چطوری به خدا توکل کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چطوری به خدا توکل کنیم
چطوری به خدا توکل کنیم




خانه

موبایل

 

 

چطوری به خدا توکل کنیم

توی هر کاری که می خواهد انجام دهد، به خدا توکل می کند … آنچنان که گویی هیچ کس دیگری در عالم ندارد … نه دوستی و نه آشنایی … نه خانواده ای و اقوامی که کمکش کنند، دستش را به یاری بگیرند، اگر جایی درمانده شد، به کمکش بشتابند … وقتی همین ها را از او می پرسم، لبخندی بر لبانش نقش می بندد و می گوید: جوان مگر نمی دانی همین دوست و آشناها، خانواده و اقوام و … هم بخواهند کمکی به من بکنند باید خدا کمکشان کند؟ … کمی فکر کن … می بینم راست می گوید … درست که دوست و آشنا و خانواده و اقوام هستند، اما نه اینکه همه شان بنده های خدا هستند؛ مگر نه اینکه خودشان محتاج کمک خدایند؛ مگر نه اینکه خدا نخواهد نمی توانند قدم از قدمی بردارند … پس … الهی به امید خودت و نه بنده هایت …

 

توکل تضمین الهی برای کسی است که همیشه‏ حامی و پشتیبان حق است. قرآن کریم می‏ گوید از پیمودن راه حق نترسید و به خدا توکل کنید، از نیروی باطل نترسید و به خدا توکل کنید. قرآن همه پیغمبرانی که بعد از نوح آمده‏ اند، را مثال می آورد که آنها به مردمی که با آنها مخالفت می ‏کردند و سد راه آنها می ‏شدند، می‏گفتند: «وَ ما لَنا أَلاّ نَتَوَکَّلَ عَلَی اللّهِ وَ قَدْ هَدانا سُبُلَنا وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلی ما آذَیْتُمُونا وَ عَلَی اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ»( ابراهیم: 12) ؛ «و چرا بر خدا توکل نکنیم و حال آن که ما را به راه هایمان رهبری کرده است؟ و ما بر آزاری که به ما رساندید البته صبر خواهیم کرد و اهل توکل باید تنها بر خدا توکل کنند.» این آیه در کمال صراحت، توکل را به صورت یک امر مثبت ذکر می ‏کند.

 

خداوند در آیه دیگری می ‏فرماید: «فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ»( آل عمران: 159 )؛ «(ای پیغمبر!) همین که عزم کردی و تصمیم‏ گرفتی، به خدا اعتماد کن و کار خود را دنبال کن.» قرآن نشستن و دست روی دست گذاشتن را نهی می کند و می‏ فرماید کار خود را بکن و به خدا توکل کن. همان اندازه که به هنگام مشورت باید، نرمش و انعطاف به خرج داد، در زمان اتخاذ تصمیم نهایى باید قاطع بود. بنابر این پس از برگزارى مشاوره و روشن شدن نتیجه مشورت، باید هر گونه تردید و دو دلى و آرای پراکنده را کنار زد و با قاطعیت تصمیم گرفت. این، آن چیزى است که در آیه فوق از آن تعبیر به عزم شده است که به آن تصمیم قاطع نیز می گویند. جمله فوق بیانگر آن است که به هنگام تصمیم نهایى باید بر خدا توکل داشت؛ یعنى در عین فراهم نمودن اسباب و وسایل عادى، استمداد از قدرت بى پایان پروردگار را فراموش نکرد.

 

 

قرآن کریم، در آیات دیگری می فرماید: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرًا»(طلاق: 2 و 3)؛ «هر کس پرهیزکاری کند، خداوند راه خروجی برای رهایی وی از مشکلات‏ قرار می ‏دهد و از طریقی که گمان ندارد، روزیش را می ‏رساند و هر کس بر خدا اعتماد کند و کار خود به وی واگذارد، خدا برای او کفایت است. همانا خدا فرمان خویش را به نتیجه می‏رساند و آنچه را که بخواهد تخلف ندارد. راستی که خدا برای هر چیزی قدر و اندازه ‏ای معین کرده است.» در این آیه، گویی قانونی که فوق همه قوانین و حاکم بر همه آنهاست‏، بیان گردیده و آن، قانون تقوا و توکل است.

 

این جمله که به خدا توکل کن، اگر بخواهند ترا بفریبند تو خدا را داری، نترس و … همه برای این است‏ که می‏ خواهد به پیامبر بگوید اگر دشمن‏ دست صلح و سلام به سوی تو دراز کرد تو تحت تأثیر این افکار و اندیشه‏ها که نکند دروغ باشد، نکند خدعه و مکر باشد، امتناع نکن، تو نیز دست صلح‏ و سلام به سوی او دراز کن. در این نگرانی ها که برای هر کسی پیدا می‏ شود که هیچ کس نمی ‏تواند صد در صد مطمئن بشود که دشمن‏ راست می ‏گوید، تو به خدا توجه کن، به خدا اعتماد کن. «فَإِنَّ حَسْبَکَ اللّهُ»(انفال: 62)؛ «پس خدا تو را بس است.» در آیاتی دیگر چنین می فرماید: «إِذْ یَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هؤُلاءِ دینُهُمْ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَإِنَّ اللّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ»(همان: 46)؛ «آنگاه که منافقان و کسانی که در دل هایشان بیماری است، می گفتند: این (مسلمان)ها را دینشان مغرور کرده است و هر کس بر خدا توکل کند، به یقین خداوند شکست ناپذیر حکیم است.»

 

منافقان و دورویان و بیماردلان که فقط ظاهر را می ‏بینند و عوامل معنوی را نمی ‏بینند، می ‏گفتند این بیچاره ‏ها را ببین.‏ دینشان اینها را مغرور کرده است. در جنگ بدر پیش بینی ‏ها همه این بود که مسلمین مغلوب و منکوب شده و شکست خواهند خورد. یک عده که خودشان را عاقل حساب می ‏کردند و منافق و دورو بودند، پوزخند می ‏زدند و می‏ گفتند این بیچاره ‏ها را ببینید! وعده‏ های قرآن و دینشان این ها را مغرور کرده، دیوانه ‏اند که دارند خودکشی می ‏کنند. کجا دارند می ‏روند؟! با چه عده ‏ای! با چه قدرتی! در مقابل دشمن یک لقمه ‏اند. فریب خورده‏ اند، دینشان‏ این ها را فریب داده است.

 

قرآن می ‏گوید این ها نمی ‏دانند که اگر کسی با خدا باشد، تکیه‏اش به خدا باشد، چگونه عوامل الهی به نصرت او می ‏آیند و او را در هدفش تأیید می ‏کنند و قوت می ‏دهند. این ها غافل بودند که‏ «مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»؛ «هر که اتکایش به خدا باشد، خدا برای‏ او کافی است.»

 

در همه کارهایت واقعا به خدا توکل کن … وظیفه خودت را با اعتماد به خدا انجام بده، آن وقت ‏ببین چطور دست خدا به همراهت می ‏آید … «فَإِنَّ اللّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ» … خدا غالب و قاهر است، اگر بخواهد، هیچ قدرتی در مقابل او نیست و حکیم است و کارهایش‏ حکیمانه و بر اساس مصلحت است، بی جهت کسی را تأیید نمی ‏کند.

 

منبع:tebyan.net


در ادامه بخوانید

فروش ویژه لوازم ساختمانی

ارزان ترین خدمات تور/زیرقیمت بازار

تخفیف ویژه برای کاربران بیتوته با کد bina1016

30 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

تا 40 درصد تخفیف ویژه تبلیغات در بیتوته

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…چطوری به خدا توکل کنیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…چطوری به خدا توکل کنیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.



توکل یکی از فضائل اخلاقی است که به معنای اعتماد کردن بنده به خدای متعال و واگذار کردن همه کارهای خود به او می باشد. البته توکل واقعی به خداوند مانع از توسل به اسباب نمی باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. این صفت ارزشمند در صورتی حاصل می شود که انسان همه کارهایی را که در عالم هستی انجام می گیرد، از جانب پروردگار بداند و هیچ قدرتی را جز او مؤثر نداند و معتقد باشد که حول و قوه ای نیست مگر به واسطه او. اگر کسی واقعاً چنین اعتقادی داشته باشد، در دل به خدا اعتماد پیدا کرد و بر او تکیه می کند و بدین سبب توکل به خدا روز به روز زیادتر می گردد.

توکل، در اصل از ماده «وکالت»، به معنای انتخاب وکیل است؛  توکل ، عبارت است از اعتماد و اطمینان قلبی بنده در جمیع امور خود به خدا ، و حواله کردن همه کارهای خود را به او و تکیه بر حول و قوه الهی نمودن.

[1]


 

پیامبر اکرم (ص) فرمود: « از جبرئیل (ع) پرسیدم: توکل چیست ؟ پاسخ داد: آگاهی به این واقعیت که مخلوق ، نه زیان می رساند و نه عطا و منعی دارد ، و اینکه چشم از دست و سرمایه مردم برداری ؛ هنگامی که بنده ای چنین شد جز برای خدا کار نمی کند و به غیر او امیدی ندارد . و اینها همگی حقیقت و مرز توکل اند».

[2]

چطوری به خدا توکل کنیم


 

این صفت با ارزش در صورتی حاصل می شود که انسان همه کارهایی را که در عالم هستی انجام می گیرد ، از جانب پروردگار بداند و هیچ قدرتی را جز او مؤثر نداند و معتقد باشد که حول و قوه ای نیست مگر به واسطه او . اگر کسی واقعا چنین اعتقادی داشته باشد ، در دل به خدا اعتماد پیدا کرده و بر او تکیه می کند.

[3]


 

توکل در روایات:


 

در این رابطه علی بن لوید گوید: از امام کاظم (ع) تفسیر «و من یتوکل علی الله فهو حسبه» یعنی «هر آن کس که کار خویش را به خدا واگذارد خداوند مهمات او را کفایت کند».

[4]

پرسیدم؛ فرمود: «توکل به خدا مراتبی دارد، یکی از آنها آن است که تمامی امور خویش را به او واگذاری و او را وکیل خودسازی که هر چه با تو کند از او راضی باشی و بدانی که آنچه به سود تو باشد و نیز لطف خود را از تو دریغ ندارد و بدانی که امر هر چیز به دست اوست. پس همه امورت را به او واگذار کن و به سوی او مطمئن باش.

[5]

و یا در این حدیث شریف از امام صادق (ع) که از نهایت توکل و عالی ترین مرتبه آن سؤال شد و ایشان فرمودند: «(عالی ترین مرتبه توکل آن است که) جز خدا، از کسی نترسی».

[6]

و این مقامی است که حضرات معصومین (ع) همگی دارای آن بودند و در اوج قله توکل، اسوه حسنه ای برای ما شیعیان قرار گرفتند بزرگان دین، نیز از این مرتبه عالی اخلاقی بهره مند بودند که مثال بارز آن مرحوم حضرت امام (ره) در کشاکش پیروزی انقلاب و در مواجهه با رژیم طاغوت زمان خود همواره می فرمود: «والله هیچ گاه من نترسیدم» که خود نشان دهنده توکل فراوان حضرت امام (ره) به قدرت لایزال الاهی بود.


 

بنابراین توجه به عالم اسباب و عوامل طبیعی با روح توکل سازگار است، زیرا جدا کردن اثرات و عوامل طبیعی از اراده خدا نوعی شرک است، چراکه عوامل طبیعی هر چه دارند از ناحیه خداوند است و همه به اراده و فرمان اویند.

[7]


 

مراحل توکل:


 

توکل دارای مراتبی است که عبارتند از:


 

الف : ضعیف ترین درجات توکل اینکه انسان اعتمادش به خدا مانند اعتماد به وکیل در دعاوی باشد . در این مرتبه عمده نظر به حل شدن کار است.


 

ب : حالت متوسط : غیر خدا را نشناسد و به جز او به کسی پناه نبرد ؛ مانند وابستگی طفل به مادرش؛ و این مرتبه متوسط توکل است.


 

ج : عالی ترین درجه توکل حالتی است که فرد خود را صد در صد وابسته به خدا می بیند ، مانند میت در نزد غسال.

[8]


 

رسیدن به مراحل بالای توکل:


 

همه صفات و محاسن اخلاقی با ممارست و تلاش خالصانه به دست آمده و استمرار می یابد. اگر انسان بخواهد حرفه ای را فراگیرد باید تلاش مستمری داشته باشد تا به حد استادی برسد و چه بسا تلاش او سالها به طول انجامد. اگر شخص بخواهد به مراحل بالای صفات اخلاقی از جمله ” توکل” برسد، باید در مصادیق مختلفی که برایش پیش می آید، توکل به خدا کند و هیچ گاه توکل را از دید خود دور نکند.در برخی از روایات درباره اخلاص و نتیجه استمرار برآن می فرماید:« کسی که چهل روز عبادت خالصانه خود را برای خداوند بیاورد چشمه های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود.»

[9]

دیگر صفات اخلاقی نیز، چنین است. اگر استمرار و مجاهدت باشد این حالات اخلاقی در انسان تبدیل به ملکات شده و ماندگار می شوند.


 

[1]

. ملا احمد نراقی ، معراج السعاده ، ص 758 ، انتشارات هجرت ، چاپ هشتم ، قم ، 1381 شمسی .

[2]

. نک: نمایه شماره 99 (سایت: 2385)، جواب اجمالی.

[3]

. ملا احمد نراقی ، معراج السعاده ، ص 758 ، انتشارات هجرت ، چاپ هشتم ، قم ، 1381 شمسی با اندکی تصرف .

[4]

طلاق، 3.

[5]

علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 71، ص 129.

[6]

همان، ج 71، ص 143.

[7]

مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 10، ص 297 (با مختصر تغییر در متن) اقتباس از سؤال 99 (سایت: 2385).

[8]

. ملا احمد نراقی ، معراج السعاده ، ص 758 ، انتشارات هجرت ، چاپ هشتم ، قم ، 1381 شمسی 3 ، ص 764 و 765 .

[9]

بحار الانوار، ج53، ص326

آخرین پرسش ها و پاسخ ها را همه روزه در ایمیل خود مطالعه کنید.


حاضرین در سایت :

چطوری به خدا توکل کنیم

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و استفاده از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز است.


Copyright 2018 – All Rights Reserved

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

آیا شما اعتماد بی قید وشرط به خدواند دارید؟با اعتماد بی قید وشرط به خداوند به تمام نیازها و خواسته های خویش دست خواهید یافت.

پس به خداوند اعتماد بی قید وشرط داشته باشید.

چطوری به خدا توکل کنیم

 

زمانی که همه چیز طبق میل و نظر ما  پیش میره ،اعتماد به خداوند کار اسونیه.زمانی که اتفاق های خوب برامون رخ میده ، تجارت و کسب و کارمون عالیه.فرزندانمان سالم هستند و زندگی خوبی داریم و خیلی کاری با ایمان نداریم و نیازی هم به ایمان ندارد.زندگی خوبه.

اما زمانی که شرایط بر وفق مراد نباشه چطور؟

رو به خدا میاریم  و دعا می کنیم اما باز دعایمان پاسخ داده نمیشه. و مشکلاتمون زیادتر میشه.لطف و رحمتی نمی بینیم و خیلی مواقع دلسرد میشیم .می گوییم خدایا چرا جواب مرا نمی دهی؟

 می بینی با من بدرفتاری میشه.میبینی مشکلات مالی دارم.

می بینی بچم مریضه.

می بینی در ازدواجم مشکل پیش اومده.

در کارم ترفیع و درجه نگرفتم.

 و در ذهنمون اینه وقتی اوضاع تغییر کند خوشحال خواهیم شد.زمانی که فرد درستکار یا فردی که منفعت برامون داره می بینیم یا  سلامتی مون بدست میاریم  و بچه مون خوب میشه و ترفیع می گیریم،حالمون بهتر میشه و وضعیت خوبی داریم  و به این میگن اعتماد شرطی..

خداوندا اگر به دعاهام و راز و نیازام جواب بدی و خواسته هایم رو براورده کنی ،در اون موقعیت زمانی ،اونموقع در بهترین وضعیت خواهم بود و زندگیم بهترینه.. مشکل اعتماد شرطی اینه که همیشه چیزهایی وجود داره  که ما متوجه نیستیم و اونو درک نمی کنیم. و کاری که در یک زمان معین می خواستیم انجام بشه با شرایطی که ما می خواستیم نشد.

زمانی که وضعیت  سلامتی والدین بد میشه ما بشدت دعا می کنیم و حتی به کتاب مقدسمون قران متوسل میشیم .اما  پناه بر خدا اونو از دست میدیم.ببینید اونطور که ما می خواستیم نشد.

پس دوست من اگر اعتماد شرطی داشته باشیم ناراحت میشیم و میگیم خداوندا چرا به دعاهام جواب ندادی؟حقیقت اینه که خداوند به من پاسخ داد.فقط انگونه که من میخاستم نبود.ایا شناخت از خداوند اونقدر داریم که پاسخ هاش رو بپذیریم؟ با وجود اینکه چیزی که امیدوار بودیم و ازش خواستیم نباشه؟تمام قدرت جهان در دست خداوند هست و هر انچه داره اتفاق میفته ما درک نمی کنیم چون هر کاریش حکمتی داره..

دوست من ایمان یعنی چی؟می دونی؟ یعنی وقتی به زندگی  اعتماد  بی قید و شرط  داشته باشیم. اما همیشه پاسخ سوالات  داده نشده وجود داره.

چرا فردی که دوست دارم زنده نماند؟

چرا  زندگیم بهتر نمیشه؟

چرا بهتر نمیشم؟

بعضی اتفاقات منطقی و عقلانی بنظر نمیرسند، اما اگر خداوند راه درست و خوبی برای ما نمیخواست ،اجازه همچین  نمی داد.ممکنه در ان موقعیت زمانی نتیجه کار خدا رو نبینید، اماخداوند میدونه داره چه میکنه..همه اتفاقات تصادفی نیست بلکه بخشی از برنامه های اونه..او صلاح ما رو میخاد.پس اعتماد خالص  و اعتماد بی قید و شرط به اون رو در دستور کارتون قرار بدین.

 خداوند این لطف رو به ما کرده که سالم باشیم.خوشحال باشیم.با خانواده باشیم.پس اینها رو قدر بدونید.من به تو اعتماد دارم نه بطور شرطی.من به تو بی قید وشرط اطمینان دارم حتی وقتی بعضی کارها انجام نمیشه و ما متوجه حکمتت نیستیم .در کتاب قران اومده حسبنا الله و نعم الوکیل

خداوند ما رو کفایت می کنه و او چه نگهبان خوبی و یاوریست.اگر شما چیزی رو میخاین تغییر بدین خداوند اون تغییر نمیده یا اگر خدا چیزی رو که شما میخاین تغییر بده تغییر نمیده.از اون بعنوان بهانه ای برای بداخلاق بودن استفاده نکنید.

 

                                                                                                                                                                                                       احمدرضا کرامت

 

حتما ببینید: چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟

 

دوست  من باور دارم که باید برای رویاهامون باید دعا کرد و برای خواسته های بزرگ  دعا کنم  و من یاد گرفتم و تجربه کردم که بزارم کارها رو خدا خودش انجام بده.به خواسته قلبتون سفت بچسبید ولی به شیوه اتفاق افتادنش  نچسبید….

بخاطر اینکه اونطور که فکر میکردین اتفاق نیفتاد ناراحت و دلسرد نشوید چون خداوند برنامش رو برای زندگیتون عملی میکنه. پس چرا زندگیتون رو در دست او نمیزارین؟ او میدونه که صلاح شما چی هست..اون چیزهایی می بینه  که ما نمی تونیم ببینیم.می تونید خودتون رو از ناامیدها نجات بدین اگر یاد بگیرین که اعتماد بی قید و شرط داشته باشین….

درهای بسته،ناامیدی ها،تاخیرها همه به صلاح شما هستند… خیلی خوبه که مصمم باشیم اما بزارید خدا به روش خودش کارها رو انجام بده.اگر چیزی رو تغییر نمیده،برطرف نمیکنه،دری باز نمیکنه،با اون جنگ نکنید…یاد بگیرید جایی که هستین رو بپذیرید و او لطفش رو شامل حال شما کرده.نه فقط در این جایگاه باشین.بلکه  با نگرش مثبت همه چیز رو ببینید..اگر میخاین در امتحان قبول بشین لبخند رو روی صورتتون نگه دارید.اهنگ رو در قلبتون نگه دارین.شوق و اشتیاق رو در روحیه خود نگه دارید.در روز ناامیدی متوقف نشوید این روزی هست که خدا افریده ..

آیه:فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِپس اگر (از سخنان خداوند) روى گردان شدند، بگو: خداوند مرا کافى است، هیچ معبودى جز او نیست، تنها بر او توکّل کرده ‏ام و او پروردگار عرش بزرگ است.

رسالت گروه تحقیقاتی کرامت، اشاعه توحید راستین در سراسر جهان است. گسترشِ این پیام به مردمِ جهان که تمام ِ جهان بر اساسِ قوانینی اداره می شود که خداوند تعبیه نموده است و اگر این قوانین را درک کنید، قدرت خداوند را درک نموده اید و اگر به قدرت خداوند پی ببرید، به هر انچه در ذهن شماست دست خواهید یافت.آن موقع چنان رحمت و لطف خداوند وارد زندگیتمون خواهد شد که در ارزوهاتون هم نمی دید.

 

جهت دانلود این فایل در صورتی که عضو هستید ابتدا با نام کابری خود وارد شوید و در غیر این صورت از طریق فرم زیر بصورت سریع عضو سایت شوید و فایل را دانلود نمائید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

فایل آموزشی تصویر و صوتی

حجم فایل تصویری 124mb-صوتی 25mb

زمان 30 دقیقه

چطوری به خدا توکل کنیم

افراد با اعتماد به نفس واقعی نیازی ندارند که دیگران آرامش و ثبات آنها را ببینند، چون اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند. آنها می‌دانند که کدام طرف شمال است و به توانایی مسیریابی خود اعتماد دارند

کارآفرینی مفهومی است که تاکنون از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و همه بر این باورند که کارآفرینی (Entrepreneurship (موتور محرکه توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند “قانع کردن”، “ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد، زمانی که کسی قصد فروش چیزی به آن‌ها را دارد، مانع می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم

 

بسیاری از مردم درباره اعتماد به نفس سؤالی دارند. آن‌ها می خواهند بداننداز کجا آن می آید، چه چیزی در واقع است و چگونه می تواند بیشتر شود. ما می توانیم درک کنیم که چگونه تمام این سؤالات را معتبر می دانیم وقتی که ما اعتماد به نفس در زندگی ما را در نظر می گیریم.

اعتماد به نفس، نه تنها شما را به‌سوی اهداف و آرزوهایتان هدایت می‌کند، بلکه تشویق‌تان می‌کند که اهداف خود را توسعه بدهید. این ویژگی منحصربه‌فرد، تأثیر قدرتمند و فوق‌العاده‌ای بر تجربیات شما خواهد گذاشت.

موضوع اول در صحبت کردن در جمع این بود که افراد معمولاً موقعیت شناسی خوبی نداشتند؛ یعنی زمان مناسب برای صحبت کردن را نمی‌دانستند. بگذارید یک مثال خیلی ساده بزنم؛ ممکن است که ما یک لطفه فوق‌العاده بامزه در ذهنمان باشد، اما آیا درست است که در یک جلسه ختم راجع‌به این موضوع صحبت بکنیم 

ایجاد اعتماد به نفس در فرزند ممکن است دشوار به نظر برسد. اما احساس ارزش فردی پایه‌های آینده‌ی فرزندتان را پی می‌ریزد، زمانی که باید چیزهای تازه را به تنهایی تجربه کند. 

اعتماد به نفس ابزاری است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما تعداد کمی از افراد می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید همیشه از آن استفاده کرد، یعنی اگر آن را به کار نبرید، تحلیل خواهد رفت. به همین دلیل 63 روش برای بالا بردن و افزایش اعتماد به نفس معرفی می‌شود تا در این زمینه خبره شوید.

ضمنا از آقای کرامت بابت تحقق یکی از آرزوهای من مبنی بر موشکافی مفاهیم روان شناسی و اصول و قوانین موجود در هستی موجود در قرآن و عرضه آن به مردم ، از صمیم قلب تشکر می کنم

با سلام خداقوت استاد کرامت عزیز متشکرم برای فایلهای تصویری و صوتی رایگانی که به ما هدیه میکنید .

مانند همیشه فوق العاده ….مسلط….و تاثیرگذار بودید،، انشالا که همیشه مستدام باشی استاد بزرگوار….شما نمونه یک انسان حقیقی هستید…جامعه ما همواره نیازمند همچون شماست. اینکه الله متعال را در دلمان دوباره زنده کردی سزاوار بزرگترین اجرها هستید، الله پشت و پناهتان

سلام استاد عزیزم .. برا این فایل ممنونم .. چقد خوب دوباره صورت ماتو دیدم… عزتت مستدام…

سلام استاد عزیز من تمام فایلهای شما را دانلود کردم و بارها و بارها گوش می کنم چقدر خوشحالم که با شما آشنا شدم و در عرض این دو ماه به نتایج باور نکردنی دست پیدا کردم و به خانواده و دوستانم هم شما را معرفی کردم البته همسرم کاملا مخالف است ولی فرزندانم مثل من منتظر شنیدن فایلهای جدید شما هستند البته هنوز پول خرید سی دی های روانشناسی ثروت را ندارم ولی این فایلهای رایگان خیلی موثر بوده خدا در بهترین مکانها شما را قراردهد و سلامتی به شما و خانواده تان بدهد.خدار ا شکر که با من را با گروه شما آشنا کرد.ممنون

با سلام وخسته نباشید مرسی وخدایا شکرت بخاطر وجود استادکرامت نازنین من قبلاً این فایل رو از آپارات دیده بودم وتا حالا به 54نفر دادم برای گوش دادن خیلی خیلی بی نظیر وعالی بود واقعاً دست مریزاد

تعداد کل امتیازات این مطلب 18

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران -سعادت آباد. ضلع جنوب شرقی میدان فرهنگ. پیوند 2–
اصفهان -میدان جمهوری اسلامی-خیابان رباط دوم-نرسیده به چهارراه باهنر-سمت چپ

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب

چطوری به خدا توکل کنیم
چطوری به خدا توکل کنیم
9

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *