چجوری غرور داشته باشم

خواص دارویی و گیاهی

چجوری غرور داشته باشم
چجوری غرور داشته باشم

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

چجوری غرور داشته باشم

آیدی کانال : hamedmatin@

صفحه اینستاگرام ما

برای تهیه این کتاب کلیک کنید

شاید اگر از ما بپرسند که غرور چیست، در پاسخ بگوییم که غرور یعنی کبر، یعنی اینکه خودمان را بگیریم، یعنی اینکه خودمان را از بقیه بالاتر بدانیم.البته منم (حامد متین) با شما موافقم.کسی که این مدلی فکر کند قطعا فرد مغروری است. اما ویژگی های یک انسان مغرور فقط به این موارد ختم نمی شود. بلکه مصداق های بارز غرور بسیار بیشتر و در عین حال کمی پیچیده تر از این حرفاست.متاسفانه در فرهنگ و باور جامعه ما انسان مغرور بیشتر به کسی تلقی می شود که خودش را بگیرد یا از بالا به دیگران نگاه کند.

البته در موارد بدتر افرادی که خودشان را کسی می دانند و به خودشان اطمینان و اتکا دارند نیز مغرور خوانده می شوند.اما این کاملا اشتباه است. این غرور نیست.عزت نفس است. همه ما باید :

خودمان را کسی بدانیم.

همه ما باید فکر کنیم که منحصربه فردیم.

همه باید خودمان را خیلی دوست داشته باشیم

همه ما باید برای خود ارزش بسیار بسیار زیادی قائل باشیم.

 

اما از کودکی به ما یاد دادند که اینها یعنی غرور. که اینها نشانه های افراد متکبر است. که تواضع فقط یعنی دوست داشتن دیگران و قبل از خودت به دیگران اهمیت دادن. و چه باورهای غلط و بیهوده ای که نتیجه آن چیزی جز غرور ( احتمالا تعجب می کنید)، ناآگاهی و ناکامی برای ما چیزی نداشت. بله تشویق شدن به تواضع بیجا، سبب می شود که ما دچار نوعی غرور شویم که خودمان متوجه آن نیستیم.

چون فردی که هنوز به ارزش های وجودی خود پی نبرده و خودش را آنطور که واقعا هست نپذیرفته باشد، چطور می تواند متواضع باشد. البته نقش انسان متواضع را می تواند بازی کند اما در باطن سخت دچار غرور است.می دانید چرا؟ چون چنین فردی خالی از عزت نفس است و در درون خود به دنبال چیزی می گردد تا توسط آن اعتبار و ظاهر خود را جلوی دیگران حفظ کند. می خواهد به دیگران ثابت کند که من هم برای خودم کسی هستم. مرا باور کنید.مرا محترم بدانید. اما چون عزت نفس ندارد، این نیازهای خود را به شکلی اشتباه و توسط غرور ارضا و اغنا می کند.مثلا سعی می کند :

با پرخاشگری و ترساندن دیگران برای خودش احترام بخرد.

با قهر کردن و قطع رابطه برای خودش ارزش کسب کند.

دیگران را می چزاند تا از او حساب ببرند.

دیگران را خوار می کند تا احساس حقارت خودش را پنهان کند.

در روابطش دائم دچار مشکل می شود که ناشی از همین غرور است اما دائم تقصیر را گردن دیگران می اندازد.

حال اجازه دهید که غرور را به درستی تعریف کنم :

ارزیابی غیر واقعی از خود و فراتر از آنچه واقعا هستیم.

همه ما تقریبا بدون استثنا درگیر یک مدل غرور به نام غرور پنهان هستیم. البته نه اینکه فکر کنید مدل خاصی از غرور است.اینطور نیست. اما چون در باور جامعه و ما، این چیزها نسبت به سایر مصداق های دیگر غرور به چشم نمی آید ما آن را غرور نمی دانیم.اما وجود دارد و به واقع نوعی از غرور است.به خاطر اینکه زیاد به چشم نمی آید من به آن می گویم غرور پنهان اما متاسفانه خانمان سوز است. چرا که بسیاری از مشکلات ما در ارتباطات شخصی و خانوادگی ناشی از همین غرور پنهان است.پس غرور پنهان همان غرور است اما به دلیل اینکه در باور عموم ما خیلی به عنوان غرور شناخته نمی شود من به آن می گویم غرور پنهان.اما امروز که شما تعریف آن را دانستید دیگر نیازی به اصطلاح غرور پنهان نیست. و از این به بعد همان به آن غرور می گوییم.

سالها پیش در یک پروژه به عنوان مسئول قسمتی مهم انتخاب شدم. مدیر پروژه از من خواست تا کاری را انجام دهم. به او گوشزد کردم که اینکار آنطور که مد نظر ایشان است، درست از آب در نمی آید و به پروژه ضربه می زند.اما از آنجا که او ۲۵ سال سابقه کار داشت و من جوان و تقریبا کم تجربه بودم، ناچار شدم قبول کنم.بعد از اجرای آن کار دقیقا همان اتفاقی افتاد که من آنرا قبلا پیش بینی کرده بودم. پروژه متحمل یک هزینه اضافه شد.فکر می کنید چه اتفاقی افتاد؟ مدیر مغرور و نالایق پروژه مرا مقصر معرفی کرد و نه تنها دستمزد کارهای قبلی ام را ندادند بلکه من از پروژه کنار گذاشته شدم.

یک لحظه به این فکر کنید که مدیر مغرور اشتباهش را می پذیرفت.آنگاه من از ادامه کار محروم نمی شدم و او فرصت پرورش یافتن شخصیتی محکم و مسئولیت پذیر را از دست نمی داد.شاید بعضی بگویند دلت خوش است. چه فرصتی؟ چه کشکی؟کی به فکر این چیزهاست؟

اما یادمان باشد که این مدل آدم ها، در تمام زندگی شان به این شیوه عمل می کنند.همواره تقصیرات را گردن دیگران می اندازند.اشتباهات خودشان رابه بقیه نسبت می دهند. در بقیه موقعیت ها هم همین طور عمل میکنند. ممکن است خیلی ها مثل من به خاطر غرور او آسیب ببینند. و جالب است  بدانید که او همین اشتباه را در زندگی شخصی و خانوادگی اش هم مرتکب می شود. اشتباه می کند و به گردن همسرش یا سایرین می اندازد.اما اطرافیانش مانند من دست شان بسته نیست. حتما پاسخ این کار را با ترک کردنش خواهند داد.با بی توجهی کردن به وجود او نشان می دهند که دیگر برایشان ارزشی ندارد.

کمتر کسی را می شناسم که مغرور نباشد. کمتر کسی هست که با آن دست به گریبان نباشد.شاید بپرسید چرا؟

شما تا به حال چند نفر را دیده اید که :

۱.هر زمان اشتباه کرده اند شجاعت پذیرش آن را داشته اند و در برابر دیگران اعتراف کرده اند که اشتباه کرده اند. ( اعتراف به اشتباه را ضعف می دانیم)

۲.در بحث به دنبال حقیقت باشند نه به دنبال پیروزی و به کرسی نشاندن حرف خود ( چند بار در انتهای یک بحث به طرف مقابل گفته ایم بله حق با شماست)

۳.اگر خطایی کرده اند بیایند برای عذرخواهی و جبران خطا ( عذرخواهی و درخواست بخشش را نوعی کوچک شدن می دانیم)

۴.همواره مسولیت کارهای خود را تماما به عهده بگیرند و موقع بروز مشکل تقصیر را گردن دیگران نیانداخته باشند.( پایمان به لیوان آب می خورد و می ریزد، به جای اینکه بپذیریم که اشتباه از ما بوده و مسئولیت شو قبول کنیم، سریع میگوییم : آخه…جای لیوان آب اینجاست!؟ کی این لیوان رو اینجا گذاشته؟)

۵.در روابط فقط به دنبال اثبات کردن خود و برتری اش نباشد. ( وقتی می بینیم که دوست یا همسرمان در زمینه ای موفقیت بزرگی کسب کرده به زبان می گوییم که خوشحالیم اما در قلب مان چیز دیگه ای می گذرد)

۶.خیلی شبیه به خود واقعی شان باشند و تا چه اندازه شبیه حرف هایی که می زنند هستند(دیگران را دائم نصیحت می کنیم که چطور زندگی کنند و راه درست زندگی چیست، آنگاه زندگی خودمان شبیه آثار باستانی ماقبلِ تاریخ فقط مخروبه اش مانده)

مثال های بسیارِ دیگری از این دست.

چجوری غرور داشته باشم

آنها نمی خواهند بپذیرند که از خودشان بهتر وجود دارد.

سعی دارند با پایبندی به عقایدشان هر چند اشتباه توجه دیگران را به خود جلب کنند.

اما به ضعیف ها حمله می کنند و می خواند قدرت شان را به نمایش بگذارند.قیافه جدی به خود می گیرند در حالی که از درون احساس حقارت می کنند.آنها از مقام، جایگاه، عنوان و مظلوم نمایی و بیمار نمایی استفاده می کنند تا غرور خود را حفظ کنند یا به دیگران ضربه بزنند.

گرچه ادعا زیاد دارند اما بیشتر به دنبال پر کردن تنهایی شان هستند.

بر خلاف ادعایشان بسیار آسیب پذیر و زودرنج هستند.همچنین تمایل زیادی به اثبات کردن خود و خودنمایی دارند.

آنها تحمل باختن و بازنده شدن را ندارند.می خواهند غرور خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند.گرچه در حضور دیگران به هر ریسمانی چنگ می زنند تا به بقیه ثابت کنند که کم نیاورده اند اما در تنهایی احساس یاس و ناتوانی می کنند.

مدام در قهر و آشتی به سر می برند.اگر مطابق میلش رفتار نکنید، از شما ناراحت می شود.باید همیشه مواظب رفتار و گفتارتان باشید.همیشه باید رعایت آنها را بکنید.

همه این مدل رفتارها و تفکرات، نشان از غرور در ما دارند.هر چقدر سعی کنیم انکار کنیم که غرور نداریم، احتمال اینکه مغرور باشیم بیشتر است.مگر اینکه هیچکدام از نشانه های غرور را نداشته باشیم. که آن هم خیلی بعید است.با توجه به نشانه هایی که گفته شد و همیچین نشانه های مشابه که قبلا آنها را در خودتان یا دیگران دیده اید، آیا به نظرتان شما غرور دارید؟

البته یادمان باشد که اینکه خودمان را دوست داشته باشیم، اینکه برای خود احترام زیادی قائل باشیم معنایش مغرور بودن نیست.مگر اینکه این دو ویژگی را فقط و فقط نسبت به خودمان داشته باشیم.

بیشتر ما  از خودمان در زندگی راضی نیستیم. همواره دوست داریم چیزی فراتر از آنچه که واقعا هستیم باشیم. به دنبال یک خودِ آرمانی هستیم.اما رسیدن به این خودِ آرمانی کاری راحتی نیست. به همین خاطر برای اینکه نامید نشویم آن را درتصورات خود می سازیم. درو اقع خودمان و دیگران را فریب می دهیم.افراد مغرور، ترجیح می دهند که با این خودآرمانی زندگی کنند. چرا که کم خرج، بی زحمت و در دسترس است.در مواقعی که احساس حقارت یا ناراحتی می کنند، برایشان حکم مسکن را دارد.پس چرا باید آن را از دست بدهند؟ فرد مغرور نمی خواهد خود واقعی اش را کسی بشناسد. حتی خودش هم با آن روبرو نمی شود و همواره با خودآرمانی زندگی می کند.چون می داند که خود واقعی ممکن است کاستی زیاد داشته باشد. خود واقعی اش پر است از تضاد و اضطراب. به همین خاطر به خودآرمانی اش پناه می برد تا احساس امنیت و آسودگی کند. اما نکته جالب اینجاست که فرد مغرور نمی داند که در ذهنش چه اتفاقی دارد می افتد. او بسیاری از اوقات نمی داند که خود واقعی ای دارد که آن را گم کرده است. او بسیاری از اوقات خودآرمانی اش را می بیند. به همین دلیل است که گاهی بعضی ها انتظار دارند طرف عاطفی شان بی عیب و نقص و در همه زمینه ها عالی باشد. در حالیکه خودش اصلا چنین نیست. در حالی که حواسش نیست چنین فردی هرگز حاضر نیست با چون اویی باشد.چرا که او هم به دنبال فردی متناسب با خودش است.اشخاص مغرور افرادی هستند پر از نقاب. یعنی اینکه آنها همواره نقش بازی می کنند تا کسی خود واقعی آنها را نشناسد.دقیقا مثل دزدی که از ترس دیگران اموال دزدی را پنهان می کند.دائم در ترس و نگرانی به سر میبرد. کلی انرژی صرف می کند تا این من واقعی پنهان بماند.

 

بله صد البته. فکر می کنید :

بسیاری از جدل ها و دلخوری ها بین ما و اطرافیان مان برای چیست؟

بسیاری از قهرها و ازهم جدا شدن ها برای چیست؟

از دست رفتن فرصت های زندگی مان برای چیست؟

بسیاری از اشتباهاتی که به راحتی با مشورت و پرسیدن از دیگران می توانستیم جلوی آنها را بگیریم اما این کار را نکردیم برای چیست؟

اگر کسانی را که دوست داریم از دستشان می دهیم و ما را ترک می کنند یا ترکشان می کنیم برای چیست؟

خیلی از دروغ هایی که می شنویم یا می گوییم برای چیست؟

اما نکته مهم این است که این غرور تا زمانی که حل نشود، دائم به ما، به روابط ما و اطرافیان ما ضربه می زند. این غرور سبب می شود که خود واقعی مان را نشناسیم و با آن روبرو نشویم. و این اتفاق مانع از شکوفایی و پیشرفت ما می شود.چراکه اجازه نمی دهد ما ضعف ها و کاستی های مان را ببینیم و دائما نقش بازی کنیم که همه چی خوب است. نقش بازی کنیم که ما ایرادی نداریم. در اختلافات سعی می کنیم که به دنبال پیروزی باشیم نه اینکه حقیقت مشخص شود. و وقتی حقیقت یک ماجرا گم شود، آنگاه اختلاف و تعارض پیش آمده هم حل نمی شود.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد اثرات غرور و اینکه چطور آن را در خود از بین ببریم دو مقاله زیر را مطالعه فرمائید :

غرور با ما چه می کند؟

راه های غلبه بر غرور

 

 

می خواهم از پاسخ دهی به دیدگاهم مطلع شوم.

H Jamal: سلام من الینا هستم٫ از نروژ٫ نامزدم ایران زندگی میکنە و بخاتر اینکە من اونجا زندگی نکردم خیلی از رفتار مردم اونجا باخبر نیستم.. با اینکە من جایگاه اجتماعی خیلی خوبی دارم و از خیلی موارد نفر عادی و هیچ وقت احساس بزرگتر و مهمتر بودن نمیکنم.. بە همه مردهما احترام مێگزارم و برایم سروت و شهرت هیچ معنی ندارە برای اینکە بتوانم کسی را برای دوستی قبول داشتە باشم٫ با علاوە بر این خودم از شرایت بسیار خوب جامعە قرارگرفتم… مشکل من اینە نامزدم دوست دارە مغرور بشم? من چ جوری میتونم مغرور بشم در حالی کە مغرور نیستم و روحیات و عقاید منهم این را نمیپزیرە. میدنم اگە مغرور بشم شاید یە روزی از روی مغروریت اونای کە دوسشون دارم از دست بدم پس چرا باید مغرور بشم.. نامزدم میگە اگە مغرور نباشی ازت دوری میکنم… ممنون میشم اگە کمکم کنید حالا مغزور بشم کە عزاب بکشم یا درست مسل خودم باشم…

سلام به سرکار خانم الینا بسیار خوشحالم که هم وطن های خارج از کشور نیز از سایت ما بازدید می کنند با توجه به مواردی که فرمودید به نظر بنده شما فردی با عزت نفس هستید که به همه آدم ها احترام می گذارید و جایگاه و ثروت افراد تاثیر در نوع رفتار شما با آنها ندارد. غرور به هیچ وجه عامل مفیدی نیست. آنچه که ارزشمده عزت نفس است.اولا که نامزد شما باید به تفاوت فرهنگی خودش و شما آگاه و واقف باشد. و این کاملا طبیعی است که شما از نظر فرهنگی با ایرانی ها متفاوت باشید. اما مسئله اصلی اینجاست که از نامزدتان بپرسید که منظورش از اینکه باید مغرور باشید دقیقا چیست؟ بعنی شما باید چگونه رفتار کنید تا از نظر ایشان غرور شما حفظ شود یا نشان داده شود. چنانچه پاسخ این سوال را گرفتید از طریق همین کامنت دوباره برای ما پاسخ آن را بنویسید تا به شما دقیقا بگوییم که آیا این رفتارها درست هستند یا خیر

من حس میکنم دو شخصیتی شدمه…من واقعا ادم مهربونیم ولی از بس از مهربونیم سواستفاده شده دیگه حتی با اوم های خوبم رفتارمو تغیرر دادم و غروروم زیاد شده حتی گاهی دلم برای اقوام تنگم بشه بهشون نمیگم چون دیگه دارم عادک میکنم حسامو مخفی کنم…از این حالت خودم بیزارم واقعا نمیدونم چیکار کنم

سلام به شما سرکار خانم نگار بزرگوار ما می توانیم مهربان باشیم و در عین حال نیز قاطع اگر شما مهربان هستید و دیگران از شما سواستفاده می کنند پس نمی توانیم به این بگوییم مهربانی. شما احتمالا به یکی از دلایل کمرویی، تاییدطلبی و یا مهرطلبی نمی توانید به دیگران نه بگویید. اگر واقعا کاری از شما می خواهند که در توان شما نیست و یا مجبورید برنامه های خودتون رو به هم بزنید خب به بقیه نه بگویید. این هیچ مخالفتی با اینکه مهربان هستید ندارد. اما اگر تایید دیگران برای تان خیلی مهم باشد پس نه گفتن بسیار مشکل می شود. به نظر خودتون مشکل از کمرویی و تایید طلبی شماست یا روش های نه گفتن را بلد نیستید؟؟

بعضیا بمن میگن مغرور باورامو تخریب میکنن بمن انگ قود بودن میزنن در صورتی ک من اصلا اینجوری نیستم یه دل صافو مهربون دارم ولی به قصد سو استفاده و اذیت کردنم ک فک میکنم از حسادتشون نشات میگیره این وصله هارو بمن میچسبونن من خودمو دوست دارم و دیگرانم دوست دارم ولی اجازه نمیدم کسی به عقایدم اهانت کنه من قودم عایا .؟ »

با توجه به مواردی که عرض کردید به نظرم شما به تعبیر خودتون قُد نیستید اما خب باید بررسی کنید ببینید که چطور از عقاید خودتون دفاع می کنید گاهی ممکن است مدل دفاع کردن ما سبب بشه که دیگران فکر کنند شما فردی یک دنده و به قول خودتون قد باشید. اگر همیشه و همیشه فکر کنید عقاید درستی دارید، و همواره محکم از این عقاید دفاع کنید، اونوقت حق با دیگرانه. چون تقریبا با قاطعیت می توان گفت که هیچ فردی وجود ندارد که همه عقایدش کاملا درست و بی عیب و نقص باشد. پس بهتره بگیم نظر من اینه البته شایدم درست نباشه، ولی من فعلا فکر می کنم این برای من بهرین عقیده باشه. ناگفته نماند که دیگران هم مدل انتفاد کردن شون از شما نباید مخرب باشه.

واقعا بعضی آدم هارو می بینی که در دیدار اول چقدر متواضع و به قول معروف سر و زبون دار به نظر می آن ولی بعد از رفت و آمد می بینی چقدر مغرور و روی اشتباهات فردی و حتی دروغهای خانوادگی پافشاری می کنند و به ضعیف تر از خودشون رحم نمی کنند و زور می گن و مسخره می کنند ولی بعضی آدم های در ظاهر خشک تر می بینی چه دل مهربون و منعطفی دارند

کاملا حق با شماست غرور پنهان عده ای از غرور آشکار بقیه خیلی بیشتره

سلام و عرض ادب خدمت آقای متین مقاله چطور غرور را در خود از بین ببریم هنوز نگذاشتید؟ او سایت دنبالش گشتم پیدا نکردم😍

خیلی از خواندن این مقاله لذت بردم تازه متوجه شدم چرا اینقدر از خودم انرژی میزارم برای دیگران ولی نتیجه عکس میگیرم الان متوجه شدم عزت نفس نداشتن باعث غرور و نقاب زدنم شده بود یه جاهایی خیلی مهربان و یه جاهایی بشدت عصبی و پرخاشگر میشم…. چقدر خوبه آدم بتونه خود واقعیش رو بشناسه و اونو رشد و پروش بده به سمت عزت نفس عالی و ضعفهاشو بشناسه و تلاش کنه برای اصلاحش

درود بر شما که انقدر شجاعانه اعتراف کردید که گاهی نقاب می زدید و خود واقعی تون نبودید کاری که کمتر کسی حاضره انجامش بده

به نظر من افراد مغرور ادم های جذابی اند یعنی هرکسی اجازه ورود به حریمشونو نداره یعنی این جور آدما به هرکسی نمی خندن ،با هر کسی صمیمی نمیشن،کمتر دروغ میگن چون احساس می کنن با دروغ گفتن شخصی نشون خورد میشه،این جور آدما همیشه رویه پایه خودشونه ،عاشق هر آدمی نمی شن و کسی که اونا رو عاشق کنه واقعا قابله تحسینه من از این که شما گفتیم از همه طلبکارن به نظر من اشتباهه به نظر من دید هرکسی از غرور یه چیزیه و من چون خودم اد مه مغروریم البته از نظر اطرافیانم به نظرم خصوصیت خیلی خوبیه و به نظرم افراد ضعیف و شکننده اونا رو بد اخلاق و خود گیر میدونن

آنچه که شما در مورد انسان های مغرور گفتید در واقع بیشترشون خصوصیت انسان های با عزت نفسه گرچه نمی توان به طور کامل یک فرد رو مغرور دونست بلکه ممکنه بعضی از نشانه های غرور رو داشته باشه اما یک فرد با عزت نفس، میتونه جذاب، قوی، با اراده، جدی و حتی دوست داشتنی باشه به نظرتون بهتر نیست به جای مغرور بودن با عزت نفس باشیم؟ البته به نظر من احتمالا تعریف شما از غرور همون عزت نفس باشه خیلی ممنونم که برای ما دیدگاه تونو ثبت کردید

خیلی خوب بود اما هر چی سرچ کردم راه حلشو پیدا نکردم. من خیلی برام مهم ک شخصیت سالمی داشته باشم. مثل همه آدما که براشون مهمه ! اما اصلا نمیدونم چجوری!!!

سپاسگزارم از شما راهکارها در مقاله دیگری گفته شده لطفا مقاله راه های غلبه بر غرور رو مطالعه بفرمایید

خیلی خوشم اومد.تا حالا راجع به غرور این حرفا رو ندیده بودم…واقعا من فکر می کردم غرور یعنی همون خودگرفتن..خیلی خوبب بود

حق با شماست…من در این مقاله سعی کردم از یک نقطه نظر جدید به غرور نگاه کنم…دقیقا به همین خاطر هم هست که نمونه مقالات ما در هیچ جا پیدا نمیشه…چون من همواره سعی میکنم که مقالات ما منحصربه فرد باشه تا مخاطب از وقتی که میگذاره مقاله رو مطالعه می کنه پشیمون نشه

مقاله ی خیلی جالبی بود،مبحثی که کمتر کسی بهش توجه میکنه و با این وجود اهمیت فوق العاده ای در زندگی روزانه داره…به شدت منتطر خوندن قسمت دومش هستم…

بله دقیقا همینطوره….مقوله ای با اهمیت فوق العاده بالا اما متاسفانه توجه چندانی بهش نمیشه…حتما مقاله بعدی به زودی درسایت قرار می گیره

واقعااااا مقاله مفید و کاربردی بوووود…. ممنونم از مدیریت سایت …..

سپاسگزارم از شما دوست گرامی که همیشه نظرات ارزشمندتون رو با ما در میان میگذارید

آیدی کانال : hamedmatin@

صفحه اینستاگرام ما

برای تهیه این کتاب کلیک کنید

۱۳۹۶ © کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وبسایت شخصی حامد متین است.

طراحی سایت و برندینگ توسط گروه blink

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

باکلاسی ربطی به مغرور بودن ندارد. شما باید احترام را ترویج بدهید و این یعنی احترام برای همه، که شامل خودتان هم می‌شود. حواس‌تان باشد با دیگران مؤدبانه رفتار کنید و احترامی اصیل و بی‌غل و غش را در آنها منعکس کنید. به خودتان اعتماد داشته باشید، جوری که دوست دارید لباس بپوشید و متناسب با آن رفتار کنید. نوشته زیر را بخوانید تا ببینید چگونه باکلاس باشیم.چجوری غرور داشته باشم

لذت بردن از مُد یا خریدن لباس‌هایی که برای‌تان جذاب است هیچ ایرادی ندارد، اما از لباس‌هایی که مناسب اندام‌تان نیستند یا رنگ‌هایی که به شما نمی‌آیند صرف‌نظر کنید.

ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید.

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیر رسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنید

با نشانه‌های به جا مانده از مهمانی شب قبل، جایی نروید. مثلا آثار آرایش به جا مانده از مهمانی شب را از صورت‌تان پاک کنید و دوش بگیرید. هر جایی که قرار است بروید حتما باید نشان‌دهنده‌ی این باشد که آماده‌ی شروع یک روز جدید هستید.

ریمل‌زدن، شانه‌زدن، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش و… را در مکان عمومی انجام ندهید. یعنی کارهای لازم برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن را پیش از خروج از خانه تمام کنید. قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، ریمل‌ و رژلب‌تان را بزنید، لباس‌تان را مرتب کنید و هیچ کدام از این‌ها را برای بیرون از خانه باقی نگذارید.

خوب است که بخواهید زیبایی‌هایتان را به رخ بکشید، اما جلوه‌گری بیش از حد ممکن است تأثیر منفی داشته باشد، مخصوصا اگر در هدف جایی که در آن حضور پیدا کرده‌اید نگنجد. پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.

بخشی از باکلاس بودن، داشتن ژستِ خوب و زبان بدن مناسب است. کمرتان را صاف نگه دارید، به جای اینکه به پایین نگاه کنید نگاه‌تان به جلو باشد و تا جایی که می‌توانید شانه‌های‌تان را پایین نیندازید. دست‌های‌تان را روی سینه ضربدری نکنید، آنها را طرفین‌تان نگه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. وقتی هم که می‌نشینید، قوز نکنید.

بددهنی کردن اصلا باکلاس نیست. اگر دل‌تان می‌خواهد بددهنی کنید و فحش بدهید، بروید داخل حمام یا دستشویی، شیر آب را باز کنید و بگذارید هر حرف زشتی در دهان‌تان است بیرون بیاید یا اینکه به در و دیوار بدوبیراه بگویید! اما اجازه ندهید دیگران بددهنی‌های‌تان را ببینند، چون فرد بی‌ارزشی به نظر خواهید رسید. اگر هم دلیل توهین کردن و فحش دادن‌هایتان این است که عصبانی هستید و نمی‌دانید چطور خشم‌تان را کنترل کنید، پس بدانید این حالت، نشانه‌ی بارزِ بی‌‌کلاس بودن است!

بله درست است؛ به جای اینکه در مورد خنگی، جلفی، یا آزاردهنده بودن کسی که حضور ندارد حرف بزنید، سعی کنید در غیاب او در موردش چیزهای خوب و خوشایند بگویید. این کار نشان می‌دهد باکلاس‌ هستید و به اندازه‌ی کافی معتمد به نفس و خونسرد هستید که به جای صحبت در مورد نقاط ضعف دیگران، از خوبی‌ها و نقاط قوت آنها سخن می‌گویید.

آیا تا به حال شده در یک مهمانی کسی وارد شود و به شما بگوید: «وقتی جلوی ساختمان بودم فهمیدم درست آمده‌ام، چون صدای تو را شنیدم»؟ پس در این صورت بهتر است صدای‌تان را پایین بیاورید. همین‌ که صدای‌تان قابل شنیدن باشد کافی است. فکر نکنید حتما باید فریاد بکشید یا صدایتان را بالا ببرید تا حرف‌تان را ثابت کنید. آرام و ملایم حرف بزنید، حتی اگر در یک جمع شلوغ هستید؛ این نشانه‌ی باکلاس بودن است، چون این پیام را می‌رساند که به اندازه‌ی کافی اعتمادبه‌نفس دارید و مجبور نیستید داد بکشید تا توجه دیگران را به خودتان جلب کنید.

کسانی که فکر می‌کنند باکلاس هستند، به دلایلی دوست دارند در مورد باکلاس بودن‌شان حرف بزنند، مخصوصا در مقایسه با کسی که «کلاس» ندارد یا بی‌کلاس است. مثلا اگر دیدید در حال گفتن این جمله هستید که «من دختر باکلاسی هستم…»، پس آن‌قدرها هم باکلاس رفتار نمی‌کنید. اجازه دهید دیگران تشخیص دهند شما واقعا تا چه اندازه باکلاس هستید، نه اینکه خودنمایی کنید یا لاف باکلاس بودن بزنید.

آروغ زدن در جمع، خوشایند و خنده‌دار یا راهی برای سرگرم‌ کردن دوستان نیست. اگر عادت کرده‌اید محض خنده و شوخی، آروغ بزنید، لطفا دیگر ادامه ندهید! اگر تصادفا و غیرارادی آروغ زدید، ایرادی ندارد. دست‌تان را جلوی دهان‌تان بگیرید و عذرخواهی کنید.

اگر باکلاس هستید، پس هر ۵ ثانیه گوشی‌تان را چک نکنید. وقتی در میان جمعی هستید، به‌ندرت این کار را انجام دهید. تلفن همراه‌تان را روی ویبره یا تک صدای کوتاه بگذارید و وقتی در میان جمع هستید، شروع به حرف زدن در مورد شخصی‌ترین مسائل‌تان نکنید. فقط وقتی تنها هستید با تلفن‌تان حرف بزنید تا حرف‌های کسی را قطع نکنید، مگر اینکه موردی فوری پیش آمده باشد.

وقتی در جمع هستید، حتی اگر همسرتان، بهترین دوست‌تان یا یک فرد کاملا غریبه واقعا خشمگین‌تان کرد، شما باید یک نفس عمیق بکشید، چشمان‌تان را ببندید، آرام حرف بزنید و به‌طور کلی خونسردی‌تان را حفظ کنید. اجازه ندهید کسی شما را در حال داد و فریاد زدن ببیند. البته سعی کنید در خلوت‌تان هم این کارها را نکنید!

اینکه در مورد میزان درآمدتان و میزان سرمایه‌تان حرف بزنید یا درباره‌ی اینکه اتومبیل یا لباس یا گوشواره‌های جدیدتان چقدر می‌ارزد یا حقوق‌تان افزایش پیدا کرده‌است، باکلاس نیست. در مورد میزان درآمد پدر و مادرتان، همسرتان، دوست صمیمی‌تان یا هر کس دیگری صحبت نکنید؛ این کار اصلا باکلاس نیست.

اگر باکلاس هستید، به گونه‌ای زندگی کنید که باعث سربلندی و افتخارتان باشد. اگر معمولا با نیرنگ و خودنمایی زندگی می‌کنید، حتما دلیلش را بررسی کنید. کسی که منش و طرز رفتارش همراه با بزرگواری و غرور باشد، هرگز نیاز ندارد پشت یک نقاب پنهان شود. اگر نتوانید خود حقیقی‌تان را به دیگران نشان بدهید پس آنها چه کسی را خواهند دید؟ دست از تظاهر بردارید. احتمالا از شنیدن اینکه شما باید خودتان باشید خسته شده‌اید، اما این واقعیت دارد. تظاهر و وانمود کردن مانع باکلاس بودن‌تان می‌شود.

شما باید باادب و مبادی آداب باشید، اما برای خوشایند دیگران سر تعظیم فرود نیاورید. اگر این نکته را رعایت کنید، بعدها خواهید دید که چه امتیازاتی نصیب‌تان می‌شود. وقت و زمان در دسترس بودن‌تان را محدود کنید و در برخورد با دیگران برای خودتان حد و حدودی مشخص کنید تا آنها نیز از حریم شخصی‌تان آگاه شوند. به جای اینکه همیشه درگیر مشغله‌ها و برنامه‌های گوناگون باشید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا خود واقعی‌تان را بهتر بشناسید؛ این شیوه خیلی باکلاس است!

از طرز تفکر کنش‌پذیر – پرخاشگر دست بردارید؛ با این شیوه‌ی تفکر در نهایت سردرگم و دستپاچه خواهید شد. جسارت و بی‌باکی نشان‌دهنده‌ی پختگی، با فکر بودن و اعتمادبه‌نفس است. باکلاس بودن نیاز به تعادل فکری دارد و جسارت از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.

وقتی در گروه یا پیش کسی هستید و صحبت در مورد موضوعی پیش می‌آید که اطلاعی درباره‌اش ندارید، مصلحت این است که بگویید در حال حاضر اطلاعی در این مورد ندارید، یا اگر می‌خواهید خودتان ادامه‌ی بحث را در دست بگیرید، درباره‌ی آن موضوع سؤال کنید و ببینید چه کسی در این مورد اطلاع خاصی دارد. این طر رفتار نه تنها بلوغ و پختگی شما را می‌رساند، بلکه نشان می‌دهد تا چه حد روشنفکر هستید.

یک قانونِ طلاییِ قدیمی وجود دارد که می‌گوید با همه، چه بزرگ و چه کودک، همان‌طور رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار کنند. مثلا قبل از اینکه دعوت به شام را کنسل کنید به دیگران رسما اطلاع بدهید، صدای کسانی باشید که نمی‌توانند صدای خودشان را به جایی برسانند، با پدر و مادرتان تماس بگیرید و خودتان خبرها را به گوش‌شان برسانید، از دوستان‌تان خبر بگیرید و از حال خودتان هم به آنها خبر بدهید؛ این‌ها نمونه‌های ساده‌‌ی رفتاری هستند که کلاس و اصالت شما را می‌رسانند.

خودتان را سرزنش نکنید، بلکه پذیرای تغییرات سازنده باشید. در دنیای امروز ما، تغییر اجتناب‌ناپذیر است. شما هم بخشی مثبت و انعطاف‌پذیر از این دنیا باشید و به دیگران هم همین راه را نشان بدهید. به جای اینکه مانند کبک سرتان را در برف فروکنید، با زندگی روبه‌رو شوید، دیگران هم ناگزیر خواهند فهمید شما کسی هستید که عقاید و پندارهای‌تان ارزشمند است.

کار عاقلانه این است که از نظر سیاسی، فرهنگی و مذهبی آگاه باشید. حتی ابتدایی‌ترین دانش هم می‌تواند فرد را از شرمنده شدن و به دردسر افتادن و دست و پاچلفتی جلوه کردن نجات بدهد. اگر از قبل می‌دانید قرار است با کسی که زمینه‌ی علمی یا تحصیلی متفاوتی با شما دارد ملاقات کنید، خوب است کمی در مورد دانش او تحقیق کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید تا دچار اشتباه و خجالت نشوید.

برای یک آدم باکلاس، بیان عجز و ناتوانی مانندِ مرگ است. یک نفس عمیق بکشید، قوی باشید و با ظرافت و متانت با موقعیت پیش‌آمده کنار بیایید. نتیجه هر چه که باشد، شما پیروز خواهید بود. اگر کنترل امور از دست‌تان خارج شد و شما کاملا احساس آشفتگی و ناتوانی کردید، از یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید.

چجوری غرور داشته باشم

افراد باکلاس خودشان کارهای مربوط به خودشان را انجام می‌دهند، مثلا در یک رستوران طبیعی است که تمیز کردن میز و چیدن آن را کسانی انجام دهند که کارشان همین است، اما در مواردی غیر از این، اشخاص باکلاس، خودشان را مسئول زباله‌ای که تولید کرده‌اند می‌دانند یا وسایل‌شان را خودشان حمل می‌کنند و انتظار ندارند دیگران برای‌شان این کار را انجام بدهند. زمانی که کسی لطفی در حق‌شان می‌کند، فورا متوجه این لطف می‌شوند و قدردانی و سپاس‌شان را ابراز می‌کنند، اما افراد بی‌کلاس و مغرور فکر می‌کنند کارِ انجام شده وظیفه بوده و کمک و لطف دیگران را نادیده می‌گیرند.

افرادِ واقعا باکلاس، ذاتا حتی از فکر اینکه اسباب مزاحمت دیگران شوند، آنها را برنجانند، راه دیگران را سد کنند یا به هر طریقی زحمتی برای دیگران ایجاد کنند، اجتناب می‌کنند. یک فرد باکلاس وقتی در میان غریبه‌هاست، سرش به کار خودش گرم است و کاری نمی‌کند که دیگران معذب باشند. افرادی که واقعا باکلاس هستند، نسبت به همه مهربان و رئوف هستند؛ چه مدیرعامل شرکت‌شان باشد و چه پستچی یا سرایدار.

تا جایی که می‌توانید از عبارات مؤدبانه استفاده کنید، مثلا بگویید: «بله خانم»، «خیر آقا» و «متشکرم». با بزرگ‌ترها مؤدبانه رفتار کنید. اگر عطسه‌تان گرفت، دستمال جلوی دهان‌تان بگیرید. در میان جمع، خورده‌های غذا را از لای دندان‌هایتان درنیاورید. انگشت‌تان را در دهان یا بینی‌تان نکنید. در میان جمع خودتان را نخارانید، موهایتان را برس نزنید، آرایش نکنید یا با لباس‌تان ور نروید. همه‌ی این کارها را می‌توانید در خلوت‌تان انجام دهید، پس صبر کنید تا جای مناسبی پیدا کنید. با خنده‌های ناگهانی و پر سروصدا، سکوت را نشکنید.

باکلاس غذا خوردن هم در موقعیت‌های کاری و رسمی و هم در موقعیت‌های اجتماعی و خانوادگی اهمیت زیادی دارد. ممکن است در هر منطقه یا شهری که زندگی می‌کنید، فرهنگ و قواعد خاص خودتان را داشته باشید، اما اصول ثابتی وجود دارند که باید حتما به آنها توجه کنید.

اگر به یک مهمانی شام دعوت شده‌اید، بهتر است هر چه زودتر اطلاع دهید که می‌توانید در آن مهمانی شرکت کنید یا نه. چرا که اگه میزبان مطمئن نباشد شما در مهمانی شرکت می‌کنید یا نه، برنامه ریزی برای او سخت‌تر می‌شود. اگر میزبان درمورد داشتن همراه صحبتی نکرده است،‌ بهتر است کسی را همراهتان نبرید.

اگر برای اولین بار است که به منزل میزبان می‌روید، بد نیست چیزی به عنوان کادو همراهتان ببرید. اگر دسر یا هر خوراکی دیگری به همراهتان می‌برید، توقع نداشته باشید میزبان سر میز شام یا در آن مهمانی از خوراکی شما استفاده کند. چون ممکن است با بقیه غذاهایی که میزبان تدارک دیده همخوانی نداشته باشد و به هر حال میزبان برای خوراکی‌هایی که قرار است سرو کند برنامه‌ریزی کرده است.

اگر بیرون از خانه و در یک رستوران غذا می‌خورید، قبل از اینکه هر کدام از اعضای گروه غذای‌شان را دریافت کنند، شروع به غذا خوردن نکنید. اگر مهمانی در منزل برگزار می‌شود، منتظر بمانید تا میزبان سر میز حاضر شود و قاشقش را بردارد و بعد شروع به خوردن غذا کنید.

بعد از اینکه غذا تمام شد، بلافاصله مهمانی را ترک نکنید. حدود یک ساعت در منزل میزبان بمانید، بعد از میزبان تشکر کنید، خداحافظی کنید و بعد مهمانی را ترک کنید. اگر مهمانی غیر رسمی است، برای تمیزکاری به میزبان پیشنهاد کمک بدهید.

همیشه بعد از اینکه مهمانی را ترک می‌کنید، قبل از اینکه بیشتر از یکی دو روز بگذرد برای میزبان پیغام تشکر بفرستید. از غذای خوشمزه‌ی آنها تشکر کنید و برای نشان دادن قدردانی‌تان، درمورد یکی از چیزهای دیگری که درمورد مهمانی دوست داشتید نظرتان را بگویید. پیغامی که می‌فرستید باید مختصر و احساسی باشد.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

کاریزماتیک شدن یادگرفتنی‌ست. به کمک این مجموعه اصول کاریزما را بیاموزید و دیگران را مجذوب رفتار و گفتار خود کنید.

22000تومان

15900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

بخش سوم: باکلاس رفتار کنید
بخش سوم به بعد فوق العاده بود
خیلی بهتر و کاربردی تر از دو بخش اول و دوم
تیتر رو خوندم گفتم مطلبش کلیشه ایه ولی جالب بود

خیلی داری پیچیده اش میکنی!
لباس مارک بپوش، عینک آفتابی هم هر چه گنُده تر بهتر، حله!

من از ۲۶ نکته، ۱۴ تا رو رعایت می‌کنم.
پس هنوز راه بسیاری دارم تا «باکلاس» شدن!
در ضمن خانم بانکی، عالی بود، خدا قوت!

کاریزما

چطور می‌توانیم سخنرانی جذابی ارائه دهیم؟

ان ال پی (NLP) یا برنامه ریزی عصبی کلامی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چطور در برخورد اول ذهنیت خوبی از خودمان در طرف مقابل ایجاد کنیم؟


باز کردن سر صحبت؛ هرآنچه لازم است بدانید

توسعه کاریزما؛ چگونه فردی کاریزماتیک باشیم؟‌

آخرین مطالب


چگونه منظم باشیم؟

۵ داروی گیاهی موثر برای درمان رفلاکس معده

مزایا و معایب وبلاگ نویسی حرفه ای و نکاتی برای داشتن وبلاگی موفق

خواص گوجی بری؛ ۵ خاصیت ‌یکی از قوی‌ترین چربی سوزهای طبیعی دنیا

روش‌های استفاده از لینکدین برای توسعه سازمانی و استخدام

ترین های جهان

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

مصطفی ولی پور
۱۴ آبان ۱۳۹۵
دنیای فناوری
دیدگاه شما

عمدۀ زمان رویداد هفته گذشته اپل به شرح چشم‌انداز این کمپانی در مورد آیندۀ تلویزیون و معرفی Mac اختصاص داشت. مک‌بوک پرو در نسخۀ جدیدش حتی از مک‌بوک اِیر هم نازک‌تر شده و قابلیتی جدید بانام Touch Bar نیز به آن افزوده شده است. تاچ بار جانشین کلیدهای عملیاتی یا همان Function Keyها است و کاربرد آن بسته به نرم‌افزاری که لپ‌تاپ در حال اجرای آن است تغییر می‌کند. البته باید بگوییم رویداد جدید اپل بسیار خودمانی و جمع‌وجور بود اما همین خبر معرفی مک‌بوک‌های جدید هم می‌تواند برای عاشقان تکنولوژی بسیار جذاب باشد!

اولین لپ‌تاپ تولیدی شرکت اپل 25 سال پیش در همین روزها، بانام PowerBook معرفی شد. درواقع این هفته بهترین زمان برای آن بود که مک‌بوک سرانجام رنگ‌ و بوی یک آپدیت ناقابل را به روی خود ببیند. همان‌طور که قبل‌تر هم خبرش در فضای مجازی درز کرده بود، اپل کلیدهای عملیاتی را حذف کرده و بجای آن یک از صفحۀ نمایش OLED استفاده کرده که خود آن را Touch Bar نامیده است.

مدل جدید مک‌بوک پرو طبق گفتۀ اپل بین 14 تا 17 درصد از Retina MacBook Pro نازک‌تر شده و وزن آن‌هم تقریباً نیم پوند (226.7 گرم) کمتر شده است. این مک‌بوک تازه‌نفس به‌زودی در دو مدل 13 و 15 اینچی و در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری در بازار موجود خواهد بود. ترک پد Force Touch قابلیت دیگری است که به مک‌بوک محبوب اپل اضافه شده و مکانیسم پروانه‌ای دکمه‌های صفحه‌کلید نیز حالا در قالب نسل دومش در کنار مک‌بوک قرار دارد.

دیگر این‌که اپل برای مدل 15 اینچیِ مک‌بوک‌های نسل جدید خود یک پردازندۀ i7 کوادکُر، کارت گرافیک AMD Radeon Pro قابل ارتقاء تا 4 گیگ و تا 16 گیگ رم  در نظر گرفته است. درحالی‌که مدل 13 اینچی هم با پردازندۀ i7 و هم i5 عرضه خواهد شد. همچنین پردازندۀ  Intel Iris به‌عنوان مغز متفکر گرافیکی این لپ‌تاپ ایفای نقش خواهد کرد.4 پورت  USC-C Thunderbolt 3 نیز وجود دارند که از هرکدام که راحت‌تر بودید می‌توانید به شارژ مک‌بوک خود بپردازید. از دیگر پورت‌هایی که می‌توان در کناره‌های مک‌بوک پیدا کرد می‌توان از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نام برد و واقعاً لازم است که طرفداران اپل به خاطر حذف نشدن این پورتِ محجور خداوند را شاکر باشند! البته ناگفته نماند که اپل ظاهراً به‌صورت کلی از حذف کردن لذت زیادی می‌برد و این بار بجای جک هدفون دق‌ودلی خود را بر سر درگاه SD خالی کرده است!چجوری غرور داشته باشم

تاچ بار بخش مهم رویداد امروز اپل بود. صفحۀ نمایش رتینا حالا بر جایگاه کلیدهای عملیاتی تکیه زده است. بگذارید با چند مثال طرز کار این ویژگی جدید مک‌بوک را شرح دهیم. برای مثال، اگر شما در حال استفاده از یک مرورگر وب باشید، تاچ بار بوک‌مارک‌های شما را نمایش خواهد داد، همچنین شما خواهید توانست از طریق آن تب جدید باز کنید و یا تب‌ها را جابجا کنید.. در نرم‌افزار Photos، ابزارهای ویرایش در تاچ‌بار ظاهر خواهند شد، همچنین کاربر قادر خواهد بود از طریق تاچ‌بار عکس بعدی یا قبلی را ببیند و قابلیت ری‌سایز کردن نیز از طریق آن فراهم است. همچنین شما می‌توانید عملکرد پیش‌فرض تاچ‌بار را نیز تغییر دهید و تعیین کنید که با هر بار فشردن دکۀ fn چه عملکردهایی از طریق آن در اختیارتان باشد.

در کنار Touch Bar، می‌توانید از Touch ID که درست در کنار دکمۀ خاموش و روشن قرارگرفته نیز بهره ببرید. تاچ‌آیدیِ بکار رفته در مک‌بوک از همان نوعی است که اپل در آیفون 6اس و 7 استفاده کرده بود. همچنین یک چیپ T1 نیز آماده است تا استفادۀ شما از Apple Pay را برایتان فراهم کند.  تاچ‌آیدی همچنین می‌تواند به کسانی که همراه با یک یا چند کاربر دیگر از مک‌بوک استفاده می‌کنند کمک بزرگی کند، چراکه به‌وسیلۀ آن و با فشردن یک دکمه می‌توان کاربران مک‌بوک را تعویض کرد.

اپل در جریان معرفی مک‌بوک جدید از آپدیت‌های خود برای برخی نرم‌افزارها هم پرده برداشت. برای مثال؛ Final Cut Pro حالا با پشتیبانی از تاچ‌بار عرضه‌شده است و حالا حتی زمانی که شما به‌صورت تمام صفحه در حال تماشای یک ویدئو هستید نیز تایم‌لاین آن را از طریق تاچ‌بار در اختیار دارید. لیست نرم‌افزارهای دیگری که حالا با قابلیت پشتیبانی از تاچ‌بار ارائه شده‌ یا به‌زودی ارائه می‌شوند عبارت است از: Adobe Photoshop, DJ Pro, Microsoft Office, Pixelmator, Sketch و  DaVinci Resolve.

ال‌جی منحصراً یک صفحۀ نمایش جدید برای مک‌بوک اپل تولید کرده است. آقای Phil Schiller  مدیر اجرایی اپل اعلام کرد که این صفحه‌نمایشِ دوم قادر است هم‌زمان که مک‌بوک را شارژ می‌کند تصاویر آن را نیز نشان دهد. ما هنوز چیز زیادی از این صفحۀ نمایش جدید نمی‌دانیم، آخرین چیزی که در مورد آن فهمیدیم این است که هر مک‌بوک‌ پرو قابلیت پشتیبانی هم‌زمان از دو صفحه‌نمایش را دارد.

اپل همچنین اعلام کرد که مک‌بوک‌های سری ایر این شرکت دیگر به‌روزرسانی نخواند شد و به‌جای آن‌ها کاربران می‌توانند از مک‌بوک پروی 13 اینچی استفاده کنند. این مک‌بوک پروی کوچک فاقد تاچ‌بار بوده با تنها دو پورت USB-C Thunderbolt 3 و با قیمت پایۀ 1.499 دلار به فروش خواهد رسید. قیمتی تقریباً نزدیک به مک‌بوک ایر. به نظر می‌رسد این اقدام اپل با استقبال مواجه شود چراکه کاربران می‌توانند همان مک‌بوک‌ایر را با ضخامتی کمتر در اختیار داشته باشند. البته با کمی تغییرات در ظاهر و نام آن.

اپل حالا با Apple TV جدید خود نیز به دنبال آن است تا تجربۀ بهتری را در جای‌جای زندگی شما برایتان فراهم کند. و قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن دیگر اقدامی است که این شرکت آمریکایی در راستای هدف خود در اختیارتان گذاشته است. حالا شما می‌توانید از بین 2000 بازی مختلفی که در دسترستان قرار دارد،  از هرکدام که دوست داشتید، روی صفحۀ تلویزیون لذت ببرید.

دیگر این‌که اپلیکیشن جدید TV نیز، که به‌عنوان پلی ارتباطی میان اپلیکیشن‌های مختلف شما عمل می‌کند در این رویداد اپل معرفی شد. توسط این اپلیکیشن شما خواهید توانست بدون زحمت و دردسر به هر اپلیکیشن جدیدی که نصب می‌کنید Sign in کنید. این اپ همچنین برای آیفون و آی‌پد هم موجود است و می‌توانید این امکانات را روی تمام دستگاه‌های اپلیِ خود داشته باشید. TV app از اواخر امسال در دسترستان خواهد بود.

یکی دیگر از نوآوری‌های اپل مربوط می‌شد به قادر ساختن کاربران برای تماشای برنامه‌های مختلف با استفاده از Siri در اپل TV. شما ازاین‌پس می‌توانید به سیری بگویید که به کانال اخبار برود و یا مسابقۀ تیم محبوبتان را نمایش دهد. سیری بلافاصله این کار را برایتان خواهد کرد و همچنین برنامۀ زمانیِ مسابقات و نتایج آن‌ها را نیز پیش رویتان قرار خواهد داد. حالا دیگر لازم نیست به دنبال این بگردید که کدام اپلیکیشن در حال پخش چه برنامه‌ای است و می‌توانید مطمئن باشید سیری به‌راحتی این کار را برایتان انجام خواهد داد.

 

منبع: Theverge

برچسب‌هااپل رویداد اپل

۱۵ آبان ۱۳۹۷

۶ آبان ۱۳۹۷

۱ آبان ۱۳۹۷

۲۶ مهر ۱۳۹۷

۲۳ اسفند ۱۳۹۶

۱۸ اسفند ۱۳۹۶

۲۸ بهمن ۱۳۹۶

۲۷ بهمن ۱۳۹۶

۱۵ بهمن ۱۳۹۶

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

میخوام مغرور و سنگین باشم

سلام دوستان میخوام مغرور و سروسنگین باشم ولی بلد نیستم چطور غرور داشته باشم
الان همه میگن غرور خوب نیست و اینجور چیزا
ولی من میخوام مغرور باشم اگه کسی راهشو میدونه راهنمایی کنه

Mahdi : من یک ماه خودمو خونه نگه داشتم !و به هیچی و هیچکی فکر نکردم!فقط ممکنه عین من اکثر دوستاتو از دست بدی و همونایی که موندن به زور تحملت کنن!حالا تو میخوای مغرور باشی بی محل باش به همه چی و سنگین بودنت هرکی هرچی گفت جوابشو ندی و به سلام علیک ابرو تکون بده!

Banoo :): : ببین مغرور با غرور مزخرف فرق داره مغرور ینی منطقی باشه و تو کارش غرورشو نشون بده ولی غرور مزخرف ینی خودش و الکی بگیره در صورتی که هستن ادمای مغروری که آدم از مصاحبت باهاشون لذت میبره 🙂

ɳ05531ɲ / : اونوقت بهت میگن عقده ای…

چجوری غرور داشته باشم

بیقرار … : یه حدیث داریم از ائمه که میگن سه خصلت هست که زن باید داشته باشه و مرد نه.. غرور ، خسیسی، ترس.غرور دربرابر نامحرم نه شوهر ومحرم..خساست در مال همسر و نگهداری از سرمایه شوهرش.. ترس از اسیب هایی که ممکنه از سوی نامحرمان و خطرات بهش برسه…فروتنی کنید جلوی محرمان و دوستانتان و سنگین باشید در برابر خنده و شوخی و سبک بازی های نامحرمان… بعد یه مدت همه مردان میفهمن که نمیشه با شما هرجور که بخوان رفتار کنن..علی یارتون!

فوبیایـ هوسـ : همین که اومدی میگی میخوام مغرور باشم خودش یه قدم رو به عقبه………… مغرور بودن باس تو رفتار و گفتارت مشخص بشه……….

سعیده . : غرور کاذب خوب نیست ولی اینکه در مقابل پسرا مغرور باشی خوبه یعنی خیلی باهاشون گرم نگیری و اجازه ندی هر جوری خواستن صدات کنن مثلا بگن عزیزم …تو ارزشت بیشتر از اینه که هرکی از راه رسید ازت سو استفاده کنه …در ضمن دربرار دوستان واقعی هیچ وقت مغرور نباش و خودتو نگیر فقط در برابر نامحرم

mammad T : میگه … من مغرور نیسم و عادی راه میرم … من جواب سلام مردم عادی رو میدم … فک کنم ساسی گفته … الان که میبینی ما تو این دنیای لعنتی و مسخره هسیم … همش به خاطر غرور شیطانه … پس ببین چقد غرور بده لامصب

سارا کریمی : تنها میشی من مدل شخصیتیمه تا یحدودی .ولی امادگی داشته باش تنها شدن رو در پی داره .کافیه بی تفاوت باشی وراه خودتو بری وبرات بقیه مهم نباشن .تو کوک بقیه نباش . اهدافتو درنظر بگیر وبرو جلو .

زهرا خانم : غرور مثبت خوبه داشته باشی ولی امان از غرور منفی و بی جهت… سر و سنگین بودن با مغرور بودن ی تفاوتایی دارن

آریو برزن : که آخر چی بشه !؟

آرامیسـ ❥ : غرور اگه می خوای داشتته باشی،فقط جلوی نامحرما غرور داشته باش تا ازت حساب ببرن و ب خودشون اجازه هیچ کاری ندنمثلا،وقتی تو خیابون راه می ری،کسی خودشیرینی چیزی کرد برنگرد بهش نگاه کن،نخند،اصلا نگاه نکن،محکم راه برو،صاف و ساده حرف بزن،سعی کن از هرکاری ک باعث میشه جلب توجه کنه دوری کنی…

ἄṱệfểḫ ヅ : کسی که مغرور و سنگین و البته شیکه هیچ نیازی به تظاهر به این چیزا نداره ..!

فاطمه کیانی : به نظر من مغرور بودن به این که خودتو بگیری و بد باشی نیس.مغرور بودن میتونه معنی های دیگه هم داشته باشه.منم دارم تلاش میکنم آدم مغروری باشم.اما نه مغروری که بد باشه.بعضیا هستن مغرور مهربونن و آدمارو به خودشون جذب میکنن.مغرورن اما با ادب.مغرورن اما خیلی خوبن .چرا فک میکنین این که میگی مغرور بودن یعنی بدی.مغرور بودن هم مثل خیلی چیزای دیگه خوب و بد داره

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از مدارس روستایی از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سن…

شاید ضرب المثل “گذر زمان همه چیزو مشخص میکنه” و “ماه پشت ابر نمیمونه” را شنی…

سعید کنگرانی، Saeed Kangarani بازیگر قدیمی سینما که قرار بود پس از ۱۴ سال دوری از عرصه تصویر، در سری…

مونا غمخوار بازیگر سریال های خانه ما، خاله سارا، ویرانگر، دشمن، یادداشت های یک زن خانه دار و… …

ادعای جنجالی سهیلا محامد همسر اول و سابق امیرخسرو عباسی چندی است که بهاره رهنما با امیر خسرو عباسی ا…چجوری غرور داشته باشم

نظرات

حسین حسن‌دخت کاپیتان تراکتورسازی در دهه ۷۰ که فوتبالدوستان آذربایجانی خاطرات زیادی …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه در قوه قضاییه با تایید این …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۴ نظر

نظرات

استقلال برای جذب مرتضی تبریزی از ذوب آهن تلاش زیادی کرد و …

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

جلسات مشاوره قبل از طلاق ، مدت زمان مشاوره قبل از طلاق …

نظرات

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۴ نظر

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از …

۵ نظر

چجوری غرور داشته باشم

نظرات

۱ نظر

۱۱ نظر

۸ نظر

نظرات

۳ نظر

۱ نظر

نظرات

«یک روز روان‌شناسان به سیم آخر زدند و حس کردند دیگر چیزی …

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

اواسط خرداد سال ۹۴، «سوگل» برای جراحی به یکی از بیمارستان‌های خصوصی …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

دیگر کلاس‌ها تق و لق نیست و تمام و کمال تشکیل می‌شود. …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

با سبقت گرفتن مصرف از تولید خوراک استراتژیک «استایرن منومر» در صنایع …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

قاتل ملیکا فلاورجان متهم پرونده قتل دختر پنج ساله فلاورجانی دیروز در …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

یکی از قدیمی ترین عرصه های جنگلی استان گیلان که به خاطر گونه های …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

ایده های تزیین در آشپزی. از درست کردن تخم‌مرغ قلبی‌شکل تا اردور …

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۸:۳۰ شنبه ۱۹ آبان ۹۷ در دیدار …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

«ابراهیم جمیلی» متولد ۱۳۳۵ زنجان است. زنجان به عنوان قطب صنعت سرب …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۶ آبان ۱۳۹۷

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ مرداد ۱۳۹۷

۳۰ خرداد ۱۳۹۷

۱۶ فروردین ۱۳۹۷

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

۲۷ بهمن ۱۳۹۶

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten


 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس , مشاوره ازدواج ,  روانشناسی کودکان ,  تست روانشناسی

چجوری غرور داشته باشم

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس , مشاوره ازدواج ,  روانشناسی کودکان ,  تست روانشناسی


مشاوره, 
ازدواج ,  مشاوره ازدواج ,  ازدواج , 
مشاوره خانواده

تشکرشده 6,121 در 1,114 پست

تشکرشده 7,561 در 2,380 پست

تشکرشده 6,121 در 1,114 پست

تشکرشده 4,189 در 642 پست

تشکرشده 6,567 در 1,434 پست

تشکرشده 4,189 در 642 پست

تشکرشده 6,121 در 1,114 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 


نمایش برچسب‌ها

کودک, 
برادر , 
خواهر, 
ازدواج , 
مرد , 
زن ,  روانشناس, تربیت کودک

 

 

مشاور خانواده , 
مرکز مشاوره ,  مهریه زن , 
مشاوره تحصیلی

چجوری غرور داشته باشم
چجوری غرور داشته باشم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *