چطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم
چطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم

دریافت شبا بانک ملت:https://ebanking.bankmellat.ir/ebanking/produceShebaCode.bm

دریافت شبا بانک ملی:https://www.bmi.ir/Fa/IBAN-SHABA.aspx

دریافت شبا بانک تجارت:ww.tejaratbank.ir/web_directory/1835-دریافت-شبا.html

دریافت شبا بانک صادرات:http://www.bsi.ir/Pages/sheba.aspx

دریافت شبا بانک رفاه:http://www.refah-bank.ir/portal/Default-1625.aspxچطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم

دریافت شبا بانک سپه:http://www.banksepah.ir/default-1232.aspx

دریافت شبا بانک مسکن:https://epayment.bank-maskan.ir/Banking/ShebaInquery.aspx

دریافت شبا بانک کشاورزی:http://www.bki.ir/Sheba/GetSheba

سهام عدالت که در سال 95 آغاز رسمی خود را داشت، در میان طرح‌های اقتصادی دولتی با شعار حمایت از قشر کم‌ بضاعت جامعه، سکاندار بالاترین رکن اجرایی ایران شده و به کرات دست گرم حمایت مسئولان را بر شانه‌های خود احساس کرده است. نوشته پیش‌رو در پورتال آسمونی که با دیدگاهی نقادانه تنظیم شده، در گام اول شناخت جامع طرح سهام عدالت را هدف قرار داده و با استناد به مصوبات مربوط، به تشریح اهداف، ساختار و مراحل اجرایی پروژه مورد بحث پرداخته است. نقد منصفانه طرح سهام عدالت که به دو دسته تبعات ساختاری و تبعات اجرایی تفکیک شده است، دومین بخش متن پیش‌رو را شکل داده و در انتها نگارنده به جمع‌بندی تحقیق خود و ارایه پیشنهاد برای رفع نقایص وارد بر طرح، پرداخته است.

 آسمان اهدافت را لمس کن، دست یافتنیست…

با سایت آسمونی همراه باشید تا با جدیدترین جزئیات سهام عدالت آشنا شوید…

راهنمای استفاده از سهام عدالت :

چطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم

1) ورود به سامانه سهام عدالت و کار با آن توسط مشمولین سهام عدالت مستلزم کسب راهنمایی اولیه می باشد. از مشمولین عزیز درخواست می شود قبل از شروع کار با این سامانه، راهنماي آن را با دقت مطالعه و طبق آن اقدام کنند تا استفاده از خدمات سامانه براي آنان سریع و نتیجه بخش شود.

2) سامانه سهام عدالت با بانک اسامی و اطلاعات مشمولان سهام عدالت مرتبط بوده و خدمات آن عبارت است از:

3) استفاده از سامانه سهام عدالت مشروط به ورود کد ملی و برخی مشخصات هویتی در سامانه است و ضرورت دارد این اطلاعات توسط شخص مشمول یا ولی، قیم یا وکیل قانونی وي با دقت وارد سامانه شود. همچنین، درج شماره تلفن همراه در دسترس جهت ارسال پیامک یا اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازي الزامی است.

4) کلیه مشمولین که در دوره ده ساله اجراي طرح سهام عدالت از ابتداي سال 1385 تا پایان سال 1394 ثبت نام شده قطعی در تعاونیهاي سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، می توانند از طریق این سامانه، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.

5) مشخصات هویتی کلیه مشمولین سهام عدالت تا دي ماه سال 1395 از طریق سازمان ثبت احوال کشور اخذ و به روز رسانی شده و ملاك اعلام وضعیت مشمولین، ارایه صورت وضعیت تسویه اقساط و سایر خدمات این سامانه می باشد.

6) در خصوص مشمولینی که طبق اطلاعات اخذ شده تا دي ماه 1395 از سازمان ثبت احوال کشور، جزو فوت شدگان تعیین شده اند، متعاقبا از طریق سامانه سهام عدالت اطلاع رسانی خواهد شد. 1395 تا پایان شهریور ماه 1396 ، پس از مشاهده صورت /12/ 7) مشمولین سهام عدالت می توانند از 17 وضعیت تسویه اقساط خود، در خصوص باقی مانده ارزش سهام که به طور کامل تسویه نشده ، نسبت به مبلغی که تمایل به پرداخت داشته و آن را در سامانه تعیین می کنند، یک قبض پرداخت داراي شناسه واریز از سامانه دریافت نمایند. مشمولانی که در صورت وضعیت خود از تخفیف برخوردارند، فاقد قبض پرداخت هستند و اکیدا نیز نباید هیچ وجهی به حساب دولت واریز نمایند.

8) پرداخت هاي مشمولین فقط از طریق بانک ملی ایران صورت خواهد گرفت و مشمولین می توانند مبلغ مدنظر خود را با استفاده از شناسه پرداخت و معادل مبلغ درج شده در قبض پرداخت که از سامانه دریافت می نمایند، پرداخت نمایند. پرداخت هرگونه وجه درخصوص سهام عدالت به جز از طریق بانک ملی ایران غیرقانونی است و تقاضا می شود مشمولین محترم به طور اکید از پرداخت پول به هر روش دیگر اجتناب نمایند.

9) مشمولین سهام عدالت می توانند از تاریخ 1396/1/30  و در اجراي مرحله دوم طرح ساماندهی سهام عدالت با مراجعه به سامانه نسبت به ورود و ثبت شماره شبا بانکی که حساب بانکی مرتبط به آن قابلیت واریز وجه به آن حساب را داشته باشد، اقدام نمایند. هر نفر مشمول سهام عدالت باید انحصاراً شبا بانکی به نام خود را در سامانه درج کند و امکان ثبت و تایید شماره شبا بانکی مربوط به ولی مشمول یا وکیل و قیم و یا هر فرد دیگري وجود ندارد.

10) لازم است مشمولین سهام عدالت که شخصاً داراي یک حساب بانکی معتبر نیستند، با مراجعه به بانک ها یا موسسات مالی اعتباري عضو شبکه شتاب نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و کلیه مشمولینی که داراي حساب بانکی معتبر هستند شماره شبا بانکی خود را از طریق شعب، دستگاه هاي خودپرداز، تلفن بانک، اینترنت بانک و سایر ابزارها و امکانات بانکی دریافت و به سامانه اعلام نمایند.

ب- گام هاي ده گانه کار با سامانه: 1) براي ورود به سامانه باید نشانی www.samanese.ir را در نوار آدرس مرورگر وب خود تایپ نمایید . پس از مشاهده صفحه ذیل (شکل 1)، با کلیک روي کلید “ورود” به سامان ه مشاهده صورتحساب سهام عدالت وارد شوید:

(شکل 1)

براي استفاده از این سامانه می بایست از مرورگرهاي وب، مانند: فایر فاکس و گوگل کروم و یا کرومیوم استفاده نمایید. درغیر اینصورت پیغام”مرورگر شما براي استفاده از سامانه مناسب نمی باشد” بر روي صفحه نمایان می گردد.براي دریافت هر یک از این مرورگرها میتوانید با کلیک بر روي لینک موجود در صفحه فو ق، آنها را دانلود نموده و بر روي سیستم خود نصب کنید.

2) پس از انجام مرحله فوق، صفحه مقررات سامانه مطابق (شکل 2) نمایش داده می شود:

(شکل 2)

پس از مطالعه مقررات سامانه و در صورت موافقت با آن، گزینه “مطالب فوق را مطالعه نموده و م ی پذیرم” را انتخاب نموده و بر روي کلید ادامه کلیک نمایید.

3) مطابق (شکل 3) کد ملی خود را بصورت کامل و بدون خط تیره در کادر وارد نمایید:

(شکل 3)

جهت حفظ ایمنی سیستم، در این صفحه باید کد امنیتی (بدون حساسیت به بزرگ و کوچک بودن حروف) داخل کادر را تایپ نمایید. اگر کد امنیتی مورد نظر ناخواناست، بر روي آن کلیک نمایید تا ب هروزرسانی شده و کد جدیدي براي شما به نمایش درآید. اگر کد امنیتی صحیح وارد نشود، پیغام “کد امنیتی اشتباه است” نمایش داده می شود و لازم است مجدداً با دقت وارد گردد.

در صورتیکه کد ملی به صورت صحیح وارد نگردد، سامانه مطابق(شکل 4) پیغام”لطفا شماره ملی را به شکل صحیح وارد نمایید” را نمایش میدهد:

(شکل 4)

4) پس از ورود کد ملی و کد امنیتی بصورت صحیح، روي دکمه ادامه کلیک نمایید تا اطلاعات کد ملی شما در سیستم، اعتبار سنجی گردد. در این حالت پیامهاي ذیل حسب انواع کد ملی مشاهده می شود:

الف- کد ملی وارد شده مشمول سهام عدالت نبوده و سامانه پیغامی مطابق (شکل 5) را نمایش می دهد. در اینصورت با کلیک بر روي دکمه خروج از سامانه، از سامانه خارج گردید:

(شکل 5)

ب – کد ملی وارد شده در بانک اطلاعاتی بعنوان یک فرد متوفی شناسایی شده و سامانه پیغامی مطابق (شکل 6) نمایش می دهد. در اینصورت با کلیک بر روي دکمه “خروج از سامانه” از سامانه خارج شوید:

(شکل 6)

ج- در صورتی که کد ملی وارد شده، بعنوان مشمول سهام عدالت شناسایی گردد، با کلیک بر روي کلید” ادامه ” وارد صفحه بعدي شوید.

5) در این قسمت، 4 مرحله طی چهار صفحه ذیل براي انتخاب اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی ، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه در نظر گرفته شده است. مشمول می بایستی از بین گزینه ها، گزینه صحیح را انتخاب و با کلیک بر روي کلید “ادامه” هرچهار صفحه را مطابق شکل هاي 7 الی 10 تکمیل و به صفحه بعد برود:

(شکل 7)

چطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم

 

(شکل 8)

(شکل 9 و 10)

نکته 1: نشانگر زمان در سمت چپ و پایین این صفحات، زمان مجاز باقیمانده براي فعالیت در این مرحله را تا خروج خودکار از سامانه نمایش می دهد. هنگامی که زمان به اتمام برسد، شما از سامانه خارج می شوید و لازم اس ت دوباره به سامانه وارد شوید.

نکته 2: مشمولینی که به هر دلیل فاقد شماره شناسنامه می باشند، باید گزینه خط تیره را انتخاب نمایند.

6) در این قسمت مطابق (شکل 11 ) خلاصه اطلاعات هویتی انتخاب شده نمایش داده می شو د. درصورت تایید

اطلاعات مورد نظر با کلیک بر روي کلید “ادامه” به مرحله بعدي هدایت می شوید :

(شکل 11 )

چنانچه اطلاعات درست انتخاب نشده باشد، پیغام (شکل 12 ) نمایش داده خواهد شد. در این حالت اگر قصد اصلاح اطلاعات را دارید با کلیک بر روي کلید”اصلاح” به صفحه اول مرحله شناسایی(انتخاب نام و نام خانوادگی) بازگشته و تمامی اطلاعات را مجدداً انتخاب نمایید و سپس کلید ” ادامه” را کلیک کنید:

(شکل 12)

نکته 3: در بخش اخذ اطلاعات هویتی، اگربیش از سه بار، اطلاعات نادرست انتخاب شود، دسترسی به سامانه تا 72 ساعت مسدود می گردد (شکل 13).

(شکل 13)

7) در این مرحله، “صورت وضعیت دارایی” یا ” صورتحساب تسویه اقساط سهام عدالت” مشمول براي کدملی وارد شده مطابق (شکل 14 ) نمایش داده می شود.

در صورت تمایل به خروج از این صفحه ، کلید “پایان استعلام” را کلیک و از سامانه خارج شوید. با کلیک بر روي کلید “چاپ صورتحساب”، درصورتی که سیستم شما به چاپگر متصل باشد، امکان چاپ  صورتحساب وجود دارد. با کلیک بر روي کلید “صدور قبض پرداخت” می توانید نسبت به صدور قبض براي پرداخت باقیمانده ارزش اولیه سهام تخصیصی اقدام کنید. براي ورود اطلاعات مربوط به شماره شبا بانکی کلید”ثبت شماره شبا بانک ی” را کلی ک و به صفحه ورود اطلاعات هدایت می گردید.

نکته 4: مشمولین می توانند با مراجعه به شعب بانکها و موسسات مالی اعتباري یا از طری ق سای ت اینترنت ی و دستگا ه هاي خودپرداز و سایر امکانات بانک ها ، شناسه حساب بانکی ایران (شبا) 24 رقمی مربوط ب ه حسا ب بانک ی خو د را دریافت نمایند. شماره شبا بانکی که وارد سامانه خواهید نمود باید الزاماً به نام شخص مشمول باشد.

(شکل 14 )

8) در صفحه ذیل (شکل 15 ) می توانید با ورود مبلغی که مایل به پرداخت آن هستید، از حداقل 100،000 ریال تا حداکثر معادل مبلغ باقیمانده ارزش اولیه سهام تخصیصی که در صورتحساب شما درج شده است، نسبت به صدور قبض پرداخت با کلیک بر روي کلید “ثبت نهایی و صدور قبض پرداخت” اقدام نمایید.

نکته 5: در زمان وارد نمودن مبلغ دقت نمایید که تنظیم زبان صفحه کلید شما انگلیسی باشد.

(شکل 15)

9) قبض پرداخت مشمول مطابق( شکل 16 )نمایش داده می شود و داراي قابلیت چاپ است . این قبض داراي مبلغ قابل پرداخت انتخاب شده توسط مشمول و حاوي شناسه پرداخت عددي و بارکد بوده و مبلغ مذکور قابل تغییر مجدد نم یباشد. مشمول میتواند با در اختیار داشتن این قبض و شناسه پرداخت آ ن معادل مبلغ انتخابی خود که در قبض پرداخت آن درج شده از طریق مراجعه به بانک ملی ایران، نسبت به پرداخت اقدام نماید.

(شکل 16)

10) در صفحه ورود شماره شبا بانکی (شکل 17 )می توانید شماره شبا بانکی خود را (بدون IR) و همچنین شماره تلفن همراهی که به آن دسترسی کامل دارید را وارد نمایید. پس از ورود صحیح اطلاعات مذکور، کلید “تایید و ثبت اطلاعات در سامانه” را کلیک نمایید.(با ورود صحیح کد شبا بانکی، نام بانک عامل که شماره شبا بانکی مربوط به شماره حساب آن می باشد، به صورت خودکار در سامانه درج می گردد.)

(شکل 17)

درصورتیکه شماره شبا بانکی یا تلفن همراه به صورت صحیح وارد نگردد، پیغام خطا مطابق زیر(شکل 18 )نمایش داده می شود که در این حالت باید مجدداً اطلاعات مذکور به صورت صحیح وارد سامانه گردد.

(شکل 18)

پس از ورود و ثبت اولیه اطلاعات به صورت صحیح و کامل، صفحه اعلام وضعیت شماره شبا بانک ی در سامان ه مانند شکل زیر(شکل 19 ) نمایش داده خواهد شد و وضعیت تایید شماره شبا بانکی مشمول در سطر آخر این صفح ه قابل مشاهده است. مشمول می تواند پس از 15 روز از تاریخ ثبت اولیه اطلاعات، با مراجعه به سامانه از نتیجه تایید یا عدم تایید شماره شبا بانکی خود در همین صفحه مطلع گردد.

(شکل 19 )

پس از طی شدن مدت 15 روزه مورد نظر و با مراجعه به سامانه در صفحه مذکور، در صورت یکه شماره شبا بانکی مورد تایید قرار گرفته باشد، پیام” تایید و ثبت نهایی شد.” ( شکل 20 ) مشاهده می گردد.

( شکل 20 )

در صورت عدم تایید شماره شبا بانکی، پیام “عدم تایید، نیازمند اصلاح و ثبت شماره شبا بانکی جدید” نمایا ن می گردد (شکل 21 ). در این وضعیت لازم است مجدداً با کلیک بر روي کلید” ثبت شماره شبا بانکی جدید در سامانه” به صفحه ورود شماره شبا بانکی براي ورود اطلاعات وارد شوید.

( شکل 21 )

اخبار جدید نیز در بخش انتهای صفحه “تازه های مرتبط” درج شده است.

1- مقدمه

توزیع سهام شرکت‌های دولتی در میان جامعه و به‌ویژه اقشار کم بضاعت آن در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی مطرح شد و در کوران رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در برنامه‌های اقتصادی تعدادی از نامزدها جای گرفت. با پیروزی آقای دکتر‌ احمدی‌نژاد بر دیگر رقبا، اجرای طرح سهام عدالت با جدیت بیشتری مورد تأکید مسئولان جدید قرار گرفت و سرانجام «آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدلات» در تاریخ 1384/11/09 و پس از اصلاح متن اولیه که خود در 1384/08/23 مصوب هیأت وزیران شده بود، به تصویب این هیأت رسید.

تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال 85 مطابق ماده 7 آیین‌نامه اجرایی پیش گفته، در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد. طرح مورد بحث که بنا به اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت و به گفته مسئولان آن اهدافی همچون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی در بین اقشار کم درآمد، کاهش خطرات ناشی از تمرکز دولت، بهبود توزیع ثروت و درآمد و تسریع در روند خصوصی‌سازی را نشانه رفته، با نقد منتقدان و تأیید حامیان روبه‌رو شد و بحث‌های فراوان برانگیخته است.

متن پیش‌رو می‌کوشد، با معرفی و نقد منصفانه طرح سهام عدالت گامی در راستای توزیع همگون‌تر ثروت ایرانی در میان ایرانیان بردارد.

سهام عدلت چیست و سهام عدالت به چه کسانی تعلق میگیرد؟

نحوه دریافت سود سهام عدالت و خرید سهام عدالت چگونه است؟

استعلام و پیگیری سهام عدالت از کجاست؟

سایت رسمی سهام عدالت چه آدرسی است؟

قیمت سهام عدالت در سال 96 و ارزش سهام عدالت هر فرد چقدر است؟

نحوه واگذاری و فروش سهام عدالت به چه صورت است و آیا قادر خواهد بود فقر را ریشه کن کند؟

و سهام عدالت چه تاثیری بر خصوصی سازی دارد؟

پاسخ کلیه سوالات در ادامه متن آمده و اطلاعات تماس، آدرس وبسایت سهام عدالت در انتهای صفحه ذکر شده است.

 

اطلاعات تماس

وب سایت ثبت نام سامانه سهام عدالت: www.samanese.ir

تلفن: 02183338

نمابر: 02188085667

پست الکترونیک: edalat@samanese.ir

 

2- معرفی طرح سهام عدالت:

2-1- اهداف طرح

اهداف طرح براساس اساسنامه سهام عدالت و اساسنامه تیپ تعاونی‌های عدالت استانی، مشتمل بر موارد زیر است:

2-2- ساختار اجرایی طرح

ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت، عالی‌ترین نهاد فعال در پروژه مورد بحث است.

این ستاد از 18 عضو تشکیل شده که 12 عضو آن دارای حق رأی و 6 عضو دیگر حق رأی ندارند.

ریاست این ستاد برعهده بالاترین مقام اجرایی کشور است و 9 وزیر هیأت دولت در کنار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران 12 عضو دارای حق رأی این ستاد را تشکیل می‌دهند. ستاد مرکزی که با هدف برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر فرآیند واگذاری سهام عدالت تشکیل شده است از اختیاراتی همچون واگذاری سهام عدالت، تعیین اولویت استان‌ها و مشمولان طرح، تصویب ضوابط اجرایی، تعیین وظایف ستادهای استانی و نظارت بر عملکرد آنها و انجام هرگونه اقدامات اجرایی لازم در چارچوب مقررات مربوطه، برخوردار است.

ستادهای استانی را شاید بتوان دومین نهاد مؤثر در فرآیند اجرای پروژه سهام عدالت دانست.

مسئولیت حسن اجرای تصمیمات ستاد استانی، برعهده رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان است.

و آخرین بند که به انجام هرگونه فعالیت نافع برای شرکت اشاره کرده، مؤید فراخی بسیار حوزه عمل این شرکت است.

سرمایه این شرکت در زمان تأسیس پانصد میلیون ریال است که صددرصد آن به وزارت اقتصاد و دارایی تعلق دارد.

سهام شرکت به تدریج به تعاونی‌های عدالت استانی واگذار شده و به سهام طبقه ب (عادی) تنزل می‌یابد.

در انجام مراحل افزایش سرمایه، حق‌تقدم از سهامداران طبقه ب سلب شده و به سهامدار طبقه الف تعلق می‌گیرد.

تصمیمات مجامع عمومی این شرکت نیز در صورت حضور و موافقت سهامدار طبقه الف یا وکیل وی معتبر خواهد بود.

شرکت‌های تعاونی عدالت استانی دیگر نهاد اجرایی درگیر در طرح سهام عدالت هستند.

کلیه اعضا مکلف‌اند به مسئولیت‌های قانونی خود که محدود به یک صدم درصد کل سهام تعاونی است، عمل کنند.

2-3- مراحل اجرایی طرح

مراحل انجام پروژه سهام عدالت را می‌توان به سه مرحله اصلی واگذاری (فروش اقساطی) شرکت‌های دولتی به شرکت کارگزاری سهام عدالت و واگذاری (فروش اقساطی) سهام شرکت کارگزاری مزبور به تعاونی‌های عدالت استانی و در گام آخر توزیع سهام تعاونی‌های مذکور به مشمولان طرح تقسیم کرد؛ هر چند هر یک از این سه مرحله به نوبه خود سازوکارهای اجرایی ویژه‌ای را می‌طلبند. انتخاب و ارزش‌گذاری شرکت‌های قابل‌واگذاری به شرکت کارگزاری، شناسایی مشمولان به عنوان اعضای تعاونی‌های عدالت استانی، ارزش‌گذاری سهام واگذار شده به هر مشمول و تعیین و دریافت اقساط سهام واگذار شده،

در اولین گام اجرا نمودن سه مرحله پیش گفته خودنمایی می‌کنند.

ارزش معامله در هر یک از مراحل یاد شده بدون احتساب سود فروش اقساطی منظور خواهد شد.

3- ایرادات وارد بر طرح

3-1- تبعات ساختار طرح

3-1-1- تمرکز:

هر چند یکی از اهداف طرح سهام عدالت کاهش خطرات ناشی از تمرکز دولت ذکر شده است، لکن مراحل اجرایی طرح مزبور نه تمرکززدا که تمرکززا است. تجمیع مالکیت و مدیریت قریب به 500 شرکت دولتی در شرکت کارگزاری سهام عدالت، چیزی جز افزودن بر نهادهای اقتصادی بسیار بزرگ دولتی و شبه دولتی در برندارد. اگرچه واگذاری سهام شرکت کارگزاری مزبور به تعاونی‌های عدالت استانی در بلندمدت (پس از 20 سال و اتمام فروش اقساطی) بر سهامداران این شرکت خواهد افزود، اما ریالی از دارایی‌های آن نخواهد کاست و در مالکیت شرکت‌های واگذار شده خللی ایجاد نخواهد کرد.

3-1-2- تشکیل نهادهای اداری بزرگ و بروکراتیک

جدا از شرکت کارگزاری سهام عدالت که نهاد اقتصادی عظیم و تأثیرگذاری خواهد بود، در فرآیند اعطای سهام شرکت‌های دولتی به مردم کم‌بضاعت، نهادهای اداری بسیار فربهی حضور خواهند یافت که انتظار چالاکی از آنها بیهوده است. ستاد مرکزی با 18 عضو که در بردارنده رئیس جمهور و 9 وزیر است و چنین به نظر می‌رسد که عمده کار اجرایی آن برعهده 6 عضو بدون حق رأیش باشد و همچنین ستادهای استانی نیز که با اعضایی متناظر واحد مرکزی خود تشکیل خواهند شد، نهادهایی با اعضایی بلند مرتبه‌تر از حد و اندازه این طرح هستند و تصور تشکیل جلسات آن با وقفه‌های طولانی و بدون حضور تمامی اعضا، کار دشواری نیست.

از دیگر سو تشکیل و تأسیس شرکت‌های تعاونی استانی از توجیه قابل ملاحظه‌ای برخودار نیست.

3-2- تبعات اجرایی طرح

3-2-1- اخلال در فرآیند خصوصی‌سازی

با وجود آن که در مواردی بعضی از مسئولان طرح، سهام عدالت را یگانه راه خصوصی‌سازی دانسته‌اند، نگارنده بر این باور است که نه تنها چنین نیست که سهام عدالت مخل

خصوصی‌سازی نیز خواهد بود.

از دیگر سو ورود نزدیک به 500 شرکت دولتی به پرتفوی کارگزاری سهام عدالت از آن رو که با مالکی حداقل 49 درصدی همراه خواهد بود، می‌تواند مانعی در ورود آنان به

بورس اوراق بهادار باشد.

3-2-2- دامنه زمانی بلندمدت

دامنه زمانی طرح 20 سال در نظر گرفته شده که این مدت زمانی طویل می‌تواند نقطه ضعفی برای اجرای طرح مزبور در سرزمینی باشد که در اجرای برنامه‌های چهار ساله‌اش

درمانده است. واگذاری تدریجی در دامنه زمانی 20 ساله بدون احتساب سود فروش اقساطی که رقم قابل‌توجهی در این دامنه فراخ زمانی خواهد بود، به نوبه خود قابل تأمل

است. از دیگر سو اخراج اعضای تعاونی با از دست دادن شرایط عمومی و اختصاصی در مدت زمان یاد شده و دیگر مواردی که اداره تعاونی‌ها و ستادها را با مشکلات گوناگون

رودررو کند، خارج از تصور نیست.

3-2-3- تعداد بسیار اعضا

گستره شمول طرح مورد بحث چند ده میلیون نفر را در برخواهد داشت، که هر یک به عنوان عضوی از یک تعاونی استانی خود را در تصمیمات مربوط به اداره تعاونی یا شاید شرکت‌ کارگزاری معظم سهام عدالت محق بدانند. برگزاری مجامع عمومی شرکت‌هایی با چند ده میلیون عضو امری بسیار دشوار است که طراحان پروژه سهام عدالت با

برگزاری انتخابات نمایندگان اعضا در صدد رفع آن برآمده‌اند، لکن انجام چنین انتخاباتی نیز دشواری خاص خود را خواهد داشت. از دیگرسو پاسخ‌گویی به خیل افرادی که به

خوبی از حقوق و وظایف خود آگاه نیستند و ممکن است با برداشت نادرست از وعده‌های داده شده، انتظاراتی فراتر از حدود طرح داشته باشند، بر مشکلات اجرای پروژه

خواهد افزود.

اطلاعیه شماره 14 سازمان خصوصی سازی در خصوص شروع عملیات تقسیم و اختصاص سهام عدالت فوت شدگان به وراث آنان صادر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند، وراث قانونی مشمولان فوت شده سهام عدالت می توانند از روز شنبه مورخ

16/4/1397 جهت تقسیم و اختصاص سهام عدالت اشخاص متوفي خود به دفاتر منتخب پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

این مرحله از عمليات شامل آن دسته از وراثی خواهد بود که تمامی آنان در قید حیات هستند.

در اين مرحله، لازم است کلیه وراث مراجعه كننده،  ضمن آگاهي از مفاد این اطلاعیه و رعایت مندرجات آن و نیز با در دست داشتن مدارک و كسب شرايط لازم به دفاتر

منتخب پیشخوان دولت مراجعه نمایند. بدیهی است در صورت نقص مدارک هر یک از وراث، دفاتر پیشخوان قادربه ارائه خدمت نخواهند بود.

1- کلیه وراث در قید حیات باشند.

2- کلیه وراث قانونی یا وکیل/قیم/ولی قانونی آنان به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت (فهرست و اطلاعات کامل آنها در سامانه سهام عدالت به نشانی

www.samanese.ir قابل مشاهده است) مراجعه نمایند.

3- مدارک لازم برای ارائه به دفاتر پیشخوان:

الف – اصل گواهی حصر وراثت صادره از مراجع ذیصلاح قانوني.

ب – اصل کارت ملی وراث

پ – مشخصات هویتی شامل: شماره شناسنامه و تاریخ تولد ورثه.

ت – کد پستی و نشانی محل اقامت لااقل یکی از وراث

ث – شماره تلفن همراه هر یک از وراث

ج – شماره شبای بانکی تمامی وراث (در صورتی که قبلاً در سامانه سهام عدالت شماره شبای تأیید شده نداشته باشند)

چ – اصل وکالت نامه کاری رسمی وکیل از ورثه.

ح – اصل مدرک تعیین کننده قیمومیت/ولایت هر يك از ورثه.

خ – اصل کارت ملی وکیل/قیم/ولی

کلیه وراث قانونی می¬توانند با در دست داشتن مدارک فوق الذکر به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت مراجعه و پس

از تکمیل فرم تقسیم نامه که به امضای تمام وراث می¬رسد نسبت به تکمیل اطلاعات به منظور دریافت قدرالسهم خود و سود سهام عدالت که در حساب بستانکاری متوفی ذخیره شده اقدام نمایند.

نتیجه عملیات تقسیم و اختصاص سهام عدالت به وراث پس از مدت حداقل (10) روز کاری در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir قابل مشاهده خواهد بود.

4- نتیجه‌گیری و پیشنهاد

طرح سهام عدالت از تناقض اهداف و برنامه در رنج است.

طراحان این پروژه به تأسیس نهادها و ادارات بزرگ و بروکراتیکی همت گماشته‌اند که لزوم و نحوه تشکیل هر یک از آنان می‌تواند محل پرسش‌های فراوان باشد. به راستی حضور رئیس‌جمهور به عنوان مدیر ارشد و همراهی 9 وزیر با وی در پروسه اعطای سهام شرکت‌های دولتی به مردمان کم‌بضاعت در پی چه ضرورتی پدید آمده است و مگر نه آن که سازمان خصوصی‌سازی و نهادهای حمایتی همچون دفتر امور مناطق محروم، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از توانایی به سرانجام رساندن چنین طرحی برخوردارند. از سوی دیگر آیا خرید سهام عدالت، بازپرداخت اقساط و توزیع سود آن در میان مشمولان می‌تواند توجیه‌گر تأسیس 30 تعاونی استانی که هر یک هیأت مدیره، بازرس، مدیرعامل و دیگر مستخدمین اجرایی و اداری را در بطن خود دارند و هزینه فراوانی در پی می‌آورند، باشد و مگر نه این که ستادهای استانی، خود قادر به سامان‌دهی این سه مهم هستند.

سهام واگذار شده می‌تواند در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی یا خود شرکت باشد و به صورت اقساطی به مشمولان واگذار گردد.

با چنین شیوه‌ای خصوصی‌سازی اعمال خواهد شد و شرکت‌ها از شانس بیشتری برای پذیرش در بورس برخوردار خواهند شد.

 

اطلاعات تماس

وب سایت سامانه سهام عدالت: www.samanese.ir

تلفن: 02183338

نمابر: 02188085667

پست الکترونیک: edalat@samanese.ir

 

اطلاعاتی که وبسایت سهام عدالت از شما دریافت می کنید

لطفاً دفت نمایید برای مشاهده سامانه سهام عدالت از مرورگر های فايرفاکس ، کروم يا کروميوم استفاده نماييد

 

مرحله اول: مقررات سامانه

1 – اين سامانه براي مشاهده صورتحساب و تسويه بدهي مشمولين سهام عدالت مي‌باشد. 2 – اطلاعات درخواست شده در اين سامانه بايد توسط مشمول، ولي، وکيل ويا قيم قانوني ايشان وارد شود. 3 – وارد نمودن شماره تلفن همراه معتبر در سامانه الزامي است، 4 – حداکثر زمان جهت هر بار استفاده از سامانه 10 دقيقه بوده،و پس از اتمام،بايد از ابتدا وارد سامانه شد. 5 – اگر در مراحل شناسايي بيش از سه بار، اطلاعات هويتي نادرست وارد کنید، دسترسي به سامانه 72 ساعت مسدود مي گردد. 6 – فعاليت مراجعين در اين سامانه ثبت شده و قابل پيگيري مي باشد.

مرحله دوم: شناسایی

شماره ملي لطفا شماره ملي خود را با صفر هاي اول شماره به صورت كامل و بدون خط تيره ( 10 رقمي ) وارد كنيد مثال 0070854309

مرحله سوم: دریافت اطلاعات

اگر شما مشمول سهام عدالت باشید در صفحه اطلاعات نمایش داده می شود.

در غیر اینصورت پیام زیر برای شما نمایش داده می شود:

“اين شماره ملي در سامانه ثبت نشده است مراجعه كننده گرامي شماره ملي وارد شده در فهرست مشمولين ثبت نام شده سهام عدالت نمي باشد. با تشکر ، لطفا از سامانه خارج شويد”

مرحله چهارم: مشاهده صورتحساب

صورتحساب سهام عدالت شما در این مرحله نمایش داده می شود.

جدول زمان‌بندی مراجعه به سامانه سهام عدالت

کلیه مشمولین که در دوره ده ساله اجرای طرح سهام عدالت از ابتدای سال1385 تا پایان سال1394 ثبت نام شده قطعی در تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، می توانند با مراجعه به این سامانه، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.

بر اساس سامانه، مشمولان به ترتیب رقم سمت راست شماره ملی خود از فردا می توانند صورتحساب دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی:

سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از سه شنبه مورخ 1395/12/17 برای مشمولین محترم و دریافت صورتحساب مربوطه راه اندازی خواهد شد.

این سامانه پایگاه رسمی اطلاع رسانی سهام عدالت در کشور بوده و خدمات آن تا پایان شهریور سال 1396 ادامه دارد.

همچنین اطلاعیه ها، اخبار و پاسخ سوالات متداول در مورد سهام عدالت از طریق این نشانی قابل دریافت است.

سامانه سهام عدالت با بانک اسامی و اطلاعات مشمولان سهام عدالت مرتبط بوده و خدمات آن به شرح ذیل است:

” اعلام مشمول بودن یا نبودن هر فرد در طرح سهام عدالت”.

” اعلام وضعیت متوفی بودن مشمول “.

” صدور صورت وضعیت تسویه اقساط مشمول “.

” صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده سهام عدالت”.

همچنین درج شماره تلفن همراه در سامانه جهت برقراری تماس توسط سازمان خصوصی سازی الزامی است.

جدول زمانبندی مراجعه به سامانه سهام عدالت طی ده روز اول فعالیت آن مطابق زیر است:

جدول زمانبندی مجاز برای مراجعه به سامانه سهام عدالت در ده روز شروع فعالیت سامانه

پرداخت هرگونه وجهی، به جز از طریق بانک ملی ایران و خارج از دو حالت فوق غیرقانونی است.

همچنین اعلام می شود هر گونه معامله و خرید و فروش سهام عدالت و یا اقدامات مشابه کاملا غیرقانونی بوده و بلااثر می باشد.

از مشمولین سهام عدالت درخواست می شود، راهنمای آن را با دقت مطالعه و طبق مفاد آن اقدام کنند.

مشمولین سهام عدالت می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن گویا به شماره 83338 تماس برقرار نمایند.

 

 

اطلاعات تماس

وب سایت سامانه سهام عدالت: www.samanese.ir

تلفن: 02183338

نمابر: 02188085667

پست الکترونیک: edalat@samanese.ir

1)چنانچه اطلاعات شناسنامه ای مشمولین از تاریخ ثبت نام قطعی تاكنون تغییر یافته باشد، چه اقدامی باید انجام شود؟

پاسخ: آخرین اطلاعات هویتی و اصلاحات شناسنامه تا دی ماه ۱۳۹۵ از ثبت احوال كشور دریافت و اعمال شده است.

این مشخصات نهایی، مبنای عضویت و سهامداری مشمولین است، لذا نیاز به اقدام خاصی نمی باشد.

2)در صورت تغییر تعداد یا تغییر شرایط خانوار ناشی از تولد، ازدواج و فوت چه اقدامی باید نمود؟

پاسخ: اقدام خاصی لازم نیست.

تخصیص سهام عدالت بر مبنای بعد خانوار در زمان ثبت نام است و ازدواج، طلاق و فوت تأثیری در مبلغ سهامداری ندارد.

همچنین متولدین بعد از تاریخ ثبت نام در خانوارها نیز از سهام عدالت برخوردار نیستند.

3) خانوارهایی كه در قالب یكی از اقشار نظیر روستائیان یا مددجویان كمیته امداد امام خمینی ( ره ) ثبت نام نموده اند ولی اكنون جزو آن اقشار نیستند ( مثلاً دیگر در روستا زندگی نمی كنند یا مدد جوی كمیته امداد نیستند)، كماكان سهامدار هستند یا خیر و باید چه اقدامی انجام دهند؟

پاسخ: ملاك سهامداری افراد و خانوارها قطعی شدن ثبت نامشان در طرح سهام عدالت است، و درج تغییرات نیاز نیست.

 

عضویت مشمولین سهام عدالت و شرایط آن

1) چگونه افراد می توانند مطمئن شوند كه مشمول سهام عدالت هستند؟ پاسخ: به زودی سامانه تأئید عضویت و صدور صورتحساب مشمولین سهام عدالت در همین آدرس اینترنتی راه اندازی می شود و كلیه متقاضیان و آحاد مردم می توانند از طریق این سامانه از عضویت خود مطلع شده وآخرین وضعیت سهامداری شان را پی گیری و صورتحساب خود را مشاهده نمایند.

2) كدام اقشار جمعیت جزو واجدین شرایط دریافت سهام عدالت بوده اند؟ پاسخ: فهرست اقشار جمعیتی كه در 10 سال گذشته واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده اند به همراه تعداد ثبت نام شدگان هر یك از این اقشار، در بخش سهام عدالت همین پایگاه اطلاع رسانی قابل مشاهده است.

3) آیا امكان ثبت نام برای اشخاصی كه تاكنون برای سهام عدالت ثبت نام نكردند وجود دارد؟ پاسخ: دوره مجاز ثبت نام بازه زمانی ده ساله 1385 الی 1394 بوده و پس از آن ثبت نام جدید صورت نمی گیرد.

4) افراد جامانده و كسانی كه قبلاً ثبت نام نكرده اند چگونه می توانند مشمول دریافت سهام عدالت شوند؟ پاسخ: دوره مجاز سهام عدالت به پایان رسیده است. در حال حاضر به دلیل عدم وجود مجوز و ظرفیت های قانون، ثبت و توزیع سهام عدالت به افراد جدید میسر نمی باشد.درصورت صدور مجوزهای جدید، متعاقباًاطلاع رسانی خواهد شد.

5) افرادی كه با وجود ثبت نام اولیه در زمان مقرر در تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها، ثبت نام نهایی نداشتند، مشمول سهام عدالت محسوب می شوند؟ پاسخ: فقط كسانی كه در شركت های تعاونی شهرستانی ثبت نام نهایی داشته اند و نامشان از طریق آن شركت تعاونی به سازمان خصوصی سازی ارسال و در بانك اطلاعاتی مشمولین درج شده است مشمول سهام عدالت هستند و صرفاً ثبت نام اولیه دلیل عضویت مشمولین نیست.

6) آیا ثبت نام شدگان فوت شده كماكان مشمول سهام عدالت هستند؟ پاسخ: بلی ثبت نام شدگان قطعی فوت شده جزو مشولین سهام عدالت هستند و وراث قانونی شان می توانند متعاقباً از طریق همین آدرس اینترنتی اطلاعات لازم جهت اقدامات بعدی را كسب نمایند. فعلاً ضرورتی به هیچ گونه پی گیری یا مراجعه حضوری نمی باشد.

7) در صورت مفقودی برگه عضویت سهام عدالت باید چه اقدامی كرد؟ پاسخ:هیچ لزومی به در اختیار داشتن برگه عضویت سهام عدالت نیست و این برگه دارای كاربرد و ارزش نمی باشد.

خرید و فروش، ارزش سهام و دریافت سود

1) آیا معامله نمودن سهام عدالت امکان پذیر است؟ پاسخ: هرگونه معامله برگه سهام عدالت ممنوع و فاقد اعتبار است.

در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت فقط ثبت نام شدگان قطعی، مشمول سهام عدالت محسوب می شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و هر نوع معامله سهام و یا خرید و فروش برگه های در دست مشمولین غیر قانونی و بلااثر است.

2) زمان آزاد سازی و معاملاتی شدن سهام چه وقت خواهد بود و نحوه معامله آن چگونه است؟ پاسخ: آزاد سازی و معاملاتی شدن سهام عدالت نیاز به مجوز مراجع ذیصلاح قانونی دارد. زمان و نحوه معاملات سهام عدالت متعاقباً به صورت گسترده به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

3) آیا در زمان آزاد سازی سهام عدالت، برگه های عضویت در اختیار مشمولین قابل خرید و فروش می باشد؟ پاسخ: برگه های در اختیار مشمولین صرفاً تأئیدیه ثبت نام و عضویت در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتی ندارند.

4) ارزش سهام تخصیص یافته به هر نفر چقدر است؟ پاسخ: ارزش سهام تخصیصی اولیه به هر نفر در زمان ثبت نام یک میلیون تومان بوده است.

5) ارزش سهام عدالت تخصیص یافته به هر مشمول در خانوارهای بالاتر از 5 نفر ( در زمان ثبت نام ) چه مبلغی است؟ پاسخ: در خانوارهای بالای 5 نفر همانند مثال ذیل می توان ارزش سهام تخصیصی اولیه را محاسبه نمود:

تومان625,000= جمع سهام تخصیصی به خانوار ( 5,000,000 تومان ) تقسیم بر تعداد عضو خانوار زمان ثبت نام (8 نفر) = ارزش سهام تخصیصی هر نفر

6) ارزش روز سهام تخصیص یافته به هر نفر از مشمولین چه مبلغی است؟ پاسخ: ارزش روز سهام متناسب با افزایش یا کاهش ارزش سهام شرکت های سرمایه پذیر در نوسان است، لیکن درحال حاضر می توان با تخمین مناسب، اعلام کرد ارزش روز این سهام حدود دو برابر ارزش زمان واگذاری ( تخصیص اولیه) است.

7) چرا به برخی مشمولین سود سهام عدالت دریافت شده ولی به برخی دیگر هیچگونه وجهی پرداخت نشده است؟ پاسخ: به آن دسته از افرادی که تا قبل از سال 1387 مشمول سهام عدالت گردیده اند، از محل سود عملکرد سالهای 1385 و 1386 مبالغی به عنوان سود پرداخت شده است. به استناد تبصره (1) ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه جهموری اسلامی ایران که اشعار می دارد:”پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سررسید شده ممنوع است.”، از سال 1387 به هیچ یک از مشمولین سودی پرداخت نشده است و مبالغ مذکور بابت مطالبات دولت ناشی از اقساط سهام واگذار شده به حساب خزانه واریز گردیده است.

 

اطلاعات تماس

وب سایت سامانه سهام عدالت: www.samanese.ir

تلفن: 02183338

نمابر: 02188085667

پست الکترونیک: edalat@samanese.ir

شرکت های سرمایه پذیر و درصد سهام تخیص یافته به سهام عدالت

 

 

 

 

جدول وضعیت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال مالی 1385 تا تاریخ 1395/10/19- (ارقام به میلیارد ریال)

سال مالی

مجامع عمومی شرکت‌ها

(برای سهام عدالت)

 

 

جدول وضعیت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال مالی 1385 تا تاریخ 1395/12/07- (ارقام به میلیارد ریال)

مجامع عمومی شرکت‌ها

(برای سهام عدالت)

 

آیین‌نامه اجرایی توزیع سهام عدالت

مصوب شماره: ۶۳/۱/۲۲۶۰۳۷ مورخ: ۱۳۸۸/۰۱/۲۹ و به همراه اصلاحات بعدی

شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی

بسمه تعالی “با صلوات بر محمد و آل محمد” وزارت امور اقتصادی و دارایی– وزارت تعاون – وزارت رفاه و تأمین اجتماعی

شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در جلسه مورخ ۱۳۸۷/۱۱/۲۷ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون و به استناد مواد(۳۴) تا(۳۸) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی- مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی- آیین‌نامه اجرایی فصل ششم قانون یاد شده موضوع توزیع سهام عدالت را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی توزیع سهام عدالت

ماده ۱- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱- قانون: قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی.

۲- هیأت واگذاری: هیأت واگذاری موضوع ماده(۳۹) فصل هفتم قانون

۳- مشمولین طرح: اتباع ایرانی مقیم داخل کشور شامل شش دهک زیر که به صورت علمی شناسایی می شوند:

۴- دو دهک پایین درآمدی کشور با اولویت روستانشینان و عشایر.

۵- دهک های سوم تا ششم بعدی که مشمول طرح واگذاری سهام عدالت می شوند.

۶- شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی:شرکت هایی که با عضویت مشمولان طرح سهام عدالت درهر شهرستان تشکیل می شوند و وظایف ارائه خدمات به اعضاء و کمک به ایفای نقش در اداره شرکت های سرمایه گذاری استانی را بر عهده دارند

۷- شرکت های سرمایه‌گذاری استانی:شرکت هایی که باعضویت(سهامداری)شرکت های تعاونی عدالت شهرستانی هر استان به ‌صورت سهامی خاص قابل تبدیل به سهامی عام، در قالب قانون تجارت تشکیل و اداره می شوند.

۸- سهام عدالت: سهام شش دهک درآمدی کشور که به شرکت های سرمایه‌گذاری استانی واگذار می‌شود تا در ازای آن شرکت های مزبور معادل مبلغ آن، سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را از طریق شرکت های تعاونی عدالت شهرستانی به مشمولین سهام مزبور(اعضای تعاونی ها) واگذار نمایند.

ماده ۲- سازمان خصوصی‌سازی مکلف است سهام عدالت قابل واگذاری مصوب دولت را در اجرای قانون و به منظور گسترش مالکیت عمومی و تأمین عدالت اجتماعی، حداکثر تا سقف چهل (۴۰۰) درصد از مجموع ارزش سهام بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه (۲) ماده(۲) قانون، براساس مصوبات هیأت واگذاری به شرکت های سرمایه‌گذاری استانی متناسب با تعداد سهامداران شرکت های تعاونی عدالت شهرستانی هر استان واگذار نماید.

ماده ۳- سهام عدالت به‌صورت مستقیم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار خواهد شد.سهام مزبور در توثیق سازمان خصوصی سازی خواهد بود و متناسب با کسر تخفیفات قانونی و اقساط پرداختی از توثیق خارج می شود.

ماده ۴- در اجرای ماده(۳۵) قانون که مشمولین بندهای(الف) و(ب) ماده(۳۴) قانون را در قالب شرکت های تعاونی عدالت شهرستانی و سرمایه گذاری استانی ساماندهی نموده است، سازمان خصوصی سازی مکلف است کلیه سهام دولتی را که در اختیار شرکت کارگزاری سهام عدالت است با همان قیمت قبلی واگذار شده متناسب با تعداد اعضای شرکت های تعاونی عدالت شهرستانی به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار نماید.

تبصره۱- سازمان خصوصی سازی مکلف است، حداکثر تا سه ماه ترتیبات انحلال شرکت کارگزاری سهام عدالت را فراهم کند.

تبصره۲- سهام موضوع این ماده، مشمول کلیه ضوابط و احکام مربوط به سهام عدالت خواهد بود.

ماده ۵- شرکت های مورد واگذاری فقط از شرکت های پذیرفته شده در بورس تعیین می‌شوند.

مبنای قیمت‌گذاری سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، بهای فروش نقدی سهام غیر بلوکی است

که مطابق آیین‌نامه جزء (۳) بند (الف) ماده(۴۰) قانون توسط سازمان خصوصی‌سازی تعیین می‌شود.

ماده ۶- سازمان خصوصی‌سازی موظف است از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های سرمایه‌گذاری استانی که ضمانت اجرایی لازم در آن پیش‌بینی شده باشد، نسبت به فروش سهام متعلق به دولت و شرکت های دولتی به این شرکت ها اقدام کند.سازمان مذکور می‌بایستی در قراردادهای منعقده تصریح نماید ثمن معامله از محل سود سالانه شرکت های واگذار شده تسویه خواهد شد و متناسب با سود دریافتی یا تخفیفات اعطایی و بلافاصله پس از آن نسبت به تسویه و آزادسازی آن بخش از سهام که بهای آن توسط سازمان مذکور وصول یا مشمول تخفیف می‌شود، اقدام خواهد شد.

تبصره۱- کلیه افراد ثبت نام شده تا پایان سال ۱۳۹۴، مشمولان نهایی سهام عدالت محسوب می¬شوند و سازمان خصوصی سازی ضمن انجام فرایند لازم برای قطعیت سهامداری آن¬ها، موظف است نسبت به تنظیم و ارائه صورتحساب تسویه اقساط به این مشمولان، پس از پایان دوره اقساط اقدام نماید.

تبصره۲- مشمولان نهایی سهام عدالت که در زمان ارائه صورتحساب، مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی کشور و یا جزء روستائیان و عشایر فاقد شغل باشند، از پنجاه درصد تخفیف در بهای سهام مورد واگذاری برخوردار می¬شوند.

تخفیف موضوع این تبصره به حساب کمکهای بلاعوض دولت به اقشار کم درآمد منظور می شود.

تبصره۳- دوره محاسبه اقساط سهام عدالت با لحاظ سال مالی شرکت¬های سرمایه¬پذیر، حداکثر ده دوره مالی از تاریخ ۰۱/۰۱/ ۱۳۸۵ تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۵ تعیین می¬شود.

تبصره۴- در صورتی که در پایان دوره تقسیط، بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد،

مشمولان می توانند حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶، رأساً نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام کنند.

در هر صورت به میزان مبلغ بدهی تسویه شده، سهام به مشمولان تعلق می گیرد.

ماده ۷- سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی مکلفند با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار و سایر دستگاه های ذیربط حداکثر تا پایان سال ۱۳۸۸، تمهیدات لازم برای پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را در بورس فراهم نمایند. در عین حال شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز می بایستی برای پذیرش در بورس اقدام نموده و بدین منظور باید ابتدا به شرکت های سهامی عام تبدیل ‌شوند. شرکت های مزبور مالکیت و مدیریت سهام عدالت هر استان را بر عهده خواهند داشت. در صورت عدم تحقق شرایط پذیرش بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است در اجرای ماده (۳۷) قانون تا پایان سال ۱۳۸۸، امکان خرید و فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی را در فرا بورس فراهم نماید.

ماده ۸- در اجرای ماده (۳۸) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، دستگاههای اجرایی که تا قبل از واگذاری سهام دولت، مسئولیت اعمال مالکیت و مدیریت سهام مزبور را برعهده داشته‌اند، صرفاً تا زمان آزاد سازی سهام به عنوان نماینده دولت تعیین می‌شوند.

 

فصل ششم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44

فصل ششم ـ توزیع سهام عدالت

ماده۳۴ـ در اجراء سیاست‌ گسترش مالکیت عمومی ‌به ‌منظور تأمین عدالت اجتماعی، دولت مجاز است تا چهل درصد (۴۰%) مجموع ارزش سهام بنگاههای قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه دو ماده (۲۲) این قانون را با ضوابط ذیل به اتباع ایرانی مقیم داخل کشور واگذار نماید:

الف ـ در مورد دو دهک پائین درآمدی با اولویت روستانشینان و عشایر، پنجاه ‌درصد (۵۰%) تخفیف در قیمت سهام واگذاری با دوره تقسیط ده ساله.

ب ـ‌ در مورد چهار دهک بعدی تقسیط تا ده‌سال حسب مورد داده خواهد شد.

تبصره۱ـ مبناء قیمت‌گذاری، قیمت فروش نقدی سهام در بورس خواهد بود.

تبصره۲ـ تخفیف‌های مذکور در بند « الف» این ماده به حساب کمک‌های بلاعوض به اقشار کم درآمد منظور می‌‌شود.

تبصره۳ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با همکاری وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سایر نهادهای ذی‌ربط حداکثر ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون، افراد مشمول این ماده را با سازوکارهای علمی ‌و دقیق شناسایی و شرایط واگذاری سهام به مشمولان را فراهم نماید.

ماده۳۵ـ مشمولین بندهای « الف» و « ب» ماده(۳۴) این قانون در قالب شرکتهای تعاونی شهرستانی ساماندهی‌شده و از ترکیب آنها شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی به صورت شرکتهای‌ سهامی ‌تشکیل و بر اساس قانون ‌تجارت فعالیت می‌‌کنند. دولت موظف ‌است جهت پذیرفته شدن شرکتهای مذکور در بورس اوراق بهادار کمک‌های لازم را انجام دهد.

ماده۳۶ـ سازمان خصوصی‌سازی موظف است سهام موضوع ماده(۳۴) از هر بنگاه قابل واگذاری را مستقیماً بین شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی تقسیم کند.

سهم هر یک از شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی متناسب با تعداد اعضاء تعاونی‌های هر استان تعیین خواهد شد.

تبصره۱ـ نقل و انتقال سهام از سازمان خصوصی‌سازی به شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی از مالیات معاف است.

تبصره۲ـ افزایش سرمایه در شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی ناشی از دریافت سهام از سازمان خصوصی‌سازی، همچنین افزایش سرمایه در شرکتهای تعاونی شهرستانی ناشی از افزایش دارایی شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی مربوط از این محل، از مالیات معاف است.

ماده۳۷ـ فروش سهام واگذار شده به شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی قبل از ورود این شرکتها به بورس به میزانی که اقساط آن پرداخت شده یا به همین نسبت مشمول تخفیف واقع شده در بازارهای خارج از بورس مجاز است و سهام واگذار شده به همین نسبت از قید وثیقه آزاد می‌‌شود.

ماده۳۸ـ دولت مکلف است سهام موضوع ماده (۳۴) را به گونه‌ای واگذار نماید که موجبات افزایش یا تداوم مالکیت و مدیریت دولت در شرکتهای مشمول واگذاری را فراهم ننماید. در انتخاب مدیران، دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۸۶) این قانون مجاز به أخذ وکالت از شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی نخواهند بود. آئین‌نامه اجرائی این فصل با پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون و با همکاری نهادهای ‌ذی‌ربط ظرف مدت حداکثر سه ماه از تصویب این قانون تهیه و به تصویب شورای عالی اجراء سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران خواهد رسید.

تبصره ـ مصوبات این شورا در اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد. در صورت اعلام مغایرت از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، شورا موظف است نسبت به اصلاح یا لغو مصوبات خود اقدام کند.

 

به گزارش جام آنلاین، زمان درج شماره شبا به سامانه سهام عدالت مشخص شد:

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: شماره حساب از مشمولان دریافت شده و مستقیما سود سهام عدالت به حساب خود مشمولان واریز می‌شود، لذا مرحله دوم که به توزیع سود سهام عدالت به مشمولان تعلق دارد، با دریافت شماره شبا آغاز شده است. رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری (۳۰ فروردین) مشمولان باید وارد سامانه شده و شماره شبا خود را ارایه نمایند. وی با اعلام گزارش عملکرد مرحله اول ساماندهی سهام عدالت گفت: هفده اسفندماه سال ۹۵ آیین رونمایی از سامانه سهام عدالت برگزار شد و از همان روز، پذیرش ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت آغاز شد.

تا به امروز، نزدیک به ۳۰ میلیون مراجعه به سامانه انجام گرفته که حدود ۳.۵ میلیون نفر از این افراد، تکراری است.

پوری حسینی افزود: ۵۳ درصد جامعه هدف به صورت اینترنتی با سازمان دولتی در ارتباط هستند.

به گفته وی، در مرحله دوم مشمولان کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند؛

اما بازنشستگان دولتی و تامین اجتماعی، کمترین مشارکت و رقم ۳۲ درصدی را به ثبت رسانده اند.

و کارمندان و بازنشستگان، ضعیف ترین مشارکت را در سامانه برای پیگیری دریافت سهام عدالت داشتند.

وی اظهار کرد: کارگران ساختمانی استانهای ایلام، کرمانشاه، کهکلویه و بویر احمد و لرستان بیشترین مراجعه را داشتند.

ضمن اینکه در مورد کارمندان دولت نیز، استانهای تهران با ۱۹ درصد کمترین مشارکت را داشت.

وی افزود: تا پایان سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان سهم فروخته شده است.

بر این اساس ۱۲۰ عنوان شرکت و ۳۲۵ مورد بنگاه، برای واگذاری در سال ۹۶ می تواند در فهرست واگذاری قرار گیرد.

اما اکنون این مسیر شفاف است و تخلفات هم شناسایی شده است.

اما وظیفه سازمان این بود که این فرصت را در اختیار مشمولان قرار دهد؛ که فرصت تا پایان شهریور پابرجا است.

وی بیان کرد: اگر بعد از ۱۵ روز مشمولان هیچ پیامکی دریافت نکردند، به معنای آن است که کد شبای آنها پذیرفته شده است، اما برای اطمینان بیشتر به سامانه مراجعه نمایند تا مطمئن شوند که شماره شبا صحیح بود و از سوی سامانه و سازمان خصوصی سازی، پذیرش شده است.

پورحسینی از مشمولان خواست تا علاوه بر اعلام شماره شبا، حتما شماره تلفن همراه را هم به سامانه اعلام کنند.

وی در خصوص آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: ابهامات مربوط به ورقه های سهام عدالت هنوز برطرف نشده و مجوزهای لازم نیز به سازمان خصوصی سازی داده نشده است، البته هنوز مشخص نیست که این مجوز چه زمانی به سازمان داده می شود، اما هر زمان که این اجازه داده شد، سازمان مقدمات را فراهم خواهد کرد و بنابراین اطلاع رسانی خواهیم کرد که چگونه برگه سهام عدالت را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: برای برخی از این بنگاهها، بیش از یک بار مزایده برگزار شده است.

و تعداد مزایده های برگزار شده، ۲۵۵ عدد است که از این رقم ۱۴۳ مزایده موفق آمیز بوده است. البته حجم ریالی این عرضه ها، بالا نیست.

سازمان خصوصی سازی در خصوص گزارش خبرگزاری فارس جوابیه ای رامنتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ این سازمان اعلام کرد: پیرو مطلب منتشر شده مورخ 9 اردیبهشت 1396 خبرگزاری فارس با عنوان “دارایی‌های سهام عدالت که در دولت روحانی آب رفت/ حذف ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از پرتفوی نفتی سهام عدالت” موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌شود:

برخلاف آنچه در برخي اظهار نظرها آمده است هفت پالايشگاه نفت از سبد سهام عدالت خارج نشده است بلكه درصد سهام عدالت در هر يك از هفت پالايشگاه موضوع مصوبه به ميزان بيست درصد كاهش يافته است (پالايش نفت تهران از 90 درصد به 70 درصد و ساير پالايشگاه ها از 40 درصد به 20 درصد كاهش يافته است).

افزون بر این؛ حذف و اضافه كردن شركتهاي سهام عدالت مختص دولت يازدهم نبوده و نیست؛ به طوري كه از ابتداي اجراي طرح توزيع سهام عدالت از سال 1385 نه تنها دولتهای مختلف بلكه ستاد مركزي توزيع سهام عدالت به دفعات مصوبات تخصيصي سهام شركتهاي دولتي به طرح سهام عدالت را لغو، اصلاح، كاهش و يا حذف و اضافه نموده‌اند كه به عنوان نمونه می‌توان به شرکتهای ملی گاز ایران، ایران خودرو، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا، برق سبز منجیل، پتروشیمی شیراز، پایانه‌های نفتی ایران، ملی پخش فرآورده های نفتی، توزیع گاز ایران و … اشاره نمود.

گفتنی است مصوبه مربوط به اصلاح درصد واگذاری پالایشگاهها نظیر مصوبات مورد اشاره به هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين مجلس ارسال شده و هيچگاه مغاير قانون شناخته نشده است. از سوی دیگر به ازاي كاهش سهام عدالت در پالايشگاههاي فوق، سهامي به عنوان جایگزین از پالايشگاه نفت امام خميني (شازند اراك) به ميزان 36 درصد و پالايش نفت آبادان به ميزان 9 درصد به سبد فوق اضافه شده است. بنابراين حذف دارایی در ارزش سهام عدالت ايجاد نشده است.

همچنین در پايان دوره 10 ساله وصول اقساط از محل سود سهام عدالت، با احتساب تخفيف دو دهك اول مشمولين، مجموعا 26.610 ميليارد تومان از محل سودهای دریافتی سهام عدالت به مشمولين تعلق گرفته است؛ در حالي كه با كسر 20 درصد سهام هفت پالايشگاه و قبل از جايگزيني سهام دو پالايشگاه بعدي، ارزش سهام داراي قيمت گذاري قطعي بالغ بر 27.260 ميليارد تومان است. بنابراين در پايان سال 1395،  حدود 650 ميليارد تومان ديگر از سهام تخصيص يافته به طرح سهم عدالت مازاد است و بايد به دولت سال برگردانده شود مگر آن كه آورده نقدي مشمولين تا پايان شهريورماه سال جاري از 650 ميليارد تومان فراتر رود كه در چنين صورتي جايگزين سهام دو پالايشگاه و قيمتگذاري ساير شركتها و بنگاههاي تخصيص يافته به همان ميزان به طرح ضرورت پيدا خواهد كرد.

از سوی دیگر در گزارش آن خبرگزاری عنوان شده است كه هفت پالايشگاه موضوع مصوبه از پربازده‌ترين سهام طرح سهام عدالت بوده‌اند. لیکن متذکر می شود بر اساس گزارش 10 سال وصول سود از 49 شركت داراي قيمت قطعي سهام عدالت، شاخص بازدهي موسوم به P/E كل (نسبت قيمت به سود) كمتر از 10 واحد است در حالي كه همين شاخص براي هفت شركت ياد شده حدود 17 واحد است و اين امر نشان دهنده آن است كه بازدهي شركتهاي پالايشگاهي نفت از جمله 7 شرکت مورد بحث به مراتب از ميانگين بازدهي شركتهاي داراي قيمت قطعي سهام عدالت پايين‌تر و ضعيف‌تر است.

همچنین يادآور مي‌شود وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان خصوصي‌سازي با وجود عدم اجراي برخي از قوانين و مقررات در زمينه سهام عدالت و حتي اجراي خلاف آن در دولتهای قبلی كه به توليد ايراد و ابهام زياد در طرح سهام عدالت منجر شده بود با تلاشي مثال زدني و با دريافت مجوزهاي لازم از شوراي عالي اجراي سياستهاي كلي اصل (44) قانون اساسي، در مدت زمان قانوني اقدام به ارائه صورتحساب 49 ميليون سهامدار نموده است و خود را براي توزيع سود سهام تعلق گرفته به مشمولين در سال جاري آماده نموده است. از این رو آيا بهتر نيست به جاي ايجاد ابهام و ايراد تهمت براي شيرين نگهداشتن كام اين مشمولين عزيز كه به ارقام بسيار محدود سود سهام عدالت چشم دوخته اند، قدم برداريم.

در پایان سازمان خصوصی‌سازی با توجه به تناقض تیتر و متن خبر با واقعیتهای مصوبه هیئت وزیران، به لحاظ حقوقی حق هر گونه پیگیری قانونی را محفوظ می داند.

سازمان خصوصی سازی در خصوص خبر خبرگزاری تسنیم جوابیه ای رامنتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ این سازمان اعلام کرد: پیرو مطلب منتشر شده مورخ 17 اسفندماه 1395 خبرگزاری تسنیم با عنوان “تخفیف ۸۵۰ میلیارد تومانی خصوصی‌سازی برای فروش یک شرکت دولتی؟” در گفتگو با آقای موسوی لارگانی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس موارد زیر جهت استحضار و اقدام لازم بر اساس قانون مطبوعات به حضور ارائه می‌شود:

–    بنا به ارزیابی صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزش روز دارایی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک 786 میلیارد تومان و ارزش بدهی‌های آن شرکت 128 میلیارد تومان و بنابراین ارزش روز خالص داراییهای شرکت 660 میلیارد تومان ارزیابی شده است و برای این سازمان معلوم نیست آقای موسوی به چه استنادی ارزش روز خالص دارایی این شرکت را 1500 میلیارد تومان اعلام کرده است.

–    با توجه به مطالب فوق، خبر منتشر شده توسط آن خبرگزاری بی‌پایه و نادرست بوده و ایراد اتهام ناروا به سازمان خصوصی‌سازی محسوب می‌شود. ضمن تکذیب آن، سازمان خصوصی‌سازی حق هر گونه پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

 مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی از ورود 18 میلیون و 600 هزار شماره شبای حساب های بانکی مشمولان در سامانه سهام عدالت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سید جعفر سبحانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه این تعداد از مشمولان ظرف 18 روز شماره شبای حساب های بانکی را برای دریافت سود سهام به این سازمان ارائه کرده اند، گفت: مشمولان پس از ثبت اطلاعات خود باید 15 روز بعد از آن بار دیگر به سامانه مراجعه کنند تا اگر مشکلی وجود نداشت، منتظر اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی در این ارتباط باشند.

وی با تشریح جزئیات جلسه اخیر ستاد ساماندهی سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی، ادامه داد: اگر شماره شبای بانکی وارد شده مربوط به فرد مشمول نباشد و یا مربوط به حسابی باشد که به هر دلیلی در شبکه بانکی مسدود شده باشد یا فعال نباشد، از طریق سامانه سهام عدالت یا ارسال پیامک به فرد اعلام می شود.

سبحانی با تاکید بر اینکه برای دریافت سود سهام عدالت، وارد کردن شماره شبای حساب مشمول در سامانه الزامی است، اظهار داشت: در جلسه ستاد ساماندهی سهام عدالت که عصر روز شنبه( دیروز) برگزار شد، همکاری نامناسب برخی بانک ها و موسسات اعتباری با طرح ساماندهی سهام عدالت به عنوان یکی از مهم ترین طرح های اقتصاد مقاومتی مطرح و بحث شد.

وی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد در نامه ای به بانک های عامل دارای تعامل ضعیف با سامانه سهام عدالت، اخطار داده و از آنها درخواست همکاری مناسب تر شود.

 

از ابتدای امسال تاکنون 800 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی فروخته شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ از ابتدای امسال تاکنون 800 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی از طریق مزایده به فروش رسیده است. بر اساس فهرست بنگاههای دولتی قابل واگذاری در سال 96، تعداد 337 بنگاه برای واگذاری در سالجاری توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه خواهد شد که بر این اساس تعداد 230 بنگاه در گروه یک و 107 بنگاه در گروه 2 قرار دارند.

زمان واریز سود سهام عدالت نزدیک است

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با اتمام زمان مجامع شرکت‌های موجود، سود سهام عدالت در شهریور ماه به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

جعفر سبحانی در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واریز سود سهام عدالت مشمولان در شهریورماه اظهارداشت: در حالی که ساماندهی سهام عدالت به مرحله دوم و به زمان واریز سود نزدیک می‌شود که تا به امروز نزدیک به ۳۰ میلیون نفر به سامانه سهام عدالت شماره شبا ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولین سازمان خصوصی‌سازی از مشمولین سهام عدالت درخواست کرده‌اند برای دریافت سود سهام عدالت در شهریور ماه هر چه سریعتر شماره شبای خود را به سامانه  ارائه دهند تا این سازمان بعد از بررسی صحت شماره حساب بتواند در زمان مقرر سود را به حساب مشمولین واریز کند.

براساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر از واریز سود ۱۵۰ هزار تومانی به حساب مشمولینی داد که آورده سهام خود را تکمیل کرده باشند، در غیر این صورت میزان سود به نسبت و درصد برای هر یک از مشمولین تعیین خواهد شد که رقم آن مشخص نیست.

سهام عدالت جهانی شد

اقتصاد > اقتصاد کلان – پایگاه اطلاع رسانی سهام عدالت به نشانی www.news.samanese.ir در دسترس عموم مردم در سراسر جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سهام عدالت” به نشانی www.news.samanese.ir از صبح امروز در دسترس ایرانیان در سراسر جهان قرار گرفت تا بر این اساس علاقه مندان به مقوله سهام عدالت بتوانند از دیگر کشورها نیز با ورود به این بخش از سامانه سهام عدالت از آخرین خبرها، اطلاعیه ها، گزارشات و … پیرامون این موضوع آگاهی یابند.

همچنین کلیه علاقه مندان از سراسر جهان می توانند با مراجعه به موتورهای جستجوگر به “پایگاه اطلاع رسانی سهام عدالت” دسترسی پیدا کنند.

گاهی سرعتم بیشتر از بخش‌خصوصی بود/واریز سود سهام عدالت، ماه آینده

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گاهی سرعتم در دفاع از بخش خصوصی در دولت، بیش از فعالان اقتصادی بود، گفت: سود سهام عدالت ماه آینده واریز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اقتصاد ایران در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و به دلیل تحریم ها، با شرایط ناپایداری در بازارهای مختلف مواجه بودیم، به نحوی که نوسانات شدید در کنار رشد اقتصادی منفی و تورم لجام گسیخته، شرایط سختی را برای اقتصاد کشور رقم زده بود. بر این اساس به نظر می رسید که شرایط در جهت تخریب ایران عمل می کند و تحریم ها روند فزاینده به خود گرفته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این شرایط دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد و تلاش نمود تا ثبات را بر اقتصاد ایران حاکم کند. البته رسیدن به سطح قبلی و قرار گرفتن در مسیر قبل از تحریم، نیازمند تلاش بسیار بود، این در حالی است که بازگشت به وضعیت قبلی، پاسخگوی نیاز ما نیست؛ این در حالی است که رشد سه تا چهار درصدی به هیچ عنوان نمی تواند منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان کشور شود و نیازهای ضروری مردم را پاسخ دهد. به نحوی که ارتقای رفاه و بهبود معیشت مردم را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد:اگر به وضعیت قبل از تحریم برگردیم، هنوز در شرایط تاریخی گذشته خود قرار خواهیم گرفت، پس دولت باید برنامه بلندمدت برای اصلاح ساختارها داشته باشد، در عین حال که برنامه کوتاه مدت اجرا می شد، از اصلاحات بلندمدت نیز غافل نبودیم، هر چند که این اقدامات در حدی نبود که نیازهای جامعه کشور را پاسخگو باشد، اما امروز که ثبات در جامعه حاکم شده و امید به کشور برگشته است، می توان شرایط را به نحو بهتری پیش برد.

طیب نیا گفت: اگر دولت اول روحانی وظیفه مقابله با تحریم ها و بازگشت امید و ثبات به جامعه را داشت، وظیفه دولت دوازدهم این است که اصلاحات ساختاری و جدی را در اقتصاد ایران انجام دهد، چراکه بدون اجرای یک برنامه اصلاح ساختاری نمی توان مشکلاتی که در فرآیند رشد اقتصادی با آن مواجه هستیم را حل و فصل کنیم.

وی دو مشکل عمده اقتصاد ایران را رشد پایین و سهم کم بهره وری دانست و خاطرنشان کرد: دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد ایران عامل اصلی این مشکلات است، در حالی که در کشور عمده درآمد دولت از محل نفت حاصل می شد که این درآمد در قالب بودجه نفتی در اقتصاد تزریق شد و منشا بسیاری از مشکلات اقتصادی از جمله رکود و کسادی به نفتی بودن اقتصاد برمی گردد، البته نفت فی نفسه یک مشکل نیست؛ بلکه نعمت الهی است.

طیب نیا گفت: وجوه ناشی از فروش نفت، درآمد نیست، بلکه فروش دارایی است، در حالی که فرد عاقل اگر دارایی خود را بفروشد آن را باید تبدیل به احسن کند، پس نباید درآمد نفتی را که متعلق به نسل های بعدی است، در نسل کنونی مصرف کرد؛ همانطور که صندوق توسعه ملی یک ابزار برای این هدف است. بر این اساس امیدواریم این سیاست، اجرایی شده و درآمد نفتی صرف توسعه اقتصاد کشور و توانمندسازی بخش خصوصی شود.

وی افزود: بدون تنظیم و مدیریت کارآمد بودجه دولت که یکی از الزامات آن، ایجاد یک نظام مالیاتی کارآمد است، نه می توان با تورم و نه با کسادی در بلندمدت مقابله کرد؛ پس باید ادامه مسیر دولت یازدهم که نظام مالیاتی در آن مستقر شد، ادامه یابد، این درحالی است که توجه به این امر، تکانه های خارجی اقتصاد ایران را کنترل می کند؛ در عین حال یکی از مجاری آسیب پذیری اقتصاد ایران که مرتبط با نفت هم هست، صادرات بالای طلای سیاه و درآمدهای آن در تراز تجاری کشور است که برای حل این مشکل باید به دنبال توسعه صادرات غیرنفتی باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: باید صادرات غیرنفتی را توسعه داده و درآمدهای ارزی حاصل از آن را برای تامین نیاز کشور استفاده کنیم، به این معنا که صادرات غیرنفتی آسیب پذیری اقتصاد ایران را کاهش داده و زمینه را برای ارتقای کیفیت و کارایی در بخش تولید، فراهم می کند.

وی نقش صادرات را فراهم سازی زمینه ارتقای کیفیت و بهره وری دانست و گفت: همه شعار توسعه صادرات می دهند، اما به لوازم آن پایبند نیستند، در حالیکه در سیاستهای ارزی، پولی و اقتصادی باید صادرات را مبنا و هدف قرار داد؛ به نحوی که سیاستها بازدارنده نباشد؛ این در حالی است که هنوز فضای فکری کشور، سیاست جایگزینی واردات است و اگرچه استراتژی جایگزینی واردات کنار گذاشته شده، ولی در فکر مدیران و فعالان اقتصادی هنوز جای دارد.

طیب نیا مهمترین برنامه اقتصاد مقاومتی را ایجاد درآمد سالم و کافی برای دولت از طریق مالیات و نیز توسعه صادرات غیرنفتی دانست و گفت: مشکل دیگر ما که با اقتصاد نفتی در هم تنیده است، دولتی بودن اقتصاد ایران است؛ البته به این موضوع توجه شده و سیاستهای ابلاغی اصل ۴۴ بر مبنای آن تدوین شده است، البته قانون اصل ۴۴ قانون کاملی است و همه موارد ارتقای بخش خصوصی در آن دیده شده است؛ اما در عمل، فقط به بخشی از آن توجه شده است.

وی اظهار داشت: توجه نکردیم که اگر محیط کسب و کار ما ناسالم و نامناسب برای فعالیت بخش خصوصی باشد، صرف واگذاری مالکیت بنگاهها چیزی را حل نمی کند، پس اول باید محیط کسب و کار را اصلاح کرد و سپس تلاش نمود که واگذاری را صورت داد.

این عضو کابینه یازدهم با اشاره به اینکه رتبه کسب و کار کنونی، شایسته اقتصاد ایران نیست؛ گفت: باید فشار خود را بر این متمرکز کنیم که محیط کسب و کار مساعد باشد، به نحوی که فعالان اقتصادی بازدهی مناسبی داشتند؛ در حالیکه هزینه های مبادله ای نیز که به دلیل محیط کسب و کار مناسب بر فعالان اقتصادی تحمیل می شود، باید کاهش یابد.

طیب نیا گفت: اگر بخواهیم به صورت پایدار تورم را کنترل کرده و رشد اقتصادی پایدار داشته باشیم، باید مدیریت بودجه دولت و هزینه ها را در کنار ایجاد نظام مالیاتی کارآمد داشته باشیم، به نحوی که استقرار نظام بودجه ریزی عملیاتی هم در دستور کار باشد

وی افزود: این ها کارهای بزرگی است که انجام آن به صورت ساده امکان پذیر نیست، وضعیت ما نیز با وضعیت ده سال پیش قابل مقایسه نیست. بنابراین اگر بخواهیم کشور را در مسیر رشد مستمر هدایت کنیم، نیازمند وفاق ملی هستیم یعنی همه ارکان حکومت شامل دولت، مجلس و قوه قضاییه بپذیرند که اصلاحات جدی در کشور را صورت دهند. البته اصلاحات جدی دردآور است.

طیب نیا گفت: عمل جراحی رنج و نارضایتی به دنبال دارد، ولی تسکین و درمان آن در بلندمدت ظاهر می شود و همه باید با هم عزم مشترک پیدا کنند که با دولتی بودن و نفتی بودن مقابله کرده و افزایش سرمایه در بانکها نیز مهمتر از اجرای پروژه در استانها است که نمایندگان باید به این موضوع توجه کنند؛ چراکه اگر بانک راه بیفتد، اقتصاد کشور را با خود به حرکت درمی آورد؛ تقدم منافع ملی بر منافع حزبی و گروهی شرط لازم است و باید در دورن دولت هم انسجام و همبستگی وجود داشته باشد تا بر اساس برنامه و فهم مشترک از مشکلات اقتصاد کشور، پیش رفت.

وی ادامه داد: هر کجا باشیم به عنوان علاقمندان به کشور و نظام از همه توان خود برای اجرای موثر و مفید برنامه ها استفاده خواهیم کرد؛ تمام تلاش من این بود که در شورای گفتگو مشکلات بخش خصوصی را حل کنیم، در حالیکه تلاش ما این بود که از همه توان محدود خود علیرغم همه فشارها استفاده کنم، البته در دولت نیز سعی کردم حامی بخش خصوصی باشم، البته گاهی هم این گلایه را داشتم که سرعت من بیشتر از بخش خصوصی بوده است.

طیب نیا گفت: سود سهام عدالت ماه آینده واریز می شود. البته قبل از انتخابات هم دولت این توانایی را داشت که سود را پرداخت کند، اما به دلیل عدم ایجاد شائبه سیاسی این کار صورت نگرفت.

وی افزود: بیشترین فشاری که در چهارسال گذشته بر وزارت امور اقتصادی و دارایی وارد شد، از حوزه نظام بانکی بود، این در حالی است که تفکری در ذهن مدیران ایرانی نشسته که کارآمدترین شیوه مدیریت و اعمال کنترل، حتما مالکیت و مدیریت دولتی است؛ این در ذهن بسیاری از مدیران اقتصادی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برخی از نمایندگان دلسوزانه خواستار خروج نام مجموعه های اقتصادی حوزه انتخابیه خود از فهرست واگذاری ها هستند، در حالیکه آنها هم حق دارند؛ چراکه بنگاهها در گذشته به خصولتی ها واگذار شده است، این در حالی است که مطالعات پژوهشی نشان می دهد که مدیریت در بخش دولتی با مدیریت بخش خصوصی چندان تفاوتی ندارد، البته این به دلیل آن است که فضای کسب و کار مساعد نبوده و انحصارات دولتی همچنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که وزیر اقتصاد، مالکیت ۸۰ درصد بانکها و شرکتها را واگذار کند و بیست درصد را در اختیار بگیرد، بخش خصوصی نمی تواند کار کند، چراکه باز هم وزیر اقتصاد است که مدیران را تعیین کرده و اعمال نفوذ می کند؛ در حالیکه باید دولت نظارت عالیه داشته باشد.

به گفته طیب نیا، صرف حفظ اشتغال در خصوصی سازی ها، ملاک مثبتی نیست؛ اما در بنگاههایی که در دولت یازدهم واگذار شده اند، به دلیل اینکه واگذار به بخش خصوصی واقعی بوده است و مالکیت و مدیریت به صورت همزمان واگذار شده است، نتایج بسیار مثبتی به دست آمده است.

وی خواستار اصلاح جدی نظام بانکی شد و گفت: با مشکل بزرگ تنگنای اعتباری مواجه هستیم و بانکها قادر نیستند که نیاز بخش خصوصی را پاسخ دهد، ضمن اینکه اگر هم تامین مالی کنند، هزینه بسیار بالایی دارد؛ در حالیکه حل این مشکل از طریق زیر سوال بردن مدیریت بانکها امکان پذیر نیست، بلکه اصلاحات اساسی نیاز داریم؛ در حالیکه بانکها قادر به ارایه تسهیلات نیستند و باید به حل و فصل آن فکر کرد.

طیب نیا خواستار پرداخت بدهی دولت به بانکها شد و گفت: دارایی های بانکها باید به پول و منابع قابل وام دهی تبدیل شود. ضمن اینکه بازار سرمایه اگرچه تحولات مثبتی داشته و بازار بدهی هم ایجاد شده است، اما باز هم نیاز به اصلاحات دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ معادل ۲۸ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی در بازار بدهی منتشر شده است، گفت: بازار بدهی یک بازار نوظهوری است که در حال رشد است؛ این درحالی است که بخش خصوصی نیز اوراق منتشر کرده است.

منابع :

سرویس خبری سایت آسمونی

سامانه سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی

وزارت امور دارایی و اقتصادی

مادة 4 آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی

مادة 5 آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی

دستورالعمل نحوة تشکیل و وظایف ستادهای استانی توزیع سهام عدالت

مادة 2 اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت

مواد 13 و 14 اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت

مادة 3 آیین‌نامة افزایش ثروت خانوارهای ایرانی

آیین‌نامه برقراری نظام اقساطی فروش سهام در اجرای طرح سهام عدالت

ماده 12 آیین‌نامه افزایش ثروت خانوارهای ایرانی

مواد 2و 3 دستورالعمل فرآیند شناسایی و تأیید نهایی مشمولان

واحد خبرگزاری جام جم آنلاین

 

حج عمره مفرده و تمتع

زمان واریز یارانه

پیگیری پرونده قضایی

اختصاصی آسمونی

 

من تاحالا هیچ سودی دریافت نکردم کجابایدپیگیری کنم

سلام ما که اصلا ثبت نام نشدیم آیا ثبت نام می شویم یا نه شامل افراد ضعیف نمی باشد اگر راه حلی برای ثبت نام وزمان آن برای ما بگویید ممنون می شوم

سلام من شماره شبای خودم را وارد نکردم باید چیکار کنم چون مهلت تمام شده ولی اطلاعات و مبلغ واریزی دیده می شود

سلام من مددجو وسرپرست خانوارم وهنوزثبت نام نکردم همون اوایل تمام مدارک خودم وبچه هامو دادم ولی خبری نشدایامادراولویت نیستیم

سلام ببخشید برای من 170سودسهام ریختن 5شنبه الان حسابم خالی ش ده چیکار کنم الان

سلام من فراموش کرده بودم شبای دخترم را وارد کنم و فکر می کردم ایشان هم ثبت نام شده حالا متوجه شدم چند نوبت فرصت ورود شماره شبا داده شده و تمدید نمی شود. حالا تکلیف من چیه. لطفا یک فرصت دیگر هم بدهید تا من هم صبت نام کنم. ممنون

سلام ببخشید چرا اینقدر دروغ میگید بگید سهام عدالت مون واسه اشخاص خاص هست من نوعی که با یک شوهر معلول وچهار فرزند زندگی میکنم چرا سهام عدالت ندارم ودیگه هم اسم نویسی نمیکنید چون مستاجرم وچون شوهرم معلولیت داره وچهار فرزند دارم این انصاف نیست که امسال من نان نداشته باشیم ولی بعضی ها ندونن با سهامشون چه خرجهایی کنن والا انصاف این نیست درست کنید کارهاتونو ممنونم

سلام.خسته نباشی.والا ما تا حالا هیچی نگرفتیم یعنی تعلق نگرفته که بگیریم.نه سهام عدالت نه سبد کالا وحمایتی دولت این انصاف منی که کارگر فصلیم واجاره نشین هیچکدوم از تینا تعلق نمیگیره این عدالت؟

با عرض سلام و ادب خدمت شما من در سال 85 برای دخترم در سهام عدالت ثبت نام کردم به تاریخ ثبت 11/7/85 و شماره ثبت 3919 و برگه سهام را برایش گرفتم که الان موجود است ولی وقتی شماره ملی که روی برگ سهام درج شده و درست هم هست سامانه جواب میدهد این شماره ملی در سامانه وجود ندارد . این یعنی چی ؟ کسی هم جوابگو نیست حتی ایمیل هم زدم تصویر برگه سهام را هم فرستادم . لطفا پیگیری کنید . متشکرم .

با عرض سلام و ادب خدمت شما من در سال 85 برای دخترم در سهام عدالت ثبت نام کردم به تاریخ ثبت 11/7/85 و شماره ثبت 3919 و برگه سهام را برایش گرفتم که الان موجود است ولی وقتی شماره ملی که روی برگ سهام درج شده و درست هم هست سامانه جواب میدهد این شماره ملی در سامانه وجود ندارد . این یعنی چی ؟ کسی هم جوابگو نیست حتی ایمیل هم زدم تصویر برگه سهام را هم فرستادم . لطفا پیگیری کنید . متشکرم .

نکنه ظرفیت پرشده ثبت نام نمی کنید

در مهلت قانونی ثبت نام کردم سرپرست خانواده ام ایا باید هر کدام از اعضای خانواده جدا ثبت نام کنند؟ تا الانم پولی به حسابم نیامده کد ملی. 4579213610.

درصورت امکان ویرایش شماره شبا برای هرفر درسیستم اعمال شود چون بعضی مواقع شماره شبا اشتباهی وارد می شود ولی امکان ویرایش درسیتم وجو ندارد

سلام.من برج ۱۰ ثبت نام کردم از اون موقعه دوبار پول واریز کردین ولی اصلا واسه من واریز نشده من به سایتم رفتی ولی ثبت نامم کامل انجام شد.پس چرا واسه من واریز نشده باید کار کنم؟ .

باسلام من احمدمردانی باشماره ملی ۳۷۶۲۲۳۹۸۵۱ می باشم من خیلی وقته ثبت نام کردم برایه سهام عدالت وهنوزکه هنوز هیچ سودی برا یه من واریز نشده لطفا برسی کنید که چراتاحالاواریزنشده ممنونم

سلام من سهام عدالت دارم وشماره شباء خودم رادر تاریخ۱۹دی۹۶ثبت کرده ام ولی هیچ گونه سهامی به حساب من واریز نشده تایید وثبت نهای هم شده لطفلا پیگیری کنید

بچه ها، من امروز 53000 تومان سهام عدالت گرفتم!!! می تونم جورابی که پاپیون صورتی داره رو بخرم، خیلی خوشحالم!!! شما چی، شما هم خوشحالید؟ راستی شما می تونید ضامن بشید برای گرفتن وام؟ برای تسویه پول آب، برق، گاز و تلفن؛ بابای بیچاره م!!! 1 ملیون شایدم بیشتر باید پول اینا رو بده!!! ولی من خوشحالم برای 53000 تومن

سلام ایا افردی که تا حالا موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده اند میتواند ثبت نام کنند چگونه در چه تاریخی ؟ ممنون

سلام . لطفا افرادی که ثبت نام شون تو سال های 88-87 بوده و بهشون نگفتن مکان های که رفتن ثبت نام نهایی نشده و بنده خداها الان فهمیدن خبری ندادن بهشون .و با زدن کد ملی اعلام میشه مشمول نیستن و اکثرا کارگران و خانواده انها هستن مخصوصا در گیلان که الان ما خودمون این مشکل داریم . لطفا سامانه بازیابی برای گرفتن سهام عدالت و شمول شدن فعال کنید. ممنونم از خدمت شما.لطفا همین بهمن ماه ثبت نام جدید بذارید و سامانه راحت و بهتر فعال بشه.

سوره نمل

من و خانومم هنوز ثبت نام نکردیم منم مرد خونه بیکارم خواهشن یه فرصت دیگه برای ثبت نام بدهید مچکر میشم

سلام دوتا از فرزندانم که متولد86و91است سهام ندارند چه بایدکرد؟

من سهام عدالت ثبت نکردم کی وکجا ثبت کنم

من سال ۸۵ درسهام عدالت نام نویسی کردم وکد رهگیری گرفتم گفتند تماس میگیرند ولی تماسی بابنده نگرفتند تااینکه امسال بعداز اعلام فراخوان به سایت سهام عدالت مراجعه کردم هیچ اثری از نام نویسی وکد رهگیری بنده نبود من ایثارگر دفاع مقدس هستم وفعلا دوسالی هست که بیکارم ایا به بنده تعلق نمیگیره ومن مستحق سهام عدالت یا این هم مثل پروژه مسکن مهر مورد بی مهری قرارگرفتم.باتشکر.محمدرضاشمس .ازتهران

چرا از 1 ملیون تومان سهم 500 کم شده که الان دوباره باید پرداخت بشه؟ اگر 500 هزارو بدیم سود ماهانه سهام عدالتمون چند میشه؟؟

با سلام .بنده موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده ام .تکلیف چیست

ا سلام .بنده موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده ام .تکلیف چیست

سلام افرادیکه موفق به ثبت نام نشده اند باید چه کنند چرا کسی جوابگو نیست

سلام برای ثبت نام سهام عدالت باید چیکار کنم تاحالا ثبت نام نکردم میشه راهنمایم کنید

باعرض سلام وخسته نباشید خدمت شماسروران بنده هنوز برای سهام عدالت ثبت نام نکرده ام لطفا راهنمائی کنید الان بایدچطور ثبت نام کنم.

سلام من و خانواده ام تا کنون موفق به ثبت نام نشدیم ولی برگه سهام عدالت را داریم ، باید چکار کنیم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام من عزیز طرفی هستم میخواستم بدونم که به من تعلق میگیره یا نه

با سلام و خسته نباشین

افرادی که مشمول سهام عدالت نشده اند بهر دلیلی ( ثبت نام نکرن و یا اطلاع نداشتن از تاریخ ثبت نام و … ) باید چیکار کنند؟ مسووولین پیگیر باشین لطفا لطفا راجب این مسایل هم در اخبار اعلام بفرمایین ن فقط راجب سود و …

من کارگر اخراجی برای ثپت نام سهام عدالت چکار باید انجام بدم

سلام من تاهالا سلام ما ثبت نام نکردیم ایا میشه ثبت نام کرد خواهشمند است طریقه ثبت نام رو بگید ممنون

من ثبت نام نکردم سهام عدالت کی زمان ثبت نامه

سلام چرا سایت رو بستن . تایید نهایی خانواده من مونده . لطفا بررسی کنید ممنون

سلام. دوره قبلی که وارد سایت www.karsaham.ir میشدیم. اون چی شد؟؟؟

الان ما عضو این کشوریم چه کنیم که نه نظامی هسیم و همینطور خداروشکر کل خانواده امونو داریم و فقط پدرمون ایثارگر هست که هیچ بهایی به این نسل ایثارگر داده نمیشه

حقوق انچنانی هم نداریم

فقط ایرانی هسیم و روی خاکی زندگی میکنیم که از طلاس ولی فقط سختیه این طلا رو میفهمیم ن هیچ چیز دیگه

ما نفت داریم باقی کشورای نفت خیز هم نفت دارن..عدالته

سلام من ثبت نام کردم اما نمیتونم شماره شبای خودم رو وارد کنم.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم موفق به ثبت نام سهم عدالت نشده اند ومسئولین تاکنون بی تفاوت اند اگر فکری به حال انها نشود این بی عدالتی است چون همه باید برابر باشند

این عدالت نیست سهم عدالت به عده ای داده شود درصورتی عده زیادی بیش از یک سوم مردم موفق به ثبت نام نشده ومسئولین بی تفاوت اند

سلام من وبچه هام تاکنون در سهام عدالت ثبت نام نکرده ایم لطفا برای ثبت نام چه زمانی میتوانیم اقدام کنیم.با تشکر

برخلاف نظر رهبری،اگه خانواده ای تا ۵نفربودن،یکمیلیون تومن هرنفرسهم دارن.حالااگه ۶نفر به بالاباشن.کمتر وکمتر میشه.این خلاف عقل وشرعه،بهمه سهم برابر بدن بهتره.

سلام برادر من تاکنون ثبت نام نکرده لطفا راهنمای بفرمایید

سلام پدر بنده کارگر شغل آزادی بودن که الان 60 سالشونه. مسافرکش بودن و تحت هیچ بیمه ی بازنشستگی هم متاسفانه نیستن. با وجود این اوصاف با کمال تعجب متاسفانه اسم ایشون شامل مشمولین سهام عدالت هم نبود پارسال. آیا عدالت در این بوده که شامل ایشون نشه و پولدارهای دیگه این سهام رو هم بگیرن؟

ایشون نه تنها از نظر من، که از نظر خود مسئولین در صورت بررسی هم مستحق تر از خیلیها که این سهام شاملشون شده هستن. خواهشمندم آدرس یا شماره تماس مرکزی که بتوان این مسئله را پیگیری کرد اعلام بفرمایین. متشکرم

من ثبته نام نکردم چکارباید بکنم

درضمن یادم رفت که بگم جزو 2 دهک جامعه هستم

بسمه تعالی باسلام وعرص ادب اینجانب رزمنده هشت سال دفاع مقدس هستم وعصو بسیج فعال پیشکسوت هستم تا الان هم برای ثبت نام جهت سهام عدالت اقدام نکردم لطفا راهنمایی بفرماید چطور می توانم ثبت نام بکنم

من ازسال 1382 جهت سهام عدالت ثبت نام کردم اما متاًسفانه به خانواده من تعلق نگرفته.اینجانب کارگر باحقوق قانون کارمیباشم ودرعجبم که اگرسهام عدالت به اینجانب تعلق نمیگیرد پس به چه کسانی تعلق میگیرد.

به خانواده های محترم شهدا سپاه و ارتش و وزارت دفاع و نهادهای امنیتی و . . .

عجب عدالتی بعد 10 سال که یک تکه کاغذ نگه داشتیم حالا 500 هزار تومان هم به دولت بدهیم gmail.irاینم روش نوین جبران کسر بودجه دهک های بالا

سلام لطفا نتیجه دریافت مبلغ سهام عدالت رابه ایمیلم ارسال بفرمایید

چرا وارد سامانه نمیشه//؟؟؟؟چرا سهام مارو پرداخت نمیکنن..؟>؟/

سلام مااصلا هیچ ثبت نام نکردهایم چه کاری باید انجامبدیم

با سلام وخسته نباشيد خواستم ببينم من كه براي دريافت سهام عدالت ثبت نام نكرده ام به كجا بايد مراجعه كنم. ممنون

سلام ما ثبت نام نکردیم ایا میشه ثبت نام کرد خواهشمند است طریقه ثبت نام رو بگید ممنون

سلام من اصلا برای سهام عدالت ثبت نام نکردم الان باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنین…

دیگه خبری از سهام نیست اونم خدا بیامرزه

سلام چرا وارد سامانه نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا مشکل داره سامانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام من واسه سهام شماره شبامو وارد کردم اما تایید نشوده بیشتر از 15روزه تو خانواده فقط شبای من تایید نشوده در حال برسیه چرا اینطور.

با عرض سلام من بازنشسته نیروی هوایی ارتش هستم در زمان جنگ هم به مدت هشت سال در یکی از پایگاهای عملیاتی و جنگی نیروی هوایی انجام وظیفه مینمودم ودارای پنج سر عائله که دو نفر آنها داشجوی دانشگاه آزاد میباشند هستم .با اینکه در سال 1385 خدائی فرمهای سهام عدالت را پر کرده وتحویل دادم متأسفانه اکنون اسم من جزء نام نویس شده ها نیست خواهشمندم مرا نیز راهنمای فرمائید . ممنون از محبت شما

من از زمانی کة شماره شبا راثبت کردم در سامانه بیشتر از يك ماه گذشته است اما هنوز زده در حال بررسی می باشد!!!!چرا؟؟؟؟

سلام – افرادی رو که اعلام میکنه مشمول نیستن ، چطور باید ثبت نام کنن ؟

سلام من تازه ميخواهم براي سهام عدالت ثبت نام كنم چكاركنم.

سلام تا کنون چرا هیچ گونه سها م عدالتی به بنده تعلق نگرفته است لطفا علت را بفر مائید متشکرم

سلام من یه ماهه ثبت نام کردم هنور ثبت نهایی نشده مشکلش چیه می تونید راهنمای کنید باید چکار بکنم .باتشکر09157300052می تونید به این شماره راهنمای کنید .تلگرام

من وقتی شماره شبا را وارد میکم هم بانک صادرات هم ملی سیستم سهام میگه معتبر نیست چرا

سلام.من از زمانی ک شماره شبا راثبت کردم در سامانه بیشتر از 15روزگذشته است اما هنوز زده در حال بررسی می باشد.?????

با سلام من 18 اردیبهشت ثبت نام کرده ام اما هنوز میگه در حال بررسی ؟؟؟؟؟؟

من از وضعیت سهام عدالتم نمی دانم با کد ملی 0043761690 من برای پیگیری کجا مراچعه کنم

سلام چطوری میتونم درسهام عدالت ثبت نام کنم

ثبت نام مرحله جدید کی آغاز میشه ؟ لطفا جواب

با سلام قبلا ثبت نام کردم برای سهام عدالت ولی با وارد کردن کد ملی پیام میده شما جزءافرادی هستید که سهام عدالت تعلق نمیگیرد لطفا راهنمای فرمایید

سلام من چگونه میتوانم برای سهام عدالت ثبت نام کنم

ثبت نام مرحله جدید کی آغاز میشه ؟

سلام بنده مادرم تحت تكفل من بود ومتاسفانه ثبت نام نشد وجزءتحت پوشش كميته امداد هم است الان از اين حق باز مانده چه كاركنم كه ايشان هم ثبت نام كند ومشمول سهام شود.

من سال گذشته ثبت نام کرده بودم هیچ خبری از جواب ندارم هیچ‌ خبری هم از سهام عدالت به من ندادن . چه کار باید بکنم؟؟

بنده میخوام ثبت نام کنم برای سهام عدالت چه کنم

چگونه می توان ثبت نام کرد؟

Parsa-6021390@yahoo.com

سلام من خیلی وقته یعنی نزدیکه بیست و دوروزه ثبت نام دوم کردم اما جوابی نیومده کارت بانکی منم انصار هست فکر میکنید مشکل از چی هست قبلا هم تا کنون گرفته ام سهام عدالت

سلام من سهام عدالت دارم ولی کد ملی را که وارد می کنم میگه : این شماره ملی در سامانه ثبت نشده است. چه کار کنم ؟

سهام عدالت

سلام من سهام عدالت دارم ولی میگن باید پول بریزی یعنی چی باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

ببخشید با عجله زدم نمی دانم چطور برای ثبت نام سود سهام با کد شیبا که برایم پیام فرستاده شده استفاده کنم.

جهت ثبت نام سود سهام می دانم چطور ثبت نام کنم.

پیام آمده جهت سود سهام ثبت نام شود.

سلام کی قراره دوباره ثبت نام شروع بشه من یه کارگر کم درامدم که نتونستم ثبت نام کنم ادمای زیادی مثل من هستن لطفا به فکر ما باشین

سلام واقعا با چه رویی با کمال بی عدالتی میگید سهام عدالت کدوم عدالت من بچه دوقلو دارم حقوقم به کجا برسه به مای بیبی یا شیر خشک یا اجاره خونه این چه عدالتیه که هر بار واسه سهام اقدام کردم از 92 تا حالا ثبت نام نداره واقعا کم آوردم یه راهی جلو پام بگزارید من عرضه دزدی کردن ندارم که حداقل شرمنده زن و بچم نباشم

چرا در تمام دنیا مردم میتونن اعتراض کنن ونظر بدن درباره کشورشون ودر رسانه ها نظرات را پخش میکنن ولی در ایران اگ کسی اعتراض کنه سر ب نیست میشه.ایا واقعا این بود ایران ازاد اسلامی ولی اینو بدونید این اتشفشان خفته روزی فوران خواهد کرد.البته تا اون روز اگ کشور ایران ب کشور ویران تبدیل نشده باشدتوسط این کفتارها

ما انرژی هسته ای نمبخایم مانون میخایم رهبر عزیز تورو ب امام زمان ب داد این مردم برس این کفتارها رو از کشور بیرون کن خودت بر تخت پادشاهی بنشین وحکومت کن.مثل کورش . ما فقط ی زندگی معمولی میخایم.

رهبر عزیز ۲۹ ساله رهبره اگر میخواست یا میتوانست کاری بکنه تا حالا کرده بود .به گفته خودش همیشه از دولتها حمایت کرده همان دولتهایی که دست آخر همه بی صلاحییت شدند. یا ممنوع التصویر یا رد صلاحییت.حمایتش از مردم فقط در زمان انتخابات است.

فقط باید کوروش کبیر زنده شود تا ایران ما ایران شود مردم عزیز بیدار شین از خواب غفلت

دنیا به فکر کشف کرات دیگر وزندگی درانهاست.ماهروز درگیر یارانه وهام عدالت…..?????

تقاضای ثبت شماره شبا برای سهام عدالت 410190000000335i34367008

من درسال ۸۵ثبت نام کردم برای سهام عدالت برگه سهام روهم دریافت کردم ولی الان که میخوام مجددا ثبت نام کنم کد ملی رو قبول نمیکنه

سلام

سلام من دخترمو در سال 1390ثبت نام کردم با مدارک کامل البته جدا د به منم گفتن که ثبت نام شد اما حالا کد ملی میزنم میگه این کد ملی ثبت نشده حالا چکار کنم چجوری ثبت نام مجدد کنم

برای من SMS اومده و ی کد دادن که برای ثبت نام سهام عدالت هست کجا و چطوری باید ثبت نام کنم؟

سلام خیلی خوبه اگه واقعیت داشته باشه چون یه دختره ۳۶ساله هستم که سر بیماری پدرم کلی اوضاع خراب شد از نظره مالی وکلی بدهکار شدم

سلام من بیست روزشماره حساب دادم اوناگفتن ۱۵روزدیگه تاییدمیشه ولی هنوزمیزنه درحال بررسی بایدچیکارکنم؟

سلام من کارگر هستم ولی سهام عدالت ندارم کی میتوانم از این عدالت استفاده کنم من هم جز همین جامعه و قشر اسب پذیر و کم درآمد هستم

لطفا جواب ايميل بنده را بدهيد

سلام اونائی تابحال ثبت نام نکردن وقشرکم درآمدی هستندچکارکنن سرمایه دارهاکه پارت ونفوذدارن ثبت نام کردندضعیف وضعفاماندندبه کجامراجعه کنندبه کی بگن اونائی که به جزخداهیچ جارانمی شناسندچکارکنندمگراوناایرانی نیستن چراکسی به فکراونانیست؟

میخاهم بدانم ثبت نام شده ام وچگونه سهام بگیرم از کجا وچگونه

چه عدالتی واقعا؟؟؟ سهام عدالت کجا بود اخه من دانشجو فقط باید پول به این دولت بدم چیزی ندادن به ما که تا حالا

سلام من کارگر هستم ولی سهام عدالت ندارم کی میتوانم از این عدالت استفاده کنم من هم جز همین جامعه و قشر اسب پذیر و کم درآمد هستم

درود بر شما به سامانه سهام عدالت که در مطلب ذکر شده مراجعه کنید.

می خواهم بدانم چطور می توانم ثبت نام کن چون درامدم کم هستش وزن وبچه دارم

سلام و درود بر شما از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام سهام عدالت که اطلاعات تماسی اون در مطلب گذاشته شده اقدام کنید. اگر باز هم راهنمایی بیشتر میخواستید با شماره تلفن های ذکر شده سامانه تماس حاصل کنید. موفق باشید…

باسلام ،این چه عدالتی که من کارگر ،من مستأجر ،به من قشر ضعیف سهام عدالت تعلق نمیگیره

سلام لطفا کمکم کنین من هنگامی که شماره شبا بانکی مو برای سهام عدالت ثبت کردم شماره همراهم اشتباهی تایپی ثبت شده حالا من چجوری میتونم شماره همراهمو ویرایش کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رزمنده فاقد شغل وسرپرست خانوار 7 نفر عائله میباشم کجا باید برای سهام عدالت ثبت نام کنم

سهام عدالتتون هم مثل همون عدالتتون به درد خودتون میخوره اقایونی ک این تزارو میدین یکم ب فکر جامعه باشین ک اینقد فقر نگیره مملکتو

جواب بيام من به كجارسيد

باسلام وخسته نباشی می خواسستم بپرسم مادر من فوت کرده است وی از خانواده کمیته امداد بودند آیاحالا که فوت نمود ه سودبه خانوده انها میرسد یاخیر سود اولیه هم تو تغیر تحول منطقه نکرفتیم چون اول ما زیر نظر خضراباد بودایم بعد شدایم منطقه صدوق حالا هم جز شهر میبد یزد

من در روستا زندگی میکنم ولی شامل حال ما نشد کجا باید ثبت نام کنم لطفا راهنمایی کنید

هیچ معلوم نیست ما سهام کجارا داریم فقط یه برگه که نشانی از هیچ چیز است ما از کجا بفهمیم سهام ما مربوط به چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1753051871

3- در سوره سبا فرموده: «قل إن ربی یبسط الــرزق لمن یشاء من عباده و یقدر له و ما أنــفقـتم من شیء فهو یخلفه و هو خیر الــرازقین؛ بگو: پروردگار من روزی را برای هر یک از بندگانش که بخواهد وسعت داده و یا تنگ می گرداند. و هر چه را انفاق کنید، جای آن را پر می کند و او بهترین روزی دهندگان است» (سبا/ 39).

2- در سوره عنکبوت فرموده: «و کأین من دابه لا تحمل رزقها الله یرزقها و إیاکم و هو السمیع العلیم* و لئن سألتهم من خلق السموات و الارض و سخر الشمس و القمــر لیقولن الله فأنی یوفکون* الله یبسط الــرزق لمن یشاء من عباده و یقدر له إن بکل شیء علیم* و لئن سألتهم من نــزل من السماء ماء فأحیا به الارض من بعد موتها لیقولن الله قل الحمدلله بل أکثر هم لایعقلون؛ چه بسا جنبنده ای که قدرت حمل روزی خود را ندارد، خداوند او و شما را روزی می دهد و او شنوا و داناست* و هرگاه از آنان بپرسی: چه کسی آسمانها و زمین را آفریده و خورشید و ماه را مسخر کرده است؟ می گویند: الله! پس با این حال، چگونه به انحراف کشیده می شوند؟!* خداوند روزی را برای هرکس از بندگانش که بخواهد گسترش داده و تنگ می گرداند، خداوند به همه چیز آگاه است* و اگر از آنان بپرسی: چه کسی از آسمان آبی فرستاد و با آن زمین را، پس از مردنش، زنده کرد؟ می گویند: الله بگو: حمد و ستایش ویژه خداست، اما بیشتر آنان نمی دانند» (عنکبوت/ 63-60).

1- خداوند در سوره شوری می فرماید: «له مقالید السموات و الارض یبسط الــرزق لمن یشاء و یقدر إنه بکل شیء علیم؛ کلیدهای آسمانها و زمین از آن اوست. روزی را برای هرکس بخواهد گسترش می دهد یا تنگ می گرداند. او به همه چیز آگاه است» (شوری/ 12).

الهم عجل لولیک الفرج اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”

خدایا، در این لحظه و در تمام لحظات، سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولىّ‏ات حضرت حجّة بن الحسن- که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد- باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست و همه از او فرمانبرى مى‏نمایند ساکن زمین گردانیده، و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى مگر امام زمان (عج) به داد مردم مستمند و تهی دست و مظلوم برسد

سلام با این فواصل فکر کنم باید قید سهام عدالت رو بزنم تا خدا هست چه باکی است همیشه باید از خداوند متعال طلب آمرزش و روزی کرد

با صلوات بر محمد و آل محمد سلام اینجانب در شرکت پیمانکاری کار میکنم حدود 22 سال که از این 22 سال 4 سال از حق بیمه و حقوق بنده خورده شده و حالا که باید جز سهامداران باشم متاسفانه نیستم ولی در ارگانهای دولتی می بینم همچنین چیز وجود ندارد و سهامدار هستند دل من از اینجا درد دارد که من تاکنون نه صاحب خانه شدم نه ماشین ما که دیگه عادت کردیم به وعده های دروغین خدا جای حق نشسته و هرچه از خداوند طلب کنی بدست می آوری تمام دست اندرکاران و مجری این طرح ها در پیشگاه خداوند باید جواب پس بدهند دار مکافات خانه اگر در این دنیا نباشد در دنیا دوزخ خواهد بود با تشکر

سهام عدالت

جالب دم انتخابات یادشون افتاده سهام عدالت بدن بابا سرکاری ما هم چند سال پیش فیش گرفتیم اما هیچی ندادن…کدوم عدالت کی اجرا کردید عدالت رو که دوم ش باشه خدا به داد بنده هات برس اینجا همه فکر خودشون که جیب جیب شون پر کنن

mohammadtaha13422431@gmail.com

سهام عدالت پس عدالتش کو؟ انقد توضیح دادی میگفتی این دو ریالو کی قراره بدید و با برف کدوم سال واریز میشه؟گدا پروری هم حدی داره

من زمان ثبت نام بیکار بودم حالا جزء کارگران ساختمانی هستم چطورو کجا ثبت نام کنم

09154911460m@gmail.com

من قبلا ثبت نام كردهام ولى موقع مراجعه به سايت مينويسد اين شماره ملى درسايت نيست بفرماييد جكاربايد بكنم

هر نفر باید به اسم خودش حساب باز کنه و شماره شبای حساب خودشو وارد کنه؟؟ یا میشه واسه کل اعضا یه حساب باشه؟؟

توجه کردین وقتی به انتخابات نزدیک میشن سهام عدالت و حقوق شهروندی و ……. یادشون میوفته.

باسلام برای ثبت نام سهام عدالت باید چکارکنیم؟ایا فرصت ثبت نام داریم؟

سلام ضمن تشکر از کسانی که این شرایط را مهیا نمودند تا چو من نیز حرفی یا دردی دارد بگوید.اما خواستم از همه بندگان خدا بخواهم توکل و امیدتان فقط به خدا باشد و بس .شک نداشته باشید هیچ خیری از این بندگان خدا که چه عرض کنم بنده … به غیر خودی نمیرسد.باور اگر نداری با کمی دقت در بالای همین صفحه میتونید به حقیقت برسید.دقت کنید آیین نامه مال فروردین 88 هست هر سازمانی بین سه تا یک سال وظیفه داشته امور مربوط به خودش را انجام بده که با حساب سر انگشتی راحت میشه حساب کرد که ظرف هموون یک سال اول همه شون امور خودشان را انجام دادند!!!؟

سلام با عرض خسته نباشید من فرزندم متولد 1384 است . آیا می بایستی حساب بانکی به نام خودش باشد یا نه؟ لطفا” راهنمایی کنید.

ملت ما فقط بلده پول ب جیب بزنه هیچکس نیست ک به درده مردم بیچاره برسه

زنده باد احمدی نژاد بازم یه کاری به حق مردم کرد دولت ر وحانی میخواد چه کند که لااقل مردم یه کم.بخوبی یادش کنند .. زنده با حزب اصولگرا زنده باد موفق باشید

اینقد توضیح دادی از اخرم هیچکس نفهمید چی گفتی یکم ساده تر بگید به مردم

آیا افراد زیر هیجده سال که تحت پوشش سرپرستشان هستند لازم است شماره حساب یا شبا را وارد نمایند؟؟/

سلام همه مردمو به یه طریقی گرفتار کردن ، کشور این همه منابع داره چندر غاز با هزار منت بعد از بیست سال پرت میکنن جلوشون باز دم انتخابات شد اقایون یه مقداری بیشتر ولخرجی کنن مردمِ خوبی داریم اگر بزارن به زندگیشون برسن ، انصافا اگه اینا برن کنار مردم خیلی بهتر راه خودشو پیدا میکنه ، وقتی دزد خودش رئیس بانکِ چه نیازی به دیگران هست،به صورت هرمی از بالا که طرف دستش کج باشه خب پشت بندش نمایده مجلس،استاندار،شهردار،تا بقال سر کوچه دزدی میکنه، یه پیشنهاد از طرف من به شما دوستان تو سیستمی که بنیانش بر روی دزدی ریخته شده دزدی نکنی زندگیت نمیشه ،باتشکر لطفا برا یبارم شده مثل اسمتون اسمونی باشید پیاممو نشر بدید کم فیلتر کنید،30سالمونه از 15سالگی کار میکنیم هیچی نداریم بزارید صدامونو بشنوند

سلام من يك رزمنده با٣٧ماه سابقه جبهه و٣١سال سابقه بيمه تامين _ اجتماعي بعلت اينكه سنم زير٥٠ است باماهي ٨١٢هزارتومان دارم زندگي ميكنم وبهم سهام عدالت تعلق نگرفته شما به اين عدالت- قضاوت كنيد

چگونه میتوان از ثبت نام درتعاونی های سهام عدالت مطلع گردید

سهام عدالت

با سلام من عضو. بسیج ناحیه ملارد می‌باشم که در سال ۸۹ در تهران از ناحیه پا مجروح ومعلول حین خدمت شدم حقوق که ندارم بلکه یارانه ام هم ۷ماه است قطع شده دارای ۳فرزند هم هستم

سلام کدوم سایت ک باید برای ثبت نام سهام رفت؟؟؟؟ اخر هر دو د ملی ۶ . و ۲۶ هر ماه میشه ثبت نام کرد؟؟؟

سلام،محدودیت تاریخی دیگه برداشته شده.شما با هر کد ملیی در هر تاریخی تا پایان شهریور میتونید به سایت رسمی سهام عدالت مراجعه کنید و صورتحسابتون رو چک کنید

با سلام. ما که از ابتدا اصلا برای دریافت سهام عدالت ثتب نام نکرده ایم باید چه کنیم؟

لعنت براین عدالتتون بی شرفها امیدوارم به حق امام حسین ع زن وبچه هاتون به درد بی درمان مبتلا بشن که هیچ درمانی نداشته باشید .فرش زیر پاتونم بفروشید بدید قرص وشربت تلخ بریزید گلوی زن وبچه تون .لااقل اسم عدالت و خراب نکنید این کجاش عدالته من یه کارگر بیکار دوساله بیکارم سهام عدالت نگیرم اونی که ماهی بیست میلیون حقوق میگیره اون سهام عدالت بگیره بترسید از آه مظلوم دامنتون روبگیره بیچاره تون میکنه

با سلام من یک خانم مطلقه با یک فرزند که سرپرستی ان با من میباشد همسر سابق بنده وضع مالی خوبی داشت برای همین ثبت نام یارانهد را انجام نداد و الان من شرایط مالی خوبی ندارم چندین بار هم برای یارانه مراجعه کردم ولی گفتند چون ما از اول ثبت نام نکردیم شامل ما نمیباشد من الان باید چه کار انجام دهم با تشکر

سلام.من هم یک خانم سرپرست دوفرزند،مطلقه،که بخاطرزدن کیفم توسط موتوریهاوگم کردن مدارکم،نتوانستم برای یارانه ثبت نام کنم.بدون شغل ومستاجرنیزهستم.ماواجدشرایطان اصلی یارانه ایم ،اماکسی صدایمان رانمیشنود.بتازگی تحت پوشش بیمه اجتماعی(ازطریق پدرخدابیامرزم هستم)باسیصدتومن درماه.چراازطریق بیمه نمیشه یارانه گرفت؟!

درخواست ثبت نام یارانه،خانم بدون شغل ومستاجربادوفرزندتحت سرپرستی خودم.مطلقه(حدودده سال بیشتره این وضعیت روداریم).فقط دوساله ازطرف بیمه اجتماعی مادرم،دویست وبتازگی سیصدتومن میگیرم.آیابیمه نبایدبرای یارانه امثال مااقدامی نماید؟

ازدواج مجدد

باسلام.من4سال یکی بامن کلاه برداری کرده 120 میلیون منوبه جیب زده فرارکرده مال من مبلغی وام بوده که تواین 4سال بانک زحمت کشیده60میلیون بهره بانکی ازمن گرفته 4سال من تودادگاه هستم هنوزرای من صادرنشده که ملکی که سندش پیش منه به اسمم بزنه ازاین طرف120میلیون.ازطرف دیگه 60 میلون بهره بانکی.ازطرف دیگه 40 میلیون خرج دادگاه وغیره کردم.سهام عدالت ازبهره بانکی من است به شماعزیزان میدهند.قربانتان نوش جونتان.بروبابا بااین همه دزدی وکلاهبرداری.بخدا9 ماه است درمغازه می خوابم هیچی ندارم به خداوندقسم والله واسه خرجی دکتربچه ام پول قرض گرفتم ودربیمارستان واسه ترخیصش گدایی کردم.اول ازهمه چیزقاضی هایش رااصلاح کندبعداز4سال هنوزبه من رای ندادند.چ برسه به سهام عدالت

سلام خواهشمند است این مردم بدبخت را انقدر زجر روحی ندید بابا سهام کیلو چنده. دوباره چه طرحی ریختید که یه عده ای بخورند ویه عده ای بدبخت تر شند. کدوم کشور قدرتمند اقتصادی این کارها رو کرده! ما که بلد نیستیم بریم از اونها تجربه بگیریم .

ضمن سلام به مدیریت محترم توضیع سهام اینجانب با حدودا ۲۵ سال سابقه تامین اجتماعی با چه شرایطی می توانم به سهام عدالت ثبت نام کنم دارای در آمد کمتر از ۸۰۰ هزار تومان لطفا راهنمائی فرمائید با تشکر

تازمانی که دست دزدها وغارتگران بیت المال دراین کشور باز است ،قوانین ظالمانه عده کمی رااز نظربرخورداری از سرمایه های ملی به عرش برده واکثریت محرومان جامعه با فقردست وپنجه نرم میکنند ودرنتیجه بیست درصد افرادجامعه80%ثروت ها و80% بیست درصد درآمدجامعه رادراختیاردارند،صحبت ازسهام عدالت ! شبیه به یک شوخی است وهیچ دردی از پابرهنه ها ومحرومان دوانمی کند.به عنوان یک شهروند ایرانی هیچ سهمی به عنوان سهام عدالت توقع ندارم ، انتظاراین است که عدالت درعمل ،تصمیم گیری ووضع قوانین وکوتاه کردن دست دزدان بیت المال خودرانشان دهد ، نه روی برگه کاغذی سهام عدالت!! تنهاآرزویم این است وقتی قرار دادهای فوتبال رامی بینم میلیاردی از کیسه بیت المال به عده ای بی سواد برای 6ماه سگ دوزدن درزمین چمن پرداخت نکرده باشندوعده ای درکنارآنان به نان شب محتاج ، یکی حقوق 250میلیون تومانی بگیردوعده بسیاری تاکمر درسطل های زباله خم شوند وبا جمع اوری آشغال وفروش آن فقط نفسی بکشند، عده ای درویلاهای چند ملیلیاردی شاهانه زندگی کنند وعده ای شب ها درگورستانها شهریارودرکنار پایتخت نشینان شب ها رابا ان وضعیت بسربرتد……..

درود بر شرفت هموطن

سلام آیابرای هرنفر یک شماره حساب لازم است برای ثبت حساب سهام عدالت یا فقط سرپرست لازم است حساب بانکی داشته باشد باتشکر

اینها همش سزکاریه ،کشاندن مردم به پای صندوق های رای گیریه ، وقتی حقوق کمتر از سه میلیون تومان زیر خط فقر می باشد ، ومدیران ارشد حقوق میلیلاردی میگیرند مردم بیچاره با سالی ۳۶هزارتومان چکار کنند

سلام ازمملکتی ک همه مسئولانش دزدن چ انتظاری بایدداشت؟براحتی وبوضوح حق کارگراوبیچارههارو میخورن وی اب روش.خدااین حکومت وربیندازه.آمین

سلام من در حال طلاقم مسولیت زندگی به دوش خودمه و شدیدا تحت فشار مالی هستم چطور میتونم ثبت نام کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام اول باید بری یاران جدا کنی بعد واسه ثبت نام اقدام کنی

از کجایی زهرا جان ، من از رشتم و اگه قبول کنی در دوستی و رفاقت مثل برادر و خواهر با هم باشیم ۰۹۱۱۹۳۲۱۱۳۱ یاسر هستم عزیزم

5ساله 6ملیون دادم برای مسکن مهر دفتره کلاه برداری کرده رفته الان چکار کنم پولم دادم دسم به هیچ جای بند نیست

من با اینکه برای یارانه ثبت نام کردم،هنوز هیچ یارانه ای به حسابم نریختید تا اینکه بخواهید سهام عدالت به من بدید.شمارو به خدایی که قبول ندارید قسم از چیزهایی که دارید حرف بزنید.شماها عدالتتون کجا بود که از سهامش حرف میزنید.خدارو شکر که من احتیاجی به این پولها ندارم.فکر کنم شماها بیشتر نیاز دارید چون یارانه ی یکسری بیچاره رو هم دارید میخورید.فقط انصاف داشته باشید و کم احساسات مردم بازی کنید.هر چند میدونم انصاف هم ندارید.

با سلام ببخشید میخواستم بدانم آیا سهام عدالت شامل حال ما کارگران تامین اجتماعی که از اقشار بیچاره جامعه هستیم نمیشود تلفن بنده 09185770104

سهام اداداداداداداوادادادا التتتتتتتتنت نننننننننننننننننننن درودرودرو

من سهامم رو میدم یه شکلات باهاش میخرم الکی مثلا من مایه دارم

سهام عدالت درطول این ده سال به جیب کدام رانت خوار رفت چرابعداز ده سال نزدیک انتخابات به فکر پرداختن این سهام شدیددرطول این ده سال اینهمه بخور بخورها معلومه که سرمایه مردم خوردین خدا ذلیلتان کند انوقت من کارمند قادر به تامین اجاره بها وهزینه مهد کودک نیستم تف به ان تفکر ظالمانه ودستهای خیانتکادی که به نام دین هر بلا ومصیبت برمردم رواداشته اند درحالیکه فرزندان خودشان دربهترین دانشگاههای دنیا تحصیل میکنند وفرزندان مردم درهور حلبچه فاو مدافع حرم به خون غلطیدند وخفه شدند غرق شدند که سفره نفت برای 8میلیون دزد فراهم کنند

من تحت پوشش بهزیستی هستم وتاحالا سهام عدالت نگرفته ام از دوپا مشگل دارم کفش طبی و عصا دارم

من واقعا نیازمندم 45 سال دارم با یه مادر پیر که سکته مغزی کرده خودم هم معلولم از دوسالگی از بریس دوبل و عصا استفاده میکنم

عزیزان خیلی ها وقتی کد ملی را در سامانه سهام عدالت وارد می کنند هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنند خواستم بپورسم تکلیف این عده که تعداد آنها خیلی زیاد است بالای سی میلیون نفر چی میشه مچکرم

6040183364

1621773477

شما مسکن بی مهری را به پایان نرساندید حلا سهام بی انصافی به مردم پیشنهاد می کنین

سهام خجالت یا عدالت……………..ودیگرهیچ

اینگونه اقداماتشان جز توهین به شعور رعیت انعکاسی را درپی ندارد

عدالت عدالت عدالت ودیگرهیچ!!!!!!!!!!…بی انتها

واقعاً، مخصوصاً و دیگر هیچ

الان نزدیکه 10 ساله صحبت از سهام عدالت میکنن، که مبلغش فقط یک میلیونه…فقط یک میلیون….!! از 10 سال پیش تا چند سال اینده…!! سود این 10 سال شده 500 تومن، آیا تو چند سال اینده بدن، آیا ندن… تازه بدن، کدوم مشکلو حل میکنه؟ اصلا این مبلغ ارزش داره که درموردش اینهمه هیاهو بشه؟ اصلا ارزش صحبت کردن داره؟ اصلا ارزش فکر کردم داره؟ بنظر شما یجور مسخره کردن نیست؟؟

حکومت اسلامی بعد از چهل سال، وارد پخش عدالت شد. بدوین که عدالت تون رو بگیرین.

کدوم سهام بابا بودجه کم اوردند میخواند سر مردم را شیره بمالند یه پولی بگیرند به سوریه و لبنان و عراق بدند تو یارانه دادن موندند چه برسه به سهم عدالت خودشون را مسخره کردندددددددددد

من فهمیدن میخوان ازم پول بگیرن پشیمون شدم

بعد از 12 سال میخوان سهام مردم که حقشون هست بدن..انوقت مبلغ 468 هزارتومان مردم باید بدن تا سهام بهشون تعلق بگیره..اخه این حقه بعد میگن سود سهام از سال 96 ماهیانه مبلغ 4هزار و 500 تومان واریز میشه تو حسابش شماها دارین از حق مردم بر میدارین واسه خودتون

چه سهامی چه عدالتی…!فقط میگن برید بانک ملی پول بریزید تا مشمول این سهامی که معلوم نیست چی هست بشید.مردم اگر از فقرونداری هم بمیرنم این اقایون خیالشونم نیست بعدبیان همینجوری یه چیزی به اسم سهام اونم همینجوری بدن به مردم

سلام.ماکه سهام عدالت نگرفتیم وثبت نام هم نکردیم چه کنیم؟؟؟

خاک بر سر مسولین بیسواد و بی رحم بی عدالت که همچین ملتی را گدا و افسرده کردند با این تبلیغات سهام عدالت و یارانه و از این ترفندها……………. دیگه عزت نفس ملت از بین رفته. حیف شد مملکتمون……………….

قضیه این سهام عدالت چیه

به نظرمن دولت بااینکارش قدم بسیارمثبتی واسه قشرکم درآمدبرداشته.بازهرمبلغی باشه مردم میتونندبه زخمشون بزنند.بابادولت داره واسه مردم زحمت میکشه.پس این همه خدمات دولت مثلا برق یاگازرسانی به نقاط کورکشورکه حتی باقاطرم نمیشه اونجارفت.واقعااین کارهای دولت راندیده نگیرید.40سال پیش کجای ایران به این شکل نوین بوده.میتونیدتوعکسهانگاه کنید.دقیقاشهرهامثل روستاهای افغانستان امروزی بودند.ممنونم ازرهبرعزیزمان که به فکرمدم هست.

من جو گیر شدم و وارد سامانه ی سهام بی عدالت !! شدم … برای پدر و مادرم که قبض داشتن ؛ شب عیدی گفتم لااقل براشون یه چیزی بگیرم ؛ رفتم داخل سامانه , میگه 500 تومن میتونی بگیری اما قبلش باید 480 هزار قبض پرداخت کنی!! بابا جان عدالت با علی (ع) یه جایی در عراق عرب به خاک سپرده شد . . . وای بر ما و وای بر این مملکت داران / / / موعد انتخابات نزدیکه نمیدونن ملت رو چطور سرکار بذارن !

سهام عدالت به این میگن که یکی مثل من ماهیانه 800 تومن میگیره یکی هم مثل آقای ایکس ماهیانه 200 میلیون یکی هم مثل عزیز دوردونه ها 3000 میلیارد خودتون مسخره اید یا مردم را مسخره کردید. کلا هممون سر کاریم. تو دادن یارانه زائیدین چه برسه به این سهام ها

سهام عدالت کجایی، دقیقاً کجایی!!!!؟؟؟

سهام مردم كجاست؟ فقط از مردم پول مي گيريد پس حق و حقوق مردم چه مي شود؟ پس از اين همه نفت و گاز و … و …. حق مردم كجاست اينها همه حق ملت است هر شخصي كه در كشور ايران به دنيا بيايد تا زماني كه از دنيا برود از منابع ايران حق دارد. ….. اما نه حق ندارند حق و حقوقشان اين است كه برويد بميريد از گرسنگي اما بايد پول براي دولت جمع كني و به دولت بدهي برق – آب – گاز- جريمه هاي رانندگي – كرايه بسيار سنگسن در مسافرت نزديك. 45 هزار تومان يارانه مي دهند اما چنصد برابر از مردم مي گيرند. سبد كالا به افراد نيازمند نمي دهند اما به پولداران مي دهند؟ نه خداوكيلي شرم و حيا نمي كنند كه مي بينند از بي مسكني به قبرستان ميروند – از فرندان و همران جانبازان كه از كم توان مالي خود كشي مي كنند. بايد فرداي قيامت جوابگو باشند براي حق و حقوق ملت خود. خدا را شكر از نظر امنيت كشورمان خوب است اما اگر اندكي به وضعيت زندگي مردم نگاه كنند. و حد اقل يك درصد يا يك ميلياردم درصد از حق ملت را به آنها بدهند چه مي شود؟ حقوق بازنشسته نظام و جنگ و تير كمتر از يك ميلييون اما افراد تازه وارد زير 20 سال بيش از 5 ميليون.

ماکه هیچ ازاین عدالت ندونستیم

بلاخره باید چیزی بدهیم یا بگیریم . اصلا عمرمان کفاف میدهد

انتخابات كه نزديك ميشه،از اين حرفها زياد ميزنند….شنونده بايد عاقل باشه.

ماهم نفهمیدیم چی هست فقط همون حرفوثابت کردن که کی داده کی گرفته ????????آقاواقعیت روبگین این کلاسیک بازیاچیه دیگه

سهام عدالت چي هست اصلا ؟ ما مه هر چي تحقيق كرديم متوجه نشديم . اين عدالتش ما رو كشته

سهام عدالت به نظرم یه چیزه طنزی بود و مثل یک گردبادی بود که سریع اومد رفت فکر کنم پشیمون شدند ادامش بدند

اصا چی هست به درد چی میخوره؟؟?

ما که 20 سال درس خوانده ایم از این سهام عدالت چیزی نفهمیدیم

ذخیره نام شما برای نظرات بعدی

تبلیغات در آسمونی:

021-22072529

asemooni.com/advertising

استعلام سابقه بیمه با کد ملی

اگر سابقه بیمه دارید اینجا کلیک کنید

www.bajeshahrvandi.com

سیمرغ طلایی پرواز

مجری ویزا و تور کانادا

www.goldensimurgh.com

جذابیت

طراحی سایت و سئو

www.jazabiyat.com

تهران تاتو

آموزش تاتو با مدرک بین المللی

www.tehrantattoo.com

نام شما

محل تبلیغات

لینک سایت شما

چطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم
چطور باید سهام عدالت ثبت نام کنیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *