳سالگی شروع کردم به ازپوشک گرفتن۱ماه طول کشید که من هی میبردمش دستشویی که توی دستشویی جیش کنه اگه۱ساعت به۱ساعت میبردمش توی دستشویی جیش میکرد وگرنه توی شورتش,وبه هیچ عنوان خودش نمیگفت و هیچ وقت نگه نمیداره,یعنی کنترل روی نگه داشتن نداره فقط هراز گاهی پی پیش رو که شروع میکرد به کردن میومدمیگفت که بریم دستشویی,درضمن خیلی کم صحبت میکنه و هنوزجمله سازی نمیکنه,ازوقتی که خواهرش هم بدنیا اومده اصلا دیگه دستشویی هم نمیادگریه میکنه که نیادچون یه هفته وقفه افتاده بود,بنظرتون بذارم بعدا؟همه کارهاشو دیرانجام داده از چهاردستو پا و راه رفتن تا الانم صحبت کردن و ازپوشک گرفتن

عضویت : 1396/6/21
لیست پاسخ های Sevil : 1
لیست موضوعات Sevil : 0

سلام و خسته نباشید دختر من الان ۲ سالو ۹ ماهست از ۳ ماه پیش شروع کردم که از پوشک بگیرمش الان هرحا مهمونی برم یا حتی مسافرت پوشکشو کثیف نمیکنه ولی خونه خودمون مطلقا دستشویی شو نمیگه و برای رفتن به دست شویی هم جیغ و داد میکنه ننیدونم دیگه باهاش چیکار کنم

عضویت : 1396/6/19
لیست پاسخ های مامان صبا : 1
لیست موضوعات مامان صبا : 0

دقیقا منم مشکل مامان کیمیا رو دارم.
دخترم دو سال و سه ماهشه و تو خواب شیر میخوره میخوام ار پوشک بگیرمش ولی تاموقعی که شیر میخوره نمیتونم
لطفا راهنمایی کنید
شاید هنوز زود باشه!!!

عضویت : 1396/6/21
لیست پاسخ های زهرا : 1
لیست موضوعات زهرا : 0

سلام. دختر من دوسال و هفت ماهشه. برای از پوشک گرفتنش چندبار اقدام کردم اما نشد. علاوه بر اینکه خیلی به موقع جیششو نمیگه مشکل دیگش هم اینه که اصلا تا حالا تو دستشویی نشسته جیش کنه یعنی از جیش کردن تو دستشویی واهمه داره انگار. توالت فرنگی بچگونه هم براش گرفتم باخوبیباهاش صحبت کردم امافایده نداره. گاهی وقتی جیش میکنه و بهش میگیم مشخصه خودش میدونه دیگه باید بگه جیششو اما نمیدونم چرا کلا از این موضوع میترسه و همکاری نمیکنه و گریش نشونه نارضایتی از خودشه.
روانشناس اینجا نیست کمک کنه؟

عضویت : 1396/6/21
لیست پاسخ های سادات : 1
لیست موضوعات سادات : 0

شک گرفتن کودکان و تاثیر وابسته کردن کودک در کارهایش
nooredideh.com
در گرفتن پوشک عجله نکنید. بلکه با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب این کار انجام شود.
هر کودکی طبق ویژگی های خودش٬ در یک سنی باید این کارانجام شود. و بهترین زمان برای این کار چند ماه بعد از شیر گرفتن است یعنی در ۲۷-۲۸ ماهگی.
زمانی که می خواهید کودک را از پوشک بگیرید٬ باید:
۱. کودک آمادگی بیان کارهای خود را داشته باشد. یعنی کلام بچه کامل شده باشد، و او دو-سه کلمه ای بتواند سخن بگوید. مثلا بتواند بگوید که دستشویی دارم.
۲. خود بچه باید حس کند که دیگر پوشک نمی خواهد و حس تعلق و وابستگی به آن ندارد. مثلا پوشک را از پایش میکند. بعضی از کودکان٬ به خاطر وابستگی زیاد به پوشک٬ وقتی که از پوشک گرفته می شوند٬ اصلا دستشویی نمی کنند و زمانی که پوشک می شوند٬ دستشویی می کنند.
۳. والدین باید در قالب یک سری داستان های مصور و تصویری مراحل دستشویی رفتن کودک را با استفاده از حس شنیداری به کودک یاد بدهند.
همان لحظه که داستان می گویید کودک همزاد پنداری می کند و یاد می گیرد.
۴. وقتی کودک را از پوشک گرفتید دیگر هیچ زمانی اورا پوشک نکنید حتی در شب. یک هفته٬ ده روز بیرون رفتن را تعطیل کنید. شبانه روز باید او را پوشک نکنید و اینطور نباشد که بگوییم حالا شب است و کودک نمی فهمد چرا که بحث اختیار در ادراک کردن کودک برای ما مهم است. واگر شب او را پوشک کنیم تداعی که برای او دارد این است که راحت است ولی وقتی ببیند باز است ناخودآگاه در خواب هم اختیارش افزایش پیدا می کند.
۵. خود فضای دستشویی باید تمیز و پاکیزه باشد. مثلا سوسک نباشد که کودک بترسد. ویا بوی بد نباشد که کودک از رفتن به دستشویی امتناع کند.
حتی می توان از وسایل تزیینی استفاده کرد.
۶. برخورد مناسب والدین. ممکن است در هنگام دستشویی کردن به خاطر ترشحی که می پاشد والدین پرخاش کنند. مراقب باشید اینگونه نباشد.
۷. برخورد در محیط های عمومی منزل. اگر جایی نجس شد برخورد مناسب نشان دهیم سعی کنیم در این مدت خیلی رفت و آمد نداشته باشیم و خودمان را برای نجس شدن خانه آماده کنیم چون ممکن است خانه نجس شود .
۸. از بیان مکرر خوداری کنیم.با تذکر مکرر کودک هم اراده اش را از دست می دهد و مادر و فرزند هر دو اذیت می شوند. اگر نکات بالا رعایت شود لازم نیست دائم به او تذکر دهید. شما کافیست در قالب داستان برای او بگویید.
۹. می شود با جایزه دادن کودک را شرطی کرد. مثلا یک میز کنار توالت بگذاریم و یک ظرف روی آن و به کودک بگوییم هر وقت رفتی دستشویی٬ از اینجا جایزه می گیری. می توانید هم به او نگویید و وقتی دستشویی رفت عملا به او جایزه بدهید.
خود شرطی کردن٬ کودک را به یک عادت جدیدی سوق می دهد. لازم هم نیست جایزه بزرگ باشد بلکه جایزه کوچک کفایت می کند. مثلا یک برچسب یا یک شکلات و یا بستنی که برای او گرفته اید در این زمان به او بدهید.
اگر این موارد رعایت شود تقریبا ۹۰ درصد موفقیت آمیز است و فقط ده درصدی می ماند که باید راه کار های خاصی ارائه شود. فقط لحاظ کنید که والدین باید همهٔ نه مورد بالا را رعایت کنند تا به نتیجهٔ مطلوب برسند. گاهی ممکن است مادر همهٔ موارد را رعایت کرده باشد ولی فقط بد خلقی کرده باشد در این صورت خوب به نتیجه نمی رسد.
نکته قابل توجه اینکه٬ وابستگی مادر و کودک دوطرفه است.
مادر نباید دائم کنار کودک برود و بگوید دستشویی نداری؟ خیس نکنی و..
در این حالت کودک می گوید؛ مادر به فکر است٬ دیگر نیازی نیست من دستشویی بروم.
یک سری نیاز های٬ نیاز های اولیه هستند مانند؛ خوردن٬ آشامیدن٬ خوابیدن و دفع کردن. نباید این نیاز ها را به کودک یاد آوری کرد. اگر کودک گرسنه شود خودش باید غذا بخورد نه اینکه با روش غلط به زور به او غذا دهیم. وقتی این گونه شد و ما مدام به کودک یاد آوری کنیم٬ کودک حتی نیاز های اولیه خودش را با زحمت انجام می دهد.
حال اگر والدین اینگونه برخورد کردند چه اتفاقی پیش می آید؟
1. این کودکان وابسته به والدین می شوند.
2. لوس می شوند ومی گویند؛ «مامان باید منو به دستشویی ببره.» ویا «مامان باید غذا بده من هم تلوزیون ببینم.»
3. بچه ها در نورم رشد ومنحنی رشد قرار نمیگیرند. هر چه سن بالاتر می رود٬ باید وابستگی کمتر شود و حال آن که این گونه نمی شود. مثلا بچه پیش دبستانی بچه ای که کفش هایش را مادرش می پوشاند٬ در نورم رشد قرار ندارد. بچه ای که در روزهای اول در انجام تکالیف مدرسه وابسته به مادر است٬ تا آخر دبیرستان وابسته می ماند.
nooredideh.com
کپی کردن مطالب سایت

عضویت : 1396/6/21
لیست پاسخ های Fateme : 3
لیست موضوعات Fateme : 0

سلام منم یه دختر دوسال وهفت ماهه دارم که هفت ماهه از پوشک گرفتمش ولی هنوز گهگاهی تو شلوارش مدفوع میکنه لطفا راهنمایی کنید چون خیلی عصبی و درمونده میشم

عضویت : 1396/6/22
لیست پاسخ های فاءزه : 1
لیست موضوعات فاءزه : 0

سلام دخترمن دوسال ویک ماهشه دوهفته ست ازپوشک گرفتمش خوب بودمرتب دسشوییش رومیگفت تااینکه یه روزرفتم بیرون پوشکش روبستم ازهمون روز بعضی وقتا میگه ولی یه وقتایی دسشویی میکنه نمیدونم چکارکنم الان نه تشویق فایده داره نه تنبیه

عضویت : 1396/6/22
لیست پاسخ های کوثر : 1
لیست موضوعات کوثر : 0

سلام دختر من اواخر تیرماه2سالشو تموم کرد،از2هفته بعدش شرو.کردم پوشکشو ازش بگیرم،اما تا حالاهنوز نشده تودسشویی جیش کنه،همش میکه دسشویی دارم اما وقتی میبرمش تمایل نداره بشینه فقط دلش میخاد بازیگوشی کنه و لباسشوخیس کنه،اخرم جیش نکرده میاد بیرون،دوباره 2دیقه بد میگه جیش دارم بازم همین مراحل تکرار میشه اخرشم وقتی اومد بیرون شلوارشو.نجس میکنه،دیگه کلافه شدم حداقل یبارم بااراده خودش جیش میکرد امیدوار میشدم امامتاسفانه اینجور نیس

عضویت : 1396/6/23
لیست پاسخ های زینب : 1
لیست موضوعات زینب : 0

پسر4ساله ای دارم که یکسال وسه ماهگیش از پوشک گرفتمش وباورود خواهرش که الان دوسالشه تقریبا دوساله هرشب جاشو خیش میکنه…قبل ازبه دنیااومدن خواهرش شبها بیدارمیشد ودستشویی میرفت ولی الان با این قضیه شب ادراریش مشکل دارم😢

عضویت : 1396/6/24
لیست پاسخ های مامان ثنا : 1
لیست موضوعات مامان ثنا : 0

با سلام دختر دو سال و سه ماهه ای دارم که حدود دو ماهه میخوام از پوشک بگیرمش ولی موفق نشدم هر تشویقی هم بگین انجام میدم خونه رو نجس کنه یا لباسشو مطلقا دعواش نمیکنم تو حموم براش شعر میخونم تا دسشویی کنه ولی اصلا اینکارو نمیکنه جیششو نگه میداره و گریه میکنه تا پوشکش کنم دیگه درمونده و عصبی شدم لطفا راهنمایی کنید انگار ترس داره از دسشویی کردن بدون پوشک

عضویت : 1396/7/4
لیست پاسخ های بیتا گلی : 1
لیست موضوعات بیتا گلی : 0

چطور دخترمو از پوشک بگیرم

در جواب طهورا جان .یه مدت وقتی پوشک تنشه ببر بنشونش تو دستشویی تا کارشو بکنه تا کم کم به محیط دستشویی عادت کنه…تجربه خواهرم بود وجواب داد

عضویت : 1396/5/25
لیست پاسخ های مادر با تجربه : 61
لیست موضوعات مادر با تجربه : 1

در جواب زهرا ی عزیز لگن رو بیار وسط اتاقش بعضی بچه ها با این کنار میان

عضویت : 1396/7/10
لیست پاسخ های علی کوچولو : 1
لیست موضوعات علی کوچولو : 0

سلام دوستان
پسر من حدودا ۱سال و ۵ماهه بود، که به پوشک حساسیت داد و دکتر گفت که نباید پوشک بشه
همون هفته اول دستشویی شو خبر میکرد راحت میومد دستشوئی
اما مجبور شدم یسری از جاها پوشک کنم، اوایل کار مشکلی نبود بعد یه مدت مدفوعشو خبر نمی کرد ولی رو میگفت الان که حدود ۵ماهه میگذره دیگه اصلا نمیگه،میدونه دستشویی داره اما جیغ میزنه نمیاد تو دستشویی وسط اتاق کارشو میکنه
با آروم گفتم دعوا کردن هیچی درست نمیشه
لطفا میشه راهنمایی کنید؟واقعا خسته شدم😔

عضویت : 1396/7/23
لیست پاسخ های ساجده : 4
لیست موضوعات ساجده : 0

سلام خسته نباشید دخترم 2سال ویک ماهش هست چند وقت پیش که از پوشک گرفته بودمش گفت جیش دارم ولی الان دیگه نمیگه چکار کنم خسته شدم

عضویت : 1396/5/4
لیست پاسخ های ماه بانو : 70
لیست موضوعات ماه بانو : 2

ساجده خوب می فهمه جیش داره؟ شبا خشکه؟ یعنی اولش کامل یاد گرفته بود؟ الان نمیگه؟

عضویت : 1396/6/6
لیست پاسخ های الهه : 5
لیست موضوعات الهه : 1

خانومای عزیز من مشکلم خدا رو شکر حل شد…. پسرم رو وقتی دو سال و ۱۱ماهش بود از پوشک گرفتم دو ماه طول کشید خودش بگه جیش دارم تو این مدت اگه نمیبردم دسشویی جیش میکرد😳 منم مثله شما ها کلافه بودم😭 مشاور بردم تنبیه کردم تشویق کردم اصلا فایده نداشت 😧دوماه طول کشید خودش خواست بگه جیش دارم و گفت😬 سه ماه طول کشید پی پی شو دسشویی بکنه من مدام شرت آموزشیشو میشستم اینطوری بگم ۵ماه بیجاره شدم😤 تا کامل جیشو گفت الان سه سال و ۷ماهشه هنوز شبا پوشکش میکنم ولی دیگه شبا هم جیش نمیکنه اما من برای احتیاط بازم وقتی خوابه پوشک میکنم….اینطوری بگم بهتون خود بچه باید بخواد که دسشویی جیش کنه وگرنه نمیشه…..یک راهی هم که خوب جواب میده اینه که یک ماه قبل از جیش گرفتنش وقتی پی پی میکنه برین تو دسشویی بشورینش اینطوری به فًزای دسشویی عادت میکنه…امیدوارم مفید بوده باشه…فقط باید صبر داشته باشین همین 😒😓

عضویت : 1397/1/20
لیست پاسخ های سمیرا : 1
لیست موضوعات سمیرا : 0

دوستان عزیزم دررمورد پوشک گرفتن واقعا باید صبر کنید تا بچه آماده باشه. من تو دو سال و نه ماهگی پسرم سعی کروم پوشک رو بگیرم اما دیدم همکاری نداره و نجس میکنه. برگشتم به پوشک تا سه سال و سه ماهگی که کم کم هم پوشک میشد هم مرتب میبردیم دستشویی سر ساعت معین. پوشک خشک تشویق لفظی داشت. اوایل موقع پی پی گریه میکرد و فقط پوشک میخواست. خلاصه کم کم تو روز شورت پوشوندیم و شب و بیرون پوشک بستیم واسع احتیاط تا بالاخره حدود سه سال و پنج شش ماه کلا پوشک حذف شد
کل حرف من اینه که صبر کنید. من هم خیلی حرف از اطرافیان شنیدم. اما با صبر و آرامش نه پسرم اذیت شد نه خودم. خونه هم نجس نشد. فقط یکی دو بار در حد پادری دشتشویی کثیف شد چون خودشو دیر رسونده بود
این هم اضافه کنم که من شاغلم و شبها دیر میرسم خونه. پسرم بیشتر پیش مادرمه. برای همین پوشک واسه احتیاط رو مدت بیشتری بستم چون خودم بالا سر پسرم نبودم و خجالت میکشیدم مادرم پیگیر قضیه پوشک باشه یا خونه اش نجس بشه

عضویت : 1397/1/22
لیست پاسخ های مامان نفیسه : 1
لیست موضوعات مامان نفیسه : 0

سلام پسر من 5 سالشه به راحتی جیششو خودش می ره انجام می ده البته غالبآ ایستاده ولی پی پی شو حتما می گه پوشاکم کن و بعد از سی ثانیه می گه منو لطفآ بشور مامان و هر کاری از تشویق و جایزه و صحبت و گفتگو تا تنبیه و تحدید و خواهشو التماس و گریه و زاری کردم ولی فایده ای نداره و شده تا سه چهار روز هم خودشو نگه می داره ولی تا پوشاکش نکنم پی پی نمی کنه دیگه کم اوردم نمی دونم چی کارکنم کمکم کنید

کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا باید
وارد
وارد شده و اگر ثبت نام نکرده اید
ثبت نام
کنید

© 2019 – Nooredideh.com

چطور دخترمو از پوشک بگیرم
چطور دخترمو از پوشک بگیرم
9


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *