چطوری از کاندوم استفاده کنم

خواص دارویی و گیاهی

چطوری از کاندوم استفاده کنم
چطوری از کاندوم استفاده کنم

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.




خانه

موبایل

طریقه استفاده از کاندوم زنانه آسان بوده ولی عادت نمودن به آن، نیاز به تمرین دارد

 

چطوری از کاندوم استفاده کنم

طریقه استفاده از کاندوم های مردانه و زنانه

کاندوم چیست؟

کاندوم (به انگلیسی: Condom) یا کاپوت یا غلاف، پوششی کشسان است که به عنوان یک مانع فیزیکی از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با اندام شریک جنسی او و ورود اسپرم به دستگاه تناسلی زن جلوگیری می‌کند. کاندوم به منظور پیش گیری از بارداری و همچنین جلوگیری از انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا و انتقال بیماری‌های آمیزشی به کار می‌رود.

 

همانطور که می دانید کاندوم مردانه پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود به این صورت که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوض (Erection) کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم ( سلول های جنسی مرد) است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم) جلوگیری می کند.

اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند.

 

انواع کاندوم

استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود

 

کاندوم‌ها در دو نوع اصلی کاندوم مردانه و کاندوم زنانه وجود دارند.

1. کاندوم مردانه: پوششی است که روی آلت مرد در حالت نعوظ کشیده می‌شود. کاندوم در صورت استفاده درست می‌تواند تا ۸۰–۹۰ درصد از بارداری ناخواسته و انتقال ایدز و هپاتیت سی و دیگر بیماری‌های آمیزشی جلوگیری کند. کاندوم مردانه در درمان انزال زودرس مردان نیز کاربرد دارد و برای بهبود توان نعوظ در مردان پیر یا کم‌توان نیز به کار می‌رود.

 

2. کاندوم زنانه: کاندوم زنانه (Female Condom) به صورت لوله ای پلاستیکی، نازک و قابل انعطاف از جنس پلی اورتان (polyurethane) ساخته شده است که طول آن در حدود 17 سانتیمتر می باشد که در حین رابطه جنسی توسط زن استفاده می شود. این نوع کاندوم کاملا داخل مهبل را می پوشاند و از بارداری ناخواسته و انواع بیماری های منتقله ار راه جنسی مانند ایدز پیشگیری می نماید.

 

قیمت کاندوم زنانه از کاندوم مردانه گرانتر و کاربرد آن نیز دشوارتر است. کارایی کاندوم‌های زنانه ۷۵ درصد است و برای زنانی مناسب است که نمی‌توانند شریک جنسی خود را متقاعد به استفاده از کاندوم مردانه بکنند.

 

استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) را کاهش می‌دهد

 

اثر کاندوم های زنانه در پیشگیری از بیماریهای جنسی کمتر است

هرگز نباید کاندوم زنانه و مردانه را همزمان استفاده کرد زیرا احتمال پارگی کاندوم و انتقال ترشحات بالا می‌رود. برای جلوگیری از انتقال ویروس‌هایی مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت نوع ب و ث جنس کاندوم باید لاتکس یا پلی‌یورتان باشد.

 

اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری های جنسی نسبت به کاندوم مردانه کمتر است اما در هر حال کاندوم زنان نسبت به ویروس های ایدز، سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیر قابل نفوذ است. شانس جابجایی و لیز خوردن کاندوم های زنانه کمتر ازکاندوم مردانه است (3% در مقابل 8-3%) اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه است.

کاندوم مردانه و زنانه هر دو برای استفاده دارای شرایطی هستند که باید به دقت رعایت شوند.

 

طریقه استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم زنانه

 

طریقه استفاده از کاندوم زنانه آسان بوده ولی استفاده و عادت نمودن به آن، نیاز به تمرین دارد.• موقع استفاده از کاندم بسته را با دقت باز کنید. یک موقعیت مناسب و راحت برای قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب کنید. می توانید در حالی که ایستاده اید و یک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید، و یا در حالیکه نشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل قرار دهید.

 

• حلقه داخلی کاندوم را با انگشت شست و میانی، در حالی که انگشت اشاره وسط حلقه می باشد، فشار دهید. حلقه باریک و دراز می شود. با دست دیگر لبهای خارجی مهبل را باز کنید و کاندوم را به آرامی داخل واژن نمایید.می توانید قبل از استفاده، از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر استفاده کنید.

• انگشت اشاره را داخل کاندوم کرده و حلقه داخلی را تا جایی که امکان دارد فشار دهید.

چطوری از کاندوم استفاده کنم

• مطمئن شوید که کاندوم درست و مستقیم داخل مهبل قرار گرفته است و پیچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجی باید خارج از واژن باقی بماند.

 

• بهتر است هنگام آمیزش، آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدایت شود تا از لیز خوردن و داخل رفتن آن خارج از کاندوم جلوگیری شود.

• در پایان مقاربت، قبل از بلند شدن و ایستادن کاندوم را خارج کنید.

 

طریقه خارج کردن و از بین بردن کاندوم زنانه

برای خارج کردن کاندوم، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را به آرامی بچرخانید و سپس آن را بیرون بکشید تا مایع مرد از آن بیرون نریزد. توجه داشته باشید که قبل از ایستادن آن را خارج نمایید. بعد آن را داخل کیسه پلاستکی گذاشته و دور بیندازید. مراقب باشید که آن را داخل توالت نیندازید.

 

طریقه استفاده از کاندوم مردانه

قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد

 

♦ هنگام استفاده زا کاندوم خیلی آهسته آن را از لبه تعیین شده برای باز کردن بسته بندی باز کنید. برای باز کردن دقت داشته باشید که به سطح خارجی کاندوم با ناخن آسیبی وارد نکنید.

 

♦ پشت و روی کاندوم رو تعیین کنید. برای استفاده از کاندوم و آلوده نکردن پشت کاندوم به ترشحات آلت تناسلی، می‌بایست قبل از پوشیدن کاندوم پشت و روی آن را مشخص کنید. برای این کار کافی است تا چند  سانتی‌متر از کاندوم را باز کنید تا پشت و روی آن مشخص شود.

♦  سر نگهدارنده‌ی منی در قسمت انتهایی کاندوم را بگیرید.

♦ با دست دیگر با دقت و به آرامی و بدون تماس ناخن با سطح کاندوم، آن را به روی آلت تناسلی خود که در حالت نعوظ قرار دارد بکشید.

♦ بعد از انزال سریعا آلت خود را از واژن شریک جنسی خود خارج کنید. مراقب باشید که کاندوم از روی آلت شما بیرون نیاید.

♦  انتهای کاندوم را گره بزنید تا از خروج مایع منی از داخل آن جلوگیری کنید.

 

نکات مهم در طریقه استفاده از کاندوم مردانه

در زمان استفاده از کاندوم باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد

 

◊ در مورد طریقه استفاده از کاندوم مردانه باید تاکید شود که استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس‌هایی نظیر اچ‌آی‌وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد.

 

◊ در مواردی که بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با ترشحات پیش از انزال کامل جلوگیری کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن‌ها صفر نیست.

 

◊ کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود.

 

◊ نکته ای که در هنگام استفاده از کاندوم باید به آن دقت نمود این است که کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند.

 

◊ بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.

◊  هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد.

 

◊ در زمان استفاده از کاندوم باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌چنین قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آن را از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد.

 

◊ در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌چنین ممکن است استفاده از روش‌های دیگر پیش گیری از بارداری در این موارد ضروری باشد.

 

◊ در هنگام استفاده از کاندوم باید دقت نمود که کاندوم نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کننده کاندوم می‌شوند. در زمان استفاده از کاندوم برای لیز کردن آن می‌توان از ژل‌های روان‌کننده (لوبریکانت) مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از کاندوم:

کاندوم مردانه

 

¤ کاندوم برای جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی مانند: سیفلیس٬ سوزاک٬ ایدز٬ هپاتیت٬ هرپس٬ عفونت‌های گنوره٬ تریکومونا٬ کلامیدیا و … مفید است.

 

¤ در مردانی که دچار انزال زودرس (Premature Ejaculation)  هستند و تحریک‌پذیری زیادی دارند کاندوم موثر است، زیرا کاندوم تحریک‌پذیری را کمی به تاخیر می اندازد و حساسیت سر پنیس را کم می‌کند و موجب تاخیر در انزال و حفظ نعوظ می شود.

 

¤  در صورت وجود حساسیت زن نسبت به مایع منی مرد کاندوم روش مناسبی است.

¤ استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) را کاهش می‌دهد که این امر به علت مسدود کردن انتقال HPV می‌باشد.

¤  در تمامی آقایان با هر شرایط سنی کاندوم قابل استفاده می باشد.

¤ کاندوم از جمله کالاهای ارزان می‌باشد و دسترسی به آن آسان است.

¤ گاهی بعضی از مردان یا زنان به واسطه مسائل خاص تمایل به تماس مستقیم آلت با مخاط واژن را ندارند. کاندوم می تواند راه حلی برای اینگونه مسائل باشد.

 

نکات مهم در هنگام استفاده از کاندوم

• کاندوم ها را دور از حرارت، نور و رطوبت نگهداری نمایید تا لاتکس کاندوم خاصیت خود را از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

• از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد آن خود داری نمایید زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.

 

• قبل از استفاده از کاندوم به تاریخ انقضای آن توجه نمایید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده اند خودداری نمایید.

 

• پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده و در کیسه زباله بیندازید.

• هنگام استفاده از کاندوم برای نرم کردن آن از روغن، وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن آن می شوند و در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می یابد.

• هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری است ولی احتمال حاملگی با آن از قرص بیشتر است.

 

4 مورد از معایب استفاده از کاندوم

کاندوم ها را دور از حرارت، نور و رطوبت نگهداری نمایید

 

1- یکی از معایب استفاده از کاندوم، یکبار مصرف بودن آن است.

2- کاندوم ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت به صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کند.

3- برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود.

4- ممکن است کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود.

 

انواع مختلف کاندوم

– کاندوم ویبره دار

کاندوم ویبره دار کاندومی است حلقه ای و باتری دار، که در انتهای آلت تناسلی مردان قرار می گیرد و با ایجاد ویبره، باعث افزایش لذت جنسی و طولانی شدن رابطه جنسی می گردد.

– کاندوم‌های تاخیریکاندوم‌های تاخیری از انواع پر طرفدار هستند. استفاده از این نوع کاندوم ها، همانطور که از نامشان پیداست برای ایجاد تاخیر در انزال است. درون این کاندوم‌ها به موادی مایع یا نسبتاً جامد آغشته است که معمولاً در کمتر از ده دقیقه پس از پوشیده شدن کاندوم بر روی آلت، ایجاد بی حسی نسبی می‌کند. این بی حسی حسب کیفیت کاندوم می‌تواند تا نیم ساعت موثر باشد. کاندوم‌های تاخیری اصولاً برای ایجاد تاخیر در انزال افراد عادی ساخته شده‌اند و چندان مناسب مردانی که دچار زودانزالی یا اختلال نعوظ هستند.

 

– کاندوم‌های ساده و کلاسیکبسیاری از افراد سادگی و کلاسیک بودن محصول را نشان اصالت و کیفیت می‌دانند. این مسئله در مورد کاندوم‌ها نیز نسبتاً برقرار است. کاندومهای ساده و کلاسیک همانطور که از نامشان پیداست، صرفاً برای افزایش لذت، ایمنی و جلوگیری از بارداری ساخته می‌شوند.شفافیت، ضخامت کمتر و نداشتن طرح با وجود لوبریکانت روی کاندوم، تمام چیزیست که برای تجربه یک رابطه جنسی روزمره مورد نیاز است.

 

– کاندوم‌های شیاردار کاندوم‌های شیاردار یکی از انواع بسیار قدیمی و محبوب میان طرفداران کاندوم‌های طرح دار است. شیارهای منظم با فواصل یکسان معمولاً برای بسیاری از افراد به اندازه کافی در رابطه جنسی محرک است.

 

– کاندوم‌های خاردارشاید اصطلاح خار چندان برای توصیف این طرح مناسب نباشد. این کاندوم‌ها برجستگی‌هایی دکمه مانند و منظم دارند. ابعاد و فواصل این برجستگی‌ها حسب برند محصول متفاوت است. کاندوم ریلکس خاردار Relax Dotted از معدود کاندوم‌هایی است که صرفاً این طرح را دارد. معمولاً کاندوم‌های خاردار، شیاردار هم هستند.

 

کاندوم خاردار سبب افزایش لذت جنسی می شوند

 

 – کاندوم‌های معطرهمانطور که از نامشان پیداست، این کاندوم‌ها به جای بوی ضمخت لاتکس، از اسانس‌های مختلف برخوردارند. معطر بودن کاندوم برای طرفداران آمیزش دهانی حائز اهمیت است. تنوع این کاندوم‌ها نسبتاً زیاد است و به یک ویژگی عادی در میان کاندوم ها تبدیل شده است. کاندوم‌های شکلاتی، اناری، نعنایی، و وانیل از این دسته اند.

 

– کاندوم‌های سرد کننده و گرم کنندهکاندوم‌های سرد کننده و گرم کننده تنها احساس نسبی سردی و یا گرما در آلت مردانه هنگام پوشش ایجاد می‌کنند. استفاده از این نوع کاندوم ها صرفاً برای تنوع و ایجاد هیجان است. تبلیغاتی چون افزایش حجم آلت و غیره که معمولاً در مورد این کاندوم‌ها ارائه می‌شود دروغ محض است. در بهترین حالت محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی التهاب آور هستند، موجب التهاب نسبی پوست آلت می‌شوند که تاثیری قابل توجهی در حجم آلت ندارد.

 

– کاندوم‌های فانتزی و شب نما

کاندوم شب نما

اما تنوع در کاندوم‌ها به موارد فوق منتهی نمی‌شود. کاندوم‌ها با طرح‌های غیر متعارف و عجیب نیز عرضه می شود مانند کاندومهای شب نما که حین استفاده از خود نور ساطع می‌کنند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

منابع:

medicalpdf.ir

setare.com

salemid.com


دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تخفیفات زمستانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

تا 40 درصد تخفیف ، ویژه تبلیغات در بیتوته

شب یلدا رو با تخفیف ویژه گلیتال رنگی تر کن

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

جشنواره ویژه یلدا

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

چطوری از کاندوم استفاده کنم

 

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

آنچه که امروزه نیاز به شناخت و آموزش استفاده صحیح از کاندوم را ضروری می کند، نقش موثر و اثبات شده کاندوم در جلوگیری از بیماری های آمیزشی و از جمله ایدز می باشد.

 

کاندوم بهترین محافظ در برابر بیماری های آمیزشی محسوب میشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسیت افرادیکه با یکدیگر نزدیکی جنسی انجام میدهند، مانع از ارتباط و آمیختن ترشح های داخلی و راه پیدا کردن ویروس های احتمالی به بدن شرکای جنسی می شوند.

استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز امری عقلانی است، چرا که ابتلا به این بیماری ها هزینه‌های درمانی سنگین و مشکلات روانی بسیاری را درپی خواهد داشت.به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط یک تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.

 

دلایل استفاده از کاندوم :-کاندوم تنها وسیله ای است که در صورت استفاده صحیح و همیشگی قادر به پیشگیری از بیماری های آمیزشی و از همه مهمتر ایدز است.

-کاندوم یکی از مطمئن ترین راه های پیشگیری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحیح و همیشگی است.

-کاندوم بر خلاف بعضی از راه های پیشگیری از بارداری دارای هیچگونه عوارض جانبی نمی باشد.-کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازه هایی متنوع ارایه می شوند که می توانند لذت در نزدیکی را افزایش دهند. -استفاده از کاندوم بسیار ساده است. تنها با کمی تمرین در مورد نحوه استفاده صحیح از آن شما قادر خواهید بود از لذت ارتباط جنسی با اطمینان خاطر کامل بهره ببرید. -کاندوم را تنها در موقع نزدیکی باید استفاده کرد. بر خلاف دیگر راه های پیشگیری که شما بایستی زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشید.

 

-استفاده از کاندوم در مردانی که انزال زودرس دارند مفید بوده است و سبب تاخیر انزال و در نتیجه حفظ غرور میشود.استفاده از کاندوم روشی ارزان بوده و استفاده شخصی از آن نیز راحت میباشد و احتیاج به راهنمایی زیادی ندارد.بعلاوه هرگاه لازم باشد میتوان همراه سایر روشهای دیگر جلوگیری، استفاده کرد، مانند چند ماه اول وازکتومی. بعد از قطع مصرف آن نیز میتوان حاملگی را ایجاد نمود و بدین ترتیب فاصله دلخواه سنی را بین فرزندان ایجاد نمود.

 

هر کاندوم برای یکبار مصرف است و قبل از مصرف لازم است به تاریخ انقضای آن توجه نمود و اگر از تاریخ آن گذشته است، از مصرف آن جدا خودداری کرد.

 

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

 

جنس اکثر کاندومها لاتکس است که جنس ارجح و مرغوب میباشد با اینحال در بازار کاندوم های دیگری هم وجود دارد که بهتر است مصرف کنندگان نسبت به این مسئله هوشیاری لازم را داشته باشند.

به این دلیل که هم نازکتر و هم مقاومتر و هم احتمال سرایت بیماری و ویروس در آنها کمتر است.البته گاهی بعضی خانم ها نسبت به کاندومهای لاتکس دار حساسیت دارند که در این حالت بهتر است از کاندوم بدون لاتکس استفاده شود. از نظر اینکه از چه اندازه ای استفاده شود معمولا همه از انواع متوسط و معمولی استفاده میکنند ولی این مسئله در کشورهای دیگر به دلیل فرهنگ بالای مصرف تفاوت میکند ومصرف کنندگان ترجیح میدهند از اندازه های متناسبتری استفاده کنند.

 

اغلب کاندوم ها به طور معطر عرضه میشود بطوری که در غیر اینصورت باعث دلزدگی مصرف کنندگان میگردد. البته منظور از دلزدگی این هست که چون بعضی از زوجین تمایل به سکس دهانی دارند ممکن است بوی نامطبوع کاندوم اثر نامطلوبی در مراحل انها داشته باشد.

 

نكات مهم در مورد كاندومها:

 

-نحوه نگهداری کاندوم

یکی از نکات در نگهداری کاندوم این هست که سعی کنید کاندوم را همیشه در یک جای مشخص و معین و درضمن قابل دسترس نگهداری کنید. همچنین کاندوم را باید در محلی دور از حرارت، فشار، نور آفتاب و رطوبت دائمی نگهداری کرد چرا که در غیر اینصورت نمیتوان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.

برای نرم کردن و لغزنده کردن کاندوم میتوان از ژلهای مخصوص اینکار و لیزکننده‌ها (لوبریکیشن‌ها) که مواد اصلی آنها آب میباشد استفاده نمود و از چرب کردن کاندوم جدا خودداری کرد که هر نوع چربی (وازلین، روغن و …) باعث خرابی کاندوم میشود. این نوع ژلها را میتوان از داروخانه‌ها تهیه کرد.

 

تماس کاندوم با اشیاء برنده هنگام استفاده از آن مثل ناخن بلند و انگشتر ممکن است باعث پارگی کاندوم شود استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز که به صورت مختصر درباره آنها توضیح داده خواهد شد، امری عقلانی است، چرا که ابتلا به آنها هزینه‌های درمانی سنگین و خلاهای روانی بسیاری را پی‌آمد خواهد داشت.

 

گاهی به علت رنگی بودن کاندوم چنین به نظر میرسد که ضخامت آن بیشتر یا کمتر از حد معمول است در حالیکه رنگ تند کاندوم چنین تصوری را میدهد. به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.

 

چطوری از کاندوم استفاده کنم

چنانچه در هنگام نزدیکی متوجه پارگی یا سوراخ در کاندوم شدید و یا نزدیکی مشکوک به حاملگی ناخواسته داشته‌اید با استفاده از قرصهای پیشگیری از بارداری به روش زیر میتوان از وقوع یک حاملگی ناخواسته جلوگیری کرد:بلافاصله (حداکثر تا 72 ساعت) پس از نزدیکی مشکوک به حاملگی ناخواسته 2 عدد قرص پیشگیری از بارداری از نوع اچ.دی (سفید رنگ) را همزمان با هم و 12 ساعت بعد 2 عدد دیگر از همین قرص میل شود. (جمعا 4 قرص اچ.دی)

 

چانچه قرص اچ.دی در دسترس نبود میتوانید بلا فاصله 4 قرص ال.دی (کرم رنگ) را با هم و 12 ساعت بعد 4 قرص دیگر از همین قرص میل شود. (جمعا 8 عدد قرص ال.دی) بخاطر داشته باشید که هرچه خوردن قرصها را سریعتر شروع نمایید امکان موفقیت این روش برای پیشگیری از حاملگی ناخواسته بیشتر است.

 

گرچه این روش در اکثر موارد از بارداری ناخواسته جلوگیری میکند، ولی تاثیر آن صد در صد نیست و استفاده از این روش مختص موارد اورژانس و اضطراری میباشد و نباید بعنوان یک روش پیشگیری مستمر مورد استفاده قرار گیرد.

 

چه کاندومی مصرف کنیم؟

حتما میبایست از کاندومهای شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه‌ای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید و در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتما از مارکهای معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید کاندومهایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارکهای معروف کرده‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.

 

همچنین کاندومهایی با عکسهای سکسی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک بسته‌بندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد میشوند و این گونه واردات ایجاب میکند که کاندوم به صورت فئله و تحت فشار و فاقد شرایط مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن میکاهد.ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.

 

 

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

روش استفاده از کاندوم مردانه

کاندوم را باید قبل از نزدیکی و در حالت نعوذ روی آلت کشید بطوریکه آنرا کاملا بپوشاند زیرا در ترشحات مرد قبل از انزال نیز اسپرم وجود دارد.هنگام استفاده میبایست فضای خالی کوچکی که در انتهای کاندوم وجود دارد و مایع منی در آن جمع میشود را خالی کرد.یعنی برآمدگی ابتدای کاندوم که یک فضای خالی و محل جمع شدن مایع منی هست را توسط دو انگشت شصت و میانه گرفت، بطوریکه از هوا خالی شود. بعد با دست دیگر آنرا نصب نمود زیرا در غیر اینصورت هوای جمع شده در فضای خالی مذکور، در حین دخول باعث پاره شدن کاندوم میشود.

نباید برای مصرف کاندوم را هنگامیکه از بسته باز میکنیم از حالت حلقوی درآوریم سپس آنر را نصب کنیم زیرا در اینصورت دیگر کاربرد ندارد و پس از نصب گشاد میشود و لق میزند.مصرف کاندوم مانند وقتی است که جوراب را حلقه میکنید و بعد نوک پا را در آن میگذارید و با لغزاندن و باز و کردن حلقه جوراب، آن را روی پای خود میکشید.

 

مصرف کاندوم هم تقریبا چنین حالتی دارد.گاهی درحین نصب کاندوم، متوجه میشوید کاندوم نصب نمیشود و هر چه آن را به پایین می‌غلطانید فایده‌ای ندارد. در این مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشته‌اید، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) یک فوت داخل کاندوم بکنید (مثل بادکنکی که فوت میکنید) باز میشود و میتوانید جهت صحیح آن را تشخیص دهید.بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآورید و سر آن را تا بزنید و سپس در یک دستمال کاغذی و بعد در سطل آشغال بندازید. از انداختن کاندوم درتوالت و دستشویی خودداری کنید زیرا کاندوم غیر قابل حل شدن در هر ماده‌ای است و بهترین راه انداختن آن در کیسه زباله است…./سلامت نیوز


دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تخفیفات زمستانی

تخفیف مواد غذایی تا 30 درصد

تا 40 درصد تخفیف ، ویژه تبلیغات در بیتوته

شب یلدا رو با تخفیف ویژه گلیتال رنگی تر کن

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

جشنواره ویژه یلدا

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

چطوری از کاندوم استفاده کنم

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

چطوری از کاندوم استفاده کنم

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

جریان بسیار ساده است. یک فوت. یک فشار انگشت و بعد باز کردن (:Anonymous shows how to use condom and explains why “being big” is not an excuse.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

برای لذت بردن از رابطه سالم، از دیدن پورن خودداری کنید!

در قسمت اول، به معرفی علمی مسئله اعتیاد جنسی یا اعتیاد به هرزه‌نگاری یا پورنوگرافی (به اختصار پورن) و تاثیرات نسبتاً دائمی آن بر مغز انسان پرداختیم. همچنین به برخی از عوارض ادامه فعالیت‌هایی چون مصرف پورن، خودارضایی و به طور کلی تحریک مصنوعی جنسی بدون شریک جنسی پرداختیم. علاوه بر این‌ها چرخه فانتزی، پورن و خودارضایی را معرفی کردیم که کم و بیش در همه افرادی که به طور مرتب پورن مصرف می‌کنند و یا خودارضایی را ولو گهگاه بی اشکال می‌دانند، مشترک است. هدف قسمت قبل معرفی صورت مسئله و همچنین تبیین اشکالات حاصل از آن بود. در این قسمت قصد داریم به مطالبی بپردازیم که به ما کمک می‌کنند از دست این چرخه بی‌فایده خلاص شویم. لذا اگر هنوز فکر میکنید تماشا کردن، فکر کردن، یا گوش کردن به محصولات مستهجن اشکالی ندارد، و یا اگر خودارضایی را راه درستی برای تامین نیاز جنسی خود می‌دانید، بهتر است پیش از این قسمت، بخش اول مقاله اثرات پایدار محصولات مستهجن (پورن) بر مغز از زبان سالمید را بخوانید.

این محتوا با رمز محافظت شده است. برای مشاهده رمز را در پایین وارد کنید:

رمز:

چطوری از کاندوم استفاده کنم

خوشبختانه امروزه بسیاری از مردان و زنان به ضرورت استفاده از کاندوم در رابطه جنسی پی برده اند. اینکه باید در رابطه سالم جنسی از کاندوم استفاده کرد دیگر مسئله اصلی نیست. بلکه چالش اصلی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان کاندوم، استفاده از کاندوم مناسب برای افزایش کیفیت و لذت رابطه جنسی است. اما متاسفانه بازار کاندوم در ایران برای مصرف‌کنندگان اصلاً شفاف نیست. انواع و اقسام برندهایی که سر از داروخانه‌ها و سایت‌های فروش کاندوم در می‌آورند، اکثراً توسط موسسات معتبر بین‌المللی ارزیابی نشده‌اند. از طرفی ممنوع شدن واردات کاندوم جای عرض اندام برندهای متفرقه و غیر اصلی که اکثراً تولید شرکت‌های داخلی است را باز کرده است. در آذر ماه سال ۹۱ با تصویب دولت وقت، ثبت سفارش واردات کاندوم به عنوان یکی از کالاهای «غیرضروری و لوکس» به کشور ممنوع شد. طبق آمار سالانه بیش از ۷۰ میلیون کاندوم در داخل کشور تولید می‌شود. این رقم، سه چهارم نیاز مردم ایران به این کالا را تامین می‌کند. [۱]

اگر مصرف‌کننده پورن هستید و یا عادت به خودارضایی دارید و هیچ اشکالی هم در آنها نمی‌بینید، این مقاله اصراری به تلقین اشکال در شما ندارد. همچنین این مقاله قصد ایجاد یک ترس اخلاقی و یا تعیین هنجارهای طبیعی و غیر طبیعی در رفتارهای جنسی را نیز ندارد. اما اگر احساس می‌کنید هرزه‌نگاری و خودارضایی به نوعی به شما و یا کسی که می‌شناسید آسیب رسانده است، اگر به دنبال بهبود شرایط هستید، به خواندن ادامه دهید.

 

گاهی عجیب و گاهی خجالت آور است. این پدیده ایست که تقریباً نیمی از انسان‌های دنیا با آن سر و کار دارند. اما دلیل علمی نعوظ صبحگاهی یا همان راست کردن بی اراده در خواب چیست؟ در مطلب امروز سالمید به این پدیده جالب خواهیم پرداخت.

نعوظ صبحگاهی با اسم علمی NPT یا Nocturnal Penile Tumescence به معنای تورم شبانه آلت مردانه (که البته هیچ ارتباطی هم با پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای (NPT) ندارد!) یا نعوظ در هنگام خواب و یا بیدار شدن است. همه مردانی که نارسایی نعوظ ندارند به طور کاملاً طبیعی این پدیده را برای سه تا پنج بار حین خواب تجربه می‌کنند.

شاید هزاران بار خوانده‌ یا شنیده باشید که: از کاندوم استفاده کنید! استفاده از کاندوم روش ثابت شده‌ای برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی و همچنین بارداری ناخواسته است. اما آیا همیشه از کاندوم استفاده میکنیم؟

یک تحقیق از شرکت تروجان، برند شماره یک کاندوم در ایالات متحده، در مورد تمایلات و رفتارها در میان افراد نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از زنان گفته‌اند که بدون کاندوم نمی‌توانند کاملاً از آمیزش لذت ببرند. دلیل اصلی این اتفاق نگرانی از بابت انتقال بیماری و یا بارداری ناخواسته است. از سوی دیگر ۸۰ درصد جامعه آماری گفته‌اند که استفاده از کاندوم بسیار مهم است اما ۴۱ درصد از همین‌ها هم در آخرین رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده نکرده‌اند.

روش بیرون کشیدن آلت پیش از انزال، شاید قدیمی ترین راه حلی است که انسان برای جلوگیری از بارداری از آن استفاده می‌کند. تقریباً ۳۵ میلیون زوج در سراسر دنیا به این روش تکیه کرده اند و ۶۰ درصد زوج‌ها حداقل یکبار آنرا تجربه می‌کنند. برخی محققین این روش را “بهتر از هیچ” نامیده اند و برخی دیگر اصلاً آنرا در جلوگیری از انتقال بیماری یا بارداری موثر نمی‌دانند. برای اینکه همه ابهامات شما در مورد این روش را از بین ببریم تصمیم گرفتیم سوالات متداولی را در این مورد در سالمید پوشش دهیم.

با رشد قارچگونه تبلیغات زرد مربوط به افزایش اندازه طول آلت مردانه، شاید هر مرد بالغی به اینکه آیا اندازه آلت او طبیعی است شک کند. به همین دلیل است که در سالمید تصمیم گرفتیم با ارائه اطلاعاتی علمی، شما را با اندازه طبیعی آلت مردانه آشنا کنیم. پیش از اینکه وارد جزئیات شویم، بهتر است این حقایق جالب را مرور کنیم:

 

کاندوم وقتی بدرستی استفاده شود، یکی از بهترین راه حل‌های کارا و تایید شده از نظر علمی برای حفاظت در برابر بیماری‏‌های مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته است. البته پیش می‌‏آید که کاندوم هنگام استفاده پاره شود. پاره شدن کاندوم دلایلی دارد که اگر به آن‌ها اهمیت داده شود، می‌توان جلوی آن را گرفت. چه دلایلی باعث پاره شدن کاندوم می‏‌شوند؟

پیشتر در مطلب اهمیت دانستن اندازه آلت مردانه و همچنین استفاده از سایز مناسب کاندوم برای داشتن یک رابطه ایمن‌تر و لذتبخش‌تر صحبت کردیم. برای انتخاب کاندوم مناسب باید از نحوه سایزبندی آنها مطلع شوید. شاید تابحال استفاده از عباراتی چون Large یا XL را در بسته‌بندی کاندوم دیده باشید. این عبارات همانند پوشاک به سایز کاندوم اشاره می‌کنند. کاندوم‌ها هم مثل پوشاک اندازه دارند و هر مردی باید از کاندوم مناسب خود استفاده کند. اما عباراتی چون XL یا Small در کاندوم‌ها متاسفانه مثل پوشاک، حسب کشور تولید کننده معانی متفاوتی دارند و چندان قابل اتکا نیستند. بنابراین بهترین و دقیقترین راه اینست که با زبان سایزبندی کاندوم‌ها آشنا شوید.

یادم میاد بار اولی که قصد داشتم کاندوم بخرم، با توجه به کمبود اطلاعات و همچنین ترس و خجالت، حس خیلی بدی داشتم. همیشه درگیر این سوالات بودم که حالا چجوری برم داروخانه بگم کاندوم می‌خوام! چه مدلی رو باید انتخاب کنم که مناسب من و همسرم باشه. من تو اولین قدم سرخ و سفید میشدم چه برسه به اینکه بخوام سوال فنی هم بکنم! بدبختی اینجا بود که داروخانه نزدیک منزل ما تا حوالی عصر شلوغ بود. از همه بدتر اینکه مسئول بخش آرایشی بهداشتی که کاندوم هم داشت یک خانم بود. دیگه بدتر از این نمیشد!

برخی به اشتباه تصور می‌کنند سلامت همسر و شریک جنسی از روی علائم ظاهری مشخص می‌شود. یا اینکه مهمترین بیماری‌های مقاربتی را تنها محدود به چند نوع مشهور چون ایدز و هپاتیت می‌دانند. عادت به استفاده از کاندوم تا حد قابل توجهی امنیت رابطه جنسی را تامین می‌کند اما تنها با داشتن اطلاعات کافی در مورد علائم، روش‌های انتقال و سایر جزئیات بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی می‌توانید احتمال ابتلا را به حداقل برسانید. در این سری از مطالب سالمید قصد داریم توضیحاتی مفصل، ساده و مفهوم از بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی ارائه کنیم.

سالمید با هدف افزایش دانش و اطلاعات جنسی و زناشویی ایجاد شده است. محتوای سالمید به دقت نوشته و بررسی می‌شوند تا بهترین کیفیت را داشته باشند، با این حال، محتوای این سایت هیچگاه نباید به عنوان یک جایگزین مناسب برای مشاوره با پزشک در نظر گرفته شود. نیازها و شرایط افراد متفاوت است و می‌بایست قبل از هرگونه تجویز و خوددرمانی از پزشک خود درخواست راهنمایی و کمک کنید.

تمام حقوق متعلق به سایت سالمید است.

چطوری از کاندوم استفاده کنم
چطوری از کاندوم استفاده کنم
9

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *