چطور با افسردگی مقابله کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چطور با افسردگی مقابله کنیم
چطور با افسردگی مقابله کنیم

همه ما در طول هفته شاید چند بار احساس کنیم که از همه چیز خسته شده‌ایم. هیچ موضوعی ما را به هیجان نمی‌آورد و حتی حوصله حرف زدن و یا درددل کردن با نزدیکترین دوستانمان را هم نداریم.

در این طور مواقع اکثر ما ترجیح می‌دهیم که خود را با خوابیدن زیاد درمان کنیم و یا به قرصهای مختلف رو می آوریم. راههای متعدی وجود دارند که می‌توانند احساس افسردگی گذرای شما را بهبود ببخشند.

به یاد داشته باشید که اگر  احساس افسردگی در شما طول کشیده باشد باید حتما به پزشک مراجعه کنید و کمک بگیرید.

توصیه می‌کنیم اگر احساس کسالت می کنید راههای زیر را امتحان کنید:

– در موردش صحبت کنید:

چطور با افسردگی مقابله کنیم

‌معمولا  وقتی که ما احساس افسردگی می‌کنیم خود را از دیگران جدا می‌سازیم. این دقیقا کاری است که حال شما را اصلا بهتر نمی کند. اگر احساس افسردگی می کنید و یا موضوعی رنجتان می دهد تنها نمانید. یک دوست صمیمی و یا هم حرفتان را ببینید و یا یکی از بستگانتان را به صرف چای دعوت کنید. سعی کنید از احساساتتان حرف بزنید تا کمتر احساس تنهایی کنید. صحبت کردن با روانشناسان و مشاورها بهترین کمک برای شماست.

-از خانه بیرون بروید:

اگر افسردگی در خانه شما را زده است نباید او را راه دهید. اگر احساس می کنید که به افسردگی دچار شده اید بهترین کار بیرون زدن از خانه است. ماندن در خانه و تخت خواب حالتان را اصلا بهتر نمی  کند. ورزش کردن به طور منظم هورمونهای سرخوشی را آزاد می کنند. ورزشهای ایروبیک و یا ورزشهایی که ضربان قلب را بالا می برند از بهترین‌ راههای مبارزه با افسردگی هستند. اگر نمی‌توانید هیچ ورزشی انجام دهید لا اقل چند روز در هفته به مدت 20 دقیقه پیاده روی کنید.

-از روزمرگی بیرون بیایید:

معمولا زمانی دچار افسردگی می شویم که همه چیز برایمان یکنواخت شود. رفتن به یک سفر خوب معمولا بسیار مفید است اما به یاد داشته باشید که فرار کردن مشکلی را از شما حل نمی کند آنچه مهم است آن است که بتوانید در مورد آنچه در ذهنتان می‌گذرد فکر کنید و به درک دقیق از مشکلاتتان برسید.

-تغذیه خوب داشته باشید:

وقتی استرس دارید از خوردن غذاها و یا خوراکی های پرکالری یا با مقدار قند بالا پرهیز کنید. از غذاهای کم کالری با فیبر پایین استفاده کنید.

-احساساتتان را بپذیرید:

اکثر ما زمانی دچار افسردگی می شویم که نمی توانیم احساسات منفی خود همچون ناراحتی را قبول کنیم. سعی کنید احساسات خودتان را درک کنید و به آنها فکر کنید.

-خوب استراحت کنید:

کسانی که احساس افسردگی می‌کنند یا دچار کم خوابی و یا پر خوابی می شوند که هر دو، افسردگی را تشدید می کند. اگر دچار پر خوابی شده اید ساعت را کوک کنید تا شما را بیدار کند و با این حالت خود بجنگید. اگر کم خوابی گرفته اید از خوردن مواد کافئین دار بپرهیزید و قبل از خواب چای گیاهی و یا یک لیوان شیر بنوشید.

-مشکلاتتان را بنویسید:

در مورد نوشتن بیشتر فکر کنید. نوشتن ترسها و احساساتتان باعث می شود با این موضوعات بهتر کنار بیایید.

-بخندید:

کاملا مشخص است که زمانی که احساس افسردگی می کنید نمی خواهید بخندید اما به یاد داشته باشید که خندیدن دوای درد شماست. فیلم های خنده دار تماشا کنید و با آدمهای شاد رفت و آمد کنید.

-کمک بگیرید:

اگر خانمی هستید که تازه بچه دار شده اید بدانید که این موضوع طبیعی است . برای بر آمدن از پس کارهای بچه کمک بگیرید. اگر هم از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنید با پزشکتان تماس بگیرید.

-به دکتر مراجعه کنید:

اگر چند هفته از احساس افسردگی شما گذشت و نتوانستید با این روشها خود را درمان کنید و اگر فکرهایی همچون خودکشی به مغزتان رسید فورا به پزشک روانشناس و یا مشاور مراجعه کنید. افسردگی اگر در شما پیشرفت کند می تواند بسیار خطرناک شود پس آن را جدی بگیرید.

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

چطور با افسردگی مقابله کنیم

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

راز شاد زیستن: از قلب خود پیروی کنید. اندرو متیوسفصل اول: الگوهای رفتاریزندگی تغییرپذیر است اگر ما خودمان را تغییر دهیمالگوهای رفتاریالگوهای رفتاری همیشه نالانالگوهای رفتاری حادثه سازالگوهای رفتاری افراد بیمار زاالگوهای رفتاری افراد بی نظمالگوهای رفتاری ورشکستگیالگوهای رفتاری قاطعیتالگوهای رفتاری تغییر شغلشکل گیری الگوهای رفتاری تصویر ذهنی انسان از خویشتنتعارفات کلامی: چرا فقط نگوییم متشکرم؟آن -من- که دیگران می بینندارزش انسانداستان رپونزلتصویر دهنی انسان از خویشتن و ضمیر نیمه هشیارنشانه های رفتاری یک تصویر ذهنی ناسالمهمسایه را مثل خود دوست بداریدتواضع نا درستسلامت و تندزستیدردما جزئی از دنیای امروز خود هستیمثروتموانع ثروتچه میتوان کرد؟فصل دوم: زیستن در زمان حالتمام ثروت ما همین لحظه استدر حال زندگی کنید!انتظاربخشش خود و دیگرانشادی، کمال و شادیمقابله با افسردگی خندهفصل سوم: ذهن انسانما به سمت اندیشه های غالب خود کشیده می شویمذهن نیمه هشیارتخیل و افراد خیال پردازتمرین ذهنیما چیزی که انتظارش را داریم به دست می آوریمقانون جذبصحبت آدم های موفق را گوش کنیدقانون جذب ترس (از هرچه بترسی بر سرت می آید)فرار از ترس هاقدرت کلماتتاثیر کلمات بر حافظهبیان مثبتنظریۀ شکرگذاریفصل چهارم: اهدافقانون افزایشدلیلی دیگر برای هدف داشتنهدفهای خود را روی کاغذ بیاوریدمحدودیتها، معلولیت ها و ناتوانی ها، مشکلات و اشتباهاتقانون کاشت و برداشتریسک پذیریاراده و تعهد و تلاشوقتی ما تغییر کنیم همه چیز تغییر می کندتمام توان خود را به کار بگیریدپایان شب سیه سپید استپافشاری و اصرار (پشتکار)درخواست کردنمردم بعضی وقتها جواب منفی می دهنددلایل و نتایجفصل پنجم: از طبیعت بیاموزیمقوانین طبیعتاندیشه چیست؟از طبیعت بیاموزیمنیاز به زمانچرخه هااستراحتعشقاز کودکان یاد بگیریمفعالیت بی وقفه (به حرکت خود ادامه دهیم و درست حرکت کنیم)اگر استفاده نکنید از دستش میدهیدآسوده باشید و امور را به حال خود بگذاریدعدم وابستگیتغییرکنارگذاریما واقعا چقدر کار انجام می دهیم و چقدر می دانیم؟زندگی به خودی خود بی ارزش است مگر اینکه شما به آن ارزش دهیدفصل ششم: امروز مهم است

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…




خانه

موبایل

افسردگی یک موضوع دشوار برای صحبت است.زمانی سخت تر می شود که با آن زندگی کنی. من بیشتر از دو دهه با بیماری افسردگی زندگی می کردم.بعد از مدتی یاد گرفتم که چگونه بدون تسلیم شدن، با آن مبارزه کنم.

 

چطور با افسردگی مقابله کنیم

می خواهم با یک اعتراف شروع کنم: اینها تجربیات شخصی من است.من پزشک نیستم و صلاحیت تشخیص یا درمان بیماری هیچ کس را ندارم.فقط در حد موقعیت خودم می دانم که افسردگی در حالت کلی چگونه است، اما همیشه دنبال توصیه های تخصصی برای موقعیت شخصی خودتان باشید. همانگونه که گفته شد، مواردی وجود داشت که به من کمک کرد.اگر شما خواستار درمان این بیماری هستید و می خواهید به دوستی که افسرده به نظر می رسد، کمک کنید راهنمایی های ما می تواند به شما در این مورد کمک نماید.برداشت های شخصی شما اغلب اشتباه است.مشکل اصلی افسردگی غیرعادی جلوه دادن واقعیت است.علاوه بر اینکه کارهایی که شما در حالت عادی از انجام آنها لذت می برید را خسته کننده نشان می دهد بلکه شما به ندرت جنبه های خوب و مثبت وجودی خود را می بینید.افسردگی تمایل به محدودیت و گردش مکرر پیرامون افکار منفی است تا جایی که شما به این نتیجه می رسید که آن چیزی که وجود دارد، بدترین چیز ممکن است. افکاری نظیر این :

 

“من هیچ وقت از این روزمرگی خلاص نخواهم شد.””من موجود بی فایده ای هستم.””هیچ کس به من توجه نمی کند.””من در هیچ کاری خوب نیستم.””هیچ راهی برای پیشرفت وجود ندارد.”ندای درونی که فرمان تسلیم می دهد، بسیار قوی است.مبارزه با آن باورها کار سختی است، نه به این دلیل که آنها درست هستند بلکه به این خاطر که در موقعیت شما، برایتان درست به نظر می رسند.نکته کلیدی این است که فراموش نکنید که برداشت هایتان با واقعیت یکی نیستند.

افسردگی را چند لحظه کنار بگذاریم.حتی در میان افراد موفقی که از افسردگی رنج نمی برند نیز نوعی فاصله بین احساسات و واقعیت های رایج برایشان وجود دارد. برای استفاده از مثال هایی که پیش از این در مورد آنها بحث شد، سندرم ایمپاستر باعث می شود که شما احساسی شبیه به این داشته باشید که افراد اطراف شما، باهوش تر و موفق تر هستند، در صورتی که این فقط یک تصور اشتباه است.همچنین باعث می شود که فرد با درجه موفقیتی که در آن قرار دارد، دچار مشکل شود. این یکی از هزاران فریبی است که ذهن شما به شما میزند.مشکل اینجا است که افسردگی، انگیزه های فراوانی که برای مبارزه علیه این تناقضات نیاز است را از شما دور می کند.کسانی هم که از افسردگی رنج نمی برند، ممکن است احساس تناقض را داشته باشند اما خود را متقاعد می کنند که آن چیزها فقط در سر آنهاست و افراد دیگری هستند که مشکلات مشابه آن داشته باشند.یک شخص افسرده زمان زیادی برای انجام این کارها دارد.در تجربه شخصی من، دریافتم که زمانی شرایط عوض می شود که بفهمم اینها همه ،چیزهایی است که در ذهن من وجود دارد.این مسائل وجود خارجی ندارند .این یک حقیقت تلخ است که در ذهن می ماند.افسردگی به شما می گوید که متفاوت هستید و مستثنا از تمام قوانین و رسومات !!! .در این موارد چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که بیاد داشته باشید که بعضی چیزهایی که در مورد خودتان فکر می کنید، واقعا در واقعیت وجود ندارند.

 

احساس شما،کاملا معتبر و با ارزش است.در ارتباط با این شرایط، درک این مسائل که کدام واکنش طبیعی به افراد نشان می دهد که از افسردگی رنج می برند، یا کدام احساسشان را باید نادیده بگیرند، بسیار دشوار است.در هرحال شما یک بازنده واقعی نیستید.درست است؟ شجاع باشید و صورت بشاش خود را حفظ کنید.شما دلیل محکم و جدی برای اینکه چرا باید ناراحت باشید، ندارید.بنابراین ناراحتی و غم باید به طور کامل از بین برود. درست است؟ولی این تنها راه بروز آن نیست.احساساتتان( در هرکس به هر دلیلی)به طور اساسی عین واقعیت نیست.حتی اگر به طور عاقلانه بدانید که صفات ارزشمندی دارید، یک آینده وعده داده شده و زندگی کنونی بسیار ایده آل، اینها احساس خوبتان را در ارتباط با آن تضمین نمی کند.نکته این است.افسردگی وجود صرفا غم و غصه نیست بلکه مربوط به عدم وجود شادی با توجه به شرایط خوبتان نیز می باشد.احساس شما در ارتباط با وجود افسردگی چگونه است؟ شما مجبور نیستید که احساساتتان را توجیه کرده یا از آنها دفاع کنید.تا زمانی که کارهای شما به خودتان یا دیگران صدمه وارد نکند،شما می توانید هر احساسی که به آن نیاز دارید را داشته باشید.هر کس زمانی احساساتی را بروز می دهد که بازتاب کاملی از شرایط وی نیست.افسردگی شما به این معنی نیست که شما در گروه خاصی قرار می گیرید که در .انجا باید چیزهای مشخصی را حس کنید.فقط به این معنی است که شما نیاز دارید که از راهی متفاوت با احساساتتان ارتباط برقرار کنید.در مواردی ممکن است به طور غریزی بتوانند احساسات را از واقعیت جدا کنند.شما نیاز به پله های اضافه دارید و شاید کمی کمک.

شما به افراد دیگر نیاز دارید.افسردگی گوشه نشینی می آورد.به رابطه ها آسیب می زند و شما را ترقیب به به هم زدن ارتباط با دیگران می کند با این تعابیر که مردم به فکر تو نیستند، آنها درک نمی کنند و تو به آنها نیاز نداری. واقعبت این است که شما آن را انجام می دهید چون افسردگی ارزیابی شرایط موجود را برای شما سخت می کند و تاثیر افراد دیگر روی شما، اهمیت بیشتری پیدا می کند.بدترین بخش مربوط به افسردگی این است که در سر اتفاق می افتد.در سرماخوردگی شما می توانید روی بخشی از بدن که صدمه دیده است تمرکز کنید.در افسردگی شما نمی توانید همیشه تعیین کنید که کدام احساس بر پایه واقعیت است و کدام یک فراواکنش است. صحبت کردن با دیگران، مهم ترین راه برای نشخیص این دو از یکدیگر است.صحبت کردن با دیگر افراد در مورد افسردگیتان کار راحتی نیست.بعضی افرا د تا حدی خوش شانس هستند که دوستانی صمیمی داشته باشند که مشتاق شنیدن باشند و درک کنند.بقیه اینقدر خوش شانس نیستند.اگر شما دوستی ندارید که با وی صحبت کنید(یا اینکه آنها آنگونه که می خواهید به حرف هایتان گوش نمی دهند)راههایی وجود دارد که شما می توانید کمک بگیرید.مهم تر از همه اینکه انجام این کار اصلا کار اشتباهی نیست.

 

کمک گرفتن کار درستی است.یک باور اشتباه این است که شمایی که افسردگی دارید، دچار نوعی عیب و کاستی هستید.داستانهای خبری و آمار به ما می گوید که اساسا هیچ بیماری ذهنی ما را علیل و از پای افتاده نمی کند،(مانند «افسردگی عامل درونگرایی»و «درونگرایی عامل قتل های بزرگ» ). اما حقیقت به این سادگی نیست و افسردگی به معنی ناتوان بودن شما نمی باشد.

افسردگی یک عدم سازگاری است.زمانی که ما افسرده هستیم راههای برخورد ما با احساساتمان با راههایی که دیگر افراد برخورد می کنند، یکی نیست.منفی بودن یک عادت می شود و آموزش روش واکنش مناسب و با احساسات کاملا مثبت، سخت خواهد شد.این به این معنی نیست که شما نمی توانید.شما غدد شادی خود را از دست نداده اید بلکه فقط همترازی خود را از دست داده اید.کمک گرفتن در افسردگی درست مانند رفتن پیش پزشک برای سرماخوردگی، شکستگی استخوان یا حتی یک چکاپ است.ما نیاز داریم که چند وقت یک بار سلامتی جسمی خود را بررسی کنیم.این باید دقیقا د مورد متخصصین مشاوره برای سلامتی ذهنی ما نیز برقرار باشد.هیچ خجالتی وجود ندارد و هیچ شخص منطقی نباید از اینکه می خواهید کمک بگیرید به شما حس بدی بدهد.نه تنها آن بلکه کمک گرفتن می تواند تاثیرگذار باشد.

افسردگی همیشه یک جور نمی ماند.افسردگی یک داروی خاص ندارد.مانند مانند سرماخوردگی، آبله مرغان یا حتی سرطان نیست که روی قسمتی از بدن تمرکز کنید و بتوانید بگویید که اگر یک بار برطرف شود، حال کلی من بهتر می شودافسردگی در ذهن شما است و به عبارت دیگر بخشی از شخصیت شما می باشد.حتی اگر افسردگی شما تمام شود،شخصیت کلی شما چگونه خواهد بود. شما نمی توانید به طور کامل از آن جدا شوید.شما می توانید احساس متفاوتی داشته باشید. اگرچه در ارتباط با عوامل فیزیولوژیکی گذشته باشیم، اما ایده اصلی این است که ذهن قابلیت تغییر را دارد.رفتار های ما، عادتهایی که در ما شکل گرفته، و حتی محیطی که ما در آن قرار داریم، می تواند روی نحوه تفکر ما تاثیر بگذارد.اخیرا در اواسط قرن بیستم اعتقادی که در بین متخصصین اعصاب رایج شده این است که ذهن بعد از دوره کودکی تغییر نمی کند.این عقیده زمان کوتاهی مورد تایید بوده است.اعصاب شناسی در رنج وسیعی از موازین علمی قرار دارد.یعنی عادت ها و شرایط ذهنی ما در یک حالت خاص باقی نمی ماند. تغییر کردن رویه راحتی نیست.ممکن است این هماهنگی به اندازه طول عمر زمان ببرد.ممکن است سن شما بگذرد و با آن درگیر باشید.اما باید تلاش کنید که روح خود را در ورای ذهن خود مصون نگه دارید.افراد با یکدیگر متفاوتند و هیچ مسیر یکسانی وجود ندارد که همه دقیقا همان مسیر را تجربه کنند.

این یعنی اینکه زمانی که دوستانتان به شما می گویند که امیدوار باشید، آنها اشتباه نمی کنند.حتی اگر شما سالها با آن دست و پنجه نرم کرده باشید(داستانهای زیادی مشابه داستان شخصی من وجود دارد) این یک شانس است تا زمانی که شما تسلیم نشدید می توانید خود را جمع و جور کنید.زمانی که شما با افسردگی می جنگید، ذره ای امید به اندازه تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.منبع:آی بانو

 


مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

افسردگی یک اختلال روانی شایع است که کیفیت زندگی بیمار و اطرافیانش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گزارش ایسنا، حدود ۱۲ درصد مردم ایران در پیمایش ملی سال ۱۳۹۰ مبتلا به افسردگی شناسایی شدند. علی‌رغم شیوع فزاینده‌ی این بیماری، در طیف گسترده‌ای از مطالعات پژوهشی ثابت شده است که افسردگی از طریق اصلاح عادات روزمره و تغییر سبک زندگی تا حد زیادی قابل پیشگیری است. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۵ مورد از برترین راهکارهای طبیعی که به‌طور قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از افسردگی مؤثر شناخته شده‌اند، آشنا شوید.چطور با افسردگی مقابله کنیم

کم‌خوابی از جمله علل شایع افسردگی است. به گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، بین خواب و افسردگی ارتباط پیچیده‌ای وجود دارد: اختلال خواب در ایجاد یا تشدید افسردگی مؤثر است، در حالی که خود افسردگی نیز می‌تواند منجر به اختلال خواب شود. به عبارت دیگر، کم‌خوابی و افسردگی هر دو روی یکدیگر تأثیر منفی می‌گذارند و وضع بیمار را به تدریج طی هفته‌ها و ماه‌ها به وخامت می‌کشانند.

میزان کافی خواب شبانه‌روزی برای هر فرد به عوامل مختلفی نظیر سبک زندگی و سن بستگی دارد، اما طبق یک قاعده کلی اغلب افراد به‌طور متوسط به ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. همیشه سعی کنید کم‌خوابی‌های خود را جبران کنید و اگر یک شب به میزان کافی و همان اندازه‌ای که بدن‌تان نیاز دارد نخوابیدید، روز بعد طولانی‌تر بخوابید.

حجم گسترده‌ای از مطالعات پژوهشی چند دهه‌ی اخیر به بررسی تأثیرات ورزش بر روی تندرستی معطوف شده است. امروزه روان‌شناسان بیش از پیش معتقدند که سلامت جسمی در جلوگیری از افسردگی اهمیت به‌سزایی دارد.

در نمونه‌ای از این قبیل مطالعات، دکتر مایکل بَبیاک (Michael Babyak) و همکارانش در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه دوک به بررسی تأثیر ورزش در جلوگیری از پیشرفت افسردگی پرداختند. ۱۵۶ بیمار مبتلا به افسردگی حاد در این پژوهش شرکت کردند. اغلب این بیماران از بی‌خوابی، اختلال در خوردن و افکار خودکشی‌گرایانه رنج می‌بردند. جمعیت شرکت‌کننده به‌طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند و روی هر گروه یک راهکار درمانی متفاوت اعمال شد:

نتایج این پژوهش از دو جهت تکان‌دهنده بود: ۶۰ درصد بیماران پس از چهار ماه رو به بهبود رفتند، اما تفاوت چندانی در میزان بهبود گروه‌های مختلف مشاهده نشد، به این معنی که گویا ورزش به اندازه‌ی دارو مؤثر بوده است. میزان برگشت افسردگی در ۶۰ درصد بهبودیافته، شش ماه پس از پایان پژوهش پیگیری شد و نتایج جالب توجهی به‌دست آمد:

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد نه تنها ورزش به اندازه‌ی دارو در بهبود افسردگی مؤثر بوده، بلکه تأثیر بلندمدت‌تری داشته است. هزاران پژوهش دیگر نیز به نتایج مشابهی در زمینه‌ی تأثیر ورزش روی سلامت جسمی و روانی دست یافته‌اند. از این رو، می‌توان ورزش را در ردیف مؤثرترین راهکارهای جلوگیری از افسردگی قرار داد که متأسفانه به قدر کافی جدی گرفته نمی‌شود.

مراقبه قدمتی چندین هزار ساله دارد. تمرینات مراقبه تا همین گذشته‌های نه چندان دور اغلب فقط توسط راهبان و معمولا در اماکن مقدس انجام می‌شده است. اما به‌ویژه در چند دهه‌ی اخیر شاهد مطالعات گسترده‌ای هستیم که نشان می‌دهند مراقبه از جمله تأثیرگذارترین راهکارهای طبیعی در جلوگیری از تشویش و افسردگی است.

پژوهش‌گران به لطف فناوری‌های مدرن توانسته‌اند تغییراتی را که در اثر مداومت در مراقبه در مغز ایجاد می‌شوند، را از طریق موج‌نگاری مغزی و تصاویر MRI با دقتی مثال‌زدنی بررسی کنند. در نمونه‌ای از این قبیل مطالعات، عده‌ای از دستیاران دالایی لاما، رهبر بوداییان تبت، تحت آزمایش قرار گرفتند و میزان فعالیت قشر پیش‌پیشانی مغز این افراد بررسی شد. نتایج این پژوهش حاکی از نسبت بسیار بالای میزان فعالیت سمت چپ قشر پیش‌پیشانی به سمت دیگر آن است.

گفته می‌شود افرادی که سمت چپ قشر پیش‌پیشانی مغزشان فعال‌تر است انسان‌های شادتری هستند، در حالی که فعال‌تر بودن سمت راست همین ناحیه‌ی مغزی، با احساس غم و افسردگی در ارتباط است. اگر یک منحنی زنگوله‌ای را در نظر بگیرید، اغلب افراد در جایی وسط منحنی قرار می‌گیرند، البته به استثنای طرفداران پروپاقرص مراقبه که پژوهش‌گران مشاهده کردند تا حد خیلی زیادی مستعد احساسات مثبت هستند و تاب‌آوری عجیبی در مواجهه با تمایلات منفی دارند.

برای اینکه از فواید مراقبه بهره‌مند شوید، لازم نیست مانند راهبان ساعت‌های طولانی به مراقبه بنشینید. مطالعات ثابت کرده فقط ۱۵ دقیقه مراقبه در روز به مدت هشت هفته‌ی پیاپی کافی است تا پیامدهای شگفت‌انگیز آن را لمس کنید.

انسان‌ها خیلی زود به خوشی‌ها و رنج‌های زندگی عادت می‌کنند. مثلا اگر ناگهان پول هنگفتی وارد زندگی‌تان شود، بدون شک خیلی ذوق خواهید کرد اما بعد از چندی به پول‌دار بودن عادت می‌کنید. یا اگر روزی از کار بی‌کار شوید، تعجبی ندارد روحیه‌ی خود را خواهید باخت اما مدتی بعد همه چیز برایتان مثل قبل عادی می‌شود.

با این حال بعضی چیزها در زندگی هستند که همیشه تازگی خود را حفظ می‌کنند. فعالیتی که عاشق انجام دادنش باشید از آن دست چیزهایی است که آلوده‌ی عادت نمی‌شود. مثلا حرفه‌ای‌ترین بازیگران دنیا به قدری به بازیگری علاقه‌مند هستند که حتی بعد از رسیدن به شهرت و ثروت همچنان به این حرفه ادامه می‌دهند.

قبل از هر چیزی باید فعالیتی را که عاشق انجام دادنش هستید پیدا کنید. شادی حاصل از انجام این‌چنین فعالیتی هرگز رنگ نمی‌بازد. نویسندگی، نوآوری، کارهای خیر، خودبه‌سازی، ورزش یا هر چیز دیگری که عمیقا مورد علاقه‌تان باشد، دوز لازم چالش و هیجان را به زندگی‌تان تزریق خواهد کرد. پس برای اینکه با اشتیاق زندگی کنید، اول از همه باید علاقه‌ی واقعی زندگی‌تان را بشناسید.

مطالعات نشان داده است بیماری دیابت احتمال ابتلا به افسردگی را دو برابر افزایش می‌دهد. گفته شده است که این احتمال در صورت بروز مشکلات سلامتی مرتبط با دیابت حتی به میزان بالاتری افزایش خواهد یافت.

پژوهش‌گران معتقدند تغییرات شیمیایی مغز که به علت دیابت ایجاد می‌شوند با افزایش احتمال ابتلا به افسردگی مرتبط هستند. برای مثال، آسیب‌های مغزی در اثر نوروپاتی دیابتی یا انسداد رگ‌های خونی، موجب افزایش احتمال ابتلا به افسردگی در بیماران دیابتی می‌شوند. بر اساس یک پژوهش، تغییرات ایجاد شده در مغز به موجب افسردگی نیز در افزایش احتمال ابتلا به عوارض ناشی از دیابت بی‌تأثیر نیستند، اما هنوز دقیقا مشخص نیست که کدام‌ یک (افسردگی یا دیابت) موجب بروز یا افزایش وخامت دیگری می‌شود.

علائم افسردگی مدیریت صحیح بیماری دیابت و پیشگیری از عوارض این بیماری را دشوارتر می‌کند. در پژوهشی که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، شرکت‌کنندگانی که علاوه بر دیابت نوع ۲ به علائم افسردگی نیز دچار بودند، اغلب قند خون بالاتری داشتند. ابتلای هم‌زمان به دیابت و افسردگی در بسیاری موارد موجب می‌شود که فرد بیمار نسبت به مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی کوتاهی کند. همچنین مطالعات حاکی از بهبود کنترل قند خون در پی درمان زودهنگام افسردگی است.

با به‌کار بستن راهکارهایی که اشاره شدند نه تنها تا حد زیادی از ابتلا به افسردگی در امان خواهید ماند، بلکه حتی می‌توانید زندگی شادتری را در مقایسه با افرادی که افسرده نیستند تجربه کنید.

برگرفته ار: lifehack.org

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

چطور با افسردگی مقابله کنیم

سلام، بسیار ممنون از مطالب مفیدتان..کاربردی و همچنین روان بودن متن مقالات سایت شما نقطه قوتی است که مخاطب را به خواندن تشویق میکند..بنده که بتازگی با سایت شما آشنا شده ام از مطالعه مطالبتان بسیار لذت می برم..خسته نباشید.

خیلی ممنون از نظر لطف‌تون. بسیار بسیار باعث خوشحالی ماست که از مطالب‌مون رضایت دارید. از همراهی تک‌تک شما عزیزان انرژی می‌گیریم.

سلام مقاله جالب وعالي بود.

از همراهی و توجه شما متشکرم و براتون شادی و سلامتی آرزو می‌کنم.

سلام راستش من راهم تو زندگی گم کردم و داغونم دارم سعی میکنم پیداش کنم و از هر راهکاری استفاده میکنم ممنون

دوست عزیز سلام،
همین که به فکر هستید مسیرتون رو پیدا کنید و دست روی دست نذاشتید خیلی عالیه. مثبت فکر کنید و امیدوار باشید که تلاش‌هاتون نتیجه خواهند داد. پیشنهاد می‌کنم اگه فرصت کردید یه نگاهی هم به این دو تا مطلب بندازید:۷ سوال عجیب برای یافتن هدف زندگی‌پنج سوالی که به شما کمک می‌کنند هدف واقعی زندگی‌تان را کشف کنید
پیروز باشید

روانشناسی

سندرم سیندرلا؛ اختلالی فراگیر که هر زنی باید درمورد آن بداند

چگونه اعتیاد به شبکه های اجتماعی را کنار بگذاریم؟

آزار جنسی کودکان؛ هر آنچه والدین باید بدانند

۹ نشانه که می‌گوید کمال گرایی شما از کنترل خارج شده است

علائم اوتیسم در بزرگسالان؛ ۱۰ نشانه تشخیص و ۵ روش درمان آن

آخرین مطالب

کیسه صفرا؛ ۱۰ مشکل شایع کیسه صفرا، علائم و درمان آنها

۱۲ غذای سالم سرشار از آنتی اکسیدان را بشناسید

راهنمای اخذ ویزای شینگن در ۹ مرحله و مدارک لازم برای اخذ ویزای اروپا

بهترین ویتامین ها برای مردان را بیشتر بشناسید

مراحل تمیز کردن کفش چرم، ورنی و جیر

ترین های جهان


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

هیپنوتیزم درمانی

درمان فشرده ، کوتاه مدت  و گام به گام اختلالاتی با منشاء روانی  همچون :  و درمان استرس و اضطراب ،  عدم اعتماد به نفس ،  خجالت و ترس از جمع ، وسواس و افکار مزاحم،  درمان افسردگی، درمان پرخاشگری ،  درمان تیکهای عصبی،  درمان لکنت زبان ،  پانیک اتک یا حمله هراس ، اختلالات و انحرافات جنسی ، درمان بی میلی جنسی ،  درمان ناتوانی جنسی ، درمان زود انزالی ،  درمان دیر انزالی،  درمان واژینیسم یا واژینیسموس ، درمان همجنس خواهی و همجنس گرایی ، درمان وسواس جنسی ،   درمان بیش فعالی جنسی ، درمان فتیشیزم ،  درمان مازوخیسم جنسی،  درمان ترس و فوبی های مزمن روانی ،  درمان سادیسم جنسی ،  درمان اعتیاد و وابستگیهای روانی مضر ،  درمان دردها یا اختلالات روانی – جسمانی  توسط دکتر داوود نجفی توانا متخصص روانشناسی و استاد پیشین دانشگاه . امید است اگر تا کنون  از  روشهای دیگر درمانی در ارتباط  با مشکل تان نتیجه ای نگرفته اید در اینجا به هدف دلخواه خود برسید.به نظر می رسد عدم اعتماد به نفس ، خجالت یا ترس از ابراز وجود یکی از اصلی ترین و عمده ترین عوامل بوجود آورنده اختلالات عاطفی می باشد .همچنین عامل اعتماد به نفس مهمترین عامل پیشرفت کاری و حرفه ای فرد است . عوامل دیگر اختلالات روانی و عاطفی چون وقایع تلخ زندگی ، نگرش منفی و عوامل ژنتیک و ارگانیک در اولویتهای بعدی قرار دارند.بطور کلی ریشه بسیاری از مشکلاتی که فرد از آن آگاهی ندارد در گذشته فراموش شده او (ضمیر ناهشیار ) قرار دارد که بطور غیر ارادی رفتار و افکار او را جهت می دهد . بنابر این  بسیاری از رفتارها و هیجانات خارج از کنترل ما می باشد .برای مثال کنترل استرس و اضطراب در جمع ، یا کنترل شستن وسواس گونه دست و … . با این حال ما مسئول نهایی رفتار خود هستیم . اگر چه بسیاری از افراد می گویند می دانیم آما قادر به کنترل رفتار خود نیستیم .بنابر این مطالب زیر را بدقت مطالعه کنید .

اگر تا کنون به وسیله مشاوره روانشناسی و یا دیگر روشهای پزشکی نتیجه ای نگرفته اید هیپنوتیزم درمانی می تواند به همراه مشاوره روانشناسی یکی از بهترین روشهای کمک به شما برای رهایی از اختلالات عاطفی و جسمانی ناشی از اعصاب و فشارهای روانی باشد… بسیاری از اوقات می دانیم مشکل چیست ، و می خواهیم آن را بر طرف کنیم اما علی رغم تلاش زیاد باز قادر به رهایی از آن نیستیم . زیرا بخش عمده ای از رفتارها و افکار و احساسات و هیجانات در حال حاضر ما تحت تاثیر فشارهای سر کوب شده دوران گذشته در ضمیر ناخودآگاه و ناهشیار ما می باشد. هیپنو تیزم درمانی به همراه مشاوره روانشناسی و روان درمانی می تواند فشارهای ناهشیار ذهنی را کاهش و در نتیجه به صورت غیر مستقیم قدرت توانستن را در فرد بوجود آورد. با بکار گیری از هیپنوتیزم درمانی و مشاوره روانشناسی شما از همان ابتدا متوجه احساس بهبودی خود خواهید شد. بنابر این نیازی به ادامه تعداد بی شماری از جلسات روان درمانی که ممکن است گاهآ بی نتیجه و اتلاف وقت باشد نخواهد بود

هیپنوتیزم یک حالت جسمانی و ذهنی خاصی است که فرد در آن حالت نه خواب است و نه بیدار.ویا می توان گفت هیپنوتیزم حالتی از هشیاری است که در آن حالت می توان تغییرات مفیدی که بیمار به دنبال آن است را در ناهشیار بوجود آورد.

قابل هیپنوتیزم شدن : حدود ۵% از افراد قابل هیپنوتیزم شدن نمی باشند اما خوشبختانه حدود ۹۵% از افراد قابل هیپنوتیزم شدن هستند ، و این در شرایطی صادق است که خواست و رغبت فرد در کار باشد. هیپنوتیزم و خواب طبیعی: هیپنوتیزم با خواب طبیعی بسیار متفاوت است. و همچنین با هشیاری طبیعی نیز کاملا متفاوت است. هیپنوتیزم و اراده فرد: زمانی فرد و یا بیمار قابل هینوتیزم شدن و یا درمان می باشد که خواست او در کار باشد. در صورتی که تمایل شخص در کار نباشد کار درمان بی فایده است. بنابر این نمی توان هیچ گونه تغییر رفتاری و یا فکری در فردی که خواهان بهبود و یا تغییر نیست بوجود آورد.چطور با افسردگی مقابله کنیم

هیپنوتیزم و میزان درمان پذیری : هیپنوتیزم پذیری افراد نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت می باشد.برخی افراد از هیپنوتیزم پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و برخی دیگر از هیپنوتیزم پذیری کمتری برخوردارند. میزان درمان پذیری افراد برابر است با میزان هیپنوتیزم پذیری و سطح مشکلات آنها.

هیپنوتیزم درمانی به همراه روان درمانی میتواند عالی ترین نتیجه را دردرمان اختلالات عاطفی و روانی به همراه داشته باشد.در واقع بدون ارائه راه حلهای لازم در ارتباط با مشکلاتی که فرد با آن مواجه می باشد و همچنین بدون بکارگیری روشهای روان درمانی توسط متخصص این امر هیپنوتیزم درمانی نمی تواند موفق باشد.

براي اطلاعات بيشتر به مطلب آنچه درباره هیپنوتیزم درماني بايد بدانيم مراجعه كنيد.

هیپنوتیزم باعث کاهش فشار فکر در انجام یک عمل تکراری و یا ادامه یک فکر بیهوده می شود.در نتیجه به طور غیر مستقیم وسواس را درمان میکند.

هیپنوتیزم نه تنها قادر به کنترل اشتها (افزایش اشتها و کاهش اشتها) میباشد بلکه میتواند روی جسم فرد نیز اثرات مثبت داشته باشد.بنابراین هیپنوتیزم میتواند وسوسه پر خوری را کاهش دهد و به همین ترتیب میتواند میل به خوردن را افزایش دهد.

اکثر اختلالات جنسی از قبیل ناتوانای های جنسی, سرد مزاجی, زود انزالی ، فتيشيزم و تمایلات هم جنس گرایي ریشه ذهنی داشته و بیشتر بر اثر تجربیات دوران گذشته می باشد. که در ذهن ناخودآگاه بصورت یک لذت نابهنجار باقی می ماند. با هیپنوتیزم درمانی می توان این اثرات منفی را از بین برد

اعتیاد شروع اش یک نوع بزه کاری است (می تواند جرم هم باشد.) اما پس از آن که فرد به آن مواد عادت کرد، می توان گفت اعتیاد او یک نوع بیماری است، و آن یعنی وابستگی ذهنی به مواد. به عبارتی فرد معتاد نمی تواند بر وسوسه خود در استفاده از مواد غلبه نماید.هیپنوتیزم قادر است وسوسه و هوس استفاده از مواد را از بین ببرد.از آنجاییکه هیپنوتیزم قادر به نفوذ به ذهن نا هشیار فرد می باشد،  به همراه مشاوره روانشناسی و روان درمانی بهترین روش برای درمان اعتیاد و وابستگی روانی به هر چیز زیان آوری می باشد. 

هیپنوتیزم یکی از موثرترین تکنیکها در درمان لکنت زبان می باشد. عمده ترین علت لکنت زبان ترسهای دوران کودکی می باشد. هیپنوتیزم با از بین بردن اثرات آن ترسها  واثرات مثبتی که روی ناخودآگاه فرد می گذارد باعث درمان لکنت زبان می شود

هیپنوتیزم در از بین بردن تیکهای جسمانی موفق می باشد.شاید هیپنوتیزم باعث تعادل جسمانی فرد می شود و یا باعث رفع عوامل دیگری می شود که آنها باعث تیکهای عصبی می شوند

 

 

خانم ۵۸ ساله با مشکل افسردگی ، بی حالی ، روابط اجتماعی مختل ، متنفر از دیگران ، احساس بدبینی ، عدم اعتماد به نفس و … مراجعه و پس از چند جلسه درمان چنین گزارش می دهد : تنفرم از دیگران کمتر شده ، صحبت کردن با اطرافیان و شوق دیدنشان در من بیشتر شده . حس خوبی دارم ، اعتماد به نفسم هم بیشتر شده و لذت می برم . ثبت شده

آقای ۲۷ ساله با مشکل ترس از رانندگی ، وسواس فکری و اشتغال ذهنی برای تکرار بعضی از کلمات ، پر اشتهایی ، بی میلی جنسی به جنس مخالف و تمایل به همجنسگرایی مراجعه و پس از چند جلسه درمان چنین گزارش می دهد : وضعیت روحیم خیلی بهتر شده ، اعتماد به نفسم بیشتر شده ، به طور کلی بر خودم مسلط شده ام . تمایلات جنسی ام به صورت طبیعی در آمده. خدا را شکر می کنم ثبت شده بوسیله: د.ن

آقای ۱۵ ساله با مشکل لکنت زبان مراجعه و پس از چند جلسه درمان چنین گزارش می دهد : پیشرفت بسیار خوبی داشته ام نه تنها خودم احساس خوبی دارم بلکه اطرافیان نیز همین را می گویند . تقریباً کاملاً خوب شده ام ثبت شده

آقای ۱۸ ساله با مشکل تیکهای عصبی ، اضطراب و دلشوره ، کابوس شبانه ، پرش در خواب ، و ترس از حیوانات مراجعه و پس از چند جلسه درمان چنین گزارش می دهد : به طور کلی خیلی بهتر شده ام ، تیکهایم از بین رفته ، کابوس ندارم ، خوابم بهتر شده ، دردهای جسمانی ندارم و … ثبت شده بوسیله: س.ن

خانم ۴۵ ساله با مشکل استرس و اضطراب ، دلشوره ، بی قراری ، دردهای جسمانی ، بد خوابی ، پرخاشگری و سرد مزاجی و … مراجعه و پس از چند جلسه درمان چنین گزارش می دهد : می گوید احساس جنسی خوبی دارم ، استرسم بسیار کم شده ، خوابم بسیار بهتر شده ، داروهایم را قطع کردم ، درد جسمانیم بسیار کم شده ، به طور کلی احساس خیلی خوبی دارم. ثبت شده بوسیله: ر.م

آقای ۲۱ ساله با مشکل حمله هراس یا وحشت پانیک اتک همراه با کابوس شبانه ، گیجی و منگی و … مراجعه و پس از چند جلسه درمان چنین گزارش می دهد : می گوید حالم بسیار بسیار خوب شده تا به حال چنین آرامشی نداشته ام و همراهش که پدر وی میباشد نیز می گوید خدارا شکر فرزندم بسیار خوب شده. ثبت شده بوسیله:م.ز

توجه: لطفا” مطالب این ستون را بدقت مطالعه بفرمایید.می دانم ، می خواهم ، اما نمی توانم.1- آیا  عبارت فوق شامل حال شماست؟. می دانم ، می خواهم ، اما نمی توانم.  این جمله یعنی: می دانم مشکل ام چیست و می خواهم آنرا بر طرف کنم و برای درمان آن از همه روشهای رایج  استفاده کرده ام  اما با این حال هنوز قادر به حل یا درمان آن نیستم ، به عبارتی نمی توانم. مثلا” می دانم ترس از جمع یک ترس غیر واقعی است اما با این حال نمی توانم برخودم مسلط باشم در نتیجه دچار اضطراب می شوم. و یا می دانم علاقه جنسی به پا و یا همجنس یک انحراف جنسی است و می خواهم از آن دوری کنم اما نمی توانم . و یا پرخاشگری و وسواس و یا غیره. باید توجه داشته باشیم که انسان  در نظام اجتماعی مسئول اعمال و رفتار  خود می باشد و باید پاسخگو باشد. بنابر این نمی تواند ادعا کند به دلیل اینکه سر منشاء اصلی اعمال و رفتار ما  در ضمیر ناهشیار قرار دارد و خارج از کنترل ماست پس ما مسئول نیستیم. خیر چنین نیست . و ما مسئول عواقب رفتار خود هستیم. ان شاء الله روزی خواهد رسید که ما بتوانیم از نابهنجار شدن انسانها پیشگیری کنیم و در صورت نابهنجار شدن به راحتی درمان کنیم.  2- فقط  با کلیک روی مطالب  منوی سمت راست  که تحت عنوان اختلالات قابل درمان   و موارد دیگر آمده است می توانید  با نظریات  اینجانب آشنا شوید. بنابراین بقیه مطالب سایت متعلق به دیگران است که صرفا” جهت اطلاعات بیشتر به سایت اضافه شده .3- کاربران دگر باش عزیز با کمال احترام مطالبی که در مورد انحرافات جنسی در این سایت آمده است کسانی را مخاطب قرار می دهد که از گرایش جنسی خود راضی نبوده و تمایل شدید به تغییر و یا درمان آن دارند .بنابر این قبل از اظهار نظر فقط مطالب منوی سمت راست که از نظریات اینجانب می باشد مطالعه بفرمایید.4- لطفا” قبل از مراجعه به ما در مورد مشکل خود مطالعه بفرمایید.5- هیپنوتیزم در درمان اختلالات  روانی و جنسی همانند جراحی و بدون عارضه می باشد.6- هیپنوتیزم به همراه مشاوره و روان درمانی قوی ترین و سریعترین روش درمان مشکلات حل نشده شما.7- اسرار شخصی  شما نزد خودتان خواهد ماند و آنچه شما در پی درمان آن هستید مورد توجه قرار خواهد گرفت.8- و اما مطالب این سایت بر اساس تجربیات بالینی  نگاشته شده که  با مشاوره و درمان بیش از 11 هزار مراجع با اختلالات روحی و روانی گوناگون بدست آمده است و شما می توانید با کلیک روی منوی سمت راست سایت با این یافته و نظریات آشنا شوید. 

چطور با افسردگی مقابله کنیم
چطور با افسردگی مقابله کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *